abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85690262
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #84

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. Begin juni is de IVF van start gegaan, en half/eind augustus is de eerste punctie.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_85690330
Mijsje, wat geweldig! :*
pi_85690378
Mijsje, wat spannend, zeg! Je zit nu idd dicht bij een zwangerschap! Wat hoop ik voor jullie dat het een mooi baby'tje oplevert over een maand of 9! O+

Tally, wat moet dat schrikken zijn geweest, zeg... die bloeding... ppfff.. Maar wat goed dat alles toch gewoon lekker goed zit! *O* *O* oO< oO<

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:19 schreef IslaBonita het volgende:
Maargoed,nog belangrijker: Wat overbleef aan bruikbare zaadjes na opwerking was teleurstellend: Nog maar 300.000. Die zijn dus ingebracht, te laat naar mijn mening, dus nee, ik heb geen goede hoop voor deze maand. We gaan in ieder geval volgende maand nog een IUI doen en als de zaadjes dan niet beter zijn dan nu, (zijn alleen maar slechter geworden, wat doen we toch fout?) gaan we door voor IVF met ICSI. Vreselijke teleurstelling natuurlijk, zo slecht had ik het niet verwacht, maar wel fijn dat de gyn ons geen 6 IUI's laat doen als het geen zin heeft. In oktober schijnt er een IVF/ICSI voorlichtingsavond te zijn, mocht het nodig zijn, worden wij er tussen geschoven.
Lieve Isla toch... wat balen, zeg... :* :* :*
Toch wil ik je een klein beetje proberen op te peppen; mijn beste vriendin en haar man, hadden ook zo'n 'slechte' score. Kans op een spontane zwangerschap was door problemen aan beide kanten nihil... Tess is nu 3 (zwangerschap tot stand gekomen m.b.v puregon + pregnyl), Liss is nu 6 weekjes jong (spontane zwangerschap). Het kàn dus wel... :* O+
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_85691147
Mijsje, als het goed is ben je inmiddels PUPO! Ik ga natuurlijk door met duimen, zolang als nodig is. :*

Tally, wat een schrik! Gelukkig zit alles goed, maar wel een heftig verhaal joh. oO< oO< ^O^

Madonna, wat spannend kom jij binnenvallen. Hopelijk is het meteen raak.

[ Bericht 9% gewijzigd door prinseszondererwt op 25-08-2010 15:34:38 (laat maar) ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:28:01 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85691163
Madonna, welkom zeg en wat spannend meteen!!

Tally, wat schrikken zeg. Maar gelukkig is alles nog goed. *O* Wat nu? Ga je weer terug naar huis of alsnog naar Italië?
Make love, not war ☮
pi_85691188
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:28 schreef Diaan73 het volgende:
Madonna, welkom zeg en wat spannend meteen!!

Tally, wat schrikken zeg. Maar gelukkig is alles nog goed. *O* Wat nu? Ga je weer terug naar huis of alsnog naar Italië?
Ik ben thuis nu. Vanmiddag in Nederland een echo gehad. Alleen wel een tijdje in quarantaine gezeten :')
Want ik ben opgenomen geweest in een buitenlands ziekenhuis.
pi_85691362
En zomaar opeens twee pupo's hier. :D
Welkom en gefeliciteerd Madonna.

Jeetje Tally, wat moet je geschrokken zijn. :o
Wat fijn dat je toch twee hartjes hebt gezien. O+

Stap 1 is gezet: vanochtend bloed laten prikken. :)
Ze konden alleen geen goede aders vinden.
Uiteindelijk kon een klein adertje in mijn hand aangeprikt worden, maar het kostte dus dik twintig minuten om vier buisje te vullen.
En nu heb ik een prachtige blauwe bult op mijn hand. :')
Maar ja, het is voor een goed doel.
pi_85691376
Lieve Tally wat doe je nu :o ! Jemig meis wat schrikken! En wat een bizarre contrasten zo in een paar dagen tijd! Eerst denk je dat er nog maar een kindje het redt en nu ben je godzijdank toch weer gewoon de aanstaande mama van een tweeling! :*

Ik hoop zo met jullie mee dat het bloeden nu stopt. Ik weet zelf hoe ontzettend onzeker je daar van wordt en ik ben zo blij dat het me tot nu toe bespaard is gebleven. Ben zo ook al zenuwachtig genoeg :D.

Madonna: ik ben net voor een nieuwe afspraak bij de fertiliteitspoli zomaar ineens spontaan zwanger geraakt. We stonden net op een punt om het medicijnentraject in te gaan. Enorme surprise dus! Kan het nog steeds niet echt geloven, maar het is toch echt waar *O*. Ik krijg nu wel Utrogestan om mijn baarmoeder wat extra te ondersteunen, ik maakte namelijk zelf te weinig progesteron aan. Als de echo morgen goed is dan mag ik die medicijnen waarschijnlijk gaan afbouwen.

Gelukkig maar want ik word wel nerveus als ik bij de apotheek sta en de apotheker zelf wordt erbij geroepen omdat er bij hen alarmbellen afgaan bij het gebruik van Utrogestan tijdens de zwangerschap... Nu weet de fertiliteitsarts vast wat ze doet, maar als je dit soort dingen leest/hoort word je toch wat unruhig... Maar zeikerd als ik ben vind ik afbouwen ook eng... Want daar kun je dus bloedingen bij krijgen... :{
pi_85691423
Spannend Kolonia! Wanneer hoor je de uitslag nu?

TM, komt helemaal goed joh. En natuurlijk is het spannend, logisch hoor.
pi_85691458
jeetje Tally wat een schrik zeg!! Fijn dat jullie 2 hartjes hebben zien kloppen!

en heel benieuwd hoe het nu met mijsje is....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85691484
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:33 schreef Kolonia het volgende:
Stap 1 is gezet: vanochtend bloed laten prikken. :)
Ze konden alleen geen goede aders vinden.
Uiteindelijk kon een klein adertje in mijn hand aangeprikt worden, maar het kostte dus dik twintig minuten om vier buisje te vullen.
En nu heb ik een prachtige blauwe bult op mijn hand. :')
Maar ja, het is voor een goed doel.

Fijn dat jullie nu 'onderweg' zijn Kolonia! Hopelijk leidt het snel tot iets heel moois :*.

Ik ben ook zo'n heerlijk prikkussen, not... Kom 9 van de 10 keer ook op de hand uit (auw) omdat ze in mijn armen niets kunnen vinden. Ik zeg het er nu ook maar gelijk bij voordat ze weer eerst een paar keer misprikken.
pi_85691564
PZE speciaal voor jou dan ook nog een rondje extra duimen. Nou je het zegt weet ik het eigenlijk ook nog goed ook nog. Stom zeg.

En Tally, protocol he...angst voor mrsa besmetting. Maar fijn dat alles goed was..

Mijsje, PUPO!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85691796
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:36 schreef prinseszondererwt het volgende:
Spannend Kolonia! Wanneer hoor je de uitslag nu?
Als ik de gyn goed begrepen heb krijg ik de uitslag van bloed- en zaadonderzoek bij de samenlevingstest en die is vrijdag 3 september.
Zou ik dan ook gelijk de uitslag van de samenlevingstest krijgen of moet je daarvoor terugkomen?

TM dus ook fijne aders. :')
Ik geloof dat ze bij mijn zus zelfs bij haar voeten uitkomen. :X Even gechecked, maar daar hebben ze alleen mee gedreigd. Arm een half uur in warm water did the trick.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kolonia op 25-08-2010 16:33:33 ]
pi_85692861
Kolonia, ik kreeg de uitslag van de samenlevingstest meteen. Ze nam het monster af, ging kijken en kwam terug met de uitslag. Dus ik denk idd dat je dan alle uitslagen tegelijk krijgt. 3 september is best snel!

Mefke, maakt niet uit hoor! Ik dacht gewoon ineens: shit, toen was ik er ook al. Te lang dus. :*
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:18:08 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85693280
Oh tally dat moet schrikken zijn geweest en wauw dat er alsnog 2 hartjes klopte!!! Ik krijg er kippenvel van..

Madonna PUPO voor jou ook spannend ik hoop dat je samen met mijsje, isla en PZE deze ronde doorgaan naar Z&G het is jullie zo gegund :*

Mijsje nu ook PUPO *O*hoeveel bevruchtingen hebben jullie??
Be happy with the little things in life
pi_85693368
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja bij mij zijn er 2 terug geplaatst. Ik krijg dus een 2-eiige tweeling :)
Gekke is dat ik dus net als jij in de veronderstelling was dat er maar 1 terug gezet zou worden (want onder de 36) maar achteraf hoorde ik dat er 2 teruggeplaatst waren. Waar we overigs ontzettend blij mee zijn! :)
We hebben zelfs papieren moeten tekenen waarin stond dat we akkoord gingen met 1 embryo per keer :D
Huh, dat is toch vreemd. Maar gelukkig voor jou! ;) Je zal maar zwaar anti tweelingen zijn en ze doen het stiekem toch... Al kunnen wij ons dat hier natuurlijk niet voorstellen. Mama worden is mama worden, nietwaar?!

En heel erg bedankt voor het warme welkom iedereen! O+
pi_85693894
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
Kolonia, ik kreeg de uitslag van de samenlevingstest meteen. Ze nam het monster af, ging kijken en kwam terug met de uitslag. Dus ik denk idd dat je dan alle uitslagen tegelijk krijgt. 3 september is best snel!
Ja, het gaat echt heel snel. Fijn is dat.
Ze wilde als ze alle uitslagen had gelijk een plan de campagne maken.
Maar dat zal wel niet 3 september gebeuren want dan is ze er niet.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:49:05 #18
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85694646
even een crosspost vanuit het andere topic

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
Danic spannend!!!!

Hier ongesteld geworden, ik heb geen flauw idee wanneer ik nu ongesteld moet worden, was uitgegaan van mijn eerst zo nette cyclus van 28 dagen. Dus ben te vroeg -O- denk dat mijn lijf nu echt van slag is van het doorslikken van de Pil.
ik baal ontzettend.. niet zo zeer omdat het niet raak is, maar meer omdat mijn lijf zo van slag is. Toen ik de eerste keer stopte met de pil had ik meteen zo'n mooie regelmatige cyclus van 28 dagen waar je de klok gelijk op kon zetten. En ja ik weet wel dat het niet raar is dat mijn lijf van slag is, heb toch dik een half jaar de pil moeten doorslikken, maar had toch gehoopt op meteen een mooie cyclus.. Ik heb nu ook geen flauw idee wanneer ik volgende keer ongesteld ga worden, volgens mij aaiphone app ergens in het weekend van 19 sept.. ik zie het wel denk ik..

Sorry voor de egopost
pi_85695867
Hoi,even vanuit de auto...van de 13 eicellen waren er 12 bevrucht,waaronder een paar van hele goeie kwaliteit.daarom is er een emmy teruggeplaatst.was de kwaliteit wat minder geweest,hadden we er twee teruggekregen.een foto maken is helaas niet gelukt,maar ik heb de beste emmy in m'n buik...nu dus nog 14 dagen wachten of het ook wil blijven zitten.
Hoeveel cryo's er zijn, horen we inderdaad later...
Bijlezen doe ik thuis weer met de pc hoor...
Tally weer thuis O+ gelukkig meid...ik was wel ongerust... :*
pi_85696213
Mijsje pupo! *O* En 12 bevruchtingen, wauw! _O_

Balen DV, hopelijk is je cyclus snel op orde.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:31:35 #21
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85696270
Mijsje 12 bevruchtingen wauw *O* en je bent nu gewoon PUPO *O*
pi_85696984
Mijsje *O* wauw 12! *O* je bent PUPO *O* :*
pi_85697005
Yay Mijsje! Mede PUPO!
Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen. Heel veel kalmte en positiviteit gewenst deze weken. :*
pi_85697094
*O* *O* *O* Mijsje is PUPO, Mijsje is PUPO! *O* *O* *O*

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85697570
mijsje O+ PUPO O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')