dat centrum komt er sowieso wel...quote:Op zondag 29 augustus 2010 05:22 schreef remlof het volgende:
Laat het lekker aan de New Yorkers. En als die zo tolerant zijn als de Nederlanders vroeger waren komt dat islamitisch cultureel centrum er gewoon.
Vroeger. Da's wel leuk want 't was ooit zo.quote:Op zondag 29 augustus 2010 05:22 schreef remlof het volgende:
Laat het lekker aan de New Yorkers. En als die zo tolerant zijn als de Nederlanders vroeger waren komt dat islamitisch cultureel centrum er gewoon.
Dat is er al, was er al.quote:Op zondag 29 augustus 2010 05:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat centrum komt er sowieso wel...
ehm?? ok...quote:
The New York City metropolitan area is home to the largest Jewish community outside Israel, and the city proper contains the largest Jewish community in the world.quote:Op zondag 29 augustus 2010 05:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Vroeger. Da's wel leuk want 't was ooit zo.
Denk dat de gemiddelde NY'er er minder problemen mee heeft dan de users in dit topic.
Er zijn er zelfs nog veel meer in de buurt, wat een broedplaats van terrorisme zegquote:
Tolerantie moet van beide kanten komen. En we moeten het samen met z'n allen oplossen: links, rechtss, pro-Wilders, anti-Wilders, moslims, christenenen, joden en alle andere gelovigen en atheisten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:39 schreef Monidique het volgende:
Behalve het feit dat Amerikaanse burgers en de New Yorkse-welstandscommissie weinig te maken hebben met wat wel en niet gebouwd wordt in een theocratische dictatuur aan de andere kant van de wereld, simpelweg briljant.
Er is een kant: de Amerikaanse burgers (geloof ik) die een cultureel centrum willen bouwen. Er is een kant: de New Yorkse welstandscommissie. Als de welstandscommissie zo... tolerant is om toestemming te geven daar er geen valide gronden zijn geen toestemming te geven, wat moet die... tolerantie van de andere kant zijn? Dat ze zich netjes aan de regels houden? Oh my, ik zie de controverse nu. Ik snap alleen nog niet helemaal wat Saoedi-Arabië ermee te maken heeft.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tolerantie moet van beide kanten komen. En we moeten het samen met z'n allen oplossen: links, rechtss, pro-Wilders, anti-Wilders, moslims, christenenen, joden en alle andere gelovigen en atheisten.
Mekka met New York vergelijkenquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan ook zeggen: laat die moskee maar komen, ondanks al die protesten. Tegelijkertijd open je een kerk of Amerikaanse cultureel centrum naast Mekka waarin tolerantie en dialoog tussen verschillende culturen wordt gepredikt. Dan heb je een win-win situatie: een moskee/islamitisch cultuur centrum in New York en een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka, waar beiden de dialoog tussen de culturen bevorderen.
Win-win situatie toch?
Ik heb het over een kerk naast Mekka. Het zou dus eerder moeten zijn dat kerken en andere niet-islamitische heiligdommen in S-A gebouwd morgen worden (in Italie mogen wel moskeeen gebouwd worden).quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:52 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Mekka met New York vergelijken
Eerst een moskee in het Vaticaan toelaten, daarna een kerk in Mekka.
Dit heeft er weinig mee te maken aangezien de islam zijn roots in S-A heeft en het een Arabische godsdienst is.quote:Kerken in andere islamitische landen zijn wel toegestaan:
Nee, dit probleem is niet een specifiek Amerikaans/New Yorks probleem; het is een internationaal probleem. Er zijn internationaal spanningen tussen verschillende culturen. Wil je dit aanpakken en de dialoog bevorderen, zal je dit internationaal moeten aanpakken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is een kant: de Amerikaanse burgers (geloof ik) die een cultureel centrum willen bouwen. Er is een kant: de New Yorkse welstandscommissie. Als de welstandscommissie zo... tolerant is om toestemming te geven daar er geen valide gronden zijn geen toestemming te geven, wat moet die... tolerantie van de andere kant zijn? Dat ze zich netjes aan de regels houden? Oh my, ik zie de controverse nu. Ik snap alleen nog niet helemaal wat Saoedi-Arabië ermee te maken heeft.
Nee nee want dan moeten ze open minded en tolerant zijn, en dan zal worden ingezien dat men nog steeds in een van de grootste leugens ooit gelooft.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
Je kan ook zeggen: laat die moskee maar komen, ondanks al die protesten. Tegelijkertijd open je een kerk of Amerikaanse cultureel centrum naast Mekka waarin tolerantie en dialoog tussen verschillende culturen wordt gepredikt. Dan heb je een win-win situatie: een moskee/islamitisch cultuur centrum in New York en een kerk/Amerikaans cultureel centrum naast Mekka, waar beiden de dialoog tussen de culturen bevorderen.
Win-win situatie toch?
Waarom wil je tolerantie laten afhangen van Saoedi-Arabië? Als zij intolerant blijven dan moeten alle moslims maar over een kam worden geschoren met Saoedi-Arabië? Zijn de Saoedi's de enige moslims?quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb het over een kerk naast Mekka. Het zou dus eerder moeten zijn dat kerken en andere niet-islamitische heiligdommen in S-A gebouwd morgen worden (in Italie mogen wel moskeeen gebouwd worden).
Tolerantie zal dus echt van 2 kanten moeten komen.Gebeurt dit niet, dan zullen de spanningen blijven toenemen zoals je nu ziet.
Dus? Er zijn genoeg kerken in Arabische landen te vinden. Zijn de Saoedi's de enige Arabieren?quote:Dit heeft er weinig mee te maken aangezien de islam zijn roots in S-A heeft en het een Arabische godsdienst is.
Tot nu toe laat het volk alles al jaren ogenschouwend toe, op wat zinloze protestacties en demonstraties na.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:59 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde Amerikaan reageert op een buitenlandse politicus die ze gaat vertellen dat ze grondwettelijke rechten opzij moeten schuiven omdat islam..
Je gaat niet in op mijn stuk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:10 schreef boyv het volgende:
[..]
Nee nee want dan moeten ze open minded en tolerant zijn, en dan zal worden ingezien dat men nog steeds in een van de grootste leugens ooit gelooft.
Omdat in S-A de islam is ontstaan. De islam heeft daar zijn roots.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:11 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Waarom wil je tolerantie laten afhangen van Saoedi-Arabië? Als zij intolerant blijven dan moeten alle moslims maar over een kam worden geschoren met Saoedi-Arabië? Zijn de Saoedi's de enige moslims?
Syrie en Oman hebben niks met de roots van de islam te maken, deze landen zijn enkel in de loop der tijd geislamiseerd. S-A is het kloppende hart van de islam (net zoals New York het kloppende hart van Amerika is). Wil je tolerantie bevorderen, zal je ook kerken en synanogen in S-A moeten toestaan, want in elke andere landen op de wereld van de overige godsdiensten zijn wel de bouw van moskeeen toegestaan.quote:Dus? Er zijn genoeg kerken in Arabische landen te vinden. Zijn de Saoedi's de enige Arabieren?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 05:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij bent het levende bewijs dat marokkaanse ramadan in nederland niet gezond is. ik hoop dat het met jouw paranoia vooral blijft bij denkbeelden. niets geks gaan doen he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |