Ja, ik ga weer deze maand! Hoop op goed weer, heb al 2x in heftige buien gelopen daar, en 1x in drukkende hitte!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:29 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat is zeker een nette snelheid! Ga je volgende week weer naar de panbos loop?
Ik heb reflecterende stript op mn windjack en reflecterende 'armbanden'. Verder liep ik in het donker altijd gewoon op straten met straatverlichting. Een hesje hebben ze wel in de sportwinkels denk ik, weet niet of dat goedkope zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Ik loop zelf ook met een reflecterend hesje gekocht bij een sportzaak. Deze zijn wel iets duurder maar de stof is ventilerend. Je ziet ook wel lopers met verlichting, maar voor de zichtbaarheid voegt het niet veel toe.quote:Op zondag 26 september 2010 21:21 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor hardlopen in het donker? Ik wil sowieso een reflecterend hesje kopen, iemand een tip voor een goedkoop exemplaar?
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee wegquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:46 schreef DarkElf het volgende:
kan je die Iphone niet gewoon in je zak houden of werkt hij dan minder?
krijg binnenkort een iphone 4, eens zien hoe die het doet. Ik ga wel in van die strakke tights (tegenwoordig kom ik daar zelfs mee wegquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef Improved28 het volgende:
[..]
Werkt wel waarschijnlijk maar beweegt heel irritant (ik draag geen strakke broek, daar kom ik niet mee weg). Het valt me nog goed mee hoe hij blijft ontvangen, dus ik denk dat het wel gewoon kan!
en dan nog staat t niet, tis een uiterst oncharmant kledingstuk natuurlijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Improved28 het volgende:
Dat is wel een soort van ultiem doel, dat ik wegkom met tights
Welkomquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Daph_ het volgende:
*meldt*
Ben in 2008 begonnen met hardlopen door de 5k serie van Evy te lopen, vervolgens eigen opbouw gemaakt naar 10 km. Heb in 2009 de Marikenloop 5km gelopen in 30.08, en was van plan om de DtD te gaan lopen. Tot ik in augustus 2009 Pfeiffer kreeg. Buh! Voor zover ik kan oordelen is de Pfeiffer nu voor 95% verdwenen, dus tijd om weer te beginnen.
Door persoonlijke omstandigheden en het gebrek aan sporten ben ik dik 10kg aangekomen ook, dus vooral het begin zal zwaar zijn, maar het is de moeite waard.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het beste weer kan starten. Ik heb weinig trek om weer met Evy te starten, maar zelf een schema opbouwen is ook niet echt mijn ding. Tips? Noot wat betreft lichamelijke gesteldheid; naast de overtollige kilo's heb ik tegens 4 maanden bij een fysiotherapeut gelopen vanwege rugklachten na een aanrijding. Rustig beginnen lijkt me een must, maar hoe..?
Doel: in mei de 10km lopen bij de Marikenloop en hopelijk in september 2011 ein-de-lijk die gewilde DtD lopen.
Oftwel: hoi!
Ik ben bezig met de tweede serie van Evy, daar komen dan versnellinkjes in waarna je gewoon door loopt. Dat is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:03 schreef Improved28 het volgende:
Welkom Daph_! Ik ga je geen advies durven geven, ik heb er nauwelijks verstand van, ik doe braaf wat Evy zegt. Ik streef in eerste instantie naar 5 km in een half uur (en een wat strakker lijf, voor die tight) en doe het rustig aan. Heb het ooit eens op eigen houtje geprobeerd en toen wilde ik veel te snel veel te veel en dat was heel demotiverend. Kun je niet de schema's van Evy erbij nemen en er zelf muziek bij zoeken, beginnen met een lesje waarin de loopstukjes worden opgebouwd zodat je goed kunt voelen hoe het gaat?
(Geef ik je nog advies)
Vandaag les 9 gedaan en het ging erg lekker. Ga me wel een beetje ergeren aan die muziek. Heb de laatste 2 minuten een stuk versneld om mezelf even te testen en dat hield ik ook aardig vol. Kan dus als ik dat halve uur eenmaal volhoud ook mijn best gaan doen wat harder te gaan lopen
Haha ja ik heb Evy gedaan, sommige lessen twee keer, maar dan is het eigenlijk al teveel.. Ik vind de muziek gedurende de lessen opbouwen steeds minder leuk worden, dus dat helpt ook nietquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:54 schreef sjak het volgende:
Hallo Daph! Evy is niet de enige die je kan helpen er schijnt ook een amerikaan te zijn. De muziek bij Evy is niet geweldig maar ik moet zo lachen om sommige opmerkingen: "Wij zijn wel een goed team samen, ik zeg loop en jij gaat"![]()
Ik heb vandaag les 7 gedaan. Nu ik een tijdje terug opnieuw ben begonnen gaat het echt stukken beter. Ik ben vandaag zelfs niet moe, lekker. Overmorgen weer!
Voor het bijhouden van de statistieken gebruik ik Sportypal. Ook een leuk programmaatje. Ik vind het ook erg stimulerend om te weten hoeveel ik gelopen heb en wat m'n gem. snelheid was. En inderdaad ook de supersexy tights, ze kunnen eigenlijk niet maar zitten heerlijk
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..quote:Op woensdag 29 september 2010 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
nou, ben ik weer hoor!
Na een lang en zwaar bestuursjaar eindelijk weer meer tijd voor mezelf
Heb vaak geprobeerd het weer op te pakken, maar elke keer kreeg ik last van mijn onderrug
Nu ben ik weer begonnen en met voldoende rust tussendoor gaat het weer lekker. Nu deze week alweer 3 keer gelopen en ondanks dat ik het lichtjes voel gaat het wel steeds beter en houdt de lichte pijn minder lang aan.
Ben begonnen weer bij les 11 en gisteren les 14 gelopen. Aangepast, want de MP3 hield er mee op2-3-5-6-8 gedaan en ging goed!
Hardlopen is mijn afval-methode, dus ik hoop dat ik snel wat resultaat zie zodat ik ook echt weer door blijf zetten.
Doel is 10km op de CPC in Den Haag (maart) en 10km bij de Marikenloop in Nijmegen (mei)
toen ik net begon was ik echt veel zwaarder en zag ik meteen resultaatquote:Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het hardlopen om af te vallen werkt best goed, maar duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet ben ik bang...Tenminste, dat was bij mij zo..
Maar het werkt uiteindelijk wel en volgens mij ben ik ook nog niet klaar met afvallen
Ja joh, af en toe lukt het even niet. Dan is het al heel wat als je de training uitloopt, terwijl je het liefst het halverwege opgeeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:27 schreef DarkElf het volgende:
Ondanks dat het de laatste weken echt lekker gaat had ik net een keer dat ik gewoon niet zo lekker in mijn ritme kwam... is al lang geleden maar vandaag (wel de training uitgelopen) voelde gewoon wat moeizaam...
ach zaterdag ga ik weer, dan gaat het vast weer lekker
Wat zoek je precies dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Op alle sites en doorklik sites uit de OP kom ik uit op niet bestaande pagina's en websites waar de download links het niet doen.
Anders krijg je allemaal reclame enzo.quote:Save file to your PC: click here
Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.quote:
0-5 kmquote:Op donderdag 30 september 2010 00:41 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ja, dat is vanwege copyright claims nergens meer normaal te vinden. Maar met de hulp van Boe-man moet dat wel lukken.
Zelf heb ik het destijds van Usenet afgehaald. Staat nu ook weer online, 23 dagen geleden gepost.
Zo jij gaat ook lekker vooruit zegquote:Op donderdag 30 september 2010 19:14 schreef Sheriam het volgende:
M'n tempo was wat gezakt van ruim boven de 10KM/uur tot net-aan 10KM/uur of soms zelfs een beetje minder, dus wilde vandaag proberen iets minder afstand te lopen maar dan wel weer lekker vlot, zo'n 10.5/uur. Het voelde best wel zwaar, terwijl ik eigenlijk niet het idee had dat ik zo snel liep als ik wilde... bij thuiskomst tijd en afstand berekend op afstandmeten.nl en daarom voelde 't dus zwaar; 8.09KM/44 minuten, net aan 11KM/uur! Eerste keer de 11KM/uur gebroken (over de hele afstand dan).
Komt vanzelfquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:38 schreef Improved28 het volgende:
11 km/h.... ik ben al blij als ik eens de 9 haal
Thanks, dan ga ik dat doen. Ik loop nu namelijk gewoon zo'n 10 km/u op een afstand van rond de 4km. Kan dan inderdaad beter 7 km/u gaan lopen en proberen wat langer te lopen. Ik heb alleen het gevoel dat ik rond de 10 km/u zo lekker in mijn ritme zit. Heb er op een afstand van 4 km helemaal geen moeite mee om constant zo snel te blijven lopen. Is natuurlijk ook niet een echt lange route maar ik heb ondertussen nog maar 4 keer gelopen, dus echt langer wordt het eerst toch niet op die snelheid. Misschien wat afwisselen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Neelix het volgende:
@boem-dikke: vetverbranding doe je in de lage hartslagzone, dus zoek een rustig tempo waarbij je nog kunt praten, en hou dat zo lang mogelijk vol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |