abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84616690
]

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:20:08 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84616777
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:11 schreef brother52 het volgende:

[..]

Inderdaad, probeer maar eens een plank door te zagen met een zaag waarvan alle tandjes recht staan.
Het gaat op zich wel maar het is een behoorlijk gekloot.
Niet zo'n goed voorbeeld, want dat is een Japanse zaag en dat gaat prima ;). Máár...een kromme zaag bijvoorbeeld! :D.

Iemand91: als je het beste gevoel hebt bij die CV moet je zeker die doen. Een slagplaat verwisselen is simpel en kost je 12,- ofzo, dus geen issue lijkt me. Als je nu die duurdere koopt, maar je bent er blijer mee, dan doet het je over een tijdje echt niks meer dat hij duurder was hoor.
Sluit geen compromissen. Je gitaar (en zeker je eerste) moet je beste vriend zijn. Ik sta nog steeds achter de keuze van mijn eerste bas, gemaakt in 1994 :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_84616909
of mijn yamaha U121, geweldig gitaartje om op te spelen, en was toen niet zo heel duur :) (zie vorig topic :P)
speel er nu alleen bijna niet meer op omdat de hals nu toch wel wat smal is vergeleken met 7-snarigen (of sowieso met andere 6-snarigen)
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:31:54 #4
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84617038
Die Danelectro's zijn tof brother, ik heb hier zo eentje te leen staan, maar dan in bariton-variant. Coole gitaren en niet duur voor wat je krijgt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_84617059
Mijn eerste gitaar heb ik allang niet meer... was een 3/4 klassiek gitaartje... ben ik inmiddels een beetje overheen gegroeid. M'n tweede gitaar een 4/4 klassiek model heb ik dan weer wel nog steeds :)

M'n eerste elektrische (een DeArmond Starfire) had ik verkocht, maar twee jaar later heb ik er weer eentje teruggekocht... het kan raar lopen!

M'n eerste bas (een Richwood) heb ik nog steeds en die klinkt en speelt fantastisch!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:34:33 #6
20720 brother52
Dus..........
pi_84617095
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Niet zo'n goed voorbeeld, want dat is een Japanse zaag en dat gaat prima ;). Máár...een kromme zaag bijvoorbeeld! :D.
Een Japanse zaag werkt toch precies andersom dan een gewone zaag?
Oftewel, je zaagt dan met de trekbeweging in plaats van de duwbeweging.
Daarom kan het blad van zo'n zaag een stuk dunner zijn, er komen hele andere krachten op te staan maar volgens mij hebben ze wel gewoon een vertanding als bij normale zagen.
De enige zagen waarvan ik weet dat ze geen vertanding hebben zijn fineerzagen en probeer daar maar eens een complete plank mee door te zagen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:36:47 #7
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84617137
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:34 schreef brother52 het volgende:

[..]

Een Japanse zaag werkt toch precies andersom dan een gewone zaag?
Oftewel, je zaagt dan met de trekbeweging in plaats van de duwbeweging.
Daarom kan het blad van zo'n zaag een stuk dunner zijn, er komen hele andere krachten op te staan maar volgens mij hebben ze wel gewoon een vertanding als bij normale zagen.
De enige zagen waarvan ik weet dat ze geen vertanding hebben zijn fineerzagen en probeer daar maar eens een complete plank mee door te zagen.
Yep, klopt. Japanse zagen werken trouwens super bij het ontfretten om de slots recht te krijgen!

Ja ok :P.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:07:35 #8
20720 brother52
Dus..........
pi_84617871
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:31 schreef Svyatagor het volgende:
Die Danelectro's zijn tof brother, ik heb hier zo eentje te leen staan, maar dan in bariton-variant. Coole gitaren en niet duur voor wat je krijgt.
Alleen een beetje lastig verkrijgbaar in Nederland (linkshandige modellen dan)
pi_84618075
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:36 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja maar niks is frusterender dat alles vals klinkt omdat je gitaar constant ontstemt, je pijn krijgt aan je poten door een lompe oncontroleerbare actie, dode tonen omdat je frets kut afgewerkt zijn.
Tuurlijk kan het allemaal prima, maar zonder dat soort dingen zit je toch fijner :+
Hmmm. Je lijkt te zeggen dat bij een gitaartje van 100 euro per definitie alles vals klinkt en de boel niet te stemmen is, dat er altijde dode tonen inzitten, defrets kut afgewerkt zijnen noem maar op. Ik denk dat je ook wel snapt dat dat 1) gewoon niet waar is, en 2) als het toch voorkomt je die gitaar gewoon niet moet kopen?

Ik heb heel wat gitaren van rond de 500 eur in mijn handen gehad die ten minste een of twee van de door jou genoemde problemen vertoonden, dus het lijkt mij sowieso verstandig om als je een gitaar koopt die ook even zelf te testen. En als je dan de slechte exemplaren even overslaat (ik kan me voorstellen dat die er bij el cheapo's meerbij zitten dan bij duurdere gitaren) dan kun je dus gewoonvoor erg weinig geld een prima gitaartje kopen. Mijn neefje van 10 heeft pas een J&D Les Paul bij Musicstore gekocht, dat ding is gewoon goed. Massieve body, pallisande toets, goed-klinkend hout en goede humbuckers erop. Er kraakt niks, de gitaar stond redelijk goed afgesteld, schuurpapiertje over de frets, nieuwe snaren en fastfret erop en gaan met de banaan. En quanta costa? 129 eypo's. Ik had toevallig een toneport gx in de auto liggen, dus ff aangesloten...echt gewoon goed.Mooi helder, vet les paul geluid.

En ja, het kan altijd beter.Maar als je de afnemende meeropbrengst van een duurdere gitaar ziet dan moet je je echt afvragen wat er nou belangrijker is. En als je echt "gemotiveerd" wordt van een duurdere gitaar (ik snap niet precies hoe dat dan zou werken: je denkt aan het prijskaartje en krijgt ineens zin om gitaar te spelen?) dan wordt het echt tijd voor soul searching, bro :)

Disclaimer: het betekent niet dat ik niet ook wel eens lekker zit te geilen op moeie dure gitaren. Maar de relatieve waarde ervan voor je gitaarspeelkunsten wordt heel vaak enorm overdreven.
Mu!
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:28:00 #10
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_84618427
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:23 schreef Iemand91 het volgende:
Damn, ik vind het niet prettig om jullie hier steeds mee lastig te vallen maar vrijdag gaat het worden.
(Wil ik vrijdag(middag) komen moet dat donderdagmiddag bij verkoper bekend zijn)

Een Squier Standard in zwart met tas voor ¤160 of een Squier Classic Vibe '60 sunburst voor ¤230
zonder tas. (tussendoor, de sunburst is niet echt de mooiste, liever witte slagplaat, maar verder niet belangrijk)

Ik vind de CV veel toffer en zou de meerprijs wel er voor over hebben. De koffer wil ik wel hebben! :9~
pi_84618588
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:15 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Heel verhaal...
Ik denk niet dat het zozeer om de prijs gaat, bedoel, heb zelf ook wat goedkopere en wat duurdere gitaren nu, maar ik merk wel dat de afwerking van de duurdere gitaar die ik heb wel wat beter is/meer aandacht aan besteed is dan bij de iets goedkopere, nu is dat natuurlijk ook afhankelijk wie de gitaar bouwt ed. maar ik hoef zelf niet aan de slag met een schuurpapiertje om mijn gitaar in orde te krijgen bijvoorbeeld... Daarnaast zit er in de duurdere al vaak de elementen die je wilt hebben ten opzichte van de goedkopere, en ja, dat is makkelijk aan te passen, maar als je dan elementen koopt kan het alsnog zo zijn dat je uiteindelijk op eenzelfde prijs uitkomt als net een klasse hoger (bij wijze van).

In het kort: wat maakt het eigenlijk uit wie welke voorkeur heeft, zolang die persoon die de gitaar koopt er maar blij mee is.
pi_84619511
Goedkoop of duur, het zit vaak in de verschillen in constructie. Een goedkopere gitaar met een vibrato/tremolo (als je het tremolo mag noemen) heeft vaker geen toplock. Iets dat de stabiliteit van de afstelling van de gitaar niet bevordert. Heb je een vaste brug, dan heb je vaker een snarenkam, tussen hals en headstock, die vrij snel inslijtsporen vertoont. Ook hierdoor verlies je stabiliteit in de stemming.

Verder heb je ook nog de verschillen in houtsoorten en stelpennen in de hals. Stemleutels op de headstock zijn ook van een goedkopere kwaliteit waardoor deze de neiging hebben om de spanning, na het stemmen, te verliezen.

Het prijsverschil moet toch ergens inzitten en is bedoeld om de drempel laag te maken, zodat er meer gitaren verkocht worden door de fabrikant.

*1e dag rijbewijs: "weet je wat ik doe? Ik koop een Mercedes -Benz sls 63 AMG!" (vanaf ¤ 180.000)

Maar om nou te constateren dat low budget gitaren steeds vals zijn en je er aan kunt blijven afstellen? Erg zwart/wit en meestal uitgesproken door diegene die spelen op gitaren met een hals, zo krom als een banaan en een intonatie die een totall losse piano overstemd.
In The Presence Of Enemies!
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:16:22 #13
260227 Splobber
PSN: MacKroket
pi_84619787
Kan ik ook even een beetje een noob vraag stellen? :D

Ik zit een beetje te klooien met powerchords. Ik probeer namelijk liedjes van Green Day mee te spelen (die veel powerchords gebruiken), alleen waar het probleem nou zit is met het dempen van de overige snaren. Die powerchords lukken me meestal wel, alleen wanneer ik snel probeer te wisselen hoor ik nog wel eens wat snaren die ik niet wil of moet horen. Ik demp met m'n wijsvinger de snaren die ik niet hoef te horen maar soms druk ik ook wel eens zo hard dat ik gewoon een soort barre akkoord heb. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?

En ik heb nog wel eens er last van dat wanneer ik verschillende powerchords achterelkaar heb dat ik mijn vingers nog wel eens op de verkeerde frets zet, maar dat is denk ik ook gewoon een kwestie van oefenen
pi_84620227
Moehaaaaaa :) Ik ga me hier even voorstellen als zijnde gitarist.
Ik speel nu een jaartje of 14 gitaar en heb een aantal in mijn bezit, ik speel voornamelijk rock&roll, rockabilly en blues.

Gitaar nr1: Ibanez Artcore AFS75T

Gitaar nr2: Fender strat. '62 reissue

Gitaar nr3: Silver Brownsville
Dit is dezelfde gitaar als de mijne alleen ik heb geen handtekeningen erop :P

Gitaar nr4: Harimu (kopiemerk) hummingbird akoestisch
Precies een kopie van de gitaar die het mannetje op de foto vast heeft (was mijn eerste gitaar)

Gitaar nr5: EKO akoestische gitaar (een van mijn eerste)

En tot slot noem ik deze ook maar even

Mijn banjo: Richwood tenor banjo

Ik speel nog een aantal instrumenten waaronder piano, drum, mondharmonica maar dit in mindere mate dan gitaar. Piano ben ik ooit mee begonnen en kan een aardig deuntje spelen maar daar houd het mee op.
pi_84620404
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef Splobber het volgende:

Ik zit een beetje te klooien met powerchords. Ik probeer namelijk liedjes van Green Day mee te spelen (die veel powerchords gebruiken), alleen waar het probleem nou zit is met het dempen van de overige snaren. Die powerchords lukken me meestal wel, alleen wanneer ik snel probeer te wisselen hoor ik nog wel eens wat snaren die ik niet wil of moet horen. Ik demp met m'n wijsvinger de snaren die ik niet hoef te horen maar soms druk ik ook wel eens zo hard dat ik gewoon een soort barre akkoord heb. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?

En ik heb nog wel eens er last van dat wanneer ik verschillende powerchords achterelkaar heb dat ik mijn vingers nog wel eens op de verkeerde frets zet, maar dat is denk ik ook gewoon een kwestie van oefenen
Los klinkende snaren demPen met je rechter hand, wil ook wel eens helpen. Maar met je wijsvinger de overige snaren dempen kan ook. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Succes

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 29-07-2010 13:05:09 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:41:08 #17
98135 TeleluvR
pi_84620541
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Veritas-1 het volgende:
Verhaal
Welkom. Fantastisch mooie CAR strat! *O*
pi_84620604
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Witchfynder het volgende:

Iemand91: als je het beste gevoel hebt bij die CV moet je zeker die doen. Een slagplaat verwisselen is simpel en kost je 12,- ofzo, dus geen issue lijkt me. Als je nu die duurdere koopt, maar je bent er blijer mee, dan doet het je over een tijdje echt niks meer dat hij duurder was hoor.
Sluit geen compromissen. Je gitaar (en zeker je eerste) moet je beste vriend zijn. Ik sta nog steeds achter de keuze van mijn eerste bas, gemaakt in 1994 :).
Goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer op deze wereld :O
Niet min of meer een beter gevoel maar die CV is wel relatief goedkoop. Het is gewoon voor mij de
vraag of het zinvol is om de duurdere CV te kopen.

Trouwens nog tips bij het kijken/kopen van een van deze als je nog geen noot speelt? Waar ik op moet letten?
pi_84620607
Ouderwetse tvp. Gewoon, omdat het kan :7
pi_84620828
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef Splobber het volgende:

je geeft je eigen antwoord al: oefenen
pi_84620912
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer op deze wereld :O
Niet min of meer een beter gevoel maar die CV is wel relatief goedkoop. Het is gewoon voor mij de
vraag of het zinvol is om de duurdere CV te kopen.

Trouwens nog tips bij het kijken/kopen van een van deze als je nog geen noot speelt? Waar ik op moet letten?
afwerking, kijken of de frets er goed uitzien (niet te veel gedeukt als het 2e hands is). daarnaast kijken of er geen dode noten zijn, en voelen of de gitaar lekker in je hand ligt (dikte hals enzo).
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:01:18 #22
98135 TeleluvR
pi_84621202
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Neem iemand mee die er wel verstand van heeft???
pi_84621927
Genoeg bands hier toch? FOK! 11-jaarsmeet zoekt muzikaal talent!

Kan een leuk festival worden. :9

ik met m'n bandje 's middags ofzo en dan het echte werk (Conorach?) later op de avond? lijkt me tof.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:24:47 #24
98135 TeleluvR
pi_84622003
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:

ik met m'n bandje 's middags ofzo en dan het echte werk (Conorach?) later op de avond? lijkt me tof.
En Dean? (ook als roadie?)
pi_84622030
Ja, ik vroeg me af zijn jullie nu echt weer bij elkaar als Kramtried?
pi_84622360
quote:
Ik speel nu een jaartje of 14 gitaar en heb een aantal in mijn bezit, ik speel voornamelijk rock&roll, rockabilly en blues.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Precies een kopie van de gitaar die het mannetje op de foto vast heeft (was mijn eerste gitaar)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik speel nog een aantal instrumenten waaronder piano, drum, mondharmonica maar dit in mindere mate dan gitaar. Piano ben ik ooit mee begonnen en kan een aardig deuntje spelen maar daar houd het mee op.
Die Artcore heb ik bespeeld in een muziekwinkel O+ Die speelde ontzettend fijn en er kwam een goede klank uit!

Btw: -O- GAS, ik heb het ook.
pi_84622499
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie Ibanez :Y
pi_84622782
Dank allen :) En de Ibanez is inderdaad een hele fijne gitaar!
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:59:49 #29
20720 brother52
Dus..........
pi_84623307
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:

Ik denk dat een aantal van ons die dag in Rotterdam zijn.
pi_84623355
Is dan ook al de meet van dit topic! :o
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:05:29 #31
20720 brother52
Dus..........
pi_84623508
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Is dan ook al de meet van dit topic! :o
Nee, dat niet, dan is Baroeg open air.

Maar nu je toch over de meet begint, wanneer? en waar?
Iemand ideeën? Ik meen dat we de vorige keer besloten hebben het iets mee in het noorden te houden.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:08:53 #32
98135 TeleluvR
pi_84623634
Volgens zou de beruchte Meat begin juli al plaatsvinden!
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:13:09 #33
20720 brother52
Dus..........
pi_84623790
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:08 schreef TeleluvR het volgende:
Volgens zou de beruchte Meat begin juli al plaatsvinden!
Sterker nog, eind juni zelfs.
Waar waren jullie? Dean en ik waren er.
pi_84624063
xD Echt waar? Was dat in het Noorden?
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:22:33 #35
98135 TeleluvR
pi_84624130
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:13 schreef brother52 het volgende:

[..]

Sterker nog, eind juni zelfs.
Waar waren jullie? Dean en ik waren er.
Ja, ik heb dagelijks een gitaristenmeet. Alleen ik was er de afgelopen dagen. Waar waren jullie? :D
pi_84624193
Gitaristenmeet @ Appelpop dan ofzo.. :P
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:26:38 #37
20720 brother52
Dus..........
pi_84624288
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef blckbb het volgende:
Ja hoor, Tiel ligt in het noorden van Nederland.
En dan zit de helft van ons nog steeds in Rotterdam :D

[ Bericht 11% gewijzigd door brother52 op 29-07-2010 13:36:54 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:28:30 #38
98135 TeleluvR
pi_84624358
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef blckbb het volgende:
Culemborg Blues!
Ian Siegal! _O_
pi_84624501
Dát Teleluvr lijkt mij wel wat. :D
pi_84625232
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Neem iemand mee die er wel verstand van heeft???
Deed ik het liefst ook, maar gaat helaas niet :{
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:50:22 #41
98135 TeleluvR
pi_84625259
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Deed ik het liefst ook, maar gaat helaas niet :{
Ken je dan echt niemand in je omgeving die gitaar speelt of heeft gespeeld?
pi_84625632
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:28 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Culemborg Blues!
Ian Siegal! _O_
Prima, is voor mij toch loopafstand. Gitaren mag je wel bij mij thuis droppen en koffie zal klaar staan :Y) :P
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:00:20 #43
98135 TeleluvR
pi_84625690
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Prima, is voor mij toch loopafstand. Gitaren mag je wel bij mij thuis droppen en koffie zal klaar staan :Y) :P
Culemborg staat al in de agenda hier!
pi_84625741
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:00 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Culemborg staat al in de agenda hier!
Baas, ik ben d'r soberszo bij, benieuwd naar die Ian Siegal 8-)
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:02:03 #45
98135 TeleluvR
pi_84625840
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ken je dan echt niemand in je omgeving die gitaar speelt of heeft gespeeld?
Ik ken er wel wat maar die willen niet of zijn op vakantie etc. Maar de CV is dus (ook voor mij) wel de meerprijs waard?
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:09:06 #47
98135 TeleluvR
pi_84626098
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik ken er wel wat maar die willen niet of zijn op vakantie etc. Maar de CV is dus (ook voor mij) wel de meerprijs waard?
Het is een keus. Velen van ons (als ik zo teruglees) raden je aan om de CV te kopen. Of probeer ze allebei uit, het is toch bij dezelfde verkoper? Kies ter plekke!
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2010 @ 15:46:13 #48
159915 -Menn0-
MNO
pi_84630209
Ik wil een Gibson Flying V :(
,,/
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:49:51 #49
98135 TeleluvR
pi_84630360
Die zijn gewoon te koop, hoor! :D
pi_84630404
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:49 schreef TeleluvR het volgende:
Die zijn gewoon te koop, hoor! :D
Waarschijnlijk ons aller probleem ¤

(vreemd trouwens dat de ¤ met ctrl-alt moet en de $ alleen maar shift...)
Edit: ik weet het al waarom
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:53:12 #51
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84630489
hier gewoon alt+5.

met backingtracks oefenen werkt fantastisch, weet iemand nog een site waar je echte backing tracks hebt IPV midi, ik kan me vaag zo'n site herinneren maar weet niet meer welke het was :(

[edit] laat maar, heb er al een gevonden :D
pi_84630629
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:25 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, ik vroeg me af zijn jullie nu echt weer bij elkaar als Kramtried?
Zo goed als. Dinsdag nog even goed praten, maar het lijkt goed te gaan :)

En die Meat zou inderdaad hier. Kan van mijn kant nogsteeds, maar moet even kijken wanneer het uitkomt :D

We krijgen augustus/begin september nog tropische temperaturen, dus ik zet de BBQ vast klaar :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:57:55 #53
98135 TeleluvR
pi_84630932
Je kan er met 20 man van eten, moet goed komen dacht ik :D

pi_84630974
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zo goed als. Dinsdag nog even goed praten, maar het lijkt goed te gaan :)

En die Meat zou inderdaad hier. Kan van mijn kant nogsteeds, maar moet even kijken wanneer het uitkomt :D

We krijgen augustus/begin september nog tropische temperaturen, dus ik zet de BBQ vast klaar :9
in mijn vakantie zo warm? kut...
pi_84630983
Maar staat al de hele winter achter in het hok... hopen dat niet alles verroest is :o
pi_84631014
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

in mijn vakantie zo warm? kut...
Ze roepen het op de radio telkens... dus zal wel iets van waarheid in zitten.
pi_84631138
Tuurlijk, kan ik wel lekker gaan bakken in de uni :(
pi_84631323
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:06 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ze roepen het op de radio telkens... dus zal wel iets van waarheid in zitten.
hoop het niet, maar ja, we merken het wel
pi_84632119
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:53 schreef Under_Score het volgende:
hier gewoon alt+5.

met backingtracks oefenen werkt fantastisch, weet iemand nog een site waar je echte backing tracks hebt IPV midi, ik kan me vaag zo'n site herinneren maar weet niet meer welke het was :(

[edit] laat maar, heb er al een gevonden :D
Ik heb laatst gezocht, maar niets gevonden... waar vind ik zulke dingen?
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2010 @ 17:38:46 #62
159915 -Menn0-
MNO
pi_84634525
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ons aller probleem ¤

(vreemd trouwens dat de ¤ met ctrl-alt moet en de $ alleen maar shift...)
Edit: ik weet het al waarom
Neuh dat is het probleem niet. Maar helaas wil ik veel te veel. Wil nog een nieuwe tv, een nieuwe akoestische en een V. Plus het feit dat ik al 6 gitaren heb.... Weet dat je er nooit genoeg kan hebben maar heb te veel dure zooi inmiddels. Misschien dat iets weg ga doen...
,,/
pi_84642003
aaargh, iedereen stelt uit. De korean strat ging niet door omdat ie de nieuwe gitaar niet binnen had, en nu gaan deze twee ook niet door omdat verkoper ziek is... :(

Edit: komt nog bij dat ik morgen gratis vervoer had en een volgende keer ¤20+ reiskosten erbij krijg...

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 29-07-2010 21:30:13 ]
pi_84642503
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
aaargh, iedereen stelt uit. De korean strat ging niet door omdat ie de nieuwe gitaar niet binnen had, en nu gaan deze twee ook niet door omdat verkoper ziek is... :(
Ik ga ook een koop uitstellen :@ :(

Is me toch net wat te duur.... wel zeer gaaf maar :X te duur ;(
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_84645775
Haha, ik heb, 2 weken geleden ofzo, een fel roze Squier Strat gekocht voor maar 90 euro xD
Ik besefde dat ik nog een Strat wilde, maar ik had ook weinig geld... Dus heb ik deze Squier opgehaald en gerelic'd, hij speelt nu echt hemels =)
For me it's important to be in balance. To not let fear get in the way of things, to not worry so much about protecting yourself all the time.
~John Frusciante
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:26:51 #66
20720 brother52
Dus..........
pi_84646010
Heb je er in die 2 weken zo veel op gespeeld dat hij nu op een natuurlijke manier versleten is? :o
pi_84646163
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:26 schreef brother52 het volgende:
Heb je er in die 2 weken zo veel op gespeeld dat hij nu op een natuurlijke manier versleten is? :o
Ja! Én een paar keer mee gevoetbald en van de trap aflaten vallen xD
Schuurmachines hebben ook veel geholpen :P
For me it's important to be in balance. To not let fear get in the way of things, to not worry so much about protecting yourself all the time.
~John Frusciante
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:32:35 #68
20720 brother52
Dus..........
pi_84646269
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:30 schreef MonkeyWK het volgende:

[..]

Ja! Én een paar keer mee gevoetbald en van de trap aflaten vallen xD
Schuurmachines hebben ook veel geholpen :P
En daar is hij ook beter van gaan spelen?
Knap!
pi_84646573
Rellicen het meest debiele ooit 8)7 ):O 8)7 |:(

Wie gaat er nou een nieuwe gitaar afrossen om er oud uit te laten zien :') :') :')

Dat is echt te nep :') :'( :') :{w
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:53:24 #70
98135 TeleluvR
pi_84647038
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:21 schreef MonkeyWK het volgende:
Haha, ik heb, 2 weken geleden ofzo, een fel roze Squier Strat gekocht voor maar 90 euro xD
Ik besefde dat ik nog een Strat wilde, maar ik had ook weinig geld... Dus heb ik deze Squier opgehaald en gerelic'd, hij speelt nu echt hemels =)
Pics or did not happen!
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:58:20 #71
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84647234
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Wie gaat er nou een nieuwe gitaar afrossen om er oud uit te laten zien :') :') :')

precies :') :{w :N
pi_84655520
quote:

doen mensen dat echt? o|O :X :N :') :'( :+ ):O
pi_84656052
...of mensen met tattoo's...
Mu!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:19:11 #74
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_84656066
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:04 schreef The_Dean het volgende:
Je kan er met 20 man van eten, moet goed komen dacht ik :D

[ afbeelding ]
^O^
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:29:33 #75
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84656273
WHOEHOE explorer binnen :D

gister eindelijk keer dean gezien en L.no hehe

Oop een of andere manier is je gevoel een beetje ongemakkelijk :@
ben gelijk naar vriendin daarna gegaan dus nog niet echt goed op kunnen spelen
geen versterker hier :(

[ Bericht 1% gewijzigd door genakt op 30-07-2010 10:19:18 ]
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:52:43 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84656770
quote:

Precies, ben altijd zuinig op mijn gitaren en vind het juist kut als er ergens een lakbeschadiging is. andere mensen gaan dat blijkbaar met opzet aanbrengen... :{
Don't let my username fool you...
pi_84656821
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies, ben altijd zuinig op mijn gitaren en vind het juist kut als er ergens een lakbeschadiging is. andere mensen gaan dat blijkbaar met opzet aanbrengen... :{
same here, moet er niet aan denken dat de lak aan de voorzijde of zijkanten beschadigd raakt...
achterkant vind ik dan weer een ander verhaal, dat zijn dan uiteindelijk gebruik sporen
pi_84656918
Zolang mijn gitaar niet functioneel beschadigd raakt maakt het mij niet zo veel uit. Het is tenslotte een stuk gereedschap, geen kunstwerk ofzo. Dus een kras of een deuk zo hier en daar is niet zo erg. Bij een heftig on-stage leven heeft je gear sowieso veel te lijden, daar wordt hetop zich niet slechter van.
Mu!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:49:23 #81
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84658373
Heb weer GAS

ook deze gister besteld :D

LINE 6 TONEPORT UX1

http://www.rockpalace.com(...)e-6-TonePort-UX1.jpg
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:32:37 #82
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84659619
Tering, ik ben echt kapoooooooooot na gister. Ben nog steeds niet op mijn werk :').
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:36:18 #83
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84659721
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Tering, ik ben echt kapoooooooooot na gister. Ben nog steeds niet op mijn werk :').
Ja was het leuk in de exit ? :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:45:47 #84
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84660028
tijdje terug alweer dat ik hier gepost heb, maar heb wel nog geoefend, ben nu bezig met G&R, hier kun je een sample beluisteren voor wie het boeit, ik weet dat het niet heel zuiver is en ik mis een paar keer een snaar maar het klinkt wel al als een melodie. Trouwens, zonder amp opgenomen, dus direct van gitaar naar pc, daarom het "platte" geluid.

http://soundclick.com/share?songid=9463509
<hr>
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:28:23 #85
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84661537
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:36 schreef genakt het volgende:

[..]

Ja was het leuk in de exit ? :P
Ja was gaaf! Was niet druk, maar de mensen die er waren, waren echt wild :D.
pi_84661949
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
tijdje terug alweer dat ik hier gepost heb, maar heb wel nog geoefend, ben nu bezig met G&R, hier kun je een sample beluisteren voor wie het boeit, ik weet dat het niet heel zuiver is en ik mis een paar keer een snaar maar het klinkt wel al als een melodie. Trouwens, zonder amp opgenomen, dus direct van gitaar naar pc, daarom het "platte" geluid.

http://soundclick.com/share?songid=9463509
de melodie is er wel, maar je techniek is een beetje slordig. Je kunt beter proberen eerst wat langzamer te oefenen, en dan alles perfect te spelen. Eerst helemaal goed, dan pas sneller.

Het "platte geluid" is trouwens wel goed om te oefenen, je hoort je fouten erg duidelijk.
Mu!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:51:29 #87
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84662327
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

de melodie is er wel, maar je techniek is een beetje slordig. Je kunt beter proberen eerst wat langzamer te oefenen, en dan alles perfect te spelen. Eerst helemaal goed, dan pas sneller.

Het "platte geluid" is trouwens wel goed om te oefenen, je hoort je fouten erg duidelijk.
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.

[edit] nog een aanvulling, klopt ook wat je zegt over dat je bij het platte geluid goed de fouten hoort, speel ik dit met amp aan, dan klinkt het veel beter en vallen de foutjes bijna niet op door de gain

[ Bericht 11% gewijzigd door Dawnbreaker op 30-07-2010 13:03:03 ]
<hr>
pi_84662766
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:51 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.
Nou ja, het laat duidelijk zien waar je staat :)
Mu!
pi_84662812
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:51 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Volgens mij pak je telkens één noot constant fout.. Moet je dus op de switch van de ene naar die noot oefenen.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:05:43 #90
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84662972
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:02 schreef blckbb het volgende:

[..]

Volgens mij pak je telkens één noot constant fout.. Moet je dus op de switch van de ene naar die noot oefenen.
welke bedoel je dan, als ik zelf mag gokken zou ik zeggen dat ik de meeste moeite heb met de 3e van rechts (nr 14_)

|---------15----14-----|-------------15----14----|
|---15-------------------|----15-------------------|
|-----14-12--14--14-|-------14-12----14----14-|
|-12---------------------|-12----------------------|
|--------------------------|-------------------------|

Ik neem wel aan dat je bedoeld dat ik de noot niet goed raak en soms niet goed druk, ipv echt de foute noot, want ik oefen vanaf deze tabs en als het echt een andere noot moet zijn moet ik een andere tab zoeken.
<hr>
pi_84663132
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:05 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

welke bedoel je dan, als ik zelf mag gokken zou ik zeggen dat ik de meeste moeite heb met de 3e van rechts (nr 14_)

|---------15----14-----|-------------15----14----|
|---15-------------------|----15-------------------|
|-----14-12--14--14-|-------14-12----14----14-|
|-12---------------------|-12----------------------|

Ik neem wel aan dat je bedoeld dat ik de noot niet goed raak en soms niet goed druk, ipv echt de foute noot, want ik oefen vanaf deze tabs en als het echt een andere noot moet zijn moet ik een andere tab zoeken.
Volgens mij de 15 op de hoogste snaar. Weet niet zeker. Ik zou het je btw niet nadoen hoor, ik heb het een paar keertjes geprobeerd maar het is een lastig riffje. Valt weer mee dat ik 't niet zo heb op Guns 'n Roses en veel andere classic-rock bandjes (Deep Purple, enz..)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:12:13 #92
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84663280
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:09 schreef blckbb het volgende:

[..]

Volgens mij de 15 op de hoogste snaar. Weet niet zeker. Ik zou het je btw niet nadoen hoor, ik heb het een paar keertjes geprobeerd maar het is een lastig riffje. Valt weer mee dat ik 't niet zo heb op Guns 'n Roses en veel andere classic-rock bandjes (Deep Purple, enz..)
die riff valt heel erg mee, de solo in het midden, daar ben ik pas bang voor...

het wordt gewoon ook steeds sneller en moeilijker hoe verder het gaat...

over 10 jaar kom ik wel eens een sample van deze posten :')

maargoed, ik wissel deze oefening wel af met wat leuke makkelijke liedjes, ben behoorlijk fan van CCR ( _O_ ) en die hebben genoeg liedjes van 3 of 4 akkoorden die eenvoudig te spelen zijn... dus meestal eerst even oefenen en dan even wat CCR spelen :)
<hr>
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:15:54 #93
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84663467
als ik dan bezig ben meteen nog een vraag:

bij tabs wat betekenen deze symbolen / ^

E-|---------------------------------------------------------------------------|
B-|-----8--------6----------5----------3--------------------------------------|
G-|---------------------------------------------------------------------------|
D-|-\9-------\7--------3^5-------2^3------------------------------------------|
A-|-----------------------------------------1---------------------------------|
E-|---------------------------------------------3-----------------------------|

zijn dat hammerons/pulloffs of is dit toch iets anders?
<hr>
pi_84663745
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
als ik dan bezig ben meteen nog een vraag:

bij tabs wat betekenen deze symbolen / ^

E-|---------------------------------------------------------------------------|
B-|-----8--------6----------5----------3--------------------------------------|
G-|---------------------------------------------------------------------------|
D-|-\9-------\7--------3^5-------2^3------------------------------------------|
A-|-----------------------------------------1---------------------------------|
E-|---------------------------------------------3-----------------------------|

zijn dat hammerons/pulloffs of is dit toch iets anders?
slides volgens mij... je glijdt zeg maar over de frets (dus gewoon vinger op fret houden) naar de fret toe die aangegeven staat. Meestal staat er 5\7 om de sliden van 5 naar 7... als er niets staat dan is het je eigen interpretatie.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:23:34 #95
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84663801
maar wat is dan ^ is dat ook een slide? bijv. 3^5
<hr>
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:24:51 #96
20720 brother52
Dus..........
pi_84663856
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
maar wat is dan ^ is dat ook een slide? bijv. 3^5
Dat lijkt mij een bend.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:25:27 #97
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_84663890
tering, is nog niet zo makkelijk dus :D
<hr>
pi_84664050
Die solo lijkt me nog best mee te vallen als je de extra hammers van Slash niet meerekend (ik geloof dat hij niet hammert van bijvoorbeeld fret 3 naar 5, maar ook 4 nog meepakt, dat kan nog best pittig zijn)
pi_84664827
Over hammers en pull off's gesproken: Ik ben bezig met een metallica medley, om te spelen op mijn eigen bruiloft. Ik ga Master of Puppets, Enter Sandman, For Whom The Bell Tolls en Harverster Of Sorrow in elkaar draaien. Deze medley eindigen we met het dubbelbass gedeelte van One. Enfin: Allemaal nummers die ik feilloos speelde, dacht ik. Tot ik op you tube een instructional video heb bekeken, "how to play harvester of sorrow' en ben ik erachter gekomen dat de main riff anders is als ik al die jaren gespeeld heb..

:D :|W
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:01:12 #100
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84665439
Ha, dat ken ik wel...ik dacht dat ik de accoorden van Hocus Pocus goed speelde...tot ik bij Focus in het voorprogramma speelde en en Niels vd Steenbergen(de huidige gitarist) me liet zien hoe het wel moest :)

Die solo van Child'o mine is idd wel leuk om te leren, er zitten aanhet einde wel wat rottigheidjes in maar het is zeker wel te doen.

Ik ben nu bezig met wat sweep-picking oefeningen, ik zou zo graag zo'n snel arpeggio willen kunnen spelen. Maar ik ben al een paar jaar bezig en het schiet nog niet zo op.
Mu!
pi_84665654
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
Ha, dat ken ik wel...ik dacht dat ik de accoorden van Hocus Pocus goed speelde...tot ik bij Focus in het voorprogramma speelde en en Niels vd Steenbergen(de huidige gitarist) me liet zien hoe het wel moest :)

Die solo van Child'o mine is idd wel leuk om te leren, er zitten aanhet einde wel wat rottigheidjes in maar het is zeker wel te doen.

Ik ben nu bezig met wat sweep-picking oefeningen, ik zou zo graag zo'n snel arpeggio willen kunnen spelen. Maar ik ben al een paar jaar bezig en het schiet nog niet zo op.
ouch...sweeps! succes ^O^
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:50:02 #103
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84674136
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:29 schreef genakt het volgende:
WHOEHOE explorer binnen :D

gister eindelijk keer dean gezien en L.no hehe

Oop een of andere manier is je gevoel een beetje ongemakkelijk :@
ben gelijk naar vriendin daarna gegaan dus nog niet echt goed op kunnen spelen
geen versterker hier :(
Ja, je leek wel erg zenuwachtig :D
pi_84674291
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
vertel vertel!
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:00:46 #105
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84674451
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, je leek wel erg zenuwachtig :D
weet dat het niet hoeft maar het leek net me eerste afspraakje man :')
hij is stuk mooier als ik had verwacht dean ben er zeer blij mee tot nu toe
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:02:21 #106
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84674493
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:00 schreef genakt het volgende:

[..]

weet dat het niet hoeft maar het leek net me eerste afspraakje man :')
hij is stuk mooier als ik had verwacht dean ben er zeer blij mee tot nu toe
Zo eng ben ik toch niet ;(

En mooi man, leuk om te horen :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:03:21 #107
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84674520
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zo eng ben ik toch niet ;(

En mooi man, leuk om te horen :D
Hehe nee je bent niet eng :D
weet niet wat het was hahaha

en ;)

Hoe vond je het optreden gister ?
en kon je het makkelijk vinden nadat ik de straat had gsmst ? :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:05:26 #108
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84674577
Haha ja, in een keer goed gelopen :D

Optreden was super! _O_
Model 101 was vrij vage shit, maar Schraapstaal [powermetal] en Conorach waren zeer goed.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:08:30 #109
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84674655
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:05 schreef The_Dean het volgende:
Haha ja, in een keer goed gelopen :D

Optreden was super! _O_
Model 101 was vrij vage shit, maar Schraapstaal [powermetal] en Conorach waren zeer goed.
_O_ _O_ gelukkig maar want uileggen ben ik heel slecht in haha
pi_84674904
Vandaag twee muziekwinkels bezocht op verschillende gitaren geragd en weer niks -O-

Was het allemaal net niet.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:36:46 #111
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84675385
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Vandaag twee muziekwinkels bezocht op verschillende gitaren geragd en weer niks -O-

Was het allemaal net niet.
Ik heb gisteren nog een Dean V gehaald :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:04:00 #112
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_84676216
tvp :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:45:20 #113
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84677704
morgen maar is even achter mijn amp aanbellen want hij is nog niet klaar. :(
pi_84680191
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:45 schreef Under_Score het volgende:
morgen maar is even achter mijn amp aanbellen want hij is nog niet klaar.
Dan maar akoestisch tot die tijd he ...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:55:53 #115
125915 Dribbel_
pi_84680292
Vandaag maar m'n piepschuim weggegooit

Zijn status: NOT AMUSED
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84680327
Edit: ^ =

Gitaarkabel van ebay is binnen, maandag hopelijk de gitaar! Can't wait.
Maar nu eerst een lekker bakkie
pi_84680460
Trouwens een TV Yellow met P90's is wel leuk maar ik had er geen klik mee.

Hmz GAS is lastig
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:16:08 #118
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84681135
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dan maar akoestisch tot die tijd he ...
helaasch helemaal omdat ik geen akoestische heb
pi_84684688
vandaag bij feedback geweest en een e-bow gekocht :P weer een speeltje erbij...
op een ibanez of dean 7-snaar getest, op zich prima gitaartje, maar ze stemmen en stellen gitaren niet af daar, zo, wat was dat bagger qua stemming...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:44:07 #120
125915 Dribbel_
pi_84685186
Ik snap het nut van zo'n e-bow nog steeds niet echt. Als je lange irritante tonen wil maken, koop dan een doedelzak :|W :|W
pi_84685274
doedelzak is ook gaaf :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:49:25 #122
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84685444
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap het nut van zo'n e-bow nog steeds niet echt. Als je lange irritante tonen wil maken, koop dan een doedelzak :|W :|W
Doedelzakken _O_

pi_84687360
Ehm en nu ? :?

vrijdag 30 juli 2010 @ 23:32:59 #124
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84687478
Nou, wat dacht je van gewoon aansluiten zoals je het wil hebben :D
pi_84687626
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:32 schreef The_Dean het volgende:
Nou, wat dacht je van gewoon aansluiten zoals je het wil hebben :D
:D

Nou ik ga maar proberen net zoals het nu zit weer terug te solderen :P

Is een H S S strat.

De schakelaar is gaar geworden (Mag ook wel na 22 jaar trouwe dienst) :)

Zondag op m'n gemak aan de slag :s)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:41:21 #126
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84687835
Het staat gewoon netjes aangegeven, dus moeilijk kan het niet zijn :)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:47:27 #127
20720 brother52
Dus..........
pi_84688107
Voor mij is het zelfs duidelijk.
De boel inpakken, in de auto stappen en richting Fryslân rijden.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:52:04 #128
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84688320
Haha, ook een optie ja :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:54:05 #129
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84688395
Stiekem ben ik op zoek [ik zoek nu, en als ik ooit weer wat geld heb koop ik] iets met 24 frets. Ik ben dus nu slaggitarist van een metalband en we staan in C. Mijn LP trekt dat wel en klinkt/speelt wel goed, maar 24 frets lijkt me stabieler/beter. En dan hoef ik niet telkens om te stemmen van E naar C en weer terug :D

Tips? De LTD Viper en de Ibanez RG serie staan al op de lijst. Floyd mag, hoeft niet persé :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:57:03 #130
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84688528
Oh, ik heb net een 24 frets 7 snaar gekocht :D
pi_84688581
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:47 schreef brother52 het volgende:
Voor mij is het zelfs duidelijk.
De boel inpakken, in de auto stappen en richting Fryslân rijden.
:D

Last resort ;) Eerst zelf eens kijken of ik het kan repareren.

* Al denk ik dat nu wel het moment is om betere single coils te plaatsen en misschien zelfs wel de potmeters vervangen... :@ :?
pi_84688604
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:57 schreef The_Dean het volgende:
WTF !

welke dan?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:59:14 #133
20720 brother52
Dus..........
pi_84688626
Dat doe je best wel snel.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:00:36 #134
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84688689
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

WTF !

welke dan?
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:59 schreef brother52 het volgende:
Dat doe je best wel snel.
Die 7 snaar Dean van Under_Score. Even snel mijn Vx verkopen en dan die halen :9
pi_84688787
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:00 schreef The_Dean het volgende:

[..]

[..]

Die 7 snaar Dean van Under_Score. Even snel mijn Vx verkopen en dan die halen :9
Oh :o Mijn Dean MLK 7 heeft maar 22 frets :'( :( ;(
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03:52 #136
125915 Dribbel_
pi_84688831
Die laatste 2 gebruik je toch niet :+
pi_84688896
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Niet waar :N met mijn nieuwe band heb ik een solo waarbij ik de extreem hoge e gebruik :P
pi_84688957
en toch ben ik blij dat ie er van mij 24 heeft en geen 22 :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:08:08 #139
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84689021
eigenlijk is 24 frets wel logischer, je hebt dan 2 keer een octaaf op een snaar.. toch? :')
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:08:56 #140
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689063
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee, maar met 24 frets is het wel allemaal wat stabieler in de lagere stemmingen, heb ik gemerkt :)
pi_84689070
Nu we toch over hogere posities praten. hebben jullie nooit de gedachte dat fretslijtage/buzz een probleem kan worden omdat je bepaalde frets nauwelijks gebruikt ?

:?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:09:33 #142
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689088
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef Under_Score het volgende:
eigenlijk is 24 frets wel logischer, je hebt dan 2 keer een octaaf op een snaar.. toch? :')
Ja, als het goed is wel :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:10:23 #143
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689124
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nu we toch over hogere posities praten. hebben jullie nooit de gedachte dat fretslijtage/buzz een probleem kan worden omdat je bepaalde frets nauwelijks gebruikt ?

:?
Hoe kan iets wat je niet gebruikt problemen geven? Of snap ik je verkeerd?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:13:16 #144
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84689252
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, als het goed is wel :D
gelukkig,
ik moet écht mijn theorie weer gaan bij spijkeren :')
pi_84689325
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:10 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Hoe kan iets wat je niet gebruikt problemen geven? Of snap ik je verkeerd?
Ja, je slijt namelijk de frets die je veel gebruikt dus de frets die je weining gebruikt slijten minder/niet dan krijg je dus buzzzende frets en daar zit je niet op te wachten ...
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:16:22 #146
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689401
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja, je slijt namelijk de frets die je veel gebruikt dus de frets die je weining gebruikt slijten minder/niet dan krijg je dus buzzzende frets en daar zit je niet op te wachten ...
Oh ja, zo... zit wat in... maar als je niet aan de actie komt lijkt me dat niet direct een probleem...
Of zo nu en dan je lage frets vervangen :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:16:23 #147
125915 Dribbel_
pi_84689403
quote:
Maar waarom is het logischer :+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:16:33 #148
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689408
Iemand een mooie V? :9

[TK] Dean Vx [Electrische gitaar]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:16:57 #149
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689433
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Groter bereik?
pi_84689479
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Omdat je dan een heel octaaf hebt afgerond.

:P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:18:06 #151
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84689481
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Groter bereik?
nee, 2 keer een vol octaaf IPV +- 1.8 keer een octaaf. :P

voor mij logischer, maar ik ben dan ook raar :P
pi_84689514
Dean ik ga je een PM sturen ;)

*O*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:24:22 #153
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84689784
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:18 schreef Under_Score het volgende:

[..]

nee, 2 keer een vol octaaf IPV +- 1.8 keer een octaaf. :P

voor mij logischer, maar ik ben dan ook raar :P
Och, ik vind beide wel best, ik kom meestal toch niet voorbij het 15e fret :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:34:57 #154
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84690344
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dean ik ga je een PM sturen ;)

*O*
Ik las het, vette shit :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:42:49 #155
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84694753
Dean advies. Bouw die v om met betere humbuckers. Vnag je er zeker 250 voor.

Tot nu toe maak je wel veel winst aan mij dean hahaha

L no heeft pm maar hij is ook voor jou ;)
dus als jullie hem samen lezen maak je mij ook weer gelukkig
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:53:17 #156
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84694821
Ook zoiets vreemds bijna in elk topic noemen ze me een gitaarnerd :')

snap er niks van :(
pi_84695444
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:53 schreef genakt het volgende:
Ook zoiets vreemds bijna in elk topic noemen ze me een gitaarnerd :')

snap er niks van :(
gitaarnerd :6

:P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 08:56:03 #158
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695494
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:42 schreef genakt het volgende:
Dean advies. Bouw die v om met betere humbuckers. Vnag je er zeker 250 voor.

Tot nu toe maak je wel veel winst aan mij dean hahaha

L no heeft pm maar hij is ook voor jou ;)
dus als jullie hem samen lezen maak je mij ook weer gelukkig
Ja klopt, denk dat ik binnenkort even zo'n metalsetje van GFS erin stop, maar ik heb vast ook nog wel wat liggen :D
pi_84695548
quote:
Dat is ook altijd mijn redenatie inderdaad :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_84695556
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:57 schreef The_Dean het volgende:
Voor C was een bariton denk ik handiger geweest dan een 7 snaar.
Maar dit is ook wel gaaf natuurlijk. :)
It has to mean something
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:08:59 #161
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695594
Ik zet een kleine GFS order klaar, dus als er iemand mee wil doen, laat het maar weten :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:09:55 #162
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695605
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:03 schreef Cynic het volgende:

[..]

Voor C was een bariton denk ik handiger geweest dan een 7 snaar.
Maar dit is ook wel gaaf natuurlijk. :)
Ja, zat er stiekem ook aan te denken :D

Er staat een op MP [zo'n Viper], met een vraagprijs van 450, en dat is me net wat te duur. Hij is het wel waard, maar zoveel kan ik niet missen, en het lijkt me sterk dat de V dat op gaat brengen :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:10:30 #163
125915 Dribbel_
pi_84695611
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:08 schreef The_Dean het volgende:
Ik zet een kleine GFS order klaar, dus als er iemand mee wil doen, laat het maar weten :)
Ik moet nu snel naar m'n werk, maar ik kan wel een set akoestische snaren gebruiken die hebben ze ook wel neem ik aan, kan je tot eind van de middag wachten ? :+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:10:52 #164
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695613
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:10 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik moet nu snel naar m'n werk, maar ik kan wel een set akoestische snaren gebruiken die hebben ze ook wel neem ik aan, kan je tot eind van de middag wachten ? :+
Ja hoor, geen probleem ;)
pi_84695670
Dean zit je niet met douanekosten als je boven een bepaald bedrag komt? :?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:18:35 #166
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695681
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dean zit je niet met douanekosten als je boven een bepaald bedrag komt? :?
Vorige keer wel, maar dat was dik over de 200 euro :D
pi_84695714
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:18 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Vorige keer wel, maar dat was dik over de 200 euro :D
En hoeveel procent komt er dan bij?
pi_84695727
Zo'n mooie stem heeft dat vrouwtje O+ O+ *; ^) O+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:23:48 #169
98135 TeleluvR
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:27:05 #170
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695752
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Toen moest er zo'n 50 euro achteraan, maar het was ook een flinke doos.

Jij moest ook nog dingen toch? Heb zelf tot nu toe alleen een setje humbuckers en een audio pot :)
pi_84695835
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Toen moest er zo'n 50 euro achteraan, maar het was ook een flinke doos.

Jij moest ook nog dingen toch? Heb zelf tot nu toe alleen een setje humbuckers en een audio pot :)
Ja ik ga effe zoeken ;)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:38:20 #172
20720 brother52
Dus..........
pi_84695850
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Volgens mij de btw en nog zo'n 4% extra omdat het gitaaronderdelen betreft.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:40:45 #173
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695876
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:38 schreef brother52 het volgende:

[..]

Volgens mij de btw en nog zo'n 4% extra omdat het gitaaronderdelen betreft.
Ja, zulkzowat. Repair and replacement parts :Y
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:42:36 #174
98135 TeleluvR
pi_84695887
Ze hebben wel veel nieuw leuks bij GFS!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:47:45 #175
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84695930
GFS _O_
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:50:41 #176
20720 brother52
Dus..........
pi_84695974
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:40 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, zulkzowat. Repair and replacement parts :Y
Had ik ook met mijn pakketje.
Die tonepot het je al op het lijstje staan?
Ik zag dat ze geen zwarte schroefjes voor pup rings hebben.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:55:00 #177
98135 TeleluvR
pi_84696012
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat kun je heel eenvoudig oplossen:
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:55:19 #178
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84696016
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Had ik ook met mijn pakketje.
Die tonepot het je al op het lijstje staan?
Ja, staat er al bij :)

Ik doe die upgrades ook niet, dat haal ik er met de verkoop toch niet uit, niet in deze prijsklasse. Heb nu voor 6,50 dollar staan :D
Wie doet er meer mee?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:55:54 #179
20720 brother52
Dus..........
pi_84696021
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:55 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Dat kun je heel eenvoudig oplossen:
[ afbeelding ]
Nah, ik kijk vanmiddag wel even bij Meibergen in Deventer of ze ze daar ook hebben.
pi_84696137
Heeft iemand hun snaren al eens geprobeerd? is het wat?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:05:56 #181
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84696158
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:55 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nah, ik kijk vanmiddag wel even bij Meibergen in Deventer of ze ze daar ook hebben.
Dan houd ik mij ook aanbevolen voor een zakje ;)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:06:50 #182
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84696170
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik speel de laatste tijd met hun .010 setjes. Bevalt mij erg goed! Blijven toch wel lang goed, en de klank is zeker dik in orde.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:07:32 #183
98135 TeleluvR
pi_84696182
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik gebruik voor de gitaren die ik weinig gebruik, die snaren van Thomann. 1 euro/set, zijn lang niet verkeerd. Verschil met bijv. D'addario's merk je wel...

Dit is ook best cool:

zaterdag 31 juli 2010 @ 10:12:23 #184
20720 brother52
Dus..........
pi_84696248
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:05 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dan houd ik mij ook aanbevolen voor een zakje ;)
Komt goed :)
pi_84696376
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

je weinig gebruikte frets iets bijvijlen, is het probleem ook opgelost, of idd zoals dean zijn refret van een aantal frets die versleten zijn
pi_84696640
Dean heeft mail :7
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:04:49 #187
20720 brother52
Dus..........
pi_84697046
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:06 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik speel de laatste tijd met hun .010 setjes. Bevalt mij erg goed! Blijven toch wel lang goed, en de klank is zeker dik in orde.
Zijn ze een beetje vergelijkbaar met d'addario's?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:21:06 #188
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_84697316
Terug uit Swiss!
pi_84697454
Noob vraagje, wij hebben nu zo'n setje geleend voor een optreden met 2 speakers + menpaneel + kabels. We hebben alleen nog boxen nodig voor ons eigen geluid, twee monotiren is genoeg? Je noemt die schuine boxen die op de grond liggen toch monitoren en de andere speakers. :@
pi_84698123
Nou ik heb een akoestische gitaar gekocht. :s)
Ben nu zelf een beetje aan het pielen om het G-akkoord te leren, maar ga binnenkort les nemen. Ben er blij mee. :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:07:33 #191
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698359
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Noob vraagje, wij hebben nu zo'n setje geleend voor een optreden met 2 speakers + menpaneel + kabels. We hebben alleen nog boxen nodig voor ons eigen geluid, twee monotiren is genoeg? Je noemt die schuine boxen die op de grond liggen toch monitoren en de andere speakers. :@
Ja, die schuine op de grond liggende dingen zijn monitors :)

En twee genoeg... hangt er vanaf wie allemaal monitor nodig heeft :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:07:51 #192
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698368
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:56 schreef Roolio het volgende:
Nou ik heb een akoestische gitaar gekocht. :s)
Ben nu zelf een beetje aan het pielen om het G-akkoord te leren, maar ga binnenkort les nemen. Ben er blij mee. :)
Cool *O*

Succes! :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:08:29 #193
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698385
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:04 schreef brother52 het volgende:

[..]

Zijn ze een beetje vergelijkbaar met d'addario's?
Mwah, dat niet helemaal. Ik had voor dat geld niet veel verwacht, maar ze zijn boven verwachting goed. Beetje meer de Ernie Ball kant op.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:09:22 #194
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84698399
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, zo zou je het kunnen zeggen :).

Met hoeveel man zijn jullie en in welke bezetting? Simpel gezien zou je kunnen zeggen dat de drummer een monitor nodig heeft en dat je voorop het podium een monitor nodig hebt voor je zanger (waar gitaristen en bassist van kunnen snoepen). In een meer ideale situatie hebben de zanger en drummer eigen monitoren en aan de uiteinden van het podium 1. Dus dan heb je 4 monitors. Nog idealer is iedereen 1, maar dat is pas nuttig als je een groot podium hebt, iedereen iets anders wilt/moet horen en je een goede monitorman hebt.

Maar 2 is wel het absolute minimum ja.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:10:33 #195
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84698421
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:42 schreef TeleluvR het volgende:
Ze hebben wel veel nieuw leuks bij GFS!
Oe ff kijken! :9.

Edit: nou wat dan? :P.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:15:46 #196
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698520
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:10 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Oe ff kijken! :9.

Edit: nou wat dan? :P.
Ja, ik vond ook niks nieuws :@
Preview van de nieuwe site ziet er wel goed uit :Y
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:17:24 #197
20720 brother52
Dus..........
pi_84698559
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:08 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Mwah, dat niet helemaal. Ik had voor dat geld niet veel verwacht, maar ze zijn boven verwachting goed. Beetje meer de Ernie Ball kant op.
Hmm, ok. Dan houd ik het maar gewoon bij d'addario's.
Had me anders mooi wat gescheeld in de kosten, 24 setjes voor 50 dollar in plaats van 10 voor 40 euro.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:21:24 #198
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698640
Ja, ik wil binnenkort ook weer even een d'Addario op de LP gooien, kijken hoe dat klinkt icm de SD's.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:22:16 #199
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698662
Oh kut ja, ik moet binnenkort ook 7 snaar sets halen _O-
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:24:28 #200
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84698712
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:15 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ze hebben wel goedkoop slagplaatmateriaal :9. Nu mijn kluskoning papa weer in NL is, kan hij misschien helpen een slagplaat voor de Strat te maken. Kan ik dat ding ook eindelijk afmaken :D. Dean en ik hebben donderdag nog gezien hoe tof een SuperStrat kan zijn _O_.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:26:35 #201
98135 TeleluvR
pi_84698767
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:15 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Slagplaat materiaal, p90--> minihum coversions, nog veel meer! *O*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:28:10 #202
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84698808
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:24 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ze hebben wel goedkoop slagplaatmateriaal :9. Nu mijn kluskoning papa weer in NL is, kan hij misschien helpen een slagplaat voor de Strat te maken. Kan ik dat ding ook eindelijk afmaken :D. Dean en ik hebben donderdag nog gezien hoe tof een SuperStrat kan zijn _O_.
Ja man, dat ding was stoer :D
Volgens mij deze. Alleen was die van hem ietwat veranderd. Zwarte zadels en andere knobs.

zaterdag 31 juli 2010 @ 12:41:38 #203
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84699246
De manier waarop Antal er op speelt scheelt ook wel een hoop natuurlijk :+.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:45:05 #204
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_84699386
Ziet er vet uit!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:46:20 #205
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84699430
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:41 schreef Witchfynder het volgende:
De manier waarop Antal er op speelt scheelt ook wel een hoop natuurlijk :+.
Ja man, die gast [en zijn broer ook] kan/kunnen het wel!
Erg leuke band!

En zo wil ook wel strat spelen hoor, geen probleem :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:53:48 #206
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84699657
Precies! :D.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:54:03 #207
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84699663
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:45 schreef KaMo het volgende:
Ziet er vet uit!
Is wel een gitaar voor classic metal ja :9.
pi_84699680
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:09 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, zo zou je het kunnen zeggen :).

Met hoeveel man zijn jullie en in welke bezetting? Simpel gezien zou je kunnen zeggen dat de drummer een monitor nodig heeft en dat je voorop het podium een monitor nodig hebt voor je zanger (waar gitaristen en bassist van kunnen snoepen). In een meer ideale situatie hebben de zanger en drummer eigen monitoren en aan de uiteinden van het podium 1. Dus dan heb je 4 monitors. Nog idealer is iedereen 1, maar dat is pas nuttig als je een groot podium hebt, iedereen iets anders wilt/moet horen en je een goede monitorman hebt.

Maar 2 is wel het absolute minimum ja.
We zijn met 4 man, drummer, bassist, zanger en ik.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:57:03 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84699761
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:54 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

We zijn met 4 man, drummer, bassist, zanger en ik.
Ik zou dan zeker een monitor bij de drummer en bij de zanger neerzetten. Jij en de bassist kunnen het wel uit de amp horen. Houd er dan wel rekening mee dat jij dan waarschijnlijk de bassist amper tot niet hoort en hij jou niet. Als dat wel nodig is dan kun je het beste voor jou monitoring met hem en voor hem monitoring met jou neerzetten.
Maar een hoop hangt af van de akoestiek daar hoor, dus dat laatste stukje is misschien niet nodig.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:01:47 #210
20720 brother52
Dus..........
pi_84699898
Ik wil onze bassist juist vaak helemaal niet horen. Dan raak ik alleen maar in de war.
Ik hoef eigenlijk alleen de drummer maar te horen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:11:31 #211
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84700163
Enige wat ik soms hoor is de drummer ;(
pi_84700183
Ik denk dat het met twee monitoren wel goed komt. De monitor voor de zanger pikken wij ook wel wat van mee aangezien we redelijk dicht op elkaar staan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:31 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84701876
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:01 schreef brother52 het volgende:
Ik wil onze bassist juist vaak helemaal niet horen. Dan raak ik alleen maar in de war.
Ik hoef eigenlijk alleen de drummer maar te horen.
Jacco gebruikt mij vaak om de toonsoort te herontdekken, omdat dat soms uit de gitaren niet blijkt, met onze maffe partijen soms :D. En toetsen hoort hij live vaak niet.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:56 #214
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84701889
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik denk dat het met twee monitoren wel goed komt. De monitor voor de zanger pikken wij ook wel wat van mee aangezien we redelijk dicht op elkaar staan.
Lijkt me goed :).
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:31:55 #215
20720 brother52
Dus..........
pi_84702389
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:13 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Jacco gebruikt mij vaak om de toonsoort te herontdekken, omdat dat soms uit de gitaren niet blijkt, met onze maffe partijen soms :D. En toetsen hoort hij live vaak niet.
Ja, maar jij zit er ook niet zo vaak naast als onze bassist. :P
pi_84702989
Of het komt doordat ik verkouden ben en vol met snot zit.

Of ik ben minder vals aan het zingen..

Ik ga uit van het eerste maar eens luisteren als ik minder snotterig ben :+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:21:00 #217
20720 brother52
Dus..........
pi_84703654
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Of het komt doordat ik verkouden ben en vol met snot zit.

Of ik ben minder vals aan het zingen..

Ik ga uit van het eerste maar eens luisteren als ik minder snotterig ben :+
Je oren zitten gewoon dicht :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:59:13 #218
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84704688
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:31 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ja, maar jij zit er ook niet zo vaak naast als onze bassist. :P
Da's niet handig. De bassist is de hoeksteen van de band :P.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:51:12 #219
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84706499
Ja, want er is mij donderdag bewezen dat je best zonder zanger kan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:51:56 #220
125915 Dribbel_
pi_84706522
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:10 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem ;)
Wacht maar niet op mij net langs de gitaarzaak geweest en 2 setjes gecoate snaren meegekregen om die eens te proberen tegenover m'n normale akoestische dus eerst eens kijken hoe die bevallen :+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:53:39 #221
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84706592
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wacht maar niet op mij net langs de gitaarzaak geweest en 2 setjes gecoate snaren meegekregen om die eens te proberen tegenover m'n normale akoestische dus eerst eens kijken hoe die bevallen :+
Ok ;)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:19:28 #222
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84707571
Offtopic, maar wat een name fail:

:D.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:37:39 #223
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84708312
Wtf :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:49:30 #224
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84709250
piratenmuziek maken :D :P

Zal ik het gewoon doen omdat het kan? :D :P *O*

* Relpost })
pi_84709376
Met enige onregelmatigheid zit ik toch regelmatig wat te pielen op m'n elektrische gitaar. Nou was het een budgetvariant (SX van 150 euro ofzo) en ik vraag me af of dat met het volgende te maken heeft. Als ik hem probeer te stemmen dan gaat het metertje een steeds lagere waarde aangeven. Als ik de snaar aansla is hij bijvoorbeeld te hoog, na een tijdje staat hij goed, en weer even later staat hij onder de eigenlijke waarde.
Is dit altijd zo bij elektrische gitaren? Zo nee, is dit af te stellen? Zo nee, moet ik een andere gitaar kopen? Hij rammelt namelijk ook nog steeds, ondanks dat ik hem opnieuw heb laten afstellen bij de winkel.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:39:37 #227
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84710026
zitten er nieuwe snaren op? zo ja dan kan dat het probleem wel is zijn, en zou na een paar dagen weg moeten zijn. anders, het blijft een gitaar van 150 euro, dus echt goede hardware zit er niet op, die tuners kunnen vrij snel ontstemmen, maar normaal niet zo snel als wat jij aangeeft.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:12:17 #228
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84711239
Kan ook wat te maken hebben met hoe de snaren erop zijn gelegd.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:12:51 #229
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84711256
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
piratenmuziek maken :D :P

Zal ik het gewoon doen omdat het kan? :D :P *O*

* Relpost })
Waarom is dat een relpost, waarom zou je dat niet kunnen en waarom zou ons dat wat moeten schelen? :P.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:21:47 #230
267402 Libelah
ex-metaalkop
pi_84711591
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Met enige onregelmatigheid zit ik toch regelmatig wat te pielen op m'n elektrische gitaar. Nou was het een budgetvariant (SX van 150 euro ofzo) en ik vraag me af of dat met het volgende te maken heeft. Als ik hem probeer te stemmen dan gaat het metertje een steeds lagere waarde aangeven. Als ik de snaar aansla is hij bijvoorbeeld te hoog, na een tijdje staat hij goed, en weer even later staat hij onder de eigenlijke waarde.
Is dit altijd zo bij elektrische gitaren? Zo nee, is dit af te stellen? Zo nee, moet ik een andere gitaar kopen? Hij rammelt namelijk ook nog steeds, ondanks dat ik hem opnieuw heb laten afstellen bij de winkel.
Hoe lang is een tijdje ongeveer? Moeten we denken aan secondes, minuten of uren? :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:38:24 #231
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84712187
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Is dit altijd zo bij elektrische gitaren? Zo nee, is dit af te
stellen? Zo nee, moet ik een andere gitaar kopen? Hij rammelt namelijk ook nog steeds, ondanks dat ik hem opnieuw heb laten afstellen bij de winkel.
Een snaar trilt nooit helemaal constant, bij aanslaan is elke noot iets hoger en na verloop van klinken zakt de frequentie wat in. Goed stemmen betekent dus de periode van zuiverheid zo lang mogelijk laten duren. Ligt dus niet per se aan stemmechaniek oF afstelling.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:40:40 #232
267402 Libelah
ex-metaalkop
pi_84712269
Precies. Daarom moeten we dus weten hoe snel de snaar te laag wordt ;)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:01:35 #233
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84715332
Het is duidelijk dat ik niet meer bij Philips werk... wat voor advertenties ze nu mee komen ;(

zaterdag 31 juli 2010 @ 22:10:52 #235
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84718229
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:01 schreef The_Dean het volgende:
Het is duidelijk dat ik niet meer bij Philips werk... wat voor advertenties ze nu mee komen ;(

[ afbeelding ]
U2 :'( :') -O-

U2 en punk sound :') :') :') :{w
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:32:18 #236
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84719279
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:01 schreef The_Dean het volgende:

[ afbeelding ]
:D :D :D :') U2 punkrock. :D :D :') o|O
Check mijn band Glorybox
pi_84719444
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:40 schreef Libelah het volgende:
Precies. Daarom moeten we dus weten hoe snel de snaar te laag wordt ;)
Ik sprak over één aanslag. Op het moment van aanslaan is de noot te hoog, misschien een halve seconde na het aanslaan is hij goed, en een halve seconde daarna is hij te laag. Ik denk dat de afwijkingen iets van +/- 10 cent zijn minimaal.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:39:09 #238
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84719580
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:36 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik sprak over één aanslag.
SHIT, EEN AANSLAG..

*gauw wegrent*

maar dan zal het dus inderdaad gewoon zijn dat wat hierboven al gepost is. als je alle snaren aanslaat ( Open dus ) klinkt het dan vals? of wordt het vals als het akkoord uitklinkt?
pi_84719733
quote:
Vette bas :Y
pi_84719836
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:39 schreef Under_Score het volgende:

[..]

SHIT, EEN AANSLAG..

*gauw wegrent*

maar dan zal het dus inderdaad gewoon zijn dat wat hierboven al gepost is. als je alle snaren aanslaat ( Open dus ) klinkt het dan vals? of wordt het vals als het akkoord uitklinkt?
Neuh het klinkt niet heel vals. Als ik de lage e snaar hard aansla dan zegt de tuner dat hij begint op +25 cent en eindigt op -10 cent. Ik vind het een vrij groot verschil.
En de lage E en A snaren storen... Als ik ze niet demp is er ruis :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door gekkewiebel op 31-07-2010 22:51:18 ]
pi_84722022
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:45 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Neuh het klinkt niet heel vals. Als ik de lage e snaar hard aansla dan zegt de tuner dat hij begint op +25 cent en eindigt op -10 cent. Ik vind het een vrij groot verschil.
En de lage E en A snaren storen... Als ik ze niet demp is er ruis :'(
standaard gedrag van snaren...
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:36:56 #242
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84725945
quote:
Grappig, maar niks waar ik nu naar op zoek ben :).
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:41:10 #243
125915 Dribbel_
pi_84726043
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:36 schreef Witchfynder het volgende:

[..]
Jezus wat een lelijk ding
Idd zeg :o
  zondag 1 augustus 2010 @ 05:43:46 #244
176114 Under_Score
Sarcastische lul
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:18:09 #245
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84732255
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:41 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Idd zeg :o
:P :P.

Als ik dit ding zou kopen zou ik hem keihard afschuren en gewoon wit spuiten. Of zilver :D. Maar ben niet op zoek naar zo'n type bas. Ik wil een P! :(.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:05:07 #246
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_84733514
Jammer dat het geen gitaarbody is, en linkshandig :D
pi_84733656
vandaag naar verjaardag van me oma, hoe rock n roll is dat!
pi_84734441
Dean, heb je die doos met isolatie spul nog? :@
PS4 online: micro_nl
pi_84747335
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:36 schreef guitarist het volgende:
Dean, heb je die doos met isolatie spul nog? :@
Die twee en een halve :D ? Ja hoor :Y

Gisteren nog geteld, 31 stuks geloof ik :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:04:29 #250
20720 brother52
Dus..........
pi_84749215

Vanmiddag op de boekenmarkt in Deventer op te kop getikt :)
pi_84749705
Ik las Millencolin :@
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:19:08 #252
20720 brother52
Dus..........
pi_84749939
Als ik die was tegen gekomen, had ik hem ook mee genomen.
Weinig muziekboeken verder, niets over gitaar of versterkerbouw. -O-
Het tab boek van Siamese Dream stond er nog maar die heb ik al.
pi_84749974
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef brother52 het volgende:
Als ik die was tegen gekomen, had ik hem ook mee genomen.
Weinig muziekboeken verder, niets over gitaar of versterkerbouw. -O-
Het tab boek van Siamese Dream stond er nog maar die heb ik al.
Ja, die dingen vind je erg weinig in het wild ;(
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:29:49 #254
20720 brother52
Dus..........
pi_84750476
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, die dingen vind je erg weinig in het wild ;(
Helaas wel. Ik heb bijna alle stands gehad (in zo'n 8 uur tijd) maar helemaal niets gezien wat ook maar een beetje in de buurt kwam.

Als troost heb ik deze maar gekocht.

:')
Jeugdsentiment *O*
pi_84750851
Haha, vet :D
pi_84751910
Er zijn geloof ik 2 manieren (misschien nog wel wat meer hoor) om het G-akkoord te doen, met je ringvinger op de 1e snaar en met je pink op de eerste snaar. Is een van die manieren nog 'beter' dan de andere, in de zin van handiger bij wisselen ofzo, of maakt het niet zo veel uit en moet je doen wat je zelf het fijnst vindt?

Ik gok het laatste maar aangezien ik toch nieuw erin ben kan ik voor de zekerheid het gelijk 'goed' leren ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:12:50 #257
125915 Dribbel_
pi_84752505
Of het handig is met wisselen hangt af van de andere akkoorden he :+
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:30:12 #258
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84753198
Je moet gewoon doen wat lukt.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:31:42 #259
20720 brother52
Dus..........
pi_84753270
En als het niet lukt gewoon powerchords raggen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:33:10 #260
125915 Dribbel_
pi_84753351
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:31 schreef brother52 het volgende:
En als het niet lukt gewoon powerchords raggen.
Works for me
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:38:01 #261
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84753565
Dinsdag Anthrax! heb er zin in :D *O*
pi_84753620
Wat ik ook niet snap is in bijvoorbeeld dit fimpje speelt hij D-C-G, maar dan zonder zijn ringvinger te bewegen. Maar bij de C zoals ik hem probeer te leren moet die vinger daar helemaal niet in de buurt komen. Doet hij een andere manier voor een C of wat?

Oh en ik kwam dit topic tegen: Leer hier gitaar spelen #21: Verkrampte vingers

Kan ik beter daarin posten om dit topic niet te 'vervuilen'?
pi_84755777
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:39 schreef Roolio het volgende:
Wat ik ook niet snap is in bijvoorbeeld speelt hij D-C-G, maar dan zonder zijn ringvinger te bewegen. Maar bij de C zoals ik hem probeer te leren moet die vinger daar helemaal niet in de buurt komen. Doet hij een andere manier voor een C of wat?

Oh en ik kwam dit topic tegen: Leer hier gitaar spelen #21: Verkrampte vingers

Kan ik beter daarin posten om dit topic niet te 'vervuilen'?
Volgens mij speelt hij een Cadd9
pi_84760801
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oke dank je, en is dat dan hetzelfde als een normale C maar dan anders gedaan met je linkerhand of klinkt 'ie ook anders?
pi_84761834
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:04 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op de boekenmarkt in Deventer op te kop getikt :)
Oeh, daar staan vast wel gave dingen in om te spelen. Wat een fijne plaat is dat O+
It has to mean something
pi_84762538
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Haal die 'volgens mij' maar weg.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:28:10 #267
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84763197
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Heb net weer wat theorie-oefeningen gedaan, ik zat me dus af te vragen wat het verschil is tussen een Csus2 en een Cadd9, maar het gaat om de octaafhoogte van de extra D, kwam ik achter. Bij een Csus2 speel je de d-snaar los, en zit de noot dus lager in het akkoord.

Goed. Tot zover. :')
Check mijn band Glorybox
pi_84763462
niet alleen. Een Csus2 is een Cadd9(no3).
Mu!
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:04:33 #269
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84763841
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:45 schreef SingleCoil het volgende:
niet alleen. Een Csus2 is een Cadd9(no3).
En die 3 staat dan voor het octaaf waarin de toegevoegde 9 zit?
Check mijn band Glorybox
pi_84764413
nee, de no3 betekent dat de eerste terts na de grondtoon vervalt. Bij het C-accoord is dat dus de eerste E. Bij de Csus2 is die verlaagd tot een D.
Mu!
pi_84764457
ZZzzzzZZZZzZZzzZZZZzzzZZZzzZZzzZZZzzzZZZzzZZz.
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:33:50 #272
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84764565
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:26 schreef SingleCoil het volgende:
nee, de no3 betekent dat de eerste terts na de grondtoon vervalt. Bij het C-accoord is dat dus de eerste E. Bij de Csus2 is die verlaagd tot een D.
Aha, op die manier. :)
Check mijn band Glorybox
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:37:04 #273
125915 Dribbel_
pi_84764632
En hoe werkt dat met powerchords? :? :? :? :? :?
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:03:37 #274
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84765298
Ten eerste, nieuw hier.. hoi :W

Ik heb een GAS aanval, en wil een buizenversterker aanschaffen, zodat mijn gibby beter tot zijn recht komt O+

Daarom doe ik 'm Marshall MG100FX in de verkoop, [TK] Marshall MG100FX gitaarversterker
300,- lijkt misschien een hoop centjes maar dat ding is dus nog echt gloedje nieuw, helemaal compleet zelfs de doos nog :P
daarnaast moet de MG niet weg, maar het zou wel helpen :+
bij interesse gewoon een berichtje achterlaten in t V&A topic or een PMetje sturen :)
Misschien is 'n leuke ruil ook wel mogelijk, al betwijfel ik of iemand z'n buizen wil wegdoen voor een trans...
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:05:24 #275
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84765346
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:37 schreef Dribbel_ het volgende:
En hoe werkt dat met powerchords? :? :? :? :? :?
Dat zijn maar twee noten, zoals je weet, trollemans. ):O
Check mijn band Glorybox
pi_84765498
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:05 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat zijn maar twee noten, zoals je weet, trollemans. ):O
Hoe speel ik een mineur met een powercord dan?
pi_84765512
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:10 schreef guitarist het volgende:

[..]

En een 7 akkoord dan?
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:16:51 #278
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_84765688
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:11 schreef guitarist het volgende:

[..]

En een 7 akkoord dan?
de octaaf 2 frets omlaag :7
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:28:53 #279
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84766076
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:10 schreef guitarist het volgende:

[..]

Niet. Een powerchord is per definitie alleen de grondtoon en de kwint. Nuances als septimen en mineuren etc zijn niet aan te brengen. Als je die wel speelt, dan is het geen powerchord meer, maar gewoon een barré. :)
Check mijn band Glorybox
pi_84766434
Er serieus op in gaan! :')
pi_84767362
-_-
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:34:12 #282
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84768185
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:28 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Niet. Een powerchord is per definitie alleen de grondtoon en de kwint. Nuances als septimen en mineuren etc zijn niet aan te brengen. Als je die wel speelt, dan is het geen powerchord meer, maar gewoon een barré. :)

Barré akkoord zegt toch alleen over hoe je iets speelt en niet wat voor tonen er in zitten? :P.
pi_84768419
idd. je zou een powerchord ook barre kunnen spelen, ik zie dat ook wel eens bij mensen die in drop-d spelen.
Mu!
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:43:23 #284
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84768454
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:39 schreef guitarist het volgende:
Er serieus op in gaan! :')

En besides, het is toch wel eens ok als het in dit topic over gitaarSPELEN zou gaan, i.p.v. alleen maar over gear. :{
Check mijn band Glorybox
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:05:49 #285
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84769146
Plus, over het algemeen wordt wel aangenomen dat als je het octaaf toevoegt het nog steeds een powerchord is.
pi_84769564
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:43 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En besides, het is toch wel eens ok als het in dit topic over gitaarSPELEN zou gaan, i.p.v. alleen maar over gear. :{
+1! Af en toe denk je wel dat je hier op een gitaarverzamelaarstopic zit. Zowat iedereen heeft GAS en loopt er trots over te doen...

on-topic: zaterdag een Pod 2.0 en een Behringer AB200 gekocht :)
Mu!
pi_84772657
kan me voorstellen dat de meer gevorderden hier vaak iets hebben van... omg komen die noobs weer met hun kutvragen, maar je moet ergens beginnen en waarschijnlijk hebben jullie je hetzelfde afgevraagd in het begin :)
<hr>
pi_84773913
toen ik begon was er nog geen internet :)
Mu!
pi_84775919
ik ken iemand en die werkt in het onderwijs en heeft kinderen die de gulden niet kennen, das pas..!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:06:53 #290
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84776091
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:02 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ik ken iemand en die werkt in het onderwijs en heeft kinderen die de gulden niet kennen, das pas..!
Dan zullen ze ook nooit weten hoeveel goedkoper alles vroeger was, ik voorzie een daling in het aantal zelfmoorden over 20 jaar O-)
pi_84776163
Beetje laat maar:

quote:
Op zondag 25 juli 2010 12:56 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ik ook *O* waar ga je heen? :P
Ik ben naar Parijs gefietst.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:51:07 #292
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84777845
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

+1! Af en toe denk je wel dat je hier op een gitaarverzamelaarstopic zit. Zowat iedereen heeft GAS en loopt er trots over te doen...

on-topic: zaterdag een Pod 2.0 en een Behringer AB200 gekocht :)
:D!!
pi_84778130
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:51 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

:D!!
ik had ook een :D moment toen ik dat las :D of het is verkapte humor, dat kan natuurlijk ook :D
<hr>
pi_84778243
Nou, jullie wouden zien wat ik ging filmen toch? :')

maandag 2 augustus 2010 @ 17:21:37 #295
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84778959
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:58 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik had ook een :D moment toen ik dat las :D of het is verkapte humor, dat kan natuurlijk ook :D
Bij SingleCoil is humor meestal redelijk verkapt :P.
pi_84779011
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:58 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

nee toch, verkapte humor? Is het heus? Schandalig, en dat in een topic waar ook bas-sis-ten komen.
Mu!
pi_84779071
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:21 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Bij SingleCoil is humor meestal redelijk verkapt :P.
geen betere spot dan zelfspot :)
Mu!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:27:36 #298
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84779189
Het is iig 'in better taste' dan constateren dat een persoon met downsyndroom in je straat is aangereden en dan roepen 'man down!' :').
pi_84779906
Ik had van't weekend ook een geniale grap bedacht :D

Hoe heten 15 kruiden in een lijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:18:16 #300
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84780734
Ik kom eventjes advies inwinnen, ik ga opzoek naar leuk buizenversterkertje voor in de huiskamer om lekker op te oefenen..
Mag zo rond de 400 eutjes kosten, hoeft zeker niet hard te kunnen..
Ik hou van n zuivere warme clean, maar mag best een karakter hebben :)

Wat zijn naar jullie mening dé amps, waar ik in deze prijsklasse zeker even naar moet kijken..
Ik ga zelf ook weer flink testen, maar alvast een beetje het kaf van het koren scheiden kan geen kwaad aangezien er nogal veel kaf te vinden is...
pi_84781112
Kijk eens naar Vox of Orange.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')