abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84729409
zullen we het niet over mama's private time op de wc hebben?

ik lijk tico wel zo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84729423
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:07 schreef simmu het volgende:
zullen we het niet over mama's private time op de wc hebben?

ik lijk tico wel zo
Mja, deurkruk omhoog helpt niet meer?
En wat gebeurt er als je gewoon de deur op slot doet?
pi_84729458
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Mja, deurkruk omhoog helpt niet meer?
En wat gebeurt er als je gewoon de deur op slot doet?
dan is ze zwaar beledigd en gaat ze gillen en krijsen :'(
vanochtend probeerde ze mijn tampons te pikken }:| mag niet! blijf af! leg terug!
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:01:23 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84729833
Ik denk dat Maarten voorlopig nog maar even in zijn ledikant blijft slapen :D
*ziet ook dingen voor zich als deuren openmaken, spelen, laatjes openmaken, kasten leeghalen*

Maarten is toch nog niet helemaal lekker, hij heeft vannacht nog wat gespuugt, arm jong :{
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_84729979
:O 'T was me het nachtje wel zeg, eerst Tyler en toen Kim en toen een idioot die om 2.00 ging racen door de straat met zn auto.

Weet iemand hoeveel vocht Tyler binnen zou moeten krijgen? Volgens mij is het echt te weinig nu.
Vanmorgen vond ik zn lipjes en tong droog aanvoelen. Hij had een oprisping, zo sneu. Het rook alsof hij had gespuugd. Hij kwam dicht tegen me aan liggen. De 1e papfles krijgt hij altijd in bed, vandaar.

Beterschap voor Maarten.
pi_84744456
Graeme blijft voorlopig ook nog lekker in zn ledikant. We hebben voor Anna een 2e hands babykamer gekocht en die zelf geschilderd.

Graeme heeft vandaag nog meer vlekjes overal, vooral op z'n armen en benen

Voor de zekerheid toch even de huisartsenpost gebeld, omdat we niet weten of het nou de 5e of de 6e ziekte of nog iets anders is en dat het eventueel gevaarlijk kan zijn voor Anna... Maar volgens de huisarts was dat niet het geval omdat Graeme gewoon lekker vrolijk is en behalve dat ie meer slaapt en een klein beetje verhoging heeft, nergens last van lijkt te hebben. Als het morgen erger is, dan moeten we even langs de huisarts.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84745974
Pffff, dat ziet er uit alsof het jeukt :o
pi_84746404
Ja he! Maar hij heeft er echt helemaal geen last van dus! Hij was vandaag eindelijk weer net zo vrolijk als hij normaal altijd was. Ik ben wel benieuwd wat het nou is, want als ik die omschrijvingen lees van de 5e en de 6e ziekte, past het er toch niet helemaal bij. Hij heeft ook geen vlekjes in zijn gezicht... Misschien morgen toch even langs de huisarts voor de zekerheid.
pi_84746513
Het ziet er in ieder geval niet uit als de zesde ziekte hier ooit met Leander. Dat waren meer stipjes dan vlekjes.
Contactallergie misshcien?
pi_84746618
Hm ik zou niet weten waarvan dan.. Het begon op zijn voetjes en handjes, en nu zit het dus overal, behalve in zijn gezicht...
Het zou nog een allergische reactie op bramen kunnen zijn, die hij gister voor het eerst gegeten heeft, maar ik heb geen idee of je daar zoiets van kan krijgen....
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:08:14 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84746780
Tessie Esmee heeft een paar weken geleden zesde ziekte gehad en die uitslag lijkt er heel erg op hoor. Bij haar kwamen de vlekjes eerst op haar armen en benen en toen pas in het gezicht.

Als bij de zesde ziekte de vlekjes komen, is het ergste voorbij en hebben ze er bijna geen last meer van. De uitslag jeukt ook niet.
pi_84747082
Tessie, je kan natuurlijk nog een keer bramen geven als dit weg is... maar als het een allergische reactie was geweest daarop, dan zou ik het denk ik ook in het gezicht verwachten. Ik heb geen idee. Fijn dat hij er geen last van heeft.
Als je er onzeker over bent, kan je er natuurlijk altijd een bezoekje aan de huisarts aan wagen...
Maar ik dacht dat de zesde niet gevaarlijk was voor beebjes in buik? En de vijfde alleen als mama het nog niet gehad heeft en volgens mij in de eerste helft van de zwangerschap. En daar kunnen ze je dan op prikken. Je kan ook de verloskundige bellen voor zulke dingen (heb ik gedaan toen ik zwanger was en er mogelijk een kindje met de vijfde ziekte op de psz was).

Nog 2 nachtjes dan mogen we hier legaal meeposten ;)
Fake it till you make it...
pi_84747904
Ja we gaan morgen maar even langs de ha voor de zekerheid. Ik heb geen idee of ik de vijfde of zesde ziekte ooit gehad heb. Voordat ik een kind kreeg, had ik er uberhaupt nog nooit van gehoord. Misschien dat ik dan voor de zekerheid even lboed kan laten prikken om het te laten checken ofzo.
Maak me om Graeme niet zo'n zorgen in elk geval, want die lijkt er echt geen last van te hebben. Maar misschien dat ie hierdoor de afgelopen weken zo hangerig en mopperig was...
pi_84749905
dat zou natuurlijk maar zo kunnen :*
pi_84755836
Timo en ik komen ons hier melden :D Vandaag is hij één jaar geworden *O* Een jaar geleden lag ik de hele nacht verliefd naar mijn pasgeboren baby'tje te staren en nu is hij ineens een dreumes O+
Spelen met zijn net-uitgepakte cadeau:
pi_84756097
Chan! Timo ook al 1 jaar! Gefeliciteerd!! Wat issie leuk!
Hebben jullie een leuke dag gehad?
pi_84756696
Ja hele leuke drukke dag, hij heeft zich prima vermaakt en heeft het goed volgehouden :) Alleen de taart vond ie niet interessant :P Maar de slingers en ballonnen wel :) En zn cadeau :) En alle aandacht :)
pi_84761728
Alsnog gefeliciteerd Chan! *O* *O* Wat is ie leuk he, die Timo van jullie!
  maandag 2 augustus 2010 @ 07:55:12 #119
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84762168
Gefeliciteerd Chan en Timo! *O*
Wat heb je een mooi cadeau gehad Timo :)
pi_84762243
Gefeliciteerd! *O*
pi_84762392
Gefeliciteerd en welkom Chan en Timo. *G*

Tessie als Graemes uitslag je onrustig maakt zou ik idd even bellen met huisarts en verloskundige om uit te vinden of het kwaad kan voor jou en of ze dan kunnen uitvinden wat het is.

Over de baby/ groter kind in een kamer problematiek had ik nog helemaal niet nagedacht. Toch niet aan de orde hier!

Claudia kun je niet bij het bed van Ivan spijlen eruit halen? Dan zou je dat eerst even kunnen proberen voordat je een peuterbed aanschaft. Wij hebben gisternacht voor het eerst de spijlen eruit gehaald om te kijken hoe dat zou gaan en speeltjes in zijn kamer gelegd nadat die sliep. Was geen succes. Hij bleef in zijn bed en brullen dat hij wakker was en eruit wilde. Misschien moet hij even wennen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_84762691
Chan gefeliciteerd! *O*
pi_84762725
gefeliciteerd chan en timo *O*
pi_84762741
Timo, van harte mannetje *O* en Chan natuurlijk ook met knappe zoon.
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 09:38:19 #125
5428 crew  miss_sly
pi_84763336
Chan gefeliciteerd met je grote jongen *O*
Fijn dat zijn eerste verjaardag leuk is geweest!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84763634
vinden jullie dreumesjes het ook zo leuk om te poetsen?
Tyler gaat nu expres zn flesje water op de kop houden, om het daarna weer droog te maken. Is hij helemaal blij.
pi_84768122
Vanmiddag gaan we de bril van Thijs bestellen. Hij is stabiel gebleven qua sterkte (zelfs iets verbeterd, maar de eerste meting was een +/- meting, die is niet heel accuraat. Hij heeft +4 en +4.25 met aan beide ogen een cylinder. De glazen worden +3 en +3.25 met cylindertjes.

Hier Thijs met gedruppelde oogjes, en dus bijzonder grote pupillen.

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84773423
Moet Thijs nu al een bril? Hoe zijn jullie daarachter gekomen dan? Ik wist niet eens dat je dat bij zulke kleine kindjes al kon laten meten...

Mijn Lief is vanmorgen even met Graeme naar de huisarts geweest en zij dacht dat hij toch de zesde ziekte heeft. Maar de vlekjes zijn nu alweer wat minder fel, en Graeme is vandaag ook gewoon weer vrolijk. Ik moest van haar nog even de vk bellen, dus dat ook gedaan, en die heeft het ook even uitgezocht en zowel de vijfde als de zesde ziekte zijn niet gevaarlijk voor Anna omdat ik al langer dan 20 weken zwanger ben! Dus helemaal gerustgesteld.
pi_84774134
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:55 schreef tessie het volgende:
Moet Thijs nu al een bril? Hoe zijn jullie daarachter gekomen dan? Ik wist niet eens dat je dat bij zulke kleine kindjes al kon laten meten...

Ja, hij moet nu al een bril. Hoe vroeger je dat doet, hoe groter de kans is dat hij later geen bril meer ophoeft.

We zijn erachter gekomen omdat hij na de 6 maanden af en toe flink bleef loenzen. Omdat ik zelf 5 keer geopeeerd ben vroeger vanwege scheelzien heb ik dat gelijk gemeld. Ze meten het bij de kleintjes met de computer...
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_84774407
Oh nou wat goed dat hij er later misschien vanaf is dan! Ik hoop dat jullie vandaag een leuke voor hem vinden!
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:45:09 #131
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84784161
Tessie, jouw broer :o

Timo en Chan, welkom hier!!

McLaura, Joep moet ook voor zo'n ogentest a.s. vrijdag. Daar heb ik gewoon weken voor moeten zeuren :{ en toen mocht het dan begin juni... had het ziekenhuis pas begin augustus tijd. Naja, ik ben benieuwd.
Niet mieten! Door gieten!
pi_84787971
nog maar 4 daagjes hier voor draakje. dus laat ik jullie verblijden met mijn peuterpubertijdaanvalplanvanaanpak :) vandaag getest (het was the full monty. gillen, krijsen, zich op de gornd laten vallen, tegenspartelen toen ik haar op wilde hijsen, enfin: peuterpuber dus) :) ben er maar naast gaan zitten. rustig ff wachten tot ze klaar was. ze leek evetjes 'vast' te zitten in het krijsen. toen vroeg ik of ze al klaar was (WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH) nee dus. nog even wachten. weer gevraagd of ze al klaar was, zullen we je pijama aan gaan doen en ravi een kusje geven. oh, ja, als je het zo brengt.

klaar. kusje, bed. done *O*
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 21:13:25 #133
5428 crew  miss_sly
pi_84788009
Ach, Thijs een brilletje. Zal best lastig zijn voor zo'n kleintje, of niet? hoop dat het dan iig dusdanig helpt dat hij idd als hij wat ouder is geen bril meer hoeft!

Joep ook een test, spannend. Waaromn had je het idee dat Joep een getest moet, seilram?

Wij hebben een tamelijk lastig weekend achter de rug. Vrijdag en zaterdag was Senna dus ziek. Zondag niet meer ziek, maar wel extreem aanhankelijk, pieperig en ze wilde niet slapen overdag. 's Avonds uiteindleijk gewone tijd netjes in bed. Om 11 uur ging ik even kijken of ze nog onder de deken lag, omdat het toch wat frisser werd. Dat lag ze niet, dus heb ik haar even goed gelegd, en toen werd ze wakker. Het duurde tot na 2 uur voor ze weer sliep :O Telkens als ik haar rustig had en terug in bed legde, begon ze overstuur te huilen.
Vanavond ligt ze weer in een slaapzakje en ga ik mooi niet kijken :P

Morgenvroeg gaat schaap weer weg tot donderdagavond. Volgende week nog een keer zo'n week en dan is het weer even gedaan met buitenlandse opdrachten, gelukkig.

Ow, en ondanks dat het dan even wat minder gaat, is ze nog steeds zo leuk en lief. En ik verbaas me erover hoe ze weer nieuwe dingen heeft geleerd. Ineens wijst ze de neus aan als je vraagt waar de neus van (papa, mama, Senna, pop) is :o En ze geeft antwoord als je iets vraagt, vooral als het antwoord ja is :D En ze doet gekke kiekeboe spelletjes en moet daar dan zelf vreselijk om lachen O+
pi_84788011
ik en mijn grote bek. nja, ze is weer wakker en ligt fijn te spelen met doekje en muis. *whatever*
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 21:16:56 #135
5428 crew  miss_sly
pi_84788211
haha simmu :D het klinkt wel als een optioneel goede aanpak :Y

wij zijn onszelf aan het trainen om niet te reageren op gegil als ze haar zin niet krijgt ofzo. Dat doet ze niet heel vaak, maar het begint nu wel een beetje te komen. Dus eerst reageerden we dan nog wel met een boze blik of een "niet doen, dat is nergens voor nodig" maar aangezien dat ook aandacht is, hebben we besloten om dergelijk gedrag volledig te negeren. Ben benieuwd hoe het ons afgaat :P en of het ook zal werken :')
pi_84788575
ze kan echt draken :) deze ging over tandenpoetsen. wil ze perse zelf, mag ze en kan ze, maar het laatste beetje helpen wij een beetje omdat ze anders stukjes overslaat. en dat wilde ze vandaag niet. maar ze wilde ook de tandenborstel niet afgeven. ze mocht kiezen: ofwel help ik je bij het laatste beetje, ofwel ben je klaar met poetsen. de dame dacht er anders over :)

mijn ervaring met selene is, hoe meer je reageert (hoe eens op! bijvoorbeeld) hoe naarder het word.

sangdrax moest vorig jaar ook geregeld op conferentie. ik vond dat dus 30 x niks. niet dat ik hem zo nodig heb om dingen hier te doen, maar gewoon het idee dat hij compleet ff weg is. wel fijn dat je er zicht op hebt dat het nog maar eventjes is!
pi_84788658
Miss die aanpak doen wij ook alleen beschikken we over een opper-driftkikker :( Die heeft dus echt 20 minuten lang gegild omdat ze uit de wagen wilde terwijl ik stond te wachten op mijn bestelling in La Place in de nieuwe bieb (ja ja mensen dat was ik }:| )
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 21:25:49 #138
5428 crew  miss_sly
pi_84788718
ja, nou ja, ik kan het op zich ook wel prima aan. En gelukkig is de auto altijd tot mijn beschikking als hij naar het buitenland is, zodat ik nog eens wat leuks kan gaan doen enzo, maar het is gewoon niet fijn iedere keer. Het hoort echter wel bij zijn werk, dus het zal altijd blijven terugkomen. Nu is het nog max 4 dagen, omdat hij op vrijdag ouderschapsverlof heeft, maar vanaf oktober is dat ook voorbij en dan kan hij best de hele week weg zijn. NIets leuk, ook al redden Senna en ik het prima samen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:27:05 #139
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_84788778
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:34 schreef Chan het volgende:
Timo en ik komen ons hier melden :D Vandaag is hij één jaar geworden *O* Een jaar geleden lag ik de hele nacht verliefd naar mijn pasgeboren baby'tje te staren en nu is hij ineens een dreumes O+
Spelen met zijn net-uitgepakte cadeau:
[ afbeelding ]
Wat een prachtig cadeau Chan. Van harte met je kerel! *O* :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_84790622
Brilsterkte meten bij jonge kinderen doen ze meestal door de oogjes te druppelen, daarmee leg je de accommodatie lam, omdat kinderen over het algemeen erg goed kunnen accommoderen en je dan hele andere waarden meet dan de echte waarden zeg maar. En dan kan je dmv een bepaalde lamp (skiascoop) en glaasjes, de sterkte meten zonder dat het kind daar wat voor hoeft te zeggen oid. Zo kan je zelf bij kleine babytjes een idee krijgen van de sterkte.

McLaura, ik hoop dat Thijs er lekker mee kan kijken en zn brilletje goed op gaat houden!

Tessie, fijn dat het geen kwaad kan voor beeb!

Morgen kom ik me officieel melden met mn verse dreumes :). Gek hoor, dat ze een jaar geleden nog in mn buik zat, nog ff...
pi_84791320
Dank voor alle felicitaties O+

Laura wel fijn dat ze er nu al naar gekeken hebben :)

Seilram spannend, wanneer wordt hij getest?

Simmu lekker vooruitzicht :D Nou ja, het zal nog wel eventjes duren voordat Timo daarmee begint.. hoop ik :P

Miss lastig lijkt me dat, je man zo vaak in het buitenland. Mijnes moet maar heel af en toe een keer, sinds Timo er is, is het nog niet weer voorgekomen.. Wel fijn dat je de auto dan wel tot je beschikking hebt :)

Stiemie :o Ik vond het al ingewikkeld toen ik een paar minuutjes bij de kassa van de H&M moest wachten en Timo wat begon te jengelen.. Dit gaat een interessant jaar worden zo te lezen :P
pi_84791424
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:15 schreef Chan het volgende:
Stiemie :o Ik vond het al ingewikkeld toen ik een paar minuutjes bij de kassa van de H&M moest wachten en Timo wat begon te jengelen.. Dit gaat een interessant jaar worden zo te lezen :P
Ik had het over mijn jongste exemplaar en die hoort hier eigenlijk nog helemaal niet thuis :@ Nou ja later zullen we vast blij zijn met dat doorzettingsvermogen...
pi_84791567
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:45 schreef seilram het volgende:

McLaura, Joep moet ook voor zo'n ogentest a.s. vrijdag. Daar heb ik gewoon weken voor moeten zeuren :{ en toen mocht het dan begin juni... had het ziekenhuis pas begin augustus tijd. Naja, ik ben benieuwd.
Veel succes alvast! Het stelt niks voor qua belasting voor Joep, hopelijk vindt hij het ook niet eng ofzo!
pi_84791580
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik had het over mijn jongste exemplaar en die hoort hier eigenlijk nog helemaal niet thuis :@ Nou ja later zullen we vast blij zijn met dat doorzettingsvermogen...
Ohh! Ik keek even hoe oud je oudste dan is, maar die is alweer 3! En jarig! Gefeliciteerd *O* Hoort hier ook niet helemaal thuis, maar nou ja :P
pi_84791980
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:19 schreef Chan het volgende:

[..]

Ohh! Ik keek even hoe oud je oudste dan is, maar die is alweer 3! En jarig! Gefeliciteerd *O* Hoort hier ook niet helemaal thuis, maar nou ja :P
:@ Jarig geweest... :@ ik ga meteen de banner aanpassen. Maar toch heel erg bedankt voor de felicitaties *O*
pi_84802511
ik vind het trouwens juist heeeeeeeeeeel schattig, zo'n kleintje met bril. hier in het dorp heeft eentje van die drieling ook al een brilletje. die zijn nog geen jaar en het ziet er zo schattig uit O+
pi_84802929
Nou vandaag dan officieel, ik heb een dreumes :)

Ze stond ons wat glazig aan te kijken toen we stonden te zingen voor haar vanmorgen, maar verder vond ze het wel interessant geloof ik. Vooral het inpakpapier ;)
pi_84802948
Hieperdepiep HOERAAA!!
Gefeliciteerd met je verjaardag Iris!

*O* Welkom Nijna en Iris *O*

Ik heb eenkleine Teletubbie in huis... Mevrouw zegt op alles OH OH. Ze gooit regelmatig ook wat op de grond en zegt dan ook oh oh.. ze maakt er een spelletje van :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84802968
Nijna gefeliciteerd *O* Wat een lief jurkje heeft ze aan zeg O+
pi_84803010
gefeliciteerd nijna en iris *O*
veel plezier vandaag :*

selene heeft dat jurkje ook, zo schattig!
pi_84803110
Chan nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Timo!

Nijna gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Iris, wat een mooie jurk heeft ze aan!

Thijs een bril wat fijn dat het zo zou kunnen zijn dat hij er later dan geen meer nodig heeft. Denk je dat hij hem wel gaat ophouden? Finn wil helemaal niks met zijn hoofd, geen pet en geen zonnebril.

Hopelijk voelt Senna zich vandaag weer wat beter!

Slapen was hier vannacht echt een drama, om half 3 was hij nog wakker! Alleen maar zeuren en huilen, ik had echt geen idee wat er was.
Vandaag moeten we weer naar het cb voor de bmr prik. Die krijgt hij wat eerder, omdat ze het graag wilde geven voordat we op vakantie gaan.
pi_84803359
Echt Hema :D. Zondag vieren we het met de familie, mijn moeder heeft een jurkje voor haar gemaakt, maar die wilde ik nog even schoon houden ;). Maar spam komt wel na het weekend!
pi_84804001
Iris van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Teletubbietess :D

FTA vervelend zo'n nacht.. Succes met de prikken! En fijne vakantie alvast, waar gaan jullie heen?

Hier was het vannacht ineens heel hard brullen en in zn eigen bedje slapen wilde hij niet meer.. misschien nog verwerken van de verjaardagsdrukte want normaal slaapt hij de hele nacht door tegenwoordig..
pi_84805129
Iris gefeliciteerd! *O*
pi_84807575
Iris van harte gefeliciteerd met je verjaardag *G* En welkom Nijna en Iris.

Teletubbies :o Hier ook veel oh oh. Soms is het wel schattig maar ook niet altijd even leuk, he :P

Woedeuitbarstingen zijn hier ook bekend vooral als mama iets verbied wat hij graag wil doen (stoute dingen). ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84808145
Wij zijn weer terug van het cb. Niet veel aangekomen en redelijk gegroeid (nog geen 2 mnd geleden zijn we ook nog geweest)
Gewicht: 9140 gram
Lengte: 72 cm
Zijn lengte vond ze wel iets om in de gaten te houden, ach ja dat zeggen ze steeds, hij is gewoon klein.

Het duurt nog wel even voordat we gaan hoor Chan, maar omdat hij na 12 dagen nog ziek kan worden van de BMR hebben we hem extra vroeg gepland. We gaan naar Curacao.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:36:24 #157
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_84808249
FTA, Joep is ook klein ;) . Vanmorgen op de kinderboerderij een mevrouw: "ow die is snel met lopen zeg!! :o Hij is nog zo klein!". Ja klein ja, maar wel 15 maanden mevrouw hahaha.

Nijna en Iris, welkom *O* Iris, wat zie je er knap uit in die leuke jurk!

Miss, ik vind dat hij af en toe wat loenst, zeker op sommige foto's zie ik dat erg goed. Maar iedere keer als we bij het cb waren, dan was het net niet. Hij doet het ook niet altijd, soms. Maar niet speciaal als ie moe is ofzo, heel gek. Dus toen deden ze eindelijk op het cb een test, maar meneer werkte niet mee, hij deed de hele tijd zijn ogen dicht, vandaar dat we nu vrijdag naar het ziekenhuis moeten. Wat naar dat schaap weer weg moet, ik kan me goed voorstellen dat dat echt niet leuk is. Ook al redt je het prima samen, met zijn 3tjes is toch het gezelligst!
Niet mieten! Door gieten!
pi_84808285
Hier ook even gemeten... 86/87 CM en 10 KG :')

Stengel...
pi_84808389
Gefeliciteerd Iris en Nijna natuurlijk ook! *O*
pi_84808432
Haha ja die opmerkingen krijg je dan inderdaad seilram!
Ach ik maak me er eigenlijk ook niet echt zorgen om, hij eet goed en ontwikkelt zich prima.
Oh ja en de borstvoeding 's nachts mocht niet meer want dat was niet goed voor zijn tanden, 'Ja maar mevrouw anders slaap ik helemaal niet meer :'('
pi_84808479
FTA: de borstvoedings-opmerking zou ik negeren en gewoon 's morgens én 's avonds zijn tanden poetsen :)
pi_84816511
Gister naar CB geweest: 78,5 cm en 10,8 kilo (is nu 1 jaar en 7 maanden
Hebben we alles gevraagd enzo, op 1 ding na maar misschien hebben jullie daar ervaring mee :@

Levi heeft er sinds kort een handje van om te slaan of zichzelf in zijn gezicht te slaan. Hoe reageren jullie daarop? Het lijkt er wel op dat hij dat pas doet zodra hij een beetje moe begint te worden.

Was benieuwd hoe jullie er mee omgingen. Als Levi dat doet zetten wij hem op zijn loungestoeltje neer en zeggen dat hij dat niet meer mag doen en daar blijft hij dus ongeveer 1 minuut (wonderbaarlijk blijft ie gewoon zitten :') )
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:31:04 #163
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84817369
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gister naar CB geweest: 78,5 cm en 10,8 kilo (is nu 1 jaar en 7 maanden
Hebben we alles gevraagd enzo, op 1 ding na maar misschien hebben jullie daar ervaring mee :@

Levi heeft er sinds kort een handje van om te slaan of zichzelf in zijn gezicht te slaan. Hoe reageren jullie daarop? Het lijkt er wel op dat hij dat pas doet zodra hij een beetje moe begint te worden.

Was benieuwd hoe jullie er mee omgingen. Als Levi dat doet zetten wij hem op zijn loungestoeltje neer en zeggen dat hij dat niet meer mag doen en daar blijft hij dus ongeveer 1 minuut (wonderbaarlijk blijft ie gewoon zitten :') )
Negeren is het beste, of duidelijk nee, en dan negeren.
Tenzij je natuurlijk duidelijk aanwijzingen hebt dat het van de vermoeidheid komt, dan gewoon op bed leggen.
(en troost je, hier al ruim de 2 jaar voorbij en nog steeds af en toe dat probleem .. welkom alvast in de peuterpuberteit)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84817726
Hier was het ook het vragen van (negatieve) aandacht. Eerst reageerde ik steeds met 'niet doen' enzo, maar toen ging ze het ook doen op andere momenten dat ze aandacht wilde. BV als ik de vaatwasser aan het uitruimen was en er dus geen aandacht voor haar was. Nadat ik het een tijdje ging negeren stopte ze er vanzelf mee.
pi_84825055
countdown tot vrijdag :)
posten zal ik ~O>

de dame heeft een nieuwe favoriet op tv: harry en toto. moet je natuurlijk niet aan de papa gaan vertellen als zij erbij zit he. what was i thinking. dit leverde een selene op die hoopvol klaarzat op de bank en geen harry en toto.......

toen mocht ze in bad want ik vond het toch wat sneu. nog ff bij ravi in bed gezet want die was ook wat onrustig (draakje krijgt ravi feilloos aan en uit (gillen). weet iemand wat te doen trouwens aan dat gegil? *rilt* het gaat echt door merg en been :{
pi_84826612
overigens is ze nu nog steeds aan het gillen dus, in haar bed ;(

ik bedoel dus niet krijsen-gillen he, maar dat hele hoge meisjes-gillen waar iedereen zich altijd zo aan ergert. die....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:38:03 #167
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84826726
Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuk en gezellig daar bij jullie thuis, Simmu!!!

Ik ken het 'noemen' en dan gebeurt het niet. Als ik nu iets over oma zeg hier, dan rent kind meteen naar de laptop om met oma te webcammen... Als het dan niet gebeurt, dan is ze wel erg teleurgesteld, maar (nog) geen gegil en gekrijs...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84826789
nja, het is wel vrolijk. dat wel. kind heeft reuzelol met dat gegil. de rest van ons daarentegen ;(
pi_84826856
overigens alvast wel excuses voor de dagboekposts de komende dagen. tis alleen ff wat moeilijk. we doen ook helemaal niks met haar verjaardag (behalve ons eigen kado geven, die we zelfs nog niet naar tevredenheid gevonden hebben). pas in september kunnen we het vieren zo ongeveer. zo sneu
pi_84827260
Natuurlijk is het moeilijk Simmu, en ik denk dat de meeste mensen dat wel begrijpen.... Het is ook allemaal wel spannend voor vrijdag (ik dacht donderdag, maar vrijdag dus?)
pi_84827666
nja, tis de komende dagen allemaal een beetje vol met beladen dingen. morgen urn uitzoeken voor kiro, donderdag eindgesprek met de artsen uit groningen en dan vrijdag selene's verjaardag. als we het direct zouden vieren zou zo'n beetje alleen schoonpa kunnen komen en dat leek ons om verschillende redenen niet zo'n goed plan. het is haar verjaardag, dan hoort het over haar te gaan en niet over andere dingen, dus hebben we besloten om al onze verjaardagen (ik in juli, selene de 6de en sangdrax in september) dan begin september oid allemaal samen te vieren
pi_84827774
selene heeft er allemaal al genoeg onder te lijden gehad, ik wil dan niet haar een feestje afpakken ;) dus in september doen we gewoon een echt feestje :) pas maar op, want fokkers hier in de buurt krijgen zekers een uitnodiging.... woehahaha! mogen jullie allemaal meegenieten van het gegil (ik zal eens kijken of ik het op kan nemen morgen. ik probeer haar te leren dat het buiten wel mag en binnen niet. epic fail :( )
pi_84827949
Ik vind het supergoed opgelost Simmu, Selene realiseert zich toch nog niet dat ze niet echt jarig is :)

Ennuh... wat is in de buurt? O-)
pi_84828178
Dat kan natuurlijk een ruim begrip zijn he... in de buurt McLaura ;).

Simmu, goede oplossing lijkt me, sterkte :*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:31:54 #175
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84829314
Nijna welkom *O*

Simmu, lijkt mij een goede oplossing zolang je Selene niet op zondagochtend 7 uur buiten zet zodat de buren mogen meegenieten :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:52:53 #176
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84833395
Nijna, bedankt nog voor de tip van het luie lieveheersbeestje. Hij is vandaag binnengekomen, en is echt heel leuk. We hebben de kartonnen versie met een pop-up lieveheersbeestje op de laatste pagina. Ik ben benieuwd of Thomas hem ook leuk gaat vinden.

En het woordenboek-boek heeft heeeeel veel plaatjes van treinen en vrachtwagens en weetikwatallemaal. Helemaal goed voor een klein jongentje waarschijnlijk, maar het gaat wel een beetje tegen mijn schattig-klein-babietje-gevoel in.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84841545
Gillen check: En de mijne is niet eens een meisje.
En weetje? Mijn baby doet het ook.
En nét over de pijn grens :X

Simmu: het is toch logisch dat jullie de verjaardag even uitstellen? Wij verplaatsen hem hier ook :P Welsiswaar maar een paar dagen, maar toch :) Het maakt nu nog niet uit immers?
pi_84841557
Gillen: check en er dan vooral een geintje van maken...

Er is weer een woordje toegevoegd aan het lijstje: dank
Tess zegt nu: mama, oma, Amme, Tessssss, oh oh , ja, die, dees, dank :D O+
mevrouw weigert papa te zeggen _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84847138
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

we kunnen elin op bed leggen en weglopen en dan gaat ze zelf slapen

ZONDER 1 KIK!!!
Hollllladiejeeeeeeeee

(na maandenlang ploeteren en naats r bed zitten, handjes vasthouden etc.

Mijn hemel O+
pi_84847689
Yeeeeeeey! *O* Gefeliciteerd KD :)
pi_84847724
*O* super KD!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84848403
KD, dat is fijn *O*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:59:03 #183
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84859086
Elin!!! Jeah! En KD, wat ontzettend fijhijn! *O*

Gillende keukenmeiden dreumessen, check }:| en negeren is het moeilijkste woord dat ik ken :X hihi....

Als onze heren bij oma slapen, slapen ze per-fect, als we op vakantie zijn slapen ze per-fect, maar zodra we dus weer thuis zijn... je voelt m aankomen, dan is t dus bal }:| tips zijn welkom! Opa en oma doen alles zoals wij het graag willen, dus zelfde ritueeltje ed. Op vakantie ook geen andere ritmes oid uitgeprobeerd, dat ging gewoon als vanzelf heel lekker. Waarom lukt het thuis dan niet }:| :(
pi_84859889
jeej voor elin en kd vooral :)

mikoxx, staat er misschien gewoon teveel in hun kamertje ofzo? wat er bij logeren niet is? ik roep maar wat hoor. *denkt mee...*
pi_84859989
de kinderloze jonge uitvaartmeneer denkt denk ik nu zekers te weten nevernooitniet aan kinderen te beginnen na kennis gemaakt te hebben met draakje! ik had al vermeld dat draakje gisteravond tot zekers half 10 in bed lag te spelen he. nou, dat was te merken aan heur humeur! en dan dus urn uitzoeken. om selene te quoten: "hebbuh!" en dan mij: "nee. afblijven. kijken doe je met je oogjes en niet met je handjes" (een gouwe ouwe :') ) gevolgd door je raadt het vast: "WHEEEEEEEEKRIJSGIL"

enfin: de mei tai was mee voor ravi, maar selene past er ook prima in. ik denk wel dat ik tot minstens vanavond stokdoof ben. nu heb ik haar omgekocht met sesamstraat op voorwaarde dat ze om half 6 gaat eten en direct naar bed. en doeidoei dame!
pi_84861350
KD wat fijn! Dat hoop ik hier ook ooit nog eens te bereiken |:(

Wat goed van Tess!! Hier is het vooral bal momenteel, af en toe een papa, mama, poes, boek of lamp maar vooral bal O+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:27:23 #187
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_84861858
Goed zo Elin!

Morris....omg.... Tot ie ging lopen was het een lekkere rustige kroelieboelie maar nu... Hij hangt aan tafels, het aanrecht, het traphekje. Klimt op tafel, vensterbank en weet ik wat nog meer. En gilt het uit: aaaaaahhhhh die die die papppaaaaaa die! En dan maar wijzen naar dat wat ie wil en dan naar zichzelf.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:01:24 #188
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84863119
KD, wat heeeeeeeeeeeerlijk!

Mikoxx, klinkt misschien een beetje vaag enzo, maar mijn voormalige leraar/oppasklant/kennis/ed had dus hetzelfde probleem met dochter, en die heeft toen haar bed in haar kamer verplaatst (op advies van een aardstralendeskundige ofzo). Hij is totaal niet zweverig, maar daarna sliep ze gewoon nachten makkelijk in en heel rustig (ze viel met 4 jaar nog steeds regelmatig uit bed, spookte 's nachts, maar sliep bij anderen vaak wel goed). Volgens de aardstralen man stond haar bed precies op een punt waar stralen samenkwamen en waar ze erg onrustig van werd.
Misschien iets waar je toch naar kan kijken? Ik dacht opeens, ik ga het niet niet zeggen, en als het dan toch werkt, mooi meegenomen... Scheelt je toch erg veel onrust enzo.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84863313
proberen kan altijd met zulke dingen. dit is een echte 'baat het niet dan schaadt het niet'. enige moeite die je hoeft te doen is wat opzoeken erover en wat schuiven met meubeltjes!
pi_84863672
Het kan zelfs qua lichtval al schelen.
Of qua matrasje!!!!

Florian wilde nooit slapen in zijn kinderwagenbak terwijl Leander daar wel altijd in sliep. Maar de kinderwagenbak heeft een vrij zacht matras en de co-sleeper en de wieg hebben een hardere.
Kinderwagenbak van kennissen geprobeert met harder matrasje: pit! :z
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:03:19 #191
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_84872253
Aan de ene kant geloof ik daar wel in, dat als het bedje anders staat, dat ze dan wel slapen, maar állebei de mannen die niet goed slapen? Is het soms zo dat het bij jullie donker/niet donker in het kamertje is en bij opa en oma net andersom? Wij hebben ooit vrienden te eten gehad en die had hun toen babydochtertje mee. En niet willen slapen he? Toen we voor het bovenraampje (naar de kamer toe) een handdoek hadden neergehangen sliep ze zo!

En KD wat hemels klinkt dat, lekker zelf in slaap vallen. Ik vind het hier als het af en toe al veel heen lopen is, soms vermoeiend... En dan avond in avond uit bij je kind hebben gezeten! dat doe je gewoon, dat weet ik ook wel, maar toch.... Petje af! :)

Hier is mijn veelvraatje weer (tijdelijk?) terug... Vanochtend 1 boterham en een plak ontbijtkoek, tussen de middag 2 1/2 boterham en vanavond ook weer een bord warm eten en een toetje! :9
  Moderator woensdag 4 augustus 2010 @ 22:34:14 #192
5428 crew  miss_sly
pi_84874138
KD jippie *O* fijn is dat!

mikoxx, de bedjes anders zetten zou kunnen helpen. Ik weet niet of het hier uiteindelijk de truc was, maar ik heb het bedje anders neergezet, en wel zo dat ze nu door de spijlen heen naar de deur kijkt. Eerst kon ze die vanuit het bed niet zien, behalve als ze aan het voeteneind stond. Sindsdien gaat het slapen echt stukken beter! Het zijn geeen aardstralen, maar Feng Shui ideeen, maar in principe net zo zweverig. Wie weet zit er ergens toch een kern van waarheid in en helpt het :)

Fijn dat hij weer zo goed eet, Marie!
pi_84884134
Zo, Jair was gisteravond ineens om kwart voor elf wakker :?
Wat bleek: hij had z'n luier volgeplast. En daarna was hij rustig door gaan plassen, zodat z'n romper, z'n pyjama en z'n bed helemaal doorweekt waren :') tien minuutjes later was alles omgekleed/verschoond/vervangen, alleen meneer deed er nog een paar minuten over om tot rust te komen :P

Vanochtend zat hij naast z'n bed (we hebben sinds een halve week 3 spijlen eruit), maar spelen, ho maar :{w gewoon brullen om z'n papa en mama 8-)

Nou ja, gewoon blijven proberen dus :s)
pi_84891329
Ik geloof dat het dreumesje zichzelf van de speen heeft afgeholpen :')
Hij heeft hem simpelweg gesloopt :') Hele onderkant eraf gebeten.

Hij: ow sjtuk :o
Ik: jep, en mama kan hem niet maken, jammer hè? O-)
Dus nu ligt hij in bed sip tegen een kapotte speen te praten...
pi_84891464
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:13 schreef freecell het volgende:
Ik geloof dat het dreumesje zichzelf van de speen heeft afgeholpen :')
Hij heeft hem simpelweg gesloopt :') Hele onderkant eraf gebeten.

Hij: ow sjtuk :o
Ik: jep, en mama kan hem niet maken, jammer hè? O-)
Dus nu ligt hij in bed sip tegen een kapotte speen te praten...
_O-
pi_84891734
En hij slaapt :D
Jammer dan jochie, je krijgt geen nieuwe :P

Ik voel me er serieus wel een beetje sip en schuldig over trouwens :o

Straks maar samen van het knuffellapje afhalen en ritueel samen in de prullenbak gooien .... Ofzo...
pi_84907830
Zo, weer even terug in de beschaving, compleet met internet en al. O+

KD, wat heerlijk dat Elin zo ging slapen. Hopelijk zet het door. O+

Timo en Iris, gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag! *O*

Oei Leander, is je speen stuk. ;( Een ritueeltje is wel mooi om te doen Free, ook voor jezelf, hoef je je minder schuldig te voelen. ;) En het is fijn als hij ervan af is!

Ko gaat heerlijk vooruit, hij kletst lekker, bah, auw, ja, nee, mama, papa en die. En hij doet de kraak van de radio na en de blender. Als er een vliegtuig overvliegt zoekt hij hem en doet hij ooooh. Dat doet hij ook bij andere mooie dingen en dat heeft hij van mij. :')

Hij loopt nog steeds niet aan handen/de hand. Hij vertikt het gewoon, gaat meteen zitten. Wel loopt hij langs de eettafel, en de vensterbank.
Staat vanuit zit op zonder zich op te trekken en kruipt als een speer rond.
Is helemaal niet bang voor aarde, steentjes of tegels. Desnoods kruipt hij op zijn Mowgli's. O+

We hebben een paar zware avonden gehad waarbij meneer het vertikte om te slapen en uiteindelijk pas om 11 uur sliep. :{
We hebben zijn schema rigoureus omgegooid en nu doet hij nog maar 1 dut per dag. En hij ligt er tussen 7 en 8 in dus we hebben nog wat aan onze avonden! O+
Af en toe moeten we hem wel een beetje wakker houden, maar anders blijven die avonden zo vermoeiend en dat is ook niet fijn.

En hij is zo vreselijk lief! Laatst was ik een dag weg en bij terugkomst werd ik helemaal platgeknuffeld! Hij trok mijn hoofd naar hem toe en gaf me bonkjes met zijn hoofd en open mond zoentjes! O+ O+ O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_84910332
Simmu ik begrijp helemaal dat je/ jullie de verjaardag van Selene dan niet nu willen vieren. Dat is niet erg. Zij heeft er vast meer van als zij op een ander moment de aandacht en cadeautjes krijgt.

KD, yeah voor Elin en voor jou en voor het lekker/ lief/ snel slapen gaan *O*

Free balen van het gewicht. Zou me niet te druk maken. Ik heb familie, die mij toen wij gewichtszorgen hadden vertelde dat haar kind 2 jaar op hetzelfde gewicht was gebleven. Dat was vanaf anderhalf of twee jaar. Goed dat Leander geen speen meer nodig heeft ;)

Tess lekker aan het praten :)

Wat goed wat Ko allemaal kan! Dat met het vliegtuig en alle andere mooie dingen komt me bekend voor. Doet Jair ook. Wat goed van het slapen Oeke!

Wij hebben dat hier ook. De ene keer is hij s'ochtends al heel moe. Maar soms slaapt hij dan s'middags niet meer. Aan de andere kant slaapt hij met een slaapje soms echt weinig voor mijn gevoel; soms maar anderhalf uur. Hoeveel slapen jullie kinderen overdag?

Vanochtend was het gillen omdat de spijlen in zijn kamer lagen en hij ze dan zelf terug wil plaatsen maar dat nog niet kan.

Verder gaat het hier prima. De praatknop is echt om; zo lief O+ Gisteren lag er een Kikker knuffel in de badkamer toen papa met hem ging tanden poetsen. Zodra hij hem ziet zegt hij: Kikker!
Verder is het vokabulaar: buiten, kaas, Jair, die, daar, auto, boom, papa, mama, ei, aai, dicht, teen, buik, oor, oog, neus, mond, haar, bad. In het Duits: Auzu (Aufzug oftewel lift), Auge (oog), Mund (mond) en waarschijnlijk nog meer wat ik vergeten ben te noemen. En het nieuwste is dus ook heel ongeinteresseerd lijken als mama, of oma/opa hem ophalen. In de geest van: Kennen wij elkaar? Heb ik je gemist (heel hard denken): Nee dus!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_84926876
dag dag allemaal, tot in het peutertopic :)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:23:28 #200
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84926886
Wij zwaaien hier ook nog even gedag en gaan door naar het Peutertopic. Onze E is vandaag jarig en is een hele echt peuter inmiddels. Pratend, soort van lopend en heel erg ondernemend en wil alles doen wat zuslief ook doet of nog meer...

Tot in het volgende topic.

Simmu feli met Selene ook nog trouwens voor ik het vergeet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')