S-A bestond niet toen de Koran geopenbaard werd. Het was toen ook geen theocratie met een monarch aan de macht. Dat moslims richting Mekka bidden heeft niet te maken met "Saoedie-Arabie", maar met het feit dat de Kaába (een significant gebouw, te maken met de profeten) daar ligt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:11 schreef Zienswijze het volgende:
De roots van S-A zitten in de islam en de Koran ingepakken. Mohammed was een profeet uit S-A. Moslims gaan om Hadj naar Mekka en niet naar Teheran of Rabat. De Koran kan je het beste lezen in het Arabische, specifiek in het 7e eeuwse Arabisch. Moslims bidden richting Mekka en niet richt Damascus of Ankara. Etc. etc.![]()
De 3 genoemde landen zijn voor hen een ver van mijn bed show. Europese moslims kunnen zich cultureel, religieus, maar ook linguistisch niet identificeren met de mensen aldaar.quote:Waarom protesteren er dan zo weinig Europese moslims tegen gelegenheden in Somalie, Sudan, Taliban etc. en wel als Amerika/Isreal iets doet?
Rusland bestaat uit talloze "staatjes" met minderheden die vechten voor hun onafhankelijkheid, de Islamitische minderheid is daar één van. Restanten van de Sovjet-Unie zou je kunnen zeggen. Rusland wil alleen niet verder uit elkaar vallen. Dus gaat het hard tegen hard. In Georgie zien we de uitkomst daarvan - daar komt geen moslim aan te pas. India heeft problemen met diverse minderheden. Zo zijn er aanslagen van hindoes op christenen, en vice versa. Ook zijn er aanslagen van hindoes op moslims en vice versa. Daarnaast is er nog het conflict met Pakistan, wat ook haar uitwerking heeft. China is een land die minderheden effectief de kop in drukt, zie Tibet. Uganda valt vanzelf uit elkaar, zie het Leger van de Heer, dat je dat zo bijzonder vindt is dus vreemd. Ethiopie en Kenia hebben last van de fallout van het Somalische anarchisme, bepaalde Islamitische bewegingen vinden het niet kosher dat Ethiopie en Kenia zich bemoeien met de onderlinge strijd in Somalie. Ik kan wel zo doorgaan....quote:Grappig. In Rusland, China, Thailand, India, Filipijnen, Kenia, Ethiopie, Uganda heb je ook islamitische terreuraanslagen. Grappig, omdat deze landen geen leger hebben in islamitische landen.
En hoelang bestaat Amerika?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn nog altijd een heel stuk minder slachtoffers onder Amerika gevallen dan onder het christendom en de islam. Ken je geschiedenis.
Omdat niemand hier in dit land protesteert of demonstreert als er fundamentele zaken aan de kaak worden gesteld of een belangrijke anti-grondwet-wet wordt doorgedrukt. Een demonstratie hoeft in eerste instantie al geen indicator te zijn voor aan welke kant iemand staat.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:11 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom protesteren er dan zo weinig Europese moslims tegen gelegenheden in Somalie, Sudan, Taliban etc. en wel als Amerika/Isreal iets doet?
Maar wat wil dat zeggen? Helemaal niks.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:11 schreef Zienswijze het volgende:
Grappig. In Rusland, China, Thailand, India, Filipijnen, Kenia, Ethiopie, Uganda heb je ook islamitische terreuraanslagen. Grappig, omdat deze landen geen leger hebben in islamitische landen.
Saoedi-Arabië bestond toen niet eens.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De roots van S-A zitten in de islam en de Koran ingepakken. Mohammed was een profeet uit S-A. Moslims gaan om Hadj naar Mekka en niet naar Teheran of Rabat. De Koran kan je het beste lezen in het Arabische, specifiek in het 7e eeuwse Arabisch. Moslims bidden richting Mekka en niet richt Damascus of Ankara. Etc. etc.![]()
Somalië > Soedan > Taliban.quote:Waarom protesteren er dan zo weinig Europese moslims tegen gelegenheden in Somalie, Sudan, Taliban etc. en wel als Amerika/Isreal iets doet?![]()
Je vindt het alleen maar grappig omdat je er niks van bakt.quote:Grappig. In Rusland, China, Thailand, India, Filipijnen, Kenia, Ethiopie, Uganda heb je ook islamitische terreuraanslagen. Grappig, omdat deze landen geen leger hebben in islamitische landen.
edit: beetje heel erg offtopic dus zie maar of je het leestquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn nog altijd een heel stuk minder slachtoffers onder Amerika gevallen dan onder het christendom en de islam. Ken je geschiedenis.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat in S-A de islam is ontstaan. De islam heeft daar zijn roots.
9/11 en New York is het kloppende hart van Amerika. S-A is het kloppende hart van de islam. Wil je een moskee in het kloppende hart van Amerika bouwen, prima als het voor het bevorderen van de dialoog gebruikt wordt (), bouw dan tegelijkertijd een kerk in het kloppende hart van S-A/de islam. Op deze manier accepeteren elk van deze 2 culturen een heiligdom van een andere cultuur in zijn midden. Een betere vorm van acceptatie en tolerantie is toch niet te bedenken?
En op deze manier bevorder je de dialoog.
[..]
Syrie en Oman hebben niks met de roots van de islam te maken, deze landen zijn enkel in de loop der tijd geislamiseerd. S-A is het kloppende hart van de islam (net zoals New York het kloppende hart van Amerika is). Wil je tolerantie bevorderen, zal je ook kerken en synanogen in S-A moeten toestaan, want in elke andere landen op de wereld van de overige godsdiensten zijn wel de bouw van moskeeen toegestaan.
SA is het "Moslim land van de wereld"..quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Wilders zijn ze dan zo tegen.
Maar in SA is geen vrijheid van geloof?
En dat is doodnormaal,in het Moslim land van de wereld..
Aha. Logica van de PVV: Omdat ze in een ander deel van de wereld onder een ander geloof niet tolerant zijn, gaan wij ons verlagen tot hetzelfde niveau, door ook niet tolerant te zijn en bewijzen zo dat we een hogere beschavingsgraad hebben.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
![]()
Het spel moet gewoon eerlijker gespeeld worden.
Soms is het gewoon erg hypocriet.
Gelijke behandeling lijkt me best gezellig dan.
Maar daar zijn ze bij sommige geloven/culturen niet zo goed in.BV Positie van de vrouw.
Waarom zou je een ander land betrekken bij iets wat gewoon een nationale, eigenlijk slechts een opgeblazen regionale, kwestie is?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
![]()
Het spel moet gewoon eerlijker gespeeld worden.
Soms is het gewoon erg hypocriet.
Gelijke behandeling lijkt me best gezellig dan.
Maar daar zijn ze bij sommige geloven/culturen niet zo goed in.BV Positie van de vrouw.
The kingdom is sometimes called "The Land of the Two Holy Mosques" in reference to Mecca and Medina, the two holiest places in Islam.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:16 schreef Poncke_Princen het volgende:
[..]
SA is het "Moslim land van de wereld".._!
Geert Wilders aanbidden is bad for your brain, m'kay?
Best logisch ja.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aha. Logica van de PVV: Omdat ze in een ander deel van de wereld onder een ander geloof niet tolerant zijn, gaan wij ons verlagen tot hetzelfde niveau, door ook niet tolerant te zijn en bewijzen zo dat we een hogere beschavingsgraad hebben.
Jaaaaaa ja. Nee, helemaal duidelijk en logisch, natuurlijk
Lijkt me leuk als we dat dan ook van alle kanten proberen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:47 schreef boyv het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens![]()
De mens is was een volk, en kan veel meer bereiken door elkaar te helpen, door weer één volk te worden, dan door elkaar te bestrijden. Iedereen wil immers gewoon gelukkig zijn, ongeacht waar je vandaan komt.
Echt dat is zo'n onzinverhaal.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:36 schreef Manono het volgende:
het is geen moskee, het is een gemeenschappelijke gebedsruimte in een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn
Ik weet niet maar dan ben je gewoon welkom hor, niks onzinnigs aan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Echt dat is zo'n onzinverhaal.Een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn. Nou ik ga gelijk als niet-moslim een islamitisch buurtcentrum bezoeken!!!!!!!
ook niet echt waar natuurlijkquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:36 schreef Manono het volgende:
en FYI, heel de VS pzijn gebouwd op het massagraf van native americans
hoeveel islamitische slaven waren native American denk je?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het WTC was in ieder geval waarschijnlijk gebouwd op de overblijfselen van islamitische slaven...
Ja dat kan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Echt dat is zo'n onzinverhaal.Een buurthuis waar ook niet-moslims welkom zijn. Nou ik ga gelijk als niet-moslim een islamitisch buurtcentrum bezoeken!!!!!!!
Precies. En omdat je ook een hok verderop in het gebouw een kopje thee kunt drinken is het geen moskee alleen, maar multifunctioneel instituut/whatever.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
En als die er niet is, zal toch iemand de eerste stap moeten doen en het goede voorbeeld geven, opdat anderen daarvan kunnen leren.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:53 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Lijkt me leuk als we dat dan ook van alle kanten proberen.
Daar heb je toch wel wat tolerantie bij nodig lijkt me.
Ik heb het daar niet over? Sjeez... Lees de shizzle.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoeveel islamitische slaven waren native American denk je?
ik toch wel jonge!quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb het daar niet over? Sjeez... Lees de shizzle.
Waar tel je de miljoenen indianen dan bij op, bij het Christendom of bij Amerika?quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nu je het toch erover hebt: veel mensen weten niet dat we het over min. 15 miljoen en max. 100 miljoen dode Indianen hebben. The American Holocaust.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar tel je de miljoenen indianen dan bij op, bij het Christendom of bij Amerika?
Laten we het stellen dat zoiezo elke ideologie buiten proportioneel veel slachtoffers heeft gemaakt ;-)quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar tel je de miljoenen indianen dan bij op, bij het Christendom of bij Amerika?
Wat is dit nou voor idiote pissing contest, welke ideologie heeft de meeste slachtoffers gemaakt? Vooral als het gevolgd wordt door het creëren van weer een nieuwe ideologie, die even intolerant tegenover andersdenkenden is als al haar voorgangers, en op zijn beurt slachtoffers gaat maken?
Ja precies. Zo zijn de lokale bejaarden ook welkom in de discotheek op vrijdagavond. Zo raar dat ze maar niet komen!!! En dan zeuren over geluidsoverlast maar zelf nooit komenquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ik weet niet maar dan ben je gewoon welkom hor, niks onzinnigs aan.
Hey je hoeft er niet heen te gaan. Je zit nu gewoon om niks te zeiken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Totaal niet relevant. Die moslims veroorzaken geen overlast. Genoeg moskeeën in Manhattan die dat bewezen hebben.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Ja precies. Zo zijn de lokale bejaarden ook welkom in de discotheek op vrijdagavond. Zo raar dat ze maar niet komen!!! En dan zeuren over geluidsoverlast maar zelf nooit komen
Neen, laten we zeggen dat mensen overal ter wereld in elke tijdsperiode dood en verderf hebben gezaaid.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:16 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Laten we het stellen dat zoiezo elke ideologie buiten proportioneel veel slachtoffers heeft gemaakt ;-)
Nee het is gewoon een lulverhaal. Als je een islamitisch centrum bouwt dan komen er... tada.. moslims. Allemaal prima maar hang dan niet die kutsmoes op dat niet-moslims ook welkom zijn en het voor verbroedering is. Zo'n centrum zorgt voor seggegratie, zoals religies per definitie doen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef waht het volgende:
[..]
Hey je hoeft er niet heen te gaan. Je zit nu gewoon om niks te zeiken.
Prima. Net zoals alle andere groepen in New York doen dus.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een lulverhaal. Als je een islamitisch centrum bouwt dan komen er... tada.. moslims. Allemaal prima maar hang dan niet die kutsmoes op dat niet-moslims ook welkom zijn en het voor verbroedering is. Zo'n centrum zorgt voor seggegratie, zoals religies per definitie doen.
Jij hebt er ook geen zak aan. Dus wat zit je te verdedigen dan?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef waht het volgende:
[..]
Hey je hoeft er niet heen te gaan. Je zit nu gewoon om niks te zeiken.
Als je 3x mocht schieten, zat je er al 5x naast.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef MantaGSi het volgende:
Ok ok.
De Islam is een harstikke "modern" vreedzaam geloof.
Waar iedereen gelijk behandeld wordt.
Ze staan bekend om hun hoge tolerantie grens.
Islam staat voor vrede en vrijheid.
Je hebt binnen de Islam de vrijheid om voor een ander geloof te kiezen.
Islam kan me er helemaal in vinden..
Wel toevallig dat vrijwel elke genocide te maken heeft met ideologie. Ideologie die door leiders wordt gebruikt om het volk op te hitsen tegen een ander volk...quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:19 schreef waht het volgende:
[..]
Neen, laten we zeggen dat mensen overal ter wereld in elke tijdsperiode dood en verderf hebben gezaaid.
Dat heeft niets met ideologieën te maken.
Want ik moet overal wat aan hebben?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Jij hebt er ook geen zak aan. Dus wat zit je te verdedigen dan?
Jezus, wat een stomme opmerking.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:28 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Wel toevallig dat vrijwel elke genocide te maken heeft met ideologie. Ideologie die door leiders wordt gebruikt om het volk op te hitsen tegen een ander volk...
Een ideologie is wat ons mens maakt. We hebben allemaal een ideologie, als we het allemaal hebben is het dus geen bepalende factor.quote:ideo·lo·gie de; v -gieën het geheel vd beginselen, denkbeelden ve stelsel
Ook dat is weer zo'n lulverhaal. Wat wordt iedereen gedwongen met elkaar om te gaan daar? Integendeel zelfs, minder dan hier hoor.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:25 schreef waht het volgende:
Het mooie van New York is dat iedereen gedwongen wordt met elkaar om te gaan.
Ah, je bent duidelijk nog nooit buiten Nederland geweest.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:32 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Ook dat is weer zo'n lulverhaal. Wat wordt iedereen gedwongen met elkaar om te gaan daar? Integendeel zelfs, minder dan hier hoor.
Neuh, maar dan moet je niet zulke domme opmerkingen maken naar anderen als voor jouw dezelfde condities gelden.quote:
Hangt af van de manier waarop je zoiets interpreteert. Als dit bij jou per definitie zorgt voor 'seggregatie', dan ligt het probleem bij jou. Een moslim wordt niet gebakken in een fabriek, maar groeit ook gewoon op als mens (echt!) en kan dus net zo goed op verbroedering uit zijn, zoals wie dan ook, ongeacht afkomst.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een lulverhaal. Als je een islamitisch centrum bouwt dan komen er... tada.. moslims. Allemaal prima maar hang dan niet die kutsmoes op dat niet-moslims ook welkom zijn en het voor verbroedering is. Zo'n centrum zorgt voor seggegratie, zoals religies per definitie doen.
Ja dat zal het zijn. Jij daar in tegen bent een regelmatige NY bezoeker, dat is overduidelijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:33 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, je bent duidelijk nog nooit buiten Nederland geweest.
Nee ben ik ook nog nooooit geweest. Ik kom niet verder dan Drenthe. Ik ben te bang daarvoor.quote:Maar goed, ga er eens kijken. Misschien ook eens naar een moslimland gaan? Of ben je daar te bang voor?
Nee ik bedoelde segegratie.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:35 schreef boyv het volgende:
[..]
Hangt af van de manier waarop je zoiets interpreteert. Als dit bij jou per definitie zorgt voor 'seggregatie', dan ligt het probleem bij jou. Een moslim wordt niet gebakken in een fabriek, maar groeit ook gewoon op als mens (echt!) en kan dus net zo goed op verbroedering uit zijn, zoals wie dan ook, ongeacht afkomst.
Het woord dat je zoekt is trouwens polarisatie.
Als je het er niet mee eens bent, ben je vrij om geloven wat je maar wilt, of juist nietquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:22 schreef MantaGSi het volgende:
Ok ok.
De Islam is een harstikke "modern" vreedzaam geloof.
Waar iedereen gelijk behandeld wordt.
Ze staan bekend om hun hoge tolerantie grens.
Islam staat voor vrede en vrijheid.
Je hebt binnen de Islam de vrijheid om voor een ander geloof te kiezen.
Islam kan me er helemaal in vinden..
Nee, ik denk eerder dat het niet binnen de gemeenteplannen past om een slachterij midden in Manhattan te plaatsen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:36 schreef MantaGSi het volgende:
Laat het ding er maar komen hoor.
Zolang ze de vrijheid maar hebben om dit er naast te bouwen.
[ afbeelding ]
Of zou dat ongepast zijn omdat dat ,toch wel gevoelig ligt?
Daar moet je eerst die plannen voor kennen. Anders is het zo zinloos met een dergelijke reactie te komen he?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat het niet binnen de gemeenteplannen past om een slachterij midden in Manhattan te plaatsen.
Nee geen lulverhaal maar de waarheid. Het gebouw heeft naast de gebedsruimte ook een auditorium, theater, zwembad, basketbalveld, bibliotheek en nog veel meer. Het is juist de bedoeling dat veel niet-moslims het gebouw bezoeken waar ze moslims kunnen ontmoeten. Als het alleen maar een moskee was dan zouden minder niet-moslims het bezoeken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Misschien moeten die moslims zichzelf eens aansporen op straat zich te mengen tussen het normale leven. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap: men ontmoet elkaar en ze integreren in hun leefomgeving.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:45 schreef Cordoba het volgende:
[..]
Nee geen lulverhaal maar de waarheid. Het gebouw heeft naast de gebedsruimte ook een auditorium, theater, zwembad, basketbalveld, bibliotheek en nog veel meer. Het is juist de bedoeling dat veel niet-moslims het gebouw bezoeken waar ze moslims kunnen ontmoeten. Als het alleen maar een moskee was dan zouden minder niet-moslims het bezoeken.
Zodat jij hen hangjeugd kunt noemen zeker, loltroll.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:50 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Misschien moeten die moslims zichzelf eens aansporen op straat zich te mengen tussen het normale leven. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap: men ontmoet elkaar en ze integreren in hun leefomgeving.
Ik hoef niet de plannen te kennen om te weten dat een varkensslachterij daar niet mogelijk is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daar moet je eerst die plannen voor kennen. Anders is het zo zinloos met een dergelijke reactie te komen he?
Bah, wat een vooroordeel weer.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:51 schreef Cordoba het volgende:
[..]
Zodat jij hen hangjeugd kunt noemen zeker, loltroll.
Daar weet je helemaal niets van. "Denken" is prima, maar ga het niet verkondigen als feit.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoef niet de plannen te kennen om te weten dat een varkensslachterij daar niet mogelijk is.
Algemene kennis zeg maar.
Een beetje zoals jij in elk topic doet bedoel je?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:54 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daar weet je helemaal niets van. "Denken" is prima, maar ga het niet verkondigen als feit.
Ga maar lekker iemand anders lastig vallen met je getroll.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat het niet binnen de gemeenteplannen past om een slachterij midden in Manhattan te plaatsen.
Je wilt dat ik inhoudelijk reageer op jouw reactie terwijl je zelf met allerlei vooroordelen komt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Bah, wat een vooroordeel weer.
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert als moslim zijnde. Hadden we veel meer aan gehad. Helaas is het telkens hetzelfde liedje.
Wat een troll ben je toch ook he? Eerst aangeven dat je het denkt, daarna zeggen dat het niet mogelijk is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij in elk topic doet bedoel je?
Overigens zei ik toch echt:
[..]
Ga maar lekker iemand anders lastig vallen met je getroll.
Lezen is niet je sterkste kant. Voor mijzelf weet ik dat inderdaad. Maar goed, jammer he dat je zo uitermate faalt in het lezen van berichten. Misschien moet je nog snel een kloontje aanmaken alvorens je gebanned wordt. Je was altijd al zo'n helder licht, dat je het niet afkon met 1 useraccount.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:58 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wat een troll ben je toch ook he? Eerst aangeven dat je het denkt, daarna zeggen dat het niet mogelijk is.
En nu ga je weer draaien.
... Oh, u is Mutant. Nu zie ik het. Laat maar dan
Boeie. Er staan er al zat daar als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:56 schreef Cordoba het volgende:
[..]
Je wilt dat ik inhoudelijk reageer op jouw reactie terwijl je zelf met allerlei vooroordelen komt.
De moslims zijn heus niet de enige groep in de VS met een cultureel centrum. Sterker nog, ze baseren dit gebouw op een Joods cultureel centrum vlakbij waar dit islamitisch cultureel centrum komt te staan.
Hoppa. Logica to the rescue:quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste kant. Voor mijzelf weet ik dat inderdaad. Maar goed, jammer he dat je zo uitermate faalt in het lezen van berichten.
Ja! Daar isie weer!quote:Misschien moet je nog snel een kloontje aanmaken alvorens je gebanned wordt. Je was altijd al zo'n helder licht, dat je het niet afkon met 1 useraccount.
Denken is een actie. Iets wat in je hoofd plaatsvindt. Dat kan ook een weten zijn. Je hersenen kunnen namelijk denken dat je iets weet. Ik weet het, het is moeilijk. Daarom zeggen sommige mensen ook "ik denk dat ik het weet". Dat is nog altijd niet strijdig.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:02 schreef Wijze_appel het volgende:
Denken is niet gelijk aan weten. En daar begon je toch echt mee.
Moar frustration plz! Maar vertel eens, hoezo kloonde je? Was je vorige account zo lang gebanned dan?quote:Ja! Daar isie weer!
Mutant en haar kloongezeur. Ik verwonderde me al dat het zo lang duurde.
Bron? Je kan er vast 5 opnoemen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:00 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Boeie. Er staan er al zat daar
Genoeg moslims die dat gebouw wel zullen bezoeken, als de niet-moslims niet willen komen dan is dat jammer maar niet het einde v/d wereld.quote:als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
Dus volgende argument graag. Dit is niks.
http://maps.google.nl/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wlquote:
Ah, je helpt je eigen argument nu dus ook om zeep. Ill rest my case dan maar.quote:Genoeg moslims die dat gebouw wel zullen bezoeken, als de niet-moslims niet willen komen dan is dat jammer maar niet het einde v/d wereld.
Hoezo moet er uberhaupt een speciaal argument zijn om een privaat gebouw ergens neer te zetten. Volgens mij leven we niet in China.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
[..]
Ah, je helpt je eigen argument nu dus ook om zeep. Ill rest my case dan maar.
Denk te weten is niet weten. Maar goed, je niveau is nu iets wat te beperkt om daar dieper op in te gaan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Denken is een actie. Iets wat in je hoofd plaatsvindt. Dat kan ook een weten zijn. Je hersenen kunnen namelijk denken dat je iets weet. Ik weet het, het is moeilijk. Daarom zeggen sommige mensen ook "ik denk dat ik het weet". Dat is nog altijd niet strijdig.
Lol. Je moet toch beter je best doen.quote:Moar frustration plz! Maar vertel eens, hoezo kloonde je? Was je vorige account zo lang gebanned dan?
Meneer, zolang het bestemmingsplan van de stad er niks op tegen heeft kan er gezeurd worden zolang men wilt, maar het zal er niks aan veranderen dat het gewoon toegestaan is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:00 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Boeie. Er staan er al zat daar als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
ik gebruik je eigen reactie even voor het gemak, scheelt typwerkquote:...Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:54 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daar weet je helemaal niets van. "Denken" is prima, maar ga het niet verkondigen als feit.
Absoluut. Dat bestrijd ik ook niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Gast, zolang het bestemmingsplan van de stad er niks op tegen heeft kan er gezeurd worden zolang men wilt, maar het zal er niks aan veranderen dat het gewoon toegestaan is.
Ik heb geen argumenten tegen de bouw van de moskee. Enkel tegen de argumenten die ervoor zijn. Simpelweg omdat ze zo azijnerig zijn. Gaat nergens over. Ze kunnen net zo goed zeggen dat die moskee er komt omdat dan aan de dakreling van die mooie vliegertjes vastgebonden kunnen worden. Gaat ook nergens over.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:25 schreef boyv het volgende:
Zolang je argumentatie tegen anderen gebruikt die net zogoed tegen jouw standpunt gebruikt kan worden als voor, a la draaikontpolitiek, dan gast ja.
edit: ik heb er meneer van gemaakt, goed voorbeeld geef ik he![]()
er komt dan ook geen moskee daar en er zijn geen plannen voor een moskeequote:Op zondag 29 augustus 2010 23:00 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Boeie. Er staan er al zat daar als jij meent dat het de functie heeft dat handjevol niet-moslims die zich ervoor interesseert, een plek aan te bieden voor samenkomst met moslims. Daar helpt deze extra moskee echt niet aan bij.
Om even inhoudelijk te reageren:quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik heb geen argumenten tegen de bouw van de moskee. Enkel tegen de argumenten die ervoor zijn. Simpelweg omdat ze zo azijnerig zijn. Gaat nergens over. Ze kunnen net zo goed zeggen dat die moskee er komt omdat dan aan de dakreling van die mooie vliegertjes vastgebonden kunnen worden. Gaat ook nergens over.
En "gast" klinkt neerbuigend. Nergens voor nodig.
Was al gepasseerd en op gereageerd. Dankzij jou draaien we in rondjes (maar misschien was dat ook je bedoeling)quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:34 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
er komt dan ook geen moskee daar en er zijn geen plannen voor een moskee
Weet ik veel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:40 schreef boyv het volgende:
[..]
Om even inhoudelijk te reageren:
Al was het omdat er zo'n mooie reling is, boeiend. Wat beweegt iemand om zich druk te maken om zoiets als een religieus / cultureel gebouw, waar hij zelf helemaal niks 0,0000 mee te maken heeft of ooit mee te maken krijgt?
het gaat om feitenquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
Nee... klopt... hoeft ook niet... maaaaar... die werden wel aangedragen en daar ging ik mee in discussie.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:42 schreef Mr.44 het volgende:
en er hoeven geen argumenten voor te zijn
Er komen anders ook Joden hoor .. juist ja, Joden !!quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:
[..]
http://www.aolnews.com/na(...)zero-mosque/19582704quote:"We need this Islamic center to preach love and respect in contrast to those who preach hate and destruction," Rabbi Richard Jacobs of the Westchester Reform Temple in Scarsdale, N.Y., told reporters.
The rabbis said controversy surrounding the project, which will include a space for prayer, is rooted in intolerance against Muslims.
Met 1 Rabbijn die de draad kwijt is een punt makenquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Er komen anders ook Joden hoor .. juist ja, Joden !!
[ afbeelding ]
[..]
http://www.aolnews.com/na(...)zero-mosque/19582704
en 1 van de redenen is dat de grond daar nu voor new york standaard erg goedkoop isquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:46 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee... klopt... hoeft ook niet... maaaaar... die werden wel aangedragen en daar ging ik mee in discussie.
Als je zijdelings zelf een discussie wilt aangaan over andere zaken moet je mij niet quoten dan.
Te lui om te klikken en te lezen of kan je het gewoon niet ?quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:51 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Met 1 Rabbijn die de draad kwijt is een punt maken
http://www.huffingtonpost(...)gets-s_n_672997.htmlquote:Rabbi Arthur Waskow, of the Philadelphia-based Shalom Center, joined about 30 other religious leaders and Jewish activists Thursday at the spot where the Cordoba Initiative hopes to build an Islamic center that will include a mosque, an athletic center, a culinary school and art studios. Waskow says the mosque will help people learn more about Islam.
Oh, 1 Rabbijn en 30 volgeling die de draad kwijt zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Te lui om te klikken en te lezen of kan je het gewoon niet ?
Quote uit een andere krant dan, hoef je niet te klikken
[..]
http://www.huffingtonpost(...)gets-s_n_672997.html
Dat dus.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:25 schreef Gulo het volgende:
Weet je, ik snap niet dat hier zoveel aandacht aan besteed wordt.
Het lijkt mij dat ieder weldenkend mens zich realiseert dat moslims daar net zoveel rechten hebben als Christenen. Ik begrijp de houding van de zionistische trol Wilders wel, dit is voor hem een uitgelezen kans om zich internationaal te profileren.
Maar waarom wordt dit in hemelsnaam gefaciliteerd door mensen, door het zoveel in de spotlight te zetten. Je biedt de trol Wilders zo alleen maar een groter podium. Onverstandig me dunkt.
Voorts begrijp ik niet waar de Christelijke Amerikanen, veelal nazaten van niets ontziende kolonisten die daar hele Indiaanse volkeren uitgemoord hebben, het gore lef vandaan denken te halen om constant maar te blijven verwijzen naar een enkele aanslag, en dit dan ook nog durven te koppelen aan een complete geloofsgroep.
Ja, want de draad is natuurlijk dat je elkaar moet gaan haten om het een of ander .. land, religie, ideologie, huidskleur, bedenk maar wat, er is altijd wel iets te vinden .. als je de ander niet haat terwijl het eigenlijk zo 'hoort' moet je wel gestoord zijnquote:Op maandag 30 augustus 2010 00:04 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Oh, 1 Rabbijn en 30 volgeling die de draad kwijt zijn.
Kom op zeg. Joden en moslims is water en vuur. Dit is gewoon kont kruiperij.
En normaal geef je zo af op Joden en Israël, en nu loop je ermee weg? Net zo discutabel als dit groepje van 31 man.
Douw jij na de oplevering van dat islam gebouw die Joden ff naar binnen? Gaan we zien wie er gelijk heeft.quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, want de draad is natuurlijk dat je elkaar moet gaan haten om het een of ander .. land, religie, ideologie, huidskleur, bedenk maar wat, er is altijd wel iets te vinden .. als je de ander niet haat terwijl het eigenlijk zo 'hoort' moet je wel gestoord zijn
Nee. ze hebben het grootste recht om daar dat ding neer te zetten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:42 schreef Mr.44 het volgende:
en er hoeven geen argumenten voor te zijn
zij hebben dat stuk land gekocht dus mogen ze er zolang ze zich aan milieu en bouw eisen houden doen wat ze willen
Ik zou nou echt niet weten waarom dat een probleem zou zijn .. als men in Jeruzalem gewoon samen kan werken in gemeenschappelijke centra, waarom zou dat dan in NY niet kunnen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:23 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Douw jij na de oplevering van dat islam gebouw die Joden ff naar binnen? Gaan we zien wie er gelijk heeft.
Bloomberg is ook een Jood. Wat nu?quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:23 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Douw jij na de oplevering van dat islam gebouw die Joden ff naar binnen? Gaan we zien wie er gelijk heeft.
En Cohen was een moslimknuffelaar. Wat is het nou?????quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:04 schreef Wijze_appel het volgende:
Kom op zeg. Joden en moslims is water en vuur.
Gewoon doordrukken.quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Bloomberg is ook een Jood. Wat nu?
Waar heb ik dat gezegt?quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:46 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
En Cohen was een moslimknuffelaar. Wat is het nou?????
Nou nou, meid. Men moet maar ingeven op de haat en dreiging?quote:Op maandag 30 augustus 2010 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als die bouwzuchtige moslims werkelijk een greintje hersens hadden en hun echte goede bedoelingen met handreiking en al lieten zien hadden ze al lang van de bouw afgezien na zoveel weerstand uit de samenleving.
Maarnee, een dikke provocerende vinger naar ieder zoals men gewend is van de meest intolerante doctrine die er is.
Kortom, het zijn sukkels met een enorme plaat voor de kop dat ze niet inzien dat ze bezig zijn om de haat te vergroten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |