abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86250879
Ik had hetzelfde met die applicator voor de Utrogestan, had online gelezen dat die bestond maar bij de apotheek wisten ze van niets. Omdat de fertiliteitspoli dicht zat wegens vakantie heb ik de leverancier gebeld, en die heeft me er twee opgestuurd (volgens hem moet de fertiliteitspoli ze verstrekken en niet de apotheek). Ik moet zeggen dat ik ze eventjes heb gebruikt maar toch weer ben overgestapt op handwerk :D. Ik ben wel zo'n pietlut dat ik bij de Makro een grote box met wegwerphandschoentjes hebt gekocht :D :@ .

De fertiliteitsarts waarschuwde me trouwens voor veel rommel in de unterhose, maar de 'terugloop' valt me alleszins mee. Moet het toilet wel wat vaker schoonmaken omdat er een vettige laag in de wc onstaat.

Als alles goed is mag ik de pillen vanaf as. maandag in 6 dagen afbouwen *O* .
pi_86250976
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:38 schreef Tally het volgende:
Er is er nog maar 1 over. Maar alles gaat goed met deze O+ 2,11 cm groot. En alles dr op en dr aan. Beentjes O+ Armpjes O+ En het zwom lekker rond in mijn buik. Het was erg bewegelijk.

[ afbeelding ]
Tally, ligt het aan mij dat ik je echoplaatje niet kan zien (ben zo benieuwd!!!!)?
pi_86251021
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:51 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Tally, ligt het aan mij dat ik je echoplaatje niet kan zien (ben zo benieuwd!!!!)?
Ik zie nu dat hij niet te zien meer is. Raar.
http://twitpic.com/2mpjaq
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_86251183
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:53 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zie nu dat hij niet te zien meer is. Raar.
http://twitpic.com/2mpjaq
O+

En ligt het andere vruchtzakje daar nu recht onder?
pi_86251229
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:57 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

O+

En ligt het andere vruchtzakje daar nu recht onder?
Dat zou kunnen. Bij deze echo is het niet goed te zien. Maar toen ze het echo apparaat, stang, ding iets draaide zag je een groot vruchtzakje zitten. Maar wel zo dat het naar mijn baarmoedermond toe lag. 1 van de voordelen dat ik heb (volgens de arts) is dat het 1ste vruchtje er mee op gehouden is. Niet het 2de vruchtje wat er achter zit.
pi_86252105
Tally, wat fijn dat het babietje het zo goed doet! Mooie, duidelijke echo ook!

mijsje, ondanks de teleurstelling dat je niet zwanger bent wel héél fijn dat alle 11 de cryo's goed zijn! *O*
Hebben jullie al een idee waar jullie heen willen op vakantie?
pi_86252410
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Bij deze echo is het niet goed te zien. Maar toen ze het echo apparaat, stang, ding iets draaide zag je een groot vruchtzakje zitten. Maar wel zo dat het naar mijn baarmoedermond toe lag. 1 van de voordelen dat ik heb (volgens de arts) is dat het 1ste vruchtje er mee op gehouden is. Niet het 2de vruchtje wat er achter zit.
Okee, dat is dan inderdaad het geluk dat je op zo'n moment even nodig hebt. Hoe is het emotioneel gezien met je? Het lijkt me zo bizar om zo'n omschakeling te maken van een tweeling naar 1 kindje. En dan die emoties die zo uiteenlopen, megablij dat het ene kindje het goed doet en zo verdrietig dat het andere kindje er niet meer is.

:*

Ik ben ook stiknerveus voor de echo maandag... De vorige keer kwamen we er in deze week achter dat het al twee weken fout zat. Maar voel me nu echt veel meer zwanger dan toen, allerlei kwaaltjes die ik toen niet had. Ik stond net nog op en toen schoot het me toch weer eens vanuit de schaamstreek in mijn lies, we glimlachen tevreden om alles dat ik voel :D .
pi_86252951
Dat is het ook. Maar ik heb de afgelopen week zo in spanning gezeten om het andere kindje dat je eigenlijk even vergeet dat er 2 waren. De echo die op onze kast stond maakte het me elke keer weer duidelijk en dat deed pijn. Op dit moment ben ik gewoon onwijs blij dat het goed zit met deze. Ik heb deze echo foto ook in het lijstje gedaan (gekregen van moeder voor moeders) en de andere echo met 2 kindjes naar achter gedaan in het lijstje. Het is allemaal een beetje dubbel. Maar proberen zo goed mogelijk te genieten.
pi_86254324
Tally wat fijn dat het met je beebje goed gaat. Zo lief, spartelende armpjes O+

Madonna! *O* :D Hoera!

Mijsje, toch nog zoveel eskimootjes! Wow! Nu eerst lekker genieten van jullie vakantie. Gewoon even niks, lekker ontspannen. En als je terugkomt weer verder met frisse moed. ;)
#geen
pi_86254487
Hoera, alle drie de dames goed nieuws vandaag! Gefeliciteerd meiden. *O* :*
pi_86255419
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:40 schreef Tally het volgende:
Ik had bij de assistent in het weekend een dopje gekregen om die pregnyl flesjes makkelijk mee af te breken.
Toen ik heb kwijt was (of ik denk vergeten bij die afspraak) en ik vroeg het aan een andere assistent wist ze niet eens van het bestaan af :') en dat was in hetzelfde ziekenhuis :D
:D dat is ook suf... :D ik heb die flesjes steeds met zo'n wonderlapje van tupperware opengemaakt, ik haalde anders steeds m'n vingers eraan open... :D

TM, dat vettige laagje in de toilet inderdaad... ik heb sinds ik die pillen in moest brengen gewoon maandverband in om die troep op te vangen, en daar was ik stiekem wel blij om toen ik begon te bloeden... maar tot dat moment viel het me dus ook alles mee... en bij mij inderdaad wel tot het einde (vanmorgen) die applicator, en hij ligt weer in m'n nachtkastje tot ik de Utrogestan weer moet gebruiken... :)

Fannetje en Duchess :*
we zijn nog aan het rondkijken, maar het zal wel iets als Griekenland of Spanje worden... in ieder geval wil ik terugkomen op zaterdag ivm m'n werk, maar dat is nog lastig met de herfstvakantie... veel vluchten komen op zondag terug.

quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoera, alle drie de dames goed nieuws vandaag! Gefeliciteerd meiden. *O* :*
:*
pi_86256102
Lieve Mijsje, ik kan me voorstellen dat het nieuws dat je niet zwanger bent toch nog wel even pijn deed... ook al wist je het zelf al... Maar wat een super nieuws zeg, dat je gewoon oO< oO< oO< oO< oO< oO< oO< oO< oO< oO< oO< eskimootjes in de vriezer hebt! Dat moet wel een pleister op de wond zijn!! Wat een mooi nieuws voor jullie! Het moet en gaat gewoon goed komen!! Hou moed! :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_86256609
Vanaf mijn gsm een enorme jompel voor al het goede nieuws van vandaag! Ik zal zaterdag uitgebreid reageren, dat lukt niet via mijn gsm.
pi_86257271
Tally een prachtig knippertje, Madonna hoge HCG en Mijsje een heel ( :o ) elftal aan emmy's. :o
Wat een goed nieuws!
Gefeliciteerd allemaal! *O* *O* *O*
pi_86257592
Even een vraagje over de kutpillen...
Het stenciltje (ja, zo leek het serieus :')) van het ziekenhuis rept niet over pillen, maar alleen over twee soorten injecties (Puregon en Ovitrelle) die ik voor de IUI zou moeten toepassen.
Is dat normaal dat je bij de eerste IUI al dingen zelf spuit?
En wat doen die pillen die ik dus kennelijk niet hoef te gaan gebruiken?

En uit de stencil en de div patientenfolders is ook niet duidelijk wanneer je zaad moet inleveren. Is dat op de dag van IUI of moet / kan dat eerder?
/noob
pi_86258770
Kolonia, ik heb dan geen IUI gehad, maar die k*tpillen worden lang niet altijd voorgeschreven... tenminste, dat is mijn ervaring hier in het forum... Injecties worden wel vaak gebruikt...maar ook weer niet bij iedereen. Het is nogal verschillend per persoon...Verder kan ik je niet helpen, maar er zijn hier zat meiden die dat wel kunnen ;) :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_86259527
Dank je José!
Ik weet trouwens helemaal niet wat jouw verhaal is. :@
Ik heb even je AT doorgekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer uit, voornamelijk vanwege de vele topics en ernstig tijdgebrek...
Care to elaborate?

Ik vraag me wel af of het verschilt per persoon of per (protocol van) ziekenhuis of pillen of injecties gebruikt moeten worden.
En wat die kutpillen eigenlijk dóen.
(googlen op "kutpillen" geeft vreemd genoeg niet het antwoord dat/wat (taalpurist, maar te lui om op te zoeken hoe het nu zit) ik zocht. :'))
pi_86259956
Die kutpillen worden voorgeschreven bij IVF. Niet bij IUI.

Bij IUI spuit je de puregon tot je ei groot genoeg is en als die groot genoeg is zet je de Ovitrelle.
Die regelt je eisprong.
Het zaad breng je een aantal uren voor je IUI. Smorgens vaak de man en smiddags de vrouw.
Ik zou even moeten zoeken beneden, dan kan ik ook nog kijken voor je hoeveel uur van tevoren het zaad er moet zijn. In het ziekenhuis kreeg ik altijd een mooi papiertje waarop stond hoe laat je de Ovitrelle (die moet echt op tijd zodat ze kunnen uitrekenen wanneer je je eisprong hebt), hoe laat het zaad ingeleverd moet zijn en hoe laat je dan de IUI hebt.

Het is heel normaal dat je meteen al zelf moet prikken. Of je moet het niet willen. Dan kan je het door de huisartsenpost laten doen. Maar ik kan je vertellen dat zelf prikken toch echt een stuk relaxter is dan bij een HAP. Elke avond dat gedoe om er heen te gaan (of morgen natuurlijk).

Die kutpillen helpen om je baarmoeder slijm op juiste dikte te houden om de terug gezette beter te kunnen vasthouden. Die kutpillen zijn eigenlijk ook een soort hormoon.

In elk ziekenhuis zal je voor IUI wel moeten spuiten. Tenminste dat is vaak. Soms word ook Clomid gebruikt in combinatie met Ovitrelle of met pregnyl (zelfde stof alleen andere manier van winnen). Maar ligt aan het "probleem" en het voortraject.
pi_86260421
Of je krijgt Clomid tabletten bij IUI, dat kan natuurlijk ook. En Pregnyl als 'eisprongopwekker'. Pregnyl moet minstens 36 uur voor de inseminatie gezet worden.

Ik vind Tally's uitspraak over 'elk ziekenhuis' en 'soms' wel maf (in goede zin), aangezien van alle IUIpatienten die ik ken er maar weinig zijn die moesten spuiten (en die zitten echt verspreid over NL in ziekenhuizen). Overigens had mijn buuf Gonal en ik Clomid, en we liepen in hetzelfde ziekenhuis (alleen bij verschillende gynaecologen).

'Kutpillen' heten Utrogestan trouwens, dat zoekt misschien makkelijker, Kolonia.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_86260474
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:30 schreef McLaura het volgende:
Ik vind je uitspraak over 'elk ziekenhuis' en 'soms' wel maf (in goede zin), aangezien van alle IUIpatienten die ik ken er maar weinig zijn die moesten spuiten (en die zitten echt verspreid over NL in ziekenhuizen).
Van alle IUI patienten die ik dan weer ken, ken ik er geen die clomid moesten gebruiken bij IUI :)
En als je het er veel over hebt (zoals ik) dan heb je best veel mensen in je omgeving die er ook (helaas) mee te maken hebben.
pi_86260618
Ja, apart he Tally.... ik had altijd begrepen dat 1 op de 6 stellen vruchtbaarheidsproblemen heeeft, maar in mijn vriendenkring zijn er 4 van de 6 stellen die er moeite mee hebben... en we hebben elkaar niet op de fertiliteitspoli ontmoet ;)

Gelukkig zijn we nu wel allemaal 'voorzien' of in elk geval onderweg : ik heb een IVF-zoon, vriendin 1 heeft een IVFdochter (beide poging 1), vriendin 2 is 28 weken zwanger van een IVFbaby (na poging 3), vriendin 3 heeft een clomid/pregnylbaby (hoi Vlindur!). En bij de andere 2 is het er bij 1 'van een leien dakje' gegaan, en de ander heeft te kampen gehad met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en miskramen (maar is van de week moeder geworden van zoon nr 4).

Ik zweeg er ook niet over, Tally.... maar het was ook zo'n enorm deel van mijn leven.... toen ik de positieve uitslag van de bloedtest kreeg, heb ik het na mijn ouders en vriendinnen aan mijn baas en zijn vrouw verteld....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_86261291
Op de afdeling waar mijn man werkt zit er 1 vrouw die niet de medische molen door is gegaan simpelweg omdat ze geen kinderen wil.
Zijn directe collega's (4) zijn allemaal vader of moeder van IVF kinderen. Zijn "leukste" collega is ons 3 weken voor. Dus mijn man kijkt alles bij hem af. Bij die collega is dit zijn 2de IVF-kindje. Dus die weet al wel hoe het traject loopt en mijn man is nu gewoon nieuwsgierig en praat er vaak over met hem. Juist omdat ze allemaal weten hoe het werkt kan mijn man ook veel thuis werken zodat hij alle bezoeken met mij samen kan doen O+

Op mijn werk kent alleen de PZ dame het traject. Die heeft zelf 5 pogingen gehad. En daar heeft ze 1 gezonde zoon uit. Dit is ook al weer jaren geleden :D die zoon is nu ook al weer vader van 3 kinderen ofzo. :D

Hoeveel pogingen de mensen om ons heen hebben gedaan weet ik niet. Ja van de buurvrouw weet ik dat ze bij de eerste puregon poging bij IUI meteen raak was. Bij vrienden van onze vrienden is het bij ICSI poging 1 meteen raak (die hebben de IUI/IVF overgeslagen omdat IUI/IVF niet zou helpen bij de conditie van zijn zaad). En ik weet het dan van die PZ dame.

In het ziekenhuis (in 3 verschillende zelfs, UMCU, St Antonius en Mindelheim-DE) werd ons verteld dat ze spuiten gebruiken zodat ze de cyclus beter kunnen regelen/in de gaten houden. En ik dacht dat het een landelijk iets was zo word dat uitgelegd tenminste :')

In Duitsland zeiden ze zelfs dat het een Europees iets was :') Alleen toen ik met die medicijnen thuis kwam die ik in Duitsland kreeg, kreeg mijn arts het benauwd :') Zoveel??!? :o En nee hoor dat is zeker niet Europees maar misschien juist een Duits iets.

Inmiddels weet iedereen in onze omgeving dat ik zwanger ben, terwijl we het stil wilden houden omdat ik die 12 weken grens nog niet voorbij ben, maar door het akkefietje in Duitsland kreeg de familie het te weten. Mijn schoonouders waren erg overstuur en toen mijn man belde vanuit Duitsland zaten ze net bij Oma. Op mijn werk moest ik het ook wel vertellen aangezien ik tot de 14de week plat moet/moest :') En mijn familie weet iedereen het ook (bedankt Mam!). :D
  donderdag 9 september 2010 @ 23:05:44 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86261587
Tally, wat fijn dat alles goed is joh! *O* Mooi plaatje hoor! :Y

En mijsje, 11 embro'tjes ingevroren, dat is toch weer een mooie meevaller! *O* :*
pi_86263508
:* komt wel goed Kolonia, niet nerveus worden van alles dat je leest op het internet, zelfs niet van alles dat je hier leest... dit alles met medicijnen is zo persoonsgebonden, probleemgebonden, en ook artsgebonden... wat voor mij zou werken, zou misschien helemaal niet werken voor jou... en andersom! je weet het maar nooit natuurlijk... laat het maar gewoon even op z'n beloop...
en verder helemaal wat Tally en Laura al gezegd hebben, ik heb daar dan ook niks aan toe te voegen :)

:* BE
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:15:51 #225
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86263992
Kolonia, ik krijg de Utrogestan cq. kutpillen omdat mijn lijf te weinig progesteron aanmaakte in de tweede helft van de cyclus. Utrogestan is niets anders dan progesteron en helpt om de baarmoeder in zo goed mogelijke conditie te krijgen voor het innestelen en vasthouden van het vruchtje. Ik gebruik het vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben en mag volgende week gaan afbouwen (ben maandag 11 weken zwanger). Dit alles ging in overleg met Dusseldorf, daar gebruiken ze Utrogestan veel.

Hier kun je de bijsluiter downloaden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')