Update en TT changequote:Op maandag 15 maart 2010 11:09 schreef Wijnbo het volgende:
Hoi!
Hierbij 1 van mijn eerste posts K&W, en ik vermoed niet de laatste de komende tijd.
Mijn vriendin () en ik hebben samen een herenhuis uit 1890 gekocht
![]()
En aangezien ik (23) een software ontwikkelaar ben en zij (23) een lerares, kan dit nog wel interessant worden qua verbouwing![]()
Daarom een topic om jullie te laten genieten van onze verbouwing, en om waardevolle tips te bemachtigen.
Allereerst wat informatie:
[ afbeelding ]
Funda linkje: http://www.funda.nl/koop/winterswijk/huis-10256469-molenstraat-3/
Info klopt niet helemaal op funda, hieronder wat duidelijkere info:
Huis:
- Pand uit ca. 1890.
- Woonkamer en-suite.
- 2 slaapkamers boven + hobby kamer.
- Prachtige originele trap + vaste trap naar ruime zolder waar nog minstens 3 slaapkamers te realiseren zijn en vliering zolder daarboven.
- Veel originele elementen aanwezig zoals een keuken-achtig iets boven, paneeldeuren, betonemaille, etc.
- Complete nieuwe kap.
Keuken, bijkeuken, zeer kleine badkamer.
Verbouwingsplannen:
Complete renovatie + uitbouw
- Alles is zeer oud, elektrische bedrading van katoen (), geen CV, alles in metalen buizen
- Schrootjes
In het huis zitten nog aansluitingen voor gaslampen zelfs.
Overdrachtsdatum:
Eind april 2010, maar we mogen al wel beginnen aangezien het toch leegstaat
Betting & Ressing in Groenlo http://www.bettingressing.nlquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:44 schreef Selyn het volgende:
jullie schieten echt al op.. ziet er mooi uit!
En leuke tegeltjes, mag ik vragen waar je ze vandaan hebt??
De vloer wordt bedekt met stucloop. De terrazzovloer moest wel gestort worden voor er gestucadoord gaat worden, want het geeft zo'n rotzooi dat je dan je hele muur weer verpest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:14 schreef exlurker het volgende:
Prachtige vloer geworden in de gang, maar wat ik me afvraag, hoe gaan jullie de wand daar afwerken,zijn jullie niet bang voor beschadiging van de vloer tijdens dat afwerken?
Haal je die stucloop er wel regelmatig af?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De vloer wordt bedekt met stucloop. De terrazzovloer moest wel gestort worden voor er gestucadoord gaat worden, want het geeft zo'n rotzooi dat je dan je hele muur weer verpest.
Het ergst vind ik nu dat de vloer weer afgedekt moet worden en we er dus nog niet van kunnen genieten
Dat was volgens de 'terrazzoman' niet nodig. Maar hopelijk blijft de stucloop er toch niet al te lang op liggen! Maar denk dat we de vloer alsnog wat extra bescherming geven als er gewerkt wordt in de gang.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Haal je die stucloop er wel regelmatig af?
En leg je er een deken onder?
Ivm krassen en voor het ademen..
Damn ik zou het er nooit afhalen, eerder iets van glas ofzo strak ertegenaan zetten. Supergek juist zo'n retro muur.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:11 schreef Spikkel01 het volgende:
Vooral veel reclame uit 1950 ongeveer. Nijlcruises in Egypte voor 200 gulden etc. En wat politiek nieuws, maar het was niet boeiend genoeg want het is inmiddels weg en ben het meeste alweer vergeten![]()
Kom maar doorquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:03 schreef Geerd het volgende:
Tering ik kan ook wel zoon topic beginnenbij mij is het net zoon puinhoop
Dat wordt denk ik medio 2025 ofzoquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kom maar doorwe zijn er dol op
plus dat het erg leuk is om terug te lezen als je klaar bent.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef twentemeisje het volgende:
Spikkel en Wijnbo, ik en officieel verliefd op jullie huis!
Vreest niet, ik zal geen liefdesbrieven schrijven want ik heb al verkering![]()
In het echt ziet de keuken er nog veel mooier uitquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:53 schreef Spikkel01 het volgende:
We zijn super blij met de keukenHij is precies zoals we gehoopt hadden. Alleen met het fornuis moeten we nog even kijken wat we doen. Hij staat nu helemaal los van de keuken, omdat er aan beide kanten van het fornuis ruimte moet zijn om te ventileren. Nu is de ruimte tussen aanrecht en fornuis aan de grote kant, we zitten er over te denken in de toekomst toch een betimmering ervoor te maken zodat het mooier aansluit bij de keuken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De slaapkamer is ook bijna af. De vloer hebben we geschuurd en goed schoongemaakt, daarna 1x gelakt met interieurolie. Even afwachten hoe het er morgen uitziet en dan kunnen we hem eventueel nog een keer lakken. De muren zijn ook geverfd, beetje jammer dat er een kleurverschil zat tussen de verschillende emmers met de donkere verf. Morgen maar even terug en nogmaals met de goede verf er over heen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De badkamer zou volgende week vrijdag en zaterdag pas betegeld worden, maar straks werden we gebeld dat dat morgen en overmorgen al gebeurd
Whaha, wat grappig dit! En het installatiewerk is toch wel top, helemaal geweldig dat we vandaag zelfs in de keuken elektriciteit haddenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:37 schreef gateway het volgende:
[..]
In het echt ziet de keuken er nog veel mooier uit
Morgen of overmorgen. Dan is de slaapkamer zo goed als af en de keuken kunnen we ook gebruiken. De badkamer is volgende week klaar, tot dan kunnen we douchen bij familie dus dat is wel prettig.quote:
hollandse witjes misschien?quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:
Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.
Sorryquote:Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:
@ gateway: We hebben de eerste twee nachten overleefd! Ben vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik jou om half 8 verwachtte, maar dat was dus voor nietsEnig idee wanneer je wel weer hier verder gaat?
@ seven: In eerste instantie schrokken wij ook even van de drukte van de tegels in de keuken. Maar gelukkig klopte het wel toen de keuken geplaatst werd en nu is het precies zoals we ons voorgesteld hadden.
Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.
We hadden ook nog een dilemma over het schakelmateriaal. Boven hebben we nu standaard peha schakelmateriaal en voor beneden hebben we na lang wikken en wegen (want toch weer grof geschat zo'n 1000 euro extra) gekozen voor deze schakelaars en stopcontacten:
http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73038_1.jpg
http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73043_4.jpg
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.quote:Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Die granito vloer hebben ik meen ze laten leggen door Betting Ressing uit Groenlo (GLD, achterhoek - http://www.bettingressing.nl/ )
Ben ook wel nieuwsgierig wat daar het prijskaartje van was
hehe ik ben ook altijd de laatste bij de meeste feestjesquote:Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.
Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.
Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg
Bijna klaarquote:Op zondag 5 september 2010 14:39 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb met ontzettend veel plezier dit topic gevolgd. Jammer dat jullie al bijna helemaal klaar zijn met de verbouwing. In ieder geval wens ik jullie heel veel woonplezier in het Winterwiekse.
quote:Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.
Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.
Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg
Komt allemaal vanzelf goedquote:Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Bijna klaar
Was het maar zo'n feest. De woonkamer is nog 1 grote puinzooi, en verder is er nog heel veel niet af :-p
Nou, de terrazzo meneer zei tegen mijn ouders (die ook zo'n vloer hebben, met barst en een lelijke ingefreesde leiding (quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef twentemeisje het volgende:
[..]wat hebben jullie die prachtige vloer ontzettend voordelig! Super! Of wij zijn enorm getild met de restauratie van onze vloer met een veel kleiner oppervlak
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's! Leuk ook dat het in de buurt klikt!
Wat enorm gaaf bedacht !quote:Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?quote:Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
We weten nu dat we een goede zet hebben gedaan met het plaatsen van de tuindeuren, die zater er origineel namelijk ook. De schuifdeuren waren vroeger helemaal dicht met een paneel in plaats van een raam. De 'inbouwkasten' in de woonkamer zijn door de vader van de dames gemaakt.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef gateway het volgende:
[..]
leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?
Haha, de gang is al voor mij gereserveerdquote:Op maandag 13 september 2010 12:39 schreef TimeJumper het volgende:
Wat een mooi huis!!!!!!! En die wasbak in de keuken met die kraanWaar heb je die kraan in hemelsnaam vandaan Nog nooit gezien
Mag ik komen logeren?Ik wil graag in de keuken of in de gang slapen
Shutters zouden we inderdaad graag willen, maar het kost zo 200 euro per vierkante meter. En we hebben nogal wat vierkante meters in de ramen zitten.. En daarbij moet alles op maat gemaakt worden, geen enkel raam is gelijk aan een ander raam.quote:Op maandag 13 september 2010 12:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik zou voor shutters gaan, past hartstikke mooi in het plaatje. Kost wel wat maar dat is het ook áf.
Eén klein puntje van kritiek, ik snap de tegels in de badkamer niet helemaal, al is het wel absoluut mijn smaak maar in dit lieve, oude huis zulke moderne tegels is een beetje jammer...
Daarentegen is de keuken, en verder alles helemaal geweldig!
Dank je! De deur in de keuken heeft nog de originele kleur, hij moet nog geschuurd en geschilderd.quote:Op maandag 13 september 2010 21:00 schreef gateway het volgende:
Die lampen in de keuken passen goed in de keuken! Mooie dingenwas me nog niet zo opgevallen toen ik ze in me hand had!
Verder ziet het er goed uitDeur in de keuken ook een nieuw kleurtje zie ik?
o, dan heb ik er niet zo goed op geletquote:Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Dank je! De deur in de keuken heeft nog de originele kleur, hij moet nog geschuurd en geschilderd.
Wat een goed idee! Gaan die ook van boven naar beneden open of alleen van beneden naar boven? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;-))quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:14 schreef Reese het volgende:
Nog een tip voor plissé's. Ik heb ze van de Kwantum![]()
Gelukkig hebben twee kozijnen hier standaardmaten, dat kostte me slechts 60 euro voor een mooi wit redelijk verduisterend top down plisse van 1.40m breed.
Het derde kozijn was 1.27m en als ik die bij Kwantum op maat had moeten laten maken dan kostte het echt rond de 250 euro geloof ik. Bij een 'echte' gordijnzaak was het nog meer. Dat had en heb ik er op dit moment niet voor over. Komt later wel een keerDus daar heb ik ook die van 1.40 voor gekocht en zelf op maat gemaakt
. De cassette met een ijzerzaagje en de stof met een schaar.
Ik ben wel geen Beijtje, maar wij hebben ook die standaard duette's (dubbele plissé) van Kwantum en ze kunnen inderdaad ook van beneden naar boven. Ben er zelf heel blij mee en heb ergens hier gelezen dat ze ook op maat te maken zijn, zelf nog niet geprobeerd overigens.quote:Op maandag 20 september 2010 21:44 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Wat een goed idee! Gaan die ook van boven naar beneden open of alleen van beneden naar boven? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;-))
We hebben de keuken bij Grando gekocht, de kraan dus ookquote:Op maandag 20 september 2010 23:55 schreef Adelante het volgende:
Waar heb je die toffe "oude" keukenkraan vandaan?
quote:Op woensdag 22 september 2010 11:51 schreef Beijtje het volgende:
Ik vind jullie keuken echt super! En badkamer trouwens ook hoor. En de vloer in de gang. En de slaapkamer... Echt mooi geworden gewoon!
Helemaal niet vreemd, doe ik ook al een half jaar...quote:Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Best vreemd dat we van wonen in een huis dat nog lang niet af is gewoon kunnen genieten.
Leuk dat jullie veel zelf doen!quote:Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Spikkel01 het volgende:
@Isegrim: de vloer op de slaapkamer is zeker de originele vloer.
@ Beijtje: we doen veel zelf, maar laten ook veel doen. De fundering van de badkamer bv hebben we zelf gegraven, maar de rest van de badkamer hebben we laten doen door aannemer. Al het installatiewerk hebben we ook uitbesteed. Verder doen we bijna alles zelf.
De keuken is bijna klaar, de originele betimmering om de schouw is gisteren passend gemaakt dus die moet alleen nog geschuurd en geverfd. Het deurtje van de keukenkast moest ook aangepast worden ivm de tegels, dus dat moet ook even opnieuw geverfd. Als dat gebeurd is, is de keuken af.
@Gateway: thx dat je het nog een keer noemt, was het alweer vergeten..
@Zhe angel: Aangezien we het geld nu wel voor andere dingen in het huis kunnen gebruiken, staat er geen geweldig bed..
geen dankquote:Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Spikkel01 het volgende:
@Gateway: thx dat je het nog een keer noemt, was het alweer vergeten..
Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt! We vinden het zeker een mooie lamp voor buiten. Moet je maar even laten weten wat hij gekost heeft. En waar we hem op kunnen halenquote:Op maandag 27 september 2010 13:28 schreef gateway het volgende:
Heb op de rommelmarkt nog een buitenlamp van de containerdood gered (naja van de opkoper) en ik dacht mischien is het wat voor spikkel & wijnbo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als het niks is, dan gaat ie naar de kringloop oid.
Liep al langer met het idee om op de rommelamrkt naar iets te kijken voor jullie huisje, maar kon eigenlijk niks moois & ouds vinden, alleen dit lampje, en dacht: kan het altijd vragen:)quote:Op maandag 27 september 2010 15:45 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt! We vinden het zeker een mooie lamp voor buiten. Moet je maar even laten weten wat hij gekost heeft. En waar we hem op kunnen halen
Donderdagavond zijn we toevallig in jouw dorp, dus kunnen hem dan komen ophalen als dat uit komt. Moet je maar ff een berichtje sturen waar we moeten zijn. Zal met Wijnbo even overleggen wat de volleybalvereniging van ons krijgtquote:Op maandag 27 september 2010 15:54 schreef gateway het volgende:
[..]
Liep al langer met het idee om op de rommelamrkt naar iets te kijken voor jullie huisje, maar kon eigenlijk niks moois & ouds vinden, alleen dit lampje, en dacht: kan het altijd vragen:)
euhm, hij heeft mij niks gekost. De rommelmarkt was voor de lokale Volleybalvereniging. Dus ik laat het aan jullie over
ophalen kan, wil hem ook wel een x langs brengenKan ik gelijk de klusvorderingen bekijken
ahaquote:Op maandag 27 september 2010 16:07 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Donderdagavond zijn we toevallig in jouw dorp, dus kunnen hem dan komen ophalen als dat uit komt. Moet je maar ff een berichtje sturen waar we moeten zijn. Zal met Wijnbo even overleggen wat de volleybalvereniging van ons krijgt
en dat is niet het geval....quote:Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef gateway het volgende:
[..]
ahadan moet ik eens ff kijken of ik er donderdag ook ben
Om de ketel komt nog betimmering, dus die is over een tijdje niet meer zichtbaar. Over de radiatoren kan ik je inderdaad gelijk geven, maar dat is nou net iets waar wij niet lang over nagedacht hebben. We hebben destijds tegen de installateur gezegd dat we netjes ogende radiatoren wilden en dat heeft hij gedaan. Hoeveel we ook ons best doen, we kunnen niet aan ieder detail denken blijkt soms achterafquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:45 schreef cvboer het volgende:
Echt, wat een mooie woning dit. Echt met respect naar de woning toe dat het in oude stijl weer is gemaakt. Ik heb zelf een woning uit 2009, maar mocht ik nog eens gaan verhuizen dan wordt zeker ook een oude, geheel te renoveren woning.
Wat ik echt mooi vind, is de vloer in de hal, echt mooi. Echter een puntje van kritiek heb ik ook, als installateur vind ik het installatiewerk onder de ketel niet zo netjes, en ik zag ergens op een foto een moderne radiator hangen, was het niet leuker geweest om leden radiatoren te gebruiken?
[ afbeelding ]
Verder zal ik dit topic zeker blijven volgen, want dit is zeker een fantastisch project waar jullie mee bezig zijn.
Het is ook moeilijk om elk detail perfect uit te voeren. Je moet het niet zien als negatieve kritiek, integendeel, ik vind het een schitterend project waar jullie mee bezig zijn. Ik ben nou eenmaal een mierenneuker wat dit soort dingen betreft, het plaatje moet kloppen. Ik wil jullie verder veel succes wensen bij de verdere verbouw van jullie woning, ik lurk nog even meequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:08 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
Om de ketel komt nog betimmering, dus die is over een tijdje niet meer zichtbaar. Over de radiatoren kan ik je inderdaad gelijk geven, maar dat is nou net iets waar wij niet lang over nagedacht hebben. We hebben destijds tegen de installateur gezegd dat we netjes ogende radiatoren wilden en dat heeft hij gedaan. Hoeveel we ook ons best doen, we kunnen niet aan ieder detail denken blijkt soms achteraf
quote:aha, k. Zou inderdaad kunnen, onsteking op batterijen of piëzo. Maar ik kende ze alleen met een elektrische aansluiting.Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef Spikkel01 het volgende:
@Gateway: We hebben geen stopcontacten in de schouw laten maken. JW wist ons te vertellen dat dat nooit nodig is voor gaskachels, hoop dat hij gelijk heeft en we er later geen problemen mee krijgen mochten we ooit een gaskachel willen. Maar aan de andere kant is het ook niet heel handig om een gaskachel te nemen, want er zit geen schoorsteen meer op het huis en dan moeten we een nieuwe pijp laten trekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.Vorige week hebben we de plafonds van de kamer en suite en de gang geïsoleerd
quote:Het was ook echt wel nodig. De vloer van boven is van hout, dus je kon het beneden heel goed horen als er boven iemand liep. Nu is het zeker de helft minder gehorig. Ook voor de warmte kunnen we het al goed merken, ondanks dat we nog niet eens verwarming hebben beneden.Op donderdag 28 oktober 2010 09:46 schreef mister_white het volgende:
[..]
Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.
Ja, is de originele vloer.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mooi dat vloertje zo. Is e orginele?
De binnenmuren zijn gestuct, de buitenmuren zijn geïsoleerd en vervolgens zijn er gipsplaten voor gekomen. Voor het plafond zitten ook gipsplaten. Bij de gipsplaten worden alleen de naden gestuct inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:37 schreef Beijtje het volgende:
Zijn die kamers nou gestuct? Alleen de muren en plafond alleen de naden ofzo? Ziet er mooi uit iig, ook de vloer! Wou dat ik mijn vloeren ook nog extra laagje olie had gegeven, blijft te veel troep in hangen nu.
De muur in de gang wordt gestuct. Er zijn verbazingwekkend veel mensen die de kale stenen muur mooi vinden, wij krijgen er echt het jaren 80 gevoel bijquote:Op donderdag 11 november 2010 20:58 schreef Aalbers het volgende:
Zo zeg. Net in een half uur deel 1 en dit deel doorgenomen. Kwam bij toeval uit op dit topic. Maar wat gaaf om te zien hoe de boel is gevorderd. De gang vind ik persoonlijk het mooist. Die muur is waanzinnig.
Verder prima keuze wat betreft inrichting, keuken is ook fantastisch!
Het zou totaal ondoenlijk zijn geweest om die muur kaal te houden, het geeft ontzettend veel stof af, dan blijf je aan het schoonmakenquote:Op woensdag 17 november 2010 17:33 schreef Aalbers het volgende:
Hmm, ik vind het jammer van die mooie muur! Maar tis jullie huis. Ziet er desalniettemin supermooi uit
Wij hebben de kleuren van Painting the Past (mat en kalk idee) laten mengen bij decohome.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:38 schreef Spikkel01 het volgende:
@ Rockabella: Over het algemeen zijn we het redelijk met elkaar eens over het huis. Af en toe hebben we niet dezelfde ideeën ergens over, maar dan hebben we het er een paar keer over en dan kiezen we uiteindelijk voor de beste oplossing. Maar ik kan me zo niet eens iets bedenken waar we het niet over eens waren, dus het valt allemaal heel erg mee
@ Selyn: We zitten nu te denken aan de kleur truffel voor de gang. Maandag komt de verkoopster hier om te kijken naar lichtinval etc. om ons advies te geven. Het is trouwens krijtverf, geen kalkverf. We wilden eerst voor kalkverf gaan, maar dat schijnt veel lastiger aan te brengen zijn en je krijgt veel strepen.
Zijn er hier mensen met ervaring met krijtverf? We zitten namelijk te twijfelen of we het plafond en de muren die wit worden ook met krijtverf moeten doen of dat we die ook gewoon met een goede latexverf kunnen doen zonder dat je al te veel verschil ziet met de muren die wel krijtverf hebben.
eindelijk de "echte" schakelaars!quote:Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Spikkel01 het volgende:
Geen geweldige kwaliteit foto's, maar ik wilde jullie toch onze nieuwe schakelaars en stopcontacten laten zien![]()
. We hebben ze alleen beneden, boven hebben we goedkopere.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar heb je die vandaan? Ik wilde ze ook, maar alles was al ingebouwd, en de verkoper zei dat porceleinen alleen met dubbele dozen gemonteerd kon worden, er konden niet twee stopcontacten op 1 doos.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Spikkel01 het volgende:
Geen geweldige kwaliteit foto's, maar ik wilde jullie toch onze nieuwe schakelaars en stopcontacten laten zien![]()
. We hebben ze alleen beneden, boven hebben we goedkopere.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oa hier hebben ze het:quote:Op donderdag 25 november 2010 11:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Ik wilde ze ook, maar alles was al ingebouwd, en de verkoper zei dat porceleinen alleen met dubbele dozen gemonteerd kon worden, er konden niet twee stopcontacten op 1 doos.
Zo groot is ons huis nietquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:19 schreef rubje het volgende:
@ TS:
Als jullie van dit schitterend pand een oud Heren Huis van weten te maken met mooie houten tafels en schilderijen aan de muren,dan toon je wel stijl en klasse. denk aan:
[ afbeelding ]
Wow die vloerquote:Op maandag 20 december 2010 14:06 schreef Spikkel01 het volgende:
De vloer is vorige week gelegd in de kamer en suite. Al het houtwerk moet nu nog één keer geverfd worden en dan kunnen we eind deze week de meubels er in zetten. Dan is het nog lang niet klaar want de plinten moeten er nog voor en de schouw moet nog opgeknapt worden. Maar het wordt steeds mooier![]()
close-up van de verouderde vloer
[ afbeelding ]
De woonkamer
[ afbeelding ]
De eetkamer
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is dat toch met tinypic.![]()
Gisteren ook al niet.Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
Het moet toch aan mij liggen, maar ik kan het antwoord niet vinden op de vraag waarom ze het hier niet doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:01 schreef Spikkel01 het volgende:
@ Oblivion: Kan ik de foto's ergens anders mee plaatsen zodat je ze wel kunt zien?
maar het wordt 's avonds alweer langer licht, dus het gaat voor het afwerken weer de goede kant opquote:Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Wijnbo het volgende:
Helaas al een tijdje geen updates, we hebben afgelopen tijd te weinig tijd gehad om echt iets te doen.. 's avonds donker enzo. Op dit moment bezig met:
- Plinten woonkamer afschilderen
- Rotzooi wegwerken in de tuin
- Afmaken bijkeuken (wand glad maken, plafonds, kozijnen)
- En nog heul veul meer kleine pruts dingen.
En wegens bouw-depot-op:
- Werken
- Werken
- Werken
De bbq heeft zeker al een paar keer aangestaan.quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:39 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De bbq heeft zeker al een paar keer aangestaan.
Ik zal binnenkort weer wat foto's maken voor een update.
En hoe is het nu, 2 jaar later met dit paleisje?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:39 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De bbq heeft zeker al een paar keer aangestaan.
Ik zal binnenkort weer wat foto's maken voor een update.
me2! daarom die megakick!quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo jammer dat dit prachtige verbouwings topic toen zo doodgebloed is !![]()
Al ben ik wel nieuwsgierig naar het resultaat !
ah wijnbo, goed weer even wat van je te horenquote:Op zondag 28 april 2013 16:10 schreef Wijnbo het volgende:
Jup, inderdaad nogal wat tegenslag gehad op gebied van gezondheid en familie. Gaat nu langzaam de goede kant weer op. Verbouwing heeft echter wel een kleine achterstand(lees: niet veel gebeurd dus). Doen binnenkort update !
Ik hoorde het net van een andere user hier op FOK!; maar wat jullie tweeën overkomen is is inderdaad niet niks zeg !quote:Op zondag 28 april 2013 16:10 schreef Wijnbo het volgende:
Jup, inderdaad nogal wat tegenslag gehad op gebied van gezondheid en familie. Gaat nu langzaam de goede kant weer op. Verbouwing heeft echter wel een kleine achterstand(lees: niet veel gebeurd dus). Doen binnenkort update !
ik heb na een reactie hier ook het een en ander gelezen.... Pfff niet niks zeg!quote:Op zondag 28 april 2013 16:10 schreef Wijnbo het volgende:
Gaaf dat je er weer bent, en dat je jullie mooie klustopic weer leven gaat inblazenquote:Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Spikkel1 het volgende:
Het gaat met mij de goede kant op. Ben herstellende van de chemotherapie en meer dan hopen dat het nooit terug komt kunnen we nu niet meer doen.
De kat krabt de krullen van de trapquote:
Deed ie dat maar, scheelt mij werkquote:Op maandag 13 mei 2013 16:11 schreef Gripper het volgende:
De kat krabt de krullen van de trap
10x snel zeggen
Goed te horen dat het de goede kant opgaat met je! Wat is het mooi geworden! als ik denk aan de stofbende die het was.......quote:Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Spikkel1 het volgende:
Het heeft even geduurd, ik kon niet inloggen, maar nu met een vernieuwde naam dan toch eindelijk een update met foto's.
Het gaat met mij de goede kant op. Ben herstellende van de chemotherapie en meer dan hopen dat het nooit terug komt kunnen we nu niet meer doen.
[ afbeelding ]
De keuken, zoals hij hier ooit al eens gestaan heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De keuken zoals hij nu is. Alleen de deuren moeten nog steeds afgelakt worden.
[ afbeelding ]
We (Wijnbo vooral) zijn vorige week weer rustig begonnen met klussen. De trap is ons eerste project weer geworden. Wat een enorm werk, er zit een dikke laag lijm en we denken egalisatiemateriaal op. We denken wel dat het uiteindelijk heel mooi gaat worden, dus het is al het werk waard.
[ afbeelding ]
Met af en toe wat hulp van de kat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het toilet zoals hij uiteindelijk geworden is. We zoeken alleen nog een deur die bij de rest van het huis past en de kozijnen moeten nog geverfd worden. Je ziet op deze foto de vloer niet goed, maar ik geloof dat er ooit al een foto van de oude gangvloer die we in de wc gelegd hebben in dit topic heeft gestaan.
[ afbeelding ]
De woonkamer en suite zoals hij hier al heeft gestaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kamer aan de straat kant. We zijn op dit moment aan het wachten op luiken die aan de binnenkant voor de ramen komen, die worden met de hand voor ons gemaakt.
Het luik links achterin moet nog geschilderd worden, maar we zijn er nog niet over uit of dat in het wit moet waarmee al het hout geverfd is, of juist in dezelfde kleur als de muur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eetkamer. Hier mist alleen de schouw nog, zoals we hem boven ook hebben staan (zie foto's eerder in dit topic), maar we moeten nog beginnen met het opknappen van die schouw. Verder missen helaas de schuifdeuren nog. Deze willen we er graag binnenkort weer in maken, maar dat is nog een heel karwei.
Verder heb ik geen foto's gemaakt, omdat er niets meer gebeurd is sinds de laatste update.
ja, soms lopen dingen niet zoals je wilt..... Maar hej, je kan er wonen, en zo hoef je je ook niet te vervelen of je af te vragen waar je met je spaargeld heen moetquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:23 schreef Spikkel1 het volgende:
Wel een verschilletje idd GatewaySoms probeer ik daar zelf ook even bij stil te staan, hoe het ooit was en wat we allemaal gedaan hebben (en wat we allemaal nog moeten doen )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |