Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeoversquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tot hoe laat spelen jullie ongeveer?
Hmmm, dat word me iets te laat. Mezelf kennende ben ik dan de volgende dag nooit op tijd op mijn werk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeovers. Houd het op 23:01
.
Dat is te doen, toen ik begon was ik ook volledig amuzikaal en geen ervaring op muziekgebied.quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren? Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo.Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.
Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt.. En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.
Alvast bedankt voor de antwoorden en excuses als dit niet het topic is.
Vet makkelijk!quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren?
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!quote:Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.quote:Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten?
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!quote:Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo.Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.quote:Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!quote:Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt..
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!quote:En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.quote:Alvast bedankt voor de antwoorden en excuses als dit niet het topic is.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vet makkelijk!
[..]
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!
[..]
Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.
[..]
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!
[..]
![]()
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.
[..]
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!
[..]
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!
[..]
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.
Ja maar dan kan je alles er wel inzettenquote:Op woensdag 28 juli 2010 08:40 schreef brother52 het volgende:
Kan dat niet vast in de OP, wel zo gemakkelijk voor als we die vragen nog eens krijgen.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 02:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vet makkelijk!
[..]
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!
[..]
Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.
[..]
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!
[..]
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.
[..]
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!
[..]
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!
[..]
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.
ja in de exitquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band live.
Een extra paar bassisten kan ook geen kwaad.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Er zijn al veel te veel gitaristen. Die gast moet leren drummen, dan vind je tenminste nog eens een band!
Dat optreden vind ik echt zwaar tegen vallen, de manier van zingen vooral, ook het gitaargeluid (erg scherp) valt tegen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 01:24 schreef Iemand91 het volgende:
Tijd geleden postte ik een filmpje van Eric Clapton - Layla met elektrische gitaar, prachtig.
Deze kwam ik een paar dagen geleden tegen:
Eric Clapton - Layla - live in Hyde Park
Echt mooi!
Idd, neem dan dezequote:Op woensdag 28 juli 2010 13:40 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
Een extra paar bassisten kan ook geen kwaad.
[..]
Dat optreden vind ik echt zwaar tegen vallen, de manier van zingen vooral, ook het gitaargeluid (erg scherp) valt tegen.
Ik heb nog maar een minuut geluisterd, maar minder distortion op die gitaar man, zeker als je akkoorden gaat spelen, het snijdt er zo scherp doorheen, terwijl de rest van het nummer (bas + drum) lekker rustig en relaxed spelen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
Iemand nog zin in een bloesje? We waren vorige week in de oefenruimte wat aan het jammen, het was warm, geilig weer. Ik schaam me nergens voor dus hier istie: http://kramer-music.nl/Fi(...)0bloes%20gezien_.mp3
uh...ja...het durt wel vrij langNeem iets te roken en te drinken en ga er even voor zitten.
Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef blckbb het volgende:
Ik ben nu zo ongeveer op zoek voor een speaker cabinet (gewoon 1 speaker voor extra wattage via mijn amp)
Ik kwam via Thomann op deze maar ik vraag me af in hoeverre dat goed is voor deze prijs.. Misschien toch doorsparen voor deze (met een Eminence speaker 'eran)?
ik vind het wel wat hebbenquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:50 schreef SingleCoil het volgende:
Iemand nog zin in een bloesje? We waren vorige week in de oefenruimte wat aan het jammen, het was warm, geilig weer. Ik schaam me nergens voor dus hier istie: http://kramer-music.nl/Fi(...)0bloes%20gezien_.mp3
uh...ja...het durt wel vrij langNeem iets te roken en te drinken en ga er even voor zitten.
Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerdsquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?
Wat is de toegevoegde waarde daar van? Zo veel beter word je geluid daar niet van.
Dan had je dat geld voor die cab beter kunnen besteden aan een beter buizenversterkertje.
Clapton + Knopflerquote:
Die akoestische versie heeft ook wel wat, met Clapton & Winwood live gezienquote:
die accoustische kan ik helemaal spelenquote:
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijkquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:13 schreef genakt het volgende:
[..]
die accoustische kan ik helemaal spelen![]()
![]()
Geleerd van justing guitar
Vond hem simpelquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijk
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:44 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik vind het wel wat hebben![]()
goede kwaliteit opname ook, hoe heb je dat gedaan? vooral de drums en bass klinken lekker
[edit] het doet me ergens aan denken die stijl, maar ik kan het niet plaatsen. klinkt zo bekend.
klinkt goed hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.
We hebben de oefenruimte redelijk goed acoustisch behandeld en ik ben er nu wel redelijk tevreden over. Het is gewoon een stukje jammen aan het begin van een oefenavond. We spelensindskort met een tweede gitarist/zanger en moeten nog erg aan elkaar wennen.Een half uurtje jammen werkt dan wel prima.
Je kijkt naar iets verkeerdsquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerds)
Ja, daar wordt het geluid waarschijnlijk wel wat mooier van want ik denk niet dat ze er zo'n geweldige speaker hebben in gezet. (kan ook bijna niet voor 80 euro).quote:Bovendien ga ik waarschijnlijk een nieuwe 10'' speaker kopen voor de Crate, want dat schijnt al veel verschil te maken qua geluid.
\quote:Trouwens: hoe zit het met de wattage van een versterker? ligt dat aan de speaker of de voorversterker? oftewel zit er in die crate nu een 5Watt speaker of heeft dat ook met de voorversterker te maken? Want in dat geval zou ik er dus ook een hogere wattage speaker in kunnen zetten zodat er alsnog een mooier/harder geluid uit kan? (Ik ben een dummy op het onderwerp en google helpt me niet echt, en ik ben weldegelijk blij met de Crate zeker voor binnenshuis, maar als er beter/harder geluid uit kán komen maak ik daar graag gebruik van natuurlijk ivm een eventuele band)
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in!Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel
![]()
Jij bedankt!quote:
En jij wat minder!quote:
ja, je kan stalen snaren op een nylon gitaar leggen, is dit verstandig? nee, eigenlijk niet zo...quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:
[..]
Jij bedankt!
[..]
En jij wat minder!
Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?
Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar.
denk eerder de brug, dat die los kan laten, maar echt goed is het niet nee, kracht van stalen snaren is wat hoger dan de nylon snaren uitoefenen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:13 schreef Libelah het volgende:
Ja er zijn grote verschillen. Staalsnarige gitaren hebben een grotere klankkast en een andere hals. Spaanse gitaren zijn absoluut ongeschikt om een volledige set stalen snaren op te hangen, en omgekeerd moet je geen nylon snaren op een westerngitaar zetten. Toch?
- Want met stalen snaren trek je je spaanse hals kapot enzo?
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jijquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?
Ik speel even beroerd op een gitaar van 100 euro als op eentje van 6000 euro.
Waarom heb je trouwens een kabel via eBay besteld? Je loopt toch gewoon even binnen bij de muziekwinkel op de hoek? Zo duur zijn die kabels nou ook weer niet.
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jij
een CV60 voor ¤230 doen i.p.v. een Standard voor ¤150?
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?quote:En Ebay?; ik woon in een dorp () en muziekwinkel is niet letterlijk om de hoek.
Ik snap dat als je eenmaal gevorderd bent en pas écht bezig bent (weet het zo niet echt te verwoorden) dat je misschien gaat zeggen liever geen Squier. Maar voor een beginner is het echt wel te doen hoor en dat ga je mij niet van overtuigen dat het niet zo is. Maar goed laten we elkaar niet afzeiken maar positief blijven. En dat laatse; is inderdaad wel een tijdje geleden jaquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
Whaha...quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar??quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier. ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.
Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldigquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
Die Squiers die ik in mijn handen heb gehad vond ik stuk voor stuk (2 stuksquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:53 schreef genakt het volgende:
[..]
Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldig![]()
Ik zag 'm hangen in een winkel in London en kon 'm niet laten hangen...quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar??![]()
180 euro voor CV60?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in!Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel
![]()
de hals kan ook invloed hebben op je spelen, een dikkere hals vind ik fijner dan een dunne hals. dus een gibson past perfect bij mij. een jackson heeft een hele dunne hals en daar krijg ik dan weer kramp opquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:23 schreef Lespaulspelert het volgende:
Singlecoil die hello kitty gitaar heb ik ook mee gespeeld, is van een vriendin van mij, wel een geinig ding.
En je gitaar maakt volgens mij wel iets uit, in ieder geval wel welke soort. Ik ben begonnen met een squire strat maar die hield mij blijkbaar toch tegen want op mijn epiphone black beauty speel iktoch veel fijner. Het is sowieso de soort gitaar die wel iets bepaald, of je dan een van 600 of 6k hebt is iets anders, misschien de motivatie maar de soort maakt toch zeker wel wat uit.
Nou, ik denk dat als je een gitaar koopt waar je een vakantie lang hard voor gewerkt hebt, dat je daar meer waarde aan hecht dan een die je krijgt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:27 schreef SingleCoil het volgende:
er is een verschil tueen een sc en een humbucker gitaar, zeker. De rest zit voor 99% in je fantasie. Ik heb een gibson les paul custom uit 76, toen nieuw gekocht, die speelt geweldig, is zowat met mijn lichaam vergroeid. Maar ik speel ook vaak op een tweedehand Ibanez RG450, voor 120 eur gekocht. Is niet slechter ofzo, gewoon iets anders.
Als je je motivatie haalt uit de prijs van je gitaar is het wellicht tijd voor wat serious soul searching, dude
Als dat zo wasquote:
Luister gast: (quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier. ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.
Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Dat heeft ie toch echt net gedaan. Maar het is een mening, dus je mag ermee doen wat je wilt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Luister gast: ()
Je gaat me niet vertellen dat een lekkere LP van 500 niet meer motiveert en lekkerder speelt dan een Stagg van 5 tientjes
Heb hier nog wel een startpakketgitaar. Mag je ook gerust een gig op spelen, dan roep je wel wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Staalsnarige hebben, mijns inzien, een mooiere klank, maar smaken verschillen, ik zou zeggen probeer ze gewoon beide uitquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:
[..]
Jij bedankt!
[..]
En jij wat minder!
Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?
Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar.
Wow ze pingelt em wel ff lekker weg hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:41 schreef guitarist het volgende:
ze kijken alsof ze vibrators in hebben....
Die rechterquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:41 schreef guitarist het volgende:
ze kijken alsof ze vibrators in hebben....
Hij ligt klaarquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:42 schreef genakt het volgende:
Kreeg me net toch een geil smsje van dean![]()
"luid en duidelijk "
![]()
![]()
Mooie hoes!quote:
Warwick Rockbag. Nieuw, vers uit de verpakkingquote:
Ja, die albums klinken altijd erg goedquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Die producties van die nummers van Nickelback zijn altijd zo vetlijkt wel of alles perfect is zo'n vet geluid
Een boerka!quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
De sluier standard komt eraan. Ik speel dus nog niet dus tips bij het bekijken/kopen?
quote:
quote:
Ja, verbaasde me er ook over. Ik ga niet alles beschrijven, maar een vet iets is dat je de nek net onder de headstock met een stuk klitteband vast kan zetten. Er zit zelfs een neksupportje onder, incl ritsvakjequote:
Dat zijn handige dingetjes inderdaad, die steuntjes. Ik heb zo'n tas waar je 2 gitaren in kan doen. Ik weet bij god niet meer waarom ik die heb gekocht, maar goed. Handig voor als je met 2 gitaren op de fiets ergens heen wil. Ofzo...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, verbaasde me er ook over. Ik ga niet alles beschrijven, maar een vet iets is dat je de nek net onder de headstock met een stuk klitteband vast kan zetten. Er zit zelfs een neksupportje onder, incl ritsvakje
Van binnen lekker zacht, gitaar past er perfect in
En de tas is gloedjenieuw, nog nooit een gitaar in gezeten
nais!!!quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat hij er ook linkshandig was.![]()
GAS!!!
er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Luister gast: ()
Je gaat me niet vertellen dat een lekkere LP van 500 niet meer motiveert en lekkerder speelt dan een Stagg van 5 tientjes
Heb hier nog wel een startpakketgitaar. Mag je ook gerust een gig op spelen, dan roep je wel wat anders.
Wat is dat nou weer voor Pierrotgitaar?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
GAS!!!
Ja maar niks is frusterender dat alles vals klinkt omdat je gitaar constant ontstemt, je pijn krijgt aan je poten door een lompe oncontroleerbare actie, dode tonen omdat je frets kut afgewerkt zijn.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Eentje die ik al jaren wil hebben.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor Pierrotgitaar?.
Je moet wel gear van een minimale kwaliteit hebben, hoor, anders merk je niks van die techniek. Een vriend van me is klassiek violist, maar op (bijv) een Stagg krijgt hij er ook niks uit. Geef hem alles van een degelijke studieviool t/m wereldklassen en het klinkt supergoed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
er bestaan geen staggs van 5 tientjes. Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Niet?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
er bestaan geen staggs van 5 tientjes.
Nee, het ligt niet alleen aan je vingers, ook aan je materiaal. Het is de combinatie die het hem doet.quote:Maar daarnaast: het ligt aan je vingers, niet aan je portemonee. Ik heb gastjes van 18 op een squier horen spelen, dan loopt je het water in de mond. Maar goed, GAS is sterk, he?
Inderdaad, probeer maar eens een plank door te zagen met een zaag waarvan alle tandjes recht staan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Een goede timmerman timmert immers ook het beste met goed gereedschap.
Die heb ik zien hangen bij Feedback (geen linkshandige geloof ik)quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:14 schreef brother52 het volgende:
[ afbeelding ]
GAS!!!
Die uit dat filmpje? Geen idee, het ging me meer om het nummer. Maar bij nader inzien vind ik die gitaar ook wel mooi. Ik zal morgen of overmorgen eens deze winkel binnenlopen. Hopen dat ze een mooie staalsnarige hebben van iets onder de 100..quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
Zeg Coolio, welk akoestisch gitaartje is dat, het heeft wel wat. Een fender uit de goedkopere serie?
En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |