Handjes in elkaar (of vasthouden aan de rand van de tafel/het tafelblad van de stoel), helemaal naar voren leunen en dan beentjes schoppen en hoofd naar voor en naar achter. Heel neurotisch ziet het er uit.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat doet ze dan in de kinderstoel? Wat lastig zeg! Gaat het met gewoon eten wel goed?
Dat is zeker zo! Zo eten we het ook vaak. Bami en macaroni altijd met groentepakket. En altijd rauwkost of sla erbij. Kim eet dan meestal tomaatjes of komkommer. Maar goed, die eet erg slecht.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Pasta en rijst en ander ' exotisch' eten kun je heel erg gezond maken door wat je erbij eet, natuurlijk. Pasta en rijst vervangen dan alleen de aardappelen, er kan nog zo veel bij aan vis of vlees en allerlei groenten of fruit.
Jan ook hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:01 schreef Estrys het volgende:
Seb krijgt nog wel een papfles voor het slapen gaan. Lekker loom is hij daarna. Ik durf die er ook echt niet af te halen, vrees dat we dan ook een drama krijgen bij het naar bed gaan.
Hij gaat rond zes uur slapen met een papfles? Hoe laat krijgt hij zijn avondeten dan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan ook hoorzonder is het drama en vertikt hij het helemaal om te slapen. Ik kan 's avonds ook geen verhaaltje meer voorlezen voor het slapengaan
ik moet gelijk weglopen anders is meneer weer klaarwakker en gaat liggen klieren net zolang tot we hem eruit halen
Ja hequote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:54 schreef innepin het volgende:
Het vorige deel: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 69
De dreumessen:
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
Ik wil ons bescheiden Appartement wel beschikbaar stellen. Dan word het wel Amstelveen. Hoe zitten jullie op zondag 5 september?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:12 schreef sedano het volgende:
Wanneer is er een Amsterdam meet?
:-)
Hebben jullie kids trouwens vaak nachtmerries?
Dan doe ik maar een keer een zelf een Bumba pak aan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:41 schreef seilram het volgende:
LangeLans, ik zou zelf nog een jaartje wachten. Denk dat ze het bos of park net zo leuk vindt.
Raissa ik zit met hetzelfde dilemma. Heb nog geen leuke jassen gezien in de winkels maar zo ja welke maat moet ik hebben? Hij zit nu tussen 74 en 80 in. Als het echt voor de winter is, moet ik denk ik wel 86 hebben of toch liever nog groter? Vaak zitten de maten tot 80 of 86 ook bij de babys en als het groter moet zijn, moet ik dus de kindermaat hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:41 schreef Raissa het volgende:
Advies nodig!
Mila heeft nu maat 86 met shirtjes (maat 80 past ze ook nog maar vind ik wat karig zitten), ik heb een leuke winterjas voor haar gevonden maar weet niet welke maat ik moet kiezen.. Wat zouden jullie doen?
Normaal gesproken zou ik dat ook doen maar ik kwam nu eindelijk een leuke tegenquote:Ik heb ook nog niet zo nagedacht over een winterjas. Ik ga ook tegen de tijd dat het winter wordt eens kijken en me dan ook bedenken welke maat. Sowieso maar even passen dus.
te laat...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef cattie het volgende:
kd, wat knap van Elin! Maar kijk uit met de tv, voordat je het weet lacht je dreumes naar Bumba. Schattig en verontrustend tegelijkertijd. Ik vind het een kloteclown.
Hier ook te laat, dat schijnt ze t leukst te vindenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:09 schreef cattie het volgende:
kd, wat knap van Elin! Maar kijk uit met de tv, voordat je het weet lacht je dreumes naar Bumba. Schattig en verontrustend tegelijkertijd. Ik vind het een kloteclown.
MeNicole, welkom hier. Wat naar allemaal, sterkte.
Kleine Fee update:
Het is een geweldig meisje. Ze slaapt langzaamaan steeds iets beter (maar nog steeds niet door). Ze loopt als de beste, brabbelt veel en gaat steeds meer praten. Kleuren vindt ze helemaal geweldig. Samen met Ive heeft ze veel lol. En ze eet bijna alles, klein smikkelkontje.
ja die is hier ook favoriet. Handjes draaien en dan meedoen met zijn handjesquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:39 schreef Kleurdoos het volgende:
hier eigenlijk net zo. op bumba en de tubbies na, kan het haar niet zoveel boeien allemaal
ze vraagt nog wel steeds de hele dag om 'handjies ???!' en dan moet K3 weer op met handjes draaien..
nu ook, al voor de 5e keeren de andere liedjes wil ze niet, (ik probeerde lollipopland enzo en dan schreeuwt ze NEEEEEEEEEEEEEEEE HANDJIES'
ik negeer t meeste (zoals dat trappen tijdens t verschonen.. ze lijkt het alleen maar grappig te vinden als ik au roep of er iets van zeg, dus dan negeer ik het trappen en probeer haar een liedje te laten zingen oid, afleidenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:45 schreef DJMO het volgende:
Handjes ? die ken ik niet *gaat zoeken op youtube*
Overigens echte driftbuien heb ik hier nog zelden nooit gezien. Of hij nou zo makkelijk is, of dat ik hem zo goed ken dat ik het gewoon voor ben, ik weet het niet. De laatste tijd doet Jan af en toe wel weer met zijn hoofd tegen het raam of de vloer aan slaan als hij boos wordt, maar hey, dat doet toch pijn en dat is dan ook snel afgelopen voor dat moment![]()
Toch kan hij af en toe flink het bloed onder mijn nageles vandaan halen als hij voor de 100e keer in de kattenbak drollen aan het zoeken is () of mijn laatjes probeert leeg te klauwen. Ook schoppen tijdens het luier verschonen is niets nieuws hier. Hoe gaan jullie daar mee om, behalve alleen maar verbieden en nee zeggen ?
hahah Elin kan al zappen met de AB! En ze zet zelf de T.V aan als ik het aan haar vraag (ze zet hem ook vaak uit als ik het niet vraag overigensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:29 schreef Tinuviel het volgende:
Hier is het helaas ook voor de zoveel honderd keren steeds weer wegplukken en nee zeggen. Dat mag je niet doen en uitleggen waarom. Na honderd keer ongeveer gaat het er wel in hoor. Inmiddels laat hij bijvoorbeeld meestal de plant en de aarde met rust. Die gaat helaas nu naar een nieuwe plek toe, dus maar hopen dat het daar net zo goed gaat. Nou heeft hij een nieuw speeltje gevonden. De knopjes op de televisise. Als ik eens wat aan het kijken ben waar hij bij is. Dat komt toch niet vaak voor. Nu gaan wij die denk ik maar afdekken met een plastic schermpje en andere dingen zoals afstandsbediening, mobiele telefoon etc. moeten wij gewoon niet laten liggen. Als hij het ziet en niet mag krijgt hij weleens driftbuien.
Nijna wat een leuke foto van je meiden![]()
Elin ben je lekker aan het zingenDat meezingen is lief. Dat doet Jair nog niet. Hij vind liedjes wel geweldig en met klap eens in je handjes, doet hij de handjes op zijn hoofd.
Estrys wil je alsjeblieft even afkloppen. Gisteren was even voorlopig genoeg herfst en winter
Zappen met de afstandsbediening is ook Jairs grootste hobby. Tevens als mama iets wil gaan kijken. Hij kan hem ook aanzetten, weet niet of hij het op bevel kan of dat hij gewoon per toeval het goede knopje heeft gevonden. Hij zapt ook ongevraagdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hahah Elin kan al zappen met de AB! En ze zet zelf de T.V aan als ik het aan haar vraag (ze zet hem ook vaak uit als ik het niet vraag overigens
jan haalt dus het klepje los, en probeert de batterijen op te vreten (en ja, hij krijgt toch heus genoeg te etenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:33 schreef Kleurdoos het volgende:
O, ze vermaakt zich er prima mee en ze molt ze niet, prima bezigheidstherapie
Hij slaapt normaal altijd goed, en ook door. Dus als hij zo'n bui heeft ben ik niet de moeilijkste, negeren werkt helemaal niet, dan is het binnen tien minuten drama over de top en kan hij helemaal niet meer slapen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:29 schreef mikoxx het volgende:
Diaan, welcome back!
DJMO en de negeerstand? Werkt die?
Hier gaat het al een week goedyeah!
Ik werk als freelancer dus soms ben ik veel weg en soms ben ik veel thuis. De afgelopen 2 maanden had ik niet zoveel werk, dus dan heb ik hem veel bij me. Nu moet ik overdag en 's avonds werken. Dat is voor ons allebei even slikken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:03 schreef DJMO het volgende:
Oeke, vind je dat niet vervelend dan dat jij de hele week weg bent? Ik bedoel, je zal toch wel gewend zijn aan je jochie de hele dag om je heen of vergis ik me nou? (heb natuurlijk een poos niet meegelezen hier)
Ik las dat P zat te huilen naast jouw lege stoel, vond het al een beetje een aanstellerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:39 schreef oeke het volgende:
Oh Mikoxx, wat vervelend.Hopelijk ligt het aan de verkoudheid en is het van tijdelijke aard...
Oeh Chan, boogjes spugen over je mama zijn geen leuke grapjes.![]()
[..]
Ik werk als freelancer dus soms ben ik veel weg en soms ben ik veel thuis. De afgelopen 2 maanden had ik niet zoveel werk, dus dan heb ik hem veel bij me. Nu moet ik overdag en 's avonds werken. Dat is voor ons allebei even slikken.![]()
P. vertelde dat hij gister naast mijn lege stoel zat te huilen omdat hij me miste.
Maar vanavond ging hij alweer lekker rustig slapen.
En zondag is het weer even klaar en heb ik weer veel tijd voor mijn jongetje.
Hoiquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:38 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn ook weer thuis!
Tess heeft iets nieuws... iets heeeeel erg leuks!!Ze kijkt je aan, doet haar handjes naar voren, gaat friemelen met haar vingers, lacht ondeugend en doet EN zegt kietelkietelkietel
Balen DJMO. Is hij helemaal niet moe? Of zit er iets dwars?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:26 schreef DJMO het volgende:
Jan is nog steeds wakker .. heeft nog niet geslapen vandaag .. maar vroeg naar bed dus vanaovnd
geen idee, zodra we 'm op bed leggen trapt hij de spijltjes uit zijn bed en issie weer klaarwakker, dus slapen zit er gewoon niet in. Misschien moeten we maar naar een peuterbedje gaan kijken, misschien dat dat wat uithaalt ..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:28 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Balen DJMO. Is hij helemaal niet moe? Of zit er iets dwars?
Trouwens ook welkom terug Estrys en Diaan.
Heb ik ook al geprobeerd, is dan 5 minuten stil als ik wegga en dan is het weer brullen. Net zelfs even met hem bij ons in bed gaan liggen, maar dan gaat ie kletsen en spelen. Terwijl hij wel flink aan het gapen is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:12 schreef DJMO het volgende:
heeft het geen zin om even, zeg een kwartiertje bij hem te gaan zitten marie ? evt. met je hand op zijn buik of op zijn voorhoofd?
hahaquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:43 schreef DJMO het volgende:
weten jullie trouwens waar je zelf zo'n tandarts spiegeltje kan kopen/krijgen? ik wil nu wel ens in jan's mond kunnen kijken zonder dat hij m'n vinger er finaal afbijt
Misschien wel, maar het is echt niet pikkedonker in zijn kamerquote:Op zondag 15 augustus 2010 18:52 schreef DJMO het volgende:
en een nachtlampje Free ? of neemt hij daar geen genoegen mee ?
jen is zolang ik me kan heugen al geen fan van donker. Als baby al niet en nu kan ze het ook vertellen dat donker niet leuk is. Ik heb altijd een lampje branden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:51 schreef freecell het volgende:
Klinkt goed!
Wij hadden hier net even een kort: 'nee, lamp nee uit! Lamp aan! Mama, lamp aan! Mij bed, lamp aan!'
Hmmmm. Wanneer begint 'bang in donker' ?
Nu jinx ik mezelf vast, maar goed: jeuj het werktquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:04 schreef Ca.ra het volgende:Slapen ze ineens door als je hier mag posten?
Dan hoop ik dat de komende week heel snel voorbij is!
nouja, voorheen sliep ze dus ook niet door he.. en zaten we uren aan r bedquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:41 schreef Jore het volgende:
Je hebt altijd baas boven baas, dat hoef ik niet te proberen.
Joh, dat deed hij hier al maaaaandenquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:25 schreef Kleurdoos het volgende:
hier is t slapen awesome
kind in bed leggen, weltrusten!
Stil
*slaap*
en dat dus al een week of 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren en eergisteren was zijn middagslaap dus een drama. Huilen huilen huilen. Vandaag dus gewoon gaan liggen en slapen. Volgens mij is er een verband met op druk (familie)bezoek gaan 's ochtends en dan 's middags niet kunnen slapen, gewoon erg onrustig of zo.ti amo più di ieri ma meno di domani
Ik vind het heel knap dat je dat kunt/zo over denkt.. ik kan daar op het moment dat dat gebeurt heel slecht tegenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:07 schreef Jore het volgende:
Nee, maar sommige posters reageren met 'ik durf het haast niet te zeggen' en dat soort dingen. Zeg het lekker wel, want het is toch heerlijk als je kind goed slaapt? En het van je afschrijven is inderdaad fijn, ik heb dat zelf niet zo nodig maar ik kan me best voorstellen dat anderen dat wel nodig hebben.
Wat ik trouwens wel vervelend vind is dat mensen (irl, bedoel ik nu) vaak vragen naar hoe je kind slaapt. Voor je het weet ben je in een vervelend gesprek verwikkeld met allerlei tips over doorslapen en dergelijke, terwijl ik het helemaal geen ramp vind dat hij niet doorslaapt. Overdag is het zo'n leuk jongetje dat ik nachtelijk gespook graag voor lief neem.
O wat lief, Maarten zegt ook één twee drie naquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:53 schreef Vicky het volgende:
We waren daarstraks met een balletje aan het rollen. Ik zei een, twee en toen hoorde ik naast me eee teee
Vanavond werd zelfs de groente geweigerd!quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:54 schreef innepin het volgende:
Ach wat sneu voor Joep!Wat Nijna zegt, hopelijk heeft ie er niet te veel last van. Wat raar joh, dat dat er zomaar ineens zit
Tess, wat doe je nu? Jij at toch altijd alles? ik zal maar niet over Willow en brood beginnen he? Ik ben al blij als ze één reepje brood opeet![]()
Das hier als ze met haar dekentje komt aanwaggelenquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:53 schreef Vicky het volgende:
Basboussa, 2 slaapjes is redelijk veel maar ja, zolang ze ze doet heeft ze ze nodig. Als mevoruw in haar ogen gaat wrijven dan is het bedtijd
Ik weet het het is vermoeiend, maar ik zou toch iedere keer NEE zeggen, mag niet en ze dan afleiden met wat anders, zodat ze niet meteen weer erop zitten. Er niks van zeggen en ze dan afleiden, zou ik zeggen dat ze ook geen signaal krijgen dat ze iets doen wat niet mag. Snap je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:22 schreef mikoxx het volgende:
Oh ja, ik wilde nog iets vragen![]()
Mijn dreumessen klimmen op de salontafel. Als ik ze eraf pak (een eraf, ander erop), lijken ze dat vooral lollig te vinden. Ik leer ze wel hoe ze eraf moeten, zodat ze, mocht ik een xtje niet op tijd zijn, er niet vanaf kukelen (hoop ik dan). Maar wat zouden jullie doen: ik wil eigenlijk niet heel de dag als een politie agent naast de tafel staan, dus ik probeer ze nu af te leiden met iets 'dat heeeeeeel leuk is
', dat lijkt wel te werken, maar dan zeg ik er dus niks van dat ze op tafel zitten.Doe ik dat wel, dan geef ik dus aandacht op de verdeerde manier.... toch? Dilemma dilemma...
neeh joh niks volgend topic, over een half jaar is ze hier weer terug met de jongstequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:25 schreef miss_sly het volgende:
Fijn Chan!
haha freecell, ik dacht even: zo oud is Florian toch helemaal nog niet![]()
Gefeliciteerd met je oudsteen tot ziens in het volgende topic
Hey!! Jij snaptum! En toch denk ik wel dat ik het moet blijven doen, omdat er anders ongelukken zouden kunnen gebeurenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:49 schreef Chan het volgende:
Marie wat lief dat hij een vriendje heeft!
Mikoxx ik zeg altijd tegen Timo dat het niet mag en daarna waarom het niet mag en dan geef ik hem iets wat hij wel mag. Als hij het dan nog een paar keer doet zet ik hem aan de andere kant van de kamer en leg ik uit dat ik geen zin heb om boos te worden dus dat ik hem daarom even op een andere plek zet. Maar dat lijkt me met 2 juist onhandig want als jij met die ene aan de andere kant van de kamer staat, heeft die ander helemaal alle ruimte om dat te doen wat niet mag
na een kleine 20 mins sliep hij weer. even bij een vriendin van me op schoot gezeten die hier wasquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:49 schreef Marie79 het volgende:
Freecell tot gauw in het peutertopic!
DJMOSterkte met je niet slapende dreumes! (of slaapt hij inmiddels?)
Die van mij hoor ik nog door de babyfoon, maar gelukkig is het huilen/schreeuwen afgelopen!
Maarten heeft een vriendje (M.) op het kdv, M. is net 2 geworden maar ze doen alles samen geloof ik. M. kwam vandaag pas binnen toen ze al aan een broodje zitten, naast Maarten was eigenlijk geen plek meer, maar er moest en zou ingeschikt worden zodat hij naast Maarten kon zitten. En toen we vanmiddag weg gingen, moest er toch echt door de 2 jongens gezwaait worden
Weet jij of van die stofzuigertjes ook een jongensversie bestaat? Ik heb tot nu toe alleen maar roze kinderstofzuigers gezien. Heerlijk cliché weer hequote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over het huishouden gesproken: ze hebben van die mini-stofzuigertjes voor kinderen die dus echt werken, op batterijen. Die heb ik dus op haar verlanglijstje gezet voor haar verjaardag/sinterklaas. Dan hoef ik waarschijnlijk nooit meer te stofzuigen, dat doet zij dan wel...![]()
![]()
Als ik haar de kruimeldief geef, heeft ze ook de grootste lol, maar het werkt niet echt lekker voor haar en die stofzuigertjes kosten niet eens zo heel veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |