abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87725435
Ik heb idd ook dingen waarvan je denkt: dat had ik nu anders gedaan. Dat ga je dan niet alsnog veranderen, maar zoals cvboer zegt, het gaat ook om de details, dat maakt het af. Maar die dingen, die je nu niet meer gaat aanpassen maar het wel helemaal af maken, kan je dan mooi onthouden voor het volgende verbouwproject! ;) :P (Tenminste, ik heb de smaak nu wel te pakken en zou alleen maar groter en meer willen verbouwen, en ook weer een oud huis, haha. Jullie ook?)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:52:00 #152
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_87728808
ik zie doosjes waar de cai binnenkomt :) Dat zal er voor de KPN ook wel zitten??

Verder: Nog aan de stopcontacten bij de schouwen gedacht??

P.S de lamp ligt nog steeds op jullie te wachten, zal eens zien of ik van de week een keer tijd kan maken om dat ding te brengen :)
pi_87743585
Complimenten!! Ziet er echt geweldig uit. Prachtig opgeknapt.

Ik werk in Eindhoven voor een bouwkundig bureau en kom vaak in oude pandjes die véél minder goed zijn afgewerkt door professionele vaklui.
pi_88026237
@ Beijtje: Heel stiekem hebben wij het af en toe ook wel over het verbouwen van een groter huis in de toekomst. Ben alleen bang dat we het dan zonder hulp moeten doen. De vader van Wijnbo heeft altijd gezegd dat hij alleen met de verbouwing van ons eerste huis zou helpen. Ik denk dat we het verbouwen ook wel gaan missen als het af is. Gelukkig is er voorlopig nog genoeg te doen :P.

@Gateway: We hebben geen stopcontacten in de schouw laten maken. JW wist ons te vertellen dat dat nooit nodig is voor gaskachels, hoop dat hij gelijk heeft en we er later geen problemen mee krijgen mochten we ooit een gaskachel willen. Maar aan de andere kant is het ook niet heel handig om een gaskachel te nemen, want er zit geen schoorsteen meer op het huis en dan moeten we een nieuwe pijp laten trekken.

@ Weet de naam niet meer, iemand die het had over de verwarming: Vorige week heb ik bij de installateur aangegeven dat we in de toekomst de verwarming willen wegwerken achter een bekisting (?) omdat ze in de eetkamer naast de tuindeuren komen en je er dus altijd tegenaan kijkt. Toen kwam de installateur met het idee om de verwarming van jouw plaatje te nemen. Nu zijn we aan het kijken om hoeveel extra geld het dan gaat en of we dat ervoor over hebben. Het gaat dan alleen om de verwarming beneden.

Vorige week hebben we de plafonds van de kamer en suite en de gang geïsoleerd en de gipsplaten ervoor gemaakt. Wat een rotwerk, maar het resultaat mag er zijn. De plafonds lijken wel een meter hoger dan toen we nog tegen houtwerk aan zaten te kijken :Y Volgende week gaat de stucadoor weer verder en dan hebben we eindelijk weer alles glad en kan het echte afwerken beginnen *O*

pi_88030632
Jongens! Jullie huis ziet er werkelijk waar prachtig uit!!! _O_
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:40:30 #156
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88041541
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef Spikkel01 het volgende:

@Gateway: We hebben geen stopcontacten in de schouw laten maken. JW wist ons te vertellen dat dat nooit nodig is voor gaskachels, hoop dat hij gelijk heeft en we er later geen problemen mee krijgen mochten we ooit een gaskachel willen. Maar aan de andere kant is het ook niet heel handig om een gaskachel te nemen, want er zit geen schoorsteen meer op het huis en dan moeten we een nieuwe pijp laten trekken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
aha, k. Zou inderdaad kunnen, onsteking op batterijen of piëzo. Maar ik kende ze alleen met een elektrische aansluiting.

ALs er geen schoorsteen meer op huis zit (pech voor zwarte piet :P ) dan is een kachel inderdaad niet handig....

Evt een nepkachel oid op stroom zou dat nog kunnen (voor het lijken, voor de warmte is het dan wel duur :P )

Ziet er al goed uit, ben benieuwd hoe het er straks uit zal zien!!

en die buitenlamp komt ook nog jullie kant op, echt!!
pi_88056884
quote:
Vorige week hebben we de plafonds van de kamer en suite en de gang geïsoleerd
Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_88060461
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:46 schreef mister_white het volgende:

[..]

Ik zie het op de foto's. Heel goed gedaan. Al is het alleen al voor de geluidsisolatie. Je zou er verbaast van staan hoeveel verbouwingen hier dat niet doen.
Het was ook echt wel nodig. De vloer van boven is van hout, dus je kon het beneden heel goed horen als er boven iemand liep. Nu is het zeker de helft minder gehorig. Ook voor de warmte kunnen we het al goed merken, ondanks dat we nog niet eens verwarming hebben beneden.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:31:31 #159
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88274935
Sorry dat ik hier zo even botweg kom binnenvallen, maar het moet worden gezegd: wat een PRACHTIG huis, en wat hebben jullie het mooi opgeknapt!!!! _O_

Heb zelf ook een 19e eeuws huis, maar bij mij is het nog steeds een bouwval. :X
Maar, deze schitterende plaatjes geven in ieder geval een hele hoop inspiratie.

Succes met wat er nog gebeuren moet. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88278419
Ik had deel 2 helemaal gemist, maar wow zeg, wat wordt dat goehoed! ^O^
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_88462942
Ik kijk mee!! Echt Mooiii! Ik ben jaloers :)
xoxo
pi_88465073
Op dit moment wordt de woonkamer + gang gestuckt! Later deze week / begin volgende week foto's!
pi_88597374
Deze week is de stucadoor bezig geweest. De woonkamer en suite ziet er alweer heel anders uit. Als het goed is heeft hij woensdag alles klaar en kunnen we de betimmering afmaken en schilderen. Hopelijk zijn de woonkamer en eetkamer dan voor kerst klaar!.

De vloer van de slaapkamer en de inloopkast heb ik ook een tweede keer in de olie gezet. Eén keer bleek toch niet genoeg te zijn. Wel een heel gedoe met het verslepen van alle spullen ;).

pi_88599713
Mooi dat vloertje zo. Is e orginele?
pi_88606651
Zijn die kamers nou gestuct? Alleen de muren en plafond alleen de naden ofzo? Ziet er mooi uit iig, ook de vloer! Wou dat ik mijn vloeren ook nog extra laagje olie had gegeven, blijft te veel troep in hangen nu. :{
pi_88610824
Zo zeg. Net in een half uur deel 1 en dit deel doorgenomen. Kwam bij toeval uit op dit topic. Maar wat gaaf om te zien hoe de boel is gevorderd. De gang vind ik persoonlijk het mooist. Die muur is waanzinnig.

Verder prima keuze wat betreft inrichting, keuken is ook fantastisch!
pi_88624768
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mooi dat vloertje zo. Is e orginele?
Ja, is de originele vloer.
pi_88624816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:37 schreef Beijtje het volgende:
Zijn die kamers nou gestuct? Alleen de muren en plafond alleen de naden ofzo? Ziet er mooi uit iig, ook de vloer! Wou dat ik mijn vloeren ook nog extra laagje olie had gegeven, blijft te veel troep in hangen nu. :{
De binnenmuren zijn gestuct, de buitenmuren zijn geïsoleerd en vervolgens zijn er gipsplaten voor gekomen. Voor het plafond zitten ook gipsplaten. Bij de gipsplaten worden alleen de naden gestuct inderdaad.
pi_88624885
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:58 schreef Aalbers het volgende:
Zo zeg. Net in een half uur deel 1 en dit deel doorgenomen. Kwam bij toeval uit op dit topic. Maar wat gaaf om te zien hoe de boel is gevorderd. De gang vind ik persoonlijk het mooist. Die muur is waanzinnig.

Verder prima keuze wat betreft inrichting, keuken is ook fantastisch!
De muur in de gang wordt gestuct. Er zijn verbazingwekkend veel mensen die de kale stenen muur mooi vinden, wij krijgen er echt het jaren 80 gevoel bij ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:30:51 #170
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88628572
Ik denk dat de gang eenmaal gestuct ruimer gaat lijken. Desalniettemin, prachtig zoals het nu al is.

(en dat geoliede voetafdrukje :D)
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:23:36 #171
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88632384
Ik vind die binnenmuren zo mooi!! O+
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_88810275
Weer een kleine fotoupdate.

Gisteren kreeg ik een heel leuk cadeautje voor m'n afstuderen: eindelijk de stucloper in de gang weg en voor het eerst genieten van een gestucadoorde gang en de mooie vloer O+ Vanavond moet hij helaas weer bedekt worden.

Gisteren ook verf uitgezocht voor de gang en de woonkamer. Het wordt krijtverf, dat 'leeft' echt op je muur, wij vonden het prachtig!

In de woonkamer moet nu nog wat houtwerk af gemaakt worden en dan kunnen we weer gaan verven. Eerste week van december komt de vloer in de kamer. We hebben gekozen voor een verouderde enkel gerookte vloer.
Hier alvast een klein voorproefje van het houtwerk dat we vernieuwd hebben:

pi_88827248
Hmm, ik vind het jammer van die mooie muur! Maar tis jullie huis. Ziet er desalniettemin supermooi uit :)
pi_88828681
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:33 schreef Aalbers het volgende:
Hmm, ik vind het jammer van die mooie muur! Maar tis jullie huis. Ziet er desalniettemin supermooi uit :)
Het zou totaal ondoenlijk zijn geweest om die muur kaal te houden, het geeft ontzettend veel stof af, dan blijf je aan het schoonmaken :X
  woensdag 17 november 2010 @ 19:16:29 #175
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88831671
Zijn jullie het wel eens oneens? Of hebben jullie echt precies dezelfde smaak?
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')