abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:09:55 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85002840


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.


ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente
Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!


Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Oksel
Leeftijd:26
BMI: 26
Regio: Twente
Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
Doel voor dit seizoen: Lichter worden!



Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel



thettes


No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 29
BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.


Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)


Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
.
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:15:30 #2
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85003025
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Heeft ze boven wel op je gewacht dan ;) ?

Leuke berg, ga ik zeker nog eens doen!
Je hebt me door ;)
.
pi_85003672
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Marurk het volgende:

[..]

Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro? :D
75 zelfs :D
Maatje van de fietsclub had 'm over!

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar? :P Heb je al een plaatje?

Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt. O-)
Ik denk gewoon 'n zadelpen zonder setback. Ik ga deze week eens ff om me heen kijken. Het lelijke is dat de vorige eigenaar er ook zelf aan geschuurd heeft waardoor het er niet zo mooi meer uitziet.

@Yankee: Vette foto! Ik ben op de Alpe ook op de foto gezet volgens mij. Ik zal es ff zoeken.
pi_85004039
“Jaarlijks maak ik met een groep sportvrienden een toertje door Frankrijk. Ik kan daar helemaal mezelf zijn, want het zijn allemaal ouwe knakkers, waarvan er enkele hun sporen als sportman ruimschoots hebben verdiend, maar wel in een soms ver verleden. Zo was Arie Eriks ooit een heel goede schaatser en Hans Bakker een destijds bekende hardloper en zo zit er nog meer vergane glorie in dat kluppie. Tijdens een van onze ritten door het departement Drôme, dat deel uitmaakt van de regio Rhône-Alpes, moesten we de Col de Rousset beklimmen. Op dit, in de brandende zon gelegen martelwerktuig voltrok zich die middag een ware veldslag, want hoe ouder hoe gekker. Na het onderlinge gevecht, waarin iedereen overigens zijn plaats kent in de pikorde, besloten wij op de top bij het aldaar gelegen restaurantje wat te eten om tijdens de maaltijd onze sterkste verhalen weer eens op te poetsen voor we aangesterkt richting volgende col zouden gaan. In ons clubje is Hans een van de betere klimmers en daar laat hij zich graag op voorstaan. Zo schepte hij boven op de ...
... Col de Rousset enthousiast op over zijn klimprestaties tegen enkele daar ook aanwezige leuke Belgische dames. Terwijl wij ons tegoed deden aan het broodnodige voedsel stond hij daar met veel elan de macho uit te hangen. Toen we weer op de fiets zaten reden we een tunnel door richting St.Jean-en-Royan waar als toetje van de dag de Col de la Machine op ons lag te wachten. Onze laatste krachten werden aangesproken om de finale tien kilometer van die klim ploeterend te volbrengen. Opgebrand, maar uiterst voldaan, stonden we uiteindelijk op de top van het uitzicht te genieten in afwachting van Hans, die ons dit keer niet had kunnen volgen. Hevig slingerend kwam hij vele minuten later in deplorabele toestand boven. ‘KRAMP, ik heb kramp, HELP!!!!!”, schreeuwde hij al van verre. Dat het ernst was zagen we toen hij vlakbij gekomen van zijn fiets viel en voor onze voeten, kronkelend van de pijn bleef liggen. Terwijl hij tekeer ging alsof hij een epilepsie-aanval had, passeerde de auto met daarin die leuke Belgische dames waar Hans op de Col de Rousset zo gecharmeerd van was geweest. Ze hadden de situatie snel door en vroegen geschrokken of er soms hulp nodig was. Intussen stonden wij wat aan de benen van het slachtoffer te rukken om de kramp eruit te krijgen, terwijl amateurdokter Arie de dames de nodige uitleg gaf. ‘Kramp ontstaat door te weinig drinken en een tekort aan zout’, oreerde hij en een van de dames snelde naar de auto om even later terug te komen met een kilopak zout, dat ze ongetwijfeld bij zich had voor de Belgische patattekes. Dokter Arie pakte het aan en spoedde zich ermee naar de nog steeds spartelende patiënt. Hij boog zich voorover en zei: ‘Open die bek, ik heb zout voor je’. Zonder aarzelen sperde Hans zijn mond wijd open en Arie kieperde de gehele inhoud van het pak naar binnen. Als door een slang gebeten sprong Hans overeind om al scheldend en kotsend, maar verder weer zo soepel als wat, achter Arie aan te gaan, die ook een aardig stukje bleek te kunnen hardlopen. Toen hij ons op de vlucht passeerde riep hij: ‘zie je nou wel dat zout helpt!’
janneman
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:48:49 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85006086
:W
pi_85006834
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef horstjan het volgende:Heel verhaal zonder alinea's..
_O- _O-
pi_85006882
90km gefietst in 3uur, wilde ik aan de terugreis beginnen is er een spaak afgebroken :{ Nu lekker met de trein naar huis, is wel sneller :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_85006926
Vanochtend met de lokale ouwe-mannen club gereden. Aardig hoor.. en toch gemiddelde van 33 op de teller. :) Wel 3 lekke banden, waarvan ik er 1 was. Afgelopen donderdag ook al.. :(

Vandaag met m'n compact gefietst.. dus nu echt alles op het buitenblad :) Binnenblad is echt klein! Volgende week Spanje, ben benieuwd.

Ze maar even voor verse Duitse taart (tja, de pruimenboom hangt he-le-maal vol, dus dan bak je er taart van!) en koffie uitgenodigd, met uitzicht op mijn prachtige vriendin achtertuin.. :)

Verder lid geworden van Ruiten Drie, Almelo.

Helaas deze week maar 150km gefietst :( dat schiet dus echt niet op. :(
pi_85007117
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen.. :{

Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
pi_85007376
Je moet ze ook niet té vast draaien.
(Ook niet te los, want dan gaan ze kraken ;) ).
pi_85007411
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_85007488
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Fiets meenemen, in een fietskoffer. Heb ik ook gedaan. Fietsen zijn laaiend duur in Australie. En 2e hands zie je ze amper. En dan nog steeds heel duur. Dus: meenemen :)

Verder fietst men (waar ik woonde, Sunshine Coast) heel, heel vroeg. Vanwege de drukte en hitte. Wen er trouwens maar aan dat je elke keer als je fietst minimaal 2 bijna-dood ervaringen zult hebben. Bussen / trucks rijden met 100 langs je heen, en jij rijdt over de witte streep. Fietspaden zijn er dus niet. Verder hebben de meeste Australiers een schijthekel aan fietsers, dus ze zullen je liever aanrijden / afsnijden dan dat ze je de ruimte geven. Succes :)
pi_85007506
En veel plezier.

Schrijf je je testament wel even voordat je daar op de fiets stapt?
pi_85007557
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..


Prachtig fietsen :)
pi_85007914
Zalig plaatje Oksel. Ik heb inderdaad alleen maar dat soort verhalen gehoord uit Australië dat het om de een of andere reden heel gevaarlijk zou zijn. Ik heb een jaar fietservaring in Rome en een jaar in Londen en daar kijken mensen al van op omdat dat gevaarlijk zou zijn maar ik heb daar weinig gevaarlijks meegemaakt. Over het algemeen geldt daar gewoon de regel: als je zelf goed oplet, rijden mensen je in elk geval niet aan. (Terwijl het in Nederland meer zo is dat de automobilisten op jou moeten letten).

Maar goed, na september heb ik geen baan en studeer ik niet meer, en eigenlijk vind ik het wel een fantastisch aanbod om even een maand of 2, 3 in de Australische zomer door te brengen terwijl jullie hier in Europa doodvriezen van de kou. En aangezien ik mijn fiets niet meer dan een paar dagen kan missen, voel ik me wel verplicht te fietsen. ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_85008153
Heb tot 11 uur geslapen ( :@ ) en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is. :) En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
pi_85008202
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Oksel het volgende:
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..
[ afbeelding ]

Prachtig fietsen :)
Mooie natuur! Wil er zeker ook een keer heen.
pi_85008693
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:48 schreef Marurk het volgende:
Heb tot 11 uur geslapen ( :@ ) en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is. :) En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.

De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
pi_85008788
Wat een kutweer idd.

Ik ga morgen maar weer trainen en daarna lekker zeilen en zwemmen :)

Ik vond deze nog:


Wind tegen bergop, altijd lekker.

Later omkeren en weer naar boven omdat m'n vriendin haar zadeltasje was vergeten:

pi_85008900
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.

[..]
Dus dan is het normaal? Maar je rijdt toch, als je een triple hebt, vaak voor op de middelste en dan achter op de kleinere bladen? Ik rijd op het vlakke meestal 39:13-14-15 en dan hoor ik dus dat lichte getik. Nog niet erop gelet of ik dat getik ook hoor op de grotere tandkransjes achter, maar volgens mij wel... Ik hoor het in ieder geval niet als ik voor het kleine of grote blad kies. Kan dit "tikken" kwaad?

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
pi_85008948
Sinds ik mijn ketting e.d. helemaal heb gereinigd had ik ook last van gepiep zelfs beetje smeren hielp wel, de ketting was kurkdroog.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_85009524
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.

Klik
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_85009534
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen.. :{

Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.

Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
pi_85010303
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
pi_85012353
Fietsen op een magnetron-nasimaaltijd was een slecht idee. Wat heb ik kut gefietst zeg... :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85012574
Gebruik Squirt Lube.. geen zwarte vingers meer!
pi_85012608
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.

Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.

Zal inderdaad aluminium zijn. Eens kijken of ik stalen op kan snorren.
pi_85012636
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat. :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:57:44 #29
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85012739
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat. :P
Pas dat dan aan ):O
.
pi_85014036
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb :P

Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
pi_85014062
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Oksel het volgende:

[..]

Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitleg :P Maar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
pi_85014157
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb :P
Moet je ook niet willen ;) Maar het is wel opletten geblazen want als je een keer dit verzet schakelt kan je derailleur vastlopen en draai je de boel aardig in de soep. Grootste gevaar hiervoor is als je een heuveltje opknalt op het buitenblad en steeds iets lichter schakelt. Een vriend met wie ik vaak fietst komt er ook vaak pas achter dat-ie nog op z'n buitenblad zit als hij op de 50-26 zit en merkt dat het niet meer lichter gaat ;) Vandaar dat ik kettingen bij zijn fiets lang genoeg maak.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:36:05 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85014192
Binnenkort maar eens een nieuwe ketting regelen, dit lijkt me wel wat:



:7
.
pi_85014241
Dat overkwam mij dus ook bijna bergop. Ach, ik heb 'm met zo'n klein verzet al gauw op 't binnenblad.

Zo'n gouden wil ik ook! :D
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:42:14 #35
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85014384
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef JohnDDD het volgende:
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.

Klik
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
pi_85014464
Ik rijd al met gouden :7
pi_85014905
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef ursel het volgende:

[..]

Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:59:05 #38
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85015014
Ik heb 1 gouden schakel.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_85015255
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
Hmm. Ik had al na 100 km ofzo dat die zwart afgeeft, maar dat kan misschien ook aan het gebruikte smeermiddel liggen. Toch maar eens die Squirt Lube gebruiken. :)
pi_85015329
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:57 schreef Yankee het volgende:

[..]

Pas dat dan aan ):O
Kan niet. Ketting kun je wel korter maken, maar niet weer langer. Is een Campa Record ketting, dubbelbuttplugged ofzo.
pi_85015381
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitleg :P Maar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
Ik ook niet.. :D Wel aardig though :P Zal er aan denken als het weer misgaat.
pi_85015406
Geen goud op mijn dame! :{w
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:18:07 #43
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85015655
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...uiteindelijk kwam alleen farscapevr8 opdagen (toch?) en Gripper natuurlijk. Het leek een mooi zonnetje te worden, dus veel mensen bij de inschrijving. Maar dat zette niet echt door, dus toen op het splitsingbordje van 75 km de hemelsuizen ons net voorzagen van een verfrissende douche, keken we elkaar eens in de waterige ogen en dachten Frack it, 100km is overschat, we hebben natte sokken en Gripper moest nog naar een verjaardag...
Op de laatste heuvel een paar kilometer voor het einde gingen Gripper en farscapevr8 nog even tegen de laatste heuvel knallen, en ging ik in eigen tempo naar de finish..en was ik er voor ze hun broodje bal op hadden...tot hun verbazing *O*
Het is grappig hoe trainen me maar heel langzaam sneller lijkt te maken, maar het overwinnen van kleine dipjes op zo'n rit, gaat steeds beter :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85015687
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:55 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85015896
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb :P

Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
Ik gebruik ook Squirt Lube, maar waarschijnlijk heb ik mn ketting vantevoren niet goed schoon gemaakt. Er komt toch nog behoorlijk wat vuil op vooral op de derailleurwieltjes en kransjes. Dit vuil is wat 'harder', meer klei-achtig en daardoor er wel wat makkelijker af te halen. Verder is het inderdaad schoner, voorheen had ik teflonspray en daarbij kwam de olie echt overal op, en milieuvriendelijker.
Ketting glimt echt veel meer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85016667
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
Thanks, klinkt sowieso als een fantastische route. Die maar doen dan, mits ik wind mee heb. Heb namelijk ook een flinke backpack bij me, dus een kilometertje of 90 met backpack en wind tegen zie ik echt niet zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:12:51 #47
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85017692
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
Dat dus. :Y

Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend :Y
pi_85017824
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
:') kun je wel stellen dat ie vrij vochtig was. na het keerpunt in de afdaling van de amerongse berg (?) in een ware zondvloed terecht gekomen.

De weg stond compleet blank en bij iedere passerende auto kreeg ik een extra douche, alsof ik nog niet nat genoeg was.... :')

Mooie route trouwens dat wel, maar een krentenbol of een appel kon er niet meer vanaf.... :{
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:18:29 #49
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85017919
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:11 schreef Oksel het volgende:
Geen goud op mijn dame! :{w
Niet eens om de vinger ? O-)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85018314
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Niet eens om de vinger ? O-)
Diamonds are a ladies best friend C_F.. ;)



Is overigens wel goud, maar niet geel.. ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:32:16 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85018456
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klassieke schoonheid...de dame en de ring ^O^
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')