abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:52:30 #201
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84572656
zo, lekker loempia's maken. goed voor de inspiratie!
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:10:54 #202
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84573244
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:45 schreef brother52 het volgende:

[..]

Tot hoe laat spelen jullie ongeveer?
Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeovers . Houd het op 23:01 .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:24:54 #203
20720 brother52
Dus..........
pi_84573713
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:10 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeovers . Houd het op 23:01 .
Hmmm, dat word me iets te laat. Mezelf kennende ben ik dan de volgende dag nooit op tijd op mijn werk.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_84574414

Bedankt voor de felicitaties

De borrel was leuk en daarna nog lekker aan twee nummers gewerkt

Zelfs de drummer begreep wat ik bedoelde
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_84575197
Tijd geleden postte ik een filmpje van Eric Clapton - Layla met elektrische gitaar, prachtig.
Deze kwam ik een paar dagen geleden tegen:
Eric Clapton - Layla - live in Hyde Park
Echt mooi!
pi_84575551
-nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door blckbb op 28-07-2010 13:47:23 ]
graag verwijderen
pi_84575868
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren? Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo. :P Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.

Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom :') ) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt.. En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.

Alvast bedankt voor de antwoorden en excuses als dit niet het topic is.
pi_84576274
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren? Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo. :P Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.

Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom :') ) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt.. En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.

Dat is te doen, toen ik begon was ik ook volledig amuzikaal en geen ervaring op muziekgebied.
Na enkele maanden hard werken zou je al wat nummers in de vorm van akkoorden kunnen spelen, of misschien zelfs al wat riedeltjes, maar dat hangt ervan af hoe snel je leert, hoeveel tijd je erin steekt, enzovoorts.

Je moet in de categorie 100 euro altijd de gitaar kiezen die je het fijnst vind spelen en klinken, er zijn zat redelijke Spaanse gitaren (nylonsnarig) in die prijscategorie en ook enkele staalsnarige (zoals die in je filmpje) zullen te vinden zijn. Kijk gewoon rond en kies hetgeen wat het fijnste speelt en klinkt (voor zover je daar verschil in kunt horen op dit moment ;) )

Je hebt niet per sé een lange vingernagel nodig, ikzelf ben nagelbijter en het gaat me prima af, hoewel langere vingernagels met tokkelen wel van pas kunnen komen.

Wel is het zo dat je linkervingertoppen (als je rechtshandig bent iig) een laagje eelt onder zich krijgen als je langer speelt. Dit zorgt ervoor dat het gitaarspelen minder pijnlijk is maar of het goed is voor je bergklimmen durf ik je niet te zeggen ;)
graag verwijderen
  FOK!fotograaf woensdag 28 juli 2010 @ 02:48:55 #209
159915 -Menn0-
MNO
pi_84576335
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren?
Vet makkelijk!

quote:
Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!

quote:
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten?

Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.

quote:
Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo. :P Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!

quote:
Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom :') ) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.

quote:
Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt..
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!

quote:
En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!

quote:
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.
,,/
pi_84576536
Menno _O-
graag verwijderen
  woensdag 28 juli 2010 @ 07:14:40 #211
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_84577042
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:48 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Vet makkelijk!
[..]

Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!
[..]

Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.
[..]

Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!
[..]
_O-

[..]

Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!
[..]

[..]

woensdag 28 juli 2010 @ 08:40:28 #212
20720 brother52
Dus..........
pi_84577733
Kan dat niet vast in de OP, wel zo gemakkelijk voor als we die vragen nog eens krijgen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:57:25 #213
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84577993
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 08:40 schreef brother52 het volgende:
Kan dat niet vast in de OP, wel zo gemakkelijk voor als we die vragen nog eens krijgen.
Ja maar dan kan je alles er wel inzetten
Denk als je de linkjes uit de op volgt genoeg komt te weten ^O^
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:36:56 #214
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84578695
quote:

[..]

Vet makkelijk!
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

:') Er zijn al veel te veel gitaristen. Die gast moet leren drummen, dan vind je tenminste nog eens een band!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_84578852
opmerking voor in de OP: Wordt geen gitarist, deze zijn er te veel, ga echt iets doen: wordt drummer!
:P
pi_84579200
lol Menn0 _O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:10:54 #218
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84583569
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band live O-).
ja in de exit :P
had het al gezien
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_84586840
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:36 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

:') Er zijn al veel te veel gitaristen. Die gast moet leren drummen, dan vind je tenminste nog eens een band!
Een extra paar bassisten kan ook geen kwaad.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:24 schreef Iemand91 het volgende:
Tijd geleden postte ik een filmpje van Eric Clapton - Layla met elektrische gitaar, prachtig.
Deze kwam ik een paar dagen geleden tegen:
Eric Clapton - Layla - live in Hyde Park
Echt mooi!
Dat optreden vind ik echt zwaar tegen vallen, de manier van zingen vooral, ook het gitaargeluid (erg scherp) valt tegen.
pi_84587141
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:40 schreef Vanilleyoghurt het volgende:

[..]

Een extra paar bassisten kan ook geen kwaad.
[..]

Dat optreden vind ik echt zwaar tegen vallen, de manier van zingen vooral, ook het gitaargeluid (erg scherp) valt tegen.
Idd, neem dan deze
graag verwijderen
pi_84587212
Ik ben nu zo ongeveer op zoek voor een speaker cabinet (gewoon 1 speaker voor extra wattage via mijn amp)
Ik kwam via Thomann op deze maar ik vraag me af in hoeverre dat goed is voor deze prijs.. Misschien toch doorsparen voor deze (met een Eminence speaker 'eran)?
graag verwijderen
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:50:55 #222
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84587234
Iemand nog zin in een bloesje? We waren vorige week in de oefenruimte wat aan het jammen, het was warm, geilig weer. Ik schaam me nergens voor dus hier istie: http://kramer-music.nl/Fi(...)0bloes%20gezien_.mp3

uh...ja...het durt wel vrij lang :) Neem iets te roken en te drinken en ga er even voor zitten.
Mu!
pi_84587450
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
Iemand nog zin in een bloesje? We waren vorige week in de oefenruimte wat aan het jammen, het was warm, geilig weer. Ik schaam me nergens voor dus hier istie: http://kramer-music.nl/Fi(...)0bloes%20gezien_.mp3

uh...ja...het durt wel vrij lang :) Neem iets te roken en te drinken en ga er even voor zitten.
Ik heb nog maar een minuut geluisterd, maar minder distortion op die gitaar man, zeker als je akkoorden gaat spelen, het snijdt er zo scherp doorheen, terwijl de rest van het nummer (bas + drum) lekker rustig en relaxed spelen.

De rest klinkt allemaal heel goed, ook de zang past goed bij de rest van het nummer dus ga zo door :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:00:26 #224
20720 brother52
Dus..........
pi_84587648
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef blckbb het volgende:
Ik ben nu zo ongeveer op zoek voor een speaker cabinet (gewoon 1 speaker voor extra wattage via mijn amp)
Ik kwam via Thomann op deze maar ik vraag me af in hoeverre dat goed is voor deze prijs.. Misschien toch doorsparen voor deze (met een Eminence speaker 'eran)?
Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?
Wat is de toegevoegde waarde daar van? Zo veel beter word je geluid daar niet van.
Dan had je dat geld voor die cab beter kunnen besteden aan een beter buizenversterkertje.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:44:02 #225
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84589505
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef SingleCoil het volgende:

ik vind het wel wat hebben :) ^O^ goede kwaliteit opname ook, hoe heb je dat gedaan? vooral de drums en bass klinken lekker :)

[edit] het doet me ergens aan denken die stijl, maar ik kan het niet plaatsen. klinkt zo bekend.
pi_84590033
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:00 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?
Wat is de toegevoegde waarde daar van? Zo veel beter word je geluid daar niet van.
Dan had je dat geld voor die cab beter kunnen besteden aan een beter buizenversterkertje.
Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerds :? ) ;)
Bovendien ga ik waarschijnlijk een nieuwe 10'' speaker kopen voor de Crate, want dat schijnt al veel verschil te maken qua geluid.

Trouwens: hoe zit het met de wattage van een versterker? ligt dat aan de speaker of de voorversterker? oftewel zit er in die crate nu een 5Watt speaker of heeft dat ook met de voorversterker te maken? Want in dat geval zou ik er dus ook een hogere wattage speaker in kunnen zetten zodat er alsnog een mooier/harder geluid uit kan? (Ik ben een dummy op het onderwerp en google helpt me niet echt, en ik ben weldegelijk blij met de Crate zeker voor binnenshuis, maar als er beter/harder geluid uit kán komen maak ik daar graag gebruik van natuurlijk ivm een eventuele band :) )

[ Bericht 10% gewijzigd door blckbb op 28-07-2010 15:02:50 ]
graag verwijderen
  FOK!fotograaf woensdag 28 juli 2010 @ 15:09:14 #227
159915 -Menn0-
MNO
pi_84590536
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:48 schreef blckbb het volgende:

[..]

Idd, neem dan deze
Clapton + Knopfler O+
,,/
pi_84590601
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Clapton + Knopfler O+
Die akoestische versie heeft ook wel wat, met Clapton & Winwood live gezien
graag verwijderen
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:13:30 #229
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84590703
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Clapton + Knopfler O+
die accoustische kan ik helemaal spelen _O_ _O_
Geleerd van justing guitar :D
pi_84590830
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:13 schreef genakt het volgende:

[..]

die accoustische kan ik helemaal spelen _O_ _O_
Geleerd van justing guitar :D
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijk ;(
graag verwijderen
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:20:27 #231
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84590957
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:16 schreef blckbb het volgende:

[..]

De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijk ;(
Vond hem simpel :D ken hem dan ook al half jaar nu denk ik alweer :{
2e solo is gewoon oefenen heb je hem zo ;)

Wil hem sindsdien al opnemen maar me accoustische ligt nog bij me ex :( :( :(

wat vind je er moeilijk aan ?

ik kan precies deze trouwens ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door genakt op 28-07-2010 15:28:34 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:23:05 #232
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84591042
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:44 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ik vind het wel wat hebben :) ^O^ goede kwaliteit opname ook, hoe heb je dat gedaan? vooral de drums en bass klinken lekker :)

[edit] het doet me ergens aan denken die stijl, maar ik kan het niet plaatsen. klinkt zo bekend.
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.

We hebben de oefenruimte redelijk goed acoustisch behandeld en ik ben er nu wel redelijk tevreden over. Het is gewoon een stukje jammen aan het begin van een oefenavond. We spelensindskort met een tweede gitarist/zanger en moeten nog erg aan elkaar wennen.Een half uurtje jammen werkt dan wel prima.
Mu!
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:28:47 #233
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84591232
Wie trouwens geen zin heeft het geheel te luisteren: zo tussen 12:40 en 16:00 is het wel het beste stukje.

Waar ken je het van? Ik vind het wel iets weg hebben van Heroin op Lou Reed Live, qua sound. Verder is het gewoon spontaan ontstaan.
Mu!
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:30:04 #234
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84591276
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:23 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.

We hebben de oefenruimte redelijk goed acoustisch behandeld en ik ben er nu wel redelijk tevreden over. Het is gewoon een stukje jammen aan het begin van een oefenavond. We spelensindskort met een tweede gitarist/zanger en moeten nog erg aan elkaar wennen.Een half uurtje jammen werkt dan wel prima.
klinkt goed hoor :) niks mis mee. stijl doet me vaag wat aan santana denken soms heb ik het idee. :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:37:36 #235
20720 brother52
Dus..........
pi_84591504
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:56 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerds :? ) ;)
Je kijkt naar iets verkeerds ;)
Hoe hard hij kan, heeft met het vermogen van je versterker te maken. Je speakers maken voor het volume geen verschil.
quote:
Bovendien ga ik waarschijnlijk een nieuwe 10'' speaker kopen voor de Crate, want dat schijnt al veel verschil te maken qua geluid.
Ja, daar wordt het geluid waarschijnlijk wel wat mooier van want ik denk niet dat ze er zo'n geweldige speaker hebben in gezet. (kan ook bijna niet voor 80 euro).
quote:
Trouwens: hoe zit het met de wattage van een versterker? ligt dat aan de speaker of de voorversterker? oftewel zit er in die crate nu een 5Watt speaker of heeft dat ook met de voorversterker te maken? Want in dat geval zou ik er dus ook een hogere wattage speaker in kunnen zetten zodat er alsnog een mooier/harder geluid uit kan? (Ik ben een dummy op het onderwerp en google helpt me niet echt, en ik ben weldegelijk blij met de Crate zeker voor binnenshuis, maar als er beter/harder geluid uit kán komen maak ik daar graag gebruik van natuurlijk ivm een eventuele band :) )
\
-disclaimer-
Ik ben ook een redelijke leek op dit gebied maar dit is ongeveer wat ik er van begrepen heb.

Je hebt het zelf al over 'de wattage van een versterker'. De versterker levert het vermogen. De speakers zorgen er voor dat je ook daadwerkelijk wat hoort.
Je kunt een 5 watt top aansluiten op een cab die 100 watt aan kan maar je krijgt dan niet ineens een vermogen van 100 watt uit die combinatie. (je kunt ook een 100 watt top op een 5 watt speaker aansluiten maar dat is niet echt aan te raden, je speaker wordt daar namelijk niet echt vrolijk van)

Voor thuis is het een leuke versterker. Maar als je hem wilt gebruiken in een band, kom je echt te kort, zeker wanneer je een drummer hebt die er op los slaat als een op hol geslagen gorilla on speed.
pi_84591830
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in! *O* Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel }:| :z
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:56:46 #237
20720 brother52
Dus..........
pi_84592191
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in! *O* Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel }:| :z
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?
Ik speel even beroerd op een gitaar van 100 euro als op eentje van 6000 euro.

Waarom heb je trouwens een kabel via eBay besteld? Je loopt toch gewoon even binnen bij de muziekwinkel op de hoek? Zo duur zijn die kabels nou ook weer niet.
pi_84592227
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:40 schreef blckbb het volgende:

[..]

-knip-
Jij bedankt!

quote:

[..]
-knip-
En jij wat minder!

Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?

Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar. :{w
pi_84592714
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:

[..]

Jij bedankt!
[..]

En jij wat minder!

Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?

Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar. :{w
ja, je kan stalen snaren op een nylon gitaar leggen, is dit verstandig? nee, eigenlijk niet zo...
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:13:38 #240
267402 Libelah
ex-metaalkop
pi_84592794
Ja er zijn grote verschillen. Staalsnarige gitaren hebben een grotere klankkast en een andere hals. Spaanse gitaren zijn absoluut ongeschikt om een volledige set stalen snaren op te hangen, en omgekeerd moet je geen nylon snaren op een westerngitaar zetten. Toch?

- Want met stalen snaren trek je je spaanse hals kapot enzo?
pi_84592841
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:13 schreef Libelah het volgende:
Ja er zijn grote verschillen. Staalsnarige gitaren hebben een grotere klankkast en een andere hals. Spaanse gitaren zijn absoluut ongeschikt om een volledige set stalen snaren op te hangen, en omgekeerd moet je geen nylon snaren op een westerngitaar zetten. Toch?

- Want met stalen snaren trek je je spaanse hals kapot enzo?
denk eerder de brug, dat die los kan laten, maar echt goed is het niet nee, kracht van stalen snaren is wat hoger dan de nylon snaren uitoefenen.
pi_84593030
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:56 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?
Ik speel even beroerd op een gitaar van 100 euro als op eentje van 6000 euro.

Waarom heb je trouwens een kabel via eBay besteld? Je loopt toch gewoon even binnen bij de muziekwinkel op de hoek? Zo duur zijn die kabels nou ook weer niet.
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jij
een CV60 voor ¤230 doen i.p.v. een Standard voor ¤150? En Ebay?; ik woon in een dorp ( ^O^ ) en muziekwinkel is niet letterlijk om de hoek. }:|
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:26:16 #243
20720 brother52
Dus..........
pi_84593259
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jij
een CV60 voor ¤230 doen i.p.v. een Standard voor ¤150?
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
quote:
En Ebay?; ik woon in een dorp ( ^O^ ) en muziekwinkel is niet letterlijk om de hoek. }:|
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
pi_84593511
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]

Ik snap dat als je eenmaal gevorderd bent en pas écht bezig bent (weet het zo niet echt te verwoorden) dat je misschien gaat zeggen liever geen Squier. Maar voor een beginner is het echt wel te doen hoor en dat ga je mij niet van overtuigen dat het niet zo is. Maar goed laten we elkaar niet afzeiken maar positief blijven. En dat laatse; is inderdaad wel een tijdje geleden ja :') :@ , heb weken vakantie en hang wat rond huis en help de mensen hier wat. O-)
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:34:28 #245
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_84593576
Zeg Coolio, welk akoestisch gitaartje is dat, het heeft wel wat. Een fender uit de goedkopere serie?

En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:43:45 #246
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84593964
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier :). ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.

Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Mu!
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:44:18 #247
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84593981
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
Whaha...
Mu!
pi_84594189
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier :). ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.

Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar?? :N :o
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:53:30 #249
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84594337
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:

[..]

[..]

Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldig _O_
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:57:24 #250
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84594475
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:53 schreef genakt het volgende:

[..]

Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldig _O_
Die Squiers die ik in mijn handen heb gehad vond ik stuk voor stuk (2 stuks :P ) verschrikkelijke dingen met een honkbalknuppel als hals... Nee, doe mij mijn Jackson/Ibanez/Yamaha maar :Y
Don't let my username fool you...
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:07:18 #251
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84594885
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar?? :N :o
Ik zag 'm hangen in een winkel in London en kon 'm niet laten hangen...

Het is geen slechte gitaar. De frets waren wat scherp maar met een schuurpapiertje was dat zo opgelost. Het element wat op zit klinkt niet slecht, ik denk er nog wel eens over om dat te vervangen door een witte emg89. Verder is het een lekker ding. Fijne neck, goede klank in de body. Dus wat wil je nog meer?
Mu!
pi_84595065
Tuurlijk als ie goed speelt fantastisch. ;) Maar ik had er liever geen Hello Kitty op staan...
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:16:22 #253
98135 TeleluvR
pi_84595212
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
180 euro voor CV60? :9
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:23:25 #254
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_84595449
Singlecoil die hello kitty gitaar heb ik ook mee gespeeld, is van een vriendin van mij, wel een geinig ding.

En je gitaar maakt volgens mij wel iets uit, in ieder geval wel welke soort. Ik ben begonnen met een squire strat maar die hield mij blijkbaar toch tegen want op mijn epiphone black beauty speel iktoch veel fijner. Het is sowieso de soort gitaar die wel iets bepaald, of je dan een van 600 of 6k hebt is iets anders, misschien de motivatie maar de soort maakt toch zeker wel wat uit.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:27:49 #255
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84595590
er is een verschil tueen een sc en een humbucker gitaar, zeker. De rest zit voor 99% in je fantasie. Ik heb een gibson les paul custom uit 76, toen nieuw gekocht, die speelt geweldig, is zowat met mijn lichaam vergroeid. Maar ik speel ook vaak op een tweedehand Ibanez RG450, voor 120 eur gekocht. Is niet slechter ofzo, gewoon iets anders.

Als je je motivatie haalt uit de prijs van je gitaar is het wellicht tijd voor wat serious soul searching, dude :)
Mu!
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:29:03 #256
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84595630
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:23 schreef Lespaulspelert het volgende:
Singlecoil die hello kitty gitaar heb ik ook mee gespeeld, is van een vriendin van mij, wel een geinig ding.

En je gitaar maakt volgens mij wel iets uit, in ieder geval wel welke soort. Ik ben begonnen met een squire strat maar die hield mij blijkbaar toch tegen want op mijn epiphone black beauty speel iktoch veel fijner. Het is sowieso de soort gitaar die wel iets bepaald, of je dan een van 600 of 6k hebt is iets anders, misschien de motivatie maar de soort maakt toch zeker wel wat uit.
de hals kan ook invloed hebben op je spelen, een dikkere hals vind ik fijner dan een dunne hals. dus een gibson past perfect bij mij. een jackson heeft een hele dunne hals en daar krijg ik dan weer kramp op :(
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:29:21 #257
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_84595648
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:27 schreef SingleCoil het volgende:
er is een verschil tueen een sc en een humbucker gitaar, zeker. De rest zit voor 99% in je fantasie. Ik heb een gibson les paul custom uit 76, toen nieuw gekocht, die speelt geweldig, is zowat met mijn lichaam vergroeid. Maar ik speel ook vaak op een tweedehand Ibanez RG450, voor 120 eur gekocht. Is niet slechter ofzo, gewoon iets anders.

Als je je motivatie haalt uit de prijs van je gitaar is het wellicht tijd voor wat serious soul searching, dude :)
Nou, ik denk dat als je een gitaar koopt waar je een vakantie lang hard voor gewerkt hebt, dat je daar meer waarde aan hecht dan een die je krijgt.
pi_84596323
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:16 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

180 euro voor CV60? :9
Als dat zo was :9 , maar nee, 230 euro.

Edit: Ik zit nu wel te twijfelen zeg, een Standard of een CV60 voor 50 euri meer. Ga ik wel grondig over
mijn gewilde budget heen :{

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2010 18:03:37 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:01:12 #259
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84596571
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:

Luister gast: ( :') )

Je gaat me niet vertellen dat een lekkere LP van 500 niet meer motiveert en lekkerder speelt dan een Stagg van 5 tientjes :)
Heb hier nog wel een startpakketgitaar. Mag je ook gerust een gig op spelen, dan roep je wel wat anders.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_84597149
Zwager jarig, zometeen taart vreten ^O^
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:23:13 #261
98135 TeleluvR
pi_84597171
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat een lekkere LP van 500 niet meer motiveert en lekkerder speelt dan een Stagg van 5 tientjes :)
Heb hier nog wel een startpakketgitaar. Mag je ook gerust een gig op spelen, dan roep je wel wat anders.
Dat heeft ie toch echt net gedaan. Maar het is een mening, dus je mag ermee doen wat je wilt...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84597268
Ik snap ook niet echt wat sommigen hier tegen Squiers hebben, ik vind het toch gitaren met een héérlijke hals :Y (kwestie van smaak :? )
graag verwijderen
pi_84597297
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:

[..]

Jij bedankt!
[..]

En jij wat minder!

Staalsnarige hebben, mijns inzien, een mooiere klank, maar smaken verschillen, ik zou zeggen probeer ze gewoon beide uit :) Alleen zijn nylonsnarige over het algemeen goedkoper. Stalen snaren op een nylonsnarige gitaar is geen goed idee omdat stalen snaren veel meer kracht uitoefenen dan nylonsnaren (daarom hebben staalsnarige gitaren nog een extra stalen buis in de nek voor stevigheid)
graag verwijderen
pi_84597715
ze kijken alsof ze vibrators in hebben....
PS4 online: micro_nl
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:42:37 #265
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84597755
Kreeg me net toch een geil smsje van dean :@

"luid en duidelijk "

:@ :@ :@
  FOK!fotograaf woensdag 28 juli 2010 @ 18:53:01 #266
159915 -Menn0-
MNO
pi_84598065
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:41 schreef guitarist het volgende:
Wow ze pingelt em wel ff lekker weg hoor :D Damn!
,,/
pi_84599268
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:41 schreef guitarist het volgende:
Die rechter O+
Ze speelt ook nog eens goed!
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:29:15 #268
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84599310
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:42 schreef genakt het volgende:
Kreeg me net toch een geil smsje van dean :@

"luid en duidelijk "

:@ :@ :@
Hij ligt klaar :)

pi_84600420
Ik heb nog steeds GAS :')

Weer een gave gitaar gezien op het web :9~ 8-)

* Heb ik een of meerdere afwijkingen ? :? Ik wil dus van 1 bepaalde gitaar alle kleuren hebben die ooit gemaakt zijn :D gelukkig zijn het bij mij weten maar 6 kleuren en 2 variaties in elementen :+

* Wie wil mijn sponsor worden O+ :* O-)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_84600541
Ik wil een nieuwe versterker! Oja, en nog nieuwe speakers. :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:03:03 #271
98135 TeleluvR
pi_84600667
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:29 schreef The_Dean het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie hoes!
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:09:57 #272
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84600969
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:03 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Mooie hoes!
Warwick Rockbag. Nieuw, vers uit de verpakking :)
Zeker mooie en goede hoes. Zanger heeft hem al een poos voor zijn LTD EX ^O^
pi_84603298
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:03 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Mooie hoes!
Beetje rare vorm...
PS4 online: micro_nl
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:25:52 #275
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_84604191
Die producties van die nummers van Nickelback zijn altijd zo vet :9 lijkt wel of alles perfect is zo'n vet geluid
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:29:26 #276
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84604327
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Die producties van die nummers van Nickelback zijn altijd zo vet :9 lijkt wel of alles perfect is zo'n vet geluid
Ja, die albums klinken altijd erg goed :Y
pi_84604423
De sluier standard komt eraan. Ik speel dus nog niet dus tips bij het bekijken/kopen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:37:22 #278
125915 Dribbel_
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:52 #279
98135 TeleluvR
pi_84605211
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
De sluier standard komt eraan. Ik speel dus nog niet dus tips bij het bekijken/kopen?
Een boerka!
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:51:37 #280
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84605361
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:37 schreef Dribbel_ het volgende:
O+ O+ O+
_O_
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:00:24 #281
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84605765
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:29 schreef The_Dean het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_ _O_

Mooie tas zeg
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:04:51 #282
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84605980
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef genakt het volgende:

[..]

_O_ _O_

Mooie tas zeg
Ja, verbaasde me er ook over. Ik ga niet alles beschrijven, maar een vet iets is dat je de nek net onder de headstock met een stuk klitteband vast kan zetten. Er zit zelfs een neksupportje onder, incl ritsvakje :D

Van binnen lekker zacht, gitaar past er perfect in :)
En de tas is gloedjenieuw, nog nooit een gitaar in gezeten :o
pi_84606553
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:04 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, verbaasde me er ook over. Ik ga niet alles beschrijven, maar een vet iets is dat je de nek net onder de headstock met een stuk klitteband vast kan zetten. Er zit zelfs een neksupportje onder, incl ritsvakje :D

Van binnen lekker zacht, gitaar past er perfect in :)
En de tas is gloedjenieuw, nog nooit een gitaar in gezeten :o
Dat zijn handige dingetjes inderdaad, die steuntjes. Ik heb zo'n tas waar je 2 gitaren in kan doen. Ik weet bij god niet meer waarom ik die heb gekocht, maar goed. Handig voor als je met 2 gitaren op de fiets ergens heen wil. Ofzo...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:06:09 #284
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84609089
:D
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:14:03 #285
20720 brother52
Dus..........
pi_84609478

Ik wist niet dat hij er ook linkshandig was. :D
GAS!!! -O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:18:41 #286
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_84609695
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
GAS!!! -O-
nais!!!
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:19:04 #287
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84609716
:r
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:29:00 #288
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84610141
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef The_Dean het volgende:

[..]

er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Mu!
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:35:19 #289
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84610405
quote:
[ afbeelding ]
GAS!!! -O-
Wat is dat nou weer voor Pierrotgitaar? :P.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:36:04 #290
125915 Dribbel_
pi_84610429
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Ja maar niks is frusterender dat alles vals klinkt omdat je gitaar constant ontstemt, je pijn krijgt aan je poten door een lompe oncontroleerbare actie, dode tonen omdat je frets kut afgewerkt zijn.
Tuurlijk kan het allemaal prima, maar zonder dat soort dingen zit je toch fijner :+
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:38:14 #291
20720 brother52
Dus..........
pi_84610504
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:35 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor Pierrotgitaar? :P.
Eentje die ik al jaren wil hebben. :s)
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:40:18 #292
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84610580
quote:

[..]

Je moet wel gear van een minimale kwaliteit hebben, hoor, anders merk je niks van die techniek. Een vriend van me is klassiek violist, maar op (bijv) een Stagg krijgt hij er ook niks uit. Geef hem alles van een degelijke studieviool t/m wereldklassen en het klinkt supergoed.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:53:14 #293
20720 brother52
Dus..........
pi_84611035
quote:

[..]

er bestaan geen staggs van 5 tientjes.
Niet?
quote:
Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Nee, het ligt niet alleen aan je vingers, ook aan je materiaal. Het is de combinatie die het hem doet.
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:07:53 #294
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84611546
Een goede timmerman timmert immers ook het beste met goed gereedschap.
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:11:43 #295
20720 brother52
Dus..........
pi_84611680
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Een goede timmerman timmert immers ook het beste met goed gereedschap.
Inderdaad, probeer maar eens een plank door te zagen met een zaag waarvan alle tandjes recht staan.
Het gaat op zich wel maar het is een behoorlijk gekloot.
pi_84613032
quote:
[ afbeelding ]
GAS!!! -O-
Die heb ik zien hangen bij Feedback (geen linkshandige geloof ik)
Ik vind het een mooi design :9~
graag verwijderen
pi_84613344
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
Zeg Coolio, welk akoestisch gitaartje is dat, het heeft wel wat. Een fender uit de goedkopere serie?

Die uit dat filmpje? Geen idee, het ging me meer om het nummer. Maar bij nader inzien vind ik die gitaar ook wel mooi. Ik zal morgen of overmorgen eens deze winkel binnenlopen. Hopen dat ze een mooie staalsnarige hebben van iets onder de 100.. :P Lijkt me wel een goede winkel en op loopafstand.
pi_84613619
Damn, ik vind het niet prettig om jullie hier steeds mee lastig te vallen maar vrijdag gaat het worden.
(Wil ik vrijdag(middag) komen moet dat donderdagmiddag bij verkoper bekend zijn)

Een Squier Standard in zwart met tas voor ¤160 of een Squier Classic Vibe '60 sunburst voor ¤230
zonder tas. (tussendoor, de sunburst is niet echt de mooiste, liever witte slagplaat, maar verder niet belangrijk)

Kijk ik objectief naar prijsverschil van 70 à 80 euro zou ik denk ik zeggen, screw it ik ga gewoon voor de CV. Maar kijk ik naar het totaalplaatje (versterker en kabel en eventueel tas) minimaal ¤310 (¤320 met tas) en maximaal ¤410. Da's voor een beginner toch wel ff een verschil.
pi_84615457
zelfs voor een beginner is dat niet veel geld.
toen ik mijn eerst nieuwe gitaar ging kopen was ik iets van 750 gulden kwijt voor versterker en gitaar...
en dat was meer omdat de zaak opheffingsuitverkoop had, dat ik niet duurder uit was.
pi_84615664
Mogge c_/

The GAS is strong....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')