bij ons zijn het er ook meer dan 1 op de 6, ik vond dat getal al belachelijk hoog, waarom zouden er eigenlijk zoveel problemen zijn. Gevalletje Welvaart???quote:Op donderdag 9 september 2010 22:35 schreef McLaura het volgende:
Ja, apart he Tally.... ik had altijd begrepen dat 1 op de 6 stellen vruchtbaarheidsproblemen heeeft, maar in mijn vriendenkring zijn er 4 van de 6 stellen die er moeite mee hebben... en we hebben elkaar niet op de fertiliteitspoli ontmoet
Ik heb in het ziekenhuis wel een prikinstructie gekregen over de gonal en over de decapeptyl, maar niet over de pregnyl. dat moest ik maar door de huisarts laten doen... dat heb ik een keer door de huisarts laten doen en toen goed gekeken, en voortaan ook maar zelf gedaan... (dat was de eerste prik die ik mezelf ooit heb gegeven, de pregnyl...)quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:16 schreef Diaan73 het volgende:
Mijsje, 11 stuksWat goed zeg...
Over de IUI nog even: ik heb ook puregon moeten spuiten. Aan Clomid was ik ook zeer zeker niet begonnen, slechte ervaringen mee. Ik heb in het ziekenhuis toen een heuse spuitinstructie gekregen.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:28 schreef chacama het volgende:
Mijsje nog even eenen een
voor je elftal eskimootjes.
Ik denk dat het vooral komt omdat vrouwen/stellen steeds langer wachten met het proberen zwanger te worden. Dan zijn ze vaak al ouder en dus evt. meer kans op problemen, waardoor ze meer een beroep moeten doen op de kunsten van een ziekenhuis. Al zullen er ook een heleboel zijn die "gewoon" problemen hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:06 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
bij ons zijn het er ook meer dan 1 op de 6, ik vond dat getal al belachelijk hoog, waarom zouden er eigenlijk zoveel problemen zijn. Gevalletje Welvaart???
Dat kan inderdaad een reden zijn. Wel jammer dat mensen dat vaak dan ook meteen denken. (in mijn geval dan) Als mensen horen dat het bij ons niet lukt, en ik niet precies uitleg waardoor dat komt, gaan ze er al standaard vanuit dat het aan mij ligt (omdat ik 36 ben, en mijn vent 31) terwijl dat dus niet zo is. Het gaat ze geen snars aan hoe het gesteld is met de zaadjes van mijn vent, dus vertel ik het ook niet, maar dan krijg ik wel dat soort opmerkingen, dat we te lang gewacht hebben, omdat ik eerst moest feesten en reizen. Of ook andere leuke opmerkingen, zoals dat het ligt aan het feit dat ik veel reis, jetlag en tijdzones (ben stewardess) of dat ik me teveel zorgen maak, bla bla bla. Ik moest maar eens op vakantie, op yoga, naar een kuuroord....Grappig dat dat soort dingen nooit tegen mijn vent wordt gezegd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral komt omdat vrouwen/stellen steeds langer wachten met het proberen zwanger te worden. Dan zijn ze vaak al ouder en dus evt. meer kans op problemen, waardoor ze meer een beroep moeten doen op de kunsten van een ziekenhuis. Al zullen er ook een heleboel zijn die "gewoon" problemen hebben.
Dat is inderdaad iets wat ik ook niet zo snel zou zeggen tegen andere mensen, hebben ze gewoon niets mee te maken. Wel stom eigenlijk dat altijd als eerste aan de vrouw wordt gedacht, alsof de man geen inbreng bij de bevruchting heeft. Mensen aan de zijkant weten het ook altijd beter...quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:22 schreef IslaBonita het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad een reden zijn. Wel jammer dat mensen dat vaak dan ook meteen denken. (in mijn geval dan) Als mensen horen dat het bij ons niet lukt, en ik niet precies uitleg waardoor dat komt, gaan ze er al standaard vanuit dat het aan mij ligt (omdat ik 36 ben, en mijn vent 31) terwijl dat dus niet zo is. Het gaat ze geen snars aan hoe het gesteld is met de zaadjes van mijn vent, dus vertel ik het ook niet, maar dan krijg ik wel dat soort opmerkingen, dat we te lang gewacht hebben, omdat ik eerst moest feesten en reizen. Of ook andere leuke opmerkingen, zoals dat het ligt aan het feit dat ik veel reis, jetlag en tijdzones (ben stewardess) of dat ik me teveel zorgen maak, bla bla bla. Ik moest maar eens op vakantie, op yoga, naar een kuuroord....Grappig dat dat soort dingen nooit tegen mijn vent wordt gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jose81 op 10-09-2010 17:08:12 ]**Life is e@sier with your eyes closed**
Ik ben het helemaal met je eens, mijn vent is niet minder, integendeel, hij is het beste wat mij overkomen is! Maar als hij er wel mee zit, is het niet aan mij om te zeggen dat dat onzin is. Ik ga hem niet vertellen hoe hij zich moet voelen. En hij heeft recht op privacy. Mensen hoeven niet alles te weten, ze hoeven niet altijd ongevraagd advies te geven, als ze dan toch wat willen zeggen, zeg dan: Goh wat kut dat het niet lukt bij jullie. Ik hoop dat dat ooit anders zal zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:36 schreef sproet-je het volgende:
Wij zijn er juist heel open over dat het aan de zaadjes van mijn man ligt. Is toch niets om je voor te schamen?! Waarom is het niet gek als het 'probleem' bij de vrouw ligt en is het een groot taboe als blijkt dat de man te weinig zaadjes heeft. In ieder geval zijn wij dapper aan het proberen dat taboe wat minder groot te maken. Mijn man is echt niet minder man omdat hij weinig zaadjes heeft!!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:42 schreef Jose81 het volgende:
"Gevalletje Welvaart"... ik denk -en daar gaan we weer- dat het ook te maken heeft met onze leefstijl. In mijn geval; overgewicht. Ik zie het nu wel aan mezelf; afvallen en gezond eten heeft echt invloed op een eisprong. Ik ben pas 3 kilo afgevallen, eet nu gezonder dan eerst en het gaat nu al de goeie kant op!![]()
Kolonia, hahanee, als je mijn AT door moet lezen, ben je wel even bezig. Ik zet ons verhaal wel even onder een spoiler...
ps ik bedoel het niet gemeen hoor "welvaart" wij zitten immers ook in hetzelfde schuitje. En tja de opmerkingen die je krijgt verschrikkelijk en zeker niet origineel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op nummer 1:
"je moet er niet zoveel aan denken"
op nummer 2:
"volgende keer gaat het vast wel goed"
op nummer 3
"
vul zelf maar in, veel gezeik.......gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
hoeveel mensen mij ook niet gezegd hebben: als je op vakantie gaat in de zomervakantie, heb je die hele IVF niet eens meer nodig...quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:25 schreef twentemeisje het volgende:
Het is toch te erg Jose? Kan me inderdaad voorstellen dat je zijn hoofd tussen de piranha's wilde douwen.
Jullie vergeten natuurlijk het "Ga eens lekker op vakantie, dan komt het allemaal wel goed! Kijk maar naar Jopie en Truusje, die waren er even niet meer zo mee bezig, gingen op vakantie en hoppa, raak!".![]()
Gelukkig hebben wij er bijna niet mee te maken gehad, maar wat kunnen mensen soms niet nadenken over hetgeen ze verbaal uitbraken... En ze bedoelen het ongetwijfeld (bijna) allemaal goed.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:59 schreef Ciscostar het volgende:
Ik wil even mijsje, Pze, isla even een dikke kus brengen!
Damn ik baal echt dat jullie nog steeds niet zwanger zijn!
Ik ga zo hard duimen meiden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |