Op de afdeling waar mijn man werkt zit er 1 vrouw die niet de medische molen door is gegaan simpelweg omdat ze geen kinderen wil.
Zijn directe collega's (4) zijn allemaal vader of moeder van IVF kinderen. Zijn "leukste" collega is ons 3 weken voor. Dus mijn man kijkt alles bij hem af. Bij die collega is dit zijn 2de IVF-kindje. Dus die weet al wel hoe het traject loopt en mijn man is nu gewoon nieuwsgierig en praat er vaak over met hem. Juist omdat ze allemaal weten hoe het werkt kan mijn man ook veel thuis werken zodat hij alle bezoeken met mij samen kan doen

Op mijn werk kent alleen de PZ dame het traject. Die heeft zelf 5 pogingen gehad. En daar heeft ze 1 gezonde zoon uit. Dit is ook al weer jaren geleden

die zoon is nu ook al weer vader van 3 kinderen ofzo.

Hoeveel pogingen de mensen om ons heen hebben gedaan weet ik niet. Ja van de buurvrouw weet ik dat ze bij de eerste puregon poging bij IUI meteen raak was. Bij vrienden van onze vrienden is het bij ICSI poging 1 meteen raak (die hebben de IUI/IVF overgeslagen omdat IUI/IVF niet zou helpen bij de conditie van zijn zaad). En ik weet het dan van die PZ dame.
In het ziekenhuis (in 3 verschillende zelfs, UMCU, St Antonius en Mindelheim-DE) werd ons verteld dat ze spuiten gebruiken zodat ze de cyclus beter kunnen regelen/in de gaten houden. En ik dacht dat het een landelijk iets was zo word dat uitgelegd tenminste

In Duitsland zeiden ze zelfs dat het een Europees iets was

Alleen toen ik met die medicijnen thuis kwam die ik in Duitsland kreeg, kreeg mijn arts het benauwd

Zoveel??!?

En nee hoor dat is zeker niet Europees maar misschien juist een Duits iets.
Inmiddels weet iedereen in onze omgeving dat ik zwanger ben, terwijl we het stil wilden houden omdat ik die 12 weken grens nog niet voorbij ben, maar door het akkefietje in Duitsland kreeg de familie het te weten. Mijn schoonouders waren erg overstuur en toen mijn man belde vanuit Duitsland zaten ze net bij Oma. Op mijn werk moest ik het ook wel vertellen aangezien ik tot de 14de week plat moet/moest

En mijn familie weet iedereen het ook (bedankt Mam!).