abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84563618

met liedje

[ Bericht 11% gewijzigd door Ch.J.E_van_Hulthem op 27-07-2010 20:41:13 ]
pi_84564936
welk?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:55:41 #183
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_84564962
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:55 schreef kingjotte het volgende:
welk?
Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Home
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_84566110
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:20 schreef genakt het volgende:

[..]

Hoezo zou ik op elke gitaar moeten kunnen spelen
Kan het wel mjah het is gewoon irritant en als ik dat niet wil wat boeit jou dat dan ? :')

als ik zo fijn speel
doe het voor me plezier en omdat ik het leuk vind niet om jimmy hendrix te worden :{
op een bo~el zitten ze dan evenveel in de weg...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:49:17 #185
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_84567349
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

op een bo~el zitten ze dan evenveel in de weg...
Heb toch niet gezegd dat ik een bo eol wilde :P
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_84567380
Ik speel inmiddels al best een tijdje, het is gewoon zo dat ik er toch regelmatig constateer dat je met een goede techniek meer uit je spel kan halen en er dan ook meer plezier aan beleeft.
Als je net begint met spelen kan je de dingen die je fout doet nog vrij makkelijk corrigeren, dat wordt na een aantal jaren wel lastiger.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:58:30 #187
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84567778
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:37 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik begin er langzaam lol in te krijgen :) Ben bezig het Wilhelmus van buiten te leren, wel zonder chords. Eerst maar eens leren wennen aan de houding en het vinden van de snaren.
Op de Marcel Coenen manier? 8-)
(nee, niet die in het begin op die akoestische :P )

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:49 schreef Cynic het volgende:
Ik speel inmiddels al best een tijdje, het is gewoon zo dat ik er toch regelmatig constateer dat je met een goede techniek meer uit je spel kan halen en er dan ook meer plezier aan beleeft.
Als je net begint met spelen kan je de dingen die je fout doet nog vrij makkelijk corrigeren, dat wordt na een aantal jaren wel lastiger.
En dat is dus precies de reden waarom het goed zou zijn als ik eens wat lessen zou hebben. Ik merk steeds vaker dat ik sommige dingen eigenlijk verkeerd doe, waardoor het vaak krampachtig gaat en ik veel fouten maak. Heb al een jaar een telefoonnummer van een leraar in mijn telefoon staan, maar nog steeds niet gebeld :@
Don't let my username fool you...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:05:37 #188
20720 brother52
Dus..........
pi_84568087
Als ik les zou gaan nemen, ben ik de eerste paar maanden kwijt met alle verkeerde dingen af te leren.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_84568100
Als ik wat beter werk heb wil ik ook weer op les :)
Dat is inmiddels al zo lang geleden. Misschien toch een keer wat jazz-dingen leren ofzo, ik zou graag beter leren improviseren.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_84569433
Ik kon mezelft niet beheersen en heb vanmiddag een 5 watt buizenamp (de Crate V5) aangeschaft icm een Digitech RP50. Zeer toffe sound zo'n buizenamp, en het schijnt met een paar simpele modificaties nog beter te kunnen klinken.

Blij mee :)
graag verwijderen
pi_84569824
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:32 schreef blckbb het volgende:
Ik kon mezelft niet beheersen en heb vanmiddag een 5 watt buizenamp (de Crate V5) aangeschaft icm een Digitech RP50. Zeer toffe sound zo'n buizenamp, en het schijnt met een paar simpele modificaties nog beter te kunnen klinken.

't gaat om geluid natuurlijk maar die Crate ziet er erg mooi uit. :9
pi_84569899
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

't gaat om geluid natuurlijk maar die Crate ziet er erg mooi uit. :9
Ik lees nu op verschillende plekken dat veel mensen het geluid niet best vinden, maar ik vind het prima (zeker voor ¤80,-) Ik zit wel te denken om die modificaties uit te voeren of een stack bij te kopen (de speaker zit vast aan een jack ;) )
graag verwijderen
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:45:16 #193
20720 brother52
Dus..........
pi_84569954
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:32 schreef blckbb het volgende:

Ik heb zijn oudere broertje, de V8. Die heeft nog een gainknop en een output er bij.
Een erg toffe versterker. Geweldig geluid voor een in verhouding erg lage prijs.
En het is een van de weinige versterkers in die categorie met een 10" speaker.

-edit-

Deze dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door brother52 op 27-07-2010 22:52:43 ]
pi_84570905
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:45 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik heb zijn oudere broertje, de V8. Die heeft nog een gainknop en een output er bij.
Een erg toffe versterker. Geweldig geluid voor een in verhouding erg lage prijs.
En het is een van de weinige versterkers in die categorie met een 10" speaker.

-edit-
[ afbeelding ]
Deze dus.
Tof Heb je al eens geprobeerd hem op een stack aan te sluiten?

Ik was bij Feedback Utrecht vandaag (een vriend van me wilde een basversterker- is uiteindelijk met een 30 kilo zware combi weggelopen ) en probeerde maar eens een goedkoop buizenversterkertje uit. Bij de eerste keer: verkocht, nadat ik erop speelde met de digitech kon ik hem niet meer laten liggen Is zeker een verbetering ten opzichte van mijn Line 6
graag verwijderen
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:08:31 #195
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84571093
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:17 schreef genakt het volgende:

[..]

Dean is in rotterdam toevallig donderdag dus ga ik daarnaartoe
Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band live .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:12:48 #196
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84571279
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:16 schreef Cynic het volgende:
Ik gok dat Dave geen last heeft van in de weg zittende knopjes. Kom op, je moet toch op elke gitaar kunnen spelen?
Nee, zijn sigs hebben op dezelfde plek een knop .

Wie ik altijd echt in een rare houding vind spelen is Marty Friedman. Onze Patrick speelt ook zo. Hij zegt dat hij daardoor op een gitaar met een andere brug dan een tune-o-matic geen palmmute kan spelen . Aanstellerij .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:17:52 #197
20720 brother52
Dus..........
pi_84571487
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:04 schreef blckbb het volgende:

[..]

Tof Heb je al eens geprobeerd hem op een stack aan te sluiten?
Nee, heeft ook weinig nu. De speaker die er in zit is goed genoeg voor thuis.
quote:
Ik was bij Feedback Utrecht vandaag (een vriend van me wilde een basversterker- is uiteindelijk met een 30 kilo zware combi weggelopen ) en probeerde maar eens een goedkoop buizenversterkertje uit. Bij de eerste keer: verkocht, nadat ik erop speelde met de digitech kon ik hem niet meer laten liggen Is zeker een verbetering ten opzichte van mijn Line 6
Heb je hem ook vergeleken met andere buizenversterkertjes?
Want als je een kleine transistoramp gewend bent, klink elk buizenversterkertje geweldig.
Ik heb de V5 nooit getest maar ik geloof dat ze het ontwerp aangepast hebben want de V8 was gewoon té goed voor het geld. Die hebben ze dan ook niet zo heel erg lang gemaakt.
pi_84571652
Kek dingetje Brother! Binnenkort audiomateriaal?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:23:45 #199
20720 brother52
Dus..........
pi_84571699
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Kek dingetje Brother! Binnenkort audiomateriaal?
Ik heb hem al een paar keer mee genomen de studio in maar alle keren niet gebruikt. Rechtstreeks inprikken is wel zo gemakkelijk.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:45:39 #200
20720 brother52
Dus..........
pi_84572453
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik zou 's avonds ook vooral met hem mee gaan. Zie je een toffe band live .
Tot hoe laat spelen jullie ongeveer?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:52:30 #201
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_84572656
zo, lekker loempia's maken. goed voor de inspiratie!
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:10:54 #202
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84573244
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:45 schreef brother52 het volgende:

[..]

Tot hoe laat spelen jullie ongeveer?
Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeovers . Houd het op 23:01 .
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:24:54 #203
20720 brother52
Dus..........
pi_84573713
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:10 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Curfew @ 00:00. Wij beginnen om 23:15, maar je kent onze changeovers . Houd het op 23:01 .
Hmmm, dat word me iets te laat. Mezelf kennende ben ik dan de volgende dag nooit op tijd op mijn werk.
pi_84574414

Bedankt voor de felicitaties

De borrel was leuk en daarna nog lekker aan twee nummers gewerkt

Zelfs de drummer begreep wat ik bedoelde
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_84575197
Tijd geleden postte ik een filmpje van Eric Clapton - Layla met elektrische gitaar, prachtig.
Deze kwam ik een paar dagen geleden tegen:
Eric Clapton - Layla - live in Hyde Park
Echt mooi!
pi_84575551
-nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door blckbb op 28-07-2010 13:47:23 ]
graag verwijderen
pi_84575868
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren? Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo. :P Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.

Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom :') ) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt.. En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.

Alvast bedankt voor de antwoorden en excuses als dit niet het topic is.
pi_84576274
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren? Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten? Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo. :P Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.

Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom :') ) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt.. En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.

Dat is te doen, toen ik begon was ik ook volledig amuzikaal en geen ervaring op muziekgebied.
Na enkele maanden hard werken zou je al wat nummers in de vorm van akkoorden kunnen spelen, of misschien zelfs al wat riedeltjes, maar dat hangt ervan af hoe snel je leert, hoeveel tijd je erin steekt, enzovoorts.

Je moet in de categorie 100 euro altijd de gitaar kiezen die je het fijnst vind spelen en klinken, er zijn zat redelijke Spaanse gitaren (nylonsnarig) in die prijscategorie en ook enkele staalsnarige (zoals die in je filmpje) zullen te vinden zijn. Kijk gewoon rond en kies hetgeen wat het fijnste speelt en klinkt (voor zover je daar verschil in kunt horen op dit moment ;) )

Je hebt niet per sé een lange vingernagel nodig, ikzelf ben nagelbijter en het gaat me prima af, hoewel langere vingernagels met tokkelen wel van pas kunnen komen.

Wel is het zo dat je linkervingertoppen (als je rechtshandig bent iig) een laagje eelt onder zich krijgen als je langer speelt. Dit zorgt ervoor dat het gitaarspelen minder pijnlijk is maar of het goed is voor je bergklimmen durf ik je niet te zeggen ;)
graag verwijderen
  FOK!fotograaf woensdag 28 juli 2010 @ 02:48:55 #209
159915 -Menn0-
MNO
pi_84576335
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:05 schreef Roolio het volgende:
He, ik wil dus misschien wel een beetje gitaar leren spelen. Ik liep laatst langs een etalage en zag daar een akoestische gitaar al voor onder de honderd euro en dacht, dat valt reuze mee. Maar nu heb ik even een paar vragen: Hoe makkelijk is het te leren?
Vet makkelijk!

quote:
Ik ben redelijk amusicaal en heb nooit een instrument gespeeld helaas. Maar hoe makkelijk is iets als dit te leren?
Amusicaal en nog nooit een instrument bespeeld? 10 minuten en je pingelt het vlekkeloos mee!

quote:
Verder een vraagje over die goedkope gitaren. Is er nog iets waar ik op moet letten?

Dat er 6 snaren op zitten. Niet 5 dan koop je een banjo en bij 4 koop je bas. Nu zijn er natuurlijk 5 tm 12 snarige basgitaren maar die rekenen we voor het gemak even niet mee.

quote:
Ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven. En ik wil niet zo'n houtkleurige maar een zwarte ofzo. :P Maar ik bedoel meer qua formaat of snaren ofzo. Of kwaliteit überhaupt.
Voor 100 euro zit je altijd goed als je een gitaar gaat kopen. Alles boven de 100 euro is kut, klaar! Ik zou een Squier starter set kopen! Can't go wrong with Squier!

quote:
Laatste vraag: (Deze klinkt heel dom :') ) Heb je voor gitaar spelen een lange vingernagel nodig? Daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Ja minimum is 4 cm anders komt de gitaarpolitie je gitaar afpakken.

quote:
Ik heb het idee dat plectra alleen bij electrisch worden gebruikt..
Klopt, vrijwel iedereen die met een plectrum akoestisch speelt doet het fout. De overige 20% doet het goed!

quote:
En is het 'ruw' voor de vingertoppen? Ik klim veel en heb ze daar voor nodig.
Nee het is vet lekker voor je vingertoppen! Vooral in het begin!

quote:
Graag gedaan volgende keer graag in dit topic je vragen stellen.
,,/
pi_84576536
Menno _O-
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')