abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87146577
Trouwens, menopur injecteren is wel pittiger dan pregnyl... Oef.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:27:26 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_87147203
Kolonia, Mijsje, PZE en alle andere wachtende meiden, speciaal voor jullie:

Ik hoop dat ik wat van het geluk dat ik de afgelopen tijd heb gehad kan doorgeven aan jullie, ik gun het jullie allemaal zo!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87148212
:* dank je Mefke...
ik zag een foto van je knulletje, wat een prachtkindje is dat zeg! weet je nog dat we samen zaten te stressen rond januari vorig jaar? en nu is hij gewoon al 1 jaar, en komt nummer 2 eraan! O+
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:51:48 #279
100412 mefke79
komt goed!
pi_87148823
mijsje..ja, ik weet het nog. En nou zit je nog hier en pze ook nog steeds.... tis nu aan jullie hoor! Ik duim me rot en hoop dat mijn geluk besmettelijk is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87150253
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

wanneer had ik dat dan?
Sorry dan, ik dacht echt dat jij ASS hebt, hoe ik er dan bij kom?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87150295
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens, menopur injecteren is wel pittiger dan pregnyl... Oef.

Jazeker, en de sporen zijn ook wat duidelijker.... succes!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87161262
Vanaf nu ga ik weer proberen mee te lezen haha, damn wat gaan jullie snel.
Mmeer reacties dan ik verwachtte, ik kreeg de volgende link in de mail, een petitie is inmiddels gestart voor de mensen die het hier ook niet mee eens zijn:
http://3niet1ivf.petities.nl/

Wat ik mij af vraag, van welke politieke partij is dit afkomstig, het CDA? In het gedoogakkoord kan ik er niks over vinden, dus lijkt me geen PVV punt.

Bij ons gaan we inmiddels beginnen met de volgende ronde, morgen een uitgangsecho, en daarna ovulatietesten en weer bellen zodra er een positieve is. Geen hormonen, cryo terugplaatsing.... word de 4e terugplaatsing....

Iedereen sterkte toegewenst ^O^
pi_87162983
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:23 schreef mijsje het volgende:

:* Ahava... we moeten eerst maar eens afwachten wat het kabinet straks gaat zeggen... misschien was dit een hoop drukte om niks... :*
:* mijsje
Het nare gevoel kwam niet door de mogelijke bezuinigingen maar door de botte opmerkingen van Asyniur. Ik moet me er niets van aantrekken maar het raakte me toch.

Maar goed, over tot de orde van de dag. Ik ga eens proberen bij te lezen hier. Ben even weggeweest en heb dus nogal wat gemist. Ik las nog wel een aantal heel lieve reacties op mijn lange post een tijdje terug. Bedankt daarvoor, meiden! :* Ik heb er niet altijd zo in gestaan als ik daar beschreef, hoor. Dat heeft me wel enige tijd gekost. En ook nu wisselt mijn gevoel wel eens. Toch probeer ik mijn basis goed vast te houden.

Ik begrijp dat Kolonia een IUI heeft gehad? Ik duim!

PZE aan de menopur, pittig, begrijp ik? De injectie zelf of de effecten ervan op jou?

mijsje nog aan het wachten, toch? Sterkte, hoor.

Madonna en Tally, alles goed? Hebben jullie de roze wolk al een beetje gevonden? Ik hoop het voor jullie.

Winterstormpje, jij bent degene met gedoe op het werk, toch? Heel naar, op dat soort zaken zit je niet te wachten.

Ik zag ook een nieuwkomer, Sjorskloontje, meen ik? Welkom! Ik hoop voor jou en je vrouw dat je snel weer weg bent uit dit topic.

Droomvrouwtje, hoe voelt het inmiddels voor jou om weer in Wachten op twee streepjes te posten?

Isla, hoe staat het er eigenlijk voor bij jullie? Zit je nog in de wachtweken van die IUI die waarschijnlijk te laat was?

José, las ik nu laatst dat je een cyclus had ontdekt bij jezelf of is dat een 'gewenste update'?

Bij mij staat alles op IVF-gebied nog steeds stil. Er moet nog een onderzoek plaatsvinden (een hysteroscopie) om te zien of ik een soort tussenschotje in mijn baarmoeder heb. Die kans is heel klein, maar ik weet het liever zeker. Door omstandigheden komt het er echter niet van om dat te laten doen.
Steeds als het wat beter lijkt te gaan hier, komt er weer een grotere of kleinere tegenslag. Balen, maar het is niet anders. Ik probeer het nu maar los te laten. We zien wel hoe het loopt.
In ieder geval ben ik van de pijnstilling af. En stiekem hoop ik dan dat ik nu misschien toch spontaan zwanger raak met die extra vitamines die ik slik op voorschrift van de gyn. De kans is natuurlijk miniscuul, maar het zou zo fijn zijn.
We hebben nog maar 1 vergoede IVF-poging over tenslotte. Daarna moeten we echt gaan beslissen. Gaan we door met IVF of niet? Zo ja, waar doen we dat dan? Zo nee, gaan we dan voor adoptie? Allemaal zaken waar ik eigenlijk liever niet over nadenk.

Voor iedereen hier een dikke :*! O, en wie plaatste nu die klavertjes vier, dankjewel! :*
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_87165257
Die roze wolk is hier nog niet. Ik maak me nog teveel zorgen merk ik.
Gister werd mijn moeder boos :') We waren samen in een babywinkel. Want ze wilde toch al wat spulletjes gaan kopen voor de baby. En ik zag er een gave kinderwagen, dus ik zei zo: Als ik dinsdag geweest ben en alles is goed dan ga ik hem halen. Zij had al een tas (en doos) vol spullen gekocht. Zegt ze: We gaan nu wel een beetje positief doen hoor :( Ik heb ook al spullen gekocht dus kan jij dat ook doen :(

Dus ik moet positief gaan doen van mijn moeder :P Maar ik voel me nog niet thuis in een babywinkel.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_87165489
Ik kan het me zo goed voorstellen dat je nog niet durft/kunt genieten, Tally! En je kunt jezelf niet dwingen om op die roze wolk te gaan zitten. Mij helpt het vaak om mezelf dan maar toestemming te geen om niet blij/gelukkig/whatever te hoeven zijn. Soms moet ik zelfs eerst even heel negatief/somber/verdrietig zijn. Alsof er daarna pas ruimte is voor iets positiefs, of soms zelfs niet meer dan een soort berusting, niet positief, niet negatief. Misschien helpt dat je? Ach, ook gelul natuurlijk, daar heb je ook niets aan. Ik vind het gewoon rot voor je dat je nog niet kunt genieten, dat ik het voor je wil oplossen. Gaat natuurlijk niet. Ik kan alleen maar hopen dat het uiteindelijk wel voor je gaat komen. :*
pi_87166302
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Ahava het volgende:

[..]

Ik zag ook een nieuwkomer, Sjorskloontje, meen ik? Welkom! Ik hoop voor jou en je vrouw dat je snel weer weg bent uit dit topic.

[..]

Bij mij staat alles op IVF-gebied nog steeds stil. Er moet nog een onderzoek plaatsvinden (een hysteroscopie) om te zien of ik een soort tussenschotje in mijn baarmoeder heb. Die kans is heel klein, maar ik weet het liever zeker. Door omstandigheden komt het er echter niet van om dat te laten doen.

[..]
Bedankt ^O^

Mijn vriendin heeft vorige maand ook een hysteroscopie gehad (in het ziekenhuis in Hengelo), gelukkig ook geen tussenschotje, maar ze dachten het wel ivm de echo's die heel moeilijk gingen, mocht je vragen hebben over die hysteroscopie, stel ze gerust ;)
pi_87166737
Hoi sjors ! Leuke discussie heb je opgang gebracht _O_ O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_87167407
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef Joene het volgende:
Hoi sjors ! Leuke discussie heb je opgang gebracht _O_ O+
Dat was ook de bedoeling ;) Dit mag niet stilletjes doorgevoerd gaan worden als je het mij vraagt ;)
pi_87170279
Dames (en heren)

Hadden jullie dit gelezen? Dit kreeg ik van een vriend van me'

quote:
Hogere bloeddruk Ivf-kinderen in puberteit
Gepubliceerd: 28 februari 2008 10:21 | Gewijzigd: 28 februari 2008 12:40
Door Berber Rouwé

Rotterdam, 28 febr. Ivf-kinderen hebben in de puberteit een hogere bloeddruk en een minder goede suikerhuishouding dan hun leeftijdsgenoten. Dat hebben onderzoekers van het Vrije Universiteit Medisch Centrum in Amsterdam ontdekt.

Het was al bekend dat een moeder die in het begin van de zwangerschap honger of zware stress te verduren krijgt, een kind baart met een grotere kans op hoge bloeddruk, diabetes type II en hart- en vaatziekten. Een van de onderzoekers, hoogleraar kinderendocrinologie Henriette Delemarre: „In vitro fertilisatie kan voor een embryo net zo onnatuurlijk zijn als blootstelling aan voedseltekort of stress. Er wordt een eicel bevrucht in een bakje met voedingsstoffen.”

Daarom hebben de Amsterdammers bij ruim tweehonderd ivf-kinderen de bloeddruk en de bloedsuikerwaarde op een nuchtere maag gemeten. De controlegroep was een groep kinderen van moeders die vruchtbaarheidsproblemen hadden, maar uiteindelijk zonder ivf zwanger werden.

De ivf-kinderen hadden een hogere bloeddruk en bloedsuikerwaarde dan kinderen die door een natuurlijke bevruchting waren ontstaan. Het verschil tussen de twee groepen was echter klein, en alle meetwaarden bleven binnen de norm. De kinderen waren dus niet ziek.

Maar volgens Delemarre kunnen zulke kleine afwijkingen in bloeddruk en suikerstofwisseling op de kinderleeftijd uitgroeien tot grotere afwijkingen op de volwassen leeftijd. „De gevonden verschillen verhogen dus wel degelijk de kans op hart- en vaatziekten bij de volwassene.”

Volgens Delemarre is dit een waarschuwing dat ivf meer met het embryo doet dan we ons realiseren. In Nederland wordt ongeveer 1,5 procent van de kinderen geboren na ivf. „Ivf is zó geaccepteerd, maar eigenlijk weten we nog heel weinig van de lange-termijn-veiligheid. Om de voor- en nadelen van ivf tegen elkaar af te kunnen zetten, moeten we grote groepen ivf-kinderen blijven onderzoeken.” Eerder werd ontdekt dat ivf een hogere kans op oogkanker geeft.

De onderzoekers vermoeden dat de problemen kunnen ontstaan doordat de chemische activatie en inactivatie van bepaalde genen ontregeld raakt: er gaat iets mis in de zogeheten ‘methylering’ van het DNA. Delemarre: „Uit dieronderzoek blijkt dat ivf de methylering aantast. Daar willen we vervolgonderzoek naar doen met onze groep kinderen.”

Overigens blijkt volgens Delemarre uit een tweede, binnenkort te publiceren deel van het VUMc-onderzoek dat ivf-kinderen het op school wél net zo goed doen als andere kinderen.
Bron
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:31:06 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87171206
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:44 schreef Tally het volgende:
Die roze wolk is hier nog niet. Ik maak me nog teveel zorgen merk ik.
Gister werd mijn moeder boos :') We waren samen in een babywinkel. Want ze wilde toch al wat spulletjes gaan kopen voor de baby. En ik zag er een gave kinderwagen, dus ik zei zo: Als ik dinsdag geweest ben en alles is goed dan ga ik hem halen. Zij had al een tas (en doos) vol spullen gekocht. Zegt ze: We gaan nu wel een beetje positief doen hoor :( Ik heb ook al spullen gekocht dus kan jij dat ook doen :(

Dus ik moet positief gaan doen van mijn moeder :P Maar ik voel me nog niet thuis in een babywinkel.
Ik snap je zooow goed Tally :* . Ik durf ook alleen nog maar aan de kleine dingetjes... Doe niets anders dan me online informeren over kinderwagens, kinderkamers, noem maar op. Maar echt de stap zetten om het te kopen is lastig. Al heb ik al wel op een paar meubeltjes geboden (wij willen graag een antiek/oud babykamertje). Het begint dus te komen!

Hopelijk mogen jullie allemaal binnenkort gaan winkelen voor babyspulletjes lieverds!
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:49:33 #291
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_87183514
Mijsje, ik vind het ook zo rottig dat jij hier nog steeds in dit topic zit. Toen ik net zwanger was, was jij dat ook... Bas wordt in december 2... en jij en Joene staan nog steeds met lege handen... -O- ;( :*

Oh lieve Ahava... wat moet het toch steeds pijn doen dat het steeds maar niet lukt. Je laatste IVF poging is in zicht... ik kan me zo goed voorstellen dat je dat zo bang maakt.. Tjonge... ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen. Ik kan niet meer dan je heel, heel, heel veel succes wensen. Ik hoop zó dat het nu echt eindelijk eens lukt en goed gaat... :* :* :*
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Ahava het volgende: José, las ik nu laatst dat je een cyclus had ontdekt bij jezelf of is dat een 'gewenste update'?
Ja, ik had vorige maand inderdaad een cyclus.. maar ik heb denk ik iets te vroeg gejuichd. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, we gaan fanatiek door met lijnen en dan zien we wel. We zitten nu op de -5 kilo.. nog een kilo of 13 te gaan...komt goed! :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_87185723
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:50 schreef Ahava het volgende:
PZE aan de menopur, pittig, begrijp ik? De injectie zelf of de effecten ervan op jou?
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:33:46 #293
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_87185859
PZE... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_87186534
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks. :')
Word echt alleen maar makkelijker :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:51:28 #295
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87186816
:* PZE, geloof me je raakt echt gewend aan het prikken! Ik moest mezelf in een spier spuiten en vond dat echt horror, maar (call me a freak) ik ging er op een gegeven moment zelfs een bizar soort van lol in krijgen. Soort van kick dat ik dat zelf deed en kon zeg maar.

Ik hoop dat het snel went meis en dat je dit maar 1 ronde hoeft te doen! :*
pi_87186979
:* Jose, dat is ook zo... lang geleden al zeg... als ik nu over sommige kinderen hoor die rond mijn uitrekendatum waren geboren, denk ik echt: zo zou mijn kindje ook kunnen zijn... maar dat kindje is er gewoon niet...
en toch zijn die jaren ook wel weer heel snel gegaan, met heel dat medische circuit daarbij en het gebeuren rondom m'n moeder... ik hoop dat we straks glimlachend terug kunnen kijken op een periode en dan gewoon even in het wiegje kunnen kijken... O+ maar ja, eerst maar wachten op de nieuwe cyclus. zoals ik het nu bereken, zou ik weer ongesteld moeten worden op de zondag dat we terug gaan komen van herfstvakantie... (we weten nog steeds niet waarheen en wanneer precies...) dus ik wil komende woensdag wel even bellen met de gyn voor een afspraak vòòr de vakantie, om te praten over hoe dan verder... (ik was gisteren ongesteld geworden, precies 28 dagen na de mislukking van de eerste terugplaatsing... en dat was dan weer precies 14 dagen na de eicelpunctie... m'n cyclus is nog steeds keurig op tijd... gelukkig... ik was een beetje bang dat ik geen eisprong had deze keer omdat m'n borsten helemaal niet gevoelig zijn geweest deze cyclus...)
naja, een hoop geklets, ik hoop dat je er wijs uit kunt... :P
:*

pze, dat is ook heel heftig en zwaar... :* neem wel de tijd voor jezelf en voor jullie... dat hebben jullie/heb je gewoon nodig... :*
pi_87187096
Jullie zijn lief. Dank. :*
pi_87187249
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:49 schreef Jose81 het volgende:

Oh lieve Ahava... wat moet het toch steeds pijn doen dat het steeds maar niet lukt. Je laatste IVF poging is in zicht... ik kan me zo goed voorstellen dat je dat zo bang maakt.. Tjonge... ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen. Ik kan niet meer dan je heel, heel, heel veel succes wensen. Ik hoop zó dat het nu echt eindelijk eens lukt en goed gaat... :* :* :*
Dankjewel :*. Ik vind het wel moeilijk inderdaad. En ook heel onwerkelijk. Volgens mij postte ik hier vijf bijna vijf jaar geleden al heel voorzichtig (onder mijn oude nick) en is er niemand meer uit die tijd in dit topic. Denk ik tenminste, mijn geheugen is niet echt geweldig. ;)

Had ik het toch goed onthouden van die cyclus! Balen dat die positieve trend niet heeft doorgezet. Wat goed dat je al vijf kilo kwijt bent! *O* Ik hoop dat dat ervoor gaat zorgen dat je cyclus steeds regelmatiger wordt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:59:28 #299
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87187335
Ook voor jou een dikke knuffel en hart onder de riem Ahava. Het is niet mals wat jij voor je kiezen krijgt. :*
pi_87187428
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Oooo, die eerste keren, PZE, pfff, vreselijk! Ik stond wel 10 minuten met die spuit in mijn handen. Steeds opnieuw met dat ding naar mijn buik... en dan toch maar weer niet. Echt, wat een gedoe! Het voelde inderdaad als iets heel groots. Nu is dat echt een stuk minder en kan ik zo'n spuit gewoon even snel tussen de bedrijven door zetten. Dan voelt het veel minder alsof je een patiënt bent. Ik hoop dat dat voor jou ook snel zo voelt. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')