abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85387343
Welkom bij deel 2!

Vervolg van : [Verbouwing] Huis gekocht uit 19e eeuw

quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:09 schreef Wijnbo het volgende:
Hoi!

Hierbij 1 van mijn eerste posts K&W, en ik vermoed niet de laatste de komende tijd.

Mijn vriendin ( *; ) en ik hebben samen een herenhuis uit 1890 gekocht *O*

En aangezien ik (23) een software ontwikkelaar ben en zij (23) een lerares, kan dit nog wel interessant worden qua verbouwing :')

Daarom een topic om jullie te laten genieten van onze verbouwing, en om waardevolle tips te bemachtigen.

Allereerst wat informatie:

[ afbeelding ]

Funda linkje: http://www.funda.nl/koop/winterswijk/huis-10256469-molenstraat-3/

Info klopt niet helemaal op funda, hieronder wat duidelijkere info:

Huis:

- Pand uit ca. 1890.
- Woonkamer en-suite.
- 2 slaapkamers boven + hobby kamer.
- Prachtige originele trap + vaste trap naar ruime zolder waar nog minstens 3 slaapkamers te realiseren zijn en vliering zolder daarboven.
- Veel originele elementen aanwezig zoals een keuken-achtig iets boven, paneeldeuren, betonemaille, etc.
- Complete nieuwe kap.

Keuken, bijkeuken, zeer kleine badkamer.

Verbouwingsplannen:

Complete renovatie + uitbouw

- Alles is zeer oud, elektrische bedrading van katoen ( :') ), geen CV, alles in metalen buizen
- Schrootjes :')

In het huis zitten nog aansluitingen voor gaslampen zelfs.

Overdrachtsdatum:
Eind april 2010, maar we mogen al wel beginnen aangezien het toch leegstaat *O*
Update en TT change :') volgt spoedig.
pi_85387385
leuke titel.
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Je bent één van de grootste baggeraars en verantwoordelijk voor het verkloten van topics.
Op dinsdag 20 juli 2010 20:33 schreef AdvancedPower het volgende:[/b]
Laatste post:
pi_85387405
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef Lonker2.0 het volgende:
leuke titel.
Zag het ook :')
pi_85387704
Samenvatting:

Van:

Naar:

pi_85387751
Ik kijk weer mee! *O*
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_85387848
En spookt het er ook ?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:33:29 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85388186
*O* Yay!! *O*
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85388256
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:24 schreef Casualty het volgende:
En spookt het er ook ?
Ik zou koffie zetten en tosti's maken voor die spoken.
pi_85389351
Ik zeg dat je van dit Huis een echt paleisje van kunt maken. Ik lurk een paar topics mee als je het niet erg vind. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85410627
*O* die toog O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:21:39 #11
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_85410981
Wat zijn jullie al ver gekomen, het ziet er al prachtig uit.
Ik blijf volgen :)
pi_85435409
Maandag is de buitenste rand van de terrazzovloer in de gang gestort.

Vandaag is de binnenste rand er ook bij gestort. Ik heb helaas geen foto zonder plastic. De vloer is op dit moment nog zwart door het cement, maar als het vrijdag geschuurd wordt dan komt de echte kleur naar boven, dus we zijn super benieuwd!

De bovenste rand van het plafond is ook afgewerkt met nieuwe platen.

Morgen komt mijn oom tegelen in de keuken, bijkeuken en hopelijk ook de badkamer en de wc.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:31:56 #13
291663 Amooma
It's my TURN
pi_85435919
Super awesome huis zeg. Ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn! :D O+
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
pi_85439773
Spannend zeg, die vloer, ik ben benieuwd!
pi_85514689
Jaaa!!! *O* *O* Ik heb vandaag de terrazzovloer gezien zoals hij gaat worden O+ Degene die hem heeft gestort is al de hele dag bezig met schuren, het is echt een ontzettende zooi in de gang, maar het wordt echt prachtig!

Op deze foto's is nog duidelijk te zien dat er water op de vloer ligt, natuurlijk plaatsen we ook nog een foto als hij helemaal klaar is.

De witte en de zwarte steentjes worden met cement gemengd en daar komt dan uiteindelijk bovenstaande mooie vloer uit ;)

Gister is er een deel getegeld. Het lijkt op de foto erg druk maar dat valt in het echt gelukkig heel erg mee. Op het plateau komen de wasmachine en de diepvries.

De tegels in de keuken:

vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:41:18 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85514857
Ziet er leuk uit, benieuwd naar het eindresultaat :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:36:59 #17
85962 ioko
I Appear Missing
pi_85517160
Leuk zeg, dit ga ik even volgen. Veel succes verder!
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_85518239
Wat mooi zeg, die vloeren! Maar hoe zit dat met die terazzovloer, waarom moet die geschuurd worden?
pi_85520189
De terrazzovloer is helemaal nieuw gestort. Ze beginnen met de buitenste rand en die moet dan een dag uitharden. Vervolgens wordt de binnenkant gestort, die is eerst helemaal zwart van het cement dat om de terrazzosteentjes gekapseld zit. als dit ook uitgehard is wordt de vloer geschuurd met water, 4 keer met verschillend 'schuurpapier' en dan komt pas de kleur naar boven omdat het cementlaagje bovenop er af gaat. Daarna wordt de vloer weer een soort van aangesmeerd zodat alle eventuele luchtgaatjes er ook uit zijn en dan voor laatste keer schuren en schoonmaken met groene zeep.

Een hoop werk en veel geld, maar dan krijg je er wel iets moois voor terug ^O^
pi_85520667
Ah ok nou snap ik het. Heel mooi hoor! :Y
pi_85537543
jullie schieten echt al op.. ziet er mooi uit!

En leuke tegeltjes, mag ik vragen waar je ze vandaan hebt??
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_85537800
Prachtige vloer geworden in de gang, maar wat ik me afvraag, hoe gaan jullie de wand daar afwerken,zijn jullie niet bang voor beschadiging van de vloer tijdens dat afwerken?
pi_85538525
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 09:44 schreef Selyn het volgende:
jullie schieten echt al op.. ziet er mooi uit!

En leuke tegeltjes, mag ik vragen waar je ze vandaan hebt??
Betting & Ressing in Groenlo http://www.bettingressing.nl
pi_85538588
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:14 schreef exlurker het volgende:
Prachtige vloer geworden in de gang, maar wat ik me afvraag, hoe gaan jullie de wand daar afwerken,zijn jullie niet bang voor beschadiging van de vloer tijdens dat afwerken?
De vloer wordt bedekt met stucloop. De terrazzovloer moest wel gestort worden voor er gestucadoord gaat worden, want het geeft zo'n rotzooi dat je dan je hele muur weer verpest.
Het ergst vind ik nu dat de vloer weer afgedekt moet worden en we er dus nog niet van kunnen genieten :N
pi_85538655
Nog wat nieuws op het behang? (kamertje links)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_85538734
Vooral veel reclame uit 1950 ongeveer. Nijlcruises in Egypte voor 200 gulden etc. En wat politiek nieuws, maar het was niet boeiend genoeg want het is inmiddels weg en ben het meeste alweer vergeten :P
pi_85547849
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:03 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

De vloer wordt bedekt met stucloop. De terrazzovloer moest wel gestort worden voor er gestucadoord gaat worden, want het geeft zo'n rotzooi dat je dan je hele muur weer verpest.
Het ergst vind ik nu dat de vloer weer afgedekt moet worden en we er dus nog niet van kunnen genieten :N
Haal je die stucloop er wel regelmatig af?
En leg je er een deken onder?
Ivm krassen en voor het ademen..
pi_85548003
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Haal je die stucloop er wel regelmatig af?
En leg je er een deken onder?
Ivm krassen en voor het ademen..
Dat was volgens de 'terrazzoman' niet nodig. Maar hopelijk blijft de stucloop er toch niet al te lang op liggen! Maar denk dat we de vloer alsnog wat extra bescherming geven als er gewerkt wordt in de gang.
pi_85549190
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:11 schreef Spikkel01 het volgende:
Vooral veel reclame uit 1950 ongeveer. Nijlcruises in Egypte voor 200 gulden etc. En wat politiek nieuws, maar het was niet boeiend genoeg want het is inmiddels weg en ben het meeste alweer vergeten :P
Damn ik zou het er nooit afhalen, eerder iets van glas ofzo strak ertegenaan zetten. Supergek juist zo'n retro muur.
pi_85549241
Tering ik kan ook wel zoon topic beginnen _O- bij mij is het net zoon puinhoop
Ik zwaai naar dieren.
pi_85549959
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:03 schreef Geerd het volgende:
Tering ik kan ook wel zoon topic beginnen _O- bij mij is het net zoon puinhoop
Kom maar door :D we zijn er dol op :Y plus dat het erg leuk is om terug te lezen als je klaar bent.
pi_85561231
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kom maar door :D we zijn er dol op :Y plus dat het erg leuk is om terug te lezen als je klaar bent.
Dat wordt denk ik medio 2025 ofzo _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Geerd op 22-08-2010 02:22:29 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_85717595
Even weer een kleine update. Vanavond is de keuken ook helemaal af, dus dan volgen er meer foto's.

De keukenvloer helemaal af. Nu hij gevoegd is lijkt het minder druk.

De terrazzovloer is nu helemaal af. Op de foto staat er nog een laagje water op. Nu zit hij tot we klaar zijn met verbouwen onder zeil en stucloop, dus we kunnen alleen genieten van de foto's :N

† In Memoriam † donderdag 26 augustus 2010 @ 08:06:51 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_85722029
Gaaf!!!
pi_85722664
Het kost wat en dan heb je ook wat.

Wat? een prachtige vloer die past bij het huis !
Gefeliciteerd.
pi_85739857
Mooie vloeren zeg! :Y :9~
pi_85739973
gaaaf zeg! :o
pi_85748214
We zijn super blij met de keuken :Y Hij is precies zoals we gehoopt hadden. Alleen met het fornuis moeten we nog even kijken wat we doen. Hij staat nu helemaal los van de keuken, omdat er aan beide kanten van het fornuis ruimte moet zijn om te ventileren. Nu is de ruimte tussen aanrecht en fornuis aan de grote kant, we zitten er over te denken in de toekomst toch een betimmering ervoor te maken zodat het mooier aansluit bij de keuken.

De slaapkamer is ook bijna af. De vloer hebben we geschuurd en goed schoongemaakt, daarna 1x gelakt met interieurolie. Even afwachten hoe het er morgen uitziet en dan kunnen we hem eventueel nog een keer lakken. De muren zijn ook geverfd, beetje jammer dat er een kleurverschil zat tussen de verschillende emmers met de donkere verf. Morgen maar even terug en nogmaals met de goede verf er over heen.

De badkamer zou volgende week vrijdag en zaterdag pas betegeld worden, maar straks werden we gebeld dat dat morgen en overmorgen al gebeurd :Y
pi_85749084
Die keuken wat goed!! Echt heel mooi in die stijl en dat fornuis is helemaal niet storend zo :)
Slaapkamer heeft potentie ;) ben erg benieuwd.
pi_85760710
Spikkel en Wijnbo, ik en officieel verliefd op jullie huis O+ !
Vreest niet, ik zal geen liefdesbrieven schrijven want ik heb al verkering ;)

Die gang is fantastisch geworden, ook een enorme meerwaarde voor je huis natuurlijk. Zal inderdaad een klap met geld hebben gekost, enkel het restaureren van de vloer in onze veel kleinere hal was alleen al zo'n 800 euro. Ik ben nog elke dag blij dat we het gedaan hebben!

Wanneer gaan jullie verhuizen?
pi_85761253
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef twentemeisje het volgende:
Spikkel en Wijnbo, ik en officieel verliefd op jullie huis O+ !
Vreest niet, ik zal geen liefdesbrieven schrijven want ik heb al verkering ;)

:D
pi_85761304
Zeker Haunted:P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:37:09 #44
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_85786271
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:53 schreef Spikkel01 het volgende:
We zijn super blij met de keuken :Y Hij is precies zoals we gehoopt hadden. Alleen met het fornuis moeten we nog even kijken wat we doen. Hij staat nu helemaal los van de keuken, omdat er aan beide kanten van het fornuis ruimte moet zijn om te ventileren. Nu is de ruimte tussen aanrecht en fornuis aan de grote kant, we zitten er over te denken in de toekomst toch een betimmering ervoor te maken zodat het mooier aansluit bij de keuken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De slaapkamer is ook bijna af. De vloer hebben we geschuurd en goed schoongemaakt, daarna 1x gelakt met interieurolie. Even afwachten hoe het er morgen uitziet en dan kunnen we hem eventueel nog een keer lakken. De muren zijn ook geverfd, beetje jammer dat er een kleurverschil zat tussen de verschillende emmers met de donkere verf. Morgen maar even terug en nogmaals met de goede verf er over heen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De badkamer zou volgende week vrijdag en zaterdag pas betegeld worden, maar straks werden we gebeld dat dat morgen en overmorgen al gebeurd :Y
In het echt ziet de keuken er nog veel mooier uit ;)
pi_85787021
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:37 schreef gateway het volgende:

[..]

In het echt ziet de keuken er nog veel mooier uit ;)
Whaha, wat grappig dit! En het installatiewerk is toch wel top, helemaal geweldig dat we vandaag zelfs in de keuken elektriciteit hadden ^O^ Lang leve de installateur _O_ :P

Iedereen super bedankt voor de leuke reacties. En de liefdesbrieven zal het huis met blijdschap ontvangen, mocht je ooit toch de behoefte voelen O+
pi_85790271
^O^ gaaf hoor...wel jaloers op jullie huis! *O*
pi_85790516
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:42 schreef twentemeisje het volgende:

Wanneer gaan jullie verhuizen?
Morgen of overmorgen. Dan is de slaapkamer zo goed als af en de keuken kunnen we ook gebruiken. De badkamer is volgende week klaar, tot dan kunnen we douchen bij familie dus dat is wel prettig.
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:36:59 #48
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:40:26 #49
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_85826391
:)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85832232
Wat mooi zeg! Mooie keuken en mooie vloeren! Ik zou fornuis nooit omtimmeren! Het vrijstaande is juist de charme ervan! Zeker onder zo'n oude schouw...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')