Je hebt me doorquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Heeft ze boven wel op je gewacht dan?
Leuke berg, ga ik zeker nog eens doen!
75 zelfsquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro?
Ik denk gewoon 'n zadelpen zonder setback. Ik ga deze week eens ff om me heen kijken. Het lelijke is dat de vorige eigenaar er ook zelf aan geschuurd heeft waardoor het er niet zo mooi meer uitziet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar?Heb je al een plaatje?
Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt.![]()
Fiets meenemen, in een fietskoffer. Heb ik ook gedaan. Fietsen zijn laaiend duur in Australie. En 2e hands zie je ze amper. En dan nog steeds heel duur. Dus: meenemenquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Mooie natuur! Wil er zeker ook een keer heen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Oksel het volgende:
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..
[ afbeelding ]
Prachtig fietsen
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:48 schreef Marurk het volgende:
Heb tot 11 uur geslapen () en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is.
En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
Dus dan is het normaal? Maar je rijdt toch, als je een triple hebt, vaak voor op de middelste en dan achter op de kleinere bladen? Ik rijd op het vlakke meestal 39:13-14-15 en dan hoor ik dus dat lichte getik. Nog niet erop gelet of ik dat getik ook hoor op de grotere tandkransjes achter, maar volgens mij wel... Ik hoor het in ieder geval niet als ik voor het kleine of grote blad kies. Kan dit "tikken" kwaad?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.
[..]
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen..
Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.
Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
Pas dat dan aanquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat.
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitlegquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.
Moet je ook niet willenquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb![]()
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef JohnDDD het volgende:
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.
Klik
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef ursel het volgende:
[..]
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
Hmm. Ik had al na 100 km ofzo dat die zwart afgeeft, maar dat kan misschien ook aan het gebruikte smeermiddel liggen. Toch maar eens die Squirt Lube gebruiken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
Kan niet. Ketting kun je wel korter maken, maar niet weer langer. Is een Campa Record ketting, dubbelbuttplugged ofzo.quote:
Ik ook niet..quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitlegMaar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
Ik gebruik ook Squirt Lube, maar waarschijnlijk heb ik mn ketting vantevoren niet goed schoon gemaakt. Er komt toch nog behoorlijk wat vuil op vooral op de derailleurwieltjes en kransjes. Dit vuil is wat 'harder', meer klei-achtig en daardoor er wel wat makkelijker af te halen. Verder is het inderdaad schoner, voorheen had ik teflonspray en daarbij kwam de olie echt overal op, en milieuvriendelijker.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb
Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
Thanks, klinkt sowieso als een fantastische route. Die maar doen dan, mits ik wind mee heb. Heb namelijk ook een flinke backpack bij me, dus een kilometertje of 90 met backpack en wind tegen zie ik echt niet zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
Dat dus.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
Niet eens om de vinger ?quote:
Klassieke schoonheid...de dame en de ringquote:
Vochtig en een hel was het zeker, maar liefst 2 kapotte buitenbanden en daardoor 5 keer lek gereden (samen met vriendin). Na 55 km maar opgegeven en het noodnummer gebeld van DTC, en die hebben ons opgehaald. Mag gezegd worden, wat een topservice!quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
Topdagquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Vochtig en een hel was het zeker, maar liefst 2 kapotte buitenbanden en daardoor 5 keer lek gereden (samen met vriendin). Na 55 km maar opgegeven en het noodnummer gebeld van DTC, en die hebben ons opgehaald. Mag gezegd worden, wat een topservice!![]()
Hierbij ook nog dank aan alle wielrenners die ons bandjes hebben geschonken, bij toekomstige wielertochten nemen we extra bandjes mee om aan anderen te geven.![]()
heb overigens direct voor mij en vriendin direct nieuwe buitenbanden (Grand Prix 4000 S) en nieuwe binnenbanden besteld. Dit niet nog een keer!
Heb n.a.v. gewicht backpack maar besloten daar niet 90km mee te gaan fietsen, zelfs niet met windmee.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat dus.
Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend
was leuk, ben wel goed lui nu en last van me knieenquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...uiteindelijk kwam alleen farscapevr8 opdagen (toch?) en Gripper natuurlijk. Het leek een mooi zonnetje te worden, dus veel mensen bij de inschrijving. Maar dat zette niet echt door, dus toen op het splitsingbordje van 75 km de hemelsuizen ons net voorzagen van een verfrissende douche, keken we elkaar eens in de waterige ogen en dachten Frack it, 100km is overschat, we hebben natte sokken en Gripper moest nog naar een verjaardag...
Op de laatste heuvel een paar kilometer voor het einde gingen Gripper en farscapevr8 nog even tegen de laatste heuvel knallen, en ging ik in eigen tempo naar de finish..en was ik er voor ze hun broodje bal op hadden...tot hun verbazing![]()
Het is grappig hoe trainen me maar heel langzaam sneller lijkt te maken, maar het overwinnen van kleine dipjes op zo'n rit, gaat steeds beter
te zwaar verzet heuvelop denk ik...je moet ook niet met Gripper heuvelop racen als je weer net begintquote:
Als je dan door rijdt naar Bloemendaal - Santpoort - Spaarndam, over de Slaperdijk naar Halfweg - Amsterdam, kom je geen stoplicht tegen!quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat dus.
Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend
Het stuk tussen Wassenaarseslag en Katwijk vind ik een stuk mooier, weidser. Sowieso, Katwijk.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat dus.
Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend
die was in de aanbieding, en goedkoper dan de normalequote:Op zondag 8 augustus 2010 19:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Topdag![]()
En inderdaad, al die mensen die bij wielerclubs telkens al dat vrijwilligerswerk doenaan allemaal.
Waarom de 4000s trouwens, ik heb gehoord dat dat best wel een zachte 'race' band is, de gewone 4000 is een ook een superband!
Zal het echt veel uitmaken qua gewicht? Lijkt mij niet als ik zo een beetje rond kijk.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:36 schreef Yankee het volgende:
Binnenkort maar eens een nieuwe ketting regelen, dit lijkt me wel wat:
[ link | afbeelding ]
Lijkt me niet, vind het gewoon wel grappig maar twijfel of ik het wel wat vind op m'n fietsquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zal het echt veel uitmaken qua gewicht? Lijkt mij niet als ik zo een beetje rond kijk.
In welk opzicht viel je dan zo op?quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Trouwens Gripper...ik was niet kwaad op jou vanochtend, toen ik het inschrijflokaal binnenliep zij iemand 'goh er doen ook allerlei mensen mee aan zo'n tocht' op een manier die een sneer naar mijn afgetrainde gestalte deed vermoeden. Ik kan dat soms beter hebben dan anders. Vanochtend minder.
Tja..erg sneu dat soort figurenquote:Op maandag 9 augustus 2010 00:01 schreef No-P het volgende:
CF kampt met wat overgewicht waarover iemand dan een opmerking moet maken. Tja, als hij zich daar beter door voelt, leven en laten leven. Daar moet je boven staan, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
O dat wist ik niet. Erg sneu inderdaad van die figuren die het leuk vinden daar een opmerking over te maken. Kan me best voorstellen dat het soms moeilijk is om te gaan met zulke opmerkingen, maar je moet proberen het niet tot je te laten doordringen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:01 schreef No-P het volgende:
CF kampt met wat overgewicht waarover iemand dan een opmerking moet maken. Tja, als hij zich daar beter door voelt, leven en laten leven. Daar moet je boven staan, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:42 schreef Blik het volgende:
Zijn er hier ook mensen die WD-40 gebruiken voor de ketting?
Die demonteer ik altijd, behalve het binnenblad. Boutjes los, blad eraf en schoonmaken. Als je buitenblad (en evt middenblad) er af haalt kun je zonder problemen bij het binnenblad.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:02 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hoe maken jullie eigenlijk jullie voorbladen schoon?
Ik merk dat ik niet overal bij kom, zeker niet tussen de bladen en het frame..
Altijd soepel blijven rondtrappen, minstens 90 omwentelingenquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
te zwaar verzet heuvelop denk ik...je moet ook niet met Gripper heuvelop racen als je weer net begint
Trouwens Gripper...ik was niet kwaad op jou vanochtend, toen ik het inschrijflokaal binnenliep zij iemand 'goh er doen ook allerlei mensen mee aan zo'n tocht' op een manier die een sneer naar mijn afgetrainde gestalte deed vermoeden. Ik kan dat soms beter hebben dan anders. Vanochtend minder.
Heb mezelf verboden ook maar 1 druppel bier of ander alcohol te nuttigen tot ik onder de 100 kilo ben...en zondig nog steeds niet. Niet alleen omdat alcohol dik maakt, maar ook omdat ik er gewoon ziek van word. Meer bewegen en proberen op de voeding te letten is zo'n schok voor m'n gestelquote:Op maandag 9 augustus 2010 00:16 schreef Yankee het volgende:
[..]Hoe gaat het trouwens met het proberen wat gewicht te verliezen C_F? Blijf je nog steeds van de biertjes af?
Omdat je dan nooit meer in iemands wiel kunt rijden, tenzij je de wind van voren wilt hebben...letterlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
t was 's middags trouwens een stuk beter weer, waarom zijn er nou nooit eens lunch-toertochten, waarbij je begint met het broodje bal, en pas daarna gaat rijden?
Help me herinneren dat ik voor de meeting chili con carne eetquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:22 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Omdat je dan nooit meer in iemands wiel kunt rijden, tenzij je de wind van voren wilt hebben...letterlijk.
Wat is dan wel een aanrader?quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.
Ach ja, ik weeg zelf ook een aantal kilotjes te zwaar (90 kilo) en dat ziet er ook niet altijd even charmant uit in een wielrentenue. Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik probeer me niets aan te trekken van opmerkingen, en wie weet was die opmerking helemaal niet bedoeld voor mij, maar als gevulde sporter wordt je niet altijd serieus genomen, of gewaardeerd. Dus wordt je wat overgevoelig. Ik ben heel blij met de support die ik hier krijg, en nog meer met de forumleden die met mij mee hebben gefietst (en hun tempo aan mij aanpassen). Zodra ik m'n doel bereikt heb neem ik dan ook een fikse fles bubbels mee naar een meetom julie te bedanken.
Precies...ik vind klimmen zelf ook heel mooi, het gaat alleen zo langzaam als k het doe. Maar de voldoening als k bovenop zo'n heuvel sta is gigantisch. Vorig jaar was ik al moe voordat ik bij de heuvelrug was (vanuit Hilversum), dit jaar kan ik naar Amerongen, Doorn en Leersum fietsen vanuit huis en nog energie hebben om te klimmen. Dat moet helpen met het afvallen lijkt me.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
Mooi dat je het weet vol te houdenquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Heb mezelf verboden ook maar 1 druppel bier of ander alcohol te nuttigen tot ik onder de 100 kilo ben...en zondig nog steeds niet.
Als je het wiel uit je fiets haalt en de snelspanners verwijdert dan zie je aan de kant waar niet de cassette zit een plus en een min waar de snelspanner zat. je kunt dan een inbussleutel (4 of 5) gebruiken, deze steek je waar de snelspanner normaal zit en dan draai je hem op slot. Bij mij zat hij inderdaad open. Zag dat er ook een slag in zat en omdat Ep Bikes dicht was maar bij die in Amersfoort gegaan. Nadat 2 spaaknippels gebroken waren heeft de FM de slag er grotendeels uitgehaald maar meer durfde hij niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag rond 13.00 begonnen aan de klim vanuit Bedoin .......het was in ieder geval niet koud![]()
@ SuperHer0; ik heb inmiddels op de eastons gefietst. Erg fijne wielenLaat even weten of je dat euvel een beetje makkelijk zelf kunt herstellen.
Ik gebruik zelf altijd ketting/kabel spray van Shimano. Ik weet dat Oksel squirt lube gebruikt (voor z'n ketting) en dat hij er bij zweert.quote:
Zó ongelovelijk bekend. Ik weeg ook 90 kilo en zie er ook 'soms' iets te stevig uit in m'n pakjequote:Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach ja, ik weeg zelf ook een aantal kilotjes te zwaar (90 kilo) en dat ziet er ook niet altijd even charmant uit in een wielrentenue. Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef Superher0 het volgende:
[..] trouwens niet gefietst dit weekend maar lekker door Gent gebanjerd. Mooie stad en een weekend niet fietsen is ook niet verkeerd. even compenseren.
Squirt lube gebruiken, dan hoef je het niet meer schoon te makenquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet.
Even nog een vraagje m.b.t. het ontvetten van ketting: Achterwiel eruit --> ketting afnemen --> en dan? Hoor verschillende dingen: in een bak met Dreft-Citroen, in een bak met terpentine, in een bak met wasbenzine? Wat is nou het beste?
En de tandkransjes en voorbladen, hoe maken jullie die schoon?
Goed bezig!quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn fietsgroepje moet ik op de baan gaan fietsen.. omdat ik nogal grote benen heb, met erg veel (korte) kracht, en dus in sprintjes altijd win. Ook heuvelop. Ik ben dit jaar echt 2x zo sterk geworden, ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeldes niet meer onder de 30, echt bizar wat een sprong ik heb gemaakt. Alleen beetje bang voor de winterHardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Overigens ben ik sinds ik naar de sportdietist ben geweest al 2+ kilo afgevallen
Niet meer schoon te maken?quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Squirt lube gebruiken, dan hoef je het niet meer schoon te makenEn wasbenzine/terpentine doet hetzelfde. Dreft ook, alleen dan wat natuurlijker (citroen in plaats van een -ine).
Verder gewoon poetsen. Met een lap, met -ine erop.
Het leukste is dan om zo'n pannenkoek er keihard af te fietsen. Zielige lui.quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:23 schreef Marurk het volgende:
[..]
O dat wist ik niet. Erg sneu inderdaad van die figuren die het leuk vinden daar een opmerking over te maken. Kan me best voorstellen dat het soms moeilijk is om te gaan met zulke opmerkingen, maar je moet proberen het niet tot je te laten doordringen.
Daar heb je echt geen last van als je bio degrease van Rose gebruikt, daarna afspoelen met water, dan insmeren met CHAINj van Pedros, nachtje in laten trekken en dan ketting droog poetsen. Altijd een blinkende ketting en nooit gepiep of gekraak.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Ik heb lampenolie gebruikt, dat maakt heel goed schoon en smeert ook nog een klein beetje. vanavond voor het eerst fietsen en weet ik hoe het zich handhaaft. Vrijdag schoongemaakt en ketting was vanochtend niet droog maar nog steeds vettig.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet.
Even nog een vraagje m.b.t. het ontvetten van ketting: Achterwiel eruit --> ketting afnemen --> en dan? Hoor verschillende dingen: in een bak met Dreft-Citroen, in een bak met terpentine, in een bak met wasbenzine? Wat is nou het beste?
En de tandkransjes en voorbladen, hoe maken jullie die schoon?
Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn fietsgroepje moet ik op de baan gaan fietsen.. omdat ik nogal grote benen heb, met erg veel (korte) kracht, en dus in sprintjes altijd win. Ook heuvelop. Ik ben dit jaar echt 2x zo sterk geworden, ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeldes niet meer onder de 30, echt bizar wat een sprong ik heb gemaakt. Alleen beetje bang voor de winterHardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Overigens ben ik sinds ik naar de sportdietist ben geweest al 2+ kilo afgevallen
Dus met andere woorden, doe het maar allemaal in de winter.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Het is alleen zo ongelooflijk saaiquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
[..]
Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Is idd geen zak aanquote:
Spinnen: checkquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Met de holterberg en dat soort spul in je achtertuin, zou ik het zeker doen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Alleen beetje bang voor de winterHardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Dat wil ik in principe dit jaar gaan doen. Wat voor kleding raad je daarvoor aan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef Yankee het volgende:
Gewoon wielrennen wil meestal ook nog wel prima in de winter, tenzij er zoals afgelopen jaar in o.a. januari steeds sneeuw blijft vallen. Op de kou kun je je wel prima kleden, alhoewel ik niet onder 0 ga fietsen.
Meerdere laagjes aantrekken:quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat wil ik in principe dit jaar gaan doen. Wat voor kleding raad je daarvoor aan?
Ja, hele goeie fiets! Cube heeft over het algemeen een prettig prijs/kwaliteit verhouding. Duits merk. Deze zal nieuw ongeveer 1600 -1800 ¤ kosten denk ik.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef hetsjhokleek het volgende:
Goede tip, ben ook aan het kijken naar een mountainbike om de winter door te komen.
Ik ga dadelijk ook even informeren bij de fietsenmaker. Mijn wielrenfiets staat er nu voor onderhoud.
Is dit trouwens iets: http://link.marktplaats.nl/366430211
quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:45 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb btw wel wat vergelijkbaars gehad bij de ijsvereniging waar ik tot een jaar of 4 geleden lid van was. Ik had (nu idd niet meer) namelijk nogal wat slechte gewoonten in die tijd. Daarom keken sommige leden van die vereniging mij met de nek aan. Wat ze echter niet wisten was dat ik elk weekend 160 km (2 x 80 km alleen) fietste en in de week ook 150+ km. Ik was recreant en deed dus niet mee aan wedstrijden oid. Totdat er een tijdritje georganiseerd werd, waar ik besloot voor de grap aan mee te doen. Het resultaat was dat ik iedereen behalve de echte pro's finaal er af had gereden.
De gezichten waren priceless
Ik gebruik het daarom wel om dingen schoon te maken, ketting en kettingbladen, derailleurwieltjes. WD40 erop maakt het vuil los en dan gaat het makkelijker met een sopje of een droge doek. Daarna alles weer insmeren met echt smeermiddel. Eens in de zoveel tijd (drie keer per jaar ofzo) haal ik cassette en voorbladen om alles echt goed schoon te maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.
Was een kwestie van tijd voordat ook jij problemen zou hebben met de EA90 wielen. Easton heeft de opgebouwde reputatie (ook door Velomax) vakkundig te grabbel gegooid.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als je het wiel uit je fiets haalt en de snelspanners verwijdert dan zie je aan de kant waar niet de cassette zit een plus en een min waar de snelspanner zat. je kunt dan een inbussleutel (4 of 5) gebruiken, deze steek je waar de snelspanner normaal zit en dan draai je hem op slot. Bij mij zat hij inderdaad open. Zag dat er ook een slag in zat en omdat Ep Bikes dicht was maar bij die in Amersfoort gegaan. Nadat 2 spaaknippels gebroken waren heeft de FM de slag er grotendeels uitgehaald maar meer durfde hij niet.
maar als het goed is krijg ik deze week de Shimano wielen binnen... trouwens niet gefietst dit weekend maar lekker door Gent gebanjerd. Mooie stad en een weekend niet fietsen is ook niet verkeerd. even compenseren.
Precies, wielrennen kan ook gewoon in de winter. Een sneeuwbuitje kan de racefiets best aan, die aangeplakte ijszooi die afgelopen winter 1.5 maand duurde niet. Mede daarom ga ik komende winter crossenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef Yankee het volgende:
Gewoon wielrennen wil meestal ook nog wel prima in de winter, tenzij er zoals afgelopen jaar in o.a. januari steeds sneeuw blijft vallen. Op de kou kun je je wel prima kleden, alhoewel ik niet onder 0 ga fietsen.
Zal me benieuwen wanneer de ellende hier begintquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Was een kwestie van tijd voordat ook jij problemen zou hebben met de EA90 wielen. Easton heeft de opgebouwde reputatie (ook door Velomax) vakkundig te grabbel gegooid.
Het trekt veel minder vuil aan.. en dat haal je er veel makkelijker af, met een droge lap ja.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Niet meer schoon te maken?Er zit toch altijd wel wat rotzooi op? Of haal je die met een droge lap eraf?
Mocht ik wat geld over hebben; ik weet je te vindenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:21 schreef Gripper het volgende:
Mocht je er niet uitkomen, ik bike al wat jaartjes, dus heb misschien nog wel tips.
Niks lekkerder dan in de blubber spelen
Kun je wel zeggen jaquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef Oksel het volgende:
En in de kou fietsen vind ik niet erg.. maar die nattigheid, dat is pas kut.
Ik krijg vooral zin in een snelle fiets met ruimte voor reservekleren zodat je wat droogs aan kan doen en weer verder kan...volgens mij wordt mijn volgende fiets meer een stevige vakantiefiets met bagagedrager enzo, er lopen zoveel mooie routes alleen al in Europa, dat ik zin krijg een tent op de fiets te gooien en een week weg te wezen. (Meer dan dat wordt thuis niet zo gewaardeerd gelukkig.)quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je wel zeggen jaNa gisteren een scheithekel gekregen aan de combinatie regen + kiezelsteentjes
Als je een beetje goede wielen hebt dan zou ik een apart wiel voor de taxc kopen, Shimano Whr 500 ofzo, wat wel te doen is voor iets van 80 euro of anders gewoon tweedehands eentje op de kop tikken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:07 schreef twisteddlogic het volgende:
Dat squirt lube, hoeveel keer gaat zo'n flesje ongeveer mee?
En iemand postte dat je voor een taxc een nieuwe fiets wil kopen? Waarom?
Ik ben zelf van plan om een nieuwe achterband te kopen. Dacht dat dat genoeg moest zijn?
Als dat idee eerder geopperd was had ik wel een 'oud' wiel over gehad voor de liefhebber. Helaas zijn ze nu al naar de schroot...quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:43 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je een beetje goede wielen hebt dan zou ik een apart wiel voor de taxc kopen, Shimano Whr 500 ofzo, wat wel te doen is voor iets van 80 euro of anders gewoon tweedehands eentje op de kop tikken.
@ snakeman123: Cool, veel plezier met fietsen!
Ik heb deze:quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:29 schreef Blik het volgende:
Wat is volgens jullie een beetje een goede fietscomputer? Hoeft geen GPS op te zitten, cadans- en hoogtemeter is optioneel (nice to have).
Ja een Tacx maakt redelijk wat herrie. Een matje eronder leggen helpt enigszins voor de onderburen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:36 schreef Kadooosh het volgende:
Ik wil een Tacx gaan kopen maar ben bang dat het teveel herrie maakt, ik woon in een oud huis met houten vloer.
Zag deze staan en dacht misschien valt het daarmee wel te doen.
http://www.futurumshop.nl(...)-softgel-t1435.phtml
Of maakt die alsnog zon herre zoals in dit filmpje bv.
Hmm ben nog steeds aan het twijfel, las dit:quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja een Tacx maakt redelijk wat herrie. Een matje eronder leggen helpt enigszins voor de onderburen.
Als dat nou zou helpen.quote:Ik heb toen contact gezocht met een bouwfysicus; iemand die echt verstand heeft van geluid. Hij adviseerde me de Tacx op een (houten) plaat te plaatsen en onder deze plaat schuimrubber blokje te leggen. Het contactgeluid wordt hierdoor onderbroken.
Wat is 'niet teveel'?quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:44 schreef Blik het volgende:
Nog iets, ik ben ook op zoek naar een upgrade van mijn wielen. Mag uiteraard ook niet teveel kosten, moet wel geschikt zijn voor iemand van ruim 90 kilo.
Valt het op, ik heb wat geld te besteden
quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Meh de verkoper op MP van die Tacx Sirius soft gel zegt zelfs dat dat ding een pokke herrie maakt en dat hij het moest verkopen vanwege ze buren.
Zeg max 200 euro, ik zat te denken aan de instapmodellen van Mavic of Fulcrum. Maar ze moeten wel geschikt zijn voor iets zwaardere mensenquote:
Mavic Aksium, Fulcrum 7 en 5 willen alle drie prima bij 90 kilo. Ik weet niet wat je nu hebt, maar persoonlijk vind ik een dergelijke investering een beetje zonde. Tenzij het complete rommel is wat je nu hebt. Anders zou ik nog even wat meer geld opzij proberen te leggen en voor bijvoorbeeld fulcrum 3 wielen gaan. Die zijn gewoon beduidend beter en zullen je iets van 100 euro meer kosten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeg max 200 euro, ik zat te denken aan de instapmodellen van Mavic of Fulcrum. Maar ze moeten wel geschikt zijn voor iets zwaardere mensen
Niet om lullig te doen maar dit is een beetje een nutteloze vraag; je laat teveel opties open nml.. We kunnen je een simpel tellertje en een 702 aanraden en nog steeds binnen je criteria vallen. Probeer eerst eens te bepalen wat je echt wilt hebben (bv HR?) en leg daar dan je budget naast en kijk dan wat overblijft. Ik kwam uiteindelijk bij de Edge 500 uit op basis van GPS/hoogtemeting/PC communicatie/zo goedkoop mogelijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:29 schreef Blik het volgende:
Wat is volgens jullie een beetje een goede fietscomputer? Hoeft geen GPS op te zitten, cadans- en hoogtemeter is optioneel (nice to have).
Hoe doe jij dat allemaal?quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij als er sneeuw ligt gewoon door op m'n crosser of m'n ATB. Is beide leuk, vooral afgelopen winter met die massa sneeuw. Heb 't ook op m'n racefietsgedaan, dat was alleen goed voor m'n evenwichtsgevoel.
Voor zulke fiietsen is 't trouwens wel handig dat je een kleiner frame hebt, zeker met 'n ATB want dat is gewoon een stuk beter te besturen. Ik heb trouwens deze: http://link.marktplaats.nl/365556118
Gekocht voor 5 euro en voor 2 tientjes opgeknapt, wie doet je wat?
Verkapte *ik gebruik dat ding eigenlijk nooit*-bekentenisquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
de onderbuurvrouw is hier nog niet aan de deur geweest vanwege de taxc...dat terwijl ze bij het minste of geringste komt zeiken
quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Verkapte *ik gebruik dat ding eigenlijk nooit*-bekentenis
Toen ik bij mijn revalidatie van knieoperatie ook op de Tacx moest (een geleende bij mijn ouders) kwam de buurvrouw binnen een kwartier even polshoogte nemen. Die dacht dat een wasmachine kapot aan het draaien was (of zoiets)quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
de onderbuurvrouw is hier nog niet aan de deur geweest vanwege de taxc...dat terwijl ze bij het minste of geringste komt zeiken
het is wel duidelijk rotzooi wat ik heb, maar aan dit soort advies heb ik wel iets. Beter om even door te sparen en voor iets betere wielen te gaan dus. Fulcrum 3 is wel 2x zo duur als de Fulcrum 5, maar het zij zo...quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mavic Aksium, Fulcrum 7 en 5 willen alle drie prima bij 90 kilo. Ik weet niet wat je nu hebt, maar persoonlijk vind ik een dergelijke investering een beetje zonde. Tenzij het complete rommel is wat je nu hebt. Anders zou ik nog even wat meer geld opzij proberen te leggen en voor bijvoorbeeld fulcrum 3 wielen gaan. Die zijn gewoon beduidend beter en zullen je iets van 100 euro meer kosten.
Zo nutteloos was het niet. Eerste tip was meteen een schot in de roos, 40 euro inclusief cadansmeter. Ik was alleen even vergeten om erbij te zetten dat het een goedkope fiestcomputer moest zijnquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen maar dit is een beetje een nutteloze vraag; je laat teveel opties open nml.. We kunnen je een simpel tellertje en een 702 aanraden en nog steeds binnen je criteria vallen. Probeer eerst eens te bepalen wat je echt wilt hebben (bv HR?) en leg daar dan je budget naast en kijk dan wat overblijft. Ik kwam uiteindelijk bij de Edge 500 uit op basis van GPS/hoogtemeting/PC communicatie/zo goedkoop mogelijk.
@Kadoosh; waar woon je? Je zou mijn Tacx wel kunnen lenen om te testen.
Pro : SX4-W Fietscomputerquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:29 schreef Blik het volgende:
Wat is volgens jullie een beetje een goede fietscomputer? Hoeft geen GPS op te zitten, cadans- en hoogtemeter is optioneel (nice to have).
als je dit mooie wielen vindt, via het fiets forum zijn ze voor 200 euro te krijgen. Ik weeg zelf 92 kg en heb het gevoel dat ze niet kapot te krijgen zijn!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 08:34 schreef Blik het volgende:
[..]
het is wel duidelijk rotzooi wat ik heb, maar aan dit soort advies heb ik wel iets. Beter om even door te sparen en voor iets betere wielen te gaan dus. Fulcrum 3 is wel 2x zo duur als de Fulcrum 5, maar het zij zo...
Misschien heb je hier wat aan:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 08:34 schreef Blik het volgende:
[..]
het is wel duidelijk rotzooi wat ik heb, maar aan dit soort advies heb ik wel iets. Beter om even door te sparen en voor iets betere wielen te gaan dus. Fulcrum 3 is wel 2x zo duur als de Fulcrum 5, maar het zij zo...
Je hebt er een speciale band voor die je op je achterwiel kan doen. Die slijten minder snel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:37 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb vorig jaar een taxc van mijn oom gekregen (een oude die hij nog had staan) en heb ik wel eens gebruikt. Saai maar je moet wat. Maar slijt je band daar niet super snel van? Want ik heb nog een setje oude banden en dan zet ik er liever eentje van die op... Die banden kosten niet zoveel, maar om nou gelijk weer nieuwe te kopen na effe een paar keer binnen fietsen is ook weer zo zo, het geld groeit me niet op de rug
Dit, of je gebruikt een oude buitenband. Dat wil ook prima. Als je naast het taxcen ook nog gewoon buiten wil fietsen is het dus wel handig een ander achterwiel voor het taxcen te gebruiken zodat je niet steeds banden hoeft te wisselen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je hebt er een speciale band voor die je op je achterwiel kan doen. Die slijten minder snel.
Auch! Een niet oplettende volgauto ofzo? Gaat het een beetje?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo ik ben ook weer in het land der levenden. Ik lig behoorlijk in elkaar. In de wedstrijd van achteren door een wagen aangereden. Het voelt alsof een tractor over mij heen is gereden.
Ik heb een vraag ook, ik gooi nu Teflon op mijn ketting maar ik ben daar niet helemaal tevreden mee. Ik wil iets op de ketting wat minder vuil aantrekt zeg maar. Hebben jullie een idee?
Een kopie van zijn ontslagbrief zeker?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja een volgauto en gewoon ook doorgereden. Ik had een mail gestuurd en kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.
Ha de fameuze squirt lube
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo ik ben ook weer in het land der levenden. Ik lig behoorlijk in elkaar. In de wedstrijd van achteren door een wagen aangereden. Het voelt alsof een tractor over mij heen is gereden.
Ik heb een vraag ook, ik gooi nu Teflon op mijn ketting maar ik ben daar niet helemaal tevreden mee. Ik wil iets op de ketting wat minder vuil aantrekt zeg maar. Hebben jullie een idee?
Niet te geloven!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja een volgauto en gewoon ook doorgereden. Ik had een mail gestuurd en kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.
Ha de fameuze squirt lube
Sociaal type.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:44 schreef CyclingGirl het volgende:
kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.
Aangifte doen van doorrijden na een ongeval, volgens mij schiet je er niet heel veel mee op maar al is het alleen maar om een punt te maken. Verder zou ik toch minstens voor een publieke verontschuldiging doorgaan. Echt te schandalig voor woordenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja een volgauto en gewoon ook doorgereden. Ik had een mail gestuurd en kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo ik ben ook weer in het land der levenden. Ik lig behoorlijk in elkaar. In de wedstrijd van achteren door een wagen aangereden. Het voelt alsof een tractor over mij heen is gereden.
[..]
Je bent niet bij je eigen FM gegaan of wel?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:49 schreef FJD het volgende:
Spaak zetten (nippel afgebroken) en slag er uit halen lijkt me geen rocket science maar ik twijfel toch een beetje of t goed gaat komen bij de FM waarie nu staatEnige reden om daarheen te gaan is omdat t een Koga dealer is en ik met witte spaken/rode nippels zit maar blijkbaar levert Koga alleen per gros en had deze FM die dingen dus ook niet
Heb hier een specialist zitten maar geen Koga dealer en ik wilde eigenlijk dezelfde spaak/nippel terug hebben dus ben naar een Koga dealer gegaan. Zal Koga eens mailen dat het waanzin is om die dingen per gros te verkopen, wat moet een FM met 144 witte spaken & rode nippelsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:20 schreef Marurk het volgende:
Je bent niet bij je eigen FM gegaan of wel?
Heb mijn fiets net naar de FM gebracht voor z'n eerste beurt. Morgen in de namiddag is ie klaar. En het is zo'n lekker fietsweer!Ben ook benieuwd of hij dat "tikken op 't middenblad" gefixt krijgt.
Anders gaat het nog langer duren.
Gewoon goed zoeken. Ik zit vet veel op marktplaats en 't fiets forum. Op een gegeven moment zag ik een crosser voor 60 euro voorbij komen. Jaartje of 8 oud met 8-speed en 'n deukje in de bovenbuis. Toen dacht ik bij mezelf: dat lijkt me leuk, crossen! 60 euro kan ik dan wel missenquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat allemaal?Ik had jou moeten vragen een crosser voor me te regelen, dan had ik een euro of 700 in m'n zak gehouden
![]()
[..]
Verkapte *ik gebruik dat ding eigenlijk nooit*-bekentenis
Nou... Of voor als jij 'een Oksel' doet ofzo. Kan je ook aardig spaken kosten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb hier een specialist zitten maar geen Koga dealer en ik wilde eigenlijk dezelfde spaak/nippel terug hebben dus ben naar een Koga dealer gegaan. Zal Koga eens mailen dat het waanzin is om die dingen per gros te verkopen, wat moet een FM met 144 witte spaken & rode nippelsVoor alstie 144 Koga's heeft verkocht ofzo
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:
Nou... Of voor als jij 'een Oksel' doet ofzo. Kan je ook aardig spaken kosten.
En ja, als iemand een velg sloopt noem ik dat vanaf nu lekker 'een Oksel'
Jij stuurt mailtjes naar een stel ganzen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef Freddeh het volgende:
@CyclingGirl, had jij trouwens nog iets over die ganzen gehoord? Ik heb zelf iig geen mailtje ofzo gehad dat ze mijn mail ontvangen hebben of wat dan ook.
Neequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:49 schreef FJD het volgende:
[..]![]()
Naja, misschien dat Hopmans ze wel hebben liggen maar om nou naar Bergen op Zoom te rijden voor een enkele nippel...ik accepteer de grijze wel. Zolang ik maar op m'n Koga de Mergellandroute op kan donderdag![]()
[..]
Jij stuurt mailtjes naar een stel ganzen?
Met de noorderzon vertrokkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee![]()
Op onze woon-werk route zat een aantal broedse ganzen die nogal vervelend tegen je doen als je langs komt fietsen, vooral als je wat sneller fietst dan normale fietsers... Dus we hadden een klacht ingediend bij de gemeente, waar ik dus nooit meer iets over gehoord heb.
Ohja dat was jij met die Empellaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gewoon goed zoeken. Ik zit vet veel op marktplaats en 't fiets forum. Op een gegeven moment zag ik een crosser voor 60 euro voorbij komen. Jaartje of 8 oud met 8-speed en 'n deukje in de bovenbuis. Toen dacht ik bij mezelf: dat lijkt me leuk, crossen! 60 euro kan ik dan wel missen![]()
Dat werkt niet alleen voor ganzen maar alles wat vervelend is lol.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:44 schreef Freddeh het volgende:
Spuiten met je bidon helpt. Met dank aan CG voor de tip uiteraard
Alleen niet tegen volgauto'squote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:44 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat werkt niet alleen voor ganzen maar alles wat vervelend is lol.
Of hij jou...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou wie weet als ik die op tijd had gezien
Thanksquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:11 schreef eentwee het volgende:
@FJD: ik kan je wel aan rode nippels helpen. Weet niet of het precies dezelfde kleur is maar ze zijn iig roodStuur maar een pm.
Dat deed ie ook niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja en ik reed nog in zo een opvallend pakje. Dat kon bijna niet missen.
Misschien is die kerel gewoon scheel, dat ie dacht dat ie er langs ging ofzo. Dat ie pas achteraf aan het bloed op de auto zag dat ie iets of iemand geraakt had. Je weet het niet. Gewoon een gedachte...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat deed ie ook niet.
nu maar hopen dat je niet gevoelig bent
Lekker , daar ga je plezier van hebben!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:17 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik heb de MTB gekocht die ik hier gisteren postte. Nu nog even schoenen regelen en dan kan ik mezelf lekker vies gaan maken.
Nee precies, en ondertussen laat je mij alleen fietsen tussen dordt en capelle. Bedankt hequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Gaaf joh een mtb. Lekker raggen door de zooi. Nou het regent hier inmiddels ik mis er dus niks aan vandaag.
www.ntfu.nl en naar de kalender gaan...in september is zowiezo de dam tot dam fietstocht. Maar er zijn al 3500 inschrijvingen, en bij 5000 is het vol dus je moet wel op tijd inschrijven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:31 schreef Blik het volgende:
Zijn er in september nog leuke toertochtjes? Alle weekenden in augustus zitten al vol
anwb fiets knooppunt netwerkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:00 schreef vault_tec het volgende:
ik wil binnenkort van amsterdam naar rotterdam fietsen. Ik heb geen mobiel/gps en weet de route niet... Iemand tips?
Ik vind de Taxc niet zo vervelend als de meeste hier. Een aflevering van een serie op, intervalschema aan en knallen. Uurtje, evt anderhalf maar veel langer ook niet, dus duurtrainingen op de Taxc is voor mij niet weggelegd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:15 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil ook een Taxc aanschaffen voor in de winter. om het duurvermogen een beetje op peil te houden. Het liefst eentje waar ik met blokken wattage kan werken. Iemand er eentje in de aanbieding
Er ligt een fietspad naast.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef vault_tec het volgende:
ik snap niks van de nederlandse wegenmaar mag je met de fiets op de N231 of is dat een snelweg?
Ook dat geprobeerd maar dat werkte bij mij ook nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef Freddeh het volgende:
Ja idd, met een paar afleveringen van je favo serie moet het dan wel goedkomen. Lekker hersenloos fietsen en ondertussen tv staren.
Fortius. Echt tofquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Ook dat geprobeerd maar dat werkte bij mij ook nietOndertussen gamen ging slechts marginaal beter omdat ik bij spannende momenten steeds stopte met trappen
![]()
Misschien helpt t als ik t Tour spelletje op de Xbox aanzet en dan bij een demarrage ook zelf aan zet maar ik acht de kans vrij klein
Als je nog serieus wilt trainen als het slecht weer is, levert 'ie flink rendement op.quote:
Das toch met zon VR scherm?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:34 schreef Wombcat het volgende:
Als je nog serieus wilt trainen als het slecht weer is, levert 'ie flink rendement op.
Ik heb er afgelopen winter veel plezier van gehad
Maar hij wilde van Amstedom naar Rotterdam fietsen, en niet in Den Helder uitkomen.......quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:11 schreef nodisch18 het volgende:
Fiets naar het noorden, zorg dat je tussen de A4 en de A2 blijft en geheid dat je dan in AMS uitkomt!
Zou daar nu echt geen fietspad naast liggen denk je?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef vault_tec het volgende:
ik snap niks van de nederlandse wegenmaar mag je met de fiets op de N231 of is dat een snelweg?
Misschien is het een allochtoon?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zou daar nu echt geen fietspad naast liggen denk je?
Ach ja, bij Weert een heel mooi punt..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Misschien is het een allochtoon?![]()
Nederland is heel fietsvriendelijk maar op provinciale wegen mag je niet fietsen en dat kan best verwarrend zijn. Zelfs in België is het al heel anders. Over het algemeen kun je er wel vanuit gaan dat je de provinciale wegen in NL kunt volgen dmv een vrijliggend fietspad. Bij twijfel is er google streetview en http://www.opencyclemap.org/ dat uitkomst kan bieden. Je kunt ook bijvoorbeeld op bikeroutetoaster.com een fietsroute tekenen (kies bij Auto Routing: OSM > bike), op grotere afstanden klopt het misschien niet 100% maar het geeft een heel bruikbare indicatie van de route die je zou kunnen rijden.
En hoe komt dat?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:40 schreef marcodej het volgende:
Ik vrees dat ik een scheurtje in mijn frame heb, vlak onder de zadelklem. Kutje.
Zadel té hoog afgesteld misschien? Als je niet genoeg zadelpen in het frame hebt zitten gaat dat met minimale speling al werken en uiteindelijk iets kapotmaken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:40 schreef marcodej het volgende:
Ik vrees dat ik een scheurtje in mijn frame heb, vlak onder de zadelklem. Kutje.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nou... Of voor als jij 'een Oksel' doet ofzo. Kan je ook aardig spaken kosten.
En ja, als iemand een velg sloopt noem ik dat vanaf nu lekker 'een Oksel'
Dat was 'een Okseltje'quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:00 schreef Oksel het volgende:
[..]Ik snap het niet..
Ik heb 2x een slagje in m'n voorwiel gehad?
Ja ik moest nog aan je denken toen ik naar huis reed. Ik ben gewoon in Capelle aan het werk. Anders moet ik vrij nemen omdat ik tijdens het sporten onderuit ben gegaan. Sja. Het ging wel los gisteren ja.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:25 schreef Freddeh het volgende:
@ CyclingGirl: Wees maar blij dat je niet hoefde te fietsen vandaag. Ik moet morgen om 12:00 weg (13:30 beginnen) en weet niet zeker of m'n kleren dan al weer droog zijn.
Werk je overigens wel, of zit je thuis? Dat laatste neem ik aan toch?
Wat dacht je van een TACX virtueel + online?! En dan fietsen tegen Oksel of Super_hero!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik wil ook een Tacx maar dan virtueel dat ik tegen mijn partner kan fietsen of tegen de computer. Film kijken op de tacx is niks voor mij dan dut ik in. En rollen al helemaal niet ben te snel afgeleid.
Om de aandacht van mezelf af te leiden. Jij hebt een keer vaker dan ik een slagje in je wiel gehad.quote:
Ik mishandel mijn fiets dan ook echt..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Om de aandacht van mezelf af te leiden. Jij hebt een keer vaker dan ik een slagje in je wiel gehad.
Zag overigens een aantal dvd's bij Rose met ritten in Frankrijk/Duitsland/Tenerife. DIe kun je ook aanzetten tijdens het Tacxen. Denk dat dat je wel wakker houdtquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik wil ook een Tacx maar dan virtueel dat ik tegen mijn partner kan fietsen of tegen de computer. Film kijken op de tacx is niks voor mij dan dut ik in. En rollen al helemaal niet ben te snel afgeleid.
Dat lijkt mij wel wat hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat dacht je van een TACX virtueel + online?! En dan fietsen tegen Oksel of Super_hero!Dat zou pas vet zijn.
Daar zou ik toch geen Bianchi voor nemen. Vind ik toch een beetje heiligschennisquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik mishandel mijn fiets dan ook echt..
Juist wel, die kunnen er tegen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Daar zou ik toch geen Bianchi voor nemen. Vind ik toch een beetje heiligschennis
Die Tacx Fortius Multiplayer kan dat toch? Of lees ik de info verkeerd op de site van Tacx?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:18 schreef Oksel het volgende:
Waarom bestaat dat nog niet dan? Dat moet niet moeilijk te maken zijn. Moet er alleen gemeten worden met hoeveel vermogen je fiets.. dat moet worden weergegeven in een stukje software, gekoppeld aan een game. En natuurlijk terugkoppeling van de game naar je TACX over stijgingspercentages en windsnelheden.
En dat je dan bijvoorbeeld alle ritten van de Tour de France van de afgelopen 10 jaar kan kiezen. En van de Giro. En alle NL ritten. Enzo. En dan een online systeem, met puntenranking / KM's..Ik zou elke avond op de fiets zitten
Dan moet ik ook maar eens de overstap maken. Die ouwe Giant van me rammelt al wat als ik een klinkerweggetje pak. Hoewel... Denk dat dat de kabels aan de voorkant zijn. En af en toe een kraakje uit de headset. Ach, je went er aanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Juist wel, die kunnen er tegen..Ze geeft geen krimp. Erg blij met m'n fiets.
Elke fiets rammelt. Bij mij trilt een bidon altijd. Dat maakt niet uit. Heb het meer over de gedeeltes dat je al je vermogen geeft, heuvelop sprinten ofzo.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan moet ik ook maar eens de overstap maken. Die ouwe Giant van me rammelt al wat als ik een klinkerweggetje pak. Hoewel... Denk dat dat de kabels aan de voorkant zijn. En af en toe een kraakje uit de headset. Ach, je went er aan
Eigenlijk alleen een paar andere schoenen, met bijpassende plaatjes&pedalen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:06 schreef Oksel het volgende:
Wat voor andere spullen heb ik nodig? Ik heb natuurlijk helm, schoenen, overschoenen. Lange broek. Oud jack. Brillen. Je kan bijna alles uit de race gebruiken natuurlijk.. alleen wordt het beetje vies.
Ach mijn oude Cadex (Giant) CFR-3 (hij is van 1994 zag ik laatst) rammelt hier en daar ook wel eens. Dat hoort een beetje bij zo'n oud beestje. Ik merkte gisteren dat er hier en daar ook wel een onderdeeltje aan het eind van hun latijn beginnen te raken. Ik ben daarom ook serieus op zoek naar een nieuwe.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan moet ik ook maar eens de overstap maken. Die ouwe Giant van me rammelt al wat als ik een klinkerweggetje pak. Hoewel... Denk dat dat de kabels aan de voorkant zijn. En af en toe een kraakje uit de headset. Ach, je went er aan
Okayquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen een paar andere schoenen, met bijpassende plaatjes&pedalen.
met raceschoenen kun je niet lopen in de modder, gladde onderkant. Zoek dus mountainbike schoenen met spikes. En raceplaatjes geven ook te weinig bewegingsruimte, bij mountainbiken moet je wat meer speling op de pedalen hebben.
Ja hoor, dat gaat wel lukken. Goed zoeken naar de koopjes. En pas beginnen in september, als de prijzen op marktplaats weer dalen. Verkopers worden dan langzaamaan moedeloos omdat hun zooi al zolang te koop staatquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
OkayNouja. Ik zal eens even gaan nadenken..
Hoeveel moet ik uitgeven aan een MTB? Red ik het met 400?
Rammelt het bij je stuur? Loszittend balhoofd. Kijk eens op internet, is heel makkelijk zelf te fixen (lees: ik heb het laatst zelf gedaan.)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan moet ik ook maar eens de overstap maken. Die ouwe Giant van me rammelt al wat als ik een klinkerweggetje pak. Hoewel... Denk dat dat de kabels aan de voorkant zijn. En af en toe een kraakje uit de headset. Ach, je went er aan
Are you talking....to me?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:37 schreef Oksel het volgende:
Waarom zette je hem dan niet ff droog? Nat weer = dodelijk natuurlijk.
Nee, dat is het niet. Daar had ik al eens naar gekeken. Het is ook niet echt een alu rammeltje. Heb tijdens het rijden op een klinkerweg wel eens mijn kabels vastgepakt en dan is het rammeltje ook weg.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Rammelt het bij je stuur? Loszittend balhoofd. Kijk eens op internet, is heel makkelijk zelf te fixen (lees: ik heb het laatst zelf gedaan.)
Ja hoor, met een inbussleuteltje heb je hem zo los en de nieuwe er zo op.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:05 schreef Blik het volgende:
Is een stuurpen vervangen een beetje makkelijk?
Dat is kut, al duidelijk wat het precies is?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:40 schreef marcodej het volgende:
Ik vrees dat ik een scheurtje in mijn frame heb, vlak onder de zadelklem. Kutje.
Nice, dan wordt het vanavond even klussen aan de fiets. Nieuwe banden erop (GP4000s), stuurpen vervangen en nieuwe fietscomputer erop zetten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja hoor, met een inbussleuteltje heb je hem zo los en de nieuwe er zo op.
Lijkt mij echt niets, en zie de meerwaarde er voor de amateur ook niet van in.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:46 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Wie rijdt hier eigenlijk op tubes? Ik heb nu beide soorten wielen liggen, clinchers voor het Woon-Werk gedoe en voor de betere tochten rijd ik op tubes.
Holtenberg schijnt inderdaad wel leuk te zijn. Ik heb daar begin september nog een tocht op de MTB + BBQ als het doorgaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:38 schreef Oksel het volgende:
Thnx GripperIk geloof dat het hier in de buurt (Holterberg) erg mooi MTB'en is, en de club waar ik bij fiets organiseert ook tochtjes.
Weggooien. Dramatische dingen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:48 schreef Oksel het volgende:
Ik heb er nu Michelin Pro 3 bandjes op. 2x lek gereden vorige week..
Idd... Je kan ook een weekje Rotterdam doen in de zomer. Komt op hetzelfde neerquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Oksel het volgende:
Ik heb trouwens nog een setje GP4000s thuis liggen. Misschien moeten die er maar op deze winter, als het vaker vochtig is. Nu nog niet. Want ik ga lekker 2 weken fietsen in Spanje..Zonnetje. Droog. Blauwe lucht. En auto's die je bijna doodrijden.
Het regent gloeiende gleufgarnaal altijd als ik naar huis moet fietsenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik vind niet dat we hoeven te klagen hier over regen. Gemiddeld regent het in een jaar tijd 6% van de tijd. 's Nachts regent het meer dan overdag, dus overdag regent het zo'n 2%. Snelle berekening: (365/100)*2=7.3.
Kortom, het regent iets meer dan een week lang overdag in een jaar tijd.
Wat een bullshit. Dat kan nooit kloppen. Alleen deze week al. Verder moet je ook dreigende regen mee tellenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik vind niet dat we hoeven te klagen hier over regen. Gemiddeld regent het in een jaar tijd 6% van de tijd. 's Nachts regent het meer dan overdag, dus overdag regent het zo'n 2%. Snelle berekening: (365/100)*2=7.3.
Kortom, het regent iets meer dan een week lang overdag in een jaar tijd.
Dreigende regen: "Hey! Kijk uit he! Ik ben nat! Ik ga je natmaken jongen!!"quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Dat kan nooit kloppen. Alleen deze week al. Verder moet je ook dreigende regen mee tellen
Het klopt wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Dat kan nooit kloppen. Alleen deze week al. Verder moet je ook dreigende regen mee tellen
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het regent gloeiende gleufgarnaal altijd als ik naar huis moet fietsen
Gelukkig hoef ik maar 500m, maar binnenkort verhuizen we naar een nieuw gebouw en dan moet ik wel 10 km fietsenquote:
Feit. Maar als je 25km in de regen moet fietsen heeft een regenpak ook geen zin. Zonder regenpak ben ik gisteren doorweekt thuis gekomen van de regen. Had ik wél een regenpak aan gehad was ik net zo nat thuis gekomen, maar dan van het zweet. Regenpak is alleen maar voordelig als de temperaturen lager liggen dan 10C ofzo. De regen was gewoon warm gisteren...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik maar 500m, maar binnenkort verhuizen we naar een nieuw gebouw en dan moet ik wel 10 km fietsen
Gelukkig kun je jezelf gewoon kleden op regen
Je weet dat er ook ademende regenkleding bestaat, en dat je niet zo'n PVC pak van de ANWB hóeft aan te trekken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Feit. Maar als je 25km in de regen moet fietsen heeft een regenpak ook geen zin. Zonder regenpak ben ik gisteren doorweekt thuis gekomen van de regen. Had ik wél een regenpak aan gehad was ik net zo nat thuis gekomen, maar dan van het zweet. Regenpak is alleen maar voordelig als de temperaturen lager liggen dan 10C ofzo. De regen was gewoon warm gisteren...
1. derailleurquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb me voorgenomen de Sora onderdelen op m'n fiets als ze stuk gaan, te vervangen door 105 spul. Maar van de verschillende componenten, welke heeft eigenlijk de grootste impact op het schakelen? Dus, zijn het de shifters, de deraileurs...welk onderdeel verbeterd het meest, als je dingen gaat vervangen?
Sora is 8 speed toch (zo even uit mn hoofd)? Als je je cassette laat vervangen (105 is nu 10spd) moet je dus direct je shifters upgraden naar 10spd shifters, en je derailleurs dus ook. Ik heb er zelf ook over zitten denken, maar met mijn 9spd Tiagra gaat het stukje bij beetje upgraden ook niet echt werken. Je moet gewoon teveel van 9 naar 10 spd overzetten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb me voorgenomen de Sora onderdelen op m'n fiets als ze stuk gaan, te vervangen door 105 spul. Maar van de verschillende componenten, welke heeft eigenlijk de grootste impact op het schakelen? Dus, zijn het de shifters, de deraileurs...welk onderdeel verbeterd het meest, als je dingen gaat vervangen?
Ben ik van op de hoogte, en heb ik eens geleend van m'n zwager om uit te proberen. Of ik zweet zoveel, of het werkt gewoon niet. Vind het wat jammer om 75 euro voor een regenjasje te gaan betalen als ik toch net zo nat wordt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je weet dat er ook ademende regenkleding bestaat, en dat je niet zo'n PVC pak van de ANWB hóeft aan te trekken?
Het is natuurlijk wel een verschil wanneer je zegt dat het OP 7,3 dagen regent of dat het overdag 2% van de tijd regent. dan is dat dus wel even 175 uur regen gedurende de dag. En als er nu iedere dinsdag, donderdag, zatedag, en zondag een bui van drie kwartier valt, kan ik beter een waterfiets gaan aanschaffen. Het regent gewoon veel te vaak.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik vind niet dat we hoeven te klagen hier over regen. Gemiddeld regent het in een jaar tijd 6% van de tijd. 's Nachts regent het meer dan overdag, dus overdag regent het zo'n 2%. Snelle berekening: (365/100)*2=7.3.
Kortom, het regent iets meer dan een week lang overdag in een jaar tijd.
Met een grote plak vlees erop. Dat zadel zie je toch niet als ik er op zitquote:
Ik rijd iedere werkdag 50km (omgerekend 2 uur), dan merk je van die regenbui van 45min niet zoveel hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een verschil wanneer je zegt dat het OP 7,3 dagen regent of dat het overdag 2% van de tijd regent. dan is dat dus wel even 175 uur regen gedurende de dag. En als er nu iedere dinsdag, donderdag, zatedag, en zondag een bui van drie kwartier valt, kan ik beter een waterfiets gaan aanschaffen. Het regent gewoon veel te vaak.
Er zijn veel verschillende spullen hoor, en even zovele kwaliteiten. Jij kan natuurlijk net een slecht exemplaar getroffen hebben. Veel fietsers bezuinigen juist op hun slechtweerkleding, en pakken dan een pvc-regenjasje, of een nylon jack met een coating. Die ademen respectievelijk niet, en slecht.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ben ik van op de hoogte, en heb ik eens geleend van m'n zwager om uit te proberen. Of ik zweet zoveel, of het werkt gewoon niet. Vind het wat jammer om 75 euro voor een regenjasje te gaan betalen als ik toch net zo nat wordt.
Ik heb ze ook op m'n fiets, geweldige banden!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik rij met Vittoria EVO nog iets maar ik ga ze vervangen voor GP4000 van Continental want die gaan niet zo snel lek in de regen.
Heb ik ook 'n tijdje op gereden (heb ze helemaal af gereden), had echt bijna nooit lek.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik fiets met de standaard GrandPrix van Continental (de 24 mm), is dat ook wat goed of niet?
Naar mijn mening de shifters. Ik heb 'n tijdje met Sora shifters en Ultegra derailleurs gereden. Pas na 't upgraden van m'n shifters voelde ik een enorm verschil.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb me voorgenomen de Sora onderdelen op m'n fiets als ze stuk gaan, te vervangen door 105 spul. Maar van de verschillende componenten, welke heeft eigenlijk de grootste impact op het schakelen? Dus, zijn het de shifters, de deraileurs...welk onderdeel verbeterd het meest, als je dingen gaat vervangen?
Gisteren heb ik ook geen regenpak gedragen, wel lange mouwen en beenwarmers, om te voorkomen dat ik koud zou worden...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Feit. Maar als je 25km in de regen moet fietsen heeft een regenpak ook geen zin. Zonder regenpak ben ik gisteren doorweekt thuis gekomen van de regen. Had ik wél een regenpak aan gehad was ik net zo nat thuis gekomen, maar dan van het zweet. Regenpak is alleen maar voordelig als de temperaturen lager liggen dan 10C ofzo. De regen was gewoon warm gisteren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |