abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:15:28 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85284066
Waar het om gaat:
Twee huizenblokken verwijderd van waar ooit de Twin Towers stonden, mag een islamitisch centrum van 13 verdiepingen met daarin onder andere een moskee gebouwd gaan worden. Volgens voorstanders is het een uiting van de vrijheid van religie en toont het het onderscheid tussen de radicale en de gematigde/'normale' islam; volgens de tegenstanders is het een schandalige provocatie.

Onder de tegenstanders is Geert Wilders, die op 11 september 2010 een protest tegen de bouw van de moskee zal bijwonen en er ook zal spreken. Eerder was er nog wat rumoer over een mogelijke Nederlandse bijdrage aan de bouw, maar dat gerucht werd snel weer ontkracht.

Achtergronden
Het nieuws:

quote:
Wilders bij moskeeprotest Ground Zero
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is op 11 september in NewYork, waar hij zal spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag weten.

De demonstratie is georganiseerd door Stop Islamization Of America en vindt plaats vlakbij de plek waar op 11 september 2001 de aanslag werd gepleegd op de WTC-torens. Andere sprekers zijn de Republikeinse politicus Newt Gingrich en nabestaanden.

Wilders strijdt al langer tegen de bouw van het moskeecomplex, waarvoor het stadsbestuur van New York toestemming heeft gegeven. Hij vindt het 'absurd' dat bij Ground Zero een moskee wordt gebouwd, vlakbij de plaats 'waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde'. Dat is een belediging voor de duizenden slachtoffers en hun nabestaanden, aldus de PVV-leider.

Eerder stelde hij vragen over de Nederlandse vermeende betrokkenheid bij het project. Nederland zou een miljoen euro subsidie hebben gegeven aan de Amerikaanse moslimorganisatie Asma. Volgens de PVV is deze organisatie betrokken bij de bouw van de moskee, maar het kabinet ontkent dat.
Bron: MSN Nieuws / Novum

Locatie van de moskee ten opzichte van Ground Zero (in de cirkel de locatie van de moskee, de 'krater' daaronder is Ground Zero):

Bron: Wikipedia / National Oceanic and Atmospheric Administration

Nuttige links:
Cordobainitiative.org - website van de organisatie die de moskee wil bouwen over het project
Wiki: Cordoba House - artikel in de Engelstalige Wikipedia over het project

Vorig topic
Moskee bij Ground Zero, Wilders bij protest #2
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85284256
Weet je, ik snap niet dat hier zoveel aandacht aan besteed wordt.

Het lijkt mij dat ieder weldenkend mens zich realiseert dat moslims daar net zoveel rechten hebben als Christenen. Ik begrijp de houding van de zionistische trol Wilders wel, dit is voor hem een uitgelezen kans om zich internationaal te profileren.

Maar waarom wordt dit in hemelsnaam gefaciliteerd door mensen, door het zoveel in de spotlight te zetten. Je biedt de trol Wilders zo alleen maar een groter podium. Onverstandig me dunkt.

Voorts begrijp ik niet waar de Christelijke Amerikanen, veelal nazaten van niets ontziende kolonisten die daar hele Indiaanse volkeren uitgemoord hebben, het gore lef vandaan denken te halen om constant maar te blijven verwijzen naar een enkele aanslag, en dit dan ook nog durven te koppelen aan een complete geloofsgroep.
pi_85284296
Thanks, Yvonne.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:32:01 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85284403
Het moge duidelijk zijn dat ik de standpunten van de voorstanders voorsta. Uiteraard, bij zoiets groots dien je rationeel te handelen en je emotie adjusten tot een 0-punt. :{

Dat centrum moet er wat mij betreft zeker komen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:35:21 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85284489
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:25 schreef Gulo het volgende:

Omdat

a. Er komen verkiezingen aan in de VS en dit zijn geweldige onderwerpen om het volk mee bezig te houden
b. Het is "goed" voor de hele Midden-Oosten agenda, ook met het oog op Iran
c. Israel

Het is allemaal plastic volksmennerij. Gefabriceerd om het vuurtje warm te houden en de clash of civilizations mythe te herbevestigen.
pi_85284601
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Omdat

a. Er komen verkiezingen aan in de VS en dit zijn geweldige onderwerpen om het volk mee bezig te houden
b. Het is "goed" voor de hele Midden-Oosten agenda, ook met het oog op Iran
c. Israel

Het is allemaal plastic volksmennerij. Gefabriceerd om het vuurtje warm te houden en de clash of civilizations mythe te herbevestigen.
Punt C dus. Punt A & B zijn daar immers in grote mate naar terug te voeren... :{
pi_85284688
Een Amerikaanse nieuwslezer vind het een goed idee, om een homobar naast het moskee te openen.
Dat is het beste idee na de 2de wereldoorlog. Nee grapje
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:46:02 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85284767
En weer even het aanvullende plaatje bij de OP:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85285038
Waar denkt de zionistische trol Wilders eigenlijk het recht vandaan te halen ginder te gaan betogen?

Ik bedoel, op basis van welk mandaat doet hij dat? Vermits hij geen Amerikaanse staatsburger is en voor zover bekend ook geen nabestaande is van een van de slachtoffers van 9/11 heeft hij toch geen enkel redelijk belang, objectief gezien?

Moet hij als Nederlands volksvertegenwoordiger niet gewoon primair zijn taken als tweede kamerlid (meer is hij immers niet) hier in Nederland uitvoeren?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:59:13 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_85285086
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:57 schreef Gulo het volgende:
Waar denkt de zionistische trol Wilders eigenlijk het recht vandaan te halen ginder te gaan betogen?

Ik bedoel, op basis van welk mandaat doet hij dat? Vermits hij geen Amerikaanse staatsburger is en voor zover bekend ook geen nabestaande is van een van de slachtoffers van 9/11 heeft hij toch geen enkel redelijk belang, objectief gezien?

Moet hij als Nederlands volksvertegenwoordiger niet gewoon primair zijn taken als tweede kamerlid (meer is hij immers niet) hier in Nederland uitvoeren?
Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...
pi_85285110
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je overigens van zich bezighouden met de formatie? Lijkt me ook iets belangrijker...
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik vind dat een dermate onwenselijk vooruitzicht dat ik dat maar stilzweeg. ;)
pi_85285180
quote:

[..]

Ben je gek?
Wat is er nu nog belangrijker dan te protesteren tegen een bestemmingsplan van een buitenlandse gemeente?
Ik verwacht binnenkort Obama in ons land die een handtekeningactie houdt tegen de komst van een hondenuitlaatplaats aan de Oude Molenweg in Knollendam.
;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85285351
Betalen wij als Nederlandse belastingbetaler eigenlijk ook de beveiliging van deze trol tijdens zijn tripjes naar het buitenland?
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:12:07 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85285369
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:39 schreef Gulo het volgende:

[..]

Punt C dus. Punt A & B zijn daar immers in grote mate naar terug te voeren... :{
Ja in mijn ogen ook. Daar is alles op terug te voeren. Dan wordt het ook begrijpelijker waarom organisaties als het Wiesenthal Center en de ADL aan de protesten meedoen. Het ADL dat notabene in het charter heeft staan "fights all forms of bigotry, defends democratic ideals and protects civil rights for all."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:13:51 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85285416
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik de standpunten van de voorstanders voorsta. Uiteraard, bij zoiets groots dien je rationeel te handelen en je emotie adjusten tot een 0-punt. :{

Dat centrum moet er wat mij betreft zeker komen. :{

Dat moet je dus juist niet doen in dit geval.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85285492
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja in mijn ogen ook. Daar is alles op terug te voeren. Dan wordt het ook begrijpelijker waarom organisaties als het Wiesenthal Center en de ADL aan de protesten meedoen. Het ADL dat notabene in het charter heeft staan "fights all forms of bigotry, defends democratic ideals and protects civil rights for all."
Ach ja, de ADL. :N

Heb je "Defamtion" gezien van de joodse documentairemaker Shamir?

Indien niet, een echte aanrader! Geldt voor iedereen, de documentair is zowel interessant als onderhoudend, op zijn tijd best grappig. Gaat ook veel over die ADL.

pi_85307074
http://www.joop.nl/show/d(...)er_de_moskee_in_nyc/

Deze wil ik jullie niet onthouden.
pi_85308246
quote:

[..]

Ik denk dat de belangen van zijn amerikaanse geldschieters voor Wilders wat belangrijker zijn.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:30:32 #19
13462 BansheeBoy
pi_85308390
Die Moskee komt er wel, en dan ben ik de eerste die dansend van vreugd in the frontline staat. Amerika kan het zich niet veroorloven om Saoedi Arabië te schofferen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:39:12 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_85308701
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Moskee komt er wel, en dan ben ik de eerste die dansend van vreugd in the frontline staat. Amerika kan het zich niet veroorloven om Saoedi Arabië te schofferen. :{

Er komt geen moskee. Er staat een gebouw, dat wordt een gemeenschapscentrum en in dat gebouw wordt een ruimte omgevormd tot gebedsruimte. Geen minaretten, geen halve maan op het dak, gewoon een zaaltje met een imam.
pi_85309179
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:11 schreef Gulo het volgende:
Betalen wij als Nederlandse belastingbetaler eigenlijk ook de beveiliging van deze trol tijdens zijn tripjes naar het buitenland?
grappig he, hij zegt dat de islam een geweldadige ideologie is wat word ontkracht door mensen zoals jou en TOCH kan wilders niet zonder beveiliging over straat en daar is de hele 2e kamer tot aan de pvda/sp/gl het mee eens.

super stakker :{
pi_85311920
quote:

Hoezo het is toch niet echt een Moskee ? Of wordt het net zo spuuglelijk als de meeste moskeeën in Nederland?
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:34:19 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_85312601
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:11 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Hoezo het is toch niet echt een Moskee ? Of wordt het net zo spuuglelijk als de meeste moskeeën in Nederland?
Volgens iemand in een ander topic gaat de buitenkant van dit gemeenschapscentrum met een gebedsruimte er zo uitzien:

pi_85312922
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens iemand in een ander topic gaat de buitenkant van dit gemeenschapscentrum met een gebedsruimte er zo uitzien:

[ afbeelding ]
Kan de rest niet ook een make-over krijgen daar dan? Moet nu denken aan een rijk kind met enorme dure mooie kleren tussen kinderen met jute zakken. Vind dit gebouw dus mooier dan die andere, maar nu steken die andere gebouwen er dus erg tegen af.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:43:44 #25
13462 BansheeBoy
pi_85312929
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er komt geen moskee. Er staat een gebouw, dat wordt een gemeenschapscentrum en in dat gebouw wordt een ruimte omgevormd tot gebedsruimte. Geen minaretten, geen halve maan op het dak, gewoon een zaaltje met een imam.
Een Moskee dus. :{

pi_85313001
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een Moskee dus. :{

Een moskee is toch gericht op één geloof binnen de Islam? Denk dat die gebedsruimte er is voor alle stromingen binnen de Islam
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:46:48 #27
13462 BansheeBoy
pi_85313064
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Een moskee is toch gericht op één geloof binnen de Islam? Denk dat die gebedsruimte er is voor alle stromingen binnen de Islam
Neen, een Moskee is een Islamitische gebedsruimte/gebedshuis. Elke Moslim komt elke Moskee binnen, er is geen screening aan de poort van welke stroming je bent. :{

pi_85313125
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, een Moskee is een Islamitische gebedsruimte/gebedshuis. Elke Moslim komt elke Moskee binnen, er is geen screening aan de poort van welke stroming je bent. :{

Ah, dacht dat altijd. Weer wat geleerd
pi_85316466
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen maar dat is screening. Een op het zicht niet-moslim komt er niet in blijkbaar.
pi_85316503
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen maar dat is screening. Een op het zicht niet-moslim komt er niet in blijkbaar.
Nee. Ook niet-moslims zijn welkom.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_85317014
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:36 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Banshee zegt het weer anders. Dus wat is het nu?
Of verschilt het per moskee?
pi_85317074
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En weer even het aanvullende plaatje bij de OP:

[ afbeelding ]
Dit maakt inderdaad een hoop duidelijk :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:56:25 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85317188
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:36 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Behalve in Marokko. :D.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85318731
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

In mijn woonplaats is een moskee waar eens in de zoveel tijd een open dag is. Dan kan iedereen naar binnen. Hoe het hele jaar door is weet ik niet. Ik heb in India wel meegemaakt dat een hindoe-gebedsruimte niet toegankelijk was voor niet-hindoes. Daar komt ook nog eens bij dat wanneer je als niet-hindoe wordt geboren, je nooit (via bekering) hindoe kunt worden.
pi_85323902
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In mijn woonplaats is een moskee waar eens in de zoveel tijd een open dag is. Dan kan iedereen naar binnen. Hoe het hele jaar door is weet ik niet. Ik heb in India wel meegemaakt dat een hindoe-gebedsruimte niet toegankelijk was voor niet-hindoes. Daar komt ook nog eens bij dat wanneer je als niet-hindoe wordt geboren, je nooit (via bekering) hindoe kunt worden.
M.a.w. je hele post zegt niks.
pi_85337764
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

In Marokko is o.a. de Hassan II toegankelijk. In Nederland is elke moskee toegankelijk voor niet-moslims.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:43:54 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85337975
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Marokko is o.a. de Hassan II toegankelijk. In Nederland is elke moskee toegankelijk voor niet-moslims.
De Hassan II is de enige moskee waar ik binnen ben geweest. Boven bijna elke moskee hing het bordje Interdit aux non-musulmans. Dat schijnt een exclusief Marokkaanse regel te zijn, misschien zelfs oorspronkelijk ingesteld door de Franse bezetter. Kan ik me herinneren ergens te hebben gelezen.
pi_85337993
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

De Hassan II is de enige moskee waar ik binnen ben geweest. Boven bijna elke moskee hing het bordje Interdit aux non-musulmans. Dat schijnt een exclusief Marokkaanse regel te zijn, misschien zelfs oorspronkelijk ingesteld door de Franse bezetter. Kan ik me herinneren ergens te hebben gelezen.
De Tin-Mal moskee is ook open voor niet-moslims. En die regels zijn inderdaad ingesteld door de Franse bezetter. Overigens heb ik in mijn hele leven nog NOOIT zo'n bordje gezien. Dus dat is wel apart. Zeker gezien het feit dat ik tientallen moskeeen in Marokko heb bezocht.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:52:30 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85338066
Wellicht voelde ik mij meer aangesproken. :7. Ik bekijk zo'n plek toch heel anders dan jij, ik ben een vreemdeling en buitenstaander. "Overal" is misschien 2 à 3 keer geweest, herinneringen zijn onbetrouwbaar, maar het is me vaker dan eens opgevallen.
pi_85338116
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:52 schreef Ringo het volgende:
Wellicht voelde ik mij meer aangesproken. :7. Ik bekijk zo'n plek toch heel anders dan jij, ik ben een vreemdeling en buitenstaander. "Overal" is misschien 2 à 3 keer geweest, herinneringen zijn onbetrouwbaar, maar het is me vaker dan eens opgevallen.
Sorry, maar ik geloof er echt geen reet van. Zo'n bord valt mij net zo goed op, aangezien ik geen vaste klant ben van dergelijke moskeeén en in die zin dus net zo goed een vreemdeling en buitenstaander ben. Als ik tientallen moskeeén heb bezocht en er geen enkel zo'n bord heeft, dan kan het twee dingen betekenen. Of je liegt, of je hebt toevallig 2 of 3 moskeeen gezien die gedurende de Franse kolonisatie zijn gebouwd of toen voorzien waren van zo'n bord. Dus inderdaad, "overal" of "bijna overal" lijkt mij gewoon extreem sterk. Overigens hebben de Fransen er nog meer rare regels doorheen gedrukt.

Edit: Er schiet mij trouwens wel 1 moskee te binnen die wel nadrukkelijk zo'n verbod heeft, die staat in Sale. Dus ze zijn er wel, maar in zeer zeer zeer zeer beperkte mate.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mutant01 op 16-08-2010 09:07:51 ]
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:04:13 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85338203
Dan geloof je het niet, Mutant. Ik heb die bordjes gezien en ik lees dat ook elders terug.
quote:
Vous remarquerez donc au fronton de certain lieux de culte des panneaux "Interdit aux non musulmans"
http://www.shergui.com/index.php?dir=guide&page=savoir_vivre
pi_85338282
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:04 schreef Ringo het volgende:
Dan geloof je het niet, Mutant. Ik heb die bordjes gezien en ik lees dat ook elders terug.
[..]

http://www.shergui.com/index.php?dir=guide&page=savoir_vivre

Klopt, en hoeveel zijn het er Ringo. Boven bijna elke moskee toch? :Y
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:09:35 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85338298
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, en hoeveel zijn het er Ringo. Boven bijna elke moskee toch? :Y
Wijsneus, ik heb ze focking gezien. Punt.
pi_85338324
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wijsneus, ik heb ze focking gezien. Punt.
Oh, overdrijf dan niet zo. Want dat helpt geen reet als je een punt wil maken!
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:12:44 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85338359
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, overdrijf dan niet zo. Want dat helpt geen reet als je een punt wil maken!
Joh. Ga honger lijden voor de wereldvrede. Over overdrijven gesproken. :').
pi_85338367
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Typisch Marokkaanse moderne architectuur. Grappig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85338384
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Joh. Ga honger lijden voor de wereldvrede. Over overdrijven gesproken. :').
Dat is in iedergeval een nobel streven. Dat kunnen we van jouw overdrijvingen niet zeggen. O-)
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:21:09 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85338509
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is in iedergeval een nobel streven. Dat kunnen we van jouw overdrijvingen niet zeggen. O-)
Ik zeg wat ik heb gezien, Mutant, en jij weigert dat te geloven. Wie overdrijft er dan in zijn koppigheid?

Zo, en nu ontbijten. Eitje met spek. :).
pi_85338560
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zeg wat ik heb gezien, Mutant, en jij weigert dat te geloven. Wie overdrijft er dan in zijn koppigheid?

Zo, en nu ontbijten. Eitje met spek. :).
Ik weigerde inderdaad te geloven dat bijna overal dergelijke bordjes hingen. Nu blijkt dat er inderdaad bordjes hangen in zeer specifieke delen van het land bij zeer specifieke moskeeen, iets wat ik ook netjes heb toegegeven. Maar ik heb dan ook geen moeite om te zeggen dat ik ergens geen gelijk heb gehad. In tegenstelling tot andere personen. Je lijkt op ene toerist die Nederland bezoekt, naar Volendam gaat en vervolgens op een forum gaat schreeuwen dat hij bijna overal inteelt-figuren heeft gezien.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:32:04 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85338705
Goed, nog één keer.

In Marokko is een moskee verboden terrein voor niet-moslims, op enkele toeristische uitzonderingen na. Er hangt dan ook regelmatig het bordje "Interdit aux non musulmans" boven de deur van een gebedshuis.
pi_85339009
Jongen, je zegt maar wat je wilt zeggen, als je jezelf er maar goed bij voelt he. Regelmatig..
Allah Al Watan Al Malik
pi_85340357
quote:

Daar heeft het vrij weinig mee te maken. Amerika is een (semi-)vrij land waar vrijheid van religie is. Dat een stel bange schapen dit niet beseffen toont alleen maar hun onwaarschijnlijke stupiditeit aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:53:24 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85342265
Zou BsB bedoelen dat die allahlujatempel met wahabistisch bloedgeld wordt gefinancierd?
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:26:05 #54
13462 BansheeBoy
pi_85343517
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:32 schreef Ringo het volgende:
Goed, nog één keer.

In Marokko is een moskee verboden terrein voor niet-moslims, op enkele toeristische uitzonderingen na. Er hangt dan ook regelmatig het bordje "Interdit aux non musulmans" boven de deur van een gebedshuis.
Nog nooit gezien! :{

maandag 16 augustus 2010 @ 14:12:28 #55
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_85348184
Een commentator in de grootste krant van het Midden-Oosten:

quote:
A House of Worship or a Symbol of Destruction?

By Abdul Rahman Al-Rashid

US President Barack Obama adopted a difficult position when he supported the building of a mosque near ground zero, where 3,000 US citizens died at the hands of Al-Qaeda terrorists on 11 September 2001.

Despite the fact that the president adopted the correct stance in principle, i.e. the principle of freedom of worship, in my opinion he adopted an unnecessary and unimportant stance, even as far as Muslims are concerned. The mosque is not an issue for Muslims, and they are not bothered by its construction.

This reminds us of another principled stance Obama took when he insisted on putting the Guantanamo prisoners accused of belonging to Al-Qaeda on trial before civilian courts, and on closing down the military prison. It is true that this stance deserves appreciation. However, the fact is that he fought a battle that does not concern Muslims across the world, because there are tens of thousands of Muslims - similar to those accused of extremism - who are imprisoned in worse conditions in Muslim countries.

Muslims do not aspire for a mosque next to the 11 September cemetery, and are not bothered with Bin Ladin's cook being put on trial in a civilian court. Muslims have issues that encroach upon the destinies of nations; these issues are the cause of isolation and calamity, such as the establishment of the State of Palestine. For Obama to focus his energy and efforts, and fight for the establishment of peace in the Middle East is more important and more valuable than a mosque in New York.

The fact is that building a mosque next to the site of the World Trade Center Twin Towers, which were destroyed during the 11 September attacks, is a strange story. This is because the mosque is not an issue for Muslims, and they have not heard of it until the shouting became loud between the supporters and the objectors, which is mostly an argument between non-Muslim US citizens!

Neither did the Muslims ask for a single building, nor do the angry Muslims want the mosque. This is one of the few times when the two opposing sides are in agreement. Nevertheless, the dispute has escalated, and has reached the front pages of the press and the major television programs, demonstrations have been staged in the streets, and large posters have been hung on buses roaming the streets of New York calling for preventing the building of the mosque and reminding the people of the 11 September crime. It really is a strange battle!

I cannot imagine that Muslims want a mosque on this particular site, because it will be turned into an arena for promoters of hatred, and a symbol of those who committed the crime. At the same time, there are no practicing Muslims in the district who need a place of worship, because it is indeed a commercial district. Is there a side that is committed to this mosque? The fact is that in the news reports there are names linked to this project that costs 100 million dollars!

The sides enthusiastic for building the mosque might be building companies, architect houses, or politicized groups that want suitable investments?! I do not know whether the building applicant wants a mosque whose aim is reconciliation, or he is an investor who wants quick profits. This is because the idea of the mosque specifically next to the destruction is not at all a clever deed. The last thing Muslims want today is to build just a religious center out of defiance to the others, or a symbolic mosque that people visit as a museum next to a cemetery.

What the US citizens do not understand is that the battle against the 11 September terrorists is a Muslim battle, and not theirs, and this battle still is ablaze in more than 20 Muslim countries. Some Muslims will consider that building a mosque on this site immortalizes and commemorates what was done by the terrorists who committed their crime in the name of Islam. I do not think that the majority of Muslims want to build a symbol or a worship place that tomorrow might become a place about which the terrorists and their Muslim followers boast, and which will become a shrine for Islam haters whose aim is to turn the public opinion against Islam. This is what has started to happen now; they claim that there is a mosque being built over the corpses of 3,000 killed US citizens, who were buried alive by people chanting God is great, which is the same call that will be heard from the mosque.

It is the wrong battle, because originally there was no mosque in order to rebuild it, and there are no practicing Muslims who want a place in which to worship.
http://aawsat.com/english/news.asp?section=2&id=21980
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:22:13 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85348562
Met andere woorden: een onnozel initiatief dat voor veel onnozele ophef heeft gezorgd. Afblazen die handel.
pi_85348586
Inderdaad, bruggen bouwen. Hoe durven ze. Eens met Ringo.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:40 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85348839
Wie heeft er nou om dat relicentrum gevraagd, op die paar opdringerige kwezels na? Bruggen bouwen, ja leuk, maar de wereld is meer dan de som van ieders goede bedoelingen.
pi_85348879
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:29 schreef Ringo het volgende:
Wie heeft er nou om dat relicentrum gevraagd, op die paar opdringerige kwezels na? Bruggen bouwen, ja leuk, maar de wereld is meer dan de som van ieders goede bedoelingen.
Inderdaad, derhalve beter geen goede bedoelingen, immers de wereld is meer dan de som van dat. Eens hoor Ringo!
Allah Al Watan Al Malik
pi_85349944
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, bruggen bouwen. Hoe durven ze. Eens met Ringo.
Als je dat artikel van die site gelezen had wist je dat de moslims zelf het niet zozeer zien als bruggen bouwen. Dat is later eraan geplakt toen de discussie erover oplaaide. Beetje een non-argument dus.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:57:28 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85349960
Goede bedoelingen pakken soms heel kwaad uit. Dan moet je verstandig zijn, en niet doordrammen ten koste van alles, omdat je toevallig denkt het morele gelijk aan je zijde te hebben. Ik ben blij dat jij dat ook inziet. :).
pi_85350090
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:57 schreef Ringo het volgende:
Goede bedoelingen pakken soms heel kwaad uit. Dan moet je verstandig zijn, en niet doordrammen ten koste van alles, omdat je toevallig denkt het morele gelijk aan je zijde te hebben. Ik ben blij dat jij dat ook inziet. :).
Nu Geert nog. :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_85350109
quote:
Kwade/provocerende bedoelingen worden ook wel eens verpakt als goede bedoelingen om ze aan de massa te verkopen.

Inval van de VS in Irak is een mooi voorbeeld.
pi_85350112
Was deze al langsgekomen?
quote:
Rabbi Arthur Waskow speaks at a news conference to show support for a proposed mosque at 45 Park Place August 5, 2010 in New York City. Jewish community leaders, rabbis and others gathered in front of the building where the Cordoba Initiative Mosque and Cultural Center would be housed to support the center. Last week the Anti-Defamation League came out against the controversial center, which, if built, would be only blocks from Ground Zero.
Jewish Community Leaders Rally In Support Of Ground Zero Mosque
pleased to meet you
pi_85350126
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:57 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als je dat artikel van die site gelezen had wist je dat de moslims zelf het niet zozeer zien als bruggen bouwen. Dat is later eraan geplakt toen de discussie erover oplaaide. Beetje een non-argument dus.
Moslims? Ik weet dat je ze als één entiteit ziet. Maar zoals je ziet is de werkelijkheid een stuk gecompliceerder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85350168
quote:
Jammer dat je idolen dat alleen niet beseffen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85350256
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moslims? Ik weet dat je ze als één entiteit ziet. Maar zoals je ziet is de werkelijkheid een stuk gecompliceerder.
Net zoals jij het over Amerikanen hebt, of Wilders volgeling bijvoorbeeld?
Als je gevat wilt zijn moet je wel wat beter je eigen straatje schoonvegen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:05:29 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85350293
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:00 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nu Geert nog. :)
Die eikel heeft daar niets te zoeken. Maar ook zonder Wilders blijft het issue hetzelfde.
pi_85350318
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:04 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Net zoals jij het over Amerikanen hebt, of Wilders volgeling bijvoorbeeld?
Als je gevat wilt zijn moet je wel wat beter je eigen straatje schoonvegen.
Waar heb ik het over Amerikanen of Wilders volgelingen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85350323
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb ik het over Amerikanen of Wilders volgelingen?
Je neus bloed.
pi_85350344
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:06 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je neus bloed.
Je kan ook gewoon antwoord geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85350391
Als we dan toch artikels gaan plaatsen.
quote:
Nothing new about mosques in New York

(CNN) -- It's hard to think of a better place for a mosque today than lower Manhattan, near to ground zero. To support the siting of a mosque there is not just deeply American--a declaration of the freedoms we stand for -- it is the continuation of a long and established New York tradition of mosque-building.

In fact, by any historical measure it is absurd to see Cordoba House, a community center that will include a mosque, as a kind of hostile and exotic cultural invasion of the lower east side. Mosques have been part of New York's rich architectural and religious mix for over a century, and today hundreds of thousands of Muslims, many whose New York roots go back generations -- attend the city's more than 100 mosques in the five boroughs.

The Muslims who built these mosques are New Yorkers, blameless in the events of September 11, 2001, and linked to other New Yorkers through the deep shared sense of loss and pain evoked that day. Their mosques, already part of our urban identity, bear witness to the strength of our freedoms, as will the Cordoba House center.

It is likely that Muslims have prayed in New York City for much of its history, and particular buildings have been dedicated to Muslim prayer for over a century.

Muslim slaves from Africa who lived in New York no doubt had places to pray as early as the 18th century, but the first mosque building in New York was likely the one belonging to the American Mohammedan Society in 1907 on Powers Street in Brooklyn.

The Islamic Mission of America constructed its own mosque in 1939, and in 1947 purchased the brownstone where the Masjid Daoud can still be found today.

The number of mosques in the city began to increase significantly in the 1960s after the ratification of the 1965 Immigration Act, which increased immigration from non-European countries with Muslim populations.

Over time, they would range from modest basement prayer halls to elaborate architect-designed buildings. One small mosque in Brooklyn is composed of a dozen neighbors who take turns leading prayer.
The first mosque of a new Muslim community in New York, for example, might simply be a suburban house, like the split-level in Richmond Hills, Queens that served as the Masjid Hazrat-i-abu Bakr in the 1990s. With time, the community might gather the funds to construct a more elaborate building, like Masjid Hazrat-i-abu Bakr's grander building today at the same location.

Many mosques in New York City are built and financed by the community members themselves; some donate materials or work or money. The Ali Pasha Mosque in Astoria, and the Albanian Cultural center in Staten Island were completed in the 1990's with the help of the contracting and manual labor of their communities.

A new mosque can result in the building up of a neighborhood. Fatih Camii was fashioned from an old building in Sunset Park, Brooklyn, and a representative of the New York Police's 66th Precinct commented to me in the 1990's that the mosque had revitalized the neighborhood: "Since the congregation renovated the building and began to function, the entire neighborhood has profited."

This is surely the case with the Masjid Malcolm Shabazz, a renovation of the former Lenox Casino in Harlem by architect Sabbath Brown in 1965. There the addition of dome marks the presence not only of a mosque, but a school and other community services that make it a beacon in the neighborhood.

The mosque's community has been instrumental in constructing low income housing and supporting the economic revitalization of Harlem. Mosques as community centers all around New York provide day care, help with small business start up, rooms for events, classes in English and other languages, gyms and recreational facilities for their neighborhoods.

New York's newly designed mosques are real products of American pluralistic culture. The first mosque in New York designed from the ground up was probably Masjid Alfalah in which the community collaborated with a local Korean-American architect William Park, in 1983.

Such grand mosques as the Albanian Cultural Center in Staten Island, or the modernist Islamic Cultural Center on Manhattan's East Side (designed by the famed architectural firm Skidmore, Owings and Merrill) are monuments to the transformations wrought by Muslim communities: They are American mosques.
Yesterday New York City's landmarks commission voted unanimously to deny historic status to the Park Place site, clearing the way for construction of Cordoba House, also known as Park51.

The name Cordoba House, though, is particularly fitting -- an evocation of the rich interactions of Christians, Muslims and Jews in Medieval Spain. Medieval Spain was not often a paradise of tolerance and peace. But where peoples lived together, the understanding spawned by that coexistence gave the lie to the notion that Muslims, Jews and Christians must by nature be opposed, and created a more cohesive, fecund, peaceful and plural society.

The Muslims who pray in New York's mosques are Americans who, like Catholic or Jewish immigrants before them, seek to be part of the city, part of this country.

The more than 100 mosques of New York are visual signs, not only of the presence of these Muslim Americans, but also of the religious freedom that distinguishes the American way of life. By their very existence they defeat the hostile, polarized vision of Islam and America that the authors of the WTC attacks hoped to engender.

If we wish to stand in defiance of the unspeakable death and destruction of 9/11, we could not do better than to welcome Cordoba House in the very neighborhood of lower Manhattan where those unspeakable acts occurred, as part of the city's long history tradition of mosque-building.
pi_85350400
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die eikel heeft daar niets te zoeken. Maar ook zonder Wilders blijft het issue hetzelfde.
Welk issue? Dat je in een land met godsdienstvrijheid in principe overal een gebedshuis moet kunnen openen?
pi_85350570
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon antwoord geven.
Zou ik kunnen doen inderdaad. Eventjes je historie doorlopen en quotes copy/pasten.
Maar het heeft weinig zin. Het is bekend hoe jij ze wegzet, met name de Wilders aanhangers. Daarbij ben jij "vragen ontwijker nummero 1" hier en derhalve voel ik me niet aangesproken.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:13:12 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85350571
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Welk issue? Dat je in een land met godsdienstvrijheid in principe overal een gebedshuis moet kunnen openen?
Dat je niet alleen dat onvervreemdbare recht hebt, maar ook rekening zou kunnen houden met de gevoeligheden van je omgeving, als je zelf wederzijds respect zo belangrijk vindt.
Je zou je kunnen afvragen of zo'n tempel het doel dient waarvoor ie is opgericht. Een heel relevante vraag.

Maar goed, er zullen vast een hoop centen mee gemoeid zijn. Vraag me nog steeds af hoeveel Saoedisch geld hierachter zit.
pi_85350656
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:13 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zou ik kunnen doen inderdaad. Eventjes je historie doorlopen en quotes copy/pasten.
Maar het heeft weinig zin. Het is bekend hoe jij ze wegzet, met name de Wilders aanhangers. Daarbij ben jij "vragen ontwijker nummero 1" hier en derhalve voel ik me niet aangesproken.
Je geeft geen antwoord dus. Je had je toetsenbord al die ellende kunnen besparen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85350690
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat je niet alleen dat onvervreemdbare recht hebt, maar ook rekening zou kunnen houden met de gevoeligheden van je omgeving, als je zelf wederzijds respect zo belangrijk vindt.
Je zou je kunnen afvragen of zo'n tempel het doel dient waarvoor ie is opgericht. Een heel relevante vraag.

Maar goed, er zullen vast een hoop centen mee gemoeid zijn. Vraag me nog steeds af hoeveel Saoedisch geld hierachter zit.
Volgens mij is de tijd van rekening houden met gevoelgheden al een tijdje voorbij. We leven niet meer in een politiek correcte periode.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:19:00 #78
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_85350811
Onrust onder de burgers, goed plan dit. Van de Illuminati welteverstaan.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:21:17 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85350899
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is de tijd van rekening houden met gevoelgheden al een tijdje voorbij. We leven niet meer in een politiek correcte periode.
Ah, dus ook dit "bruggenbouwende" plan is een ordinaire provocatie? Kijk, nu komen de kaarten op tafel. ^O^.
pi_85350917
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord dus. Je had je toetsenbord al die ellende kunnen besparen.
'Extreem rechts kaapt site (forum) Libelle'

... zoals ik zei: je staat er bekend om vragen van anderen te negeren en andersom ze erop aan te spreken.
Wat een waus ben je toch ook :')
pi_85351018
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

OK ben ik met je eens. Alleen vind ik in dit geval (eindje van Ground Zero verwijderd/geen duidelijk herkenbare moskee) dat de tegenstanders wat overdreven reageren. :)
pi_85351214
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

... zoals ik zei: je staat er bekend om vragen van anderen te negeren en andersom ze erop aan te spreken.
Wat een waus ben je toch ook :')
Nog steeds geen antwoord? Waarom reageer je dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85351297
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is de vrijheid die ik hier geniet. ^O^
pi_85351345
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:30 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat is de vrijheid die ik hier geniet. ^O^
Zeker, dat betwiste ik ook niet. Vandaar ook de vraag waarom.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:31:39 #85
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_85351367
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dit een grap?
pi_85351392
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Tin-Mal moskee is ook open voor niet-moslims. En die regels zijn inderdaad ingesteld door de Franse bezetter. Overigens heb ik in mijn hele leven nog NOOIT zo'n bordje gezien. Dus dat is wel apart. Zeker gezien het feit dat ik tientallen moskeeen in Marokko heb bezocht.
Frappant dat de huidige Marokkaanse regering nog steeds de regel van de bezetter hanteert. Een stukje westerse indoctrinatie en minderwaardigheidscomplex perhaps.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85351448
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:32 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Frappant dat de huidige Marokkaanse regering nog steeds de regel van de bezetter hanteert. Een stukje westerse indoctrinatie en minderwaardigheidscomplex perhaps.
Klopt inderdaad, helaas. Een brevet van onvermogen als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85351454
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker, dat betwiste ik ook niet. Vandaar ook de vraag waarom.
Ik stel nergens dat jij dat betwist.
Daarbij kwam dat geneuzel alweer in je eigen gezicht terug. Is ook lol natuurlijk.
pi_85351494
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:31 schreef Relko het volgende:

[..]

Is dit een grap?
Nee, Mutant's tactiek om de aandacht weg te krijgen. :)
pi_85351507
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:33 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat jij dat betwist.
Daarbij kwam dat geneuzel alweer in je eigen gezicht terug. Is ook lol natuurlijk.
Geneuzel? Het is volgens mij vrij bekend dat er een dag des Oordeels is in abrahamistische religies. Ik dacht dat jij altijd zo verschrikkelijk veel wist over de Islam?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85351516
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, helaas. Een brevet van onvermogen als je het mij vraagt.
Bestaat er trouwens zoiets als de FLN in de Marokkaanse politiek (FLN van Algerije)? Ik ben niet thuis in de Marokkaanse politiek. Maar ik kan me voorstellen dat je de usual secularisten hebt en de gelovige partijen.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85351612
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, Mutant's tactiek om de aandacht weg te krijgen. :)
Hypocriete verwijten.
Als iemand moeite doet om de aandacht te verleggen ben jij het wel.
Leaf
pi_85351644
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:34 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Bestaat er trouwens zoiets als de FLN in de Marokkaanse politiek (FLN van Algerije)? Ik ben niet thuis in de Marokkaanse politiek. Maar ik kan me voorstellen dat je de usual secularisten hebt en de gelovige partijen.
Je hebt de PJD (zusterpartij van de Turkse AKP) als enige echte religieus geinspireerde partij en er is ook een seculiere Istiqlal partij. Of die te vergelijken is met de FLN, dat weet ik niet. Het lijkt me niet, want FLN is volgens mij een extreem nationalistische beweging - en die zijn er niet in Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85351647
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geneuzel? Het is volgens mij vrij bekend dat er een dag des Oordeels is in abrahamistische religies. Ik dacht dat jij altijd zo verschrikkelijk veel wist over de Islam?
Naar mijn weten zijn bananen nog altijd geel. :?

Anyway, je zeurt om onbeantwoorde vragen terwijl je het recht erop verspeelt hebt. Zoveel is duidelijk.
Okay?
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:38:36 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85351681
Nou las ik. Dat indertijd twee Franse soldaten een dief achtervolgden, die de moskee invluchtte. De soldaten betraden al schreeuwende, in hun laarzen, de gebedsruimte. Dat veroorzaakte nogal een rel. Sindsdien, besloot de wetgever, mogen niet-moslims geen moskee meer betreden. :').
pi_85351731
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt de PJD (zusterpartij van de Turkse AKP) als enige echte religieus geinspireerde partij en er is ook een seculiere Istiqlal partij. Of die te vergelijken is met de FLN, dat weet ik niet. Het lijkt me niet, want FLN is volgens mij een extreem nationalistische beweging - en die zijn er niet in Marokko.
En wie is er aan de macht?
pi_85351744
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:38 schreef Ringo het volgende:
Nou las ik. Dat indertijd twee Franse soldaten een dief achtervolgden, die de moskee invluchtte. De soldaten betraden al schreeuwende, in hun laarzen, de gebedsruimte. Dat veroorzaakte nogal een rel. Sindsdien, besloot de wetgever, mogen niet-moslims geen moskee meer betreden.
Lijkt mij een broodje aap eerlijk gezegd...
pi_85351745
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:38 schreef Ringo het volgende:
Nou las ik. Dat indertijd twee Franse soldaten een dief achtervolgden, die de moskee invluchtte. De soldaten betraden al schreeuwende, in hun laarzen, de gebedsruimte. Dat veroorzaakte nogal een rel. Sindsdien, besloot de wetgever, mogen niet-moslims geen moskee meer betreden.
De wetgevers waren op dat moment uiteraard de Fransen zelf. Het zal wel gedaan zijn om spanningen binnen het protectoraat te voorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85351805
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:39 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

En wie is er aan de macht?
Istiqlal met twee andere partijen dacht ik.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:41:31 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85351808
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De wetgevers waren op dat moment uiteraard de Fransen zelf. Het zal wel gedaan zijn om spanningen binnen het protectoraat te voorkomen.
Het zal ook wel niet de eerste keer zijn geweest, als het waar is.
pi_85356724
Laat die blonde fopspeen zich anders effe lekker bezighouden met het land dat hij hoopt te regeren. Nee, Wilders houdt zich liever bezig met het buitenland en dan met name de bewegingen van moslims over de grens. Zijn er werkelijk Nederlanders die zitten te wachten op een politicus wiens loyaliteit niet bij Nederland ligt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85356992
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Laat die blonde fopspeen zich anders effe lekker bezighouden met het land dat hij hoopt te regeren. Nee, Wilders houdt zich liever bezig met het buitenland en dan met name de bewegingen van moslims over de grens. Zijn er werkelijk Nederlanders die zitten te wachten op een politicus wiens loyaliteit niet bij Nederland ligt?
Nogal frappant inderdaad. Heeft hij geen formatiebesprekingen waar hij bij moet zijn?
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:47:57 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85357106
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Nee. Het zal de gemiddelde haal-die-kleine-kutmarokkaantjes-bij-mij-van-de-straat-PVV'er worst zijn wat er in NYC wel of niet wordt gebouwd. Dit is Wilders' persoonlijke obsessie, hij vervreemdt zich van veel van zijn kiezers op deze manier. Niet dat ik daar wakker van lig, maar ik voorspel u. Hij zou zich vaker moeten laten adviseren.
pi_85360524
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:44 schreef waht het volgende:

[..]

Nogal frappant inderdaad. Heeft hij geen formatiebesprekingen waar hij bij moet zijn?
Die moeten dan al afgerond zijn volgens de planning.
pi_85380541
Persoonlijk denk ik dat Dhr. Wilders een beetje levensmoe is.
pi_85386858
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 05:39 schreef Antaris het volgende:
Persoonlijk denk ik dat Dhr. Wilders een beetje levensmoe is.
Hoezo, Islam is toch een vredige religie en Moslims kunnen toch heel goed met kritiek omgaan?
pi_85387457
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:58 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Hoezo, Islam is toch een vredige religie en Moslims kunnen toch heel goed met kritiek omgaan?
Klopt. Maar wat Wilders doet is geen kritiek maar keiharde discriminatie op basis van geloof.
pi_85388131
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:58 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Je moet niet zo generaliseren. Sommige moslims zijn vreedzaam, andere niet. Het zijn net Christenen. Wat zeg ik: Het zijn net mensen....
;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:38:03 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_85388338
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee. Het zal de gemiddelde haal-die-kleine-kutmarokkaantjes-bij-mij-van-de-straat-PVV'er worst zijn wat er in NYC wel of niet wordt gebouwd. Dit is Wilders' persoonlijke obsessie, hij vervreemdt zich van veel van zijn kiezers op deze manier. Niet dat ik daar wakker van lig, maar ik voorspel u. Hij zou zich vaker moeten laten adviseren.
Ach, zolang die extremistische amerikaanse joden hem tonnen "schenken" om z'n anti-islam geblaat te laten horen zal ie dat wel blijven doen.
pi_85388798
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Ach, zolang die extremistische amerikaanse joden hem tonnen "schenken" om z'n anti-islam geblaat te laten horen zal ie dat wel blijven doen.
Met zn internationale anti-islam club :')
pi_85401340
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:44 schreef waht het volgende:

[..]

Wilders is uiteraard uit op internationale steun van organisaties met dezelfde denkwijze. Op die manier kan hij makkelijker nationaal en internationaal draagvlak creeeren voor zijn ideologie.

En uiteraard beschilderd de VS een heel groot deel van de media.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:17:54 #112
66444 Lord_Vetinari
pi_85405408
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:24 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Die moeten dan al afgerond zijn volgens de planning.
Ja, en dan is er direct niks meer te doen? Er zijn geen zaken blijven liggen doordat we hiervoor een demissionair Kabinet hadden?
pi_85405555
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en dan is er direct niks meer te doen?

Niet voor Wilders, hij zal immers hoe dan ook niet in de regering zitten.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:28:42 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_85405938
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:20 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Niet voor Wilders, hij zal immers hoe dan ook niet in de regering zitten.
_O-

Goed plan. Wilders weg, regering dient een voorstel in, PVV heeft 1 stem te weinig, weg voorstel _O-
pi_85407647
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

_O-

Goed plan. Wilders weg, regering dient een voorstel in, PVV heeft 1 stem te weinig, weg voorstel _O-
Hij komt wel terug.
pi_85423058
Keith Olbermann Special Comment: There Is No 'Ground Zero Mosque' - 08/16/10
_O_
  woensdag 18 augustus 2010 @ 02:56:20 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_85423097
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

_O-

Alsof andere parlementariers nooit reizen. Daarnaast weet ik niet hoeveel stemmingen in het weekend plaatsvinden.

Niet dat ik een Wilders fan ben, integendeel. Maar jij schiet zo erg door met je kritiek dat het gewoon erg dom overkomt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_85431910
To quote John Oliver from the Tonight Show let's stop building Catholic churches next to the playground.
pi_85435127
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 02:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Alsof andere parlementariers nooit reizen. Daarnaast weet ik niet hoeveel stemmingen in het weekend plaatsvinden.

Niet dat ik een Wilders fan ben, integendeel. Maar jij schiet zo erg door met je kritiek dat het gewoon erg dom overkomt.
Het is natuurlijk wel prettig als Wilders voorstellen doorneemt alvoren zijn fractie tot stemming overgaat. En ik kan je vertellen dat het om vuistdikke boekwerken gaat die Kamerleden even door moeten nemen. Vervolgens moet een fractie gezamenlijk over het voorstel vergaderen. Althans, dat mag je verwachten. Maarja, Wilders zal het wel te druk hebben met zijn strijd tegen de islam.
pi_85467299
Even in het algemeen op de hele controverse, op CNN hoor ik regelmatig de term "bridge builder" vallen, wijzend op de imam van de moskee in kwestie.

Ik zal me niet mengen in de discussie of hij al dan niet goede bedoelingen heeft, maar stel nou dat hij de moskee met de beste bedoelingen wil oprichten. In dat geval zou hij toch moeten merken dat er door de hele ophef geen verbroedering plaatsvindt? Als er zo'n ophef over ontstaat sla je toch de plank mis met het bouwen van deze moskee?
Of mis ik iets?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:48:11 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85479418
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:47 schreef gekkewiebel het volgende:
Even in het algemeen op de hele controverse, op CNN hoor ik regelmatig de term "bridge builder" vallen, wijzend op de imam van de moskee in kwestie.

Ik zal me niet mengen in de discussie of hij al dan niet goede bedoelingen heeft, maar stel nou dat hij de moskee met de beste bedoelingen wil oprichten. In dat geval zou hij toch moeten merken dat er door de hele ophef geen verbroedering plaatsvindt? Als er zo'n ophef over ontstaat sla je toch de plank mis met het bouwen van deze moskee?
Of mis ik iets?
nee. je hebt het volkomen bij het rechte eind. dat toont ook gelijk de ware intenties van minachting en schaamteloosheid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85494527
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 02:52 schreef Mistaravim het volgende:
Keith Olbermann Special Comment: There Is No 'Ground Zero Mosque' - 08/16/10
_O_
Iets met koppen en spijkers.

Maar leuk dat Wilders van ons geld naar NY gaat om te demonstreren tegen een iets wat door de media als moskee wordt gebracht om het enger te laten lijken dan het eigenlijk is. Altijd leuk dit soort dingen vooral omdat we er geen kut mee opschieten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:57:00 #123
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85499357
quote:

Of mis ik iets?
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Mensen die leugens verspreiden om de bouw hiervan tegen te gaan zou je kunnen kenmerken als tegenstanders van verbroedering, en als doorzetter geef je dan natuurlijk niet zo gauw op.
AFC AJAX
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:10:29 #124
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85759831
quote:
Ron Paul to Sunshine Patriots: Stop Your Demagogy About The NYC Mosque!

Congressman Ron Paul today released the following statement on the controversy concerning the construction of an Islamic Center and Mosque in New York City:

Is the controversy over building a mosque near ground zero a grand distraction or a grand opportunity? Or is it, once again, grandiose demagoguery?

It has been said, “Nero fiddled while Rome burned.” Are we not overly preoccupied with this controversy, now being used in various ways by grandstanding politicians? It looks to me like the politicians are “fiddling while the economy burns.”

The debate should have provided the conservative defenders of property rights with a perfect example of how the right to own property also protects the 1st Amendment rights of assembly and religion by supporting the building of the mosque.

Instead, we hear lip service given to the property rights position while demanding that the need to be “sensitive” requires an all-out assault on the building of a mosque, several blocks from “ground zero.”

Just think of what might (not) have happened if the whole issue had been ignored and the national debate stuck with war, peace, and prosperity. There certainly would have been a lot less emotionalism on both sides. The fact that so much attention has been given the mosque debate, raises the question of just why and driven by whom?

In my opinion it has come from the neo-conservatives who demand continual war in the Middle East and Central Asia and are compelled to constantly justify it.

They never miss a chance to use hatred toward Muslims to rally support for the ill conceived preventative wars. A select quote from soldiers from in Afghanistan and Iraq expressing concern over the mosque is pure propaganda and an affront to their bravery and sacrifice.

The claim is that we are in the Middle East to protect our liberties is misleading. To continue this charade, millions of Muslims are indicted and we are obligated to rescue them from their religious and political leaders. And, we’re supposed to believe that abusing our liberties here at home and pursuing unconstitutional wars overseas will solve our problems.

The nineteen suicide bombers didn’t come from Iraq, Afghanistan, Pakistan or Iran. Fifteen came from our ally Saudi Arabia, a country that harbors strong American resentment, yet we invade and occupy Iraq where no al Qaeda existed prior to 9/11.

Many fellow conservatives say they understand the property rights and 1st Amendment issues and don’t want a legal ban on building the mosque. They just want everybody to be “sensitive” and force, through public pressure, cancellation of the mosque construction.

This sentiment seems to confirm that Islam itself is to be made the issue, and radical religious Islamic views were the only reasons for 9/11. If it became known that 9/11 resulted in part from a desire to retaliate against what many Muslims saw as American aggression and occupation, the need to demonize Islam would be difficult if not impossible.

There is no doubt that a small portion of radical, angry Islamists do want to kill us but the question remains, what exactly motivates this hatred?

If Islam is further discredited by making the building of the mosque the issue, then the false justification for our wars in the Middle East will continue to be acceptable.

The justification to ban the mosque is no more rational than banning a soccer field in the same place because all the suicide bombers loved to play soccer.

Conservatives are once again, unfortunately, failing to defend private property rights, a policy we claim to cherish. In addition conservatives missed a chance to challenge the hypocrisy of the left which now claims they defend property rights of Muslims, yet rarely if ever, the property rights of American private businesses.

Defending the controversial use of property should be no more difficult than defending the 1st Amendment principle of defending controversial speech. But many conservatives and liberals do not want to diminish the hatred for Islam–the driving emotion that keeps us in the wars in the Middle East and Central Asia.

It is repeatedly said that 64% of the people, after listening to the political demagogues, don’t want the mosque to be built. What would we do if 75% of the people insist that no more Catholic churches be built in New York City? The point being is that majorities can become oppressors of minority rights as well as individual dictators. Statistics of support is irrelevant when it comes to the purpose of government in a free society—protecting liberty.

The outcry over the building of the mosque, near ground zero, implies that Islam alone was responsible for the 9/11 attacks. According to those who are condemning the building of the mosque, the nineteen suicide terrorists on 9/11 spoke for all Muslims. This is like blaming all Christians for the wars of aggression and occupation because some Christians supported the neo-conservatives’ aggressive wars.

The House Speaker is now treading on a slippery slope by demanding a Congressional investigation to find out just who is funding the mosque—a bold rejection of property rights, 1st Amendment rights, and the Rule of Law—in order to look tough against Islam.

This is all about hate and Islamaphobia.

We now have an epidemic of “sunshine patriots” on both the right and the left who are all for freedom, as long as there’s no controversy and nobody is offended.

Political demagoguery rules when truth and liberty are ignored.
Bron: ronpaul.com

Voor de mensen die Ron Paul niet kennen: hij is één van de conservatiefste republikeinen die er is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85776534
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:57 schreef Gulo het volgende:

Moet hij als Nederlands niet gewoon primair zijn taken als tweede kamerlid (meer is hij immers niet) hier in Nederland uitvoeren?
Sterk punt ,ja.
Wat heeft een NL se volksvertegenwoordiger daar mee ?
Zou die het ook roepen het een synagoge was die ernaast kwam te staan?
pi_85776618
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 07:10 schreef Dagonet het volgende:

Bron: ronpaul.com

Voor de mensen die Ron Paul niet kennen: hij is één van de conservatiefste republikeinen die er is.
Paul is een libertarier, geen conservatieve Republikein. Een beetje een vreemd geval die zowel hele linkse als hele rechtse standpunten heeft.
pi_85776665
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:44 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Sterk punt ,ja.
Wat heeft een NL se volksvertegenwoordiger daar mee ?
Zou die het ook roepen het een synagoge was die ernaast kwam te staan?
Wilders wordt betaald door de lui die tegen deze moskee zijn, ze houden regelmatig fundraisers voor hem dus alleen al om hen blij te houden zal hij aanwezig zijn.

Bovendien, is toch prachtig voor een egomaniak als Wilders, al deze publiciteit op een wereld nivo?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 16:49:31 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:49:10 #128
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85776682
Volgens http://voteview.com/Is_John_Kerry_A_Liberal.htm zat hij het verst aan de rechterkant.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_85776784
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:49 schreef Dagonet het volgende:
Volgens http://voteview.com/Is_John_Kerry_A_Liberal.htm zat hij het verst aan de rechterkant.
Heh, grappig, vooral omdat Paul zo'n beetje de enige RNC'er was die falikant tegen Afghanistan en Irak was en is.
pi_85776838
Wilders gaat erheen omdat hij bij het clubje van Pamela Geller hoort. Dat is een clubje Islam bashers die allemaal loyaliteit aan Israel tonen.

Wilders, Pamela Geller, Brigitte Gabriel , Daniel Pipes, en al die andere anti-Islam knakkers komen eens in de zoveel tijd samen in Israel en ze duiken daar regeringsgebouwen binnen. Vast en zeker om samen een bakje koffie te drinken?

Niet dus. Hier krijgen ze opdrachten en die voeren ze in het westen uit. De opdrachten zijn heel simpel. Zet de westerlingen tegen Moslims op. Denk dat Wilders zo onderhand multi miljonair is en binnenkort lekker van zijn zionisten centjes kan genieten.

Noem het een complot theorie of probeer uit te vissen waarom al die Anti Islam lui banden met Israel hebben.
pi_85777155
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:53 schreef eurabia het volgende:
Wilders gaat erheen omdat hij bij het clubje van Pamela Geller hoort. Dat is een clubje Islam bashers die allemaal loyaliteit aan Israel tonen.

Wilders, Pamela Geller, Brigitte Gabriel , Daniel Pipes, en al die andere anti-Islam knakkers komen eens in de zoveel tijd samen in Israel en ze duiken daar regeringsgebouwen binnen. Vast en zeker om samen een bakje koffie te drinken?

Niet dus. Hier krijgen ze opdrachten en die voeren ze in het westen uit. De opdrachten zijn heel simpel. Zet de westerlingen tegen Moslims op. Denk dat Wilders zo onderhand multi miljonair is en binnenkort lekker van zijn zionisten centjes kan genieten.

Noem het een complot theorie of probeer uit te vissen waarom al die Anti Islam lui banden met Israel hebben.
Klinkt interessant wat je zegt, maar zijn er bewijzen voor? Behalve dan het feit dat GW regelmatig in Israel is?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:08:36 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85777411
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_85777739
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Klinkt interessant wat je zegt, maar zijn er bewijzen voor? Behalve dan het feit dat GW regelmatig in Israel is?
Harde bewijzen zijn er niet, maar als je een dag googled dan kan je verschillende personen aan elkaar linken en deze personen kan je weer aan een land linken.

Ik google bijvoorbeeld een naam van iemand die in een blog Moslims zit te bashen, vervolgens zie ik deze gast op een andere site met een Israelisch vlag in zijn handen staan (terwijl hij Christen is) en op een andere site zie je dezelfde kerel met Pamela Gellar op de foto staan enz.....

Je blijft oneindig doorlinken en er duiken steeds Islam bashers op die allemaal met elkaar verbonden zijn en allemaal één ding gemeen hebben: Een sterke band met Israel.

Het is 2010. De wereld is zo fucked up dat ik nergens meer van op kijk.
pi_85780361
"To me, it would be no different than a group of people purchasing a Jewish temple and converting it into a Nazi history museum. It’s an unbelievable slap in the face to those who lost their lives and the families and friends who were left behind."

Kan ik me wel in vinden.Netjes is het niet echt.
In veel moslimlanden bouw je volgens mij ook niet zo even een kerk.
Zou netjes zijn als ze een andere plek zouden accepteren.

Stop Islamization of America
SIOA is a human rights organization dedicated to freedom of speech, religious liberty, and individual rights; no special rights for special classes.

Maar dit is gewoon een belachelijk en eigenlijk lachwekkende organisatie..

Kerk
..that talks are under way to establish formal diplomatic relations between the Vatican and Saudi Arabia, and to eventually allow for Catholic churches to be built there. Pope Benedict XVI is believed to have personally appealed to King Abdullah on the topic during the Saudi monarch's first ever visit to the Vatican last November.

They note that Europe's biggest mosque, built with Saudi funds, was opened in 1995 in Rome, just across the river from the Vatican.

Is wel vaak tolerantie van een kant.
Ja,en dat ontkennen mensen vaak of lullen er wat omheen.
Zijn gewoon feiten.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:09:10 #135
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85780863
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:54 schreef MantaGSi het volgende:
"To me, it would be no different than a group of people purchasing a Jewish temple and converting it into a Nazi history museum. It’s an unbelievable slap in the face to those who lost their lives and the families and friends who were left behind."

Wat een onzin, dit is totaal niet te vergelijken met wat jij nu quote.
pi_85781033
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:20 schreef eurabia het volgende:
Het is 2010. De wereld is zo fucked up dat ik nergens meer van op kijk.
:Y :Y :Y :Y
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:16:23 #137
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_85781071
In moslimslanden kom ik vaak een bijbel tegen in mijn hotelkamer... In westerse landen nooit een koran. :o

Eenzijdiger tolerantie... Gewoon feiten!!
pi_85781854
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:54 schreef MantaGSi het volgende:

Stop Islamization of America
SIOA is a human rights organization dedicated to freedom of speech, religious liberty, and individual rights; no special rights for special classes.

Maar dit is gewoon een belachelijk en eigenlijk lachwekkende organisatie..

Kerk
..that talks are under way to establish formal diplomatic relations between the Vatican and Saudi Arabia, and to eventually allow for Catholic churches to be built there. Pope Benedict XVI is believed to have personally appealed to King Abdullah on the topic during the Saudi monarch's first ever visit to the Vatican last November.

They note that Europe's biggest mosque, built with Saudi funds, was opened in 1995 in Rome, just across the river from the Vatican.

Is wel vaak tolerantie van een kant.
Ja,en dat ontkennen mensen vaak of lullen er wat omheen.
Zijn gewoon feiten.
Er staan ook gewoon kerken en synagoges in de Arabische wereld, maar het probleem is dat niemand nieuwe wil bouwen en daarom lijkt het alsof Christenen en Joden geen gebedsruimtes in Arabische landen mogen bouwen, maar dat is niet zo. Er is gewoon geen vraag naar.

Als het geld er is en ze vinden een mooi stuk grond dan kunnen ze daar gewoon een kerk of synagoge bouwen.
pi_85782041
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:53 schreef eurabia het volgende:

En wat zij uiteindelijk willen, is dat er iemand in de VS opstaat die durft wat Wilders doet. En zodra dat gebeurt, heeft Girt er weer een nieuwe machtige bondgenoot bij.
pi_85783252
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef boyv het volgende:

[..]

En wat zij uiteindelijk willen, is dat er iemand in de VS opstaat die durft wat Wilders doet. En zodra dat gebeurt, heeft Girt er weer een nieuwe machtige bondgenoot bij.
De elite van de wereld maakt zich eigenlijk niet zo druk om religie, aangezien er ook Moslims bij de elite horen. Enige wat die gasten willen is dat er haat tussen bevolkingen blijven zodat zij, de elite, geld kunnen blijven drukken en wapens produceren waarmee wij, de schapen, oorlog gaan voeren en op die manier de elite rijker maken dan ze al zijn, want iemand moet alle oorlogen betalen en dat zijn wij de belastingbetalers.

Zo zit de wereld eigenlijk in elkaar.
pi_85783464
quote:

Of mis ik iets?
Dit alles zeg je natuurlijk wel met de kennis van nu.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:11:13 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85787955
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:38 schreef remlof het volgende:

[..]

is dit een serieuze post of gewoon weer een van de veelal angstige, linkse, paranoïa/conspiracy gedrochten ten nadele van de jooooooden?

zoals het kindermoslimbloed in joodse matzes. en het goud dat de jooooooden onder hun huid in een buidel dragen?

tonnen gekregen om zijn anti-islam geblaat te laten horen? weet je wel zeker dat dat het doel is van al de 'tonnen' die hij krijgt van die vieze, amerikaanse, zionistische joooooooooooooooooden?

neem aan dat je daar een verdomd goede bron van hebt. liever geen telegraaf.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:19:58 #143
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_85791413
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:21 schreef eurabia het volgende:

[..]

De elite van de wereld maakt zich eigenlijk niet zo druk om religie, aangezien er ook Moslims bij de elite horen. Enige wat die gasten willen is dat er haat tussen bevolkingen blijven zodat zij, de elite, geld kunnen blijven drukken en wapens produceren waarmee wij, de schapen, oorlog gaan voeren en op die manier de elite rijker maken dan ze al zijn, want iemand moet alle oorlogen betalen en dat zijn wij de belastingbetalers.

Zo zit de wereld eigenlijk in elkaar.
1984 gelezen toevallig? :P
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85791954
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef boyv het volgende:

[..]

Eh, in de VS mag je gewoon doen wat Wilders doet en dat gebeurt daar al jaren, je mag zelfs Obama een moslim noemen.

Je mag zelfs als neo-nazi op Hannukah met nazi vlaggen bij een synagoge paraderen. zie Riverside, CA in December 2009 dus so much for Newt Gingrich' analogie, dat is namelijk niets ongewoons in de VS tegenwoordig.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 23:35:24 ]
pi_85792411
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:11 schreef zoalshetis het volgende:

neem aan dat je daar een verdomd goede bron van hebt. liever geen telegraaf.
Of Wilders een agent is van de Israelische regering? Lijkt mij minder waarschijnlijk, hij is inderdaad behoorlijk dweperig met Israel maar dat hoeft vrij weinig te betekenen. Wordt hij betaald door anti-islam groeperingen waaronder Joodse in de VS? Ja, wel degelijk.

http://www.lobelog.com/eu(...)ocon-anti-jihadists/

http://www.vn.nl/Dossiers(...)rs-in-Californie.htm

Het zou tijd worden dat Geert eens een loyaliteitsverklaring tekent.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 23:43:41 ]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:35:10 #146
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85794610
quote:

Het lijkt mij dat ieder weldenkend mens zich realiseert dat moslims daar net zoveel rechten hebben als Christenen. Ik begrijp de houding van de zionistische trol Wilders wel, dit is voor hem een uitgelezen kans om zich internationaal te profileren.

Maar waarom wordt dit in hemelsnaam gefaciliteerd door mensen, door het zoveel in de spotlight te zetten. Je biedt de trol Wilders zo alleen maar een groter podium. Onverstandig me dunkt.

Voorts begrijp ik niet waar de Christelijke Amerikanen, veelal nazaten van niets ontziende kolonisten die daar hele Indiaanse volkeren uitgemoord hebben, het gore lef vandaan denken te halen om constant maar te blijven verwijzen naar een enkele aanslag, en dit dan ook nog durven te koppelen aan een complete geloofsgroep.
Amen. ^O^
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:09:13 #147
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85795767
Heel dit onderwerp wordt door moslim bashers totaal uitgezogen om maar in de opinie te blijven. Want dat is heel het euvel, als ze dit onderwerp even laten liggen bloed het dood en gaat het volk weer helder nadenken, ze moeten blijven voeden. Ik denk dat Wilders en consorten gewoon opgedragen worden om het onderwerp in leven te houden.

Als je logisch nadenkt gaat het natuurlijk nergens over, want er zijn misschien wel 100 moskees (gebedsruimtes) in newyork en nu er toevallig zogenaamd een op het groundzero gebouwd, terwijl het gewoon een paar blokken verwijderd is en een gebedsruimte is en geen Aja sofia. . Dit is het werkelijk, maar wat ze je willen over laten komen is: Er wordt een moskee gebouwd OP ground zero met marinetten en al en is dus een provocatie want moslims hebben 9/11 veroorzaakt.

Werkelijk dat mensen nog achter een Wilders staat is onbegrijpelijk 8)7
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_85824949
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:43 schreef eurabia het volgende:

[..]

Er staan ook gewoon kerken en synagoges in de Arabische wereld, maar het probleem is dat niemand nieuwe wil bouwen en daarom lijkt het alsof Christenen en Joden geen gebedsruimtes in Arabische landen mogen bouwen, maar dat is niet zo. Er is gewoon geen vraag naar.

Als het geld er is en ze vinden een mooi stuk grond dan kunnen ze daar gewoon een kerk of synagoge bouwen.
In Mekka kan je het wel vergeten in heel Saudi arabia eigenlijk wel.

Due to the legal framework of the country, which does not provide legal protection for freedom of religion, the public practice of non-Muslim religions is prohibited.

Eigenlijk nog veel erger dan Wilders en zijn aanhang. |:(
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:19:20 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85824997
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:09 schreef Killaht het volgende:
Heel dit onderwerp wordt door moslim bashers totaal uitgezogen om maar in de opinie te blijven. Want dat is heel het euvel, als ze dit onderwerp even laten liggen bloed het dood en gaat het volk weer helder nadenken, ze moeten blijven voeden. Ik denk dat Wilders en consorten gewoon opgedragen worden om het onderwerp in leven te houden.

Als je logisch nadenkt gaat het natuurlijk nergens over, want er zijn misschien wel 100 moskees (gebedsruimtes) in newyork en nu er toevallig zogenaamd een op het groundzero gebouwd, terwijl het gewoon een paar blokken verwijderd is en een gebedsruimte is en geen Aja sofia. . Dit is het werkelijk, maar wat ze je willen over laten komen is: Er wordt een moskee gebouwd OP ground zero met marinetten en al en is dus een provocatie want moslims hebben 9/11 veroorzaakt.

Werkelijk dat mensen nog achter een Wilders staat is onbegrijpelijk 8)7
jij bent het levende bewijs dat marokkaanse ramadan in nederland niet gezond is. ik hoop dat het met jouw paranoia vooral blijft bij denkbeelden. niets geks gaan doen he?
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:22:07 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85825009
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij bent het levende bewijs dat marokkaanse ramadan in nederland niet gezond is. ik hoop dat het met jouw paranoia vooral blijft bij denkbeelden. niets geks gaan doen he?
Hij heeft zeker een punt. Maar je gaat snel onder de gordel he? Zelfs Bloomberg heeft er weinig problemen mee, toch een vrij goede burgemeester.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:22:36 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_85825011
Laat het lekker aan de New Yorkers. En als die zo tolerant zijn als de Nederlanders vroeger waren komt dat islamitisch cultureel centrum er gewoon.
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:23:28 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85825013
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:22 schreef remlof het volgende:
Laat het lekker aan de New Yorkers. En als die zo tolerant zijn als de Nederlanders vroeger waren komt dat islamitisch cultureel centrum er gewoon.
dat centrum komt er sowieso wel...
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:25:08 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85825017
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:22 schreef remlof het volgende:
Vroeger. Da's wel leuk want 't was ooit zo. ;(

Denk dat de gemiddelde NY'er er minder problemen mee heeft dan de users in dit topic.
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:26:25 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85825026
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat centrum komt er sowieso wel...
Dat is er al, was er al.
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:32:29 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85825055
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is er al, was er al.
ehm?? ok...
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:39:27 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85825080
Bekijk die link eens die ik plaatste. De 'burgemeester' van NYC is meer soepel dan veel van die clowns hier.

En die heeft iets wat meer te verliezen he?
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:43:09 #157
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_85825094
pi_85825185
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Vroeger. Da's wel leuk want 't was ooit zo. ;(

Denk dat de gemiddelde NY'er er minder problemen mee heeft dan de users in dit topic.
The New York City metropolitan area is home to the largest Jewish community outside Israel, and the city proper contains the largest Jewish community in the world.

Wilders z n vriendjes wonen daar nogal veel.
Lekker de volksvertegenwoordiger uithangen _O-
pi_85840935
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is er al, was er al.
Er zijn er zelfs nog veel meer in de buurt, wat een broedplaats van terrorisme zeg :P

Het is misschien niet helemaal duidelijk voor Girt, maar moslims lopen het meest kans om slachtoffer te worden van een aanslag. Angst voor niks.
pi_85841096
Je kan ook zeggen: laat die moskee maar komen, ondanks al die protesten. Tegelijkertijd open je een kerk of Amerikaanse cultureel centrum naast Mekka waarin tolerantie en dialoog tussen verschillende culturen wordt gepredikt. Dan heb je een win-win situatie: een moskee/islamitisch cultuur centrum in New York en een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka, waar beiden de dialoog tussen de culturen bevorderen.

Win-win situatie toch?
pi_85841402
Behalve het feit dat Amerikaanse burgers en de New Yorkse-welstandscommissie weinig te maken hebben met wat wel en niet gebouwd wordt in een theocratische dictatuur aan de andere kant van de wereld, simpelweg briljant.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:41:36 #162
104871 remlof
Europees federalist
pi_85841473
Maar goed, Wilders gaat die speech op Ground Zero dus vooral gebruiken als propagandapraatje voor z'n internationale anti-islam organisatie :')
pi_85841476
Tolerantie moet van beide kanten komen.
pi_85841519
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:39 schreef Monidique het volgende:
Behalve het feit dat Amerikaanse burgers en de New Yorkse-welstandscommissie weinig te maken hebben met wat wel en niet gebouwd wordt in een theocratische dictatuur aan de andere kant van de wereld, simpelweg briljant.
Tolerantie moet van beide kanten komen. En we moeten het samen met z'n allen oplossen: links, rechtss, pro-Wilders, anti-Wilders, moslims, christenenen, joden en alle andere gelovigen en atheisten.
pi_85841783
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tolerantie moet van beide kanten komen. En we moeten het samen met z'n allen oplossen: links, rechtss, pro-Wilders, anti-Wilders, moslims, christenenen, joden en alle andere gelovigen en atheisten.
Er is een kant: de Amerikaanse burgers (geloof ik) die een cultureel centrum willen bouwen. Er is een kant: de New Yorkse welstandscommissie. Als de welstandscommissie zo... tolerant is om toestemming te geven daar er geen valide gronden zijn geen toestemming te geven, wat moet die... tolerantie van de andere kant zijn? Dat ze zich netjes aan de regels houden? Oh my, ik zie de controverse nu. Ik snap alleen nog niet helemaal wat Saoedi-Arabië ermee te maken heeft.
pi_85841837
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan ook zeggen: laat die moskee maar komen, ondanks al die protesten. Tegelijkertijd open je een kerk of Amerikaanse cultureel centrum naast Mekka waarin tolerantie en dialoog tussen verschillende culturen wordt gepredikt. Dan heb je een win-win situatie: een moskee/islamitisch cultuur centrum in New York en een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka, waar beiden de dialoog tussen de culturen bevorderen.

Win-win situatie toch?
Mekka met New York vergelijken :')

Eerst een moskee in het Vaticaan toelaten, daarna een kerk in Mekka.

Kerken in andere islamitische landen zijn wel toegestaan:

pi_85841909
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:52 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Mekka met New York vergelijken :')

Eerst een moskee in het Vaticaan toelaten, daarna een kerk in Mekka.
Ik heb het over een kerk naast Mekka. Het zou dus eerder moeten zijn dat kerken en andere niet-islamitische heiligdommen in S-A gebouwd morgen worden (in Italie mogen wel moskeeen gebouwd worden).

Tolerantie zal dus echt van 2 kanten moeten komen. :) Gebeurt dit niet, dan zullen de spanningen blijven toenemen zoals je nu ziet.

quote:
Kerken in andere islamitische landen zijn wel toegestaan:
Dit heeft er weinig mee te maken aangezien de islam zijn roots in S-A heeft en het een Arabische godsdienst is.
pi_85842089
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is een kant: de Amerikaanse burgers (geloof ik) die een cultureel centrum willen bouwen. Er is een kant: de New Yorkse welstandscommissie. Als de welstandscommissie zo... tolerant is om toestemming te geven daar er geen valide gronden zijn geen toestemming te geven, wat moet die... tolerantie van de andere kant zijn? Dat ze zich netjes aan de regels houden? Oh my, ik zie de controverse nu. Ik snap alleen nog niet helemaal wat Saoedi-Arabië ermee te maken heeft.
Nee, dit probleem is niet een specifiek Amerikaans/New Yorks probleem; het is een internationaal probleem. Er zijn internationaal spanningen tussen verschillende culturen. Wil je dit aanpakken en de dialoog bevorderen, zal je dit internationaal moeten aanpakken.

Daarom zei ik: Amerikanen, moslims, christenen, Arabieren, etc. etc. moeten met elkaar samenwerken. Deze New Yorkse welstandscommissie moet samenwerken met S-A, Bloomberg de burgemeester moet samenwerken met het Saoedisch koningshuis om wederzijds internationaal de tolerantie en dialoog te bevorderen. (En op deze manier staat Wilders met zijn mond vol tanden).
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:59:51 #169
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85842095
Ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde Amerikaan reageert op een buitenlandse politicus die ze gaat vertellen dat ze grondwettelijke rechten opzij moeten schuiven omdat islam. :').
pi_85842404
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef Zienswijze het volgende:

Win-win situatie toch?
Nee nee want dan moeten ze open minded en tolerant zijn, en dan zal worden ingezien dat men nog steeds in een van de grootste leugens ooit gelooft.
pi_85842441
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb het over een kerk naast Mekka. Het zou dus eerder moeten zijn dat kerken en andere niet-islamitische heiligdommen in S-A gebouwd morgen worden (in Italie mogen wel moskeeen gebouwd worden).

Tolerantie zal dus echt van 2 kanten moeten komen. :) Gebeurt dit niet, dan zullen de spanningen blijven toenemen zoals je nu ziet.
Waarom wil je tolerantie laten afhangen van Saoedi-Arabië? Als zij intolerant blijven dan moeten alle moslims maar over een kam worden geschoren met Saoedi-Arabië? Zijn de Saoedi's de enige moslims?

quote:
Dit heeft er weinig mee te maken aangezien de islam zijn roots in S-A heeft en het een Arabische godsdienst is.
Dus? Er zijn genoeg kerken in Arabische landen te vinden. Zijn de Saoedi's de enige Arabieren?
pi_85842460
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:59 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde Amerikaan reageert op een buitenlandse politicus die ze gaat vertellen dat ze grondwettelijke rechten opzij moeten schuiven omdat islam. :').
Tot nu toe laat het volk alles al jaren ogenschouwend toe, op wat zinloze protestacties en demonstraties na.
pi_85842512
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:10 schreef boyv het volgende:

[..]

Nee nee want dan moeten ze open minded en tolerant zijn, en dan zal worden ingezien dat men nog steeds in een van de grootste leugens ooit gelooft.
Je gaat niet in op mijn stuk.
pi_85842717
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:11 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Waarom wil je tolerantie laten afhangen van Saoedi-Arabië? Als zij intolerant blijven dan moeten alle moslims maar over een kam worden geschoren met Saoedi-Arabië? Zijn de Saoedi's de enige moslims?
Omdat in S-A de islam is ontstaan. De islam heeft daar zijn roots.

9/11 en New York is het kloppende hart van Amerika. S-A is het kloppende hart van de islam. Wil je een moskee in het kloppende hart van Amerika bouwen, prima als het voor het bevorderen van de dialoog gebruikt wordt ( ^O^ ), bouw dan tegelijkertijd een kerk in het kloppende hart van S-A/de islam. Op deze manier accepeteren elk van deze 2 culturen een heiligdom van een andere cultuur in zijn midden. Een betere vorm van acceptatie en tolerantie is toch niet te bedenken? :) En op deze manier bevorder je de dialoog.

quote:
Dus? Er zijn genoeg kerken in Arabische landen te vinden. Zijn de Saoedi's de enige Arabieren?
Syrie en Oman hebben niks met de roots van de islam te maken, deze landen zijn enkel in de loop der tijd geislamiseerd. S-A is het kloppende hart van de islam (net zoals New York het kloppende hart van Amerika is). Wil je tolerantie bevorderen, zal je ook kerken en synanogen in S-A moeten toestaan, want in elke andere landen op de wereld van de overige godsdiensten zijn wel de bouw van moskeeen toegestaan.
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:21:22 #175
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85842792
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

:') Marokkaanse ramadan, bestaat die ook al, wat is het verschil met de normale ramadan. En wat is er mis met mensen die de ramadan in Nederland volgen? Kerel, je weet niet waar je het over hebt, paranoia van wat? Blijf alsjeblieft on topic of ga lekker buitenspelen. Niks geks gaan doen he :W
pi_85842794
Ik vergeet soms wel eens dat ik niet op trollklonen moet reageren.
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:24:28 #177
66444 Lord_Vetinari
pi_85842894
Um, ik heb het nieuws niet helemaal gevolgd (vakantie en zo), maar er is toch nog geen Kabinet? En als ik het zo mag inschatten is dat er op 11/9 ook nog niet. Zou Wilders er dan niet beter aan doen, lekker hier te blijven? Of is een anti-islam speech in een zelfstandige buitenlandse gemeente belangrijker dan doen waar hij als volksvertegenwoordiger hier voor gekozen is?
pi_85843025
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

9/11 en New York is het kloppende hart van Amerika. S-A is het kloppende hart van de islam. Wil je een moskee in het kloppende hart van Amerika bouwen, prima als het voor het bevorderen van de dialoog gebruikt wordt ( ^O^ ), bouw dan tegelijkertijd een kerk in het kloppende hart van S-A/de islam.
Wat een onzin. Dit gaat om Amerikanen onderling en heeft niets met Saoedi-Arabië te maken. Ik kan nergens in de Amerikaanse grondwet lezen dat het een voorwaarde voor moslims is om een kerk in Saoedi-Arabië te bouwen alvorens ze een moskee in de VS mogen bouwen.

quote:
Op deze manier accepeteren elk van deze 2 culturen een heiligdom van een andere cultuur in zijn midden. Een betere vorm van acceptatie en tolerantie is toch niet te bedenken? :) En op deze manier bevorder je de dialoog.
Dit is geen vorm van acceptatie of tolerantie. Amerikaanse moslims willen een moskee bouwen in hun land, ze hebben niets met Saoedi-Arabië te maken. Verder hebben de Amerikanen ook niets met Saoedi-Arabië te maken, ze zijn namelijk geen inwoners van Saoedi-Arabië. Als Saoedische christenen een kerk willen bouwen in Saoedi-Arabië dan zou ik ze steunen.

quote:
Syrie en Oman hebben niks met de islam te maken, deze landen zijn enkel in de loop der tijd geislamiseerd.
_O- Als je zo gaat redeneren: net of de VS iets met het christendom te maken heeft.... :')

quote:
S-A is het kloppende hart van de islam (net zoals New York het kloppende hart van Amerika is). Wil je tolerantie bevorderen, zal je ook kerken en synanogen in S-A moeten toestaan
New York is dus het kloppende hart van Amerika, en vervolgens wil je een kerk/synagoge bouwen in Saoedi-Arabië? Waarom? Is Amerika een synoniem voor het christendom/jodendom? Als je het over 'het kloppende hart' gaat hebben, wees dan consequent want de VS is niet het kloppende hart van het christendom/jodendom. De Amerikanen mogen in ruil voor een moskee een WTC bouwen in Saoedi-Arabië. Oh wacht, dat bestaat waarschijnlijk al...

quote:
want in elke andere landen op de wereld van de overige godsdiensten zijn wel de bouw van moskeeen toegestaan.
Weet je het zeker? Ik las laatst een artikel dat er geen moskeeën zijn toegestaan in Griekenland.
pi_85843032
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, ik heb het nieuws niet helemaal gevolgd (vakantie en zo), maar er is toch nog geen Kabinet? En als ik het zo mag inschatten is dat er op 11/9 ook nog niet. Zou Wilders er dan niet beter aan doen, lekker hier te blijven? Of is een anti-islam speech in een zelfstandige buitenlandse gemeente belangrijker dan doen waar hij als volksvertegenwoordiger hier voor gekozen is?
Ja het is een echte wereldreis dat naar New York gaan. Dan ben je toch wel weken weg en al die tijd onbereikbaar.
pi_85843040
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:11 schreef Martin73 het volgende:

[..]

[..]

Onder moslims (extremisten) onderling kunnen de spanningen overigens net zo hoog oplopen als tegen een willekeurige buitenstaander, vaak nog heviger omdat hun geloofsovertuiging een fundamentele zaak is waar ze geen twee keer over nadenken om voor te sterven, of liever iemand anders voor te laten sterven.

Alle aanslagen vanuit de islamitische hoek en de gevolgen daarvan zijn in de islamitische wereld dan ook veel harder ingeslagen dan hier in het westen, waar bijv in Nederland de kans hier gewoon nog 0 is en blijft zolang er niet aan toegegeven wordt. Waar we ons beter druk kunnen maken zijn onze eigen extreem links of rechtse separistisch idealisten (ETA, IRA, Girt, Limburg).
pi_85843491
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:28 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit gaat om Amerikanen onderling
Dit is een internationale issue geworden. Een moskee op een "normale" plek is geen enkel probleem in de VS. De moskee op de plek nabij 9/11 roept echter wel veel weerstand op in binnen- en buitenland. Het doel van deze moskee is de dialoog bevorderen, wat een prima plan is ^O^ Wil je wederzijds de dialoog bevorderen, dan kan je ook een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka bouwen om ook op de plek van de andere cultuur de wederzijds dialoog te bevorderen.

quote:
Dit is geen vorm van acceptatie of tolerantie. Amerikaanse moslims willen een moskee bouwen in hun land, ze hebben niets met Saoedi-Arabië te maken.
Jawel, want een moskee is een heiligdom van een Arabische godsdienst die haar roots in S-A heeft.

quote:
Verder hebben de Amerikanen ook niets met Saoedi-Arabië te maken, ze zijn namelijk geen inwoners van Saoedi-Arabië. Als Saoedische christenen een kerk willen bouwen in Saoedi-Arabië dan zou ik ze steunen
. Mooi zo, dus eigenlijk ben je ook een beetje voor mijn plan aangezien je ook een kerk in S-A wil. Voor mijn part hoeft het niet een kerk om per se te bidden, maar eerder een kerk om de onderlinge dialoog te bevorderen.

quote:
_O- Als je zo gaat redeneren: net of de VS iets met het christendom te maken heeft.... :')
Daarom zei ik ook kerk / Amerikaans cultureel centrum

quote:
New York is dus het kloppende hart van Amerika, en vervolgens wil je een kerk/synagoge bouwen in Saoedi-Arabië? Waarom? Is Amerika een synoniem voor het christendom/jodendom? Als je het over 'het kloppende hart' gaat hebben, wees dan consequent want de VS is niet het kloppende hart van het christendom/jodendom. De Amerikanen mogen in ruil voor een moskee een WTC bouwen in Saoedi-Arabië. Oh wacht, dat bestaat waarschijnlijk al...
Men wil m.b.v. die moskee de tolerantie tussen godsdiensten onderling bevorderen, dan is het logisch dat in S-A een kerk/Amerikaans cultureel centrum gebouwd zou worden.

quote:
Weet je het zeker? Ik las laatst een artikel dat er geen moskeeën zijn toegestaan in Griekenland.
In 2006 is er nog toestemming gegeven om een Griekse moskee te bouwen. http://en.wikipedia.org/w(...)nt_Muslims_in_Greece
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 19:45:38 #182
230491 Zith
pls tip
pi_85843600
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

En het Christendom heeft zijn roots in New York en het is een amerikaanse godsdienst?

Je fallacies zijn echt vermakelijk :D
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 19:47:00 #183
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85843652
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit is een internationale issue geworden. Een moskee op een "normale" plek is geen enkel probleem in de VS. De moskee op de plek nabij 9/11 roept echter wel veel weerstand op in binnen- en buitenland. Het doel van deze moskee is de dialoog bevorderen, wat een prima plan is ^O^ Wil je wederzijds de dialoog bevorderen, dan kan je ook een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka bouwen om ook op de plek van de andere cultuur de wederzijds dialoog te bevorderen.

Echt de Wilders manier van denken.

"Omdat er elders geen vrijheid van godsdienst is schaffen we het hier af. Dat zal ze leren!"

En ondertussen claimen voor westerse waarden te strijden. Godallemachtig. :')
pi_85843658
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn stuk.
Ik ben het er mee eens :Y

De mens is was een volk, en kan veel meer bereiken door elkaar te helpen, door weer één volk te worden, dan door elkaar te bestrijden. Iedereen wil immers gewoon gelukkig zijn, ongeacht waar je vandaan komt.
pi_85843718
Bij zulke issues stel ik me altijd voor hoe superintelligente wezen van verre planeten ons gedrag zouden beoordelen. Ik denk dat ze zich zullen rotlachen en ik hoop dat er een paar de loop van een enorme laserstraal hebben gericht op figuren als Geller en Wilders en hun aanhangers.
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:49:11 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_85843724
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Omdat er elders geen vrijheid van godsdienst is schaffen we het hier af. Dat zal ze leren!"

Het geeft een beetje het denkniveau van Wilders c.s. aan:

"Ja, maar hullie doen het ook (niet). Bwoehaaaaa bwoehaaaa <huil huil jank jank>"
pi_85843874
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:28 schreef boyv het volgende:

[..]

Onder moslims (extremisten) onderling kunnen de spanningen overigens net zo hoog oplopen als tegen een willekeurige buitenstaander, vaak nog heviger omdat hun geloofsovertuiging een fundamentele zaak is waar ze geen twee keer over nadenken om voor te sterven, of liever iemand anders voor te laten sterven.

Alle aanslagen vanuit de islamitische hoek en de gevolgen daarvan zijn in de islamitische wereld dan ook veel harder ingeslagen dan hier in het westen, waar bijv in Nederland de kans hier gewoon nog 0 is en blijft zolang er niet aan toegegeven wordt. Waar we ons beter druk kunnen maken zijn onze eigen extreem links of rechtse separistisch idealisten (ETA, IRA, Girt, Limburg).
Zienswijze zegt steeds dat Saoedi-Arabië het kloppende hart van de islam is wat onzin is. De islam heeft haar roots in dat gebied, dat klopt maar de tijden zijn veranderd. Saoedi-Arabië is nu een wahabitisch bolwerk, ze zijn hoogstens representatief voor de wahabitische moslims, net zoals protestanten niet door het Vaticaan worden vertegenwoordigd. Een sjiitische moslim uit Iran of Irak kan het bloed van een Saoedische wahabiet wel drinken en vice versa. Een beetje onzin dus om Saoedi-Arabië als de vertegenwoordiger van de enige echte islam af te schilderen (wat Zienswijze doet).

En je hebt gelijk dat voornamelijk mede-moslims het slachtoffer zijn van terrorisme. Zoals een expert al zei: veel Amerikanen/westerlingen begrijpen niet dat deze oorlog voornamelijk een islamitische aangelegenheid is, deze oorlog wordt dan ook door verschillende facties in de islamitische wereld uitgevochten in 20 verschillende islamitische landen.

Terreur in Londen, Madrid en de VS is omdat deze landen zich hebben gemengd in de interne aangelegenheden van de islamitische wereld.
pi_85843984
quote:

[..]

[..]

Jawel, want een moskee is een heiligdom van een Arabische godsdienst die haar roots in S-A heeft.
[..]

. Mooi zo, dus eigenlijk ben je ook een beetje voor mijn plan aangezien je ook een kerk in S-A wil. Voor mijn part hoeft het niet een kerk om per se te bidden, maar eerder een kerk om de onderlinge dialoog te bevorderen.
[..]

[..]

Men wil m.b.v. die moskee de tolerantie tussen godsdiensten onderling bevorderen, dan is het logisch dat in S-A een kerk/Amerikaans cultureel centrum gebouwd zou worden.
[..]

In 2006 is er nog toestemming gegeven om een Griekse moskee te bouwen. http://en.wikipedia.org/w(...)nt_Muslims_in_Greece
De weerstand tegen de bouw van dat centrum is een indicator voor de onwetendheid (domheid) van de Amerikaan.
pi_85844052
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:55 schreef boyv het volgende:

[..]

De weerstand tegen de bouw van dat centrum is een indicator voor de onwetendheid (domheid) van de uiterst rechtse/conservatieve Amerikaan.
Het type Amerikaan dat nog steeds denkt dat Reagan een held is.
pi_85844270
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:45 schreef Zith het volgende:

[..]

En het Christendom heeft zijn roots in New York en het is een amerikaanse godsdienst?

Je fallacies zijn echt vermakelijk :D
Lezen: ik zei / Amerikaanse culturueel centrum.
pi_85844311
Ik snap die vergelijkingen met andere landen nooit zo...
Dat heeft toch niets met dit project te maken.
pi_85844376
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Lezen: ik zei / Amerikaanse culturueel centrum.
De meest jonge cultuur van allen eist alleenrecht en de nummer één plek. Wat een rechtvaardig.

Die Amerikaans culturele centrums heb je trouwens al over de hele wereld, en dat wordt ook maar getolereerd :P

pi_85844451
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

:') ___!!

Ik bied juist een alternatief zodat Wilders' opkomst ingedamd wordt, wat ik ook in 1 van mijn posts gezegd heb.

Door wederzijdse tolerantie te promoten en dialoog te bevorderen, moeten beide culturen (Westerse culturen en islamitische culturen) openstaan voor elkaars cultuur. MOskee nabij 9/11? Prima ^O^ Tegelijkertijd een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka om ook daar de de tolerantie en dialoog te bevorderen. Op deze manier heeft Wilders niets te zeggen, omdat er sprake is van wederzijdsetolerantie en het openstaan voor beide culturen om de andere cultuur een plek te geven in "eigen" grondgebied.
pi_85844495
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:04 schreef boyv het volgende:

[..]

De meest jonge cultuur van allen eist alleenrecht en de nummer één plek. Wat een rechtvaardig.

Die Amerikaans culturele centrums heb je trouwens al over de hele wereld, en dat wordt ook maar getolereerd

[ afbeelding ]
Onzin. Er zijn nog altijd een heel stuk minder slachtoffers onder Amerika gevallen dan onder het christendom en de islam. Ken je geschiedenis.
pi_85844584
quote:

[..]

Dit is een internationale issue geworden. Een moskee op een "normale" plek is geen enkel probleem in de VS. De moskee op de plek nabij 9/11 roept echter wel veel weerstand op in binnen- en buitenland.
Leuk dat het een internationale issue is geworden maar het buitenland heeft niets met de VS te maken en moet zich er dus ook niet mee bemoeien.

quote:
Het doel van deze moskee is de dialoog bevorderen, wat een prima plan is ^O^ Wil je wederzijds de dialoog bevorderen, dan kan je ook een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka bouwen om ook op de plek van de andere cultuur de wederzijds dialoog te bevorderen.
Er is al een dialoog gaande, het Vaticaan probeert al een tijdje een kerk te bouwen in Saoedi-Arabië, ik weet ook niet hoe ver de gesprekken zijn gevorderd en wat de Saoedische koning heeft beloofd aan de paus. Ik heb me niet verdiept in deze zaak. Wat wel duidelijk is is dat de Amerikaanse moslims het recht hebben een islamitisch cultureel centrum te bouwen op die plek, ze worden gesteund door de burgemeester van New York en Obama en dit heeft verder niets te maken met de internationale dialoog tussen verschillende geloven.

quote:
:') De islamitische profeet was een Arabier, maar de religie leert juist dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen Arabieren en niet-Arabieren, blank of zwart etc. Je kunt jezelf als moslim alleen van elkaar onderscheiden in de mate van hoe gelovig en praktiserend je bent.

quote:
Mooi zo, dus eigenlijk ben je ook een beetje voor mijn plan aangezien je ook een kerk in S-A wil. Voor mijn part hoeft het niet een kerk om per se te bidden, maar eerder een kerk om de onderlinge dialoog te bevorderen.
Ik ben alleen voor een kerk mits Saoedische christenen die inwoners van Saoedi-Arabië zijn een kerk willen bouwen en niet omdat het Westen of andere buitenstaanders dit verlangen.

quote:
Wtf is een Amerikaans cultureel centrum? McDonalds? Dat kun je ook vinden in Saoedi-Arabië hoor. :') De Amerikanen hebben zelfs een eigen stad in Saoedi-Arabië waar niet-Amerikanen niet welkom zijn.

quote:
Nee dat is niet logisch. Men wil de tolerantie tussen godsdiensten IN DE VS bevorderen. Jij maakt hier een internationale issue van wat niet het geval is. De internationale dialoog tussen godsdiensten waaraan verschillende islamitische geestelijken en de paus aan deelnemen staat los hiervan.

quote:
LEES DIT EENS: "However, both commitments continued to remain dead letters by 2010."

:')

@ Eenieder die dit leest: nu weten jullie dat er ook geen moskeeën in Griekenland te vinden zijn. Ze zijn blijkbaar even achterlijk als de Saoedi's. :')
pi_85844697
Als het aan Wilders ligt klaagt hij nog over moslims als er geen enkele meer leeft, zo'n idealist is van z'n leven niet meer te overtuigen.

En daar zullen veel stemmers nog spijt van krijgen als hij ooit echt aan de macht komt; Als ze eindelijk merken dat hij niet open staat voor de mening van anderen, zelfs niet van z'n stemmers, maar slechts een middeleeuws ideaal wil bewerkstelligen, dat ingaat tegen alles wat ik ooit heb geleerd in en van dit land.
pi_85844700
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:52 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Zienswijze zegt steeds dat Saoedi-Arabië het kloppende hart van de islam is wat onzin is. De islam heeft haar roots in dat gebied, dat klopt maar de tijden zijn veranderd. Saoedi-Arabië is nu een wahabitisch bolwerk, ze zijn hoogstens representatief voor de wahabitische moslims, net zoals protestanten niet door het Vaticaan worden vertegenwoordigd. Een sjiitische moslim uit Iran of Irak kan het bloed van een Saoedische wahabiet wel drinken en vice versa. Een beetje onzin dus om Saoedi-Arabië als de vertegenwoordiger van de enige echte islam af te schilderen (wat Zienswijze doet).
De roots van S-A zitten in de islam en de Koran ingepakken. Mohammed was een profeet uit S-A. Moslims gaan om Hadj naar Mekka en niet naar Teheran of Rabat. De Koran kan je het beste lezen in het Arabische, specifiek in het 7e eeuwse Arabisch. Moslims bidden richting Mekka en niet richt Damascus of Ankara. Etc. etc. :)

quote:
En je hebt gelijk dat voornamelijk mede-moslims het slachtoffer zijn van terrorisme. Zoals een expert al zei: veel Amerikanen/westerlingen begrijpen niet dat deze oorlog voornamelijk een islamitische aangelegenheid is, deze oorlog wordt dan ook door verschillende facties in de islamitische wereld uitgevochten in 20 verschillende islamitische landen.
Waarom protesteren er dan zo weinig Europese moslims tegen gelegenheden in Somalie, Sudan, Taliban etc. en wel als Amerika/Isreal iets doet? :)

quote:
Terreur in Londen, Madrid en de VS is omdat deze landen zich hebben gemengd in de interne aangelegenheden van de islamitische wereld.
Grappig. In Rusland, China, Thailand, India, Filipijnen, Kenia, Ethiopie, Uganda heb je ook islamitische terreuraanslagen. Grappig, omdat deze landen geen leger hebben in islamitische landen.
pi_85844801
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:59 schreef Dagonet het volgende:
Je kan veel van Amerikanen zeggen, maar hun grondwet staat in hun cultuur veel meer op #1 dan bij ons in NL. ^O^
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85844855
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:11 schreef Zienswijze het volgende:
Grappig. In Rusland, China, Thailand, India, Filipijnen, Kenia, Ethiopie, Uganda heb je ook islamitische terreuraanslagen. Grappig, omdat deze landen geen leger hebben in islamitische landen.
Maar wat wil dat zeggen? Helemaal niks.

Mensen vechten en doden overal ter wereld, soms om de meest domme of barbaarse ideëen.
pi_85845008
quote:

Wuut... :').
pi_85845161
quote:
De roots van S-A zitten in de islam en de Koran ingepakken. Mohammed was een profeet uit S-A. Moslims gaan om Hadj naar Mekka en niet naar Teheran of Rabat. De Koran kan je het beste lezen in het Arabische, specifiek in het 7e eeuwse Arabisch. Moslims bidden richting Mekka en niet richt Damascus of Ankara. Etc. etc. :)
S-A bestond niet toen de Koran geopenbaard werd. Het was toen ook geen theocratie met een monarch aan de macht. Dat moslims richting Mekka bidden heeft niet te maken met "Saoedie-Arabie", maar met het feit dat de Kaába (een significant gebouw, te maken met de profeten) daar ligt.

quote:
Waarom protesteren er dan zo weinig Europese moslims tegen gelegenheden in Somalie, Sudan, Taliban etc. en wel als Amerika/Isreal iets doet? :)
De 3 genoemde landen zijn voor hen een ver van mijn bed show. Europese moslims kunnen zich cultureel, religieus, maar ook linguistisch niet identificeren met de mensen aldaar.

quote:
Rusland bestaat uit talloze "staatjes" met minderheden die vechten voor hun onafhankelijkheid, de Islamitische minderheid is daar één van. Restanten van de Sovjet-Unie zou je kunnen zeggen. Rusland wil alleen niet verder uit elkaar vallen. Dus gaat het hard tegen hard. In Georgie zien we de uitkomst daarvan - daar komt geen moslim aan te pas. India heeft problemen met diverse minderheden. Zo zijn er aanslagen van hindoes op christenen, en vice versa. Ook zijn er aanslagen van hindoes op moslims en vice versa. Daarnaast is er nog het conflict met Pakistan, wat ook haar uitwerking heeft. China is een land die minderheden effectief de kop in drukt, zie Tibet. Uganda valt vanzelf uit elkaar, zie het Leger van de Heer, dat je dat zo bijzonder vindt is dus vreemd. Ethiopie en Kenia hebben last van de fallout van het Somalische anarchisme, bepaalde Islamitische bewegingen vinden het niet kosher dat Ethiopie en Kenia zich bemoeien met de onderlinge strijd in Somalie. Ik kan wel zo doorgaan....
Allah Al Watan Al Malik
pi_85845247
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn nog altijd een heel stuk minder slachtoffers onder Amerika gevallen dan onder het christendom en de islam. Ken je geschiedenis.
En hoelang bestaat Amerika?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85845337
quote:
Omdat niemand hier in dit land protesteert of demonstreert als er fundamentele zaken aan de kaak worden gesteld of een belangrijke anti-grondwet-wet wordt doorgedrukt. Een demonstratie hoeft in eerste instantie al geen indicator te zijn voor aan welke kant iemand staat.

Het zal voor een religieus iemand, ongeacht welke kant hij kiest, namelijk moeilijk te zijn om te protesteren tegen zowel de invasiemacht in het MO (die is immers afkomstig uit zijn (thuis)land) als tegen de daar wonende moslims met wie hij misschien een connectie heeft, of in ieder geval veel meer religieuze roots heeft. De hier wonende moslim is namelijk een persoon uit twee werelden, moslim uit het MO en Nederlander. Het is ook geen echte een kwestie van loyaliteit, maar wie is er uberhaupt voorstander van oorlog voeren? Dat.

quote:
Maar wat wil dat zeggen? Helemaal niks.

Mensen vechten en doden overal ter wereld, soms om de meest domme of barbaarse ideëen.
pi_85845944
quote:

[..]

Saoedi-Arabië bestond toen niet eens. 8)7 Zie, je begrijpt totaal niet waarover ik het had. Het land Saoedi-Arabië is naar hun koning Al-Saoed vernoemd. De Saoedische machthebbers hebben de wahabitische islam omarmd waardoor ze geen vertegenwoordiger meer zijn van de overige types islam. Moslims bezoeken Mekka alleen maar omdat het een v/d pilaren van hun religie is, niet omdat ze fans zijn van de huidige intolerante machthebbers van Saoedi-Arabië of omdat ze de intolerante islam van Saoedi-Arabië aanhangen.

quote:
Somalië > Soedan > Taliban.
Land > Land > Groepering.

Right. :')

Wat is dit nu weer voor reactie op mijn post? Wat hebben Europese moslims te maken met wat ik zei? De Europese moslims leven niet in de islamitische wereld, ik had het over een oorlog tussen verschillende facties in de islamitische wereld, een oorlog om de islam tussen gematigde en extremistische facties.

Amerika en Israël zijn buitenstaanders die telkens ingrijpen in de islamitische wereld, men protesteert tegen hun imperialistische trekjes.

quote:
Je vindt het alleen maar grappig omdat je er niks van bakt.

De aanslagen in Oeganda zijn door al-Shabaab opgeëist, je weet wel diezelfde groepering die in Somalië tegen buitenlandse troepen van de AU strijdt waaronder het leger van Oeganda.

Verder kun je wel al die landen opnoemen en de politieke situatie in die landen eenzijdig belichten, maar waar twee vechten hebben twee schuld, iedereen weet al hoe de Russen zich hebben misdragen tegenover de Tsjetsjenen, China > Oeigoeren & Tibetanen, India > Kashmir, Ethiopië heeft ingegrepen in Somalië samen met de VS, remember (?), en de aanslag in Kenia, bedoel je de aanslag gericht op de Amerikaanse ambassade (?) dat was namelijk een aanslag op de Amerikanen, Filipijnen en Thailand hebben beide misdaden tegen de islamitische bevolking begaan, Thailand heeft zelfs een groot gebied geannexeerd.
pi_85846004
het is geen moskee, het is een gemeenschappelijke gebedsruimte in een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn

niet op ground zero twee blokken naar beneden op lower manhattan

in manhattan maken twee blokken een wereld van verschil

en FYI, heel de VS pzijn gebouwd op het massagraf van native americans

[ Bericht 8% gewijzigd door Manono op 29-08-2010 21:01:49 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_85846127
Zienswijze, ben je een aanhanger van Huntington's Clash of civilizations? Jij somt een heel rijtje landen op en gooit alle moslims en alle conflicten waarbij ze betrokken zijn op een hoopje omdat je hen als agressors wilt afschilderen.

Heb je op de map gekeken en opgemerkt dat de islamitische wereld in het midden van al die verschillende beschavingen van Huntington is? Als we Huntington geloven dan is er dus een conflict gaande tussen de islamitische beschaving en het Westen, tussen de islamitische beschaving en de hindoe beschaving etc.

Maar hoe noem je de oorlog tussen India en China dan, als jij als hindoe zogenaamd vredelievend bent en de moslims niet? :') Dat zal vast ook met de geografische ligging te maken hebben en de Clash of civilizations en niet met hoe agressief de moslims en hoe vredelievend de hindoes wel niet zijn.

[ Bericht 67% gewijzigd door Martin73 op 29-08-2010 20:50:30 ]
pi_85846474
quote:

[..]

edit: beetje heel erg offtopic dus zie maar of je het leest :P

Ik reken niet in slachtoffers als ik een cultuur moet beoordelen. Er zijn te veel verschillende factoren om het aantal slachtoffers als indicator te gebruiken voor wat zogenaamd een goede cultuur is. Zolang de wereld gezond blijft zullen er mensen geboren blijven worden, zal zo'n onderlingen strijd niet zoveel uitmaken. Daarentegen kan impact op de wereld en ons leefsysteem kan blijvend zijn, zeker in deze tijd van industrie. Ik ken geen land dat zoveel heeft bijgedragen aan het indirect aanvallen van onze leefomgeving. Atoombom anyone?

Een 'gemilitariseerde' federatie zoals de VS heeft namelijk naast zijn dagelijkse portie slachtoffers ook een ander onzichtbaar en veel fundamenteler probleem, het gebruik van niet bij te houden hoeveelheden waardevolle natuurlijke grondstoffen, die zonder er ook maar twee keer over na te denken worden afgeschoten en gedropt in de vorm van zeer (zowel voor de mens als ecologische) schadelijke chemicaliën, allemaal gemaakt om anderen te doden en ontworpen zodat het nooit meer in de levensspan van onze planeet hergebruikt kan worden. Grondstoffen die gebruikt zouden kunnen worden om mensen te helpen.

Vanzelfsprekend is dan ook dat de benodigde grondstoffen worden verkregen door druk via het militaire apparaat, soms zelf enkel door de inmenging daarvan als het land van herkomst zijn grondstoffen niet af wil staan. Zo'n vicieuze cirkel moet verbroken worden en stabiliteit moet weer heersen wil zo'n land vooruitgang boeken en niet het onderspit delven.

Gaat ook op voor andere industriële en militaire grootmachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door boyv op 29-08-2010 20:52:54 ]
pi_85848097
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

9/11 en New York is het kloppende hart van Amerika. S-A is het kloppende hart van de islam. Wil je een moskee in het kloppende hart van Amerika bouwen, prima als het voor het bevorderen van de dialoog gebruikt wordt ( ^O^ ), bouw dan tegelijkertijd een kerk in het kloppende hart van S-A/de islam. Op deze manier accepeteren elk van deze 2 culturen een heiligdom van een andere cultuur in zijn midden. Een betere vorm van acceptatie en tolerantie is toch niet te bedenken? :) En op deze manier bevorder je de dialoog.
[..]

Syrie en Oman hebben niks met de roots van de islam te maken, deze landen zijn enkel in de loop der tijd geislamiseerd. S-A is het kloppende hart van de islam (net zoals New York het kloppende hart van Amerika is). Wil je tolerantie bevorderen, zal je ook kerken en synanogen in S-A moeten toestaan, want in elke andere landen op de wereld van de overige godsdiensten zijn wel de bouw van moskeeen toegestaan.
^O^
Het spel moet gewoon eerlijker gespeeld worden.
Soms is het gewoon erg hypocriet.

Wilders zijn ze dan zo tegen.
Maar in SA is geen vrijheid van geloof?
En dat is doodnormaal 8)7 ,in het Moslim land van de wereld..

Gelijke behandeling lijkt me best gezellig dan.
Maar daar zijn ze bij sommige geloven/culturen niet zo goed in.BV Positie van de vrouw.
pi_85848465
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

SA is het "Moslim land van de wereld".. :')_!

Geert Wilders aanbidden is bad for your brain, m'kay?
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:17:48 #210
66444 Lord_Vetinari
pi_85848563
quote:

[..]

^O^

Maar daar zijn ze bij sommige geloven/culturen niet zo goed in.BV Positie van de vrouw.
Aha. Logica van de PVV: Omdat ze in een ander deel van de wereld onder een ander geloof niet tolerant zijn, gaan wij ons verlagen tot hetzelfde niveau, door ook niet tolerant te zijn en bewijzen zo dat we een hogere beschavingsgraad hebben.

Jaaaaaa ja. Nee, helemaal duidelijk en logisch, natuurlijk :|W
pi_85848581
quote:

[..]

^O^

Waarom zou je een ander land betrekken bij iets wat gewoon een nationale, eigenlijk slechts een opgeblazen regionale, kwestie is?

Wat een gedoe, wees gewoon consequent, geef aan waar je als land voor staat (vrijheid is toch hét woord van de VS?) en verspreid dat door dat in het hart te sluiten en eigen te maken, er is geen beter voorbeeld. Zelfs al financierde SA dit gebouw volledig is het totaal niet relevant om het bij deze discussie te betrekken, laat staan ze tot een dialoog willen dwingen. Het is de VS (New York eigenlijk zelfs) die ter sprake komt, de vinger naar een ander wijzen kan iedereen wel.
pi_85850178
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:16 schreef Poncke_Princen het volgende:

[..]

SA is het "Moslim land van de wereld".. :')_!

Geert Wilders aanbidden is bad for your brain, m'kay?
The kingdom is sometimes called "The Land of the Two Holy Mosques" in reference to Mecca and Medina, the two holiest places in Islam.

Die moslims staan er dus voor een groot deel achter dat er daar geen vrijheid van geloof is.
Zie ze er nog niet massaal tegen demonstreren.
Zelf ben ik wel voor vrijheid om je geloof vreedzaam te beoefenen.

"Geert Wilders aanbidden is bad for your brain, m'kay?"
Tegen vrijheid van geloof zijn waar ook ter wereld lijkt me een slechte gedachte ja.
Of dat nou Wilders is of een ieder ander.
Maar met twee maten meten is wel zo makkelijk.
pi_85850568
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Aha. Logica van de PVV: Omdat ze in een ander deel van de wereld onder een ander geloof niet tolerant zijn, gaan wij ons verlagen tot hetzelfde niveau, door ook niet tolerant te zijn en bewijzen zo dat we een hogere beschavingsgraad hebben.

Jaaaaaa ja. Nee, helemaal duidelijk en logisch, natuurlijk :|W
Best logisch ja.

Actie-reactie is eigenlijk de derde wet van Newton in twee woorden. Isaac zegt in zijn derde wet dat elke actie zorgt voor een even grote reactie die precies het tegenovergestelde is van de actie.

Wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben.Maar de actie is verklaarbaar ja.
En de logica van de PVV is mijn logica niet hoor.
Heb ik meer met Newton ofzo.
pi_85850849
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:47 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens :Y

De mens is was een volk, en kan veel meer bereiken door elkaar te helpen, door weer één volk te worden, dan door elkaar te bestrijden. Iedereen wil immers gewoon gelukkig zijn, ongeacht waar je vandaan komt.
Lijkt me leuk als we dat dan ook van alle kanten proberen.
Daar heb je toch wel wat tolerantie bij nodig lijkt me.
pi_85851257
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:36 schreef Manono het volgende:
het is geen moskee, het is een gemeenschappelijke gebedsruimte in een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn
Echt dat is zo'n onzinverhaal. :') Een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn. Nou ik ga gelijk als niet-moslim een islamitisch buurtcentrum bezoeken!!!!!!!
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:00:33 #216
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85851345
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Echt dat is zo'n onzinverhaal. :') Een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn. Nou ik ga gelijk als niet-moslim een islamitisch buurtcentrum bezoeken!!!!!!!
Ik weet niet maar dan ben je gewoon welkom hor, niks onzinnigs aan.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 22:01:28 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85851415
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:36 schreef Manono het volgende:

en FYI, heel de VS pzijn gebouwd op het massagraf van native americans
ook niet echt waar natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 22:05:33 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85851689
quote:
hoeveel islamitische slaven waren native American denk je?
pi_85851709
quote:

[..]

Ja dat kan.
pi_85851867
quote:

[..]

Precies. En omdat je ook een hok verderop in het gebouw een kopje thee kunt drinken is het geen moskee alleen, maar multifunctioneel instituut/whatever.

Dat soort smoesjes verzonnen we 100 jaar gelden ook. Toen geloofde men dat nog.
pi_85851878
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:53 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Lijkt me leuk als we dat dan ook van alle kanten proberen.
Daar heb je toch wel wat tolerantie bij nodig lijkt me.
En als die er niet is, zal toch iemand de eerste stap moeten doen en het goede voorbeeld geven, opdat anderen daarvan kunnen leren.
pi_85851911
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoeveel islamitische slaven waren native American denk je?
Ik heb het daar niet over? Sjeez... Lees de shizzle.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 22:09:10 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85851929
al was het een moskee

lekker belangrijk
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 22:09:46 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85851983
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het daar niet over? Sjeez... Lees de shizzle.
ik toch wel jonge!

quote me dan ook niet
pi_85852015
Gast, het was een zijdelingse, maar ietwat relevante opmerking, gozer.
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 22:13:14 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85852236
nee gek

anyways, voor mijn part bouwens ze een moskee OP ground zero
zolang ze aan alle regeltjes voldoen zal het me echt mijn reet roesten

en een Nederlandse politicus heeft er niets mee te maken
pi_85852330
quote:

[..]

Waar tel je de miljoenen indianen dan bij op, bij het Christendom of bij Amerika?

Wat is dit nou voor idiote pissing contest, welke ideologie heeft de meeste slachtoffers gemaakt? Vooral als het gevolgd wordt door het creëren van weer een nieuwe ideologie, die even intolerant tegenover andersdenkenden is als al haar voorgangers, en op zijn beurt slachtoffers gaat maken?
pleased to meet you
pi_85852467
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar tel je de miljoenen indianen dan bij op, bij het Christendom of bij Amerika?
Nu je het toch erover hebt: veel mensen weten niet dat we het over min. 15 miljoen en max. 100 miljoen dode Indianen hebben. The American Holocaust.
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:16:54 #230
273119 BeSimple
or die trying!
pi_85852487
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor idiote pissing contest, welke ideologie heeft de meeste slachtoffers gemaakt? Vooral als het gevolgd wordt door het creëren van weer een nieuwe ideologie, die even intolerant tegenover andersdenkenden is als al haar voorgangers, en op zijn beurt slachtoffers gaat maken?
Laten we het stellen dat zoiezo elke ideologie buiten proportioneel veel slachtoffers heeft gemaakt ;-)
Laat me met rust!
pi_85852532
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:00 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ik weet niet maar dan ben je gewoon welkom hor, niks onzinnigs aan.
Ja precies. Zo zijn de lokale bejaarden ook welkom in de discotheek op vrijdagavond. Zo raar dat ze maar niet komen!!! En dan zeuren over geluidsoverlast maar zelf nooit komen :N
pi_85852537
quote:

[..]

Hey je hoeft er niet heen te gaan. Je zit nu gewoon om niks te zeiken.
pi_85852575
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ja precies. Zo zijn de lokale bejaarden ook welkom in de discotheek op vrijdagavond. Zo raar dat ze maar niet komen!!! En dan zeuren over geluidsoverlast maar zelf nooit komen :N
Totaal niet relevant. Die moslims veroorzaken geen overlast. Genoeg moskeeën in Manhattan die dat bewezen hebben.
pi_85852624
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:16 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Laten we het stellen dat zoiezo elke ideologie buiten proportioneel veel slachtoffers heeft gemaakt ;-)
Neen, laten we zeggen dat mensen overal ter wereld in elke tijdsperiode dood en verderf hebben gezaaid.
Dat heeft niets met ideologieën te maken.
pi_85852753
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef waht het volgende:

[..]

Nee het is gewoon een lulverhaal. Als je een islamitisch centrum bouwt dan komen er... tada.. moslims. Allemaal prima maar hang dan niet die kutsmoes op dat niet-moslims ook welkom zijn en het voor verbroedering is. Zo'n centrum zorgt voor seggegratie, zoals religies per definitie doen.
pi_85852754
Ok ok.
De Islam is een harstikke "modern" vreedzaam geloof.
Waar iedereen gelijk behandeld wordt.
Ze staan bekend om hun hoge tolerantie grens.
Islam staat voor vrede en vrijheid.
Je hebt binnen de Islam de vrijheid om voor een ander geloof te kiezen.

Islam kan me er helemaal in vinden..
pi_85852978
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Nee het is gewoon een lulverhaal. Als je een islamitisch centrum bouwt dan komen er... tada.. moslims. Allemaal prima maar hang dan niet die kutsmoes op dat niet-moslims ook welkom zijn en het voor verbroedering is. Zo'n centrum zorgt voor seggegratie, zoals religies per definitie doen.
Prima. Net zoals alle andere groepen in New York doen dus.

Het mooie van New York is dat iedereen gedwongen wordt met elkaar om te gaan.
pi_85853114
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef waht het volgende:

[..]

Jij hebt er ook geen zak aan. Dus wat zit je te verdedigen dan?
Jezus, wat een stomme opmerking.
pi_85853164
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef MantaGSi het volgende:
Ok ok.

Als je 3x mocht schieten, zat je er al 5x naast.
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:28:28 #240
273119 BeSimple
or die trying!
pi_85853184
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:19 schreef waht het volgende:

[..]

Neen, laten we zeggen dat mensen overal ter wereld in elke tijdsperiode dood en verderf hebben gezaaid.
Dat heeft niets met ideologieën te maken.
Wel toevallig dat vrijwel elke genocide te maken heeft met ideologie. Ideologie die door leiders wordt gebruikt om het volk op te hitsen tegen een ander volk...
Laat me met rust!
pi_85853280
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Jij hebt er ook geen zak aan. Dus wat zit je te verdedigen dan?
Jezus, wat een stomme opmerking.
Want ik moet overal wat aan hebben?

We leven in een vrij land, weet je nog? Niet in een Islamitische dictatuur. Als jij je mening aan anderen op wil leggen ga je maar lekker naar Saudi Arabië. :W
pi_85853396
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:28 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Wel toevallig dat vrijwel elke genocide te maken heeft met ideologie. Ideologie die door leiders wordt gebruikt om het volk op te hitsen tegen een ander volk...
quote:
ideo·lo·gie de; v -gieën het geheel vd beginselen, denkbeelden ve stelsel
Een ideologie is wat ons mens maakt. We hebben allemaal een ideologie, als we het allemaal hebben is het dus geen bepalende factor.
pi_85853476
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:25 schreef waht het volgende:

Het mooie van New York is dat iedereen gedwongen wordt met elkaar om te gaan.
Ook dat is weer zo'n lulverhaal. Wat wordt iedereen gedwongen met elkaar om te gaan daar? Integendeel zelfs, minder dan hier hoor.
pi_85853565
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:32 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ook dat is weer zo'n lulverhaal. Wat wordt iedereen gedwongen met elkaar om te gaan daar? Integendeel zelfs, minder dan hier hoor.
Ah, je bent duidelijk nog nooit buiten Nederland geweest.

Maar goed, ga er eens kijken. Misschien ook eens naar een moslimland gaan? Of ben je daar te bang voor?
pi_85853639
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:29 schreef waht het volgende:

[..]

Want ik moet overal wat aan hebben?

Neuh, maar dan moet je niet zulke domme opmerkingen maken naar anderen als voor jouw dezelfde condities gelden.
pi_85853652
quote:

[..]

Hangt af van de manier waarop je zoiets interpreteert. Als dit bij jou per definitie zorgt voor 'seggregatie', dan ligt het probleem bij jou. Een moslim wordt niet gebakken in een fabriek, maar groeit ook gewoon op als mens (echt!) en kan dus net zo goed op verbroedering uit zijn, zoals wie dan ook, ongeacht afkomst.

Het woord dat je zoekt is trouwens polarisatie.
pi_85853669
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:33 schreef waht het volgende:

[..]

Ah, je bent duidelijk nog nooit buiten Nederland geweest.
Ja dat zal het zijn. Jij daar in tegen bent een regelmatige NY bezoeker, dat is overduidelijk.
quote:
Maar goed, ga er eens kijken. Misschien ook eens naar een moslimland gaan? Of ben je daar te bang voor?
Nee ben ik ook nog nooooit geweest. Ik kom niet verder dan Drenthe. Ik ben te bang daarvoor.
pi_85853706
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:35 schreef boyv het volgende:

[..]

Hangt af van de manier waarop je zoiets interpreteert. Als dit bij jou per definitie zorgt voor 'seggregatie', dan ligt het probleem bij jou. Een moslim wordt niet gebakken in een fabriek, maar groeit ook gewoon op als mens (echt!) en kan dus net zo goed op verbroedering uit zijn, zoals wie dan ook, ongeacht afkomst.

Het woord dat je zoekt is trouwens polarisatie.
Nee ik bedoelde segegratie.
pi_85853716
Laat het ding er maar komen hoor.
Zolang ze de vrijheid maar hebben om dit er naast te bouwen.

Of zou dat ongepast zijn omdat dat ,toch wel gevoelig ligt?
pi_85853854
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef MantaGSi het volgende:
Ok ok.

Als je het er niet mee eens bent, ben je vrij om geloven wat je maar wilt, of juist niet ^O^

Neemt niet weg dat je een religie met miljoenen misschien wel miljarden aanhangers zo maar ff kunt overtuigen dat het beter kan, laat staan ze buiten te sluiten tot ze dat zijn. Als je echt verandering wilt zien en gelijke vrijheid wilt of wat voor wereldverbeterend idee dan ook, ga je zelf die verandering worden en belichaam je die elke dag van je leven. Door mensen lastig te vallen met regels en dingen op te dringen zullen ze alleen maar verder van je af gaan staan en voor een averechts effect zorgen. Door mensen hun eigen keuzes te laten maken zul je echter veel meer zielen winnen, uiteindelijk namelijk die van iedereen!
pi_85854050
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:36 schreef MantaGSi het volgende:
Laat het ding er maar komen hoor.
Zolang ze de vrijheid maar hebben om dit er naast te bouwen.
[ afbeelding ]
Of zou dat ongepast zijn omdat dat ,toch wel gevoelig ligt?
Nee, ik denk eerder dat het niet binnen de gemeenteplannen past om een slachterij midden in Manhattan te plaatsen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85854123
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik denk eerder dat het niet binnen de gemeenteplannen past om een slachterij midden in Manhattan te plaatsen.
Daar moet je eerst die plannen voor kennen. Anders is het zo zinloos met een dergelijke reactie te komen he?
pi_85854152
quote:

[..]

Nee geen lulverhaal maar de waarheid. Het gebouw heeft naast de gebedsruimte ook een auditorium, theater, zwembad, basketbalveld, bibliotheek en nog veel meer. Het is juist de bedoeling dat veel niet-moslims het gebouw bezoeken waar ze moslims kunnen ontmoeten. Als het alleen maar een moskee was dan zouden minder niet-moslims het bezoeken.
pi_85854425
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:45 schreef Cordoba het volgende:

[..]

Nee geen lulverhaal maar de waarheid. Het gebouw heeft naast de gebedsruimte ook een auditorium, theater, zwembad, basketbalveld, bibliotheek en nog veel meer. Het is juist de bedoeling dat veel niet-moslims het gebouw bezoeken waar ze moslims kunnen ontmoeten. Als het alleen maar een moskee was dan zouden minder niet-moslims het bezoeken.
Misschien moeten die moslims zichzelf eens aansporen op straat zich te mengen tussen het normale leven. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap: men ontmoet elkaar en ze integreren in hun leefomgeving.

Of is dat laatste juist niet de bedoeling? Moeten ze zich afzijdig houden en verstoppen en moeten wij ze maar opzoeken in hun schuilplaatsen?
pi_85854500
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:50 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Misschien moeten die moslims zichzelf eens aansporen op straat zich te mengen tussen het normale leven. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap: men ontmoet elkaar en ze integreren in hun leefomgeving.
Zodat jij hen hangjeugd kunt noemen zeker, loltroll.
pi_85854585
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:44 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Daar moet je eerst die plannen voor kennen. Anders is het zo zinloos met een dergelijke reactie te komen he?
Ik hoef niet de plannen te kennen om te weten dat een varkensslachterij daar niet mogelijk is.

Algemene kennis zeg maar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85854606
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:51 schreef Cordoba het volgende:

[..]

Zodat jij hen hangjeugd kunt noemen zeker, loltroll.
Bah, wat een vooroordeel weer.
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert als moslim zijnde. Hadden we veel meer aan gehad. Helaas is het telkens hetzelfde liedje.
pi_85854649
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik hoef niet de plannen te kennen om te weten dat een varkensslachterij daar niet mogelijk is.

Algemene kennis zeg maar.
Daar weet je helemaal niets van. "Denken" is prima, maar ga het niet verkondigen als feit.
pi_85854751
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:54 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Daar weet je helemaal niets van. "Denken" is prima, maar ga het niet verkondigen als feit.
Een beetje zoals jij in elk topic doet bedoel je?

Overigens zei ik toch echt:

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ga maar lekker iemand anders lastig vallen met je getroll.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85854796
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:53 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Bah, wat een vooroordeel weer.
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert als moslim zijnde. Hadden we veel meer aan gehad. Helaas is het telkens hetzelfde liedje.
Je wilt dat ik inhoudelijk reageer op jouw reactie terwijl je zelf met allerlei vooroordelen komt. :')

De moslims zijn heus niet de enige groep in de VS met een cultureel centrum. Sterker nog, ze baseren dit gebouw op een Joods cultureel centrum vlakbij waar dit islamitisch cultureel centrum komt te staan.
pi_85854890
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een beetje zoals jij in elk topic doet bedoel je?

Overigens zei ik toch echt:
[..]

Ga maar lekker iemand anders lastig vallen met je getroll.
Wat een troll ben je toch ook he? Eerst aangeven dat je het denkt, daarna zeggen dat het niet mogelijk is.
En nu ga je weer draaien.

... Oh, u is Mutant. Nu zie ik het. Laat maar dan :')
pi_85854953
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Wat een troll ben je toch ook he? Eerst aangeven dat je het denkt, daarna zeggen dat het niet mogelijk is.
En nu ga je weer draaien.

... Oh, u is Mutant. Nu zie ik het. Laat maar dan :')
Lezen is niet je sterkste kant. Voor mijzelf weet ik dat inderdaad. Maar goed, jammer he dat je zo uitermate faalt in het lezen van berichten. Misschien moet je nog snel een kloontje aanmaken alvorens je gebanned wordt. Je was altijd al zo'n helder licht, dat je het niet afkon met 1 useraccount.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85854995
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:56 schreef Cordoba het volgende:

[..]

Je wilt dat ik inhoudelijk reageer op jouw reactie terwijl je zelf met allerlei vooroordelen komt. :')

De moslims zijn heus niet de enige groep in de VS met een cultureel centrum. Sterker nog, ze baseren dit gebouw op een Joods cultureel centrum vlakbij waar dit islamitisch cultureel centrum komt te staan.
Boeie. Er staan er al zat daar als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
Dus volgende argument graag. Dit is niks.
pi_85855071
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste kant. Voor mijzelf weet ik dat inderdaad. Maar goed, jammer he dat je zo uitermate faalt in het lezen van berichten.
Hoppa. Logica to the rescue:
Denken is niet gelijk aan weten. En daar begon je toch echt mee.
Nu mag jij weer.

quote:
Misschien moet je nog snel een kloontje aanmaken alvorens je gebanned wordt. Je was altijd al zo'n helder licht, dat je het niet afkon met 1 useraccount.
Ja! Daar isie weer! :')
Mutant en haar kloongezeur. Ik verwonderde me al dat het zo lang duurde.
pi_85855204
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:02 schreef Wijze_appel het volgende:
Denken is niet gelijk aan weten. En daar begon je toch echt mee.
Denken is een actie. Iets wat in je hoofd plaatsvindt. Dat kan ook een weten zijn. Je hersenen kunnen namelijk denken dat je iets weet. Ik weet het, het is moeilijk. Daarom zeggen sommige mensen ook "ik denk dat ik het weet". Dat is nog altijd niet strijdig.

quote:
Ja! Daar isie weer!
Mutant en haar kloongezeur. Ik verwonderde me al dat het zo lang duurde.
Moar frustration plz! Maar vertel eens, hoezo kloonde je? Was je vorige account zo lang gebanned dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85855217
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:00 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Boeie. Er staan er al zat daar
Bron? Je kan er vast 5 opnoemen.

quote:
als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
Genoeg moslims die dat gebouw wel zullen bezoeken, als de niet-moslims niet willen komen dan is dat jammer maar niet het einde v/d wereld.
pi_85855347
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:05 schreef Cordoba het volgende:

[..]

Bron? Je kan er vast 5 opnoemen.
http://maps.google.nl/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

quote:
Genoeg moslims die dat gebouw wel zullen bezoeken, als de niet-moslims niet willen komen dan is dat jammer maar niet het einde v/d wereld.
Ah, je helpt je eigen argument nu dus ook om zeep. Ill rest my case dan maar.
pi_85855423
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

http://maps.google.nl/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
[..]

Ah, je helpt je eigen argument nu dus ook om zeep. Ill rest my case dan maar.
Hoezo moet er uberhaupt een speciaal argument zijn om een privaat gebouw ergens neer te zetten. Volgens mij leven we niet in China.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85855427
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Denken is een actie. Iets wat in je hoofd plaatsvindt. Dat kan ook een weten zijn. Je hersenen kunnen namelijk denken dat je iets weet. Ik weet het, het is moeilijk. Daarom zeggen sommige mensen ook "ik denk dat ik het weet". Dat is nog altijd niet strijdig.
Denk te weten is niet weten. Maar goed, je niveau is nu iets wat te beperkt om daar dieper op in te gaan.

quote:
Moar frustration plz! Maar vertel eens, hoezo kloonde je? Was je vorige account zo lang gebanned dan?
Lol. Je moet toch beter je best doen.
pi_85855959
quote:

[..]

Boeie. Er staan er al zat daar als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
Meneer, zolang het bestemmingsplan van de stad er niks op tegen heeft kan er gezeurd worden zolang men wilt, maar het zal er niks aan veranderen dat het gewoon toegestaan is.

en

quote:
...Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
ik gebruik je eigen reactie even voor het gemak, scheelt typwerk

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:54 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 29-08-2010 23:25:37 ]
pi_85856055
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:20 schreef boyv het volgende:

[..]

Gast, zolang het bestemmingsplan van de stad er niks op tegen heeft kan er gezeurd worden zolang men wilt, maar het zal er niks aan veranderen dat het gewoon toegestaan is.
Absoluut. Dat bestrijd ik ook niet.
Alleen de aangehaalde argumenten zijn van het gehalte prullenbak. That's all.

En "gast" klinkt neerbuigend. Nergens voor nodig.
pi_85856184
Zolang je argumentatie tegen anderen gebruikt die net zogoed tegen jouw standpunt gebruikt kan worden als voor, a la draaikontpolitiek, dan gast ja.

edit: ik heb er meneer van gemaakt, uitermate beleeft niet :+
pi_85856277
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:25 schreef boyv het volgende:
Zolang je argumentatie tegen anderen gebruikt die net zogoed tegen jouw standpunt gebruikt kan worden als voor, a la draaikontpolitiek, dan gast ja.

edit: ik heb er meneer van gemaakt, goed voorbeeld geef ik he :+
Ik heb geen argumenten tegen de bouw van de moskee. Enkel tegen de argumenten die ervoor zijn. Simpelweg omdat ze zo azijnerig zijn. Gaat nergens over. Ze kunnen net zo goed zeggen dat die moskee er komt omdat dan aan de dakreling van die mooie vliegertjes vastgebonden kunnen worden. Gaat ook nergens over.

pi_85856579
quote:

[..]

er komt dan ook geen moskee daar en er zijn geen plannen voor een moskee :6
pi_85856728
en als de verantwoordelijke mensen voor de komende nieuwbouw op ground cero een beetje hadden opgeschoten stond er allang een nieuw wtc achtig iets en was de hele buurt daar minder verpauperd dan het nu is.
pi_85856772
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik heb geen argumenten tegen de bouw van de moskee. Enkel tegen de argumenten die ervoor zijn. Simpelweg omdat ze zo azijnerig zijn. Gaat nergens over. Ze kunnen net zo goed zeggen dat die moskee er komt omdat dan aan de dakreling van die mooie vliegertjes vastgebonden kunnen worden. Gaat ook nergens over.

Om even inhoudelijk te reageren:

Al was het omdat er zo'n mooie reling is, boeiend. Wat beweegt iemand om zich druk te maken om zoiets als een religieus / cultureel gebouw, waar hij zelf helemaal niks 0,0000 mee te maken heeft of ooit mee te maken krijgt?

Beter wordt de aandacht van de wereld gevestigd op dingen die er wat meer toe doen dan zo'n plaatselijke gelegenheid.
pi_85856774
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:34 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

er komt dan ook geen moskee daar en er zijn geen plannen voor een moskee :6
Was al gepasseerd en op gereageerd. Dankzij jou draaien we in rondjes (maar misschien was dat ook je bedoeling)
pi_85856827
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:40 schreef boyv het volgende:

[..]

Om even inhoudelijk te reageren:

Al was het omdat er zo'n mooie reling is, boeiend. Wat beweegt iemand om zich druk te maken om zoiets als een religieus / cultureel gebouw, waar hij zelf helemaal niks 0,0000 mee te maken heeft of ooit mee te maken krijgt?
Weet ik veel.

Zal het nog even wat gedrukter uitleggen dan: Het ging om de argumenten voor de bouw ervan. Niet de bouw zelf.
Tenminste, als je het nog steeds over mijn reacties hebt.
pi_85856840
en er hoeven geen argumenten voor te zijn
zij hebben dat stuk land gekocht dus mogen ze er zolang ze zich aan milieu en bouw eisen houden doen wat ze willen
pi_85856848
quote:

[..]

het gaat om feiten

hoever jouw voorstellingsvermogen reikt betekent niets
Jusqu'ici tout va bien...
pi_85856957
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:42 schreef Mr.44 het volgende:
Nee... klopt... hoeft ook niet... maaaaar... die werden wel aangedragen en daar ging ik mee in discussie.

Als je zijdelings zelf een discussie wilt aangaan over andere zaken moet je mij niet quoten dan.
pi_85857015
quote:

[..]

Er komen anders ook Joden hoor .. juist ja, Joden !!

quote:
"We need this Islamic center to preach love and respect in contrast to those who preach hate and destruction," Rabbi Richard Jacobs of the Westchester Reform Temple in Scarsdale, N.Y., told reporters.

The rabbis said controversy surrounding the project, which will include a space for prayer, is rooted in intolerance against Muslims.
http://www.aolnews.com/na(...)zero-mosque/19582704
pleased to meet you
pi_85857103
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Er komen anders ook Joden hoor .. juist ja, Joden !!
[ afbeelding ]
[..]

http://www.aolnews.com/na(...)zero-mosque/19582704
Met 1 Rabbijn die de draad kwijt is een punt maken :')
pi_85857111
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:46 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee... klopt... hoeft ook niet... maaaaar... die werden wel aangedragen en daar ging ik mee in discussie.

Als je zijdelings zelf een discussie wilt aangaan over andere zaken moet je mij niet quoten dan.
en 1 van de redenen is dat de grond daar nu voor new york standaard erg goedkoop is
pi_85857408
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Met 1 Rabbijn die de draad kwijt is een punt maken :')
Te lui om te klikken en te lezen of kan je het gewoon niet ?
Quote uit een andere krant dan, hoef je niet te klikken
quote:
Rabbi Arthur Waskow, of the Philadelphia-based Shalom Center, joined about 30 other religious leaders and Jewish activists Thursday at the spot where the Cordoba Initiative hopes to build an Islamic center that will include a mosque, an athletic center, a culinary school and art studios. Waskow says the mosque will help people learn more about Islam.
http://www.huffingtonpost(...)gets-s_n_672997.html
pleased to meet you
pi_85857513
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Te lui om te klikken en te lezen of kan je het gewoon niet ?
Quote uit een andere krant dan, hoef je niet te klikken
[..]

http://www.huffingtonpost(...)gets-s_n_672997.html
Oh, 1 Rabbijn en 30 volgeling die de draad kwijt zijn.

Kom op zeg. Joden en moslims is water en vuur. Dit is gewoon kont kruiperij.
En normaal geef je zo af op Joden en Israël, en nu loop je ermee weg? Net zo discutabel als dit groepje van 31 man.
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:06:52 #287
316254 PleasureP
Gotta have you.
pi_85857604
quote:

Dat dus.
pi_85857846
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:04 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Oh, 1 Rabbijn en 30 volgeling die de draad kwijt zijn.

Kom op zeg. Joden en moslims is water en vuur. Dit is gewoon kont kruiperij.
En normaal geef je zo af op Joden en Israël, en nu loop je ermee weg? Net zo discutabel als dit groepje van 31 man.
Ja, want de draad is natuurlijk dat je elkaar moet gaan haten om het een of ander .. land, religie, ideologie, huidskleur, bedenk maar wat, er is altijd wel iets te vinden .. als je de ander niet haat terwijl het eigenlijk zo 'hoort' moet je wel gestoord zijn
pleased to meet you
pi_85858153
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, want de draad is natuurlijk dat je elkaar moet gaan haten om het een of ander .. land, religie, ideologie, huidskleur, bedenk maar wat, er is altijd wel iets te vinden .. als je de ander niet haat terwijl het eigenlijk zo 'hoort' moet je wel gestoord zijn
Douw jij na de oplevering van dat islam gebouw die Joden ff naar binnen? Gaan we zien wie er gelijk heeft.
pi_85858310
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:42 schreef Mr.44 het volgende:
zij hebben dat stuk land gekocht dus mogen ze er zolang ze zich aan milieu en bouw eisen houden doen wat ze willen
Nee. ze hebben het grootste recht om daar dat ding neer te zetten.
Maar roepen dat je het doet om de islam meer bij de westerse wereld te brengen.
En je krijgt dan zoveel kritiek.Ook uit de Islam zelf bijv.
Geloof dat volgens poll etc : zo n 60-65 % tegen is in NY.
En dan kan je zeggen dat zijn Maurice de Hond cijfertjes.
Maar blijkbaar speelt er wel iets ,want het is "wereld" nieuws.

Of dat de verschillende culturen/geloven meer bijelkaar brengt / meer tolerant maakt.
Dat betwijfel ik dan wel een beetje.
Zouden ze een gebaar kunnen maken en dat ding een stukje verderop kunnen bouwen.
Misschien voorkom je daar een hoop problemen mee.
Verder is het hele gebeuren wel erg opgeblazen ja.
pi_85858403
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:23 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Douw jij na de oplevering van dat islam gebouw die Joden ff naar binnen? Gaan we zien wie er gelijk heeft.
Ik zou nou echt niet weten waarom dat een probleem zou zijn .. als men in Jeruzalem gewoon samen kan werken in gemeenschappelijke centra, waarom zou dat dan in NY niet kunnen?
pleased to meet you
pi_85859844
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:23 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Bloomberg is ook een Jood. Wat nu?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85859867
Wilders' toespraak op 9/11 gaat de genadeklap zijn voor de geplande VVD/CDA/pvv coalitie. :Y
pi_85859898
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:04 schreef Wijze_appel het volgende:

Kom op zeg. Joden en moslims is water en vuur.
En Cohen was een moslimknuffelaar. Wat is het nou?????
pi_85860174
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Bloomberg is ook een Jood. Wat nu?
Gewoon doordrukken.
pi_85860178
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:46 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

En Cohen was een moslimknuffelaar. Wat is het nou?????
Waar heb ik dat gezegt?
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:37:32 #297
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_85860387
Dat dit topic het zo lang volhoudt :')
Sisco Certified
  † In Memoriam † maandag 30 augustus 2010 @ 08:14:12 #298
230491 Zith
pls tip
pi_85861541
Dat Wijze_appel zo succesvol trollt :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85861663
Als die bouwzuchtige moslims werkelijk een greintje hersens hadden en hun echte goede bedoelingen met handreiking en al lieten zien hadden ze al lang van de bouw afgezien na zoveel weerstand uit de samenleving.

Maarnee, een dikke provocerende vinger naar ieder zoals men gewend is van de meest intolerante doctrine die er is.

Kortom, het zijn sukkels met een enorme plaat voor de kop dat ze niet inzien dat ze bezig zijn om de haat te vergroten.
  † In Memoriam † maandag 30 augustus 2010 @ 08:40:35 #300
230491 Zith
pls tip
pi_85861844
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als die bouwzuchtige moslims werkelijk een greintje hersens hadden en hun echte goede bedoelingen met handreiking en al lieten zien hadden ze al lang van de bouw afgezien na zoveel weerstand uit de samenleving.

Maarnee, een dikke provocerende vinger naar ieder zoals men gewend is van de meest intolerante doctrine die er is.

Kortom, het zijn sukkels met een enorme plaat voor de kop dat ze niet inzien dat ze bezig zijn om de haat te vergroten.
Nou nou, meid. Men moet maar ingeven op de haat en dreiging? :o
pi_85861967
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Nou nou, meid. Men moet maar ingeven op de haat en dreiging? :o
Er moet niets knul maar enige fatsoen is zoals gewoonlijk ver te zoeken met je geliefde vredesbeweging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')