quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:49 schreef RockabeIIa het volgende:Willow
Van harte met je dreumesje, Innepinne!
(Wie had dat een paar jaar terug nu gedacht he?)
Het CB zegt dat hij nog niet 'heel erg mager is' en dat ze het aankijken, maar ze vinden het wel zorgwekkend. Hij groeit hard de lengte in maar zn gewicht zit al maanden stabiel en dus is het achteruitgang. CB vind het al snel best heb ik het idee. Zeggen dat zolang hij verder gezond is er niks aan de hand is, maar ik vind het niet normaal dat ik van een kindje van zijn leeftijd gewoon zn ribben kan tellen. Mn huisarts is al een tijd op zwangerschapsverlof en zal daarna met ouderschapsverlof gaan en de vervanger is niet zo meelevend dus daar kom ik ook nergens. Als het nou een passief kindje zou zijn die gewoon ook lekker een uurtje kan stilzitten dan is het nog niet zo erg maar de kleine van mij zit echt geen moment stil is continu aan het rennen en verbruikt daarom meer dan ik erin kan krijgen. Vooral omdat hij zo weinig lust.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:01 schreef Nijna het volgende:
DJMO, af en toe piept ze nog even, maar logisch na zo'n dag. Morgen is ze vast weer in haar nopjes.
Jolene, wat wij doen is gewoon aanbieden. Eten ze niet, nou ja dan niet. Ik ga niet iets anders geven, ze krijgen wel gewoon een toetje na het eten. Onze oudste (bijna 3) eet avondeten ronduit slecht, maar dat lijkt iets beter te worden. De jongste (net 1) begint wat kieskeurig te worden vooral met groente. Ik laat haar zelf proberen, kijk dan of ik nog wat kan helpen, maar dat wil ze niet altijd.
Ik ben altijd wel een beetje bang dat als ik dan iets anders ga geven dat ze helemaal niet meer willen proeven, want als ze het niet eten krijgen ze toch wel wat anders (volgens mij hebben ze dat heel snel door).
Maar ja, jullie zitten wel met zijn gewicht... heeft het CB hier geen advies voor?
Ik zou denk ik wel aan blijven bieden, ook dingen die hij "niet lust". Misschien kan je het combineren met iets wat hij wel lust... Of het misschien eens in een andere vorm proberen. Sommige kids eten wel goed pastasaus, daar kan je heel wat groenten in verstoppen, desnoods gepureerd... of soep.
Maar ja ik weet niet of hij dat wel eet...
Lastig, vooral omdat hij gewicht verliest, zou ik toch eens vragen op het CB of anders misschien verwijzing naar kinderarts of diëtist ofzo vragen?
Wat doet ze dan in de kinderstoel? Wat lastig zeg! Gaat het met gewoon eten wel goed?quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:02 schreef innepin het volgende:
Haha neuspeuterenVolgt ze iemands voorbeeld, Sly?
![]()
Ik geef Willow juist vaak wat te eten als ze gewoon aan 't spelen is (soepstengel, cracker, rozijntjes), maar dat doe ik ook voornamelijk omdat ze in de kinderstoel nog altijd zo panisch zit te bewegen dat ze helemaal 'op slot' gaat en dan krijg je d'r helemaal geen eten meer in. (ik zit nog steeds te denken aan een andere kinderstoel, maar dat zou toch ook niet uit moeten maken).
Ik vind 't zo knap van Senna dat ze al loopt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, hij mag het van mij drinken, maar ik vind het niet heel nuttig ofzoquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:24 schreef Chan het volgende:
Eten gaat hier ook altijd aan tafel en ik voer hem vrijwel nooit. Nou ja het toetje wel, want hij vindt zn lepel vooral interessant om door de lucht te laten vliegen. En hij drinkt nog 3 keer per dag bij mij ook.
Hoe hebben jullie trouwens je kindje laten wennen aan koemelk? Timo vindt er niet veel aan en eigenlijk ben ik er wel aan toe de middag-borstvoeding te vervangen voor wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |