Zo goed als. Dinsdag nog even goed praten, maar het lijkt goed te gaanquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:25 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, ik vroeg me af zijn jullie nu echt weer bij elkaar als Kramtried?
in mijn vakantie zo warm? kut...quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zo goed als. Dinsdag nog even goed praten, maar het lijkt goed te gaan
En die Meat zou inderdaad hier. Kan van mijn kant nogsteeds, maar moet even kijken wanneer het uitkomt
We krijgen augustus/begin september nog tropische temperaturen, dus ik zet de BBQ vast klaar
Ze roepen het op de radio telkens... dus zal wel iets van waarheid in zitten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
in mijn vakantie zo warm? kut...
hoop het niet, maar ja, we merken het welquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ze roepen het op de radio telkens... dus zal wel iets van waarheid in zitten.
Ik heb laatst gezocht, maar niets gevonden... waar vind ik zulke dingen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:53 schreef Under_Score het volgende:
hier gewoon alt+5.
met backingtracks oefenen werkt fantastisch, weet iemand nog een site waar je echte backing tracks hebt IPV midi, ik kan me vaag zo'n site herinneren maar weet niet meer welke het was
[edit] laat maar, heb er al een gevonden
Neuh dat is het probleem niet. Maar helaas wil ik veel te veel. Wil nog een nieuwe tv, een nieuwe akoestische en een V. Plus het feit dat ik al 6 gitaren heb.... Weet dat je er nooit genoeg kan hebben maar heb te veel dure zooi inmiddels. Misschien dat iets weg ga doen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ons aller probleem ¤
(vreemd trouwens dat de ¤ met ctrl-alt moet en de $ alleen maar shift...)
Edit: ik weet het al waarom
Ik ga ook een koop uitstellenquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
aaargh, iedereen stelt uit. De korean strat ging niet door omdat ie de nieuwe gitaar niet binnen had, en nu gaan deze twee ook niet door omdat verkoper ziek is...
Ja! Én een paar keer mee gevoetbald en van de trap aflaten vallen xDquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:26 schreef brother52 het volgende:
Heb je er in die 2 weken zo veel op gespeeld dat hij nu op een natuurlijke manier versleten is?
En daar is hij ook beter van gaan spelen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:30 schreef MonkeyWK het volgende:
[..]
Ja! Én een paar keer mee gevoetbald en van de trap aflaten vallen xD
Schuurmachines hebben ook veel geholpen
Pics or did not happen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:21 schreef MonkeyWK het volgende:
Haha, ik heb, 2 weken geleden ofzo, een fel roze Squier Strat gekocht voor maar 90 euro xD
Ik besefde dat ik nog een Strat wilde, maar ik had ook weinig geld... Dus heb ik deze Squier opgehaald en gerelic'd, hij speelt nu echt hemels =)
preciesquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Rellicen het meest debiele ooit![]()
![]()
![]()
![]()
Wie gaat er nou een nieuwe gitaar afrossen om er oud uit te laten zien![]()
![]()
![]()
Dat is echt te nep![]()
![]()
![]()
doen mensen dat echt?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is echt te nep![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:04 schreef The_Dean het volgende:
Je kan er met 20 man van eten, moet goed komen dacht ik
[ afbeelding ]
Precies, ben altijd zuinig op mijn gitaren en vind het juist kut als er ergens een lakbeschadiging is. andere mensen gaan dat blijkbaar met opzet aanbrengen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is echt te nep![]()
![]()
![]()
same here, moet er niet aan denken dat de lak aan de voorzijde of zijkanten beschadigd raakt...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ben altijd zuinig op mijn gitaren en vind het juist kut als er ergens een lakbeschadiging is. andere mensen gaan dat blijkbaar met opzet aanbrengen...
www.guitarbackingtrack.com gebruik ik meestalquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:09 schreef SingleCoil het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=backing%20tracks
Ja was het leuk in de exit ?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:32 schreef Witchfynder het volgende:
Tering, ik ben echt kapoooooooooot na gister. Ben nog steeds niet op mijn werk.
de melodie is er wel, maar je techniek is een beetje slordig. Je kunt beter proberen eerst wat langzamer te oefenen, en dan alles perfect te spelen. Eerst helemaal goed, dan pas sneller.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
tijdje terug alweer dat ik hier gepost heb, maar heb wel nog geoefend, ben nu bezig met G&R, hier kun je een sample beluisteren voor wie het boeit, ik weet dat het niet heel zuiver is en ik mis een paar keer een snaar maar het klinkt wel al als een melodie. Trouwens, zonder amp opgenomen, dus direct van gitaar naar pc, daarom het "platte" geluid.
http://soundclick.com/share?songid=9463509
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
de melodie is er wel, maar je techniek is een beetje slordig. Je kunt beter proberen eerst wat langzamer te oefenen, en dan alles perfect te spelen. Eerst helemaal goed, dan pas sneller.
Het "platte geluid" is trouwens wel goed om te oefenen, je hoort je fouten erg duidelijk.
Nou ja, het laat duidelijk zien waar je staatquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.
Volgens mij pak je telkens één noot constant fout.. Moet je dus op de switch van de ene naar die noot oefenen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
klopt helemaal, moet er zeker nog aan werken, en de helft langzamer lukt het wel foutloos, maar op deze snelheid mis ik soms wel eens, of geef ik te weinig druk op de snaar waardoor je z'n trillend geluid krijgt. Maar voor de sample wilde ik liever de snelle versie pakken.
welke bedoel je dan, als ik zelf mag gokken zou ik zeggen dat ik de meeste moeite heb met de 3e van rechts (nr 14_)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Volgens mij pak je telkens één noot constant fout.. Moet je dus op de switch van de ene naar die noot oefenen.
Volgens mij de 15 op de hoogste snaar. Weet niet zeker. Ik zou het je btw niet nadoen hoor, ik heb het een paar keertjes geprobeerd maar het is een lastig riffje. Valt weer mee dat ik 't niet zo heb op Guns 'n Roses en veel andere classic-rock bandjes (Deep Purple, enz..)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
welke bedoel je dan, als ik zelf mag gokken zou ik zeggen dat ik de meeste moeite heb met de 3e van rechts (nr 14_)
|---------15----14-----|-------------15----14----|
|---15-------------------|----15-------------------|
|-----14-12--14--14-|-------14-12----14----14-|
|-12---------------------|-12----------------------|
|--------------------------|-------------------------|
|--------------------------|-------------------------|
Ik neem wel aan dat je bedoeld dat ik de noot niet goed raak en soms niet goed druk, ipv echt de foute noot, want ik oefen vanaf deze tabs en als het echt een andere noot moet zijn moet ik een andere tab zoeken.
die riff valt heel erg mee, de solo in het midden, daar ben ik pas bang voor...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:09 schreef blckbb het volgende:
[..]
Volgens mij de 15 op de hoogste snaar. Weet niet zeker. Ik zou het je btw niet nadoen hoor, ik heb het een paar keertjes geprobeerd maar het is een lastig riffje. Valt weer mee dat ik 't niet zo heb op Guns 'n Roses en veel andere classic-rock bandjes (Deep Purple, enz..)
slides volgens mij... je glijdt zeg maar over de frets (dus gewoon vinger op fret houden) naar de fret toe die aangegeven staat. Meestal staat er 5\7 om de sliden van 5 naar 7... als er niets staat dan is het je eigen interpretatie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
als ik dan bezig ben meteen nog een vraag:
bij tabs wat betekenen deze symbolen / ^
E-|---------------------------------------------------------------------------|
B-|-----8--------6----------5----------3--------------------------------------|
G-|---------------------------------------------------------------------------|
D-|-\9-------\7--------3^5-------2^3------------------------------------------|
A-|-----------------------------------------1---------------------------------|
E-|---------------------------------------------3-----------------------------|
zijn dat hammerons/pulloffs of is dit toch iets anders?
Dat lijkt mij een bend.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
maar wat is dan ^ is dat ook een slide? bijv. 3^5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |