Het topic waarin Tico gaat bevallen .. als het topic niet te snel vol raaktquote:Op woensdag 1 september 2010 14:24 schreef Noa24 het volgende:
Ze is ingedaald, nu kan ik weer op mijn gemakje boodschappen doen
Shoot, ik had natuurlijk "volg topic" moeten doen ipv een post.... nou ja, deze post dan maar in de vorige edittenquote:Op woensdag 1 september 2010 15:08 schreef Vanyel het volgende:
Durft nu niemand te posten omdat het topic anders te snel gaat?
Ik heb je er bij gezetquote:Op woensdag 1 september 2010 15:11 schreef danic het volgende:
Zal ik dan nog even posten, want ik zag dat de OP niet is bijgewerkt:
Mag mijn datum op 02 mei 2011?
oh hey dat is een goeie deal!quote:Op woensdag 1 september 2010 17:10 schreef Troeta het volgende:
Ok, gelukkig maar huup dat ze ff bellen
En hij staat ook in het aanbiedingentopic hoor, maar vooral voor iedereen met nieuwe baby's is het een mooie actie http://www.kruidvat.nl/do(...)ymamabonnenDEFNW.pdf
Gratis newbornluiers!
huggies bevielen hier ook goed jaquote:Op woensdag 1 september 2010 18:52 schreef Ticootje het volgende:
Pampers zijn kut! Huggies of baby care.
Bij een uitkomst die erg hoog is kun je overwegen om een vlokkentest te doen, dan weet je het zeker.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar is er dan ook niks aan de hand? Het blijft een kansberekening en je kan toch net die ene op die zoveel zijn. Dat was onze overweging om het niet te doen.
Jen kreeg juist van de pampers uitslag...quote:Op woensdag 1 september 2010 19:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
floris krijgt luieruitslag van andere luiers dan pampers..
vond kruidvatluiers prima trouwens, alleen de billen van floris niet
hij lekt gelukkig nergens doorheen
Ja als de uitslag die kant op gaat kan je zekerheid krijgen. Maar andersom heb je die zekerheid nooit, dat is meer wat ik bedoel. Het is een beetje schijn veiligheid in mijn ogen.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij een uitkomst die erg hoog is kun je overwegen om een vlokkentest te doen, dan weet je het zeker.
Dat dus.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:31 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar het zou mij niet gaan om veiligheid, maar meer dat als je een kindje met down verwacht en je weet dat, dan kun je alvast voorbereiden... Kindjes met down hebben ook vaak andere lichamelijke afwijkingen.
die lichamelijke afwijkingen idd. veel mensen realiseren zich niet dat down ook grote gevolgen voor de gezondheid van een kindje kan hebbenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:31 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar het zou mij niet gaan om veiligheid, maar meer dat als je een kindje met down verwacht en je weet dat, dan kun je alvast voorbereiden... Kindjes met down hebben ook vaak andere lichamelijke afwijkingen.
ik heb alleen de basisdekking van zilveren kruis. en die vergoedt echt belabberd. ik zit te denken om toch eens te kijken naar een andere verzekeraar eind dit jaar. (t liefst een die fysio/chiropractie wél vergoed bv.) en mijn huisarts (ik heb deze ronde geen eens een "normale" vk gezien) weigerde in eerste instantie een doorverwijzing voor de gyn te geven. (terwijl ik er al een afspraak had staan, want zo afgesproken net na de bevalling van janquote:Op woensdag 1 september 2010 20:09 schreef huuphuup het volgende:
oh maar DJMO ik heb dat ooit eens gevraagd aan mijn verloskundige hè hoe dat nou zit met bevallingen. We hadden er een leuk gesprek over vond ik. Zij vertelde dat ze dus altijd een medische indicatie gaf, op voorhand al, aan vrouwen die dus heel graag in het zh wilden bevallen maar het niet konden betalen, en daarnaast gaf ze ook medische indicaties aan bijvoorbeeld Turkse dames waarbij het toch gebruikelijker is dat ze op een klein appartement zitten met zn zessen en waar er enkel een matrasje op de grond ligt. In dat laatste geval is de vk er zelf ook gelukkiger mee als je in het ziekenhuis bevalt![]()
Als je aangeeft dat je je niet fijn voelt bij een thuisbevalling maar dat je de eigen bijdrage niet kunt betalen dan is er wel ruimte om te zien of je vk iets voor je kan betekenen. Mijn verloskundige vond in ieder geval dat geld nóóit een issue mocht zijn in je keuze voor plaats van bevalling.
Ik krijg zowel de eigen bijdrage poliklinische bevalling als de eigen bijdrage kraamzorg terug van de verzekering. en zo overdreven dik verzekerd ben ik niet eigenlijk
kan me voorstellen.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Ach t is niet zo erg, maar ik ben er wel een beetje klaar mee nu. Genoeg is genoeg.
Dat heb ik ook, maar toch kreeg ik niet de combinatietest vergoed en betalen ze ook niks voor wat voor bevallingsvoorbereidende activiteit dan ook. Dat vind ik dan weer vreemd.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een flink aanvullend pakket, ik krijg zo'n beetje alles vergoed. Kraamzorg en bevalling ook 100%.
oh dat is ook stom zegquote:Op woensdag 1 september 2010 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar toch kreeg ik niet de combinatietest vergoed en betalen ze ook niks voor wat voor bevallingsvoorbereidende activiteit dan ook. Dat vind ik dan weer vreemd.
zeiheiheiltje!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:49 schreef Ticootje het volgende:
Vloedgolf op m'n nieuwe matras!! Nee doe maar niet.
daar lig ik op, maar ik vertrouw het voor geen meter.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.when will this ehehend![]()
ah joh, je hoort toch eerst knak en dan heb je nog een paar seconden.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
daar lig ik op, maar ik vertrouw het voor geen meter.
benzinepomp in frankrijk, B. en ik moesten er allebei om lachen omdat we het allebei verkeerd oplazen.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
das onmogelijk tico
mooi woord trouwens huupdie kende ik nog niet
Hahahahaquote:Op woensdag 1 september 2010 21:18 schreef Pyttpytt het volgende:
(Rompetroll (rompe-troll) betekent kikkervisje in het Noors, letterlijk kont-troll...)
Vandaag lekker rustig aan doen dus, even een dutje doen doet bij mij altijd wonderen!quote:Op donderdag 2 september 2010 08:21 schreef Silmarwen het volgende:
Super slecht geslapen. Heel erg veel harde buiken, soms met pijn. Veelte actieve baby en ik moest 3 keer plassen. Bleh. Zometeen mijn vingers lekprikken, ook leuk. Ik weet wel dat ik vanmiddag ga slapen. Zeker toen ik gister alleen de badkamer wilde doen, en eindigde de hele bovenverdieping te doen. xD Mag vandaag wat minder dan.
Ja ik ga ook wel aangeven dat ik het echt heel zat ben enzo en dat ik echt geen zin heb om het weekend nog uit te zitten. Ik kan het gewoon aangeven toch? Ik hoop dat ze me gewoon helpen als ik het lief vraag... En anders zit er niets anders op dan keihard te gaan janken.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:03 schreef DJMO het volgende:
dat kun je toch gewoon aangeven tico ? als jij zegt dat je dat echt niet wil, zullen ze je toch wel eerder helpen?
oh echt póepirritant dat soort dingen! Waarom houden mensen niet gewoon de normale verhalen voor en bewaren ze de rampverhalen voor een andere keer? Je kunt zelf toch wel bedenken dat je daar niet op zit te wachten?quote:Op donderdag 2 september 2010 11:12 schreef Ticootje het volgende:
Mn buuf zat vanmorgen al te vertellen dat bij haar het inleiden 2 dagen duurde... Geweldig die positieve verhalen he?
even om je een hart onder de riem te steken: ik ging op zaterdag avond met 40w5d naar het ziekenhuis omdat ik minder leven dacht te voelenquote:Op donderdag 2 september 2010 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik ga ook wel aangeven dat ik het echt heel zat ben enzo en dat ik echt geen zin heb om het weekend nog uit te zitten. Ik kan het gewoon aangeven toch? Ik hoop dat ze me gewoon helpen als ik het lief vraag... En anders zit er niets anders op dan keihard te gaan janken.
Dat begrijp ik ook niet nee.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:29 schreef Ticootje het volgende:
Ach, ik erger me het meest aan mensen die elke dag bellen of het er al is... Echt he? Alsof ik gewoon beval en dan niet mensen om me heen op de hoogte stel.. We bellen heus wel..
Klinkt wel erg verleidelijkquote:Op donderdag 2 september 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:
Dat bellen is idd razend irritant....
Alsof je stiekem zou bevallen en het drie weken voor je zou houden voor je de rest van de wereld informeert.
Heb ik van het weekend gedaan... Tijd zat.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef tessie het volgende:Ik heb de enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven!
![]()
(jaja, I know)
Ik moest de koffer van Jen gewoon opnieuw pakken... Ik had er allemaal zomerspul in zitten.... Das niet zo nodig meer.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:35 schreef tessie het volgende:
Ik ben blij dat ik het klaar heb, want ik had er zo geen zin in.
Nu nog tassen inpakken, maar dat stel ik nog lekker ff uit. Idd tijd zat
Als je geen ruimte meer hebt voor een commode zou ik die als eerste de deur uit doen... Ik verschoon Jen bijna altijd op de bank of op bed ofzo..quote:Op donderdag 2 september 2010 13:41 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg een paar dagen geleden een wit/cremekleurig trappelzakje met capuchon voor in de kinderwagen. 'n echt winterding, zijn eigen dochter(s) had(den) er nog in gelegen.. Ding zag er nog super uit, heb m gewassen en ligt nu ergens boven op een kast, buiten bereik van jan. Ook al heb ik vrijwel alles nog van jan, dit soort dingen zijn dan wel weer leuk om te krijgen, omdat er een persoonlijke herinnering aan vast zit. snappen jullie wat ik bedoel?
Ik zit er over te denken om dit huis maar vast weer babyklaar te makenDesnoods de commode in de woonkamer ofzo, zodat ik op die plek het babyledikantje kwijt kan, en dan naast mijn bed het peuterbedje.
De commode in de woonkamer zou passen, en voor nu zou ik er het speelgoed van Jan in op kunnen bergen (in de laatjes de luiervoorraad bv). en bovenop gewoon verschonen. scheelt me ook een hoop lopen.. vanavond maar eens met m'n man overleggen
Zitten ook gewoon in het kraampakket... Maar ik neem aan dat als je medisch gaat bevallen dat je dat pakket toch niet nodig meer hebt..quote:Op donderdag 2 september 2010 13:44 schreef DJMO het volgende:
ik heb die ik na de bevalling van Jan kreeg nog liggen Tico .. zou ik die ook meenemen?
In mijn zoektocht naar de schroefjes en moertjes van het babybedje in mijn huis kwam ik de eerste schoentjes tegen waarop Jr. werkelijk heeft gelopenquote:Op donderdag 2 september 2010 13:41 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg een paar dagen geleden een wit/cremekleurig trappelzakje met capuchon voor in de kinderwagen. 'n echt winterding, zijn eigen dochter(s) had(den) er nog in gelegen.. Ding zag er nog super uit, heb m gewassen en ligt nu ergens boven op een kast, buiten bereik van jan. Ook al heb ik vrijwel alles nog van jan, dit soort dingen zijn dan wel weer leuk om te krijgen, omdat er een persoonlijke herinnering aan vast zit. snappen jullie wat ik bedoel?
Misschien overdreven, maar je weet maar nooit (heb mijn man onderbroeken laten bijhalen - geen succes - daarna mijn moeder gevraagd en die had wel de juiste uit de la te pakken...).quote:Op donderdag 2 september 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik moest de koffer van Jen gewoon opnieuw pakken... Ik had er allemaal zomerspul in zitten.... Das niet zo nodig meer.![]()
Koffer staat nu overigens al bij mn mam.
Op mn kraamdossier-ding staat dat ik 5 onderbroeken moet meenemen naar het ziekenhuis... Beetje overdreven denk ik? Ik heb er 2 ingepakt, dat is toch wel genoeg. Je krijgt toch eerst zo'n uiterst charmant gaasbroekje?
Ja die gaasbroeken... bah!!!! Ik heb van die zeemantent-anticonceptie onderbroeken... Heerlijk. Passen genoeg verbanden in.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef tessie het volgende:
Oh das wel een beetje sneu Tico, dat je haar koffer opnieuw moest inpakken![]()
Maar vijf onderbroeken? Dat vind ik wel veel. Hoe lang denken ze dat je blijft dan? Als het goed is mag je toch gewoon al snel naar huis? Ik had de vorige keer helemaal niet van die gaasbroekjes trouwens, hoef ze nu ook niet. Vind dat echt rare dingen
Oh ik ken mijn manquote:Op donderdag 2 september 2010 13:49 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Misschien overdreven, maar je weet maar nooit (heb mijn man onderbroeken laten bijhalen - geen succes - daarna mijn moeder gevraagd en die had wel de juiste uit de la te pakken...).
Ik heb de eerste 2 dagen (ks gehad) niet eens een onderbroek aangehad, maar zat rechtstreeks op zo'n matje met wat er bovenop (tot de katheter verwijderd was).
Succes Tico. Hoop dat ze tijd hebben om je voor het weekend in te leiden!
Hier wel een pakket (geen idee of die onderbroeken erbij zitten), hoewel ik zowiezo in het ziekenhuis moet gaan bevallen ivm de vorige keer een ks. Volgens mij is het wel een ietwat uitgedundere versie van het normale pakket. Maar wat onderleggers - in geval je vliezen breken - en kraamverband enzo is toch wel makkelijk om in huis te hebben lijkt me.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:48 schreef DJMO het volgende:
ik krijg idd geen pakket, omdat ik (poli)klinisch ga bevallen.
die had ik ook iddquote:Op donderdag 2 september 2010 13:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja die gaasbroeken... bah!!!! Ik heb van die zeemantent-anticonceptie onderbroeken... Heerlijk. Passen genoeg verbanden in.
Ik was blij dat ik de koffer nog ff nakeek zeg maar. Ik moest eigenlijk alleen het speentje hebben, omdat ze spruw heeft...
namen, idee voor geboortekaartje en adressenlijst zijn al klaar hierquote:Op donderdag 2 september 2010 14:32 schreef mrien het volgende:
Ik doe gewoon stickers plakken op de enveloppen
Moet eerst nog een geboortekaartje gaan bedenken..owja..en een naam
staat de maxicosi klaar? je bevallingsplan (indien je dat hebt) je verzekeringspapieren, ik vond een ochtendjas wel lekker, is toch wat warmer dan een pyama/nachthemd alleen. wat te lezen oid als afleiding ..quote:Op donderdag 2 september 2010 14:37 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb ook gewoon een kraampakket gekregen, hoewel ik in het ziekenhuis moet bevallen. Nou ja, ik zie wel wat er van gebruikt gaat worden
Hm, ik zit nu toch een beetje te twijfelen over wat ik allemaal mee moet nemen naar het ziekenhuis. Jullie zijn bijna allemaal ervaringsdeskundigen.. dus: Help!
Ik heb nu:
* nachthemd
* 2 onderbroeken
* voedingsbeha
* pyjama
* extra set kleding
* sokken
* 3 setjes kleding voor de baby, incl. mutsjes en rompertjes
* omslagdoek voor de baby
* toilettas met tandenborstel, shampoo, deo, labello, tandpasta
* telefoon + oplader
* camera + extra accu
Wat vergeet ik? Ieder lijstje op internet is weer zo anders...
Jij bent ergquote:Op donderdag 2 september 2010 14:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
namen, idee voor geboortekaartje en adressenlijst zijn al klaar hier
i know .. daarom ook dequote:
Nah, het is dat het er in december niet van gekomen is met de kerstkaartjes door de miskraam, maar anders hadden we ook gewoon een bruikbare adressenlijst gehad.... ik heb die van "mijn helft" iig zo voor het grijpen (ergens in een PC).quote:
Tsja, 'k ben er ook geen voorstander van, maar ze zeggen dat het altijd beter is om het natuurlijk te laten beginnen en dus wachten ze zo lang als verantwoord is met inleiden in de hoop dat het nog vanzelf start.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:06 schreef octopussy het volgende:
Pff, Tico wat een domper zeg![]()
Ik snap eigenlijk niet zo goed het nut van wachten tot 42 weken. Die bevalling komt er sowieso, waarom wachten tot de zwangere helemaal mentaal en misschien fysiek is uitgeput? Ik kan eigenlijk ook geen voordelen voor het kindje bedenken, alleen maar nadelen.
mja misschien dat als je flink over de zeik gaat en overstuur reageert dat ze eerder inleiden? Wie weet, als zij het idee hebben dat jij het niet meer dan 'een beetje ongemakkelijk' hebt dan doen ze ook niets.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
ook stom tico
bij iemand die ik ken hebben ze daar met precies 42 weken ingeleid en dat was nog op zondag ook... verschilt blijkbaar per gyn, bluh
rot allemaal!
quote:Op donderdag 2 september 2010 19:43 schreef Ticootje het volgende:
Oh, en ik ging juist naar dit ziekenhuis omdat ze hier wel 24/7 een ruggeprik zouden geven volgens de vk. Nou de gyn deed er erg moeilijk over toen ik er over begon.![]()
Hij stelde het zelfs zo dat een bevalling ook comfortabel kon zijn dat een ruggeprik niet nodig was...
JA HET WAS EEN MAN.
de mijne viel mee hoorquote:Op donderdag 2 september 2010 20:04 schreef pessie het volgende:
Tico. Sterkte.
En mannelijke gynaecologen
Ben het ook niet met je eens. De mannelijke gynaecologen waren bij mij juist erg pro ruggeprik en inleiden bij 41+ vonden ze ook totaal geen probleem. De vrouwelijke vk van het ziekenhuis en de kraamverpleegkundige deden juist moeilijk op het moment dat ik er om vroegquote:Op donderdag 2 september 2010 20:04 schreef pessie het volgende:
Tico. Sterkte.
de mijne was zo goed, voor ons dan, dat we nog geen dag na de bevalling al afspraken met hem om de volgende ook door hem te laten begeleidenquote:Op donderdag 2 september 2010 20:04 schreef pessie het volgende:
Tico. Sterkte.
ik herken dat wel hoor, van Yolanda had ik helemaal geen echofoto's, dus bij Jan was ik al superblij dat ik zoveel echo's kreeg, Nu bij de derde, kwam mijn huisarts met het aanbod om met 30 weken een sessie op dvd te zettenquote:Op donderdag 2 september 2010 21:39 schreef Jeetjejom het volgende:
Weet niet of ik het zelf mooie echo's vind, maar het zijn gewoon de eerste foto's van het broertje of zusje van Jorja! Bij Jorja had ik de eerste echo bij bijna 12 weken en dan is het al echt een mensje en geen garnaaltje, dus daarom vind ik het zo speciaal dat ik deze heb.
Fanny je zal het vast wel al ooit ergens hebben uitgelegd, maar waarom moet je 2 dagen blijven?
Ze gaan toch gewoon uit van de bevallingsdatum + 12 weken? Ik moest P&O een geboortekaartje sturen als 'bewijs' van de geboortedatum.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:51 schreef Ticootje het volgende:
Hoe zit het met verlof en overtijd lopen? Volgens mij gaan ze uit dat je max 42 weken loopt... Dus elke dag boven die 42 zou dan van mn tijd met mn kindje af gaan?
Volgens mij gaan ze uit van de geboortedatum van het kind.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:51 schreef Ticootje het volgende:
Hoe zit het met verlof en overtijd lopen? Volgens mij gaan ze uit dat je max 42 weken loopt... Dus elke dag boven die 42 zou dan van mn tijd met mn kindje af gaan?
Dus stel ze beginnen dinsdag met inleiden en het duurt 2 dagen... Dan duwt de overheid me gewoon 3 dagen door mn neus?
oh haha dat dusquote:Op donderdag 2 september 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze gaan toch gewoon uit van de bevallingsdatum + 12 weken? Ik moest P&O een geboortekaartje sturen als 'bewijs' van de geboortedatum.
Het is nog maar 9,5 maand geleden dat ik dat moest doen!quote:Op donderdag 2 september 2010 22:02 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik hoefde geen kaartje naar de personeelsafdeling te sturen, dat is ondertussen achterhaald.
Vanwege mijn hoge bloeddruk. Ze moeten even kijken of dat na de bevalling weer onder controle is of dat ik medicijnen moet blijven slikken. Dat werd me tenminste bij mijn eerste bezoek aan de gyn meegedeeld. Ik zal volgende week nog eens vragen hoe het nu precies zit.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:39 schreef Jeetjejom het volgende:
Fanny je zal het vast wel al ooit ergens hebben uitgelegd, maar waarom moet je 2 dagen blijven?
Wij weten wel een meisjesnaam; maar die wisten we al voor mn zwangerschap. Jongensnaam is echt nog superlastig.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:22 schreef danic het volgende:
Ik lees net dat mensen die in maart uitgerekend zijn al hun kaartjes en namen zo goed als af zijn.
quote:
Babybedje is oude bedje van man, er komt een grote kastenwand in de slaapkamer en een commode halen we bij de Ikea.quote:Op vrijdag 3 september 2010 07:19 schreef Keshet het volgende:
J-Net, hou wel rekening met de levertijden van (nieuwe) babykamertjes he. Die loopt op tot 12 weken en dan moet je hopen dat alles in 1x goed is.
Daar vergiste ik me ook in!
zorg dat je bij t opstaan een cracker naast je bed hebt liggen, slappe thee of lauwe cola helpt ook tegen misselijkheid. licht verteerbaar voedsel, kippenbouillon en als dat allemaal niet werkt, even langs je vk of huisarts. die kunnen wel wat voorschrijven . sterktequote:Op vrijdag 3 september 2010 08:34 schreef danic het volgende:
Even een vraagje: hebben jullie tips tegen de misselijkheid?
Ik moet vandaag werken en het is echt niet uit te houden, het wordt met de dag erger. Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik vakantie en wil het pas na mijn vakantie op mijn werk vertellen, maar op deze manier wordt dat toch lastig....
Ik heb het de eerste keer volgehouden tot ongeveer week 9 tot ik het wel moest vertellen. Achteraf bekeken had ik het meteen moeten zeggen toen ik zo misselijk werd. Ik heb me wekenlang met de grootste moeite naar het werk kunnen slepen. (Ik moest in die tijd veel op pad om interviews te houden op scholen; ik ben wel eens tijdens zo'n interview weggerend om over te geven.) Mijn leven werd iets draaglijker toen ik niet meer eke dag hoefde en mijn werkgever van de reden op de hoogte was.quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:55 schreef danic het volgende:
Hoe snel hebben jullie het op je werk verteld?
ik heb niet gewoon keelpijn, maar bij het slikken (zelfs met vloeistoffen irriteert het). Ook zitten de voorhofdsholte's vol (al dagen, maar niet zo erg als op dit moment). algehele malaise dus gewoon, en tis wel uit te zieken met 2 dagen op bed, maar dat gaat niet vanwege Jan. (en johan krijgt hier echt geen vrij voor, ondanks calamiteitenverlof .. z'n baas zou alleen maar denken dat hij aanwendt om naar die bruiloft te kunnenquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:45 schreef huuphuup het volgende:
DJMO je mag gewoon van die babyneusspray, een zoutoplossing dus. Niet langer dan een week achter elkaar gebruiken, maar dat mag je officieel met een andere neusspray ook niet. Voor een hoestdrank moet je even langs je lokale kruidvat/Etos/DA gaan en even vragen. Er zijn wel algemene hoestdranken die je wél mag hebben. Ik ben daar vorig jaar bij kruidvat erg goed mee geholpen, ze hebben zelfs naar het hoofdkantoor gebeld om het nog eens na te vragen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had van de week een gesprek met een hypotheekadviseur en haar parfum deed me denken aan de geur van onze luierzakjes met een vieze poepluier van Ivan erin. Het was een zwaar uur, mensen.
Als je een fijne werkgever hebt kun je om flexibelere werktijden vragen. Het hielp mij bijvoorbeeld dat ik wat later kon beginnen als ik 's ochtends telkens bijna tegen de vlakte ging, of dat ik vroeger naar huis kon als ik me niet lekker voelde. De misselijkheid ging er niet van weg, maar op de bank liggen met een dekenje over me heen was véél fijner dan met zo'n naar ontheemd gevoel op mijn werk achter een computer te zitten. Ik heb in die tijd ook veel thuis gewerkt; misschien is zoiets voor jou mogelijk?quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:19 schreef danic het volgende:
Ik voel me ook lullig naar mijn collega's omdat ik niet het werk verzet dat ik anders zou doen.
Ik ben gewoon slappies en snel draaierig doordat ik zo misselijk ben. pffff lastig hoor
Goedemorgen drinkontbijt....quote:Op vrijdag 3 september 2010 08:34 schreef danic het volgende:
Even een vraagje: hebben jullie tips tegen de misselijkheid?
Ik moet vandaag werken en het is echt niet uit te houden, het wordt met de dag erger. Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik vakantie en wil het pas na mijn vakantie op mijn werk vertellen, maar op deze manier wordt dat toch lastig....
Lekkerquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:
Vanmiddag even naar de vk... Ff lekker porren![]()
Qua seizoen zit ik hier dus ook heel anders dan met Lotte. Heb in ieder geval van al haar kleertjes uitgezocht wat haar broertje ook zou aan kunnen (naturel dingen zeg maar, had wel heel veel roze). Voor het voorjaar straks mag ik nog gaan shoppen denk ik. Maar die rompers..daar heb ik keuze uit zowel met mouwen als zonder mouwenquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:52 schreef huuphuup het volgende:
Oh tof Barbabientje! Dan is het gelijk zo echt, al dat babyspul in huisheerlijk!
Mrien dat heb ik ook gedaan!dat van die lijstjes!
Wel zo practisch want je hebt inderdaad een boel al dus wat is dan echt nodig nog en wat is vooral voor de leuk. Rompers hier ook in overvloed, hoewel ik wel denk dat ik in 68 straks wat zomerspul bij moet halen ivm ander seizoen, daar moet ik nog maar eens goed naar kijken.
dat ja. Ik zou het er niet om laten tenzij jullie echt dikke vriendinnen zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
She-Wolf
Ik geloof alleen niet dat ik het er om zou latenOf je moet haar heel vaak zien?
Ja ik heb mn ouders in de buurt.. Anders had ik denk veel hormonaler gedaan hoor. Maar het is voor hem ook een grote kans, en dat ga ik hem niet ontnemen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef tessie het volgende:
Ah lastig Tico. Gelukkig komt ie dan savonds wel thuis in elk geval. Heb je dan wel familie ofzo die je eventueel kan komen helpen als je het in je eentje nog niet redt?
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:19 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, beroerde timing... De enige die beroerd timed is die eigenwijze kleine van me... Als ze gewoon optijd zou zijn geweest was er helemaal niets aan de hand.
Ik gun het hem zo dat hij komt waar hij zo graag wilt. En dat is moeilijk als je verder geen papiertjes hebt maar alles moet doen op cursussen en opleidingen.
Ik ga ff naar de vk, die belde dat ik een uurtje mocht komen... Lekker ff porren en ik hoop dat ik vandaag nog een kind eruit poep..
En anders ga ik iets eten waar ik slappe schijt van krijg en hoop ik op dezelfde gyn voor dinsdag.. En hoop ik dat ik m lekker onder bagger.
Ik kreeg op een beurs in Washington eens een Tshirt met "Meconium Happens"quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:40 schreef huuphuup het volgende:
hahaha ik kom net dit t-shirt tegen
ik moest lachen![]()
jammer dat de film niet zo actueel meer is maar ik zou het wel komisch vinden als mijn gyn of vk zoiets droeg haha. Vak-humor
[ afbeelding ]
mjawat had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef DJMO het volgende:
nou, uitzieken is het advies.aangezien Jan nu ligt, en stil lijkt te zijn, ga ik zo maar even op de bank liggen. Huisarts heeft omdat ik me zo beroerd voelde nog wel even naar de baby gekeken, alles doet het en zit er op en er aan. Kreeg geen afdruk mee, uk ging constant met z'n rug naar ons toe liggen .. volgens deze echo zou ik nu 13w2d dagen zijn, maar omdat ik al in t tweede trimester zit was dat niet heel duidelijk te zeggen.
K hoop dat het porren iets uitgehaald heeft Ticootje!
toen ik van Jan zwanger was (toen was ik alleen wel een stuk verder dan nu) had ik hier ook last van. ik heb toen een boostkuur gehad. Blijkbaar durven ze dat rond deze termijn niet aan ...quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
mjawat had je anders verwacht?
een ziekenhuis opname...meer dan een paracetamolletje nemen kan je ook niet doen lijkt mij...
tico hopelijk ben je te strippen en doet t wat! ben benieuwd naar die kleine van je!
ik zou een second opinion aanvragenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef DJMO het volgende:
uitzieken met een actieve dreinende dreumes is nou niet echt mogelijkmaar goed, k heb daarstraks even met Jan meegeslapen, en kan nu dus helemaal niet meer praten .. voor zover t uitzieken dus
Tja, dat is 't moederschap voor je.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:44 schreef DJMO het volgende:
uitzieken met een actieve dreinende dreumes is nou niet echt mogelijkmaar goed, k heb daarstraks even met Jan meegeslapen, en kan nu dus helemaal niet meer praten .. voor zover t uitzieken dus
ja, door m'n eigen vk en die van het ziekenhuis wilde ook ff porren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef She-Wolf het volgende:
Klinkt goed Tico. Ben je nu gestript of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |