abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:49:11 #251
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85406950
:W Freecell tot gauw in het peutertopic!

DJMO :{ Sterkte met je niet slapende dreumes! (of slaapt hij inmiddels?)

Die van mij hoor ik nog door de babyfoon, maar gelukkig is het huilen/schreeuwen afgelopen!

Maarten heeft een vriendje (M.) op het kdv, M. is net 2 geworden maar ze doen alles samen geloof ik. M. kwam vandaag pas binnen toen ze al aan een broodje zitten, naast Maarten was eigenlijk geen plek meer, maar er moest en zou ingeschikt worden zodat hij naast Maarten kon zitten. En toen we vanmiddag weg gingen, moest er toch echt door de 2 jongens gezwaait worden :W
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_85407264
Timo, goedzo *O* lekker groeien!

Daaaag Leander :W grote vent!

Jan, wat leuk eendjes voeren! Jammer dat ze een beetje lui waren...

Maarten, leuk samen met je vriend zwaaien en lekker spelen!
Fake it till you make it...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:21:04 #253
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85408303
DJMO; oei....

Estrys, dank voor je reactie. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat te anderen ook denken O-) Ik ben met je eens dat ze iee wel moeten weten dat ze iets doen wat niet mag, bij ons gaat alles alleen wel in kwadraat ;) , als ik er eentje van de tafel heb gepakt en af probeer te leiden met iets, dan klimt de ander erop }:| :X
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:37:58 #254
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85408976
Timo *O* goed zeg!

Leander :o wat ga je hard!! Proficiat kerel en tot in mei :W

DJMO, succes!! Jan, lekker slapen hoor! Is heerlijk :Y

Dank allemaal voor de beterschap wensen! Mikoxx, ik denk niet dat hij echt pijn heeft hoor. De hele dag is ie gewoon vrolijk geweest. Alleen dat spoelen, dat prikt gewoon. (laat ik nou net zelf 2 weken terug aan zo'n abces zijn geopereerd en ik ben ook nog aan het spoelen... Volgens de chirurg is het puur toeval en staat het los van elkaar... maar het moet tuurlijk niet gekker worden).

Na het spoelen, als het verband erop zit, dan is het ook weer zo prima zeg maar. Vandaag lekker rustig aan gedaan. Tante op ziekenbezoek geweest met een kadootje. Morgen oma op bezoek, ook met kleinigheidje, dus meneer vindt het allemaal best. Vandaag lekker een tuc koekje op en een glaasje chocomelk. Dus lekker wat verwend!

Mikoxx, lastig is dat ja. Hier blijf ik herhalen dat het niet mag en hem wegplukken. Net als Estrys leg ik ook uit wat en waarom. Als hij dan na een paar keer (4 keer of 5 keer) het toch weer doet (wel allemaal achter elkaar die keren, dus niet met tussenpozen zeg maar), dan biedt ik na het verbieden een alternatief aan.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:44:14 #255
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85409262
Klinkt fijn seilram, ondanks alles. Gelukkig maar.... :* hopelijk herstellen jullie beide snel!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:45:03 #256
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85409297
Mikoxx, 1 ding, ze stoppen er ooit mee. Ik werd al moe om het kind hier de godsganse dag uit het raamkozijn te plukken, maar uiteindelijk kwam de boodschap toch echt door. En op tafel komt ze eigenlijk ook zelden meer... (Maar dan moet moeders natuurlijk niet even snel haar stoeltje op tafel neerzetten, als ze wil stofzuigen, want toen zat ze in drie tellen op haar stoel op de tafel. Ik kon niet boos worden natuurlijk, stoelen zjin om op te zitten....) Ik heb verder geen concrete tips, lijkt me heftig in tweevoud, maar zou ik niet zo goed weten 'hoe het anders kan'.

seilram, fijn dat Joep lekker aan het rustig aan doen is, met een beetje verwennerij. Dat spoelen lijkt me echt het naarste, met name omdat je dat zelf moet doen :(.

Freecell, gefeliciteerd met Leander! Had het idee dat hij al maanden 2 was, want hij gaat zo snel met praten enzo ;)... Ik zie dat hier nog niet gebeuren!

Maarten heeft een vriendje, wat leuk Marie! Echt leuk hoe ze steeds meer naar elkaar toe trekken, de kinders..
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85409509
Marie wat lief dat hij een vriendje heeft! :D

Mikoxx ik zeg altijd tegen Timo dat het niet mag en daarna waarom het niet mag en dan geef ik hem iets wat hij wel mag. Als hij het dan nog een paar keer doet zet ik hem aan de andere kant van de kamer en leg ik uit dat ik geen zin heb om boos te worden dus dat ik hem daarom even op een andere plek zet. Maar dat lijkt me met 2 juist onhandig want als jij met die ene aan de andere kant van de kamer staat, heeft die ander helemaal alle ruimte om dat te doen wat niet mag :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:55:13 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85409771
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:49 schreef Chan het volgende:
Marie wat lief dat hij een vriendje heeft! :D

Mikoxx ik zeg altijd tegen Timo dat het niet mag en daarna waarom het niet mag en dan geef ik hem iets wat hij wel mag. Als hij het dan nog een paar keer doet zet ik hem aan de andere kant van de kamer en leg ik uit dat ik geen zin heb om boos te worden dus dat ik hem daarom even op een andere plek zet. Maar dat lijkt me met 2 juist onhandig want als jij met die ene aan de andere kant van de kamer staat, heeft die ander helemaal alle ruimte om dat te doen wat niet mag :P
Hey!! Jij snaptum! En toch denk ik wel dat ik het moet blijven doen, omdat er anders ongelukken zouden kunnen gebeuren ;) Dat de heren dat ook niet begrijpen :') . Ik ben alleen wel van de 'positief' zeg maar, maar dat kan natuurlijk niet altijd.....
pi_85411529
Seilram succes met het spoelen. Hopelijk krijg je er inderdaad handigheid in zoals miss zegt.

DJMO wat balen dat je de fokwet over je af hebt geroepen. Toen ik je verhaal las, dacht ik, dat je wilde zeggen dat Jan het brood voor de eendjes zelf opeet. Dat doet Jair namelijk. Maar die van jou gaf het echt wel aan de eendjes. Het niet luisteren hoort volgens mij echt bij de leeftijd. Iedereen loopt er met zijn dreumessen eens tegenaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_85411944
ohw ik vergat nog een stap, ik vertel ook altijd dat ik begrijp dat hij het heel leuk vindt om te doen, en daarna dus waarom het niet mag.. ohw ja en altijd op gelijke hoogte, dat schreef iemand anders ook al.. soms ben ik nog niet eens halverwege mijn verhaal en dan doet hij het al nog een keer :') maar toch blijf ik deze methode maar volhouden, want het lijkt mij gewoon de beste methode uiteindelijk...

Is er niet een mogelijkheid dat je de ander erbij betrekt als je de ene uitlegt dat het niet mag? Zodat die niet net dan op de tafel gaat klimmen? Ik zou niet weten hoe, ik zeg maar wat..?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:52:13 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85412507
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:49 schreef Marie79 het volgende:
:W Freecell tot gauw in het peutertopic!

DJMO :{ Sterkte met je niet slapende dreumes! (of slaapt hij inmiddels?)

Die van mij hoor ik nog door de babyfoon, maar gelukkig is het huilen/schreeuwen afgelopen!

Maarten heeft een vriendje (M.) op het kdv, M. is net 2 geworden maar ze doen alles samen geloof ik. M. kwam vandaag pas binnen toen ze al aan een broodje zitten, naast Maarten was eigenlijk geen plek meer, maar er moest en zou ingeschikt worden zodat hij naast Maarten kon zitten. En toen we vanmiddag weg gingen, moest er toch echt door de 2 jongens gezwaait worden :W
na een kleine 20 mins sliep hij weer. even bij een vriendin van me op schoot gezeten die hier was ;) Leuk dat maarten een vriendje heeft!

Tinuviel: Het ene moment luistert hij prima (hier blijven, niet weglopen < naar de eendjes toe ) t andere moment niet doen jan, dat doet pijn < tegen mijn benen aanrijden met zijn loopkar < dan blijft hij het doen tot ik boos word en kwaad zeg dat het nu afgelopen is omdat hij mama pijn doet .. .. ik moet gewoon echt streng zijn. De ellende is dat wij ook maar (kom ik weer met mijn gezeik ;) ) een klein speelopperblak hebben in huis. Hij raakt dus altijd wel dingen die niet mogen, en alleen daarom zou ik hem ook graag naar de psz zien gaan, zodat hij tenminste ook echt kan spelen zonder politieagentje mama naast zich .. daar komt nog bij dat ik zwanger ben en ik merk aan mezelf dat ik minder kan hebben, opvliegender ben dan normaal (ook omdat ik veel pijn in mijn rug heb) en ik ben 24/7 samen met Jan. Hij is dus echt de eerste die "last" van mij heeft, en dat wil ik helemaal niet, maar het gebeurt wel ..

om t niet alleen een sjago post te maken: hij kan ook ontzettend lief zijn, kusjes geven en kroelen en zijn bordje goed leegeten, en opdrachtjes uitvoeren, en samen spelen.. dan bouw ik een blokkentoren van vijf blokken, spelen we eerst een paar seconden kiekeboe en dan gooit hij de toren in mijn schoot of ik in de zijne en dat zit hij echt te schateren van het lachen O+ (op die momenten ben ik ook echt weer verliefd .. ipv de strenge mama te zijn ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85414687
Ik ben eigenlijk nooit streng, ik zeg wel nee als ik het nodig vind (bij op de tafel klimmen vind ik dat nodig) en dan pluk ik hem eraf en zet hem op de grond. Dan doet hij het nog een keer of drie, want niks is leuker dan iets doen wat niet mag natuurlijk en dat begrijp ik heel goed, dus dan pluk ik hem er drie keer af en ga dan gezellig naar buiten kijken met hem. Ik merk dat Lieuwe vaak dingen gaat doen die niet mogen (ergens aanzitten, ergens opklimmen) als hij moe is of zich niet helemaal lekker voelt. Dan gaan we dus lekker knuffelen. Ik probeer altijd de oorzaak achter z'n gedrag te zoeken. Het lijkt me trouwens lastig met twee tegelijk, ik zou ze dan alletwee (samen) ergens anders parkeren, bij een bult speelgoed ofzo.
In combinatie met de niet-slaappost van laatst lijk ik nu wel een beetje een zacht ei maar dat valt best mee, ik heb gewoon geen zin om de hele dag boos te zijn op of strijd te voeren met een kindje van 1,5. Je kunt het ook gezellig oplossen vaak :) .
pi_85414739
Vergeet ik helemaal Freecell te feliciteren, gefeliciteerd met Leander *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:43:14 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85414958
nou zal dat ook aan mijn eigen karakter liggen Jore, maar ik vind dat moeilijk. Als ik Jan tien, twintig keer heb gewaarschuwd en hij zet dan nóg de computer uit, of hij haalt wéér een drol uit de kattenbak, dan kan ik niet lief gaan knuffelen of spelen. Hij krijgt dan gewoon straf. (op zijn stoel zitten en er niet af mogen en dan maakt het niet uit wáár die stoel staat). een paar minuten daarna ben ik dan wel weer lief naar hem toe, als ik mijn boze bui vergeten ben. Duurt altijd maar even (gelukkig voor ons allebei :P ) maar ik heb echt het gevoel alsof ik de hele dag alleen maar aan het spelen, corrigeren of rotzooi aan t opruimen ben. ik heb (krijg) geen eens tijd om fatsoenlijk een bak koffie te drinken als ik alleen ben met jan :') .
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85415324
Ik heb echt nog nooit straf gegeven, maar misschien ligt dat inderdaad aan mijn eigen karakter en aan dat van Lieuwe. Ik heb ook niet veel tijd voor mijzelf overdag (behalve als Lieuwe slaapt) maar ik kan het me gewoon zo goed voorstellen dat het leuk is om aan knopjes te zitten. Een drol uit de kattenbak vissen zou ik iets minder feestelijk vinden, getverdemme :D .
Helpt het ook niet als je Jan bij de computer weghaalt? Kun je de computer niet hoger zetten? Dingen die zo interessant zijn (computers en de bijbehorende muis, lichtschakelaars, dat soort dingen) zet ik gewoon buiten bereik en de stekker van de tv trek ik eruit. Gemak dient de mens! En dat betekent niet dat ik nooit iets verbied, maar ik probeer het wel leuk te houden. Voor een kind is het ook niet leuk als het de hele dag nee te horen krijgt.
Tel daarbij op dat de fascinatie voor knopjes/op tafel klimmen/drollen vissen tijdelijk is, gelukkig. En dat het heel logisch en gezond is dat een kind niet altijd luistert. De ontwikkeling van de eigen wil is heel belangrijk!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:06:33 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85416156
weghalen en even samen spelen met wat anders werkt zolang ik erbij zit .. zodra ik mijn kont keer is het alweer raak :') computer hoger zetten gaat niet, de televisie is inmiddels afgeschermd met twee volle speelgoedbakken er schuin voor/onder zeg maar (tegen de kast aan waar de tv instaat). Stekkers van de pc heb ik vanavond weggewerkt (in de hoop wat hij niet ziet ook niet aantrekkelijk meer is). De keuken is volledig afgeschermd en daar moet ik ook wel eens zijn. Nou zal het vandaag ook wel wat extremer zijn geweest vanwege slecht weer en niet of nauwelijks naar buiten kunnen.

Hij heeft op dit moment echt een periode dat hij niet alleen kan of wíl spelen. zit ik één seconde op mijn kont staat hij al weer aan mijn vinger te trekken dat ik mee moet. Als hij gaat praten hoop ik dat 't iets makkelijker wordt (want kunnen redeneren en uitleggen etc).

Overigens voel ik nog steeds prestatiedrang om de perfecte moeder te willen zijn, en ik gun mezelf nog steeds geen fouten. Ondanks dat de OTS van Jan is afgelopen, blijf ik de ogen van Jeugdzorg in mijn rug voelen .. zal waarschijnlijk nooit meer voorbij gaan ook. Ik zal blij zijn als het 1 november is geweest en dat psych. onderzoek naar adhd/add bij volwassenen is geweest. Misschien dat dat rust geeft in mijn hoofd (maar goed, dat is wel heel offtopic en hoort hier niet thuis :@ )

woensdag 18 augustus 2010 @ 08:45:44 #267
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85424987
Freecell, nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Leander *O* 2 jaar alweer!! Tot over ong. een half jaartje....

Arme Joep, ik hoop dat de wond snel heelt en dat het spoelen niet meer nodig is... :*

Mikoxx, Lennon kruipt ook weleens op tafel... soms moet ik er ook nog wel om lachen, zit hij heel triomfantelijk op tafel: zo van.. kijk eens wat ik kan... maar ik haal hem er af en zet hem bij het speelgoed. Gelukkig is hij dan vaak wel afgeleid en gaat hij wat anders doen. Ik heb dus helaas geen tips voor je. Ik heb weleens ergens gelezen dat (echt) straf geven op deze leefttijd weinig zin heeft en dat ze vooral aan het ontdekken zijn wie ze zijn en wat ze kunnen. In ieder geval succes. :*

Gisteren heb ik via Marktplaats een loopauto van Little People gekocht en opgehaald. Hij is er nu al 15 minuten mee aan het spelen... :D hij vindt het hartstikke leuk. en dat gezin had een tik mbt LP... een hele kamer vol met LP spullen... :o wow. Het werd zelfs vanuit Australië en Engeland gehaald. Ze gaat binnenkort kijken wat er allemaal dubbel is en dat kunnen wij dan evt. kopen.
Make love, not war ☮
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:52:30 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_85425098
Tja, DJMO, zo zijn dreumessen. De wereld onderzoeken. Boos worden helpt denk ik niet en ik vraag me af in hoeverre straffen helpt. Nee zeggen, afleiden en ergens anders neerzetten helpt op den duur wel. En als ze na 50x nee zeggen niet meer aan de keukenkastjes zitten, gaan ze zich concentreren op de dvd la. Rustig koffiedrinken kun je idd wel vaak vergeten en om je vast voor te bereiden: met 2 kinderen is dat nog erger, want dikke kans dat ze niet tegelijk slapen dus dan heb je de hele dag minstens 1 kind dat wakker is en aandacht wil.
pi_85426091
DJMO, uitleggen kan nu al he! Het feit dat hij nog niet kan praten, betekent niet dat hij ook niet begrijpt wat je zegt. Kijk maar naar het feit dat hij ook opdrachtjes kan uitvoeren. Ik leg Senna alles uit. Ook dingen die misschien niet zo doordringen nog, gezien haar leeftijd. Gisteren bijvoorbeeld bleef ze maar naar me toe komen, aan mijn been hangen en dan gaan gillen. Dus heb ik haar even op schoot genomen en gezegd dat ik snap dat ze aandacht wil, dat dat soms even niet kan, en dat ik dat in ieder geval niet meer ga geven als ze op deze manier die aandacht vraagt. Dat ik dat gillen niet fijn vind en dat ik liever heb dat ze lief aandacht vraagt. Daarna het gillen genegeerd, en het hielp vrijwel direct.
Dat zal ze vandaag wel weer vergeten zijn, maar dan doe ik het gewoon opnieuw.

En het lijkt me niet echt gemakkelijker hoor, als ze kunnen redeneren, want dan komen ze met waarom-vragen of weigeren gewoonweg ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:49:34 #270
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85426168
Waarom-vragen... pfff daar word je zo ontzettend moe van.... Twan doet het heel erg en krijgt af en toe een waaromvraagverbod. :X
Make love, not war ☮
pi_85426380
DJMO ik snap dat het frustrerend is als je voor je gevoel helemaal niet even kunt zitten tussendoor. Ik kreeg zelf als advies te zorgen dat de woonkamer zo ingericht is dat er hooguit 5 dingen zijn waar Timo niet aan mag zitten. De rest dus hoog/weg zetten. En wat miss sly ook al zegt, uitleggen kan nu al en als je het maar volhoudt gaat hij het vanzelf een keer begrijpen :) En als je geluk hebt een tijdje later ook echt er naar luisteren :P Maar zonder gekheid, ik zou proberen je woonkamer zo in te richten dat er zo min mogelijk is waar hij niet aan mag komen, dat geeft voor jullie allebei een hoop rust denk ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 augustus 2010 @ 10:18:21 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85426923
Chan .. ik zal straks eens een filmpje maken van mijn woonkamer, dan zul je met eigen ogen zien dat ik het niet veel anders kán inichten puur doordat het gewoon klein is. De keuken is volledig afgegrendeld, dus daar kan hij niet meer heen.

kwartiertje geleden, ik was bezig om kabels langs de muur tegen de pinten aan te timmeren met kabelgeleiders. Meneer staat met zijn avent tuitbeker op mijn ruggengraat te timmeren .. En dat doet goed pijn kan ik je verzekeren. Op dat moment ben ik ook echt flink boos geworden. Hij kan niet uit zichzelf "aaien" we moeten het constant blijven zeggen, anders is het gewoon meppen (ook naar de kat, en die is het ook wel eens zat :') ).

Ik weet het gewoon soms even niet meer, en ik ben echt blij dat er vrijwel elke dag een vriendin langs komt om jan tenminste zo lang bezig te houden dat ik fatsoenlijk kan afwassen en stofzuigen (wat wel nodig is met een dreumes en een kat).

Uitleggen dat iets pijn doet werkt overigens niet, hij blijft het gewoon doen, hij kent zijn eigen kracht niet, en hij behoorlijk sterk ...

woensdag 18 augustus 2010 @ 10:21:19 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_85426990
Uitleggen is ook een goede! :Y Dan voelt zo'n dreumes zich in ieder geval gehoord. En Fee snapt al best veel, meer dan dat je in eerste oogopslag zou verwachten.

De waaromvragen en redenaties zijn weer een heel andere tak van sport. :X Meestal ook wel weer heel leuk hoor, al die vragen.
pi_85427007
Maar DJMO, ik denk echt dat hij nog niet beseft dat hij je pijn doet. Hij staat op je ruggengraat te timmeren omdat hij aandacht wil, niet omdat hij je pijn wil doen. Ik denk echt dat uitleggen (en ja, da tmoet vaker dan 1 keer, dat moet waarschijnlijk tig keer) meer effect gaat hebben op de lange termijn dan flink boos worden. Bovendien: als je flink boos wordt, heeft hij wel wat hij wil: je aandacht! En dus zal hij het blijven doen, want hij krijgt er toch zijn zin mee. Negatief verkegen aandacht is ook aandacht.
pi_85427041
ow ja, en DJMO, is het misschien (ik weet niets over je situatie verder ofzo hoor, dus ik bedoel het niet naar ofzo) een idee om iets van een baan te zoeken? Soms is het gewoon fijn om er even uit te zijn, iets compleet anders te doen en de zorg voor je kind even aan een ander over te laten. Dan kun je zelf ook weer veel meer hebben als je weer met je kind samen bent, is mijn ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')