abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:41:14 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85832573
Fantastisch huis. Jullie aanpak komt hier ook echt volledig tot zijn recht, ik vind het allemaal enorm smaakvol! Keukentegeltjes zijn dan wel druk maar het is wel authentiek en ik vind het absoluut niet storend nu de keuken geplaatst is. Op één groot oppervlak was dat even een 'mijn ogen, wat doe je' maar het resultaat is toch prachtig.
Resistance is futile.
pi_85863724
@ gateway: We hebben de eerste twee nachten overleefd! Ben vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik jou om half 8 verwachtte, maar dat was dus voor niets |:( Enig idee wanneer je wel weer hier verder gaat?

@ seven: In eerste instantie schrokken wij ook even van de drukte van de tegels in de keuken. Maar gelukkig klopte het wel toen de keuken geplaatst werd en nu is het precies zoals we ons voorgesteld hadden.

Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.

We hadden ook nog een dilemma over het schakelmateriaal. Boven hebben we nu standaard peha schakelmateriaal en voor beneden hebben we na lang wikken en wegen (want toch weer grof geschat zo'n 1000 euro extra) gekozen voor deze schakelaars en stopcontacten:

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73038_1.jpg

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73043_4.jpg
pi_85865971
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:

Boven het aanrecht komen nog ouderwetse tegels. Dezelfde als de tegels onder de schouw maar dan zonder het blauwe erop. Weet niet hoe die tegels heten, maar mijn broertje noemt ze 'gebroken wit' omdat er een soort van barstjes op zitten haha.

hollandse witjes misschien?
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:13:42 #54
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_85873564
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:16 schreef Spikkel01 het volgende:
@ gateway: We hebben de eerste twee nachten overleefd! Ben vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik jou om half 8 verwachtte, maar dat was dus voor niets |:( Enig idee wanneer je wel weer hier verder gaat?

@ seven: In eerste instantie schrokken wij ook even van de drukte van de tegels in de keuken. Maar gelukkig klopte het wel toen de keuken geplaatst werd en nu is het precies zoals we ons voorgesteld hadden.

We hadden ook nog een dilemma over het schakelmateriaal. Boven hebben we nu standaard peha schakelmateriaal en voor beneden hebben we na lang wikken en wegen (want toch weer grof geschat zo'n 1000 euro extra) gekozen voor deze schakelaars en stopcontacten:

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73038_1.jpg

http://images.manufactum.de/manufactum/produktdetail/73043_4.jpg
Sorry :@ Was ook liever aan het werk gegaan, maar zit ziek thuis, hoofdpijn, misselijk....

Verder ken ik de planning ook niet..... Eerst maar beter worden.

OT:

Mooi dat je het hebt overleefd :) Nog naar de kermis geweest dan of drukdruk met de verhuizing?
pi_85873759
Oh dat is balen zeg! Beterschap!
Van de kermis hebben we vrij weinig gezien, alleen maar druk geweest met de laatste dingetjes afmaken en verhuizen.

De tegels zijn geen hollandse witjes, die krijgen we in wit en grijstinten in de wc. De tegels die we in de keuken krijgen hebben een soort van barstjes / krasjes.
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:48:42 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86068783
*schopje

zijn er al foto's van hoe het er nu uitziet nu jullie er wonen?
pi_86069163
:9~ Wat hebben jullie een mega gaaf huis!!! O+
Ik ben niet gek, ik ben een kiwi!
  zondag 5 september 2010 @ 11:11:30 #58
3185 Adelante
To let it go now
pi_86083331
Welk bedrijf heb je de granito vloer laten doen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 11:29:29 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86083701
Die granito vloer hebben ik meen ze laten leggen door Betting Ressing uit Groenlo (GLD, achterhoek - http://www.bettingressing.nl/ )

Ben ook wel nieuwsgierig wat daar het prijskaartje van was :X
pi_86084794
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Die granito vloer hebben ik meen ze laten leggen door Betting Ressing uit Groenlo (GLD, achterhoek - http://www.bettingressing.nl/ )

Ben ook wel nieuwsgierig wat daar het prijskaartje van was :X
De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.

Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.

Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg ;)
  zondag 5 september 2010 @ 12:17:04 #61
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86084915
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

De keukenvloer komt van betting en ressing, de terrazzovloer hebben we laten leggen door roma terrazzo in aalten. De kosten van de terrazzovloer zijn 2000. We hebben wel het meest simpele en goedkope wat je kunt krijgen, zonder versieringen en plint.

Ik zal vandaag of morgen even fotos maken van hoe het eruit ziet nu we er wonen.

Buurt is ook helemaal goedgekeurd! Gisteren buurtfeest gehad en we gingen diep in de nacht als laatst naar huis dus dat zegt genoeg ;)
hehe ik ben ook altijd de laatste bij de meeste feestjes :P

Mooi dat het zo goed klikt met de buurt!
pi_86089135
Heb met ontzettend veel plezier dit topic gevolgd. Jammer dat jullie al bijna helemaal klaar zijn met de verbouwing. In ieder geval wens ik jullie heel veel woonplezier in het Winterwiekse.
pi_86127470
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:39 schreef Emmetje37 het volgende:
Heb met ontzettend veel plezier dit topic gevolgd. Jammer dat jullie al bijna helemaal klaar zijn met de verbouwing. In ieder geval wens ik jullie heel veel woonplezier in het Winterwiekse.
Bijna klaar :')

Was het maar zo'n feest. De woonkamer is nog 1 grote puinzooi, en verder is er nog heel veel niet af :-p
pi_86127701
Heb je nog klussers nodig?
pi_86129192
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:13 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

:o wat hebben jullie die prachtige vloer ontzettend voordelig! Super! Of wij zijn enorm getild met de restauratie van onze vloer met een veel kleiner oppervlak :D

Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's! Leuk ook dat het in de buurt klikt! *O*
  maandag 6 september 2010 @ 19:38:24 #66
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86137577
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Bijna klaar :')

Was het maar zo'n feest. De woonkamer is nog 1 grote puinzooi, en verder is er nog heel veel niet af :-p
Komt allemaal vanzelf goed :) beter langzaam & goed, dan snel en slecht :)

Wil je Spikkel even vragen haar PM box te bekijken?
pi_86154697
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:o wat hebben jullie die prachtige vloer ontzettend voordelig! Super! Of wij zijn enorm getild met de restauratie van onze vloer met een veel kleiner oppervlak :D

Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's! Leuk ook dat het in de buurt klikt! *O*
Nou, de terrazzo meneer zei tegen mijn ouders (die ook zo'n vloer hebben, met barst en een lelijke ingefreesde leiding ( :')) dat reparatie soms duurder is (arbeid!) dan opnieuw storten.
pi_86193932
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
pi_86194827
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
Gisteren bijzonder bezoek gehad, twee oudere dames die in ons huis geboren zijn. Ze hebben van 1938 tot 1953 hier gewoond. Heel bijzonder en leuk om hun verhalen te horen. We hebben voor alle broers en zussen van de dames een tegel uit de gang mee gegeven als herinnering, gaaf dat die tegels nu toch heel goed terecht komen!
Wat enorm gaaf bedacht !
  woensdag 8 september 2010 @ 21:27:17 #70
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86220462
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:36 schreef Spikkel01 het volgende:
leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?
pi_86373973
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:27 schreef gateway het volgende:

[..]

leuk! Nog interessante dingen te weten gekomen?
We weten nu dat we een goede zet hebben gedaan met het plaatsen van de tuindeuren, die zater er origineel namelijk ook. De schuifdeuren waren vroeger helemaal dicht met een paneel in plaats van een raam. De 'inbouwkasten' in de woonkamer zijn door de vader van de dames gemaakt.

Ik ga nu even nieuwe foto's uploaden.
pi_86374483
De slaapkamer:

Voor de schoorsteen komt de schouw, maar die wordt nog geverfd in de andere kamer. Deze foto is eigenlijk om de plinten te laten zien:

De kozijnen zijn ontzettend mooi geworden! Nu moeten we nog iets van gordijnen of luikjes uitzoeken. Het liefst hebben we iets dat de ramen zo goed mogelijk laat uit komen. Als we er gordijnen voor hangen zijn we bang dat je de kozijnen bijna niet meer ziet. Dus wie heeft goede tips?en ideeën Probleem is dat veel mooie opties erg duur zijn en ik ben bang dat we na de verbouwing niet veel geld meer over houden :N

De keuken. Ben ontzettend gelukkig met het fornuis. Voorheen hadden we een kleine combi oven van de blokker, een rotding! Het is helemaal geweldig dat bijv. appelflappen nu ineens wel goed lukken ^O^

De badkamer, inmiddels is het tegelen klaar. Dinsdag wordt de vloer gevoegd en woensdag wordt er gekit. Hopelijk kan de installateur donderdag afmonteren zodat we dan eindelijk kunnen douchen! De badkamer past niet volledig binnen de stijl van het huis, maar omdat het nieuwbouw is vonden we dat niet noodzakelijk en daarom hebben we het redelijk simpel gehouden.

De wand van de wc is ook getegeld. We hebben voor redelijk rustige, maar ouderwetse tegels gekozen. Op de vloer komen de originele tegels uit de gang, vandaar dat we voor rustige wandtegels hebben gekozen.

pi_86375179
Die slaapkamer en keuken O+
Moderne badkamer mooi hoor :Y
En ik zou voor vouwgordijnen gaan :) even een plaatje zoeken..

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86377121
Moooooooooooooooooooooooooooi zeg! Wat een leuk huis! En wat leuk van die oude bewoners!!!
  maandag 13 september 2010 @ 12:39:11 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_86378344
Wat een mooi huis!!!!!!! En die wasbak in de keuken met die kraan _O_ Waar heb je die kraan in hemelsnaam vandaan Nog nooit gezien
Mag ik komen logeren? ;) Ik wil graag in de keuken of in de gang slapen ;)
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')