Heb m ge-edit!quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:13 schreef Fallen het volgende:
Wiki is aangepast met mazaru, DarkElf en mijzelf. Daarnaast pre-tags zodat er in de wiki geen links worden geparst. Als iemand de OP dan nog kan wijzigen/editten? (en gelijk testen of de wiki nu niet gammel is....)
Waaruit heb je de OP nou gecopieerd? Vanuit het bewerkingsscherm? Niet vanuit het artikel scherm waarschijnlijk want de Pre-tags zijn meegekomen....quote:
offtopic: Klopt, de link in de OP wijst naar het edit-scherm van de wiki, niet naar het artikelscherm. Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen, maar aangezien ik hier nog niet zo heel lang rondloop ga ik dat niet zonder overleg veranderen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:17 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ben echt heel slecht hierin, maar heb m gewoon gekopieerd uit wat ik krijg als ik op wiki druk (meer opties heb ik niet)
Ik doe de 5 km onderhoudstrainingen van de atletiek unie nu. Das 4 weken. Daarna kijk ik of ik naar 10 km ga (ook met de atletiek unie)quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:02 schreef Fallen het volgende:
Wat moet er in de OP verandert worden? Ik kan wel aanpassen als het moet. Zal ik mijzelf er ook maar gelijk bij zetten.![]()
DarkElf: Zal ik jou bij de "net klaar met Evy" zetten of ga je gelijk door met Evy 5-10 ?
Je kan toch ook echt een klein stukje lopen? Met buienradar heb je maar een klein gaatje nodig om droog te lopen, zou niet in de stromende regen lopen als je toch al niet lekker bent... en het ook bij een echt kort stukje houden voor de eerste keer.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
(snip) Nu al 3 weken ziek geweest (en de nodige kilo's daarbij kwijt geraakt, waar ik niet over klaag) en ben nog steeds niet helemaal beter (al doet de antibiotica wel hard zijn best). Nu MOET ik gewoon weer beginnen! Voel me altijd zo goed na het lopen. Alleen werkt het weer ook niet echt mee. Lopen jullie in dit weer? Dan kan je toch eigenlijk ook geen MP3 of telefoon meenemen? Die wordt zeiknat! Lastig Lastig...
je MOET juist rustig aan doen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik hoop het!
Ik heb (voorlopig) even besloten niet te gaan lopen, aangezien het water in sloten tegelijk uit de hemel komt vallen. Maar, ik wacht gewoon op een droog momentje. Eerst maar eens ontbijten.
Ben eigenlijk wel een beetje bang voor hoe slecht mijn conditie op dit moment is. Ben eind juni gestopt met lopen (druk school, benauwd weer én vakantie natuurlijk). De bedoeling was meteen na mijn vakantie (11 aug) weer te beginnen. Ziek... Nu al 3 weken ziek geweest (en de nodige kilo's daarbij kwijt geraakt, waar ik niet over klaag) en ben nog steeds niet helemaal beter (al doet de antibiotica wel hard zijn best). Nu MOET ik gewoon weer beginnen! Voel me altijd zo goed na het lopen. Alleen werkt het weer ook niet echt mee. Lopen jullie in dit weer? Dan kan je toch eigenlijk ook geen MP3 of telefoon meenemen? Die wordt zeiknat! Lastig Lastig...
Jeetje, is je conditie dan niet weg? Ik heb 5 dagen geleden gelopen en daarnet weer 2x 15 minuten geprobeerd. Maar ik krijg al snel weer last van blaren door mijn nieuwe zooltjes. In combinatie met dat het al bijna een week geleden was dat ik voor het laatst gelopen had, heb ik maar 15 en 4 minuten gelopenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:35 schreef Flappekz het volgende:
Vandaag ook maar weer eens lopen. Eens per maand is te weinig
Ik heb gelukkig een behoorlijke basisconditie. Vanavond ga ik voor het eerst samen met een collega lopen. Als ik hem goed heb zien lopen de vorige keer, loopt hij een lekker rustig tempo...dan hou ik het wel langere tijd vol.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:21 schreef Cudles het volgende:
[..]
Jeetje, is je conditie dan niet weg? Ik heb 5 dagen geleden gelopen en daarnet weer 2x 15 minuten geprobeerd. Maar ik krijg al snel weer last van blaren door mijn nieuwe zooltjes. In combinatie met dat het al bijna een week geleden was dat ik voor het laatst gelopen had, heb ik maar 15 en 4 minuten gelopenEcht zo'n dom gevoel. Net alsof ik een stap terugzet.
Maar ja het ligt aan de verrekte podozooltjes, anders had ik geen excuus om eerder te stoppen. Die moeten even bijgeslepen worden.
Maar volgens mij moet je echt minstens 2x per week sporten, wil je je conditie een beetje op peil houden.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
idd, je hoeft echt niet elke les zo te lopen dat je het in die 10 weken redt. Je moet aanvoelen wat je kan en een keertje een les over is niets mis mee, maar gewoon verstandig
Het voelde in ieder geval heel verstandig om te stoppen.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
idd, je hoeft echt niet elke les zo te lopen dat je het in die 10 weken redt. Je moet aanvoelen wat je kan en een keertje een les over is niets mis mee, maar gewoon verstandig
Mn gezicht zal wel weer lekker als laatst aan de beurt komen..quote:Op donderdag 2 september 2010 15:59 schreef DarkElf het volgende:
helaas kan je niet kiezen waar je afvalt
maar als je conditie zo slecht is waarom dan meteen bij les 12 willen beginnen?
les/rust/les/rust/les/2 rust is het schema van evyquote:Op donderdag 2 september 2010 16:43 schreef grazz het volgende:
Hmz, is 1 rustdag dan wel voldoende of zou ik er beter 2 of meer kunnen nemen?
oke bedanktquote:Op donderdag 2 september 2010 16:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
les/rust/les/rust/les/2 rust is het schema van evyje lichaam moet wennen aan deze activiteit dus daar is echt over nagedacht natuurlijk
langer dan 2 dagen rust zou ik niet doen, dan bouw je niet echt op, maar moet je lichaam steeds opnieuw weer gaan wennen in het begin.
Nog niet. Goed dat je weer begintquote:Op zaterdag 4 september 2010 01:16 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik heb besloten: ik ga zondag hardlopen. Echt! Ik moet het gewoon weer oppakken en dan komt het wel goed. Ben klaar met antibiotica, voel me niet fit maar misschien helpt hardlopen dan wel! Merk ook dat ik toch weer een beetje aankom met gewoon eten en wel wat sport. Dus drastisch tijd voor hardlopen! Heb heerlijk rooster van de uni gehad, dus zat tijd komende weken om mijn conditie weer op pijl te krijgen.
Nu nog echt doen..
Is het al lange mouwen/broeken weer of nog niet?
Jammer dat ik nu net niet kan, we hebben een hele drukke maar ook leuke dag op m'n werk (speciale dag voor kinderen met een spierziekte). Zou 't wel leuk vinden iemand van 't forum eens in levende lijve te zien. Nou ja als 't goed bevalt misschien volgende maandquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:27 schreef Neelix het volgende:
Ik ga trouwens zondag ook proberen mee te doen met de Panbosloop, kijken of ik de 9km haal.
4 sleutels? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Het meeste dat ik me kan indenken om binnen te komen in je huis/appartement is 2: de sleutel van het gebouw in geval van appartementencomplex en je eigen voordeursleutel.quote:Op zondag 5 september 2010 13:46 schreef BouliBouli het volgende:
*puft topic binnen*
Vandaag begonnen met les 1 van Evy. Sinds ik vorig jaar mijn sportschoolabo heb opgezegd omdat ik het zonder studentenkorting veel te duur vond, heb ik helemaal nix meer aan sport gedaan en dat merk ik![]()
Doel is dan ook op mn conditie een beetje op peil te krijgen, ik heb een gezond bmi dus hoef niet zo nodig af te vallen. Nu hopen dat het vol te houden is![]()
Ik vond les 1 net te doen, het eerste kwartier ging prima maar die 3 min achter elkaar waren toch best heftig. Ik vraag me wel af wat jullie bijvoorbeeld met je sleutels doen tijdens het hardlopen? Vroeger stopte ik ze nog wel eens aan mn veter maar sinds ik verhuisd ben en 4 sleutels meezeul, is dat niet echt ideaal. Had ze vandaag aan een keycord maar dat was absoluut niet handig (hoewel alle wandelaars me wel hoorden aankomen en acuut opzij gingen). Iemand de gouden tip voor me....moet ik naar de winkel voor zo'n hardlooptasje of is er ook een andere oplossing?
Sleutel van de voordeur, sleutel van de tussendeur naar mijn verdieping, sleutel van eigen voordeur en fietssleuteltje (ga op de fiets naar t bos om daar te lopen, vind ik toch wat fijner dan in t centrum).quote:Op zondag 5 september 2010 13:57 schreef Vido het volgende:
[..]
4 sleutels? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Het meeste dat ik me kan indenken om binnen te komen in je huis/appartement is 2: de sleutel van het gebouw in geval van appartementencomplex en je eigen voordeursleutel.
Ik heb er 2 bij me en die bind ik aan het koordje van m'n loopbroek.
Beviel prima! Ik heb 3 rondjes gelopen binnen 49 minuten...Ze zeggen wel dat die rondjes 3km zijn, maar volgens mijn iphone is het toch wel ietsje korter.quote:Op zondag 5 september 2010 00:52 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Jammer dat ik nu net niet kan, we hebben een hele drukke maar ook leuke dag op m'n werk (speciale dag voor kinderen met een spierziekte). Zou 't wel leuk vinden iemand van 't forum eens in levende lijve te zien. Nou ja als 't goed bevalt misschien volgende maandLoop ze!
Zo'n din aan je arm ga je ook niet 4 sleutels in kwijt kunnen denk ik...ik heb er een voor mijn iphone, maar mijn ene huissleutel doe ik gewoon in mijn zak. dat vakje daarvoor is veel te klein.quote:Op zondag 5 september 2010 14:19 schreef BouliBouli het volgende:
[..]
Sleutel van de voordeur, sleutel van de tussendeur naar mijn verdieping, sleutel van eigen voordeur en fietssleuteltje (ga op de fiets naar t bos om daar te lopen, vind ik toch wat fijner dan in t centrum).
Zo'n ding aan je arm lijkt me niets, dus dan ga ik toch maar op zoek naar tights met zakken erin! Tnx voor de tip.
mijn man vindt dat ook lekkerquote:Op zondag 5 september 2010 18:20 schreef STING het volgende:
Vraagje. Ik zit er aan te denken om eens 's ochtends voor het werk te gaan hardlopen, omdat ik van andere mensen hoor dat ze zich die dag scherper/fitter voelen. Als ik 's avonds hardloop, ben ik juist zo gaar dat ik op de bank neerplof en daarna m'n in bed induik
Wat zijn jullie ervaringen?
In de ochtend lopen is echt niets voor mij, totaal geen energie. Ik loop vaak voor het avondeten, rond een uurtje of 6.quote:Op zondag 5 september 2010 18:54 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik heb nu echt al 3x mijn wekker gezet om vroeg te gaan hardlopen, maar kan dus echt mijn bed niet uitkomen om te gaan hardlopen! Nu ga ik zometeen als t eten gezakt is. Les 15 denk ik doen, 2 4 5 6 7 dacht ik. Ben benieuwd of ik het nog een beetje kan...
ja dat zal idd wel maar tis echt zalig renweer de laatste week!quote:Op zondag 5 september 2010 19:42 schreef SolnaStockholm het volgende:
Moedig! Ik heb met die hitte gewoon niet gelopen. Daarom is de drempel om te beginnen denk ik ook zo hoog
je kan voor het rennen (na je warming up) wat strek oefeningen doen en erna (na t afkoelen) ook. Misschien helpt dat?quote:Op zondag 5 september 2010 23:41 schreef Game_Error het volgende:
Ik krijg sinds ik nieuwe schoenen heb veel last van mijn schenen tijdens het lopen. Het lijkt of het geen (spier/pees?) wat daar zit heel snel vermoeid raakt, zo voelt het althans, alsof het snel verzuurd. Weet iemand waardoor dit komt? En hoe ik dit probleem kan vermijden?
Ik loop overigens puur in het bos dus aan een ahrde ondegrond ligt het niet.
Terug gaan naar winkel enhet probleem voorleggen.quote:Op zondag 5 september 2010 23:41 schreef Game_Error het volgende:
Ik krijg sinds ik nieuwe schoenen heb veel last van mijn schenen tijdens het lopen. Het lijkt of het geen (spier/pees?) wat daar zit heel snel vermoeid raakt, zo voelt het althans, alsof het snel verzuurd. Weet iemand waardoor dit komt? En hoe ik dit probleem kan vermijden?
Ik loop overigens puur in het bos dus aan een ahrde ondegrond ligt het niet.
oh wacht er staat inderdaad nieuwe schoenen, dan terug gaan ja.quote:Op maandag 6 september 2010 10:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Terug gaan naar winkel enhet probleem voorleggen.
Thanks voor de tip! Hier heb ik zeker wat aan!quote:Op maandag 6 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
misschien kun je hier wat aan hebben?
Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).quote:Op maandag 6 september 2010 10:26 schreef vanKampen het volgende:
Ik ben ook begonnen! Evy les 1 zit erop (0-5 KM).
Moet zeggen dat het best tegen viel, ik voel het nu (dag later) nog goed in mijn benen.
Nog meer mensen net begonnen?
MOrgen de tweede les, hoop dat het minder wordt!quote:Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).
Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
Het kinkt wel een beetje alsof je niet heel veel gaat hebben aan het schema tot 5km. Als je verder wil opbouwen, zou je dan niet het tweede schema pakken naar 10km?quote:Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).
Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
Lijkt me niet verstandig om met spierpijn hard te gaan lopen. Misschien gewoon een flink eind stevig doorwandelen. Maar rennen zou ik niet doen. Als je een blessure oploopt, dan ben je verder van huis.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:38 schreef vanKampen het volgende:
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)
Is dat slim met spierpijn?
Ik ben terug gegaan naar les 13. Die had ik al een keer gehaald, maar toen heb ik me stuk gelopen op les 14, die haalde ik wel, maar ik was daar echt de hele dag beroerd van.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:32 schreef sjak het volgende:
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1![]()
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Maar als je een les waar je moeite mee hebt een paar keer overdoet, dan merk je toch langzaam aan verbetering.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Fallen het volgende:
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).
Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen....
Strekoefeningen moet je niet koud doen, zeker niet als je al spierpijn hebt. Dus zorg dat je een beetje gelopen hebt, of gefietst, of whatever.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef vanKampen het volgende:
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.
Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.
Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
quote:Beste,
Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 5 kilometer (12.30 uur).
Kijk regelmatig op http://www.vumc.nl/gebouwenloop voor de laatste informatie over de zesde VUmc gebouwenloop.
Op 23 oktober 2010 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat.
Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.
Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zaterdag 23 oktober 2010 in Amsterdam.
Organisatie zesde VUmc gebouwenloop
VU medisch centrum
http://www.vumc.nl/gebouwenloop
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
Coolies, Succes!quote:Op donderdag 9 september 2010 08:44 schreef Flappekz het volgende:
Tja, nu kan ik niet meer terug:
[..]
Ah nog een topic. Danku zal de OP eens doornemen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:46 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
Ik ben zo'n jack gaan halen. Leuk ding voor 14 euro. Met bonuskaart nog maar 11 euro. Thuisgekomen maakte ik de zak open... zitten er twee in!quote:Op woensdag 8 september 2010 18:36 schreef Aventura het volgende:
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
Lekkere snelheid!quote:Op zondag 12 september 2010 23:37 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.quote:Op maandag 13 september 2010 08:04 schreef incognitoomuch het volgende:
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf...Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.
Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
Ja, een paar minuutjes plakte ik er zelf ook vaak achteraan bij Evy 0-5... 2, 3 minuutjes ofzo, soms 4 of 5 bij de laatste weken. Daarbij had ik geen klachten, nauwelijks spierpijn gehad. En om heel eerlijk te zijn stond er voor vandaag ook eigenlijk nog maar 55 minuten op 't programmaquote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Neelix het volgende:
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
Succes!quote:Op woensdag 15 september 2010 11:46 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren nieuwe schoenen gekocht: [ afbeelding ]
En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
Had er gelijk ijs op gedaan (op mijn werkquote:Op maandag 13 september 2010 09:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
Ouch! Van het hardlopen ook?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Cudles het volgende:
[..]
Succes!
Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is
Goed bezig!quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)
wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden
afstand / tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hoe meet je je snelheid?
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hoe meet je je snelheid?
of je kijkt idd naar afstand en tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:37 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed!
Toen ik vorige week die 8 km liep met mijn iPhone aan met runkeeper draaiende had ik slechts 20% verbruikt in ruim 40 minuten..quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:58 schreef Neelix het volgende:
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?quote:Op maandag 20 september 2010 20:40 schreef pdiscs het volgende:
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.
Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
goed zo BE!quote:Op zondag 19 september 2010 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaaa!!!!
3,5 week vakantie (niks gedaan) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop!
4,94km!
Whahaaaaaaaaaaa!!!!!!
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan!![]()
![]()
Nice! Daar moet ik volgend jaar ook eens naar kijken, dat lijkt me best leuk.quote:Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned!![]()
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
Dat doe ik al.quote:Op maandag 20 september 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:
[..]
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?quote:
Gaaf!quote:Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned!![]()
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Flappekz het volgende:
Vanmorgen voor het eerst sinds weken weer gelopen. Lekker rustig aan begonnen, want ik had geen zin in alweer rugproblemen.
Maar op een gegeven moment voelde ik me zo lekker, dat ik vanzelf sneller ben gaan lopen. Met als resultaat 5km in 30.40
Daarom ben ik hiervoor ingeschreven: http://www.vumc.nl/gebouwenloopquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
nice
ik zit zelf weer met loopmotivatie probleem, zit te denken om mezelf in te schriven voor de laan van meerdertloop en de 7heuvelenloop als motivatie.
Ik heb een keer in de HHS een gebouwenloop gedaan, het resultaat staat in mijn Fobo volgens mij. Daar doe ik dus niet zo snel meer aan mee :pquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Daarom ben ik hiervoor ingeschreven: http://www.vumc.nl/gebouwenloop
Da's ook gekquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb een keer in de HHS een gebouwenloop gedaan, het resultaat staat in mijn Fobo volgens mij. Daar doe ik dus niet zo snel meer aan mee :p
In je spijkerbroekiequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:29 schreef CaLeX het volgende:
trappen op en af + een eindsprint = geen goede combinatie
ja, was een korte estaffete run (onder werktijd:p)quote:
Meestal maar één keer.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:16 schreef Neelix het volgende:
[..]
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?
Is het stijf 's ochtends als je op staat of lange tijd stilzit?
Als je een stijfheid hebt die na een paar minuten lopen wegtrekt heb je waarschijnlijk toch wat aan je achillespees. Dan zou ik even wat rustiger aan doen en misschien es naar de fysio gaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:19 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Meestal maar één keer.
'S Ochtends voelt mijn kuit redelijk stijf, het is me niet opgevallen dat het ook zo is als ik lange tijd stil heb gezeten.
Okay, dan gewoon rustig aan doen idd en misschien het schema volgen met een extra rustdag ertussen af en toe.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:10 schreef pdiscs het volgende:
Ben net klaar bij de fysio. Die vertelde me voorzichtig te beginnen, wat ik heb gedaan. Ik hoef pas terug te komen als de klachten erger worden of als de klachten niet weg gaan. Die stijfheid wordt steeds minder erg, dus er zit enige vooruitgang in. Ik heb niet persé de dag na het rennen meer klachten.
Wat heb je betaalt voor dat klokje? Ik wil dr namelijk ook binnenkort 1tje aanschaffen!quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:39 schreef kwaadraad het volgende:
Ik ben 2 weken terug ook begonnen met hardlopen. Vanmorgen een rondje gerend van 5,8km in 30 minuten. Ging opzich wel lekker, maar er had meer ingezeten aangezien ik nog energie over had. Volgende keer ga ik denk ik voor de 7km.
Op de Garmin connect website gedetailleerd te bekijken:
http://connect.garmin.com/activity/49906411
Had de forerunner eerst besteld bij 4launch, daar is 'ie namelijk het goedkoopste. Kreeg helaas te horen dat het horloge niet meer op voorraad is en dat het even kon duren voordat ze weer binnen komen. Uiteindelijk het horloge besteld bij futurumshop.nl voor 10 euro meer (¤169,-). Ik heb verder geen ervaring met hartslagmeters, maar tot zover kan ik dit klokje alleen maar aanraden.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:47 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Wat heb je betaalt voor dat klokje? Ik wil dr namelijk ook binnenkort 1tje aanschaffen!
quote:Op woensdag 22 september 2010 12:31 schreef Cudles het volgende:
Yee ik heb eindelijk 30 minuten gelopen! 4,35 km door mooi Watergraafsmeer. Kun je nagaan dat ik vroeger bij de coopertest 2,65 km liep in 12 minutenBen blij dat ik weer een beetje conditie begin te krijgen (ben overigens 20 jaar).
edit: Bedenk me nu dat je natuurlijk harder kan gaan rennen in die 12 minuten![]()
Ik denk dat je dan beter voor iets van lichte wandelschoenen kunt gaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:19 schreef Iska het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben deze zomer begonnen met hardlopen en ik zit nu op de 10km in 3 kwartier op verharde wegen (doe ook aan aikido, paardrijden, fitness en veel fietsen dus had al redelijke basisconditie). Nu ben ik eigenlijk aan het trainen voor de Kon. Landmacht/Marine waar ik aan de slag wil na bachelor Natuurkunde. Om deze reden loop ik veel in het bos.. en nu komt het probleem
Ik loop nu met normale hardloopschoenen maar dat is eigenlijk niet te doen in het bos! Binnen 5 minuten zijn mijn voeten drijfnat en zitten ze onder de modder. Ik kan echter alleen hardloopschoenen vinden die deels ventilerend zijn. Weet iemand misschien goede hardloopschoenen of iets dat er in de buurt komt die gewoon helemaal dicht zijn wanneer ik niet elke week met vervelende zolen zit
Horen die versnelling bij een schema wat je volgt of heb je die er zelf bijbedacht?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:26 schreef DarkElf het volgende:
30 min gedaan, laatste 3 minuten weer 3x30 sec versnellen. In totaal 4.6 km dus zo'n 9.2 km p/u.
Ben ik tevreden mee, Ging wel zwaarder dan verwacht maar het is ook echt heel warm ineensPfff. Ik ben écht geen warmweer loopster.
is een schema van de atletiek uniequote:Op woensdag 22 september 2010 15:43 schreef Cudles het volgende:
[..]
Horen die versnelling bij een schema wat je volgt of heb je die er zelf bijbedacht?
Morgen maar even strakke boxershort halen bij de Hema. Ben nog niet zo'n fanatieke loper dat ik 30 euro over heb voor een volledige Lycra-renonderbroek of zo.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:24 schreef DarkElf het volgende:
je kan idd een strak broekje eronder aantrekken met pijpen die lang genoeg zijn om die plek te beschermen?
Da's voor mij echt niet rustig hoorquote:Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Morgen maar even strakke boxershort halen bij de Hema. Ben nog niet zo'n fanatieke loper dat ik 30 euro over heb voor een volledige Lycra-renonderbroek of zo.![]()
Gister op mijn nieuwe schoenen voor het eerst wat gelopen. 3.3km in 20 minuten. Gemiddeld maar 05:38 minuten per kilometer, maar ach. Rustig beginnen hè.
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)quote:Op woensdag 22 september 2010 16:01 schreef Fallen het volgende:
Na alle Run Keeper, Adidas MiCoach en Runtastic programma's is ook Nike nu eindelijk over de brug gekomen met een GPS-tracker voor de iPhone.
Dus voor de mensen die met Nike+ aan de slag gingen, kunnen nu ook zonder externe sensor gebruik maken van Nike+ op hun iPhone. De app kost ¤ 1,59 en heeft iOS4 nodig.
Overigens heb ik hem zelf aan de praat op een iPhone 3G (maar wel jailbroken, ik weet niet of dit uitmaakt), die volgens de info in de iTunes Store niet vermeld staat. Voorheen kon je de iPhone 3G ook al niet gebruiken met de externe sensor, alleen de 3GS en iPhone 4. Eindelijk wordt Nike+ weer wat bruikbaarder voor 3G bezitters.
Volgens mij werkt dat wel gewoon hoor. Hij gebruikt alleen GPS om te tracken, kompas is niet nodig.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)
Tof zal het aan hem doorgeven. Het was ook heerlijk weer vandaag. Gisteravond was het best fris, maar wel lekker met gewoon een trui aan. Zweten!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef Neelix het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat wel gewoon hoor. Hij gebruikt alleen GPS om te tracken, kompas is niet nodig.
Ik heb vanavond toch weer buiten gelopen, eigenlijk een dag te vroeg, en eigenlijk mag het niet van de fysio vanwege mijn peesplaat...maar het was zo'n mooi weer, en voelde me zo lekker dat ik gewoon gegaan ben
Ik gebruik RunKeeper met een 3G, kan prima. Het gaat om de GPS namelijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)
quote:Op zaterdag 25 september 2010 09:38 schreef DarkElf het volgende:
30 min, 9.6 km/u , ik ben dik tevreden
ik zie mezelf vooruit gaan de laatste weken, leuk is dat.
Had je wifi uitgezet?quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn GPS wou niet meewerken net. Runkeeper zegt dat ik maar 3.85km heb gelopen maar dat klopt niet. Op het kaartje staat ook gewoon een driehoek hemelsbreed over de kaart heen. Inplaats van gewoon de route die ik gelopen heb. Ach ja. Wel lekker gelopen. Denk rond de 4.2km in iets van 32 minuten.
Dat idee had ik ook wel, dat mijn hartslag hoog zou zijn. Maar laatste tijd sta ik dus vaak op de crosstrainer (die zegt dat ik 26km/u doequote:Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Ach3r0n het volgende:
Aan de ene kant zijn al die moderne snufjes wel handig, maar het kan ook afleiden van het hardlopen. Als beginnend hardloper kan ik een redelijke inschatting maken van de snelheid die ik loop. Interessanter is de bijbehorende hartslag, deze zal bij mij toch vaak aan de hoge kant wezen.
Binnenkort wil ik wel een sporthorloge kopen als hulpmiddel bij het trainen van intervallen, zodat ik tussentijden kan meten.
Vanmiddag heb ik wel alvast extra loopkleding aangeschaft
Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:26 schreef Sheriam het volgende:
Lekker gelopen, en geen slak vandaag; 10.67KM in 63.5 minuten. Nog net boven de 10KM/uur gebleven, best okay op die afstand.
En blij dat ik m'n korte mouwtjes had aangetrokken, was tijdens het lopen nog warm genoeg. Zit wel elke keer een beetje te aarzelen, nu de temperatuur toch aan het zakken is.
Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?
Ik heb reflecterende stript op mn windjack en reflecterende 'armbanden'. Verder liep ik in het donker altijd gewoon op straten met straatverlichting. Een hesje hebben ze wel in de sportwinkels denk ik, weet niet of dat goedkope zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Ik loop zelf ook met een reflecterend hesje gekocht bij een sportzaak. Deze zijn wel iets duurder maar de stof is ventilerend. Je ziet ook wel lopers met verlichting, maar voor de zichtbaarheid voegt het niet veel toe.quote:Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee wegquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:46 schreef DarkElf het volgende:
kan je die Iphone niet gewoon in je zak houden of werkt hij dan minder?
krijg binnenkort een iphone 4, eens zien hoe die het doet. Ik ga wel in van die strakke tights (tegenwoordig kom ik daar zelfs mee wegquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef Improved28 het volgende:
[..]
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee weg). Het valt me nog goed mee hoe hij blijft ontvangen, dus ik denk dat het wel gewoon kan!
en dan nog staat t niet, tis een uiterst oncharmant kledingstuk natuurlijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Improved28 het volgende:
Dat is wel een soort van ultiem doel, dat ik wegkom met tights
Welkomquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Daph_ het volgende:
*meldt*
Ben in 2008 begonnen met hardlopen door de 5k serie van Evy te lopen, vervolgens eigen opbouw gemaakt naar 10 km. Heb in 2009 de Marikenloop 5km gelopen in 30.08, en was van plan om de DtD te gaan lopen. Tot ik in augustus 2009 Pfeiffer kreeg. Buh! Voor zover ik kan oordelen is de Pfeiffer nu voor 95% verdwenen, dus tijd om weer te beginnen.
Door persoonlijke omstandigheden en het gebrek aan sporten ben ik dik 10kg aangekomen ook, dus vooral het begin zal zwaar zijn, maar het is de moeite waard.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het beste weer kan starten. Ik heb weinig trek om weer met Evy te starten, maar zelf een schema opbouwen is ook niet echt mijn ding. Tips? Noot wat betreft lichamelijke gesteldheid; naast de overtollige kilo's heb ik tegens 4 maanden bij een fysiotherapeut gelopen vanwege rugklachten na een aanrijding. Rustig beginnen lijkt me een must, maar hoe..?
Doel: in mei de 10km lopen bij de Marikenloop en hopelijk in september 2011 ein-de-lijk die gewilde DtD lopen.
Oftwel: hoi!
Ik ben bezig met de tweede serie van Evy, daar komen dan versnellinkjes in waarna je gewoon door loopt. Dat is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:03 schreef Improved28 het volgende:
Welkom Daph_! Ik ga je geen advies durven geven, ik heb er nauwelijks verstand van, ik doe braaf wat Evy zegt. Ik streef in eerste instantie naar 5 km in een half uur (en een wat strakker lijf, voor die tight) en doe het rustig aan. Heb het ooit eens op eigen houtje geprobeerd en toen wilde ik veel te snel veel te veel en dat was heel demotiverend. Kun je niet de schema's van Evy erbij nemen en er zelf muziek bij zoeken, beginnen met een lesje waarin de loopstukjes worden opgebouwd zodat je goed kunt voelen hoe het gaat?
(Geef ik je nog advies)
Vandaag les 9 gedaan en het ging erg lekker. Ga me wel een beetje ergeren aan die muziek. Heb de laatste 2 minuten een stuk versneld om mezelf even te testen en dat hield ik ook aardig vol. Kan dus als ik dat halve uur eenmaal volhoud ook mijn best gaan doen wat harder te gaan lopen
Haha ja ik heb Evy gedaan, sommige lessen twee keer, maar dan is het eigenlijk al teveel.. Ik vind de muziek gedurende de lessen opbouwen steeds minder leuk worden, dus dat helpt ook nietquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:54 schreef sjak het volgende:
Hallo Daph! Evy is niet de enige die je kan helpen er schijnt ook een amerikaan te zijn. De muziek bij Evy is niet geweldig maar ik moet zo lachen om sommige opmerkingen: "Wij zijn wel een goed team samen, ik zeg loop en jij gaat"![]()
Ik heb vandaag les 7 gedaan. Nu ik een tijdje terug opnieuw ben begonnen gaat het echt stukken beter. Ik ben vandaag zelfs niet moe, lekker. Overmorgen weer!
Voor het bijhouden van de statistieken gebruik ik Sportypal. Ook een leuk programmaatje. Ik vind het ook erg stimulerend om te weten hoeveel ik gelopen heb en wat m'n gem. snelheid was. En inderdaad ook de supersexy tights, ze kunnen eigenlijk niet maar zitten heerlijk
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..quote:Op woensdag 29 september 2010 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
nou, ben ik weer hoor!
Na een lang en zwaar bestuursjaar eindelijk weer meer tijd voor mezelf
Heb vaak geprobeerd het weer op te pakken, maar elke keer kreeg ik last van mijn onderrug
Nu ben ik weer begonnen en met voldoende rust tussendoor gaat het weer lekker. Nu deze week alweer 3 keer gelopen en ondanks dat ik het lichtjes voel gaat het wel steeds beter en houdt de lichte pijn minder lang aan.
Ben begonnen weer bij les 11 en gisteren les 14 gelopen. Aangepast, want de MP3 hield er mee op2-3-5-6-8 gedaan en ging goed!
Hardlopen is mijn afval-methode, dus ik hoop dat ik snel wat resultaat zie zodat ik ook echt weer door blijf zetten.
Doel is 10km op de CPC in Den Haag (maart) en 10km bij de Marikenloop in Nijmegen (mei)
toen ik net begon was ik echt veel zwaarder en zag ik meteen resultaatquote:Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..
Maar het werkt uiteindelijk wel en volgens mij ben ik ook nog niet klaar met afvallen
Ja joh, af en toe lukt het even niet. Dan is het al heel wat als je de training uitloopt, terwijl je het liefst het halverwege opgeeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:27 schreef DarkElf het volgende:
Ondanks dat het de laatste weken echt lekker gaat had ik net een keer dat ik gewoon niet zo lekker in mijn ritme kwam... is al lang geleden maar vandaag (wel de training uitgelopen) voelde gewoon wat moeizaam...
ach zaterdag ga ik weer, dan gaat het vast weer lekker
Wat zoek je precies dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Op alle sites en doorklik sites uit de OP kom ik uit op niet bestaande pagina's en websites waar de download links het niet doen.
Anders krijg je allemaal reclame enzo.quote:Save file to your PC: click here
Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.quote:
0-5 kmquote:Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.
Zelf heb ik het destijds van Usenet afgehaald. Staat nu ook weer online, 23 dagen geleden gepost.
Zo jij gaat ook lekker vooruit zegquote:Op donderdag 30 september 2010 19:14 schreef Sheriam het volgende:
M'n tempo was wat gezakt van ruim boven de 10KM/uur tot net-aan 10KM/uur of soms zelfs een beetje minder, dus wilde vandaag proberen iets minder afstand te lopen maar dan wel weer lekker vlot, zo'n 10.5/uur. Het voelde best wel zwaar, terwijl ik eigenlijk niet het idee had dat ik zo snel liep als ik wilde... bij thuiskomst tijd en afstand berekend op afstandmeten.nl en daarom voelde 't dus zwaar; 8.09KM/44 minuten, net aan 11KM/uur! Eerste keer de 11KM/uur gebroken (over de hele afstand dan).
Komt vanzelfquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:38 schreef Improved28 het volgende:
11 km/h.... ik ben al blij als ik eens de 9 haal
Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Neelix het volgende:
@boem-dikke: vetverbranding doe je in de lage hartslagzone, dus zoek een rustig tempo waarbij je nog kunt praten, en hou dat zo lang mogelijk vol
Je zou eens moeten kijken hoe je hartslag zit op die snelheid...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:25 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.
Zat er zand onder je voeten? en zo ja, kwam dat in je schoen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:27 schreef jack4ya het volgende:
6km in 42min zonder enige pauze en dat terwijl ik vorige week woensdag pas begonnen ben.
Woei!
jij loopt toch al langer?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:27 schreef jack4ya het volgende:
6km in 42min zonder enige pauze en dat terwijl ik vorige week woensdag pas begonnen ben.
Woei!
Er zijn speciale schoenen/sokken voor. Die zijn niet goedkoop maar helpen denk ik wel, heb ze nog nooit geprobeerd. Het schijnt dat je rendement met hardlopen heel hard achteruit gaat als je op los zand gaat lopen, dus probeer wel over het harde gedeelte te lopen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:12 schreef peenvogel86 het volgende:
Hoi,
Ik ga over anderhalve week voor 2,5 maand naar Aruba.
Nu ben ik van plan elke ochtend een uurtje te gaan hardlopen op de stranden daar.
Nu heb ik een aantal vragen:
1: Zou ik daar aparte schoenen voor moeten aanschaffen?
2: Heeft iemand ervaring met op 'zand' hardlopen?
3: Gaat het zand snel in je schoenen zitten?
4: Is het verstandig om op blote voeten te lopen?
Alle info is welkom
Illustratie strand![]()
[ afbeelding ]
Okay, ja je hebt van die voetzooltjes/sokken, misschien moet ik daar maar eens naar kijken. En over dat 'hardere gedeelte' dat is een goede tip!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er zijn speciale schoenen/sokken voor. Die zijn niet goedkoop maar helpen denk ik wel, heb ze nog nooit geprobeerd. Het schijnt dat je rendement met hardlopen heel hard achteruit gaat als je op los zand gaat lopen, dus probeer wel over het harde gedeelte te lopen.
Op blote voeten lopen werkt echt heel veel beter, maar je hebt best kans dat je je tenen stuk loopt. Doordat je tenen in het zand ineens verder moeten strekken dan ze normaal in schoenen doen, kan je aan de onderkant scheuren krijgen...dat is op zich niet heel pijnlijk, maar wel als je er mee door blijft lopen in het zand. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar dat is mijn ervaring...
Ik ben vorig jaar in november begonnen en half april gestopt. Ik was het zat en ik vond het te warm. (terwijl ik dol op zomer ben en herfst enzo haat! )quote:
Ondanks dat ik nogal wat weet van lopen op blote voeten, weet ik niet zoveel van het lopen op het strand, woon niet bij de kust in de buurt ofzo, het enige rulle zand wat ik regelmatig loop is een heeeeeeel klein stukje op een open plek in m'n reguliere rondje en een enkele keer een stuk ruiterpad. Gewoonlijk als je van schoenen overstapt op blote voeten zou ik aanraden het heel geleidelijk te doen, omdat je je voet anders neerzet (voorvoet landing ipv hiel landing), het is niet alleen je voetzool die moet wennen maar ook vooral je kuiten. Veel mensen die enthousiast blootsvoets gaan lopen hebben na de eerste keer hartstikke last van hun kuiten, veel meer dan van hun voetzolen! En ook als je voor schoenen kiest en je je loophouding niet verandert, rul zand is sowieso heel zwaar aan de kuiten en je achillespees. Toen ik een aantal maanden terug m'n achillespees wat overbelast had voelde ik dat kleine stukje zand op de open plek daar echt aan 'trekken'. Ik zou zeker het wat stevigere, nattere zand opzoeken, of begin gewoon zoals je gewend bent over de weg te lopen en voeg elke dag een stukje langer strand aan je route toe.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:12 schreef peenvogel86 het volgende:
Hoi,
Ik ga over anderhalve week voor 2,5 maand naar Aruba.
Nu ben ik van plan elke ochtend een uurtje te gaan hardlopen op de stranden daar.
Klinkt zoals ik het heb gedaan! Alleen gaat het bij mij minder goed. Red t niet zo ver, nog niet zo lang en mijn motivatie is echt op een dieptepunt. Ik MOET morgen van mezelf lopen, en ik ga ook wel. Moet even een leuk rondje verzinnen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar in november begonnen en half april gestopt. Ik was het zat en ik vond het te warm. (terwijl ik dol op zomer ben en herfst enzo haat! )
Vorig week woensdag ben ik opgegeven door mijn collega's voor de 8km in Amsterdam over 2 weken. De grapjassen.
Dus ik moet er echt keihard aantrekken, ik ben absoluut geen natuur talent.
Haha. Ik vind alleen lopen ook fijner. Muziek op en gaan. Maar goed, voor één keer niet zo erg toch? Zeg je de volgende keer nee. Ik heb er net 5.27km op zitten. Lekker weer, zweten!quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:42 schreef Improved28 het volgende:
Nee he... Ik ga straks met een vriendin lopen, maar ik loop veel liever alleen. Waarom kan ik ook niet gewoon nee zeggen
Welkom. Ik ben al weer een paar weken bezig. Ook snel last van blessures, dus ook ik moet zeer voorzichting aan doen. Welk schema gebruik je?quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:39 schreef Viking84 het volgende:
Beginner meldt zich!.
Ik loop met het beginnersschema van hardloopschema.nl (zeer rustige opbouw voor blessuregevoelige beginners) en ik heb net les 4 gelopen (3 x 1 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen en 3 x 2 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen). Ik ben in het verleden al vaker begonnen en weer gestopt (oa wegens motivatie, blessures) en ik ben nu van plan het echt, echt vol te houden. Gelukkig dragen mijn veranderde leefpatroon en leefomgeving daar wel aan bij: ik loop twee keer direct na het werk, terwijl ik eerder studeerde en veel thuis zat en de hele dag tegen het hardlopen zat aan te hikken en ik woon nu in een bosrijke omgeving.
Het beginnersschema van hardloopschema.nl dusquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:11 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Welkom. Ik ben al weer een paar weken bezig. Ook snel last van blessures, dus ook ik moet zeer voorzichting aan doen. Welk schema gebruik je?
Alleen is ook meer iets voor mij, al heb ik meer motivatie als ik met iemand anders ga. Dan haak ik niet af. Vandaag gelopen, heeerlijk in het zonnetje! 5.28 km gelopen in 35 min. gemiddeld rond de 10 km/h. Alleen jammer dat ik de laatste paar keren dat ik geweest ben elke keer kramp in mn voeten (ja platvoeten...) dus moet maar eens zooltjes gaan proberen. Was trouwens les 23 van Evy, was eigenlijk van plan 8 8 8 8 te lopen, MAAR dat was niet les 23quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Haha. Ik vind alleen lopen ook fijner. Muziek op en gaan. Maar goed, voor één keer niet zo erg toch? Zeg je de volgende keer nee. Ik heb er net 5.27km op zitten. Lekker weer, zweten!
Is denk ik ook een interval scheme zeker? Net als b.v. Evy?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het beginnersschema van hardloopschema.nl dus. Dan loop je in 10 weken naar 20 minuten onafgebroken hardlopen.
Ehm ja, ik zou gaan hèquote:Op zondag 26 september 2010 22:32 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte!Maar daar laat ik me niet door weerhouden. Als ik zelf thuis loop wel, dan kan ik veel makkelijker wat schuiven met het moment waarop ik loop, als 't giet ga ik gewoon wat later, en met de warme dagen liep ik pas in de avond enzo. Maar 't heeft ook wel wat om zo 1x in de maand op een vaste tijd te lopen en gewoon te gaan, ook als 't weer niet ideaal is.
Haha, we hebben echt bijna dezelfde tijd/afstand gelopen. Ik heb 5.27km gelopen in 34 minuten vanochtend. Mijn 5e keer hardlopen trouwens. Vorige keer 4.11 gelopen in 23 minuten. Nu maar iets langzamer proberen te lopen en wat verder. Was ook wel redelijk uitgeput toen ik thuis kwam.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:15 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Alleen is ook meer iets voor mij, al heb ik meer motivatie als ik met iemand anders ga. Dan haak ik niet af. Vandaag gelopen, heeerlijk in het zonnetje! 5.28 km gelopen in 35 min. gemiddeld rond de 10 km/h. Alleen jammer dat ik de laatste paar keren dat ik geweest ben elke keer kramp in mn voeten (ja platvoeten...) dus moet maar eens zooltjes gaan proberen. Was trouwens les 23 van Evy, was eigenlijk van plan 8 8 8 8 te lopen, MAAR dat was niet les 23Uiteindelijk dus 10 12 12. Blij dat ik het heb volgehouden.
Wat voelt dit goed zeg
Ik heb sporadisch vorig jaar één of twee keer 3 km gelopen met verkeerde schoenen. Dat is ongeveer mijn hardloop-geschiedenis. 2 week geleden nieuwe schoenen gekocht en meteen fanatiek begonnen. Aan conditie ligt het sowieso niet echt, 3 jaar aan kickboksen gedaan vanaf vorig jaar ongeveer 2-3 keer per week fitnessen. Nu dus hardlopen erbij om wat overtollige kg's kwijt te raken die er na het stoppen met kickboksen helaas zijn bijgekomen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:35 schreef SolnaStockholm het volgende:
5e keer ooit? wow, ik heb evy al eens uitgelopen voor de zomervakantie. vanaf toen is het er een beetje ingeschoten. Jammer genoeg ben ik na de vakantie weer paar kilootjes aangekomen dus werd weer tijd voor wat extra sporten. Nu maar netjes weer 2 a 3x per week hardlopen. heb ook nieuwe schoenen (paars) dus kan helemaal goed weer beginnen.
Nee, niet echt veel verschil. Terwijl ik wel weinig eet de laatste tijd. We zien het vanzelf. Vind het vooral lekker om even te lopen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
En merk je al verschil? Ik eigenlijk niet zo, al heb ik het idee dat ik sowieso niet afval van sporten (sport sowieso al heel veel), maar minder eten is gewoon niet goed als je dan weer veel sport. Beetje jammer. Nou misschien werkt wat langere afstanden, maar zo ver ben ik nog niet. Moet zooltjes kopen voor platvoeten voor ik weer ga lopen, ben er helemaal doorheen gezakt vandaag
Ik merk het wel een beetje, maar ook niet heel erg. Ik denk dat hardlopen vooral de effecten van een dieet versterkt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
En merk je al verschil? Ik eigenlijk niet zo, al heb ik het idee dat ik sowieso niet afval van sporten (sport sowieso al heel veel), maar minder eten is gewoon niet goed als je dan weer veel sport. Beetje jammer. Nou misschien werkt wat langere afstanden, maar zo ver ben ik nog niet. Moet zooltjes kopen voor platvoeten voor ik weer ga lopen, ben er helemaal doorheen gezakt vandaag
Nee weet ik. Ik eet ook niet te weinig om het afvallen.quote:
Hoe kom je er bij dat je netto snelheid tot de macht twee doet? Waar is dat op gebasseerd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:51 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik heb laatst eens een overzicht gemaakt van mijn progressie. Om de verschillende gegevens goed inzichtelijk te maken heb ik deze verwerkt in een index. Deze index is gebasseerd op mijn gemiddelde loopprestaties. De index zwaarte is een indicatie van de zwaarte van de training aan de hand van de zelfbedachte formule: netto snelheid^2 * afstand.
[ afbeelding ]
In dit overzicht is goed te zien dat de zwaarte van mijn trainingen stijgt, maar dat de gemiddelde snelheid veel langzamer toeneemt. Gemiddeld boek ik ongeveer 0,3% progressie per training
P.S. Deze week is er weer hardloopkleding in de aanbieding bij de LIDL. Ik ga vanavond ook even kijken of het iets is![]()
Het kost me tot nu toe veel meer energie om een kilometer in snelheid te winnen dan om een kilometer verder te lopen. Hetzelfde als dat wanneer ik langzamer loop ik veel minder energie verbruik. Met alleen snelheid * aantal kilometers zie je veranderingen in snelheid niet goed terug.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:38 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat je netto snelheid tot de macht twee doet? Waar is dat op gebasseerd?
Er bestaat wel zoiets, maar dat maakt gebruik van je hartslag(zone), het heet TRIMP
Met sporttracks kan je die volgen met een plugin http://www.zonefivesoftwa(...)in_detail.php?id=103
Nouja, zeg! Gisteren ook niet gelopen. Alles brandde nog in mijn rug en benen... Watje dus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:32 schreef jack4ya het volgende:
Vrijdag nog gelopen, zaterdag was iets te gezellig en zondag tot in de avond in de vernieling gelegen.
Niet leuk, (Katers zijn nooit leuk, maar dit sloeg nergens meer op, heb maar 3 wodkaatjes op) want ik ben nog steeds uitgedroogd en mijn benen doen verrekte zeer!
Ik zou zondagmiddag nog lopen, maar dat werd 'm niet.En vanavond ga ik maar gewoon wandelen ipv rennen. De trap hier is al een hele uitdaging. Zo zonde dit. Volgens mij is er echt schade aangericht.
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:01 schreef WD.40 het volgende:
Naast 2x in de week vechtsporttraining loop ik al sinds enkele jaren ook 1 tot 3x in de week hard (een gem. afstand tussen de 5 en de 10 km). De trainingsschema's voor de 5 en de 10 km van Evy heb ik ondertussen afgerond. Mijn gem. sneldheid blijft nu echter steken op zo'n 11-12 km/u. Omdat ik deze graag nog iets omhoog wil hebben ben ik nu op zoek een bijpassend training(schema). Heeft iemand hier nog suggesties?
dattumquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen....
Hoe lang loop je dan? Ik hou 10 km/uur wel vol, maar echt niet langer dan 4 kilometer..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dattum
ik ben al blij als ik constant blijf op 10km/uur
Mijn excuus, dit was het eerste topic dat ik tegenkwam. Ga wel ff verder kijkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |