Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerdsquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die cab dan op de crate aan wilt sluiten?
Wat is de toegevoegde waarde daar van? Zo veel beter word je geluid daar niet van.
Dan had je dat geld voor die cab beter kunnen besteden aan een beter buizenversterkertje.
Clapton + Knopflerquote:
Die akoestische versie heeft ook wel wat, met Clapton & Winwood live gezienquote:
die accoustische kan ik helemaal spelenquote:
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijkquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:13 schreef genakt het volgende:
[..]
die accoustische kan ik helemaal spelen![]()
![]()
Geleerd van justing guitar
Vond hem simpelquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
De solo ook? Daar heb ik nog wel wat moeite mee namelijk
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:44 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik vind het wel wat hebben![]()
goede kwaliteit opname ook, hoe heb je dat gedaan? vooral de drums en bass klinken lekker
[edit] het doet me ergens aan denken die stijl, maar ik kan het niet plaatsen. klinkt zo bekend.
klinkt goed hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik neem alles op met een tascam 16-sporen usb interface en Cubase. De bas is rechtstreeks van de line out van de bas-amp (een ampeg B2R), de drums zijn opgenomen met een drummic setje, ik geloof 10 tracks. De gitaren (JEM FP en Blade RH4) zijn rechtstreeks van resp. een GT8 en een Pod XT Live opgenomen.
We hebben de oefenruimte redelijk goed acoustisch behandeld en ik ben er nu wel redelijk tevreden over. Het is gewoon een stukje jammen aan het begin van een oefenavond. We spelensindskort met een tweede gitarist/zanger en moeten nog erg aan elkaar wennen.Een half uurtje jammen werkt dan wel prima.
Je kijkt naar iets verkeerdsquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij dus harder kan, zodat hij boven een eventuele drums uit kan komen (of kijk ik dan voor iets verkeerds)
Ja, daar wordt het geluid waarschijnlijk wel wat mooier van want ik denk niet dat ze er zo'n geweldige speaker hebben in gezet. (kan ook bijna niet voor 80 euro).quote:Bovendien ga ik waarschijnlijk een nieuwe 10'' speaker kopen voor de Crate, want dat schijnt al veel verschil te maken qua geluid.
\quote:Trouwens: hoe zit het met de wattage van een versterker? ligt dat aan de speaker of de voorversterker? oftewel zit er in die crate nu een 5Watt speaker of heeft dat ook met de voorversterker te maken? Want in dat geval zou ik er dus ook een hogere wattage speaker in kunnen zetten zodat er alsnog een mooier/harder geluid uit kan? (Ik ben een dummy op het onderwerp en google helpt me niet echt, en ik ben weldegelijk blij met de Crate zeker voor binnenshuis, maar als er beter/harder geluid uit kán komen maak ik daar graag gebruik van natuurlijk ivm een eventuele band)
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuwe gitaar zit er nu toch echt aan te komen. Een standard, voor ¤80 meer kon ik een cv60 krijgen maar dat word iets teveel, plus die is boven mijn kunnen. Heb er zin in!Laat eBay alleen eens opschieten met z'n kabel
![]()
Jij bedankt!quote:
En jij wat minder!quote:
ja, je kan stalen snaren op een nylon gitaar leggen, is dit verstandig? nee, eigenlijk niet zo...quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:57 schreef Roolio het volgende:
[..]
Jij bedankt!
[..]
En jij wat minder!
Extra vraagje: Is er meer verschil tussen nylonsnarige en staalsnarige gitaren dan alleen de snaren? Kan je zeg maar later nog stalen snaren op je nylonsnarige Spaanse gitaar doen?
Oh en hier in huis drumt iemand, de buurjongen drumt. Verder nog 2x keyboard in huis dus ik heb recht op gitaar.
denk eerder de brug, dat die los kan laten, maar echt goed is het niet nee, kracht van stalen snaren is wat hoger dan de nylon snaren uitoefenen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:13 schreef Libelah het volgende:
Ja er zijn grote verschillen. Staalsnarige gitaren hebben een grotere klankkast en een andere hals. Spaanse gitaren zijn absoluut ongeschikt om een volledige set stalen snaren op te hangen, en omgekeerd moet je geen nylon snaren op een westerngitaar zetten. Toch?
- Want met stalen snaren trek je je spaanse hals kapot enzo?
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jijquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe kan een gitaar boven je kunnen zijn?
Ik speel even beroerd op een gitaar van 100 euro als op eentje van 6000 euro.
Waarom heb je trouwens een kabel via eBay besteld? Je loopt toch gewoon even binnen bij de muziekwinkel op de hoek? Zo duur zijn die kabels nou ook weer niet.
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een veel te dure gitaar kopen terwijl je niet eens weet of het wat wordt. Maar zou jij
een CV60 voor ¤230 doen i.p.v. een Standard voor ¤150?
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?quote:En Ebay?; ik woon in een dorp () en muziekwinkel is niet letterlijk om de hoek.
Ik snap dat als je eenmaal gevorderd bent en pas écht bezig bent (weet het zo niet echt te verwoorden) dat je misschien gaat zeggen liever geen Squier. Maar voor een beginner is het echt wel te doen hoor en dat ga je mij niet van overtuigen dat het niet zo is. Maar goed laten we elkaar niet afzeiken maar positief blijven. En dat laatse; is inderdaad wel een tijdje geleden jaquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
Whaha...quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef Lespaulspelert het volgende:
En weet je wat pas moeilijk te vinden is? Drummers die in een jazzband willen spelen, serieus, er s niks saaiers dan dat maar kom op ze zijn er echtniet.,
Ik sluit me bij je aan behalve een ding: Hello Kitty gitaar??quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm....squier...ik denk dat ik mezelf wel gevorderd mag noemen. En ik speel met veel plezier op mijn Hello Kitty Squier. ik heb laats een gig gespeeld op een squier van 130 eur met een zoom G2 en het klonk als een huis.
Luister gasten: Om goed gitaar te kunnen spelen heb je geen super gitaar nodig maar moet je oefenen, les nemen, dingen uitzoek enzo. Je gear is echt het alleronbelangrijkste. Je gaat er niet beter van spelen en je leert er niks van. Geef je geld liever uit aan lessen en besteed je tijd aan oefenen.
Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldigquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen Squier kopen maar als ik alleen maar keuze had tussen die 2, dan had ik zeker de CV60 gekocht.
[..]
Maar je komt toch wel eens in een stad waar ze een muziekwinkel hebben?
Die Squiers die ik in mijn handen heb gehad vond ik stuk voor stuk (2 stuksquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:53 schreef genakt het volgende:
[..]
Voor beginners gitaar is een squier echt wel geweldig![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |