abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 07:44:11 #126
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_86889167
Even een dikke knuffel voor jullie allemaal :* ik denk aan jullie en duim voor mooie wonderen :*
Be happy with the little things in life
pi_86892498
PZE ik dacht daar gistermiddag nog toevallig over na. Nouja toevallig, ik denk daar heel vaak over na. Met ICSI wordt één zaadcel in een eicel geinjecteerd. Wat nou als die zaadcel helemaal niet zo goed is (anders zou het toch wel vanzelf gaan?) en komt er een kindje wat niet in orde is? En die eicellen "uit het lichaam halen" kan toch ook niet goed zijn? Zou deze hele procedure iets in het kindje aantasten? En al die hormonen die je krijgt toegediend... Je wordt eerst kunstmatig in de overgang gebracht... dat vind ik zo raar. Wat als dat proces niet meer stopt? Word je dan voortijdig een oudere vrouw? Eerder in de overgang, met alle gevolgen van dien? (botontkalking bijv) En de kans op kanker lijkt iets te vergroten...
Ik probeer er maar niet teveel over na te denken. Er zijn veel studies geweest, en het lijkt nog allemaal mee te vallen. Maar helaas weten we er nog niet genoeg van. En inderdaad wat Mijsje al zei, ik wil wél alles geprobeerd hebben. Want ik wil het gewoon te graag.
(hele andere discussie: zo denk ik ook over de pil. Die bestaat nog niet zo lang, dus weten we ook nog niet de effecten op de lange termijn. Eerst dacht men dat dit bepaalde kankervormen zou kunnen voorkomen, nu blijkt steeds vaker dat dit de kans op kanker juist vergroot. En toch wordt de pil voorgeschreven voor meisjes op vrij jonge leeftijd. Als je zo jong bent denk je hier niet over na. Gek eigenlijk dat vrouwen hun hele leven zo vol worden gepompt met hormonen. Eerst om niet zwanger te raken, dan om wel zwanger te raken, en daarna nog tegen overgangsklachten. Het voelt allemaal raar en tegennatuurlijk aan.. Maar ja wat moet je dan?)

Mijsje bij mij gaat het ook in periodes hoor. Ik hoop nu alleen die positieve vibe wat langer te kunnen vast houden dan de afgelopen tijd. Als ik het nu iemand vertel, en ze reageren met "oh wat vreselijk voor jullie/wat zal het zwaar worden" zeg ik: "ach ja ik heb goeie hoop dat het ons gaat lukken. Het wordt effe zwaar, maar dan heb je ook wat" ;) Voorheen zei ik "ja ik vind het ook moeilijk" en ging ik steevast een potje janken. :'( No more! :)
Beterschap trouwens met je keelontsteking. Morgen dagje onder de wol! :*

Ja waar is Winterstormpje? :*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_86930381
Mijsje beterschap! :*

Isla, het is echt lastig ja. Wat is goed voor je? Niemand die het weet. Wij twijfelen best over de juiste weg. Sinds de kinderwens drie jaar geleden hebben we het nooit zonder poespas geprobeerd langer dan een maand. Lijkt me zo lekker...

Winterstorm?! Waar ben je?
pi_86930921
:* bedankt
ondertussen is m'n keel zo opgezwollen en pijnlijk, dat je het "beginnende" mag weglaten bij "beginnende keelontsteking"... }:| maar goed, straks naar de huisarts... (ik wil niet weer een antibioticakuur, ik wil gewoon die stomme amandelen eruit... ik heb zo vaak keelontsteking... maar goed, eens kijken waar de huisarts mee komt...)
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:10:17 #130
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86931586
Beterschap mijsje! Ik heb op mijn achttiende mijn keelamandelen laten verwijderen, ik had bijna maandelijks een forse keelontsteking. Het was echt de oplossing, ik heb nu bijna geen keelontstekingen meer! Zou er dus zeker op aansturen als ik jou was. Je moet dan geloof ik wel even blijven, of dat nog steeds vier dagen is net als ik 'vroegah' dat betwijfel ik. Kostenbesparing enzo...

Een dikke knuffel voor julie allemaal! :*
pi_86933185
:* dank je TM
:') ipv een keelontsteking is het dus een virale infectie op m'n keel. de vergissing was gauw gemaakt, vrijwel dezelfde symptonen, al heb je met een ontsteking nog meer dat het knalrood is in je keel, en heb je bij een ontsteking veel meer koorts... helaas wordt er dus niks met m'n amandelen gedaan, die blijven zitten waar ze zitten... :{
:o bijna maandelijks? wow, dat is bij mij gelukkig nog niet... wel ieder jaar/twee jaar... en tussendoor veel met holteontstekingen en zo, en dat vond ik al veel...
pi_86938716
Ik heb me toch maar eens geregistreerd als Kloon, en post hier toch maar een keertje :@ . Soms wel fijn om dingen van je af te kunnen schrijven. Als man is daar weinig ruimte voor. Ik lees al langer mee in dit topic, en heb wel eens ge-PM'ed met sommigen uit dit topic.
Ik post hier onder een kloon, omdat sommige familie/kennissen niks aan gaat waar wij mee bezig zijn, vandaar :)

Wij zijn dus een stel van 24/21 jaar, en proberen inmiddels al 14 maanden om zwanger te worden. Door een operatie bij mij in het verleden is de kwaliteit van mijn zaad sterk achteruit gegaan. En daarom zitten we in het ICSI traject. Dit doen we in Dusseldorf, o.a. omdat hier geen wachttijd is en een punctie kan onder volledige narcose.

Inmiddels hebben zijn we bezig in de 2e poging. De eerste poging resulteerde in een verse terugplaatsing, en 1 cryo in de vriezer. Helaas liep er 1 eitje voor op, waardoor de punctie gepland moest worden. Daardoor hebben ze maar 12 eitjes gevonden, waarvan 5 rijp, waarvan 2 bervrucht. Helaas was de verse terugplaatsing mislukt, en is de 2e niet goed ontdooit.

In onze 2e ronde hadden we iets meer geluk (ondanks dagelijkse ritjes naar Dusseldorf en veel stress ivm overstimulatie), 5 bevruchte eitjes. Ook hier helaas geen zwangerschap na de verse terugplaatsing, en eergister avond werd mijn vriendin helaas ongesteld na een cryo terugplaatsing (iets meer dan een week ervoor) ;(

Dit is een beetje kort samengevat ons verhaal, en ik zal hier zo nu en dan wat vaker posten en lezen, heb de afgelopen weken deze topicreeks niet meer geopend, omdat ik er wat minder mee bezig wou zijn. De hele behandeling kan een zware last zijn voor de relatie. En daarom heb ik me meer geconcentreerd op de leuke dingen.

Eerste wat we nu willen doen is verhuizen, hebben een nieuwe woning op het oog. We wonen nu in een niet al te fijne buurt (veel leegstand ivm sloop), en we hebben echt ruimtegebrek. Huis waar we wonen word door de woningbouw slecht onderhouden omdat deze misschien ook gesloopt gaat worden. Het tocht als een gek bij ons in huis, en om het een beetje warm te houden zijn we gemiddeld zon ¤ 140,- in de maand aan gas/licht kwijt. Morgen gaan we kijken naar een hele mooie nieuwe woning hier nog redelijk in de buurt *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:53 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86940144
Hi SjorsKloonie, ik heb je inderdaad een keer ontmoet in mijn PM :). Wat onwijs balen dat de 2e poging ook niet gelukt is. Wat is nu het verdere traject? En is er geen kansje meer dat het om een innestelingsbloeding ging?

Fijn dat jullie straks weg kunnen uit het tochtige huis, hopelijk lacht de toekomst jullie vanaf nu wat meer toe!
pi_86940389
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Hi SjorsKloonie, ik heb je inderdaad een keer ontmoet in mijn PM :). Wat onwijs balen dat de 2e poging ook niet gelukt is. Wat is nu het verdere traject? En is er geen kansje meer dat het om een innestelingsbloeding ging?

Fijn dat jullie straks weg kunnen uit het tochtige huis, hopelijk lacht de toekomst jullie vanaf nu wat meer toe!
Wij hebben inderdaad al eens een PM gewisseld ;) Nee ze zei dat ze flink ongesteld was geworden, en ze had daarvoor al enkele typische ongesteldheid klachten. Dus het is wel echt de ongesteldheid helaas.... maar op deze manier erachter komen is toch fijner dan met een test, de spanning is minder opgebouwd.

Het is nu weer afwachten, zodra de normale/natuurlijke cyclus weer begint voor een uitgangsecho naar het ziekenhuis, daarna enkele echos om te kijken of er een 'natuurlijk' eitje groeit. En dan beginnen met ovulatie testen. Bij een positieve test bellen met Dusseldorf, dan word de terugplaatsing van een cryo gepland en gaan we weer naar Dusseldorf.

Over het huis, ja dat is afwachten :) We willen het heel graag, kan niet wachten tot morgen *;

[ Bericht 9% gewijzigd door SjorsKloonie op 28-09-2010 14:26:19 ]
pi_86944190
Welkom SjorsKloonie (drink je toevallig ook nespresso? Flauw...). Jammer genoeg welkom, eigenlijk. Hoe ver is Düsseldorf rijden voor jullie? Wat een toestand zeg.
Hopelijk wordt de volgende goed ontdooid en ben je hier snel weer weg ;) Ik bedoel dat natuurlijk op de best mogelijke manier, je snapt het. Sterkte en concentreer je idd maar veel op leuke dingen.
pi_86947423
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:49 schreef Madonna77 het volgende:
Welkom SjorsKloonie (drink je toevallig ook nespresso? Flauw...). Jammer genoeg welkom, eigenlijk. Hoe ver is Düsseldorf rijden voor jullie? Wat een toestand zeg.
Hopelijk wordt de volgende goed ontdooid en ben je hier snel weer weg ;) Ik bedoel dat natuurlijk op de best mogelijke manier, je snapt het. Sterkte en concentreer je idd maar veel op leuke dingen.
:W
Nee maar drink wel teveel koffie :@
Altijd ff afkicken in de vruchtbare periode haha, aangezien het de kwaliteit beïnvloed ;)
Düsseldorf is, via onze route, 175km. Deze route heeft een paar voordelen, niet de file op de A52 waar we een keer 1.5 uur stil hebben gestaan (en daardoor te laat waren voor een echo), je komt nog geen 100 meter door de zogenaamde "Umwelt-zone" (ik had wel een plakette, maar wisselen tegenwoordig regelmatig van auto, en om nou voor elke auto zon sticker te kopen...), en je hoeft niet heel Düsseldorf door.
Ik rij altijd via de A46.

Wij hopen ook dat alles goed gaat de volgende ronde, mja .. dat hoop je elke ronde ;)
pi_86949226
Sjors :* daar ben je dan! :)
fijn dat je hier ook van je af wil schrijven en ervaringen wil delen/wisselen :)
ik vond het naar te lezen dat ook bij deze poging en terugplaatsing het nog niet gelukt was... :{
hoe gaat het met je lief ondertussen?
pi_86960897
Sjors. tjonge... wat een verhaal ook van jullie kant -O- ... Heel veel succes/sterkte de komende periode ^O^ . Ik hoop voor jullie dat jullie snel een kindje op komst zullen hebben... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_86961643
Mijsje O+ Joene O+

En de rest natuurlijk ook, een dikke knuffel.... en een hoop good vibes!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_86962982
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 07:23 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mijsje beterschap! :*

Isla, het is echt lastig ja. Wat is goed voor je? Niemand die het weet. Wij twijfelen best over de juiste weg. Sinds de kinderwens drie jaar geleden hebben we het nooit zonder poespas geprobeerd langer dan een maand. Lijkt me zo lekker...

Winterstorm?! Waar ben je?
hier ben ik !!!!
laatste weken even wat drukker door gedoe op werk.
maar zit nu in mijn weekje vakantie dus iets meer tijd nu.
gister naar mijn zwangere dinnetje geweest in duitsland.
20 weken alweer. wat vliegt de tijd!
zelf zit ik weer redelijk in cyclus maar morgen bel ik met poli voor een afspraak.
zit er ook geestelijk en lichamelijk even doorheen door toestand met werk en dergelijke.
heb afgelopen nachten alleen maar wakker gelezen met overslaande hart.
5 slagen normaal dan even niks dan kehard twee achter mekaar en dan weer 5 gewone.
word erger door stress dus ik denk dat ik even heel erg moet gaan chillen.
maar goed. sorry voor de egopost.
ik reageerde wat minder maar lurkte zeker wel mee.

dikke xxxxxxxx voor iedereen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_86972337
Winterstorm wat naar allemaal... Ik hoop dat deze week vakantie je goed doet. Ook al is het best wel kort. Maar stress.. dat is gewoon niet goed. :N Hoop dat het snel allemaal wat beter zal gaan. :*

Mijsje wat een pech heb je toch! (word je nou zo vaak ziek omdat je met kindjes werkt? Die dragen bacterieen natuurlijk heel snel over....of heeft dat er niets mee te maken?) Heel heel veel beterschap.... :*

Sjors wat een verhaal zeg. En wat een teleurstellingen. Snap dat je dat af en toe even van je af moet schrijven, en dat dat bij mannen onder elkaar wel wat lastiger is... Hoop dat de volgende poging raak is en je snel weer weg bent! :*
pi_86976257
O+ McLaura O+

:* Winterstormpje, doe je wel voorzichtig? stress is natuurlijk nooit goed, niet als je zwanger bent, maar zonder zwangerschap natuurlijk ook niet! als ik dat zo hoor over je hart, lijkt dat op een ritmestoornis... heb je dat vaker? of is dit de enige keer dat je dit zo had? als je dit vaker hebt, kan het heel eenvoudig op te lossen zijn met medicijnen... :* en egopost is helemaal niet erg hoor, daar is dit topic voor he? ;)

Isla, zeker pech... ik heb het vaak omdat ik inderdaad met kinderen werk. vaak als er iets heerst in de school, pik ik dat ook op (al is dat raar dat ik dat na 5 jaar werken op school dat nog steeds heb...) maar deze keer is het waarschijnlijk nog van een verkoudheidsvirus dat ik aan het eind van de zomervakantie heb opgelopen. ik was vanaf toen al verkouden, en nu dus in m'n keel geslagen. :* dank je wel meissie

verder van mij nog lang geen nieuws, aangezien het nog niet week 42 is... na de herfstvakantie kijken we waar ik in m'n cyclus zit, en dan kunnen we weer verder. en ik hoop dat we dan wat vlotter door kunnen gaan na mislukking...
:* voor iedereen
pi_86978790
Mijsje, ik heb niet alles meegelezen telkens. Wat is de reden dat je tot week 42 moet wachten nu?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86979924
:) dat komt omdat de afdeling in het AMC gesloten is tot week 42. ze zijn nu aan het verbouwen en aan het verhuizen, dus we moeten wachten tot dat klaar is... vanaf week 42 (volgens de planning is het dan klaar) moet ik kijken waar ik in de cyclus zit, om weer in te stappen voor een cryo-terugplaatsing...
:*
pi_86980124
Dat is ook balen zeg dat je door logistieke dingen nu moet wachten. Nog 2,5 week uitzitten dan maar :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86981781
Ja inderdaad balen zeg.. het duurt ook allemaal al zo lang.

Nog even een tip Mijsje wb het ziek worden,(heb ik van een arts, maar heb je vast al vaker gehoord) Constant met hand-sanitizer in de weer! Hoe schoner je handen hoe beter! En tussendoor niet je neus aanraken.. daardoor raak je besmet. Sinds ik dit doe (vooral in de herfst en wintermaanden wanneer iedereen snottert) heb ik wel hele droge handen..maar ben niet meer ziek geweest! (en dat met vermoeidheid, tijdverschillen en werken in een cabine met airco en ziekige mensen en zonder frisse lucht!) Ik ga de flesjes weer inslaan deze week!
pi_86981999
:* inderdaad balen... en we zitten het maar uit... maar een voordeel, nu kunnen we met de herfstvakantie gewoon lekker weg zonder dat we bang hoeven zijn dat we terug moeten komen voor een echo of de terugplaatsing... en na de vakantie maar weer aan de gang...

Isla, zijn dat gewoon die kleine flesjes met wasgel waar je geen water voor nodig hebt? die heb ik er wel een, dan moet ik die maar extra gaan gebruiken... :* bedankt! (ik had juist gehoord, maar dan niet van een arts, dat ze helemaal niet zo heel hygiënisch zijn, dus dat het eigenlijk nutteloos in gebruik is... maar als dat niet klopt, ga ik maar extra gebruiken...)
pi_86985752
Ja dat zijn die flesjes ja. Ach ja, ik ben niet ziek geweest, al twee winters niet, daarvoor zelfs wel twee tot drie keer per winter! Dus ik geloof er wel in. Die arts zei dus dat het wel helpt. Beter dan niks iig! :*
pi_86988140
beter dan niks, daar ga ik voor :*
pi_86989322
Gewoon lekker die alcohol kwistig over je handen spritzen! :D Ik ben zelf ook gek op die flesjes!

Thanks voor je lieve reactie in het andere topique mijsje! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')