Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?
Ik heb reflecterende stript op mn windjack en reflecterende 'armbanden'. Verder liep ik in het donker altijd gewoon op straten met straatverlichting. Een hesje hebben ze wel in de sportwinkels denk ik, weet niet of dat goedkope zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Ik loop zelf ook met een reflecterend hesje gekocht bij een sportzaak. Deze zijn wel iets duurder maar de stof is ventilerend. Je ziet ook wel lopers met verlichting, maar voor de zichtbaarheid voegt het niet veel toe.quote:Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee wegquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:46 schreef DarkElf het volgende:
kan je die Iphone niet gewoon in je zak houden of werkt hij dan minder?
krijg binnenkort een iphone 4, eens zien hoe die het doet. Ik ga wel in van die strakke tights (tegenwoordig kom ik daar zelfs mee wegquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef Improved28 het volgende:
[..]
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee weg). Het valt me nog goed mee hoe hij blijft ontvangen, dus ik denk dat het wel gewoon kan!
en dan nog staat t niet, tis een uiterst oncharmant kledingstuk natuurlijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Improved28 het volgende:
Dat is wel een soort van ultiem doel, dat ik wegkom met tights
Welkomquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Daph_ het volgende:
*meldt*
Ben in 2008 begonnen met hardlopen door de 5k serie van Evy te lopen, vervolgens eigen opbouw gemaakt naar 10 km. Heb in 2009 de Marikenloop 5km gelopen in 30.08, en was van plan om de DtD te gaan lopen. Tot ik in augustus 2009 Pfeiffer kreeg. Buh! Voor zover ik kan oordelen is de Pfeiffer nu voor 95% verdwenen, dus tijd om weer te beginnen.
Door persoonlijke omstandigheden en het gebrek aan sporten ben ik dik 10kg aangekomen ook, dus vooral het begin zal zwaar zijn, maar het is de moeite waard.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het beste weer kan starten. Ik heb weinig trek om weer met Evy te starten, maar zelf een schema opbouwen is ook niet echt mijn ding. Tips? Noot wat betreft lichamelijke gesteldheid; naast de overtollige kilo's heb ik tegens 4 maanden bij een fysiotherapeut gelopen vanwege rugklachten na een aanrijding. Rustig beginnen lijkt me een must, maar hoe..?
Doel: in mei de 10km lopen bij de Marikenloop en hopelijk in september 2011 ein-de-lijk die gewilde DtD lopen.
Oftwel: hoi!
Ik ben bezig met de tweede serie van Evy, daar komen dan versnellinkjes in waarna je gewoon door loopt. Dat is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:03 schreef Improved28 het volgende:
Welkom Daph_! Ik ga je geen advies durven geven, ik heb er nauwelijks verstand van, ik doe braaf wat Evy zegt. Ik streef in eerste instantie naar 5 km in een half uur (en een wat strakker lijf, voor die tight) en doe het rustig aan. Heb het ooit eens op eigen houtje geprobeerd en toen wilde ik veel te snel veel te veel en dat was heel demotiverend. Kun je niet de schema's van Evy erbij nemen en er zelf muziek bij zoeken, beginnen met een lesje waarin de loopstukjes worden opgebouwd zodat je goed kunt voelen hoe het gaat?
(Geef ik je nog advies)
Vandaag les 9 gedaan en het ging erg lekker. Ga me wel een beetje ergeren aan die muziek. Heb de laatste 2 minuten een stuk versneld om mezelf even te testen en dat hield ik ook aardig vol. Kan dus als ik dat halve uur eenmaal volhoud ook mijn best gaan doen wat harder te gaan lopen
Haha ja ik heb Evy gedaan, sommige lessen twee keer, maar dan is het eigenlijk al teveel.. Ik vind de muziek gedurende de lessen opbouwen steeds minder leuk worden, dus dat helpt ook nietquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:54 schreef sjak het volgende:
Hallo Daph! Evy is niet de enige die je kan helpen er schijnt ook een amerikaan te zijn. De muziek bij Evy is niet geweldig maar ik moet zo lachen om sommige opmerkingen: "Wij zijn wel een goed team samen, ik zeg loop en jij gaat"![]()
Ik heb vandaag les 7 gedaan. Nu ik een tijdje terug opnieuw ben begonnen gaat het echt stukken beter. Ik ben vandaag zelfs niet moe, lekker. Overmorgen weer!
Voor het bijhouden van de statistieken gebruik ik Sportypal. Ook een leuk programmaatje. Ik vind het ook erg stimulerend om te weten hoeveel ik gelopen heb en wat m'n gem. snelheid was. En inderdaad ook de supersexy tights, ze kunnen eigenlijk niet maar zitten heerlijk
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..quote:Op woensdag 29 september 2010 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
nou, ben ik weer hoor!
Na een lang en zwaar bestuursjaar eindelijk weer meer tijd voor mezelf
Heb vaak geprobeerd het weer op te pakken, maar elke keer kreeg ik last van mijn onderrug
Nu ben ik weer begonnen en met voldoende rust tussendoor gaat het weer lekker. Nu deze week alweer 3 keer gelopen en ondanks dat ik het lichtjes voel gaat het wel steeds beter en houdt de lichte pijn minder lang aan.
Ben begonnen weer bij les 11 en gisteren les 14 gelopen. Aangepast, want de MP3 hield er mee op2-3-5-6-8 gedaan en ging goed!
Hardlopen is mijn afval-methode, dus ik hoop dat ik snel wat resultaat zie zodat ik ook echt weer door blijf zetten.
Doel is 10km op de CPC in Den Haag (maart) en 10km bij de Marikenloop in Nijmegen (mei)
toen ik net begon was ik echt veel zwaarder en zag ik meteen resultaatquote:Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..
Maar het werkt uiteindelijk wel en volgens mij ben ik ook nog niet klaar met afvallen
Ja joh, af en toe lukt het even niet. Dan is het al heel wat als je de training uitloopt, terwijl je het liefst het halverwege opgeeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:27 schreef DarkElf het volgende:
Ondanks dat het de laatste weken echt lekker gaat had ik net een keer dat ik gewoon niet zo lekker in mijn ritme kwam... is al lang geleden maar vandaag (wel de training uitgelopen) voelde gewoon wat moeizaam...
ach zaterdag ga ik weer, dan gaat het vast weer lekker
Wat zoek je precies dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Op alle sites en doorklik sites uit de OP kom ik uit op niet bestaande pagina's en websites waar de download links het niet doen.
Anders krijg je allemaal reclame enzo.quote:Save file to your PC: click here
Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.quote:
0-5 kmquote:Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.
Zelf heb ik het destijds van Usenet afgehaald. Staat nu ook weer online, 23 dagen geleden gepost.
Zo jij gaat ook lekker vooruit zegquote:Op donderdag 30 september 2010 19:14 schreef Sheriam het volgende:
M'n tempo was wat gezakt van ruim boven de 10KM/uur tot net-aan 10KM/uur of soms zelfs een beetje minder, dus wilde vandaag proberen iets minder afstand te lopen maar dan wel weer lekker vlot, zo'n 10.5/uur. Het voelde best wel zwaar, terwijl ik eigenlijk niet het idee had dat ik zo snel liep als ik wilde... bij thuiskomst tijd en afstand berekend op afstandmeten.nl en daarom voelde 't dus zwaar; 8.09KM/44 minuten, net aan 11KM/uur! Eerste keer de 11KM/uur gebroken (over de hele afstand dan).
Komt vanzelfquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:38 schreef Improved28 het volgende:
11 km/h.... ik ben al blij als ik eens de 9 haal
Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Neelix het volgende:
@boem-dikke: vetverbranding doe je in de lage hartslagzone, dus zoek een rustig tempo waarbij je nog kunt praten, en hou dat zo lang mogelijk vol
Je zou eens moeten kijken hoe je hartslag zit op die snelheid...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:25 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.
Zat er zand onder je voeten? en zo ja, kwam dat in je schoen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:27 schreef jack4ya het volgende:
6km in 42min zonder enige pauze en dat terwijl ik vorige week woensdag pas begonnen ben.
Woei!
jij loopt toch al langer?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:27 schreef jack4ya het volgende:
6km in 42min zonder enige pauze en dat terwijl ik vorige week woensdag pas begonnen ben.
Woei!
Er zijn speciale schoenen/sokken voor. Die zijn niet goedkoop maar helpen denk ik wel, heb ze nog nooit geprobeerd. Het schijnt dat je rendement met hardlopen heel hard achteruit gaat als je op los zand gaat lopen, dus probeer wel over het harde gedeelte te lopen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:12 schreef peenvogel86 het volgende:
Hoi,
Ik ga over anderhalve week voor 2,5 maand naar Aruba.
Nu ben ik van plan elke ochtend een uurtje te gaan hardlopen op de stranden daar.
Nu heb ik een aantal vragen:
1: Zou ik daar aparte schoenen voor moeten aanschaffen?
2: Heeft iemand ervaring met op 'zand' hardlopen?
3: Gaat het zand snel in je schoenen zitten?
4: Is het verstandig om op blote voeten te lopen?
Alle info is welkom
Illustratie strand![]()
[ afbeelding ]
Okay, ja je hebt van die voetzooltjes/sokken, misschien moet ik daar maar eens naar kijken. En over dat 'hardere gedeelte' dat is een goede tip!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:26 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er zijn speciale schoenen/sokken voor. Die zijn niet goedkoop maar helpen denk ik wel, heb ze nog nooit geprobeerd. Het schijnt dat je rendement met hardlopen heel hard achteruit gaat als je op los zand gaat lopen, dus probeer wel over het harde gedeelte te lopen.
Op blote voeten lopen werkt echt heel veel beter, maar je hebt best kans dat je je tenen stuk loopt. Doordat je tenen in het zand ineens verder moeten strekken dan ze normaal in schoenen doen, kan je aan de onderkant scheuren krijgen...dat is op zich niet heel pijnlijk, maar wel als je er mee door blijft lopen in het zand. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar dat is mijn ervaring...
Ik ben vorig jaar in november begonnen en half april gestopt. Ik was het zat en ik vond het te warm. (terwijl ik dol op zomer ben en herfst enzo haat! )quote:
Ondanks dat ik nogal wat weet van lopen op blote voeten, weet ik niet zoveel van het lopen op het strand, woon niet bij de kust in de buurt ofzo, het enige rulle zand wat ik regelmatig loop is een heeeeeeel klein stukje op een open plek in m'n reguliere rondje en een enkele keer een stuk ruiterpad. Gewoonlijk als je van schoenen overstapt op blote voeten zou ik aanraden het heel geleidelijk te doen, omdat je je voet anders neerzet (voorvoet landing ipv hiel landing), het is niet alleen je voetzool die moet wennen maar ook vooral je kuiten. Veel mensen die enthousiast blootsvoets gaan lopen hebben na de eerste keer hartstikke last van hun kuiten, veel meer dan van hun voetzolen! En ook als je voor schoenen kiest en je je loophouding niet verandert, rul zand is sowieso heel zwaar aan de kuiten en je achillespees. Toen ik een aantal maanden terug m'n achillespees wat overbelast had voelde ik dat kleine stukje zand op de open plek daar echt aan 'trekken'. Ik zou zeker het wat stevigere, nattere zand opzoeken, of begin gewoon zoals je gewend bent over de weg te lopen en voeg elke dag een stukje langer strand aan je route toe.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:12 schreef peenvogel86 het volgende:
Hoi,
Ik ga over anderhalve week voor 2,5 maand naar Aruba.
Nu ben ik van plan elke ochtend een uurtje te gaan hardlopen op de stranden daar.
Klinkt zoals ik het heb gedaan! Alleen gaat het bij mij minder goed. Red t niet zo ver, nog niet zo lang en mijn motivatie is echt op een dieptepunt. Ik MOET morgen van mezelf lopen, en ik ga ook wel. Moet even een leuk rondje verzinnen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar in november begonnen en half april gestopt. Ik was het zat en ik vond het te warm. (terwijl ik dol op zomer ben en herfst enzo haat! )
Vorig week woensdag ben ik opgegeven door mijn collega's voor de 8km in Amsterdam over 2 weken. De grapjassen.
Dus ik moet er echt keihard aantrekken, ik ben absoluut geen natuur talent.
Haha. Ik vind alleen lopen ook fijner. Muziek op en gaan. Maar goed, voor één keer niet zo erg toch? Zeg je de volgende keer nee. Ik heb er net 5.27km op zitten. Lekker weer, zweten!quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:42 schreef Improved28 het volgende:
Nee he... Ik ga straks met een vriendin lopen, maar ik loop veel liever alleen. Waarom kan ik ook niet gewoon nee zeggen
Welkom. Ik ben al weer een paar weken bezig. Ook snel last van blessures, dus ook ik moet zeer voorzichting aan doen. Welk schema gebruik je?quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:39 schreef Viking84 het volgende:
Beginner meldt zich!.
Ik loop met het beginnersschema van hardloopschema.nl (zeer rustige opbouw voor blessuregevoelige beginners) en ik heb net les 4 gelopen (3 x 1 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen en 3 x 2 lopen, afgewisseld met 2 mins wandelen). Ik ben in het verleden al vaker begonnen en weer gestopt (oa wegens motivatie, blessures) en ik ben nu van plan het echt, echt vol te houden. Gelukkig dragen mijn veranderde leefpatroon en leefomgeving daar wel aan bij: ik loop twee keer direct na het werk, terwijl ik eerder studeerde en veel thuis zat en de hele dag tegen het hardlopen zat aan te hikken en ik woon nu in een bosrijke omgeving.
Het beginnersschema van hardloopschema.nl dusquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:11 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Welkom. Ik ben al weer een paar weken bezig. Ook snel last van blessures, dus ook ik moet zeer voorzichting aan doen. Welk schema gebruik je?
Alleen is ook meer iets voor mij, al heb ik meer motivatie als ik met iemand anders ga. Dan haak ik niet af. Vandaag gelopen, heeerlijk in het zonnetje! 5.28 km gelopen in 35 min. gemiddeld rond de 10 km/h. Alleen jammer dat ik de laatste paar keren dat ik geweest ben elke keer kramp in mn voeten (ja platvoeten...) dus moet maar eens zooltjes gaan proberen. Was trouwens les 23 van Evy, was eigenlijk van plan 8 8 8 8 te lopen, MAAR dat was niet les 23quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Haha. Ik vind alleen lopen ook fijner. Muziek op en gaan. Maar goed, voor één keer niet zo erg toch? Zeg je de volgende keer nee. Ik heb er net 5.27km op zitten. Lekker weer, zweten!
Is denk ik ook een interval scheme zeker? Net als b.v. Evy?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het beginnersschema van hardloopschema.nl dus. Dan loop je in 10 weken naar 20 minuten onafgebroken hardlopen.
Ehm ja, ik zou gaan hèquote:Op zondag 26 september 2010 22:32 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte!Maar daar laat ik me niet door weerhouden. Als ik zelf thuis loop wel, dan kan ik veel makkelijker wat schuiven met het moment waarop ik loop, als 't giet ga ik gewoon wat later, en met de warme dagen liep ik pas in de avond enzo. Maar 't heeft ook wel wat om zo 1x in de maand op een vaste tijd te lopen en gewoon te gaan, ook als 't weer niet ideaal is.
Haha, we hebben echt bijna dezelfde tijd/afstand gelopen. Ik heb 5.27km gelopen in 34 minuten vanochtend. Mijn 5e keer hardlopen trouwens. Vorige keer 4.11 gelopen in 23 minuten. Nu maar iets langzamer proberen te lopen en wat verder. Was ook wel redelijk uitgeput toen ik thuis kwam.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:15 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Alleen is ook meer iets voor mij, al heb ik meer motivatie als ik met iemand anders ga. Dan haak ik niet af. Vandaag gelopen, heeerlijk in het zonnetje! 5.28 km gelopen in 35 min. gemiddeld rond de 10 km/h. Alleen jammer dat ik de laatste paar keren dat ik geweest ben elke keer kramp in mn voeten (ja platvoeten...) dus moet maar eens zooltjes gaan proberen. Was trouwens les 23 van Evy, was eigenlijk van plan 8 8 8 8 te lopen, MAAR dat was niet les 23Uiteindelijk dus 10 12 12. Blij dat ik het heb volgehouden.
Wat voelt dit goed zeg
Ik heb sporadisch vorig jaar één of twee keer 3 km gelopen met verkeerde schoenen. Dat is ongeveer mijn hardloop-geschiedenis. 2 week geleden nieuwe schoenen gekocht en meteen fanatiek begonnen. Aan conditie ligt het sowieso niet echt, 3 jaar aan kickboksen gedaan vanaf vorig jaar ongeveer 2-3 keer per week fitnessen. Nu dus hardlopen erbij om wat overtollige kg's kwijt te raken die er na het stoppen met kickboksen helaas zijn bijgekomen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:35 schreef SolnaStockholm het volgende:
5e keer ooit? wow, ik heb evy al eens uitgelopen voor de zomervakantie. vanaf toen is het er een beetje ingeschoten. Jammer genoeg ben ik na de vakantie weer paar kilootjes aangekomen dus werd weer tijd voor wat extra sporten. Nu maar netjes weer 2 a 3x per week hardlopen. heb ook nieuwe schoenen (paars) dus kan helemaal goed weer beginnen.
Nee, niet echt veel verschil. Terwijl ik wel weinig eet de laatste tijd. We zien het vanzelf. Vind het vooral lekker om even te lopen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
En merk je al verschil? Ik eigenlijk niet zo, al heb ik het idee dat ik sowieso niet afval van sporten (sport sowieso al heel veel), maar minder eten is gewoon niet goed als je dan weer veel sport. Beetje jammer. Nou misschien werkt wat langere afstanden, maar zo ver ben ik nog niet. Moet zooltjes kopen voor platvoeten voor ik weer ga lopen, ben er helemaal doorheen gezakt vandaag
Ik merk het wel een beetje, maar ook niet heel erg. Ik denk dat hardlopen vooral de effecten van een dieet versterkt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
En merk je al verschil? Ik eigenlijk niet zo, al heb ik het idee dat ik sowieso niet afval van sporten (sport sowieso al heel veel), maar minder eten is gewoon niet goed als je dan weer veel sport. Beetje jammer. Nou misschien werkt wat langere afstanden, maar zo ver ben ik nog niet. Moet zooltjes kopen voor platvoeten voor ik weer ga lopen, ben er helemaal doorheen gezakt vandaag
Nee weet ik. Ik eet ook niet te weinig om het afvallen.quote:
Hoe kom je er bij dat je netto snelheid tot de macht twee doet? Waar is dat op gebasseerd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:51 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik heb laatst eens een overzicht gemaakt van mijn progressie. Om de verschillende gegevens goed inzichtelijk te maken heb ik deze verwerkt in een index. Deze index is gebasseerd op mijn gemiddelde loopprestaties. De index zwaarte is een indicatie van de zwaarte van de training aan de hand van de zelfbedachte formule: netto snelheid^2 * afstand.
[ afbeelding ]
In dit overzicht is goed te zien dat de zwaarte van mijn trainingen stijgt, maar dat de gemiddelde snelheid veel langzamer toeneemt. Gemiddeld boek ik ongeveer 0,3% progressie per training
P.S. Deze week is er weer hardloopkleding in de aanbieding bij de LIDL. Ik ga vanavond ook even kijken of het iets is![]()
Het kost me tot nu toe veel meer energie om een kilometer in snelheid te winnen dan om een kilometer verder te lopen. Hetzelfde als dat wanneer ik langzamer loop ik veel minder energie verbruik. Met alleen snelheid * aantal kilometers zie je veranderingen in snelheid niet goed terug.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:38 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat je netto snelheid tot de macht twee doet? Waar is dat op gebasseerd?
Er bestaat wel zoiets, maar dat maakt gebruik van je hartslag(zone), het heet TRIMP
Met sporttracks kan je die volgen met een plugin http://www.zonefivesoftwa(...)in_detail.php?id=103
Nouja, zeg! Gisteren ook niet gelopen. Alles brandde nog in mijn rug en benen... Watje dus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:32 schreef jack4ya het volgende:
Vrijdag nog gelopen, zaterdag was iets te gezellig en zondag tot in de avond in de vernieling gelegen.
Niet leuk, (Katers zijn nooit leuk, maar dit sloeg nergens meer op, heb maar 3 wodkaatjes op) want ik ben nog steeds uitgedroogd en mijn benen doen verrekte zeer!
Ik zou zondagmiddag nog lopen, maar dat werd 'm niet.En vanavond ga ik maar gewoon wandelen ipv rennen. De trap hier is al een hele uitdaging. Zo zonde dit. Volgens mij is er echt schade aangericht.
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:01 schreef WD.40 het volgende:
Naast 2x in de week vechtsporttraining loop ik al sinds enkele jaren ook 1 tot 3x in de week hard (een gem. afstand tussen de 5 en de 10 km). De trainingsschema's voor de 5 en de 10 km van Evy heb ik ondertussen afgerond. Mijn gem. sneldheid blijft nu echter steken op zo'n 11-12 km/u. Omdat ik deze graag nog iets omhoog wil hebben ben ik nu op zoek een bijpassend training(schema). Heeft iemand hier nog suggesties?
dattumquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen....
Hoe lang loop je dan? Ik hou 10 km/uur wel vol, maar echt niet langer dan 4 kilometer..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dattum
ik ben al blij als ik constant blijf op 10km/uur
Mijn excuus, dit was het eerste topic dat ik tegenkwam. Ga wel ff verder kijkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dan ben je niet beginnend meer, en kan je beter zoeken in het andere topic over hardlopen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |