MOrgen de tweede les, hoop dat het minder wordt!quote:Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).
Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
Het kinkt wel een beetje alsof je niet heel veel gaat hebben aan het schema tot 5km. Als je verder wil opbouwen, zou je dan niet het tweede schema pakken naar 10km?quote:Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).
Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
Lijkt me niet verstandig om met spierpijn hard te gaan lopen. Misschien gewoon een flink eind stevig doorwandelen. Maar rennen zou ik niet doen. Als je een blessure oploopt, dan ben je verder van huis.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:38 schreef vanKampen het volgende:
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)
Is dat slim met spierpijn?
Ik ben terug gegaan naar les 13. Die had ik al een keer gehaald, maar toen heb ik me stuk gelopen op les 14, die haalde ik wel, maar ik was daar echt de hele dag beroerd van.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:32 schreef sjak het volgende:
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1![]()
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Maar als je een les waar je moeite mee hebt een paar keer overdoet, dan merk je toch langzaam aan verbetering.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Fallen het volgende:
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).
Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen....
Strekoefeningen moet je niet koud doen, zeker niet als je al spierpijn hebt. Dus zorg dat je een beetje gelopen hebt, of gefietst, of whatever.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef vanKampen het volgende:
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.
Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.
Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
quote:Beste,
Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 5 kilometer (12.30 uur).
Kijk regelmatig op http://www.vumc.nl/gebouwenloop voor de laatste informatie over de zesde VUmc gebouwenloop.
Op 23 oktober 2010 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat.
Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.
Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zaterdag 23 oktober 2010 in Amsterdam.
Organisatie zesde VUmc gebouwenloop
VU medisch centrum
http://www.vumc.nl/gebouwenloop
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
Coolies, Succes!quote:Op donderdag 9 september 2010 08:44 schreef Flappekz het volgende:
Tja, nu kan ik niet meer terug:
[..]
Ah nog een topic. Danku zal de OP eens doornemen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:46 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
Ik ben zo'n jack gaan halen. Leuk ding voor 14 euro. Met bonuskaart nog maar 11 euro. Thuisgekomen maakte ik de zak open... zitten er twee in!quote:Op woensdag 8 september 2010 18:36 schreef Aventura het volgende:
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
Lekkere snelheid!quote:Op zondag 12 september 2010 23:37 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.quote:Op maandag 13 september 2010 08:04 schreef incognitoomuch het volgende:
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf...Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.
Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
Ja, een paar minuutjes plakte ik er zelf ook vaak achteraan bij Evy 0-5... 2, 3 minuutjes ofzo, soms 4 of 5 bij de laatste weken. Daarbij had ik geen klachten, nauwelijks spierpijn gehad. En om heel eerlijk te zijn stond er voor vandaag ook eigenlijk nog maar 55 minuten op 't programmaquote:Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Neelix het volgende:
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
Succes!quote:Op woensdag 15 september 2010 11:46 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren nieuwe schoenen gekocht: [ afbeelding ]
En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
Had er gelijk ijs op gedaan (op mijn werkquote:Op maandag 13 september 2010 09:58 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
Ouch! Van het hardlopen ook?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Cudles het volgende:
[..]
Succes!
Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is
Goed bezig!quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)
wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden
afstand / tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hoe meet je je snelheid?
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hoe meet je je snelheid?
of je kijkt idd naar afstand en tijdquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:37 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed!
Toen ik vorige week die 8 km liep met mijn iPhone aan met runkeeper draaiende had ik slechts 20% verbruikt in ruim 40 minuten..quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:58 schreef Neelix het volgende:
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?quote:Op maandag 20 september 2010 20:40 schreef pdiscs het volgende:
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.
Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
goed zo BE!quote:Op zondag 19 september 2010 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaaa!!!!
3,5 week vakantie (niks gedaan) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop!
4,94km!
Whahaaaaaaaaaaa!!!!!!
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan!![]()
![]()
Nice! Daar moet ik volgend jaar ook eens naar kijken, dat lijkt me best leuk.quote:Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned!![]()
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
Dat doe ik al.quote:Op maandag 20 september 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:
[..]
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?quote:
Gaaf!quote:Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned!![]()
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |