abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85061496
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #83

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. Begin juni is de IVF van start gegaan.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
pi_85061649
even starten met het nieuws van Tally *O*

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:40 schreef Tally het volgende:

[..]

Het is nog allemaal onwerkelijk. Vandaag geweest bij mijn ouders en Oma. Verteld (die mensen leefde ook mee tijdens de dagen dat we in het ziekenhuis bezig waren). De foto van de test uitgeprint, in een lijstje en gegeven aan mijn moeder. Die begon te gillen en meteen samen janken. Toen kwam mijn vader die begreep er niet veel van tot hij het testje zag. Ook met hem samen janken.

Bij mijn Oma. Die schold me eerst uit, want ik moest geen kadootjes voor dr kopen :')
Toen ik zei dat ze niet moest zeiken maar moest open maken zag ik dr kijken van: Ja en?!?! Dus ik zei haar: Das een zwangerschapstestje.. Zegt ze: uhm.. oke.. Maar nog met een gezicht van wat moet ik hier mee :') Dus ik zei die is positief!! Ik ben zwanger.. Zegt ze: Ja dat zie ik toch niet, ik heb mijn verkeerde bril op. En toen begon ze te huilen. O wat mooi. O wat gelukkig. O wat een goed nieuws :')

Straks nog even naar mijn schoonouders. En voor de rest houden we het voor ons zelf natuurlijk (sure!).

Het voelt allemaal nog onwaar. Mijn eerste echo heb ik gepland op 30 augustus. Dan ben ik ruim 7 weken zwanger zei de gyn en gaan we kijken hoeveel het er zijn. De gyn was ook erg blij voor me. En zo klonk ze ook. Wat geweldig. Wat super. Wat mooi... en dat ging zo wel een tijdje door O+

Maar soms wrijf ik over mn buik en denk ik: Ik ben zwanger O+
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:59 schreef DuchessX het volgende:
Tally ik ben zó blij voor je/jullie! :D
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:59 schreef Lois het volgende:
O+ :') O+
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Lekkere oma! :D
O+
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:17 schreef mijsje het volgende:
:D die oma... :D

(zoals jouw moeder, zo reageerde mijn moeder ook toen het bij mij uiteindelijk misging... (dat wisten we toen nog niet...) dat was echt O+ ik hoor haar nog keer op keer tegen mijn vader zeggen: je wordt opa... je wordt opa... O+ )
game on! O+
pi_85061727
Tally!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeetje, breng jij even goed nieuws!!!

Van harte meid, ik wens je een hele fijne zwangerschap!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:26:45 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85061742
die oma wat schattig O+ en de reactie van je ouders O+ ik word er helemaal emo van
Be happy with the little things in life
pi_85061868
quote:
:D die oma... :D

(zoals jouw moeder, zo reageerde mijn moeder ook toen het bij mij uiteindelijk misging... (dat wisten we toen nog niet...) dat was echt O+ ik hoor haar nog keer op keer tegen mijn vader zeggen: je wordt opa... je wordt opa... O+ )
Dat riep mijn moeder dus ook :') En mijn vader stond maar te snikken en kneep me fijn.
Hij was in de tuin bezig met de tegels schoonspuiten. En ma en ik stonden binnen nog een beetje te praten en ik hoorde hem binnen snikken :D O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_85063741
Wat een geweldige reacties van je ouders en oma Tally! O+

Ik kijk nu al uit naar het moment dat ik mijn ouders mag vertellen dat ze opa en oma worden, ik ga het niet droog houden dan :')
pi_85064508
Wat fijn dat je familie zo lief reageert Tally! O+
pi_85068444
Mijn schoonouders weten het nu ook :)
Mijn Schoonvader heeft me van schrik nog niet eens gefeliciteerd :D Die zat maar de hele tijd: O wat fijn. O wat mooi. Jeetje.. Goh.. En nee te knikken met zijn hoofd.

Mijn schoonmoeder sprong van de bank af. En kneep me fijn. En toen liet ze me los. Begon te huilen en riep weer: KOM HIERRRR!!! en kneep me dus weer fijn.

Ze waren allemaal zo blij dat ze manlief niet hebben gefeliciteerd in het begin. Dat waren ze voor het gemak even vergeten :D En later zegt mijn schoonmoeder: O god! Jij ook gefeliciteerd natuurlijk en kreeg hij een dikke knuffel van zijn moeder.

En voor de rest moeten we het nu dus een paar weken stil houden :') 30 augustus O+ Ik kijk er naar uit!

Owh mijn schoonvader heeft de hele 1ste verdieping in zijn hoofd al verbouwd. Want de kinderkamer die kan in de huidige situatie niet.. Vind hij :') :D
pi_85070001
Wauw, lees ik hier even een tijdje niet, is Tally zwanger :D *O* ^O^ ! Top, geweldig voor jullie, gefeliciteerd!
pi_85074159
O+ 30 augustus... ik ben heel benieuwd naar jullie boontje... O+
pi_85074188
*O* *O* *O* w/ JAAAAAA!!!TALLY!!! WAT GEWELDIG!!!w/ *O* *O* *O*

Zat gewoon met tranen in mijn ogen... ik hoopte al zo dat het bloeden en de krampen gestopt waren... en dat was dus ook zo... Oh, wat ^O^ w/ GE-WEL-DIG w/ ^O^ na zo'n lange tijd! En wat een mooie en lieve reacties van je familie. Ik kan me zo voorstellen hoe dat gegaan is...

quote:
:* dat moet een fijne, bijzondere herinnering voor je zijn... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_85074452
wat fijn tally.
echt heerlijk om het zo je ouders en oma te vertellen.
kan je man het al een beetje meer geloven?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_85075243
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:11 schreef Jose81 het volgende:
*O* *O* *O* w/ JAAAAAA!!!TALLY!!! WAT GEWELDIG!!!w/ *O* *O* *O*

Zat gewoon met tranen in mijn ogen... ik hoopte al zo dat het bloeden en de krampen gestopt waren... en dat was dus ook zo... Oh, wat ^O^ w/ GE-WEL-DIG w/ ^O^ na zo'n lange tijd! En wat een mooie en lieve reacties van je familie. Ik kan me zo voorstellen hoe dat gegaan is...
[..]

:* dat moet een fijne, bijzondere herinnering voor je zijn... :*
:Y daar heb ik echt warme gevoelens bij, en iedere keer als ik eraan denk, dan voel ik de tranen achter m'n ogen... niet van het verdriet, maar van het gevoel dat ik had toen we het hun gingen vertellen... O+
pi_85077955
dat had ik toen ik voor het eerst de test had gedaan.
in mijn nachtdienst stond ik daar achter de balie van het tankstation met een positieve test in mijn klauwtjes.
eh eh. (zwanger dwars door het spiraaltje heen dus niet gepland)
na de shiftwissel met 160 naar mijn vriend zijn werk gereden om hem nog te zien voor hij weg ging met de werkbus.
vogeltjes floten om kwart voor 7 sòchtends en de glimlach en diep gelukkige blik van mijn vriend toen ik het vertelde deed het zonnetje ook meteen schijnen.

helaas heb ik het niet mogen behouden maar de reaktie van mijn vriend sterkte mij toen echt in het besef dat we echt beide kinderen wilde.
pi_85089032
Tally :* :* :* :* :*

Wat ontzettend fijn voor jullie O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_85089238
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:20 schreef Litpho het volgende:
Tally :* :* :* :* :*

Wat ontzettend fijn voor jullie O+.
Dank je wel lieverd :*
pi_85096568
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:29 schreef mijsje het volgende:
:Y daar heb ik echt warme gevoelens bij, en iedere keer als ik eraan denk, dan voel ik de tranen achter m'n ogen... niet van het verdriet, maar van het gevoel dat ik had toen we het hun gingen vertellen... O+
dat kan ik me helemaal voorstellen... en als je straks gewoon weer zwanger bent, zul je gewoon wéten hoe je moeder gereageerd zou hebben... :Y :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_85106217
Oh mijsje, nu wil ik je alweer knuffelen! :*

Tally, wat een leuke reacties! Ben je al een ietsiepietsie aan het idee gewend? Nog 20 dagen en dan zie je die twee ;) krummeltjes voor het eerst op een schermpje knipperen O+.

Wij moeten nog 6 nachtjes slapen voor diezelfde eerste echo. Mijn hemel wat spannend! In de zwangerschap waar het misging begon volgens mij in deze week het bloedverlies. Maakt het wel dat ik wat nerveuzer ben. Maar het komt vast goed (als ik het maar vaak genoeg blijf herhalen moet het goedkomen toch? ;)).
pi_85107415
:* jullie zijn te lief gewoon! O+ ja, zo herinner ik haar reactie dan inderdaad :D ze was er zooo ontzettend blij mee... ik vind het zo jammer dat ze nu gewoon nooit zal weten dat ze oma wordt als het zover is... en ook dat ze dit alles waar we doorheen moeten gaat missen, dat had ik graag samen met haar gedaan...

O+ Tm, ook al bijna voor je eerste echo... ook jij zal bijna je boontje voor het eerst zien... O+
pi_85117662
Ik heb het gevoel dat Tally twins gaat krijgen :? Geen idee waarom...

En toch vind ik deze topicreeks een van de mooiste en warmste van Fok! :Y Er wordt zo ontzettend veel met elkaar gedeeld en de vreugde voor elkaar is zo oprecht, zo puur. En dat terwijl het toch ook heel schrijnend en zwaar is en blijft.

Mijsje, Pze en WS ik hoop dat jullie ook heel snel zwanger zullen zijn. En dat er dan maar nooit meer iemand in deze reeks hoeft te posten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#geen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:22:31 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_85118584
TALY! *O*. *O*. *O*. Goed gedaan ouwe!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_85119899
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:59 schreef DuchessX het volgende:
Ik heb het gevoel dat Tally twins gaat krijgen :? Geen idee waarom...

En toch vind ik deze topicreeks een van de mooiste en warmste van Fok! :Y Er wordt zo ontzettend veel met elkaar gedeeld en de vreugde voor elkaar is zo oprecht, zo puur. En dat terwijl het toch ook heel schrijnend en zwaar is en blijft.

Mijsje, Pze en WS ik hoop dat jullie ook heel snel zwanger zullen zijn. En dat er dan maar nooit meer iemand in deze reeks hoeft te posten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ dank je lieverd! :*
ik hoop het ook... manlief zei vanavond: "ik moet volgende maand maar veel koffiemelk kopen... het schijnt dat er zwangere vrouwen zijn die dat puur lekker vinden..." (ik eerst: :r pure koffiemelk... en daarna: :? volgende maand? en daarna: O+ )
pi_85120795
*O* Tally, gefeliciteerd!! *O*

Net te horen gekregen dat het bij mijn zusje niet lukt met zwanger worden. Ze is al meer dan een jaar bezig. Loopt nu bij de gyn en ze blijkt geen eisprong te hebben. Ze wordt wel ongesteld. Ze gaat binnenkort starten met Clomid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85123243
@mijsje wat een originele en lieve reaktie hahaha!
pure koffiemelk brrrr
maar ja ik zou het met liters zuipen als ik ooit zwanger zou mogen zijn.
al is het maar voor de bevestiging.

@ duchessx dat vind ik ook. helaas het zelfde schuitje maar er zijn er al een paar in het diepe gesprongen.
tijd voor mijn opfriscursus zwemdiploma.

@ vicky wat vervelend voor je zuske. hoop dat de clomid zijn werk gaat doen.
pi_85127544
Vicky, hopelijk doet de clomid zijn werk bij je zusje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')