Squirt Lube dus..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:31 schreef Superher0 het volgende:
Oksel, welk smeermiddel gebruik jij voor de ketting? Jij had toch weer een wonderspul aangeraden gekregen? Ik gebruik nu nog van die teflon spuitbussen die je bij de standaard fietsenmaker kunt kopen maar ik ben absoluut niet tevreden. Moet er best wel veel opspuiten en echt goed en lang blijven zitten doet het niet. Dus even wonderspul kopen
quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:35 schreef Marurk het volgende:
Zijn er overigens mensen die dit verhaal herkennen?
Fiets Forum - Probleem met nieuwe 6700 triple
Heel veel mensen schijnen last te hebben van een licht tikkend geluid op het middenblad, zonder dat de ketting tegen de derailleurkooi aanloopt. En nu ik erover nadenk, is mijn middenblad ook niet 100% stil terwijl het buitenblad en kleine blad dit wel zijn.'t Is moeilijk hoorbaar voor anderen, maar ik zal mijn FM er toch eens naar vragen volgende week bij de eerste beurt. Maar misschien dat sommigen van jullie dit probleem herkennen.
Sorry dat ik zo veel zeur/vraag.![]()
Ik heb dat juist bij m'n binnenblad. Is een kwestie van de binnenlimiet bijstellen. In jouw geval zou het of binnen, of buitenlimiet kunnen zijn... Durf ik je niet te vertellen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:08 schreef Marurk het volgende:
Ik kopieer dit even naar dit nieuwe topic, voor het geval dat er mensen zijn die dit herkennen:
[..]
Je stond niet op de wiki, meteen aangepast. Zou niet meer mogen gebeuren .quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:26 schreef Freddeh het volgende:
Hey Superher0... Mag ik weer terug in de OP?
Binnen-/buitenlimiet? Je bedoelt datgene wat je kan instellen met die stelschroefjes van je voorderailleur?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb dat juist bij m'n binnenblad. Is een kwestie van de binnenlimiet bijstellen. In jouw geval zou het of binnen, of buitenlimiet kunnen zijn... Durf ik je niet te vertellen.
Correct, hier heb je een uitgebreide handleiding over hoe je dat zoal kunt doen:quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Binnen-/buitenlimiet? Je bedoelt datgene wat je kan instellen met die stelschroefjes van je voorderailleur?
Krijg nou de... We hebben een wikiquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:32 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Je stond niet op de wiki, meteen aangepast. Zou niet meer mogen gebeuren .
Precies. Zie de reply van SuperWeberquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Binnen-/buitenlimiet? Je bedoelt datgene wat je kan instellen met die stelschroefjes van je voorderailleur?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:03 schreef Gripper het volgende:
Voor die fokkers-ontmoeten-fokkers meet tijdens de Hel van de Heuvelrug volgend weekend: zullen we om ene uur of half 9 samen bak koffie doen ofzo? Ik neem aan dat niet iedereen dezelfde afstand rijdt, maar we kunnen elkaar wel succes wensen
Toegevoegd aan OP en Wikiequote:Op maandag 2 augustus 2010 12:42 schreef Mascleta het volgende:
Zijn er veel verschillende maten bidons en bidonhouders? Ik heb 2 verschillende maten bidonhouders op mijn fiets en 3 verschillende maten bidons, en er is maar 1 bidon die in 1 van de 2 houders past. Rest past nergens in/op.
Op websites en verpakking van de houder/bidon staat helemaal geen maat of iets dergelijks...
Tevens voor de OP.
Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.
toegevoegd aan OP en aan Wikiquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:52 schreef Blik het volgende:
Hierbij ook mijn gegevens:
Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken
Techno... tekno is wat anders. Wel vet, wil ik ook wel een keer naar toe.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:29 schreef Oksel het volgende:
Weekendje Nature One (teknofestival). Ook goed voor de conditie..
T'is voor mij 1uur10minuten rijden vanuit Wierden.. net wat te ver. En 170km..quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:46 schreef Gripper het volgende:
Nog even deze vraag uit het vorige topic hier poneren:
[..]
ok, ook aangepast. Blijf bezig! Ga allemaal eens fietsenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:23 schreef SuperWeber het volgende:
Misschien moet ik mezelf ook maar even voorstellen
SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe)
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)
Niet helemaal waar, ik heb laatst nieuwe bidonhouders gekocht, en daar pasten alleen kleine 0,5l bidons in, terwijl in mijn oude standaard bidonhouders van giant ook 0,75 bidons in pasten..quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Toegevoegd aan OP en Wikie
bidonhouders zijn er maar in 1 maat. Bidonnen in meerdere, omvang is vaak hetzelfde. De hoogte daarentegen bepaalt de inhoud. Ik heb 0.75 liter bidons. die van 1 liter zijn te lomp en te zwaar om uit te drinken IMHO.
[..]
toegevoegd aan OP en aan Wiki
De route staat op een vel papier dat je bij de start kunt pakken en is verder helemaal uitgepijld. Er is onderweg geen verzorging. De pauzeplekken annex stempelposten zijn vaak in een cafe maar als je iets wilt eten/drinken moet je het zelf kopen (of meenemen natuurlijk).quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:40 schreef Blik het volgende:
ik ga de 100 km rijden van de hel van de heuvelrug, heb 2 vraagjes:
1. Is de route ergens bekend?
2. Is er verzorging aanwezig onderweg (i.v.m. meenemen eten/drinken)
Klinkt allemaal logisch! De bladen van TA gebruik ik ook naar volle tevredenheid. Begonnen met Shimano 50/39/30, heb nu 51/39/28. Op mijn andere fiets ben ik van 53/39 naar 52/38 gegaan. Maar de precieze vertanding is ook een beetje zo ontstaan omdat ik al die bladen goedkoop heb kunnen kopen. 13-25 lijkt me trouwens een ideale cassette voor de winter maar nu rijd ik dus meestal met 12-23 (en 12-27 heb ik dan nog liggen voor fietstrips).quote:Op maandag 2 augustus 2010 02:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb tot nu toe geen probleem gehad om Campagnolo Triples te pakken te krijgen. Er liggen hier zelfs links en rechts wat op voorraad. Ik vervang de bladen meestal door TA bladen. Die zijn zeker niet duurder en een stuk slijtvaster. Met TA (en Stronglight) bladen kun je ook op basis van een Campagnol of Shimano triple je eigen verzetten kiezen. Bij mij heeft dat zich uitgekristalliseerd als 50/40/30 en een 13-25 cassette. Goed voor alles van de vlakke Kempen tot de diepe Ardennen zonder dat ik voor iedere rit moet wisselen. Voor het echte bergwerk heb ik op basis van twee BBB cassettes die ik gedemonteerd heb een 13-28 cassette gemaakt die ik dan combineer met 50/39/26 voor. Wederom van TA.
Goed om te weten, dus genoeg eten meenemen voor onderwegquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
De route staat op een vel papier dat je bij de start kunt pakken en is verder helemaal uitgepijld. Er is onderweg geen verzorging. De pauzeplekken annex stempelposten zijn vaak in een cafe maar als je iets wilt eten/drinken moet je het zelf kopen (of meenemen natuurlijk).
[..]
Precies, en dan heb je ook nog bidonhouders speciaal voor petflessen, dus er zijn wel degelijk verschillende maten bidons en houders.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:45 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, ik heb laatst nieuwe bidonhouders gekocht, en daar pasten alleen kleine 0,5l bidons in, terwijl in mijn oude standaard bidonhouders van giant ook 0,75 bidons in pasten..
Nope, nog niet. Maar wil er wel z.s.m. eentje gaan halen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
@Marurk: heb je al een hartslagmeter? Voor het efficient opbouwen van conditie is het cruciaal om een klein beetje kennis te hebben van trainingsleer en met een hartslagmeter gaan trainen is een zeer goed hulpmiddel.
Fietst iedereen hier verder wel met zo'n hartslagmeter? Ik fiets nu 1,5 maand en fiets gewoon wat ik zelf wil, is het beter om hiermee te stoppen en met een hartslagmeter te gaan trainen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:46 schreef eentwee het volgende:
@Marurk: heb je al een hartslagmeter? Voor het efficient opbouwen van conditie is het cruciaal om een klein beetje kennis te hebben van trainingsleer en met een hartslagmeter gaan trainen is een zeer goed hulpmiddel.
Je moet natuurlijk helemaal niks. Als je gericht wilt trainen, met intervallen, de andere keer keihard knallen, en dan weer een rustige hersteltraining, dan is het heel belangrijk om je hartslag te weten. Als je gewoon lekker wilt fietsen, is het niet nodig. Als jij nu fiets volgens het principe: "knallen tot ik echt niet meer harder kan" dan kom je elke keer lekker moe thuis, maar verricht je geen trainingsarbeidquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Fietst iedereen hier verder wel met zo'n hartslagmeter? Ik fiets nu 1,5 maand en fiets gewoon wat ik zelf wil, is het beter om hiermee te stoppen en met een hartslagmeter te gaan trainen?
Dat is ook de reden dat topsporters ook altijd met hartslagmeters trainen en wedstrijden rijden...quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:40 schreef Michie23 het volgende:
Hartslagmeter kan idd heel handig zijn zeker als je je lichaam nog niet goed genoeg kent. Ik persoonlijk ken mijn lichaam goed dus zie op dit moment niet de noodzaak in om met te fietsen.
Icm Tao? Ik heb wel gemerkt dat die Elites ook niet allemaal precies even groot zijn, niet alle schroefdoppen passen even lekker op alle bidons.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb de Elite bidons en die zitten dus wel strak ja.
Nee is geen noodzaak, het hangt een beetje van je ambities af. Als je nooit meer dan bijv. 2 keer in de week fietst maakt het niet veel uit maar als je echt lange tochten wilt kunnen fietsen of tochten in de bergen is het wel verstandig om niet alleen maar op een zo hoog mogelijke maximale gemiddelde snelheid te fietsen. Zo lang je het als een hulpmiddel ziet en je er niet blind op staart heeft het fietsen met een HRM alleen maar meerwaarde vind ik. Overigens ook wanneer je je lichaam al redelijk kent, gewoon om alles in de gaten te houden en je progressie te volgen. Soms zie je er zelfs een verkoudheid mee aankomen voordat je klachten hebtquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Fietst iedereen hier verder wel met zo'n hartslagmeter? Ik fiets nu 1,5 maand en fiets gewoon wat ik zelf wil, is het beter om hiermee te stoppen en met een hartslagmeter te gaan trainen?
Ik ook (de Elite-bidonhouder dan)!quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb de Elite bidons en die zitten dus wel strak ja.
Kun jij (of iemand anders) mij een bepaalde hartslagmeter (merk, type) aanbevelen? Voor 100 euro moet je toch wel een goede kunnen vinden of niet?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je gericht wilt trainen, beter worden, sterker: wel doen, en investeer dan ook meteen in een goede. Een HSM waarmee je trainingsprogramma's kunt maken, waarin je je onder en bovengrens kunt instellen, voor vetverbranding en de anaërobe zone, etc. polar is daarin toch wel de referentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |