Ik ook.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:40 schreef Lekiamh het volgende:
Ben benieuwd wie de zwarte piet krijgt.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig. Weekend begint zo wel op een geweldige manier
Proficiat kameraadquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
Als dat zo is kan dat wel eens 30+ zetels op gaan leveren bij eventuele nieuwe verkiezingenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:42 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk dat de PVV de stekker eruit heeft getrokken.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:45 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
GemisteNieuwe kans voor Nederland.
Ik kots op Wilders als ie dit gedaan heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:45 schreef karton het volgende:
[..]
Als dat zo is kan dat wel eens 30+ zetels op gaan leveren bij eventuele nieuwe verkiezingen
Inderdaad! De gristenbroeders kunnen ook weer inpakken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:46 schreef Arcee het volgende:
Na de CDA-crisis had het ook geen kans van slagen meer idd.
Op naar Paars+.SGP-gedoogsteun.
Ik betwijfel het, gedoogsteun was perfect voor de PVVquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:47 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik kots op Wilders als ie dit gedaan heeft.
Slecht nieuws, nu nog langer geen kabinet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Goed nieuws. Eigenlijk ook wel verwacht.
Het zou me niks verbazen in ieder gevalquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:47 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik kots op Wilders als ie dit gedaan heeft.
Ik verwacht dat de PvdA dat nu ook wel wil proberen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:47 schreef Boekenwurm het volgende:
Zat er ook wel aan te komen.
VVD, PvdA en CDA dan maar?
Alles beter dan DAT kabinet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Slecht nieuws, nu nog langer geen kabinet.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Deze combinatie had ook niet mijn voorkeur, maar andere combinaties zijn ook erg ingewikkeld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alles beter dan DAT kabinet.
Allemaal poppenkast de afgelopen tijd, nú gaan ze zaken doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de PvdA dat nu ook wel wil proberen.
Jammer van die jankzak in het midden.quote:
Maar dat is het toch ook?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:49 schreef Arcee het volgende:
Het lijkt me dat VVD en PVV samen de schuld aan het CDA gaan geven.
Dat zal toch niet als vvd nu op vvd-cda-pvda wil inzetten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:49 schreef Arcee het volgende:
Het lijkt me dat VVD en PVV samen de schuld aan het CDA gaan geven.
Kun je van Im In maken in de TT?quote:
Is uiteraard slechts mijn mening.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Deze combinatie had ook niet mijn voorkeur, maar andere combinaties zijn ook erg ingewikkeld.
Idd.quote:
Liever geen kabinet dan zo'n rariteitenkabinet met gedoogsteun van extreem-rechts.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Slecht nieuws, nu nog langer geen kabinet.
Dat lijkt me een combinatie die op de lange termijn voor geen van de partijen voordelig zal worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zal toch niet als vvd nu op vvd-cda-pvda wil inzetten?
In 1994 mislukte die ook eerst.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef Boekenwurm het volgende:
Zijn alle Paars-fans alweer vergeten dat die poging ook al is mislukt?
Dat vind ik ook... was misschien ook wel de opzet, sturen naar een links kabinet nu het nog kan?quote:
Preciesquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef karton het volgende:
[..]
Idd.
Ook al wordt Wilders de grootste dan gaat ie niet regeren, want "ze willen ons niet". Groot worden in de oppositie maar wel altijd beschikbaar zijn voor gedoogdsteun.
Geniaal gespeeld.
CDA en PvdA? nahh..quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef marcodej het volgende:
Middenkabinetje nu? VVD/CDA/PVDA/GL?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef marcodej het volgende:
Kreeg octopus Paul toch gelijk!
[ afbeelding ]
Nee, mij ook niet... maar ik vraag me af wat de vvd dan wel wil, ik neem aan dat ze er in ieder geval zelf maar van uit gaan dat ze het initiatief van de formatie in handen houden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat lijkt me een combinatie die op de lange termijn voor geen van de partijen voordelig zal worden.
Wat zijn de goede alternatieven op dit moment. De combinatie PvdA en CDA heeft de vorige keer niet zo goed gewerkt en als die samen met de VVD een regeerakkoord moeten maken dan ben ik toch wel benieuwd welke standpunten gehandhaafd blijven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Liever geen kabinet dan zo'n rariteitenkabinet met gedoogsteun van extreem-rechts.
Het kan ook zo zijn dat het SP-scenario zich voor gaat doen...quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef karton het volgende:
[..]
Idd.
Ook al wordt Wilders de grootste dan gaat ie niet regeren, want "ze willen ons niet". Groot worden in de oppositie maar wel altijd beschikbaar zijn voor gedoogdsteun.
Geniaal gespeeld.
* Springt linkse FOK!-kameraden in de armen*quote:
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:46 schreef Evertjan het volgende:
viva la revolution!!!!!
[ afbeelding ]
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Jammer genoeg geen toegang tot radio of tv in de trein, dan maar via internet eea volgen
Same here, maar politiek 24 zal ongtwijfeld de hele nacht reruns van alles uitzenden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Jammer genoeg geen toegang tot radio of tv in de trein, dan maar via internet eea volgen
Voorlopig hoef je niet te emigreren Koos, pak je koffertje maar weer uit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
* Springt linkse FOK!-kameraden in de armen*
Lol nu op RTL4, dit RTL journaal van 18 uur ietsjes eerder.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef sander89 het volgende:
Ongelooflijk dat RTL helemaal niet inschakelt hierop.
Die wachten gewoon netjes tot 18 uur journaal.
Nu krijgt Halsema weer perspectief op regeringsdeelnamequote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef Klonk het volgende:
ik ben nu toch heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren qua samenstellingen...
Ja, ik ook..quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef Klonk het volgende:
Inderdaad, en maar roepen dat ze in zullen breken en dan As the world turns voor laten gaan.:')quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef sander89 het volgende:
Ongelooflijk dat RTL helemaal niet inschakelt hierop.
Die wachten gewoon netjes tot 18 uur journaal.
Ik heb echt met hem te doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:58 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Kijk hem zitten. Die heeft er totaal geen zin in.
normaal boeit me weinig wat wilders te zeggen heeft, maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:02 schreef venomsnake het volgende:
Dacht ik al, Wilders heeft dus de stekker eruit getrokken.
Net zoals ze grote voorbeeld Wim Kokquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:03 schreef Toad het volgende:
Rutte wil zelf regeringsakkoord schrijven en kijken welke partijen er aansluiten.
Rutte gaat het alleen doenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:00 schreef Klonk het volgende:
RTL z was tot 10 voor Zes live bezigquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, en maar roepen dat ze in zullen breken en dan As the world turns voor laten gaan.:')
Ja, de enige kans om nog premier te worden is om alleen een regering te vormen.quote:
Geen, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:03 schreef Toad het volgende:
Rutte wil zelf regeringsakkoord schrijven en kijken welke partijen er aansluiten.
Helaasquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef Arcee het volgende:
Rutte: "rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond".
Alleen maar zodat ze weer wat naamsbekendheid krijgen en proberen de bittere verliezen wat draaglijker te maken dan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel hoor, let maar op hoe snel de PvdA nu ten tonele verschijnt.
Gefrustreerd eerder.quote:
Nu de PVV afhaakt, zit de PvdA weer in een erg comfortabele positie....ze hoeven niet al te gretig te zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel hoor, let maar op hoe snel de PvdA nu ten tonele verschijnt.
Yep.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Grote kans dat de koningin nu het initiatief aan de PvdA geeft.
Ja en de rest zou zich er enorm tegen verzettenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:05 schreef Arcee het volgende:
Rutte: "rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond".
Dan is heel rechts en liberaal nederland op t pikkie getrapt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Denk 't ook.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Alsof Geert ooit de intentie heeft gehad om echt verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef Bastard het volgende:
Widers zag onvoldoende steun. nobel om te zeggen "dan kappen we er mee" .. Wilders had graag mee willen regeren, had een prima positie op deze manier gehad maar nee.
En dat idd.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1523194/3/50#86031427]vrijdag 3 september 2010 18:08[/url] schreef Bastard het volgende:
Widers zag onvoldoende steun. nobel om te zeggen "dan kappen we er mee" .. Wilders had graag mee willen regeren, had een prima positie op deze manier gehad maar nee.
Nou zal mij benieuwen welke rommel nu ten tonele komt.
Da's dan jammer voor ze. Eerst nog maar afwachten wat de andere partijen de koningin gaan adviseren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan is heel rechts en liberaal nederland op t pikkie getrapt.
Je bent vast niet de enige.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Nou ben benieuwd naar Wilders zijn verhaal.
die maakt zich alleen druk over de Islam inderdaadquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:09 schreef Stirner het volgende:
[..]
Alsof Geert ooit de intentie heeft gehad om echt verantwoordelijkheid te nemen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Liever geen kabinet dan zo'n rariteitenkabinet met gedoogsteun van extreem-rechts.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef naatje_1 het volgende:
Wilders roept iets over 9/11 --> CDA en VVD worden boos, mag niet --> Wilders zegt /care --> VVD boeit het niets, wil door met formatie. CDA is verdeeld over wat nu, gedoe in CDA --> CDA overleg, strenge eisen voor Wilders --> Wilders niet blij mee, stekker eruit
Juist.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef naatje_1 het volgende:
Wilders roept iets over 9/11 --> CDA en VVD worden boos, mag niet --> Wilders zegt /care --> VVD boeit het niets, wil door met formatie. CDA is verdeeld over wat nu, gedoe in CDA --> CDA overleg, strenge eisen voor Wilders --> Wilders niet blij mee, stekker eruit
Ja, kan ik me voorstellen, zo is het toch ook misgelopen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:11 schreef Arcee het volgende:
Wilders legt schuld bij 3 dissidenten van CDA neer.
Probleem lag natuutlijk al dat ze maar 76 zetels hadden. dat is gewoon te weinig voor een stabiel kabinetquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De onstabiele factoren binnen het CDA natuurlijk.
NEEHEE, het begint bij Wilders zelf(dikgedrukte stuk):quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, kan ik me voorstellen, zo is het toch ook misgelopen?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef naatje_1 het volgende:
Hoezo? Van hun mocht er verder onderhandeld worden hoor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, kan ik me voorstellen, zo is het toch ook misgelopen?
Het bood natuurlijk nog wel weinig perspectief.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef Toad het volgende:
[..]
Hoezo? Van hun mocht er verder onderhandeld worden hoor.
Zeker in deze samenstelling. Echter zijn de vorige alternatieven tot op heden ook niet al te vruchtbaar geweest. Is nu dus de vraag voor welke optie men gaat kiezen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Probleem lag natuutlijk al dat ze maar 76 zetels hadden. dat is gewoon te weinig voor een stabiel kabinet
Tuurlijk niet. Die had het kabinet na drie maanden laten klappen om vervolgens de grootste partij te worden. Clowntje Peroxide vindt dit waarschijnlijk prachtig, ook al zegt ie met een glad gezicht van nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:09 schreef Stirner het volgende:
[..]
Alsof Geert ooit de intentie heeft gehad om echt verantwoordelijkheid te nemen.
Welke toespraak?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef naatje_1 het volgende:
Stel je voor dat Wilders niet was gegaan naar die toespraak, dan hadden we nu misschien al een kabinet
Nee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
Moet Klink nu vrezen voor zn leven? Hij heeft immers de woede van Tokkie-Nederland op de hals gehaald.
I know.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het bood natuurlijk nog wel weinig perspectief.
Belachelijke reactie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
Moet Klink nu vrezen voor zn leven? Hij heeft immers de woede van Tokkie-Nederland op de hals gehaald.
Klink is juist een weldenkend mens, met die stellingen die Wilders had. Wilders had mooie dingen geroepen buiten de moslimproblemen om, maar daar ging het Wilders niet om...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
En die van de rechtse CDA'ers.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
Alleen kun je natuurlijk nooit verlangen (eisen) dat leden van een andere partij hun zetel ter beschikking stellen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef Arcee het volgende:
Ach ja, zit wel wat in, in wat Wilders zegt.
Dat zeg ik. Alleen zullen de PVV-stemmers daar helaas niet doorheen kijken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef pberends het volgende:
Wilders WILDE helemaal niet regeren (al dan niet gedogen).
Hij wil zogenaamd als "melaatse" behandeld worden, zodat hij bij de volgende verkiezingen 40-50 zetels krijgt.
Voor de hand liggende tactiek natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef pberends het volgende:
Wilders WILDE helemaal niet regeren (al dan niet gedogen).
Hij wil zogenaamd als "melaatse" behandeld worden, zodat hij bij de volgende verkiezingen 40-50 zetels krijgt.
Mijn hemel.... kunnen jullie eens naar de woorden luisteren die op dit moment worden gezegd door Wilders... in plaats van blindelings lopen roepen over haarzaaiingquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef OeJ het volgende:
Freubelkous Wilders is natuurlijk zelf schuldig.
Kan er geen politieke partij komen die in zijn programma zet Wilders het land uit te zetten, wegens haatzaaien, en aanzetten tot geweld (mensen in benen schieten), zoals ook wel met extremistische Imams gedaan wordt.
Nog liever op elke hoek van de straat een moskee, dan Wilders in de regering, of nog erger: als premier.
http://twitter.com/KustawBessems/status/22900457893quote:Wilders vroeg 3 CDA dissidenten dan wel even te vergeten dat zij als Kamerleden zonder last en ruggespraak opereren (CDA congres bindend) 2 minutes ago via Echofon Retweeted by 1 person
KustawBessems
Kustaw Bessems
Het was geen onredelijke eis hoor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders stelde ook een absurde eis. Total commitment eisen van zogenaamde dissidenten. Wat denkt die lul wel niet?
Waarom dat dan niet? Ik denk dat hij daar nu juist nieuwe stemmers mee wil gaan trekken op termijn, die nu nog op een andere partij stemmen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:16 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Alleen zullen de PVV-stemmers daar helaas niet doorheen kijken.
Het is wel een rare eis. Het congres bepaalt niet hoe kamerleden stemmen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:16 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Het was geen onredelijke eis hoor.
Laat je niet verblinden door je haat voor zn kapsel.
Waarom zeg je dan 'was gegaan'?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:16 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
die nog moet komen, die van 9/11 over de moskee bij ground zero (5 blokken verderop)
Inderdaad vreemd dat je wil weten dat de partijen achter je staan. Anders kun je toch geen afspraken maken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders stelde ook een absurde eis. Total commitment eisen van zogenaamde dissidenten. Wat denkt die lul wel niet?
Idd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is wel een rare eis. Het congres bepaalt niet hoe kamerleden stemmen.
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Over een maand zitten PVV, VVD en CDA weer om tafel voor een tweede poging, deze informatie is niet geklapt op zware meningsverschillen, maar op drie dissidenten. Die worden er wel uitgeknikkerd als het straks over links niet lukt.
Dat wil die zelf toch ook nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd dat je wil weten dat de partijen achter je staan. Anders kun je toch geen afspraken maken.
Dan heeft Job Cohen alle geluk van de wereld gehad.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Over een maand zitten PVV, VVD en CDA weer om tafel voor een tweede poging, deze informatie is niet geklapt op zware meningsverschillen, maar op drie dissidenten. Die worden er wel uitgeknikkerd als het straks over links niet lukt.
Zover zal het nooit komen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
CDA/VVD wilden verder onderhandelen. Verhagen had het mandaat van alle fractieleden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd dat je wil weten dat de partijen achter je staan. Anders kun je toch geen afspraken maken.
Je kunt gekozen parlementariers niet zomaar uit de Kamer zetten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Hij wilde zekerheid nog voordat er een regeerakkoord lag. Dat is absurd. Bovendien staat het kamerleden vrij om een afwijkend standpunt in te nemen. Hoe onwaarschijnlijk dat ook is. Dualisme enzo.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Ali Salami het volgende:
"Wij hebben deze ellende niet veroorzaakt."
zou gaan, moest het zijn, geef ik meteen toequote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan 'was gegaan'?
En hoe hadden we dan nu wel een kabinet kunnen hebben
Je kunt ze wel een ander leuk baantje aanbieden zodat ze vrijwillig opstappenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Je kunt gekozen parlementariers niet zomaar uit de Kamer zetten.
En de 1,5 miljoen mensen die er ook meteen in trappen, heerlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef pberends het volgende:
Wilders met z'n Calimero-act.
Klink heeft het gedaan!
Moslims, parlementariers, wat maakt het uit wie we waaruit zetten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wilders, niet de PVVquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Rest ons de vraag: moeten we de PVV óf het CDA aanvallen?
quote:Nu is natuurlijk bekend hoe zeer Wilders hecht aan partijcongressen
2 minutes ago via Echofon Retweeted by 5 people
KustawBessems
Kustaw Bessems
En wie ben jij om te bepalen dat het niet zo is?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef pberends het volgende:
Wilders met z'n Calimero-act.
Klink heeft het gedaan!
Meh, de CDA is geen partij voor splinterbewegingen. Ik denk dat ze onder partijdruk wel "vrijwillig" hun plekken afstaan. Helemaal als het straks over links of door het midden wéér niet lukt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De PVV is dan ook geen democratische partij. Als je ervanuit gaat dat in het grondbeginsel van het CDA staat dat men alleen met democratische partijen samenwerkt (of hoe het gisteren ook maar werd gezegd), dan is het überhaupt al raar dat ze met onderhandelingen zijn begonnen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef FTWO het volgende:
Hmmm, Wilders zijn vraag aan de dissidenten is nou niet echt democratisch...
Wat denk je nou zelf? Het zijn niet alleen de dissidenten die zich tegen dit kabinet keerden. Het complete CDA gromde van ongenoegen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:17 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Plus potentiële kiezers, daar gaat het Wilders om. Op naar de 50 zetelsquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En de 1,5 miljoen mensen die er ook meteen in trappen, heerlijk.
Dan moeten ze maar aan de viagraquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan is heel rechts en liberaal nederland op t pikkie getrapt.
Vrijheid van meningsuiting van Klink....daar was de PVV toch zo voor?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
En wie ben jij om te bepalen dat het niet zo is?
Klink zegt immers weer dat de PVV het was.... dat lijkt me net zo'n calimero act.... maar daar hoor je opeens niemand over
Maar de ideeën van de PVV waren wel goed.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wilders = PVV
Letterlijk.
Hij is het enige lid
Stream loopt niet synchroon?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef witte_fantasie het volgende:
Wat is er mis met Wilders?
Hij heeft een heel vreemde tik met z'n mond ofzo....
Zegt je glazen bol nog meer? Ben wel benieuwd!quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Meh, de CDA is geen partij voor splinterbewegingen. Ik denk dat ze onder partijdruk wel "vrijwillig" hun plekken afstaan. Helemaal als het straks over links of door het midden wéér niet lukt.
Wat is voor de PvdA dan haalbare kaart?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar aan de viagra
De PvdA is de tweede partij, als de VVD er met geen enkele coalitie uit komt dan is het jammer maar helaas voor ze.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
En wie ben jij om te bepalen dat het niet zo is?
Klink zegt immers weer dat de PVV het was.... dat lijkt me net zo'n calimero act.... maar daar hoor je opeens niemand over
Ik blijf het maar herhalenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef naatje_1 het volgende:
Laat me raden, hij ziet er uit als een verwend kind dat z'n zin niet krijgt?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef witte_fantasie het volgende:
Wat is er mis met Wilders?
Hij heeft een heel vreemde tik met z'n mond ofzo....
Het is ook heel logisch, maar het is ook logisch dat dat vertrouwen weg was, Wilders handelt nu compleet logischquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet een hele rare eis van Wilders. Hij moet toch op een meerderheid kunnen rekenen? Dat zou dan niet dwingend schriftelijk hoeven, maar blijkbaar kon hij op een andere manier geen vertrouwen hervinden. Ik snap best dat er weinig vertrouwen was in een JA-stem van Klink c.s.
Exact. Waarom zou je alles nog door onderhandelen als je al zo goed als zeker weet dat je daar geen meerderheid mee krijgt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet een hele rare eis van Wilders. Hij moet toch op een meerderheid kunnen rekenen? Dat zou dan niet dwingend schriftelijk hoeven, maar blijkbaar kon hij op een andere manier geen vertrouwen hervinden. Ik snap best dat er weinig vertrouwen was in een JA-stem van Klink c.s.
Eens. Het iktrekmenietsvaneenanderaan-populistische gedrag van Wilders werkt niet in de politiek. Terecht dat een Klink, zeker als je de brief van hem mag geloven, zich niet meer kan vinden in samenwerking. Ik kan hem dat niet verwijten en ook niet dat hij vervolgens zou weigeren zijn zetel op te geven. Natuurlijk had hij kunnen wachten tot na de onderhandelingen, maar het zou toch op hetzelfde zijn uitgelopen. Nu klapt het alleen eerder en loopt het CDA misschien een wat grotere tik op dan anders.quote:
Er is feitelijk niets veranderd. Fractie zou aan het einde van de onderhandelingen zijn oordeel geven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Hij ziet eruit als de vermoorde onschuld. Dat hij het CDA tijdens de formatie steeds tegen de schenen heeft geschopt op oa Twitter is hij zich niet van bewustquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Laat me raden, hij ziet er uit als een verwend kind dat z'n zin niet krijgt?
Klopt gedeeltelijk wel, maar in hoeverre kun je van een andere partij eisen dat ze leden uit de kamer gaan zetten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad. Je kunt die eis niet van te voren stellen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij wilde zekerheid nog voordat er een regeerakkoord lag. Dat is absurd. Bovendien staat het kamerleden vrij om een afwijkend standpunt in te nemen. Hoe onwaarschijnlijk dat ook is. Dualisme enzo.
Omdat je dat nooit weet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Exact. Waarom zou je alles nog door onderhandelen als je al zo goed als zeker weet dat je daar geen meerderheid mee krijgt.
Maar die had nog niet eerder laten horen tegen te zullen zijn. Nu wel. Andere situatie dus. Dat Verhagen zégt dat 20 man echter hem staan overtuigt dan niet echt, zeker niet wetende wat Klink geschreven heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef Toad het volgende:
Er is feitelijk niets veranderd. Fractie zou aan het einde van de onderhandelingen zijn oordeel geven.
Het verschil is dat de drie dissidenten een veto bleven houden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:25 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is feitelijk niets veranderd. Fractie zou aan het einde van de onderhandelingen zijn oordeel geven.
Dat niet nee, maar enige zekerheid eisen dat die 3 voor gaan stemmen kun je imho wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:26 schreef Kingstown het volgende:
Klopt gedeeltelijk wel, maar in hoeverre kun je van een andere partij eisen dat ze leden uit de kamer gaan zetten?
Als alleenheerser kan dat, in andere partijen gaat dat wat minder makkelijk.
Dat zou mooi zijn dan is het namelijk de PvdA die het initiatief moet nemen. VVD kan ze net zo lang af wijzen tot ze met 20 mrd bezuinigingen komen, en dan natuurlijk niet die HRA grappen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad. Wilders heeft zich totaal niet negatief of provocerend gedragen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef witte_fantasie het volgende:
Lol, Wilders blijft maar herhalen dat hij 3 weken naast Klink heeft gezeten en dat hij hem min of meer backstabd...
Wat heeft Wilders zelf gedaan de afgelopen tijd? Bloemetjes buiten gezet en vriendjes gemaakt?
maar tokkie nederland smult ervan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Klaudias het volgende:
"de tranen springen me in de ogen"
wat een troll ook he
Precies, past wel bij de VVD: lekker als een klein kind gedragen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn dan is het namelijk de PvdA die het initiatief moet nemen. VVD kan ze net zo lang af wijzen tot ze met 20 mrd bezuinigingen komen.
VVD en PVV vragen CDA om mee te willen doen, CDA zegt dat te willen doen op bepaalde voorwaarden en PVV zegt dat om principiele redenen niet te willen afspreken. Denk dat de fout bij alle drie partijen te leggen valt, de CDA en PVV omdat ze geen compromissen met elkaar kunnen sluiten en de VVD omdat deze de regie uit handen gegeven heeft in dat opzicht.quote:
Het is de PvdA, ander naampje voor verzinnen en het bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn dan is het namelijk de PvdA die het initiatief moet nemen. VVD kan ze net zo lang af wijzen tot ze met 20 mrd bezuinigingen komen.
Als Wilders op compromissen uit is en dit kabinet wil, dan moet hij die 'dissidenten' gerust stellen. Niet weglopen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar die had nog niet eerder laten horen tegen te zullen zijn. Nu wel. Andere situatie dus. Dat Verhagen zégt dat 20 man echter hem staan overtuigt dan niet echt, zeker niet wetende wat Klink geschreven heeft.
Geen problemen mee als het macht oplevert om het gewenste VVD beleid door te voeren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies, past wel bij de VVD: lekker als een klein kind gedragen.
Exact. Laat de PvdA het maar uitzoeken. Veel plezier met het zoeken naar een meerderheid zonder de VVD.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn dan is het namelijk de PvdA die het initiatief moet nemen. VVD kan ze net zo lang af wijzen tot ze met 20 mrd bezuinigingen komen, en dan natuurlijk niet die HRA grappen.
Dat is niet waar, een meerderheid binnen de CDA was voor door onderhandelen. Is in het nieuws geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Het zijn niet alleen de dissidenten die zich tegen dit kabinet keerden. Het complete CDA gromde van ongenoegen.
Ja, want de VVD heeft nog een alternatief achter de hand, dus die kunnen nu lekker achteroverleunen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het Wetboek van Strafrecht zou aangevuld moeten worden met deze wet:quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Klaudias het volgende:
wat een troll ook he
Hij noemde geen jaartal hè.quote:
Vrees dat de door jou vurig gewenste bezuinigingen er niet gaan komen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen problemen mee als het macht oplevert om het gewenste VVD beleid door te voeren.
Kom op Bolk. De VVD heeft ook een zware verantwoordelijkheid als grootste partij. Landsbelang enzo.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen problemen mee als het macht oplevert om het gewenste VVD beleid door te voeren.
Dat was alleen maar om de PVV een mogelijke hak te zetten, mits ze gebogen hadden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Dat is niet waar, een meerderheid binnen de CDA was voor door onderhandelen. Is in het nieuws geweest.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Als Wilders op compromissen uit is en dit kabinet wil, dan moet hij die 'dissidenten' gerust stellen. Niet weglopen.
Ik denk dat Rutte lekker het stokje mag overdragen aan Cohen.quote:
ik moest lachen toen ie dat zeiquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef Klaudias het volgende:
wat een troll ook he
Van mij hoeft de VVD niet te regeren hoor tegen elke prijs dus die optie is er zeker, zeker als de PvdA de informatierol toegewezen krijgt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Wombcat het volgende:
Ja, want de VVD heeft nog een alternatief achter de hand, dus die kunnen nu lekker achteroverleunen.
Nee, andersom. Hij moet erop kunnen rekenen dat 21 CDA-leden vóór stemmen. Ik kan me goed voorstellen dat dat vertrouwen er niet is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Toad het volgende:
Als Wilders op compromissen uit is en dit kabinet wil, dan moet hij die 'dissidenten' gerust stellen. Niet weglopen.
Jup.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
Er word nu denk eerst onderzocht of een middenkabinet mogelijk is. Aangezien Cohen nu opeens wel wilt praten.
zo te zien heeft ie niet genoeg aan avondje op tijd naar bedquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Wilskracht het volgende:
Verhagen moet volgens mij op tijd naar bed vanavond.
De partijen zijn veroordeeld tot elkaar. Tenzij je de linkse variant serieus neemt natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, want de VVD heeft nog een alternatief achter de hand, dus die kunnen nu lekker achteroverleunen.
Het hele idee van eerst het rechtse kabinet onderzoeken was juist dat dat boven de markt bleef hangen en een achtervang was voor VVD. Die achtervang is nu weg. Als de VVD wil regeren, dan moeten ze wel met de PvdA in zee. De PvdA heeft nu eerder een sterkere onderhandelingspositie dan 3 weken geleden dan een zwakkere.
Hij is niet gek, dan krijgt hij de kiezers die zijn overgelopen nooit terug.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Lekiamh het volgende:
Verhagen valt Wilders niet eens frontaal aan.
Zou ook raar zijn als de aanval vanuit zijn mond komt, hij was er tenslotte voor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Lekiamh het volgende:
Verhagen valt Wilders niet eens frontaal aan.
In naam het landsbelang toe gaan geven op de punten waarom ik VVD heb gestemd? Dat heb ik liever niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:31 schreef Toad het volgende:
Kom op Bolk. De VVD heeft ook een zware verantwoordelijkheid als grootste partij. Landsbelang enzo.
Ja, dat is idd de Wildersredenering. Ik vind die nergens op slaan. Hij redeneert ook continu andersom: anderen moeten blij zijn dat hij zich rustig heeft gehouden etc.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, andersom. Hij moet erop kunnen rekenen dat 21 CDA-leden vóór stemmen. Ik kan me goed voorstellen dat dat vertrouwen er niet is.
Dat lijkt mij het verstandigst ja, een VVD-CDA-PvdA kabinet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
Er word nu denk eerst onderzocht of een middenkabinet mogelijk is. Aangezien Cohen nu opeens wel wilt praten.
Met Cohen weet je het nooit. Het kan best zo zijn dat er maandag wel een blokkade ligt (al zal hij dat dan weer anders noemen).quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
Het had zo mooi kunnen wordenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Compatibel het volgende:
Rutte: "Ik denk dat rechts Nederland zijn handen zou aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Dat is ook de reden dat het vorige kabinet is gevallen. Dat soort politiek zijn we toch nu wel beu?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In naam het landsbelang toe gaan geven op de punten waarom ik VVD heb gestemd? Dat heb ik liever niet.
Dat dus. Dit was gewoon niet levensvatbaar, met de dissidenten en het risico dat de principes in een later stadium toch zouden kunnen opspelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Maar daar kun je niet op rekenen voordat het akkoord er ligt. Pas als het er ligt, kunnen ze er over oordelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, andersom. Hij moet erop kunnen rekenen dat 21 CDA-leden vóór stemmen. Ik kan me goed voorstellen dat dat vertrouwen er niet is.
Verhagen kan zoveel zeggen, op dit moment heeft het CDA niet eens een partijvoorzitter en een politiek leider.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Arcee het volgende:
Verhagen zégt dat 21 JA zouden zeggen...
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Laat de PvdA het maar uitzoeken. Veel plezier met het zoeken naar een meerderheid zonder de VVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |