DJMO, af en toe piept ze nog even, maar logisch na zo'n dag. Morgen is ze vast weer in haar nopjes.
Jolene, wat wij doen is gewoon aanbieden. Eten ze niet, nou ja dan niet. Ik ga niet iets anders geven, ze krijgen wel gewoon een toetje na het eten. Onze oudste (bijna 3) eet avondeten ronduit slecht, maar dat lijkt iets beter te worden. De jongste (net 1) begint wat kieskeurig te worden vooral met groente. Ik laat haar zelf proberen, kijk dan of ik nog wat kan helpen, maar dat wil ze niet altijd.
Ik ben altijd wel een beetje bang dat als ik dan iets anders ga geven dat ze helemaal niet meer willen proeven, want als ze het niet eten krijgen ze toch wel wat anders (volgens mij hebben ze dat heel snel door).
Maar ja, jullie zitten wel met zijn gewicht... heeft het CB hier geen advies voor?
Ik zou denk ik wel aan blijven bieden, ook dingen die hij "niet lust". Misschien kan je het combineren met iets wat hij wel lust... Of het misschien eens in een andere vorm proberen. Sommige kids eten wel goed pastasaus, daar kan je heel wat groenten in verstoppen, desnoods gepureerd... of soep.
Maar ja ik weet niet of hij dat wel eet...
Lastig, vooral omdat hij gewicht verliest, zou ik toch eens vragen op het CB of anders misschien verwijzing naar kinderarts of diëtist ofzo vragen?
Maarten, pizza

lekker.
Goedzo Seb

, lange zit hoor! Maar zo te lezen heb je je voorbeeldig gedragen