Wat een fijn schoenverhaal, maar je hebt dus uiteindelijk niet degenen die je wilde/mooi vond?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:31 schreef seilram het volgende:
Vandaag voor Joep zijn eerste schoenen gekochtwat een mijlpaal. Ik was helemaal emo. Echte schoenen
en hij stapte er zo vrolijk mee rond in de winkel. Hele fijne winkel ook, alles opgemeten, lengte en breedte en toen zei ik al: die vind ik wel leuk! Die mevrouw: nou eigenlijk werkt dat hier zo niet, want alle schoenen zijn anders qua breedte, dus ik ga nu wat schoenen in het magazijn zoeken die precies goed zijn voor hem. Ik: oow
![]()
. Ze houden ook een hele kaart bij met zijn gegevens, dus als we volgende keer weer komen, dan kijken ze hoe het vorige keer was. Dus hij zijn voeten groeien enzo. Ik vond die mevrouw echt fijn. Vorige keer bij een andere winkel geweest toen hij net kon staan en die verkoopster begon al te zuchten toen ik vroeg of ze zijn voetjes op wilde meten.
haar kindje huilt ook heel veel, heeft een koemelk allergie, dus in dat opzicht kan ik er ook niet over mee praten, maar vind het zo sneu voor haar.....quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:34 schreef Vicky het volgende:
wat ontzettend fijn Seliram!!
ik kan me helaas wel voorstellen.. Ik zou het nooit en te nimmer doen, maar ik weet jammer genoeg wel een beetje hoe ze zich moet voelen...
Nou die ik mooi vond waren niet eens loopschoenenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Wat een fijn schoenverhaal, maar je hebt dus uiteindelijk niet degenen die je wilde/mooi vond?
Overigens, mijn moeder is jarenlang met ons naar een speciale schoenenzaak gegaan, omdat het met name voor mij noodzakelijk zou zijn. Was achteraf wel erg overtrokken, en heb ik jarenlang op net geen hippe schoenen gelopen, en mijn moeder miljarden (ja, ja) uitgegeven aan schoenen die eigenlijk niet nodig zijn....
Moeders voelde zich wel een beetje erg opgelicht, en ik loop nog steeds en mijn kleine teen (2x) zit er nog steeds aan (die zou eraf vallen volgens de schoenmaker/oplichter)....
Niet dat dat bij jou het geval is, natuurlijk, maar goed, een gewaarschuwd mens enzo....
ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten bij Amber.. huilbaby, ernstige koemelkallergie, pndquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:38 schreef seilram het volgende:
[..]
haar kindje huilt ook heel veel, heeft een koemelk allergie, dus in dat opzicht kan ik er ook niet over mee praten, maar vind het zo sneu voor haar.....
Ow en Vicky, ik had vorige week zo raar gedroomd. Ik heb geen idee hoe je er uit ziet, maar in mijn droom, droomde ik over jou en Tess![]()
. Ik ging op Tess passen. Jij had een feestje en jullie hadden echt een mega groot huis
het was zo groot, het leek wel een schoolgebouw. Raar toch!
Een loopfietsje werd aangeraden door de fysiotherapeute, daar kan Thomas met zijn spakjes op en dan kan hij loopbewegingen oefenen. Met zijn spakjes zou hij op een driewieler niet kunnen rijden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:07 schreef Tinuviel het volgende:
In plaats van een loopfiets kun je ook een driewieler doen die je nu nog moet gaan duwen en later je kind zelf op kan rijden.
Amenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:34 schreef Vicky het volgende:
wat ontzettend fijn Seliram!!
ik kan me helaas wel voorstellen.. Ik zou het nooit en te nimmer doen, maar ik weet jammer genoeg wel een beetje hoe ze zich moet voelen...
Hier idemquote:Op donderdag 29 juli 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Amen
Ik zou het nooit doén, want het lost niks op, integendeel en ze zijn ook héél lief.
Maar of ik het me kan voorstellen, jazeker.
die wil ik in februari lenen!!quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Ca.ra het volgende:
Het is leuk he, eerste verjaardag voorbereiden. We doen waarschijnlijk een lunch op zaterdag, dan heef de jarige job er ook nog wat aan. Als het mooi weer is buiten, en anders hier binnen. Ik heb al ballonnen en vlaggetjes, en de cakevorm waarin ik zijn eerste verjaardags'taart' ga bakken had zijn papa al uitgezocht toen ik zwanger was
[ afbeelding ]
Nu nog een traktatie verzinnen voor op het kdv, maar ik heb nog een paar weken. Alhoewel, als je er nog iets voor moet bestellen.... toch maar eens voor gaan zitten.
Hier staat iets, maar er is weinig over te vinden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:24 schreef mikoxx het volgende:![]()
die taart!! Vorm = hebbuh? Vraag je even aan je vriendin??
![]()
Ff snel eenv raagje vanaf ons vakantie-adres: T. heeft onder 5 snijtandjes, daarnaast een hoektand en een kies. Het zijn er dus echt 5.... iemand toevallig ervaring met zoiets? Gebeurt dat dan 'strakjes' ook bij t volwassen gebit? Vaaaaaag.....
quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
Hij is van cook en co (voormalige hoying). Ik heb hem nu twee keer geprobeerd en het is nog iedere keer goed gegaan, dus waarschijnlijk ben ik een goede invetter
*reservering voor februari noteert*
Apart Mikoxx, en alleen T heeft dat?
ik ben aan het sjoppen voor selene's verjaardag: ze krijgt een driewielerquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:31 schreef Tinuviel het volgende:
Hebben moeders/ ouders hier ervaring met van die trikes/ driewielers en zo ja welke varianten en wat heeft/ kan dat ding dan allemaal?
kan. of gewoon moe, kan ookquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:55 schreef Marie79 het volgende:
Beterschap voor Senna!![]()
Maarten heeft het vanmorgen erg leuk gehad in Sprookjeswonderland. Hij heeft weer van alles (opnieuw) ontdekt. En hij heeft van 10 tot 13 uur de hele tijd gelopen (met uitzondering van de lunch, lekker frikandel ik gruwel ervan, hij vindt het héérlijk) dus we waren de hoek nog niet om in de auto of hij sliep al.
Vanavond na het eten zegt W. ineens, wat heeft hij een rood linkeroor, helemaal rood en warm. Ik hoop geen oorontsteking... Zou het evt. ook kunnen komen van doorkomende kiezen?
Mijn dochter ging over met bijna 19 mnd van een ledikant naar een gewoon peuterbedje met opstaande rand. Ging echt moeiteloos. Moeders vond het spannender dan dochter zelf.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom even advies inwinnen van de dreumesmoeders. Ik heb begrepen dat Leander een nieuw bed heeft gekregen. Wat is nou het moment waarop je een kindje van een ledikant naar een ander bedje kunt verkassen?
als ze uit het ledikant kunnen klimmenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom even advies inwinnen van de dreumesmoeders. Ik heb begrepen dat Leander een nieuw bed heeft gekregen. Wat is nou het moment waarop je een kindje van een ledikant naar een ander bedje kunt verkassen?
Linde is pas een half jaar geleden over gegaan naar een meegroeibedjequote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
gevangenissig?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net gegoogeld, maar dat ziet er... onaangenaam uit.
Het ligt ook helemaal aan het kind hoor. Volgens mij zou Linde er nu nog niet uit klimmenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Goed punt, Stiemie. Ik heb ook liever dat Ivan niet zijn bed uit kan klimmen. Maarja, het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat hij dat toch gaat doen. Anders moeten we de tweede maar zolang mogelijk bij ons in de slaapkamer laten slapen (alleen zie ik dat ook niet echt zitten).
Een ledikantje waar je een zijkant uit kunt halen is wel langere tijd geschikt, neem ik aan?
Ja hoor, al geloof ik ook wel dat mijn nog tandeloze terrier flink van zich zal afbijten als haar zus iets probeert te flikken. Dat horen we dan echt wel. Ze zijn aan elkaar gewaagd zeg maarquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Precies Vicky, het zijn net dierenkooien.
Nou ja, misschien zie ik problemen waar ze er niet zijn. De baby zal sowieso bij ons op de kamer moeten totdat ze doorslaapt en op een bepaald moment is ze weerbaar genoeg om iets te ondernemen als Ivan rare dingen uitspookt, lijkt me. Jij vertrouwt Linde nu wel helemaal met Esmee, Stiemie?
Tessie dat klinkt niet fijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
Vermoedelijk slaapt de baby sowieso de eerste 6 maanden en waarschijnlijk langer bij ons op de kamer. En ik acht het ook heel waarschijnlijk dat wij regelmatig ons matras in de woonkamer zullen leggen.
Als ze zo oud ijn dat je er niet meer uitrollen en zo jong dat ze de fun van het 'er uit komen omdat het niet mag' nog niet zienquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:01 schreef Stiemie het volgende:
Linde vraagt nog wel eens: "mag Esmee nog steeds bij mij logeren?" en dan zeggen wij "Nou vooruit omdat jij zo lief bent!"
uhm, hier heb ik slecht nieuws voor je wat dat betreft: selene sluit ik tegenwoordig op in haar kamer (haakje op deur) want die kan ook deuren openmaken. dus zodra 's ochtends het haakje eraf is staat ze luid BABIE!!!!!!!!!!!" roepend bij ravi...........quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
En zou er niet iets bestaan waardoor Ivan nooit bij de baby kan komen? Bijvoorbeeld een soort stapelbed met 2 ledikantjes boven elkaar?
Mja, deurkruk omhoog helpt niet meer?quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:07 schreef simmu het volgende:
zullen we het niet over mama's private time op de wc hebben?
ik lijk tico wel zo
dan is ze zwaar beledigd en gaat ze gillen en krijsenquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, deurkruk omhoog helpt niet meer?
En wat gebeurt er als je gewoon de deur op slot doet?
Ja, hij moet nu al een bril. Hoe vroeger je dat doet, hoe groter de kans is dat hij later geen bril meer ophoeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:55 schreef tessie het volgende:
Moet Thijs nu al een bril? Hoe zijn jullie daarachter gekomen dan? Ik wist niet eens dat je dat bij zulke kleine kindjes al kon laten meten...
Wat een prachtig cadeau Chan. Van harte met je kerel!quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:34 schreef Chan het volgende:
Timo en ik komen ons hier meldenVandaag is hij één jaar geworden
Een jaar geleden lag ik de hele nacht verliefd naar mijn pasgeboren baby'tje te staren en nu is hij ineens een dreumes
![]()
Spelen met zijn net-uitgepakte cadeau:
[ afbeelding ]
Ik had het over mijn jongste exemplaar en die hoort hier eigenlijk nog helemaal niet thuisquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:15 schreef Chan het volgende:
StiemieIk vond het al ingewikkeld toen ik een paar minuutjes bij de kassa van de H&M moest wachten en Timo wat begon te jengelen.. Dit gaat een interessant jaar worden zo te lezen
Veel succes alvast! Het stelt niks voor qua belasting voor Joep, hopelijk vindt hij het ook niet eng ofzo!quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:45 schreef seilram het volgende:
McLaura, Joep moet ook voor zo'n ogentest a.s. vrijdag. Daar heb ik gewoon weken voor moeten zeurenen toen mocht het dan begin juni... had het ziekenhuis pas begin augustus tijd. Naja, ik ben benieuwd.
Ohh! Ik keek even hoe oud je oudste dan is, maar die is alweer 3! En jarig! Gefeliciteerdquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik had het over mijn jongste exemplaar en die hoort hier eigenlijk nog helemaal niet thuisNou ja later zullen we vast blij zijn met dat doorzettingsvermogen...
quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:19 schreef Chan het volgende:
[..]
Ohh! Ik keek even hoe oud je oudste dan is, maar die is alweer 3! En jarig! GefeliciteerdHoort hier ook niet helemaal thuis, maar nou ja
Negeren is het beste, of duidelijk nee, en dan negeren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gister naar CB geweest: 78,5 cm en 10,8 kilo (is nu 1 jaar en 7 maanden
Hebben we alles gevraagd enzo, op 1 ding na maar misschien hebben jullie daar ervaring mee
Levi heeft er sinds kort een handje van om te slaan of zichzelf in zijn gezicht te slaan. Hoe reageren jullie daarop? Het lijkt er wel op dat hij dat pas doet zodra hij een beetje moe begint te worden.
Was benieuwd hoe jullie er mee omgingen. Als Levi dat doet zetten wij hem op zijn loungestoeltje neer en zeggen dat hij dat niet meer mag doen en daar blijft hij dus ongeveer 1 minuut (wonderbaarlijk blijft ie gewoon zitten)
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:13 schreef freecell het volgende:
Ik geloof dat het dreumesje zichzelf van de speen heeft afgeholpen
Hij heeft hem simpelweg geslooptHele onderkant eraf gebeten.
Hij: ow sjtuk
Ik: jep, en mama kan hem niet maken, jammer hè?
Dus nu ligt hij in bed sip tegen een kapotte speen te praten...
*grinnikt*quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:23 schreef Books het volgende:
Wij zwaaien hier ook nog even gedag en gaan door naar het Peutertopic. Onze E is vandaag jarig en is een hele echt peuter inmiddels. Pratend, soort van lopend en heel erg ondernemend en wil alles doen wat zuslief ook doet of nog meer...
Tot in het volgende topic.
Simmu feli met Selene ook nog trouwens voor ik het vergeet.
'quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:45 schreef sedano het volgende:
Hallo Tinuviel'.
Leuk een Amsterdam meet!!! :-)
Jaa, mijn zoon gooit dan hard met spullen.. soms met zijn vork en dat vind ik heel gevaarlijk en hij gaat dan naar de gang om even tot zichzelf te komen. Doe jij dit ook?
Ja dat is heel eng dat trapverhaal.
Mijn zoontje klautert nu zelf de trap op... hop en hij was boven. Dus nu maar hekje onderaan trap plaatsen...
Oh, daar moet je toch niet aan denken!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:54 schreef Nijna het volgende:
Best wel een beetje Oeke... ik ben wel blij dat ik niet thuis was, want ik was haar vast gaan roepen en dan zie ik al zo voor me hoe ze naar die trap loopt en naar beneden komt stuiteren...
quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:49 schreef RockabeIIa het volgende:Willow
Van harte met je dreumesje, Innepinne!
(Wie had dat een paar jaar terug nu gedacht he?)
Het CB zegt dat hij nog niet 'heel erg mager is' en dat ze het aankijken, maar ze vinden het wel zorgwekkend. Hij groeit hard de lengte in maar zn gewicht zit al maanden stabiel en dus is het achteruitgang. CB vind het al snel best heb ik het idee. Zeggen dat zolang hij verder gezond is er niks aan de hand is, maar ik vind het niet normaal dat ik van een kindje van zijn leeftijd gewoon zn ribben kan tellen. Mn huisarts is al een tijd op zwangerschapsverlof en zal daarna met ouderschapsverlof gaan en de vervanger is niet zo meelevend dus daar kom ik ook nergens. Als het nou een passief kindje zou zijn die gewoon ook lekker een uurtje kan stilzitten dan is het nog niet zo erg maar de kleine van mij zit echt geen moment stil is continu aan het rennen en verbruikt daarom meer dan ik erin kan krijgen. Vooral omdat hij zo weinig lust.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:01 schreef Nijna het volgende:
DJMO, af en toe piept ze nog even, maar logisch na zo'n dag. Morgen is ze vast weer in haar nopjes.
Jolene, wat wij doen is gewoon aanbieden. Eten ze niet, nou ja dan niet. Ik ga niet iets anders geven, ze krijgen wel gewoon een toetje na het eten. Onze oudste (bijna 3) eet avondeten ronduit slecht, maar dat lijkt iets beter te worden. De jongste (net 1) begint wat kieskeurig te worden vooral met groente. Ik laat haar zelf proberen, kijk dan of ik nog wat kan helpen, maar dat wil ze niet altijd.
Ik ben altijd wel een beetje bang dat als ik dan iets anders ga geven dat ze helemaal niet meer willen proeven, want als ze het niet eten krijgen ze toch wel wat anders (volgens mij hebben ze dat heel snel door).
Maar ja, jullie zitten wel met zijn gewicht... heeft het CB hier geen advies voor?
Ik zou denk ik wel aan blijven bieden, ook dingen die hij "niet lust". Misschien kan je het combineren met iets wat hij wel lust... Of het misschien eens in een andere vorm proberen. Sommige kids eten wel goed pastasaus, daar kan je heel wat groenten in verstoppen, desnoods gepureerd... of soep.
Maar ja ik weet niet of hij dat wel eet...
Lastig, vooral omdat hij gewicht verliest, zou ik toch eens vragen op het CB of anders misschien verwijzing naar kinderarts of diëtist ofzo vragen?
Wat doet ze dan in de kinderstoel? Wat lastig zeg! Gaat het met gewoon eten wel goed?quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:02 schreef innepin het volgende:
Haha neuspeuterenVolgt ze iemands voorbeeld, Sly?
![]()
Ik geef Willow juist vaak wat te eten als ze gewoon aan 't spelen is (soepstengel, cracker, rozijntjes), maar dat doe ik ook voornamelijk omdat ze in de kinderstoel nog altijd zo panisch zit te bewegen dat ze helemaal 'op slot' gaat en dan krijg je d'r helemaal geen eten meer in. (ik zit nog steeds te denken aan een andere kinderstoel, maar dat zou toch ook niet uit moeten maken).
Ik vind 't zo knap van Senna dat ze al loopt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, hij mag het van mij drinken, maar ik vind het niet heel nuttig ofzoquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:24 schreef Chan het volgende:
Eten gaat hier ook altijd aan tafel en ik voer hem vrijwel nooit. Nou ja het toetje wel, want hij vindt zn lepel vooral interessant om door de lucht te laten vliegen. En hij drinkt nog 3 keer per dag bij mij ook.
Hoe hebben jullie trouwens je kindje laten wennen aan koemelk? Timo vindt er niet veel aan en eigenlijk ben ik er wel aan toe de middag-borstvoeding te vervangen voor wat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |