abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85021524
*binnenvalt*

Hoi! Ik mag hier nu ook posten O+
Ik heb nog niet bijgelezen maar dat komt wel.

Mijn meisje begon haar leven zo op 08-08-09:

En groeide al snel...

...uit tot een blij eitje!

En zo zat ze vandaag na te genieten (met een heleboel oranje smeerboel want net na het eten :P )

O+

Ik heb een dreumes!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_85021642
*O* welkom Innepin en Willow!!
En gefeliciteerd met je mooie meiske!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85021669
*O* Gefeliciteerd Willow en Innepin! En welkom hier!
Die eerste foto van jullie samen vind ik nog steeds zoooo lief O+
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:49:59 #254
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85021723
O+ Willow

Van harte met je dreumesje, Innepinne!
(Wie had dat een paar jaar terug nu gedacht he? ;) )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_85021847
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:49 schreef RockabeIIa het volgende:
O+ Willow

Van harte met je dreumesje, Innepinne!
(Wie had dat een paar jaar terug nu gedacht he? ;) )
:D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 augustus 2010 @ 21:00:51 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85022300
gefeliciteerd Willow en innepin *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:03:22 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85022437
:W Inneping en Willow! Welkom bij de groten :D
pi_85024210
Innepin, nu al? :o

Welkom *O*
pi_85026030
Innepin en Willow, welkom *O*

Wij hebben vandaag Iris haar verjaardag gevierd, kind was helemaal overdonderd van al die drukte, heeft zichzelf toch even in slaap moeten huilen vanavond. Want als ik bij haar kwam was het goed en als ik weg ging dan begon ze weer te snikken.
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 augustus 2010 @ 22:21:17 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85026352
Arme Iris zo verdrietig door zo'n blije dag .. morgen is het vast wel over :Y was het gezellig nijna ?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85027553
Hallo.

Meld mij hier ook maar. Heb een kleine liefde van iets minder dan anderhalf jaar nu, en gelijk een vraagje omdat ik het idee heb dat ik echt niet de enige ben met dit probleem.

Mn kleintje is een heeeele lastige eter. Rond 8 maanden at hij alles wat je hem voorzette en nu wordt het steeds minder. Avondeten werd standaard uitgespuugt, maar at wel 3-4 boterhammen per dag dus wedr het avondeten vervangen door brood. Toen langsamerhand weer wat nieuwe dingen geprobeerd, leek goed te gaan (pasta bijvoorbeeld) maar nu is dat ook al niet meer goed. Brood is ook uit de gratie en hij eet gewoon erg weinig zo. Hij eet ook geen normaal beleg maar alleen zoete dingen. Hij verliest gewicht en het consultatiebureau houdt hem in de gaten wat zn gezondheid betreft. Het is een superactief kind en dat in combinatie met slecht eten is gewoon vervelend voor zn gezondheid.

Wat doen jullie met kieskeurige kids? Niets anders voorzetten en geduld hebben tot hij het probeerd? Of geven wat ze wel lusten en maar hopen dat de smaak een keer veranderd? Ik durf de eerste optie niet goed omdat hij zo met zn gewicht zit je voelt zn ribben echt zitten maar in dit tempo lust hij straks niks anders meer dan zoete zooi waar weinig in zit en wordt het ook niet veel beter.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:48:51 #262
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85027629
Geniet lekker van je vakantie Vicky :)
En Seb en Estrys en man ook lekker op vakantie geweest, jammer dat het dan weer voorbij is, he? weer wat opgeladen voor de komende tijd bij je ouders?

Wij hadden vandaag een feestje van verre familie bij het strand. Maarten is dus voor het eerst op het strand geweest, helemaal geweldig en hij liep zelfs zo de zee (het pierebadje) in. Dus voor herhaling vatbaar.
We moesten iets langer dan een uurtje rijden, op een gegeven moment was hij een beetje pieperig. En toen gingen we dierengeluiden nadoen: hij lag helemaal in een deuk toen ik al kakelend een kip nadeed :D
En hij zei woordjes na, en een nieuw woordje wat hij nazei was toch echt: pizza! _O-
We gingen pas om kwart voor 9 terugrijden, en hij heeft gewoon helemaal niet geslapen tot we thuis waren. Dus meteen zijn bedje in en hopelijk slaapt hij morgen een beetje uit :)

Mis weer eens een pagina, ga deze even doorlezen en dan nog wat reacties plaatsen :@
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:56:59 #263
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85028070
Wat Freecell ook zegt, nu al Innepin en Willow hier? :D Welkom hoor *O*

Nijna, wat sneu dat Iris de drukte zo moest verwerken voor het slapen.

Jolene, ik kan me je dilemma heel goed voorstellen. Ik zou wel de dingen blijven aanbieden die hij lust, maar ook zeker wat nieuwe dingen. Kun je dat niet combineren? Als hij bijv. wel pasta lust, er gewoon wat andere groenten doorheen doen? En als hij alleen zoete dingen op brood eet, msischien wat gezonder maken door wat biologisch beleg te kiezen of van zonnatura zonder suiker erin?
Maarten van 20 maanden eet bij tijd en wijle ook heel weinig, en ik heb van het consultatiebureau gehoord dat een baby bijv. 3 boterhammen per dag eet, dat een peuter nog maar 1 boterham per dag nodig heeft. Dat geeft mij zelf rust en het Maarten gewoon lekker te laten proeven en zelf te laten eten en als hij niet wil, het dan zo te laten. Hij is ook een kieskeurige eter, zal niet snel nieuwe dingen proeven uit zichzelf maar als ik het hem zelf laat doen, dan gaat het een stukje makkelijker.
pi_85028252
Seb heeft zich wonderbaarlijk gehouden in de auto, de heenweg ging super. De 13 uur op de terugweg vond hij soms wat minder. Maar bumba deed wonderen :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85028367
DJMO, af en toe piept ze nog even, maar logisch na zo'n dag. Morgen is ze vast weer in haar nopjes.

Jolene, wat wij doen is gewoon aanbieden. Eten ze niet, nou ja dan niet. Ik ga niet iets anders geven, ze krijgen wel gewoon een toetje na het eten. Onze oudste (bijna 3) eet avondeten ronduit slecht, maar dat lijkt iets beter te worden. De jongste (net 1) begint wat kieskeurig te worden vooral met groente. Ik laat haar zelf proberen, kijk dan of ik nog wat kan helpen, maar dat wil ze niet altijd.
Ik ben altijd wel een beetje bang dat als ik dan iets anders ga geven dat ze helemaal niet meer willen proeven, want als ze het niet eten krijgen ze toch wel wat anders (volgens mij hebben ze dat heel snel door).
Maar ja, jullie zitten wel met zijn gewicht... heeft het CB hier geen advies voor?
Ik zou denk ik wel aan blijven bieden, ook dingen die hij "niet lust". Misschien kan je het combineren met iets wat hij wel lust... Of het misschien eens in een andere vorm proberen. Sommige kids eten wel goed pastasaus, daar kan je heel wat groenten in verstoppen, desnoods gepureerd... of soep.
Maar ja ik weet niet of hij dat wel eet...
Lastig, vooral omdat hij gewicht verliest, zou ik toch eens vragen op het CB of anders misschien verwijzing naar kinderarts of diëtist ofzo vragen?

Maarten, pizza :D lekker.

Goedzo Seb ^O^ , lange zit hoor! Maar zo te lezen heb je je voorbeeldig gedragen :*
pi_85029215
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:01 schreef Nijna het volgende:
DJMO, af en toe piept ze nog even, maar logisch na zo'n dag. Morgen is ze vast weer in haar nopjes.

Jolene, wat wij doen is gewoon aanbieden. Eten ze niet, nou ja dan niet. Ik ga niet iets anders geven, ze krijgen wel gewoon een toetje na het eten. Onze oudste (bijna 3) eet avondeten ronduit slecht, maar dat lijkt iets beter te worden. De jongste (net 1) begint wat kieskeurig te worden vooral met groente. Ik laat haar zelf proberen, kijk dan of ik nog wat kan helpen, maar dat wil ze niet altijd.
Ik ben altijd wel een beetje bang dat als ik dan iets anders ga geven dat ze helemaal niet meer willen proeven, want als ze het niet eten krijgen ze toch wel wat anders (volgens mij hebben ze dat heel snel door).
Maar ja, jullie zitten wel met zijn gewicht... heeft het CB hier geen advies voor?
Ik zou denk ik wel aan blijven bieden, ook dingen die hij "niet lust". Misschien kan je het combineren met iets wat hij wel lust... Of het misschien eens in een andere vorm proberen. Sommige kids eten wel goed pastasaus, daar kan je heel wat groenten in verstoppen, desnoods gepureerd... of soep.
Maar ja ik weet niet of hij dat wel eet...
Lastig, vooral omdat hij gewicht verliest, zou ik toch eens vragen op het CB of anders misschien verwijzing naar kinderarts of diëtist ofzo vragen?

Het CB zegt dat hij nog niet 'heel erg mager is' en dat ze het aankijken, maar ze vinden het wel zorgwekkend. Hij groeit hard de lengte in maar zn gewicht zit al maanden stabiel en dus is het achteruitgang. CB vind het al snel best heb ik het idee. Zeggen dat zolang hij verder gezond is er niks aan de hand is, maar ik vind het niet normaal dat ik van een kindje van zijn leeftijd gewoon zn ribben kan tellen. Mn huisarts is al een tijd op zwangerschapsverlof en zal daarna met ouderschapsverlof gaan en de vervanger is niet zo meelevend dus daar kom ik ook nergens. Als het nou een passief kindje zou zijn die gewoon ook lekker een uurtje kan stilzitten dan is het nog niet zo erg maar de kleine van mij zit echt geen moment stil is continu aan het rennen en verbruikt daarom meer dan ik erin kan krijgen. Vooral omdat hij zo weinig lust.

Pasta at hij een maand geleden nog wel en hij heeft ook rond 8 maanden gewoon aardappels groenten vlees gegeten maar als ik het hem nu geef spuugt hij het gewoon uit. Nu is het wel zo dat ik tot nu toe steeds toegeef, en wat anders geef omdat ik bang ben dat hij nog verder gewicht verlies, maar het lijkt averechts te werken omdat het lijstje met wat hij wel eet steeds kleiner wordt. Maar ik begrijp van jou dat als ze het weigeren ze ook niks anders krijgen, ik denk dat ik me daar toch maar eens toe moet zetten dan. Het is ook gewoon lastig voor mij doe het in mn eentje en vaak is het zo druk dat ik pas ga eten nadat hij op bed ligt. Ik warm savonds eten voor hem op en geef hem dan eten maar zelf eet ik dan savonds later pas omdat het gewoon niet lukt om te koken en de kleine in de gaten te houden, en een echt tafelmoment ontbreekt dan ook. Misschien moet ik daar het probleem ook eens zoeken hoewel ik de oplossing zo snel niet weet.
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:23:24 #267
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85029552
Ik zou je aanraden om toch samen met hem te gaan eten, zien eten doet ook eten... en als hij dan zo moeilijk doet met eten, kun je misschien wat makkelijker hem negeren en zelf lekker je eten opeet.
Ikzelf ben vaak alleen met Maarten als ik ga koken vanuit mijn werk (vaak ook pas om half 6 thuis en toch redelijk vaak om 6 uur aan tafel). Makkelijk eten en Maarten zit dan toch wel vaak (als mijn man nog niet thuis is) tv te kijken, hij is dan ook moe na een dag kdv en rust uit op de bank of in zijn kinderstoel. Als je dit niet ziet zitten kan je ook al van te voren eten klaarmaken (en zoals pastasaus kun je natuurlijk voor een paar keer maken, en in de vriezer bewaren, zo ook met bijv. soep, nasi/bami etc.). Dan hoef je het alleen maar op te warmen en dan kun je zo aan tafel schuiven met zijn 2tjes.
pi_85029679
misschien kun je je zoontje laten helpen met koken.
groenten in de pan doen, aardappels wassen etc. of een eigen pan en lepel om herrie mee te maken en in te roeren.
en dan tijdens het koken al het een en ander aan eten aanbieden. De meeste peuters eten tussen neus en lippen door een stuk beter wanneer het van ze verwacht word.
Dan kun je na het samen koken ook samen aan tafel zitten. Als je dan beide hetzelfde eet, dan ziet hij van jou dat het lekker en eetbaar is.

Overigens is vanaf een jaar een tijdje een stabiel gewicht geen enkel probleem hoor, kinderen komen tussen de 1 en 3 helemaal niet zoveel aan, maar groeien wel flink in de lengte.
Vanaf een jaar is het pas een probleem als ze in de lengte af gaan buigen, dus minder goed gaan groeien.
pi_85029941
*O* Willow van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! *O* En wat is ze móói weer :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:32:43 #270
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85030051
Zien eten doet eten, heb ik gemerkt. Is het een idee om 's avonds de groenten schoon te maken en aardappels te schillen, zodat je die de volgende dag kan bereiden? En zet hem als je kookt in de kinderstoel, zodat hij kan kijken wat je doet, dat werkt hier goed.

Hier heb ik echt een mager meisje, bijna 9 kilo en 83 cm. Ook zo'n stuiterbal, zit geen moment stil. Maar zolang ze actief is en vrolijk in het rond rent, maak ik me juist helemaal geen zorgen. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:34:37 #271
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85030133
Ow, het is allemaal al gezegd, zie ik. :P Dat krijg je ervan als je even tussendoor tanden gaat poetsen... }:|
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85038223
Jolene, dat samen koken en eten zou ik toch eens proberen. Geef hem hetzelfde als wat jezelf eet, hoef je ook niet ingewikkeld te doen met koken.
Wij geven idd niet iets anders, maar ik denk dat dat makkelijker is als ze wel goed groeien.
Overigens denk ik wel dat als hij niet genoeg binnen kreeg, hij niet zo energiek zou zijn. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 08:41:38 #273
5428 crew  miss_sly
pi_85038246
Hier gaat het met eten nog steeds wel goed, ze eet niet veel, maar wel met smaak en ze probeert echt alles. Wij eten altijd samen, zoveel mogelijk dus ook met papa erbij, en ze krijgt altijd wat yoghurt na. Soms help ik haar, soms niet, want dan wil ze het zelf doen. Ze krijgt bij ons zelf de regie, en dat gaat prima. Als ze een dag echt minder/slecht eet, probeer ik de volgende dag wat meer naar binnen te krijgen, maar wel op de reguliere kmomenten: half boterhammetje meer bij het ontbijt, iets meer fruit, boterham extra bij de lunch, keer extra fruit in de middag en eventueel een soepstengel en of rijstwafel.
En ze krijgt nog iedere avond een fles met 200 cc pap aangeboden voor het slapengaan. Soms drinkt ze drie slokken, soms gaat ie bijna leeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 augustus 2010 @ 08:46:56 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85038300
Ook hier Jolene, herkenbaar. Jan heeft tijden gehad dat hij vrijwel niets at. Ik vulde dat persoonlijk aan met nutrilon peutergroeimelk en verving één beker roosvicee ook door extra melk. Wat ik toen ook een een paar weken heb gedaan is vijf schepjes fantomalt door zijn laatste (pap)fles. Dit heeft hem toen geholpen zijn eetlust weer terug te krijgen en weer zelf te gaan eten. Omdat het een dieetvoeding is, zou ik het niet zomaar zelf gaan proberen, maar even overleggen met het CB als het je wat lijkt.

Sterkte!

Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 08:53:42 #275
5428 crew  miss_sly
pi_85038379
innepin en Willow, gefeliciteerd en welkom *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')