abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86528256
Ohhh!!! Benieuwd naar foto's!!!
pi_86543291
Het raam aan de achterkant (bovenste raam) is vernieuwd. Bijna niet van het origneel te onderscheiden:

Het raam vanuit de binnenkant. Het originele raambeslag is er weer nieuw op gekomen O+

Ramen aan de voorkant. Van buiten zijn ze ook erg mooi, maar daar stond het busje van de tegelzetter nog voor dus helaas nog geen foto van de buitenkant.

Een closeup van het profiel aan de binnenkant van het raam. Het raam in de keuken heeft nu ook hetzelfde profiel.

zaterdag 18 september 2010 @ 21:10:20 #103
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86581971
zoveel daglicht heb ik nog nooit in de woonkamer gezien :P

Mooi zo met die nieuwe kozijnen!
pi_86585743
Jemig, dit topic (nou ja, deel 1 dan) bestaat al een half jaar en ik zie het nu pas!

Wat een fantastisch huis! En wat verbouwen jullie het prachtig en smaakvol en met 'behoud' van het huis zelf!

Ik vind jullie keuken echt heel mooi O+ Fijne ruimte, lekker licht en zo mooi dat jullie de tegels in de schouw hebben behouden! Die deur waar nog niets mee gebeurd is, staat er niet eens gek bij. Een beetje kleur kan best! Maar kan me voorstellen dat je al het houtwerk netjes licht wil aflakken hoor ;)

Alle witte balkenplafonds vind ik ook heel inspirerend. Ik twijfel nog steeds of ik de balken nou origineel moet laten of toch wit maken. Jullie foto's zorgen ervoor dat ik toch weer meer naar wit neig...

Dan ga ik nu nog even verder lezen.... Ik krijg er helemaal kluszin en -inspiratie van! Dank *O*
Eeuwig vijfentwintig
pi_86586404
Nog een tip voor plissé's. Ik heb ze van de Kwantum :@ :D Gelukkig hebben twee kozijnen hier standaardmaten, dat kostte me slechts 60 euro voor een mooi wit redelijk verduisterend top down plisse van 1.40m breed.

Het derde kozijn was 1.27m en als ik die bij Kwantum op maat had moeten laten maken dan kostte het echt rond de 250 euro geloof ik. Bij een 'echte' gordijnzaak was het nog meer. Dat had en heb ik er op dit moment niet voor over. Komt later wel een keer ;) Dus daar heb ik ook die van 1.40 voor gekocht en zelf op maat gemaakt :P. De cassette met een ijzerzaagje en de stof met een schaar.

Overgordijnen heb ik van Marktplaats :D Zware donkergroene fluwelen overgordijnen, zo verschrikkelijk veel banen dat ik ze in mijn hele huis boven en beneden zou kunnen hangen. Vijfentwintig euro heb ik er voor betaald en toen ik ze op ging halen kreeg ik er evenzoveel mooie en schone vitrages/inbetweens bij. Die gordijnen hebben hun geld alleen al opgebracht aan isolatiewaarde de afgelopen winter *O*

Als ik een geld- ipv een perenboom in de tuin had, had ik wel wat anders uitgekozen maar voorlopig vind ik het wel even prima.
Eeuwig vijfentwintig
pi_86586477
Drie op een rij :@

De WC-tegels *O*! Zijn ze écht oud of nep oud? Ik vind ze er tof uitzien! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

[ Bericht 17% gewijzigd door Reese op 19-09-2010 08:10:10 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_86627234
alle tegels komen van betting en ressing in groenlo. De tegels op de wc zijn nep oud ;) De oude tegels uit de gang liggen inmiddels ook in de wc..

We hebben besloten op zoek te gaan naar goedkope rolgordijnen voor de slaapkamer(hopelijk lukt dat met al onze verschillende afmetingen ramen) omdat we nog niet weten wat we willen en daarvoor is raambekleding te duur..
pi_86629176
Dank voor je antwoord! Er lijkt kleurverschil te zitten in de wc-tegels, daarom dacht ik even dat ze 'echt' oud waren. Zien er mooi uit! Wellicht ga ik eens een bezoekje wagen aan Groenlo, is niet zo ver van hier :)

Je kunt voor je raambekleding ook nog denken aan witte houten lamellen van Leen Bakker. Oblivion heeft die in haar villa opgehangen en als je een beetje geluk hebt met de maten lijken dat net van die peperdure shutters!

Ik zal eens even een plaatje opsnorren!

Dit komt uit de folder van Leen Bakker

[ Bericht 12% gewijzigd door Reese op 20-09-2010 11:11:44 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_86629314
Het zijn ook 3 kleuren, wit en twee grijstinten. Houten lamellen hebben we inderdaad ook gezien, nadeel daarvan vinden wij dat er veel in het zicht blijft zitten wanneer ze helemaal naar boven zijn.. Dan zie je bij ons de bovenste ramen niet meer.
pi_86631265
Ik heb even teruggebladerd naar je slaapkamer en zou ook voor rolgordijnen gaan :Y Het is zonde om die mooie ramen te verstoppen!

Hopelijk kun je wat vinden in de standaardmaten :)
Eeuwig vijfentwintig
pi_86654281
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:14 schreef Reese het volgende:
Nog een tip voor plissé's. Ik heb ze van de Kwantum :@ :D Gelukkig hebben twee kozijnen hier standaardmaten, dat kostte me slechts 60 euro voor een mooi wit redelijk verduisterend top down plisse van 1.40m breed.

Het derde kozijn was 1.27m en als ik die bij Kwantum op maat had moeten laten maken dan kostte het echt rond de 250 euro geloof ik. Bij een 'echte' gordijnzaak was het nog meer. Dat had en heb ik er op dit moment niet voor over. Komt later wel een keer ;) Dus daar heb ik ook die van 1.40 voor gekocht en zelf op maat gemaakt :P. De cassette met een ijzerzaagje en de stof met een schaar.
Wat een goed idee! Gaan die ook van boven naar beneden open of alleen van beneden naar boven? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;-))
  maandag 20 september 2010 @ 23:45:31 #112
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_86659889
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:44 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Wat een goed idee! Gaan die ook van boven naar beneden open of alleen van beneden naar boven? (Als je begrijpt wat ik bedoel ;-))
Ik ben wel geen Beijtje, maar wij hebben ook die standaard duette's (dubbele plissé) van Kwantum en ze kunnen inderdaad ook van beneden naar boven. Ben er zelf heel blij mee en heb ergens hier gelezen dat ze ook op maat te maken zijn, zelf nog niet geprobeerd overigens.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_86660091
Allebeijtje *O* Dus van onder naar boven en vice versa. Je kunt het gordijn ook zo ergens halverwege laten hangen zoals in de plaatjes die jij gepost hebt op pagina 1 van dit topic.

@Spikkel, ik was vandaag in de Praxis voor een rolgordijntje bij mij op de overloop en daar hadden ze echt héél veel keuze! Bij werkelijk alle modellen, van het budgethuismerk tot de sjieke superverduisterende met gouden randjes, stond expliciet: in te korten in de breedte en in de hoogte!

Ennn.. op alle rolgordijnen 20% korting! Aanbieding geldt vanaf vandaag tot begin oktober meen ik.

Ik zag ook op de site dat je aanstaande donderdag tussen 18 en 21 nog eens extra 15% korting krijgt!
http://praxis.nl/acties/15_procent_extra_korting_op_alles

Don't worry, ik heb geen aandelen Praxis, maar volgens mij zou je daar prima kunnen slagen van de week voor maatwerk rolgordijnen met fikse korting!
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 20 september 2010 @ 23:55:12 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_86660177
Waar heb je die toffe "oude" keukenkraan vandaan? :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86663753
Dat van de praxis klinkt goed! Alleen jammer dat er hier in de buurt gene praxis zit. De dichtsbijzijnde is in Doetinchem, zo'n 25 km verderop. Maar misschien dat we er wel voor gaan rijden. Bedankt voor de tip in ieder geval.
pi_86663764
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:55 schreef Adelante het volgende:
Waar heb je die toffe "oude" keukenkraan vandaan? :o
We hebben de keuken bij Grando gekocht, de kraan dus ook ;)
pi_86673876
Thanx Reese en SV-tje! *O* *O* *O* Nu genoeg gekaapt... ;)
pi_86705523
De douche is vandaag eíndelijk geïnstalleerd. Helaas de wasbak en de kraan nog niet, omdat de installateur te druk is. Maar ben al blij dat we kunnen douchen, heerlijk ^O^

Als je aan het douchen bent komen er zonnestralen door dit leuke (origineel bij het huis) raampje, echt genieten:

De keuken is ook getegeld, nog niet gevoegd dus het lijkt nog een beetje druk.

pi_86705732
Ik vind jullie keuken echt super! En badkamer trouwens ook hoor. En de vloer in de gang. En de slaapkamer... Echt mooi geworden gewoon!
pi_86707827
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:51 schreef Beijtje het volgende:
Ik vind jullie keuken echt super! En badkamer trouwens ook hoor. En de vloer in de gang. En de slaapkamer... Echt mooi geworden gewoon!
O+ Thx! Wij zijn er ook erg blij mee. Best vreemd dat we van wonen in een huis dat nog lang niet af is gewoon kunnen genieten.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:23 #121
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_86708431
Mooi geworden zeg! als het straks gevoegd is is het vast nog mooier :)

Wel apart, wel kunnen douchen maar nog niet eens een plafond in de badkamer.....
pi_86708683
Ik zou er zo in kunnen trekken, helemaal gaaf! Wees niet bang, ik sta morgen niet met onze koffers bij jullie voor de deur hoor. Ben ook blij met mijn eigen onderkomen ;)

En die zonnestralen in de douche, ik ken het. Ik krijg daar zo'n geluksgevoel van als ik 's ochtends sta te douchen tussen de straaltjes zon!
pi_86709428
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef Spikkel01 het volgende:

[..]

Best vreemd dat we van wonen in een huis dat nog lang niet af is gewoon kunnen genieten.
Helemaal niet vreemd, doe ik ook al een half jaar... :P
pi_86711139
stipje
pi_86738410
O+ mooie keuken!! Die tegeltjes, het werkblad, dat fornuis en en en O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')