Joene ik kan het me zo goed voorstellen hoe je je voelt... Nee we hebben nog geen IVFpoging achter de rug die niet gelukt is... Maar gister stond mijn vent nog te vertellen aan de dames van de IVFpoli wat hij allemaal gedaan heeft om zijn zaadjes te verbeteren.. Ze vielen zowat van hun stoel. Naast zijn operatie slikt hij nu een gigantische hoeveelheid vitamines, hij drinkt geen koffie en alcohol meer (al anderhalf jaar nu, petje af!) hij fietst op een andere fiets (beter zadel) hij draagt boxershorts, hij eet geen soja meer (schijnt ook slecht te zijn) en eet zo gezond en gevarieerd en sport elke dag... maar echt niets, maar dan ook niets heeft geholpen. Hij zei precies hetzelfde als jij, waarom krijgen ongezonde mensen, die teveel drinken, drugs gebruiken, weet ik veel wat ze nog meer doen, wél kinderen? Vorige week was hij een beetje somber, "waarom is het ons niet gegund? Waarom mogen wij geen ouders worden? Wat hebben wij verkeerd gedaan?" En weet je wat het is, het heeft daar helemaal niks mee te maken. Het is gewoon pech. En gewoon kut.En ergens hebben we ook geluk. Want we leven in een tijd waarin we een handje geholpen kunnen worden. En nee we hebben geen garanties. Maarja, we moeten positief blijven. Wat kunnen we anders. Let's hope for the best.
Madonna, wat spannend vandaag! Hoop dat je echt kunt genieten van je eerste echo. En natuurlijk mag je die gedachten hier kwijt. Je hebt er lang genoeg op moeten wachten, en iedereen gunt het je hier. Kom je nog even verslag doen?
José wat ontzettend verdrietig voor je vrienden, en ook voor jou. Ik denk dat ons dit allemaal wel wat doet,het is het scenario waar we allemaal bang voor zijn, dat er nooit een biologisch kindje van ons komt.. Ik wens jullie allemaal veel sterkte de komende tijd.
Lushlady hier wordt ontzettend hard geduimd hoor! Hoe staan de zaken er vandaag voor? Nog geen tekenen van OD?
PZE, goed dat je geen kansen onbenut hebt gelaten. En fijn dat je er even helemaal niet mee bezig hoeft te zijn!
Mijsje wat gaat de tijd langzaam he? Hoop dat je het lekker druk hebt op school waardoor de tijd vliegt.

Je hebt trouwens gelijk over de eisprong, je weet nooit helemaal zeker wanneer die is geweest...
Daarom ging de IUI gewoon door gister. Terwijl ik denk dat ik mijn eisprong vrijdagnacht hebt gehad, of zaterdagmiddag, hoe dan ook, gister IUI was natuurlijk veel te laat. Het voelde gek om die injectie zaterdagavond te halen terwijl mijn eisprong al voorbij was. De echodame had nog zoiets van: je weet maar nooit, dus we gaan gewoon door. Nou, ik denk dat ze tijdens de IUI er anders over dacht. Met allerlei tangen bleek het nog onmogelijk om mijn baarmoeder te vinden en vast te grijpen (AU!

) maar met grof geweld is het dan toch gelukt. (ik zei nog:maar na de eisprong gaat je baarmoedermond zich toch sluiten en gaat je baarmoeder weer hoger liggen... maarja ze vinden me toch al betweterig, en zeiden dat dat hier n iets mee te maken had..) Ach ja het maakt me eigenlijk ook allemaal niets meer uit: De zaadresultaten waren niet beter dan vorige maand. Ja het waren er wel meer, maar 90% was dood. Geen goeie uitslag, maar had ook niets anders verwacht. Volgende week donderdag gaan we naar de info-avond voor IVF met ICSI. Oktober maandje rust, en november beginnen!

Ben opgelucht, we gaan ervoor! (maar vind het wel doodeng!) Lieve lieve dames, bedankt dat jullie aan me gedacht hebben.