abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:09:55 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85002840

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente
Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel
Leeftijd:26
BMI: 26
Regio: Twente
Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

thettes

No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 29
BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
.
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:15:30 #2
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85003025
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Heeft ze boven wel op je gewacht dan ;) ?

Leuke berg, ga ik zeker nog eens doen!
Je hebt me door ;)
.
pi_85003672
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Marurk het volgende:

[..]

Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro? :D
75 zelfs :D
Maatje van de fietsclub had 'm over!

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar? :P Heb je al een plaatje?

Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt. O-)
Ik denk gewoon 'n zadelpen zonder setback. Ik ga deze week eens ff om me heen kijken. Het lelijke is dat de vorige eigenaar er ook zelf aan geschuurd heeft waardoor het er niet zo mooi meer uitziet.

@Yankee: Vette foto! Ik ben op de Alpe ook op de foto gezet volgens mij. Ik zal es ff zoeken.
pi_85004039
“Jaarlijks maak ik met een groep sportvrienden een toertje door Frankrijk. Ik kan daar helemaal mezelf zijn, want het zijn allemaal ouwe knakkers, waarvan er enkele hun sporen als sportman ruimschoots hebben verdiend, maar wel in een soms ver verleden. Zo was Arie Eriks ooit een heel goede schaatser en Hans Bakker een destijds bekende hardloper en zo zit er nog meer vergane glorie in dat kluppie. Tijdens een van onze ritten door het departement Drôme, dat deel uitmaakt van de regio Rhône-Alpes, moesten we de Col de Rousset beklimmen. Op dit, in de brandende zon gelegen martelwerktuig voltrok zich die middag een ware veldslag, want hoe ouder hoe gekker. Na het onderlinge gevecht, waarin iedereen overigens zijn plaats kent in de pikorde, besloten wij op de top bij het aldaar gelegen restaurantje wat te eten om tijdens de maaltijd onze sterkste verhalen weer eens op te poetsen voor we aangesterkt richting volgende col zouden gaan. In ons clubje is Hans een van de betere klimmers en daar laat hij zich graag op voorstaan. Zo schepte hij boven op de ...
... Col de Rousset enthousiast op over zijn klimprestaties tegen enkele daar ook aanwezige leuke Belgische dames. Terwijl wij ons tegoed deden aan het broodnodige voedsel stond hij daar met veel elan de macho uit te hangen. Toen we weer op de fiets zaten reden we een tunnel door richting St.Jean-en-Royan waar als toetje van de dag de Col de la Machine op ons lag te wachten. Onze laatste krachten werden aangesproken om de finale tien kilometer van die klim ploeterend te volbrengen. Opgebrand, maar uiterst voldaan, stonden we uiteindelijk op de top van het uitzicht te genieten in afwachting van Hans, die ons dit keer niet had kunnen volgen. Hevig slingerend kwam hij vele minuten later in deplorabele toestand boven. ‘KRAMP, ik heb kramp, HELP!!!!!”, schreeuwde hij al van verre. Dat het ernst was zagen we toen hij vlakbij gekomen van zijn fiets viel en voor onze voeten, kronkelend van de pijn bleef liggen. Terwijl hij tekeer ging alsof hij een epilepsie-aanval had, passeerde de auto met daarin die leuke Belgische dames waar Hans op de Col de Rousset zo gecharmeerd van was geweest. Ze hadden de situatie snel door en vroegen geschrokken of er soms hulp nodig was. Intussen stonden wij wat aan de benen van het slachtoffer te rukken om de kramp eruit te krijgen, terwijl amateurdokter Arie de dames de nodige uitleg gaf. ‘Kramp ontstaat door te weinig drinken en een tekort aan zout’, oreerde hij en een van de dames snelde naar de auto om even later terug te komen met een kilopak zout, dat ze ongetwijfeld bij zich had voor de Belgische patattekes. Dokter Arie pakte het aan en spoedde zich ermee naar de nog steeds spartelende patiënt. Hij boog zich voorover en zei: ‘Open die bek, ik heb zout voor je’. Zonder aarzelen sperde Hans zijn mond wijd open en Arie kieperde de gehele inhoud van het pak naar binnen. Als door een slang gebeten sprong Hans overeind om al scheldend en kotsend, maar verder weer zo soepel als wat, achter Arie aan te gaan, die ook een aardig stukje bleek te kunnen hardlopen. Toen hij ons op de vlucht passeerde riep hij: ‘zie je nou wel dat zout helpt!’
janneman
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:48:49 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85006086
:W
pi_85006834
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef horstjan het volgende:Heel verhaal zonder alinea's..
_O- _O-
pi_85006882
90km gefietst in 3uur, wilde ik aan de terugreis beginnen is er een spaak afgebroken :{ Nu lekker met de trein naar huis, is wel sneller :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_85006926
Vanochtend met de lokale ouwe-mannen club gereden. Aardig hoor.. en toch gemiddelde van 33 op de teller. :) Wel 3 lekke banden, waarvan ik er 1 was. Afgelopen donderdag ook al.. :(

Vandaag met m'n compact gefietst.. dus nu echt alles op het buitenblad :) Binnenblad is echt klein! Volgende week Spanje, ben benieuwd.

Ze maar even voor verse Duitse taart (tja, de pruimenboom hangt he-le-maal vol, dus dan bak je er taart van!) en koffie uitgenodigd, met uitzicht op mijn prachtige vriendin achtertuin.. :)

Verder lid geworden van Ruiten Drie, Almelo.

Helaas deze week maar 150km gefietst :( dat schiet dus echt niet op. :(
pi_85007117
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen.. :{

Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
pi_85007376
Je moet ze ook niet té vast draaien.
(Ook niet te los, want dan gaan ze kraken ;) ).
pi_85007411
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_85007488
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Fiets meenemen, in een fietskoffer. Heb ik ook gedaan. Fietsen zijn laaiend duur in Australie. En 2e hands zie je ze amper. En dan nog steeds heel duur. Dus: meenemen :)

Verder fietst men (waar ik woonde, Sunshine Coast) heel, heel vroeg. Vanwege de drukte en hitte. Wen er trouwens maar aan dat je elke keer als je fietst minimaal 2 bijna-dood ervaringen zult hebben. Bussen / trucks rijden met 100 langs je heen, en jij rijdt over de witte streep. Fietspaden zijn er dus niet. Verder hebben de meeste Australiers een schijthekel aan fietsers, dus ze zullen je liever aanrijden / afsnijden dan dat ze je de ruimte geven. Succes :)
pi_85007506
En veel plezier.

Schrijf je je testament wel even voordat je daar op de fiets stapt?
pi_85007557
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..

Prachtig fietsen :)
pi_85007914
Zalig plaatje Oksel. Ik heb inderdaad alleen maar dat soort verhalen gehoord uit Australië dat het om de een of andere reden heel gevaarlijk zou zijn. Ik heb een jaar fietservaring in Rome en een jaar in Londen en daar kijken mensen al van op omdat dat gevaarlijk zou zijn maar ik heb daar weinig gevaarlijks meegemaakt. Over het algemeen geldt daar gewoon de regel: als je zelf goed oplet, rijden mensen je in elk geval niet aan. (Terwijl het in Nederland meer zo is dat de automobilisten op jou moeten letten).

Maar goed, na september heb ik geen baan en studeer ik niet meer, en eigenlijk vind ik het wel een fantastisch aanbod om even een maand of 2, 3 in de Australische zomer door te brengen terwijl jullie hier in Europa doodvriezen van de kou. En aangezien ik mijn fiets niet meer dan een paar dagen kan missen, voel ik me wel verplicht te fietsen. ;)
pi_85008153
Heb tot 11 uur geslapen ( :@ ) en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is. :) En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
pi_85008202
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Oksel het volgende:
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..
[ afbeelding ]

Prachtig fietsen :)
Mooie natuur! Wil er zeker ook een keer heen.
pi_85008693
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:48 schreef Marurk het volgende:
Heb tot 11 uur geslapen ( :@ ) en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is. :) En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.

De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
pi_85008788
Wat een kutweer idd.

Ik ga morgen maar weer trainen en daarna lekker zeilen en zwemmen :)

Ik vond deze nog:

Wind tegen bergop, altijd lekker.

Later omkeren en weer naar boven omdat m'n vriendin haar zadeltasje was vergeten:

pi_85008900
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.

[..]
Dus dan is het normaal? Maar je rijdt toch, als je een triple hebt, vaak voor op de middelste en dan achter op de kleinere bladen? Ik rijd op het vlakke meestal 39:13-14-15 en dan hoor ik dus dat lichte getik. Nog niet erop gelet of ik dat getik ook hoor op de grotere tandkransjes achter, maar volgens mij wel... Ik hoor het in ieder geval niet als ik voor het kleine of grote blad kies. Kan dit "tikken" kwaad?

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
pi_85008948
Sinds ik mijn ketting e.d. helemaal heb gereinigd had ik ook last van gepiep zelfs beetje smeren hielp wel, de ketting was kurkdroog.
pi_85009524
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.

Klik
pi_85009534
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen.. :{

Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.

Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
pi_85010303
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
pi_85012353
Fietsen op een magnetron-nasimaaltijd was een slecht idee. Wat heb ik kut gefietst zeg... :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85012574
Gebruik Squirt Lube.. geen zwarte vingers meer!
pi_85012608
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.

Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.

Zal inderdaad aluminium zijn. Eens kijken of ik stalen op kan snorren.
pi_85012636
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat. :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:57:44 #29
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85012739
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat. :P
Pas dat dan aan ):O
.
pi_85014036
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb :P

Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
pi_85014062
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Oksel het volgende:

[..]

Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitleg :P Maar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
pi_85014157
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb :P
Moet je ook niet willen ;) Maar het is wel opletten geblazen want als je een keer dit verzet schakelt kan je derailleur vastlopen en draai je de boel aardig in de soep. Grootste gevaar hiervoor is als je een heuveltje opknalt op het buitenblad en steeds iets lichter schakelt. Een vriend met wie ik vaak fietst komt er ook vaak pas achter dat-ie nog op z'n buitenblad zit als hij op de 50-26 zit en merkt dat het niet meer lichter gaat ;) Vandaar dat ik kettingen bij zijn fiets lang genoeg maak.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:36:05 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85014192
Binnenkort maar eens een nieuwe ketting regelen, dit lijkt me wel wat:

:7
.
pi_85014241
Dat overkwam mij dus ook bijna bergop. Ach, ik heb 'm met zo'n klein verzet al gauw op 't binnenblad.

Zo'n gouden wil ik ook! :D
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:42:14 #35
63192 ursel
pi_85014384
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef JohnDDD het volgende:
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.

Klik
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
pi_85014464
Ik rijd al met gouden :7
pi_85014905
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef ursel het volgende:

[..]

Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:59:05 #38
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85015014
Ik heb 1 gouden schakel.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_85015255
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
Hmm. Ik had al na 100 km ofzo dat die zwart afgeeft, maar dat kan misschien ook aan het gebruikte smeermiddel liggen. Toch maar eens die Squirt Lube gebruiken. :)
pi_85015329
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:57 schreef Yankee het volgende:

[..]

Pas dat dan aan ):O
Kan niet. Ketting kun je wel korter maken, maar niet weer langer. Is een Campa Record ketting, dubbelbuttplugged ofzo.
pi_85015381
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitleg :P Maar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
Ik ook niet.. :D Wel aardig though :P Zal er aan denken als het weer misgaat.
pi_85015406
Geen goud op mijn dame! :{w
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:18:07 #43
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85015655
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...uiteindelijk kwam alleen farscapevr8 opdagen (toch?) en Gripper natuurlijk. Het leek een mooi zonnetje te worden, dus veel mensen bij de inschrijving. Maar dat zette niet echt door, dus toen op het splitsingbordje van 75 km de hemelsuizen ons net voorzagen van een verfrissende douche, keken we elkaar eens in de waterige ogen en dachten Frack it, 100km is overschat, we hebben natte sokken en Gripper moest nog naar een verjaardag...
Op de laatste heuvel een paar kilometer voor het einde gingen Gripper en farscapevr8 nog even tegen de laatste heuvel knallen, en ging ik in eigen tempo naar de finish..en was ik er voor ze hun broodje bal op hadden...tot hun verbazing *O*
Het is grappig hoe trainen me maar heel langzaam sneller lijkt te maken, maar het overwinnen van kleine dipjes op zo'n rit, gaat steeds beter :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85015687
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:55 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
pi_85015896
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:

Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
Ik gebruik ook Squirt Lube, maar waarschijnlijk heb ik mn ketting vantevoren niet goed schoon gemaakt. Er komt toch nog behoorlijk wat vuil op vooral op de derailleurwieltjes en kransjes. Dit vuil is wat 'harder', meer klei-achtig en daardoor er wel wat makkelijker af te halen. Verder is het inderdaad schoner, voorheen had ik teflonspray en daarbij kwam de olie echt overal op, en milieuvriendelijker.
Ketting glimt echt veel meer.
pi_85016667
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
Thanks, klinkt sowieso als een fantastische route. Die maar doen dan, mits ik wind mee heb. Heb namelijk ook een flinke backpack bij me, dus een kilometertje of 90 met backpack en wind tegen zie ik echt niet zitten.
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:12:51 #47
63192 ursel
pi_85017692
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat dus. :Y

Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend :Y
pi_85017824
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
:') kun je wel stellen dat ie vrij vochtig was. na het keerpunt in de afdaling van de amerongse berg (?) in een ware zondvloed terecht gekomen.

De weg stond compleet blank en bij iedere passerende auto kreeg ik een extra douche, alsof ik nog niet nat genoeg was.... :')

Mooie route trouwens dat wel, maar een krentenbol of een appel kon er niet meer vanaf.... :{
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:18:29 #49
153506 Captain_Fabulous
pi_85017919
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:11 schreef Oksel het volgende:
Geen goud op mijn dame! :{w
Niet eens om de vinger ? O-)
pi_85018314
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Niet eens om de vinger ? O-)
Diamonds are a ladies best friend C_F.. ;)

Is overigens wel goud, maar niet geel.. ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:32:16 #51
153506 Captain_Fabulous
pi_85018456
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klassieke schoonheid...de dame en de ring ^O^
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:41:06 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_85018782
quote:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
Vochtig en een hel was het zeker, maar liefst 2 kapotte buitenbanden en daardoor 5 keer lek gereden (samen met vriendin). Na 55 km maar opgegeven en het noodnummer gebeld van DTC, en die hebben ons opgehaald. Mag gezegd worden, wat een topservice! ^O^

Hierbij ook nog dank aan alle wielrenners die ons bandjes hebben geschonken, bij toekomstige wielertochten nemen we extra bandjes mee om aan anderen te geven. ^O^

heb overigens direct voor mij en vriendin direct nieuwe buitenbanden (Grand Prix 4000 S) en nieuwe binnenbanden besteld. Dit niet nog een keer!
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:50:27 #53
153506 Captain_Fabulous
pi_85019067
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Vochtig en een hel was het zeker, maar liefst 2 kapotte buitenbanden en daardoor 5 keer lek gereden (samen met vriendin). Na 55 km maar opgegeven en het noodnummer gebeld van DTC, en die hebben ons opgehaald. Mag gezegd worden, wat een topservice! ^O^

Hierbij ook nog dank aan alle wielrenners die ons bandjes hebben geschonken, bij toekomstige wielertochten nemen we extra bandjes mee om aan anderen te geven. ^O^

heb overigens direct voor mij en vriendin direct nieuwe buitenbanden (Grand Prix 4000 S) en nieuwe binnenbanden besteld. Dit niet nog een keer!
Topdag :X
En inderdaad, al die mensen die bij wielerclubs telkens al dat vrijwilligerswerk doen ^O^ aan allemaal.
Waarom de 4000s trouwens, ik heb gehoord dat dat best wel een zachte 'race' band is, de gewone 4000 is een ook een superband!
pi_85019178
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:

[..]

Heb n.a.v. gewicht backpack maar besloten daar niet 90km mee te gaan fietsen, zelfs niet met windmee.
Ding doet me al pijn aan de rug als ik hem gewoon nu zo om doe....:'(
pi_85019727
quote:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...uiteindelijk kwam alleen farscapevr8 opdagen (toch?) en Gripper natuurlijk. Het leek een mooi zonnetje te worden, dus veel mensen bij de inschrijving. Maar dat zette niet echt door, dus toen op het splitsingbordje van 75 km de hemelsuizen ons net voorzagen van een verfrissende douche, keken we elkaar eens in de waterige ogen en dachten Frack it, 100km is overschat, we hebben natte sokken en Gripper moest nog naar een verjaardag...
Op de laatste heuvel een paar kilometer voor het einde gingen Gripper en farscapevr8 nog even tegen de laatste heuvel knallen, en ging ik in eigen tempo naar de finish..en was ik er voor ze hun broodje bal op hadden...tot hun verbazing *O*
Het is grappig hoe trainen me maar heel langzaam sneller lijkt te maken, maar het overwinnen van kleine dipjes op zo'n rit, gaat steeds beter :7
was leuk, ben wel goed lui nu en last van me knieen :o
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:17:31 #56
153506 Captain_Fabulous
pi_85020218
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:05 schreef farscapevr8 het volgende:

[..]
nu en last van me knieen :o
te zwaar verzet heuvelop denk ik...je moet ook niet met Gripper heuvelop racen als je weer net begint :P

Trouwens Gripper...ik was niet kwaad op jou vanochtend, toen ik het inschrijflokaal binnenliep zij iemand 'goh er doen ook allerlei mensen mee aan zo'n tocht' op een manier die een sneer naar mijn afgetrainde gestalte deed vermoeden. Ik kan dat soms beter hebben dan anders. Vanochtend minder.
pi_85020716
quote:

[..]

Als je dan door rijdt naar Bloemendaal - Santpoort - Spaarndam, over de Slaperdijk naar Halfweg - Amsterdam, kom je geen stoplicht tegen!
janneman
pi_85021028
quote:

[..]

Het stuk tussen Wassenaarseslag en Katwijk vind ik een stuk mooier, weidser. Sowieso, Katwijk. O+
pi_85025873
Na 3 weken fietsen op het Ibirisch Schiereiland en in de Pyryneen dan toch maar hier op het vlakke vanaf morgen :(

(verkapte TVP)
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:36:50 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_85027075
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Topdag :X
En inderdaad, al die mensen die bij wielerclubs telkens al dat vrijwilligerswerk doen ^O^ aan allemaal.
Waarom de 4000s trouwens, ik heb gehoord dat dat best wel een zachte 'race' band is, de gewone 4000 is een ook een superband!
die was in de aanbieding, en goedkoper dan de normale
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:40:35 #61
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_85027249
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:36 schreef Yankee het volgende:
Binnenkort maar eens een nieuwe ketting regelen, dit lijkt me wel wat:

[ link | afbeelding ]

:7
Zal het echt veel uitmaken qua gewicht? Lijkt mij niet als ik zo een beetje rond kijk.

Vandaag een beetje kloteweer en andere dingen te doen. Nu misschien morgen en sowieso dinsdag fietsen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_85027837
Morgen prima weer.. maar niet fietsen. Dinsdag avond weer. Misschien dan woensdag, ligt aan het weer. En dan donderdag avond weer. Als ik tijd heb. Druk man, eigen ondernemer zijn :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:00:00 #63
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85028240
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:40 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Zal het echt veel uitmaken qua gewicht? Lijkt mij niet als ik zo een beetje rond kijk.

Lijkt me niet, vind het gewoon wel grappig maar twijfel of ik het wel wat vind op m'n fiets
.
pi_85029911
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Trouwens Gripper...ik was niet kwaad op jou vanochtend, toen ik het inschrijflokaal binnenliep zij iemand 'goh er doen ook allerlei mensen mee aan zo'n tocht' op een manier die een sneer naar mijn afgetrainde gestalte deed vermoeden. Ik kan dat soms beter hebben dan anders. Vanochtend minder.
In welk opzicht viel je dan zo op?

[ Bericht 7% gewijzigd door Marurk op 09-08-2010 01:23:27 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:01:58 #65
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85031603
CF kampt met wat overgewicht waarover iemand dan een opmerking moet maken. Tja, als hij zich daar beter door voelt, leven en laten leven. Daar moet je boven staan, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
Sei wachsam,
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:16:23 #66
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85032341
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:01 schreef No-P het volgende:
CF kampt met wat overgewicht waarover iemand dan een opmerking moet maken. Tja, als hij zich daar beter door voelt, leven en laten leven. Daar moet je boven staan, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
Tja..erg sneu dat soort figuren

Hoe gaat het trouwens met het proberen wat gewicht te verliezen C_F? Blijf je nog steeds van de biertjes af? :7
.
pi_85034998
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:01 schreef No-P het volgende:
O dat wist ik niet. Erg sneu inderdaad van die figuren die het leuk vinden daar een opmerking over te maken. Kan me best voorstellen dat het soms moeilijk is om te gaan met zulke opmerkingen, maar je moet proberen het niet tot je te laten doordringen.
pi_85037831
Afkickverschijnselen :X

Heb vandaag iig m'n fietsschoenen weer, dus kan morgen weer fietsen.
pi_85038077
Vanochtend een 'lift' van zo'n moeke gehad op een scootertje, goed voor het gemiddelde naar het werk toe om de eerste 10 km 40+ te rijden. Toch voel ik 't wel nu, vanmiddag natuurlijk wind tegen en nu windstil.

Is de squirt-lube overal verkrijgbaar of alleen bij een internetshop? Ik weet niet of ergens een lijst rondhangt met goedkope onderdelen leveranciers, maar chainreactioncycles (googlem) is er één die genoemd mag worden. Nette, snelle service en scherpe prijzen op o.a. conti tubes.
  maandag 9 augustus 2010 @ 08:42:21 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_85038248
Zijn er hier ook mensen die WD-40 gebruiken voor de ketting?
pi_85038314
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:42 schreef Blik het volgende:
Zijn er hier ook mensen die WD-40 gebruiken voor de ketting?
Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.
pi_85038493
Hoe maken jullie eigenlijk jullie voorbladen schoon?
Ik merk dat ik niet overal bij kom, zeker niet tussen de bladen en het frame..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_85038584
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:02 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hoe maken jullie eigenlijk jullie voorbladen schoon?
Ik merk dat ik niet overal bij kom, zeker niet tussen de bladen en het frame..
Die demonteer ik altijd, behalve het binnenblad. Boutjes los, blad eraf en schoonmaken. Als je buitenblad (en evt middenblad) er af haalt kun je zonder problemen bij het binnenblad.
pi_85038686
Hopen dat de fietsenmaker in een kleine twee dagen een spaak kan zetten plus m'n wiel kan corrigeren anders kan ik donderdag afdalen met een zwabberachterwiel :') :X
pi_85038687
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

te zwaar verzet heuvelop denk ik...je moet ook niet met Gripper heuvelop racen als je weer net begint :P

Altijd soepel blijven rondtrappen, minstens 90 omwentelingen :)
Ik had niet eens door dat je boos was. Maar wat een sneu figuur zeg, laat ze lekker kletsen.

t was 's middags trouwens een stuk beter weer, waarom zijn er nou nooit eens lunch-toertochten, waarbij je begint met het broodje bal, en pas daarna gaat rijden? :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:20:57 #76
153506 Captain_Fabulous
pi_85038725
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:16 schreef Yankee het volgende:

[..]Hoe gaat het trouwens met het proberen wat gewicht te verliezen C_F? Blijf je nog steeds van de biertjes af? :7
Heb mezelf verboden ook maar 1 druppel bier of ander alcohol te nuttigen tot ik onder de 100 kilo ben...en zondig nog steeds niet. Niet alleen omdat alcohol dik maakt, maar ook omdat ik er gewoon ziek van word. Meer bewegen en proberen op de voeding te letten is zo'n schok voor m'n gestel ;( dat er geen ruimte is om alcohol te verwerken, ik heb letterlijk een kater van drie dagen na 1 biertje. Dat maakt drank even geen feest voor me.

Ik probeer me niets aan te trekken van opmerkingen, en wie weet was die opmerking helemaal niet bedoeld voor mij, maar als gevulde sporter wordt je niet altijd serieus genomen, of gewaardeerd. Dus wordt je wat overgevoelig. Ik ben heel blij met de support die ik hier krijg, en nog meer met de forumleden die met mij mee hebben gefietst (en hun tempo aan mij aanpassen). Zodra ik m'n doel bereikt heb neem ik dan ook een fikse fles bubbels mee naar een meet :Y) om julie te bedanken.
pi_85038743
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:18 schreef Gripper het volgende:

[..]
t was 's middags trouwens een stuk beter weer, waarom zijn er nou nooit eens lunch-toertochten, waarbij je begint met het broodje bal, en pas daarna gaat rijden? :9
Omdat je dan nooit meer in iemands wiel kunt rijden, tenzij je de wind van voren wilt hebben...letterlijk.
pi_85039075
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:22 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Omdat je dan nooit meer in iemands wiel kunt rijden, tenzij je de wind van voren wilt hebben...letterlijk.
Help me herinneren dat ik voor de meeting chili con carne eet :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:48:01 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_85039092
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.
Wat is dan wel een aanrader?
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:49:00 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_85039110
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik probeer me niets aan te trekken van opmerkingen, en wie weet was die opmerking helemaal niet bedoeld voor mij, maar als gevulde sporter wordt je niet altijd serieus genomen, of gewaardeerd. Dus wordt je wat overgevoelig. Ik ben heel blij met de support die ik hier krijg, en nog meer met de forumleden die met mij mee hebben gefietst (en hun tempo aan mij aanpassen). Zodra ik m'n doel bereikt heb neem ik dan ook een fikse fles bubbels mee naar een meet :Y) om julie te bedanken.
Ach ja, ik weeg zelf ook een aantal kilotjes te zwaar (90 kilo) en dat ziet er ook niet altijd even charmant uit in een wielrentenue. Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:59:35 #81
153506 Captain_Fabulous
pi_85039291
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
Precies...ik vind klimmen zelf ook heel mooi, het gaat alleen zo langzaam als k het doe. Maar de voldoening als k bovenop zo'n heuvel sta is gigantisch. Vorig jaar was ik al moe voordat ik bij de heuvelrug was (vanuit Hilversum), dit jaar kan ik naar Amerongen, Doorn en Leersum fietsen vanuit huis en nog energie hebben om te klimmen. Dat moet helpen met het afvallen lijkt me.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:01:06 #82
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:03:41 #83
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85039355
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Heb mezelf verboden ook maar 1 druppel bier of ander alcohol te nuttigen tot ik onder de 100 kilo ben...en zondig nog steeds niet.

Mooi dat je het weet vol te houden ^O^ Geen bier meer drinken zal mij niet lukken O-)
.
pi_85039357
op zeker, die vooruitgang alleen zal je al flink motiveren! bij de eerste heuvel die ik ooit beklom kwam ik kostend boven :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:08:56 #85
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85039439
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 15:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Afgelopen woensdag rond 13.00 begonnen aan de klim vanuit Bedoin .......het was in ieder geval niet koud ):O

@ SuperHer0; ik heb inmiddels op de eastons gefietst. Erg fijne wielen ^O^ Laat even weten of je dat euvel een beetje makkelijk zelf kunt herstellen.
Als je het wiel uit je fiets haalt en de snelspanners verwijdert dan zie je aan de kant waar niet de cassette zit een plus en een min waar de snelspanner zat. je kunt dan een inbussleutel (4 of 5) gebruiken, deze steek je waar de snelspanner normaal zit en dan draai je hem op slot. Bij mij zat hij inderdaad open. Zag dat er ook een slag in zat en omdat Ep Bikes dicht was maar bij die in Amersfoort gegaan. Nadat 2 spaaknippels gebroken waren heeft de FM de slag er grotendeels uitgehaald maar meer durfde hij niet.

maar als het goed is krijg ik deze week de Shimano wielen binnen... trouwens niet gefietst dit weekend maar lekker door Gent gebanjerd. Mooie stad en een weekend niet fietsen is ook niet verkeerd. even compenseren.
Superhero to the rescue!
pi_85039466
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat is dan wel een aanrader?
Ik gebruik zelf altijd ketting/kabel spray van Shimano. Ik weet dat Oksel squirt lube gebruikt (voor z'n ketting) en dat hij er bij zweert.
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Ach ja, ik weeg zelf ook een aantal kilotjes te zwaar (90 kilo) en dat ziet er ook niet altijd even charmant uit in een wielrentenue. Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
Zó ongelovelijk bekend. Ik weeg ook 90 kilo en zie er ook 'soms' iets te stevig uit in m'n pakje ;)
pi_85039647
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef Superher0 het volgende:

[..] trouwens niet gefietst dit weekend maar lekker door Gent gebanjerd. Mooie stad en een weekend niet fietsen is ook niet verkeerd. even compenseren.
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet. ;)

Even nog een vraagje m.b.t. het ontvetten van ketting: Achterwiel eruit --> ketting afnemen --> en dan? Hoor verschillende dingen: in een bak met Dreft-Citroen, in een bak met terpentine, in een bak met wasbenzine? Wat is nou het beste?
En de tandkransjes en voorbladen, hoe maken jullie die schoon? :)
pi_85039662
Volgens mijn fietsgroepje moet ik op de baan gaan fietsen.. omdat ik nogal grote benen heb, met erg veel (korte) kracht, en dus in sprintjes altijd win. Ook heuvelop. Ik ben dit jaar echt 2x zo sterk geworden, ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeldes niet meer onder de 30, echt bizar wat een sprong ik heb gemaakt. Alleen beetje bang voor de winter :( Hardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?

Overigens ben ik sinds ik naar de sportdietist ben geweest al 2+ kilo afgevallen :)
pi_85039712
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Marurk het volgende:

[..]

Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet. ;)

Even nog een vraagje m.b.t. het ontvetten van ketting: Achterwiel eruit --> ketting afnemen --> en dan? Hoor verschillende dingen: in een bak met Dreft-Citroen, in een bak met terpentine, in een bak met wasbenzine? Wat is nou het beste?
Squirt lube gebruiken, dan hoef je het niet meer schoon te maken :) En wasbenzine/terpentine doet hetzelfde. Dreft ook, alleen dan wat natuurlijker (citroen in plaats van een -ine).

Verder gewoon poetsen. Met een lap, met -ine erop.
pi_85039754
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn fietsgroepje moet ik op de baan gaan fietsen.. omdat ik nogal grote benen heb, met erg veel (korte) kracht, en dus in sprintjes altijd win. Ook heuvelop. Ik ben dit jaar echt 2x zo sterk geworden, ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeldes niet meer onder de 30, echt bizar wat een sprong ik heb gemaakt. Alleen beetje bang voor de winter :( Hardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?

Overigens ben ik sinds ik naar de sportdietist ben geweest al 2+ kilo afgevallen :)
Goed bezig! ^O^
Wat de winter betreft, ja dat is moeilijk. Ik deed altijd hardlopen tot nu toe, maar ik kan je zeggen dat het ook geen pretje is om bij temperaturen om en nabij het vriespunt uit je warme bed/huis te komen en dan te gaan lopen. Maar denk toch dat ik het deze winter wel ga proberen. Het is goedkoop, en je kunt je conditie er redelijk mee op peil houden. Heb tot nu toe altijd hardgelopen, en ik merk dat ik, nu ik ben gaan fietsen, ook een erg goede conditie heb. :)
pi_85039784
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:21 schreef Oksel het volgende:

[..]

Squirt lube gebruiken, dan hoef je het niet meer schoon te maken :) En wasbenzine/terpentine doet hetzelfde. Dreft ook, alleen dan wat natuurlijker (citroen in plaats van een -ine).

Verder gewoon poetsen. Met een lap, met -ine erop.
Niet meer schoon te maken? :? Er zit toch altijd wel wat rotzooi op? Of haal je die met een droge lap eraf?
pi_85039805
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 01:23 schreef Marurk het volgende:

[..]

O dat wist ik niet. Erg sneu inderdaad van die figuren die het leuk vinden daar een opmerking over te maken. Kan me best voorstellen dat het soms moeilijk is om te gaan met zulke opmerkingen, maar je moet proberen het niet tot je te laten doordringen.
Het leukste is dan om zo'n pannenkoek er keihard af te fietsen. Zielige lui.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:26:57 #93
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85039816
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
Daar heb je echt geen last van als je bio degrease van Rose gebruikt, daarna afspoelen met water, dan insmeren met CHAINj van Pedros, nachtje in laten trekken en dan ketting droog poetsen. Altijd een blinkende ketting en nooit gepiep of gekraak.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 09-08-2010 10:34:02 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:27:39 #94
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85039828
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik heb lampenolie gebruikt, dat maakt heel goed schoon en smeert ook nog een klein beetje. vanavond voor het eerst fietsen en weet ik hoe het zich handhaaft. Vrijdag schoongemaakt en ketting was vanochtend niet droog maar nog steeds vettig.

vanavond met de snelle ploeg knallen, morgen 60km voorrijden op een rustig tempo voor de club en woensdag 240km rondje markermeer. Donderdag rust, vrijdag wedstrijd in Veenendaal. genoeg kilometers in de planning voor deze week.

quote:

Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Superhero to the rescue!
pi_85039882
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Dus met andere woorden, doe het maar allemaal in de winter. :P
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:38:41 #96
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85040047
quote:

[..]
[..]

Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Het is alleen zo ongelooflijk saai -O-
.
pi_85040179
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:38 schreef Yankee het volgende:
Het is alleen zo ongelooflijk saai -O-
Is idd geen zak aan :') Langer dan een uur is echt een marteling. Ik ga lekker schaatsen, ook wel relatief duur maar wel een stuk leuker *O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:14:00 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_85041041
quote:

[..]

Spinnen: check
Hardlopen: check
Mountainbiken: :N geen plek voor
TacX: is misschien wel leuk, moet ik wel een tweede fiets op de kop tikken
pi_85041062
Mijn record tacxen is 25 minuten. En dat was om in te rijden voor een tijdrit, ik kan dat echt niet.
Echt het saaiste wat er is.

Ik ken 'n gast die in januari 60 uur op de tacx heeft gezeten.. Echt psycho!
pi_85041275
quote:
Alleen beetje bang voor de winter :( Hardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Met de holterberg en dat soort spul in je achtertuin, zou ik het zeker doen.

Duur? Op marktplaats vind je voor een ¤ of 300-400 al een hele nette en goed onderhouden fiets, shimano LX/XT afgemonteerd (zeg maar de 105 en ultegra van de mountainbike montage) , met een goede vork en schijfremmen.

Bijvoorbeeld deze fietsen:
http://link.marktplaats.nl/367140001
Ik rij zelf een giant ATX 880, en het ATX frame is echt goed. Stijf, hard, snel. afmontage van SRAM 7.0 en 9.0 is ook prima. Alleen de stalen vork misschien iets minder (een lucht gedempte vork is lichter en rijdt het prettigst)
http://link.marktplaats.nl/367054191
Deore XT en een luchtvork, manitou black (heb ik zelf ook)

Mocht je er niet uitkomen, ik bike al wat jaartjes, dus heb misschien nog wel tips.

Niks lekkerder dan in de blubber spelen :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_85041568
Ziet er goed uit :Y Pest is wel dat ik met 1.95 redelijk buiten de gangbare framematen val helaas..
pi_85041597
Goede tip, ben ook aan het kijken naar een mountainbike om de winter door te komen.

Ik ga dadelijk ook even informeren bij de fietsenmaker. Mijn wielrenfiets staat er nu voor onderhoud.

Is dit trouwens iets: http://link.marktplaats.nl/366430211
Boodschap van algemeen nut.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:35:09 #103
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85041653
Gewoon wielrennen wil meestal ook nog wel prima in de winter, tenzij er zoals afgelopen jaar in o.a. januari steeds sneeuw blijft vallen. Op de kou kun je je wel prima kleden, alhoewel ik niet onder 0 ga fietsen.
.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:37:23 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_85041736
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef Yankee het volgende:
Gewoon wielrennen wil meestal ook nog wel prima in de winter, tenzij er zoals afgelopen jaar in o.a. januari steeds sneeuw blijft vallen. Op de kou kun je je wel prima kleden, alhoewel ik niet onder 0 ga fietsen.
Dat wil ik in principe dit jaar gaan doen. Wat voor kleding raad je daarvoor aan?
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:43:44 #105
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85041922
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat wil ik in principe dit jaar gaan doen. Wat voor kleding raad je daarvoor aan?
Meerdere laagjes aantrekken:

Bijvoorbeeld zweetshirt lage mouw, shirt korte mouw, shirt lange mouw.

Verder overschoenen, warme handschoenen en een muts voor onder de helm.
.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:45:22 #106
27167 SuperWeber
pi_85041984
Ik heb btw wel wat vergelijkbaars gehad bij de ijsvereniging waar ik tot een jaar of 4 geleden lid van was. Ik had (nu idd niet meer) namelijk nogal wat slechte gewoonten in die tijd. Daarom keken sommige leden van die vereniging mij met de nek aan. Wat ze echter niet wisten was dat ik elk weekend 160 km (2 x 80 km alleen) fietste en in de week ook 150+ km. Ik was recreant en deed dus niet mee aan wedstrijden oid. Totdat er een tijdritje georganiseerd werd, waar ik besloot voor de grap aan mee te doen. Het resultaat was dat ik iedereen behalve de echte pro's finaal er af had gereden.

De gezichten waren priceless :')
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_85042292
Oeps, ik gooide mn hele bericht overboord toen ik er net mee klaar was... Nog maar een keer dan.

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef hetsjhokleek het volgende:
Goede tip, ben ook aan het kijken naar een mountainbike om de winter door te komen.

Ik ga dadelijk ook even informeren bij de fietsenmaker. Mijn wielrenfiets staat er nu voor onderhoud.

Is dit trouwens iets: http://link.marktplaats.nl/366430211
Ja, hele goeie fiets! Cube heeft over het algemeen een prettig prijs/kwaliteit verhouding. Duits merk. Deze zal nieuw ongeveer 1600 -1800 ¤ kosten denk ik.

Goeie remmen, afmontage, en een luchtvork met lock out is altijd een prettige luxe (kun je bij klimmetjes blokkeren, zodat je energie niet in het in&uit-veren van de vork gaat zitten)
Geweldige banden trouwens, de combi met nobby nic voor en racing ralph achter is perfect voor allround, zelfs voor op de weg.
Hij ziet er op de foto's erg goed onderhouden uit, als het ongeveer je maat is, doen!

Bij ATB's mag je een iets kleiner frame rijden dan op je racefiets, is wendbaarder, lichter, en je kunt vaak met zadelpen en stuurpen de boel goed opvangen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_85042324
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:45 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb btw wel wat vergelijkbaars gehad bij de ijsvereniging waar ik tot een jaar of 4 geleden lid van was. Ik had (nu idd niet meer) namelijk nogal wat slechte gewoonten in die tijd. Daarom keken sommige leden van die vereniging mij met de nek aan. Wat ze echter niet wisten was dat ik elk weekend 160 km (2 x 80 km alleen) fietste en in de week ook 150+ km. Ik was recreant en deed dus niet mee aan wedstrijden oid. Totdat er een tijdritje georganiseerd werd, waar ik besloot voor de grap aan mee te doen. Het resultaat was dat ik iedereen behalve de echte pro's finaal er af had gereden.

De gezichten waren priceless :')

_O- _O-
super dit
pi_85042503
Mooie mtb's!

Ik heb zelf ook 'n mtb en een cyclocrossfiets, om in de winter mee te spelen ;)
Allebei voor 'n prikje gekocht, zodat ze ook stuk kunnen.
pi_85044466
Ben ook langzaam aan het kijken wat ik in de winter wil. Aangezien ik niet veel geld meer heb voor leuke dingen (dit jaar nieuwe racer gekocht), zijn de mogelijkheden beperkt. Had vorig jaar ook al plannen, maar kwam er niet van. En door de sneeuw werd het toen wel een erg lange winter. Nu wil de conditie echt onderhouden.

Nu zo lang mogelijk doorfietsen, maar dan? Tacxen lijkt me saai, spinnen is een optie, wel prijzig. Eigenlijk wil een mountainbike met vaste vork op de kop tikken via MP. Heb niet veel met 'echt' mountainbiken, maar strandbiken lijkt wel wel mooi. Bovendien woon ik aan de kust, dus is ook nog eens makkelijk.
pi_85044540
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik gebruik het daarom wel om dingen schoon te maken, ketting en kettingbladen, derailleurwieltjes. WD40 erop maakt het vuil los en dan gaat het makkelijker met een sopje of een droge doek. Daarna alles weer insmeren met echt smeermiddel. Eens in de zoveel tijd (drie keer per jaar ofzo) haal ik cassette en voorbladen om alles echt goed schoon te maken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:57:31 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_85044630
Spinnen hoeft overigens niet duur te zijn. Ik zit bij een "Fit for Free"-sportschool, kost 15 euro per maand, en dan kun je ook spinnen.
pi_85044653
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Als je het wiel uit je fiets haalt en de snelspanners verwijdert dan zie je aan de kant waar niet de cassette zit een plus en een min waar de snelspanner zat. je kunt dan een inbussleutel (4 of 5) gebruiken, deze steek je waar de snelspanner normaal zit en dan draai je hem op slot. Bij mij zat hij inderdaad open. Zag dat er ook een slag in zat en omdat Ep Bikes dicht was maar bij die in Amersfoort gegaan. Nadat 2 spaaknippels gebroken waren heeft de FM de slag er grotendeels uitgehaald maar meer durfde hij niet.

maar als het goed is krijg ik deze week de Shimano wielen binnen... trouwens niet gefietst dit weekend maar lekker door Gent gebanjerd. Mooie stad en een weekend niet fietsen is ook niet verkeerd. even compenseren.
Was een kwestie van tijd voordat ook jij problemen zou hebben met de EA90 wielen. Easton heeft de opgebouwde reputatie (ook door Velomax) vakkundig te grabbel gegooid.
pi_85044670
Zowaar weer wat afgevallen :D De Vlaanderen trip bestond naast trainen ook uit wat overvloedig genieten :P Dus uiteindelijk wat aangekomen.

Gelukkig heb ik een perfect baantje (Ben fietsgids in Amsterdam) waarbij ik aardig wat km nog fiets. Tel dat op bij het feit dat ik mijn onthouding schema ook weer ben gaan volgen en opeens was ik alles weer kwijt 8-) 75.8 kg nu en er kan nog altijd wat af :)
pi_85044770
Tacxen vind ik echt een slecht plan. Ik heb er een gehad, en daar heb ik nog geen 50km op afgelegd :') Als er iets saai is, is het fietsen zonder vooruit te komen. Spinnen is dan wel weer leuker, maar met name omdat dat toch prestatiegerichter is, ook omdat je in groepsverband sport dan.

Afgelopen winter heb ik gewoon doorgereden op mijn racefiets. Regen doet me niet meer zoveel, hoewel ik voor de echt slechte dagen misschien een 3/4 regenbroek ga bestellen bij Rose :P Sneeuw daarentegen is 3x niks. Ik heb overigens 2x gereden met sneeuw op mijn racefiets, en dat ging prima, maar dat was meer omdat het meteen smolt op straat. En ik rijd gewoon ook bij temperaturen onder 0, mits het wegdek droog is uiteraard.
pi_85044824
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:35 schreef Yankee het volgende:
Precies, wielrennen kan ook gewoon in de winter. Een sneeuwbuitje kan de racefiets best aan, die aangeplakte ijszooi die afgelopen winter 1.5 maand duurde niet. Mede daarom ga ik komende winter crossen :) Heb er net een besteld. Je kunt je op de kou kleden, maar onder een graad of -3 vind ik het niet zo leuk meer. Er is altijd wel een deel van je lichaam waar je het koud hebt. Als je geen goede handschoenen hebt zijn die het, geen overschoenen je voeten, geen nauw aansluitende kleding je nek, geen balaclava je gezicht.. en als je alles goed dichttimmert worden het opeens je bovenbenen :') Oftewel soms is het gewoon te koud en dan moet je wel heel gedreven zijn om nog te gaan fietsen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:19:49 #117
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85045505
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:58 schreef eentwee het volgende:

[..]

Was een kwestie van tijd voordat ook jij problemen zou hebben met de EA90 wielen. Easton heeft de opgebouwde reputatie (ook door Velomax) vakkundig te grabbel gegooid.
Zal me benieuwen wanneer de ellende hier begint :{
.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:44:25 #118
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85046483
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Niet meer schoon te maken? :? Er zit toch altijd wel wat rotzooi op? Of haal je die met een droge lap eraf?
Het trekt veel minder vuil aan.. en dat haal je er veel makkelijker af, met een droge lap ja.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:46:02 #119
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85046542
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:21 schreef Gripper het volgende:

Mocht je er niet uitkomen, ik bike al wat jaartjes, dus heb misschien nog wel tips.

Niks lekkerder dan in de blubber spelen :)
Mocht ik wat geld over hebben; ik weet je te vinden :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:53:03 #120
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85046919
En in de kou fietsen vind ik niet erg.. maar die nattigheid, dat is pas kut.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:53:31 #121
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85046949
Trouwens mail gestuurd naar Shimano, over een koersbroek (Shimano Originals). Kost toch 45 euro ofzo, wat een kutkwaliteit.. :{
pi_85049479
Staan idd best wat leuke bakkies op MP :) Dat zijn ook de bedragen waarvoor ik de gok nog wel eens durf te nemen zeg maar :) 200,-/300,- kun je je geen buil aan vallen (relatief gezien).
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:50:09 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_85049683
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef Oksel het volgende:
En in de kou fietsen vind ik niet erg.. maar die nattigheid, dat is pas kut.
Kun je wel zeggen ja :') Na gisteren een scheithekel gekregen aan de combinatie regen + kiezelsteentjes
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:03:31 #124
153506 Captain_Fabulous
pi_85050335
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je wel zeggen ja :') Na gisteren een scheithekel gekregen aan de combinatie regen + kiezelsteentjes
Ik krijg vooral zin in een snelle fiets met ruimte voor reservekleren zodat je wat droogs aan kan doen en weer verder kan...volgens mij wordt mijn volgende fiets meer een stevige vakantiefiets met bagagedrager enzo, er lopen zoveel mooie routes alleen al in Europa, dat ik zin krijg een tent op de fiets te gooien en een week weg te wezen. (Meer dan dat wordt thuis niet zo gewaardeerd gelukkig.)
Zoiets als dit misschien...
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:06:10 #125
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85050475
Neem dan een Santos.. :9
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:07:47 #126
153506 Captain_Fabulous
pi_85050561
Om esthetische redenen? Of goede ervaringen?
pi_85060941
Dat squirt lube, hoeveel keer gaat zo'n flesje ongeveer mee?

En iemand postte dat je voor een taxc een nieuwe fiets wil kopen? Waarom?
Ik ben zelf van plan om een nieuwe achterband te kopen. Dacht dat dat genoeg moest zijn?
pi_85062480
Niet zo zeer om direct te kopen maar wat vinden we hier van;
http://fietsen-brommers.m(...)rM%3D&fta_ind=2&fs=1
pi_85068481
Hey Allemaal,

Volg dit topic al een tijdje stiekem :) en ik denk dat ik ook maar eens ga posten. Ik heb sinds donderdag een racefiets. Een trek 1.5 2011 zal komende week ff een foto maken. Vandaag 40 km door heuvels gefietst was lekker klimmen overal.

Veel fietsplezier :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:43:56 #130
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85068933
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:07 schreef twisteddlogic het volgende:
Dat squirt lube, hoeveel keer gaat zo'n flesje ongeveer mee?

En iemand postte dat je voor een taxc een nieuwe fiets wil kopen? Waarom?
Ik ben zelf van plan om een nieuwe achterband te kopen. Dacht dat dat genoeg moest zijn?
Als je een beetje goede wielen hebt dan zou ik een apart wiel voor de taxc kopen, Shimano Whr 500 ofzo, wat wel te doen is voor iets van 80 euro of anders gewoon tweedehands eentje op de kop tikken.

@ snakeman123: Cool, veel plezier met fietsen!
.
pi_85071235
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:43 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je een beetje goede wielen hebt dan zou ik een apart wiel voor de taxc kopen, Shimano Whr 500 ofzo, wat wel te doen is voor iets van 80 euro of anders gewoon tweedehands eentje op de kop tikken.

@ snakeman123: Cool, veel plezier met fietsen!
Als dat idee eerder geopperd was had ik wel een 'oud' wiel over gehad voor de liefhebber. Helaas zijn ze nu al naar de schroot...

@ Snakeman123: Have fun, cool dat je er ook bij komt :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:29:49 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_85071932
Wat is volgens jullie een beetje een goede fietscomputer? Hoeft geen GPS op te zitten, cadans- en hoogtemeter is optioneel (nice to have).
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:34:51 #133
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85072212
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:29 schreef Blik het volgende:
Wat is volgens jullie een beetje een goede fietscomputer? Hoeft geen GPS op te zitten, cadans- en hoogtemeter is optioneel (nice to have).
Ik heb deze:

Mooi klein. Is er volgens mij ook met de cadans optie.
.
pi_85072301
Ik wil een Tacx gaan kopen maar ben bang dat het teveel herrie maakt, ik woon in een oud huis met houten vloer.
Zag deze staan en dacht misschien valt het daarmee wel te doen.
http://www.futurumshop.nl(...)-softgel-t1435.phtml
Of maakt die alsnog zon herre zoals in dit filmpje bv.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:42:11 #135
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85072602
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:36 schreef Kadooosh het volgende:
Ik wil een Tacx gaan kopen maar ben bang dat het teveel herrie maakt, ik woon in een oud huis met houten vloer.
Zag deze staan en dacht misschien valt het daarmee wel te doen.
http://www.futurumshop.nl(...)-softgel-t1435.phtml
Of maakt die alsnog zon herre zoals in dit filmpje bv.
Ja een Tacx maakt redelijk wat herrie. Een matje eronder leggen helpt enigszins voor de onderburen.
.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:44:36 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_85072729
Nog iets, ik ben ook op zoek naar een upgrade van mijn wielen. Mag uiteraard ook niet teveel kosten, moet wel geschikt zijn voor iemand van ruim 90 kilo.

Valt het op, ik heb wat geld te besteden :P
pi_85073030
Ik rij als er sneeuw ligt gewoon door op m'n crosser of m'n ATB. Is beide leuk, vooral afgelopen winter met die massa sneeuw. Heb 't ook op m'n racefietsgedaan, dat was alleen goed voor m'n evenwichtsgevoel.

Voor zulke fiietsen is 't trouwens wel handig dat je een kleiner frame hebt, zeker met 'n ATB want dat is gewoon een stuk beter te besturen. Ik heb trouwens deze: http://link.marktplaats.nl/365556118
Gekocht voor 5 euro en voor 2 tientjes opgeknapt, wie doet je wat? :D
pi_85073033
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:42 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ja een Tacx maakt redelijk wat herrie. Een matje eronder leggen helpt enigszins voor de onderburen.
Hmm ben nog steeds aan het twijfel, las dit:
quote:
Ik heb toen contact gezocht met een bouwfysicus; iemand die echt verstand heeft van geluid. Hij adviseerde me de Tacx op een (houten) plaat te plaatsen en onder deze plaat schuimrubber blokje te leggen. Het contactgeluid wordt hierdoor onderbroken.
Als dat nou zou helpen.
Wil graag zon ding voor slechtere dagen maar goed ben bang dat me buurvrouw er last van heeft en ik hem gelijk kan verkopen.

Meh de verkoper op MP van die Tacx Sirius soft gel zegt zelfs dat dat ding een pokke herrie maakt en dat hij het moest verkopen vanwege ze buren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kadooosh op 09-08-2010 22:57:16 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:55:22 #139
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85073295
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:44 schreef Blik het volgende:
Nog iets, ik ben ook op zoek naar een upgrade van mijn wielen. Mag uiteraard ook niet teveel kosten, moet wel geschikt zijn voor iemand van ruim 90 kilo.

Valt het op, ik heb wat geld te besteden :P
Wat is 'niet teveel'?
.
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:02:20 #140
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85073710
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:50 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Meh de verkoper op MP van die Tacx Sirius soft gel zegt zelfs dat dat ding een pokke herrie maakt en dat hij het moest verkopen vanwege ze buren.
_O- de onderbuurvrouw is hier nog niet aan de deur geweest vanwege de taxc...dat terwijl ze bij het minste of geringste komt zeiken
.
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:03:14 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_85073757
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:55 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat is 'niet teveel'?
Zeg max 200 euro, ik zat te denken aan de instapmodellen van Mavic of Fulcrum. Maar ze moeten wel geschikt zijn voor iets zwaardere mensen
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:13:45 #142
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85074334
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Zeg max 200 euro, ik zat te denken aan de instapmodellen van Mavic of Fulcrum. Maar ze moeten wel geschikt zijn voor iets zwaardere mensen
Mavic Aksium, Fulcrum 7 en 5 willen alle drie prima bij 90 kilo. Ik weet niet wat je nu hebt, maar persoonlijk vind ik een dergelijke investering een beetje zonde. Tenzij het complete rommel is wat je nu hebt. Anders zou ik nog even wat meer geld opzij proberen te leggen en voor bijvoorbeeld fulcrum 3 wielen gaan. Die zijn gewoon beduidend beter en zullen je iets van 100 euro meer kosten.
.
pi_85075659
quote:
Niet om lullig te doen maar dit is een beetje een nutteloze vraag; je laat teveel opties open nml.. We kunnen je een simpel tellertje en een 702 aanraden en nog steeds binnen je criteria vallen. Probeer eerst eens te bepalen wat je echt wilt hebben (bv HR?) en leg daar dan je budget naast en kijk dan wat overblijft. Ik kwam uiteindelijk bij de Edge 500 uit op basis van GPS/hoogtemeting/PC communicatie/zo goedkoop mogelijk.

@Kadoosh; waar woon je? Je zou mijn Tacx wel kunnen lenen om te testen.
pi_85076623
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij als er sneeuw ligt gewoon door op m'n crosser of m'n ATB. Is beide leuk, vooral afgelopen winter met die massa sneeuw. Heb 't ook op m'n racefietsgedaan, dat was alleen goed voor m'n evenwichtsgevoel.

Voor zulke fiietsen is 't trouwens wel handig dat je een kleiner frame hebt, zeker met 'n ATB want dat is gewoon een stuk beter te besturen. Ik heb trouwens deze: http://link.marktplaats.nl/365556118
Gekocht voor 5 euro en voor 2 tientjes opgeknapt, wie doet je wat? :D
Hoe doe jij dat allemaal? _O_ Ik had jou moeten vragen een crosser voor me te regelen, dan had ik een euro of 700 in m'n zak gehouden :P

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
_O- de onderbuurvrouw is hier nog niet aan de deur geweest vanwege de taxc...dat terwijl ze bij het minste of geringste komt zeiken
Verkapte *ik gebruik dat ding eigenlijk nooit*-bekentenis :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:07:39 #145
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85077136
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:57 schreef eentwee het volgende:

[..]

:D ik heb nu geen taxc meer maar vanwege die zeurkous gebruikte ik hem niet meer na 19u
.
pi_85078316
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:02 schreef Yankee het volgende:

[..]

Toen ik bij mijn revalidatie van knieoperatie ook op de Tacx moest (een geleende bij mijn ouders) kwam de buurvrouw binnen een kwartier even polshoogte nemen. Die dacht dat een wasmachine kapot aan het draaien was (of zoiets)

Uiteindelijk opgelost door wat schuimrubber eronder te leggen. Daarna er niks meer over gehoord. Ook daarna nooit meer op een Tacx gezeten, vind ik helemaal niks. Ik schaats en loop hard in de winter.
pi_85078483
Ik heb vorig jaar een taxc van mijn oom gekregen (een oude die hij nog had staan) en heb ik wel eens gebruikt. Saai maar je moet wat. Maar slijt je band daar niet super snel van? Want ik heb nog een setje oude banden en dan zet ik er liever eentje van die op... Die banden kosten niet zoveel, maar om nou gelijk weer nieuwe te kopen na effe een paar keer binnen fietsen is ook weer zo zo, het geld groeit me niet op de rug :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:25:31 #148
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85083214
gisteren met de snelle groep van de club gefietst. Opkomst voor de snelle groep viel tegen. Ze wilden allemaal bij de normale groep fietsen, snelheid zo rond de 32 op de teller. Dan heb je er altijd een paar tussen zitten die dan weer harder gaan rijden. Rijd dan mee met de snelle ploeg maar nee dat is weer te uitdagend.

uiteindelijk met 4 man vertrokken, misschien ook maar goed dat we niet met teveel man waren en met mensen die wel een beetje door kunnen trappen. Ondanks met 4 toch grotendeels kopwerk gedaan, samen met een maatje zodat ik af een toe een beetje op adem kon komen. We reden echt hard. Continu 42 waardoor we na 1 uur een gemiddelde van 38,1 hadden wat helaas na 2 uur geslonken was tot 37.6. Maar goed toen moesten we ook wat meer draaien en keren en over een wat minder fietspad. Al met al niet slecht.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:34:30 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_85083295
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:13 schreef Yankee het volgende:

[..]

Mavic Aksium, Fulcrum 7 en 5 willen alle drie prima bij 90 kilo. Ik weet niet wat je nu hebt, maar persoonlijk vind ik een dergelijke investering een beetje zonde. Tenzij het complete rommel is wat je nu hebt. Anders zou ik nog even wat meer geld opzij proberen te leggen en voor bijvoorbeeld fulcrum 3 wielen gaan. Die zijn gewoon beduidend beter en zullen je iets van 100 euro meer kosten.
het is wel duidelijk rotzooi wat ik heb, maar aan dit soort advies heb ik wel iets. Beter om even door te sparen en voor iets betere wielen te gaan dus. Fulcrum 3 is wel 2x zo duur als de Fulcrum 5, maar het zij zo...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:38:31 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_85083332
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen maar dit is een beetje een nutteloze vraag; je laat teveel opties open nml.. We kunnen je een simpel tellertje en een 702 aanraden en nog steeds binnen je criteria vallen. Probeer eerst eens te bepalen wat je echt wilt hebben (bv HR?) en leg daar dan je budget naast en kijk dan wat overblijft. Ik kwam uiteindelijk bij de Edge 500 uit op basis van GPS/hoogtemeting/PC communicatie/zo goedkoop mogelijk.

@Kadoosh; waar woon je? Je zou mijn Tacx wel kunnen lenen om te testen.
Zo nutteloos was het niet. Eerste tip was meteen een schot in de roos, 40 euro inclusief cadansmeter. Ik was alleen even vergeten om erbij te zetten dat het een goedkope fiestcomputer moest zijn :)
pi_85083715
Ik heb de Tacx Satori, hier komt wel geluid vanaf, maar ik heb de poten op dikke kurkmatten (elke poot op 1 cm kurk) staan en erg veel klinkt het niet door. De buren zullen wel een ruis horen, maar het niet kunnen plaatsen omdat het te zacht is.
pi_85083878
quote:
Pro : SX4-W Fietscomputer
klein maar fijn vandaag besteld.
pi_85083888
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:34 schreef Blik het volgende:

[..]

het is wel duidelijk rotzooi wat ik heb, maar aan dit soort advies heb ik wel iets. Beter om even door te sparen en voor iets betere wielen te gaan dus. Fulcrum 3 is wel 2x zo duur als de Fulcrum 5, maar het zij zo...
als je dit mooie wielen vindt, via het fiets forum zijn ze voor 200 euro te krijgen. Ik weeg zelf 92 kg en heb het gevoel dat ze niet kapot te krijgen zijn!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:15:25 #154
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85083892
Ik wil ook een Taxc aanschaffen voor in de winter. om het duurvermogen een beetje op peil te houden. Het liefst eentje waar ik met blokken wattage kan werken. Iemand er eentje in de aanbieding ;)
Superhero to the rescue!
pi_85084100
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.poison-bikes.de/Laufraeder-_-Konfigurator/

Ik heb daar mijn wielen vandaan. Mavic CXP22 velgen met Shimano Tiagra naven en standaard spaakjes.
pi_85084316
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:37 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb vorig jaar een taxc van mijn oom gekregen (een oude die hij nog had staan) en heb ik wel eens gebruikt. Saai maar je moet wat. Maar slijt je band daar niet super snel van? Want ik heb nog een setje oude banden en dan zet ik er liever eentje van die op... Die banden kosten niet zoveel, maar om nou gelijk weer nieuwe te kopen na effe een paar keer binnen fietsen is ook weer zo zo, het geld groeit me niet op de rug :P
Je hebt er een speciale band voor die je op je achterwiel kan doen. Die slijten minder snel.
pi_85084389
Het is toch deze geworden.
Hoop dat hij donderdag er is kan ik hem gelijk vrijdag uit testen.
pi_85084636
Spaak zetten (nippel afgebroken) en slag er uit halen lijkt me geen rocket science maar ik twijfel toch een beetje of t goed gaat komen bij de FM waarie nu staat :') Enige reden om daarheen te gaan is omdat t een Koga dealer is en ik met witte spaken/rode nippels zit maar blijkbaar levert Koga alleen per gros en had deze FM die dingen dus ook niet :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:14:02 #159
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85085137
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:34 schreef marcodej het volgende:

[..]

Je hebt er een speciale band voor die je op je achterwiel kan doen. Die slijten minder snel.
Dit, of je gebruikt een oude buitenband. Dat wil ook prima. Als je naast het taxcen ook nog gewoon buiten wil fietsen is het dus wel handig een ander achterwiel voor het taxcen te gebruiken zodat je niet steeds banden hoeft te wisselen.
.
pi_85085747
Zo ik ben ook weer in het land der levenden. Ik lig behoorlijk in elkaar. In de wedstrijd van achteren door een wagen aangereden. Het voelt alsof een tractor over mij heen is gereden.

Ik heb een vraag ook, ik gooi nu Teflon op mijn ketting maar ik ben daar niet helemaal tevreden mee. Ik wil iets op de ketting wat minder vuil aantrekt zeg maar. Hebben jullie een idee?
Haters gonna hate.
pi_85085840
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo ik ben ook weer in het land der levenden. Ik lig behoorlijk in elkaar. In de wedstrijd van achteren door een wagen aangereden. Het voelt alsof een tractor over mij heen is gereden.

Ik heb een vraag ook, ik gooi nu Teflon op mijn ketting maar ik ben daar niet helemaal tevreden mee. Ik wil iets op de ketting wat minder vuil aantrekt zeg maar. Hebben jullie een idee?
Auch! Een niet oplettende volgauto ofzo? Gaat het een beetje?

Squirt Lube zou Oksel zeggen.
pi_85085886
Ja een volgauto en gewoon ook doorgereden. Ik had een mail gestuurd en kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.

Ha de fameuze squirt lube :)
Haters gonna hate.
pi_85085993
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja een volgauto en gewoon ook doorgereden. Ik had een mail gestuurd en kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.

Een kopie van zijn ontslagbrief zeker?

Waarom reed hij in vredesnaam door? Lijkt me dat je dan uitstapt en iig checkt of alles goed gaat met de 'foutparkerende' fietser?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:48:55 #164
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_85086012
quote:

quote:

Niet te geloven!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:49:01 #165
153506 Captain_Fabulous
pi_85086015
quote:
kreeg net een mail dat idd hij het was en dat hij al een mail naar mijn ploegleider wilde sturen. Pfff.
Sociaal type.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:50:11 #166
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85086056
Sterkte met je herstel CyclingGirl!
.
pi_85086265
quote:
Aangifte doen van doorrijden na een ongeval, volgens mij schiet je er niet heel veel mee op maar al is het alleen maar om een punt te maken. Verder zou ik toch minstens voor een publieke verontschuldiging doorgaan. Echt te schandalig voor woorden :N Sporten doe je om te winnen maar willen winnen gaat niet boven alles.

Al enig idee van herstelperiode?
pi_85086465
Sterkte, hopelijk verlies je niet teveel van het seizoen...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:12:10 #169
153506 Captain_Fabulous
pi_85086650
Wat is trouwens de schade aan je fiets? je gaat die toch wel verhalen op die chauffeur? Of kan dat niet bij wedstrijden?
pi_85086891
quote:

[..]
:o :o :'(
Heb je veel pijn? :'( In ieder geval heel veel sterkte met je herstel. Is er BTW nog iets van je fiets over?

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:49 schreef FJD het volgende:
Spaak zetten (nippel afgebroken) en slag er uit halen lijkt me geen rocket science maar ik twijfel toch een beetje of t goed gaat komen bij de FM waarie nu staat :') Enige reden om daarheen te gaan is omdat t een Koga dealer is en ik met witte spaken/rode nippels zit maar blijkbaar levert Koga alleen per gros en had deze FM die dingen dus ook niet :')
Je bent niet bij je eigen FM gegaan of wel?
Heb mijn fiets net naar de FM gebracht voor z'n eerste beurt. Morgen in de namiddag is ie klaar. En het is zo'n lekker fietsweer! :( Ben ook benieuwd of hij dat "tikken op 't middenblad" gefixt krijgt. :') Anders gaat het nog langer duren. :'(
pi_85087149
Jemig CC! Sterkte !
Mijn foto's op Flickr!
pi_85088399
Nou ja ik had hem vanmorgen nu die mail gestuurd en hij stuurde dus die mail terug dat hij bij mijn ploegleider wilde kijken hoe het met mij gaat.
Ik heb hem verteld dat ik flink in elkaar lig en ook dat ik wat schade aan mijn fiets heb.

Dit moet ik nu via mijn FM laten maken. Als dat nog te maken is. Mijn achterwiel heeft een flinke tik gehad en ik wil toch ook het hele frame na laten kijken op mogelijke scheurtjes in het carbon.

Hij reed dus door omdat er nog een renster achter zat, eigenlijk geen reden maar ik zal hem nog wel bellen dat is wat makkelijker als via de mail. Ik ben nu op mijn werk dus het gaat allemaal wat lastiger.

Ik heb gisteren nog getraind met mijn reserve wielen en wat kromme handlebars en dat ging wel alleen heb ik vannacht een aanval van zweet soort van koorts en ijlen gehad dus toch een hersenschudding denk ik. Ik heb wat schaafwonden en alle spieren in mijn lichaam doen zeer alsook mijn stuitje. Vooral mijn nek en schouders.

Dus gewoon rustig aan weer gaan trainen en hopelijk komend weekend de wedstrijd in berkel rijden. Ja ik weet het klinkt stom maar je weet hoe wielrenners zijn :P
Haters gonna hate.
pi_85088731
Als je maar voorzichtig bent! Sterkte!
pi_85089175
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:20 schreef Marurk het volgende:
Je bent niet bij je eigen FM gegaan of wel?
Heb mijn fiets net naar de FM gebracht voor z'n eerste beurt. Morgen in de namiddag is ie klaar. En het is zo'n lekker fietsweer! :( Ben ook benieuwd of hij dat "tikken op 't middenblad" gefixt krijgt. :') Anders gaat het nog langer duren. :'(
Heb hier een specialist zitten maar geen Koga dealer en ik wilde eigenlijk dezelfde spaak/nippel terug hebben dus ben naar een Koga dealer gegaan. Zal Koga eens mailen dat het waanzin is om die dingen per gros te verkopen, wat moet een FM met 144 witte spaken & rode nippels 8)7 Voor alstie 144 Koga's heeft verkocht ofzo :?
pi_85089223
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:57 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat allemaal? _O_ Ik had jou moeten vragen een crosser voor me te regelen, dan had ik een euro of 700 in m'n zak gehouden :P
[..]

Gewoon goed zoeken. Ik zit vet veel op marktplaats en 't fiets forum. Op een gegeven moment zag ik een crosser voor 60 euro voorbij komen. Jaartje of 8 oud met 8-speed en 'n deukje in de bovenbuis. Toen dacht ik bij mezelf: dat lijkt me leuk, crossen! 60 euro kan ik dan wel missen ;)

@CG: Sterkte! Zeker als je een hersenschudding denkt te hebben, geen risico's nemen he?
pi_85089255
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Heb hier een specialist zitten maar geen Koga dealer en ik wilde eigenlijk dezelfde spaak/nippel terug hebben dus ben naar een Koga dealer gegaan. Zal Koga eens mailen dat het waanzin is om die dingen per gros te verkopen, wat moet een FM met 144 witte spaken & rode nippels 8)7 Voor alstie 144 Koga's heeft verkocht ofzo :?
Nou... Of voor als jij 'een Oksel' doet ofzo. Kan je ook aardig spaken kosten.

En ja, als iemand een velg sloopt noem ik dat vanaf nu lekker 'een Oksel' :')
pi_85089982
@CyclingGirl, had jij trouwens nog iets over die ganzen gehoord? Ik rijd daar inmiddels al anderhalve week weer maar er is gewoon geen spoor van ze te bekennen... Ik heb zelf iig geen mailtje ofzo gehad dat ze mijn mail ontvangen hebben of wat dan ook.
pi_85090097
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:

:D

Naja, misschien dat Hopmans ze wel hebben liggen maar om nou naar Bergen op Zoom te rijden voor een enkele nippel...ik accepteer de grijze wel. Zolang ik maar op m'n Koga de Mergellandroute op kan donderdag *O* O+

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef Freddeh het volgende:
@CyclingGirl, had jij trouwens nog iets over die ganzen gehoord? Ik heb zelf iig geen mailtje ofzo gehad dat ze mijn mail ontvangen hebben of wat dan ook.
Jij stuurt mailtjes naar een stel ganzen? :D
pi_85090444
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:49 schreef FJD het volgende:

[..]

:D

Naja, misschien dat Hopmans ze wel hebben liggen maar om nou naar Bergen op Zoom te rijden voor een enkele nippel...ik accepteer de grijze wel. Zolang ik maar op m'n Koga de Mergellandroute op kan donderdag *O* O+
[..]

Jij stuurt mailtjes naar een stel ganzen? :D
Nee :')
Op onze woon-werk route zat een aantal broedse ganzen die nogal vervelend tegen je doen als je langs komt fietsen, vooral als je wat sneller fietst dan normale fietsers... Dus we hadden een klacht ingediend bij de gemeente, waar ik dus nooit meer iets over gehoord heb.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:00:09 #180
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85090512
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee :')
Op onze woon-werk route zat een aantal broedse ganzen die nogal vervelend tegen je doen als je langs komt fietsen, vooral als je wat sneller fietst dan normale fietsers... Dus we hadden een klacht ingediend bij de gemeente, waar ik dus nooit meer iets over gehoord heb.
Met de noorderzon vertrokken ;)
Superhero to the rescue!
pi_85091913
Ik heb er ook niks van gehoord, niet van die ganzen en ook niet van de gemeente ;)
Ik denk dat ze idd zijn vertrokken naar het zuiden dan toch?
Haters gonna hate.
pi_85092034
Ik ken het verschijnsel, hier zitten ze ook op de route en no wat dat ze aan de kant gaan. Bijkomende uitdaging, glibberige ganzenpoep voorkomt enige vorm van uitwijken voor de beesten, dus rechtdoor mét of zonder ganzen onder het wiel.

Ik vraag me wel eens af, als je een keer 1 onder het wiel hebt gehad de anderen wèl aan de kant gaan. Ik probeer het maar niet, 't zal nog wel hard aankomen, en de boomknuffel-politie geeft vast ook protest (zie berichten over de zwerm meerkoetjes die een sport maakte van op de doorgaande polderweg te vergaderen tot iemand een keer niet remde voor ze).
pi_85092216
Spuiten met je bidon helpt. Met dank aan CG voor de tip uiteraard ;)
pi_85093499
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gewoon goed zoeken. Ik zit vet veel op marktplaats en 't fiets forum. Op een gegeven moment zag ik een crosser voor 60 euro voorbij komen. Jaartje of 8 oud met 8-speed en 'n deukje in de bovenbuis. Toen dacht ik bij mezelf: dat lijkt me leuk, crossen! 60 euro kan ik dan wel missen ;)
Ohja dat was jij met die Empella :) Leuk ding!

@FJD: ik kan je wel aan rode nippels helpen. Weet niet of het precies dezelfde kleur is maar ze zijn iig rood ;) Stuur maar een pm.
pi_85094919
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:44 schreef Freddeh het volgende:
Spuiten met je bidon helpt. Met dank aan CG voor de tip uiteraard ;)
Dat werkt niet alleen voor ganzen maar alles wat vervelend is lol.
Haters gonna hate.
pi_85095128
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:44 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dat werkt niet alleen voor ganzen maar alles wat vervelend is lol.
Alleen niet tegen volgauto's ;)
pi_85095621
Nou wie weet als ik die op tijd had gezien ;)
Haters gonna hate.
pi_85095820
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou wie weet als ik die op tijd had gezien ;)
Of hij jou...
pi_85096258
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:11 schreef eentwee het volgende:
@FJD: ik kan je wel aan rode nippels helpen. Weet niet of het precies dezelfde kleur is maar ze zijn iig rood ;) Stuur maar een pm.
Thanks ^O^ Ik ga eerst nog even Koga mailen of ze me er aan kunnen helpen. Nu zit er gewoon een std. kleurtje op en is het belangrijker dat t wiel goed is :) Werd net gebeld en is al geregeld, 12,50 voor t nippeltje + slag uit t wiel halen.
pi_85097216
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:02 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Of hij jou...
Ja en ik reed nog in zo een opvallend pakje. Dat kon bijna niet missen.
Haters gonna hate.
pi_85097251
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja en ik reed nog in zo een opvallend pakje. Dat kon bijna niet missen.
Dat deed ie ook niet.

nu maar hopen dat je niet gevoelig bent
pi_85097292
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat deed ie ook niet.

nu maar hopen dat je niet gevoelig bent
Misschien is die kerel gewoon scheel, dat ie dacht dat ie er langs ging ofzo. Dat ie pas achteraf aan het bloed op de auto zag dat ie iets of iemand geraakt had. Je weet het niet. Gewoon een gedachte... :X
pi_85097694
lol

Hij heeft idd niet gemist. Het was net na een bocht.
Haters gonna hate.
pi_85099062
Ik heb de MTB gekocht die ik hier gisteren postte. Nu nog even schoenen regelen en dan kan ik mezelf lekker vies gaan maken.
Boodschap van algemeen nut.
pi_85099300
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:17 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik heb de MTB gekocht die ik hier gisteren postte. Nu nog even schoenen regelen en dan kan ik mezelf lekker vies gaan maken.
Lekker , daar ga je plezier van hebben! :)
Nog wat van de prijs af gekletst?
Mijn foto's op Flickr!
pi_85099312
Gaaf joh een mtb. Lekker raggen door de zooi. Nou het regent hier inmiddels ik mis er dus niks aan vandaag.
Haters gonna hate.
pi_85099510
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Gaaf joh een mtb. Lekker raggen door de zooi. Nou het regent hier inmiddels ik mis er dus niks aan vandaag.
Nee precies, en ondertussen laat je mij alleen fietsen tussen dordt en capelle. Bedankt he :')

Wel gaaf zo'n MTB, zeker in de winter denk ik dat je er meer aan hebt dan aan een racefietsje. Of de herfst, altijd lekker met die afvallende bladeren... MTB met semi-slicks is dan ideaal voor woon-werkverkeer ook. Zal mijn vrouwtje eens lief aankijken vanavond :*
pi_85099655
;( Ik wou dat ik kon fietsen nu maar alles doet pijn.
Haters gonna hate.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:31:25 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_85099695
Zijn er in september nog leuke toertochtjes? Alle weekenden in augustus zitten al vol :(

MTB lijkt me ook gaaf
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:41:37 #200
153506 Captain_Fabulous
pi_85100130
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:31 schreef Blik het volgende:
Zijn er in september nog leuke toertochtjes? Alle weekenden in augustus zitten al vol :(
www.ntfu.nl en naar de kalender gaan...in september is zowiezo de dam tot dam fietstocht. Maar er zijn al 3500 inschrijvingen, en bij 5000 is het vol dus je moet wel op tijd inschrijven.
pi_85101098
ik wil binnenkort van amsterdam naar rotterdam fietsen. Ik heb geen mobiel/gps en weet de route niet... Iemand tips?
pi_85101683
Fiets naar het noorden, zorg dat je tussen de A4 en de A2 blijft en geheid dat je dan in AMS uitkomt! :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:12:38 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_85101728
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:00 schreef vault_tec het volgende:
ik wil binnenkort van amsterdam naar rotterdam fietsen. Ik heb geen mobiel/gps en weet de route niet... Iemand tips?
anwb fiets knooppunt netwerk
pi_85102239
Als je alle tijd hebt kun je ook langs de kust omlaag rijden en dan bij Hoek v Holland via Maassluis/Vlaardingen Rotterdam in maar goed dat is wel fors om :)
pi_85104529
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:12 schreef Blik het volgende:

[..]

anwb fiets knooppunt netwerk
iets meer info svp...
pi_85104727
Ga bij Sloten langs de Ringvaart fietsen, met de klok mee dus richting Schiphol en dan in Vredeburg richting Leiden. Door Leiden heen kan je langs de Vliet gaan fietsen, zo door tot aan Delft, vanaf Delft de Schie volgen tot Rotterdam.
Deze route is misschien niet het allerkortst maar wel het makkelijkst te volgen omdat je telkens langs een groot water blijft rijden.
pi_85105971
ik snap niks van de nederlandse wegen |:( maar mag je met de fiets op de N231 of is dat een snelweg?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:07:17 #208
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85106644
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:15 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil ook een Taxc aanschaffen voor in de winter. om het duurvermogen een beetje op peil te houden. Het liefst eentje waar ik met blokken wattage kan werken. Iemand er eentje in de aanbieding ;)
Ik vind de Taxc niet zo vervelend als de meeste hier. Een aflevering van een serie op, intervalschema aan en knallen. Uurtje, evt anderhalf maar veel langer ook niet, dus duurtrainingen op de Taxc is voor mij niet weggelegd.

2x Tacx Tao, 4x nieuwe 750ml bidons, nieuw stuurlint, wat extra gereedschap *O*
Sei wachsam,
pi_85107240
Ja idd, met een paar afleveringen van je favo serie moet het dan wel goedkomen. Lekker hersenloos fietsen en ondertussen tv staren.

Ik moet ook nog 2 Tao's hebben, die zilverkleurige want die gaat echt gaaf op mijn zilverkleurige onderbuis lijken :D
pi_85107369
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef vault_tec het volgende:
ik snap niks van de nederlandse wegen |:( maar mag je met de fiets op de N231 of is dat een snelweg?
Er ligt een fietspad naast.
pi_85107423
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef Freddeh het volgende:
Ja idd, met een paar afleveringen van je favo serie moet het dan wel goedkomen. Lekker hersenloos fietsen en ondertussen tv staren.
Ook dat geprobeerd maar dat werkte bij mij ook niet :') Ondertussen gamen ging slechts marginaal beter omdat ik bij spannende momenten steeds stopte met trappen :')

Misschien helpt t als ik t Tour spelletje op de Xbox aanzet en dan bij een demarrage ook zelf aan zet maar ik acht de kans vrij klein :')
pi_85107546
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Ook dat geprobeerd maar dat werkte bij mij ook niet :') Ondertussen gamen ging slechts marginaal beter omdat ik bij spannende momenten steeds stopte met trappen :')

Misschien helpt t als ik t Tour spelletje op de Xbox aanzet en dan bij een demarrage ook zelf aan zet maar ik acht de kans vrij klein :')
Fortius. Echt tof :Y
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:04:19 #213
63192 ursel
pi_85109020
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Fortius. Echt tof :Y
Dat geloof ik graag. Pijzig ook. :')
pi_85109832
@ CyclingGirl: Wees maar blij dat je niet hoefde te fietsen vandaag. Ik moet morgen om 12:00 weg (13:30 beginnen) en weet niet zeker of m'n kleren dan al weer droog zijn.
Werk je overigens wel, of zit je thuis? Dat laatste neem ik aan toch?
pi_85110143
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:04 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. Pijzig ook. :')
Als je nog serieus wilt trainen als het slecht weer is, levert 'ie flink rendement op.
Ik heb er afgelopen winter veel plezier van gehad :Y
pi_85111289
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:34 schreef Wombcat het volgende:
Als je nog serieus wilt trainen als het slecht weer is, levert 'ie flink rendement op.
Ik heb er afgelopen winter veel plezier van gehad :Y
Das toch met zon VR scherm? :D Wil ik wel eens proberen :Y
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:27:33 #217
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_85112729
dag mede fietsgenoten,
Hiero ook een fietspadnazi:)
Voor de mensen die in Groningen wonen, bij construction fitness club word UIC gegeven *http://www.gettheoutdoorin.nl/ * Leuke dan spinning.
Bij interesse mij even pm-en.
Tevens, rondje fietsen door het mooie groningse landschap, let me know, ben altijd wel in voor een stukje fietsen.

Waarom zijn jullie niet zo enthousiast over die Taxc gebeuren?

grtn DakDuuf
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:34:33 #218
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85113121
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:11 schreef nodisch18 het volgende:
Fiets naar het noorden, zorg dat je tussen de A4 en de A2 blijft en geheid dat je dan in AMS uitkomt! :P
Maar hij wilde van Amstedom naar Rotterdam fietsen, en niet in Den Helder uitkomen....... ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:36:26 #219
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85113231
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:50 schreef vault_tec het volgende:
Zou daar nu echt geen fietspad naast liggen denk je?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:43:04 #220
27167 SuperWeber
pi_85113568
Zo, weer schoon na zo'n 70 km door de regen ploeteren...

Ik had eigenlijk geen zin, maar na een uurtje ging het best lekker, dus nog maar even doorgezet...
pi_85113901
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zou daar nu echt geen fietspad naast liggen denk je?
Misschien is het een allochtoon? ;)
Nederland is heel fietsvriendelijk maar op provinciale wegen mag je niet fietsen en dat kan best verwarrend zijn. Zelfs in België is het al heel anders. Over het algemeen kun je er wel vanuit gaan dat je de provinciale wegen in NL kunt volgen dmv een vrijliggend fietspad. Bij twijfel is er google streetview en http://www.opencyclemap.org/ dat uitkomst kan bieden. Je kunt ook bijvoorbeeld op bikeroutetoaster.com een fietsroute tekenen (kies bij Auto Routing: OSM > bike), op grotere afstanden klopt het misschien niet 100% maar het geeft een heel bruikbare indicatie van de route die je zou kunnen rijden.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:56:32 #222
63192 ursel
pi_85114387
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef eentwee het volgende:

[..]

Misschien is het een allochtoon? ;)
Nederland is heel fietsvriendelijk maar op provinciale wegen mag je niet fietsen en dat kan best verwarrend zijn. Zelfs in België is het al heel anders. Over het algemeen kun je er wel vanuit gaan dat je de provinciale wegen in NL kunt volgen dmv een vrijliggend fietspad. Bij twijfel is er google streetview en http://www.opencyclemap.org/ dat uitkomst kan bieden. Je kunt ook bijvoorbeeld op bikeroutetoaster.com een fietsroute tekenen (kies bij Auto Routing: OSM > bike), op grotere afstanden klopt het misschien niet 100% maar het geeft een heel bruikbare indicatie van de route die je zou kunnen rijden.
Ach ja, bij Weert een heel mooi punt..
Kom je vanuit Belgie, rij je netjes op een fietspad. Rij je NL in, houdt het fietspad in ene op. Rij je daar opeens op de N564. Is nog bijna 2.5 km tot aan het fietspad weer. :')

Kan je vertellen, met auto's die 80 langs je heen scheuren geen pretje. :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:24:16 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_85115892
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:13 schreef vault_tec het volgende:

[..]

iets meer info svp...
doe eens google-en, iets meer moeite doen mag best
pi_85116003
ben geen allochtoon maar heb aardrijkskunde en zulks nooit gesnapt :@ Ga denk ik gewoon van stad naar stad en ondertussen vraag ik het wel aan mensen als ik het niet meer kan vinden en een "kleine" route planning in mijn tas. Ben nog jong en nooit zo'n groot stuk gefietst (wel zo'n stuk maar dan gewoon rondjes in rotterdam en omgeving)

Ga deze week mijn fiets ophalen in a'dam en dan maar gelijk fietsen... Oude fiets is kapot en zit nu een week stil en word helemaal gek |:( |:(
pi_85122079
Ik vrees dat ik een scheurtje in mijn frame heb, vlak onder de zadelklem. Kutje.
pi_85123296
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:40 schreef marcodej het volgende:
Ik vrees dat ik een scheurtje in mijn frame heb, vlak onder de zadelklem. Kutje.
En hoe komt dat? :o Een keer gevallen in het verleden?
En denk je dat het gemakkelijk te fixen is?
pi_85128307
quote:
Zadel té hoog afgesteld misschien? Als je niet genoeg zadelpen in het frame hebt zitten gaat dat met minimale speling al werken en uiteindelijk iets kapotmaken.
pi_85128329
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:

[..]

:? Ik snap het niet..

Ik heb 2x een slagje in m'n voorwiel gehad?
pi_85128383
SuperHero was degene die z'n fiets tegen een lantarenpaal parkeerde!
pi_85128417
Overigens wil ik denk ik ook wel een MTB. Maar eerst de komende 2 weken lekker in Spanje fietsen! *O* *O*

Dan weer druk verder met het oprichten van m'n bedrijf. Als dat klaar is eens kijken of er nog wat geld over is voor MTB.

Wat voor andere spullen heb ik nodig? Ik heb natuurlijk helm, schoenen, overschoenen. Lange broek. Oud jack. Brillen. Je kan bijna alles uit de race gebruiken natuurlijk.. alleen wordt het beetje vies.
pi_85128439
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:00 schreef Oksel het volgende:

[..]

:? Ik snap het niet..

Ik heb 2x een slagje in m'n voorwiel gehad?
Dat was 'een Okseltje' :')
pi_85128458
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:25 schreef Freddeh het volgende:
@ CyclingGirl: Wees maar blij dat je niet hoefde te fietsen vandaag. Ik moet morgen om 12:00 weg (13:30 beginnen) en weet niet zeker of m'n kleren dan al weer droog zijn.
Werk je overigens wel, of zit je thuis? Dat laatste neem ik aan toch?
Ja ik moest nog aan je denken toen ik naar huis reed. Ik ben gewoon in Capelle aan het werk. Anders moet ik vrij nemen omdat ik tijdens het sporten onderuit ben gegaan. Sja. Het ging wel los gisteren ja.
Gewoon even deur open en je kleding eraan hangen, of even met de föhn.

Ik voel mij vandaag wel een heel stuk beter. Vroeg naar bed en lang geslapen, Ik ben ook goed los gemaakt gisteren dus de spieren doen het weer. Nu nog die wond op mijn arm en voet dicht en ik ben weer als nieuw :D
Haters gonna hate.
pi_85128503
Ik wil ook een Tacx maar dan virtueel dat ik tegen mijn partner kan fietsen of tegen de computer. Film kijken op de tacx is niks voor mij dan dut ik in. En rollen al helemaal niet ben te snel afgeleid.
Haters gonna hate.
pi_85128518
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat was 'een Okseltje' :')
:D Maar waarom noem je het zo?
pi_85128540
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik wil ook een Tacx maar dan virtueel dat ik tegen mijn partner kan fietsen of tegen de computer. Film kijken op de tacx is niks voor mij dan dut ik in. En rollen al helemaal niet ben te snel afgeleid.
Wat dacht je van een TACX virtueel + online?! En dan fietsen tegen Oksel of Super_hero! :D Dat zou pas vet zijn.
pi_85128546
Dat zou trouwens wel echt een goede motivatie zijn.. :D
pi_85128555
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:11 schreef Oksel het volgende:

[..]

:D Maar waarom noem je het zo?
Om de aandacht van mezelf af te leiden. Jij hebt een keer vaker dan ik een slagje in je wiel gehad.
pi_85128588
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:12 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Om de aandacht van mezelf af te leiden. Jij hebt een keer vaker dan ik een slagje in je wiel gehad.
Ik mishandel mijn fiets dan ook echt.. :P
pi_85128619
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Zag overigens een aantal dvd's bij Rose met ritten in Frankrijk/Duitsland/Tenerife. DIe kun je ook aanzetten tijdens het Tacxen. Denk dat dat je wel wakker houdt ;)
pi_85128637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:12 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat dacht je van een TACX virtueel + online?! En dan fietsen tegen Oksel of Super_hero! :D Dat zou pas vet zijn.
Dat lijkt mij wel wat hoor :D Ik wil van de winter niet meer naar de sportschool. Ik heb van die sportschool waar ik de laatste keer ben geweest zo een slechte ervaring. Teveel gezeur daar. Als je even wat langer met een apparaat bezig was stonden ze al naast je te zuchten terwijl het niet druk was. En met spinning ook als je 2 lessen achtereen wilde doen kon dat niet dan moest je een sprint trekken naar de balie om een kaart te halen voor die les maar vaak waren die dan al op.
Haters gonna hate.
pi_85128708
Waarom bestaat dat nog niet dan? Dat moet niet moeilijk te maken zijn. Moet er alleen gemeten worden met hoeveel vermogen je fiets.. dat moet worden weergegeven in een stukje software, gekoppeld aan een game. En natuurlijk terugkoppeling van de game naar je TACX over stijgingspercentages en windsnelheden.

En dat je dan bijvoorbeeld alle ritten van de Tour de France van de afgelopen 10 jaar kan kiezen. En van de Giro. En alle NL ritten. Enzo. En dan een online systeem, met puntenranking / KM's.. :) Ik zou elke avond op de fiets zitten :D
pi_85128733
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:14 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik mishandel mijn fiets dan ook echt.. :P
Daar zou ik toch geen Bianchi voor nemen. Vind ik toch een beetje heiligschennis ;)
pi_85128781
Dat dus, maar dan grafisch wat aantrekkelijker + online ranking systeem :)
pi_85128790
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:19 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Daar zou ik toch geen Bianchi voor nemen. Vind ik toch een beetje heiligschennis ;)
Juist wel, die kunnen er tegen.. 8-) Ze geeft geen krimp. Erg blij met m'n fiets.
pi_85128797
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:18 schreef Oksel het volgende:
Waarom bestaat dat nog niet dan? Dat moet niet moeilijk te maken zijn. Moet er alleen gemeten worden met hoeveel vermogen je fiets.. dat moet worden weergegeven in een stukje software, gekoppeld aan een game. En natuurlijk terugkoppeling van de game naar je TACX over stijgingspercentages en windsnelheden.

En dat je dan bijvoorbeeld alle ritten van de Tour de France van de afgelopen 10 jaar kan kiezen. En van de Giro. En alle NL ritten. Enzo. En dan een online systeem, met puntenranking / KM's.. :) Ik zou elke avond op de fiets zitten :D
Die Tacx Fortius Multiplayer kan dat toch? Of lees ik de info verkeerd op de site van Tacx?
pi_85128850
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:21 schreef Oksel het volgende:

[..]

Juist wel, die kunnen er tegen.. 8-) Ze geeft geen krimp. Erg blij met m'n fiets.
Dan moet ik ook maar eens de overstap maken. Die ouwe Giant van me rammelt al wat als ik een klinkerweggetje pak. Hoewel... Denk dat dat de kabels aan de voorkant zijn. En af en toe een kraakje uit de headset. Ach, je went er aan ;)
pi_85128888
Geniaal. Wat kost dat?
pi_85128922
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:24 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dan moet ik ook maar eens de overstap maken. Die ouwe Giant van me rammelt al wat als ik een klinkerweggetje pak. Hoewel... Denk dat dat de kabels aan de voorkant zijn. En af en toe een kraakje uit de headset. Ach, je went er aan ;)
Elke fiets rammelt. Bij mij trilt een bidon altijd. Dat maakt niet uit. Heb het meer over de gedeeltes dat je al je vermogen geeft, heuvelop sprinten ofzo.
pi_85128929
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:06 schreef Oksel het volgende:
Wat voor andere spullen heb ik nodig? Ik heb natuurlijk helm, schoenen, overschoenen. Lange broek. Oud jack. Brillen. Je kan bijna alles uit de race gebruiken natuurlijk.. alleen wordt het beetje vies.
Eigenlijk alleen een paar andere schoenen, met bijpassende plaatjes&pedalen.
met raceschoenen kun je niet lopen in de modder, gladde onderkant. Zoek dus mountainbike schoenen met spikes. En raceplaatjes geven ook te weinig bewegingsruimte, bij mountainbiken moet je wat meer speling op de pedalen hebben.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:28:00 #251
27167 SuperWeber
pi_85128976
quote:

[..]

Ach mijn oude Cadex (Giant) CFR-3 (hij is van 1994 zag ik laatst) rammelt hier en daar ook wel eens. Dat hoort een beetje bij zo'n oud beestje. Ik merkte gisteren dat er hier en daar ook wel een onderdeeltje aan het eind van hun latijn beginnen te raken. Ik ben daarom ook serieus op zoek naar een nieuwe.
pi_85129029
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen een paar andere schoenen, met bijpassende plaatjes&pedalen.
met raceschoenen kun je niet lopen in de modder, gladde onderkant. Zoek dus mountainbike schoenen met spikes. En raceplaatjes geven ook te weinig bewegingsruimte, bij mountainbiken moet je wat meer speling op de pedalen hebben.
Okay :) Nouja. Ik zal eens even gaan nadenken.. :) Hoeveel moet ik uitgeven aan een MTB? Red ik het met 400?
pi_85129193
Dus als we nou allemaal een Fortius of een I-magic aanschaffen.. :P

Duur geintje. En nog vol kinderziektes. Nogal amateuristisch allemaal.. :{
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:36:37 #255
153506 Captain_Fabulous
pi_85129252
Ik ga van het weekend eens kijken, heb een Giant fiets in de voortuin staan die ik drie jaar geleden kocht, maar dat was meer een tourfiets dus die heb ik niet meer gebruikt sinds ik de racert kocht. Maar er zitten dus wel bagagedragers op, en het is een solide frame volgens mij. Zadel en stuurlint is natuurlijk zo langzamerhand naar de kleute, en hij heeft nog schakelaars aan de framebuis enzo, dus het is vrij old skool en heeft wat aandacht nodig. Maar er is misschien wel voor volgend jaar een leuke kampeerfiets van te maken! Voor ik een nieuwe koop toch eerst maar eens proefdraaien op budget! Als er geen ernstige roest op zit door mijn verwaarlozing is het een optie!
pi_85129274
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:29 schreef Oksel het volgende:

[..]

Okay :) Nouja. Ik zal eens even gaan nadenken.. :) Hoeveel moet ik uitgeven aan een MTB? Red ik het met 400?
Ja hoor, dat gaat wel lukken. Goed zoeken naar de koopjes. En pas beginnen in september, als de prijzen op marktplaats weer dalen. Verkopers worden dan langzaamaan moedeloos omdat hun zooi al zolang te koop staat :)

En nog iets van 100 ¤ voor een paar schoenen, tenzij je die ook van marktplaats kunt halen. Je hebt er altijd van die figuren bij die Sidi's in hun normale schoenmaat kopen, en er dan achter komen dat het 1,5 maat kleiner valt... Dan heb je 1x gepaste schoenen voor half geld ofzo.
Mijn foto's op Flickr!
pi_85129276
Waarom zette je hem dan niet ff droog? Nat weer = dodelijk natuurlijk.
pi_85129299
Thnx Gripper :) Ik geloof dat het hier in de buurt (Holterberg) erg mooi MTB'en is, en de club waar ik bij fiets organiseert ook tochtjes.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:40:59 #259
153506 Captain_Fabulous
pi_85129370
quote:

[..]

Rammelt het bij je stuur? Loszittend balhoofd. Kijk eens op internet, is heel makkelijk zelf te fixen (lees: ik heb het laatst zelf gedaan.)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:41:35 #260
153506 Captain_Fabulous
pi_85129389
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:37 schreef Oksel het volgende:
Waarom zette je hem dan niet ff droog? Nat weer = dodelijk natuurlijk.
Are you talking....to me?

Eerlijk gezegd kon ik een jaar geleden nog maar net een band plakken, dus hem zelf opknappen zag ik niet zitten, en laten doen zou veel kosten, dacht ik dan....dus hij stond op de nominatie om naar het oud ijzer te gaan. Ding heeft maar 100 euro gekost. Tegenwoordig weet ik dat je met wat liefde en nieuwe onderdelen nog veel kan maken van een oud beestje.

[ Bericht 34% gewijzigd door Captain_Fabulous op 11-08-2010 09:57:37 ]
pi_85129986
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Rammelt het bij je stuur? Loszittend balhoofd. Kijk eens op internet, is heel makkelijk zelf te fixen (lees: ik heb het laatst zelf gedaan.)
Nee, dat is het niet. Daar had ik al eens naar gekeken. Het is ook niet echt een alu rammeltje. Heb tijdens het rijden op een klinkerweg wel eens mijn kabels vastgepakt en dan is het rammeltje ook weg.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:05:18 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_85130044
Is een stuurpen vervangen een beetje makkelijk?
pi_85130099
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:05 schreef Blik het volgende:
Is een stuurpen vervangen een beetje makkelijk?
Ja hoor, met een inbussleuteltje heb je hem zo los en de nieuwe er zo op.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:39:15 #264
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85130969
quote:
Dat is kut, al duidelijk wat het precies is?
.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:40:53 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_85131033
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ja hoor, met een inbussleuteltje heb je hem zo los en de nieuwe er zo op.
Nice, dan wordt het vanavond even klussen aan de fiets. Nieuwe banden erop (GP4000s), stuurpen vervangen en nieuwe fietscomputer erop zetten.
pi_85131370
Denk dat ik volgend zomerseizoen ook voor GP4000s ga. Dit seizoen en komende winter nog ff met Vittoria Rubino Pro's uitrijden, lekker goedkoop en aardig slijtvast bandje.
pi_85133171
Ik rij met Vittoria EVO nog iets maar ik ga ze vervangen voor GP4000 van Continental want die gaan niet zo snel lek in de regen.
Haters gonna hate.
pi_85133603
Wie rijdt hier eigenlijk op tubes? Ik heb nu beide soorten wielen liggen, clinchers voor het Woon-Werk gedoe en voor de betere tochten rijd ik op tubes.
pi_85133675
Ik heb er nu Michelin Pro 3 bandjes op. 2x lek gereden vorige week.. :{
pi_85133693
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:46 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Wie rijdt hier eigenlijk op tubes? Ik heb nu beide soorten wielen liggen, clinchers voor het Woon-Werk gedoe en voor de betere tochten rijd ik op tubes.
Lijkt mij echt niets, en zie de meerwaarde er voor de amateur ook niet van in.
pi_85133717
Ik fiets met de standaard GrandPrix van Continental (de 24 mm), is dat ook wat goed of niet?
pi_85133735
Ik heb trouwens nog een setje GP4000s thuis liggen. Misschien moeten die er maar op deze winter, als het vaker vochtig is. Nu nog niet. Want ik ga lekker 2 weken fietsen in Spanje.. _O_ Zonnetje. Droog. Blauwe lucht. En auto's die je bijna doodrijden.
pi_85134122
Naar waar ga je in Spanje?
Haters gonna hate.
pi_85134296
Ik vind de tubes wel degelijk verschillend rijden in vergelijking met de clincher. De weerstand etc. kan ik niets over zeggen maar het weggedrag op tubes is prettiger en directer IMHO. Misschien zijn het de velgen die het verschil maken, misschien de bandjes, ik weet het niet maar ben er wel tevreden mee.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:32:28 #275
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85135321
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:38 schreef Oksel het volgende:
Thnx Gripper :) Ik geloof dat het hier in de buurt (Holterberg) erg mooi MTB'en is, en de club waar ik bij fiets organiseert ook tochtjes.
Holtenberg schijnt inderdaad wel leuk te zijn. Ik heb daar begin september nog een tocht op de MTB + BBQ als het doorgaat.
Sei wachsam,
pi_85136523
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:48 schreef Oksel het volgende:
Ik heb er nu Michelin Pro 3 bandjes op. 2x lek gereden vorige week.. :{
Weggooien. Dramatische dingen.
pi_85138447
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Oksel het volgende:
Ik heb trouwens nog een setje GP4000s thuis liggen. Misschien moeten die er maar op deze winter, als het vaker vochtig is. Nu nog niet. Want ik ga lekker 2 weken fietsen in Spanje.. _O_ Zonnetje. Droog. Blauwe lucht. En auto's die je bijna doodrijden.
Idd... Je kan ook een weekje Rotterdam doen in de zomer. Komt op hetzelfde neer :')
pi_85139685
In Spanje is het wel meer droog denk ik. Of je moet het net treffen.
Haters gonna hate.
pi_85140407
Ik vind niet dat we hoeven te klagen hier over regen. Gemiddeld regent het in een jaar tijd 6% van de tijd. 's Nachts regent het meer dan overdag, dus overdag regent het zo'n 2%. Snelle berekening: (365/100)*2=7.3.
Kortom, het regent iets meer dan een week lang overdag in een jaar tijd.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:43:06 #280
27167 SuperWeber
pi_85140663
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik vind niet dat we hoeven te klagen hier over regen. Gemiddeld regent het in een jaar tijd 6% van de tijd. 's Nachts regent het meer dan overdag, dus overdag regent het zo'n 2%. Snelle berekening: (365/100)*2=7.3.
Het regent gloeiende gleufgarnaal altijd als ik naar huis moet fietsen :(
pi_85140751
quote:
Wat een bullshit. Dat kan nooit kloppen. Alleen deze week al. Verder moet je ook dreigende regen mee tellen :)
pi_85140791
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Dat kan nooit kloppen. Alleen deze week al. Verder moet je ook dreigende regen mee tellen :)
Dreigende regen: "Hey! Kijk uit he! Ik ben nat! Ik ga je natmaken jongen!!"
pi_85140814
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het klopt wel.
Er is ergens ook een site van iemand die bijhoudt hoe vaak hij nou precies in de regen fiets bij woon-werk verkeer. En dat is véél minder dan je zou denken.
pi_85140821
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Naar waar ga je in Spanje?
Emporia Brava :)
pi_85140843
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:03 schreef FJD het volgende:

[..]

Weggooien. Dramatische dingen.
Ze rijden lekker. En kreeg ze gratis. Dus rij ze zeker even op :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:47:50 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_85140864
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:43 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Het regent gloeiende gleufgarnaal altijd als ik naar huis moet fietsen :(
:')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:48:53 #287
27167 SuperWeber
pi_85140912
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:47 schreef Blik het volgende:

[..]

:')
Gelukkig hoef ik maar 500m, maar binnenkort verhuizen we naar een nieuw gebouw en dan moet ik wel 10 km fietsen :D

Gelukkig kun je jezelf gewoon kleden op regen :)
pi_85141072
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:48 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik maar 500m, maar binnenkort verhuizen we naar een nieuw gebouw en dan moet ik wel 10 km fietsen :D

Gelukkig kun je jezelf gewoon kleden op regen :)
Feit. Maar als je 25km in de regen moet fietsen heeft een regenpak ook geen zin. Zonder regenpak ben ik gisteren doorweekt thuis gekomen van de regen. Had ik wél een regenpak aan gehad was ik net zo nat thuis gekomen, maar dan van het zweet. Regenpak is alleen maar voordelig als de temperaturen lager liggen dan 10C ofzo. De regen was gewoon warm gisteren...
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:55:48 #289
153506 Captain_Fabulous
pi_85141200
Ik heb me voorgenomen de Sora onderdelen op m'n fiets als ze stuk gaan, te vervangen door 105 spul. Maar van de verschillende componenten, welke heeft eigenlijk de grootste impact op het schakelen? Dus, zijn het de shifters, de deraileurs...welk onderdeel verbeterd het meest, als je dingen gaat vervangen?
pi_85141299
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Feit. Maar als je 25km in de regen moet fietsen heeft een regenpak ook geen zin. Zonder regenpak ben ik gisteren doorweekt thuis gekomen van de regen. Had ik wél een regenpak aan gehad was ik net zo nat thuis gekomen, maar dan van het zweet. Regenpak is alleen maar voordelig als de temperaturen lager liggen dan 10C ofzo. De regen was gewoon warm gisteren...
Je weet dat er ook ademende regenkleding bestaat, en dat je niet zo'n PVC pak van de ANWB hóeft aan te trekken?
;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_85141361
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb me voorgenomen de Sora onderdelen op m'n fiets als ze stuk gaan, te vervangen door 105 spul. Maar van de verschillende componenten, welke heeft eigenlijk de grootste impact op het schakelen? Dus, zijn het de shifters, de deraileurs...welk onderdeel verbeterd het meest, als je dingen gaat vervangen?
1. derailleur
2. shifters
3. cassette en ketting
4. kabels
Mijn foto's op Flickr!
pi_85141477
quote:
Sora is 8 speed toch (zo even uit mn hoofd)? Als je je cassette laat vervangen (105 is nu 10spd) moet je dus direct je shifters upgraden naar 10spd shifters, en je derailleurs dus ook. Ik heb er zelf ook over zitten denken, maar met mijn 9spd Tiagra gaat het stukje bij beetje upgraden ook niet echt werken. Je moet gewoon teveel van 9 naar 10 spd overzetten.
Enige dat je zou kunnen doen is je voorkant en achterkant afzonderlijk upgraden. Achter 10spd staat wat meer los van voor triple/double/compact natuurlijk.

Mijn idee is om mijn oude Giant ooit te gaan gebruiken als ragbak, en dan een Red Bull te kopen met 105 (of misschien zelfs Ultegra afhankelijk van de kosten). Begin die Red Bull fietsen wel heel mooi te vinden inmiddels, en vind dat je ook zelf nog wel zoveel kan aanpassen dat het voordelig is.

Maar eerst een Brooks denk ik. Ja, op een moderne racefiets. Nee, ik wil er niet over praten :@

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je weet dat er ook ademende regenkleding bestaat, en dat je niet zo'n PVC pak van de ANWB hóeft aan te trekken?
;)
Ben ik van op de hoogte, en heb ik eens geleend van m'n zwager om uit te proberen. Of ik zweet zoveel, of het werkt gewoon niet. Vind het wat jammer om 75 euro voor een regenjasje te gaan betalen als ik toch net zo nat wordt.
pi_85142871
:X Een groot lederen zadel.. :X

:P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:34:00 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85142936
quote:
Het is natuurlijk wel een verschil wanneer je zegt dat het OP 7,3 dagen regent of dat het overdag 2% van de tijd regent. dan is dat dus wel even 175 uur regen gedurende de dag. En als er nu iedere dinsdag, donderdag, zatedag, en zondag een bui van drie kwartier valt, kan ik beter een waterfiets gaan aanschaffen. Het regent gewoon veel te vaak.
pi_85143047
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:32 schreef Oksel het volgende:
:X Een groot lederen zadel.. :X

:P
Met een grote plak vlees erop. Dat zadel zie je toch niet als ik er op zit :P
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een verschil wanneer je zegt dat het OP 7,3 dagen regent of dat het overdag 2% van de tijd regent. dan is dat dus wel even 175 uur regen gedurende de dag. En als er nu iedere dinsdag, donderdag, zatedag, en zondag een bui van drie kwartier valt, kan ik beter een waterfiets gaan aanschaffen. Het regent gewoon veel te vaak.
Ik rijd iedere werkdag 50km (omgerekend 2 uur), dan merk je van die regenbui van 45min niet zoveel hoor ;)
En eigenlijk is die 7.3 dagen op jaarbasis evenveel als die 2% van de tijd.
pi_85143340
Pff het regent gewoon teveel, kijk maar naar deze week. Gisterenavond, vanmorgen. Hij geeft voor morgenavond en voor vrijdagochtend. Dat zijn dan al 4 dagen dat je een nat pak hebt als je op de fiets naar je werk gaat.
Haters gonna hate.
pi_85143582
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ben ik van op de hoogte, en heb ik eens geleend van m'n zwager om uit te proberen. Of ik zweet zoveel, of het werkt gewoon niet. Vind het wat jammer om 75 euro voor een regenjasje te gaan betalen als ik toch net zo nat wordt.
Er zijn veel verschillende spullen hoor, en even zovele kwaliteiten. Jij kan natuurlijk net een slecht exemplaar getroffen hebben. Veel fietsers bezuinigen juist op hun slechtweerkleding, en pakken dan een pvc-regenjasje, of een nylon jack met een coating. Die ademen respectievelijk niet, en slecht.

De beste regenjacks zijn membraan jasjes, met een gore-tex achtig materiaal erin. Gore bikewear maakt natuurlijk hele mooie spulletjes, maar het is wel duur.
Een nadeel, zelfs van de best ademende membraanjassen: als ze nat zijn werken ze minder goed. Damp die van je huid wordt opgenomen in de binnenstof, moet door het membraan snel worden doorgegeven aan de buitenstof, waar het kan verdampen. Die buitenstof moet dan wel in staat zijn om meer vocht op te nemen, als ie al verzadigd is met regenwater gaat de zweetdamp er niet meer bij, en blijft alsnog aan de binnenkant staan, condens dus. De enige manier om dit te voorkomen is je membraanjas te onderhouden, de buitenstof met een waterafstotende stof impregneren zodat ie geen vocht opneemt.
Mijn foto's op Flickr!
pi_85143598
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik rij met Vittoria EVO nog iets maar ik ga ze vervangen voor GP4000 van Continental want die gaan niet zo snel lek in de regen.
Ik heb ze ook op m'n fiets, geweldige banden!

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik fiets met de standaard GrandPrix van Continental (de 24 mm), is dat ook wat goed of niet?
Heb ik ook 'n tijdje op gereden (heb ze helemaal af gereden), had echt bijna nooit lek.
pi_85144026
quote:
Naar mijn mening de shifters. Ik heb 'n tijdje met Sora shifters en Ultegra derailleurs gereden. Pas na 't upgraden van m'n shifters voelde ik een enorm verschil.
9-speed derailleurs zijn trouwens wel uit te wisselen met 10-speed shifters.

Ik merk trouwens wel dat ik sterk ben geworden van 't fietsen in de Alpen. Gister ging de intervaltraining vet goed. Ik stond alleen op 'n gegeven moment echt voor lul. We deden een oefening waarbij één op kop moest rijden en de anders moest demarreren na 'n paar minuten. En dat dan in tweetallen. Ik reed lekker op kop met 'n snelheid van 45 per uur ongeveer en haalde 't tweetal van m'n vriendin aardig snel in. Alleen toen moest m'n vriendin demarreren en die ging echt met 50 per uur over ons heen. Gevolg: Ik werd uitgelachen :D

Ik heb vandaag maar even uitgerust en de één laatste hand gelegd aan m'n tijdritfiets!
Specs:

Shifters: Sora
Remmen: Ultegra
Derailleurs: Sora + 105
Cranck: Ultegra 52-39. (De 39 wissel ik nog met het binnenblad van m'n crossfiets, dat is een 42)
Voorwiel: Easton Vista
Achterwiel: Full karton home-made disc.
Stuur: Profile basebar met Specialized extensions.
Foto:
http://twitpic.com/2dp7jz
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:55:39 #300
27167 SuperWeber
pi_85144027
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Gisteren heb ik ook geen regenpak gedragen, wel lange mouwen en beenwarmers, om te voorkomen dat ik koud zou worden...
pi_85144083
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.

Gister kwam ik één van die gasten tegen en we hadden het over die jongen met die Wilier en die hoge wielen. Iets voor jou Yankee? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')