Je hebt me doorquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Heeft ze boven wel op je gewacht dan?
Leuke berg, ga ik zeker nog eens doen!
75 zelfsquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro?
Ik denk gewoon 'n zadelpen zonder setback. Ik ga deze week eens ff om me heen kijken. Het lelijke is dat de vorige eigenaar er ook zelf aan geschuurd heeft waardoor het er niet zo mooi meer uitziet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar?Heb je al een plaatje?
Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt.![]()
Fiets meenemen, in een fietskoffer. Heb ik ook gedaan. Fietsen zijn laaiend duur in Australie. En 2e hands zie je ze amper. En dan nog steeds heel duur. Dus: meenemenquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ben gisteren door een vriendin uitgenodigd om in oktober na mijn afstuderen "een tijdje" bij haar te komen in Australië, geen slecht idee en lijkt me heerlijk om als het daar zomer is dat land eens op de fiets te verkennen. Wel even zien hoe ik dan aan een fiets kom, meenemen zie ik niet écht zitten.
Mooie natuur! Wil er zeker ook een keer heen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Oksel het volgende:
Verder was dit mijn achtertuin, waar ik dus altijd fietste..
[ afbeelding ]
Prachtig fietsen
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:48 schreef Marurk het volgende:
Heb tot 11 uur geslapen () en daarna regende het. K*Tweer hier in Nederland. Zometeen mijn fiets maar eens poetsen en dan kan ie dinsdagmorgen meteen naar de FM voor z'n eerste beurt. Daar is ie wel aan toe nu, ben blij als alles eens lekker opnieuw gesmeerd en afgesteld is.
En dat dat "lichte getik" op het middenblad wordt verholpen...
Even een vraagje over kettingsmeermiddel... Klopt het dat je ook transparante smeermiddelen hebt voor de ketting? Dus een smeermiddel dat niet zwart afgeeft als je er met je vingers aanzit?
Dus dan is het normaal? Maar je rijdt toch, als je een triple hebt, vaak voor op de middelste en dan achter op de kleinere bladen? Ik rijd op het vlakke meestal 39:13-14-15 en dan hoor ik dus dat lichte getik. Nog niet erop gelet of ik dat getik ook hoor op de grotere tandkransjes achter, maar volgens mij wel... Ik hoor het in ieder geval niet als ik voor het kleine of grote blad kies. Kan dit "tikken" kwaad?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Heb je last van licht getik als je op de kleinere bladen achter rijdt en de middelste voor> dat kan zijn omdat de ketting tegen je grote blad aanloopt. Alles zit zo dicht op elkaar dat het soms net té dicht op elkaar zit.
[..]
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:03 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
De zwarte kleur onstaat door slijtage aan de metalen onderdelen, en is niet te voorkomen. Alles wat transparant is geeft 500 km later zwart af...
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Oksel het volgende:
Probleem met m'n Zonda's (2x slag in een maand tijd) is dus dat de spaken "losschieten". Dan moet je ze eigenlijk verlijmen..
Gisteren trouwens een bladboutje eruit moeten boren, was kapot, ging niet meer los of vast. En volgens mij heb ik er daarna weer 1 verrot gedraaid. Wat een gare kutkwaliteit zijn die dingen over het algemeen. Echt zacht staal.
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoezo losschieten? Verlijmen is echt niet nodig hoor. Misschien zit er torsie in de spaken na het aandraaien? Als je er een prutser aan laat zitten heb je hier zeker kans op.
Die bladboutjes zullen wel aluminium zijn denk ik? Ik gebruik gewoon stalen boutjes, geen zin in gezeur voor die 2 gram.
Pas dat dan aanquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets nu dus trouwens met een te lange ketting, dus kan de laatste 4-5 tandjes niet bereiken als hij voor op het kleine blad staat.
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitlegquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die fm is echt geniaal. Zo'n knutselman met een minischuurtje, maar wel met een eigen wielerteam onder z'n hoede, als technische man. Nee, dat vertrouw ik wel.
Moet je ook niet willenquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb![]()
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef JohnDDD het volgende:
Wilde morgen van Hoek van Holland naar Amsterdam fietsen, nu geeft Google me een (wandel)route via de Monsterseweg (E30) waar ik eigenlijk geen fatsoenlijk fietspad zie liggen, alleen iets wat lijkt op een gedeeld fiets-/looppad. Iemand ervaring met die weg of die route? Krijg ook nog een andere route maar die is net iets langer.
Klik
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef ursel het volgende:
[..]
Waarom neem je niet de gehele weg via de duinen. Weinig mogelijkheden met dwalen zelfs en lekker doorknallen.
Tot Zandvoort/Haarlem is zeer goed te doen. Dan ff bordjes A'dam volgen
Hmm. Ik had al na 100 km ofzo dat die zwart afgeeft, maar dat kan misschien ook aan het gebruikte smeermiddel liggen. Toch maar eens die Squirt Lube gebruiken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:51 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf nog niet gehad (maar zó vaak koop ik geen nieuwe fietsen, nieuwe kettingen heb ik nooit last van zwart afgeven maar dat is alleen maar Shimano in mijn beperkte ervaring.)
Kan niet. Ketting kun je wel korter maken, maar niet weer langer. Is een Campa Record ketting, dubbelbuttplugged ofzo.quote:
Ik ook niet..quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hm maar zo moeilijk is het echt niet om een radiaal gespaakt voorwiel goed te krijgen, alle spaken hebben dezelfde spanning nodig. Wat denkt hij nu dat de oplossing is? Als de spaakspanningen niet goed zijn en je niet met een spaakspanningsmeter werkt (zoals de meeste), is het beter om niet rücksichtslos spaken aan te gaan draaien maar even alles los te draaien en dan het wiel weer gelijkmatig op spanning te brengen. Dan even 'kraken' en opnieuw aandraaien/richten tot alles op de goede spanning staat. Het (meermaals) kraken voorkomt dat de wielen na x km weer opnieuw moeten worden nagekeken omdat de spaken erdoor 'zetten'. Bij het aandraaien van spaken moet je opletten dat ze niet verdraaien maar het zijn aerospaken dus dat kun je makkelijk zien (en voorkomen met zo'n tegenhoudtooltje dat std bij Campa/Fulcrum wielen met aerospaken zit). Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit allemaal uitlegMaar misschien heb je er wat aan als je je wiel laat nakijken en je een beetje wilt kunnen meelullen over wat er gebeurt.
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe is die route precies? Ik zie op Google maps zo geen route via de duinen of loopt die weg helemaal precies langs de zee? Zo van HvH naar Zandvoort?
Ik gebruik ook Squirt Lube, maar waarschijnlijk heb ik mn ketting vantevoren niet goed schoon gemaakt. Er komt toch nog behoorlijk wat vuil op vooral op de derailleurwieltjes en kransjes. Dit vuil is wat 'harder', meer klei-achtig en daardoor er wel wat makkelijker af te halen. Verder is het inderdaad schoner, voorheen had ik teflonspray en daarbij kwam de olie echt overal op, en milieuvriendelijker.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Tommeke het volgende:
Mijn ketting is net te klein. Ik kan achter de 27 niet gebruiken als ik 'm voor op het buitenblad heb
Voor kettingen: Ontvetten, helemaal schoonmaken, alle troep eraf. En dan Squirt Lube gebruiken.
Mijn ketting is helemaal blank, glimt en geeft niet af. En hij loopt mooi geluidloos.
Thanks, klinkt sowieso als een fantastische route. Die maar doen dan, mits ik wind mee heb. Heb namelijk ook een flinke backpack bij me, dus een kilometertje of 90 met backpack en wind tegen zie ik echt niet zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
Dat dus.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die wegen worden niet op de kaarten aangeduid maar ze zijn er wel. Moet je even via de satellietbeelden kijken. Echt fout rijden kan niet, je kan tot aan Zandvoort een stuk makkelijker rijden dan wanneer je binnendoor zou gaan. Bij Scheveningen kan het even lastig zijn, daar moet je even doorheen, maar de rest van de dorpen spreekt aardig voor zich. Gewoon links aanhouden en de zee aan je linkerhand houden.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
Niet eens om de vinger ?quote:
Klassieke schoonheid...de dame en de ringquote:
Vochtig en een hel was het zeker, maar liefst 2 kapotte buitenbanden en daardoor 5 keer lek gereden (samen met vriendin). Na 55 km maar opgegeven en het noodnummer gebeld van DTC, en die hebben ons opgehaald. Mag gezegd worden, wat een topservice!quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...
Topdagquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Vochtig en een hel was het zeker, maar liefst 2 kapotte buitenbanden en daardoor 5 keer lek gereden (samen met vriendin). Na 55 km maar opgegeven en het noodnummer gebeld van DTC, en die hebben ons opgehaald. Mag gezegd worden, wat een topservice!![]()
Hierbij ook nog dank aan alle wielrenners die ons bandjes hebben geschonken, bij toekomstige wielertochten nemen we extra bandjes mee om aan anderen te geven.![]()
heb overigens direct voor mij en vriendin direct nieuwe buitenbanden (Grand Prix 4000 S) en nieuwe binnenbanden besteld. Dit niet nog een keer!
Heb n.a.v. gewicht backpack maar besloten daar niet 90km mee te gaan fietsen, zelfs niet met windmee.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat dus.
Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend
was leuk, ben wel goed lui nu en last van me knieenquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vrij vochtige hel van de heuvelrug gereden...uiteindelijk kwam alleen farscapevr8 opdagen (toch?) en Gripper natuurlijk. Het leek een mooi zonnetje te worden, dus veel mensen bij de inschrijving. Maar dat zette niet echt door, dus toen op het splitsingbordje van 75 km de hemelsuizen ons net voorzagen van een verfrissende douche, keken we elkaar eens in de waterige ogen en dachten Frack it, 100km is overschat, we hebben natte sokken en Gripper moest nog naar een verjaardag...
Op de laatste heuvel een paar kilometer voor het einde gingen Gripper en farscapevr8 nog even tegen de laatste heuvel knallen, en ging ik in eigen tempo naar de finish..en was ik er voor ze hun broodje bal op hadden...tot hun verbazing![]()
Het is grappig hoe trainen me maar heel langzaam sneller lijkt te maken, maar het overwinnen van kleine dipjes op zo'n rit, gaat steeds beter
te zwaar verzet heuvelop denk ik...je moet ook niet met Gripper heuvelop racen als je weer net begintquote:
Als je dan door rijdt naar Bloemendaal - Santpoort - Spaarndam, over de Slaperdijk naar Halfweg - Amsterdam, kom je geen stoplicht tegen!quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat dus.
Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend
Het stuk tussen Wassenaarseslag en Katwijk vind ik een stuk mooier, weidser. Sowieso, Katwijk.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat dus.
Gewoon de zee aan je linkerzijde houden.
Met name tussen Noordwijk en Zandvoort is schitterend
die was in de aanbieding, en goedkoper dan de normalequote:Op zondag 8 augustus 2010 19:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Topdag![]()
En inderdaad, al die mensen die bij wielerclubs telkens al dat vrijwilligerswerk doenaan allemaal.
Waarom de 4000s trouwens, ik heb gehoord dat dat best wel een zachte 'race' band is, de gewone 4000 is een ook een superband!
Zal het echt veel uitmaken qua gewicht? Lijkt mij niet als ik zo een beetje rond kijk.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:36 schreef Yankee het volgende:
Binnenkort maar eens een nieuwe ketting regelen, dit lijkt me wel wat:
[ link | afbeelding ]
Lijkt me niet, vind het gewoon wel grappig maar twijfel of ik het wel wat vind op m'n fietsquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zal het echt veel uitmaken qua gewicht? Lijkt mij niet als ik zo een beetje rond kijk.
In welk opzicht viel je dan zo op?quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Trouwens Gripper...ik was niet kwaad op jou vanochtend, toen ik het inschrijflokaal binnenliep zij iemand 'goh er doen ook allerlei mensen mee aan zo'n tocht' op een manier die een sneer naar mijn afgetrainde gestalte deed vermoeden. Ik kan dat soms beter hebben dan anders. Vanochtend minder.
Tja..erg sneu dat soort figurenquote:Op maandag 9 augustus 2010 00:01 schreef No-P het volgende:
CF kampt met wat overgewicht waarover iemand dan een opmerking moet maken. Tja, als hij zich daar beter door voelt, leven en laten leven. Daar moet je boven staan, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
O dat wist ik niet. Erg sneu inderdaad van die figuren die het leuk vinden daar een opmerking over te maken. Kan me best voorstellen dat het soms moeilijk is om te gaan met zulke opmerkingen, maar je moet proberen het niet tot je te laten doordringen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:01 schreef No-P het volgende:
CF kampt met wat overgewicht waarover iemand dan een opmerking moet maken. Tja, als hij zich daar beter door voelt, leven en laten leven. Daar moet je boven staan, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:42 schreef Blik het volgende:
Zijn er hier ook mensen die WD-40 gebruiken voor de ketting?
Die demonteer ik altijd, behalve het binnenblad. Boutjes los, blad eraf en schoonmaken. Als je buitenblad (en evt middenblad) er af haalt kun je zonder problemen bij het binnenblad.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:02 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hoe maken jullie eigenlijk jullie voorbladen schoon?
Ik merk dat ik niet overal bij kom, zeker niet tussen de bladen en het frame..
Altijd soepel blijven rondtrappen, minstens 90 omwentelingenquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
te zwaar verzet heuvelop denk ik...je moet ook niet met Gripper heuvelop racen als je weer net begint
Trouwens Gripper...ik was niet kwaad op jou vanochtend, toen ik het inschrijflokaal binnenliep zij iemand 'goh er doen ook allerlei mensen mee aan zo'n tocht' op een manier die een sneer naar mijn afgetrainde gestalte deed vermoeden. Ik kan dat soms beter hebben dan anders. Vanochtend minder.
Heb mezelf verboden ook maar 1 druppel bier of ander alcohol te nuttigen tot ik onder de 100 kilo ben...en zondig nog steeds niet. Niet alleen omdat alcohol dik maakt, maar ook omdat ik er gewoon ziek van word. Meer bewegen en proberen op de voeding te letten is zo'n schok voor m'n gestelquote:Op maandag 9 augustus 2010 00:16 schreef Yankee het volgende:
[..]Hoe gaat het trouwens met het proberen wat gewicht te verliezen C_F? Blijf je nog steeds van de biertjes af?
Omdat je dan nooit meer in iemands wiel kunt rijden, tenzij je de wind van voren wilt hebben...letterlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
t was 's middags trouwens een stuk beter weer, waarom zijn er nou nooit eens lunch-toertochten, waarbij je begint met het broodje bal, en pas daarna gaat rijden?
Help me herinneren dat ik voor de meeting chili con carne eetquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:22 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Omdat je dan nooit meer in iemands wiel kunt rijden, tenzij je de wind van voren wilt hebben...letterlijk.
Wat is dan wel een aanrader?quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet meer. WD-40 is te dun en lost juist de smerende oliën/vetten in de schakels op (heb ik gehoord van een automonteur). Het werkt wel omdat het zelf een licht smerende werking heeft, maar je moet dan echt om de 2 dagen gaan inspuiten.
Ach ja, ik weeg zelf ook een aantal kilotjes te zwaar (90 kilo) en dat ziet er ook niet altijd even charmant uit in een wielrentenue. Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik probeer me niets aan te trekken van opmerkingen, en wie weet was die opmerking helemaal niet bedoeld voor mij, maar als gevulde sporter wordt je niet altijd serieus genomen, of gewaardeerd. Dus wordt je wat overgevoelig. Ik ben heel blij met de support die ik hier krijg, en nog meer met de forumleden die met mij mee hebben gefietst (en hun tempo aan mij aanpassen). Zodra ik m'n doel bereikt heb neem ik dan ook een fikse fles bubbels mee naar een meetom julie te bedanken.
Precies...ik vind klimmen zelf ook heel mooi, het gaat alleen zo langzaam als k het doe. Maar de voldoening als k bovenop zo'n heuvel sta is gigantisch. Vorig jaar was ik al moe voordat ik bij de heuvelrug was (vanuit Hilversum), dit jaar kan ik naar Amerongen, Doorn en Leersum fietsen vanuit huis en nog energie hebben om te klimmen. Dat moet helpen met het afvallen lijkt me.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
Mooi dat je het weet vol te houdenquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Heb mezelf verboden ook maar 1 druppel bier of ander alcohol te nuttigen tot ik onder de 100 kilo ben...en zondig nog steeds niet.
Als je het wiel uit je fiets haalt en de snelspanners verwijdert dan zie je aan de kant waar niet de cassette zit een plus en een min waar de snelspanner zat. je kunt dan een inbussleutel (4 of 5) gebruiken, deze steek je waar de snelspanner normaal zit en dan draai je hem op slot. Bij mij zat hij inderdaad open. Zag dat er ook een slag in zat en omdat Ep Bikes dicht was maar bij die in Amersfoort gegaan. Nadat 2 spaaknippels gebroken waren heeft de FM de slag er grotendeels uitgehaald maar meer durfde hij niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag rond 13.00 begonnen aan de klim vanuit Bedoin .......het was in ieder geval niet koud![]()
@ SuperHer0; ik heb inmiddels op de eastons gefietst. Erg fijne wielenLaat even weten of je dat euvel een beetje makkelijk zelf kunt herstellen.
Ik gebruik zelf altijd ketting/kabel spray van Shimano. Ik weet dat Oksel squirt lube gebruikt (voor z'n ketting) en dat hij er bij zweert.quote:
Zó ongelovelijk bekend. Ik weeg ook 90 kilo en zie er ook 'soms' iets te stevig uit in m'n pakjequote:Op maandag 9 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach ja, ik weeg zelf ook een aantal kilotjes te zwaar (90 kilo) en dat ziet er ook niet altijd even charmant uit in een wielrentenue. Ik merk voornamelijk bij de hellingen dat het zwaarder wordt, dat terwijl klimmen juist mijn favoriete bezigheid is op de fiets. Dat is een mooie motivatie voor mij om wat kilo's kwijt te raken.
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:08 schreef Superher0 het volgende:
[..] trouwens niet gefietst dit weekend maar lekker door Gent gebanjerd. Mooie stad en een weekend niet fietsen is ook niet verkeerd. even compenseren.
Squirt lube gebruiken, dan hoef je het niet meer schoon te makenquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet.
Even nog een vraagje m.b.t. het ontvetten van ketting: Achterwiel eruit --> ketting afnemen --> en dan? Hoor verschillende dingen: in een bak met Dreft-Citroen, in een bak met terpentine, in een bak met wasbenzine? Wat is nou het beste?
En de tandkransjes en voorbladen, hoe maken jullie die schoon?
Goed bezig!quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn fietsgroepje moet ik op de baan gaan fietsen.. omdat ik nogal grote benen heb, met erg veel (korte) kracht, en dus in sprintjes altijd win. Ook heuvelop. Ik ben dit jaar echt 2x zo sterk geworden, ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeldes niet meer onder de 30, echt bizar wat een sprong ik heb gemaakt. Alleen beetje bang voor de winterHardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Overigens ben ik sinds ik naar de sportdietist ben geweest al 2+ kilo afgevallen
Niet meer schoon te maken?quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Squirt lube gebruiken, dan hoef je het niet meer schoon te makenEn wasbenzine/terpentine doet hetzelfde. Dreft ook, alleen dan wat natuurlijker (citroen in plaats van een -ine).
Verder gewoon poetsen. Met een lap, met -ine erop.
Het leukste is dan om zo'n pannenkoek er keihard af te fietsen. Zielige lui.quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:23 schreef Marurk het volgende:
[..]
O dat wist ik niet. Erg sneu inderdaad van die figuren die het leuk vinden daar een opmerking over te maken. Kan me best voorstellen dat het soms moeilijk is om te gaan met zulke opmerkingen, maar je moet proberen het niet tot je te laten doordringen.
Daar heb je echt geen last van als je bio degrease van Rose gebruikt, daarna afspoelen met water, dan insmeren met CHAINj van Pedros, nachtje in laten trekken en dan ketting droog poetsen. Altijd een blinkende ketting en nooit gepiep of gekraak.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
OK, en waarom geeft een nieuwe fiets (waar nog niet op gereden is) ook al zwart af als je met je hand langs de ketting gaat?
Ik heb lampenolie gebruikt, dat maakt heel goed schoon en smeert ook nog een klein beetje. vanavond voor het eerst fietsen en weet ik hoe het zich handhaaft. Vrijdag schoongemaakt en ketting was vanochtend niet droog maar nog steeds vettig.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Helemaal niet verkeerd. Denk dat je ook niet heel veel gemist hebt, zo'n geweldig weer was het dit weekend nou ook niet.
Even nog een vraagje m.b.t. het ontvetten van ketting: Achterwiel eruit --> ketting afnemen --> en dan? Hoor verschillende dingen: in een bak met Dreft-Citroen, in een bak met terpentine, in een bak met wasbenzine? Wat is nou het beste?
En de tandkransjes en voorbladen, hoe maken jullie die schoon?
Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn fietsgroepje moet ik op de baan gaan fietsen.. omdat ik nogal grote benen heb, met erg veel (korte) kracht, en dus in sprintjes altijd win. Ook heuvelop. Ik ben dit jaar echt 2x zo sterk geworden, ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeldes niet meer onder de 30, echt bizar wat een sprong ik heb gemaakt. Alleen beetje bang voor de winterHardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Overigens ben ik sinds ik naar de sportdietist ben geweest al 2+ kilo afgevallen
Dus met andere woorden, doe het maar allemaal in de winter.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Het is alleen zo ongelooflijk saaiquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
[..]
Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Is idd geen zak aanquote:
Spinnen: checkquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Goed bezig, als je eenmaal begint met afvallen gaat het wat makkeijker, je lichaam is eraan gewend geraakt en zal efficienter vet verbranden. Dat is wat je wilt. Mountainbiken in de winter is leuk en goed voor de explosiviteit. Hardlopen is goed voor cardio en duur. Spinning is goed voor je herstel vermogen na pieken. Tacx is misschien wel het beste omdat je verschillende trainingen kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt.
Met de holterberg en dat soort spul in je achtertuin, zou ik het zeker doen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:19 schreef Oksel het volgende:
Alleen beetje bang voor de winterHardlopen? Of toch maar (dure) spinninglessen? Of toch een mountainbike kopen? ($$$). Of een TACX, en voor de TV fietsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |