abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86739942
Wat gaan jullie hard!! En mooi, helemaal mijn smaak!!!! O+
pi_86806887
Hoe gaattie hier?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86829834
Druk, druk, druk ;) zal vanavond of morgen een update plaatsen.
pi_86838899
Vandaag is er weer het een en ander gebeurd.

De cementdekvloer in de woonkamer en suite is gestort:

De bijkeuken is getegeld:

De keukentegels zijn gevoegd:

O+ Helemaal verliefd op de wc, ben zo blij dat we de tegels van de gang hergebruikt hebben. Het is super mooi geworden! Heeft ontzettend veel werk gekost (2 avonden om het cement aan de achterkant eraf te slijpen en een hele zaterdag om te tegelen _O_ ) maar wij vinden het super mooi geworden.

Het rolgordijn hebben we gehaald bij de kwantum en zelf op maat gemaakt. Het lijkt erg doorschijnend, maar we hebben net even getest en vanaf buiten zie je niets en dat vinden we het belangrijkst.

Ook maar eens een foto van onszelf gemaakt in de keuken ;) Niet op ons best na een drukke dag, maar vooruit..

pi_86839312
Wat een fantastisch huis zeg. _O_ Die vloer in de slaapkamer! O+ Dat is zeker gewoon de originele vloer? Ik wil ook zo'n vloer!
pi_86839619
Jullie zijn lekker bezig! Gaan hard! Ik ben even vergeten (en te lui om terug te lezen): laten jullie het meeste doen (dus ook door de week voortgang enzo) of doen jullie het meeste in je vrije tijd?
Inderdaad zijn de originele tegels in de wc echt prachtig... Echt zo mooi wat jullie van dit huis maken! Ik ben helemaal verkocht! O+ Die tegeltjes in keuken en bijkeuken op de grond passen echt goed bij de rest en nu de muurtegels ook gevoegd zijn, is de keuken eigenlijk af, of niet?
pi_86839701
Hoiii ;) grappig gezichten bij de klus :D
Die tegels in het toilet O+ flieft!
  zondag 26 september 2010 @ 00:19:25 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86847904
Gaaf geworden!! Vooral die vloer in de wc!

zie op de foto van de woonkamer de gasaansluiting in de schouwen zitten, maar geen wcd... de meeste gaskachels willen ook stroom voor de ontsteking... (maar ik geloof dat ik dat al eens gezegd had :) ) maar beter 2x dan niet :D zou jammer zijn als je er pas later achter komt dat je het bent vergeten!

heb vandaag op de rommelmarkt in zieuwent nog ff gekeken of er iets bijzat wat in jullie huis zou kunnen passen, maar niet wat gevonden helaas....
  zondag 26 september 2010 @ 00:25:41 #134
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86848083
Leuk om te zien hoe jullie dat doen, de vloer in de gang wow!
Echt heel ouderwets en passend bij het huis, douche ook prachtig...wat ik niet snap...
Sorry, maar waarom geen heel mooi bed....?
Dat past bij het huis...en een mooie lamp erbij oid.
Dat vond ik dus wel jammer...
Scusi :P
Snollebolt
pi_86852603
@Isegrim: de vloer op de slaapkamer is zeker de originele vloer.

@ Beijtje: we doen veel zelf, maar laten ook veel doen. De fundering van de badkamer bv hebben we zelf gegraven, maar de rest van de badkamer hebben we laten doen door aannemer. Al het installatiewerk hebben we ook uitbesteed. Verder doen we bijna alles zelf.
De keuken is bijna klaar, de originele betimmering om de schouw is gisteren passend gemaakt dus die moet alleen nog geschuurd en geverfd. Het deurtje van de keukenkast moest ook aangepast worden ivm de tegels, dus dat moet ook even opnieuw geverfd. Als dat gebeurd is, is de keuken af.

@Gateway: thx dat je het nog een keer noemt, was het alweer vergeten..

@Zhe angel: Aangezien we het geld nu wel voor andere dingen in het huis kunnen gebruiken, staat er geen geweldig bed..
pi_86854051
de tegeltjes in de wc O+ zijn Geweldig!

sweet samen, leuke foto!
pi_86855593
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Spikkel01 het volgende:
@Isegrim: de vloer op de slaapkamer is zeker de originele vloer.

@ Beijtje: we doen veel zelf, maar laten ook veel doen. De fundering van de badkamer bv hebben we zelf gegraven, maar de rest van de badkamer hebben we laten doen door aannemer. Al het installatiewerk hebben we ook uitbesteed. Verder doen we bijna alles zelf.
De keuken is bijna klaar, de originele betimmering om de schouw is gisteren passend gemaakt dus die moet alleen nog geschuurd en geverfd. Het deurtje van de keukenkast moest ook aangepast worden ivm de tegels, dus dat moet ook even opnieuw geverfd. Als dat gebeurd is, is de keuken af.

@Zhe angel: Aangezien we het geld nu wel voor andere dingen in het huis kunnen gebruiken, staat er geen geweldig bed..
Leuk dat jullie veel zelf doen! ^O^
  maandag 27 september 2010 @ 09:38:10 #138
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86890863
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Spikkel01 het volgende:

geen dank :)
  maandag 27 september 2010 @ 13:28:15 #139
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86897568
Heb op de rommelmarkt nog een buitenlamp van de containerdood gered (naja van de opkoper :P) en ik dacht mischien is het wat voor spikkel & wijnbo:

Als het niks is, dan gaat ie naar de kringloop oid.
pi_86903107
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:28 schreef gateway het volgende:
Heb op de rommelmarkt nog een buitenlamp van de containerdood gered (naja van de opkoper :P) en ik dacht mischien is het wat voor spikkel & wijnbo:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als het niks is, dan gaat ie naar de kringloop oid.
Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt! We vinden het zeker een mooie lamp voor buiten. Moet je maar even laten weten wat hij gekost heeft. En waar we hem op kunnen halen ;)
  maandag 27 september 2010 @ 15:54:41 #141
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86903532
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:45 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Wat leuk dat je aan ons gedacht hebt! We vinden het zeker een mooie lamp voor buiten. Moet je maar even laten weten wat hij gekost heeft. En waar we hem op kunnen halen ;)
Liep al langer met het idee om op de rommelamrkt naar iets te kijken voor jullie huisje, maar kon eigenlijk niks moois & ouds vinden, alleen dit lampje, en dacht: kan het altijd vragen:)

euhm, hij heeft mij niks gekost. De rommelmarkt was voor de lokale Volleybalvereniging. Dus ik laat het aan jullie over :)

ophalen kan, wil hem ook wel een x langs brengen :) Kan ik gelijk de klusvorderingen bekijken :)
pi_86904053
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:54 schreef gateway het volgende:

[..]

Liep al langer met het idee om op de rommelamrkt naar iets te kijken voor jullie huisje, maar kon eigenlijk niks moois & ouds vinden, alleen dit lampje, en dacht: kan het altijd vragen:)

euhm, hij heeft mij niks gekost. De rommelmarkt was voor de lokale Volleybalvereniging. Dus ik laat het aan jullie over :)

ophalen kan, wil hem ook wel een x langs brengen :) Kan ik gelijk de klusvorderingen bekijken :)
Donderdagavond zijn we toevallig in jouw dorp, dus kunnen hem dan komen ophalen als dat uit komt. Moet je maar ff een berichtje sturen waar we moeten zijn. Zal met Wijnbo even overleggen wat de volleybalvereniging van ons krijgt ;)
  maandag 27 september 2010 @ 16:51:15 #143
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86906058
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:07 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Donderdagavond zijn we toevallig in jouw dorp, dus kunnen hem dan komen ophalen als dat uit komt. Moet je maar ff een berichtje sturen waar we moeten zijn. Zal met Wijnbo even overleggen wat de volleybalvereniging van ons krijgt ;)
aha :) dan moet ik eens ff kijken of ik er donderdag ook ben :)
  woensdag 29 september 2010 @ 21:42:17 #144
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86999234
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef gateway het volgende:

[..]

aha :) dan moet ik eens ff kijken of ik er donderdag ook ben :)
en dat is niet het geval....
pi_87673975
Weer een kleine update:

De keukenkast is aangepast. We hadden problemen met het tegelen naast de kast, als we niets aan de kast hadden gedaan dan had hij niet meer open gekunt. Het is nu zo opgelost dat er een klein stukje van de deur afgezaagd is en daar is een latje voor in de plaats gekomen, zodat de deur weer goed open kan.

In de woonkamer en suite hebben we geïsoleerd en de gipsplaten zitten er inmiddels ook voor. De eerste week van november komt waarschijnlijk de stucadoor, dus daarna lijkt het alweer heel anders :)

pi_87678809
Dat wordt strak en wbt de keukenkast als je niets zegt zien we niets ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:45:39 #147
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_87688121
Echt, wat een mooie woning dit. Echt met respect naar de woning toe dat het in oude stijl weer is gemaakt. Ik heb zelf een woning uit 2009, maar mocht ik nog eens gaan verhuizen dan wordt zeker ook een oude, geheel te renoveren woning.
Wat ik echt mooi vind, is de vloer in de hal, echt mooi. Echter een puntje van kritiek heb ik ook, als installateur vind ik het installatiewerk onder de ketel niet zo netjes, en ik zag ergens op een foto een moderne radiator hangen, was het niet leuker geweest om leden radiatoren te gebruiken?

Verder zal ik dit topic zeker blijven volgen, want dit is zeker een fantastisch project waar jullie mee bezig zijn. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:29 #148
81894 godigita
Trollercoaster
pi_87703682
Super mooi dit allemaal. O+
pi_87705694
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:45 schreef cvboer het volgende:
Echt, wat een mooie woning dit. Echt met respect naar de woning toe dat het in oude stijl weer is gemaakt. Ik heb zelf een woning uit 2009, maar mocht ik nog eens gaan verhuizen dan wordt zeker ook een oude, geheel te renoveren woning.
Wat ik echt mooi vind, is de vloer in de hal, echt mooi. Echter een puntje van kritiek heb ik ook, als installateur vind ik het installatiewerk onder de ketel niet zo netjes, en ik zag ergens op een foto een moderne radiator hangen, was het niet leuker geweest om leden radiatoren te gebruiken?
[ afbeelding ]
Verder zal ik dit topic zeker blijven volgen, want dit is zeker een fantastisch project waar jullie mee bezig zijn. ^O^
Om de ketel komt nog betimmering, dus die is over een tijdje niet meer zichtbaar. Over de radiatoren kan ik je inderdaad gelijk geven, maar dat is nou net iets waar wij niet lang over nagedacht hebben. We hebben destijds tegen de installateur gezegd dat we netjes ogende radiatoren wilden en dat heeft hij gedaan. Hoeveel we ook ons best doen, we kunnen niet aan ieder detail denken blijkt soms achteraf :N
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:23:13 #150
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_87720522
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:08 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Om de ketel komt nog betimmering, dus die is over een tijdje niet meer zichtbaar. Over de radiatoren kan ik je inderdaad gelijk geven, maar dat is nou net iets waar wij niet lang over nagedacht hebben. We hebben destijds tegen de installateur gezegd dat we netjes ogende radiatoren wilden en dat heeft hij gedaan. Hoeveel we ook ons best doen, we kunnen niet aan ieder detail denken blijkt soms achteraf :N
Het is ook moeilijk om elk detail perfect uit te voeren. Je moet het niet zien als negatieve kritiek, integendeel, ik vind het een schitterend project waar jullie mee bezig zijn. Ik ben nou eenmaal een mierenneuker wat dit soort dingen betreft, het plaatje moet kloppen. Ik wil jullie verder veel succes wensen bij de verdere verbouw van jullie woning, ik lurk nog even mee ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')