Alleen een mod. Moet je effe in het feedbacktopic melden.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Ow shit het moet 57 zijn, kan iemand dat nog wijzigen?
Zeg ben jij vanmiddag om 17:30 net voor de Brienenoord (ter hoogte v/h UPC gebouw) toevallig ingehaald door een jonge god in een groen shirt op een Koga?quote:
Denk idd dat je mij bent tegengekomen daarstraks. Zat alleen met m'n gedachten ergens anders dus is me ongetwijfeld totaal niet opgevallen dat je langs me reed. Laat me raden, jij ging sneller omhoog dan ik?quote:Op donderdag 2 september 2010 21:06 schreef FJD het volgende:
http://connect.garmin.com:80/activity/embed/47280781
Bijna 70km in net iets over de 2u, uiteindelijk 32,2 gemiddeld gereden. Wel bizar hard gezien m'n voorgaande gemiddeldes
[..]
Zeg ben jij vanmiddag om 17:30 net voor de Brienenoord (ter hoogte v/h UPC gebouw) toevallig ingehaald door een jonge god in een groen shirt op een Koga?![]()
Ik vroeg me al af waar ik die voorvork van kende
Ik ging onder de Brienenoord door richting de Willemsbrug. Je was geloof ik net aan het drinkenquote:Op donderdag 2 september 2010 21:10 schreef Freddeh het volgende:
Denk idd dat je mij bent tegengekomen daarstraks. Zat alleen met m'n gedachten ergens anders dus is me ongetwijfeld totaal niet opgevallen dat je langs me reed. Laat me raden, jij ging sneller omhoog dan ik?![]()
Wat voor Koga heb je? Zal ik er meer op letten in het vervolgquote:Op donderdag 2 september 2010 21:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ging onder de Brienenoord door richting de Willemsbrug. Je was geloof ik net aan het drinkenIk realiseerde het me te laat, ik was ook niet echt meer in staat tot heldere communicatie gok ik
Je moet ook genoegb drinken hè, anders krijg je kramp...quote:Op donderdag 2 september 2010 21:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat voor Koga heb je? Zal ik er meer op letten in het vervolg
Kan heel goed zijn dat ik zat te drinken. Bidon van 750ml is in een uurtje helemaal leeg gegaan. Geen idee wat het is, maar ik drink de afgelopen dagen alsof het het enige is dat ik te drinken krijg...
Ja, maar voor deze week dronk ik hooguit een paar slokjes. Die hele bidon is echt pas iets raars van deze week...quote:Op donderdag 2 september 2010 23:07 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je moet ook genoegb drinken hè, anders krijg je kramp...
Super! Veel plezier. Ik ga morgen naar de Zwerfkei in Woerden om goede rugzakken te kopen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:53 schreef Gripper het volgende:
Zo, mijn huiskamer staat vol met vakantiespul: 3 weken kajakken in Zweden. De benen krijgen even rust, de armen het des te drukker. Tot over een poosje!
Ik zit al een tijdje hiernaar te lurken...quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:13 schreef Freddeh het volgende:
Inderdaad... Seizoen 2011.
Wie gaat wat doen in 2011? Nog suggesties voor mij?
Ik ga wedstrijden rijden en indien mogelijk een cyclo maar weet nog niet welke.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:13 schreef Freddeh het volgende:
Inderdaad... Seizoen 2011.
Wie gaat wat doen in 2011? Nog suggesties voor mij?
Marmotte? Ik ga wel meequote:Op vrijdag 3 september 2010 11:13 schreef Freddeh het volgende:
Inderdaad... Seizoen 2011.
Wie gaat wat doen in 2011? Nog suggesties voor mij?
2011 is weer een groot jaar. Een jaar van Parijs-Brest-Parijs. Daar is mijn hele seizoen op gericht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:13 schreef Freddeh het volgende:
Inderdaad... Seizoen 2011.
Wie gaat wat doen in 2011? Nog suggesties voor mij?
Ik heb niet zoveel snot maar ik voel mij wel brak ja.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:14 schreef Marurk het volgende:
Mijn neus/keel zit nog steeds helemaal vast.![]()
Moet continu hoesten, niezen of m'n neus ophalen/snuiten.
En als ik 's ochtends wakker word, voel ik me ik zo "wattig" als een kuiken. Vet brak voel ik me. Maar goed, zometeen toch maar eens fietsen (wel met arm+beenwarmers, want vind 't maar koud), misschien helpt 't wel een beetje.
Zal ik eerst dat zadel goed moeten afstellen en inrijden, want al dat stoppen word jij ook niet blij van. Ding doet me toch een partij pijn aan je zitvlak. Pijn, maar anders dan ik gewend ben. Dit is echt zadelpijn van onwennigheid en nieuwigheid, de bultjesvorming en irritatie aan m'n perineum is sinds 2 dagen helemaal weg. Heerlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ga wedstrijden rijden en indien mogelijk een cyclo maar weet nog niet welke.
En met je naar de zaak rijden een keer
Heb je daar een linkje naar? Heb er wel veel over gelezen en klinkt ook wel gaaf, maar geloof dat het bergen zijn en niet echt voor mij weggelegdquote:
Zelfs ik heb daar naar zitten kijken. Op dit moment ongetwijfeld niet haalbaar voor mij, maar wel een mooi doel voor over een aantal jaren. Heb nog op de website zitten kijken, maar vind die erg onoverzichtelijk helaas.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
2011 is weer een groot jaar. Een jaar van Parijs-Brest-Parijs. Daar is mijn hele seizoen op gericht.
Ik scheer ze. Heb ook de boodschappentas en de pomp van de fiets gehaald. Ben tenslotte wielrenner nuquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:05 schreef Marurk het volgende:
Scheren jullie allemaal je benen?Want na de opmerkingen die ik allemaal hoor, begin ik er echt serieus over na te denken eigenlijk.
Vond het eerst enorm gay als je mannen zag met gladgeschoren beentjes, maar dat idee wordt steeds minder.... oh ooh!
Niet iedereen hier, maar ik ben er vrij zeker van dat ik, CyclingGirl en CycleChick onze benen wél scherenquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:05 schreef Marurk het volgende:
Scheren jullie allemaal je benen?Want na de opmerkingen die ik allemaal hoor, begin ik er echt serieus over na te denken eigenlijk.
Vond het eerst enorm gay als je mannen zag met gladgeschoren beentjes, maar dat idee wordt steeds minder.... oh ooh!
Hmm ok. Doe m'n "andere scheeractiviteiten" ook altijd onder de douche, dus misschien toch maar eens proberen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:24 schreef Freddeh het volgende:
Valt wel mee. Ik zelf ben grote fan van nat scheren, dus ik scheer me tijdens het douchen. Op die manier glijdt het scheermes beter over je benen heen waardoor het minder irriteert.
Ook niet vergeten om iets van body lotion ofzo te gebruiken na het scheren, scheelt ook.
Jaaaquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet iedereen hier, maar ik ben er vrij zeker van dat ik, CyclingGirl en CycleChick onze benen wél scheren
Nou ook dat maar er staat niets zo stom als een kale snikkel met behaarde benen en borst.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm ok. Doe m'n "andere scheeractiviteiten" ook altijd onder de douche, dus misschien toch maar eens proberen.Hopelijk niet veel last van irritatie naderhand. Onder een wielrennersbroekje vind ik die behaarde benen echt geen gezicht eigenlijk, wil ze het liefst kwijt. Maar onder een normale korte broek (bermuda ofzo), zal ik er wel aan moeten wennen.
Dan vind ik haren op de benen toch net wat meer mannelijk. Ben benieuwd naar de opmerkingen die ik ga krijgen als de benen kaal zijn.
Is je Google kapot? Zoeken op La Marmotte. Mooie tocht maar wel keihard afzien gok ik zoquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:58 schreef Freddeh het volgende:
Heb je daar een linkje naar? Heb er wel veel over gelezen en klinkt ook wel gaaf, maar geloof dat het bergen zijn en niet echt voor mij weggelegd![]()
Heb je overigens wél zien rijden gisteren. Jij was diegene die me inhaalde, en toen de weg op dook om schuin de T-splitsing voor de Brienenoord te nemen, toch?
Nog een tip. Als je een tondeuse hebt kun je die beter de eerste keer eerst even over je benen heen halen in de kortste stand. Daarna scheermes erover. Anders gaat je scheermes heel kort mee, en blijf je de haren eruit kloppen als een gekquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm ok. Doe m'n "andere scheeractiviteiten" ook altijd onder de douche, dus misschien toch maar eens proberen.Hopelijk niet veel last van irritatie naderhand. Onder een wielrennersbroekje vind ik die behaarde benen echt geen gezicht eigenlijk, wil ze het liefst kwijt. Maar onder een normale korte broek (bermuda ofzo), zal ik er wel aan moeten wennen.
Dan vind ik haren op de benen toch net wat meer mannelijk. Ben benieuwd naar de opmerkingen die ik ga krijgen als de benen kaal zijn.
Ok, ga het vanavond of dit weekend proberen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nog een tip. Als je een tondeuse hebt kun je die beter de eerste keer eerst even over je benen heen halen in de kortste stand. Daarna scheermes erover. Anders gaat je scheermes heel kort mee, en blijf je de haren eruit kloppen als een gek![]()
En gladde benen onder korte broeken went ook wel. Het is meer dat andere mensen het in eerste instantie wat raar vinden, maar die wennen er ook vanzelf aan.
Of je trekt er een setje ringen omheen met verschillende kleuren elektriciteitstape. Olympische kleuren ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:12 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, ga het vanavond of dit weekend proberen.
Zadeltasje is ook van de fiets af.Eigenlijk wel beter zo, binnenband + bandenlichters doe ik dan maar achterin mijn shirt. Nu alleen het beschadigde plekje op de zadelpen dat dat ding veroorzaakt heeft, proberen weg te krijgen, met zwarte stift o.i.d. Je zult het altijd wel een beetje blijven zien denk ik, maar dat is dan jammer. Koop me toch ooit wel eens een zadel met een carbon zadelpen.
Ringen met elektriciteitstape?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Of je trekt er een setje ringen omheen met verschillende kleuren elektriciteitstape. Olympische kleuren ofzo?
Zoek wel ff een voorbeeldje op.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:18 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ringen met elektriciteitstape?Wasda?
Deze kleuren:quote:
Traditie in mijn geval. Als ik het voor de snelheid zou doen, zou ik eerst een maandje in hongerstaking gaan om er 'een paar' kilootjes af te krijgenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
waarom scheren jullie je benen? Die paar haren gaan echt nog geen tiende van een km/u schelen op je snelheid of wordt het voor de looks gedaan?
Voor de looks, geef het eerlijk toe. Maar ook omdat ik elke week gemasseerd wordt en de masseuse kan dan beter masseren. Is minder pijnlijk. Ook na valpartijen schijnt het sneller te helen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
waarom scheren jullie je benen? Die paar haren gaan echt nog geen tiende van een km/u schelen op je snelheid of wordt het voor de looks gedaan?
Een sticker is ook een erg goed idee! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:46 schreef ursel het volgende:
Je kan natuurlijk ook een sticker van een lantaarnpaal op de A12 jatten.
[ afbeelding ]
Wat is je lokatie? Ik heb denk ik nog wel verschillende kleuren tape liggen ergens.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:45 schreef Marurk het volgende:
@ Freddeh: Gaat me dan zeker 10 euro kosten om tape in al die verschillende kleurtjes te kopen.Maar toch bedankt voor de tip, wel creatief. Misschien toch maar eens iets met tape gaan proberen!
Zuid-Limburg.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat is je lokatie? Ik heb denk ik nog wel verschillende kleuren tape liggen ergens.
Ik scheer mijn benen jaquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:05 schreef Marurk het volgende:
Scheren jullie allemaal je benen?Want na de opmerkingen die ik allemaal hoor, begin ik er echt serieus over na te denken eigenlijk.
Vond het eerst enorm gay als je mannen zag met gladgeschoren beentjes, maar dat idee wordt steeds minder.... oh ooh!
Ik vraag voor het eerst een licentie aan bij de KNWU, 2e-jaars juniorenquote:Op vrijdag 3 september 2010 11:13 schreef Freddeh het volgende:
Inderdaad... Seizoen 2011.
Wie gaat wat doen in 2011? Nog suggesties voor mij?
Klopt. Daarom ga ik het ook gewoon doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef 045represent het volgende:
[..]
Ik scheer mijn benen ja![]()
Je bent er toch trots op dat je een wielrenner bent en je weet ook van jezelf dat je geen homo bent dussss... what's the problem?
Ja, bouwmarkt kun je meestal wel een setje halen van 5 kleuren. Heb je een voorraadje voor de toekomst.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zuid-Limburg.Zal niet in de buurt zijn denk ik zo.
Anyway, ik zal eerst eens proberen een sticker te vinden en het daarmee te proberen. Als dat niet gaat lukken, ga ik wel op zoektocht naar kleurtjes tape.Bouwmarkt ofzo?
Trots op het wielrenner zijnquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef 045represent het volgende:
Ik scheer mijn benen ja![]()
Je bent er toch trots op dat je een wielrenner bent en je weet ook van jezelf dat je geen homo bent dussss... what's the problem?
Zou niet best zijn als je harige benen hadquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het wel lekker, gladde benen.
Ik ben er ook trots op om wielrenner te zijn hoor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Trots op het wielrenner zijnIk heb daar echt 0 gevoel bij. Het enige waar ik een soort van trots voor voel is de passie waarmee ik t doe maar datzelfde gevoel heb ik bij iedereen die iets met passie beoefent. Al is het dammen.
Ok, thanks. Toch maar eens voor kijken dan. Heb een effen zwart stickertje gevonden (in de vorm van een klein rondje), maar dat ziet natuurlijk ook niet uit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, bouwmarkt kun je meestal wel een setje halen van 5 kleuren. Heb je een voorraadje voor de toekomst.
Ligt er maar net aan wat voor sticker uiteraard. En er is niets zo vervelend als een krasje waarvan je weet dat ie er is, maar niemand hem ziet... Je wil er toch vanaf.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:00 schreef marcodej het volgende:
Ik weet niet hoe groot dat krasje is, maar volgens mij zijn stickers nog veel lelijker.
Heb heel veel linkjes gevonden, maar niets specifiek La Marmotte 2011. Toch maar ff gegoogeled en uiteindelijk bij http://cyclosportieven.startpagina.nl/ uitgekomen. Daar wel de officiele site gevonden, maar is ook nog 2010.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Is je Google kapot? Zoeken op La Marmotte. Mooie tocht maar wel keihard afzien gok ik zo
Dat was ik ja
Die tellen mee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef Metro2005 het volgende:
Hoe worden de tijden eigenlijk bepaald als je bv een bergrit rijdt. Reken je de pauzes dan mee in de tijd of niet?
dat dacht ik al, dan moet ik volgende keer wat beter mijn best doen op de Mont Ventouxquote:
Nouja zo bedoelde ik het niet, had het nogal slecht geformuleerd nu ik het zo teruglees. Ik bedoelde het meer in de zin van dat je je niet schaamt voor je gladde benen, want je hebt er een goede reden voor: je doet wielrennen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Trots op het wielrenner zijnIk heb daar echt 0 gevoel bij. Het enige waar ik een soort van trots voor voel is de passie waarmee ik t doe maar datzelfde gevoel heb ik bij iedereen die iets met passie beoefent. Al is het dammen.
het is dan ook volstrekt onmogelijk een bandje etc mee te nemen zonder tasjequote:Op vrijdag 3 september 2010 19:33 schreef farscapevr8 het volgende:
de eerst volgende renner die ik tegenkom die een lekke band heeft laat ik lekker staanals ze geen tasje hebben
kan gewoon nie snappen dat je liever zo n stuk rubber achter in je shirt stopt samen met benodigde spullenquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
het is dan ook volstrekt onmogelijk een bandje etc mee te nemen zonder tasje
Ik heb daar schijt aan. Kijk, zelfs op een fikse rit de mont ventoux omhoog neem ik gewoon mijn pakaftas mee:quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoe vaak het niet voorkomt dat ik iemand moet helpen die bang is voor de stylepolice.
bahquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik scheer niks, m'n gezicht niet en m'n benen niet.
Het is "not done". Het ziet er wat minder mooi uit op de fiets; de algemene look van je fiets wordt er wat minder op met zo'n lelijk tasje achter je zadel. Maar met een wedstrijd hoef je er ook niet mee te rijden want dan is het overbodig. Maar ik zie ook niet in waarom je het niet met gewone trainingsritjes zal gebruiken. Alles past er in, je bevestigt het tasje zo aan je fiets en je hoeft niet aan al die verschillende dingen te denken om in je achterzakje te doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:47 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
kan gewoon nie snappen dat je liever zo n stuk rubber achter in je shirt stopt samen met benodigde spullen
Klinkt ook erg bekend, heb ik eerder deze week ook gehad. Al nagedacht om een kwartiertje boven een stoombadje te gaan zitten met je gezicht?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:48 schreef Marurk het volgende:
Werd vanochtend echt gammel wakker. Wilde eigenlijk om 11.00 uur gaan fietsen, maar ik voelde me zo wattig dat ik m'n nest niet uit kon komen.Nog steeds zit alles "vast" en voel ik me erg suf. Ik ga maar mijn kamer opruimen, dat moet ook nog gebeuren, en misschien dat ik vanmiddag/vanavond wel energie heb om een aantal km's te trappen.
We moeten Fok! fietspetjes hebben, dat maakt het stukken makkelijkerquote:Op zaterdag 4 september 2010 14:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hooikoortsaanval op 1 van de laatste wekenden misschien wel met redelijk weer...moest naar de sterke neusspray grijpen maar die werkt zo versuffend dat ik voor vandaag op de bank lig...klere pollen![]()
Superher0, Cyclingcheck Cyclegirl weten julie al je startnummer voor morgen? Wat voor pakje doe je aan? Als m'n neus het weer een beetje doet ga ik morgen wel even kijkn natuurlijk...Oh ja en echte naam, staat inteligenter als ik naar je zoek, mag ook in eenh PM natuurlijk...
Misschien straks maar eens doen. Heb niet gefietst vandaag, voel me nog steeds erg moe. Dan doe je dus de hele dag niks, voelt het net alsof je uitgeput bent. Hopelijk is het morgen over, want ik wil met dat lekkere weer echt nog even fietsen. Vanaf woensdag komt het k*tte weer weer terug...quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:35 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt ook erg bekend, heb ik eerder deze week ook gehad. Al nagedacht om een kwartiertje boven een stoombadje te gaan zitten met je gezicht?
Hmmm in theorie moet je wel een losse bout voor deze zadelpen kunnen vinden. Maar, je moet dan een bout hebben met dezelfde lengte, dezelfde diameter en dezelfde spoed (aantal windingen per mm op de schroefdraad). Dit kan best lastig zijn, soort van zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik kan me goed voorstellen dat een verkoper je adviseert een nieuwe pen aan te schaffen, die heb je al voor 10/20 Euro. Beter investeer je in een zadelpen met 2 bouten, dan loop je ook minder risico dat deze nog eens breken zal. Ik heb het zelf nooit gehad trouwens, maar sommige wielrijders die ik ken zijn er lelijk door gevallen, zo'n gebroken bout.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:25 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen vandaag tijdens het fietsen knapte de schroef bovenop mijn zadelpen, dus niet die waarmee de pen vastzit aan het frame maar die waarmee het zadel zelf op de pen vastzit. Bij de fietsenmaker (Engelse fietsengigant van het type Halfords) zeiden ze me dat dat waarsch. een te unieke schroef was om te vervangen en dat ik een hele nieuwe zadelpen moest kopen. Het was uniek voor elk zadel ofzo. Leek mij een beetje belachelijk, of klopt dat? Ik heb een Bianchi met Campagnolo 10 speed met Fisik zadel
Ik zou voor de Cannondale gaan, vind ik veel mooierquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:37 schreef nodisch18 het volgende:
Ben vandaag voor een nieuwe fiets op pad gegaan. Uiteindelijk zit ik op dit moment te twijfelen tussen een Cannondale Caad 9 met Shimano 105 triple groep (2011) of een Bianchi Via Nirone 7 ook met een 105 triple groep (2010).
De bianchi komt op 1399, de Cannondale op 1249... Moeilijk, moeilijk, moeilijk... !
Ik heb een rode cannondale caad 5, ook triple shimano 105 en het bevalt me prima. Lekkere fiets.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:37 schreef nodisch18 het volgende:
Ben vandaag voor een nieuwe fiets op pad gegaan. Uiteindelijk zit ik op dit moment te twijfelen tussen een Cannondale Caad 9 met Shimano 105 triple groep (2011) of een Bianchi Via Nirone 7 ook met een 105 triple groep (2010).
De bianchi komt op 1399, de Cannondale op 1249... Moeilijk, moeilijk, moeilijk... !
pesies, bovendien op die Bianchi zit Sora, dat is Mickey Mouse afmontagequote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik ken iemand die die Cannondale heeft, echt een vet mooie fiets. Ik denk ook een stuk beter dan die Bianchi.
Bianchi's zien er mooi uit en ze zijn hip ofzo, maar je betaalt vet veel voor 'n fiets die je dubbel kan vouwen, zo slap zijn ze. Cannondale lijkt me veel beter. Goedkoper ook, en de nieuwe 105-groep met weggewerkte kabels.
oh, wacht ff ik keek alleen naar 't plaatje en las niet goed.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:14 schreef Tommeke het volgende:
Nee jong, 105 2010. Maar je betaalt bij Bianchi gewoon te veel voor 't groene kleurtje
Proofide..al zal een goede blanke was, zoals je ook voor schoenen kan gebruiken waarschijnlijk ook goed werken. Ik doe het twee drie keer per seizoen, is voldoende, en nooit de bovenkant, alleen de onderkant. Gewoon een oude sportsok gebruiken, dat wrijft lekker uit en dan kan je met je vinger haast overal bij (je hand zit dus in de sok...).quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:22 schreef Freddeh het volgende:
@ ivo en captain_fab, wat gebruiken jullie om je Brooks te oliën? De originele Proofide, of iets anders?
Laat Oksel 't maar niet horen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bianchi's zien er mooi uit en ze zijn hip ofzo, maar je betaalt vet veel voor 'n fiets die je dubbel kan vouwen, zo slap zijn ze. [..]
Ik heb een Brooks Swift en die zit ook lekker, volgens mij kan je dit met iedere willekeurige ledercreme behandelen, zolang je maar kleurloos neemt, anders heb je een bruine vlek op je kont als je een witte koersbroek gedragen hebt. Op andere fietsen heb ik resp. een Selle Italia SLR Team edition en een San Marco Aspide. Eigenlijk zit ik op alledrie prima al is die Aspide keihard en moet ik daar altijd weer even aan wennen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Proofide..al zal een goede blanke was, zoals je ook voor schoenen kan gebruiken waarschijnlijk ook goed werken. Ik doe het twee drie keer per seizoen, is voldoende, en nooit de bovenkant, alleen de onderkant. Gewoon een oude sportsok gebruiken, dat wrijft lekker uit en dan kan je met je vinger haast overal bij (je hand zit dus in de sok...).
Caad 9 natuurlijk! Veel beter frame. Verder gewoon een erg fijne fiets. M'n broertje heeft er een, daar heb ik een paar weken geleden nog een keer de mt ventoux meegedaan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:37 schreef nodisch18 het volgende:
Ben vandaag voor een nieuwe fiets op pad gegaan. Uiteindelijk zit ik op dit moment te twijfelen tussen een Cannondale Caad 9 met Shimano 105 triple groep (2011) of een Bianchi Via Nirone 7 ook met een 105 triple groep (2010).
De bianchi komt op 1399, de Cannondale op 1249... Moeilijk, moeilijk, moeilijk... !
Volgens mij is de keuze dan nog steeds duidelijk...quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:27 schreef nodisch18 het volgende:
jullie mening is in ieder geval duidelijk! :p
ik ga van de week nog is bij een andere shop kijken. misschien hebben die nog een leuk alternatief...
correctie: de bianchi komt op 1349 ipv 1399
Ik gebruik soms Proofide, soms schoenenvet. Dat laatse doet 't eigenlijk beter, dan is je zadel sneller ingereden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Proofide..al zal een goede blanke was, zoals je ook voor schoenen kan gebruiken waarschijnlijk ook goed werken. Ik doe het twee drie keer per seizoen, is voldoende, en nooit de bovenkant, alleen de onderkant. Gewoon een oude sportsok gebruiken, dat wrijft lekker uit en dan kan je met je vinger haast overal bij (je hand zit dus in de sok...).
Dank Ivo. Ik vermoedde al zoiets.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Het standaard model zadelpenbout is eigenlijk universeel. Tenminste het type pen dat je op fietsen gebruikt met een klassieke bovenbuis. Ik heb er altijd eentje van bij me. Op m'n Bioracer heb ik nu een ander type pen, met 2 M6 boutjes. Is makkelijker te vervangen, gewoon standaard spul.
[..]
Tuurlijk wel...een paar kilo reserve onderdelen geeft juist een verdieping aan de trainingquote:Op zondag 5 september 2010 08:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Van mij wil je niet de lijst van mee te nemen dingen overnemen.
Nou mocht je een standaardlijst hebben dan wil ik die best eens doorkijken, al streep ik dan misschien 90% weg, dan nog zit er in die andere 10% misschien de vitale tip die mijn tocht van een ramp tot in een succes zal makenquote:Op zondag 5 september 2010 08:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Van mij wil je niet de lijst van mee te nemen dingen overnemen.
quote:Op zondag 5 september 2010 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tuurlijk wel...een paar kilo reserve onderdelen geeft juist een verdieping aan de training
Mooi, ik woon daar niet ver vandaan.quote:Op zondag 5 september 2010 13:30 schreef marcodej het volgende:
Vanochtend 102km met de club richting Hekendorp/Sluipwijk... Daar waar de telefoonlijnen nog bovengronds lopen... Je komt nog eens ergens.
Groene Hart is mooi.
Beentjes waren geweldig overigens.
Wat een parcours, maar 8 meter hoogteverschil maar met 39 ronden van iets meer dan 1 kilometer ga je dat toch merken als je met 45 omhoog knalt dat valse plat. In het begin en het midden zat ik niet lekker, zat zelf in de staart maar kon bij blijven en in de laatste 5 ronden goed naar voren komen en in de sprint vals omhoog toch nog 17de geworden. Hoogste klassering voor mij ooit, 6de race trouwens ooit, en dus nu ook premie! 6 hele euro's gewonnen, min de 5 euro startgeld heb ik gewoon een euro winst gemaakt! Binnenloper!quote:Op zondag 5 september 2010 09:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vandaag naar de wielerronde Hilversum...zien of ik Superher0 en Cyclinggirl tegenkom.
je rijd dan meteen de bedrijven groep binnen die gemiddeld 25 ofzo rijden, dan kom jij daar ff aansjezen met je idee dat je de tour rijd hehehehequote:Op zondag 5 september 2010 19:16 schreef FJD het volgende:
Ride for the Roses kent een belachelijk laag vastgesteld gemiddelde. Vorig jaar durfden ze t zelfs op 27 te houden. Dan moet je niet raar op kijken dat er een heleboel jongens nog even gaan spelen als de ruimte daarvoor wordt geboden. Ga 35 rijden en je voorkomt een hoop gezeur. Als je niet meekunt dan ga je de bus in oid..
Voor mij was dit iig de belangrijkste reden om dit jaar niet mee te gaan.
Klopt idd, maar of ze uberhaupt niet meer mee zou rijden was mij ook niet duidelijk eerlijk gezegd.quote:Op zondag 5 september 2010 18:14 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Die heeft er patatten van gebakken, die heeft de handdoek 2010 in de spreekwoordelijke ring gegooid (correct me if I'm wrong) en richt zich nu alweer op het seizoen 2011...
Blijft een kip-ei verhaal. Aan de ene kant weet je er langzaam wordt gereden en dat je je daar op moet instellen aan de andere kant kun je het getrainde fietsers moeilijk kwalijk nemen dat ze nog zoveel over hebben dat ze nog even gaan dollen met een groepje.quote:Op zondag 5 september 2010 19:29 schreef farscapevr8 het volgende:
je rijd dan meteen de bedrijven groep binnen die gemiddeld 25 ofzo rijden, dan kom jij daar ff aansjezen met je idee dat je de tour rijd hehehehe
zal aardig wat ziekenwagens vragen wil je dat doen.
ze reden trouwens keurig 30km vond ik een mooie snelheid voor een TOURTOCHT
Ach dat gebeurt wel vaker maar meestal valt men daardoor nietquote:Op zondag 5 september 2010 17:47 schreef Superher0 het volgende:
De foto's
[ afbeelding ]
strak met z'n allen door de bocht. Tijdens een van deze bochten was er een gast wiens pedaal de grond raakte en bijna onderuit ging, recht voor mijn neus. Schrok me de pleuris maar het ging gelukkig allemaal goed.
[ afbeelding ]
In de achtervolging:
quote:Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Blijft een kip-ei verhaal. Aan de ene kant weet je er langzaam wordt gereden en dat je je daar op moet instellen aan de andere kant kun je het getrainde fietsers moeilijk kwalijk nemen dat ze nog zoveel over hebben dat ze nog even gaan dollen met een groepje.
30 is een mooi gemiddelde als je in je eentje een tourtocht rijdt maar in een peleton is het echt te weinig zoals je dan blijkbaar vandaag weer zag.
Jij kijkt toch meer naar limieten dan naar gemiddeldes?quote:Op zondag 5 september 2010 23:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Zie ik je dan komend voorjaar terug en rij je een van mijn tochten met 30 gemiddeld?
PBP 1600km met 30 gemiddeld? Respect voor wie dat voor elkaar krijgtquote:Op zondag 5 september 2010 23:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Zie ik je dan komend voorjaar terug en rij je een van mijn tochten met 30 gemiddeld?
Op kop van een peloton is 30 echt niet snel. Daar trap je met gemak 35+, je wordt als het ware voortgeduwd en als je goed rouleert dan houd je dit erg lang vol. Achter in het peloton daarentegen moet er vele malen harder gereden worden om bij te blijven. Ene moment rijd je ergens in de 40 en dan sta je weer praktisch stil omdat je een rotonde over moet steken.quote:Op maandag 6 september 2010 09:07 schreef Freddeh het volgende:
Peloton zou 30km/u aardig te doen moeten zijn. Omdat ik altijd alleen rijd weet ik dat uiteraard niet uit ervaringLogischerwijs zit je in een peloton altijd wat uit de wind waardoor je wat harder door kan rijden.
Zou ik heel mooi vinden als dat me lukt.quote:Op zondag 5 september 2010 23:55 schreef ultra_ivo het volgende:
![]()
Zie ik je dan komend voorjaar terug en rij je een van mijn tochten met 30 gemiddeld?
Dacht ff dat ik je vanochtend zag rijden.quote:Op maandag 6 september 2010 09:13 schreef FJD het volgende:
@Freddeh; gister reed ik met twee anderen rondom Oud-Beijerland.
Mijn eigen tochten gaan 'maar' tot 600km. er is nog niemand binnengekomen met een brutto gemiddelde van meer dan 25km/u.quote:Op maandag 6 september 2010 08:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
PBP 1600km met 30 gemiddeld? Respect voor wie dat voor elkaar krijgt![]()
'Maar'quote:Op maandag 6 september 2010 10:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn eigen tochten gaan 'maar' tot 600km. er is nog niemand binnengekomen met een brutto gemiddelde van meer dan 25km/u.
De snelste was binnen in 27u40, de langzaamste in 39u59. Je 'mag' 'm in 20 uur rijden, moet binnen de 40 uur. 2 minuten voor sluitingstijd zag ik de lampen van de laatste deelnemer onder de brug doorkomenquote:Op maandag 6 september 2010 10:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
'Maar'In hoeveel tijd rijd je zo'n 600km rit?
Arm en beenstukken zijn meestal wel one-size-fits-all dacht ik.quote:Op maandag 6 september 2010 11:52 schreef Blik het volgende:
Zo, gisteren eindelijk weer lekker kunnen fietsen. Wegens slecht weer en drukte privé/werk (lees: veel avond en weekendverplichtingen) veel te weinig gefietst. Gisteren weer standaard Heuvelrug rondje gefietst van 65 km.
Ik hoop dat het weer mee gaat vallen de komende weken, want ik wil nog wel wat kilometers maken. Ga binnenkort ook maar eens op zoek naar arm- en beenstukken handschoenen en overschoenen, zodat ik door kan fietsen in de herfst en evt. ook in de winter. Zijn die dingen in de categorie one-size-fits-all of kun je die het beste passen in een winkel.
Two-sizes-fit-all...quote:Op maandag 6 september 2010 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nope...bij decathlon in elk geval heb je S/M of L/XL bv. De stof is wel erg rekbaar, maar er zit vaak wel een rubber randje aan de einden, zodat ze niet gaan kruipen, zelfde als wat aan het eind van de pijpen van je fietsbroek zit. Dus daarom zijn er wel maten...
Wat een onzin post jij af en toe..quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik ken iemand die die Cannondale heeft, echt een vet mooie fiets. Ik denk ook een stuk beter dan die Bianchi.
Bianchi's zien er mooi uit en ze zijn hip ofzo, maar je betaalt vet veel voor 'n fiets die je dubbel kan vouwen, zo slap zijn ze. Cannondale lijkt me veel beter. Goedkoper ook, en de nieuwe 105-groep met weggewerkte kabels.
Wat maakt jouw Bianchi niet slap?quote:Op maandag 6 september 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een onzin post jij af en toe..Alsof elke Bianchi slap is..
De 928 T-Cube waar ik op fiets is echt niet slap.
En terecht.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:14 schreef Tommeke het volgende:
Nee jong, 105 2010. Maar je betaalt bij Bianchi gewoon te veel voor 't groene kleurtje
Ik heb M/L voor m'n armen.. een XXL voor m'n benen..quote:Op maandag 6 september 2010 11:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Arm en beenstukken zijn meestal wel one-size-fits-all dacht ik.
Ligt eraan welke je koopt, de 928 T-cube zit in de "B4P" range, Born for Performance. En dat is dus een range met relatief stijve frames. Nu zjin de carbonnen frames van Bianchi niet heel stijf, als je echt een stijve fiets wil moet je naar bijvoorbeeld een aluminium Canyon ofzo. Maargoed, een beetje comfort is natuurlijk wel prettig.quote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat maakt jouw Bianchi niet slap?
Vrouwen die niet fietsenquote:Op maandag 6 september 2010 13:04 schreef Oksel het volgende:
Overigens mijn totaal nooit fietsende vriendinnetje afgelopen weekend op een soort-van-racefiets gekregen!..Even de Reus met recht stuur van iemand geleend, zo een:
[ afbeelding ]
Nu fietste mijn (Duitse) vriendinnentje natuurlijk nooit, en nu ook nog maar een beetje, dus zo'n laag zittend rank fietsje was best even eng. Fietsbroek aan, jackie, sportschoenen (niet klikken, dat was te eng), en op de fiets. In het begin kon ze niet eens met 1 hand fietsen, want dan hield ze de fiets niet recht..
Meteen rondje Holterberg natuurlijk, 38km gefietst, continue rond de 26km/h..:D Dus was wel erg trots op d'r. En ze vond het nog leuk ook!
Redelijke eisen. Ik heb de fiets-eis niet gesteld en fiets nu alleen naar m'n werk en kom niet aan overig fietsen toe.quote:Op maandag 6 september 2010 13:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Vrouwen die niet fietsenDaar zou ik nou maar moeilijk verliefd op kunnen worden. Ik heb maar 2 eisen aan een toekomstige vriendin: ze moeten van eten houden en van fietsen.
Een tandemquote:Op maandag 6 september 2010 13:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Redelijke eisen. Ik heb de fiets-eis niet gesteld en fiets nu alleen naar m'n werk en kom niet aan overig fietsen toe.
Heb haar nu eindelijk zover dat ze een fiets-vakantie ziet zitten... mits we een tandem huren
Biedt weinig toekomst denk ik zo....quote:Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ik rij gelukkig meestal < 07:00 en na 17:30 langs de schoolroutes, maar de sporadische keer dat er wel kuddes 'toekomst van het land' rijden maak ik mij inderdaad altijd ernstig zorgen waar dat naartoe moet met de natie
Lieverds, ik heb getypt dat ik niet meer rijdt. Het is niet te doen met die blessure.quote:Op zondag 5 september 2010 17:57 schreef Freddeh het volgende:
Congrats @ Superher0!![]()
Benieuwd wat CyclingGirl er van gebakken heeft.
Thanks.... Gaat ONZE reputatie weerquote:Op maandag 6 september 2010 14:53 schreef Oksel het volgende:
Ik heb pas - nadat ik wat Jugend had ingehaald - vol op de rem gaan staan, fiets neergegeld, en toen kwamen ze aarzelend aanfietsen. Flinke preek gehouden (ja meneer, sorry meneer), en weer verder gefietst..
Precies, net op het moment dat de gemiddelde burger eindelijk inziet wat onze belangen zijn, schiet er weer een van ons uit z'n slof en kunnen we weer opnieuw beginnen... meer wishful thinking, het moment dat je banden onder de 25 mm dik zijn, ben je per definitie een paria.quote:Op maandag 6 september 2010 14:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Thanks.... Gaat ONZE reputatie weer
De snelle mannen doen niet aan slapen. De langzaamste had ergens een paar uur in een hotel geslapen en daarna een inhaaljacht gestart.quote:Op maandag 6 september 2010 11:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is dat met slaapstops, of alleen hazeslaapjes met het hoofd op tafel?
37,8km/u over 26,66 kmquote:Op maandag 6 september 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:
Moet je toch aan kunnen komen met 37+ gemiddeld
Inderdaad, wat een K*Twind vandaag.quote:Op maandag 6 september 2010 16:36 schreef BraveDribbel het volgende:
Pff, wat een wind staat er vandaag!
Toch heerlijk kunnen fietsen op de laatste mooie dag van de komende tijd![]()
Heb nu eindelijk een mooie route uitgestippeld waarin ik hoogstens 3 auto's tegenkom en ook bijna alleen maar fijne fietspaden. Vanaf nu gaat de vrije tijd snel verminderen en wordt het fietsen in de avonduren of weekenden
Dit. Ik vertrok rond 15:30 uur vandaag, had ik beter niet kunnen doen. Kwam ik ook nog langs zo'n tokkieschool waar die K*Tpubers met petjes en mocrotasjes met z'n allen midden op het fietspad staan te roken naast hun scooters. En als je dan langskomt, gaan ze ook nog van die tering gare geluiden maken: "Kom op he, sukkel!", "Pas maar op hoor!".quote:Op maandag 6 september 2010 14:31 schreef Freddeh het volgende:
Meh... Schooljeugd.
1) niet aan de kant gaan
2) met minimaal 3 naast elkaar fietsen
3) niet reageren op je bel
4) boos worden omdat je niet ff belt, terwijl je dan al 2x gedaan hebt
5) het zijn pubers
Vanmiddag ook een paar dames flink laten schrikken. 2 Dames reden dicht genoeg langs elkaar om in te kunnen halen, tot die andere bedacht dat ze ook wel wat verder van de andere af kon rijden op het fietspad. Handig, als ik er niet naast had gezeten...We worden ongetwijfeld niet positiever bekeken met dat slechte gedrag van onsquote:Op maandag 6 september 2010 17:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een K*Twind vandaag.Was 20 km onderweg, en toen besloot ik toch maar om om te draaien. Trok het niet om 60 km tegen de wind in te gaan met een schrale 27 km/h.
En toen ik dus omdraaide om, hopelijk met de wind in de rug, de andere kant op te fietsen, toen kreeg ik het gevoel dat de wind licht gedraaid was, want had nog steeds wat wind tegen. Ging wel iets harder nu, maar nog steeds niet echt rap. Uiteindelijk "maar" 40 km gedaan, maar had er gisteren een kleine 110 km opzitten, dus vond het wel even goed voor vandaag.
[..]
Dit. Ik vertrok rond 15:30 uur vandaag, had ik beter niet kunnen doen. Kwam ik ook nog langs zo'n tokkieschool waar die K*Tpubers met petjes en mocrotasjes met z'n allen midden op het fietspad staan te roken naast hun scooters. En als je dan langskomt, gaan ze ook nog van die tering gare geluiden maken: "Kom op he, sukkel!", "Pas maar op hoor!".En een stukje verderop fietsten 5 (!) dozen naast elkaar, het gehele fietspad blokkerend. En schuiven, daar hebben ze nog nooit van gehoord. En dat terwijl ze je van voren zien aankomen. En dan kan jij, de zogenaamde asociale wielrenner, weer in de remmen. Heb wel even flink hard "BOE!" geroepen toen ik vlakbij hun was.
Nice!quote:Op maandag 6 september 2010 17:51 schreef Marurk het volgende:
Zit nu trouwens op bijna 1500 km in iets meer dan 6 weken!![]()
Er stond inderdaad wel redelijk wat wind. Gezien de weersvoorspellingen voor de komende tijd maar besloten vandaag nog even te gaan fietsen en dan vanaf morgen weer aan de studie. Mooi rondje gemaakt van 160 kmquote:Op maandag 6 september 2010 16:36 schreef BraveDribbel het volgende:
Pff, wat een wind staat er vandaag!
Toch heerlijk kunnen fietsen op de laatste mooie dag van de komende tijd![]()
Ik heb wel eens iets ergers gedaan, in tegengestelde richting kwamen drie sms-snotaapjes aan, die aanvankelijk wel ruimte genoeg hadden maar niet echt bezig waren met op de weg letten. de buitenste zwalkte dusdanig naar rechts dat er nog maar 1 optie over was; ertussendoor... Dat ging met aan beide kanten een touché, maar zonder dramatische ontmoetingen met de grond.quote:Op maandag 6 september 2010 20:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vanmiddag ook een paar dames flink laten schrikken. 2 Dames reden dicht genoeg langs elkaar om in te kunnen halen, tot die andere bedacht dat ze ook wel wat verder van de andere af kon rijden op het fietspad. Handig, als ik er niet naast had gezeten...We worden ongetwijfeld niet positiever bekeken met dat slechte gedrag van ons
Hardlopen doe je buiten, weer of geen weer.quote:Op maandag 6 september 2010 22:29 schreef Oksel het volgende:
Morgen trek ik de hardloopband onder het stof vandaan.
Er is niks lekkerder dan hardlopen in de regen. Veel zuurstof, genoeg afkoeling en heerlijk warm douchen erna. Met wielrennen kan je eronder uit komen door niet te gaan in de regen, met hardlopen kan dat echt nietquote:Op maandag 6 september 2010 22:29 schreef Oksel het volgende:
Morgen trek ik de hardloopband onder het stof vandaan.
Ik vind hardlopen eigenlijk alleen echt leuk als het regent. Het voordeel is ook dat je geen fiets hoeft te poetsen na de tijdquote:Op maandag 6 september 2010 23:20 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Er is niks lekkerder dan hardlopen in de regen. Veel zuurstof, genoeg afkoeling en heerlijk warm douchen erna. Met wielrennen kan je eronder uit komen door niet te gaan in de regen, met hardlopen kan dat echt niet
Als je nog 27 per uur kan rijden had je dan ook geen wind tegen. Als je echte wind tegen hebt dan heb je al moeite om boven de 20 per uur te komen.quote:Op maandag 6 september 2010 17:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een K*Twind vandaag.Was 20 km onderweg, en toen besloot ik toch maar om om te draaien. Trok het niet om 60 km tegen de wind in te gaan met een schrale 27 km/h.
En toen ik dus omdraaide om, hopelijk met de wind in de rug, de andere kant op te fietsen, toen kreeg ik het gevoel dat de wind licht gedraaid was, want had nog steeds wat wind tegen.
Had gistermiddag toch écht een 5 beaufort vol in m'n bakkes, maar zat toch op 24 á 25 gemiddeld langs de snelweg.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je nog 27 per uur kan rijden had je dan ook geen wind tegen. Als je echte wind tegen hebt dan heb je al moeite om boven de 20 per uur te komen.
Ach, zo stijf hoeft een kader ook niet te zijn. Een goede muzikant kan op iedere gitaar een deuntje spelen. Voor snelle afdalingen of wedstrijden is een stijf kader wel prettig, maar voor gewoon toeren in het vlakke laagland maakt dat weinig uit allemaal.quote:Op maandag 6 september 2010 13:00 schreef Oksel het volgende:
Ligt eraan welke je koopt, de 928 T-cube zit in de "B4P" range, Born for Performance. En dat is dus een range met relatief stijve frames. Nu zjin de carbonnen frames van Bianchi niet heel stijf, als je echt een stijve fiets wil moet je naar bijvoorbeeld een aluminium Canyon ofzo. Maargoed, een beetje comfort is natuurlijk wel prettig.
Reed gisteren met wind vol tegen in de polder toch nog 30, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo laag in de beugels heb gefietst. Prettig was anders. Op dat soort momenten rijd ik op z'n cruijfs; sneller dan ben je er eerder van af.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je nog 27 per uur kan rijden had je dan ook geen wind tegen. Als je echte wind tegen hebt dan heb je al moeite om boven de 20 per uur te komen.
Ja het is wel balen maar aan de andere kant duur het seizoen niet meer zo lang. Ik ga alleen nog maar wat trainen her en der en dan komt het wel goed. Hoewel ik na 3 weken niet fietsen goed verrot was na een rondje Groot Ammers van 60km.quote:Op maandag 6 september 2010 14:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Blessure? Ben je voor de rest van het seizoen weg? Balen zeg!
Fiets nog steeds bij de FMquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:16 schreef Freddeh het volgende:
Heb het idee dat het met de omslag van het weer hier steeds stiller wordt...
Ik heb sinds juli dit jaar de alu Canyon (ultimate AL 9.0 SL) en ben er zeer tevreden over. Zo oncomfortabel vind ik de fiets niet. Heb weliswaar nog geen tochten langer dan 120 km gemaakt maar bij grote tochten zou iedere fiets op den duur oncomfortabel worden. Meer dan 4 uur in het zadel vergt de nodige training...quote:Op maandag 6 september 2010 13:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ligt eraan welke je koopt, de 928 T-cube zit in de "B4P" range, Born for Performance. En dat is dus een range met relatief stijve frames. Nu zjin de carbonnen frames van Bianchi niet heel stijf, als je echt een stijve fiets wil moet je naar bijvoorbeeld een aluminium Canyon ofzo. Maargoed, een beetje comfort is natuurlijk wel prettig.
Fietsforenzenquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:12 schreef Blik het volgende:
Ik hoop nog wel op een paar mooie weekenden, op het werk is het nu dermate druk dat ik weinig tijd heb voor wielrennen. Is toch iets meer time-consuming als hardlopen.
zou het graag doen, maar dat gaat niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fietsforenzen
Doe het bijna 2 jaar nu, en bevalt me goed.
Hardlopen doe je in de buitenluchtquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:38 schreef Oksel het volgende:
Hardlopen doe je in alleen een korte broek voor de TV. Dan gaat de tijd tenminste snel. Hardlopen is kut.
ik vind hardlopen best rustgevend eigenlijkquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:38 schreef Oksel het volgende:
Hardlopen doe je in alleen een korte broek voor de TV. Dan gaat de tijd tenminste snel. Hardlopen is kut.
Stond afgelopen week nog in de Dordtenaarquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja? Hebben ze geen last meer van de legionella bacterie?
En waar kan ik de openingstijden vinden?
Kon ik zo snel niet vinden. Legionella bleek onschadelijk te zijn en nooit was de veiligheid in geding en meer van dat soort downplayen maar ondertussen zitten overal nieuwe filters inquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja? Hebben ze geen last meer van de legionella bacterie? En waar kan ik de openingstijden vinden?
Doe je mee met les? Twee jaar terug gedaan, nu weer een poging. Erg leuke sport om zo de winter mee te overbruggen. Zou liever hardlopen maar vrees dat dat een rondje medische wereld wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:27 schreef Freddeh het volgende:
Ik ben zo ongeveer de enige Nederlander die niet kan schaatsen.
Co2 moet ik ook nog hebben.... Moet nu hier m'n bandje nog bijpompen omdat je dat ding écht niet op 7.5 bar krijgt....quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat is niks idd daarom heb ik altijd een reserve bandje en co2 module op mijn werk liggen.
Heb een lek bandje in m'n tasje zitten nu, en een pompje op de fiets. Dat pompje krijgt hem niet op juiste spanning, maar ik red het er net mee... Hier op kantoor heb ik nog wel een goeie pomp staan waar ik hem wel mee op spanning krijg, dus dat is ook wel in orde.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Maar heb je wel een reservebandje en pompje op je werk?
Vanavond en donderdag zijn iig de laatste wedstrijden op de baan in Geleen, dus het schaatsen zal wel binnenkort beginnen....quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Eind oktober is vroeg genoeg om de schaatsen uit het vet te halen. Begin november de eerste wedstrijden, 2-3x trainen van te voren moet genoeg zijn. Ik blijf gewoon doorfietsen, iig tot Geleen open gaat.
Oke dan is het goed en begin eens aan die modules dat is echt veel beter.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb een lek bandje in m'n tasje zitten nu, en een pompje op de fiets. Dat pompje krijgt hem niet op juiste spanning, maar ik red het er net mee... Hier op kantoor heb ik nog wel een goeie pomp staan waar ik hem wel mee op spanning krijg, dus dat is ook wel in orde.
Dat valt vies tegen. Geleen heeft een beperkte vriescapaciteit. Voor 1 november verwacht ik niks. Komt er na die tijd een periode van harde, warme wind vliegt in een keer het ijs wegquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:45 schreef 045represent het volgende:
[..]
Vanavond en donderdag zijn iig de laatste wedstrijden op de baan in Geleen, dus het schaatsen zal wel binnenkort beginnen....
Dat is kut jaquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:38 schreef Oksel het volgende:
En forensen met regen is kut, dan moet je op de terugweg je natte zooi aan..
Just one of those days... Vanochtend ook lek gereden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
Pff hou op zeg, ik heb een pechdag.![]()
Ik rijd net om 17:15 op Churchillplein met mn bakfiets en wacht voor 't rode licht, er staat file en ik krijg groen, dus ik begin te rijden. Alleen had dat oude Indische vrouwtje mij niet gezien wat nog in de file stond en ze trekt op en rijdt zó over mijn fiets heen. Boem! zij klapband, Ik blauwe plek op mn scheen verder niks; fiets; mijn wiel dubbel, mijn tas kapot; totale schade voor mijn fiets; grove schatting 500-600 Euro. Gelukkig was ze goed verzekerd en we hebben een schadeformulier ingevuld. Ik heb haar nog geholpen met die voorband wisselen want dat kreeg ze nooit voor elkaar.
Kom ik thuis en ik ga koken snijd ik ook nog in mijn vinger als klap op de vuurpijlGodver!
quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb ook lekker gereden. Interval trianing. Eerst op kop, dan rusten, dan bij iemand in 't wiel en dan weer op kop. Ik had alleen de pech dat ik bij de trainer in 't wiel mocht en behoorlijk kapot gereden ben
Schaatsen in de winter heb ik afgezworen, alleen voor de lol wat krabbelen, beter zal ik niet worden. Ik hou 't nu bij veldrijdenSchaatsen kan ik ook echt niet goed
Check foto 20 en 21 maar
http://tjas.nl/online/fot(...)duursport-competitie
Yep. Helaas wordt het nu wel erg snel donker.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:24 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ik heb een lekker rondje gereden vanavond, wind was net mooi, lekker uitdagend tegen en nét dat duwtje terug. De temperatuur is ook ideaal om goed te trainen... geen strandweer helaas.
Dat haal je zo hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:26 schreef Freddeh het volgende:
Hoe kom jij aan zoveel km's? Ik rijd 3 van de 5 werkdagen gemiddeld naar kantoor en zit nog maar net over 5000 heen, terwijl het toch iedere keer ritjes van 25km zijn... Wat voor ritten rijd jij in vredesnaam?
Dat rooie treintje ziet er veel beter uit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb ook lekker gereden. Interval trianing. Eerst op kop, dan rusten, dan bij iemand in 't wiel en dan weer op kop. Ik had alleen de pech dat ik bij de trainer in 't wiel mocht en behoorlijk kapot gereden ben
Schaatsen in de winter heb ik afgezworen, alleen voor de lol wat krabbelen, beter zal ik niet worden. Ik hou 't nu bij veldrijdenSchaatsen kan ik ook echt niet goed
Check foto 20 en 21 maar
http://tjas.nl/online/fot(...)duursport-competitie
Toen ik nog niet mn brood verdiende met fietsen deed ik ong. 2 duurtrainingen per week van minimaal 3 uur tot maximaal 8 uur per keer, daarbij dan nog forensen tussen de 50 en 80km per dag en dat dan 2x per week; een koers rijden en er op de fiets heen gaan, dan kom je er wel aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:43 schreef Freddeh het volgende:
De vraag blijft dus: hoe? Ik kom aan 250km/week en vind dat al heel wat. Zit dus gewoon 5 dagen op de fiets en ben dan al gauw 2 uur onderweg.
Vind het knap, zulke totalen. Echt. Het doel dat ik gesteld heb van 8000km is voorlopig nog niet in zicht en ik loop dus 'ietsjes' achter.
Rond de 8000 kom ik zowat ieder jaar op. Alleen in de PBP jaren beduidend meer. En dan rijd ik vaak niet vaker dan 1x per week, in de winter sta ik vooral op de schaats en in de zomer vaak nog een rustperiode van een maand. Gaat prima.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:57 schreef FJD het volgende:
Klinkt inderdaan als een makkelijk te halen aantal kilometers voor iemand met een 40urige werkweek, zoals zeg maar 95% in dit topic
Tja, het gaat gewoon snel. Ik werk ook 40 uur per week. Mijn gemiddelde over deze kilometers is trouwens 28,5. Ik begin te tellen in november en houd op met tellen eind oktober. Per maand fiets ik zo'n 1600km, 400km per week. Ik ga regelmatig met de fiets naar het werk (55km) en rijd dan vooral in de avond een extra rondje. Ipv rechtstreeks rijd ik een lusje extra naar huis, zo pak ik 2 uur extra. Ook 2 keer in de week een training van 65km op de baan, af en toe een koers, een paar toertochten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:57 schreef FJD het volgende:
Klinkt inderdaan als een makkelijk te halen aantal kilometers voor iemand met een 40urige werkweek, zoals zeg maar 95% in dit topic
3 man naar het ziekenhuis, 2 met sleutelbeenbreuken en hersenschuddingen. Blij dat ik voorin fietste.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:17 schreef Superher0 het volgende:
Geen goede dinsdagavondtraining. Het zou de laatste van het seizoen zijn en de opkomst was groot. Meteen na 3 neutrale rondes werd er volop geknald. Ik zat gelukkig voorin. We reden ergens rond de 48 en net dat het mijn beurt is om op kop te gaan staat er iemand bij de bocht ons tot stilstand te manen. Blijkt dat er een rondje eerder daar in de bocht een heftige valpartij was waarbij er 5 gevallen zijn midden in het peloton waarvan 2 ernstig. Hele ronde dus doorgereden en niets van meegekregen. Zag er niet goed uit, ambulance erbij en daarna een tweede ambulance. Training is afgeblazen en ben toen maar even een rondje in de polder gaan rijden.
[..]
Nee joh, afgelopen winter was prima te doen. Totaal hebben we echt maar een week gehad dat de fietspaden onbegaanbaar waren door sneeuw. Verder was het vlak boven 0 en bleven de fietspaden nat, of de fietspaden waren zo droog dat er geen mogelijkheid tot opvriezen was.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:07 schreef FJD het volgende:
Ai das pijnlijk![]()
Hoe heb je afgelopen winter in vredesnaam kunnen kunnen fietsen? Sneeuwkettingen en vier lagen thermo
Ruud-liedjes
Werk jij maar 40 uur dan?quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:57 schreef FJD het volgende:
Klinkt inderdaan als een makkelijk te halen aantal kilometers voor iemand met een 40urige werkweek, zoals zeg maar 95% in dit topic
Ik zit dit jaar aan de 10.000 en vorig jaar 12.000quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:26 schreef Freddeh het volgende:
Hoe kom jij aan zoveel km's? Ik rijd 3 van de 5 werkdagen gemiddeld naar kantoor en zit nog maar net over 5000 heen, terwijl het toch iedere keer ritjes van 25km zijn... Wat voor ritten rijd jij in vredesnaam?
Soms wat meer, soms wat minder maar gemiddeld zal t daar wel op uitkomen. Ik heb meer hobby's dan werkquote:Op woensdag 8 september 2010 09:22 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Werk jij maar 40 uur dan?
Het zou ook niet best zijn als dat niet zo was, want dat zijn gasten van de schaatsvereniging die die wedstrijd organiseerden in het kader van de duursportcompetitie. Wel 'n leuke competitie trouwens. Schaatsen, hardlopen, roeien, wielrennen, zwemmen en triatlon. Elke wedstrijd door de desbetreffende vereniging georganiseerd. Voor mij was 't een eye-opener in de zin van dat ik alleen voor wielrennen een beetje aanleg hebquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat rooie treintje ziet er veel beter uit.
Dat zal wel een beetje meevallen toch? Ik dacht ook altijd dat ik voor geen enkele sport aanleg had, tot ik een keer ging snowboarden met m'n zwager. Inmiddels kan ik prima snowboarden (een dezer dagen weer ff naar snowworld). Ben pas nadat ik leerde snowboarden begonnen met fietsen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het zou ook niet best zijn als dat niet zo was, want dat zijn gasten van de schaatsvereniging die die wedstrijd organiseerden in het kader van de duursportcompetitie. Wel 'n leuke competitie trouwens. Schaatsen, hardlopen, roeien, wielrennen, zwemmen en triatlon. Elke wedstrijd door de desbetreffende vereniging georganiseerd. Voor mij was 't een eye-opener in de zin van dat ik alleen voor wielrennen een beetje aanleg heb
Het zal ongetwijfeld met training te maken hebben. Die hardloopwedstrijd was in januari, toen was ik niet bepaald in topvormquote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat zal wel een beetje meevallen toch? Ik dacht ook altijd dat ik voor geen enkele sport aanleg had, tot ik een keer ging snowboarden met m'n zwager. Inmiddels kan ik prima snowboarden (een dezer dagen weer ff naar snowworld). Ben pas nadat ik leerde snowboarden begonnen met fietsen.
Dit heb ik gisteren meegemaakt. Was met een aantal mensen van de club gaan fietsen toen opeens iemand twee lekke banden kreeg, voor en achter tegelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:42 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag 2e keer in 8000km lek gereden. Zat een half nietje door m'n achterbandje heen geprikt. Gelukkig had ik een reservebandje in m'n 'bottomkoffer'. Als ik nu vanavond weer lek rijd heb ik een grotere uitdaging. Band plakken in het donker zou voor het eerst worden...
pff lekker verhaal zeg is me dat zegquote:Op woensdag 8 september 2010 08:04 schreef Superher0 het volgende:
3 man naar het ziekenhuis, 2 met sleutelbeenbreuken en hersenschuddingen. Blij dat ik voorin fietste.
Hooguit de buitenbanden.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:50 schreef OnCraintDégun het volgende:
misschien een beetje een rare vraag maar: is het gebruikelijk om voor-en achterwiel om te wisselen i.v.m. hevigere slijtage achter dan voor?
Ik ook niet. Ten eerste gebruik ik vaak een verschillende maat, ten tweede moet je juist voorzichtig zijn met de voorband. Een ontploffende achterband is vervelend maar valt uit te sturen. Bij een ploffende voorband kun je direct door naar de tandarts of het ziekenhuis. Dus nooit een oude voorband gebruiken.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hooguit de buitenbanden.
Ik doe het niet overigens.
Koud-lauw (30 graden) met biotex inweken en een 2e ronde met gewoon wasmiddel en wat vanish als het dan nog niet weg is. (Als je 't heet wast 'branden' de vlekken helemaal in.)quote:Op woensdag 8 september 2010 22:28 schreef Tommeke het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je bloedvlekken uit een shirt krijgt? 't Staat wel heldhaftig, maar niet echt soigne
Hoe gaat het met het gewicht? Lukt het een beetje?quote:Op donderdag 9 september 2010 09:05 schreef Oksel het volgende:
Ik geef het altijd aan m'n schoonmoeder, da's mijn vlekkenheld..![]()
Verder zit ik nog maar aan de 4200 kmMaar vind het wel prima. 200-300 per week. Maar dan wel als het weer fatsoenlijk is.. doe elke 2e dag sport, dus dat scheelt al.
Vakantie was niet goed.. maar ben nu gestopt met drinken, eet veel.. dus het komt wel weer. Vanavond weer op de fiets. Volgende week laatste week dat er gefietst wordt met de club, dat is wel balen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:16 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met het gewicht? Lukt het een beetje?
Dagen worden korterquote:Op donderdag 9 september 2010 09:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vakantie was niet goed.. maar ben nu gestopt met drinken, eet veel.. dus het komt wel weer. Vanavond weer op de fiets. Volgende week laatste week dat er gefietst wordt met de club, dat is wel balen.
Ja, dat was ik. Klinkt interessant! Weet je toevallig welk type? Wil er eigenlijk wel eentje met regelbare weerstand zodat ik blokkentraining kan doen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:54 schreef FJD het volgende:
Heb er nog eentje voor je staan. Ouder model int geel met stuurschakelaartje. Wel een van eenvoudigere modellen. Voor korte broek Rabo & beenstukken (dat was jij toch?) maggie weg
Ik ga er vanuit dat je nog een video review gaat doen?quote:Op donderdag 9 september 2010 10:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou de lampjes zijn binnen en ze schijnen goed
Hoezo eruit halen...inlijsten en aan de muur hangen dat shirt...met een Samurai zwaard ernaast. Met een beetje geluk heb je daarmee je schoonmoeder gelijk gedresseerdquote:Op woensdag 8 september 2010 22:28 schreef Tommeke het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je bloedvlekken uit een shirt krijgt? 't Staat wel heldhaftig, maar niet echt soigne
Hahaha grappig ditquote:Op donderdag 9 september 2010 17:10 schreef Oksel het volgende:
Degene die altijd alles doet wat ik wil. Degene zonder schoonmoeder. Degene die je rustig met je voorgaande dames samen kan zetten zonder dat ze ruzie gaan maken. Degene die altijd over glad is. Degene die niet jaloers is als je een andere dame bekijkt, aanraakt of zelfs berijd.
Of het zegt meer over hoe jij met vrouwen om gaat natuurlijkquote:Op donderdag 9 september 2010 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hahaha grappig dit![]()
Mijn fietsen zijn niet vrouwelijk geloof ik, ik ben niet zo aardig voor ze
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |