quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef Kimpossible het volgende:
Een Knuf voor Tally inderdaad en heel veel geduld aan de andere meiden toegewenst. Dat jullie maar onwijs snel twee streepjes mogen plassen en behouden. Mijsje, Isla, PZE, en ieder die ik vergeet![]()
En dan Kolonia, wat zuur. Succes met de testen die volgenIk word altijd zo paranoïa van dat soort berichten.. Onder het mom van 'wat nou als ik en ik het niet merk en dan..' etc. Bah.
Ik lurk altijd, maar neem veel te weinig de moeite om jullie een hart onder de riem te steken, terwijl jullie het zo verdienen.
dan hoor je dat vast bij het vervolggesprek.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Kolonia het volgende:
Tally, sterkte met wachten.![]()
@Mijs: ik weet niet precies wat het strijkje gaat uitwijzen want ik was nogal overdonderd, had het niet verwacht en was te verbaasd / verrast om vragen te stellen.
Ja, en echt een derde.![]()
Gyn herhaalde het een paar keer, dus ik heb het echt niet verkeerd verstaan.
Zoveel, dan kan dat dus mooi geen reden zijn dat het nooit lukt.![]()
![]()
Manlief wil trouwens even genoteerd hebben dat zijn zaad prima was.![]()
![]()
Superfijn dat daar in ieder geval (een deel van) het probleem niet zit!!quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Kolonia het volgende:
Manlief wil trouwens even genoteerd hebben dat zijn zaad prima was.![]()
![]()
![]()
For what it's worth.. bij mijn eerste zwangerschap (die dus ook in een miskraam eindigde) had ik ook mega pijnlijke tieten. Bij de zwangerschap van Daan had ik in het begin helemaal niet en begon het in de 6e week ofzo een beetje maar nooit zo erg als de eerste keer.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:52 schreef mijsje het volgende:
[..]lief! ik ga eigenlijk automatisch uit van mijn vorige zwangerschap, die niet lang mocht duren... daar deden m'n tetten echt zo ongelofelijk zeer, niet te filmen... maar goed... weten doen we dus nog steeds niks... en nu begint me dat wel op te breken...
Dankjewel <3quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
Madonna, mij stoot je ook niet voor het hoofd. Hopelijk is het woensdag allemaal in orde.
quote:Verwoeste eileiders
ACHTERGROND, door Jutka Halberstadt op 03 september '99, 00:00, bijgewerkt 18 januari '09, 23:35
Elk jaar raken zestigduizend Nederlanders besmet met de geslachtsziekte chlamydia. Vaak lopen zij door met deze infectie, zonder ooit lichamelijke klachten te ontwikkelen. Maar chlamydia is oorzaak nummer één van onvruchtbaarheid bij vrouwen. 'De mens zit zo in elkaar dat hij altijd denkt dat anderen meer risico lopen.'
'IK BEN niet altijd braaf geweest, dus het is mijn eigen schuld dat ik chlamydia heb opgelopen', vindt mevrouw Dijkstra (40). Wanneer ze precies met de geslachtsziekte besmet is, weet Dijkstra niet. Het moet ergens tussen haar 17de en 27ste gebeurd zijn. 'In die tijd vree je veilig om niet zwanger te worden. Dus ik gebruikte de pil. Ik keek alleen altijd even of een man geen druiper had.'
Duidelijke symptomen van de seksueel overdraagbare aandoening (soa) chlamydia heeft Dijkstra nooit gehad. 'Als ik terugdenk, was er wel een periode dat ik buikpijn had.' De dokter kon niets vinden. 'Maar die buikpijn was waarschijnlijk de ontsteking die mijn eileiders heeft verwoest.'
Dijkstra ontdekte dat ze een chlamydia-infectie had, toen ze op haar 27ste een vaste partner kreeg en het niet lukte zwanger te worden. Haar man is niet op de hoogte van de wisselende contacten en one night stands die mevrouw Dijkstra voor zijn tijd had. Daarom wil ze haar verhaal onder een gefingeerde naam vertellen.
De chlamydia-infectie van Dijkstra werd behandeld, maar haar man werd niet getest. 'De dokters zeiden dat mannen nergens last van hebben.' Kort daarna kreeg hij een ontsteking van zijn bijbal, één van de symptomen van chlamydia. Een antibiotica-kuur hielp. Voor mevrouw Dijkstra waren de gevolgen ernstiger: zij kon geen kinderen krijgen.
Chlamydia is de meest voorkomende soa in West-Europa. De bacterie chlamydia trachomatis wordt, net als andere soa, overgedragen door onveilig seksueel contact. Jaarlijks lopen in Nederland ruim honderdduizend mensen een geslachtsziekte op, waarbij chlamydia het meest voorkomt met zestigduizend nieuwe gevallen per jaar.
Met een antibiotica-kuur is chlamydia goed te behandelen, maar dan moet je wel weten dat je het hebt. En dat is precies het probleem van deze geslachtsziekte: zo'n 70 procent van de vrouwen en de helft van de mannen die besmet zijn, merkt er niets van. Zij gaan niet naar de dokter en kunnen ongemerkt anderen besmetten.
Voor vrouwen heeft chlamydia de ernstigste gevolgen. Ze kunnen er onvruchtbaar van worden zonder ooit lichamelijke klachten te hebben gehad. Chlamydia is oorzaak nummer één van onvruchtbaarheid bij vrouwen, zegt gynaecoloog O. Bleker, hoofd afdeling verloskunde en gynaecologie van het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. Jaarlijks worden duizend vrouwen onvruchtbaar door een chlamydia-infectie. Daarbij hebben ieder jaar driehonderd vrouwen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als gevolg van chlamydia.
Bij één op de vijf vrouwen leidt chlamydia tot een ontsteking van de eileiders. Hoe vaker een vrouw dit heeft gehad, hoe groter de kans dat zij onvruchtbaar is. Bij de eerste ontsteking is die kans 10 à 20 procent. Bij de derde al meer dan 60 procent.
Als er al klachten zijn, zijn die vaak vaag. Een branderig gevoel bij het plassen of afscheiding uit penis of vagina kan op chlamydia wijzen. Vrouwen kunnen ook last hebben van tussentijdse bloedingen, pijn bij het vrijen of buikpijn. Mannen krijgen soms pijn in hun balzak. Over het algemeen geen klachten waarmee je direct naar de dokter rent.
Vooral jonge vrouwen moeten bedacht zijn op vage klachten. Uit onderzoek van de Vrije Universiteit en de GG & GD in Amsterdam bleek dat 13 procent van de Amsterdamse vrouwen tussen de 15 en 19 jaar besmet was zonder het te weten.
De schrik is altijd groot als cliënten horen dat ze met chlamydia besmet zijn, weet sociaal-verpleegkundige J. Heijnen van de soa-polikliniek van de GG & GD in Amsterdam. 'Veel mensen laten zich voor de zekerheid testen, terwijl ze geen klachten hebben. Als ze dan chlamydia blijken te hebben, zijn ze stomverbaasd. Zeker als ze een vaste partner hebben.'
Zoals de 20-jarige vrouw die hij onlangs op zijn spreekuur kreeg nadat bij haar chlamydia was gediagnostiseerd. 'Ze barstte in snikken uit, want het was de tweede keer in een half jaar. Ze realiseerde zich dat dit de kans op vruchtbaarheidsproblemen verhoogt.' Behalve angstig, was de vrouw ook boos op haar partner. Ze had het afgelopen half jaar alleen met hem gevreeën. Bij haar eerste infectie was hij meebehandeld. Hij kon de enige zijn die haar had besmet, wat betekende dat hij was vreemdgegaan.
CHLAMYDIA is erg besmettelijk. Een vrouw die onveilig vrijt met een besmette man heeft 50 procent kans chlamydia op te lopen. Andersom is deze kans lager, ongeveer 25 procent per seksueel contact. Ter vergelijking: bij onbeschermde geslachtsgemeenschap met iemand die met HIV (het virus dat aids veroorzaakt) is geïnfecteerd, is de kans rond de 1 procent besmet te worden.
'Een van de grote valkuilen is dat mensen denken dat condooms volledig beschermen tegen geslachtsziekten', zegt Heijnen. Tegen HIV beschermt een condoom goed volgens de sociaal-verpleegkundige. 'Maar chlamydia heb je zo te pakken. Bij geslachtsgemeenschap beschermt het condoom je wel tegen chlamydia. Maar als je bij het voorspel op elkaar ligt en de penis strijkt zonder condoom even langs de vagina, dan kan de infectie al zijn overgebracht.' De chlamydia bacterie zit behalve in sperma in voorvocht, vaginaal vocht en slijmvliezen.
De kennis over soa is de afgelopen jaren toegenomen, maar nog niet voldoende, volgens directeur T. Coenen van de stichting soa-bestrijding. Uit recent onderzoek van de stichting blijkt dat tweederde van de seksueel actieve heteroseksuelen tussen de 15 en 35 weet dat chlamydia een soa is.
Ook verpleegkundige H. van Bijnen van de soa-polikliniek van de Amsterdamse GG & GD merkt dat het kennisniveau over soa de laatste tijd is gestegen. 'Een paar jaar geleden wisten mensen totaal niet wat chlamydia was. Het klonk ze uitheems in de oren en ik moest veel uitleggen.' De minderheid die er nu nog nooit van heeft gehoord bestaat vooral uit jongeren tussen de 15 en 20, die toch al niets van soa weten, zegt Bijnen.
De voorlichtingscampagnes van de stichting soa-bestrijding over de afgelopen tien jaar hebben geholpen, zegt Th. Sandfort. Hij is sociaal-psychologisch onderzoeker bij de Universiteit Utrecht en het Nederlands Instituut voor Sociaal Sexuologisch Onderzoek (NISSO).
Sandfort wijst erop dat het accent van de campagne pas sinds 1993 is verschoven van aids naar soa in het algemeen. Zes jaar is volgens Sandfort een relatief korte periode om alle mensen voor te lichten en ze ook nog hun gedrag te laten veranderen. In de campagne van 1996 stond chlamydia voor het eerst volop in de aandacht. Als nummer één in de soa-toptien.
Weet hebben van soa is volgens Sandfort iets heel anders dan denken dat het jezelf kan overkomen. 'De mens zit zo in elkaar dat hij altijd denkt dat anderen meer risico lopen.' Of mensen onveilig vrijen hangt volgens de sociaal-psycholoog niet alleen af van hoe ernstig ze de gevolgen hiervan vinden, maar ook hoe groot de kans op die gevolgen is. Op grond van deze inschattingen maakt iedereen zijn eigen emotionele afweging.
SOCIAAL-verpleegkundige Heijnen haalt het voorbeeld aan van een 21-jarige man die op zijn spreekuur kwam. De man bezocht de GG & GD voor een algemeen onderzoek naar geslachtsziekten omdat hij het afgelopen jaar af en toe een licht branderig gevoel had bij het plassen. Chlamydia bleek de oorzaak en Heijnen legde uit dat de man de vrouwen moest waarschuwen met wie hij de afgelopen jaren seksueel contact had gehad.
De man vond dit onnodig. 'Vooral mannen komen met de meest prachtige verklaringen waarom waarschuwen van (ex)partners niet hoeft', vertelt Heijnen. 'Ik moet vaak aandringen.' Zo vond deze cliënt het waarschuwen van één vrouw niet nodig omdat ze alleen orale sex hadden gehad. Met een ander had hij een condoom gebruikt en met een derde was het immers al meer dan vijf maanden geleden. De vierde had geen klachten en nummer vijf had nog nooit met iemand anders seks gehad. Allemaal ongeldige argumenten, benadrukt Heijnen nog maar eens.
Hij heeft de ervaring dat mannen nonchalanter met geslachtsziekten omgaan dan vrouwen. De consequenties van chlamydia zijn ook minder ernstig voor een man. Mevrouw Dijkstra heeft haar ex-partners ook nooit gewaarschuwd. 'Ik zag geen mogelijkheid te achterhalen door wie ik was geïnfecteerd en van sommigen wist ik niet eens de achternaam. Bovendien zeiden de artsen destijds niet dat je je partners moest waarschuwen, zoals nu.'
Inmiddels heeft Dijkstra een in vitro fertilisatie (ivf) behandeling ondergaan en is ze ondanks haar verstopte eileiders bevallen van een tweeling. Met haar man heeft ze nooit gesproken over de oorzaak van haar chlamydia-infectie. 'Dat was niet nodig. Hij heeft mij geen verwijten gemaakt. Het was gewoon zo.
Ik heb echt nooit geweten dat chlamydia zó besmettelijk is en ook niet dat de gevolgen zo groot zijnquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:39 schreef twentemeisje het volgende:
Chlamydia is helaas wel de oorzaak van veel vruchtbaarheidsproblemen Poezebeest. Ik heb er n.a.v. Kolonia's verhaal nog weer eens wat over opgezocht. Dit is een lang artikel maar wel heel informatief. Het is echt een geniepige soa...
Krijg je nu antibiotica Kolonia? Of heb ik daar overheen gelezenJe partner moet trouwens ook meebehandeld worden, anders heb je de kans dat je zo weer een herbesmetting te pakken hebt.
[..]
Mijsje, ik denk heel erg aan je! Hoop zo dat je een positieve uitslag zult krijgen en dan ook meteen een hcg SKYHIGH zult hebben! Echt, borsten zeggen niks hoor. Bij mij nam het ook erg af op een gegeven moment. Weet je nog dat ik postte: 'ik voel niks'?quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:58 schreef mijsje het volgende:lief pze, maar ben niet heel erg rustig in m'n hoofd... ben er wel continu mee bezig... (en ik had een test liggen die over de datum was, die had ik maar gebruikt, maar die was niet positief... het was niet een grote klap, omdat die over de datum was, en doordat we hadden gelezen dat het dus normaal was om pas 14 dagen na de tp pas te testen, maar ik was zo nieuwsgierig dat ik het gewoon even wilde weten of het al kon... naja, misschien zeggen de tests woensdag en donderdag hetzelfde, maar dan weten we het maar... (en daarbij bloed ik nog niet... alle mogelijkheden liggen nog open...)
Ach nee...... Heel veel sterkte!quote:Op zondag 5 september 2010 10:13 schreef Joene het volgende:
Mijsje heeft zelf even geen zin om te posten maar poging 1 van ivf mag als mislukt worden beschouwd.
schijtzooi...quote:Op zondag 5 september 2010 10:13 schreef Joene het volgende:
Mijsje heeft zelf even geen zin om te posten maar poging 1 van ivf mag als mislukt worden beschouwd.
quote:Op zondag 5 september 2010 10:13 schreef Joene het volgende:
Dat is zó, zó ontzettend ontzettend kut voor julliequote:Op zondag 5 september 2010 10:13 schreef Joene het volgende:
Dit dus....quote:
Precies, het kàn.... maar je kunt er niet vanuit gaan van niet.... En nee, ik ben geen zeurpiet of negatiefprater, ik heb hetzelfde gehad.quote:Op zondag 5 september 2010 10:56 schreef Kolonia het volgende:
Positief testen voor chlamydia wil niet per se zeggen dat je er klachten of gevolgen van hebt.
Als je er snel bij bent is het te verhelpen door een antibioticakuurtje.
Als je het al langer draagt kan (kán, hoeft niet) het zo zijn dat je problemen met je eileiders krijgt.
Ik heb goede hoop dat het allemaal wel meevalt omdat ik in februari een (heel) vroege miskraam heb gehad en in juni op dag 27 en 28 een positieve ovutest (dag 30 was negatief en een dag later werd ik ongesteld).quote:Op zondag 5 september 2010 14:25 schreef McLaura het volgende:
Precies, het kàn.... maar je kunt er niet vanuit gaan van niet.... En nee, ik ben geen zeurpiet of negatiefprater, ik heb hetzelfde gehad.
Ik heb het 10 jaar geleden gehad, en gelukkig niks van opgelopen. 'Gelukkig' had mijn toenmalig vriendje wel klachen en zijn we toen beide behandeld.
Feit is wel dat het niet vanzelf overgaat, en het in een lange periode schade veroorzaakt kàn hebben. Ik hoop natuurlijk van harte dat het bij jou meevalt, en er niks aan de hand is!
Ik wacht toch tot donderdag. Hubbie kan eerder niet en wil er graag bij zijn.quote:Op maandag 6 september 2010 16:52 schreef twentemeisje het volgende:
Tally, hoest met jou? Heb je al een echo gehad, of is het toch wachten tot donderdag?
Is inderdaad de meest wijze beslissing denk ik, maar emotioneel gezien is dat natuurlijk altijd anders dan verstandelijk.quote:Op maandag 6 september 2010 16:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wacht toch tot donderdag. Hubbie kan eerder niet en wil er graag bij zijn.
Daarbij wil ik graag zien of de tweede embryo wel groeit. En na een paar dagen kan je dat niet echt zien zoals je weet. Een week is dan beter. Ondanks het kutgevoel dat ik heb.
Even een dipje vandaag.
Hoe moeilijk ook dat wachten, je hebt wel gelijk. Ik hoop dat er donderdag 2 embryootjes te zien zijn.quote:Op maandag 6 september 2010 16:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wacht toch tot donderdag. Hubbie kan eerder niet en wil er graag bij zijn.
Daarbij wil ik graag zien of de tweede embryo wel groeit. En na een paar dagen kan je dat niet echt zien zoals je weet. Een week is dan beter. Ondanks het kutgevoel dat ik heb.
Even een dipje vandaag.
Ik ben de bloedtesten nu al zat en heb er pas drie gehad.quote:Op maandag 6 september 2010 22:33 schreef mijsje het volgende:
die hele bloedtest heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in, maar is standaard bij het AMC...
Morgen dag 17.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Jose81 het volgende:
Kolonia, hoever zit je in je cyclus? Een eiblaas van 21 mm is toch al wel flink!
Och wat lief!quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef twentemeisje het volgende:
Madonna, heb je intussen nog weer getest? Wat spannend morgen! Ik duim voor een skyhigh HCG-niveau!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**Life is e@sier with your eyes closed**
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:58 schreef Lois het volgende:
Verdorie ik lees het nu pas, Joene en Mijsje![]()
Dem!
ja in belgie zijn ze veel verder dan hier in NL, daar hebben ze ook een groot deel van de technieken uitgevonden die hier gebruikt worden, zoals ICSI en dergelijke. We zijn naar Belgie gegaan voor een second opinion, hier in NL houden ze zich allemaal aan hetzelfde protocol, van Groningen tot Maastricht het maakt niet uit. Vandaar onze doorverwijzing naar de belg.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:46 schreef Jose81 het volgende:
LushLady, wat heftig zeg!! 11 miskramen... vreselijk...Hopelijk gaat de operatie die je hebt gehad een groot verschil maken en raak je gauw weer zwanger en gaat het dit keer wel goed... Mag ik vragen waarom jullie NL gyn jullie had doorverwezen naar België? Waren ze daar 'verder'?
We hebben nog geen enkele behandeling gehad hier in NL, alles is gewoon puur natuur, dus daar ligt het niet aan. We moeten nu echt gewoon afwachten hoe het afloopt, de belgische gyn geeft 90% garantie dat het goed zal komen, maar wij denken eerst zien dan geloven!!!quote:Op woensdag 8 september 2010 23:19 schreef mijsje het volgende:
[..]
Lush-Lady...meisje meisje toch... wat vreselijk, 11 miskramen...
ik hoop dat je nu dan eindelijk ook op de goede weg bent... had je nog behandelingen in Nederland over, of is alles voor de verzekering opgebruikt en moet je nu uitwijken naar België?
Ik hoop het ook!quote:Op donderdag 9 september 2010 11:47 schreef IslaBonita het volgende:
Kolonia wat fijn dat jullie voor IUI mogen! En dat de zwemmers van je man goed zijn, da's al een hele zorg minder!
Ik heb trouwens ook Chlamydia gehad, jaren geleden, twee keer zelfs, tja, vreemdgangers die kerels, ik heb echt pech gehad, dus vandaar dat de gyn een kijkoperatie bij mij deed, even kijken of er geen verkelevingen waren. Was dus helemaal schoon! Hoop dat het enige probleem je baarmoederslijm is.. dan heb je echt een goeie kans met IUI!
Morgen nog niet hoor.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:04 schreef Lush-lady het volgende:
Kolonia gaat voor een IUI morgen, ook heel spannend, op mijn vorige werk heb ik ook IUI's gedaan ofwel de zwemmertje klaarmaken voor het inbrengen, zo spannend werk.
quote:Op donderdag 9 september 2010 12:04 schreef Lush-lady het volgende:
Als ik het een beetje goed begrijp zijn Tally en Madonna dus net zwanger, spannend hoor meiden. Hopen op een goede afloop!!
Kolonia gaat voor een IUI morgen, ook heel spannend, op mijn vorige werk heb ik ook IUI's gedaan ofwel de zwemmertje klaarmaken voor het inbrengen, zo spannend werk.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken bij iedereen, succes.....
ps mis ik nog een maar anderen??
Zo'n echo had ik ook ooitquote:Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Tally het volgende:
Er is er nog maar 1 over. Maar alles gaat goed met deze2,11 cm groot. En alles dr op en dr aan. Beentjes
Armpjes
En het zwom lekker rond in mijn buik. Het was erg bewegelijk.
[ afbeelding ]
Die andere is waarschijnlijk bezig met afvloeien. Althans dat hopen we. Volgens mij ben ik van de week al wat vruchtwater verloren. Het andere vruchtzakje ziet er kleiner uit dan deze. Al is dat natuurlijk ook wat we hopen. Nog even spannend. Dat mijn lichaam dit wondertje wil houden en de ander gewoon netjes afvloeit. Maar dat weten we pas over een 3 tot 4 tal weken. Maandag 20 september weer een echo.
Zoals het er nu naar uit ziet, zie je ons gewoon volgende week. Rust is nog het advies maar ik wil geen bedrust meer.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo'n echo had ik ook ooitZo'n lief klein sneeuwpoppetje
Zien we jullie volgende week of is rust nog steeds het advies?
Morgen ben ik 9 weken. Dus we zitten nu nog steeds in die spannende weken.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:48 schreef Lush-lady het volgende:
wat een leuk sneeuwpoppetje, ik herken ze ook maar al te goed. Ziet er wel goed uit, wees er mar trots op Tally, hoe ver ben je nu???
Dan kan het in de weg gaan zitten voor het groeiende vruchtje. En daarom is het nu tot aan de 14de week echt spannend hoe het allemaal gaat lopen. Maar de dokter vond het een goed teken dat het kindje lekker bewegelijk was. Het was aan het spartelen met de armpjesquote:Op donderdag 9 september 2010 16:04 schreef droomvrouwtje het volgende:
Tallywat fijn dat het goed gaat met het andere kindje.. En nu proberen lekker te gaan genieten van je zwangerschap
![]()
Een vervelende vraag misschien, maar wat gebeurt er eigenlijk als het andere vruchtje niet afvloeit??
Is mijsje al gespot en Madonna??
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Dan kan het in de weg gaan zitten voor het groeiende vruchtje. En daarom is het nu tot aan de 14de week echt spannend hoe het allemaal gaat lopen. Maar de dokter vond het een goed teken dat het kindje lekker bewegelijk was. Het was aan het spartelen met de armpjes
Mja... Toch blijft het spannend. Hopelijk groeit het vruchtzakje niet mee en ben ik inderdaad van de week vruchtwater kwijt geraakt. Het lag wel heel raar naar onder net een rookpluim zeg maar naar de baarmoedermond toe. Daarom zijn wij positief.
krijg jij dan ook vandaag te horen of je zwanger bent? ik zou dan ook bellen en me zeker niet schuldig voelenquote:Op donderdag 9 september 2010 17:13 schreef mijsje het volgende:
ja, heb net gebeld. de gyn was midden in een operatie die uitliep, maar hij belt me vanavond zeker nog....
(voel me meteen zo stom, barst in tranen uit aan de telefoon met de verpleegster die ik aan de telefoon kreeg... die spanning kan best hoog zitten soms...)
waarom moest je dan de hele dag liggen??quote:Op donderdag 9 september 2010 17:14 schreef mijsje het volgende:
[..]super Tally, ik ben echt zo blij voor je! Hoef je nu niet meer hele dagen te liggen? is het al wat veiliger wat dat betreft?
Oh gossie, wat vreselijk! Dit gevoel komt me erg bekend voor.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:13 schreef mijsje het volgende:
ja, heb net gebeld. de gyn was midden in een operatie die uitliep, maar hij belt me vanavond zeker nog....
(voel me meteen zo stom, barst in tranen uit aan de telefoon met de verpleegster die ik aan de telefoon kreeg... die spanning kan best hoog zitten soms...)
het ging inderdaad om een belafspraak om te horen of ik zwanger was en hoeveel cryo's er over zijn gebleven na de punctie/terugplaatsing van deze ivf-poging...quote:Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
krijg jij dan ook vandaag te horen of je zwanger bent? ik zou dan ook bellen en me zeker niet schuldig voelen
quote:Op donderdag 9 september 2010 17:26 schreef Madonna77 het volgende:
[..]
Oh gossie, wat vreselijk! Dit gevoel komt me erg bekend voor.
Ik hoop op een wonder voor je. En dat je snel gebeld wordt. Ik denk aan je
quote:Op donderdag 9 september 2010 17:45 schreef Joene het volgende:
Kunnen we als het een jongetje word het ipv Frits Fridge noemen
Nee, Fridgequote:Op donderdag 9 september 2010 17:54 schreef mijsje het volgende:
[..]![]()
![]()
no way dat mijn kind Frits gaat heten...
humor moet kunnen toch we hebben al genoeg ellende met elkaar. 11 eskimo's zijn super!!!quote:Op donderdag 9 september 2010 17:45 schreef Joene het volgende:
Misschien is je mijsje wel te porren voor Ridge...quote:
quote:
quote:Op donderdag 9 september 2010 18:02 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Misschien is je mijsje wel te porren voor Ridge...
[ afbeelding ]
En dan spreek jij het lekker gewoon uit als fRidge![]()
vind ik ook hoor, het is al verdrietig genoeg allemaal, beetje relativeren is wel prettig dan...quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
humor moet kunnen toch we hebben al genoeg ellende met elkaar. 11 eskimo's zijn super!!!
Hele dagen liggen hoeft inderdaad niet meer. Soms een beetje lopen anders heb ik straks nog kans op trombosequote:Op donderdag 9 september 2010 17:14 schreef mijsje het volgende:
[..]super Tally, ik ben echt zo blij voor je! Hoef je nu niet meer hele dagen te liggen? is het al wat veiliger wat dat betreft?
Om de beebies (het waren er 2) de kans te geven om te groeien. Omdat elke keer als ik iets deed (en dan heb ik het niet eens over zware dingen) begon ik te bloeden. Dus ze vertelde eerst dat ik tot aan de 14de week in bed moest blijven.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:19 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
waarom moest je dan de hele dag liggen??
gelukkig maar!quote:Op donderdag 9 september 2010 18:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Hele dagen liggen hoeft inderdaad niet meer. Soms een beetje lopen anders heb ik straks nog kans op trombose![]()
11 eskimo's wat ontzettend goed!!!!!Eerst lekker op vakantie straks.. En dan weer opgeladen beginnen aan de volgende ronde..
![]()
SPOILER: ieuw bah... je kijkt toch he? ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 september 2010 18:32 schreef mijsje het volgende:
[..]
gelukkig maar!lekker weer wat doen langzamerhand... en misschien thee/koffievisite weer over de vloer?
![]()
ja, ik viel bijna van m'n stoel van die 11 eskimootjes...buiten het slechte nieuws (dat de grootste klap al had gehad omdat ik al zo aan het bloeden was) was dat toch wel geweldig...
Dat kreeg ik al. Familie over de vloer danSPOILER: ieuw bah... je kijkt toch he? ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anders werd ik gek!!! Zolang alleen in bed liggen.
Hubbie werkt gelukkig smorgens thuis en dan ben ik nog niet zo alleen. Maar smiddags werd ik echt gek.
Vorige week vrijdag heb ik de hele dag bij mijn ouders op de bank/bed gelegen en dat was heerlijk
Vertroeteld worden en even een andere omgeving. Morgen brengt hubbie me daar en dan blijf ik er weer een dagje
Die kutpillen had ik idd wel veel troep van in de onderbroek. Maar ik droeg een inlegkruisje en alles viel wel mee.
Ik deed het gewoon met de handAch even je handen onder de kraan en het is er weer af
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Tally, ligt het aan mij dat ik je echoplaatje niet kan zien (ben zo benieuwd!!!!)?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Tally het volgende:
Er is er nog maar 1 over. Maar alles gaat goed met deze2,11 cm groot. En alles dr op en dr aan. Beentjes
Armpjes
En het zwom lekker rond in mijn buik. Het was erg bewegelijk.
[ afbeelding ]
Ik zie nu dat hij niet te zien meer is. Raar.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:51 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Tally, ligt het aan mij dat ik je echoplaatje niet kan zien (ben zo benieuwd!!!!)?
quote:Op donderdag 9 september 2010 18:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zie nu dat hij niet te zien meer is. Raar.
http://twitpic.com/2mpjaq
Dat zou kunnen. Bij deze echo is het niet goed te zien. Maar toen ze het echo apparaat, stang, ding iets draaide zag je een groot vruchtzakje zitten. Maar wel zo dat het naar mijn baarmoedermond toe lag. 1 van de voordelen dat ik heb (volgens de arts) is dat het 1ste vruchtje er mee op gehouden is. Niet het 2de vruchtje wat er achter zit.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:57 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
En ligt het andere vruchtzakje daar nu recht onder?
Okee, dat is dan inderdaad het geluk dat je op zo'n moment even nodig hebt. Hoe is het emotioneel gezien met je? Het lijkt me zo bizar om zo'n omschakeling te maken van een tweeling naar 1 kindje. En dan die emoties die zo uiteenlopen, megablij dat het ene kindje het goed doet en zo verdrietig dat het andere kindje er niet meer is.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Bij deze echo is het niet goed te zien. Maar toen ze het echo apparaat, stang, ding iets draaide zag je een groot vruchtzakje zitten. Maar wel zo dat het naar mijn baarmoedermond toe lag. 1 van de voordelen dat ik heb (volgens de arts) is dat het 1ste vruchtje er mee op gehouden is. Niet het 2de vruchtje wat er achter zit.
quote:Op donderdag 9 september 2010 18:40 schreef Tally het volgende:
Ik had bij de assistent in het weekend een dopje gekregen om die pregnyl flesjes makkelijk mee af te breken.
Toen ik heb kwijt was (of ik denk vergeten bij die afspraak) en ik vroeg het aan een andere assistent wist ze niet eens van het bestaan afen dat was in hetzelfde ziekenhuis
quote:Op donderdag 9 september 2010 20:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoera, alle drie de dames goed nieuws vandaag! Gefeliciteerd meiden.![]()
Van alle IUI patienten die ik dan weer ken, ken ik er geen die clomid moesten gebruiken bij IUIquote:Op donderdag 9 september 2010 22:30 schreef McLaura het volgende:
Ik vind je uitspraak over 'elk ziekenhuis' en 'soms' wel maf (in goede zin), aangezien van alle IUIpatienten die ik ken er maar weinig zijn die moesten spuiten (en die zitten echt verspreid over NL in ziekenhuizen).
bij ons zijn het er ook meer dan 1 op de 6, ik vond dat getal al belachelijk hoog, waarom zouden er eigenlijk zoveel problemen zijn. Gevalletje Welvaart???quote:Op donderdag 9 september 2010 22:35 schreef McLaura het volgende:
Ja, apart he Tally.... ik had altijd begrepen dat 1 op de 6 stellen vruchtbaarheidsproblemen heeeft, maar in mijn vriendenkring zijn er 4 van de 6 stellen die er moeite mee hebben... en we hebben elkaar niet op de fertiliteitspoli ontmoet
Ik heb in het ziekenhuis wel een prikinstructie gekregen over de gonal en over de decapeptyl, maar niet over de pregnyl. dat moest ik maar door de huisarts laten doen... dat heb ik een keer door de huisarts laten doen en toen goed gekeken, en voortaan ook maar zelf gedaan... (dat was de eerste prik die ik mezelf ooit heb gegeven, de pregnyl...)quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:16 schreef Diaan73 het volgende:
Mijsje, 11 stuksWat goed zeg...
Over de IUI nog even: ik heb ook puregon moeten spuiten. Aan Clomid was ik ook zeer zeker niet begonnen, slechte ervaringen mee. Ik heb in het ziekenhuis toen een heuse spuitinstructie gekregen.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:28 schreef chacama het volgende:
Mijsje nog even eenen een
voor je elftal eskimootjes.
Ik denk dat het vooral komt omdat vrouwen/stellen steeds langer wachten met het proberen zwanger te worden. Dan zijn ze vaak al ouder en dus evt. meer kans op problemen, waardoor ze meer een beroep moeten doen op de kunsten van een ziekenhuis. Al zullen er ook een heleboel zijn die "gewoon" problemen hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:06 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
bij ons zijn het er ook meer dan 1 op de 6, ik vond dat getal al belachelijk hoog, waarom zouden er eigenlijk zoveel problemen zijn. Gevalletje Welvaart???
Dat kan inderdaad een reden zijn. Wel jammer dat mensen dat vaak dan ook meteen denken. (in mijn geval dan) Als mensen horen dat het bij ons niet lukt, en ik niet precies uitleg waardoor dat komt, gaan ze er al standaard vanuit dat het aan mij ligt (omdat ik 36 ben, en mijn vent 31) terwijl dat dus niet zo is. Het gaat ze geen snars aan hoe het gesteld is met de zaadjes van mijn vent, dus vertel ik het ook niet, maar dan krijg ik wel dat soort opmerkingen, dat we te lang gewacht hebben, omdat ik eerst moest feesten en reizen. Of ook andere leuke opmerkingen, zoals dat het ligt aan het feit dat ik veel reis, jetlag en tijdzones (ben stewardess) of dat ik me teveel zorgen maak, bla bla bla. Ik moest maar eens op vakantie, op yoga, naar een kuuroord....Grappig dat dat soort dingen nooit tegen mijn vent wordt gezegd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral komt omdat vrouwen/stellen steeds langer wachten met het proberen zwanger te worden. Dan zijn ze vaak al ouder en dus evt. meer kans op problemen, waardoor ze meer een beroep moeten doen op de kunsten van een ziekenhuis. Al zullen er ook een heleboel zijn die "gewoon" problemen hebben.
Dat is inderdaad iets wat ik ook niet zo snel zou zeggen tegen andere mensen, hebben ze gewoon niets mee te maken. Wel stom eigenlijk dat altijd als eerste aan de vrouw wordt gedacht, alsof de man geen inbreng bij de bevruchting heeft. Mensen aan de zijkant weten het ook altijd beter...quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:22 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad een reden zijn. Wel jammer dat mensen dat vaak dan ook meteen denken. (in mijn geval dan) Als mensen horen dat het bij ons niet lukt, en ik niet precies uitleg waardoor dat komt, gaan ze er al standaard vanuit dat het aan mij ligt (omdat ik 36 ben, en mijn vent 31) terwijl dat dus niet zo is. Het gaat ze geen snars aan hoe het gesteld is met de zaadjes van mijn vent, dus vertel ik het ook niet, maar dan krijg ik wel dat soort opmerkingen, dat we te lang gewacht hebben, omdat ik eerst moest feesten en reizen. Of ook andere leuke opmerkingen, zoals dat het ligt aan het feit dat ik veel reis, jetlag en tijdzones (ben stewardess) of dat ik me teveel zorgen maak, bla bla bla. Ik moest maar eens op vakantie, op yoga, naar een kuuroord....Grappig dat dat soort dingen nooit tegen mijn vent wordt gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jose81 op 10-09-2010 17:08:12 ]**Life is e@sier with your eyes closed**
Ik ben het helemaal met je eens, mijn vent is niet minder, integendeel, hij is het beste wat mij overkomen is! Maar als hij er wel mee zit, is het niet aan mij om te zeggen dat dat onzin is. Ik ga hem niet vertellen hoe hij zich moet voelen. En hij heeft recht op privacy. Mensen hoeven niet alles te weten, ze hoeven niet altijd ongevraagd advies te geven, als ze dan toch wat willen zeggen, zeg dan: Goh wat kut dat het niet lukt bij jullie. Ik hoop dat dat ooit anders zal zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:36 schreef sproet-je het volgende:
Wij zijn er juist heel open over dat het aan de zaadjes van mijn man ligt. Is toch niets om je voor te schamen?! Waarom is het niet gek als het 'probleem' bij de vrouw ligt en is het een groot taboe als blijkt dat de man te weinig zaadjes heeft. In ieder geval zijn wij dapper aan het proberen dat taboe wat minder groot te maken. Mijn man is echt niet minder man omdat hij weinig zaadjes heeft!!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:42 schreef Jose81 het volgende:
"Gevalletje Welvaart"... ik denk -en daar gaan we weer- dat het ook te maken heeft met onze leefstijl. In mijn geval; overgewicht. Ik zie het nu wel aan mezelf; afvallen en gezond eten heeft echt invloed op een eisprong. Ik ben pas 3 kilo afgevallen, eet nu gezonder dan eerst en het gaat nu al de goeie kant op!![]()
Kolonia, hahanee, als je mijn AT door moet lezen, ben je wel even bezig. Ik zet ons verhaal wel even onder een spoiler...
ps ik bedoel het niet gemeen hoor "welvaart" wij zitten immers ook in hetzelfde schuitje. En tja de opmerkingen die je krijgt verschrikkelijk en zeker niet origineel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op nummer 1:
"je moet er niet zoveel aan denken"
op nummer 2:
"volgende keer gaat het vast wel goed"
op nummer 3
"
vul zelf maar in, veel gezeik.......gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
hoeveel mensen mij ook niet gezegd hebben: als je op vakantie gaat in de zomervakantie, heb je die hele IVF niet eens meer nodig...quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:25 schreef twentemeisje het volgende:
Het is toch te erg Jose? Kan me inderdaad voorstellen dat je zijn hoofd tussen de piranha's wilde douwen.
Jullie vergeten natuurlijk het "Ga eens lekker op vakantie, dan komt het allemaal wel goed! Kijk maar naar Jopie en Truusje, die waren er even niet meer zo mee bezig, gingen op vakantie en hoppa, raak!".![]()
Gelukkig hebben wij er bijna niet mee te maken gehad, maar wat kunnen mensen soms niet nadenken over hetgeen ze verbaal uitbraken... En ze bedoelen het ongetwijfeld (bijna) allemaal goed.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:59 schreef Ciscostar het volgende:
Ik wil even mijsje, Pze, isla even een dikke kus brengen!
Damn ik baal echt dat jullie nog steeds niet zwanger zijn!
Ik ga zo hard duimen meiden!
Mijsje: ik heb jullie probleem gevonden! Je moet natuurlijk niet in het luchtledige schieten!quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:13 schreef mijsje het volgende:
[..]dikke kus terug hoor Cisco, je wordt wel gemist hier!
Hoe gaat het met je?
en wij schamen ons ook helemaal niet erom als het aan een van ons had gelegen, vreselijk dat dat nog taboe is in deze tijd... maar het frustrerende is dat er bij ons gewoon helemaal niks gevonden is... (soms zou ik wel willen dat de gyn iets bij mij had gevonden, dan was het behandelen een stuk gerichter geweest... nu is het maar schieten in het luchtledige...)
SPOILER: sorry, moet het even kwijt...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar goed, nu gauw aankleden en even stofzuigen beneden, we krijgen visite de hele dag door![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**Life is e@sier with your eyes closed**
quote:Op zondag 12 september 2010 17:01 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben helemaal niet bijgelezen ivm vakantie maar ik zag geen updates meer na Madonna naar dit topic.
Betekent dit dat de andere wachtende dames nog wachtende zijn? insert hoopvolle blik
Of dat er helaas geen positieve uitslag was?
quote:Op zondag 12 september 2010 21:48 schreef Poezebeest het volgende:
Mijsje; proficiat met je verjaardag!![]()
Potverdrie, ik had zo gehoopt op ander nieuws...quote:Op zondag 12 september 2010 21:40 schreef mijsje het volgende:
[..]helaas... geen zwanger nieuws... wel 11 cryo's...
![]()
quote:Op zondag 12 september 2010 22:57 schreef IslaBonita het volgende:
Mijsje had ik dat even gemist?Happy B-day dan maar..
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat je dit levensjaar maar één of meer van je mooie cryo-cadeautjes uit mag pakken!
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 12 september 2010 23:16 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ga weer duimen Isla! Wij worden wel nieuwsgierig naar wat de gyn dinsdag gaat zeggen. Spannend weer.
Happy b-day mijsje!
dat ga ik komend jaar ook doen, gewoon op 23 blijven steken...quote:Op maandag 13 september 2010 12:50 schreef Ticootje het volgende:
23 is een goede leeftijd. Ik word elk jaar weer 23, ik ben gewoon gestopt met tellen.
Ja, en ik word vrijdag de 17e alweer 5!quote:Op zondag 12 september 2010 21:53 schreef Poezebeest het volgende:
Jij maakt grote sprongenNu kun je het nog positief omdraaien, dus nog even van genieten! Ik word over niet al te lange tijd ook al 3
![]()
Ook al bijna jarig! Wat een feest deze week. Ik denk alleen dat je mij niet helemaal hebt begrepen, of ik begrijp jou niet, kan natuurlijk ookquote:Op maandag 13 september 2010 21:50 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ja, en ik word vrijdag de 17e alweer 5!Time flies!
![]()
En ook hier volgende week (ik werk maar 2 dagen)een feestje in de klas (groep 5/6)!
![]()
![]()
TM, wat fijn dat alles goed was..! Probeer er nu maar lekker van te gaan genieten...!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |