quote:aha, k. Zou inderdaad kunnen, onsteking op batterijen of piëzo. Maar ik kende ze alleen met een elektrische aansluiting.Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef Spikkel01 het volgende:
@Gateway: We hebben geen stopcontacten in de schouw laten maken. JW wist ons te vertellen dat dat nooit nodig is voor gaskachels, hoop dat hij gelijk heeft en we er later geen problemen mee krijgen mochten we ooit een gaskachel willen. Maar aan de andere kant is het ook niet heel handig om een gaskachel te nemen, want er zit geen schoorsteen meer op het huis en dan moeten we een nieuwe pijp laten trekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.Vorige week hebben we de plafonds van de kamer en suite en de gang geïsoleerd
quote:Het was ook echt wel nodig. De vloer van boven is van hout, dus je kon het beneden heel goed horen als er boven iemand liep. Nu is het zeker de helft minder gehorig. Ook voor de warmte kunnen we het al goed merken, ondanks dat we nog niet eens verwarming hebben beneden.Op donderdag 28 oktober 2010 09:46 schreef mister_white het volgende:
[..]
Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.
Ja, is de originele vloer.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mooi dat vloertje zo. Is e orginele?
De binnenmuren zijn gestuct, de buitenmuren zijn geïsoleerd en vervolgens zijn er gipsplaten voor gekomen. Voor het plafond zitten ook gipsplaten. Bij de gipsplaten worden alleen de naden gestuct inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:37 schreef Beijtje het volgende:
Zijn die kamers nou gestuct? Alleen de muren en plafond alleen de naden ofzo? Ziet er mooi uit iig, ook de vloer! Wou dat ik mijn vloeren ook nog extra laagje olie had gegeven, blijft te veel troep in hangen nu.
De muur in de gang wordt gestuct. Er zijn verbazingwekkend veel mensen die de kale stenen muur mooi vinden, wij krijgen er echt het jaren 80 gevoel bijquote:Op donderdag 11 november 2010 20:58 schreef Aalbers het volgende:
Zo zeg. Net in een half uur deel 1 en dit deel doorgenomen. Kwam bij toeval uit op dit topic. Maar wat gaaf om te zien hoe de boel is gevorderd. De gang vind ik persoonlijk het mooist. Die muur is waanzinnig.
Verder prima keuze wat betreft inrichting, keuken is ook fantastisch!
Het zou totaal ondoenlijk zijn geweest om die muur kaal te houden, het geeft ontzettend veel stof af, dan blijf je aan het schoonmakenquote:Op woensdag 17 november 2010 17:33 schreef Aalbers het volgende:
Hmm, ik vind het jammer van die mooie muur! Maar tis jullie huis. Ziet er desalniettemin supermooi uit
Wij hebben de kleuren van Painting the Past (mat en kalk idee) laten mengen bij decohome.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:38 schreef Spikkel01 het volgende:
@ Rockabella: Over het algemeen zijn we het redelijk met elkaar eens over het huis. Af en toe hebben we niet dezelfde ideeën ergens over, maar dan hebben we het er een paar keer over en dan kiezen we uiteindelijk voor de beste oplossing. Maar ik kan me zo niet eens iets bedenken waar we het niet over eens waren, dus het valt allemaal heel erg mee
@ Selyn: We zitten nu te denken aan de kleur truffel voor de gang. Maandag komt de verkoopster hier om te kijken naar lichtinval etc. om ons advies te geven. Het is trouwens krijtverf, geen kalkverf. We wilden eerst voor kalkverf gaan, maar dat schijnt veel lastiger aan te brengen zijn en je krijgt veel strepen.
Zijn er hier mensen met ervaring met krijtverf? We zitten namelijk te twijfelen of we het plafond en de muren die wit worden ook met krijtverf moeten doen of dat we die ook gewoon met een goede latexverf kunnen doen zonder dat je al te veel verschil ziet met de muren die wel krijtverf hebben.
eindelijk de "echte" schakelaars!quote:Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Spikkel01 het volgende:
Geen geweldige kwaliteit foto's, maar ik wilde jullie toch onze nieuwe schakelaars en stopcontacten laten zien![]()
. We hebben ze alleen beneden, boven hebben we goedkopere.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar heb je die vandaan? Ik wilde ze ook, maar alles was al ingebouwd, en de verkoper zei dat porceleinen alleen met dubbele dozen gemonteerd kon worden, er konden niet twee stopcontacten op 1 doos.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:46 schreef Spikkel01 het volgende:
Geen geweldige kwaliteit foto's, maar ik wilde jullie toch onze nieuwe schakelaars en stopcontacten laten zien![]()
. We hebben ze alleen beneden, boven hebben we goedkopere.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oa hier hebben ze het:quote:Op donderdag 25 november 2010 11:16 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Ik wilde ze ook, maar alles was al ingebouwd, en de verkoper zei dat porceleinen alleen met dubbele dozen gemonteerd kon worden, er konden niet twee stopcontacten op 1 doos.
Zo groot is ons huis nietquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:19 schreef rubje het volgende:
@ TS:
Als jullie van dit schitterend pand een oud Heren Huis van weten te maken met mooie houten tafels en schilderijen aan de muren,dan toon je wel stijl en klasse. denk aan:
[ afbeelding ]
Wow die vloerquote:Op maandag 20 december 2010 14:06 schreef Spikkel01 het volgende:
De vloer is vorige week gelegd in de kamer en suite. Al het houtwerk moet nu nog één keer geverfd worden en dan kunnen we eind deze week de meubels er in zetten. Dan is het nog lang niet klaar want de plinten moeten er nog voor en de schouw moet nog opgeknapt worden. Maar het wordt steeds mooier![]()
close-up van de verouderde vloer
[ afbeelding ]
De woonkamer
[ afbeelding ]
De eetkamer
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is dat toch met tinypic.![]()
Gisteren ook al niet.Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |