Niet zo'n goed voorbeeld, want dat is een Japanse zaag en dat gaat primaquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inderdaad, probeer maar eens een plank door te zagen met een zaag waarvan alle tandjes recht staan.
Het gaat op zich wel maar het is een behoorlijk gekloot.
Een Japanse zaag werkt toch precies andersom dan een gewone zaag?quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Niet zo'n goed voorbeeld, want dat is een Japanse zaag en dat gaat prima. Máár...een kromme zaag bijvoorbeeld!
.
Yep, klopt. Japanse zagen werken trouwens super bij het ontfretten om de slots recht te krijgen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een Japanse zaag werkt toch precies andersom dan een gewone zaag?
Oftewel, je zaagt dan met de trekbeweging in plaats van de duwbeweging.
Daarom kan het blad van zo'n zaag een stuk dunner zijn, er komen hele andere krachten op te staan maar volgens mij hebben ze wel gewoon een vertanding als bij normale zagen.
De enige zagen waarvan ik weet dat ze geen vertanding hebben zijn fineerzagen en probeer daar maar eens een complete plank mee door te zagen.
Alleen een beetje lastig verkrijgbaar in Nederland (linkshandige modellen dan)quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:31 schreef Svyatagor het volgende:
Die Danelectro's zijn tof brother, ik heb hier zo eentje te leen staan, maar dan in bariton-variant. Coole gitaren en niet duur voor wat je krijgt.
Hmmm. Je lijkt te zeggen dat bij een gitaartje van 100 euro per definitie alles vals klinkt en de boel niet te stemmen is, dat er altijde dode tonen inzitten, defrets kut afgewerkt zijnen noem maar op. Ik denk dat je ook wel snapt dat dat 1) gewoon niet waar is, en 2) als het toch voorkomt je die gitaar gewoon niet moet kopen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar niks is frusterender dat alles vals klinkt omdat je gitaar constant ontstemt, je pijn krijgt aan je poten door een lompe oncontroleerbare actie, dode tonen omdat je frets kut afgewerkt zijn.
Tuurlijk kan het allemaal prima, maar zonder dat soort dingen zit je toch fijner
Ik vind de CV veel toffer en zou de meerprijs wel er voor over hebben. De koffer wil ik wel hebben!quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:23 schreef Iemand91 het volgende:
Damn, ik vind het niet prettig om jullie hier steeds mee lastig te vallen maar vrijdag gaat het worden.
(Wil ik vrijdag(middag) komen moet dat donderdagmiddag bij verkoper bekend zijn)
Een Squier Standard in zwart met tas voor ¤160 of een Squier Classic Vibe '60 sunburst voor ¤230
zonder tas. (tussendoor, de sunburst is niet echt de mooiste, liever witte slagplaat, maar verder niet belangrijk)
Ik denk niet dat het zozeer om de prijs gaat, bedoel, heb zelf ook wat goedkopere en wat duurdere gitaren nu, maar ik merk wel dat de afwerking van de duurdere gitaar die ik heb wel wat beter is/meer aandacht aan besteed is dan bij de iets goedkopere, nu is dat natuurlijk ook afhankelijk wie de gitaar bouwt ed. maar ik hoef zelf niet aan de slag met een schuurpapiertje om mijn gitaar in orde te krijgen bijvoorbeeld... Daarnaast zit er in de duurdere al vaak de elementen die je wilt hebben ten opzichte van de goedkopere, en ja, dat is makkelijk aan te passen, maar als je dan elementen koopt kan het alsnog zo zijn dat je uiteindelijk op eenzelfde prijs uitkomt als net een klasse hoger (bij wijze van).quote:
Los klinkende snaren demPen met je rechter hand, wil ook wel eens helpen. Maar met je wijsvinger de overige snaren dempen kan ook. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef Splobber het volgende:
Kan ik ook even een beetje een noob vraag stellen?![]()
Ik zit een beetje te klooien met powerchords. Ik probeer namelijk liedjes van Green Day mee te spelen (die veel powerchords gebruiken), alleen waar het probleem nou zit is met het dempen van de overige snaren. Die powerchords lukken me meestal wel, alleen wanneer ik snel probeer te wisselen hoor ik nog wel eens wat snaren die ik niet wil of moet horen. Ik demp met m'n wijsvinger de snaren die ik niet hoef te horen maar soms druk ik ook wel eens zo hard dat ik gewoon een soort barre akkoord heb. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?
En ik heb nog wel eens er last van dat wanneer ik verschillende powerchords achterelkaar heb dat ik mijn vingers nog wel eens op de verkeerde frets zet, maar dat is denk ik ook gewoon een kwestie van oefenen
Welkom. Fantastisch mooie CAR strat!quote:
Goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer op deze wereldquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Witchfynder het volgende:
Iemand91: als je het beste gevoel hebt bij die CV moet je zeker die doen. Een slagplaat verwisselen is simpel en kost je 12,- ofzo, dus geen issue lijkt me. Als je nu die duurdere koopt, maar je bent er blijer mee, dan doet het je over een tijdje echt niks meer dat hij duurder was hoor.
Sluit geen compromissen. Je gitaar (en zeker je eerste) moet je beste vriend zijn. Ik sta nog steeds achter de keuze van mijn eerste bas, gemaakt in 1994.
je geeft je eigen antwoord al: oefenenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef Splobber het volgende:
Kan ik ook even een beetje een noob vraag stellen?![]()
Ik zit een beetje te klooien met powerchords. Ik probeer namelijk liedjes van Green Day mee te spelen (die veel powerchords gebruiken), alleen waar het probleem nou zit is met het dempen van de overige snaren. Die powerchords lukken me meestal wel, alleen wanneer ik snel probeer te wisselen hoor ik nog wel eens wat snaren die ik niet wil of moet horen. Ik demp met m'n wijsvinger de snaren die ik niet hoef te horen maar soms druk ik ook wel eens zo hard dat ik gewoon een soort barre akkoord heb. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?
En ik heb nog wel eens er last van dat wanneer ik verschillende powerchords achterelkaar heb dat ik mijn vingers nog wel eens op de verkeerde frets zet, maar dat is denk ik ook gewoon een kwestie van oefenen
afwerking, kijken of de frets er goed uitzien (niet te veel gedeukt als het 2e hands is). daarnaast kijken of er geen dode noten zijn, en voelen of de gitaar lekker in je hand ligt (dikte hals enzo).quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer op deze wereld![]()
Niet min of meer een beter gevoel maar die CV is wel relatief goedkoop. Het is gewoon voor mij de
vraag of het zinvol is om de duurdere CV te kopen.
Trouwens nog tips bij het kijken/kopen van een van deze als je nog geen noot speelt? Waar ik op moet letten?
Neem iemand mee die er wel verstand van heeft???quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Trouwens nog tips bij het kijken/kopen van een van deze als je nog geen noot speelt? Waar ik op moet letten?
En Dean? (ook als roadie?)quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Genoeg bands hier toch? FOK! 11-jaarsmeet zoekt muzikaal talent!
Kan een leuk festival worden.![]()
ik met m'n bandje 's middags ofzo en dan het echte werk (Conorach?) later op de avond? lijkt me tof.
Die Artcore heb ik bespeeld in een muziekwinkelquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Veritas-1 het volgende:
MoehaaaaaaIk ga me hier even voorstellen als zijnde gitarist.
Ik speel nu een jaartje of 14 gitaar en heb een aantal in mijn bezit, ik speel voornamelijk rock&roll, rockabilly en blues.
Gitaar nr1: Ibanez Artcore AFS75T
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gitaar nr2: Fender strat. '62 reissue
[ afbeelding ]
Gitaar nr3: Silver Brownsville
Dit is dezelfde gitaar als de mijne alleen ik heb geen handtekeningen erop![]()
[ afbeelding ]
Gitaar nr4: Harimu (kopiemerk) hummingbird akoestisch
Precies een kopie van de gitaar die het mannetje op de foto vast heeft (was mijn eerste gitaar)
[ afbeelding ]
Gitaar nr5: EKO akoestische gitaar (een van mijn eerste)
En tot slot noem ik deze ook maar even
Mijn banjo: Richwood tenor banjo
[ afbeelding ]
Ik speel nog een aantal instrumenten waaronder piano, drum, mondharmonica maar dit in mindere mate dan gitaar. Piano ben ik ooit mee begonnen en kan een aardig deuntje spelen maar daar houd het mee op.
Mooie Ibanezquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Veritas-1 het volgende:
MoehaaaaaaIk ga me hier even voorstellen als zijnde gitarist.
Ik speel nu een jaartje of 14 gitaar en heb een aantal in mijn bezit, ik speel voornamelijk rock&roll, rockabilly en blues.
Gitaar nr1: Ibanez Artcore AFS75T
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gitaar nr2: Fender strat. '62 reissue
[ afbeelding ]
Gitaar nr3: Silver Brownsville
Dit is dezelfde gitaar als de mijne alleen ik heb geen handtekeningen erop![]()
[ afbeelding ]
Gitaar nr4: Harimu (kopiemerk) hummingbird akoestisch
Precies een kopie van de gitaar die het mannetje op de foto vast heeft (was mijn eerste gitaar)
[ afbeelding ]
Gitaar nr5: EKO akoestische gitaar (een van mijn eerste)
En tot slot noem ik deze ook maar even
Mijn banjo: Richwood tenor banjo
[ afbeelding ]
Ik speel nog een aantal instrumenten waaronder piano, drum, mondharmonica maar dit in mindere mate dan gitaar. Piano ben ik ooit mee begonnen en kan een aardig deuntje spelen maar daar houd het mee op.
Ik denk dat een aantal van ons die dag in Rotterdam zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Genoeg bands hier toch? FOK! 11-jaarsmeet zoekt muzikaal talent!
Kan een leuk festival worden.![]()
ik met m'n bandje 's middags ofzo en dan het echte werk (Conorach?) later op de avond? lijkt me tof.
Nee, dat niet, dan is Baroeg open air.quote:
Sterker nog, eind juni zelfs.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:08 schreef TeleluvR het volgende:
Volgens zou de beruchte Meat begin juli al plaatsvinden!
Ja, ik heb dagelijks een gitaristenmeet. Alleen ik was er de afgelopen dagen. Waar waren jullie?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Sterker nog, eind juni zelfs.
Waar waren jullie? Dean en ik waren er.
Ja hoor, Tiel ligt in het noorden van Nederland.quote:
Culemborg Blues!quote:
Deed ik het liefst ook, maar gaat helaas nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Neem iemand mee die er wel verstand van heeft???
Ken je dan echt niemand in je omgeving die gitaar speelt of heeft gespeeld?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Deed ik het liefst ook, maar gaat helaas niet
Prima, is voor mij toch loopafstand. Gitaren mag je wel bij mij thuis droppen en koffie zal klaar staanquote:
Culemborg staat al in de agenda hier!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:59 schreef blckbb het volgende:
[..]
Prima, is voor mij toch loopafstand. Gitaren mag je wel bij mij thuis droppen en koffie zal klaar staan![]()
Baas, ik ben d'r soberszo bij, benieuwd naar die Ian Siegalquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Culemborg staat al in de agenda hier!
Ik ken er wel wat maar die willen niet of zijn op vakantie etc. Maar de CV is dus (ook voor mij) wel de meerprijs waard?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ken je dan echt niemand in je omgeving die gitaar speelt of heeft gespeeld?
Het is een keus. Velen van ons (als ik zo teruglees) raden je aan om de CV te kopen. Of probeer ze allebei uit, het is toch bij dezelfde verkoper? Kies ter plekke!quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik ken er wel wat maar die willen niet of zijn op vakantie etc. Maar de CV is dus (ook voor mij) wel de meerprijs waard?
Waarschijnlijk ons aller probleem ¤quote:
Zo goed als. Dinsdag nog even goed praten, maar het lijkt goed te gaanquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:25 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, ik vroeg me af zijn jullie nu echt weer bij elkaar als Kramtried?
in mijn vakantie zo warm? kut...quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo goed als. Dinsdag nog even goed praten, maar het lijkt goed te gaan
En die Meat zou inderdaad hier. Kan van mijn kant nogsteeds, maar moet even kijken wanneer het uitkomt
We krijgen augustus/begin september nog tropische temperaturen, dus ik zet de BBQ vast klaar
Ze roepen het op de radio telkens... dus zal wel iets van waarheid in zitten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
in mijn vakantie zo warm? kut...
hoop het niet, maar ja, we merken het welquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ze roepen het op de radio telkens... dus zal wel iets van waarheid in zitten.
Ik heb laatst gezocht, maar niets gevonden... waar vind ik zulke dingen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:53 schreef Under_Score het volgende:
hier gewoon alt+5.
met backingtracks oefenen werkt fantastisch, weet iemand nog een site waar je echte backing tracks hebt IPV midi, ik kan me vaag zo'n site herinneren maar weet niet meer welke het was
[edit] laat maar, heb er al een gevonden
Neuh dat is het probleem niet. Maar helaas wil ik veel te veel. Wil nog een nieuwe tv, een nieuwe akoestische en een V. Plus het feit dat ik al 6 gitaren heb.... Weet dat je er nooit genoeg kan hebben maar heb te veel dure zooi inmiddels. Misschien dat iets weg ga doen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ons aller probleem ¤
(vreemd trouwens dat de ¤ met ctrl-alt moet en de $ alleen maar shift...)
Edit: ik weet het al waarom
Ik ga ook een koop uitstellenquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
aaargh, iedereen stelt uit. De korean strat ging niet door omdat ie de nieuwe gitaar niet binnen had, en nu gaan deze twee ook niet door omdat verkoper ziek is...
Ja! Én een paar keer mee gevoetbald en van de trap aflaten vallen xDquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:26 schreef brother52 het volgende:
Heb je er in die 2 weken zo veel op gespeeld dat hij nu op een natuurlijke manier versleten is?
En daar is hij ook beter van gaan spelen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:30 schreef MonkeyWK het volgende:
[..]
Ja! Én een paar keer mee gevoetbald en van de trap aflaten vallen xD
Schuurmachines hebben ook veel geholpen
Pics or did not happen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:21 schreef MonkeyWK het volgende:
Haha, ik heb, 2 weken geleden ofzo, een fel roze Squier Strat gekocht voor maar 90 euro xD
Ik besefde dat ik nog een Strat wilde, maar ik had ook weinig geld... Dus heb ik deze Squier opgehaald en gerelic'd, hij speelt nu echt hemels =)
preciesquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Rellicen het meest debiele ooit![]()
![]()
![]()
![]()
Wie gaat er nou een nieuwe gitaar afrossen om er oud uit te laten zien![]()
![]()
![]()
Dat is echt te nep![]()
![]()
![]()
doen mensen dat echt?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is echt te nep![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:04 schreef The_Dean het volgende:
Je kan er met 20 man van eten, moet goed komen dacht ik
[ afbeelding ]
Precies, ben altijd zuinig op mijn gitaren en vind het juist kut als er ergens een lakbeschadiging is. andere mensen gaan dat blijkbaar met opzet aanbrengen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is echt te nep![]()
![]()
![]()
same here, moet er niet aan denken dat de lak aan de voorzijde of zijkanten beschadigd raakt...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ben altijd zuinig op mijn gitaren en vind het juist kut als er ergens een lakbeschadiging is. andere mensen gaan dat blijkbaar met opzet aanbrengen...
www.guitarbackingtrack.com gebruik ik meestalquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:09 schreef SingleCoil het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=backing%20tracks
Ja was het leuk in de exit ?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Tering, ik ben echt kapoooooooooot na gister. Ben nog steeds niet op mijn werk.
de melodie is er wel, maar je techniek is een beetje slordig. Je kunt beter proberen eerst wat langzamer te oefenen, en dan alles perfect te spelen. Eerst helemaal goed, dan pas sneller.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
tijdje terug alweer dat ik hier gepost heb, maar heb wel nog geoefend, ben nu bezig met G&R, hier kun je een sample beluisteren voor wie het boeit, ik weet dat het niet heel zuiver is en ik mis een paar keer een snaar maar het klinkt wel al als een melodie. Trouwens, zonder amp opgenomen, dus direct van gitaar naar pc, daarom het "platte" geluid.
http://soundclick.com/share?songid=9463509
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
de melodie is er wel, maar je techniek is een beetje slordig. Je kunt beter proberen eerst wat langzamer te oefenen, en dan alles perfect te spelen. Eerst helemaal goed, dan pas sneller.
Het "platte geluid" is trouwens wel goed om te oefenen, je hoort je fouten erg duidelijk.
Nou ja, het laat duidelijk zien waar je staatquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.
Volgens mij pak je telkens één noot constant fout.. Moet je dus op de switch van de ene naar die noot oefenen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.
welke bedoel je dan, als ik zelf mag gokken zou ik zeggen dat ik de meeste moeite heb met de 3e van rechts (nr 14_)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Volgens mij pak je telkens één noot constant fout.. Moet je dus op de switch van de ene naar die noot oefenen.
Volgens mij de 15 op de hoogste snaar. Weet niet zeker. Ik zou het je btw niet nadoen hoor, ik heb het een paar keertjes geprobeerd maar het is een lastig riffje. Valt weer mee dat ik 't niet zo heb op Guns 'n Roses en veel andere classic-rock bandjes (Deep Purple, enz..)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
welke bedoel je dan, als ik zelf mag gokken zou ik zeggen dat ik de meeste moeite heb met de 3e van rechts (nr 14_)
|---------15----14-----|-------------15----14----|
|---15-------------------|----15-------------------|
|-----14-12--14--14-|-------14-12----14----14-|
|-12---------------------|-12----------------------|
|--------------------------|-------------------------|
|--------------------------|-------------------------|
Ik neem wel aan dat je bedoeld dat ik de noot niet goed raak en soms niet goed druk, ipv echt de foute noot, want ik oefen vanaf deze tabs en als het echt een andere noot moet zijn moet ik een andere tab zoeken.
die riff valt heel erg mee, de solo in het midden, daar ben ik pas bang voor...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:09 schreef blckbb het volgende:
[..]
Volgens mij de 15 op de hoogste snaar. Weet niet zeker. Ik zou het je btw niet nadoen hoor, ik heb het een paar keertjes geprobeerd maar het is een lastig riffje. Valt weer mee dat ik 't niet zo heb op Guns 'n Roses en veel andere classic-rock bandjes (Deep Purple, enz..)
slides volgens mij... je glijdt zeg maar over de frets (dus gewoon vinger op fret houden) naar de fret toe die aangegeven staat. Meestal staat er 5\7 om de sliden van 5 naar 7... als er niets staat dan is het je eigen interpretatie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
als ik dan bezig ben meteen nog een vraag:
bij tabs wat betekenen deze symbolen / ^
E-|---------------------------------------------------------------------------|
B-|-----8--------6----------5----------3--------------------------------------|
G-|---------------------------------------------------------------------------|
D-|-\9-------\7--------3^5-------2^3------------------------------------------|
A-|-----------------------------------------1---------------------------------|
E-|---------------------------------------------3-----------------------------|
zijn dat hammerons/pulloffs of is dit toch iets anders?
Dat lijkt mij een bend.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
maar wat is dan ^ is dat ook een slide? bijv. 3^5
ouch...sweeps! succesquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
Ha, dat ken ik wel...ik dacht dat ik de accoorden van Hocus Pocus goed speelde...tot ik bij Focus in het voorprogramma speelde en en Niels vd Steenbergen(de huidige gitarist) me liet zien hoe het wel moest
Die solo van Child'o mine is idd wel leuk om te leren, er zitten aanhet einde wel wat rottigheidjes in maar het is zeker wel te doen.
Ik ben nu bezig met wat sweep-picking oefeningen, ik zou zo graag zo'n snel arpeggio willen kunnen spelen. Maar ik ben al een paar jaar bezig en het schiet nog niet zo op.
Ja, je leek wel erg zenuwachtigquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:29 schreef genakt het volgende:
WHOEHOE explorer binnen
gister eindelijk keer dean gezien en L.no hehe
Oop een of andere manier is je gevoel een beetje ongemakkelijk![]()
ben gelijk naar vriendin daarna gegaan dus nog niet echt goed op kunnen spelen
geen versterker hier
vertel vertel!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:01 schreef SingleCoil het volgende:
Ha, dat ken ik wel...ik dacht dat ik de accoorden van Hocus Pocus goed speelde...tot ik bij Focus in het voorprogramma speelde en en Niels vd Steenbergen(de huidige gitarist) me liet zien hoe het wel moest
weet dat het niet hoeft maar het leek net me eerste afspraakje manquote:
Zo eng ben ik toch nietquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:00 schreef genakt het volgende:
[..]
weet dat het niet hoeft maar het leek net me eerste afspraakje man
hij is stuk mooier als ik had verwacht dean ben er zeer blij mee tot nu toe
Hehe nee je bent niet engquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo eng ben ik toch niet
En mooi man, leuk om te horen
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:05 schreef The_Dean het volgende:
Haha ja, in een keer goed gelopen
Optreden was super!
Model 101 was vrij vage shit, maar Schraapstaal [powermetal] en Conorach waren zeer goed.
Ik heb gisteren nog een Dean V gehaaldquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Vandaag twee muziekwinkels bezocht op verschillende gitaren geragd en weer niks![]()
Was het allemaal net niet.
Dan maar akoestisch tot die tijd he ...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:45 schreef Under_Score het volgende:
morgen maar is even achter mijn amp aanbellen want hij is nog niet klaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
helaaschquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dan maar akoestisch tot die tijd he ...
Doedelzakkenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap het nut van zo'n e-bow nog steeds niet echt. Als je lange irritante tonen wil maken, koop dan een doedelzak![]()
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:32 schreef The_Dean het volgende:
Nou, wat dacht je van gewoon aansluiten zoals je het wil hebben
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:47 schreef brother52 het volgende:
Voor mij is het zelfs duidelijk.
De boel inpakken, in de auto stappen en richting Fryslân rijden.
WTF !quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:57 schreef The_Dean het volgende:
Oh, ik heb net een 24 frets 7 snaar gekocht
quote:
Die 7 snaar Dean van Under_Score. Even snel mijn Vx verkopen en dan die halenquote:
Ohquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[..]
Die 7 snaar Dean van Under_Score. Even snel mijn Vx verkopen en dan die halen
Niet waarquote:
Nee, maar met 24 frets is het wel allemaal wat stabieler in de lagere stemmingen, heb ik gemerktquote:
Ja, als het goed is welquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef Under_Score het volgende:
eigenlijk is 24 frets wel logischer, je hebt dan 2 keer een octaaf op een snaar.. toch?
Hoe kan iets wat je niet gebruikt problemen geven? Of snap ik je verkeerd?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Nu we toch over hogere posities praten. hebben jullie nooit de gedachte dat fretslijtage/buzz een probleem kan worden omdat je bepaalde frets nauwelijks gebruikt ?
gelukkig,quote:
Ja, je slijt namelijk de frets die je veel gebruikt dus de frets die je weining gebruikt slijten minder/niet dan krijg je dus buzzzende frets en daar zit je niet op te wachten ...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe kan iets wat je niet gebruikt problemen geven? Of snap ik je verkeerd?
Oh ja, zo... zit wat in... maar als je niet aan de actie komt lijkt me dat niet direct een probleem...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja, je slijt namelijk de frets die je veel gebruikt dus de frets die je weining gebruikt slijten minder/niet dan krijg je dus buzzzende frets en daar zit je niet op te wachten ...
Maar waarom is het logischerquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef Under_Score het volgende:
eigenlijk is 24 frets wel logischer, je hebt dan 2 keer een octaaf op een snaar.. toch?
Groter bereik?quote:
Omdat je dan een heel octaaf hebt afgerond.quote:
nee, 2 keer een vol octaaf IPV +- 1.8 keer een octaaf.quote:
Och, ik vind beide wel best, ik kom meestal toch niet voorbij het 15e fretquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:18 schreef Under_Score het volgende:
[..]
nee, 2 keer een vol octaaf IPV +- 1.8 keer een octaaf.
voor mij logischer, maar ik ben dan ook raar
Ik las het, vette shitquote:
gitaarnerdquote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:53 schreef genakt het volgende:
Ook zoiets vreemds bijna in elk topic noemen ze me een gitaarnerd![]()
snap er niks van
Ja klopt, denk dat ik binnenkort even zo'n metalsetje van GFS erin stop, maar ik heb vast ook nog wel wat liggenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:42 schreef genakt het volgende:
Dean advies. Bouw die v om met betere humbuckers. Vnag je er zeker 250 voor.
Tot nu toe maak je wel veel winst aan mij dean hahaha
L no heeft pm maar hij is ook voor jou
dus als jullie hem samen lezen maak je mij ook weer gelukkig
Dat is ook altijd mijn redenatie inderdaadquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef Under_Score het volgende:
Voor C was een bariton denk ik handiger geweest dan een 7 snaar.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:57 schreef The_Dean het volgende:
Oh, ik heb net een 24 frets 7 snaar gekocht
Ja, zat er stiekem ook aan te denkenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Voor C was een bariton denk ik handiger geweest dan een 7 snaar.
Maar dit is ook wel gaaf natuurlijk.
Ik moet nu snel naar m'n werk, maar ik kan wel een set akoestische snaren gebruiken die hebben ze ook wel neem ik aan, kan je tot eind van de middag wachten ?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:08 schreef The_Dean het volgende:
Ik zet een kleine GFS order klaar, dus als er iemand mee wil doen, laat het maar weten
Ja hoor, geen probleemquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik moet nu snel naar m'n werk, maar ik kan wel een set akoestische snaren gebruiken die hebben ze ook wel neem ik aan, kan je tot eind van de middag wachten ?
Vorige keer wel, maar dat was dik over de 200 euroquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dean zit je niet met douanekosten als je boven een bepaald bedrag komt?
En hoeveel procent komt er dan bij?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Vorige keer wel, maar dat was dik over de 200 euro
Toen moest er zo'n 50 euro achteraan, maar het was ook een flinke doos.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
En hoeveel procent komt er dan bij?
Ja ik ga effe zoekenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Toen moest er zo'n 50 euro achteraan, maar het was ook een flinke doos.
Jij moest ook nog dingen toch? Heb zelf tot nu toe alleen een setje humbuckers en een audio pot
Volgens mij de btw en nog zo'n 4% extra omdat het gitaaronderdelen betreft.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
En hoeveel procent komt er dan bij?
Ja, zulkzowat. Repair and replacement partsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij de btw en nog zo'n 4% extra omdat het gitaaronderdelen betreft.
Had ik ook met mijn pakketje.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, zulkzowat. Repair and replacement parts
Dat kun je heel eenvoudig oplossen:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zag dat ze geen zwarte schroefjes voor pup rings hebben.
Ja, staat er al bijquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Had ik ook met mijn pakketje.
Die tonepot het je al op het lijstje staan?
Ik zag dat ze geen zwarte schroefjes voor pup rings hebben.
Nah, ik kijk vanmiddag wel even bij Meibergen in Deventer of ze ze daar ook hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat kun je heel eenvoudig oplossen:
[ afbeelding ]
Dan houd ik mij ook aanbevolen voor een zakjequote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nah, ik kijk vanmiddag wel even bij Meibergen in Deventer of ze ze daar ook hebben.
Ik speel de laatste tijd met hun .010 setjes. Bevalt mij erg goed! Blijven toch wel lang goed, en de klank is zeker dik in orde.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heeft iemand hun snaren al eens geprobeerd? is het wat?
Ik gebruik voor de gitaren die ik weinig gebruik, die snaren van Thomann. 1 euro/set, zijn lang niet verkeerd. Verschil met bijv. D'addario's merk je wel...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heeft iemand hun snaren al eens geprobeerd? is het wat?
Komt goedquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan houd ik mij ook aanbevolen voor een zakje
je weinig gebruikte frets iets bijvijlen, is het probleem ook opgelost, of idd zoals dean zijn refret van een aantal frets die versleten zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja, je slijt namelijk de frets die je veel gebruikt dus de frets die je weining gebruikt slijten minder/niet dan krijg je dus buzzzende frets en daar zit je niet op te wachten ...
Zijn ze een beetje vergelijkbaar met d'addario's?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik speel de laatste tijd met hun .010 setjes. Bevalt mij erg goed! Blijven toch wel lang goed, en de klank is zeker dik in orde.
Ja, die schuine op de grond liggende dingen zijn monitorsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Noob vraagje, wij hebben nu zo'n setje geleend voor een optreden met 2 speakers + menpaneel + kabels. We hebben alleen nog boxen nodig voor ons eigen geluid, twee monotiren is genoeg? Je noemt die schuine boxen die op de grond liggen toch monitoren en de andere speakers.
Coolquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:56 schreef Roolio het volgende:
Nou ik heb een akoestische gitaar gekocht.![]()
Ben nu zelf een beetje aan het pielen om het G-akkoord te leren, maar ga binnenkort les nemen. Ben er blij mee.
Mwah, dat niet helemaal. Ik had voor dat geld niet veel verwacht, maar ze zijn boven verwachting goed. Beetje meer de Ernie Ball kant op.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zijn ze een beetje vergelijkbaar met d'addario's?
Ja, zo zou je het kunnen zeggenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Noob vraagje, wij hebben nu zo'n setje geleend voor een optreden met 2 speakers + menpaneel + kabels. We hebben alleen nog boxen nodig voor ons eigen geluid, twee monotiren is genoeg? Je noemt die schuine boxen die op de grond liggen toch monitoren en de andere speakers.
Oe ff kijken!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:42 schreef TeleluvR het volgende:
Ze hebben wel veel nieuw leuks bij GFS!
Ja, ik vond ook niks nieuwsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oe ff kijken!.
Edit: nou wat dan?.
Hmm, ok. Dan houd ik het maar gewoon bij d'addario's.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mwah, dat niet helemaal. Ik had voor dat geld niet veel verwacht, maar ze zijn boven verwachting goed. Beetje meer de Ernie Ball kant op.
Ze hebben wel goedkoop slagplaatmateriaalquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik vond ook niks nieuws
Preview van de nieuwe site ziet er wel goed uit
Slagplaat materiaal, p90--> minihum coversions, nog veel meer!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik vond ook niks nieuws
Preview van de nieuwe site ziet er wel goed uit
Ja man, dat ding was stoerquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ze hebben wel goedkoop slagplaatmateriaal. Nu mijn kluskoning papa weer in NL is, kan hij misschien helpen een slagplaat voor de Strat te maken. Kan ik dat ding ook eindelijk afmaken
. Dean en ik hebben donderdag nog gezien hoe tof een SuperStrat kan zijn
.
Ja man, die gast [en zijn broer ook] kan/kunnen het wel!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:41 schreef Witchfynder het volgende:
De manier waarop Antal er op speelt scheelt ook wel een hoop natuurlijk.
We zijn met 4 man, drummer, bassist, zanger en ik.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, zo zou je het kunnen zeggen.
Met hoeveel man zijn jullie en in welke bezetting? Simpel gezien zou je kunnen zeggen dat de drummer een monitor nodig heeft en dat je voorop het podium een monitor nodig hebt voor je zanger (waar gitaristen en bassist van kunnen snoepen). In een meer ideale situatie hebben de zanger en drummer eigen monitoren en aan de uiteinden van het podium 1. Dus dan heb je 4 monitors. Nog idealer is iedereen 1, maar dat is pas nuttig als je een groot podium hebt, iedereen iets anders wilt/moet horen en je een goede monitorman hebt.
Maar 2 is wel het absolute minimum ja.
Ik zou dan zeker een monitor bij de drummer en bij de zanger neerzetten. Jij en de bassist kunnen het wel uit de amp horen. Houd er dan wel rekening mee dat jij dan waarschijnlijk de bassist amper tot niet hoort en hij jou niet. Als dat wel nodig is dan kun je het beste voor jou monitoring met hem en voor hem monitoring met jou neerzetten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:54 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
We zijn met 4 man, drummer, bassist, zanger en ik.
Jacco gebruikt mij vaak om de toonsoort te herontdekken, omdat dat soms uit de gitaren niet blijkt, met onze maffe partijen somsquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:01 schreef brother52 het volgende:
Ik wil onze bassist juist vaak helemaal niet horen. Dan raak ik alleen maar in de war.
Ik hoef eigenlijk alleen de drummer maar te horen.
Lijkt me goedquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik denk dat het met twee monitoren wel goed komt. De monitor voor de zanger pikken wij ook wel wat van mee aangezien we redelijk dicht op elkaar staan.
Ja, maar jij zit er ook niet zo vaak naast als onze bassist.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jacco gebruikt mij vaak om de toonsoort te herontdekken, omdat dat soms uit de gitaren niet blijkt, met onze maffe partijen soms. En toetsen hoort hij live vaak niet.
Je oren zitten gewoon dichtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Of het komt doordat ik verkouden ben en vol met snot zit.
Of ik ben minder vals aan het zingen..
Ik ga uit van het eerste maar eens luisteren als ik minder snotterig ben
Da's niet handig. De bassist is de hoeksteen van de bandquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, maar jij zit er ook niet zo vaak naast als onze bassist.
Wacht maar niet op mij net langs de gitaarzaak geweest en 2 setjes gecoate snaren meegekregen om die eens te proberen tegenover m'n normale akoestische dus eerst eens kijken hoe die bevallenquote:
Okquote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wacht maar niet op mij net langs de gitaarzaak geweest en 2 setjes gecoate snaren meegekregen om die eens te proberen tegenover m'n normale akoestische dus eerst eens kijken hoe die bevallen
Waarom is dat een relpost, waarom zou je dat niet kunnen en waarom zou ons dat wat moeten schelen?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
piratenmuziek maken![]()
![]()
Zal ik het gewoon doen omdat het kan?![]()
![]()
![]()
* Relpost
Hoe lang is een tijdje ongeveer? Moeten we denken aan secondes, minuten of uren?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Met enige onregelmatigheid zit ik toch regelmatig wat te pielen op m'n elektrische gitaar. Nou was het een budgetvariant (SX van 150 euro ofzo) en ik vraag me af of dat met het volgende te maken heeft. Als ik hem probeer te stemmen dan gaat het metertje een steeds lagere waarde aangeven. Als ik de snaar aansla is hij bijvoorbeeld te hoog, na een tijdje staat hij goed, en weer even later staat hij onder de eigenlijke waarde.
Is dit altijd zo bij elektrische gitaren? Zo nee, is dit af te stellen? Zo nee, moet ik een andere gitaar kopen? Hij rammelt namelijk ook nog steeds, ondanks dat ik hem opnieuw heb laten afstellen bij de winkel.
Een snaar trilt nooit helemaal constant, bij aanslaan is elke noot iets hoger en na verloop van klinken zakt de frequentie wat in. Goed stemmen betekent dus de periode van zuiverheid zo lang mogelijk laten duren. Ligt dus niet per se aan stemmechaniek oF afstelling.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Met enige onregelmatigheid zit ik toch regelmatig wat te pielen op m'n elektrische gitaar. Nou was het een budgetvariant (SX van 150 euro ofzo) en ik vraag me af of dat met het volgende te maken heeft. Als ik hem probeer te stemmen dan gaat het metertje een steeds lagere waarde aangeven. Als ik de snaar aansla is hij bijvoorbeeld te hoog, na een tijdje staat hij goed, en weer even later staat hij onder de eigenlijke waarde.
Is dit altijd zo bij elektrische gitaren? Zo nee, is dit af te
stellen? Zo nee, moet ik een andere gitaar kopen? Hij rammelt namelijk ook nog steeds, ondanks dat ik hem opnieuw heb laten afstellen bij de winkel.
U2quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:01 schreef The_Dean het volgende:
Het is duidelijk dat ik niet meer bij Philips werk... wat voor advertenties ze nu mee komen
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:01 schreef The_Dean het volgende:
Het is duidelijk dat ik niet meer bij Philips werk... wat voor advertenties ze nu mee komen
[ afbeelding ]
Ik sprak over één aanslag. Op het moment van aanslaan is de noot te hoog, misschien een halve seconde na het aanslaan is hij goed, en een halve seconde daarna is hij te laag. Ik denk dat de afwijkingen iets van +/- 10 cent zijn minimaal.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:40 schreef Libelah het volgende:
Precies. Daarom moeten we dus weten hoe snel de snaar te laag wordt
SHIT, EEN AANSLAG..quote:
Vette basquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:41 schreef guitarist het volgende:
Witch: [TK] basgitaar linkshandig vantage b525 in zebra uitvoering
Neuh het klinkt niet heel vals. Als ik de lage e snaar hard aansla dan zegt de tuner dat hij begint op +25 cent en eindigt op -10 cent. Ik vind het een vrij groot verschil.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:39 schreef Under_Score het volgende:
[..]
SHIT, EEN AANSLAG..
*gauw wegrent*
maar dan zal het dus inderdaad gewoon zijn dat wat hierboven al gepost is. als je alle snaren aanslaat ( Open dus ) klinkt het dan vals? of wordt het vals als het akkoord uitklinkt?
standaard gedrag van snaren...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:45 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Neuh het klinkt niet heel vals. Als ik de lage e snaar hard aansla dan zegt de tuner dat hij begint op +25 cent en eindigt op -10 cent. Ik vind het een vrij groot verschil.
En de lage E en A snaren storen... Als ik ze niet demp is er ruis![]()
Grappig, maar niks waar ik nu naar op zoek benquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:41 schreef guitarist het volgende:
Witch: [TK] basgitaar linkshandig vantage b525 in zebra uitvoering
quote:
Die twee en een halvequote:Op zondag 1 augustus 2010 13:36 schreef guitarist het volgende:
Dean, heb je die doos met isolatie spul nog?
Ja, die dingen vind je erg weinig in het wildquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef brother52 het volgende:
Als ik die was tegen gekomen, had ik hem ook mee genomen.
Weinig muziekboeken verder, niets over gitaar of versterkerbouw.![]()
Het tab boek van Siamese Dream stond er nog maar die heb ik al.
Helaas wel. Ik heb bijna alle stands gehad (in zo'n 8 uur tijd) maar helemaal niets gezien wat ook maar een beetje in de buurt kwam.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, die dingen vind je erg weinig in het wild
Works for mequote:Op zondag 1 augustus 2010 22:31 schreef brother52 het volgende:
En als het niet lukt gewoon powerchords raggen.
Volgens mij speelt hij een Cadd9quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:39 schreef Roolio het volgende:
Wat ik ook niet snap is in bijvoorbeeld speelt hij D-C-G, maar dan zonder zijn ringvinger te bewegen. Maar bij de C zoals ik hem probeer te leren moet die vinger daar helemaal niet in de buurt komen. Doet hij een andere manier voor een C of wat?
Oh en ik kwam dit topic tegen: Leer hier gitaar spelen #21: Verkrampte vingers
Kan ik beter daarin posten om dit topic niet te 'vervuilen'?
Oke dank je, en is dat dan hetzelfde als een normale C maar dan anders gedaan met je linkerhand of klinkt 'ie ook anders?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
Volgens mij speelt hij een Cadd9
[ afbeelding ]
Oeh, daar staan vast wel gave dingen in om te spelen. Wat een fijne plaat is datquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:04 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op de boekenmarkt in Deventer op te kop getikt
Haal die 'volgens mij' maar weg.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb net weer wat theorie-oefeningen gedaan, ik zat me dus af te vragen wat het verschil is tussen een Csus2 en een Cadd9, maar het gaat om de octaafhoogte van de extra D, kwam ik achter. Bij een Csus2 speel je de d-snaar los, en zit de noot dus lager in het akkoord.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En die 3 staat dan voor het octaaf waarin de toegevoegde 9 zit?quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:45 schreef SingleCoil het volgende:
niet alleen. Een Csus2 is een Cadd9(no3).
Aha, op die manier.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:26 schreef SingleCoil het volgende:
nee, de no3 betekent dat de eerste terts na de grondtoon vervalt. Bij het C-accoord is dat dus de eerste E. Bij de Csus2 is die verlaagd tot een D.
Dat zijn maar twee noten, zoals je weet, trollemans.quote:
Hoe speel ik een mineur met een powercord dan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat zijn maar twee noten, zoals je weet, trollemans.
En een 7 akkoord dan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Hoe speel ik een mineur met een powercord dan?
Niet. Een powerchord is per definitie alleen de grondtoon en de kwint. Nuances als septimen en mineuren etc zijn niet aan te brengen. Als je die wel speelt, dan is het geen powerchord meer, maar gewoon een barré.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Hoe speel ik een mineur met een powercord dan?
Barré akkoord zegt toch alleen over hoe je iets speelt en niet wat voor tonen er in zitten?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Niet. Een powerchord is per definitie alleen de grondtoon en de kwint. Nuances als septimen en mineuren etc zijn niet aan te brengen. Als je die wel speelt, dan is het geen powerchord meer, maar gewoon een barré.
quote:
+1! Af en toe denk je wel dat je hier op een gitaarverzamelaarstopic zit. Zowat iedereen heeft GAS en loopt er trots over te doen...quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En besides, het is toch wel eens ok als het in dit topic over gitaarSPELEN zou gaan, i.p.v. alleen maar over gear.
Dan zullen ze ook nooit weten hoeveel goedkoper alles vroeger was, ik voorzie een daling in het aantal zelfmoorden over 20 jaarquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:02 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ik ken iemand en die werkt in het onderwijs en heeft kinderen die de gulden niet kennen, das pas..!
Ik ben naar Parijs gefietst.quote:
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
+1! Af en toe denk je wel dat je hier op een gitaarverzamelaarstopic zit. Zowat iedereen heeft GAS en loopt er trots over te doen...
on-topic: zaterdag een Pod 2.0 en een Behringer AB200 gekocht
ik had ook eenquote:
Bij SingleCoil is humor meestal redelijk verkaptquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik had ook eenmoment toen ik dat las
of het is verkapte humor, dat kan natuurlijk ook
nee toch, verkapte humor? Is het heus? Schandalig, en dat in een topic waar ook bas-sis-ten komen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik had ook eenmoment toen ik dat las
of het is verkapte humor, dat kan natuurlijk ook
geen betere spot dan zelfspotquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij SingleCoil is humor meestal redelijk verkapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |