Je hebt me doorquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Heeft ze boven wel op je gewacht dan?
Leuke berg, ga ik zeker nog eens doen!
75 zelfsquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro?
Ik denk gewoon 'n zadelpen zonder setback. Ik ga deze week eens ff om me heen kijken. Het lelijke is dat de vorige eigenaar er ook zelf aan geschuurd heeft waardoor het er niet zo mooi meer uitziet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar?Heb je al een plaatje?
Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt.![]()
Fiets meenemen, in een fietskoffer. Heb ik ook gedaan. Fietsen zijn laaiend duur in Australie. En 2e hands zie je ze amper. En dan nog steeds heel duur. Dus: meenemenquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Mooie natuur! Wil er zeker ook een keer heen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Oksel het volgende:
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..
[ afbeelding ]
Prachtig fietsen
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:48 schreef Marurk het volgende:
Heb tot 11 uur geslapen () en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is.
En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
Dus dan is het normaal? Maar je rijdt toch, als je een triple hebt, vaak voor op de middelste en dan achter op de kleinere bladen? Ik rijd op het vlakke meestal 39:13-14-15 en dan hoor ik dus dat lichte getik. Nog niet erop gelet of ik dat getik ook hoor op de grotere tandkransjes achter, maar volgens mij wel... Ik hoor het in ieder geval niet als ik voor het kleine of grote blad kies. Kan dit "tikken" kwaad?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.
[..]
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen..
Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.
Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
Pas dat dan aanquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat.
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitlegquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.
Moet je ook niet willenquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb![]()
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef JohnDDD het volgende:
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.
Klik
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef ursel het volgende:
[..]
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
Hmm. Ik had al na 100 km ofzo dat die zwart afgeeft, maar dat kan misschien ook aan het gebruikte smeermiddel liggen. Toch maar eens die Squirt Lube gebruiken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
Kan niet. Ketting kun je wel korter maken, maar niet weer langer. Is een Campa Record ketting, dubbelbuttplugged ofzo.quote:
Ik ook niet..quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitlegMaar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
Ik gebruik ook Squirt Lube, maar waarschijnlijk heb ik mn ketting vantevoren niet goed schoon gemaakt. Er komt toch nog behoorlijk wat vuil op vooral op de derailleurwieltjes en kransjes. Dit vuil is wat 'harder', meer klei-achtig en daardoor er wel wat makkelijker af te halen. Verder is het inderdaad schoner, voorheen had ik teflonspray en daarbij kwam de olie echt overal op, en milieuvriendelijker.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb
Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
Thanks, klinkt sowieso als een fantastische route. Die maar doen dan, mits ik wind mee heb. Heb namelijk ook een flinke backpack bij me, dus een kilometertje of 90 met backpack en wind tegen zie ik echt niet zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
Dat dus.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
Niet eens om de vinger ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |