abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85862246
<pre>
Welkom in het topic voor beginnende hardlopers!

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).

Voor de hardlopers die verder gevorderd zijn, al wedstrijden lopen of zich nog verder willen verdiepen in het hardlopen, is het zustertopic wellicht meer geschikt:
Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45

Vorige delen:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

Diverse hardloopschema's:
http://www.hardloopschema.nl/
http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=2349
http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.dehardloopwinkel.nl/index2.php?/page/loopschemas/
http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Google Sheet Start to Run Serie 2 (5-10 km)

Tips voor beginnende hardlopers:
http://www.looptijden.nl/hardlopen (algemene info hardlopen)
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm (tips voor beginners)

Handige linkjes:
http://www.afstandmeten.nl (bepaal je route en meet hoe ver je gelopen hebt)
http://www.looptijden.nl/loopgroepen/53/fok!-running- (de Fok! hardloopgroep, om je tijden te posten)
http://www.blessureaanwijzer.nl/hier_doet_het_pijn.htm (blessure aanwijzer)
http://www.gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
http://www.buienradar.nl (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
http://www.hardloopmuziek.com (mp3 lessen, muziek voor tijdens hardlopen)

Hardloopwinkels:
www.run2day.nl
www.runnersworld.nl
www.dehardloopwinkel.nl
www.aartstigtersrunningshop.nl
www.hardloopaanbiedingen.nl
www.pkrun.nl

Hardloop applicaties voor op je telefoon:
http://www.buddyrunner.com (voor Anroid)
http://www.mapmyrun.com (voor iPhone)
http://mytracks.appspot.com (voor Android)
http://runkeeper.com (voor iPhone)
http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/ (voor Android)
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do (Nokia Sportstracker)

*O* Begonnen beginners: *O*
---------------------------
• blomst || Evy 0-5
• Brighteyes || Evy 0-5
• Cinnamongirl || Evy 0-5
• Crutch || Evy 0-5
• Danseresje84 || Evy 0-5
• DeLune || Evy 0-5
• Dwab || Evy 0-5
• Erwtje || Evy 0-5
• Fallen || Evy 0-5
• Gesloten || Evy 0-5
• Herkauwer || Evy 0-5
• KingOfMars || Evy 0-5
• lemonlime || Evy 0-5
• Lolaatje || Evy 0-5
• mazaru || Evy 0-5
• Mr.Myst || Evy 0-5
• nectarientje || Evy 0-5
• PiperMaru || Evy 0-5
• PiRANiA || Evy 0-5
• progje || Evy 0-5
• Rekkie || Evy 0-5
• Ronnie_bravo || Evy 0-5
• sproetjes || Evy 0-5
• Yuki || Evy 0-5
• zacharias || Evy 0-5
• _Calimero_ || Net klaar met Evy 0-5
• Coelho || Net klaar met Evy 0-5
• DarkElf || Net klaar met Evy 0-5
• Flappekz || Net klaar met Evy 0-5
• Gotc || Net klaar met Evy 0-5
• Soempie || Net klaar met Evy 0-5
• SolnaStockholm || Net klaar met Evy 0-5
• DaBuzzzzz || Evy 5-10
• Joene || Evy 5-10
• Sheriam || Evy 5-10
• Vido || Evy 5-10
• Neelix || Evy 5-10
• De_Hertog || C25K
• E.T. || C25K
• kieskleurig || C25K
• LieLie || Runinfo
• PurePoisonPerfume || Hardloopschema.nl
• Vuurvliegje88 || Hardloopwinkel.nl

Deze OP vind je hier. Je kan daar ook jezelf toevoegen aan de OP! Kan je het zelf niet? Vraag het iemand die in lijst staat!
</pre>

[ Bericht 0% gewijzigd door SolnaStockholm op 30-08-2010 10:14:32 ]
pi_85862262
Laatste post vorige deel was van mij, over of ik weer zal beginnen met hardlopen terwijl ik nog aan de antibiotica zit. Ik twijfel nog.
pi_85862652
Ik mag ook wel in de OP: DarkElf: ben net klaar met evy 0-5, doe nu een onderhoudsschema voor die 5 km.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85862704
I'm sorry, maar ik heb dus echt geen idee hoe ik dit in de wiki kan veranderen. Kan je er met edit wel bij zette.
pi_85862752
Ik weet ook niet hoe dat moet,blijkbaar kunnen neelix e.a. dat wel dus misschien willen die het doen als ze online komen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85862954
Ik hoop het!

Ik heb (voorlopig) even besloten niet te gaan lopen, aangezien het water in sloten tegelijk uit de hemel komt vallen. Maar, ik wacht gewoon op een droog momentje. Eerst maar eens ontbijten.

Ben eigenlijk wel een beetje bang voor hoe slecht mijn conditie op dit moment is. Ben eind juni gestopt met lopen (druk school, benauwd weer én vakantie natuurlijk). De bedoeling was meteen na mijn vakantie (11 aug) weer te beginnen. Ziek... Nu al 3 weken ziek geweest (en de nodige kilo's daarbij kwijt geraakt, waar ik niet over klaag O-) ) en ben nog steeds niet helemaal beter (al doet de antibiotica wel hard zijn best). Nu MOET ik gewoon weer beginnen! Voel me altijd zo goed na het lopen. Alleen werkt het weer ook niet echt mee. Lopen jullie in dit weer? Dan kan je toch eigenlijk ook geen MP3 of telefoon meenemen? Die wordt zeiknat! Lastig Lastig...
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:46:31 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_85862980
Als ze dan toch bezig zijn, zet mij er dan ook gelijk bij. Ik ben ga morgen les 14 lopen. :)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:02:05 #8
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_85863372
Wat moet er in de OP verandert worden? Ik kan wel aanpassen als het moet. Zal ik mijzelf er ook maar gelijk bij zetten. :D

DarkElf: Zal ik jou bij de "net klaar met Evy" zetten of ga je gelijk door met Evy 5-10 ?
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:05:00 #9
38396 mazaru
pi_85863438
Dank je wel Fallen ^O^
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:13:37 #10
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_85863628
Wiki is aangepast met mazaru, DarkElf en mijzelf. Daarnaast pre-tags zodat er in de wiki geen links worden geparst. Als iemand de OP dan nog kan wijzigen/editten? (en gelijk testen of de wiki nu niet gammel is.... :@ ) :P
pi_85863673
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:13 schreef Fallen het volgende:
Wiki is aangepast met mazaru, DarkElf en mijzelf. Daarnaast pre-tags zodat er in de wiki geen links worden geparst. Als iemand de OP dan nog kan wijzigen/editten? (en gelijk testen of de wiki nu niet gammel is.... :@ ) :P
Heb m ge-edit!
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:16:59 #12
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_85863725
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:15 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Heb m ge-edit!
Waaruit heb je de OP nou gecopieerd? Vanuit het bewerkingsscherm? Niet vanuit het artikel scherm waarschijnlijk want de Pre-tags zijn meegekomen.... :D
Nouja, details...
^O^
pi_85863741
Ik ben echt heel slecht hierin, maar heb m gewoon gekopieerd uit wat ik krijg als ik op wiki druk (meer opties heb ik niet ;))
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:20:14 #14
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_85863806
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:17 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ben echt heel slecht hierin, maar heb m gewoon gekopieerd uit wat ik krijg als ik op wiki druk (meer opties heb ik niet ;))
offtopic: Klopt, de link in de OP wijst naar het edit-scherm van de wiki, niet naar het artikelscherm. Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen, maar aangezien ik hier nog niet zo heel lang rondloop ga ik dat niet zonder overleg veranderen.
pi_85863837
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:02 schreef Fallen het volgende:
Wat moet er in de OP verandert worden? Ik kan wel aanpassen als het moet. Zal ik mijzelf er ook maar gelijk bij zetten. :D

DarkElf: Zal ik jou bij de "net klaar met Evy" zetten of ga je gelijk door met Evy 5-10 ?
Ik doe de 5 km onderhoudstrainingen van de atletiek unie nu. Das 4 weken. Daarna kijk ik of ik naar 10 km ga (ook met de atletiek unie)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85866303
Ik loop wel gewoon met dit weer, weer of geen weer. Ik vermijd wel de grootste regenbuien maar van een keer doorweekt raken ga je heus niet dood. :)
Ik zou wel even opletten met het gaan sporten met antibiotica, zorg da je eerst goed uitziekt en daarna pas weer gaat opbouwen. Ook niet gelijk te hard van start maar gewoon goed je rustpauze van 24-48 uur nemen.
pi_85866370
Hm moet vanavond ook nog volleyballen, ik ga volgende week beginnen (zonder antibiotica dan).

Al schijnt de zon nu wel opeens!
pi_85866561
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
(snip) Nu al 3 weken ziek geweest (en de nodige kilo's daarbij kwijt geraakt, waar ik niet over klaag O-) ) en ben nog steeds niet helemaal beter (al doet de antibiotica wel hard zijn best). Nu MOET ik gewoon weer beginnen! Voel me altijd zo goed na het lopen. Alleen werkt het weer ook niet echt mee. Lopen jullie in dit weer? Dan kan je toch eigenlijk ook geen MP3 of telefoon meenemen? Die wordt zeiknat! Lastig Lastig...
Je kan toch ook echt een klein stukje lopen? Met buienradar heb je maar een klein gaatje nodig om droog te lopen, zou niet in de stromende regen lopen als je toch al niet lekker bent... en het ook bij een echt kort stukje houden voor de eerste keer.
Ik probeer (ook zonder ziek te zijn) de stromende regen wel te vermijden, maar had een keer de Panbosloop terwijl 't flink regende en ben wel gegaan, dat ging heel best en liep eigenlijk wel lekker. Als je loopt blijf je toch wel warm zeker nu het eigenlijk niet echt koud is (in de winter met temperaturen tien graden lager misschien minder... daar heb ik nog geen ervaring mee!). Electronica neem ik sowieso alleen mee als ik veel van tempo moet wisselen. Als je nu voor 't eerst weer gaat lopen, ga je toch ook niet een hele les doen? Loop gewoon een kort stukje op je horloge of zolang je voelt dat je goed op adem blijft, daar heb je geen MP3 bij nodig.
pi_85867673
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik hoop het!

Ik heb (voorlopig) even besloten niet te gaan lopen, aangezien het water in sloten tegelijk uit de hemel komt vallen. Maar, ik wacht gewoon op een droog momentje. Eerst maar eens ontbijten.

Ben eigenlijk wel een beetje bang voor hoe slecht mijn conditie op dit moment is. Ben eind juni gestopt met lopen (druk school, benauwd weer én vakantie natuurlijk). De bedoeling was meteen na mijn vakantie (11 aug) weer te beginnen. Ziek... Nu al 3 weken ziek geweest (en de nodige kilo's daarbij kwijt geraakt, waar ik niet over klaag O-) ) en ben nog steeds niet helemaal beter (al doet de antibiotica wel hard zijn best). Nu MOET ik gewoon weer beginnen! Voel me altijd zo goed na het lopen. Alleen werkt het weer ook niet echt mee. Lopen jullie in dit weer? Dan kan je toch eigenlijk ook geen MP3 of telefoon meenemen? Die wordt zeiknat! Lastig Lastig...
je MOET juist rustig aan doen.

Je lichaam werkt nog aan je herstel van het ziek zijn, als je gaat hardlopen dan geef je extra taken aan je lichaam met de kans dat je of terugval krijgt of van de regen in de drup komt (hihi <<).

Maar serieus, als je antibiotica slikt moet je echt nooit sporten!
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85894713
Ja nu begrijp ik ook waarom. In de bijsluiter staat al dat bijwerkingen duizeligheid en wazig zien kunnen zijn. Geen last van, tot ik ging sprinten... Ok nou gelukkig heb ik nog maar 2 pillen en hoef ik volgende week pas weer te sprinten.

Kom maar op met die zon, dan ga ik weer rustig wat aanmodderen met hardlopen.
pi_85897504
Is er nou ook een punt waar je zonder problemen elke dag kan gaan lopen of is het toch verstandig een rustdag om en om te blijven doen? Ik zit nu op een sessie van 6,5km met een kleine rustpauze, niet bijzonder maar als ik de intensiteit wat zou kunnen verhogen zou ik dat wel prettig vinden.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_85901382
vanmorgen bij de Decathlon een dikke tight gekocht voor t lopen, een dikker vestje en een waterafstotend (dun) windjackje dus ik kan er weer tegen in de herfst en de winter :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85901416
Vandaag ook maar weer eens lopen. Eens per maand is te weinig :@
Ik ben van pindavlees
pi_85902657
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:35 schreef Flappekz het volgende:
Vandaag ook maar weer eens lopen. Eens per maand is te weinig :@
Jeetje, is je conditie dan niet weg? Ik heb 5 dagen geleden gelopen en daarnet weer 2x 15 minuten geprobeerd. Maar ik krijg al snel weer last van blaren door mijn nieuwe zooltjes. In combinatie met dat het al bijna een week geleden was dat ik voor het laatst gelopen had, heb ik maar 15 en 4 minuten gelopen ;( Echt zo'n dom gevoel. Net alsof ik een stap terugzet.
Maar ja het ligt aan de verrekte podozooltjes, anders had ik geen excuus om eerder te stoppen. Die moeten even bijgeslepen worden.

Maar volgens mij moet je echt minstens 2x per week sporten, wil je je conditie een beetje op peil houden.
pi_85902890
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:21 schreef Cudles het volgende:

[..]

Jeetje, is je conditie dan niet weg? Ik heb 5 dagen geleden gelopen en daarnet weer 2x 15 minuten geprobeerd. Maar ik krijg al snel weer last van blaren door mijn nieuwe zooltjes. In combinatie met dat het al bijna een week geleden was dat ik voor het laatst gelopen had, heb ik maar 15 en 4 minuten gelopen ;( Echt zo'n dom gevoel. Net alsof ik een stap terugzet.
Maar ja het ligt aan de verrekte podozooltjes, anders had ik geen excuus om eerder te stoppen. Die moeten even bijgeslepen worden.

Maar volgens mij moet je echt minstens 2x per week sporten, wil je je conditie een beetje op peil houden.
Ik heb gelukkig een behoorlijke basisconditie. Vanavond ga ik voor het eerst samen met een collega lopen. Als ik hem goed heb zien lopen de vorige keer, loopt hij een lekker rustig tempo...dan hou ik het wel langere tijd vol.
Heb de laatste paar keer samen met mn vriendin (GotC) gelopen, maar die loopt dan eigenlijk weer net te rustig voor het mooie.

Hopelijk is die collega weer een mooie stok achter de deur :)
Ik ben van pindavlees
pi_85905776
Zo, ik heb vanochtend weer heerlijk gelopen met Evy, les 5 van 10km. Het is best lekker weer nu al staat er nog een behoorlijk windje...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:46:09 #27
38396 mazaru
pi_85906936
Les 14 van Evy ook gered. Maar vraag niet hoe. Die laatste 7 minuten hadden echt geen 30 sec. langer moeten duren.
Ik had het gevoel dat ik aan het afsterven was. :%
Maar ik voel me nu wel ontzettend trots. *O*
pi_85910583
Ik ga trouwens zondag ook proberen mee te doen met de Panbosloop, kijken of ik de 9km haal.
pi_85922856
Zojuist eigenlijk voor het eerst een half uur achter elkaar gelopen, 33minuten en een beetje om precies te zijn. 5300 meter, net iets meer dan 6minuten per kilometer. En we hebben rustig aan gedaan O+
Ik ben van pindavlees
  donderdag 2 september 2010 @ 11:58:05 #30
38396 mazaru
pi_85980586
Net geprobeerd om les 15 te lopen. Maar les 14 voelde ik nog steeds in mijn benen zitten. Ik had dus 2.4.5.6.7 moeten rennen, maar ik kwam niet verder dan 2.4.5.6.2
Voor het eerst heb ik op moeten geven :'(
Nu twee dagen rust. En ik ga dan denk ik deze hele week nog maar een keer doen. Zondag weer beginnen met les 13.
Het gaat nu net iets te snel voor me.
Maar zoals Evy zegt, het is geen wedstrijd.
En zo zie ik het ook niet, ik zie het als een uitdaging. En of ik nu die vijf kilometer in Oktober of in December kan rennen, dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit.
Maar ik zal het gaan redden! *O*
pi_85980869
idd, je hoeft echt niet elke les zo te lopen dat je het in die 10 weken redt. Je moet aanvoelen wat je kan en een keertje een les over is niets mis mee, maar gewoon verstandig :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 2 september 2010 @ 12:29:46 #32
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_85981521
ik heb al de hele week echt 0 energie.. ben dus ook nog niet gaan rennen ;(
  donderdag 2 september 2010 @ 13:41:52 #33
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_85983669
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
idd, je hoeft echt niet elke les zo te lopen dat je het in die 10 weken redt. Je moet aanvoelen wat je kan en een keertje een les over is niets mis mee, maar gewoon verstandig :)
Helemaal mee eens.
  donderdag 2 september 2010 @ 13:53:39 #34
38396 mazaru
pi_85984057
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
Het voelde in ieder geval heel verstandig om te stoppen.
Bij les 14 ben ik eigenlijk al net te lang doorgegaan. Ik had de hele dag zo'n raar weeïg gevoel in mijn hoofd door die sessie. Net geen hoofdpijn, maar het voelde vervelend.
Eens kijken hoe het volgende week gaat. Anders doe ik 13,14 en 15 net zo lang totdat het goed voelt.
  donderdag 2 september 2010 @ 14:09:02 #35
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_85984585
Ik heb vorig jaar ook zo een tijdje gehangen tussen een paar lessen. Elke keer net niet volledig gehaald. En maar blijven proberen tot ik het wel haalde. Uiteindelijk ging het prima, deed er alleen wat langer over. :P
pi_85988037
Ik wil ook eens gaan beginnen. Vanochtend bij de lidl :D zo'n hardloopshirt gehaald voor paar euro, heb eens gelezen da die dingen heus niet zo slecht schijnen te zijn :P Enfin, hoe begin ik?

Ik bedoel, ik heb die lessen van Evy gedownload en nu dacht ik zelf om bij les 12 te beginnen. Oke onzin, les 1 dus, maar om er in te komen..zou ik die dan ook 2x keer kunnen lopen? Dus vanavond en zaterdag ofzo? Mn conditie is erg verslechterd.

Wat ik wil bereiken is dus conditie omhoog en 2 tot 5 kg afvallen (vooral buik, en gezicht). Natuurlijk wil ik daarnaast gezonder eten en weer eens beginnen met fitness. Maar weet gewoon nog niet goed, waarmee ik als eerst moet beginnen. Ik heb zin om buiten te gaan hardlopen, met evy O+
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_85988269
helaas kan je niet kiezen waar je afvalt ;)

maar als je conditie zo slecht is waarom dan meteen bij les 12 willen beginnen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85988896
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:59 schreef DarkElf het volgende:
helaas kan je niet kiezen waar je afvalt ;)

maar als je conditie zo slecht is waarom dan meteen bij les 12 willen beginnen?
Mn gezicht zal wel weer lekker als laatst aan de beurt komen.. :{ maar goed, ik wil sowiezo mn conditie verbeteren en beetje afvallen...

Oh les 12.. dat was een grapje :+ :D
pi_85989149
ah ok ik las verkeerd :P

je kan natuurlijk alle lessen zo vaak doen als je wilt maar je moet wel bedenken dat die rustdagen ertussen echt nodig zijn, dus die moet je sowieso aanhouden :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85989731
Hmz, is 1 rustdag dan wel voldoende of zou ik er beter 2 of meer kunnen nemen?
pi_85990056
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:43 schreef grazz het volgende:
Hmz, is 1 rustdag dan wel voldoende of zou ik er beter 2 of meer kunnen nemen?
les/rust/les/rust/les/2 rust is het schema van evy :) je lichaam moet wennen aan deze activiteit dus daar is echt over nagedacht natuurlijk ;)

langer dan 2 dagen rust zou ik niet doen, dan bouw je niet echt op, maar moet je lichaam steeds opnieuw weer gaan wennen in het begin.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85994762
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:52 schreef DarkElf het volgende:

[..]

les/rust/les/rust/les/2 rust is het schema van evy :) je lichaam moet wennen aan deze activiteit dus daar is echt over nagedacht natuurlijk ;)

langer dan 2 dagen rust zou ik niet doen, dan bouw je niet echt op, maar moet je lichaam steeds opnieuw weer gaan wennen in het begin.
oke bedankt :)
Ik wilde om half 8 beginnen maar dat wordt em niet :') ik zit nog zo vol..
pi_86049795
Ik heb besloten: ik ga zondag hardlopen. Echt! Ik moet het gewoon weer oppakken en dan komt het wel goed. Ben klaar met antibiotica, voel me niet fit maar misschien helpt hardlopen dan wel! Merk ook dat ik toch weer een beetje aankom met gewoon eten en wel wat sport. Dus drastisch tijd voor hardlopen! Heb heerlijk rooster van de uni gehad, dus zat tijd komende weken om mijn conditie weer op pijl te krijgen.

Nu nog echt doen..

Is het al lange mouwen/broeken weer of nog niet?
pi_86054539
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 01:16 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik heb besloten: ik ga zondag hardlopen. Echt! Ik moet het gewoon weer oppakken en dan komt het wel goed. Ben klaar met antibiotica, voel me niet fit maar misschien helpt hardlopen dan wel! Merk ook dat ik toch weer een beetje aankom met gewoon eten en wel wat sport. Dus drastisch tijd voor hardlopen! Heb heerlijk rooster van de uni gehad, dus zat tijd komende weken om mijn conditie weer op pijl te krijgen.

Nu nog echt doen..

Is het al lange mouwen/broeken weer of nog niet?
Nog niet. Goed dat je weer begint ^O^ Succes

Ik moet maar even wachten tot mijn blaren genezen zijn :')
  zondag 5 september 2010 @ 00:05:11 #45
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86076474
Vanavond ging het lopen erg lekker! Moest de eerste kilometers echt opletten niet te diep te gaan, maar eenmaal warmgelopen liep ik een redelijk hoog tempo zonder klachten. Halverwege nog wel even getwijfeld om de route in te korten, maar hier niet aan toegegeven. Voor mijn gevoel lijken de afstanden ook minder ver in het donker, en bovendien was ik aan het versnellen op dit deel van de route. De laatste kilometers hoefde ik mijn tempo niet ver te laten zakken, maar ik had nog zoveel tijd over dat ik de laatste paar honderd meters rustig heb gedribbeld en uitgelopen. Totaal 8,4 KM gelopen in 45:00 minuten *O*
pi_86077955
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:27 schreef Neelix het volgende:
Ik ga trouwens zondag ook proberen mee te doen met de Panbosloop, kijken of ik de 9km haal.
Jammer dat ik nu net niet kan, we hebben een hele drukke maar ook leuke dag op m'n werk (speciale dag voor kinderen met een spierziekte). Zou 't wel leuk vinden iemand van 't forum eens in levende lijve te zien. Nou ja als 't goed bevalt misschien volgende maand :) Loop ze!
pi_86085017
ook nog steeds bezig met Evy *O*
  zondag 5 september 2010 @ 13:43:12 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86087389
Tijdje maar 1 x pw gelopen. Toch heb ik blijkbaar al een basisconditie opgebouwd want ik pikte de 20 minuten zo weer op ( was een paar weken terug gegaan met C25K). Nu naar de 30 toewerken. Ik merk trouwens dat ik 3x pw echt niet red. Zeker niet als het straks weer eerder donker wordt. Ik ga trouwens ook maar eens shoppen voor een waterdicht jack. De regen van afgelopen weken is mede debet aan het feit dat ik zo weinig heb gelopen.
pi_86087478
*puft topic binnen*
Vandaag begonnen met les 1 van Evy. Sinds ik vorig jaar mijn sportschoolabo heb opgezegd omdat ik het zonder studentenkorting veel te duur vond, heb ik helemaal nix meer aan sport gedaan en dat merk ik :@
Doel is dan ook op mn conditie een beetje op peil te krijgen, ik heb een gezond bmi dus hoef niet zo nodig af te vallen. Nu hopen dat het vol te houden is O-)
Ik vond les 1 net te doen, het eerste kwartier ging prima maar die 3 min achter elkaar waren toch best heftig. Ik vraag me wel af wat jullie bijvoorbeeld met je sleutels doen tijdens het hardlopen? Vroeger stopte ik ze nog wel eens aan mn veter maar sinds ik verhuisd ben en 4 sleutels meezeul, is dat niet echt ideaal. Had ze vandaag aan een keycord maar dat was absoluut niet handig (hoewel alle wandelaars me wel hoorden aankomen en acuut opzij gingen ;) ). Iemand de gouden tip voor me....moet ik naar de winkel voor zo'n hardlooptasje of is er ook een andere oplossing?
pi_86087858
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:46 schreef BouliBouli het volgende:
*puft topic binnen*
Vandaag begonnen met les 1 van Evy. Sinds ik vorig jaar mijn sportschoolabo heb opgezegd omdat ik het zonder studentenkorting veel te duur vond, heb ik helemaal nix meer aan sport gedaan en dat merk ik :@
Doel is dan ook op mn conditie een beetje op peil te krijgen, ik heb een gezond bmi dus hoef niet zo nodig af te vallen. Nu hopen dat het vol te houden is O-)
Ik vond les 1 net te doen, het eerste kwartier ging prima maar die 3 min achter elkaar waren toch best heftig. Ik vraag me wel af wat jullie bijvoorbeeld met je sleutels doen tijdens het hardlopen? Vroeger stopte ik ze nog wel eens aan mn veter maar sinds ik verhuisd ben en 4 sleutels meezeul, is dat niet echt ideaal. Had ze vandaag aan een keycord maar dat was absoluut niet handig (hoewel alle wandelaars me wel hoorden aankomen en acuut opzij gingen ;) ). Iemand de gouden tip voor me....moet ik naar de winkel voor zo'n hardlooptasje of is er ook een andere oplossing?
4 sleutels? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Het meeste dat ik me kan indenken om binnen te komen in je huis/appartement is 2: de sleutel van het gebouw in geval van appartementencomplex en je eigen voordeursleutel.

Ik heb er 2 bij me en die bind ik aan het koordje van m'n loopbroek.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  zondag 5 september 2010 @ 13:58:24 #51
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_86087875
in mijn tights zitten zakjes voor je sleutels.. anders denk ik toch dat je beter zo'n ding voor om je arm kan halen :)
pi_86088534
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:57 schreef Vido het volgende:

[..]

4 sleutels? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Het meeste dat ik me kan indenken om binnen te komen in je huis/appartement is 2: de sleutel van het gebouw in geval van appartementencomplex en je eigen voordeursleutel.

Ik heb er 2 bij me en die bind ik aan het koordje van m'n loopbroek.
Sleutel van de voordeur, sleutel van de tussendeur naar mijn verdieping, sleutel van eigen voordeur en fietssleuteltje (ga op de fiets naar t bos om daar te lopen, vind ik toch wat fijner dan in t centrum).
Zo'n ding aan je arm lijkt me niets, dus dan ga ik toch maar op zoek naar tights met zakken erin! Tnx voor de tip.
  zondag 5 september 2010 @ 14:26:22 #53
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86088775
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:52 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Jammer dat ik nu net niet kan, we hebben een hele drukke maar ook leuke dag op m'n werk (speciale dag voor kinderen met een spierziekte). Zou 't wel leuk vinden iemand van 't forum eens in levende lijve te zien. Nou ja als 't goed bevalt misschien volgende maand :) Loop ze!
Beviel prima! Ik heb 3 rondjes gelopen binnen 49 minuten...Ze zeggen wel dat die rondjes 3km zijn, maar volgens mijn iphone is het toch wel ietsje korter.
  zondag 5 september 2010 @ 14:29:51 #54
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86088870
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:19 schreef BouliBouli het volgende:

[..]

Sleutel van de voordeur, sleutel van de tussendeur naar mijn verdieping, sleutel van eigen voordeur en fietssleuteltje (ga op de fiets naar t bos om daar te lopen, vind ik toch wat fijner dan in t centrum).
Zo'n ding aan je arm lijkt me niets, dus dan ga ik toch maar op zoek naar tights met zakken erin! Tnx voor de tip.
Zo'n din aan je arm ga je ook niet 4 sleutels in kwijt kunnen denk ik...ik heb er een voor mijn iphone, maar mijn ene huissleutel doe ik gewoon in mijn zak. dat vakje daarvoor is veel te klein.
pi_86095444
Vraagje. Ik zit er aan te denken om eens 's ochtends voor het werk te gaan hardlopen, omdat ik van andere mensen hoor dat ze zich die dag scherper/fitter voelen. Als ik 's avonds hardloop, ben ik juist zo gaar dat ik op de bank neerplof en daarna m'n in bed induik ;)

Wat zijn jullie ervaringen?
  zondag 5 september 2010 @ 18:27:36 #56
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86095620
Ik heb momenteel problemen met mijn energiebalans. Ik denk dat je gewoon zelf moet proberen wat het beste gaat.
pi_86095670
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:20 schreef STING het volgende:
Vraagje. Ik zit er aan te denken om eens 's ochtends voor het werk te gaan hardlopen, omdat ik van andere mensen hoor dat ze zich die dag scherper/fitter voelen. Als ik 's avonds hardloop, ben ik juist zo gaar dat ik op de bank neerplof en daarna m'n in bed induik ;)

Wat zijn jullie ervaringen?
mijn man vindt dat ook lekker :) idd moet je je wel je bed uitslepen iets eerder dan normaal maar t geeft idd veel energie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86096321
Ik heb nu echt al 3x mijn wekker gezet om vroeg te gaan hardlopen, maar kan dus echt mijn bed niet uitkomen om te gaan hardlopen! Nu ga ik zometeen als t eten gezakt is. Les 15 denk ik doen, 2 4 5 6 7 dacht ik. Ben benieuwd of ik het nog een beetje kan...
pi_86096597
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:54 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik heb nu echt al 3x mijn wekker gezet om vroeg te gaan hardlopen, maar kan dus echt mijn bed niet uitkomen om te gaan hardlopen! Nu ga ik zometeen als t eten gezakt is. Les 15 denk ik doen, 2 4 5 6 7 dacht ik. Ben benieuwd of ik het nog een beetje kan...
In de ochtend lopen is echt niets voor mij, totaal geen energie. Ik loop vaak voor het avondeten, rond een uurtje of 6.

Gisteren sinds bijna 2 weken weer gelopen, omdat ik mijn enkel verzwikt had. Les 9 van Evy gedaan en die ging lekker. Moet er wel op letten dat ik in het begin niet te hard loop, want anders is het op het einde wel leeg bij mij.
Ja, schrok je toch even he!
pi_86096656
ik loop heel lekker 's ochtends juist maar loop expres ook wel eens wat later of 's avonds.... wil niet teveel wennen aan 1 tijdstip :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86097774
Kan je sochtends daar voor opstaan? ik dus echt niet.

Ok ik heb mijn kleren aan, muziek mee, nu nog de moed verzamelen om op te staan en ook echt te vertrekken O-)
pi_86097835
ja hoor geen probleem. toen het zo heet was zette ik mijn wekker op 5.45 uur :) en liep om 6 uur buiten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86097958
Moedig! Ik heb met die hitte gewoon niet gelopen. Daarom is de drempel om te beginnen denk ik ook zo hoog
pi_86098075
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:42 schreef SolnaStockholm het volgende:
Moedig! Ik heb met die hitte gewoon niet gelopen. Daarom is de drempel om te beginnen denk ik ook zo hoog
ja dat zal idd wel maar tis echt zalig renweer de laatste week!

en ik had een doel gesteld en dus vond dat ik moest rennen, ik ren ook als het regent of koud is dus hitte vond ik ook geen excuus voor mezelf ;) (jaja ik ben streng :P)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86102276
Maar wel goed dat je dat ook echt doet.

Ik ben ZO verbaasd. Ik begon met rennen (les 15 van evy) en het ging goed! Daarna les 16 eraan geplakt. En ik heb nu in totaal 1:11:20 gelopen, 10.01 km!! Ik weigerde natuurlijk net geen 10 km te hebben, dus heb een paar rondjes om het blok hier gelopen. WAUW ik ben ZO verbaasd van mezelf dat (laatste keer lopen was 26 juni ofzo) ik het nog kon. Heb het eind van les 16 (5 min rennen, 3 lopen, 5 min rennen, 2 min lopen) ook aan elkaar geplakt. Wat ben ik trots op mezelf.
  zondag 5 september 2010 @ 23:41:01 #66
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_86111128
Ik krijg sinds ik nieuwe schoenen heb veel last van mijn schenen tijdens het lopen. Het lijkt of het geen (spier/pees?) wat daar zit heel snel vermoeid raakt, zo voelt het althans, alsof het snel verzuurd. Weet iemand waardoor dit komt? En hoe ik dit probleem kan vermijden?

Ik loop overigens puur in het bos dus aan een ahrde ondegrond ligt het niet.
ff wachten nog
pi_86117853
hallo allemaal!
Met de Dam tot Dam loop in aantocht dacht ik mij ook even hier te melden.. :)
Ik moet zeggen dat ik totaal niet voorbereid ben hiervoor... Ik had vorig jaar meegedaan met de 4 mile run en die was opzicht nog wel te doen.
Nu ga ik voor de 10 mile en ik heb mij ( stom genoeg ) totaal niet goed op voorbereidt.
Na ongeveer 6 km begin ik steken te voelen in mijn onderbenen en hierdoor raak ik uit mijn concentratie waardoor mijn ademhaling ook helemaal word opgefokt!

Ik ben zowieso van plan om super rustig van start te gaan. Voor die tijd anders nog mijn benen trainen op de sport school. Iemand die mij nog eventuele tips kan geven...?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_86118517
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:41 schreef Game_Error het volgende:
Ik krijg sinds ik nieuwe schoenen heb veel last van mijn schenen tijdens het lopen. Het lijkt of het geen (spier/pees?) wat daar zit heel snel vermoeid raakt, zo voelt het althans, alsof het snel verzuurd. Weet iemand waardoor dit komt? En hoe ik dit probleem kan vermijden?

je kan voor het rennen (na je warming up) wat strek oefeningen doen en erna (na t afkoelen) ook. Misschien helpt dat?

misschien kun je hier wat aan hebben?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86118525
Ik ben ook begonnen! Evy les 1 zit erop (0-5 KM).

Moet zeggen dat het best tegen viel, ik voel het nu (dag later) nog goed in mijn benen.

Nog meer mensen net begonnen?
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_86118579
ik ben net begonnen aan week 2 van de 5 km onderhoudtraining van de atletiek unie. Das in totaal 4 weken waarbij je 3 x per week afwisselend traint.

Vandaag 10x2 minuten op wedstrijdniveau (het tempo waarop je de 5 of 10 km wil en kan lopen). met tussendoor steeds 1 minuutje wandelen. Das best pittig. een half uur aan een stuk lopen is 1 ding maar steeds afwisselende tempo's voel je wel.

Woensdag 15x1 minuut op matig tempo en vrijdag 20 minuten continue met verschillende versnellingen erin. geeft wel een gevoel alsof je echt aan het werk bent :)`

en volgende week weer andere tempo's/ tijden/afstanden...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 september 2010 @ 10:33:02 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86118689
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:41 schreef Game_Error het volgende:

Terug gaan naar winkel enhet probleem voorleggen.
pi_86118779
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

Terug gaan naar winkel enhet probleem voorleggen.
oh wacht er staat inderdaad nieuwe schoenen, dan terug gaan ja.

( goed lezen is ook een kunst 8-) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86118955
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:

[..]

misschien kun je hier wat aan hebben?
Thanks voor de tip! Hier heb ik zeker wat aan! :Y
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  maandag 6 september 2010 @ 10:46:43 #74
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_86119079
Ik volg samen met mijn vriendin en zus ook het C25K programma momenteel.
Valse start gehad ivm pijnlijke knieën, nu nieuwe schoenen, en ik voel ze nog wel, maar het houdt minder lang aan nu, dus ik heb goede hoop dat ik straks nergens last meer van heb. Als ik heb afgeleerd als een wankele bosaap over het pad heen te stampen en gewoon normaal kan rennen.
overnieuw. uitprinten. nachecken.
pi_86128270
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:26 schreef vanKampen het volgende:
Ik ben ook begonnen! Evy les 1 zit erop (0-5 KM).

Moet zeggen dat het best tegen viel, ik voel het nu (dag later) nog goed in mijn benen.

Nog meer mensen net begonnen?
Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).

Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
pi_86130922
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).

Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
MOrgen de tweede les, hoop dat het minder wordt!
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_86131667
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Het kinkt wel een beetje alsof je niet heel veel gaat hebben aan het schema tot 5km. Als je verder wil opbouwen, zou je dan niet het tweede schema pakken naar 10km?
pi_86135624
Eerst maar terug naar dat half uur in 1 stuk lopen. Ik heb wel een kwartier gelopen achter elkaar tot nu toe maar moet eerst opbouwen naar 30 min. Durfde het niet aan in 1x meteen zo lang te lopen, dan maar opbouwen (al was het niet heel zwaar). Misschien morgenochtend een half uur proberen.
  maandag 6 september 2010 @ 23:38:39 #79
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86149894
Niet opgeven in ieder geval. De eerste maanden zijn echt het zwaarst. Zolang je in jezelf blijft geloven en tussentijdse doelen blijft stellen komt het wel goed.
Als je eenmaal een bepaald niveau bereikt, herstel je ook sneller van elke training.
pi_86155676
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)

Is dat slim met spierpijn?
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:39:23 #81
38396 mazaru
pi_86157076
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:38 schreef vanKampen het volgende:
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)

Is dat slim met spierpijn?
Lijkt me niet verstandig om met spierpijn hard te gaan lopen. Misschien gewoon een flink eind stevig doorwandelen. Maar rennen zou ik niet doen. Als je een blessure oploopt, dan ben je verder van huis.
pi_86157156
spierpijn verdwijnt vaak ook door trainen, heb ik zelf gemerkt.

als je pijn in je gewichten hebt of je schenen moet je zeker niet gaan rennen maar gewoon wat spierpijn? goed inwandelen, opwarmen en afkoelen na het renne. dat iig nooit vergeten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86175099
Ik geloof niet zo in opwarmen en cooling down...en er is ook geen bewijs voor dat het werkt.

Als je echt heel erge spierpijn hebt, dan zou ik niet gaan lopen. Maar bedenk welk dat het programma van Evy er op gericht is om zon beetje iedereen naar de 5km te krijgen. Ze houden daarin best rekening met spierpijn en rustig opbouwen.
pi_86176064
Ik vind een paar minuten wandelen/dribbelen voor ik begin en wat rekken erg prettig.
afkoelen doe ik door 5 minuten te wandelen als ik klaar ben.

Tis idd maar net wat je prettig vindt. En de een vindt het onzin en de ander weer niet, denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren. Voelt het prettig, dan gewoon doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:57:59 #85
38396 mazaru
pi_86176819
Ik ben al helemaal gelukkig als ik na afloop weer normaal kan ademen. :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:32:24 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_86178367
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1 ;)
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Lekker douchen!
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:49:32 #87
38396 mazaru
pi_86179367
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:32 schreef sjak het volgende:
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1 ;)
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Ik ben terug gegaan naar les 13. Die had ik al een keer gehaald, maar toen heb ik me stuk gelopen op les 14, die haalde ik wel, maar ik was daar echt de hele dag beroerd van.

Nu heb ik Zondag les 13 weer gedaan, maar ik haalde hem niet.
Vandaag weer les 13 gedaan, nu haalde ik hem wel en het voelde goed.
Donderdag doe ik weer les 13 en dan ben ik eigenlijk van plan om nog een volle week alleen maar les 13 te lopen.

Evy gaat echt veel te snel voor me.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:52:34 #88
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_86179575
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).

Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen.... :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:59:56 #89
38396 mazaru
pi_86183241
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Fallen het volgende:
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).

Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen.... :D
Maar als je een les waar je moeite mee hebt een paar keer overdoet, dan merk je toch langzaam aan verbetering.
De één gaat nu eenmaal wat sneller dan de ander. Maar vooruitgang is vooruitgang. ;)
pi_86194676
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.

Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.

Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
pi_86202488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef vanKampen het volgende:
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.

Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.

Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
Strekoefeningen moet je niet koud doen, zeker niet als je al spierpijn hebt. Dus zorg dat je een beetje gelopen hebt, of gefietst, of whatever.

Voor de achterkant van je benen, rechtop staan, je rechtervoet links naast je linkervoet zetten en je tenen proberen aan te raken, 10 seconden vasthouden en dan voet wisselen.

Voor de voorkant van je benen, rechtop staan, een voet omhoog en die vastpakken in de boog bij je enkel (dus niet bij je tenen!). Wederom 10 seconden blijven staan, liefst zonder te steunen aan een paal of muur, dan train je meteen je enkel van je andere voet.

Beide rekoefeningen kan je twee-drie keer doen per been ofzo.
pi_86203049
vanmorgen ondanks de regen toch heerlijk gelopen :) Regenjasje aan en gaan!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 18:36:47 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86212776
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:03:27 #94
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86222288
Vanavond weer 5 KM gelopen, maar zo goed als afgelopen zaterdag ging het nu niet. Ik heb wel geprobeerd het laatste stuk het tempo erin te houden met als resultaat een tijd van 27:45 (10,8 km/u).
Wel ben ik erg blij dat een deel van het parcours een stuk beter is geworden, nu de hoofdweg en naastliggend fietspad opnieuw geasfalteerd zijn _O_
pi_86224346
Ik heb vanavond ook gelopen en volledig doorweekt geregend, maar was wel lekker om zo eens te lopen, zijn mijn nieuwe schoenen ook meteen goed ingelopen ;)

Helaas moet ik vrijdag wel naar de fysio, de pijn onder mijn wreef gaat niet echt over en de huisarts dacht dat het misschien wel beginnend hielspoor is -O-. Ik heb er met lopen niet zoveel last van, maar het is erna vooral irritant.
pi_86224441
Vandaag weer gelopen ondanks erge spierpijn van het buikdansen van gisteren.
Maar het ging lekker *O*
Nu moet ik waarschijnlijk morgen ook weer lopen want de rest van de week heb ik er geen tijd meer voor........
pi_86225868
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
pi_86231947
Tja, nu kan ik niet meer terug:

quote:
Beste,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 5 kilometer (12.30 uur).

Kijk regelmatig op http://www.vumc.nl/gebouwenloop voor de laatste informatie over de zesde VUmc gebouwenloop.
Op 23 oktober 2010 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat.
Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.

Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zaterdag 23 oktober 2010 in Amsterdam.

Organisatie zesde VUmc gebouwenloop
VU medisch centrum
http://www.vumc.nl/gebouwenloop
:)
Ik ben van pindavlees
pi_86233140
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
pi_86243175
Ja wij gaan vooral voor het halen van de 5 km en eventueel 10 km, maar ik zou niet weten hoe je harder moet gaan lopen.

Ik ga morgen weer, rond een uurtje of 10. Kijken hoever ik kom.
pi_86243444
Ik ben pasgeleden begonnen met hardlopen. Heb het nu 4x gedaan (2x per week), en had laatst 7.5km in een stuk in 40min.

Mijn korte termijn doel is om dit op te krikken naar 37:30, dan zit ik op 12km/h. Mijn probleem is dat ik vaak langzamer moet gaan lopen omdat ik wat last krijg in mijn rechterzij. Schijnt dat je dit kan oplossen door uit te ademen als je met links de grond raakt, ik ga dit even proberen.
pi_86246019
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:44 schreef Flappekz het volgende:
Tja, nu kan ik niet meer terug:
[..]

:)
Coolies, Succes!
pi_86246214
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:46 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
Ah nog een topic. Danku zal de OP eens doornemen.
  donderdag 9 september 2010 @ 18:01:37 #104
38396 mazaru
pi_86249433
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:36 schreef Aventura het volgende:
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
Ik ben zo'n jack gaan halen. Leuk ding voor 14 euro. Met bonuskaart nog maar 11 euro. Thuisgekomen maakte ik de zak open... zitten er twee in!
Dat heet nog eens 'op de kleintjes letten' :o
En nee, ik ga niet helemaal terug naar AH om er 1 terug te geven!~ *O*
pi_86313121
Haha dat is lekker!

Ik ga zometeen weer lopen, morgen als ik niet te veel spierpijn heb ook. Lekker voor de rest niks doen in het weekend!
pi_86313301
vanmorgen , als deel van de onderhoudstrainingen op de 5 km, 20 min gelopen waarvan in de laatste minuten 3x versnellen.. Zwaar!!! :D maar wel lekker :Y
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86317045
Netjes

Ik ben net terug, WAT IS HET HEET zo vol in de zon! Misschien heb ik zelfs nog een kleurtje gekregen haha. Ik heb les 18 gelopen en daarna zelf nog 15 min achter elkaar. Totaal 7.9 km in 55 min. Valt tegen vergeleken met vorige keer. Ik denk dat ik 's avonds gewoon beter loop. En heel gek, ik loop goed als ik van te voren echt kapot ben.
pi_86345704
Net de singelloop gedaan in Enschede. 8,2 km (5 mijl) in 42.nogwat. Ging niet zo heel best, maar wel een leuk rondje!

Gemiddeld 11.59 km/h. Hoopte stiekem op 12.00 km/h gemiddeld te zitten. Anyway, toch een PR gelopen op de 8!

[ Bericht 18% gewijzigd door Skv op 12-09-2010 20:25:18 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 12 september 2010 @ 17:47:11 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_86349365
Nou, ik vind het knap hoor!
Ik heb vandaag Evy 3 gelopen, dat ging wel lekker. Maar wat was het warm...onverwacht. Al zie ik dat ik het hier had kunnen lezen ;)
Lekker douchen!
pi_86350682
Ja maar het lijkt als je niet loopt toch altijd niet zo warm. Pas als je begonnen ben, merk je pas hoe heet het ook eigenlijk is.

Ik ga morgen weer.
  zondag 12 september 2010 @ 19:07:35 #111
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86352189
Bah, vrijdag bij de fysio geweest en ik heb de peesplaat onder mijn voet toch een beetje overbelast. Moet nu rustig aan doen en het houden bij de crosstrainer ipv hardlopen.
4 weken shockwave therapie en dan moet het een aardig eind over zijn hoop ik..
  zondag 12 september 2010 @ 19:55:33 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86354080
Een uur gelopen vandaag :D
Niet helemaal aan een stuk door maar met een paar wandelpauzes. Maar toch meer dan ik gewend ben.
Ben trots :)
  zondag 12 september 2010 @ 23:37:08 #113
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86366782
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
pi_86367302
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:37 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
Lekkere snelheid!
  zondag 12 september 2010 @ 23:55:27 #115
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86367635
Het gaat nu inderdaad wat beter. Erg fijn om na een half jaar trainen eindelijk de weg omhoog te hebben gevonden!
pi_86371930
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf... :( Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.

Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86372665
Zijn er nog meer mensen die gisteren de Bridge to Bridge loop hebben gedaan? Het was mijn eerste loop; 5 km in 30.18. Geen toptijd, maar ik ben er wel heel blij mee aangezien het de eerste keer wat dat ik uberhaupt 5 kilometer achter elkaar, zonder onderbrekingen en zonder wandelen liep. Het was ook echt een toffe ervaring om aan zo'n loop mee te doen.

Loopmaatje en ik hebben al afgesproken dat we volgend jaar voor de 10km gaan :)
  maandag 13 september 2010 @ 09:58:49 #118
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86373950
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:04 schreef incognitoomuch het volgende:
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf... :( Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.

Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
pi_86374038
paar keer per dag koelen idd. en rust geven. geen idee of je dan zaterdag t kan lopen...

ik ga zo eens training 7 doen van de onderhoudstrainingen 5 km. 5-4-3-2 minuten in afwisselende tempo's : dribbelen, joggen, matig tempo, wedstrijdtempo. leuk wel die afwisseling.

vrijdag staat er weer een duurloop met versnellingen op t programma zag ik net :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86395542
Ik zit op de 10KM! 10.2 in 61 minuten gelopen, net iets langzamer dan waar ik de 8-9KM op liep de afgelopen paar weken (10.4-10.6KM per uur) maar heb ook een druk weekend achter de rug, ik ben best tevreden. Op deze snelheid had ik 't gevoel zo nog een flink stuk door te kunnen lopen, maar toch maar gestopt, wil niet overbelasten.
  maandag 13 september 2010 @ 21:18:38 #121
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86397704
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
  maandag 13 september 2010 @ 21:59:02 #122
38396 mazaru
pi_86400231
Ik heb trouwens zowel de 0-5km als de 5-10km reeksen van Evy geupload op mediafire.
Ik weet niet of het geoorloofd is om hier de links om ze te downloaden door te geven?
pi_86409342
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Neelix het volgende:
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
Ja, een paar minuutjes plakte ik er zelf ook vaak achteraan bij Evy 0-5... 2, 3 minuutjes ofzo, soms 4 of 5 bij de laatste weken. Daarbij had ik geen klachten, nauwelijks spierpijn gehad. En om heel eerlijk te zijn stond er voor vandaag ook eigenlijk nog maar 55 minuten op 't programma :P Maar dat was dus vijf minuten extra op de 55, nog geen 10%. Als ik lees over degenen die anderhalf of twee lessen lopen, dan denk ik vaak 'als die er morgen maar geen spijt van heeft'! :D
pi_86426417
Iemand nog een startnummer kopen voor de damloop aanstaande zondag ?
Ivm blessureleed maak ik er zelf geen gebruik van.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:46:17 #125
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86455140
Gisteren nieuwe schoenen gekocht:

En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
pi_86455356
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:46 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren nieuwe schoenen gekocht: [ afbeelding ]

En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
Succes!

Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is :')
pi_86455416
vanmorgen was het echt zalig hardloopweer; zonnetje en fris. Goeie combi.

Over anderhalve week, oftewel 4 trainingen ben ik klaar met het onderhoudsschema van de 5 km en dan ga ik door met de 10 km medium van de atletiekunie. Dat zijn 18 trainingen. geen idee of ik het red in 18 keer maar dat zien we dan wel weer.

heb wel zin om door te gaan naar de 10 km :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86460363
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:58 schreef Neelix het volgende:

[..]

Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
Had er gelijk ijs op gedaan (op mijn werk :') ) niet al teveel geleunt op mijn linkerbeen, en de trappen zoveel mogelijk vermeden.

Sinds gisteren is mijn knie weer helemaal beter! :Y Ben hartstikke blij! Nu maar afwachten hoe dat zondag met de Damloop gaat. Het schijnt perfect weer te worden! 16 graden, droog met af en toe zon en windkracht 3. ^O^
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86479005
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Cudles het volgende:

[..]

Succes!

Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is :')
Ouch! Van het hardlopen ook?

Ik ga misschien morgen, ligt eraan of een vriend op tjd klaar is, anders heb ik zelf nog volleybaltraining morgen. Dan ga ik zondag pas weer, waarschijnlijk gaan we met zijn 4en lopen, waarvan ik de beste conditie heb. Dus gok dat ik ver vooruit op ze zal lopen, stiekem geeft dat ook een lekker gevoel. ik hoop dat het weer ook een beetje mee zit!
pi_86528143
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)

wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden :s)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:42:41 #131
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86528564
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)

wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden :s)
Goed bezig!

Hoe meet je je snelheid?
pi_86529352
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Goed bezig!

Hoe meet je je snelheid?
afstand / tijd
pi_86529382
Ticket voor damloop is verkocht.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86530414
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Goed bezig!

Hoe meet je je snelheid?
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed! :)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86530531
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:37 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed! :)
of je kijkt idd naar afstand en tijd :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:58:25 #136
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86531164
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen :P
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:30:01 #137
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86536786
Zo'n GPS horloge is natuurlijk een precies instrument, maar wel duur!
pi_86536847
Als er nou ook een mp3 speler inzat had ik em gekocht!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86538922
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:58 schreef Neelix het volgende:
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen :P
Toen ik vorige week die 8 km liep met mijn iPhone aan met runkeeper draaiende had ik slechts 20% verbruikt in ruim 40 minuten..
pi_86606536
Mijn telefoon (nokia) is na 5 kwartier sportstracker er evenlang muziek nog geen streepje minder. Verschilt denkik heel erg per apparaat wat je gebruikt!

Ik heb net 8.78 km gelopen, gemiddelde snelheid 8 km/h maar das met loopstukjes enz, loop met rennen ongeveer 10 km/h. Ik ga spierpijn krijgen joh
  zondag 19 september 2010 @ 20:54:47 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86613278
Whaaaaaa!!!! *O*

3,5 week vakantie (niks gedaan ;) ) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop! *O* 4,94km! *O* Whahaaaaaaaaaaa!!!!!! *O*
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan! :D _O- :P
pi_86614091
Zo dat is netjes! Goed hoor!
  maandag 20 september 2010 @ 20:40:38 #143
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86651189
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.

Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
  maandag 20 september 2010 @ 21:26:35 #144
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86653449
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:40 schreef pdiscs het volgende:
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.

Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
pi_86657281
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned! :Y
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86657515
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaaa!!!! *O*

3,5 week vakantie (niks gedaan ;) ) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop! *O* 4,94km! *O* Whahaaaaaaaaaaa!!!!!! *O*
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan! :D _O- :P
goed zo BE!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 20 september 2010 @ 22:48:13 #147
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86657795
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
Nice! Daar moet ik volgend jaar ook eens naar kijken, dat lijkt me best leuk.

Ik ben voorlopig even aan mijn crosstrainer gebonden.... -O-
Ik mag van de fysio niet buiten hardlopen om mijn peesplaat een beetje kans te geven te herstellen.

Maar ik ga gewoon stug door met Evy deel 2, les 9 zit er alweer op :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:09:18 #148
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86664570
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:

[..]

Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
Dat doe ik al.
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:16:08 #149
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86666063
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:09 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dat doe ik al.
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?

Is het stijf 's ochtends als je op staat of lange tijd stilzit?
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:22:19 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86666215
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Gaaf! :Y
pi_86666248
Vanmorgen voor het eerst sinds weken weer gelopen. Lekker rustig aan begonnen, want ik had geen zin in alweer rugproblemen.
Maar op een gegeven moment voelde ik me zo lekker, dat ik vanzelf sneller ben gaan lopen. Met als resultaat 5km in 30.40 ^O^
Ik ben van pindavlees
pi_86666972
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Flappekz het volgende:
Vanmorgen voor het eerst sinds weken weer gelopen. Lekker rustig aan begonnen, want ik had geen zin in alweer rugproblemen.
Maar op een gegeven moment voelde ik me zo lekker, dat ik vanzelf sneller ben gaan lopen. Met als resultaat 5km in 30.40 ^O^
^O^ nice

ik zit zelf weer met loopmotivatie probleem, zit te denken om mezelf in te schriven voor de laan van meerdertloop en de 7heuvelenloop als motivatie.
pi_86667009
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:48 schreef CaLeX het volgende:

[..]

^O^ nice

ik zit zelf weer met loopmotivatie probleem, zit te denken om mezelf in te schriven voor de laan van meerdertloop en de 7heuvelenloop als motivatie.
Daarom ben ik hiervoor ingeschreven: http://www.vumc.nl/gebouwenloop ^O^
Ik ben van pindavlees
pi_86667549
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Daarom ben ik hiervoor ingeschreven: http://www.vumc.nl/gebouwenloop ^O^
Ik heb een keer in de HHS een gebouwenloop gedaan, het resultaat staat in mijn Fobo volgens mij. Daar doe ik dus niet zo snel meer aan mee :p
pi_86667978
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik heb een keer in de HHS een gebouwenloop gedaan, het resultaat staat in mijn Fobo volgens mij. Daar doe ik dus niet zo snel meer aan mee :p
Da's ook gek :P
Ik ben van pindavlees
pi_86668151
trappen op en af + een eindsprint = geen goede combinatie
pi_86668163
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:29 schreef CaLeX het volgende:
trappen op en af + een eindsprint = geen goede combinatie
In je spijkerbroekie :P
Ik ben van pindavlees
pi_86668515
Amsterdam marathon is een mooie afstand van 8km. Niet te zwaar en ook weer niet te kort!
*Heeft zichzelf opgegeven...
Nog meer liefhebbers?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86668962
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:29 schreef Flappekz het volgende:

[..]

In je spijkerbroekie :P
ja, was een korte estaffete run (onder werktijd:p)
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:19:26 #160
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86669847
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:16 schreef Neelix het volgende:

[..]

10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?

Is het stijf 's ochtends als je op staat of lange tijd stilzit?
Meestal maar één keer.

'S Ochtends voelt mijn kuit redelijk stijf, het is me niet opgevallen dat het ook zo is als ik lange tijd stil heb gezeten.
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:22:20 #161
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86669920
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:19 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Meestal maar één keer.

'S Ochtends voelt mijn kuit redelijk stijf, het is me niet opgevallen dat het ook zo is als ik lange tijd stil heb gezeten.
Als je een stijfheid hebt die na een paar minuten lopen wegtrekt heb je waarschijnlijk toch wat aan je achillespees. Dan zou ik even wat rustiger aan doen en misschien es naar de fysio gaan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:10:36 #162
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86673394
Ben net klaar bij de fysio. Die vertelde me voorzichtig te beginnen, wat ik heb gedaan. Ik hoef pas terug te komen als de klachten erger worden of als de klachten niet weg gaan. Die stijfheid wordt steeds minder erg, dus er zit enige vooruitgang in. Ik heb niet persé de dag na het rennen meer klachten.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:06:52 #163
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86675144
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:10 schreef pdiscs het volgende:
Ben net klaar bij de fysio. Die vertelde me voorzichtig te beginnen, wat ik heb gedaan. Ik hoef pas terug te komen als de klachten erger worden of als de klachten niet weg gaan. Die stijfheid wordt steeds minder erg, dus er zit enige vooruitgang in. Ik heb niet persé de dag na het rennen meer klachten.
Okay, dan gewoon rustig aan doen idd en misschien het schema volgen met een extra rustdag ertussen af en toe.

Voor de duidelijkheid, ik ben geen arts of fysio, dus je moet doen wat je zelf goed vindt hoor :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:26:52 #164
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86675813
Zo lang ik het gevoel heb dat ik vooruit ga volg ik het schema (Evy). Mochten mijn "klachten" verergeren, neem ik inderdaad extra rustdagen en/of ga ik terug naar de fysio (zoals met de fysio afgesproken).

Maakt niet uit of je wel of geen fysio of arts bent, alle tips en hulp zijn welkom!
pi_86678601
Ik ben 2 weken terug ook begonnen met hardlopen. Vanmorgen een rondje gerend van 5,8km in 30 minuten. Ging opzich wel lekker, maar er had meer ingezeten aangezien ik nog energie over had. Volgende keer ga ik denk ik voor de 7km.

Op de Garmin connect website gedetailleerd te bekijken :) :
http://connect.garmin.com/activity/49906411
pi_86703314
Wauw dat doe je snel zeg!

Ik ging vandaag les 23 lopen: 10 1 12 1 12, WAT EEN RAMP. Had kramp in mn voeten, had t heet en het ging gewoon niet. Normaal ploeter ik me er wel doorheen, maar ben na de eerste 12 min gestopt en naar huis gewandelt (was nog 2/3 km). Uiteindelijk 3.8 km gerent in 23 min. Wel redelijk goed tempo, maar kon van de kramp gewoon niet meer.
pi_86703592
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:39 schreef kwaadraad het volgende:
Ik ben 2 weken terug ook begonnen met hardlopen. Vanmorgen een rondje gerend van 5,8km in 30 minuten. Ging opzich wel lekker, maar er had meer ingezeten aangezien ik nog energie over had. Volgende keer ga ik denk ik voor de 7km.

Op de Garmin connect website gedetailleerd te bekijken :) :
http://connect.garmin.com/activity/49906411
Wat heb je betaalt voor dat klokje? Ik wil dr namelijk ook binnenkort 1tje aanschaffen! :)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86704693
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:47 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Wat heb je betaalt voor dat klokje? Ik wil dr namelijk ook binnenkort 1tje aanschaffen! :)
Had de forerunner eerst besteld bij 4launch, daar is 'ie namelijk het goedkoopste. Kreeg helaas te horen dat het horloge niet meer op voorraad is en dat het even kon duren voordat ze weer binnen komen. Uiteindelijk het horloge besteld bij futurumshop.nl voor 10 euro meer (¤169,-). Ik heb verder geen ervaring met hartslagmeters, maar tot zover kan ik dit klokje alleen maar aanraden.
  woensdag 22 september 2010 @ 11:51:37 #169
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86705727
Gister met nieuwe schoenen 3.3km gelopen. Wil wat vaker gaan lopen, omdat ik klein beetje wil afvallen en mijn krachttraining drie keer per week helpt niet echt met afvallen.. Vind het ook fijn om te lopen. Alleen ik gister dus weer lopen met joggingsbroek en losse boxershort.. gaat verschrikkelijk schuren, heb aan de linkerkant aan de binnenkant van mijn been echt een schuurplek. Kan nog best doorrennen alleen omdat het zo schuurt moet ik gewoon stoppen.

Iemand had het over Lycra of zo? Ik zoek eigenlijk een beetje een goedkope oplossing. Gewoon een strakke boxershort?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_86706784
je kan idd een strak broekje eronder aantrekken met pijpen die lang genoeg zijn om die plek te beschermen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86706843
Ik heb dat probleem met mijn nipples.. ( klinkt misschien een beetje bah :') ) maar ik heb na een flinke afstand rennen ontzettende last hiervan. Nu draag ik gewoon een rashguard (strak shirt met lange mouwen) en helemaal nergens last meer van! :)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86706978
Yee ik heb eindelijk 30 minuten gelopen! 4,35 km door mooi Watergraafsmeer. Kun je nagaan dat ik vroeger bij de coopertest 2,65 km liep in 12 minuten :') Ben blij dat ik weer een beetje conditie begin te krijgen (ben overigens 20 jaar).

edit: Bedenk me nu dat je natuurlijk harder kan gaan rennen in die 12 minuten :@
pi_86707010
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:31 schreef Cudles het volgende:
Yee ik heb eindelijk 30 minuten gelopen! 4,35 km door mooi Watergraafsmeer. Kun je nagaan dat ik vroeger bij de coopertest 2,65 km liep in 12 minuten :') Ben blij dat ik weer een beetje conditie begin te krijgen (ben overigens 20 jaar).

edit: Bedenk me nu dat je natuurlijk harder kan gaan rennen in die 12 minuten :@
_O_
Ik ben van pindavlees
pi_86707148
Ah ja de coopertest, dan ben je nog jong en fit :+

morgen weer eens hardlopen, en dan zaterdag weer; de 5 km.
Oh nee vanmiddag maar 5 km en vrijdag ook, morgen heb ik Pilates.

Volgende week ga ik beginnen met de trainingen voor de 10 km. Je moet jezelf wel een beetje uit blijven dagen nietwaar?

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkElf op 22-09-2010 12:53:19 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 22 september 2010 @ 13:19:59 #175
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_86708363
Hey allemaal,

Ik ben deze zomer begonnen met hardlopen en ik zit nu op de 10km in 3 kwartier op verharde wegen (doe ook aan aikido, paardrijden, fitness en veel fietsen dus had al redelijke basisconditie). Nu ben ik eigenlijk aan het trainen voor de Kon. Landmacht/Marine waar ik aan de slag wil na bachelor Natuurkunde. Om deze reden loop ik veel in het bos.. en nu komt het probleem ;)
Ik loop nu met normale hardloopschoenen maar dat is eigenlijk niet te doen in het bos! Binnen 5 minuten zijn mijn voeten drijfnat en zitten ze onder de modder. Ik kan echter alleen hardloopschoenen vinden die deels ventilerend zijn :(. Weet iemand misschien goede hardloopschoenen of iets dat er in de buurt komt die gewoon helemaal dicht zijn wanneer ik niet elke week met vervelende zolen zit :9
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86709621
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:19 schreef Iska het volgende:
Hey allemaal,

Ik ben deze zomer begonnen met hardlopen en ik zit nu op de 10km in 3 kwartier op verharde wegen (doe ook aan aikido, paardrijden, fitness en veel fietsen dus had al redelijke basisconditie). Nu ben ik eigenlijk aan het trainen voor de Kon. Landmacht/Marine waar ik aan de slag wil na bachelor Natuurkunde. Om deze reden loop ik veel in het bos.. en nu komt het probleem ;)
Ik loop nu met normale hardloopschoenen maar dat is eigenlijk niet te doen in het bos! Binnen 5 minuten zijn mijn voeten drijfnat en zitten ze onder de modder. Ik kan echter alleen hardloopschoenen vinden die deels ventilerend zijn :(. Weet iemand misschien goede hardloopschoenen of iets dat er in de buurt komt die gewoon helemaal dicht zijn wanneer ik niet elke week met vervelende zolen zit :9
Ik denk dat je dan beter voor iets van lichte wandelschoenen kunt gaan.
Ik heb een tijdje geleden bij de Zwerfkei nieuwe wandelschoenen gekocht die bijna voor hardloopschoenen zouden kunnen doorgaan. Die zijn met GoreTex gevoerd dus zouden redelijk waterdicht moeten zijn maar toch ventilerend. De ervaring met de stortbuien van vorige week is wel dat dat niet helemaal dicht is, maar toch redelijk droog blijft.
Of je neemt niet venitlerende wandelschoenen...
pi_86712664
30 min gedaan, laatste 3 minuten weer 3x30 sec versnellen. In totaal 4.6 km dus zo'n 9.2 km p/u.
Ben ik tevreden mee, Ging wel zwaarder dan verwacht maar het is ook echt heel warm ineens :o Pfff. Ik ben écht geen warmweer loopster.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86713279
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:26 schreef DarkElf het volgende:
30 min gedaan, laatste 3 minuten weer 3x30 sec versnellen. In totaal 4.6 km dus zo'n 9.2 km p/u.
Ben ik tevreden mee, Ging wel zwaarder dan verwacht maar het is ook echt heel warm ineens :o Pfff. Ik ben écht geen warmweer loopster.
Horen die versnelling bij een schema wat je volgt of heb je die er zelf bijbedacht?
pi_86713403
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:43 schreef Cudles het volgende:

[..]

Horen die versnelling bij een schema wat je volgt of heb je die er zelf bijbedacht?
is een schema van de atletiek unie :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 22 september 2010 @ 16:01:20 #180
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_86714034
Na alle Run Keeper, Adidas MiCoach en Runtastic programma's is ook Nike nu eindelijk over de brug gekomen met een GPS-tracker voor de iPhone.

Dus voor de mensen die met Nike+ aan de slag gingen, kunnen nu ook zonder externe sensor gebruik maken van Nike+ op hun iPhone. De app kost ¤ 1,59 en heeft iOS4 nodig.

Overigens heb ik hem zelf aan de praat op een iPhone 3G (maar wel jailbroken, ik weet niet of dit uitmaakt), die volgens de info in de iTunes Store niet vermeld staat. Voorheen kon je de iPhone 3G ook al niet gebruiken met de externe sensor, alleen de 3GS en iPhone 4. Eindelijk wordt Nike+ weer wat bruikbaarder voor 3G bezitters.
pi_86721514
Hm, de slak kroop weer door 't bos vandaag. :{ Had weer 's niet genoeg gedronken gisteren & vandaag, met 15C kan ik daar nog wel mee wegkomen maar met 20C breekt dat toch wel op... Wel m'n geplande route uitgelopen zonder stoppen of wandelen, 8.57KM, maar deed er 55.5 minuten over ipv 50 of nog iets minder! :@
En 'n nieuw lusje aan de route bedacht, dat was wel leuk alleen 1 stukje smalle stoep liep niet lekker (onhandig kronkelen om uitritten, geparkeerde auto's enz). Volgende keer ga 'k een ander straatje door 't dorp proberen!
  woensdag 22 september 2010 @ 21:51:27 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86729425
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:24 schreef DarkElf het volgende:
je kan idd een strak broekje eronder aantrekken met pijpen die lang genoeg zijn om die plek te beschermen?
Morgen maar even strakke boxershort halen bij de Hema. Ben nog niet zo'n fanatieke loper dat ik 30 euro over heb voor een volledige Lycra-renonderbroek of zo. :')

Gister op mijn nieuwe schoenen voor het eerst wat gelopen. 3.3km in 20 minuten. Gemiddeld maar 05:38 minuten per kilometer, maar ach. Rustig beginnen hè.
pi_86729458
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Morgen maar even strakke boxershort halen bij de Hema. Ben nog niet zo'n fanatieke loper dat ik 30 euro over heb voor een volledige Lycra-renonderbroek of zo. :')

Gister op mijn nieuwe schoenen voor het eerst wat gelopen. 3.3km in 20 minuten. Gemiddeld maar 05:38 minuten per kilometer, maar ach. Rustig beginnen hè.
Da's voor mij echt niet rustig hoor :o
Ik ben van pindavlees
  woensdag 22 september 2010 @ 21:53:27 #184
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86729528
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:01 schreef Fallen het volgende:
Na alle Run Keeper, Adidas MiCoach en Runtastic programma's is ook Nike nu eindelijk over de brug gekomen met een GPS-tracker voor de iPhone.

Dus voor de mensen die met Nike+ aan de slag gingen, kunnen nu ook zonder externe sensor gebruik maken van Nike+ op hun iPhone. De app kost ¤ 1,59 en heeft iOS4 nodig.

Overigens heb ik hem zelf aan de praat op een iPhone 3G (maar wel jailbroken, ik weet niet of dit uitmaakt), die volgens de info in de iTunes Store niet vermeld staat. Voorheen kon je de iPhone 3G ook al niet gebruiken met de externe sensor, alleen de 3GS en iPhone 4. Eindelijk wordt Nike+ weer wat bruikbaarder voor 3G bezitters.
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)
pi_86729699
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)
Volgens mij werkt dat wel gewoon hoor. Hij gebruikt alleen GPS om te tracken, kompas is niet nodig.

Ik heb vanavond toch weer buiten gelopen, eigenlijk een dag te vroeg, en eigenlijk mag het niet van de fysio vanwege mijn peesplaat...maar het was zo'n mooi weer, en voelde me zo lekker dat ik gewoon gegaan ben *O*
  woensdag 22 september 2010 @ 22:17:48 #186
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86730727
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef Neelix het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat wel gewoon hoor. Hij gebruikt alleen GPS om te tracken, kompas is niet nodig.

Ik heb vanavond toch weer buiten gelopen, eigenlijk een dag te vroeg, en eigenlijk mag het niet van de fysio vanwege mijn peesplaat...maar het was zo'n mooi weer, en voelde me zo lekker dat ik gewoon gegaan ben *O*
Tof zal het aan hem doorgeven. Het was ook heerlijk weer vandaag. Gisteravond was het best fris, maar wel lekker met gewoon een trui aan. Zweten!
  woensdag 22 september 2010 @ 22:29:58 #187
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86731374
Ja, vandaag was het erg lekker weer om te hardlopen! Ben vanavond iets eerder gaan lopen en de laagstaande zon gaf me een extra stimulans om iets harder te lopen, om voor het donker worden thuis te zijn.

En met succes, want ondanks de warmte heb ik eindelijk de tijd op de 7,65 KM verbeterd naar 41:30 (11,1 km/u) *O*

Binnenkort wil ik meedoen met een 5 KM wedstrijd dus probeer ik in ieder geval twee keer per week te lopen naast de fitness.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ach3r0n op 23-09-2010 15:57:23 ]
pi_86734230
Gegroet, hier een nieuwe hardloper :)

Sinds maandag weer eens begonnen met hardlopen. Een paar jaar geleden in een opwelling dure schoenen gekocht maar in de tussentijd maar max 10x mee gelopen. Ik heb vorig jaar wel heel veel aan wielrennen gedaan, maar door de geboorte van mijn zoontje in Februari heb ik daar geen tijd/zin meer voor gemaakt en heb hierdoor maar max 150km op de fiets gezeten :{ Het is ook wel te zien in mijn gewicht, buikje en conditie, die liggen niet meer op 1 lijn om het zo maar te zeggen :)

Anyhow, maandag de stoute schoenen maar weer aangetrokken. Telefoon met GPS, mp3 speler, hardloopkleding aan en gaan. 4.4km in 28min met een gemiddelde snelheid van 9.24km/u. Best netjes voor een 'beginner' welke nog wat conditie over had van het fietsen.

Vandaag begonnen met de training van Evy, ik wil als huidige doel de 5km in één keer kunnen lopen en daarna doortrainen voor de 10km. Helaas vergeten de gpstracker aan te slingeren (Cardiotrainer op Android) dus daar heb ik geen specs van. Ik ben begonnen met training 20, 4x8min met rusttijden van 1,2,1 & 1 minuut. De laatste 8 minuten waren erg zwaar, de rest was goed te doen dus ik wil vrijdag en zondag nogmaals deze training doen om een beetje in te komen en daarna doorgaan met de rest van de trainingen.

Dit weekend ga ik naar Texel, dus wil op het strand gaan hardlopen. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan en dat was wel uitermate relaxed!! Als ik dichter bij het strand zou wonen zou ik lekker op de fiets naar het strand gaan als warming-up en dan op het strand rennen, heerlijke frisse lucht en heerlijk rustig ^O^

Gelijk even een vraagje aan mede-beginners betreffende het timen van de training, hoe doen jullie dit? Gewoon een horloge met stopwatch waar je op kijkt als er bijv. 8 min om zijn, dan reset en start voor de 1 min rust of hebben jullie een horloge/telefoon waar je de trainingsintervallen in kan stellen en die je hiervoor waarschuwt? Even Evy buitergelaten, die geeft het ook aan maar zou wel aan haar schema willen houden maar luister toch liever naar mijn eigen muziek :)

Edit: vandaag ben ik in de Bernisse gaan lopen, hier vlakbij Spijkenisse en dat was ook wel lekker. Ik sloeg alleen de verkeerde afslag in waardoor ik langs een mooie plas liep, maar helaas daarna ook door het hoge natte gras, dus de laatste 15min met natte schoenen/sokken gelopen :(

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_86745220
Ik loop sinds ongeveer 6 weken hard en het gaat steeds beter, naar mijn idee bouw ik het rustig op. Heb tijdens het lopen geen pijn in mijn knieen en enkels en heb goede schoenen, mijn conditie staat me toch in de weg om te lang achter elkaar te kunnen lopen haha.
Maar nu komt het, als ik dus met een paar vingers druk op mijn scheenbenen doet dat zo ongelooflijk veel zeer!! Maar tijdens lopen geen pijn, alleen soms aan het einde het gevoel dat mijn spieren meer ruimte willen hebben, dat ze sneller willen groeien dan er ruimte voor is zeg maar.

Wat moet ik doen? is dit een voorbode van een blessure of kan ik rustig doorlopen (zolang het geen pijn doet)??
  donderdag 23 september 2010 @ 15:55:11 #190
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86752464
Volgens mij is het toch overbelasting en een voorteken van shin splints. Ikzelf heb alleen lichte irritatieklachten ervaren in de periode dat ik ook last had van mijn kuiten. Wel heb ik in een ver verleden soortgelijke klachten gehad met voetbal. Waarschijnlijk ook een van de redenen dat ik er toen mee gestopt ben.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:22:22 #191
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86784475
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik gebruik RunKeeper met een 3G, kan prima. Het gaat om de GPS namelijk.

Hier gaat het al heel lang minder, het lukt me niet om vaker dan 1x per 6 dagen te lopen. Het is nogal druk op mijjn werk. Ik hou er op zich wel e.e.a. mee op peil, want ik loop elke keer tussen de 20 en 30 minuten.
Het kost me niet heel erg veel moeite. Alleen kom ik op deze manier natuurlijk niet goed vooruit.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik e.e.a. kan inplannen, nu het zo vroeg weer donker wordt. Ik ben 11 uur per dag van huis. Vrij za en zo werk ik niet, dus ik ben al wel van plan om vrij en zon te lopen. Alleen lukt 1 van de 2x dus soms niet...Ik denk erover om de loopband op de sportschool te proberen ofzo.
pi_86819934
30 min, 9.6 km/u , ik ben dik tevreden *)

ik zie mezelf vooruit gaan de laatste weken, leuk is dat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86820071
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:38 schreef DarkElf het volgende:
30 min, 9.6 km/u , ik ben dik tevreden *)

ik zie mezelf vooruit gaan de laatste weken, leuk is dat.
^O^
Straks ook 30 minuten rennen, mijn streven is de 5km halen. Als dat lukt ga ik verder met het Evy schema van 5->10km
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:12:54 #194
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86820485
Mijn GPS wou niet meewerken net. Runkeeper zegt dat ik maar 3.85km heb gelopen maar dat klopt niet. Op het kaartje staat ook gewoon een driehoek hemelsbreed over de kaart heen. Inplaats van gewoon de route die ik gelopen heb. Ach ja. Wel lekker gelopen. Denk rond de 4.2km in iets van 32 minuten.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:09:17 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86821636
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn GPS wou niet meewerken net. Runkeeper zegt dat ik maar 3.85km heb gelopen maar dat klopt niet. Op het kaartje staat ook gewoon een driehoek hemelsbreed over de kaart heen. Inplaats van gewoon de route die ik gelopen heb. Ach ja. Wel lekker gelopen. Denk rond de 4.2km in iets van 32 minuten.
Had je wifi uitgezet?
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:38:09 #196
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86822346
Jup.
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:06:51 #197
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86837136
Aan de ene kant zijn al die moderne snufjes wel handig, maar het kan ook afleiden van het hardlopen. Als beginnend hardloper kan ik een redelijke inschatting maken van de snelheid die ik loop. Interessanter is de bijbehorende hartslag, deze zal bij mij toch vaak aan de hoge kant wezen.

Binnenkort wil ik wel een sporthorloge kopen als hulpmiddel bij het trainen van intervallen, zodat ik tussentijden kan meten.

Vanmiddag heb ik wel alvast extra loopkleding aangeschaft c_/
pi_86837760
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Ach3r0n het volgende:
Aan de ene kant zijn al die moderne snufjes wel handig, maar het kan ook afleiden van het hardlopen. Als beginnend hardloper kan ik een redelijke inschatting maken van de snelheid die ik loop. Interessanter is de bijbehorende hartslag, deze zal bij mij toch vaak aan de hoge kant wezen.

Binnenkort wil ik wel een sporthorloge kopen als hulpmiddel bij het trainen van intervallen, zodat ik tussentijden kan meten.

Vanmiddag heb ik wel alvast extra loopkleding aangeschaft c_/
Dat idee had ik ook wel, dat mijn hartslag hoog zou zijn. Maar laatste tijd sta ik dus vaak op de crosstrainer (die zegt dat ik 26km/u doe :')) en dan heb je een hartslagmeter erbij. Als ik dan een tijdje bezig ben komt mijn hardslag nog steeds rond de 130 uit, dus daar ben ik dik tevreden mee.

Maar ik wil toch ook wel eens gaan kijken voor een goed horloge met hartslagmeter en eventueel GPS. Hardlopen bevalt me nu prima en dat wil ik ook nog wel een tijdje blijven doen, dus dan kan ik er ook wel wat in investeren...
pi_86837773
Lekker gelopen, en geen slak vandaag; 10.67KM in 63.5 minuten. Nog net boven de 10KM/uur gebleven, best okay op die afstand.
En blij dat ik m'n korte mouwtjes had aangetrokken, was tijdens het lopen nog warm genoeg. Zit wel elke keer een beetje te aarzelen, nu de temperatuur toch aan het zakken is.
pi_86837871
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:26 schreef Sheriam het volgende:
Lekker gelopen, en geen slak vandaag; 10.67KM in 63.5 minuten. Nog net boven de 10KM/uur gebleven, best okay op die afstand.
En blij dat ik m'n korte mouwtjes had aangetrokken, was tijdens het lopen nog warm genoeg. Zit wel elke keer een beetje te aarzelen, nu de temperatuur toch aan het zakken is.
Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?
pi_86864892
Vanmorgen weer dezelfde ronde als vorige week proberen te lopen (5,8km, 30min) alleen kreeg na 4km last van mijn knie :( Heb daar wel vaker last van alleen dan is het nog redelijk draaglijk. Vandaag kon ik er niet meer mee verder hardlopen. Wandelen ging wel zonder problemen. Meer mensen hier die last krijgen van hun knieën met hardlopen?
  zondag 26 september 2010 @ 21:21:37 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86875987
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
pi_86880791
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:29 schreef Neelix het volgende:

[..]

Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?
Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte! :P Maar daar laat ik me niet door weerhouden. Als ik zelf thuis loop wel, dan kan ik veel makkelijker wat schuiven met het moment waarop ik loop, als 't giet ga ik gewoon wat later, en met de warme dagen liep ik pas in de avond enzo. Maar 't heeft ook wel wat om zo 1x in de maand op een vaste tijd te lopen en gewoon te gaan, ook als 't weer niet ideaal is. :s)
pi_86881868
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Ik heb reflecterende stript op mn windjack en reflecterende 'armbanden'. Verder liep ik in het donker altijd gewoon op straten met straatverlichting. Een hesje hebben ze wel in de sportwinkels denk ik, weet niet of dat goedkope zijn.
  zondag 26 september 2010 @ 23:22:05 #205
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86883371
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Ik loop zelf ook met een reflecterend hesje gekocht bij een sportzaak. Deze zijn wel iets duurder maar de stof is ventilerend. Je ziet ook wel lopers met verlichting, maar voor de zichtbaarheid voegt het niet veel toe.

Vanavond was het best fris om te lopen en het lopen ging vrij zwaar. Uiteindelijk toch 5 KM gelopen inclusief 1 korte wandelpauze in 26:15 (11,4 km/u).
Dus zelfs als het voor mijn gevoel niet zo goed gaat, kan ik wel de snelheid vasthouden :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Ach3r0n op 26-09-2010 23:27:27 ]
pi_86890136
net nog een rondje gelopen, doe de laatste 2 weken van de 5km onderhoudstrainigen van de atletiekunie nog een keer. Vandaag was dat 5 min dribbelen, 4 minuten joggen, 3 minuten matig tempo, 2 minuten echt doorlopen.

Heb gemerkt dat ik mezelf echt verbeterd heb door die 4 weken 5 km onderhoud... dus doe ze daarom (de laatste 2 weken) nog een keer.

Tis trouwens goed fris aan het worden 's ochtends, binnenkort tight weer. lekker warm :) Jasje laat ik nog achterwege tot het echt koud is, had vandaag een longsleeve aan en een shirtje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86890395
Een week na de dam tot damloop dacht ik gisteren maar weer een stukje te gaan rennen.
En wel naar een vriend van mij.... :') Afstandje van nog geen 5 km.
Ik was helemaal kapot toen ik daar aankwam. Me kuiten leken wel van Bros te zijn zo pijnlijk voelde me gewrichten en me spieren... :X
Ik dacht het zal wel komen omdat ik fftjes moet inkomen en er zeg maar "doorheen" moet rennen, maar op de terugweg kreeg ik na apmer 2 km wéér last van me arme kuiten... :X Dus dat werd de laatste 3 kilometers terug lopen... :'(
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
  maandag 27 september 2010 @ 11:18:38 #208
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_86893460
Ik kreeg na Evy 5 last van mijn hielen en de zijkant van mijn voeten... Inmiddels genezen en nieuwe zooltjes in mijn schoenen, opnieuw begonnen bij les 3 en gisteren les 7 gelopen. Benen/voeten voelen een stuk beter!

Het wordt wel tijd voor warmere kleding merk ik. Denk dat ik maar aan de thermo-spullen ga...

Runkeeper is wel leuk speelgoed zeg, heb het gisteren uitgeprobeerd met mijn iPhone in mijn hand, niet zo handig, nu maar een tasje aangeschaft. Kan wel erg goed zien hoe traag ik ben trouwens :') :D
pi_86903035
Wat een heerlijk hardloopweer vandaag, wie loopt er nog meer graag in de regen? Ik loop zo'n 2 a 3 keer in de week een kilometertje of 13 en als het regent heb ik altijd het gevoel dat ik het de hele dag vol kan houden (wat natuurlijk niet zo is :'), maar toch).
pi_86913542
Wat een nattigheid vandaag! Wel leuk voor de afwisseling maar gladde modder en diepe plassen kosten toch wat tempo. 8.7KM in 54.5 minuten, iets meer dan de helft van de route over bospaden. Op de verharde stukken weg had ik 't idee dat ik juist sneller liep, en inderdaad ook zo'n gevoel of ik nog een heel stuk had kunnen doorlopen!
pi_86914979
ik loop ook heel ontspannen met regen idd :) veel zuurstof in de lucht dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 27 september 2010 @ 20:39:44 #212
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86916349
Ik ga woensdag weer lopen denk ik. Kijken of de GPS van mijn telefoon dan wél weer werkt. En anders jammer dan, maar vind het wel tof om te kijken hoe ver ik heb gelopen, welke gemiddelde snelheid etc. Ik loop alleen tijdens het rennen de hele tijd met mijn iPhone in mijn hand omdat ik het niet aan durf om dat ding in een zak te doen. :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:44:43 #213
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_86935795
Word ik net helemaal blij van Runkeeper, verregent mijn iPhone :') Nou maar hopen dat ie opdroogt, ooit :(

Vanavond les 8 :Y
pi_86935871
kan je die Iphone niet gewoon in je zak houden of werkt hij dan minder?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86935920
Vandaag les 14 gelopen *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:34:13 #216
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_86943663
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:46 schreef DarkElf het volgende:
kan je die Iphone niet gewoon in je zak houden of werkt hij dan minder?
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee weg ;)). Het valt me nog goed mee hoe hij blijft ontvangen, dus ik denk dat het wel gewoon kan!
pi_86943726
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef Improved28 het volgende:

[..]

Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee weg ;)). Het valt me nog goed mee hoe hij blijft ontvangen, dus ik denk dat het wel gewoon kan!
krijg binnenkort een iphone 4, eens zien hoe die het doet. Ik ga wel in van die strakke tights (tegenwoordig kom ik daar zelfs mee weg :P) straks in de winter maar kan hem ook in mijn jaszak doen natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:41:53 #218
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_86946168
Dat is wel een soort van ultiem doel, dat ik wegkom met tights :D
pi_86946223
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Improved28 het volgende:
Dat is wel een soort van ultiem doel, dat ik wegkom met tights :D
en dan nog staat t niet, tis een uiterst oncharmant kledingstuk natuurlijk :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:47:12 #220
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86946368
Nah, dat ding staat niet, maar het boeit me niet :)
Het zit wel erg lekker en het loopt ontzettend fijn en daar gaat het me eigenlijk vooral om.
pi_86950909
*meldt*

Ben in 2008 begonnen met hardlopen door de 5k serie van Evy te lopen, vervolgens eigen opbouw gemaakt naar 10 km. Heb in 2009 de Marikenloop 5km gelopen in 30.08, en was van plan om de DtD te gaan lopen. Tot ik in augustus 2009 Pfeiffer kreeg. Buh! Voor zover ik kan oordelen is de Pfeiffer nu voor 95% verdwenen, dus tijd om weer te beginnen.

Door persoonlijke omstandigheden en het gebrek aan sporten ben ik dik 10kg aangekomen ook, dus vooral het begin zal zwaar zijn, maar het is de moeite waard.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het beste weer kan starten. Ik heb weinig trek om weer met Evy te starten, maar zelf een schema opbouwen is ook niet echt mijn ding. Tips? Noot wat betreft lichamelijke gesteldheid; naast de overtollige kilo's heb ik tegens 4 maanden bij een fysiotherapeut gelopen vanwege rugklachten na een aanrijding. Rustig beginnen lijkt me een must, maar hoe..?

Doel: in mei de 10km lopen bij de Marikenloop en hopelijk in september 2011 ein-de-lijk die gewilde DtD lopen.

Oftwel: hoi!
pi_86953668
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Daph_ het volgende:
*meldt*

Zelf ben ik ook net begonnen dus ik weet er niks van af, maar :W hoi en succes
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:03:50 #223
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_86953917
Welkom Daph_! Ik ga je geen advies durven geven, ik heb er nauwelijks verstand van, ik doe braaf wat Evy zegt. Ik streef in eerste instantie naar 5 km in een half uur (en een wat strakker lijf, voor die tight :D) en doe het rustig aan. Heb het ooit eens op eigen houtje geprobeerd en toen wilde ik veel te snel veel te veel en dat was heel demotiverend. Kun je niet de schema's van Evy erbij nemen en er zelf muziek bij zoeken, beginnen met een lesje waarin de loopstukjes worden opgebouwd zodat je goed kunt voelen hoe het gaat?

(Geef ik je nog advies :'))

Vandaag les 9 gedaan en het ging erg lekker. Ga me wel een beetje ergeren aan die muziek. Heb de laatste 2 minuten een stuk versneld om mezelf even te testen en dat hield ik ook aardig vol. Kan dus als ik dat halve uur eenmaal volhoud ook mijn best gaan doen wat harder te gaan lopen *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:15:35 #224
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86954526
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Daph_ het volgende:
*meldt*

Ben in 2008 begonnen met hardlopen door de 5k serie van Evy te lopen, vervolgens eigen opbouw gemaakt naar 10 km. Heb in 2009 de Marikenloop 5km gelopen in 30.08, en was van plan om de DtD te gaan lopen. Tot ik in augustus 2009 Pfeiffer kreeg. Buh! Voor zover ik kan oordelen is de Pfeiffer nu voor 95% verdwenen, dus tijd om weer te beginnen.

Door persoonlijke omstandigheden en het gebrek aan sporten ben ik dik 10kg aangekomen ook, dus vooral het begin zal zwaar zijn, maar het is de moeite waard.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het beste weer kan starten. Ik heb weinig trek om weer met Evy te starten, maar zelf een schema opbouwen is ook niet echt mijn ding. Tips? Noot wat betreft lichamelijke gesteldheid; naast de overtollige kilo's heb ik tegens 4 maanden bij een fysiotherapeut gelopen vanwege rugklachten na een aanrijding. Rustig beginnen lijkt me een must, maar hoe..?

Doel: in mei de 10km lopen bij de Marikenloop en hopelijk in september 2011 ein-de-lijk die gewilde DtD lopen.

Welkom :)

Ik zou als ik jou was proberen bij een hardloopvereniging, bij de atletiek unie, of een goeie hardloop winkel proberen een schema gemaakt te krijgen.

Maar als je in mei de 10km wil kunnen lopen, dan heb je nog voldoende tijd om Evy 0-5 en 5-10 te doen.

En als je daar geen zin in hebt, dan zou ik misschien ergens halverwege Evy 0-5 proberen te beginnen ofzo. Kijken wat je nog redelijk aan kunt en vanaf daar verder bouwen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:21:15 #225
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86954845
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:03 schreef Improved28 het volgende:
Welkom Daph_! Ik ga je geen advies durven geven, ik heb er nauwelijks verstand van, ik doe braaf wat Evy zegt. Ik streef in eerste instantie naar 5 km in een half uur (en een wat strakker lijf, voor die tight :D) en doe het rustig aan. Heb het ooit eens op eigen houtje geprobeerd en toen wilde ik veel te snel veel te veel en dat was heel demotiverend. Kun je niet de schema's van Evy erbij nemen en er zelf muziek bij zoeken, beginnen met een lesje waarin de loopstukjes worden opgebouwd zodat je goed kunt voelen hoe het gaat?

(Geef ik je nog advies :'))

Vandaag les 9 gedaan en het ging erg lekker. Ga me wel een beetje ergeren aan die muziek. Heb de laatste 2 minuten een stuk versneld om mezelf even te testen en dat hield ik ook aardig vol. Kan dus als ik dat halve uur eenmaal volhoud ook mijn best gaan doen wat harder te gaan lopen *O*
Ik ben bezig met de tweede serie van Evy, daar komen dan versnellinkjes in waarna je gewoon door loopt. Dat is ook wel leuk.
Maar de muziek daarin wordt al vrij snel erg eentonig vindt ik hoor...laatst een les hoorde ik dat het 45 minuten lopen moest zijn, heb de podcast uitgezet, muziek aangezet en ben gewoon gaan lopen.
Dan mis ik de eet- en sport-"tips" maar, zo boeiend zijn die ook niet.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:54:49 #226
593 sjak
Juffie Bloem
pi_86956484
Hallo Daph! Evy is niet de enige die je kan helpen er schijnt ook een amerikaan te zijn. De muziek bij Evy is niet geweldig maar ik moet zo lachen om sommige opmerkingen: "Wij zijn wel een goed team samen, ik zeg loop en jij gaat" :)

Ik heb vandaag les 7 gedaan. Nu ik een tijdje terug opnieuw ben begonnen gaat het echt stukken beter. Ik ben vandaag zelfs niet moe, lekker. Overmorgen weer!
Voor het bijhouden van de statistieken gebruik ik Sportypal. Ook een leuk programmaatje. Ik vind het ook erg stimulerend om te weten hoeveel ik gelopen heb en wat m'n gem. snelheid was. En inderdaad ook de supersexy tights, ze kunnen eigenlijk niet maar zitten heerlijk ;)
Lekker douchen!
pi_86957404
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:54 schreef sjak het volgende:
Hallo Daph! Evy is niet de enige die je kan helpen er schijnt ook een amerikaan te zijn. De muziek bij Evy is niet geweldig maar ik moet zo lachen om sommige opmerkingen: "Wij zijn wel een goed team samen, ik zeg loop en jij gaat" :)

Ik heb vandaag les 7 gedaan. Nu ik een tijdje terug opnieuw ben begonnen gaat het echt stukken beter. Ik ben vandaag zelfs niet moe, lekker. Overmorgen weer!
Voor het bijhouden van de statistieken gebruik ik Sportypal. Ook een leuk programmaatje. Ik vind het ook erg stimulerend om te weten hoeveel ik gelopen heb en wat m'n gem. snelheid was. En inderdaad ook de supersexy tights, ze kunnen eigenlijk niet maar zitten heerlijk ;)
Haha ja ik heb Evy gedaan, sommige lessen twee keer, maar dan is het eigenlijk al teveel.. Ik vind de muziek gedurende de lessen opbouwen steeds minder leuk worden, dus dat helpt ook niet :P
pi_86969999
nou, ben ik weer hoor!

Na een lang en zwaar bestuursjaar eindelijk weer meer tijd voor mezelf *)

Heb vaak geprobeerd het weer op te pakken, maar elke keer kreeg ik last van mijn onderrug -O-
Nu ben ik weer begonnen en met voldoende rust tussendoor gaat het weer lekker. Nu deze week alweer 3 keer gelopen en ondanks dat ik het lichtjes voel gaat het wel steeds beter en houdt de lichte pijn minder lang aan.

Ben begonnen weer bij les 11 en gisteren les 14 gelopen. Aangepast, want de MP3 hield er mee op :') 2-3-5-6-8 gedaan en ging goed!

Hardlopen is mijn afval-methode, dus ik hoop dat ik snel wat resultaat zie zodat ik ook echt weer door blijf zetten.

Doel is 10km op de CPC in Den Haag (maart) en 10km bij de Marikenloop in Nijmegen (mei) :)
Ja doei.
pi_86970452
Mijn motivatie is weg.. Echt heeel erg slecht. Ik ga eens per week, als ik al ga. Terwijl ik voorheen altijd 2 of 3x ging! ik moest eigenlijk gister lopen, niet gedaan. Dan vandaag, maar of dat gaat gebeuren.. Waar is mijn motivatie gebleven?
pi_86970893
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
nou, ben ik weer hoor!

Na een lang en zwaar bestuursjaar eindelijk weer meer tijd voor mezelf *)

Heb vaak geprobeerd het weer op te pakken, maar elke keer kreeg ik last van mijn onderrug -O-
Nu ben ik weer begonnen en met voldoende rust tussendoor gaat het weer lekker. Nu deze week alweer 3 keer gelopen en ondanks dat ik het lichtjes voel gaat het wel steeds beter en houdt de lichte pijn minder lang aan.

Ben begonnen weer bij les 11 en gisteren les 14 gelopen. Aangepast, want de MP3 hield er mee op :') 2-3-5-6-8 gedaan en ging goed!

Hardlopen is mijn afval-methode, dus ik hoop dat ik snel wat resultaat zie zodat ik ook echt weer door blijf zetten.

Doel is 10km op de CPC in Den Haag (maart) en 10km bij de Marikenloop in Nijmegen (mei) :)
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..
Maar het werkt uiteindelijk wel en volgens mij ben ik ook nog niet klaar met afvallen :)
pi_86970987
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef Neelix het volgende:

[..]

Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..
Maar het werkt uiteindelijk wel en volgens mij ben ik ook nog niet klaar met afvallen :)
toen ik net begon was ik echt veel zwaarder en zag ik meteen resultaat :+ maar nu ik wat normaler ben zal 't idd wel even duren... :+
Ja doei.
pi_86972116
Overgewicht valt idd makkelijker af dan een paar kilootjes die er nog af "moeten" dus dat gaat idd langzamer :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86973763
Ondanks dat het de laatste weken echt lekker gaat had ik net een keer dat ik gewoon niet zo lekker in mijn ritme kwam... is al lang geleden maar vandaag (wel de training uitgelopen) voelde gewoon wat moeizaam...

ach zaterdag ga ik weer, dan gaat het vast weer lekker :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86975768
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:27 schreef DarkElf het volgende:
Ondanks dat het de laatste weken echt lekker gaat had ik net een keer dat ik gewoon niet zo lekker in mijn ritme kwam... is al lang geleden maar vandaag (wel de training uitgelopen) voelde gewoon wat moeizaam...

ach zaterdag ga ik weer, dan gaat het vast weer lekker :)
Ja joh, af en toe lukt het even niet. Dan is het al heel wat als je de training uitloopt, terwijl je het liefst het halverwege opgeeft.

Ik heb mezelf weer verbeterd van 4,65 naar 4,83 in 30 minuten. Ongeveer uiteraard want ik gebruik afstandmeten.nl om het na te meten. Geeft goed gevoel :) Vond het ook wel even lekker om weer te lopen, kan ik lekker uitrazen tussen al dat studeren door.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:01:02 #235
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86976936
Op alle sites en doorklik sites uit de OP kom ik uit op niet bestaande pagina's en websites waar de download links het niet doen.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:09:31 #236
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_86977217
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Op alle sites en doorklik sites uit de OP kom ik uit op niet bestaande pagina's en websites waar de download links het niet doen.
Wat zoek je precies dan?
  woensdag 29 september 2010 @ 23:00:30 #237
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87003764
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:09 schreef Fallen het volgende:

[..]

Wat zoek je precies dan?
Dat Evy of zo? :')
pi_87004661
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik kan het wel even uploaden voor je, moment :s)
pi_87005146
http://www.2shared.com/file/PR4I3b5D/1-5_km.html

En dan klikken op
quote:
Save file to your PC: click here
Anders krijg je allemaal reclame enzo.
  donderdag 30 september 2010 @ 00:41:03 #240
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_87007348
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.
Zelf heb ik het destijds van Usenet afgehaald. Staat nu ook weer online, 23 dagen geleden gepost.
pi_87014138
Thanks!

Net 4.11km gelopen in 23 minuten. Toch redelijk trots. Dit is de vierde keer dat ik loop. Gemiddelde snelheid van iets over de 10km/u en ik doe ongeveer 5.5 minuten over een kilometer.

Ben benieuwd hoe dat Evy werkt. Even inlezen en overmorgen maar eens mee beginnen.

Lees overigens dat een interval-training het beste werkt voor vetverbranding? Ik probeer nu wel steeds om het een beetje op te bouwen, wat sneller en dan weer even wat langzamer. Is het verstandig om echt zo'n interval-schema te volgen voor het beste resultaat of helpt gewoon om de dag lekker even lopen ook wel? Ik heb geen overgewicht, wil alleen iets van 3kg kwijt. ( Even het bekkie ietsje minder bol. ;) )
pi_87032713
M'n tempo was wat gezakt van ruim boven de 10KM/uur tot net-aan 10KM/uur of soms zelfs een beetje minder, dus wilde vandaag proberen iets minder afstand te lopen maar dan wel weer lekker vlot, zo'n 10.5/uur. Het voelde best wel zwaar, terwijl ik eigenlijk niet het idee had dat ik zo snel liep als ik wilde... bij thuiskomst tijd en afstand berekend op afstandmeten.nl en daarom voelde 't dus zwaar; 8.09KM/44 minuten, net aan 11KM/uur! Eerste keer de 11KM/uur gebroken (over de hele afstand dan). *O*
  donderdag 30 september 2010 @ 19:24:18 #243
38396 mazaru
pi_87033139
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Fallen het volgende:

[..]

Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.
Zelf heb ik het destijds van Usenet afgehaald. Staat nu ook weer online, 23 dagen geleden gepost.
0-5 km
http://www.mediafire.com/folder/5mwbvilyjw443

5-10 km
http://www.mediafire.com/folder/5u2huc15aoh1z
  donderdag 30 september 2010 @ 20:09:17 #244
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87034838
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:14 schreef Sheriam het volgende:
M'n tempo was wat gezakt van ruim boven de 10KM/uur tot net-aan 10KM/uur of soms zelfs een beetje minder, dus wilde vandaag proberen iets minder afstand te lopen maar dan wel weer lekker vlot, zo'n 10.5/uur. Het voelde best wel zwaar, terwijl ik eigenlijk niet het idee had dat ik zo snel liep als ik wilde... bij thuiskomst tijd en afstand berekend op afstandmeten.nl en daarom voelde 't dus zwaar; 8.09KM/44 minuten, net aan 11KM/uur! Eerste keer de 11KM/uur gebroken (over de hele afstand dan). *O*
Zo jij gaat ook lekker vooruit zeg _O_. Met 11 km/u loop je ongeveer hetzelfde tempo als mij nu :Y

Ikzelf ga niet zo snel meer vooruit, maar ik merk dat mijn voeten wel sterker zijn geworden. Volgende week heb ik mijn eerste wedstrijd, alleen ben bang dat het parcours drijfnat zal zijn vanwege alle regen.
Gisteren ook getraind, maar in het bos verloor ik veel tijd vanwege alle modder. Het is wel een goede oefening om je balans te houden.
In totaal deze maand 60 KM gelopen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Ach3r0n op 30-09-2010 20:22:53 ]
pi_87037308
Ik heb net les 12 van Evy 5-10 erop zitten. Flinke pittige les met aardig wat sprint-intervals erin...viel me best tegen even. Maar uiteindelijk heb ik de les met bijna 11km/uur gemiddeld gedaan :D

Ik ben er achter gekomen wat er mis ging met mijn Runtastic...die had ik op online staan zodat ie de hele tijd online dingen ging opzoeken op google maps ofzo. Dunno, maar dat staat uit en dan gaat het een stuk beter met de batterij.

@boem-dikke: vetverbranding doe je in de lage hartslagzone, dus zoek een rustig tempo waarbij je nog kunt praten, en hou dat zo lang mogelijk vol :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:38:51 #246
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_87059312
11 km/h.... ik ben al blij als ik eens de 9 haal :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:45:57 #247
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87059537
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:38 schreef Improved28 het volgende:
11 km/h.... ik ben al blij als ik eens de 9 haal :')
Komt vanzelf :) *O*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:05:09 #248
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_87060219
Ik hoop het!! Ik vind het wel nog steeds leuk dus de vooruitzichten zijn goed. Vanmorgen Evy 10 gedaan, dacht dat het een eitje zou zijn, maar op cyclusdag 28 loop ik als een oude krant (sorry heren ;)) !!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:10:52 #249
67670 Skv
Cynist.
pi_87060440
Ik ga in november meedoen met een 10 km ergens in Pretoria. Het is dan rond de 35 graden. Kijk er nu al naar uit!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:25:07 #250
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87061027
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Neelix het volgende:
@boem-dikke: vetverbranding doe je in de lage hartslagzone, dus zoek een rustig tempo waarbij je nog kunt praten, en hou dat zo lang mogelijk vol :)
Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:30:17 #251
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87061239
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:25 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.
Je zou eens moeten kijken hoe je hartslag zit op die snelheid...
Ik loop nu zo rond de 10km/uur soms zelfs wat sneller, maar mijn hartslag ligt dan volgens mij wel rond de 130, en dat is (voor mij) in de vetverbrandingszone.
pi_87067767
Hoi,

Ik ga over anderhalve week voor 2,5 maand naar Aruba.

Nu ben ik van plan elke ochtend een uurtje te gaan hardlopen op de stranden daar.

Nu heb ik een aantal vragen:

1: Zou ik daar aparte schoenen voor moeten aanschaffen?
2: Heeft iemand ervaring met op 'zand' hardlopen?
3: Gaat het zand snel in je schoenen zitten?
4: Is het verstandig om op blote voeten te lopen?

Alle info is welkom

Illustratie strand :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:27:37 #253
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_87074602
6km in 42min zonder enige pauze en dat terwijl ik vorige week woensdag pas begonnen ben.
Woei! *O*
pi_87075765
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:27 schreef jack4ya het volgende:
6km in 42min zonder enige pauze en dat terwijl ik vorige week woensdag pas begonnen ben.
Woei! *O*
Zat er zand onder je voeten? en zo ja, kwam dat in je schoen? :P
pi_87075811
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:27 schreef jack4ya het volgende:
Woei! *O*
jij loopt toch al langer?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:26:30 #256
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87077380
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:12 schreef peenvogel86 het volgende:
Hoi,

Nu ben ik van plan elke ochtend een uurtje te gaan hardlopen op de stranden daar.

Nu heb ik een aantal vragen:

1: Zou ik daar aparte schoenen voor moeten aanschaffen?
2: Heeft iemand ervaring met op 'zand' hardlopen?
3: Gaat het zand snel in je schoenen zitten?
4: Is het verstandig om op blote voeten te lopen?

Alle info is welkom

Illustratie strand :P
[ afbeelding ]
Er zijn speciale schoenen/sokken voor. Die zijn niet goedkoop maar helpen denk ik wel, heb ze nog nooit geprobeerd. Het schijnt dat je rendement met hardlopen heel hard achteruit gaat als je op los zand gaat lopen, dus probeer wel over het harde gedeelte te lopen.

Op blote voeten lopen werkt echt heel veel beter, maar je hebt best kans dat je je tenen stuk loopt. Doordat je tenen in het zand ineens verder moeten strekken dan ze normaal in schoenen doen, kan je aan de onderkant scheuren krijgen...dat is op zich niet heel pijnlijk, maar wel als je er mee door blijft lopen in het zand. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar dat is mijn ervaring...
pi_87078728
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:

[..]

Er zijn speciale schoenen/sokken voor. Die zijn niet goedkoop maar helpen denk ik wel, heb ze nog nooit geprobeerd. Het schijnt dat je rendement met hardlopen heel hard achteruit gaat als je op los zand gaat lopen, dus probeer wel over het harde gedeelte te lopen.

Op blote voeten lopen werkt echt heel veel beter, maar je hebt best kans dat je je tenen stuk loopt. Doordat je tenen in het zand ineens verder moeten strekken dan ze normaal in schoenen doen, kan je aan de onderkant scheuren krijgen...dat is op zich niet heel pijnlijk, maar wel als je er mee door blijft lopen in het zand. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar dat is mijn ervaring...
Okay, ja je hebt van die voetzooltjes/sokken, misschien moet ik daar maar eens naar kijken. En over dat 'hardere gedeelte' dat is een goede tip!

Op mn blote voeten lijkt me persoonlijk ook veel lekkerder lopen, maar ben bang dat mn voeten dan snel open liggen (schelpen etc, wat ligt er wel niet allemaal op het strand), maar het lijkt me zo &@^%@^&%@ om steeds zand in je schoen/sok/zooltje te hebben,

iig bedankt voor de reactie
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:18:52 #258
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_87080312
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

jij loopt toch al langer?
Ik ben vorig jaar in november begonnen en half april gestopt. Ik was het zat en ik vond het te warm. (terwijl ik dol op zomer ben en herfst enzo haat! )

Vorig week woensdag ben ik opgegeven door mijn collega's voor de 8km in Amsterdam over 2 weken. De grapjassen.

Dus ik moet er echt keihard aantrekken, ik ben absoluut geen natuur talent.
pi_87085663
ah ok. Succes ermee! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_87089474
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:12 schreef peenvogel86 het volgende:
Hoi,

Ondanks dat ik nogal wat weet van lopen op blote voeten, weet ik niet zoveel van het lopen op het strand, woon niet bij de kust in de buurt ofzo, het enige rulle zand wat ik regelmatig loop is een heeeeeeel klein stukje op een open plek in m'n reguliere rondje en een enkele keer een stuk ruiterpad. Gewoonlijk als je van schoenen overstapt op blote voeten zou ik aanraden het heel geleidelijk te doen, omdat je je voet anders neerzet (voorvoet landing ipv hiel landing), het is niet alleen je voetzool die moet wennen maar ook vooral je kuiten. Veel mensen die enthousiast blootsvoets gaan lopen hebben na de eerste keer hartstikke last van hun kuiten, veel meer dan van hun voetzolen! En ook als je voor schoenen kiest en je je loophouding niet verandert, rul zand is sowieso heel zwaar aan de kuiten en je achillespees. Toen ik een aantal maanden terug m'n achillespees wat overbelast had voelde ik dat kleine stukje zand op de open plek daar echt aan 'trekken'. Ik zou zeker het wat stevigere, nattere zand opzoeken, of begin gewoon zoals je gewend bent over de weg te lopen en voeg elke dag een stukje langer strand aan je route toe.
pi_87120479
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar in november begonnen en half april gestopt. Ik was het zat en ik vond het te warm. (terwijl ik dol op zomer ben en herfst enzo haat! )

Vorig week woensdag ben ik opgegeven door mijn collega's voor de 8km in Amsterdam over 2 weken. De grapjassen.

Dus ik moet er echt keihard aantrekken, ik ben absoluut geen natuur talent.
Klinkt zoals ik het heb gedaan! Alleen gaat het bij mij minder goed. Red t niet zo ver, nog niet zo lang en mijn motivatie is echt op een dieptepunt. Ik MOET morgen van mezelf lopen, en ik ga ook wel. Moet even een leuk rondje verzinnen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:42:14 #262
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_87125827
Nee he... Ik ga straks met een vriendin lopen, maar ik loop veel liever alleen. Waarom kan ik ook niet gewoon nee zeggen :X
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:10:06 #263
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87126321
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:42 schreef Improved28 het volgende:
Nee he... Ik ga straks met een vriendin lopen, maar ik loop veel liever alleen. Waarom kan ik ook niet gewoon nee zeggen :X
Haha. Ik vind alleen lopen ook fijner. Muziek op en gaan. Maar goed, voor één keer niet zo erg toch? Zeg je de volgende keer nee. Ik heb er net 5.27km op zitten. Lekker weer, zweten!
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:39:11 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87126996
Beginner meldt zich! :W.

Ik loop met het beginnersschema van hardloopschema.nl (zeer rustige opbouw voor blessuregevoelige beginners) en ik heb net les 4 gelopen (3 x 1 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen en 3 x 2 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen). Ik ben in het verleden al vaker begonnen en weer gestopt (oa wegens motivatie, blessures) en ik ben nu van plan het echt, echt vol te houden. Gelukkig dragen mijn veranderde leefpatroon en leefomgeving daar wel aan bij: ik loop twee keer direct na het werk, terwijl ik eerder studeerde en veel thuis zat en de hele dag tegen het hardlopen zat aan te hikken en ik woon nu in een bosrijke omgeving O+.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:11:59 #265
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_87127744
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:39 schreef Viking84 het volgende:
Beginner meldt zich! :W.

Ik loop met het beginnersschema van hardloopschema.nl (zeer rustige opbouw voor blessuregevoelige beginners) en ik heb net les 4 gelopen (3 x 1 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen en 3 x 2 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen). Ik ben in het verleden al vaker begonnen en weer gestopt (oa wegens motivatie, blessures) en ik ben nu van plan het echt, echt vol te houden. Gelukkig dragen mijn veranderde leefpatroon en leefomgeving daar wel aan bij: ik loop twee keer direct na het werk, terwijl ik eerder studeerde en veel thuis zat en de hele dag tegen het hardlopen zat aan te hikken en ik woon nu in een bosrijke omgeving O+.
Welkom. Ik ben al weer een paar weken bezig. Ook snel last van blessures, dus ook ik moet zeer voorzichting aan doen. Welk schema gebruik je?
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:30:31 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87128253
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:11 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Welkom. Ik ben al weer een paar weken bezig. Ook snel last van blessures, dus ook ik moet zeer voorzichting aan doen. Welk schema gebruik je?
Het beginnersschema van hardloopschema.nl dus ;). Dan loop je in 10 weken naar 20 minuten onafgebroken hardlopen.
Niet meer actief op Fok!
pi_87129732
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Haha. Ik vind alleen lopen ook fijner. Muziek op en gaan. Maar goed, voor één keer niet zo erg toch? Zeg je de volgende keer nee. Ik heb er net 5.27km op zitten. Lekker weer, zweten!
Alleen is ook meer iets voor mij, al heb ik meer motivatie als ik met iemand anders ga. Dan haak ik niet af. Vandaag gelopen, heeerlijk in het zonnetje! 5.28 km gelopen in 35 min. gemiddeld rond de 10 km/h. Alleen jammer dat ik de laatste paar keren dat ik geweest ben elke keer kramp in mn voeten (ja platvoeten...) dus moet maar eens zooltjes gaan proberen. Was trouwens les 23 van Evy, was eigenlijk van plan 8 8 8 8 te lopen, MAAR dat was niet les 23 |:( Uiteindelijk dus 10 12 12. Blij dat ik het heb volgehouden.

Wat voelt dit goed zeg 8-)
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:26:25 #268
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_87130060
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het beginnersschema van hardloopschema.nl dus ;). Dan loop je in 10 weken naar 20 minuten onafgebroken hardlopen.
Is denk ik ook een interval scheme zeker? Net als b.v. Evy?
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:07:32 #269
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87131305
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:32 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte! :P Maar daar laat ik me niet door weerhouden. Als ik zelf thuis loop wel, dan kan ik veel makkelijker wat schuiven met het moment waarop ik loop, als 't giet ga ik gewoon wat later, en met de warme dagen liep ik pas in de avond enzo. Maar 't heeft ook wel wat om zo 1x in de maand op een vaste tijd te lopen en gewoon te gaan, ook als 't weer niet ideaal is. :s)
Ehm ja, ik zou gaan hè :@
Beetje heel erg gezellige avond gehad gisteravond en kwam pas te laat mijn bed uit om nog mee te kunnen doen..
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:21:43 #270
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87146827
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:15 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Alleen is ook meer iets voor mij, al heb ik meer motivatie als ik met iemand anders ga. Dan haak ik niet af. Vandaag gelopen, heeerlijk in het zonnetje! 5.28 km gelopen in 35 min. gemiddeld rond de 10 km/h. Alleen jammer dat ik de laatste paar keren dat ik geweest ben elke keer kramp in mn voeten (ja platvoeten...) dus moet maar eens zooltjes gaan proberen. Was trouwens les 23 van Evy, was eigenlijk van plan 8 8 8 8 te lopen, MAAR dat was niet les 23 |:( Uiteindelijk dus 10 12 12. Blij dat ik het heb volgehouden.

Wat voelt dit goed zeg 8-)
Haha, we hebben echt bijna dezelfde tijd/afstand gelopen. Ik heb 5.27km gelopen in 34 minuten vanochtend. Mijn 5e keer hardlopen trouwens. Vorige keer 4.11 gelopen in 23 minuten. Nu maar iets langzamer proberen te lopen en wat verder. Was ook wel redelijk uitgeput toen ik thuis kwam.
pi_87151795
5e keer ooit? wow, ik heb evy al eens uitgelopen voor de zomervakantie. vanaf toen is het er een beetje ingeschoten. Jammer genoeg ben ik na de vakantie weer paar kilootjes aangekomen dus werd weer tijd voor wat extra sporten. Nu maar netjes weer 2 a 3x per week hardlopen. heb ook nieuwe schoenen (paars 8-) ) dus kan helemaal goed weer beginnen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:44:45 #272
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87152253
Vanavond alweer voor de tweede keer deze week buiten getraind. Met nog minder dan een week tijd voor mijn eerste wedstrijd eigenlijk het laatste moment om nog op tempo te trainen. Helaas ging het nog niet zoals gewenst. Na de eerste twee kilometers kreeg ik het steeds zwaarder om het tempo vast te houden, maar ik wilde toch graag onder de 30 minuten blijven op de 5,6 km. Uiteindelijke tijd was 29:30 met een gemiddelde snelheid van 11,4 km/hr.
Op zichzelf een prima tijd, alleen kost me dit nog steeds veel te veel energie. Ik merk dat ik de laatste weken rond het zelfde niveau blijf schommelen :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:48:29 #273
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87152414
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:35 schreef SolnaStockholm het volgende:
5e keer ooit? wow, ik heb evy al eens uitgelopen voor de zomervakantie. vanaf toen is het er een beetje ingeschoten. Jammer genoeg ben ik na de vakantie weer paar kilootjes aangekomen dus werd weer tijd voor wat extra sporten. Nu maar netjes weer 2 a 3x per week hardlopen. heb ook nieuwe schoenen (paars 8-) ) dus kan helemaal goed weer beginnen.
Ik heb sporadisch vorig jaar één of twee keer 3 km gelopen met verkeerde schoenen. Dat is ongeveer mijn hardloop-geschiedenis. 2 week geleden nieuwe schoenen gekocht en meteen fanatiek begonnen. Aan conditie ligt het sowieso niet echt, 3 jaar aan kickboksen gedaan vanaf vorig jaar ongeveer 2-3 keer per week fitnessen. Nu dus hardlopen erbij om wat overtollige kg's kwijt te raken die er na het stoppen met kickboksen helaas zijn bijgekomen.
pi_87153144
En merk je al verschil? Ik eigenlijk niet zo, al heb ik het idee dat ik sowieso niet afval van sporten (sport sowieso al heel veel), maar minder eten is gewoon niet goed als je dan weer veel sport. Beetje jammer. Nou misschien werkt wat langere afstanden, maar zo ver ben ik nog niet. Moet zooltjes kopen voor platvoeten voor ik weer ga lopen, ben er helemaal doorheen gezakt vandaag :(
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:07:34 #275
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87153249
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
En merk je al verschil? Ik eigenlijk niet zo, al heb ik het idee dat ik sowieso niet afval van sporten (sport sowieso al heel veel), maar minder eten is gewoon niet goed als je dan weer veel sport. Beetje jammer. Nou misschien werkt wat langere afstanden, maar zo ver ben ik nog niet. Moet zooltjes kopen voor platvoeten voor ik weer ga lopen, ben er helemaal doorheen gezakt vandaag :(
Nee, niet echt veel verschil. Terwijl ik wel weinig eet de laatste tijd. We zien het vanzelf. Vind het vooral lekker om even te lopen.
pi_87154925
te weinig eten vak je niet van af hé? :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 oktober 2010 @ 07:52:17 #277
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87158668
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik merk het wel een beetje, maar ook niet heel erg. Ik denk dat hardlopen vooral de effecten van een dieet versterkt.
Ik las laatst dat een halve liter water voor elke maaltijd heel erg goed helpt om af te vallen. Schijnt zelfs beter te werken dan calorien tellen, en het blijft er ook langer af. Dat ben ik nou ongeveer 2 maanden aan het doen nu en ben al 3 kilo kwijt.

Edit: om het nog verder aan te vullen, in het half jaar daarvoor heb ik me naar 5km gewerkt en dat een tijdje gedaan. Toen ben ik eigenlijk niet afgevallen, maar ook niet verder aangekomen. En ik zit nu op een BMI van 26, dus het waren ook niet heel makkelijke kilo's om kwijt te raken ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Neelix op 04-10-2010 08:32:45 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:56:37 #278
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87160448
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:57 schreef DarkElf het volgende:
te weinig eten vak je niet van af hé? :)
Nee weet ik. Ik eet ook niet te weinig om het afvallen.
pi_87164492
nadat het vorige week een keertje niet lekker liep (slecht ritme) en ik dit weekend geen zin had :P en ik vanmorgen weer gegaan en t ging superlekker :) kwam meteen in mijn ritme en heb heerlijk ontspannen gelopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:32:04 #280
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_87164855
Vrijdag nog gelopen, zaterdag was iets te gezellig en zondag tot in de avond in de vernieling gelegen.
Niet leuk, (Katers zijn nooit leuk, maar dit sloeg nergens meer op, heb maar 3 wodkaatjes op }:| ) want ik ben nog steeds uitgedroogd en mijn benen doen verrekte zeer!

Ik zou zondagmiddag nog lopen, maar dat werd 'm niet. :') En vanavond ga ik maar gewoon wandelen ipv rennen. De trap hier is al een hele uitdaging. Zo zonde dit. Volgens mij is er echt schade aangericht. :(
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:51:56 #281
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87174329
Ik heb laatst eens een overzicht gemaakt van mijn progressie. Om de verschillende gegevens goed inzichtelijk te maken heb ik deze verwerkt in een index. Deze index is gebasseerd op mijn gemiddelde loopprestaties. De index zwaarte is een indicatie van de zwaarte van de training aan de hand van de zelfbedachte formule: netto snelheid^2 * afstand.

In dit overzicht is goed te zien dat de zwaarte van mijn trainingen stijgt, maar dat de gemiddelde snelheid veel langzamer toeneemt. Gemiddeld boek ik ongeveer 0,3% progressie per training :')

P.S. Deze week is er weer hardloopkleding in de aanbieding bij de LIDL. Ik ga vanavond ook even kijken of het iets is *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Ach3r0n op 04-10-2010 17:23:34 ]
pi_87180009
Leuk om je vooruitgang te zien! Bij mij maakt sportstracker zelf ook grafiekjes en dingen, dus daar kijk ik meestal.

Morgen moet/mag ik weer! heb stiekem zin, ging gister afgezien van de kramp heerlijk. En hopen op mooi weer.
pi_87196882
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:51 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik heb laatst eens een overzicht gemaakt van mijn progressie. Om de verschillende gegevens goed inzichtelijk te maken heb ik deze verwerkt in een index. Deze index is gebasseerd op mijn gemiddelde loopprestaties. De index zwaarte is een indicatie van de zwaarte van de training aan de hand van de zelfbedachte formule: netto snelheid^2 * afstand.

[ afbeelding ]

In dit overzicht is goed te zien dat de zwaarte van mijn trainingen stijgt, maar dat de gemiddelde snelheid veel langzamer toeneemt. Gemiddeld boek ik ongeveer 0,3% progressie per training :')

P.S. Deze week is er weer hardloopkleding in de aanbieding bij de LIDL. Ik ga vanavond ook even kijken of het iets is *O*
Hoe kom je er bij dat je netto snelheid tot de macht twee doet? Waar is dat op gebasseerd?

Er bestaat wel zoiets, maar dat maakt gebruik van je hartslag(zone), het heet TRIMP

Met sporttracks kan je die volgen met een plugin http://www.zonefivesoftwa(...)in_detail.php?id=103
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:38:59 #284
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87198710
Ik meld me ook weer even :)

Voor de vakantie begonnen met C25K, maar door vakanties en dergelijke kwam het er niet van. Na de zomer opnieuw begonnen met iets meer succes :) Morgen eerste keer week 6. Gaat goed, al vind ik de opbouw van de laatste weken wel enigszins vreemd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:12:43 #285
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87214662
Pff. Net 4.86km gelopen. Rustig aan gedaan, kreeg al na ene klein eindje een beetje last van mijn rechterbeen. Merk toch dat ik niet helemaal lekker in mijn ritme kom als ik langzamer loop, misschien vandaar ook dat ik last krijg omdat ik toch anders loop. Morgen even naar de sportschool en met hardlopen maar even een paar dagen wachten. Ben de afgelopen weken bijna om de dag aan het lopen en trainen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:15:20 #286
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87214759
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:38 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat je netto snelheid tot de macht twee doet? Waar is dat op gebasseerd?

Er bestaat wel zoiets, maar dat maakt gebruik van je hartslag(zone), het heet TRIMP

Met sporttracks kan je die volgen met een plugin http://www.zonefivesoftwa(...)in_detail.php?id=103
Het kost me tot nu toe veel meer energie om een kilometer in snelheid te winnen dan om een kilometer verder te lopen. Hetzelfde als dat wanneer ik langzamer loop ik veel minder energie verbruik. Met alleen snelheid * aantal kilometers zie je veranderingen in snelheid niet goed terug.
Deze 'gevoels'-index is puur bedoeld als indicatie.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:01:10 #287
251893 WD.40
Multispray
pi_87221095
Naast 2x in de week vechtsporttraining loop ik al sinds enkele jaren ook 1 tot 3x in de week hard (een gem. afstand tussen de 5 en de 10 km). De trainingsschema's voor de 5 en de 10 km van Evy heb ik ondertussen afgerond. Mijn gem. sneldheid blijft nu echter steken op zo'n 11-12 km/u. Omdat ik deze graag nog iets omhoog wil hebben ben ik nu op zoek een bijpassend training(schema). Heeft iemand hier nog suggesties?
Even spuiten...zo gepiept!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:02:25 #288
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_87224205
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:32 schreef jack4ya het volgende:
Vrijdag nog gelopen, zaterdag was iets te gezellig en zondag tot in de avond in de vernieling gelegen.
Niet leuk, (Katers zijn nooit leuk, maar dit sloeg nergens meer op, heb maar 3 wodkaatjes op }:| ) want ik ben nog steeds uitgedroogd en mijn benen doen verrekte zeer!

Ik zou zondagmiddag nog lopen, maar dat werd 'm niet. :') En vanavond ga ik maar gewoon wandelen ipv rennen. De trap hier is al een hele uitdaging. Zo zonde dit. Volgens mij is er echt schade aangericht. :(
Nouja, zeg! Gisteren ook niet gelopen. Alles brandde nog in mijn rug en benen... Watje dus.

Vandaag moed verzameld en gaan lopen. En wat denken jullie! 7,3km in 54min, aan 1 stuk! *O*
Ik weet het, heul niet snel, maar gezien afgelopen weekend, en dat ik sowieso een trage loper ben, en dat ik pas sinds 2 weken weer begonnen ben na 5 maanden niets doen, ben ik heel, heel (onnederlands) trots op mezelf. :D

Of het was die 3 dagen rust, of ik moet vaker een stuk in m'n kraag zuipen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 05-10-2010 21:13:58 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:32:52 #289
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_87225575
Ik zie trouwens dat ik een half jaar terug gemiddeld 8.8 km/h.
Toch wel wat sneller, maar goed dat was na 6maanden pas.

Voor anderen, de enige manier bij mij toen om snelheid wat omhoog te krijgen was intervallen. De run erna loop ik dan gelijk bijna een half km/h harder, dat ebt dan langzaam weg in een paar runs, en dan weer een interval. En poef: weer sneller.

Zo werkt het bij mij althans, jullie kunnen het allicht proberen?
pi_87225692
Vandaag weer gelopen, Evy les 15, ging niet helemaal lekker, maar was met m'n hoofd ook nog bij 't essay dat morgen af moet zijn en waar ik alleen een shitty introduction voor heb geschreven op 't moment...

Donderdag 16, wel weer fijn dat we (Mr.Mo loopt mee) op weg zijn :Y
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:45:47 #291
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87226257
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:01 schreef WD.40 het volgende:
Naast 2x in de week vechtsporttraining loop ik al sinds enkele jaren ook 1 tot 3x in de week hard (een gem. afstand tussen de 5 en de 10 km). De trainingsschema's voor de 5 en de 10 km van Evy heb ik ondertussen afgerond. Mijn gem. sneldheid blijft nu echter steken op zo'n 11-12 km/u. Omdat ik deze graag nog iets omhoog wil hebben ben ik nu op zoek een bijpassend training(schema). Heeft iemand hier nog suggesties?
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen.... :)
pi_87226377
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Neelix het volgende:

[..]

Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen.... :)
dattum :+

ik ben al blij als ik constant blijf op 10km/uur :)
Ja doei.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:18:25 #293
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87228030
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dattum :+

ik ben al blij als ik constant blijf op 10km/uur :)
Hoe lang loop je dan? Ik hou 10 km/uur wel vol, maar echt niet langer dan 4 kilometer..
pi_87228109
ik ben weer een beetje opnieuw aan 't beginnen na een jaar niet lopen :@ ik kon het 15km volhouden *) nu nog geen 5, maar ben dus weer aan 't opbouwen ^O^
Ja doei.
pi_87235111
Yay, motorbloempje... Hoe lang ben je nu weer begonnen?
pi_87239286
Wat een wind!!! heb net 4.5 km gelopen op 9 km p/u. Das langzamer dan vorige week maar toen waaide het ook niet, dat scheelt wel :P

Maar goed ik vind het best hoor.

Volgende week ga ik denk ik beginnen aan de 4 mijl trainingen. Dat is 7 weken, geeft toch iets meer speling en je blijft jezelf wel verbeteren zonder dat ik mezelf t tegen ga maken omdat 10 km niet lukt oid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:16:14 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87239389
Les vijf van het beginnersschema van hardloopschema.nl weer gehad: 4 x 1, 3 x 2 met tussendoor 2 mins wandelen.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:53:54 #298
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_87240465
Nog mensen die mee gaan doen met de Amsterdam Marathon Menzis run van 8km?
Lekkere afstand niet al te zwaar dacht ik zo? :)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_87241277
Ik dus... ^^
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:56:44 #300
251893 WD.40
Multispray
pi_87242539
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Neelix het volgende:

[..]

Mijn excuus, dit was het eerste topic dat ik tegenkwam. Ga wel ff verder kijken :)
Even spuiten...zo gepiept!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:26:41 #301
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_87248185
Ik vraag me af welke iPod's of andere MP3 spelers jullie gebruiken? Op dit moment gebruik ik een iPod Classic, maar ik ben bang dat deze niet super geschikt is voor hardlopers. Dit omdat in een classic een harddisk zit. Ik ben bang dat deze door de schokken van het rennen defect raakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')