Squirt Lube dus..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:31 schreef Superher0 het volgende:
Oksel, welk smeermiddel gebruik jij voor de ketting? Jij had toch weer een wonderspul aangeraden gekregen? Ik gebruik nu nog van die teflon spuitbussen die je bij de standaard fietsenmaker kunt kopen maar ik ben absoluut niet tevreden. Moet er best wel veel opspuiten en echt goed en lang blijven zitten doet het niet. Dus even wonderspul kopen
quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:35 schreef Marurk het volgende:
Zijn er overigens mensen die dit verhaal herkennen?
Fiets Forum - Probleem met nieuwe 6700 triple
Heel veel mensen schijnen last te hebben van een licht tikkend geluid op het middenblad, zonder dat de ketting tegen de derailleurkooi aanloopt. En nu ik erover nadenk, is mijn middenblad ook niet 100% stil terwijl het buitenblad en kleine blad dit wel zijn.'t Is moeilijk hoorbaar voor anderen, maar ik zal mijn FM er toch eens naar vragen volgende week bij de eerste beurt. Maar misschien dat sommigen van jullie dit probleem herkennen.
Sorry dat ik zo veel zeur/vraag.![]()
Ik heb dat juist bij m'n binnenblad. Is een kwestie van de binnenlimiet bijstellen. In jouw geval zou het of binnen, of buitenlimiet kunnen zijn... Durf ik je niet te vertellen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:08 schreef Marurk het volgende:
Ik kopieer dit even naar dit nieuwe topic, voor het geval dat er mensen zijn die dit herkennen:
[..]
Je stond niet op de wiki, meteen aangepast. Zou niet meer mogen gebeuren .quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:26 schreef Freddeh het volgende:
Hey Superher0... Mag ik weer terug in de OP?
Binnen-/buitenlimiet? Je bedoelt datgene wat je kan instellen met die stelschroefjes van je voorderailleur?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb dat juist bij m'n binnenblad. Is een kwestie van de binnenlimiet bijstellen. In jouw geval zou het of binnen, of buitenlimiet kunnen zijn... Durf ik je niet te vertellen.
Correct, hier heb je een uitgebreide handleiding over hoe je dat zoal kunt doen:quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Binnen-/buitenlimiet? Je bedoelt datgene wat je kan instellen met die stelschroefjes van je voorderailleur?
Krijg nou de... We hebben een wikiquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:32 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Je stond niet op de wiki, meteen aangepast. Zou niet meer mogen gebeuren .
Precies. Zie de reply van SuperWeberquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Binnen-/buitenlimiet? Je bedoelt datgene wat je kan instellen met die stelschroefjes van je voorderailleur?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:03 schreef Gripper het volgende:
Voor die fokkers-ontmoeten-fokkers meet tijdens de Hel van de Heuvelrug volgend weekend: zullen we om ene uur of half 9 samen bak koffie doen ofzo? Ik neem aan dat niet iedereen dezelfde afstand rijdt, maar we kunnen elkaar wel succes wensen
Toegevoegd aan OP en Wikiequote:Op maandag 2 augustus 2010 12:42 schreef Mascleta het volgende:
Zijn er veel verschillende maten bidons en bidonhouders? Ik heb 2 verschillende maten bidonhouders op mijn fiets en 3 verschillende maten bidons, en er is maar 1 bidon die in 1 van de 2 houders past. Rest past nergens in/op.
Op websites en verpakking van de houder/bidon staat helemaal geen maat of iets dergelijks...
Tevens voor de OP.
Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.
toegevoegd aan OP en aan Wikiquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:52 schreef Blik het volgende:
Hierbij ook mijn gegevens:
Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken
Techno... tekno is wat anders. Wel vet, wil ik ook wel een keer naar toe.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:29 schreef Oksel het volgende:
Weekendje Nature One (teknofestival). Ook goed voor de conditie..
T'is voor mij 1uur10minuten rijden vanuit Wierden.. net wat te ver. En 170km..quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:46 schreef Gripper het volgende:
Nog even deze vraag uit het vorige topic hier poneren:
[..]
ok, ook aangepast. Blijf bezig! Ga allemaal eens fietsenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:23 schreef SuperWeber het volgende:
Misschien moet ik mezelf ook maar even voorstellen
SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe)
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)
Niet helemaal waar, ik heb laatst nieuwe bidonhouders gekocht, en daar pasten alleen kleine 0,5l bidons in, terwijl in mijn oude standaard bidonhouders van giant ook 0,75 bidons in pasten..quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Toegevoegd aan OP en Wikie
bidonhouders zijn er maar in 1 maat. Bidonnen in meerdere, omvang is vaak hetzelfde. De hoogte daarentegen bepaalt de inhoud. Ik heb 0.75 liter bidons. die van 1 liter zijn te lomp en te zwaar om uit te drinken IMHO.
[..]
toegevoegd aan OP en aan Wiki
De route staat op een vel papier dat je bij de start kunt pakken en is verder helemaal uitgepijld. Er is onderweg geen verzorging. De pauzeplekken annex stempelposten zijn vaak in een cafe maar als je iets wilt eten/drinken moet je het zelf kopen (of meenemen natuurlijk).quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:40 schreef Blik het volgende:
ik ga de 100 km rijden van de hel van de heuvelrug, heb 2 vraagjes:
1. Is de route ergens bekend?
2. Is er verzorging aanwezig onderweg (i.v.m. meenemen eten/drinken)
Klinkt allemaal logisch! De bladen van TA gebruik ik ook naar volle tevredenheid. Begonnen met Shimano 50/39/30, heb nu 51/39/28. Op mijn andere fiets ben ik van 53/39 naar 52/38 gegaan. Maar de precieze vertanding is ook een beetje zo ontstaan omdat ik al die bladen goedkoop heb kunnen kopen. 13-25 lijkt me trouwens een ideale cassette voor de winter maar nu rijd ik dus meestal met 12-23 (en 12-27 heb ik dan nog liggen voor fietstrips).quote:Op maandag 2 augustus 2010 02:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb tot nu toe geen probleem gehad om Campagnolo Triples te pakken te krijgen. Er liggen hier zelfs links en rechts wat op voorraad. Ik vervang de bladen meestal door TA bladen. Die zijn zeker niet duurder en een stuk slijtvaster. Met TA (en Stronglight) bladen kun je ook op basis van een Campagnol of Shimano triple je eigen verzetten kiezen. Bij mij heeft dat zich uitgekristalliseerd als 50/40/30 en een 13-25 cassette. Goed voor alles van de vlakke Kempen tot de diepe Ardennen zonder dat ik voor iedere rit moet wisselen. Voor het echte bergwerk heb ik op basis van twee BBB cassettes die ik gedemonteerd heb een 13-28 cassette gemaakt die ik dan combineer met 50/39/26 voor. Wederom van TA.
Goed om te weten, dus genoeg eten meenemen voor onderwegquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
De route staat op een vel papier dat je bij de start kunt pakken en is verder helemaal uitgepijld. Er is onderweg geen verzorging. De pauzeplekken annex stempelposten zijn vaak in een cafe maar als je iets wilt eten/drinken moet je het zelf kopen (of meenemen natuurlijk).
[..]
Precies, en dan heb je ook nog bidonhouders speciaal voor petflessen, dus er zijn wel degelijk verschillende maten bidons en houders.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:45 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, ik heb laatst nieuwe bidonhouders gekocht, en daar pasten alleen kleine 0,5l bidons in, terwijl in mijn oude standaard bidonhouders van giant ook 0,75 bidons in pasten..
Nope, nog niet. Maar wil er wel z.s.m. eentje gaan halen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
@Marurk: heb je al een hartslagmeter? Voor het efficient opbouwen van conditie is het cruciaal om een klein beetje kennis te hebben van trainingsleer en met een hartslagmeter gaan trainen is een zeer goed hulpmiddel.
Fietst iedereen hier verder wel met zo'n hartslagmeter? Ik fiets nu 1,5 maand en fiets gewoon wat ik zelf wil, is het beter om hiermee te stoppen en met een hartslagmeter te gaan trainen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:46 schreef eentwee het volgende:
@Marurk: heb je al een hartslagmeter? Voor het efficient opbouwen van conditie is het cruciaal om een klein beetje kennis te hebben van trainingsleer en met een hartslagmeter gaan trainen is een zeer goed hulpmiddel.
Je moet natuurlijk helemaal niks. Als je gericht wilt trainen, met intervallen, de andere keer keihard knallen, en dan weer een rustige hersteltraining, dan is het heel belangrijk om je hartslag te weten. Als je gewoon lekker wilt fietsen, is het niet nodig. Als jij nu fiets volgens het principe: "knallen tot ik echt niet meer harder kan" dan kom je elke keer lekker moe thuis, maar verricht je geen trainingsarbeidquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Fietst iedereen hier verder wel met zo'n hartslagmeter? Ik fiets nu 1,5 maand en fiets gewoon wat ik zelf wil, is het beter om hiermee te stoppen en met een hartslagmeter te gaan trainen?
Dat is ook de reden dat topsporters ook altijd met hartslagmeters trainen en wedstrijden rijden...quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:40 schreef Michie23 het volgende:
Hartslagmeter kan idd heel handig zijn zeker als je je lichaam nog niet goed genoeg kent. Ik persoonlijk ken mijn lichaam goed dus zie op dit moment niet de noodzaak in om met te fietsen.
Icm Tao? Ik heb wel gemerkt dat die Elites ook niet allemaal precies even groot zijn, niet alle schroefdoppen passen even lekker op alle bidons.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb de Elite bidons en die zitten dus wel strak ja.
Nee is geen noodzaak, het hangt een beetje van je ambities af. Als je nooit meer dan bijv. 2 keer in de week fietst maakt het niet veel uit maar als je echt lange tochten wilt kunnen fietsen of tochten in de bergen is het wel verstandig om niet alleen maar op een zo hoog mogelijke maximale gemiddelde snelheid te fietsen. Zo lang je het als een hulpmiddel ziet en je er niet blind op staart heeft het fietsen met een HRM alleen maar meerwaarde vind ik. Overigens ook wanneer je je lichaam al redelijk kent, gewoon om alles in de gaten te houden en je progressie te volgen. Soms zie je er zelfs een verkoudheid mee aankomen voordat je klachten hebtquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Fietst iedereen hier verder wel met zo'n hartslagmeter? Ik fiets nu 1,5 maand en fiets gewoon wat ik zelf wil, is het beter om hiermee te stoppen en met een hartslagmeter te gaan trainen?
Ik ook (de Elite-bidonhouder dan)!quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb de Elite bidons en die zitten dus wel strak ja.
Kun jij (of iemand anders) mij een bepaalde hartslagmeter (merk, type) aanbevelen? Voor 100 euro moet je toch wel een goede kunnen vinden of niet?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je gericht wilt trainen, beter worden, sterker: wel doen, en investeer dan ook meteen in een goede. Een HSM waarmee je trainingsprogramma's kunt maken, waarin je je onder en bovengrens kunt instellen, voor vetverbranding en de anaërobe zone, etc. polar is daarin toch wel de referentie.
Wel bijzonder... Rabobank rijdt zelf ook met Pro onderdelen als ik me niet vergis, terwijl ze dus weer die Tacx Tao bidonhouders hadden in de Tour.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:46 schreef Mascleta het volgende:
Deze bidons heb ik:
[ afbeelding ]
En dan deze houders:
Pro Bidonhouder Fiberglas
* Duurzaam en stijf klemmend
* Lichtgewicht: 32 gram
[ afbeelding ]
Dan wel zo stijf klemmend dat ze er niet eens inpassen of heb ik nou gewoon veel te brede bidons gekocht.
Toevallig maar ik heb precies dezelfde bidons en houders gekocht vorige week..quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:46 schreef Mascleta het volgende:
Deze bidons heb ik:
[ afbeelding ]
En dan deze houders:
Pro Bidonhouder Fiberglas
* Duurzaam en stijf klemmend
* Lichtgewicht: 32 gram
[ afbeelding ]
Dan wel zo stijf klemmend dat ze er niet eens inpassen of heb ik nou gewoon veel te brede bidons gekocht.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook alleen los geprobeerd. Misschien moet ik me bidonhouder maar eens op mijn fiets monteren, dan durf ik ook meer kracht te zetten denk ik.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:38 schreef Stage het volgende:
[..]
Toevallig maar ik heb precies dezelfde bidons en houders gekocht vorige week..
had de eerste keer toen ik de bidons erin wou doen ook het idee dat het niet paste.
Maar toen me bidons een keer goed nat gemaakt en een keer of wat in en uit de bidonhouder gedaan.
Nu gaat het eigenlijk gewoon goed.. t zit wel wat strak maar werkt best nu..
Ja hoor, heb wel eens wat wielerkleding op Marktplaats gekocht. Ging mij puur om de lage prijs van een wielershirtje (had er eentje extra nodig), kreeg er voor nop een versleten broekje bij (die ik in de winter draag onder m'n lange broek omdat daar geen zeem in zit, zeem is nog primaquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:19 schreef Landgeld het volgende:
Als ik op marktplaats kijk zie ik heeeel veel tweedehands wielerkleding. Verbaasd me zeg. Lijkt me niet echt fris als je iets gedragen (met name de broek) koopt....Iemand wel eens iets daar gekocht?
Half 9 koffie is enen puick idee. Ik wil de 100 doen, 145 met heuvels is voor een klimmer als ik 200 platquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:46 schreef Gripper het volgende:
Nog even deze vraag uit het vorige topic hier poneren:
[..]
Ik ook denk ik, als het een beetje goed weer is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Half 9 koffie is enen puick idee. Ik wil de 100 doen, 145 met heuvels is voor een klimmer als ik 200 platen dat past nog niet in m'n schema
![]()
Eens zien, miscxhien worden we wel een leuk peletonneke.
Ebay voor mij, hele sets voor 40-70 euro van de Pro Tour ploegenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:19 schreef Landgeld het volgende:
Als ik op marktplaats kijk zie ik heeeel veel tweedehands wielerkleding. Verbaasd me zeg. Lijkt me niet echt fris als je iets gedragen (met name de broek) koopt....Iemand wel eens iets daar gekocht?
Mits niet uit China/HK sluit ik me erbij aan. Je moet wel geduld hebben voor een goede deal. Ik aas al een tijdje op een Liberty Seguros shirt uit 2006 dat ik ooit voor iets van 12 pond zag weggaan en daar betaal ik dan ook geen 35 euro meer voor. Maar broeken inderdaad altijd nieuw. Voor een zeldzaam shirt knijp ik nog wel eens een oogje dicht, al heb ik ook slechte ervaringen met gebruikte kleding (rookstank, niet schoon).quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:11 schreef Michie23 het volgende:
[..]
Ebay voor mij, hele sets voor 40-70 euro van de Pro Tour ploegen
Prima, doe ik ook de 100 met jullie mee, en zien we elkaar zondag om half 9.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ook denk ik, als het een beetje goed weer is.
Ik heb precies dezelfde bidonhoudersquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:46 schreef Mascleta het volgende:
Deze bidons heb ik:
[ afbeelding ]
En dan deze houders:
Pro Bidonhouder Fiberglas
* Duurzaam en stijf klemmend
* Lichtgewicht: 32 gram
[ afbeelding ]
Dan wel zo stijf klemmend dat ze er niet eens inpassen of heb ik nou gewoon veel te brede bidons gekocht.
Ik heb dat ook wel eens. Ik ben met de auto met fiets naar de zaak gegaan. Vanmiddag doe ik een duurtraining gelijk van het werk uit. Ben ik lekker op tijd thuis. Morgen dan op de fiets naar het werk omdat mijn auto dan hiet staatquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Vanochtend weer op de fiets. Ben blijkbaar te diep gegaan gisteravond, voel me gewoon k*t vandaag. Geen zin in werk, gemiddelde snelheid vanochtend: 26.3km/h...
Toegevoegd aan beiden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:46 schreef Marurk het volgende:
[..]
Voor de wiki/OP (sorry Superher0![]()
):
Marurk
Leeftijd: 21
BMI: 20 (183 cm, 66 kg)
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Licentie: -
Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.
Trouwens, half negen vind ik veel te vroeg dus reken niet op mij. Je kunt geloof ik tot 11 uur startenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Prima, doe ik ook de 100 met jullie mee, en zien we elkaar zondag om half 9.
Als meer mensen dat te vroeg vinden op zondag, ben ik ook best bereid om wat langer in bed te blijven liggen hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Trouwens, half negen vind ik veel te vroeg dus reken niet op mij. Je kunt geloof ik tot 11 uur starten
De batterij kan wel tot 15 uur meegaan, nooit problemen meegehad.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:28 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
705 is tegenwoordig compatible met 8 Gb SD kaartjes, en houdt dan meer km's vast dan je zal kunnen maken. Zelfs als je een groot deel van Europa erop hebt staan kan je nog meer dan genoeg ruimte vrijhouden voor de trainingslog's.
Ik ben helemaal tevreden over de 705, alleen als je tochten langer dan 12 uur gaat maken moet je een extra stroomvoorziening regelen maar zelfs dat is een kwestie van 4 AAA's met een mini-USB kabeltje maken.
Het is een investering maar wel eentje waar ik veel plezier van heb.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:21 schreef FJD het volgende:
500kb per uur dus per 30km dus met 750mb vrij zou er praktisch een heel seizoen op kunnen
Twijfel dan alleen nog even aan het nut en de afweging of ik t geld niet beter in een MTB kan steken. Moet toch een keer wat minder gadgets kopen
Nee, niet echt. Ik heb wel de extra cadans en snelheidsmeter dus dan pakt hij het signaal van de cadansmeter. Soms een rare piek maar dat is maar zelden. Het reageert goed. Enig minpuntje is dat je hoogtemeters wel eens kunnen afwijken maar dat kun je weer corrigeren op Garmin Connect.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:51 schreef Freddeh het volgende:
Heb je nou nooit dat je bijvoorbeeld in dicht beboste omgeving je signaal kwijtraakt met zo'n GPS?
Ja klopt, normaal gesproken is 9uur voor mij geen probleem maar dat is nu iets complexer ivm medicatie/voeding.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als meer mensen dat te vroeg vinden op zondag, ben ik ook best bereid om wat langer in bed te blijven liggen hoor![]()
De algehele tendens bij toertochten is meestal om lekker op tijd te gaan, zodat je daarna ook nog wat aan de rest van je dag hebt, daarom stelde ik de starttijd zo vroeg voor
Welke GPS chip zit er eigenlijk in zo'n 705? De dingen die ze in PDA's inbouwen raken namelijk wel van slag onder bomen en tussen huizen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik heb wel de extra cadans en snelheidsmeter dus dan pakt hij het signaal van de cadansmeter. Soms een rare piek maar dat is maar zelden. Het reageert goed. Enig minpuntje is dat je hoogtemeters wel eens kunnen afwijken maar dat kun je weer corrigeren op Garmin Connect.
Klopt. Ik lever al jaren de GPS Tracks van mijn tochten. Daar wordt grif gebruikt van gemaakt. Na de start vindt ik altijd veel routebeschrijvingen terug in het startlokaal. Of dat verstandig is is natuurlijk een andere vraag.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:29 schreef Superher0 het volgende:
Leuker is dat bijna alle toertochten als GPX beschikbaar zijn en je dus niet echt meer hoeft te letten op bordjes of dat als er bordjes verdwenen zijn je gewoon je Garmn kunt gebruiken. Ook als je in een nog onbekend terrein bent kun je mooie routes uitstippelen en narijden. Geen gedoe met kaarten meer meenemen.
Wat bedoel je met 'voor mijn gevoel nauwelijks boven de 120'? Heb je dit niet met een hartslagmeter vastgesteld? Het is normaal dat je rusthartslag lager wordt als je conditie verbetert. Als je hartslag tijdens de inspanning niet omhoog wil is dit een teken van vermoeidheid. Maar dat gaat bijna altijd gepaard met juist een hogere hartslag in rust. Dus het lijkt niet direct op overtraindheid. Ik zou het gewoon even goed in de gaten houden en wat extra rust pakken als je spieren vermoeid aanvoelen. N.b. als je intensief sport (hardlopen valt hier bijna automatisch onder omdat je dan vaak automatisch hoge hartslagen haalt) heb je meer rust nodig om te herstellen, minstens twee dagen tussen de inspanningen, of een nog langere periode als je op twee opeenvolgende dagen intensief sport (bijvoorbeeld in het weekend).quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef JohnDDD het volgende:
vraagje, ik had het hier al eerder genoemd, ik train zo sinds 2 maanden regelmatig, heb een paar keer 80km gedaan en doe 2 keer per week 50km en ga soms ook hardlopen. Mijn conditie is wel echt aanzienlijk verbeterd (fiets anderhalf keer zo snel ongeveer, ben nooit meer moe overdag, voel me geestelijk stabieler), maar het meest opvallende is dat mijn rusthartslag is teruggelopen van 60-64 tot 48-50. Ook loopt mijn hartslag nauwelijks meer hoog op, ik kwam 2 dagen terug bij zo'n 32-33 km/u voor mijn gevoel nauwelijks boven de 120 uit met mijn hartslag. Zeker op het vlakke vind ik het moeilijk mijn max hartslag te bereiken terwijl mijn spieren soms toch best moe zijn.
Wat is jullie hartslag in rust ongeveer? Is dit normaal?
Ah bedankt, wist niet dat er zoveel tijd tussen moest zitten. Heb het de laatste tijd meestal om de dag gedaan. Ik heb momenteel wel het idee een beetje overtraind te zijn, of gewoon een beetje vermoeid als ik me inspan. Ben de afgelopen 2 weken ook meestal om de dag gaan sporten, soms 2 dagen na elkaar met 2 dagen rust ertussen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'voor mijn gevoel nauwelijks boven de 120'? Heb je dit niet met een hartslagmeter vastgesteld? Het is normaal dat je rusthartslag lager wordt als je conditie verbetert. Als je hartslag tijdens de inspanning niet omhoog wil is dit een teken van vermoeidheid. Maar dat gaat bijna altijd gepaard met juist een hogere hartslag in rust. Dus het lijkt niet direct op overtraindheid. Ik zou het gewoon even goed in de gaten houden en wat extra rust pakken als je spieren vermoeid aanvoelen. N.b. als je intensief sport (hardlopen valt hier bijna automatisch onder omdat je dan vaak automatisch hoge hartslagen haalt) heb je meer rust nodig om te herstellen, minstens twee dagen tussen de inspanningen, of een nog langere periode als je op twee opeenvolgende dagen intensief sport (bijvoorbeeld in het weekend).
Eigenlijk altijd met helm (alleen de eerste paar dagen, toen ik nog geen helm had, zonder gedaan).quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had overigens vanmiddag m'n helm in m'n rugzak gedaan. Had er even geen zin in dat ding op m'n hoofd te zetten. Rijden jullie altijd met helm, of slaan jullie soms ook over?
[..]
Volgens je fotoboek ben je 98jaar! Nou dan doe je het echt niet slecht hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef JohnDDD het volgende:
vraagje, ik had het hier al eerder genoemd, ik train zo sinds 2 maanden regelmatig, heb een paar keer 80km gedaan en doe 2 keer per week 50km en ga soms ook hardlopen. Mijn conditie is wel echt aanzienlijk verbeterd (fiets anderhalf keer zo snel ongeveer, ben nooit meer moe overdag, voel me geestelijk stabieler), maar het meest opvallende is dat mijn rusthartslag is teruggelopen van 60-64 tot 48-50. Ook loopt mijn hartslag nauwelijks meer hoog op, ik kwam 2 dagen terug bij zo'n 32-33 km/u voor mijn gevoel nauwelijks boven de 120 uit met mijn hartslag. Zeker op het vlakke vind ik het moeilijk mijn max hartslag te bereiken terwijl mijn spieren soms toch best moe zijn.
Wat is jullie hartslag in rust ongeveer? Is dit normaal?
Welke ebay winkels?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:11 schreef Michie23 het volgende:
[..]
Ebay voor mij, hele sets voor 40-70 euro van de Pro Tour ploegen
Hoeveel tandkransjes heb je achter? En hoe zwaar is je fiets, of weet je dat niet?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:53 schreef BillyBeflap het volgende:
Ik heb nu een Trek fx 7.3 fiets, beetje tussen een mountainbike en wielrenfiets in... Vorige week was ik in de Vogezen, dus aardig wat cols opgefietst. Wat me opviel is dat de cols van 5-7% prima gingen. Wanneer de weg echter steiler werd, vond ik het zelfs op de lichtste versnelling nog te zwaar. Heb gelezen dat je altijd zo licht moet fietsen, dat je kunt blijven rondpeddelen. Dit ging echter niet meer, moest echt stampen. Dit hield ik wel even vol, maar na verloop van tijd ben je te lang in het rood en moest ik af en toe even stoppen om op adem te komen. Als ik had kunnen terugschakelen had ik het gedaan, ware het niet dat dat niet mogelijk was.
Nu vraag ik me af of ik wel de juiste tandwielen erop heb zitten. Heb veel gelezen over het gebruiken van Triples, neem aan dat dit eropzit (heb namelijk 3 voorste tandwielen).
Heeft er iemand tips om in de toekomst ook de steile cols eenvoudiger te kunnen klimmen. Uiteraard zijn conditie, etc. van belang, maar zijn er andere tips als bijv. andere tandwielen.
Verder vraag ik me af hoeveel fijner een racefiets is dan de Trek fx 7.3 die ik nu rijd. Iemand ervaringen? Is mijn fiets al prima of is er echt nog een wereld van verschil te winnen?
7 achter.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 01:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hoeveel tandkransjes heb je achter? En hoe zwaar is je fiets, of weet je dat niet?
Voor de winter heb ik nog een oud Rabo winterjasje (Colnago, vroegâhquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:59 schreef Landgeld het volgende:
Hier nog meer mensen die rijden in het rabo-tenue trouwens?
12,2 kgquote:Op woensdag 4 augustus 2010 01:16 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
7 achter.
Weet niet hoe zwaar de fiets is, kan het ook niet zo 1-2-3 vinden op internet.
Vergeleken met de Rose katalogus van pakweg 15-20 jaar geleden is er juist weinig keuze. Er staat wel veel in maar het is vooral meer van hetzelfde. Het aantal bijzondere spullen in de Rose katalogus is enorm afgenomen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 05:17 schreef Freddeh het volgende:
Heb gistermiddag de Rose catalogus binnengekregen. Wat een pil is dat zeg, alsof je een statenbijbel door je brievenbus krijgtMoet wel zeggen dat je bizar veel keus hebt bij ze.
Inderdaad veel van hetzelfde, maar juist daarin hebben ze wel weer veel keus. Heb me in ieder geval eerst eens lekker zitten vergapen aan die Red Bull fietsen, vroeg of laat moet het er toch maar eens van komen dat ik m'n tweedehandsje inruil voor een splinternieuwe fiets (uiteraard budgetgebondenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 05:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vergeleken met de Rose katalogus van pakweg 15-20 jaar geleden is er juist weinig keuze. Er staat wel veel in maar het is vooral meer van hetzelfde. Het aantal bijzondere spullen in de Rose katalogus is enorm afgenomen.
Ik heb altijd mijn helm op weer of geen weerquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:41 schreef Freddeh het volgende:
Zo... Vanmiddag ging een stuk beter dan vanochtend. Zat er vanochtend echt doorheen, ben denk ik gisteravond te diep gegaan. Had een stuk meer energie vanmiddag, voelde me een stuk beter. Zat ook tussen m'n oren denk ik, was vanochtend wat geirriteerd wegens te weinig slaap en gewoon geen zin om aan het werk te gaan. Vanmiddag ging prima...
Had overigens vanmiddag m'n helm in m'n rugzak gedaan. Had er even geen zin in dat ding op m'n hoofd te zetten. Rijden jullie altijd met helm, of slaan jullie soms ook over?
Sla misschien morgen een dagje over. Moet er om 5 uur al uit, en ik heb wat pijn als ik slik (volgens mij m'n slokdarm, vermoedelijk verbrand aan de lasagna gisteravond). Diep inademen voelt ook niet lekker, lijkt ook wat druk op m'n slokdarm te geven. Niet fijn.
Helaas, dan zit ik ergens met mn kajak op een meer in Zwedenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:41 schreef Oksel het volgende:
Jongens, komen jullie trouwens ook ff allemaal op de meeting? Check m'n sig
helaas, heb dezelfde avond een etentje bij Oud Sluisquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:41 schreef Oksel het volgende:
Jongens, komen jullie trouwens ook ff allemaal op de meeting? Check m'n sig
Near miss? Geeft me altijd het gevoel van "Oeh!! Die was net raak!!" Near hit daarentegen klopt voor m'n gevoel welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:07 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Vanochtend (natuurlijk) net nat geregend op weg naar het werk, vanmiddag meer van hetzelfde vermoed ik.
Ik heb altijd een helm op, inderdaad net te vaak op een motorkap gelegen om het niet te doen (Ik maak er geen hobby van maar 2 keer raak en 3 near misses geven je wel een reality check elke keer). Automobilisten vergissen zich vaak in de snelheid waarmee je aankomt en denken dat ze het nog wel redden. not.
Ik heb voor over een week LBL op het programma staan, en 2 weken later de CC in La Roche. Daarna nog het Nereus Rondje IJsselmeer, voor de (oud-)roeiers onder ons.
Als je weet dat automobilisten zich vaak in de snelheid vergissen kun je daar dan niet beter wat rekening mee houden?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:07 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Automobilisten vergissen zich vaak in de snelheid waarmee je aankomt en denken dat ze het nog wel redden. not.
Ik twijfel nog of ik LBL ga rijden. Heb nog nooit de 235km gereden. Echter ik heb vrijdag de 13de een koers in Veenendaal en om dan de volgende dag 235 met een dubbel de heuvels in de ardennen aan te vallen, weet niet of dat zo slim is. De CC rijd ik niet want dan vier ik mijn verjaardag. Het rondje Ijsselmeer lijkt mij wel leuk, is dat open voor andere fanatiekelingen dan roeiers?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:07 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Vanochtend (natuurlijk) net nat geregend op weg naar het werk, vanmiddag meer van hetzelfde vermoed ik.
Ik heb altijd een helm op, inderdaad net te vaak op een motorkap gelegen om het niet te doen (Ik maak er geen hobby van maar 2 keer raak en 3 near misses geven je wel een reality check elke keer). Automobilisten vergissen zich vaak in de snelheid waarmee je aankomt en denken dat ze het nog wel redden. not.
Ik heb voor over een week LBL op het programma staan, en 2 weken later de CC in La Roche. Daarna nog het Nereus Rondje IJsselmeer, voor de (oud-)roeiers onder ons.
Ja, dat kán natuurlijk wel, en vaak genoeg zie ik ook wel dat ik niet gezien ben of dat ze toch gaan (door)rijden. De keren dat het mis ging zijn 'the odd ones out'. Ik heb die verzameling in 10 jaar aangelegd, zonder letsel of ernstige schade en afhankelijk van het jaar 3.000-8.000 km dus heel vaak gaat het niet mis gelukkig.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je weet dat automobilisten zich vaak in de snelheid vergissen kun je daar dan niet beter wat rekening mee houden?
De organisatie is daar niet voor te porren omdat dat de competitie zal 'vervuilen' doordat ploegen dan mensen gaan zoeken die niets met het roeien te maken hebben, het evenement is niet alleen fietsen maar ook het reunie-aspect in het peloton is een belangrijk onderdeel ervan. Ik geloof dat het wel vaker verreden wordt door andere organisaties, en de route is ook gepijld (net zo 'goed' als de Waalse Pijl, maar ze staan er wel, een N met een ^ erboven voor de richting). Tevens is een routekaartje op de site te vinden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het rondje Ijsselmeer lijkt mij wel leuk, is dat open voor andere fanatiekelingen dan roeiers?
WTF, bier wijn en sigaren na afloop.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:27 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
De organisatie is daar niet voor te porren omdat dat de competitie zal 'vervuilen' doordat ploegen dan mensen gaan zoeken die niets met het roeien te maken hebben, het evenement is niet alleen fietsen maar ook het reunie-aspect in het peloton is een belangrijk onderdeel ervan. Ik geloof dat het wel vaker verreden wordt door andere organisaties, en de route is ook gepijld (net zo 'goed' als de Waalse Pijl, maar ze staan er wel, een N met een ^ erboven voor de richting). Tevens is een routekaartje op de site te vinden.
http://www.nereus.nl/rondje/nieuws/
Tja, het blijft een corporaal studenten-onderonsje natuurlijkquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:44 schreef Marurk het volgende:
[..]
WTF, bier wijn en sigaren na afloop.![]()
Als je 200+ km gefietst hebt haha.
nog leuker is het regelement: 15. medisch advies Alle soorten van prestatiebevorderende middelen zijn toegestaan. Lijkt mij leuk om mee te doen. Kan de route wel jatten en gebruiken. Misschien een idee om te gaan doen? Zijn er geinteresseerden om zelf deze tocht te rijden?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:48 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Tja, het blijft een corporaal studenten-onderonsje natuurlijk.
300 km ofzo toch? Beetje veel van het goede als beginneling.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:01 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nog leuker is het regelement: 15. medisch advies Alle soorten van prestatiebevorderende middelen zijn toegestaan. Lijkt mij leuk om mee te doen. Kan de route wel jatten en gebruiken. Misschien een idee om te gaan doen? Zijn er geinteresseerden om zelf deze tocht te rijden?
Ik heb pas het rondje ijsselmeer (het echte, dus niet met afsnijden over de dijk hoorn-enkhuizen) eens op google maps uitgezet, en het is iets van 375 km geloof ik?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:01 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nog leuker is het regelement: 15. medisch advies Alle soorten van prestatiebevorderende middelen zijn toegestaan. Lijkt mij leuk om mee te doen. Kan de route wel jatten en gebruiken. Misschien een idee om te gaan doen? Zijn er geinteresseerden om zelf deze tocht te rijden?
heb je deze route in enig formaat voor mij? Volgend jaar zeker rijden, inclusief volgauto lijkt mij.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb pas het rondje ijsselmeer (het echte, dus niet met afsnijden over de dijk hoorn-enkhuizen) eens op google maps uitgezet, en het is iets van 375 km geloof ik?
Lijkt me wel eens wat, volgend jaar zomer ofzo
Helaas niet, zou m nog eens op bijvoorbeeld bikely moeten intekenen. Kun je daar wat mee?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:35 schreef Superher0 het volgende:
[..]
heb je deze route in enig formaat voor mij? Volgend jaar zeker rijden, inclusief volgauto lijkt mij.
Rondje Hoekse Waard is geloof ik precies 70 kmquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Freddeh het volgende:
@CyclingGirl: Weet jij nog leuke rondjes van zo'n 70km vanuit Dordrecht? Volgende week zal het nog wel wat regenen, maar daarna zal het zonnetje ongetwijfeld meer gaan schijnen weer. Mooie kans dus om nog wat km's te pakken
Je kunt ook over Made/Raamsdonksveer/Gorinchem rijden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Freddeh het volgende:
@CyclingGirl: Weet jij nog leuke rondjes van zo'n 70km vanuit Dordrecht? Volgende week zal het nog wel wat regenen, maar daarna zal het zonnetje ongetwijfeld meer gaan schijnen weer. Mooie kans dus om nog wat km's te pakken
Of die 70km klopt vraag ik me af. Ik kom de officiele route op internet tegen als zijnde 50,9km. Lekker interessant overigens, daar kun je nog wel eens 20km aan plakken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:09 schreef ursel het volgende:
[..]
Rondje Hoekse Waard is geloof ik precies 70 km![]()
Pak je nog 2x de killtunnel ook![]()
(of via de heijnenoord terug, kan ook)
Goeie tipquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:20 schreef eentwee het volgende:
Denk dat er wel genoeg bestaande gpx-jes van rondes IJsselmeer te vinden zijn. Even zoeken op bikely, gpsies.com, gpstracks.nl etc
Vanaf Amersfoort 340km http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=163303quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goeie tip![]()
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Rondje-IJsselmeer-2
300 km rondje
Pas na het weekend weer wat beter.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef Oksel het volgende:
Ik wil weer zomer![]()
Grauw nat kutweer. Dat vind m'n dame niet prettig.
Leuk, ik ben er ook bij. Niet met de Bare Bottom Boys (what's in a name..), maar met onze (zware) middengroep.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:16 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Het is wel te doen hoor, je rijdt in peloton eerst naar Zurich (eind afsluitdijk, niet in Dld), vanaf daar gaat het pas om de knikkers. Het zijn 2 ploegentijdritten, tot Urk, daarna tot Muiden. De laatste 20 km weer rustig naar 'huis' rijden.
De top 5 rijdt erg hard, de rest doet het om de uitdaging.
Video montage van Skoll, doen altijd leuk mee.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Je bent een Neried neem ik aan?
Ga het in Sept in twee dagen doen met mijn maatje met alleen een rugzak en op de racefiets. Dit om te ervaren of het te doen is als we volgend voorjaar naar de Middellandse zee gaan. Welke maat rugtas zou het beste zijn?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:00 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vanaf Amersfoort 340km http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=163303
Nu nog een datum. Je bent zeker 12 uur onderweg, dat is inclusief pauze en dan nog steeds doorrijden. Dagen worden alweer korter, moet op korte termijn en anders volgend jaar.
Je kent de curve hè, je moet je lichaam ook tijd geven om te herstellen...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:13 schreef Freddeh het volgende:
Het is weer zo'n dag... Ik ben wat verkouden en m'n lichaam doet een poging te herstellen. Ik eet me helemaal het apelazerus. Vanochtend een schaal havermoutpap met een flinke lepel appelstroop, daarna een banaan, 4 plakken ontbijtkoek, 4 boterhammen, 2 koppen soep, en inmiddels ben ik weer thuis en heb ik al 2 koekjes op en nog heb ik honger. Nee, geen trek... HONGER!!!
Bizar gewoon voor een dag dat ik niet eens fiets...![]()
En het eten is pas over 20 minuten klaar
Veel. Een stuk of 20-30 shirts met korte mouwen. Daarvan zijn er dan wel een stuk of 10 in clubkleuren. Als je al jaren bij dezelfde club rijdt en elk jaar een pakketje krijgt met iig shirt korte mouw en lange broek, loopt het aardig op.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:09 schreef Landgeld het volgende:
Hoeveel wielrentenues hebben jullie in bezit? Ikzelf 3...
Moeilijk, een liter of 40 ofzo? Met tent of zonder tent. Lijkt me trouwens best zwaar zo'n tas op je rug.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef horstjan het volgende:
[..]
Ga het in Sept in twee dagen doen met mijn maatje met alleen een rugzak en op de racefiets. Dit om te ervaren of het te doen is als we volgend voorjaar naar de Middellandse zee gaan. Welke maat rugtas zou het beste zijn?
Ik ken dat. Bij iedere PBP koop ik minimaal 5 shirtjes (2 Nederlandse, 2 Belgische en 1 van de organisatie). 2 daarvan ruil ik voor andere shirtjes. Dan nog divers ritten in de tussenjaren (als LEL) die ook speciale shirtjes hebben. Dit een fors aantal jaren doen en je hebt een aardige collectie aan speciale shirtjes. Dan nog de gewone shirtjes. Dus ik heb denk ik zo 25 evenementenshirtjes, een stuk of 5-6 clubshirts (van 3 clubs) en nog wat neutrale shirts. Profshirts heb ik niet. Broeken heb ik denk ik een stuk of 10, van verschillende kwaliteit. Met lange mouwen is het wat minder, 4 speciale, 2 clubshirts met lange mouwen en wat neutraal spul. En dan natuurlijk nog winterjacks.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Veel. Een stuk of 20-30 shirts met korte mouwen. Daarvan zijn er dan wel een stuk of 10 in clubkleuren. Als je al jaren bij dezelfde club rijdt en elk jaar een pakketje krijgt met iig shirt korte mouw en lange broek, loopt het aardig op.
Broeken heb ik er wat minder van, want die slijten wat meer. Ook hier geldt wel weer: veel broeken in clubkleuren.
Shirts lange mouw heb ik wat minder van, 'maar' een stuk of 7. Wederom vooral in de clubkleuren.
Lange broeken (zonder zeem), ook een stuk of 6-7.
Dan nog wat stellen armstukken, beenstukken, kniestukken. En natuurlijk sokjes en handschoentjes.
Al met al een hele kast vol
40 is veel te veel voor op je rug. En veel te veel voor een weekendrit. Ik zou sowieso een rackpack op een beam nemen die je aan je zadelpen monteert. Dat fietst veel fijner dan een rugzak. Een medium rackpack moet voldoende zijn voor een weekendrit (ik kan er een 1200 mee rijden). Eventueel een stuurtas om o.a. je kaart en je fototoestel in te doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:51 schreef No-P het volgende:
[..]
Moeilijk, een liter of 40 ofzo? Met tent of zonder tent. Lijkt me trouwens best zwaar zo'n tas op je rug.
Bedankt voor de tip! Ik ga een en ander onderzoeken. Mijn vorige ritten waren luxe met volgauto. Nu wil ik terug naar mijn jeugd waar ik zonder tent en weinig geld op zak het toch enkele weken kon uithouden. Met een goed verhaal en wat talenkennis moet het lukken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
40 is veel te veel voor op je rug. En veel te veel voor een weekendrit. Ik zou sowieso een rackpack op een beam nemen die je aan je zadelpen monteert. Dat fietst veel fijner dan een rugzak. Een medium rackpack moet voldoende zijn voor een weekendrit (ik kan er een 1200 mee rijden). Eventueel een stuurtas om o.a. je kaart en je fototoestel in te doen.
Ik heb zelf goede ervaringen met een rackpack van Topeak. Ik heb het grootste model, daarmee had ik meer dan genoeg ruimte voor de Witte Nachten 1200, dat inclusief slaapzak en bivakzak. Je kunt als alternatief ook klassiek gaan en kijken naar de Engelse zadeltassen van Carradice. Let bij alletwee de opties wel op je zadelpen, geen carbon gebruiken, dat kan de extra belasting niet aan. Gewoon een goede alu zadelpen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:30 schreef horstjan het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik ga een en ander onderzoeken. Mijn vorige ritten waren luxe met volgauto. Nu wil ik terug naar mijn jeugd waar ik zonder tent en weinig geld op zak het toch enkele weken kon uithouden. Met een goed verhaal en wat talenkennis moet het lukken.
Ik heb een neutraal pak en een extra shirt van de Marathon van de Dolomieten (gekregen van mijn oom) maar die laatste doe ik eigenlijk nooit aan omdat ik vind dat ik hem eigenlijk zelf gefietst moet hebben om hem aan te mogen, maar ik weet niet hoe jullie daarover denkenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:09 schreef Landgeld het volgende:
Hoeveel wielrentenues hebben jullie in bezit? Ikzelf 3...
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik heb een neutraal pak en een extra shirt van de Marathon van de Dolomieten (gekregen van mijn oom) maar die laatste doe ik eigenlijk nooit aan omdat ik vind dat ik hem eigenlijk zelf gefietst moet hebben om hem aan te mogen, maar ik weet niet hoe jullie daarover denken
Te vroeg...het is wel vroeg ,,, dus wat later vind ik ook best.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als meer mensen dat te vroeg vinden op zondag, ben ik ook best bereid om wat langer in bed te blijven liggen hoor![]()
De algehele tendens bij toertochten is meestal om lekker op tijd te gaan, zodat je daarna ook nog wat aan de rest van je dag hebt, daarom stelde ik de starttijd zo vroeg voor
Quicklinkquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Vanmiddag door de regen begonnen met een grondige schoonmaakbeurt van de fiets. Heb op de derrailleurs na alles deraf gehad en de fiets is nu weer mooi schoon en gesmeerd. Een vraag die bij me op kwam is hoe maken jullie het ketting los, ik kan dat wel doen maar dat is voor 1 keer.
Tja, roep maar... uurtje later dan, half 10? Is dat ook OK voor anderen die gaan meerijden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 06:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Te vroeg...het is wel vroeg ,,, dus wat later vind ik ook best.
Ja het rondje van Groot Ammers: Je rijdt door Dubbeldam park naar de Wantijbrug vandaar naar de Papendrechtse brug, daar rij je rechtdoor over de snelweg heen (dus er niet onderdoor) rechtdoor en volg je het fietspad, je komt bij rotonde je steekt over en gelijk rechtsaf dan kom je op een lange weg die parallel ligt aan de N weg die ligt dan rechts en graafstroom links, die graafstroom zie je overigens niet want die ligt wat verder weg. Dan als die weg stopt steek je over en ga je linksaf, dan kom je bij de graafstroom uit en ga je rechts die rij je helemaal uit tot en met Vuilendam, daar is een fietsenzaak en ga je links, daar de 4e rechts want de 1e en 2e kom je ergens uit waar je niet wilt en de 3e loopt dood, die weg gaat met een bocht naar links, rechts zie je dan water en molens. Die volg je aan het einde loopt het omhoog en ga je links en dan ben je bij Groot Ammers, die dijk rij je helemaal uit tot aan Kinderdijk, Alblasserdam, na de bioscoop ga je links een hobbelig straatje in, dan moet je een weg oversteken en kom je weer op de Graafstroom uit, dan kan je rechts om weer terug te gaan naar Papendrecht maar je kan ook nog wat doorrijden om de ronde langer te maken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Freddeh het volgende:
@CyclingGirl: Weet jij nog leuke rondjes van zo'n 70km vanuit Dordrecht? Volgende week zal het nog wel wat regenen, maar daarna zal het zonnetje ongetwijfeld meer gaan schijnen weer. Mooie kans dus om nog wat km's te pakken
Dat Catalunya shirt, hoe zit dat? Mijn partner komt daar vandaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ken dat. Bij iedere PBP koop ik minimaal 5 shirtjes (2 Nederlandse, 2 Belgische en 1 van de organisatie). 2 daarvan ruil ik voor andere shirtjes. Dan nog divers ritten in de tussenjaren (als LEL) die ook speciale shirtjes hebben. Dit een fors aantal jaren doen en je hebt een aardige collectie aan speciale shirtjes. Dan nog de gewone shirtjes. Dus ik heb denk ik zo 25 evenementenshirtjes, een stuk of 5-6 clubshirts (van 3 clubs) en nog wat neutrale shirts. Profshirts heb ik niet. Broeken heb ik denk ik een stuk of 10, van verschillende kwaliteit. Met lange mouwen is het wat minder, 4 speciale, 2 clubshirts met lange mouwen en wat neutraal spul. En dan natuurlijk nog winterjacks.
shirtjesruilfoto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, ik heb maar 1 broek en maar 1 t-shirtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:45 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb maar 2 setjes kleding. 2 Zwarte korte broeken, 1 blauw shirt, 1 zwart/geel (maya de bijna) shirt, 1 winterbroek (zonder zeem dus draag er altijd een korte broek onder), 1 windstopper jasje en 1 Rabo winterjasje.
Ja, ik heb te weinig...![]()
Maar rijd jij normaliter ook 5 dagen in de week?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, ik heb maar 1 broek en maar 1 t-shirt
Gewoon eens langs Hopmans gaanquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:45 schreef Freddeh het volgende:
Bedankt CyclingGirl!
Ik heb maar 2 setjes kleding. 2 Zwarte korte broeken, 1 blauw shirt, 1 zwart/geel (maya de bijna) shirt, 1 winterbroek (zonder zeem dus draag er altijd een korte broek onder), 1 windstopper jasje en 1 Rabo winterjasje.
Ja, ik heb te weinig...![]()
Ga waarschijnlijk in de herfst wat dingen bij bestellen. 3/4 Broek, shirt met lange mouw, armstukken, kniestukken, een nieuw winterjasje (want m'n oude is te groot geworden) en 2 winterbroeken met zeem
Nee, maar 1 of 2 keerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:18 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Maar rijd jij normaliter ook 5 dagen in de week?
Col de telegraph en col de galibier liggen wat dichter bijquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef Greatmarked het volgende:
Ik wil volgende week met 2 man naar Frankrijk om daar een aantal beklimmingen te doen. We hebben 4 complete dagen (+ 2 dagen rijden). Mijn idee was om twee dagen de Alp 'D Huez te beklimmen en daarna 2 dagen de Mont Ventoux.
Zijn dit dé aanraders in Frankrijk of zien wij andere uitdagingen over het hoofd?
Champs Elysee, dat is DE aanrader.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef Greatmarked het volgende:
Ik wil volgende week met 2 man naar Frankrijk om daar een aantal beklimmingen te doen. We hebben 4 complete dagen (+ 2 dagen rijden). Mijn idee was om twee dagen de Alp 'D Huez te beklimmen en daarna 2 dagen de Mont Ventoux.
Zijn dit dé aanraders in Frankrijk of zien wij andere uitdagingen over het hoofd?
Als je Alpe D'Huez en de Mont Ventoux wilt beklimmen moet je er wel een reisdag tussen rekenen. Ligt redelijk ver er vandaan (of je moet de Alp doen en meteen doorrijden naar de Ventoux) Bij de Mont Ventoux wordt ook aangeraden om 's ochtend te gaan klimmen, wegens de hitte.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:21 schreef Greatmarked het volgende:
Ik wil volgende week met 2 man naar Frankrijk om daar een aantal beklimmingen te doen. We hebben 4 complete dagen (+ 2 dagen rijden). Mijn idee was om twee dagen de Alp 'D Huez te beklimmen en daarna 2 dagen de Mont Ventoux.
Zijn dit dé aanraders in Frankrijk of zien wij andere uitdagingen over het hoofd?
Het Sella rondje! Dat is erg mooi. Doe ook ff de Giau, is maar net geen 10km met net geen 10% gemiddeld. Valporolla en de Falzorega zijn ook mooi! De marmalade schijnt ook super te zijn. Super mooi gebied om te fietsen. De wegen zijn goed en overzichtelijk, de klimmetjes lopen gewoon mooi.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Over twee weekjes ga ik samen met een vriend van me naar Italie. Wij zijn van plan om in de buurt van de Stelvio en de Gavia te gaan kamperen. Bormio lijkt dan de beste optie maar het kan ook zijn dat we in Ponte di Legno gaan zitten. De Stelvio en Gavia gaan ik zeker doen maar zijn er nog andere mooie beklimmingen in de buurt?
We rijden overigens misschien nog door richting de Dolomieten. Wat zijn daar de mooie beklimmingen?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:04 schreef Marurk het volgende:
En weer 66 euro armer. Had ik een mooi kledingsetje van kunnen kopen.Of het geld bij mijn hartslagmeter kunnen leggen.
Dat geintje hebben ze bij mij ook geflikt. Administratiekosten waren bijna hoger dan de boete zelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:04 schreef Marurk het volgende:
En weer 66 euro armer. Had ik een mooi kledingsetje van kunnen kopen.Of het geld bij mijn hartslagmeter kunnen leggen.
Ik rijd haast nooit door rood met de fiets (alleen heel af en toe als er toch geen verkeer is en ik moet rechtsaf). Maar ik was dus in de veronderstelling dat die lamp "rechtsaf voor (brom)fietsers vrij" brandde. Daarom vind ik het echt een lullige boete: Boete E 60,- voor zgn. rood licht.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:16 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ben gelukkig nog nooit gepakt bij door rood rijden en ik rijd altijd door rood. Maar kijk meestal wel eerst even of ik geen politie zie. Hier in Londen fietste ik 2 dagen terug overigens in het donker door rood bij één of ander nutteloos stoplicht midden op de weg bij de rotonde bij Buckingham Palace (je weet wel van die stoplichten die auto's de kans geven van rechts bijv. de weg op te draaien en die dus voor fietsers niet echt zinvol zijn). Ik had wel vooraan bij het stoplicht een busje zien staan maar in het donker had ik niet gezien dat het een politiebusje was. Gebeurde overigens niets, toen het weer groen werd reed hij me een stukje verderop gewoon voorbij.
Op zich is het het risico wel waard hoor. Het risico van de boete bedoel ik. Als ik gemiddeld 5 keer per dag door rood rij, is dat toch 1500 keer per jaar, dan ben ik de laatste 3 jaar al een keer of 5000 door rood gereden, nou dan mogen ze me ook best eens 60 euro boete geven, geen probleem.
Absoluut lullig en ik zou ook gewoon bezwaar maken en zeggen dat de lamp brandde.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:21 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik rijd haast nooit door rood met de fiets (alleen heel af en toe als er toch geen verkeer is en ik moet rechtsaf). Maar ik was dus in de veronderstelling dat die lamp "rechtsaf voor (brom)fietsers vrij" brandde. Daarom vind ik het echt een lullige boete: Boete E 60,- voor zgn. rood licht.
Punt is dat die lamp vroeger wel brandde (naar mijn weten), maar nu dus (sinds kort) niet meer. Ben er gisteren nog langsgekomen, en hij brandt gewoon niet meer.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Absoluut lullig en ik zou ook gewoon bezwaar maken en zeggen dat de lamp brandde.
[..]
Het is maar 3 uur rijden naar de Ventoux vanaf de Alpe d'Huez, dit jaar ben ik met 2 anderen vanuit Vaujany (10 km van de Alpe d'Huez) 'even' op en neer geweest naar de Ventoux om die ook af te strepen. Een complete reisdag is echt niet nodig, zeker niet als je bij de Ventoux blijft. We begonnen om 11 uur met de klim, en het was inderdaad warm, maar als je een beetje vaart houdtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je Alpe D'Huez en de Mont Ventoux wilt beklimmen moet je er wel een reisdag tussen rekenen. Ligt redelijk ver er vandaan (of je moet de Alp doen en meteen doorrijden naar de Ventoux) Bij de Mont Ventoux wordt ook aangeraden om 's ochtend te gaan klimmen, wegens de hitte.
Ik zou gewoon lekker in de buurt van de Alp gaan fietsen, zoals al gezegd liggen de Galibier, Telegraphe en Croix de Fer daar ook in de buurt.
Vanochtend zag het er een beetje dreigend uit hier, dus durfde niet op de fiets te stappen voor een lange rit. En ze hadden regen voorspeld. Maar al met al is het dus tot nu toe gewoon droog gebleven.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Het is jammer dat mijn fiets nog in Vlaanderen is, had graag even een rondje willen rijden vandaagBest lekker weer hier.
Morgen komt mijn fiets ook weer terug, dus wellicht stap ik nog even op. Vandaag maar rondje wezen hardlopen. Mijn minst favoriete sportbezigheid, maar het moet maar evenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:30 schreef Marurk het volgende:
[..]
Vanochtend zag het er een beetje dreigend uit hier, dus durfde niet op de fiets te stappen voor een lange rit. En ze hadden regen voorspeld. Maar al met al is het dus tot nu toe gewoon droog gebleven.Had dus best kunnen gaan. Morgen wordt wel een topdag volgens de voorspellingen, dus dan wil ik zeker een 75 km-ritje fietsen.
Fanatiek zeg, hoeveel km?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:36 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Morgen komt mijn fiets ook weer terug, dus wellicht stap ik nog even op. Vandaag maar rondje wezen hardlopen. Mijn minst favoriete sportbezigheid, maar het moet maar even
Bij Parijs-Brest is het redelijk gebruikelijk om in nationaal of regionaal PBP shirt te rijden. Ik wissel dan meestal Nederlands en Belgisch shirt af. Een Russische clubgenoot van me reed ook in Belgisch shirt (onze club is als buitenlandse vereniging bij de BBR geregistreerd), hij ruilde op de camping zijn shirtje met een Catalaan. Was ie dik tevreden mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat Catalunya shirt, hoe zit dat? Mijn partner komt daar vandaan.
Een randonneur is meer een vakantiefiets. Vroeger met racestuur, tegenwoordig is de mode om die dingen als hybride af te monteren (niet mijn smaak overigens). Een PBP fiets heet randoneuse of in het Engels audax bike. Dan krijg je hele andere types te zien.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een vraagje voor ultra_ivo denk ik :
Als ik ga zoeken naar randoneursfietsen geeft Google ook wel links naar vakantiefietsen met een 'normaal' recht stuur. Dus meer hybride zeg maar. Maar op plaatjes van PBP enzo zie ik veel race sturen. Is een racestuur op lange afstanden zo prettig? Of is het ook een beetje dat iemand die gaat randoneren eerst begint als wielrenner, en dus geen ander stuur meer wil?
Rondje is krap vijf kilometer over een dijk. 2,5 km heen in hoog tempo, 2,5 km terug in intervallen. Deed het vroeger elke week een paar keer als deel van voetbaltraining, maar toen fietste ik nog niet zo fanatiekquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Fanatiek zeg, hoeveel km?
Deed vroeger ook altijd aan hardlopen, maar het put mij echt helemaal uit.
Ja ik rijd in de stad ook altijd door rood als het kan. Volgens mij doet iedereen dat, anders doe je over elke verplaatsing drie keer zo lang. Er zijn ook enkele functionele stoplichten en daar wacht ik dus wel voor, ik wil wel blijven levenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Absoluut lullig en ik zou ook gewoon bezwaar maken en zeggen dat de lamp brandde.
Ben ik de enige hier die stelselmatig door rood rijd? Ik weet niet hoor, bij mij is het een beetje een filosofie, zoals een vriendin ooit zei: ik ga toch niet als een zombie staan wachten voor een of ander rood mannetje, ik kan zelf ook wel oppassen. Maar dan had ze het wel over het voetgangerslicht.
Gokje, Njord?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:10 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
![]()
not quite, als je kijkt welke vlag er mist in mijn usericon kun je het wel raden (mits je je KNSRB vlaggen een beetje kent en je ogen goed zijn)...
Ik probeer mijn routes ook zoveel mogelijk aan te passen zodat ik geen enkel stoplicht / vrij weinig stoplichten tegen kom. Dit lukt me in Groningen altijd wel aardig.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja ik rijd in de stad ook altijd door rood als het kan. Volgens mij doet iedereen dat, anders doe je over elke verplaatsing drie keer zo lang. Er zijn ook enkele functionele stoplichten en daar wacht ik dus wel voor, ik wil wel blijven leven
Ik rijd op kruispunten ook altijd gewoon door, ik vind dat maar flauwekul hoor die stoplichten. Het is bovendien veel gevaarlijker om verkeer van voren/achter te hebben dan verkeer van links of rechts!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja ik rijd in de stad ook altijd door rood als het kan. Volgens mij doet iedereen dat, anders doe je over elke verplaatsing drie keer zo lang. Er zijn ook enkele functionele stoplichten en daar wacht ik dus wel voor, ik wil wel blijven leven
Bormio is beter dan Ponte di Legno.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Over twee weekjes ga ik samen met een vriend van me naar Italie. Wij zijn van plan om in de buurt van de Stelvio en de Gavia te gaan kamperen. Bormio lijkt dan de beste optie maar het kan ook zijn dat we in Ponte di Legno gaan zitten. De Stelvio en Gavia gaan ik zeker doen maar zijn er nog andere mooie beklimmingen in de buurt?
We rijden overigens misschien nog door richting de Dolomieten. Wat zijn daar de mooie beklimmingen?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het Sella rondje! Dat is erg mooi. Doe ook ff de Giau, is maar net geen 10km met net geen 10% gemiddeld. Valporolla en de Falzorega zijn ook mooi! De marmalade schijnt ook super te zijn. Super mooi gebied om te fietsen. De wegen zijn goed en overzichtelijk, de klimmetjes lopen gewoon mooi.
Bedankt voor de adviezen! Overmorgen even met mijn fietsmaat bespreken maar dan denk ik dat het inderdaad Bormio gaat worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bormio is beter dan Ponte di Legno.
Vanuit Bormio kun je de Stelvio, Gavia en Mortirolo doen. Gavia wel van de 'makkelijke' kant.
Daarnaast kun je nog naar Bormio 2000.
Of naar Tirano en de Bernina doen.
Je kunt ook naar Livigno.
Zelfs rondje Tirano-Livigno-Bormio, maar dat is wel een zwaar 'rondje'.
Vanaf Bormio richting Dolomieten is nog wel een stukje rijden, zou ik niet snel voor kiezen. Kun je waarschijnlijk beter gewoon in Bormio blijven. Daar is genoeg te fietsen.
Da's geen gokje meer maar een 'educated guess'. Yes indeed. En ook nog licht, veel meer kan er niet mis zijn in de perceptie van een swoare Sk||ly natuurlijkquote:
Ik zal geen grappen maken over gewichtquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:25 schreef Oksel het volgende:
Godverdomme WEER een slag in m'n voorwiel.. (Zonda's). Hoe kan dat toch? Met m'n oude zware kutwielen NOOIT iets, nu al 2x in een maand..![]()
Wel gisteren de sprint heuvelop gewonnen..
Zitten daar nog steeds zoveel van die kleine zwarte vliegjes? Ik hoefde een paar weken geleden alleen maar met open mond te fietsen om gelijk flink te lunchen...zeg maarquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:00 schreef Superher0 het volgende:
naar Muiden om dan bij Almere de dijk op te gaan tot aan Nijkerk
Ik had daar wind mee, maar vanaf Nijkerk weer wind tegen. Dus inderdaad vliegjes happen. Nou ben ik niet snel buiten adem en kan ik gewoon met mond dicht fietsen en heb ik een goede zonnebril. Om eerlijk te zijn vond ik het wel meevallen. Heb wel eens bij Harderwijk gefietst en dan fietste je echt zo'n wolk van vliegjes in.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zitten daar nog steeds zoveel van die kleine zwarte vliegjes? Ik hoefde een paar weken geleden alleen maar met open mond te fietsen om gelijk flink te lunchen...zeg maar
had hij een slag in zijn wiel? Misschien was het Oksel welquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:42 schreef JortK het volgende:
Gisteren bij de ronde van Nootdorp wezen kijken.
Zag ik een kerel op een bianchi in de kleur van Oksel, met ook een kledingset in dezelfde kleur van bianchi
En dat telt!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:25 schreef Oksel het volgende:
Wel gisteren de sprint heuvelop gewonnen..
Nooit echt veel last van daar..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zitten daar nog steeds zoveel van die kleine zwarte vliegjes? Ik hoefde een paar weken geleden alleen maar met open mond te fietsen om gelijk flink te lunchen...zeg maar
Valt me tegen, 1500km. Ik zit inmiddels op 4187km 4237km (had vakantie km's niet meegeteldquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:49 schreef Gripper het volgende:
Ik heb gisteravond echt zo lekker gereden! Het was niet heel lang of ver, ik ging even snel een rondje na het eten. Je moet trouwens alweer oppassen dat je niet in het donker thuiskomt, om 10 uur is de pret alweer afgelopen...
60 km door Houten, Zeist, Austerlitz, Driebergen, Odijk en via Houten weer terug naar Nieuwegein. Ik moest op gegeven moment in Houten veel zigzaggen, en na elke bocht lekker uitaccelereren. Dr zat goeie macht in de benen.
Met mn schrikbarend lage km-stand van dit jaar (slechts 1500), krijg ik nu voor het eerst een lekker gevoel over dit seizoen. Beetje te laat, maar goed... op die basis bouwen we volgend seizoen gewoon verder
Daarom hier de vraagquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:43 schreef Superher0 het volgende:
[..]
had hij een slag in zijn wiel? Misschien was het Oksel wel
Zijn t nieuwe wielen? Wat ik elders wel eens lees is dat die tijd nodig hebben om zich te zetten, kan t daar aan liggen??quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:25 schreef Oksel het volgende:
Godverdomme WEER een slag in m'n voorwiel.. (Zonda's). Hoe kan dat toch? Met m'n oude zware kutwielen NOOIT iets, nu al 2x in een maand..![]()
Foei Captain!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens over shirts, ik vind ook dat je een herinneringsshirt van een bepaalde tocht alleen moet dragen als je hem ook gereden hebt. Vooral van tochten als PBP, Dolomiti, etc. De echt zware tochten. Maar ik draag wel het shirt van de Giro tourtocht Amsterdam terwijl ik niet gereden heb. Omdat ik op zaterdag de Boretti gedaan had, en daar een knie stuk had gemaakt. Maar het shirt was al opgestuuurd...en het is wel van een goede kwaliteit, goeie achterzakken, en zit lekker. Dus ik draag het gewoon. Als je het toch al hebt, en je kon niet rijden omdat je jezelf in de voorbereiding stuk had gemaakt...het was maar een toertochtje, tenslotte.
Zo heb ik er spijt van dat ik het roze Giro-shirt van de tourtocht door Utrecht niet gekocht heb. Zie er nog steeds best veel mensen mee rijden in de omgeving, en het is een best gaaf shirt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens over shirts, ik vind ook dat je een herinneringsshirt van een bepaalde tocht alleen moet dragen als je hem ook gereden hebt. Vooral van tochten als PBP, Dolomiti, etc. De echt zware tochten. Maar ik draag wel het shirt van de Giro tourtocht Amsterdam terwijl ik niet gereden heb. Omdat ik op zaterdag de Boretti gedaan had, en daar een knie stuk had gemaakt. Maar het shirt was al opgestuuurd...en het is wel van een goede kwaliteit, goeie achterzakken, en zit lekker. Dus ik draag het gewoon. Als je het toch al hebt, en je kon niet rijden omdat je jezelf in de voorbereiding stuk had gemaakt...het was maar een toertochtje, tenslotte.
Mooi idd zulke dingen. Kwam laatst een wielrenner tegen met bolletjestrui. Ik reed hem er zonder moeite uit op de Brienenoordbrugquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:16 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Foei Captain!
Voor grote tochten vind ik dat je deze ook gereden moet hebben. Ik vind adel verplicht. Helemaal met de bolletjes, gele of de Nederlandse kampioenstrui. Als je deze draagt dan dien je zeker bij toertochten zeker wel als eerste boven te zijn, sprintjes winnen of gewoon met 2 vingers in je neus te fietsen.
Das vals plat en liggen dus geen punten voor de truiquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:18 schreef Freddeh het volgende:
Mooi idd zulke dingen. Kwam laatst een wielrenner tegen met bolletjestrui. Ik reed hem er zonder moeite uit op de Brienenoordbrug
Haha, goed puntquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Das vals plat en liggen dus geen punten voor de trui
Groen/geel gestreepte trui met rode bolletjes bestaat niet, anders zou ik hem kopenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:27 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Wat mij opvalt is dat mensen de trui kopen waar ze graag beter in zouden willen zijn. Bolletjestruien worden per dozijn ingehaald op de alpencol's, in groepjes zijn de groene truien altijd dé springplank en mensen die in het geel rijden zijn over het algemeen 70+ (wel respect voor de oude peckers die nog hun rondjes rijden!).
jawel, vroeger was er een combinatie klassement trui. Rooks en Theunissen droegen die vaak in hun PDM tijd. Misschien eens een replica van zoeken? Weet niet of ie bestaat alleen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Groen/geel gestreepte trui met rode bolletjes bestaat niet, anders zou ik hem kopen![]()
De Stelvio is vanuit Bormio ook de makkelijke kantquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bormio is beter dan Ponte di Legno.
Vanuit Bormio kun je de Stelvio, Gavia en Mortirolo doen. Gavia wel van de 'makkelijke' kant.
Daarnaast kun je nog naar Bormio 2000.
Of naar Tirano en de Bernina doen.
Je kunt ook naar Livigno.
Zelfs rondje Tirano-Livigno-Bormio, maar dat is wel een zwaar 'rondje'.
Vanaf Bormio richting Dolomieten is nog wel een stukje rijden, zou ik niet snel voor kiezen. Kun je waarschijnlijk beter gewoon in Bormio blijven. Daar is genoeg te fietsen.
Eens gezocht, dit zou hem dan moeten zijn:quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
jawel, vroeger was er een combinatie klassement trui. Rooks en Theunissen droegen die vaak in hun PDM tijd. Misschien eens een replica van zoeken? Weet niet of ie bestaat alleen.
Ik ga me lekker niet schamenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:16 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Foei Captain!
Voor grote tochten vind ik dat je deze ook gereden moet hebben. Ik vind adel verplicht. Helemaal met de bolletjes, gele of de Nederlandse kampioenstrui. Als je deze draagt dan dien je zeker bij toertochten zeker wel als eerste boven te zijn, sprintjes winnen of gewoon met 2 vingers in je neus te fietsen.
Lapjestruiquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Eens gezocht, dit zou hem dan moeten zijn:
[ afbeelding ]
Even serieus, ik zou toch niet in een klassementstrui willen rijden. Ik vind toch echt dat je die verdienen moet.
*edit* Heb overigens wel eens nagedacht over een NK trui, maar dan speciaal voor koninginnedag
Als je te dik bent wordt het ook een ovaaltjes trui in plaats van een bolletjestrui.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een bolletjestrui enzo zal ik nooit aandoen, want inderdaad...een dikke wielrenner in een bolletjretrui die door iedereen er vanaf gefietst wordt op de heuvels...![]()
Goedkoopste die ik heb gevonden is www.cyclewear.nl.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Als je te dik bent wordt het ook een ovaaltjes trui in plaats van een bolletjestrui.
Kan iemand alsjeblieft de link herhalen van een paar topics eerder met goedkope fietskleding via internet?
Tja, ik had er ook graag meer willen maken. Het hele voorjaar is op gegaan aan klussen in mn nieuwe huis, en pas sinds half juni heb ik weer tijd om te fietsen. En ook dan hebben we nog steeds klusjes te doen, ik kan niet elk weekend 2 toertochten rijden en mn meisje opzadelen met het schuren van alle buitenkozijnenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Valt me tegen, 1500km. Ik zit inmiddels op 4187km 4237km (had vakantie km's niet meegeteld) en zelfs dat valt me tegen. Mijn doel dit jaar is 8000 en ik zit dus nog maar net over de helft terwijl ik al wél over de helft van het jaar zit. Ik moet écht meer voor m'n plezier gaan rijden i.p.v. puur woon-werk verkeer.
Bedankt!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:27 schreef Freddeh het volgende:
Goedkoopste die ik heb gevonden is www.cyclewear.nl.
Nee want dat geldt niet voor Zonda's en andere goede fabriekswielen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:04 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Zijn t nieuwe wielen? Wat ik elders wel eens lees is dat die tijd nodig hebben om zich te zetten, kan t daar aan liggen??
Heb één keer een zadelpenklem gesloopt tijdens het vastdraaien... Sindsdien ben ik altijd bang dat ik schroeven te strak draaiquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:58 schreef Superher0 het volgende:
Mijn Easton AE90 Aero achterwiel heeft volgens mij een tik. Schijnt een bekend euvel te zijn en ook normaal te zijn. blijkbaar zit er een schroef waarmee je de lagers weer dicht en op slot kunt krijgen. Vanavond de fiets even schoonmaken en de ketting met lampenolie schoon maken (ergens gelezen en even testen.) en dan meteen alles weer vast draaien.
Binnenkort jarig en hopelijk krijg ik dan een momentsleutelset cadeau! Kan ik zonder zorgen alle bouten, moeren en schroeven dichtdraaien
Afgelopen woensdag rond 13.00 begonnen aan de klim vanuit Bedoin .......het was in ieder geval niet koudquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij de Mont Ventoux wordt ook aangeraden om 's ochtend te gaan klimmen, wegens de hitte.
woensdag begonnen? Nog steeds bezig? kom op meer detailsquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag rond 13.00 begonnen aan de klim vanuit Bedoin .......het was in ieder geval niet koud![]()
@ SuperHer0; ik heb inmiddels op de eastons gefietst. Erg fijne wielenLaat even weten of je dat euvel een beetje makkelijk zelf kunt herstellen.
Ehhh, wat een vage shit zeg. "Maes, at the rally July 26, took aim at Denver's bike-sharing program, which he said was promoted by a group that puts the environment above citizens' rights." Mijn rechten worden dus geschonden. Echt hoe bekrompen kun je zijn. Maar goed ik ga weekend vieren.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgens de Republikeins kandidaat voor gouverneur van Colorado zijn we allemaal communisten die Amerika in handen van de VN willen brengen.
http://tpmdc.talkingpoint(...)-un-plot.php?ref=fpb
92km en gemiddeld 28km/h?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:30 schreef Marurk het volgende:
Heerlijk gefietst vandaag!92 km in totaal met een gemiddelde van 28 km/h. Niet slecht voor een beginner, toch? Heb denk ik nog veel conditie over van het hardlopen. Tot het moment dat ik besloot om te gaan wielrennen heb ik actief hardgelopen, 2 à 3 x in de week een kleine 10 km. Maar ik voel het wel een beetje in m'n benen nu.
Enige minpuntje vandaag was dat m'n trapper de grond raakte toen ik iets te scherp door de bocht ging.Had 'm niet helemaal omhoog staan.
Had dus gemakkelijk onderuit kunnen gaan, maar dat is gelukkig niet gebeurd. En de beschadiging is minimaal, gelukkig.
Volgende keer wat beter op letten.
Heb nu al bijna 600 km erop zitten met mijn nieuwe fiets, terwijl ik 'm iets meer dan een week heb ofzo.Dus als ik een beetje doortrain kan ik die Vreeswijk-route van 120 km best trappen de 28e.
Ik ben wel aardig gesloopt nu, dat wel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
92km en gemiddeld 28km/h?En jezelf dan beginner noemen? Wow, dat is wel erg hard vind ik.
Trouwens, van hoeveel invloed is de kwaliteit van de racefiets? Praten we dan over procenten of zit er zoveel verschil tussen een fiets van 200 euro en 2000 euro dat je 20 tot 30 procent harder kunt ofzo?
Een goeie nieuwe fiets geeft vooral moraal en rijplezier. Maar of ik er nou fysiek echt harder van ben gaan rijden, betwijfel ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Trouwens, van hoeveel invloed is de kwaliteit van de racefiets? Praten we dan over procenten of zit er zoveel verschil tussen een fiets van 200 euro en 2000 euro dat je 20 tot 30 procent harder kunt ofzo?
Dat betwijfel ik ook wel. Ik had nog wel 500 euro extra kunnen neerleggen voor een carbonfiets die mijn FM had, maar qua gewicht zit er maar 0,4 kg verschil tussen de fiets die ik nu heb en die carbonfiets.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een goeie nieuwe fiets geeft vooral moraal en rijplezier. Maar of ik er nou fysiek echt harder van ben gaan rijden, betwijfel ik.
.........ik zie nu net Chalet Reynard.......quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
woensdag begonnen? Nog steeds bezig? kom op meer details
Het is allemaal een kwestie van eigenfrequentie(s). Een slap frame verlaagt de eigenfrequentie(s) een stijf frame verhoogt ze. Het is maar net wat de exitatiefrequentie is die door het wegdek en de snelheid van de fiets wordt opgewekt. Als het je te hard trilt kan je altijd zachter of harder gaan rijden, waardoor je de exitatiefrequentie weer uit de zone van de eigenfrequentie(s) brengt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:16 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Het grootste verschil wat ik zelf tussen carbon en alu (of zelfs staal) vind is op wegen die net niet mooi vlak zijn. Carbon 'dempt' de trillingen goed, terwijl het wél stijf blijft als je constante kracht levert. Alu geeft de trillingen veel meer door, qua rijcomfort ga je erop vooruit en misschien marginaal omdat je efficienter trapt hierdoor. Een wereld van verschil in snelheid maakt het echt niet.
De echte klap komt pas laterquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:54 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik ben wel aardig gesloopt nu, dat wel.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weeg 90 kilo, maakt niet uit hoe ik eet. Als ik een slechte dag heb kom ik aan, als ik een goede dag heb zak ik terug naar 90 kilo. Hopelijk val ik ooit nog meer af, maar voor mij is het op dit moment makkelijker om gewicht van mijn fiets af te schrapen dan van mezelf.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:54 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik ben wel aardig gesloopt nu, dat wel.
En ja, de kwaliteit van de racefiets zal wel degelijk van invloed zijn. Sowieso qua gewicht. Sora/Tiagra (goedkopere Shimano-afmontage) weegt meer dan 105, en Ultegra is nog lichter dan 105. Maar aan de andere kant kun je natuurlijk ook gewoon een aantal kilo's afvallen.
Heb even gekeken naar mijn tas, die is 25 liter en dan lijkt me 40 wel te veel inderdaad.Heb wel eens naar zo'n beam gezocht. Kon ze eerder niet vinden maar nu ik weet hoe ze heten heb ik er 1 gevonden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
40 is veel te veel voor op je rug. En veel te veel voor een weekendrit. Ik zou sowieso een rackpack op een beam nemen die je aan je zadelpen monteert. Dat fietst veel fijner dan een rugzak. Een medium rackpack moet voldoende zijn voor een weekendrit (ik kan er een 1200 mee rijden). Eventueel een stuurtas om o.a. je kaart en je fototoestel in te doen.
Zo'n beam, alleen maar bevestigd aan de zadelpen, zwabbert dat niet met een tas erop? Eigenlijk zoek ik zoiets dat steunt op de achteras en met de zelfspanner samen met het wiel kan worden vastgezet. BBB heeft het wel, maar alleen voor 26" wielen. Morgen verder zoeken.!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb zelf goede ervaringen met een rackpack van Topeak. Ik heb het grootste model, daarmee had ik meer dan genoeg ruimte voor de Witte Nachten 1200, dat inclusief slaapzak en bivakzak. Je kunt als alternatief ook klassiek gaan en kijken naar de Engelse zadeltassen van Carradice. Let bij alletwee de opties wel op je zadelpen, geen carbon gebruiken, dat kan de extra belasting niet aan. Gewoon een goede alu zadelpen.
Dan wordt 't makkelijk, Tubus levert een Tubus Fly voor op de snelspanner achter. http://www.tubus.com/en/rear-carriers/flyquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:44 schreef horstjan het volgende:
[..]
Zo'n beam, alleen maar bevestigd aan de zadelpen, zwabbert dat niet met een tas erop? Eigenlijk zoek ik zoiets dat steunt op de achteras en met de zelfspanner samen met het wiel kan worden vastgezet. BBB heeft het wel, maar alleen voor 26" wielen. Morgen verder zoeken.!
Mijn speciale alu-frame klinkt net als carbon als je er tegenaan tikt (tenzij je er met een metalen voorwerp ofzo tegenaan gaat tikken, dan hoor je dat het alu is).quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
En carbon is beter, want het klinkt beter als je er tegen aan tikt. Dat is zeker het geld waard..
Afgelopen weken op vakantie bij Alpe d'Huez heb ik veel 'Raborenners' gezien. Ik moedig ze altijd aan door 'Hup Michael of Hup Boogerd' te roepenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Je ziet ook wel eens de wereldkampioenen rijden en dan kom ik er voorbij scheuren. Ik vind dat iedereen het maar moet weten wat ie aantrekt. Is toch grappig dat het allemaal kan
Dan ben je maar 1 minuutje sneller dan mij op D'Huez. Valt me tegen van jequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Afgelopen weken op vakantie bij Alpe d'Huez heb ik veel 'Raborenners' gezien. Ik moedig ze altijd aan door 'Hup Michael of Hup Boogerd' te roepen
Verder is die Alpe best een pittige berg. Na twee dagen wat rondgefietst te hebben lukte 't me om 'm in 1,14 te beklimmen. Daarna ben ik nog naar Chamrousse gefietst. Ontzettend mooie klim en afdaling zeg! En de Col de Morte en de Cote de Laffrey waren een beetje m'n vaste trainingscols geworden gedurende twee weken. De Morte lukte me uiteindelijk binnen het uur.
M'n vriendin deed mee aan de Alpe d'Huez triatlon. Vet leuk om daar te kijken en ook absurd hoe hard de eersten omhoog gingen. Niet normaal! Eentje zat zelfs te lachen!
Nu is het wel weer ff wennen om het polderverzet rond te krijgen zeg, pfff!!
Zo lang is dat steile stuk niet, da's 2 km.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:40 schreef ursel het volgende:
[..]
Dan ben je maar 1 minuutje sneller dan mij op D'Huez. Valt me tegen van je
Je had hem ook eens moeten beklimmen vanaf Le Freney D'Oisans. De eerste 3 km 10.5 % geloof ik.
Ik zou er ook nog een tweede keer naartoe, zeker omdat ik na een week een stuk makkelijker omhoog ging. Maar dat is er niet meer van gekomenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:40 schreef ursel het volgende:
[..]
Dan ben je maar 1 minuutje sneller dan mij op D'Huez. Valt me tegen van je
Je had hem ook eens moeten beklimmen vanaf Le Freney D'Oisans. De eerste 3 km 10.5 % geloof ik.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo lang is dat steile stuk niet, da's 2 km.
De Mt Ventoux zowel vanuit Sault als vanuit Bedoin beklommen. Daarnaast nog twee keer tot Chalet Reynard en daarna weer afgedaald, een keer vanwege de wind andere keer omdat ik het niet op de planning had om tot de top te rijden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
.........ik zie nu net Chalet Reynard.......
Ik zal straks of morgen even wat meer info van m'n wanprestatie geven
100 euro?? Ben benieuwd wat het wordt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:03 schreef Tommeke het volgende:
Oh, ik ben trouwens bezig met 'n heuse tijdritfiets! Binnenkort volgen een paar foto's ed.
Kost me in totaal een euro of 100. Met 'n mix van Sora, Ultegra en 105 afgemonteerd
Had van iemand een fiets compleet met Ultegra 6600 10-speed gekocht voor 100 euro.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
100 euro?? Ben benieuwd wat het wordt.
Zou het zo lukken, een beetje selfmade!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan wordt 't makkelijk, Tubus levert een Tubus Fly voor op de snelspanner achter. http://www.tubus.com/en/rear-carriers/fly
Ik ben een van de weinigen (zo niet de enige in Nederland) die ooit een Fly kapot heeft gekregen.
Alleen met zadelpenmontage heb ik zelf nooit gehad, het is wel heel gebruikelijk in het randonneurspeloton.
Hoe de fak heb je dat voor elkaar gekregen? 100 euro?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Had van iemand een fiets compleet met Ultegra 6600 10-speed gekocht voor 100 euro.
[..]
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:29 schreef nodisch18 het volgende:
Zo ben er helemaal klaar voor. Ketting gereinigd, fiets op gepoetst, alles weer gesmeerd en nieuwe lucht in de bandjes
Broodjes zijn ook al gesmeerd!
Laat die Hel van de Heuvelrug maar komen!
Klinkt goed! Aangezien het een racefiets was, wat doe je dan met de positie t.o.v. het bracket? Seat forward zadelpen? Blank alu kan heel mooi zijn vind ik. Blanke lak ter bescherming en je bent klaar?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Had van iemand een fiets compleet met Ultegra 6600 10-speed gekocht voor 100 euro.
Die groep zit nu grotendeels op m'n koersfiets en die fiets die ik dus gekocht had heeft voor mij de ideale verhoudingen om er een TT-fiets van te maken. Heb voor 2 tientjes een TT-stuur gekocht die ik er nog op moet zetten.
Hij is alleen nog blank aluminium, mocht ie bevallen dan spuit ik 'm over en doe ik er mooie decals op.
En ik heb dan op het stuur nog wel gewone shifters zitten. Mocht het dus bevallen dan vervang ik die voor TT-shifters en TT-remhendels. En ik zag 'n mooie aero-voorvork. Lijkt me ook mooi
Wil morgen ook even fietsen, maar met dit weer zie ik er van afquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef eentwee het volgende:
Wat is het trouwens weer nat zeikweer zeg. Hopelijk morgen beter. Voor in de regen fietsen ben ik niet gemaakt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |