abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86130922
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).

Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
MOrgen de tweede les, hoop dat het minder wordt!
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_86131667
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).

Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
Het kinkt wel een beetje alsof je niet heel veel gaat hebben aan het schema tot 5km. Als je verder wil opbouwen, zou je dan niet het tweede schema pakken naar 10km?
pi_86135624
Eerst maar terug naar dat half uur in 1 stuk lopen. Ik heb wel een kwartier gelopen achter elkaar tot nu toe maar moet eerst opbouwen naar 30 min. Durfde het niet aan in 1x meteen zo lang te lopen, dan maar opbouwen (al was het niet heel zwaar). Misschien morgenochtend een half uur proberen.
  maandag 6 september 2010 @ 23:38:39 #79
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86149894
Niet opgeven in ieder geval. De eerste maanden zijn echt het zwaarst. Zolang je in jezelf blijft geloven en tussentijdse doelen blijft stellen komt het wel goed.
Als je eenmaal een bepaald niveau bereikt, herstel je ook sneller van elke training.
pi_86155676
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)

Is dat slim met spierpijn?
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:39:23 #81
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_86157076
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:38 schreef vanKampen het volgende:
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)

Is dat slim met spierpijn?
Lijkt me niet verstandig om met spierpijn hard te gaan lopen. Misschien gewoon een flink eind stevig doorwandelen. Maar rennen zou ik niet doen. Als je een blessure oploopt, dan ben je verder van huis.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_86157156
spierpijn verdwijnt vaak ook door trainen, heb ik zelf gemerkt.

als je pijn in je gewichten hebt of je schenen moet je zeker niet gaan rennen maar gewoon wat spierpijn? goed inwandelen, opwarmen en afkoelen na het renne. dat iig nooit vergeten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86175099
Ik geloof niet zo in opwarmen en cooling down...en er is ook geen bewijs voor dat het werkt.

Als je echt heel erge spierpijn hebt, dan zou ik niet gaan lopen. Maar bedenk welk dat het programma van Evy er op gericht is om zon beetje iedereen naar de 5km te krijgen. Ze houden daarin best rekening met spierpijn en rustig opbouwen.
pi_86176064
Ik vind een paar minuten wandelen/dribbelen voor ik begin en wat rekken erg prettig.
afkoelen doe ik door 5 minuten te wandelen als ik klaar ben.

Tis idd maar net wat je prettig vindt. En de een vindt het onzin en de ander weer niet, denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren. Voelt het prettig, dan gewoon doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:57:59 #85
38396 mazaru
pi_86176819
Ik ben al helemaal gelukkig als ik na afloop weer normaal kan ademen. :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:32:24 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_86178367
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1 ;)
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Lekker douchen!
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:49:32 #87
38396 mazaru
pi_86179367
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:32 schreef sjak het volgende:
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1 ;)
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Ik ben terug gegaan naar les 13. Die had ik al een keer gehaald, maar toen heb ik me stuk gelopen op les 14, die haalde ik wel, maar ik was daar echt de hele dag beroerd van.

Nu heb ik Zondag les 13 weer gedaan, maar ik haalde hem niet.
Vandaag weer les 13 gedaan, nu haalde ik hem wel en het voelde goed.
Donderdag doe ik weer les 13 en dan ben ik eigenlijk van plan om nog een volle week alleen maar les 13 te lopen.

Evy gaat echt veel te snel voor me.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:52:34 #88
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_86179575
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).

Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen.... :D
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:59:56 #89
38396 mazaru
pi_86183241
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Fallen het volgende:
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).

Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen.... :D
Maar als je een les waar je moeite mee hebt een paar keer overdoet, dan merk je toch langzaam aan verbetering.
De één gaat nu eenmaal wat sneller dan de ander. Maar vooruitgang is vooruitgang. ;)
pi_86194676
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.

Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.

Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
pi_86202488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef vanKampen het volgende:
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.

Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.

Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
Strekoefeningen moet je niet koud doen, zeker niet als je al spierpijn hebt. Dus zorg dat je een beetje gelopen hebt, of gefietst, of whatever.

Voor de achterkant van je benen, rechtop staan, je rechtervoet links naast je linkervoet zetten en je tenen proberen aan te raken, 10 seconden vasthouden en dan voet wisselen.

Voor de voorkant van je benen, rechtop staan, een voet omhoog en die vastpakken in de boog bij je enkel (dus niet bij je tenen!). Wederom 10 seconden blijven staan, liefst zonder te steunen aan een paal of muur, dan train je meteen je enkel van je andere voet.

Beide rekoefeningen kan je twee-drie keer doen per been ofzo.
pi_86203049
vanmorgen ondanks de regen toch heerlijk gelopen :) Regenjasje aan en gaan!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 18:36:47 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86212776
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:03:27 #94
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86222288
Vanavond weer 5 KM gelopen, maar zo goed als afgelopen zaterdag ging het nu niet. Ik heb wel geprobeerd het laatste stuk het tempo erin te houden met als resultaat een tijd van 27:45 (10,8 km/u).
Wel ben ik erg blij dat een deel van het parcours een stuk beter is geworden, nu de hoofdweg en naastliggend fietspad opnieuw geasfalteerd zijn _O_
pi_86224346
Ik heb vanavond ook gelopen en volledig doorweekt geregend, maar was wel lekker om zo eens te lopen, zijn mijn nieuwe schoenen ook meteen goed ingelopen ;)

Helaas moet ik vrijdag wel naar de fysio, de pijn onder mijn wreef gaat niet echt over en de huisarts dacht dat het misschien wel beginnend hielspoor is -O-. Ik heb er met lopen niet zoveel last van, maar het is erna vooral irritant.
pi_86224441
Vandaag weer gelopen ondanks erge spierpijn van het buikdansen van gisteren.
Maar het ging lekker *O*
Nu moet ik waarschijnlijk morgen ook weer lopen want de rest van de week heb ik er geen tijd meer voor........
pi_86225868
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
pi_86231947
Tja, nu kan ik niet meer terug:

quote:
Beste,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 5 kilometer (12.30 uur).

Kijk regelmatig op http://www.vumc.nl/gebouwenloop voor de laatste informatie over de zesde VUmc gebouwenloop.
Op 23 oktober 2010 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat.
Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.

Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zaterdag 23 oktober 2010 in Amsterdam.

Organisatie zesde VUmc gebouwenloop
VU medisch centrum
http://www.vumc.nl/gebouwenloop
:)
Ik ben van pindavlees
pi_86233140
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
pi_86243175
Ja wij gaan vooral voor het halen van de 5 km en eventueel 10 km, maar ik zou niet weten hoe je harder moet gaan lopen.

Ik ga morgen weer, rond een uurtje of 10. Kijken hoever ik kom.
pi_86243444
Ik ben pasgeleden begonnen met hardlopen. Heb het nu 4x gedaan (2x per week), en had laatst 7.5km in een stuk in 40min.

Mijn korte termijn doel is om dit op te krikken naar 37:30, dan zit ik op 12km/h. Mijn probleem is dat ik vaak langzamer moet gaan lopen omdat ik wat last krijg in mijn rechterzij. Schijnt dat je dit kan oplossen door uit te ademen als je met links de grond raakt, ik ga dit even proberen.
pi_86246019
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:44 schreef Flappekz het volgende:
Tja, nu kan ik niet meer terug:
[..]

:)
Coolies, Succes!
pi_86246214
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:46 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
Ah nog een topic. Danku zal de OP eens doornemen.
  donderdag 9 september 2010 @ 18:01:37 #104
38396 mazaru
pi_86249433
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:36 schreef Aventura het volgende:
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
Ik ben zo'n jack gaan halen. Leuk ding voor 14 euro. Met bonuskaart nog maar 11 euro. Thuisgekomen maakte ik de zak open... zitten er twee in!
Dat heet nog eens 'op de kleintjes letten' :o
En nee, ik ga niet helemaal terug naar AH om er 1 terug te geven!~ *O*
pi_86313121
Haha dat is lekker!

Ik ga zometeen weer lopen, morgen als ik niet te veel spierpijn heb ook. Lekker voor de rest niks doen in het weekend!
pi_86313301
vanmorgen , als deel van de onderhoudstrainingen op de 5 km, 20 min gelopen waarvan in de laatste minuten 3x versnellen.. Zwaar!!! :D maar wel lekker :Y
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86317045
Netjes

Ik ben net terug, WAT IS HET HEET zo vol in de zon! Misschien heb ik zelfs nog een kleurtje gekregen haha. Ik heb les 18 gelopen en daarna zelf nog 15 min achter elkaar. Totaal 7.9 km in 55 min. Valt tegen vergeleken met vorige keer. Ik denk dat ik 's avonds gewoon beter loop. En heel gek, ik loop goed als ik van te voren echt kapot ben.
pi_86345704
Net de singelloop gedaan in Enschede. 8,2 km (5 mijl) in 42.nogwat. Ging niet zo heel best, maar wel een leuk rondje!

Gemiddeld 11.59 km/h. Hoopte stiekem op 12.00 km/h gemiddeld te zitten. Anyway, toch een PR gelopen op de 8!

[ Bericht 18% gewijzigd door Skv op 12-09-2010 20:25:18 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 12 september 2010 @ 17:47:11 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_86349365
Nou, ik vind het knap hoor!
Ik heb vandaag Evy 3 gelopen, dat ging wel lekker. Maar wat was het warm...onverwacht. Al zie ik dat ik het hier had kunnen lezen ;)
Lekker douchen!
pi_86350682
Ja maar het lijkt als je niet loopt toch altijd niet zo warm. Pas als je begonnen ben, merk je pas hoe heet het ook eigenlijk is.

Ik ga morgen weer.
  zondag 12 september 2010 @ 19:07:35 #111
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86352189
Bah, vrijdag bij de fysio geweest en ik heb de peesplaat onder mijn voet toch een beetje overbelast. Moet nu rustig aan doen en het houden bij de crosstrainer ipv hardlopen.
4 weken shockwave therapie en dan moet het een aardig eind over zijn hoop ik..
  zondag 12 september 2010 @ 19:55:33 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86354080
Een uur gelopen vandaag :D
Niet helemaal aan een stuk door maar met een paar wandelpauzes. Maar toch meer dan ik gewend ben.
Ben trots :)
  zondag 12 september 2010 @ 23:37:08 #113
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86366782
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
pi_86367302
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:37 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond ook weer gelopen in het schemerdonker. Nu het buiten koeler is loop ik net iets makkelijker, maar 5 km is voor mijn gevoel nog steeds een flinke afstand om hard te lopen. Heb me ditmaal gericht om op tempo te lopen, zodat ik uiteindelijk 5,15 km heb gelopen in 26:00 (11,9 km/u).
Lekkere snelheid!
  zondag 12 september 2010 @ 23:55:27 #115
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86367635
Het gaat nu inderdaad wat beter. Erg fijn om na een half jaar trainen eindelijk de weg omhoog te hebben gevonden!
pi_86371930
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf... :( Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.

Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_86372665
Zijn er nog meer mensen die gisteren de Bridge to Bridge loop hebben gedaan? Het was mijn eerste loop; 5 km in 30.18. Geen toptijd, maar ik ben er wel heel blij mee aangezien het de eerste keer wat dat ik uberhaupt 5 kilometer achter elkaar, zonder onderbrekingen en zonder wandelen liep. Het was ook echt een toffe ervaring om aan zo'n loop mee te doen.

Loopmaatje en ik hebben al afgesproken dat we volgend jaar voor de 10km gaan :)
  maandag 13 september 2010 @ 09:58:49 #118
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86373950
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:04 schreef incognitoomuch het volgende:
Gisteren (voor het eerst..!) 12,7 km hardgelopen op een snelheid van ongeveer 9,5 km/u.
Helaas heb ik vanochtend een bittere pil moeten slikken toen ik merkte tijdens het traplopen dat mijn linkerknie af en toe pijnlijke steekjes krijgt net onder mijn knieschijf... :( Me rechter knie heb ik helemaal geen last van.

Dit is mild gezegd zwaar klote want ik moet as zaterdag meedoen met de Dam tot Dam loop 10 mile...
Denken jullie als ik tot zondag helemaal niks doe dat het dan over zal zijn...?
Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
pi_86374038
paar keer per dag koelen idd. en rust geven. geen idee of je dan zaterdag t kan lopen...

ik ga zo eens training 7 doen van de onderhoudstrainingen 5 km. 5-4-3-2 minuten in afwisselende tempo's : dribbelen, joggen, matig tempo, wedstrijdtempo. leuk wel die afwisseling.

vrijdag staat er weer een duurloop met versnellingen op t programma zag ik net :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86395542
Ik zit op de 10KM! 10.2 in 61 minuten gelopen, net iets langzamer dan waar ik de 8-9KM op liep de afgelopen paar weken (10.4-10.6KM per uur) maar heb ook een druk weekend achter de rug, ik ben best tevreden. Op deze snelheid had ik 't gevoel zo nog een flink stuk door te kunnen lopen, maar toch maar gestopt, wil niet overbelasten.
  maandag 13 september 2010 @ 21:18:38 #121
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86397704
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
  maandag 13 september 2010 @ 21:59:02 #122
38396 mazaru
pi_86400231
Ik heb trouwens zowel de 0-5km als de 5-10km reeksen van Evy geupload op mediafire.
Ik weet niet of het geoorloofd is om hier de links om ze te downloaden door te geven?
pi_86409342
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:18 schreef Neelix het volgende:
Dat kunnen doorlopen daar zat ik ook over te denken. Heel veel mensen hebben hier vast wel dat ze kunnen doorlopen na hun les van Evie, maar dan is juist de truc om dat niet te doen. Het bouwt rustig op en je krijgt er echt wel extra kracht door.
Als je dikke spierpijn hebt, heb je teveel gedaan en heb je ook meer tijd nodig om te herstellen...
Ja, een paar minuutjes plakte ik er zelf ook vaak achteraan bij Evy 0-5... 2, 3 minuutjes ofzo, soms 4 of 5 bij de laatste weken. Daarbij had ik geen klachten, nauwelijks spierpijn gehad. En om heel eerlijk te zijn stond er voor vandaag ook eigenlijk nog maar 55 minuten op 't programma :P Maar dat was dus vijf minuten extra op de 55, nog geen 10%. Als ik lees over degenen die anderhalf of twee lessen lopen, dan denk ik vaak 'als die er morgen maar geen spijt van heeft'! :D
pi_86426417
Iemand nog een startnummer kopen voor de damloop aanstaande zondag ?
Ivm blessureleed maak ik er zelf geen gebruik van.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:46:17 #125
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86455140
Gisteren nieuwe schoenen gekocht:

En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
pi_86455356
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:46 schreef pdiscs het volgende:
Gisteren nieuwe schoenen gekocht: [ afbeelding ]

En vanochtend bij de fysio groen licht gekregen om weer heel voorzichtig te beginnen!
Succes!

Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is :')
pi_86455416
vanmorgen was het echt zalig hardloopweer; zonnetje en fris. Goeie combi.

Over anderhalve week, oftewel 4 trainingen ben ik klaar met het onderhoudsschema van de 5 km en dan ga ik door met de 10 km medium van de atletiekunie. Dat zijn 18 trainingen. geen idee of ik het red in 18 keer maar dat zien we dan wel weer.

heb wel zin om door te gaan naar de 10 km :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86460363
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:58 schreef Neelix het volgende:

[..]

Sja, ijs erop gedaan? Dat zou je misschien een paar keer kunnen doen en verder zal het duimen zijn denk ik.
Had er gelijk ijs op gedaan (op mijn werk :') ) niet al teveel geleunt op mijn linkerbeen, en de trappen zoveel mogelijk vermeden.

Sinds gisteren is mijn knie weer helemaal beter! :Y Ben hartstikke blij! Nu maar afwachten hoe dat zondag met de Damloop gaat. Het schijnt perfect weer te worden! 16 graden, droog met af en toe zon en windkracht 3. ^O^
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86479005
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Cudles het volgende:

[..]

Succes!

Ik moet maar wachten totdat mijn bloedblaar weg is :')
Ouch! Van het hardlopen ook?

Ik ga misschien morgen, ligt eraan of een vriend op tjd klaar is, anders heb ik zelf nog volleybaltraining morgen. Dan ga ik zondag pas weer, waarschijnlijk gaan we met zijn 4en lopen, waarvan ik de beste conditie heb. Dus gok dat ik ver vooruit op ze zal lopen, stiekem geeft dat ook een lekker gevoel. ik hoop dat het weer ook een beetje mee zit!
pi_86528143
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)

wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden :s)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 17 september 2010 @ 10:42:41 #131
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86528564
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:26 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen training 9 van de 5 km onderhoud. 25 minuten aaneengesloten met op t einde weer 3x 30 seconden versnellen (zwaar!)

wel op 9.1 km p u uitgekomen dus ik ben tevreden :s)
Goed bezig!

Hoe meet je je snelheid?
pi_86529352
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Goed bezig!

Hoe meet je je snelheid?
afstand / tijd
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_86529382
Ticket voor damloop is verkocht.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86530414
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Goed bezig!

Hoe meet je je snelheid?
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed! :)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86530531
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:37 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=31859
Leuk speelgoed! :)
of je kijkt idd naar afstand en tijd :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:58:25 #136
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86531164
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen :P
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:30:01 #137
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86536786
Zo'n GPS horloge is natuurlijk een precies instrument, maar wel duur!
pi_86536847
Als er nou ook een mp3 speler inzat had ik em gekocht!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86538922
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:58 schreef Neelix het volgende:
De meeste smartphones kunnen het ook meten met een app als Runtastic Pro.
Probleem daarmee is wel dat je best snel door je batterij heen gaat, maar mijn iPhone houdt het met een volle batterij toch wel 1,5-2 uur vol, en zo lang kan ik nog niet lopen :P
Toen ik vorige week die 8 km liep met mijn iPhone aan met runkeeper draaiende had ik slechts 20% verbruikt in ruim 40 minuten..
pi_86606536
Mijn telefoon (nokia) is na 5 kwartier sportstracker er evenlang muziek nog geen streepje minder. Verschilt denkik heel erg per apparaat wat je gebruikt!

Ik heb net 8.78 km gelopen, gemiddelde snelheid 8 km/h maar das met loopstukjes enz, loop met rennen ongeveer 10 km/h. Ik ga spierpijn krijgen joh
  zondag 19 september 2010 @ 20:54:47 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86613278
Whaaaaaa!!!! *O*

3,5 week vakantie (niks gedaan ;) ) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop! *O* 4,94km! *O* Whahaaaaaaaaaaa!!!!!! *O*
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan! :D _O- :P
pi_86614091
Zo dat is netjes! Goed hoor!
  maandag 20 september 2010 @ 20:40:38 #143
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86651189
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.

Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
  maandag 20 september 2010 @ 21:26:35 #144
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86653449
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:40 schreef pdiscs het volgende:
Net begonnen met week 2 van Evy. 2e poging, want na de eerste poging heb ik ergens in week 3 mijn achillespees verrekt.

Mij valt op dat mijn kuiten heel snel "vollopen". Ze worden enorm hard. Iemand tips of opmerkingen?
Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
pi_86657281
Afgelopen Dam tot Damloop 16,1 km in 1uur en 35 minuten geranned! :Y
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
pi_86657515
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:54 schreef Brighteyes het volgende:
Whaaaaaa!!!! *O*

3,5 week vakantie (niks gedaan ;) ) daarna 1 keertje lopen, nu weer ruim een week niks gedaan en nu net eens even de kiezen op elkaar en... 32 minuten non-stop! *O* 4,94km! *O* Whahaaaaaaaaaaa!!!!!! *O*
En ja, als ik dat had geweten had ik die 60m ook nog wel even gedaan! :D _O- :P
goed zo BE!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 20 september 2010 @ 22:48:13 #147
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86657795
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Voor de eerste keer en volgend jaar zeker weer! Wat een heerlijke atmosfeer was dat zeg!
Nice! Daar moet ik volgend jaar ook eens naar kijken, dat lijkt me best leuk.

Ik ben voorlopig even aan mijn crosstrainer gebonden.... -O-
Ik mag van de fysio niet buiten hardlopen om mijn peesplaat een beetje kans te geven te herstellen.

Maar ik ga gewoon stug door met Evy deel 2, les 9 zit er alweer op :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:09:18 #148
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_86664570
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:

[..]

Vantevoren even warm lopen en dan rekken?
Gestrekt been en dan tegen de muur leunen zeg maar, en een andere goeie is een been ietsje naar achteren zetten en dan langzaam door beide benen zakken tot je spanning voelt onderin je kuit.
Dat doe ik al.
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:16:08 #149
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_86666063
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:09 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dat doe ik al.
10 seconden per keer en 2-3 keer rekken?

Is het stijf 's ochtends als je op staat of lange tijd stilzit?
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:22:19 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86666215
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:37 schreef incognitoomuch het volgende:
Gaaf! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')