abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85387343
Welkom bij deel 2!

Vervolg van : [Verbouwing] Huis gekocht uit 19e eeuw

quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:09 schreef Wijnbo het volgende:
Hoi!

Hierbij 1 van mijn eerste posts K&W, en ik vermoed niet de laatste de komende tijd.

Mijn vriendin ( *; ) en ik hebben samen een herenhuis uit 1890 gekocht *O*

En aangezien ik (23) een software ontwikkelaar ben en zij (23) een lerares, kan dit nog wel interessant worden qua verbouwing :')

Daarom een topic om jullie te laten genieten van onze verbouwing, en om waardevolle tips te bemachtigen.

Allereerst wat informatie:

[ afbeelding ]

Funda linkje: http://www.funda.nl/koop/winterswijk/huis-10256469-molenstraat-3/

Info klopt niet helemaal op funda, hieronder wat duidelijkere info:

Huis:

- Pand uit ca. 1890.
- Woonkamer en-suite.
- 2 slaapkamers boven + hobby kamer.
- Prachtige originele trap + vaste trap naar ruime zolder waar nog minstens 3 slaapkamers te realiseren zijn en vliering zolder daarboven.
- Veel originele elementen aanwezig zoals een keuken-achtig iets boven, paneeldeuren, betonemaille, etc.
- Complete nieuwe kap.

Keuken, bijkeuken, zeer kleine badkamer.

Verbouwingsplannen:

Complete renovatie + uitbouw

- Alles is zeer oud, elektrische bedrading van katoen ( :') ), geen CV, alles in metalen buizen
- Schrootjes :')

In het huis zitten nog aansluitingen voor gaslampen zelfs.

Overdrachtsdatum:
Eind april 2010, maar we mogen al wel beginnen aangezien het toch leegstaat *O*
Update en TT change :') volgt spoedig.
pi_85387385
leuke titel.
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Je bent één van de grootste baggeraars en verantwoordelijk voor het verkloten van topics.
Op dinsdag 20 juli 2010 20:33 schreef AdvancedPower het volgende:[/b]
Laatste post:
pi_85387405
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef Lonker2.0 het volgende:
leuke titel.
Zag het ook :')
pi_85387704
Samenvatting:

Van:

Naar:

pi_85387751
Ik kijk weer mee! *O*
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_85387848
En spookt het er ook ?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:33:29 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85388186
*O* Yay!! *O*
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85388256
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:24 schreef Casualty het volgende:
En spookt het er ook ?
Ik zou koffie zetten en tosti's maken voor die spoken.
pi_85389351
Ik zeg dat je van dit Huis een echt paleisje van kunt maken. Ik lurk een paar topics mee als je het niet erg vind. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85410627
*O* die toog O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:21:39 #11
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_85410981
Wat zijn jullie al ver gekomen, het ziet er al prachtig uit.
Ik blijf volgen :)
pi_85435409
Maandag is de buitenste rand van de terrazzovloer in de gang gestort.

Vandaag is de binnenste rand er ook bij gestort. Ik heb helaas geen foto zonder plastic. De vloer is op dit moment nog zwart door het cement, maar als het vrijdag geschuurd wordt dan komt de echte kleur naar boven, dus we zijn super benieuwd!

De bovenste rand van het plafond is ook afgewerkt met nieuwe platen.

Morgen komt mijn oom tegelen in de keuken, bijkeuken en hopelijk ook de badkamer en de wc.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:31:56 #13
291663 Amooma
It's my TURN
pi_85435919
Super awesome huis zeg. Ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn! :D O+
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
pi_85439773
Spannend zeg, die vloer, ik ben benieuwd!
pi_85514689
Jaaa!!! *O* *O* Ik heb vandaag de terrazzovloer gezien zoals hij gaat worden O+ Degene die hem heeft gestort is al de hele dag bezig met schuren, het is echt een ontzettende zooi in de gang, maar het wordt echt prachtig!

Op deze foto's is nog duidelijk te zien dat er water op de vloer ligt, natuurlijk plaatsen we ook nog een foto als hij helemaal klaar is.

De witte en de zwarte steentjes worden met cement gemengd en daar komt dan uiteindelijk bovenstaande mooie vloer uit ;)

Gister is er een deel getegeld. Het lijkt op de foto erg druk maar dat valt in het echt gelukkig heel erg mee. Op het plateau komen de wasmachine en de diepvries.

De tegels in de keuken:

vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:41:18 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85514857
Ziet er leuk uit, benieuwd naar het eindresultaat :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:36:59 #17
85962 ioko
I Appear Missing
pi_85517160
Leuk zeg, dit ga ik even volgen. Veel succes verder!
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_85518239
Wat mooi zeg, die vloeren! Maar hoe zit dat met die terazzovloer, waarom moet die geschuurd worden?
pi_85520189
De terrazzovloer is helemaal nieuw gestort. Ze beginnen met de buitenste rand en die moet dan een dag uitharden. Vervolgens wordt de binnenkant gestort, die is eerst helemaal zwart van het cement dat om de terrazzosteentjes gekapseld zit. als dit ook uitgehard is wordt de vloer geschuurd met water, 4 keer met verschillend 'schuurpapier' en dan komt pas de kleur naar boven omdat het cementlaagje bovenop er af gaat. Daarna wordt de vloer weer een soort van aangesmeerd zodat alle eventuele luchtgaatjes er ook uit zijn en dan voor laatste keer schuren en schoonmaken met groene zeep.

Een hoop werk en veel geld, maar dan krijg je er wel iets moois voor terug ^O^
pi_85520667
Ah ok nou snap ik het. Heel mooi hoor! :Y
pi_85537543
jullie schieten echt al op.. ziet er mooi uit!

En leuke tegeltjes, mag ik vragen waar je ze vandaan hebt??
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_85537800
Prachtige vloer geworden in de gang, maar wat ik me afvraag, hoe gaan jullie de wand daar afwerken,zijn jullie niet bang voor beschadiging van de vloer tijdens dat afwerken?
pi_85538525
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 09:44 schreef Selyn het volgende:
jullie schieten echt al op.. ziet er mooi uit!

En leuke tegeltjes, mag ik vragen waar je ze vandaan hebt??
Betting & Ressing in Groenlo http://www.bettingressing.nl
pi_85538588
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:14 schreef exlurker het volgende:
Prachtige vloer geworden in de gang, maar wat ik me afvraag, hoe gaan jullie de wand daar afwerken,zijn jullie niet bang voor beschadiging van de vloer tijdens dat afwerken?
De vloer wordt bedekt met stucloop. De terrazzovloer moest wel gestort worden voor er gestucadoord gaat worden, want het geeft zo'n rotzooi dat je dan je hele muur weer verpest.
Het ergst vind ik nu dat de vloer weer afgedekt moet worden en we er dus nog niet van kunnen genieten :N
pi_85538655
Nog wat nieuws op het behang? (kamertje links)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_85538734
Vooral veel reclame uit 1950 ongeveer. Nijlcruises in Egypte voor 200 gulden etc. En wat politiek nieuws, maar het was niet boeiend genoeg want het is inmiddels weg en ben het meeste alweer vergeten :P
pi_85547849
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

De vloer wordt bedekt met stucloop. De terrazzovloer moest wel gestort worden voor er gestucadoord gaat worden, want het geeft zo'n rotzooi dat je dan je hele muur weer verpest.
Het ergst vind ik nu dat de vloer weer afgedekt moet worden en we er dus nog niet van kunnen genieten :N
Haal je die stucloop er wel regelmatig af?
En leg je er een deken onder?
Ivm krassen en voor het ademen..
pi_85548003
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Haal je die stucloop er wel regelmatig af?
En leg je er een deken onder?
Ivm krassen en voor het ademen..
Dat was volgens de 'terrazzoman' niet nodig. Maar hopelijk blijft de stucloop er toch niet al te lang op liggen! Maar denk dat we de vloer alsnog wat extra bescherming geven als er gewerkt wordt in de gang.
pi_85549190
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:11 schreef Spikkel01 het volgende:
Vooral veel reclame uit 1950 ongeveer. Nijlcruises in Egypte voor 200 gulden etc. En wat politiek nieuws, maar het was niet boeiend genoeg want het is inmiddels weg en ben het meeste alweer vergeten :P
Damn ik zou het er nooit afhalen, eerder iets van glas ofzo strak ertegenaan zetten. Supergek juist zo'n retro muur.
pi_85549241
Tering ik kan ook wel zoon topic beginnen _O- bij mij is het net zoon puinhoop
Ik zwaai naar dieren.
pi_85549959
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:03 schreef Geerd het volgende:
Tering ik kan ook wel zoon topic beginnen _O- bij mij is het net zoon puinhoop
Kom maar door :D we zijn er dol op :Y plus dat het erg leuk is om terug te lezen als je klaar bent.
pi_85561231
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kom maar door :D we zijn er dol op :Y plus dat het erg leuk is om terug te lezen als je klaar bent.
Dat wordt denk ik medio 2025 ofzo _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Geerd op 22-08-2010 02:22:29 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_85717595
Even weer een kleine update. Vanavond is de keuken ook helemaal af, dus dan volgen er meer foto's.

De keukenvloer helemaal af. Nu hij gevoegd is lijkt het minder druk.

De terrazzovloer is nu helemaal af. Op de foto staat er nog een laagje water op. Nu zit hij tot we klaar zijn met verbouwen onder zeil en stucloop, dus we kunnen alleen genieten van de foto's :N

† In Memoriam † donderdag 26 augustus 2010 @ 08:06:51 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_85722029
Gaaf!!!
pi_85722664
Het kost wat en dan heb je ook wat.

Wat? een prachtige vloer die past bij het huis !
Gefeliciteerd.
pi_85739857
Mooie vloeren zeg! :Y :9~
pi_85739973
gaaaf zeg! :o
pi_85748214
We zijn super blij met de keuken :Y Hij is precies zoals we gehoopt hadden. Alleen met het fornuis moeten we nog even kijken wat we doen. Hij staat nu helemaal los van de keuken, omdat er aan beide kanten van het fornuis ruimte moet zijn om te ventileren. Nu is de ruimte tussen aanrecht en fornuis aan de grote kant, we zitten er over te denken in de toekomst toch een betimmering ervoor te maken zodat het mooier aansluit bij de keuken.

De slaapkamer is ook bijna af. De vloer hebben we geschuurd en goed schoongemaakt, daarna 1x gelakt met interieurolie. Even afwachten hoe het er morgen uitziet en dan kunnen we hem eventueel nog een keer lakken. De muren zijn ook geverfd, beetje jammer dat er een kleurverschil zat tussen de verschillende emmers met de donkere verf. Morgen maar even terug en nogmaals met de goede verf er over heen.

De badkamer zou volgende week vrijdag en zaterdag pas betegeld worden, maar straks werden we gebeld dat dat morgen en overmorgen al gebeurd :Y
pi_85749084
Die keuken wat goed!! Echt heel mooi in die stijl en dat fornuis is helemaal niet storend zo :)
Slaapkamer heeft potentie ;) ben erg benieuwd.
pi_85760710
Spikkel en Wijnbo, ik en officieel verliefd op jullie huis O+ !
Vreest niet, ik zal geen liefdesbrieven schrijven want ik heb al verkering ;)

Die gang is fantastisch geworden, ook een enorme meerwaarde voor je huis natuurlijk. Zal inderdaad een klap met geld hebben gekost, enkel het restaureren van de vloer in onze veel kleinere hal was alleen al zo'n 800 euro. Ik ben nog elke dag blij dat we het gedaan hebben!

Wanneer gaan jullie verhuizen?
pi_85761253
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef twentemeisje het volgende:
Spikkel en Wijnbo, ik en officieel verliefd op jullie huis O+ !
Vreest niet, ik zal geen liefdesbrieven schrijven want ik heb al verkering ;)

:D
pi_85761304
Zeker Haunted:P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:37:09 #44
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_85786271
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:53 schreef Spikkel01 het volgende:
We zijn super blij met de keuken :Y Hij is precies zoals we gehoopt hadden. Alleen met het fornuis moeten we nog even kijken wat we doen. Hij staat nu helemaal los van de keuken, omdat er aan beide kanten van het fornuis ruimte moet zijn om te ventileren. Nu is de ruimte tussen aanrecht en fornuis aan de grote kant, we zitten er over te denken in de toekomst toch een betimmering ervoor te maken zodat het mooier aansluit bij de keuken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De slaapkamer is ook bijna af. De vloer hebben we geschuurd en goed schoongemaakt, daarna 1x gelakt met interieurolie. Even afwachten hoe het er morgen uitziet en dan kunnen we hem eventueel nog een keer lakken. De muren zijn ook geverfd, beetje jammer dat er een kleurverschil zat tussen de verschillende emmers met de donkere verf. Morgen maar even terug en nogmaals met de goede verf er over heen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De badkamer zou volgende week vrijdag en zaterdag pas betegeld worden, maar straks werden we gebeld dat dat morgen en overmorgen al gebeurd :Y
In het echt ziet de keuken er nog veel mooier uit ;)
pi_85787021
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:37 schreef gateway het volgende:

[..]

In het echt ziet de keuken er nog veel mooier uit ;)
Whaha, wat grappig dit! En het installatiewerk is toch wel top, helemaal geweldig dat we vandaag zelfs in de keuken elektriciteit hadden ^O^ Lang leve de installateur _O_ :P

Iedereen super bedankt voor de leuke reacties. En de liefdesbrieven zal het huis met blijdschap ontvangen, mocht je ooit toch de behoefte voelen O+
pi_85790271
^O^ gaaf hoor...wel jaloers op jullie huis! *O*
pi_85790516
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef twentemeisje het volgende:

Wanneer gaan jullie verhuizen?
Morgen of overmorgen. Dan is de slaapkamer zo goed als af en de keuken kunnen we ook gebruiken. De badkamer is volgende week klaar, tot dan kunnen we douchen bij familie dus dat is wel prettig.
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:36:59 #48
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:40:26 #49
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_85826391
:)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85832232
Wat mooi zeg! Mooie keuken en mooie vloeren! Ik zou fornuis nooit omtimmeren! Het vrijstaande is juist de charme ervan! Zeker onder zo'n oude schouw...
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:41:14 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85832573
Fantastisch huis. Jullie aanpak komt hier ook echt volledig tot zijn recht, ik vind het allemaal enorm smaakvol! Keukentegeltjes zijn dan wel druk maar het is wel authentiek en ik vind het absoluut niet storend nu de keuken geplaatst is. Op één groot oppervlak was dat even een 'mijn ogen, wat doe je' maar het resultaat is toch prachtig.
Resistance is futile.
pi_85863724
@ gateway: We hebben de eerste twee nachten overleefd! Ben vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik jou om half 8 verwachtte, maar dat was dus voor niets |:( Enig idee wanneer je wel weer hier verder gaat?

@ seven: In eerste instantie schrokken wij ook even van de drukte van de tegels in de keuken. Maar gelukkig klopte het wel toen de keuken geplaatst werd en nu is het precies zoals we ons voorgesteld hadden.

Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.

We hadden ook nog een dilemma over het schakelmateriaal. Boven hebben we nu standaard peha schakelmateriaal en voor beneden hebben we na lang wikken en wegen (want toch weer grof geschat zo'n 1000 euro extra) gekozen voor deze schakelaars en stopcontacten:

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73038_1.jpg

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73043_4.jpg
pi_85865971
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:

Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.

hollandse witjes misschien?
You're dead to me!
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:13:42 #54
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_85873564
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:
@ gateway: We hebben de eerste twee nachten overleefd! Ben vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik jou om half 8 verwachtte, maar dat was dus voor niets |:( Enig idee wanneer je wel weer hier verder gaat?

@ seven: In eerste instantie schrokken wij ook even van de drukte van de tegels in de keuken. Maar gelukkig klopte het wel toen de keuken geplaatst werd en nu is het precies zoals we ons voorgesteld hadden.

We hadden ook nog een dilemma over het schakelmateriaal. Boven hebben we nu standaard peha schakelmateriaal en voor beneden hebben we na lang wikken en wegen (want toch weer grof geschat zo'n 1000 euro extra) gekozen voor deze schakelaars en stopcontacten:

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73038_1.jpg

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73043_4.jpg
Sorry :@ Was ook liever aan het werk gegaan, maar zit ziek thuis, hoofdpijn, misselijk....

Verder ken ik de planning ook niet..... Eerst maar beter worden.

OT:

Mooi dat je het hebt overleefd :) Nog naar de kermis geweest dan of drukdruk met de verhuizing?
pi_85873759
Oh dat is balen zeg! Beterschap!
Van de kermis hebben we vrij weinig gezien, alleen maar druk geweest met de laatste dingetjes afmaken en verhuizen.

De tegels zijn geen hollandse witjes, die krijgen we in wit en grijstinten in de wc. De tegels die we in de keuken krijgen hebben een soort van barstjes / krasjes.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:48:42 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86068783
*schopje

zijn er al foto's van hoe het er nu uitziet nu jullie er wonen?
pi_86069163
:9~ Wat hebben jullie een mega gaaf huis!!! O+
Ik ben niet gek, ik ben een kiwi!
  zondag 5 september 2010 @ 11:11:30 #58
3185 Adelante
To let it go now
pi_86083331
Welk bedrijf heb je de granito vloer laten doen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 11:29:29 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86083701
Die granito vloer hebben ik meen ze laten leggen door Betting Ressing uit Groenlo (GLD, achterhoek - http://www.bettingressing.nl/ )

Ben ook wel nieuwsgierig wat daar het prijskaartje van was :X
pi_86084794
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Die granito vloer hebben ik meen ze laten leggen door Betting Ressing uit Groenlo (GLD, achterhoek - http://www.bettingressing.nl/ )

Ben ook wel nieuwsgierig wat daar het prijskaartje van was :X
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.

Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.

Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg ;)
  zondag 5 september 2010 @ 12:17:04 #61
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86084915
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.

Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.

Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg ;)
hehe ik ben ook altijd de laatste bij de meeste feestjes :P

Mooi dat het zo goed klikt met de buurt!
pi_86089135
Heb met ontzettend veel plezier dit topic gevolgd. Jammer dat jullie al bijna helemaal klaar zijn met de verbouwing. In ieder geval wens ik jullie heel veel woonplezier in het Winterwiekse.
pi_86127470
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:39 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb met ontzettend veel plezier dit topic gevolgd. Jammer dat jullie al bijna helemaal klaar zijn met de verbouwing. In ieder geval wens ik jullie heel veel woonplezier in het Winterwiekse.
Bijna klaar :')

Was het maar zo'n feest. De woonkamer is nog 1 grote puinzooi, en verder is er nog heel veel niet af :-p
pi_86127701
Heb je nog klussers nodig?
pi_86129192
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

:o wat hebben jullie die prachtige vloer ontzettend voordelig! Super! Of wij zijn enorm getild met de restauratie van onze vloer met een veel kleiner oppervlak :D

Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's! Leuk ook dat het in de buurt klikt! *O*
  maandag 6 september 2010 @ 19:38:24 #66
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86137577
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Bijna klaar :')

Was het maar zo'n feest. De woonkamer is nog 1 grote puinzooi, en verder is er nog heel veel niet af :-p
Komt allemaal vanzelf goed :) beter langzaam & goed, dan snel en slecht :)

Wil je Spikkel even vragen haar PM box te bekijken?
pi_86154697
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o wat hebben jullie die prachtige vloer ontzettend voordelig! Super! Of wij zijn enorm getild met de restauratie van onze vloer met een veel kleiner oppervlak :D

Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's! Leuk ook dat het in de buurt klikt! *O*
Nou, de terrazzo meneer zei tegen mijn ouders (die ook zo'n vloer hebben, met barst en een lelijke ingefreesde leiding ( :')) dat reparatie soms duurder is (arbeid!) dan opnieuw storten.
pi_86193932
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
pi_86194827
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
Wat enorm gaaf bedacht !
  woensdag 8 september 2010 @ 21:27:17 #70
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86220462
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?
pi_86373973
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef gateway het volgende:

[..]

leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?
We weten nu dat we een goede zet hebben gedaan met het plaatsen van de tuindeuren, die zater er origineel namelijk ook. De schuifdeuren waren vroeger helemaal dicht met een paneel in plaats van een raam. De 'inbouwkasten' in de woonkamer zijn door de vader van de dames gemaakt.

Ik ga nu even nieuwe foto's uploaden.
pi_86374483
De slaapkamer:

Voor de schoorsteen komt de schouw, maar die wordt nog geverfd in de andere kamer. Deze foto is eigenlijk om de plinten te laten zien:

De kozijnen zijn ontzettend mooi geworden! Nu moeten we nog iets van gordijnen of luikjes uitzoeken. Het liefst hebben we iets dat de ramen zo goed mogelijk laat uit komen. Als we er gordijnen voor hangen zijn we bang dat je de kozijnen bijna niet meer ziet. Dus wie heeft goede tips?en ideeën Probleem is dat veel mooie opties erg duur zijn en ik ben bang dat we na de verbouwing niet veel geld meer over houden :N

De keuken. Ben ontzettend gelukkig met het fornuis. Voorheen hadden we een kleine combi oven van de blokker, een rotding! Het is helemaal geweldig dat bijv. appelflappen nu ineens wel goed lukken ^O^

De badkamer, inmiddels is het tegelen klaar. Dinsdag wordt de vloer gevoegd en woensdag wordt er gekit. Hopelijk kan de installateur donderdag afmonteren zodat we dan eindelijk kunnen douchen! De badkamer past niet volledig binnen de stijl van het huis, maar omdat het nieuwbouw is vonden we dat niet noodzakelijk en daarom hebben we het redelijk simpel gehouden.

De wand van de wc is ook getegeld. We hebben voor redelijk rustige, maar ouderwetse tegels gekozen. Op de vloer komen de originele tegels uit de gang, vandaar dat we voor rustige wandtegels hebben gekozen.

pi_86375179
Die slaapkamer en keuken O+
Moderne badkamer mooi hoor :Y
En ik zou voor vouwgordijnen gaan :) even een plaatje zoeken..

pi_86377121
Moooooooooooooooooooooooooooi zeg! Wat een leuk huis! En wat leuk van die oude bewoners!!!
  maandag 13 september 2010 @ 12:39:11 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_86378344
Wat een mooi huis!!!!!!! En die wasbak in de keuken met die kraan _O_ Waar heb je die kraan in hemelsnaam vandaan Nog nooit gezien
Mag ik komen logeren? ;) Ik wil graag in de keuken of in de gang slapen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_86378485
Wat een prachthuis
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_86378487
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:39 schreef TimeJumper het volgende:
Wat een mooi huis!!!!!!! En die wasbak in de keuken met die kraan _O_ Waar heb je die kraan in hemelsnaam vandaan Nog nooit gezien
Mag ik komen logeren? ;) Ik wil graag in de keuken of in de gang slapen ;)
Haha, de gang is al voor mij gereserveerd :Y De kraan hebben we samen met de rest van de keuken (behalve het fornuis) bij Grando besteld.
pi_86378555
Ik zou voor shutters gaan, past hartstikke mooi in het plaatje. Kost wel wat maar dat is het ook áf.
Eén klein puntje van kritiek, ik snap de tegels in de badkamer niet helemaal, al is het wel absoluut mijn smaak maar in dit lieve, oude huis zulke moderne tegels is een beetje jammer...
Daarentegen is de keuken, en verder alles helemaal geweldig!
pi_86378679
edit: je gaf het zelf al aan.........
toch beetje jammer.
Maar ik smul werkelijk van de rest, ben zelf meer van het strakke maar ook omdat dat bij mijn huis hoort maar ohhhhhhhhh, wat kan ik genieten van zo'n huisje wat verder volkomen in stijl gerenoveerd wordt. Mijn complimenten.
pi_86378912
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik met de badkamer het minst blij ben. We hebben er ook het minste tijd en geld aan besteed omdat de aanbouw op zich al duur genoeg was. Het is gewoon een simpele, nette badkamer. Ik hoop dat het met alles erop en eraan wel wat passender bij het huis wordt. De kranen zijn namelijk ook ouderwets met een nieuwe tint eraan. Voor de wasbak geldt hetzelfde.
pi_86378990
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik zou voor shutters gaan, past hartstikke mooi in het plaatje. Kost wel wat maar dat is het ook áf.
Eén klein puntje van kritiek, ik snap de tegels in de badkamer niet helemaal, al is het wel absoluut mijn smaak maar in dit lieve, oude huis zulke moderne tegels is een beetje jammer...
Daarentegen is de keuken, en verder alles helemaal geweldig!
Shutters zouden we inderdaad graag willen, maar het kost zo 200 euro per vierkante meter. En we hebben nogal wat vierkante meters in de ramen zitten.. En daarbij moet alles op maat gemaakt worden, geen enkel raam is gelijk aan een ander raam.

De vouwgordijnen zijn eventueel een optie, maar we lopen er nog niet warm voor.
pi_86381282
Jeetje! Wat was ik jullie lang uit het oog verloren! En wat een prachtige verbouwing! Hoop dat mijn vriend en ik (hij software ontwikkelaar en ik pabo studente -haha-) dit ooit half zo goed kunnen doen!
Ik zou voor de ramen voor gewone gordijnen gaan, maar dan van boven tot onder en kamerbreed. Zodat ze dus als ze open zijn, helemaal in de hoeken hangen. Dan bedekken ze die prachtige kozijnen alleen maar als je toch slaapt. :) Keep up the good work & laat ons lekker meegenieten!
pi_86392871
En van die up en down plissé gordijnen?
pi_86393207
Geen idee hoe die eruit zien, ga ik morgen even googlen. Morgen komen ze de nieuwe ramen plaatsen, spannend!
pi_86393385
Eh het moet eigenlijk top down plissé zijn. Kan je bij Hema bestellen. Nog steeds niet heel goedkoop, maar misschien wel te doen. Ik vind ze erg mooi omdat je mooi gefilterd licht hebt en ze ook van boven naar beneden open kan doen. Ik zie ze veel hier in de straat bij onze oude huisjes en ga ze zelf ook nemen zodra ik geld heb voor dat soort 'luxe' ;-)... Zal even googlen voor mooi plaatje.
  maandag 13 september 2010 @ 19:56:06 #86
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_86393511
Wow wat is het snel gegaan met de verbouwing zeg!
T ziet er prachtig uit, die keuken O+
Echt heel erg mooi!!
pi_86393580
Je hebt ze in alle kleuren van de regenboog. Ik vind zelf wit halftransparant mooi, maar je kan bijv. ook lichtgrijs ofzo doen, of een donkere kleur....

Edit: nog een paar...

http://www.devriesinterie(...)pdown_1_Luxaflex.jpg

http://www.schoonewoonwen(...)on=header&pageid=514

http://www.schoonewoonwen(...)on=header&pageid=120

Ok, nu is het idee wel duidelijk denk ik... ;)
pi_86393827
Die hebben de buren ook en we hebben daar al een aantal keer naar staan kijken en ze zijn eventueel ook een optie.
pi_86393939
Ok, doen! Ik vind ze echt mooi...
  maandag 13 september 2010 @ 21:00:09 #90
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86396763
Die lampen in de keuken passen goed in de keuken! Mooie dingen :) was me nog niet zo opgevallen toen ik ze in me hand had!

Verder ziet het er goed uit :) Deur in de keuken ook een nieuw kleurtje zie ik?
pi_86398157
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:00 schreef gateway het volgende:
Die lampen in de keuken passen goed in de keuken! Mooie dingen :) was me nog niet zo opgevallen toen ik ze in me hand had!

Verder ziet het er goed uit :) Deur in de keuken ook een nieuw kleurtje zie ik?
Dank je! De deur in de keuken heeft nog de originele kleur, hij moet nog geschuurd en geschilderd.
  maandag 13 september 2010 @ 21:31:46 #92
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86398512
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Dank je! De deur in de keuken heeft nog de originele kleur, hij moet nog geschuurd en geschilderd.
o, dan heb ik er niet zo goed op gelet :P

mooi ook dat de oven het goed doet :)
pi_86411325
Heb er vannacht nog over nagedacht, maar die top down plissé is niet verduisterend of wel? Dat hebben we in de slaapkamer wel nodig namelijk.
pi_86411528
Allereerst: ik ben nog steeds in O+, wat is het prachtig!

Wij hebben ook plisses boven en beneden, en je kunt ze in alle soorten en maten krijgen, dus ook verduisterend. Ik ben er onwijs blij mee want je kunt ze op allerlei manieren hangen en ze hangen 'in de dag' (dus binnen het kozijn) waardoor het kozijn ook mooi zichtbaar blijft.

Eens kijken of ik nog ergens een plaatje van die van ons heb.

Edit: ja dus, maar niet heel goed te zien. Wij hebben overigens zoals je ziet geen verduisterende plisses want we wilden er overgordijnen bij. Die hangen uiteraard nog steeds niet ;) . Een van de hoofdredenen voor deze gordijnkeuze was ook dat achter alle andere soorten het glas in lood verdwijnt, en dat vonden we echt zonde.
pi_86411994
Mooi geworden! Ben benieuwd hoe de rest wordt!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_86412125
Heeelll mooi!! Lovelove de vloer id gang!
pi_86419827
Ja, zoals TM zegt, heb je ze ook verduisterend. Mooi plaatje ook van jou, TM! O+
pi_86453816
Shutters zijn idd nogal behoorlijk duur maar van de andere kant, als je nu voor alle ramen moet investeren voor raambekleding (die plissees zijn ook niet goedkoop, heb ze zelf ook) is het te overwegen de kosten voor alle mogelijkheden op een rijtje te zetten en op langere termijn te denken.
Anders wellicht op de meest belangrijke ramen (woonkamer/keuken) te investeren in wat je écht graag wilt en de rest wat goedkopers te hangen tot de spaarpot weer wat voller is?
pi_86525705
We gaan vanmiddag orriënteren wat er allemaal mogelijk is en wat het kost. Hebben jullie nog tips voor winkels waar we het best heen kunnen gaan?

De nieuwe ramen zitten er in, de schilder is nu bezig om er glas in te zetten. Ze zijn erg mooi geworden! Als het vanmiddag helemaal af is ga ik foto's maken.
pi_86526479
*O* *O* *O* Heb net even gekeken bij de ramen (schilder is nog bezig, dus wil hem niet te veel lastig vallen) en ze zijn echt práchtig!! Ben helemaal hyper haha, was even vergeten dat we van die prachtig hoge ramen hebben. Niet zo gek aangezien er al maanden houten platen voor zitten.
pi_86528256
Ohhh!!! Benieuwd naar foto's!!!
pi_86543291
Het raam aan de achterkant (bovenste raam) is vernieuwd. Bijna niet van het origneel te onderscheiden:

Het raam vanuit de binnenkant. Het originele raambeslag is er weer nieuw op gekomen O+

Ramen aan de voorkant. Van buiten zijn ze ook erg mooi, maar daar stond het busje van de tegelzetter nog voor dus helaas nog geen foto van de buitenkant.

Een closeup van het profiel aan de binnenkant van het raam. Het raam in de keuken heeft nu ook hetzelfde profiel.

zaterdag 18 september 2010 @ 21:10:20 #103
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86581971
zoveel daglicht heb ik nog nooit in de woonkamer gezien :P

Mooi zo met die nieuwe kozijnen!
pi_86585743
Jemig, dit topic (nou ja, deel 1 dan) bestaat al een half jaar en ik zie het nu pas!

Wat een fantastisch huis! En wat verbouwen jullie het prachtig en smaakvol en met 'behoud' van het huis zelf!

Ik vind jullie keuken echt heel mooi O+ Fijne ruimte, lekker licht en zo mooi dat jullie de tegels in de schouw hebben behouden! Die deur waar nog niets mee gebeurd is, staat er niet eens gek bij. Een beetje kleur kan best! Maar kan me voorstellen dat je al het houtwerk netjes licht wil aflakken hoor ;)

Alle witte balkenplafonds vind ik ook heel inspirerend. Ik twijfel nog steeds of ik de balken nou origineel moet laten of toch wit maken. Jullie foto's zorgen ervoor dat ik toch weer meer naar wit neig...

Dan ga ik nu nog even verder lezen.... Ik krijg er helemaal kluszin en -inspiratie van! Dank *O*
Eeuwig vijfentwintig
pi_86586404
Nog een tip voor plissé's. Ik heb ze van de Kwantum :@ :D Gelukkig hebben twee kozijnen hier standaardmaten, dat kostte me slechts 60 euro voor een mooi wit redelijk verduisterend top down plisse van 1.40m breed.

Het derde kozijn was 1.27m en als ik die bij Kwantum op maat had moeten laten maken dan kostte het echt rond de 250 euro geloof ik. Bij een 'echte' gordijnzaak was het nog meer. Dat had en heb ik er op dit moment niet voor over. Komt later wel een keer ;) Dus daar heb ik ook die van 1.40 voor gekocht en zelf op maat gemaakt :P. De cassette met een ijzerzaagje en de stof met een schaar.

Overgordijnen heb ik van Marktplaats :D Zware donkergroene fluwelen overgordijnen, zo verschrikkelijk veel banen dat ik ze in mijn hele huis boven en beneden zou kunnen hangen. Vijfentwintig euro heb ik er voor betaald en toen ik ze op ging halen kreeg ik er evenzoveel mooie en schone vitrages/inbetweens bij. Die gordijnen hebben hun geld alleen al opgebracht aan isolatiewaarde de afgelopen winter *O*

Als ik een geld- ipv een perenboom in de tuin had, had ik wel wat anders uitgekozen maar voorlopig vind ik het wel even prima.
Eeuwig vijfentwintig
pi_86586477
Drie op een rij :@

De WC-tegels *O*! Zijn ze écht oud of nep oud? Ik vind ze er tof uitzien! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

[ Bericht 17% gewijzigd door Reese op 19-09-2010 08:10:10 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_86627234
alle tegels komen van betting en ressing in groenlo. De tegels op de wc zijn nep oud ;) De oude tegels uit de gang liggen inmiddels ook in de wc..

We hebben besloten op zoek te gaan naar goedkope rolgordijnen voor de slaapkamer(hopelijk lukt dat met al onze verschillende afmetingen ramen) omdat we nog niet weten wat we willen en daarvoor is raambekleding te duur..
pi_86629176
Dank voor je antwoord! Er lijkt kleurverschil te zitten in de wc-tegels, daarom dacht ik even dat ze 'echt' oud waren. Zien er mooi uit! Wellicht ga ik eens een bezoekje wagen aan Groenlo, is niet zo ver van hier :)

Je kunt voor je raambekleding ook nog denken aan witte houten lamellen van Leen Bakker. Oblivion heeft die in haar villa opgehangen en als je een beetje geluk hebt met de maten lijken dat net van die peperdure shutters!

Ik zal eens even een plaatje opsnorren!

Dit komt uit de folder van Leen Bakker

[ Bericht 12% gewijzigd door Reese op 20-09-2010 11:11:44 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_86629314
Het zijn ook 3 kleuren, wit en twee grijstinten. Houten lamellen hebben we inderdaad ook gezien, nadeel daarvan vinden wij dat er veel in het zicht blijft zitten wanneer ze helemaal naar boven zijn.. Dan zie je bij ons de bovenste ramen niet meer.
pi_86631265
Ik heb even teruggebladerd naar je slaapkamer en zou ook voor rolgordijnen gaan :Y Het is zonde om die mooie ramen te verstoppen!

Hopelijk kun je wat vinden in de standaardmaten :)
Eeuwig vijfentwintig
pi_86654281
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:14 schreef Reese het volgende:
Nog een tip voor plissé's. Ik heb ze van de Kwantum :@ :D Gelukkig hebben twee kozijnen hier standaardmaten, dat kostte me slechts 60 euro voor een mooi wit redelijk verduisterend top down plisse van 1.40m breed.

Het derde kozijn was 1.27m en als ik die bij Kwantum op maat had moeten laten maken dan kostte het echt rond de 250 euro geloof ik. Bij een 'echte' gordijnzaak was het nog meer. Dat had en heb ik er op dit moment niet voor over. Komt later wel een keer ;) Dus daar heb ik ook die van 1.40 voor gekocht en zelf op maat gemaakt :P. De cassette met een ijzerzaagje en de stof met een schaar.
Wat een goed idee! Gaan die ook van boven naar beneden open of alleen van beneden naar boven? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;-))
  maandag 20 september 2010 @ 23:45:31 #112
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_86659889
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:44 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Wat een goed idee! Gaan die ook van boven naar beneden open of alleen van beneden naar boven? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;-))
Ik ben wel geen Beijtje, maar wij hebben ook die standaard duette's (dubbele plissé) van Kwantum en ze kunnen inderdaad ook van beneden naar boven. Ben er zelf heel blij mee en heb ergens hier gelezen dat ze ook op maat te maken zijn, zelf nog niet geprobeerd overigens.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_86660091
Allebeijtje *O* Dus van onder naar boven en vice versa. Je kunt het gordijn ook zo ergens halverwege laten hangen zoals in de plaatjes die jij gepost hebt op pagina 1 van dit topic.

@Spikkel, ik was vandaag in de Praxis voor een rolgordijntje bij mij op de overloop en daar hadden ze echt héél veel keuze! Bij werkelijk alle modellen, van het budgethuismerk tot de sjieke superverduisterende met gouden randjes, stond expliciet: in te korten in de breedte en in de hoogte!

Ennn.. op alle rolgordijnen 20% korting! Aanbieding geldt vanaf vandaag tot begin oktober meen ik.

Ik zag ook op de site dat je aanstaande donderdag tussen 18 en 21 nog eens extra 15% korting krijgt!
http://praxis.nl/acties/15_procent_extra_korting_op_alles

Don't worry, ik heb geen aandelen Praxis, maar volgens mij zou je daar prima kunnen slagen van de week voor maatwerk rolgordijnen met fikse korting!
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 20 september 2010 @ 23:55:12 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_86660177
Waar heb je die toffe "oude" keukenkraan vandaan? :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86663753
Dat van de praxis klinkt goed! Alleen jammer dat er hier in de buurt gene praxis zit. De dichtsbijzijnde is in Doetinchem, zo'n 25 km verderop. Maar misschien dat we er wel voor gaan rijden. Bedankt voor de tip in ieder geval.
pi_86663764
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:55 schreef Adelante het volgende:
Waar heb je die toffe "oude" keukenkraan vandaan? :o
We hebben de keuken bij Grando gekocht, de kraan dus ook ;)
pi_86673876
Thanx Reese en SV-tje! *O* *O* *O* Nu genoeg gekaapt... ;)
pi_86705523
De douche is vandaag eíndelijk geïnstalleerd. Helaas de wasbak en de kraan nog niet, omdat de installateur te druk is. Maar ben al blij dat we kunnen douchen, heerlijk ^O^

Als je aan het douchen bent komen er zonnestralen door dit leuke (origineel bij het huis) raampje, echt genieten:

De keuken is ook getegeld, nog niet gevoegd dus het lijkt nog een beetje druk.

pi_86705732
Ik vind jullie keuken echt super! En badkamer trouwens ook hoor. En de vloer in de gang. En de slaapkamer... Echt mooi geworden gewoon!
pi_86707827
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:51 schreef Beijtje het volgende:
Ik vind jullie keuken echt super! En badkamer trouwens ook hoor. En de vloer in de gang. En de slaapkamer... Echt mooi geworden gewoon!
O+ Thx! Wij zijn er ook erg blij mee. Best vreemd dat we van wonen in een huis dat nog lang niet af is gewoon kunnen genieten.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:23 #121
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86708431
Mooi geworden zeg! als het straks gevoegd is is het vast nog mooier :)

Wel apart, wel kunnen douchen maar nog niet eens een plafond in de badkamer.....
pi_86708683
Ik zou er zo in kunnen trekken, helemaal gaaf! Wees niet bang, ik sta morgen niet met onze koffers bij jullie voor de deur hoor. Ben ook blij met mijn eigen onderkomen ;)

En die zonnestralen in de douche, ik ken het. Ik krijg daar zo'n geluksgevoel van als ik 's ochtends sta te douchen tussen de straaltjes zon!
pi_86709428
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Best vreemd dat we van wonen in een huis dat nog lang niet af is gewoon kunnen genieten.
Helemaal niet vreemd, doe ik ook al een half jaar... :P
pi_86711139
stipje
pi_86738410
O+ mooie keuken!! Die tegeltjes, het werkblad, dat fornuis en en en O+
pi_86739942
Wat gaan jullie hard!! En mooi, helemaal mijn smaak!!!! O+
pi_86806887
Hoe gaattie hier?
pi_86829834
Druk, druk, druk ;) zal vanavond of morgen een update plaatsen.
pi_86838899
Vandaag is er weer het een en ander gebeurd.

De cementdekvloer in de woonkamer en suite is gestort:

De bijkeuken is getegeld:

De keukentegels zijn gevoegd:

O+ Helemaal verliefd op de wc, ben zo blij dat we de tegels van de gang hergebruikt hebben. Het is super mooi geworden! Heeft ontzettend veel werk gekost (2 avonden om het cement aan de achterkant eraf te slijpen en een hele zaterdag om te tegelen _O_ ) maar wij vinden het super mooi geworden.

Het rolgordijn hebben we gehaald bij de kwantum en zelf op maat gemaakt. Het lijkt erg doorschijnend, maar we hebben net even getest en vanaf buiten zie je niets en dat vinden we het belangrijkst.

Ook maar eens een foto van onszelf gemaakt in de keuken ;) Niet op ons best na een drukke dag, maar vooruit..

pi_86839312
Wat een fantastisch huis zeg. _O_ Die vloer in de slaapkamer! O+ Dat is zeker gewoon de originele vloer? Ik wil ook zo'n vloer!
pi_86839619
Jullie zijn lekker bezig! Gaan hard! Ik ben even vergeten (en te lui om terug te lezen): laten jullie het meeste doen (dus ook door de week voortgang enzo) of doen jullie het meeste in je vrije tijd?
Inderdaad zijn de originele tegels in de wc echt prachtig... Echt zo mooi wat jullie van dit huis maken! Ik ben helemaal verkocht! O+ Die tegeltjes in keuken en bijkeuken op de grond passen echt goed bij de rest en nu de muurtegels ook gevoegd zijn, is de keuken eigenlijk af, of niet?
pi_86839701
Hoiii ;) grappig gezichten bij de klus :D
Die tegels in het toilet O+ flieft!
  zondag 26 september 2010 @ 00:19:25 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86847904
Gaaf geworden!! Vooral die vloer in de wc!

zie op de foto van de woonkamer de gasaansluiting in de schouwen zitten, maar geen wcd... de meeste gaskachels willen ook stroom voor de ontsteking... (maar ik geloof dat ik dat al eens gezegd had :) ) maar beter 2x dan niet :D zou jammer zijn als je er pas later achter komt dat je het bent vergeten!

heb vandaag op de rommelmarkt in zieuwent nog ff gekeken of er iets bijzat wat in jullie huis zou kunnen passen, maar niet wat gevonden helaas....
  zondag 26 september 2010 @ 00:25:41 #134
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86848083
Leuk om te zien hoe jullie dat doen, de vloer in de gang wow!
Echt heel ouderwets en passend bij het huis, douche ook prachtig...wat ik niet snap...
Sorry, maar waarom geen heel mooi bed....?
Dat past bij het huis...en een mooie lamp erbij oid.
Dat vond ik dus wel jammer...
Scusi :P
Snollebolt
pi_86852603
@Isegrim: de vloer op de slaapkamer is zeker de originele vloer.

@ Beijtje: we doen veel zelf, maar laten ook veel doen. De fundering van de badkamer bv hebben we zelf gegraven, maar de rest van de badkamer hebben we laten doen door aannemer. Al het installatiewerk hebben we ook uitbesteed. Verder doen we bijna alles zelf.
De keuken is bijna klaar, de originele betimmering om de schouw is gisteren passend gemaakt dus die moet alleen nog geschuurd en geverfd. Het deurtje van de keukenkast moest ook aangepast worden ivm de tegels, dus dat moet ook even opnieuw geverfd. Als dat gebeurd is, is de keuken af.

@Gateway: thx dat je het nog een keer noemt, was het alweer vergeten..

@Zhe angel: Aangezien we het geld nu wel voor andere dingen in het huis kunnen gebruiken, staat er geen geweldig bed..
pi_86854051
de tegeltjes in de wc O+ zijn Geweldig!

sweet samen, leuke foto!
pi_86855593
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Spikkel01 het volgende:
@Isegrim: de vloer op de slaapkamer is zeker de originele vloer.

@ Beijtje: we doen veel zelf, maar laten ook veel doen. De fundering van de badkamer bv hebben we zelf gegraven, maar de rest van de badkamer hebben we laten doen door aannemer. Al het installatiewerk hebben we ook uitbesteed. Verder doen we bijna alles zelf.
De keuken is bijna klaar, de originele betimmering om de schouw is gisteren passend gemaakt dus die moet alleen nog geschuurd en geverfd. Het deurtje van de keukenkast moest ook aangepast worden ivm de tegels, dus dat moet ook even opnieuw geverfd. Als dat gebeurd is, is de keuken af.

@Zhe angel: Aangezien we het geld nu wel voor andere dingen in het huis kunnen gebruiken, staat er geen geweldig bed..
Leuk dat jullie veel zelf doen! ^O^
  maandag 27 september 2010 @ 09:38:10 #138
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86890863
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Spikkel01 het volgende:

geen dank :)
  maandag 27 september 2010 @ 13:28:15 #139
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86897568
Heb op de rommelmarkt nog een buitenlamp van de containerdood gered (naja van de opkoper :P) en ik dacht mischien is het wat voor spikkel & wijnbo:

Als het niks is, dan gaat ie naar de kringloop oid.
pi_86903107
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:28 schreef gateway het volgende:
Heb op de rommelmarkt nog een buitenlamp van de containerdood gered (naja van de opkoper :P) en ik dacht mischien is het wat voor spikkel & wijnbo:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als het niks is, dan gaat ie naar de kringloop oid.
Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt! We vinden het zeker een mooie lamp voor buiten. Moet je maar even laten weten wat hij gekost heeft. En waar we hem op kunnen halen ;)
  maandag 27 september 2010 @ 15:54:41 #141
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86903532
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:45 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt! We vinden het zeker een mooie lamp voor buiten. Moet je maar even laten weten wat hij gekost heeft. En waar we hem op kunnen halen ;)
Liep al langer met het idee om op de rommelamrkt naar iets te kijken voor jullie huisje, maar kon eigenlijk niks moois & ouds vinden, alleen dit lampje, en dacht: kan het altijd vragen:)

euhm, hij heeft mij niks gekost. De rommelmarkt was voor de lokale Volleybalvereniging. Dus ik laat het aan jullie over :)

ophalen kan, wil hem ook wel een x langs brengen :) Kan ik gelijk de klusvorderingen bekijken :)
pi_86904053
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:54 schreef gateway het volgende:

[..]

Liep al langer met het idee om op de rommelamrkt naar iets te kijken voor jullie huisje, maar kon eigenlijk niks moois & ouds vinden, alleen dit lampje, en dacht: kan het altijd vragen:)

euhm, hij heeft mij niks gekost. De rommelmarkt was voor de lokale Volleybalvereniging. Dus ik laat het aan jullie over :)

ophalen kan, wil hem ook wel een x langs brengen :) Kan ik gelijk de klusvorderingen bekijken :)
Donderdagavond zijn we toevallig in jouw dorp, dus kunnen hem dan komen ophalen als dat uit komt. Moet je maar ff een berichtje sturen waar we moeten zijn. Zal met Wijnbo even overleggen wat de volleybalvereniging van ons krijgt ;)
  maandag 27 september 2010 @ 16:51:15 #143
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86906058
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:07 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Donderdagavond zijn we toevallig in jouw dorp, dus kunnen hem dan komen ophalen als dat uit komt. Moet je maar ff een berichtje sturen waar we moeten zijn. Zal met Wijnbo even overleggen wat de volleybalvereniging van ons krijgt ;)
aha :) dan moet ik eens ff kijken of ik er donderdag ook ben :)
  woensdag 29 september 2010 @ 21:42:17 #144
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86999234
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef gateway het volgende:

[..]

aha :) dan moet ik eens ff kijken of ik er donderdag ook ben :)
en dat is niet het geval....
pi_87673975
Weer een kleine update:

De keukenkast is aangepast. We hadden problemen met het tegelen naast de kast, als we niets aan de kast hadden gedaan dan had hij niet meer open gekunt. Het is nu zo opgelost dat er een klein stukje van de deur afgezaagd is en daar is een latje voor in de plaats gekomen, zodat de deur weer goed open kan.

In de woonkamer en suite hebben we geïsoleerd en de gipsplaten zitten er inmiddels ook voor. De eerste week van november komt waarschijnlijk de stucadoor, dus daarna lijkt het alweer heel anders :)

pi_87678809
Dat wordt strak en wbt de keukenkast als je niets zegt zien we niets ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:45:39 #147
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_87688121
Echt, wat een mooie woning dit. Echt met respect naar de woning toe dat het in oude stijl weer is gemaakt. Ik heb zelf een woning uit 2009, maar mocht ik nog eens gaan verhuizen dan wordt zeker ook een oude, geheel te renoveren woning.
Wat ik echt mooi vind, is de vloer in de hal, echt mooi. Echter een puntje van kritiek heb ik ook, als installateur vind ik het installatiewerk onder de ketel niet zo netjes, en ik zag ergens op een foto een moderne radiator hangen, was het niet leuker geweest om leden radiatoren te gebruiken?

Verder zal ik dit topic zeker blijven volgen, want dit is zeker een fantastisch project waar jullie mee bezig zijn. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:29 #148
81894 godigita
Trollercoaster
pi_87703682
Super mooi dit allemaal. O+
pi_87705694
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:45 schreef cvboer het volgende:
Echt, wat een mooie woning dit. Echt met respect naar de woning toe dat het in oude stijl weer is gemaakt. Ik heb zelf een woning uit 2009, maar mocht ik nog eens gaan verhuizen dan wordt zeker ook een oude, geheel te renoveren woning.
Wat ik echt mooi vind, is de vloer in de hal, echt mooi. Echter een puntje van kritiek heb ik ook, als installateur vind ik het installatiewerk onder de ketel niet zo netjes, en ik zag ergens op een foto een moderne radiator hangen, was het niet leuker geweest om leden radiatoren te gebruiken?
[ afbeelding ]
Verder zal ik dit topic zeker blijven volgen, want dit is zeker een fantastisch project waar jullie mee bezig zijn. ^O^
Om de ketel komt nog betimmering, dus die is over een tijdje niet meer zichtbaar. Over de radiatoren kan ik je inderdaad gelijk geven, maar dat is nou net iets waar wij niet lang over nagedacht hebben. We hebben destijds tegen de installateur gezegd dat we netjes ogende radiatoren wilden en dat heeft hij gedaan. Hoeveel we ook ons best doen, we kunnen niet aan ieder detail denken blijkt soms achteraf :N
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:23:13 #150
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_87720522
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:08 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Om de ketel komt nog betimmering, dus die is over een tijdje niet meer zichtbaar. Over de radiatoren kan ik je inderdaad gelijk geven, maar dat is nou net iets waar wij niet lang over nagedacht hebben. We hebben destijds tegen de installateur gezegd dat we netjes ogende radiatoren wilden en dat heeft hij gedaan. Hoeveel we ook ons best doen, we kunnen niet aan ieder detail denken blijkt soms achteraf :N
Het is ook moeilijk om elk detail perfect uit te voeren. Je moet het niet zien als negatieve kritiek, integendeel, ik vind het een schitterend project waar jullie mee bezig zijn. Ik ben nou eenmaal een mierenneuker wat dit soort dingen betreft, het plaatje moet kloppen. Ik wil jullie verder veel succes wensen bij de verdere verbouw van jullie woning, ik lurk nog even mee ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_87725435
Ik heb idd ook dingen waarvan je denkt: dat had ik nu anders gedaan. Dat ga je dan niet alsnog veranderen, maar zoals cvboer zegt, het gaat ook om de details, dat maakt het af. Maar die dingen, die je nu niet meer gaat aanpassen maar het wel helemaal af maken, kan je dan mooi onthouden voor het volgende verbouwproject! ;) :P (Tenminste, ik heb de smaak nu wel te pakken en zou alleen maar groter en meer willen verbouwen, en ook weer een oud huis, haha. Jullie ook?)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:52:00 #152
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_87728808
ik zie doosjes waar de cai binnenkomt :) Dat zal er voor de KPN ook wel zitten??

Verder: Nog aan de stopcontacten bij de schouwen gedacht??

P.S de lamp ligt nog steeds op jullie te wachten, zal eens zien of ik van de week een keer tijd kan maken om dat ding te brengen :)
pi_87743585
Complimenten!! Ziet er echt geweldig uit. Prachtig opgeknapt.

Ik werk in Eindhoven voor een bouwkundig bureau en kom vaak in oude pandjes die véél minder goed zijn afgewerkt door professionele vaklui.
pi_88026237
@ Beijtje: Heel stiekem hebben wij het af en toe ook wel over het verbouwen van een groter huis in de toekomst. Ben alleen bang dat we het dan zonder hulp moeten doen. De vader van Wijnbo heeft altijd gezegd dat hij alleen met de verbouwing van ons eerste huis zou helpen. Ik denk dat we het verbouwen ook wel gaan missen als het af is. Gelukkig is er voorlopig nog genoeg te doen :P.

@Gateway: We hebben geen stopcontacten in de schouw laten maken. JW wist ons te vertellen dat dat nooit nodig is voor gaskachels, hoop dat hij gelijk heeft en we er later geen problemen mee krijgen mochten we ooit een gaskachel willen. Maar aan de andere kant is het ook niet heel handig om een gaskachel te nemen, want er zit geen schoorsteen meer op het huis en dan moeten we een nieuwe pijp laten trekken.

@ Weet de naam niet meer, iemand die het had over de verwarming: Vorige week heb ik bij de installateur aangegeven dat we in de toekomst de verwarming willen wegwerken achter een bekisting (?) omdat ze in de eetkamer naast de tuindeuren komen en je er dus altijd tegenaan kijkt. Toen kwam de installateur met het idee om de verwarming van jouw plaatje te nemen. Nu zijn we aan het kijken om hoeveel extra geld het dan gaat en of we dat ervoor over hebben. Het gaat dan alleen om de verwarming beneden.

Vorige week hebben we de plafonds van de kamer en suite en de gang geïsoleerd en de gipsplaten ervoor gemaakt. Wat een rotwerk, maar het resultaat mag er zijn. De plafonds lijken wel een meter hoger dan toen we nog tegen houtwerk aan zaten te kijken :Y Volgende week gaat de stucadoor weer verder en dan hebben we eindelijk weer alles glad en kan het echte afwerken beginnen *O*

pi_88030632
Jongens! Jullie huis ziet er werkelijk waar prachtig uit!!! _O_
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:40:30 #156
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88041541
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef Spikkel01 het volgende:

@Gateway: We hebben geen stopcontacten in de schouw laten maken. JW wist ons te vertellen dat dat nooit nodig is voor gaskachels, hoop dat hij gelijk heeft en we er later geen problemen mee krijgen mochten we ooit een gaskachel willen. Maar aan de andere kant is het ook niet heel handig om een gaskachel te nemen, want er zit geen schoorsteen meer op het huis en dan moeten we een nieuwe pijp laten trekken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
aha, k. Zou inderdaad kunnen, onsteking op batterijen of piëzo. Maar ik kende ze alleen met een elektrische aansluiting.

ALs er geen schoorsteen meer op huis zit (pech voor zwarte piet :P ) dan is een kachel inderdaad niet handig....

Evt een nepkachel oid op stroom zou dat nog kunnen (voor het lijken, voor de warmte is het dan wel duur :P )

Ziet er al goed uit, ben benieuwd hoe het er straks uit zal zien!!

en die buitenlamp komt ook nog jullie kant op, echt!!
pi_88056884
quote:
Vorige week hebben we de plafonds van de kamer en suite en de gang geïsoleerd
Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_88060461
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:46 schreef mister_white het volgende:

[..]

Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.
Het was ook echt wel nodig. De vloer van boven is van hout, dus je kon het beneden heel goed horen als er boven iemand liep. Nu is het zeker de helft minder gehorig. Ook voor de warmte kunnen we het al goed merken, ondanks dat we nog niet eens verwarming hebben beneden.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:31:31 #159
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88274935
Sorry dat ik hier zo even botweg kom binnenvallen, maar het moet worden gezegd: wat een PRACHTIG huis, en wat hebben jullie het mooi opgeknapt!!!! _O_

Heb zelf ook een 19e eeuws huis, maar bij mij is het nog steeds een bouwval. :X
Maar, deze schitterende plaatjes geven in ieder geval een hele hoop inspiratie.

Succes met wat er nog gebeuren moet. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88278419
Ik had deel 2 helemaal gemist, maar wow zeg, wat wordt dat goehoed! ^O^
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_88462942
Ik kijk mee!! Echt Mooiii! Ik ben jaloers :)
xoxo
pi_88465073
Op dit moment wordt de woonkamer + gang gestuckt! Later deze week / begin volgende week foto's!
pi_88597374
Deze week is de stucadoor bezig geweest. De woonkamer en suite ziet er alweer heel anders uit. Als het goed is heeft hij woensdag alles klaar en kunnen we de betimmering afmaken en schilderen. Hopelijk zijn de woonkamer en eetkamer dan voor kerst klaar!.

De vloer van de slaapkamer en de inloopkast heb ik ook een tweede keer in de olie gezet. Eén keer bleek toch niet genoeg te zijn. Wel een heel gedoe met het verslepen van alle spullen ;).

pi_88599713
Mooi dat vloertje zo. Is e orginele?
pi_88606651
Zijn die kamers nou gestuct? Alleen de muren en plafond alleen de naden ofzo? Ziet er mooi uit iig, ook de vloer! Wou dat ik mijn vloeren ook nog extra laagje olie had gegeven, blijft te veel troep in hangen nu. :{
pi_88610824
Zo zeg. Net in een half uur deel 1 en dit deel doorgenomen. Kwam bij toeval uit op dit topic. Maar wat gaaf om te zien hoe de boel is gevorderd. De gang vind ik persoonlijk het mooist. Die muur is waanzinnig.

Verder prima keuze wat betreft inrichting, keuken is ook fantastisch!
pi_88624768
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mooi dat vloertje zo. Is e orginele?
Ja, is de originele vloer.
pi_88624816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:37 schreef Beijtje het volgende:
Zijn die kamers nou gestuct? Alleen de muren en plafond alleen de naden ofzo? Ziet er mooi uit iig, ook de vloer! Wou dat ik mijn vloeren ook nog extra laagje olie had gegeven, blijft te veel troep in hangen nu. :{
De binnenmuren zijn gestuct, de buitenmuren zijn geïsoleerd en vervolgens zijn er gipsplaten voor gekomen. Voor het plafond zitten ook gipsplaten. Bij de gipsplaten worden alleen de naden gestuct inderdaad.
pi_88624885
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:58 schreef Aalbers het volgende:
Zo zeg. Net in een half uur deel 1 en dit deel doorgenomen. Kwam bij toeval uit op dit topic. Maar wat gaaf om te zien hoe de boel is gevorderd. De gang vind ik persoonlijk het mooist. Die muur is waanzinnig.

Verder prima keuze wat betreft inrichting, keuken is ook fantastisch!
De muur in de gang wordt gestuct. Er zijn verbazingwekkend veel mensen die de kale stenen muur mooi vinden, wij krijgen er echt het jaren 80 gevoel bij ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:30:51 #170
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88628572
Ik denk dat de gang eenmaal gestuct ruimer gaat lijken. Desalniettemin, prachtig zoals het nu al is.

(en dat geoliede voetafdrukje :D)
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:23:36 #171
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88632384
Ik vind die binnenmuren zo mooi!! O+
pi_88810275
Weer een kleine fotoupdate.

Gisteren kreeg ik een heel leuk cadeautje voor m'n afstuderen: eindelijk de stucloper in de gang weg en voor het eerst genieten van een gestucadoorde gang en de mooie vloer O+ Vanavond moet hij helaas weer bedekt worden.

Gisteren ook verf uitgezocht voor de gang en de woonkamer. Het wordt krijtverf, dat 'leeft' echt op je muur, wij vonden het prachtig!

In de woonkamer moet nu nog wat houtwerk af gemaakt worden en dan kunnen we weer gaan verven. Eerste week van december komt de vloer in de kamer. We hebben gekozen voor een verouderde enkel gerookte vloer.
Hier alvast een klein voorproefje van het houtwerk dat we vernieuwd hebben:

pi_88827248
Hmm, ik vind het jammer van die mooie muur! Maar tis jullie huis. Ziet er desalniettemin supermooi uit :)
pi_88828681
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:33 schreef Aalbers het volgende:
Hmm, ik vind het jammer van die mooie muur! Maar tis jullie huis. Ziet er desalniettemin supermooi uit :)
Het zou totaal ondoenlijk zijn geweest om die muur kaal te houden, het geeft ontzettend veel stof af, dan blijf je aan het schoonmaken :X
  woensdag 17 november 2010 @ 19:16:29 #175
190853 RockabeIIa
pi_88831671
Zijn jullie het wel eens oneens? Of hebben jullie echt precies dezelfde smaak?
pi_88848331
Naast al het stof, maakt het de hal ook wel erg donker.
Kalkverf is idd erg mooi. Weten jullie ook al welke kleuren?
You're dead to me!
pi_88851978
@ Rockabella: Over het algemeen zijn we het redelijk met elkaar eens over het huis. Af en toe hebben we niet dezelfde ideeën ergens over, maar dan hebben we het er een paar keer over en dan kiezen we uiteindelijk voor de beste oplossing. Maar ik kan me zo niet eens iets bedenken waar we het niet over eens waren, dus het valt allemaal heel erg mee ;)

@ Selyn: We zitten nu te denken aan de kleur truffel voor de gang. Maandag komt de verkoopster hier om te kijken naar lichtinval etc. om ons advies te geven. Het is trouwens krijtverf, geen kalkverf. We wilden eerst voor kalkverf gaan, maar dat schijnt veel lastiger aan te brengen zijn en je krijgt veel strepen.

Zijn er hier mensen met ervaring met krijtverf? We zitten namelijk te twijfelen of we het plafond en de muren die wit worden ook met krijtverf moeten doen of dat we die ook gewoon met een goede latexverf kunnen doen zonder dat je al te veel verschil ziet met de muren die wel krijtverf hebben.
pi_88874881
Geen geweldige kwaliteit foto's, maar ik wilde jullie toch onze nieuwe schakelaars en stopcontacten laten zien O+ *O* . We hebben ze alleen beneden, boven hebben we goedkopere.

pi_88876166
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:38 schreef Spikkel01 het volgende:
@ Rockabella: Over het algemeen zijn we het redelijk met elkaar eens over het huis. Af en toe hebben we niet dezelfde ideeën ergens over, maar dan hebben we het er een paar keer over en dan kiezen we uiteindelijk voor de beste oplossing. Maar ik kan me zo niet eens iets bedenken waar we het niet over eens waren, dus het valt allemaal heel erg mee ;)

@ Selyn: We zitten nu te denken aan de kleur truffel voor de gang. Maandag komt de verkoopster hier om te kijken naar lichtinval etc. om ons advies te geven. Het is trouwens krijtverf, geen kalkverf. We wilden eerst voor kalkverf gaan, maar dat schijnt veel lastiger aan te brengen zijn en je krijgt veel strepen.

Zijn er hier mensen met ervaring met krijtverf? We zitten namelijk te twijfelen of we het plafond en de muren die wit worden ook met krijtverf moeten doen of dat we die ook gewoon met een goede latexverf kunnen doen zonder dat je al te veel verschil ziet met de muren die wel krijtverf hebben.
Wij hebben de kleuren van Painting the Past (mat en kalk idee) laten mengen bij decohome.
Maar dan wel van het merk Sigma en afwasbaar.
Is wel heel mooi hoor :Y.
Je kunt natuurlijk vragen of het na te mengen is wat er op de muren met krijtverf zit.

En mooie schakelaars O+
  zondag 21 november 2010 @ 16:27:13 #180
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88978416
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Spikkel01 het volgende:
Geen geweldige kwaliteit foto's, maar ik wilde jullie toch onze nieuwe schakelaars en stopcontacten laten zien O+ *O* . We hebben ze alleen beneden, boven hebben we goedkopere.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
eindelijk de "echte" schakelaars! *O* Zien er mooi uit! (nu had ik ze al gezien) maar zo in de muur & raampje eromheen ziet er dan toch weer anders uit :)

Ook alles wat jullie nodig hadden voor beneden kunnen krijgen? ook met afdekrampjes etc? of hebben jullie CAI en telefoon enzo niet in dat zwarte?
pi_89128803
Geinig,

Dit huis, binnenkant, voorkant, ligging in het blok, details in gevel is een exacte kopie van mijn oude studentenhuis in Enschede, ook de Molenstraat overigens ;)

Maar dit ziet er even een stuk beter uit!
pi_89129070
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Spikkel01 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waar heb je die vandaan? Ik wilde ze ook, maar alles was al ingebouwd, en de verkoper zei dat porceleinen alleen met dubbele dozen gemonteerd kon worden, er konden niet twee stopcontacten op 1 doos.
pi_89133350
Er zitten ook dubbele dozen achter ;)
  donderdag 25 november 2010 @ 20:06:11 #184
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_89149790
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:16 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan? Ik wilde ze ook, maar alles was al ingebouwd, en de verkoper zei dat porceleinen alleen met dubbele dozen gemonteerd kon worden, er konden niet twee stopcontacten op 1 doos.
oa hier hebben ze het:

http://www.sweethome-broc(...)kelmateriaal-inbouw/

http://www.bakeliet.nl/
pi_89168102
Ik zoek ze zonder dubbele doos :'( Mogen ook nep of zelfs opbouw zijn!
pi_89761350
Er is de afgelopen tijd weer veel gebeurd, maar we hebben weinig foto's gemaakt. Een kleine fotoupdate om te laten zien hoe de woonkamer er nu uit ziet.

De schouwen moeten nog een keer gesausd worden. Vandaag ben ik begonnen met het aflakken van het houtwerk. Donderdag wordt de houten vloer gelegd en dan kunnen we de woonkamer echt gaan afronden :Y
pi_89761456
Die schouw is erg gaaf geworden zo!!
pi_89761843
In de eetkamer komt de originele betimmering weer om de schouw heen, maar die moet nog opgeknapt worden.
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:01:53 #189
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_89762147
Mooi allemaal, wilde dat k de tijd voor zoiets had, lijkt me fantastisch om te doen
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_89762747
@ TS:

Als jullie van dit schitterend pand een oud Heren Huis van weten te maken met mooie houten tafels en schilderijen aan de muren,dan toon je wel stijl en klasse. denk aan:

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89763744
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:19 schreef rubje het volgende:
@ TS:

Als jullie van dit schitterend pand een oud Heren Huis van weten te maken met mooie houten tafels en schilderijen aan de muren,dan toon je wel stijl en klasse. denk aan:

[ afbeelding ]
Zo groot is ons huis niet ;) Ons volgende huis gaat er zo uit zien haha _O_
pi_89764308
Ohhh wat een heerlijk huis! Echt prachtig dat jullie alle authentieke details zo in hun waarde laten, ik hoop ook ooit zo'n mooi project te mogen doen, hulde! _O_
pi_90175190
De vloer is vorige week gelegd in de kamer en suite. Al het houtwerk moet nu nog één keer geverfd worden en dan kunnen we eind deze week de meubels er in zetten. Dan is het nog lang niet klaar want de plinten moeten er nog voor en de schouw moet nog opgeknapt worden. Maar het wordt steeds mooier :Y

close-up van de verouderde vloer

De woonkamer

De eetkamer
  maandag 20 december 2010 @ 14:37:44 #194
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_90176970
Heel mooi allemaal :)
  maandag 20 december 2010 @ 17:42:13 #195
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_90187212
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:06 schreef Spikkel01 het volgende:
De vloer is vorige week gelegd in de kamer en suite. Al het houtwerk moet nu nog één keer geverfd worden en dan kunnen we eind deze week de meubels er in zetten. Dan is het nog lang niet klaar want de plinten moeten er nog voor en de schouw moet nog opgeknapt worden. Maar het wordt steeds mooier :Y

close-up van de verouderde vloer
[ afbeelding ]

De woonkamer
[ afbeelding ]

De eetkamer
[ afbeelding ]
Wow die vloer *O* O+ :Y

Mag ik vragen wat voor soort vloer het is en waar je die gekocht hebt, aangezien we zelf ook nog opzoek zijn naar een vloer.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 20 december 2010 @ 18:05:35 #196
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90188214
Ik heb er maar 1 woord voor spikkel en Wijnbo.... WOW!
  maandag 20 december 2010 @ 20:30:30 #197
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_90220910
@ SV-tje: Het is een vloer van het merk WorldofFlooring, een verouderde lamelplankvloer, gerookt + geolied, noesten afgestopt, 18 cm breed, 2 cm dik (toplaag eiken een kleine 6 mm, mix sortering A/B)
Zo, even van de orderbevestiging over getypt :s)

Op de middelste foto van mijn vorige post staat hij zoals hij is. Op de onderste foto lijkt het donkerder door de flits.

@ anderen met een leuke reactie: Thx!
pi_90223905
Iedereen zit met het kwijl op den bek en ik kan niks zien.. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat toch met tinypic. :(
Gisteren ook al niet.
pi_90224435
@ Oblivion: Kan ik de foto's ergens anders mee plaatsen zodat je ze wel kunt zien?
pi_90225379
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:01 schreef Spikkel01 het volgende:
@ Oblivion: Kan ik de foto's ergens anders mee plaatsen zodat je ze wel kunt zien?
Het moet toch aan mij liggen, maar ik kan het antwoord niet vinden op de vraag waarom ze het hier niet doen.
Ik zal vandaag nog een keer zoeken, als ik het niet kan vinden, dan graag, kwijl graag mee namelijk... :D
pi_90276977
Is het gelukt Oblivion?
pi_90279789
Niet echt...
Heb al een topic geopend wat het zou kunnen zijn, maar er zijn geen knip klare oplossingen.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:34:18 #204
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_90365710
Wat een prachtig huis! *;
O+
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:47:58 #205
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 10:30:39 #206
92034 crew  Vonkenboer
pi_90737300
Dit is zo'n gaaf huis ! *O* _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 15-02-2011 18:55:34 ]
pi_90781524
gateway bedankt voor de lamp ;-)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:13:10 #208
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_90850775
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 08:44 schreef Wijnbo het volgende:
gateway bedankt voor de lamp ;-)
Geen dank, als ik geweten had dat je lief een feestje had dan had ik hem ook ff ingepakt :P
  zondag 23 januari 2011 @ 11:52:39 #209
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_93398096
Helaas al een tijdje geen updates, we hebben afgelopen tijd te weinig tijd gehad om echt iets te doen.. 's avonds donker enzo. Op dit moment bezig met:

- Plinten woonkamer afschilderen
- Rotzooi wegwerken in de tuin
- Afmaken bijkeuken (wand glad maken, plafonds, kozijnen)
- En nog heul veul meer kleine pruts dingen.

En wegens bouw-depot-op:
- Werken
- Werken
- Werken
  zondag 27 februari 2011 @ 17:56:09 #211
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_93400002
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:10 schreef Wijnbo het volgende:
Helaas al een tijdje geen updates, we hebben afgelopen tijd te weinig tijd gehad om echt iets te doen.. 's avonds donker enzo. Op dit moment bezig met:

- Plinten woonkamer afschilderen
- Rotzooi wegwerken in de tuin
- Afmaken bijkeuken (wand glad maken, plafonds, kozijnen)
- En nog heul veul meer kleine pruts dingen.

En wegens bouw-depot-op:
- Werken
- Werken
- Werken
maar het wordt 's avonds alweer langer licht, dus het gaat voor het afwerken weer de goede kant op :)
pi_93411951
Dat willen we wel zien hoor O+
  zondag 27 februari 2011 @ 22:24:37 #213
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93416669
Vanaf heden volg ik dit.

Mag ik vragen wat de aankoopprijs was?

edit: ah gespot
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 20:17:46 #214
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:20:54 #215
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:36:28 #216
335643 faptist
Maakt fouten
pi_96390861
Het was al een mooi huis, maar jij maakt er echt een paleis van!
Super tof om te volgen!
pi_98468512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:20 schreef gateway het volgende:
Terras al klaar? zodat je kan BBQ'en?
De bbq heeft zeker al een paar keer aangestaan.

Ik zal binnenkort weer wat foto's maken voor een update.
pi_98473588
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:39 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

*O*
pi_98473774
Welke kleur heb je op de muur? :P
pi_102593857
Even een schopje. Ik had deel 1 van dit topic destijds gevolgd maar had deel 2 gemist. Ik kwam dit topic toevallig via Google tegen. Nu ben ik benieuwd hoe het er nu mee is. Ik vind het tot nu toe iig geweldig. Mooi materiaal gebruik ^O^
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:31:05 #221
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_125789367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:39 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

En hoe is het nu, 2 jaar later met dit paleisje?
  † In Memoriam † zaterdag 27 april 2013 @ 10:21:41 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125789959
ik wou al zeggen: dit topic komt me wel bekend voor... maar het is dus een mega-kick.
ik ben ook wel benieuwd
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:53:48 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125790449
Update! Update! Update! Update!

*O*
Resistance is futile.
pi_125796134
Deel 1 en 2 doorgelezen, ik ben echt onder de indruk! Zoveel zorg om alles in de juiste stijl te krijgen, bijna net zo mieren-neukerig als ik dat zou doen. Wat zal dat fijn wonen zijn zeg, als het af is!
  Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 19:08:26 #225
92034 crew  Vonkenboer
pi_125802450
Zo jammer dat dit prachtige verbouwings topic toen zo doodgebloed is ! -O-
Al ben ik wel nieuwsgierig naar het resultaat !
pi_125803018
Volgens mij hebben de bewoners wel wat anders aan hun hoofd dan een klustopic updaten :{

Ik hoop dat het goed met jullie gaat, Wijnbo en mevrouw Wijnbo a.k.a. Spikkel :*
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 27 april 2013 @ 19:34:52 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125803368
Hmmm, ik heb de posthistory net even bekeken.. Aaaaw Spikkel :( . Ik duim.
Resistance is futile.
  zondag 28 april 2013 @ 11:20:24 #228
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_125823454
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 19:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo jammer dat dit prachtige verbouwings topic toen zo doodgebloed is ! -O-
Al ben ik wel nieuwsgierig naar het resultaat !
me2! daarom die megakick! :) Nu hopen dat ze reageren!
pi_125830677
Jup, inderdaad nogal wat tegenslag gehad op gebied van gezondheid en familie. Gaat nu langzaam de goede kant weer op. Verbouwing heeft echter wel een kleine achterstand :') (lees: niet veel gebeurd dus). Doen binnenkort update !
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 19:44:39 #230
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125836744
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 16:10 schreef Wijnbo het volgende:
Jup, inderdaad nogal wat tegenslag gehad op gebied van gezondheid en familie. Gaat nu langzaam de goede kant weer op. Verbouwing heeft echter wel een kleine achterstand :') (lees: niet veel gebeurd dus). Doen binnenkort update !
ah wijnbo, goed weer even wat van je te horen :W
natuurlijk gaat familie en gezondheid voor. veel sterkte en hou je taai! (ook voor mevrouw wijnbo)

* lady-wrb wacht met spanning de update af :D
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 19:50:56 #231
92034 crew  Vonkenboer
pi_125836990
quote:
Ik hoorde het net van een andere user hier op FOK!; maar wat jullie tweeën overkomen is is inderdaad niet niks zeg ! :o :{

Goed om te horen dat het op dat vlak nu in ieder geval beter of in ieder geval stabiel is !
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:15:05 #232
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_125956015
quote:
ik heb na een reactie hier ook het een en ander gelezen.... Pfff niet niks zeg!

fijn dat het beter gaat :) Gezondheid komt eerst, die verbouwing kan wel wachten! Ben benieuwd naar de update!

gr. Roy
pi_126432689
Het heeft even geduurd, ik kon niet inloggen, maar nu met een vernieuwde naam dan toch eindelijk een update met foto's.

Het gaat met mij de goede kant op. Ben herstellende van de chemotherapie en meer dan hopen dat het nooit terug komt kunnen we nu niet meer doen.

De keuken, zoals hij hier ooit al eens gestaan heeft.

De keuken zoals hij nu is. Alleen de deuren moeten nog steeds afgelakt worden.

We (Wijnbo vooral) zijn vorige week weer rustig begonnen met klussen. De trap is ons eerste project weer geworden. Wat een enorm werk, er zit een dikke laag lijm en we denken egalisatiemateriaal op. We denken wel dat het uiteindelijk heel mooi gaat worden, dus het is al het werk waard.

Met af en toe wat hulp van de kat

Het toilet zoals hij uiteindelijk geworden is. We zoeken alleen nog een deur die bij de rest van het huis past en de kozijnen moeten nog geverfd worden. Je ziet op deze foto de vloer niet goed, maar ik geloof dat er ooit al een foto van de oude gangvloer die we in de wc gelegd hebben in dit topic heeft gestaan.

De woonkamer en suite zoals hij hier al heeft gestaan.

De kamer aan de straat kant. We zijn op dit moment aan het wachten op luiken die aan de binnenkant voor de ramen komen, die worden met de hand voor ons gemaakt.
Het luik links achterin moet nog geschilderd worden, maar we zijn er nog niet over uit of dat in het wit moet waarmee al het hout geverfd is, of juist in dezelfde kleur als de muur.

De eetkamer. Hier mist alleen de schouw nog, zoals we hem boven ook hebben staan (zie foto's eerder in dit topic), maar we moeten nog beginnen met het opknappen van die schouw. Verder missen helaas de schuifdeuren nog. Deze willen we er graag binnenkort weer in maken, maar dat is nog een heel karwei.

Verder heb ik geen foto's gemaakt, omdat er niets meer gebeurd is sinds de laatste update.
  maandag 13 mei 2013 @ 16:11:55 #234
130803 Gripper
Get a grip
pi_126433214
quote:
13s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Spikkel1 het volgende:
Het gaat met mij de goede kant op. Ben herstellende van de chemotherapie en meer dan hopen dat het nooit terug komt kunnen we nu niet meer doen.
Gaaf dat je er weer bent, en dat je jullie mooie klustopic weer leven gaat inblazen :)
Gelukkig kun je een comeback maken, en hopelijk snel alsnog genieten van een echt -af huis!

quote:
[ afbeelding ]
De kat krabt de krullen van de trap
10x snel zeggen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_126433843
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:11 schreef Gripper het volgende:

De kat krabt de krullen van de trap
10x snel zeggen :)
Deed ie dat maar, scheelt mij werk :')
  maandag 13 mei 2013 @ 20:20:41 #236
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_126446288
quote:
13s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Spikkel1 het volgende:
Het heeft even geduurd, ik kon niet inloggen, maar nu met een vernieuwde naam dan toch eindelijk een update met foto's.

[ afbeelding ]
De keuken, zoals hij hier ooit al eens gestaan heeft.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De keuken zoals hij nu is. Alleen de deuren moeten nog steeds afgelakt worden.

[ afbeelding ]
We (Wijnbo vooral) zijn vorige week weer rustig begonnen met klussen. De trap is ons eerste project weer geworden. Wat een enorm werk, er zit een dikke laag lijm en we denken egalisatiemateriaal op. We denken wel dat het uiteindelijk heel mooi gaat worden, dus het is al het werk waard.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het toilet zoals hij uiteindelijk geworden is. We zoeken alleen nog een deur die bij de rest van het huis past en de kozijnen moeten nog geverfd worden. Je ziet op deze foto de vloer niet goed, maar ik geloof dat er ooit al een foto van de oude gangvloer die we in de wc gelegd hebben in dit topic heeft gestaan.

[ afbeelding ]
De woonkamer en suite zoals hij hier al heeft gestaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De kamer aan de straat kant. We zijn op dit moment aan het wachten op luiken die aan de binnenkant voor de ramen komen, die worden met de hand voor ons gemaakt.
Het luik links achterin moet nog geschilderd worden, maar we zijn er nog niet over uit of dat in het wit moet waarmee al het hout geverfd is, of juist in dezelfde kleur als de muur.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eetkamer. Hier mist alleen de schouw nog, zoals we hem boven ook hebben staan (zie foto's eerder in dit topic), maar we moeten nog beginnen met het opknappen van die schouw. Verder missen helaas de schuifdeuren nog. Deze willen we er graag binnenkort weer in maken, maar dat is nog een heel karwei.

Verder heb ik geen foto's gemaakt, omdat er niets meer gebeurd is sinds de laatste update.
Goed te horen dat het de goede kant opgaat met je! Wat is het mooi geworden! als ik denk aan de stofbende die het was.......
pi_126485468
Wel een verschilletje idd Gateway ;) Soms probeer ik daar zelf ook even bij stil te staan, hoe het ooit was en wat we allemaal gedaan hebben (en wat we allemaal nog moeten doen ) |:(
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:47:27 #238
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_126491905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:23 schreef Spikkel1 het volgende:
Wel een verschilletje idd Gateway ;) Soms probeer ik daar zelf ook even bij stil te staan, hoe het ooit was en wat we allemaal gedaan hebben (en wat we allemaal nog moeten doen ) |:(
ja, soms lopen dingen niet zoals je wilt..... Maar hej, je kan er wonen, en zo hoef je je ook niet te vervelen of je af te vragen waar je met je spaargeld heen moet :P
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:42:03 #239
190853 RockabeIIa
pi_126509277
Spikkel, ik hoop dat je je gauw de oude voelt :*

Prachtig werk geleverd zeg! Heel erg mooi, en je keuken met fornuis O+ LIKE!+++
pi_126817818
Dank je Rockabella. Ben ook nog steeds erg blij met onze keuken en het fornuis, alleen beetje jammer dat het echt een rotwerk is om hem schoon te krijgen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')