Sorry dan, ik dacht echt dat jij ASS hebt, hoe ik er dan bij kom?quote:
Jazeker, en de sporen zijn ook wat duidelijker.... succes!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens, menopur injecteren is wel pittiger dan pregnyl... Oef.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:23 schreef mijsje het volgende:Ahava... we moeten eerst maar eens afwachten wat het kabinet straks gaat zeggen... misschien was dit een hoop drukte om niks...
Bedanktquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Ahava het volgende:
[..]
Ik zag ook een nieuwkomer, Sjorskloontje, meen ik? Welkom! Ik hoop voor jou en je vrouw dat je snel weer weg bent uit dit topic.
[..]
Bij mij staat alles op IVF-gebied nog steeds stil. Er moet nog een onderzoek plaatsvinden (een hysteroscopie) om te zien of ik een soort tussenschotje in mijn baarmoeder heb. Die kans is heel klein, maar ik weet het liever zeker. Door omstandigheden komt het er echter niet van om dat te laten doen.
[..]
Dat was ook de bedoelingquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef Joene het volgende:
Hoi sjors ! Leuke discussie heb je opgang gebracht![]()
Bronquote:Hogere bloeddruk Ivf-kinderen in puberteit
Gepubliceerd: 28 februari 2008 10:21 | Gewijzigd: 28 februari 2008 12:40
Door Berber Rouwé
Rotterdam, 28 febr. Ivf-kinderen hebben in de puberteit een hogere bloeddruk en een minder goede suikerhuishouding dan hun leeftijdsgenoten. Dat hebben onderzoekers van het Vrije Universiteit Medisch Centrum in Amsterdam ontdekt.
Het was al bekend dat een moeder die in het begin van de zwangerschap honger of zware stress te verduren krijgt, een kind baart met een grotere kans op hoge bloeddruk, diabetes type II en hart- en vaatziekten. Een van de onderzoekers, hoogleraar kinderendocrinologie Henriette Delemarre: „In vitro fertilisatie kan voor een embryo net zo onnatuurlijk zijn als blootstelling aan voedseltekort of stress. Er wordt een eicel bevrucht in een bakje met voedingsstoffen.”
Daarom hebben de Amsterdammers bij ruim tweehonderd ivf-kinderen de bloeddruk en de bloedsuikerwaarde op een nuchtere maag gemeten. De controlegroep was een groep kinderen van moeders die vruchtbaarheidsproblemen hadden, maar uiteindelijk zonder ivf zwanger werden.
De ivf-kinderen hadden een hogere bloeddruk en bloedsuikerwaarde dan kinderen die door een natuurlijke bevruchting waren ontstaan. Het verschil tussen de twee groepen was echter klein, en alle meetwaarden bleven binnen de norm. De kinderen waren dus niet ziek.
Maar volgens Delemarre kunnen zulke kleine afwijkingen in bloeddruk en suikerstofwisseling op de kinderleeftijd uitgroeien tot grotere afwijkingen op de volwassen leeftijd. „De gevonden verschillen verhogen dus wel degelijk de kans op hart- en vaatziekten bij de volwassene.”
Volgens Delemarre is dit een waarschuwing dat ivf meer met het embryo doet dan we ons realiseren. In Nederland wordt ongeveer 1,5 procent van de kinderen geboren na ivf. „Ivf is zó geaccepteerd, maar eigenlijk weten we nog heel weinig van de lange-termijn-veiligheid. Om de voor- en nadelen van ivf tegen elkaar af te kunnen zetten, moeten we grote groepen ivf-kinderen blijven onderzoeken.” Eerder werd ontdekt dat ivf een hogere kans op oogkanker geeft.
De onderzoekers vermoeden dat de problemen kunnen ontstaan doordat de chemische activatie en inactivatie van bepaalde genen ontregeld raakt: er gaat iets mis in de zogeheten ‘methylering’ van het DNA. Delemarre: „Uit dieronderzoek blijkt dat ivf de methylering aantast. Daar willen we vervolgonderzoek naar doen met onze groep kinderen.”
Overigens blijkt volgens Delemarre uit een tweede, binnenkort te publiceren deel van het VUMc-onderzoek dat ivf-kinderen het op school wél net zo goed doen als andere kinderen.
Ik snap je zooow goed Tallyquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:44 schreef Tally het volgende:
Die roze wolk is hier nog niet. Ik maak me nog teveel zorgen merk ik.
Gister werd mijn moeder boosWe waren samen in een babywinkel. Want ze wilde toch al wat spulletjes gaan kopen voor de baby. En ik zag er een gave kinderwagen, dus ik zei zo: Als ik dinsdag geweest ben en alles is goed dan ga ik hem halen. Zij had al een tas (en doos) vol spullen gekocht. Zegt ze: We gaan nu wel een beetje positief doen hoor
Ik heb ook al spullen gekocht dus kan jij dat ook doen
Dus ik moet positief gaan doen van mijn moederMaar ik voel me nog niet thuis in een babywinkel.
Ja, ik had vorige maand inderdaad een cyclus.. maar ik heb denk ik iets te vroeg gejuichd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:34 schreef Ahava het volgende: José, las ik nu laatst dat je een cyclus had ontdekt bij jezelf of is dat een 'gewenste update'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, we gaan fanatiek door met lijnen en dan zien we wel. We zitten nu op de -5 kilo.. nog een kilo of 13 te gaan...komt goed!
**Life is e@sier with your eyes closed**
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:50 schreef Ahava het volgende:
PZE aan de menopur, pittig, begrijp ik? De injectie zelf of de effecten ervan op jou?
Word echt alleen maar makkelijkerquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.
Dankjewelquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:49 schreef Jose81 het volgende:
Oh lieve Ahava... wat moet het toch steeds pijn doen dat het steeds maar niet lukt. Je laatste IVF poging is in zicht... ik kan me zo goed voorstellen dat je dat zo bang maakt.. Tjonge... ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen. Ik kan niet meer dan je heel, heel, heel veel succes wensen. Ik hoop zó dat het nu echt eindelijk eens lukt en goed gaat...![]()
![]()
![]()
Oooo, die eerste keren, PZE, pfff, vreselijk! Ik stond wel 10 minuten met die spuit in mijn handen. Steeds opnieuw met dat ding naar mijn buik... en dan toch maar weer niet. Echt, wat een gedoe! Het voelde inderdaad als iets heel groots. Nu is dat echt een stuk minder en kan ik zo'n spuit gewoon even snel tussen de bedrijven door zetten. Dan voelt het veel minder alsof je een patiënt bent. Ik hoop dat dat voor jou ook snel zo voelt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Even egoposten hoor... Wat een heftig spul. Sowieso elke dag spuiten in mijn buik zetten, ik voel me echt een fucking patiënt. Echt zwaar vind ik het en ben pas 3 dagen bezig. Ieks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |