abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 09:32:57 #101
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_86739610
oja mijsje, geen andere baan zoeken. Ik werk zelf in een kinderziekenhuis. Met heel veel kleine baby's zwangere vrouwen etc.

Bedenk waarom je juf bent geworden en probeer er juist van te genieten en het leuke van de kinderen in te zien, dat doe ik ook altijd. jij bent hun juf en je bent er voor hen, je bent een belangrijk deel uit hun leven. sommige ouders kunnen niet goed voor hun kinderen zorgen en jij kan die zorg wel geven. Geef niet op maar zet door, ook al is het soms heel erg moeilijk.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_86739666
oja, voorlopig ook geen actieplan, ik durf de gyn niet te bellen. Eigenlijk moet ik met 6 wkn voor een echo, ik heb dat knipperlichtje al vaker gezien maar dan stopte het weer rond de 12 wkn. We wachten eerst maar even waf wat er gaat gebeuren.
pi_86740378
Lush-lady gefeliciteerd! *O*
Deze keer gaat het gewoon goed joh, je bent niet voor niets geopereerd. :*
pi_86743358
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:35 schreef Lush-lady het volgende:
oja, voorlopig ook geen actieplan, ik durf de gyn niet te bellen. Eigenlijk moet ik met 6 wkn voor een echo, ik heb dat knipperlichtje al vaker gezien maar dan stopte het weer rond de 12 wkn. We wachten eerst maar even waf wat er gaat gebeuren.
Kan me voorstellen dat je even wil wachten, maar ik hoop dat je uiteindelijk toch voor je 6 weken echo gaat. Bij mijn zus is het nu 3x in 9 maanden fout gegaan en die had de laatste keer ook zoiets van, ik zie wel, maar haar arts heeft haar gezegd dat die 6 weken echo heel belangrijk is. Als ze namelijk dan al kunnen zien dat het mis is -O- is het lichamelijk minder zwaar dan op de 10-12 weken echo. -O- Heb je mentaal en emotioneel dus geen reet aan :( (en zeker omdat het bij jou meestal later fout is gegaan, maar toch) maar ik wilde het toch even zeggen. Ookal klinkt het misschien beetje naar en betweterig :@

En verder: gefeliciteerd met je zwangerschap *O*

Gaat weer verder met lurken
  donderdag 23 september 2010 @ 14:38:50 #106
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_86749451
Deze echo ook ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
pi_86752661
Mijsje, ik snap best dat je met die gedachten speelt zo nu en dan... maar probeer de moed er nog wel even in te houden... wat al vaker is gezegd; zover is het nog lang niet en hopelijk gaat het ook zover niet komen! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_86756635
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:42 schreef kahlie het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat je even wil wachten, maar ik hoop dat je uiteindelijk toch voor je 6 weken echo gaat. Bij mijn zus is het nu 3x in 9 maanden fout gegaan en die had de laatste keer ook zoiets van, ik zie wel, maar haar arts heeft haar gezegd dat die 6 weken echo heel belangrijk is. Als ze namelijk dan al kunnen zien dat het mis is -O- is het lichamelijk minder zwaar dan op de 10-12 weken echo. -O- Heb je mentaal en emotioneel dus geen reet aan :( (en zeker omdat het bij jou meestal later fout is gegaan, maar toch) maar ik wilde het toch even zeggen. Ookal klinkt het misschien beetje naar en betweterig :@

En verder: gefeliciteerd met je zwangerschap *O*

Gaat weer verder met lurken
Geeft niet hoor, je mag je er best mee bemoeien. Ik zit alleen met een probleem dat ik nog niet duidelijk weet waar ik naar toe moet, Belgie of Nederland?? en ik vind het nog steeds moeilijk om een echo te laten maken. We hebben al zoveel teleurstellingen gehad, ik weet niet of ik het aandurf. Mijn HcG stijgt mooi en bij een buitenbaarmoedelijke zwangerschap stijgt deze vaak sneller door, Ik wacht nog gewoon even af, even bijkomen van dit avontuur wat we weer aan zijn gegaan. Ik denk dat ik een echo rond de 8 wkn laat maken, dat is meer een zekerder moment. Tot die tijd, nog een maandje dus afwachten en genieten van het vroeg naar bed gaan en mijn groter wordende borsten.
pi_86774505
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:33 schreef Lush-lady het volgende:
oja mijsje, geen andere baan zoeken. Ik werk zelf in een kinderziekenhuis. Met heel veel kleine baby's zwangere vrouwen etc.

Bedenk waarom je juf bent geworden en probeer er juist van te genieten en het leuke van de kinderen in te zien, dat doe ik ook altijd. jij bent hun juf en je bent er voor hen, je bent een belangrijk deel uit hun leven. sommige ouders kunnen niet goed voor hun kinderen zorgen en jij kan die zorg wel geven. Geef niet op maar zet door, ook al is het soms heel erg moeilijk.
ik weet het niet... ik heb mezelf altijd als moeder gezien. en je ziet overal wel zwangere mensen of babies, maar het lijkt nu wel alsof ik het echt aan het opzoeken ben op school. je kan er dan echt niet omheen... misschien kop in het zand steken, maar goed, dan maar even lekker naïef...
maar als ouders niet goed voor hun kind zorgen, ga ik die zorg niet helemaal op me nemen. begrijp me niet verkeerd, op school even die extra hand op de bol en even dat extra lieve woordje en schouderklopje natuurlijk wel, en als ik denk dat het helpt zal ik ook proberen met de ouders te praten, maar ik laat het ook zo achter op school als ik naar huis ga, en ik wil dat soort problemen niet te persoonlijk maken... snap je?
maar heel goed en fijn dat jij en heel veel anderen wel op een school kunnen blijven werken, ook als je kinderloos blijft, maar ik geloof gewoon niet dat ik zo in elkaar zit... snap je? (komt volgens mij best bot over, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel... :* )

en ondertussen, o|O hup, bellen die gyn! dan kun je overleggen waarom je de echo met 8 weken wil, en niet met 6 weken, en dan kan de gyn uitleggen waarom hij/zij dat goed vindt, of waarom hij/zij toch een echo wil met 6 weken... ik snap het wel hoor, heel confronterend, maar toch... misschien weten ze wel iets extra's t.o.v. de vorige keren, en hoeft zich dat niet te herhalen...
sterkte! :*
pi_86777815
Beetje laat maar toch: gefeliciteerd Lushlady! Hopelijk gast nu alles goed. :*
pi_86809656
Hoe gaat het bij jou pze? lekker genieten van geen actie nu? (dat vond ik bij de IUI wel fijn, als er dan ook even niks was een keer...)
pi_86811686
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:19 schreef mijsje het volgende:

[..]

en ondertussen, o|O hup, bellen die gyn! dan kun je overleggen waarom je de echo met 8 weken wil, en niet met 6 weken, en dan kan de gyn uitleggen waarom hij/zij dat goed vindt, of waarom hij/zij toch een echo wil met 6 weken... ik snap het wel hoor, heel confronterend, maar toch... misschien weten ze wel iets extra's t.o.v. de vorige keren, en hoeft zich dat niet te herhalen...
sterkte! :*
@ mijsje: Ik kan je echt goed begrijpen dat je o zo twijfelt of je nog een juf wilt blijven. Maar wat ik eerder schreef probeer je voor je te halen "waarom ben je juf geworden?" Helaas zie je die zwangere buiken overal, ik heb daar ook erg veel moeite mee maar overal waar je kijkt zie je ze lopen.

Ik probeer altijd maar weer positief te denken, je weet het verhaal er niet achter.

en tja die afspraak bij de gyn, slik dat is nu voor mij echt een zeer groot punt. Ik zie er zo tegenop!!! Misschien bel ik volgende week met het ziekenhuis om een afspraak te maken. Deze week was ook zo onwerkelijk, we hadden nog niet gedacht dat ik al zwanger zou zijn. Na de operatie ( een schotje verwijderd uit mijn baarmoeder) hadden we eerst een rust en herstel periode, dit was de eerste keer gelijk raak! :@ Echt dit was voor ons ook zeer onverwacht, vandaar dat ik alles niet kan geloven. We hebben een heel hectisch jaar achter de rug
pi_86812231
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef mijsje het volgende:
Hoe gaat het bij jou pze? lekker genieten van geen actie nu? (dat vond ik bij de IUI wel fijn, als er dan ook even niks was een keer...)
Mja, het voelt goed. Bijna te goed. Als je begrijpt wat ik bedoel...
pi_86814252
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:06 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

@ mijsje: Ik kan je echt goed begrijpen dat je o zo twijfelt of je nog een juf wilt blijven. Maar wat ik eerder schreef probeer je voor je te halen "waarom ben je juf geworden?" Helaas zie je die zwangere buiken overal, ik heb daar ook erg veel moeite mee maar overal waar je kijkt zie je ze lopen.

Ik probeer altijd maar weer positief te denken, je weet het verhaal er niet achter.

en tja die afspraak bij de gyn, slik dat is nu voor mij echt een zeer groot punt. Ik zie er zo tegenop!!! Misschien bel ik volgende week met het ziekenhuis om een afspraak te maken. Deze week was ook zo onwerkelijk, we hadden nog niet gedacht dat ik al zwanger zou zijn. Na de operatie ( een schotje verwijderd uit mijn baarmoeder) hadden we eerst een rust en herstel periode, dit was de eerste keer gelijk raak! :@ Echt dit was voor ons ook zeer onverwacht, vandaar dat ik alles niet kan geloven. We hebben een heel hectisch jaar achter de rug
waarom ik juf ben geworden weegt voor mij (hoe ik er nu tegenaan kijk) niet op tegen hoe zeer het doet de zwangere moeders zo door de school te zien gaan. en inderdaad, er zit voor mij ook meer achter...
naja, klaar, gewoon mijn gevoel...

ik hoop dat de operatie het al doet voor je, dat je nu kan genieten van een gewone zwangerschap.

:* pze, ik denk het wel...
pi_86823627
Lush gefeliciteerd! Ik ga ontzettend hard duimen dat deze wél blijft zitten.... Maar ik neem aan dat de kans dat dat gebeurt nu veel groter is na je operatie? ^O^ ^O^ ^O^

PZE ik snap t niet helemaal.. :? maar nou heb ik wel vaker iets niet door haha... maar ik neem aan dat je het gewoon fijn vindt, effe geen gedoe aan je lichaam, niets bijhouden, gewoon lekker FvF en nergens over nadenken? Of bedoel je het anders?

Hiero voel ik weer van alles.. zere borsten, hier en daar steekjes, ineens misselijk na een vitamine-pil.. maar ik weet intussen gewoon dat ik elke maand wel wat heb en dat dat tot nu toe nog niks betekent heeft. Ben ook gestopt met temperaturen, freedom! :+ Ben er dus helemaal niet mee bezig(of het misschien raak zou kunnen zijn), maar ben wel erg bezig met het idee dat we straks IVF gaan doen. Ben er helemaal klaar voor, kom maar op! :s)

Fijn weekend weer allemaal! :*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_86845473
Isla, keep up the good spirit! Wat klink je positief... goed, hoor... ^O^
pi_86854358
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:24 schreef IslaBonita het volgende:
PZE ik snap t niet helemaal.. :? maar nou heb ik wel vaker iets niet door haha... maar ik neem aan dat je het gewoon fijn vindt, effe geen gedoe aan je lichaam, niets bijhouden, gewoon lekker FvF en nergens over nadenken? Of bedoel je het anders?
Tsja, het voelt bijna te goed omdat er nu even niks gebeurt en zo zou het in mijn ogen ook moeten zijn. Er is niks groots mis, dus zouden we het gewoon zelf moeten kunnen. Dat hele ziekenhuisgebeuren gewoon vergeten en zelf aan de slag. Maar zo werkt het natuurlijk niet. We gaan niet opgeven nu, maar mijn hart zegt wel dat dat is wat ik het liefste zou willen. Vandaar.

Spannend Isla, en knap dat je alles zo heerlijk los kan laten. :*
pi_86857630
Dank je José. Maar ik heb genoeg afgejankt hoor. Waarom het bij ons niet lukt. En er gewoon van balen. En mezelf heel zielig voelen enzo. En me vaak genoeg zorgen gemaakt of we wel ooit ouders worden. En ondanks dat we daar natuurlijk wel rekening mee moeten houden, heb ik besloten dat ik helemaal niets heb aan negatieve gevoelens. Dus net als Poezebeest zei, ik heb me erbij neergelegd dat we pech hebben. En besloten er nu helemaal voor te gaan. En dus lekker positief blijven. En erg fijn dat Madonna postte: Je kan het. Moest dat even horen. Natuurlijk kan ik het. Let's go for it! :s) :s) :s)

PZE heel begrijpelijk. Het is zo frustrerend dat alles (nu) gewoon goed lijkt bij jullie, waarom lukt het dan niet? Vind het ook nog steeds een heel gek idee dat er bij mij niets mis is, maar dat we toch voor IVF moeten. Ik heb zo'n keurige eisprong, alles ziet er mooi uit, en toch word ik straks volgepompt met hormonen en andere troep. Ik weet wel dat we geen andere keuze hebben, maar toch voelt het tegennatuurlijk....

Het zou wel heel fantastisch zijn als je deze maand ineens zwanger blijkt te zijn.... maarja, waarschijnlijk wishful thinking. Hoop het wel heel erg voor je hoor! Het zou zo mooi zijn als jullie toch die MMM niet (meer)nodig hebben... Of dat alleen die hormonen net het extra zetje geven. ^O^ ^O^ ^O^
pi_86860089
Helemaal met je eens Isla, het voelt niet natuurlijk maar je doet er niets aan natuurlijk. :*
pi_86862127
Lief, Isla. Thanks. En ik doe de wave voor je! (voor iedereen die het nodig heeft) Komtie:
...---"""---...---"""---...

Mooi hè?! ;-)
pi_86862536
Haha Madonna....JIJ bedankt. :*
pi_86867389
isla, bij mij is het in golfbeweging. de ene keer kan ik het heel oneerlijk vinden, de andere keer voel ik mezelf faalvrouw, dan weer heel zielig, en dan weer vind ik: "kan ik er iets aan veranderen? nee, dus moet ik het maar gewoon laten gebeuren allemaal"... en dat volgt elkaar gewoon op in periodes.

en nu? nu zit ik wéér met een beginnende keelontsteking, waar ik met m'n werk gewoon echt geen tijd voor heb... }:| naja, morgen maar wel gewoon werken, want dan gaan we dingen doen die ik geen invalkracht toewens (afvalproject. eerst met de kinderen kijken wat we gaan doen en dan gaan we met leden van de gemeente de straat op om afval te monitoren. (we gaan dus tellen hoeveel afval er per stukje woonwijk ligt) en dat moeten we dan ook nabespreken. dat is de hele ochtend wel...) maar ik ga morgen, als het doorzet, wel aangeven dat er dinsdag wel iemand mag komen...

even een :* voor iedereen!
ik hoop heel erg mee dat het voor pze alleen een kwestie is van een hormonaal zetje... en dat Isla zo met de IVF bezig is, dat je straks die hele IVF heel nie meer nodig hebt! :* en ik hoop dat het ook goed gaat met Winterstormpje...
pi_86872352
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:54 schreef mijsje het volgende:

en nu? nu zit ik wéér met een beginnende keelontsteking, waar ik met m'n werk gewoon echt geen tijd voor heb... }:| naja, morgen maar wel gewoon werken, want dan gaan we dingen doen die ik geen invalkracht toewens (afvalproject. eerst met de kinderen kijken wat we gaan doen en dan gaan we met leden van de gemeente de straat op om afval te monitoren. (we gaan dus tellen hoeveel afval er per stukje woonwijk ligt) en dat moeten we dan ook nabespreken. dat is de hele ochtend wel...) maar ik ga morgen, als het doorzet, wel aangeven dat er dinsdag wel iemand mag komen...

even een :* voor iedereen!
ik hoop heel erg mee dat het voor pze alleen een kwestie is van een hormonaal zetje... en dat Isla zo met de IVF bezig is, dat je straks die hele IVF heel nie meer nodig hebt! :* en ik hoop dat het ook goed gaat met Winterstormpje...
Het zit je momenteel ook even niet mee he, mijsje :|W . Ik geef je gelijk dat als de keelontsteking doorzet je dinsdag lekker een dagje thuis blijft. Kun je wel even gebruiken denk ik zo.

@PZE ik hoop ook dat hormonen een zetje in de goede richting gaan geven.

eigenlijk wil ik iedereen gewoon heel veel geluk en sterkte toewensen de komende tijd. Hopelijk met veel mooie resultaten. w/
pi_86875270
Wat ik ook nog wel wil weten eigenlijk: hoe staan jullie tegenover de onduidelijkheid over de lange termijneffecten van de behandelingen? Ik vind dat gewoon lastig, je weet het niet. Want het lijkt me niet zo gezond allemaal. Maar ik wil natuurlijk wel een kindje, dus ga je steeds grenzen over. Toch twijfel ik op dit moment over bijna alles. Pfft.
pi_86876086
:* lush lady, dank je

pze, daar zit ik dus ook heel erg mee. over het algemeen gezien, ben ik best een doem-denker, en ben dus heel bang dat wij uiteindelijk ons leven heel anders in moeten gaan vullen, op een manier zonder kinderen... maar zeker ben ik er nog niet van, dat is het restje hoop dat spreekt... en inderdaad, alle grenzen ga ik over (ik nog meer dan manlief... die zou, als het aan hem alleen lag, al wel willen stoppen na 2 pogingen) zodat er nooit gezegd kan worden dat ik er niet alles aan gedaan had, ook al staan we dan met lege handen... snap je? :*
maar dat je twijfelt, dat herken ik ook wel... iedere keer als we het hadden over een nieuwe behandeling heb ik wel met de twijfelgevoelens gezeten, maar meer twijfels van: hoe zou het gaan, durf ik het allemaal wel, dan twijfels van: gaan we deze behandeling wel doen?... :*

[ Bericht 19% gewijzigd door mijsje op 27-09-2010 06:45:59 ]
  maandag 27 september 2010 @ 07:44:11 #126
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_86889167
Even een dikke knuffel voor jullie allemaal :* ik denk aan jullie en duim voor mooie wonderen :*
Be happy with the little things in life
pi_86892498
PZE ik dacht daar gistermiddag nog toevallig over na. Nouja toevallig, ik denk daar heel vaak over na. Met ICSI wordt één zaadcel in een eicel geinjecteerd. Wat nou als die zaadcel helemaal niet zo goed is (anders zou het toch wel vanzelf gaan?) en komt er een kindje wat niet in orde is? En die eicellen "uit het lichaam halen" kan toch ook niet goed zijn? Zou deze hele procedure iets in het kindje aantasten? En al die hormonen die je krijgt toegediend... Je wordt eerst kunstmatig in de overgang gebracht... dat vind ik zo raar. Wat als dat proces niet meer stopt? Word je dan voortijdig een oudere vrouw? Eerder in de overgang, met alle gevolgen van dien? (botontkalking bijv) En de kans op kanker lijkt iets te vergroten...
Ik probeer er maar niet teveel over na te denken. Er zijn veel studies geweest, en het lijkt nog allemaal mee te vallen. Maar helaas weten we er nog niet genoeg van. En inderdaad wat Mijsje al zei, ik wil wél alles geprobeerd hebben. Want ik wil het gewoon te graag.
(hele andere discussie: zo denk ik ook over de pil. Die bestaat nog niet zo lang, dus weten we ook nog niet de effecten op de lange termijn. Eerst dacht men dat dit bepaalde kankervormen zou kunnen voorkomen, nu blijkt steeds vaker dat dit de kans op kanker juist vergroot. En toch wordt de pil voorgeschreven voor meisjes op vrij jonge leeftijd. Als je zo jong bent denk je hier niet over na. Gek eigenlijk dat vrouwen hun hele leven zo vol worden gepompt met hormonen. Eerst om niet zwanger te raken, dan om wel zwanger te raken, en daarna nog tegen overgangsklachten. Het voelt allemaal raar en tegennatuurlijk aan.. Maar ja wat moet je dan?)

Mijsje bij mij gaat het ook in periodes hoor. Ik hoop nu alleen die positieve vibe wat langer te kunnen vast houden dan de afgelopen tijd. Als ik het nu iemand vertel, en ze reageren met "oh wat vreselijk voor jullie/wat zal het zwaar worden" zeg ik: "ach ja ik heb goeie hoop dat het ons gaat lukken. Het wordt effe zwaar, maar dan heb je ook wat" ;) Voorheen zei ik "ja ik vind het ook moeilijk" en ging ik steevast een potje janken. :'( No more! :)
Beterschap trouwens met je keelontsteking. Morgen dagje onder de wol! :*

Ja waar is Winterstormpje? :*
pi_86930381
Mijsje beterschap! :*

Isla, het is echt lastig ja. Wat is goed voor je? Niemand die het weet. Wij twijfelen best over de juiste weg. Sinds de kinderwens drie jaar geleden hebben we het nooit zonder poespas geprobeerd langer dan een maand. Lijkt me zo lekker...

Winterstorm?! Waar ben je?
pi_86930921
:* bedankt
ondertussen is m'n keel zo opgezwollen en pijnlijk, dat je het "beginnende" mag weglaten bij "beginnende keelontsteking"... }:| maar goed, straks naar de huisarts... (ik wil niet weer een antibioticakuur, ik wil gewoon die stomme amandelen eruit... ik heb zo vaak keelontsteking... maar goed, eens kijken waar de huisarts mee komt...)
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:10:17 #130
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86931586
Beterschap mijsje! Ik heb op mijn achttiende mijn keelamandelen laten verwijderen, ik had bijna maandelijks een forse keelontsteking. Het was echt de oplossing, ik heb nu bijna geen keelontstekingen meer! Zou er dus zeker op aansturen als ik jou was. Je moet dan geloof ik wel even blijven, of dat nog steeds vier dagen is net als ik 'vroegah' dat betwijfel ik. Kostenbesparing enzo...

Een dikke knuffel voor julie allemaal! :*
pi_86933185
:* dank je TM
:') ipv een keelontsteking is het dus een virale infectie op m'n keel. de vergissing was gauw gemaakt, vrijwel dezelfde symptonen, al heb je met een ontsteking nog meer dat het knalrood is in je keel, en heb je bij een ontsteking veel meer koorts... helaas wordt er dus niks met m'n amandelen gedaan, die blijven zitten waar ze zitten... :{
:o bijna maandelijks? wow, dat is bij mij gelukkig nog niet... wel ieder jaar/twee jaar... en tussendoor veel met holteontstekingen en zo, en dat vond ik al veel...
pi_86938716
Ik heb me toch maar eens geregistreerd als Kloon, en post hier toch maar een keertje :@ . Soms wel fijn om dingen van je af te kunnen schrijven. Als man is daar weinig ruimte voor. Ik lees al langer mee in dit topic, en heb wel eens ge-PM'ed met sommigen uit dit topic.
Ik post hier onder een kloon, omdat sommige familie/kennissen niks aan gaat waar wij mee bezig zijn, vandaar :)

Wij zijn dus een stel van 24/21 jaar, en proberen inmiddels al 14 maanden om zwanger te worden. Door een operatie bij mij in het verleden is de kwaliteit van mijn zaad sterk achteruit gegaan. En daarom zitten we in het ICSI traject. Dit doen we in Dusseldorf, o.a. omdat hier geen wachttijd is en een punctie kan onder volledige narcose.

Inmiddels hebben zijn we bezig in de 2e poging. De eerste poging resulteerde in een verse terugplaatsing, en 1 cryo in de vriezer. Helaas liep er 1 eitje voor op, waardoor de punctie gepland moest worden. Daardoor hebben ze maar 12 eitjes gevonden, waarvan 5 rijp, waarvan 2 bervrucht. Helaas was de verse terugplaatsing mislukt, en is de 2e niet goed ontdooit.

In onze 2e ronde hadden we iets meer geluk (ondanks dagelijkse ritjes naar Dusseldorf en veel stress ivm overstimulatie), 5 bevruchte eitjes. Ook hier helaas geen zwangerschap na de verse terugplaatsing, en eergister avond werd mijn vriendin helaas ongesteld na een cryo terugplaatsing (iets meer dan een week ervoor) ;(

Dit is een beetje kort samengevat ons verhaal, en ik zal hier zo nu en dan wat vaker posten en lezen, heb de afgelopen weken deze topicreeks niet meer geopend, omdat ik er wat minder mee bezig wou zijn. De hele behandeling kan een zware last zijn voor de relatie. En daarom heb ik me meer geconcentreerd op de leuke dingen.

Eerste wat we nu willen doen is verhuizen, hebben een nieuwe woning op het oog. We wonen nu in een niet al te fijne buurt (veel leegstand ivm sloop), en we hebben echt ruimtegebrek. Huis waar we wonen word door de woningbouw slecht onderhouden omdat deze misschien ook gesloopt gaat worden. Het tocht als een gek bij ons in huis, en om het een beetje warm te houden zijn we gemiddeld zon ¤ 140,- in de maand aan gas/licht kwijt. Morgen gaan we kijken naar een hele mooie nieuwe woning hier nog redelijk in de buurt *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:53 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86940144
Hi SjorsKloonie, ik heb je inderdaad een keer ontmoet in mijn PM :). Wat onwijs balen dat de 2e poging ook niet gelukt is. Wat is nu het verdere traject? En is er geen kansje meer dat het om een innestelingsbloeding ging?

Fijn dat jullie straks weg kunnen uit het tochtige huis, hopelijk lacht de toekomst jullie vanaf nu wat meer toe!
pi_86940389
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Hi SjorsKloonie, ik heb je inderdaad een keer ontmoet in mijn PM :). Wat onwijs balen dat de 2e poging ook niet gelukt is. Wat is nu het verdere traject? En is er geen kansje meer dat het om een innestelingsbloeding ging?

Fijn dat jullie straks weg kunnen uit het tochtige huis, hopelijk lacht de toekomst jullie vanaf nu wat meer toe!
Wij hebben inderdaad al eens een PM gewisseld ;) Nee ze zei dat ze flink ongesteld was geworden, en ze had daarvoor al enkele typische ongesteldheid klachten. Dus het is wel echt de ongesteldheid helaas.... maar op deze manier erachter komen is toch fijner dan met een test, de spanning is minder opgebouwd.

Het is nu weer afwachten, zodra de normale/natuurlijke cyclus weer begint voor een uitgangsecho naar het ziekenhuis, daarna enkele echos om te kijken of er een 'natuurlijk' eitje groeit. En dan beginnen met ovulatie testen. Bij een positieve test bellen met Dusseldorf, dan word de terugplaatsing van een cryo gepland en gaan we weer naar Dusseldorf.

Over het huis, ja dat is afwachten :) We willen het heel graag, kan niet wachten tot morgen *;

[ Bericht 9% gewijzigd door SjorsKloonie op 28-09-2010 14:26:19 ]
pi_86944190
Welkom SjorsKloonie (drink je toevallig ook nespresso? Flauw...). Jammer genoeg welkom, eigenlijk. Hoe ver is Düsseldorf rijden voor jullie? Wat een toestand zeg.
Hopelijk wordt de volgende goed ontdooid en ben je hier snel weer weg ;) Ik bedoel dat natuurlijk op de best mogelijke manier, je snapt het. Sterkte en concentreer je idd maar veel op leuke dingen.
pi_86947423
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:49 schreef Madonna77 het volgende:
Welkom SjorsKloonie (drink je toevallig ook nespresso? Flauw...). Jammer genoeg welkom, eigenlijk. Hoe ver is Düsseldorf rijden voor jullie? Wat een toestand zeg.
Hopelijk wordt de volgende goed ontdooid en ben je hier snel weer weg ;) Ik bedoel dat natuurlijk op de best mogelijke manier, je snapt het. Sterkte en concentreer je idd maar veel op leuke dingen.
:W
Nee maar drink wel teveel koffie :@
Altijd ff afkicken in de vruchtbare periode haha, aangezien het de kwaliteit beïnvloed ;)
Düsseldorf is, via onze route, 175km. Deze route heeft een paar voordelen, niet de file op de A52 waar we een keer 1.5 uur stil hebben gestaan (en daardoor te laat waren voor een echo), je komt nog geen 100 meter door de zogenaamde "Umwelt-zone" (ik had wel een plakette, maar wisselen tegenwoordig regelmatig van auto, en om nou voor elke auto zon sticker te kopen...), en je hoeft niet heel Düsseldorf door.
Ik rij altijd via de A46.

Wij hopen ook dat alles goed gaat de volgende ronde, mja .. dat hoop je elke ronde ;)
pi_86949226
Sjors :* daar ben je dan! :)
fijn dat je hier ook van je af wil schrijven en ervaringen wil delen/wisselen :)
ik vond het naar te lezen dat ook bij deze poging en terugplaatsing het nog niet gelukt was... :{
hoe gaat het met je lief ondertussen?
pi_86960897
Sjors. tjonge... wat een verhaal ook van jullie kant -O- ... Heel veel succes/sterkte de komende periode ^O^ . Ik hoop voor jullie dat jullie snel een kindje op komst zullen hebben... :*
pi_86961643
Mijsje O+ Joene O+

En de rest natuurlijk ook, een dikke knuffel.... en een hoop good vibes!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_86962982
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 07:23 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje beterschap! :*

Isla, het is echt lastig ja. Wat is goed voor je? Niemand die het weet. Wij twijfelen best over de juiste weg. Sinds de kinderwens drie jaar geleden hebben we het nooit zonder poespas geprobeerd langer dan een maand. Lijkt me zo lekker...

Winterstorm?! Waar ben je?
hier ben ik !!!!
laatste weken even wat drukker door gedoe op werk.
maar zit nu in mijn weekje vakantie dus iets meer tijd nu.
gister naar mijn zwangere dinnetje geweest in duitsland.
20 weken alweer. wat vliegt de tijd!
zelf zit ik weer redelijk in cyclus maar morgen bel ik met poli voor een afspraak.
zit er ook geestelijk en lichamelijk even doorheen door toestand met werk en dergelijke.
heb afgelopen nachten alleen maar wakker gelezen met overslaande hart.
5 slagen normaal dan even niks dan kehard twee achter mekaar en dan weer 5 gewone.
word erger door stress dus ik denk dat ik even heel erg moet gaan chillen.
maar goed. sorry voor de egopost.
ik reageerde wat minder maar lurkte zeker wel mee.

dikke xxxxxxxx voor iedereen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_86972337
Winterstorm wat naar allemaal... Ik hoop dat deze week vakantie je goed doet. Ook al is het best wel kort. Maar stress.. dat is gewoon niet goed. :N Hoop dat het snel allemaal wat beter zal gaan. :*

Mijsje wat een pech heb je toch! (word je nou zo vaak ziek omdat je met kindjes werkt? Die dragen bacterieen natuurlijk heel snel over....of heeft dat er niets mee te maken?) Heel heel veel beterschap.... :*

Sjors wat een verhaal zeg. En wat een teleurstellingen. Snap dat je dat af en toe even van je af moet schrijven, en dat dat bij mannen onder elkaar wel wat lastiger is... Hoop dat de volgende poging raak is en je snel weer weg bent! :*
pi_86976257
O+ McLaura O+

:* Winterstormpje, doe je wel voorzichtig? stress is natuurlijk nooit goed, niet als je zwanger bent, maar zonder zwangerschap natuurlijk ook niet! als ik dat zo hoor over je hart, lijkt dat op een ritmestoornis... heb je dat vaker? of is dit de enige keer dat je dit zo had? als je dit vaker hebt, kan het heel eenvoudig op te lossen zijn met medicijnen... :* en egopost is helemaal niet erg hoor, daar is dit topic voor he? ;)

Isla, zeker pech... ik heb het vaak omdat ik inderdaad met kinderen werk. vaak als er iets heerst in de school, pik ik dat ook op (al is dat raar dat ik dat na 5 jaar werken op school dat nog steeds heb...) maar deze keer is het waarschijnlijk nog van een verkoudheidsvirus dat ik aan het eind van de zomervakantie heb opgelopen. ik was vanaf toen al verkouden, en nu dus in m'n keel geslagen. :* dank je wel meissie

verder van mij nog lang geen nieuws, aangezien het nog niet week 42 is... na de herfstvakantie kijken we waar ik in m'n cyclus zit, en dan kunnen we weer verder. en ik hoop dat we dan wat vlotter door kunnen gaan na mislukking...
:* voor iedereen
pi_86978790
Mijsje, ik heb niet alles meegelezen telkens. Wat is de reden dat je tot week 42 moet wachten nu?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86979924
:) dat komt omdat de afdeling in het AMC gesloten is tot week 42. ze zijn nu aan het verbouwen en aan het verhuizen, dus we moeten wachten tot dat klaar is... vanaf week 42 (volgens de planning is het dan klaar) moet ik kijken waar ik in de cyclus zit, om weer in te stappen voor een cryo-terugplaatsing...
:*
pi_86980124
Dat is ook balen zeg dat je door logistieke dingen nu moet wachten. Nog 2,5 week uitzitten dan maar :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86981781
Ja inderdaad balen zeg.. het duurt ook allemaal al zo lang.

Nog even een tip Mijsje wb het ziek worden,(heb ik van een arts, maar heb je vast al vaker gehoord) Constant met hand-sanitizer in de weer! Hoe schoner je handen hoe beter! En tussendoor niet je neus aanraken.. daardoor raak je besmet. Sinds ik dit doe (vooral in de herfst en wintermaanden wanneer iedereen snottert) heb ik wel hele droge handen..maar ben niet meer ziek geweest! (en dat met vermoeidheid, tijdverschillen en werken in een cabine met airco en ziekige mensen en zonder frisse lucht!) Ik ga de flesjes weer inslaan deze week!
pi_86981999
:* inderdaad balen... en we zitten het maar uit... maar een voordeel, nu kunnen we met de herfstvakantie gewoon lekker weg zonder dat we bang hoeven zijn dat we terug moeten komen voor een echo of de terugplaatsing... en na de vakantie maar weer aan de gang...

Isla, zijn dat gewoon die kleine flesjes met wasgel waar je geen water voor nodig hebt? die heb ik er wel een, dan moet ik die maar extra gaan gebruiken... :* bedankt! (ik had juist gehoord, maar dan niet van een arts, dat ze helemaal niet zo heel hygiënisch zijn, dus dat het eigenlijk nutteloos in gebruik is... maar als dat niet klopt, ga ik maar extra gebruiken...)
pi_86985752
Ja dat zijn die flesjes ja. Ach ja, ik ben niet ziek geweest, al twee winters niet, daarvoor zelfs wel twee tot drie keer per winter! Dus ik geloof er wel in. Die arts zei dus dat het wel helpt. Beter dan niks iig! :*
pi_86988140
beter dan niks, daar ga ik voor :*
pi_86989322
Gewoon lekker die alcohol kwistig over je handen spritzen! :D Ik ben zelf ook gek op die flesjes!

Thanks voor je lieve reactie in het andere topique mijsje! :*
pi_86992238
:* gekkie, ik ben gewoon echt heel blij voor je, zeker omdat de verdere molen je bespaard is gebleven... :*
pi_86993551
ik gebruik op mijn werk ook vaak een desinfectiegel.
je hebt ze al bij de kruidvat.
zeker omdat ik veel met geld omga dat redelijk besmettelijk is.
over mijn hart is het met periodes.
met veel stress is het meer en voel ik me ook echt beroerd.
zelf heb ik chronische hyperventilatie en spastische darmen.
dat verergerd ook in stressperiode , maar mijn lichaam wil dan ook niet meer tot rust komen.
morgen maar even afwachten.
pi_86997908
:* winterstormpje... wat naar allemaal... rustig aan hoor, die stress bevordert niks, geen zwangerschap maar ook geen gezonde jij... :*
pi_87013137
Beterschap Mijsje.
Ik gebruik die flesjes ook om mijn handen te desinfecteren als ik uit de trein kom en ben zelden ziek. :Y

Welkom SjorsKloonie. :W
Hopelijk leveren die ritjes naar Dusseldorf snel resultaat op.

Rustig aan doen hoor Winterstorm, je lichaam is belangrijker dan je werk. :*

:* Voor iedereen die aan het wachten is.

Ik ben gister bij de fertiliteitsarts geweest.
Ze stelde voor om te gaan beginnen met IUI maar eerst, vanwege lichte sporen van chlamydia, nog "even" een kijkoperatie of HSG te doen. -O-
Ze zei dat ze dacht dat HSG wel voldoende zou zijn en een kijkoperatie altijd nog kon, mocht IUI niet het gewenste resultaat opleveren.
Gelukkig was er pas in oktober plek dus we krijgen eerst over een paar dagen toch een IUI. *O*
Helemaal op mijn eigen cyclus en dus zonder hormonen.
Hormonen schreef ze alleen voor als er geen duidelijke oorzaak was voor uitblijvende zwangerschap.
Aangezien bij ons een duidelijke oorzaak (cervixfactor) is gevonden en mijn cyclus regelmatig is hoef ik alleen maar met ovutestjes in de weer.
Geen hele cyclus afwachten, geen echo's, geen hormonen en ook geen bloedtesten. Alleen IUI. :)
pi_87031650
Oh wat heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk Kolonia! Lekker zonder hormonen en andere bende!
Ik hoop dat het dan METEEN raak is! oO<
Ben er even een paar dagen niet, maar ga onwijs voor je duimen! ^O^ ^O^ ^O^

Nog even een dikke knuffel voor Winterstormpje. Je hebt t niet makkelijk meissie. :*

Mijsje voel je je al wat beter? Beterschap nog! :*

Ook nog even een :* voor alle dames die hier komen lurken en ons altijd succes komen wensen.

Tot na het weekend! :W
pi_87038264
tik ik een stuk tekst, klik ik op "mijn actieve topics" ipv op "invoeren"... bah, gebeurt me de laatste tijd vaak, zit ik opeens weer naar m'n actives te kijken met een :? op m'n gezicht...

maar goed, nog een keertje dan:
Kolonia!!! *O* *O* wat goed zeg, gewoon een keertje IUI zonder al die rommel! :* ik hoop zo dat je straks het hele medische circuit niet meer nodig gaat hebben!

Isla :* veel plezier komend weekend! :W

Hier gaat het langzaamaan wel weer wat beter. in de ochtend is het flut, en naarmate de dag vordert, wordt het wel steeds wat beter... ik hoop alleen dat m'n keel helemaal beter is maandag (dan wil ik wel weer gaan werken eigenlijk) anders heb ik zo weer last van m'n keel...
:*
pi_87038462
Mijsje, hopelijk ben je maandag weer beter. :*

Kolonia, wat fijn zonder rommel! Ik duim alvast mee voor een goede afloop.

Hier morgen uitgangsecho, voor een iui juist met veel rommel... Heb nog even getwijfeld, maar we gaan door met alles. Eerst dus maar weer eens een iui.
pi_87038863
:* pze :* komt goed schatje...
en die twijfels zijn normaal hoor, het is ook niet niks om op deze manier je droom werkelijkheid te laten worden... :*
pi_87040172
thankxs allemaal.
wat zijn jullie toch lief!!!!!
pi_87051040
Ik lees zo even bij, maar eerst wil ik dit even onder de aandacht brengen.
Heeft iemand van hier zich verdiept in het regeerakkoord?
Ik hoorde dus gisteren, dat er nog maar 1 IVF-poging vergoed gaat worden in de nieuwe regering, ik geloofde het niet dus heb net het regeerakkoord (concept) er bij gezocht en kwam toen het volgende tegen (op pagina 18):
quote:
Het verzekerd pakket wordt stringenter beheerd, waarbij toelating van innovaties tot het
verzekerde pakket eenduidiger, samenhangend en consequenter worden beoordeeld;
verouderde behandelingsmethoden worden uit het pakket verwijderd en behandelingen die
afwijken van richtlijnen vergen toestemming vooraf van de zorginkoper.
Er wordt een aantal pakketmaatregelen genomen.
Collectieve vergoeding van IVF (in-vitrofertilisatie)-behandelingen wordt beperkt tot de
eerste behandeling.
Belachelijk toch! Laat het nieuwe kabinet dan maar zo snel mogelijk vallen 8)7
pi_87051641
Ik heb dit ook gelezen, en aan de ene kant belachelijk aan de andere kant snap ik het heel goed. Ook al maak ik zelf samen met mijn vrouw gebruik van de huidige regeling en zal het achter de rug zijn hoop ik voor dat dit intreedt. Waarom moet de maatschappij zoveel bijdragen aan Onze Individuele kinderwens ? 3 pogingen komt neer op 30 duizend euro of meer. Gemiddeld 1 op 5 stellen heeft momenteel vruchtbaarheidsproblemen dus er is een hoop te winnen. Ik vind het niet fijn als ik er zelf slachtoffer door zou worden maar ik snap het wel. Overigens voor de mensen die toppakket verzekerd zijn zal daar wel een oplossing voor worden gevonden met 1 / 2 pogingen meer.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_87054399
Helemaal met Joene eens. Ik zou het heel fijn vinden als we nog kunnen meeliften op de oude regeling, maar snap idd ook heel goed dat anderen niet op hoeven te draaien voor mijn kinderwens. We zullen zien. De wachtlijst was een paar weken terug 4 maanden... ;)

Oh ja, uitgangsecho gehad. Alles oke. Nu starten met menopur. De gyn was alleen vergeten te zeggen dat ik meteen op dag 1 moest beginnen met spuiten, dus had ik het nog niet gehaald bij de apotheek. Duh. Gelukkig hadden ze nog liggen in het zkh. Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen. :X
pi_87054783
*O* je bent weer gestart pze! ik hoop dat het hierbij echt gaat stoppen voor jou, dat je straks die hele ivf helemaal niet nodig hebt...
pi_87054886
Nou, ik schrik best van dat nieuws..... en ben het niet eens met Joene en pze. Ik vind onvruchtbaarheid een ziekte en nu hoef je echt geen oneindig aantal pogingen te krijgen maar op deze manier ontzeg je mensen met een lager inkomen gewoon een kind.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_87055007
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef sproet-je het volgende:
Nou, ik schrik best van dat nieuws..... en ben het niet eens met Joene en pze. Ik vind onvruchtbaarheid een ziekte en nu hoef je echt geen oneindig aantal pogingen te krijgen maar op deze manier ontzeg je mensen met een lager inkomen gewoon een kind.
zo denk ik er eigenlijk ook over...
als het kabinet er straks is, en mijn cryo's zijn dan op, dan is mijn poging 1 geweest en zijn wij echt klaar... terwijl het niet door een schuld is dat wij geen kinderen hebben, maar (onbegrepen) onvruchtbaar zijn...
pi_87055068
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef mijsje het volgende:

[..]

als het kabinet er straks is, en mijn cryo's zijn dan op, dan is mijn poging 1 geweest en zijn wij echt klaar... terwijl het niet door een schuld is dat wij geen kinderen hebben, maar (onbegrepen) onvruchtbaar zijn...
Daarbij komt het psychische nog. Je krijgt er zeker een klap van :)
Na elke mislukte poging zit je weer in dat diepe dal. Dus waarom zou iemand met hangtieten wel vergoed strak getrokken worden waar wij ook allemaal voor moeten betalen, en iemand die ongewenst kinderloos is niet :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_87055633
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef mijsje het volgende:

[..]

Het is nog niet ingevoerd hoor ! Het zijn voorstellen .

Maar de maatschappij hoeft wat mij betreft niet op te draaien omdat wij iets willen.

Maar zo denk ik ook over kinderbijslag en kinderopvangtoeslag etc.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:02:43 #168
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_87055880
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef sproet-je het volgende: Nou, ik schrik best van dat nieuws..... en ben het niet eens met Joene en pze. Ik vind onvruchtbaarheid een ziekte en nu hoef je echt geen oneindig aantal pogingen te krijgen maar op deze manier ontzeg je mensen met een lager inkomen gewoon een kind.
Nou... dat dus. Ben ik het ook mee eens! Ik schrik hier ook van...!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kolonia, wat fijn dat jullie eerst zonder al te veel poespas door mogen... Succes met jullie IUI! ^O^ :*
pi_87056144
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:56 schreef Joene het volgende:

[..]

Het is nog niet ingevoerd hoor ! Het zijn voorstellen .

Maar de maatschappij hoeft wat mij betreft niet op te draaien omdat wij iets willen.

Maar zo denk ik ook over kinderbijslag en kinderopvangtoeslag etc.
dat snap ik, en dat zou ik ook gevonden hebben bij iets dat ik gewoon echt alleen voor mezelf wilde hebben, zoals bijvoorbeeld een cosmetische operatie ofzo... maar het krijgen van een kindje wat niet lukt...

ik betaal toch ook mee aan longoperaties voor een verstokt roker? en ik betaal toch ook mee aan operaties en behandelingen bij leverkanker na overmatig drankgebruik? en de zorg die daaraan vastzit, betaal ik ook aan mee, nou, dan mogen die mensen van mij ook meebetalen aan mijn kinderwens...

wat een uitspraak op de vroege middag... :')
pi_87056321
Er zijn zoveel dingen waar ik niet aan mee wil betalen. Maar helaas heb je het niet voor het kiezen waar je geld heen gaat :)
Oneerlijk vind ik het wel. :)
pi_87056380
precies, zo vind ik dat ook... en zeker als ze dan nog extra willen gaan korten op de dingen die ik net nodig heb...
pi_87056486
Het voelt oneerlijk omdat wij in die molen zitten.
pi_87056525
Maar als wij makkelijk kinderen konden krijgen en het is ver van je bedshow, dan denk je mooi 10/20 k besparen per onvruchtbaar stel . Dan vinden we het opeens allemaal prima.
pi_87056670
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef sproet-je het volgende:
Ik schrik er ook nogal van.
Het is ook niet voor niets dat er nu drie pogingen voor staan ipv één.

Maar er zal toch wel een overgangsregeling komen?
Het zal toch niet zo zijn dat als je volgende week je eerste ivf hebt dat het gelijk de laatste is? :{

Het lijkt me dat het aantal IUI's per stel wel enorm zal toenemen, zeker bij onbegrepen kinderloosheid.
Tenzij ze dat aantal ook gaan beperken natuurlijk...

Succes weer PZE. ^O^
Jammer van al die hormonen, hopelijk heb je er niet zo'n last van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kolonia op 01-10-2010 12:33:41 ]
pi_87057475
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Joene het volgende:
Het voelt oneerlijk omdat wij in die molen zitten.
Nou Joene, om eerlijk te zijn zit ik niet in de molen en hoop ik er ook niet in te komen, maar ik vind het toch heel oneerlijk. Ik vind dat een kinderwens iets is voor iedereen, niet alleen voor rijkere mensen. Ik vond het al gek dat wij geen 6 pogingen hebben zoals in Belgie, maar slechts 3. 1 vind ik helemaal te gortig. Na 1 mislukte poging IVF heb je namelijk nog behoorlijke kansen op een zwangerschap, maar nu dus alleen als je het kan betalen. |:(

Gelukkig lijkt het erop alsof ze de andere pogingen dan via de aanvullende verzekeringen willen laten vergoedden. En die zijn wel gewoon voor de meeste mensen bereikbaar, dus dat zou dan fijn zijn. Ik ken bijna niemand die niet aanvullend verzekerd is...

Ik wens natuurlijk de twee dames die voor de IUI gaan ook veel succes de komende tijd.

Nu ga ik weer verder lurken
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:03:48 #176
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87058017
Waar het op uit gaat komen is dat straks binnen de basisverzekering alleen nog de medisch noodzakelijke handelingen verricht gaan worden. Zaken als fysio, psychische hulp, vruchtbaarheidsbehandelingen etc etc etc zullen wegvallen... Aan de ene kant vind ik dat begrijpelijk om de redenen die Joene noemt... Aan de andere kant voelt het alsof de mensen die zorgen dat de economie over 20/30/40/50 jaar ook nog door blijft draaien continu genaaid ( :') ) worden... Mag je straks je IVF zelf betalen en daarna krom liggen voor de kinderopvang, want je moet wel met 2 personen blijven werken om de veel te hoge woonlasten (en de IVF-lening) te betalen... Ergens gaat dit voor de starters helemaal de soep inlopen....

Het blijft gewoon kiezen uit een hele hoop kwaden, ik heb vorig jaar veel psychische hulp nodig gehad, willen ze nu ook uit het pakket halen. Als alles oneerlijk is blijft er niets over om op te besparen...

Gelukkig kunnen we straks alles tegen veel te hoge premies bijverzekeren :{
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87058304
Gelukkig hebben we straks wel een mooie straaljager! ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87058418
Daar heb je idd een punt ,starters zijn met wat dan ook de pineut , eigen huis, gezin , studeren , etc.

En de verschillen tussen Arm en Rijk zullen enorm oplopen, Hopelijk leiden de bezuinigingen van nu in de toekomst naar een betere arbeidsmarkt waar ook de de mensen die hun kinderen niet hebben kunnen laten studeren en die kinderen zelf een redelijk inkomen en brood op de plank hebben.
pi_87058638
ja dat dus, haha en ik zie dat ik verzuurder klink dan ik bedoelde hoor :P
Ik vind dit soort voorstellen met IVF idioot, maar er zit zoveel bij wat ik nog meer idioot vindt in dit akkoord. Er liggen wetsvoorstellen waar ik niet echt gelukkig van wordt en dan wordt er wel flink geld in defensie en dergelijk gepompt.

een ander voorbeeld, er moet 200 miljoen op kunst bezuinigd worden, maar het cultureel erfgoed wordt ontzien. Kunst wordt vaak gezien als 'dure hobby' voor mensen met geld. Maar wedt maar dat Jan-Diederik straks gewoon nog naar vioolles gaat maar dat Sharona niet meer naar ballet kan en Ahmed kan ook niet meer op pianoles. Daar zijn die subsidies ook voor, niet alleen voor de elite-hobby. Wat je dus al zei, het verschil tussen arm-rijk wordt groter. Op naar de elite-maatschappij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87058788
Als iedereen straks gewoon een Uni studi heeft gedaan verdient de bouwvakker straks ook 80k per jaar *O* opgelost ?
pi_87058816
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Joene het volgende:
Als iedereen straks gewoon een Uni studi heeft gedaan verdient de bouwvakker straks ook 80k per jaar *O* opgelost ?
psies!
slotje ^O^
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87058879
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Joene het volgende:
Nee hoor, daar wordt gewoon een goedkope Pool bewoner van een nieuwe EU-lidstaat voor ingehuurd.
pi_87058907
Maar dat gebeurt nu ook al .
pi_87059030
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:26 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Nee hoor, daar wordt gewoon een goedkope Pool bewoner van een nieuwe EU-lidstaat voor ingehuurd.
Die hier vaak onverzekerd rond rijdt, geen belastingen betaald, zodat wij kunnen opdraaien voor de brokken die ze maken als ze tegen een lantaarnpaal op rijden die wij moeten betalen van onze belastingcenten.

Maar ik denk dat die discussie hier niet geplaatst is :') :D
pi_87059074
Tuurlijk heb ik ook liever 6 vergoede pogingen dan 1. Maar ik ben het niet eens met de stelling dat onvruchtbaarheid een ziekte is. Dat voelt voor mij niet goed. Maar ik snap het wel hoor. Endometriose en dat soort diagnoses zijn voor mij wel 'ziektebeelden', maar zoals mijsje, joene en wij onbegrepen onvruchtbaar niet. Ik hou het voor een deel op pech. Maar dat neemt niet weg dat het suckt natuurlijk.

Oh ja, ik ben een groen-linkser hoor. Dus helemaal niet eensch met dit kabinet, maar ergens begrijp ik heel goed dat anderen niet voor mij op willen draaien. Rokers met kanker idem dito, maar dat is dan wel weer een ziekte. Nou ja, ik ben niet zo uitleggerig vandaag. Dat blijkt. :')
pi_87059187
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:27 schreef Joene het volgende:
Maar dat gebeurt nu ook al .
Yep, vandaar de hoge werkloosheid onder laag- en nietopgeleiden.
Wordt alleen maar erger.
Gelukkig dat dankzij het nieuwe kabinet er nog maar nauwelijks verschil gaat zijn tussen minimumloon en bijstand.
pi_87059226
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:30 schreef Tally het volgende:
Maar ik denk dat die discussie hier niet geplaatst is :') :D
==> VKZ :+
pi_87059459
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh ja, ik ben een groen-linkser hoor. Dus helemaal niet eensch met dit kabinet, maar ergens begrijp ik heel goed dat anderen niet voor mij op willen draaien. Rokers met kanker idem dito, maar dat is dan wel weer een ziekte. Nou ja, ik ben niet zo uitleggerig vandaag. Dat blijkt. :')
Ik denk dat juist GroenLinks gaat tegensputteren. :Y
Vrouwen zijn steeds ouder als ze aan kinderen beginnen waardoor de (gemiddelde) vruchtbaarheid gewoon minder is.
Eén van de kernpunten van GroenLinks is dat ze staan voor arbeidsparticipatie van vrouwen, en die zal verminderen als vrouwen zich gedwongen voelen om weer eerder aan kinderen te beginnen.
Niet alleen zullen dan minder vrouwen minder uren werken, maar zal het aantal vrouwen op hoge posities nog meer afnemen.
pi_87059667
Je hebt helemaal gelijk. :*
pi_87059753
Toch was het een leuke discussie vind ik.
pi_87060069
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tuurlijk heb ik ook liever 6 vergoede pogingen dan 1. Maar ik ben het niet eens met de stelling dat onvruchtbaarheid een ziekte is. Dat voelt voor mij niet goed. Maar ik snap het wel hoor. Endometriose en dat soort diagnoses zijn voor mij wel 'ziektebeelden', maar zoals mijsje, joene en wij onbegrepen onvruchtbaar niet. Ik hou het voor een deel op pech. Maar dat neemt niet weg dat het suckt natuurlijk.
en daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, al begrijp ik het wel... ik zie onbegrepen onvruchtbaarheid wel als ziekte, omdat er toch iets is, maar je bent er nog niet achter met de medische kennis van nu wat het dan is... graag zou ik wel een reden hebben, zodat er gericht behandeld kan worden, maar ik loop niet bij een medisch gespecialiseerde arts omdat ik zo graag iets wil maar verder niet... er is een probleem, waarvan ze de oorzaak nog niet hebben kunnen vinden, maar waarvan ze het gevolg proberen te verhelpen...

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:51 schreef Joene het volgende:
Toch was het een leuke discussie vind ik.
ik vind het een discussie met een rauw randje... het gevoel dat erachter zit, komt heel naar binnen... niet door de meningen, maar door wat het kabinet voor plannen heeft gemaakt... nu maar afwachten wat er daadwerkelijk van terecht komt, en wat ons bespaard blijft...
pi_87060323
Mooi gezegd mijsje, ik begrijp je goed en ben het misschien toch ook wel met je eens. :*
Ik wil zelf gewoon heel graag dat het gewoon pech is... ik wil niet ziek zijn.
pi_87060475
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:00 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik vind het een discussie met een rauw randje... het gevoel dat erachter zit, komt heel naar binnen... niet door de meningen, maar door wat het kabinet voor plannen heeft gemaakt... nu maar afwachten wat er daadwerkelijk van terecht komt, en wat ons bespaard blijft...
Tuurlijk is het gevoel voor ons niet leuk , aan de andere kant we hebben nu poging al gehad (en 11 van die cryo's) daaruit zou het hopelijk moeten lukken 1 of 2 kinderen op de wereld te zetten. Zo niet hebben wij zeker nog wel een 2e poging want dit besluit is niet 1 januari 2011 ingevoerd als het uberhaupt al een meerderheid weet te vinden.
pi_87060639
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mooi gezegd mijsje, ik begrijp je goed en ben het misschien toch ook wel met je eens. :*
Ik wil zelf gewoon heel graag dat het gewoon pech is... ik wil niet ziek zijn.
:* toen ik een depressie had, wilde ik niet naar een psycholoog/psychiater, want ik wilde absoluut niet gek zijn en ziek in m'n hoofd gevonden worden... toch ben ik uiteindelijk gegaan nadat ik erkende dat er iets mis was...

niet dat je ziek bent an sich, maar er kan wel iets mis zijn in je lijf wat door doktoren als ziekte bestempeld kan worden... (he bah, nu klinkt het net als een of andere enge ziekte... maar dat bedoel ik helemaal niet...) maar het kan iets zijn met het baarmoederslijmvlies, dat net een dag te laat wordt aangemaakt, of met de ruimte in de baarmoeder, dat net een mm groter moet zijn, of de snelheid waarmee je trilhaartjes in de eileider het dan al niet bevruchte eitje laten bewegen, dat het net een tikje sneller moet zijn... maar wat nog niet door artsen is gevonden, omdat daar gewoon simpelweg niet op getest wordt. (ik vraag me af of dat wel kan...) dus ik wil je niet ziek bestempelen, want verder is er niks met jou en mij aan de hand, maar er is toch iets dat niet helemaal klopt...

en domme pech bestaat inderdaad ook, maar dan vind ik domme pech meer dat je geen match hebt met je partner, en dat kan bij mij niet zo zijn, aangezien wij al een keer iets van een zwangerschap hebben gehad, en ook 12 van de 13 gevonden eicellen waren bevrucht, wat uitzonderlijk goed was...
(om die bevestiging te krijgen had ik gewoon ivf nodig... die ene zwangerschap kon ook een "onmogelijke" toevalstreffer zijn...)
pi_87060713
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Tuurlijk is het gevoel voor ons niet leuk , aan de andere kant we hebben nu poging al gehad (en 11 van die cryo's) daaruit zou het hopelijk moeten lukken 1 of 2 kinderen op de wereld te zetten. Zo niet hebben wij zeker nog wel een 2e poging want dit besluit is niet 1 januari 2011 ingevoerd als het uberhaupt al een meerderheid weet te vinden.
O+
ik hoop het heel erg... :*
pi_87060815
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:17 schreef mijsje het volgende:

[..]

O+
ik hoop het heel erg... :*
Gewoon positief blijven :) en ja dat lukt mij ook de ene dag beter dan de andere dag :)

O+
pi_87061183
Hoe zijn jullie 11 cryo's eigenlijk ingevroren? Allemaal apart of ook per twee of zelfs meer?

En m.b.t. dat IVF uit het basispakket. Ik kan me wel vinden in wat Joene zegt.
Aan de andere kant heb ik hier genoeg meegelezen om te zien dat elke IVF weer anders is. Jullie en ik hebben het geluk dat we veel cryo's hebben, maar andere mensen moeten het misschien maar met 1 bevrucht eitje doen. Of zelfs geen enkel bevrucht eitje (want de IVF-poging gaat in op het moment dat er geoogst is, maar oogsten garandeert nog geen bevruchting). Dat vind ik nog oneerlijker eigenlijk ;(
pi_87061231
Die regeling wat betreft wat een poging is moet worden aangepast dat vind ik wel , als er niks bevrucht is ben ik wel van mening dat er nog minimaal 1 poging moet komen. Omdat je anders gelijk kansloos bent.
pi_87061403
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:30 schreef Joene het volgende:
Die regeling wat betreft wat een poging is moet worden aangepast dat vind ik wel , als er niks bevrucht is ben ik wel van mening dat er nog minimaal 1 poging moet komen. Omdat je anders gelijk kansloos bent.
Compleet offtopic, maar je ondertitel is briljant. Dat roep ik irl echt heel vaak :D
pi_87061432
Dat heeft meer te maken met het icoontje eronder Nol Brouwer (SamSam).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')