Ja, die dingen vind je erg weinig in het wildquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef brother52 het volgende:
Als ik die was tegen gekomen, had ik hem ook mee genomen.
Weinig muziekboeken verder, niets over gitaar of versterkerbouw.![]()
Het tab boek van Siamese Dream stond er nog maar die heb ik al.
Helaas wel. Ik heb bijna alle stands gehad (in zo'n 8 uur tijd) maar helemaal niets gezien wat ook maar een beetje in de buurt kwam.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, die dingen vind je erg weinig in het wild
Works for mequote:Op zondag 1 augustus 2010 22:31 schreef brother52 het volgende:
En als het niet lukt gewoon powerchords raggen.
Volgens mij speelt hij een Cadd9quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:39 schreef Roolio het volgende:
Wat ik ook niet snap is in bijvoorbeeld speelt hij D-C-G, maar dan zonder zijn ringvinger te bewegen. Maar bij de C zoals ik hem probeer te leren moet die vinger daar helemaal niet in de buurt komen. Doet hij een andere manier voor een C of wat?
Oh en ik kwam dit topic tegen: Leer hier gitaar spelen #21: Verkrampte vingers
Kan ik beter daarin posten om dit topic niet te 'vervuilen'?
Oke dank je, en is dat dan hetzelfde als een normale C maar dan anders gedaan met je linkerhand of klinkt 'ie ook anders?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
Volgens mij speelt hij een Cadd9
[ afbeelding ]
Oeh, daar staan vast wel gave dingen in om te spelen. Wat een fijne plaat is datquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:04 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op de boekenmarkt in Deventer op te kop getikt
Haal die 'volgens mij' maar weg.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb net weer wat theorie-oefeningen gedaan, ik zat me dus af te vragen wat het verschil is tussen een Csus2 en een Cadd9, maar het gaat om de octaafhoogte van de extra D, kwam ik achter. Bij een Csus2 speel je de d-snaar los, en zit de noot dus lager in het akkoord.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En die 3 staat dan voor het octaaf waarin de toegevoegde 9 zit?quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:45 schreef SingleCoil het volgende:
niet alleen. Een Csus2 is een Cadd9(no3).
Aha, op die manier.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:26 schreef SingleCoil het volgende:
nee, de no3 betekent dat de eerste terts na de grondtoon vervalt. Bij het C-accoord is dat dus de eerste E. Bij de Csus2 is die verlaagd tot een D.
Dat zijn maar twee noten, zoals je weet, trollemans.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |