hollandse witjes misschien?quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:
Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.
Sorryquote:Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:
@ gateway: We hebben de eerste twee nachten overleefd! Ben vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik jou om half 8 verwachtte, maar dat was dus voor nietsEnig idee wanneer je wel weer hier verder gaat?
@ seven: In eerste instantie schrokken wij ook even van de drukte van de tegels in de keuken. Maar gelukkig klopte het wel toen de keuken geplaatst werd en nu is het precies zoals we ons voorgesteld hadden.
Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.
We hadden ook nog een dilemma over het schakelmateriaal. Boven hebben we nu standaard peha schakelmateriaal en voor beneden hebben we na lang wikken en wegen (want toch weer grof geschat zo'n 1000 euro extra) gekozen voor deze schakelaars en stopcontacten:
http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73038_1.jpg
http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73043_4.jpg
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.quote:Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Die granito vloer hebben ik meen ze laten leggen door Betting Ressing uit Groenlo (GLD, achterhoek - http://www.bettingressing.nl/ )
Ben ook wel nieuwsgierig wat daar het prijskaartje van was
hehe ik ben ook altijd de laatste bij de meeste feestjesquote:Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.
Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.
Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg
Bijna klaarquote:Op zondag 5 september 2010 14:39 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb met ontzettend veel plezier dit topic gevolgd. Jammer dat jullie al bijna helemaal klaar zijn met de verbouwing. In ieder geval wens ik jullie heel veel woonplezier in het Winterwiekse.
quote:Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:
[..]
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.
Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.
Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg
Komt allemaal vanzelf goedquote:Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Bijna klaar
Was het maar zo'n feest. De woonkamer is nog 1 grote puinzooi, en verder is er nog heel veel niet af :-p
Nou, de terrazzo meneer zei tegen mijn ouders (die ook zo'n vloer hebben, met barst en een lelijke ingefreesde leiding (quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef twentemeisje het volgende:
[..]wat hebben jullie die prachtige vloer ontzettend voordelig! Super! Of wij zijn enorm getild met de restauratie van onze vloer met een veel kleiner oppervlak
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's! Leuk ook dat het in de buurt klikt!
Wat enorm gaaf bedacht !quote:Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?quote:Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
We weten nu dat we een goede zet hebben gedaan met het plaatsen van de tuindeuren, die zater er origineel namelijk ook. De schuifdeuren waren vroeger helemaal dicht met een paneel in plaats van een raam. De 'inbouwkasten' in de woonkamer zijn door de vader van de dames gemaakt.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef gateway het volgende:
[..]
leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |