Coolies, Succes!quote:Op donderdag 9 september 2010 08:44 schreef Flappekz het volgende:
Tja, nu kan ik niet meer terug:
[..]
Ah nog een topic. Danku zal de OP eens doornemen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:46 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
Ik ben zo'n jack gaan halen. Leuk ding voor 14 euro. Met bonuskaart nog maar 11 euro. Thuisgekomen maakte ik de zak open... zitten er twee in!quote:Op woensdag 8 september 2010 18:36 schreef Aventura het volgende:
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
Lekkere snelheid!quote:Op zondag 12 september 2010 23:37 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.quote:Op maandag 13 september 2010 08:04 schreef incognitoomuch het volgende:
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf...Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.
Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
Ja, een paar minuutjes plakte ik er zelf ook vaak achteraan bij Evy 0-5... 2, 3 minuutjes ofzo, soms 4 of 5 bij de laatste weken. Daarbij had ik geen klachten, nauwelijks spierpijn gehad. En om heel eerlijk te zijn stond er voor vandaag ook eigenlijk nog maar 55 minuten op 't programmaquote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Neelix het volgende:
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
Succes!quote:Op woensdag 15 september 2010 11:46 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren nieuwe schoenen gekocht: [ afbeelding ]
En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
Had er gelijk ijs op gedaan (op mijn werkquote:Op maandag 13 september 2010 09:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
Ouch! Van het hardlopen ook?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Cudles het volgende:
[..]
Succes!
Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is
Goed bezig!quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)
wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden
afstand / tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hoe meet je je snelheid?
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hoe meet je je snelheid?
of je kijkt idd naar afstand en tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:37 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed!
Toen ik vorige week die 8 km liep met mijn iPhone aan met runkeeper draaiende had ik slechts 20% verbruikt in ruim 40 minuten..quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:58 schreef Neelix het volgende:
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?quote:Op maandag 20 september 2010 20:40 schreef pdiscs het volgende:
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.
Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
goed zo BE!quote:Op zondag 19 september 2010 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaaa!!!!
3,5 week vakantie (niks gedaan) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop!
4,94km!
Whahaaaaaaaaaaa!!!!!!
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan!![]()
![]()
Nice! Daar moet ik volgend jaar ook eens naar kijken, dat lijkt me best leuk.quote:Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned!![]()
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
Dat doe ik al.quote:Op maandag 20 september 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:
[..]
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?quote:
Gaaf!quote:Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned!![]()
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Flappekz het volgende:
Vanmorgen voor het eerst sinds weken weer gelopen. Lekker rustig aan begonnen, want ik had geen zin in alweer rugproblemen.
Maar op een gegeven moment voelde ik me zo lekker, dat ik vanzelf sneller ben gaan lopen. Met als resultaat 5km in 30.40
Daarom ben ik hiervoor ingeschreven: http://www.vumc.nl/gebouwenloopquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
nice
ik zit zelf weer met loopmotivatie probleem, zit te denken om mezelf in te schriven voor de laan van meerdertloop en de 7heuvelenloop als motivatie.
Ik heb een keer in de HHS een gebouwenloop gedaan, het resultaat staat in mijn Fobo volgens mij. Daar doe ik dus niet zo snel meer aan mee :pquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:50 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Daarom ben ik hiervoor ingeschreven: http://www.vumc.nl/gebouwenloop
Da's ook gekquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:10 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb een keer in de HHS een gebouwenloop gedaan, het resultaat staat in mijn Fobo volgens mij. Daar doe ik dus niet zo snel meer aan mee :p
In je spijkerbroekiequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:29 schreef CaLeX het volgende:
trappen op en af + een eindsprint = geen goede combinatie
ja, was een korte estaffete run (onder werktijd:p)quote:
Meestal maar één keer.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:16 schreef Neelix het volgende:
[..]
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?
Is het stijf 's ochtends als je op staat of lange tijd stilzit?
Als je een stijfheid hebt die na een paar minuten lopen wegtrekt heb je waarschijnlijk toch wat aan je achillespees. Dan zou ik even wat rustiger aan doen en misschien es naar de fysio gaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:19 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Meestal maar één keer.
'S Ochtends voelt mijn kuit redelijk stijf, het is me niet opgevallen dat het ook zo is als ik lange tijd stil heb gezeten.
Okay, dan gewoon rustig aan doen idd en misschien het schema volgen met een extra rustdag ertussen af en toe.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:10 schreef pdiscs het volgende:
Ben net klaar bij de fysio. Die vertelde me voorzichtig te beginnen, wat ik heb gedaan. Ik hoef pas terug te komen als de klachten erger worden of als de klachten niet weg gaan. Die stijfheid wordt steeds minder erg, dus er zit enige vooruitgang in. Ik heb niet persé de dag na het rennen meer klachten.
Wat heb je betaalt voor dat klokje? Ik wil dr namelijk ook binnenkort 1tje aanschaffen!quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:39 schreef kwaadraad het volgende:
Ik ben 2 weken terug ook begonnen met hardlopen. Vanmorgen een rondje gerend van 5,8km in 30 minuten. Ging opzich wel lekker, maar er had meer ingezeten aangezien ik nog energie over had. Volgende keer ga ik denk ik voor de 7km.
Op de Garmin connect website gedetailleerd te bekijken:
http://connect.garmin.com/activity/49906411
Had de forerunner eerst besteld bij 4launch, daar is 'ie namelijk het goedkoopste. Kreeg helaas te horen dat het horloge niet meer op voorraad is en dat het even kon duren voordat ze weer binnen komen. Uiteindelijk het horloge besteld bij futurumshop.nl voor 10 euro meer (¤169,-). Ik heb verder geen ervaring met hartslagmeters, maar tot zover kan ik dit klokje alleen maar aanraden.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:47 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Wat heb je betaalt voor dat klokje? Ik wil dr namelijk ook binnenkort 1tje aanschaffen!
quote:Op woensdag 22 september 2010 12:31 schreef Cudles het volgende:
Yee ik heb eindelijk 30 minuten gelopen! 4,35 km door mooi Watergraafsmeer. Kun je nagaan dat ik vroeger bij de coopertest 2,65 km liep in 12 minutenBen blij dat ik weer een beetje conditie begin te krijgen (ben overigens 20 jaar).
edit: Bedenk me nu dat je natuurlijk harder kan gaan rennen in die 12 minuten![]()
Ik denk dat je dan beter voor iets van lichte wandelschoenen kunt gaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:19 schreef Iska het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben deze zomer begonnen met hardlopen en ik zit nu op de 10km in 3 kwartier op verharde wegen (doe ook aan aikido, paardrijden, fitness en veel fietsen dus had al redelijke basisconditie). Nu ben ik eigenlijk aan het trainen voor de Kon. Landmacht/Marine waar ik aan de slag wil na bachelor Natuurkunde. Om deze reden loop ik veel in het bos.. en nu komt het probleem
Ik loop nu met normale hardloopschoenen maar dat is eigenlijk niet te doen in het bos! Binnen 5 minuten zijn mijn voeten drijfnat en zitten ze onder de modder. Ik kan echter alleen hardloopschoenen vinden die deels ventilerend zijn. Weet iemand misschien goede hardloopschoenen of iets dat er in de buurt komt die gewoon helemaal dicht zijn wanneer ik niet elke week met vervelende zolen zit
Horen die versnelling bij een schema wat je volgt of heb je die er zelf bijbedacht?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:26 schreef DarkElf het volgende:
30 min gedaan, laatste 3 minuten weer 3x30 sec versnellen. In totaal 4.6 km dus zo'n 9.2 km p/u.
Ben ik tevreden mee, Ging wel zwaarder dan verwacht maar het is ook echt heel warm ineensPfff. Ik ben écht geen warmweer loopster.
is een schema van de atletiek uniequote:Op woensdag 22 september 2010 15:43 schreef Cudles het volgende:
[..]
Horen die versnelling bij een schema wat je volgt of heb je die er zelf bijbedacht?
Morgen maar even strakke boxershort halen bij de Hema. Ben nog niet zo'n fanatieke loper dat ik 30 euro over heb voor een volledige Lycra-renonderbroek of zo.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:24 schreef DarkElf het volgende:
je kan idd een strak broekje eronder aantrekken met pijpen die lang genoeg zijn om die plek te beschermen?
Da's voor mij echt niet rustig hoorquote:Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Morgen maar even strakke boxershort halen bij de Hema. Ben nog niet zo'n fanatieke loper dat ik 30 euro over heb voor een volledige Lycra-renonderbroek of zo.![]()
Gister op mijn nieuwe schoenen voor het eerst wat gelopen. 3.3km in 20 minuten. Gemiddeld maar 05:38 minuten per kilometer, maar ach. Rustig beginnen hè.
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)quote:Op woensdag 22 september 2010 16:01 schreef Fallen het volgende:
Na alle Run Keeper, Adidas MiCoach en Runtastic programma's is ook Nike nu eindelijk over de brug gekomen met een GPS-tracker voor de iPhone.
Dus voor de mensen die met Nike+ aan de slag gingen, kunnen nu ook zonder externe sensor gebruik maken van Nike+ op hun iPhone. De app kost ¤ 1,59 en heeft iOS4 nodig.
Overigens heb ik hem zelf aan de praat op een iPhone 3G (maar wel jailbroken, ik weet niet of dit uitmaakt), die volgens de info in de iTunes Store niet vermeld staat. Voorheen kon je de iPhone 3G ook al niet gebruiken met de externe sensor, alleen de 3GS en iPhone 4. Eindelijk wordt Nike+ weer wat bruikbaarder voor 3G bezitters.
Volgens mij werkt dat wel gewoon hoor. Hij gebruikt alleen GPS om te tracken, kompas is niet nodig.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)
Tof zal het aan hem doorgeven. Het was ook heerlijk weer vandaag. Gisteravond was het best fris, maar wel lekker met gewoon een trui aan. Zweten!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef Neelix het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat wel gewoon hoor. Hij gebruikt alleen GPS om te tracken, kompas is niet nodig.
Ik heb vanavond toch weer buiten gelopen, eigenlijk een dag te vroeg, en eigenlijk mag het niet van de fysio vanwege mijn peesplaat...maar het was zo'n mooi weer, en voelde me zo lekker dat ik gewoon gegaan ben
Ik gebruik RunKeeper met een 3G, kan prima. Het gaat om de GPS namelijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Werkt Runkeeper eigenlijk wel op een 3G? Gister zelf met mijn 3Gs Runkeeper gebruikt en dat werkt geweldig goed. Vriend van me heeft een 3G, en ik dacht zelf dat het niet mogelijk is omdat de 3G geen kompas e.d. heeft (daar had het toch wat mee te maken?)
quote:Op zaterdag 25 september 2010 09:38 schreef DarkElf het volgende:
30 min, 9.6 km/u , ik ben dik tevreden
ik zie mezelf vooruit gaan de laatste weken, leuk is dat.
Had je wifi uitgezet?quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn GPS wou niet meewerken net. Runkeeper zegt dat ik maar 3.85km heb gelopen maar dat klopt niet. Op het kaartje staat ook gewoon een driehoek hemelsbreed over de kaart heen. Inplaats van gewoon de route die ik gelopen heb. Ach ja. Wel lekker gelopen. Denk rond de 4.2km in iets van 32 minuten.
Dat idee had ik ook wel, dat mijn hartslag hoog zou zijn. Maar laatste tijd sta ik dus vaak op de crosstrainer (die zegt dat ik 26km/u doequote:Op zaterdag 25 september 2010 19:06 schreef Ach3r0n het volgende:
Aan de ene kant zijn al die moderne snufjes wel handig, maar het kan ook afleiden van het hardlopen. Als beginnend hardloper kan ik een redelijke inschatting maken van de snelheid die ik loop. Interessanter is de bijbehorende hartslag, deze zal bij mij toch vaak aan de hoge kant wezen.
Binnenkort wil ik wel een sporthorloge kopen als hulpmiddel bij het trainen van intervallen, zodat ik tussentijden kan meten.
Vanmiddag heb ik wel alvast extra loopkleding aangeschaft
Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:26 schreef Sheriam het volgende:
Lekker gelopen, en geen slak vandaag; 10.67KM in 63.5 minuten. Nog net boven de 10KM/uur gebleven, best okay op die afstand.
En blij dat ik m'n korte mouwtjes had aangetrokken, was tijdens het lopen nog warm genoeg. Zit wel elke keer een beetje te aarzelen, nu de temperatuur toch aan het zakken is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |