In Harderwijkquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Sport_Life het volgende:
Leuk ben benieuwd.
Waar staat de woning?
Dat klinkt geweldig, maar ik moet bekennen dat wij een beetje nep zijn op dat vlak hahaha. Ik wil een optimyst haard plaatsen, oftewel puur sier. Ik zal eens wat plaatjes bij elkaar zetten met wat ongeveer het idee isquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:11 schreef Sport_Life het volgende:
Ben trouwens ook nieuwsgierig wat voor schouw je in gedachten hebt. Wil je zo'n klassieke (marmeren) schouw met een open haard of een moderne gesloten haard ?
Wij hebben in onze nieuwbouwwoning een liftdeur haard (kalfire w66/48s) en dat is echt fantastisch, heel veel beter dan een open haard. Door de gesloten constructie wordt het veel warmer waardoor het hout beter / volledig verbrand, dus veel minder as en stank.
Kost wel wat, maar is het echt waard.
Goed topic! 'Even' alles doorgelezen hahaha. Is er ook nog een recente versie van dat topic?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:57 schreef Elpis het volgende:
Misschien kan je het domotica topic vast doorspitten?
DIG / Het grote Smart Home / Home Automation / (t)huisautomatisering topic
Wij zijn er op het ogenblik ook druk mee bezig, en gebruiken het ook voor inspiratie.
Even naar optimyst haarden gegoogled en jeetje wat kunnen ze electrische haarden tegenwoordig goed maken.Ik zou het wel eerst irl moeten zien want vooralsnog ben ik van mening dat er niets boven echt vuur gaat.
Aan weerszijde van de titel vind je pijltjes waarmee je door de serie kan lopen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:48 schreef Veritas-1 het volgende:
Goed topic! 'Even' alles doorgelezen hahaha. Is er ook nog een recente versie van dat topic?
Wat gaan jullie doen op gebied van Domotica?
Mooi pakketje al en eens over de muurknoppen, dat wordt bij ons met 3 kinderen ook een dingquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:27 schreef Elpis het volgende:
[..]
Aan weerszijde van de titel vind je pijltjes waarmee je door de serie kan lopen.
Even voor het gemak nu deel 2, 3 en 4 :
DIG / Het grote Smart Home/Home Automation/(t)huisautomatisering topic #2
DIG / Het grote Smart Home/Domotica topic #3
DIG / Het grote Smart Home/Domotica topic #4
Vooralsnog hebben we een Raspberry Pi3 met een 433 mhz uitbreiding waar Home Assistant op draait. Daarmee sturen we Ikea Tradfri lampen, de electrische zonwering, een aantal buitenlampen op 433mhz, inbraaksensoren en 3 camera's aan.
Ben nu nog aan het uitzoeken welke muurknoppen ik het er liefst bij wil hebben. Leuk die aansturing via de app, maar als de kinderen beneden komen willen ze het liefst gewoon een knop gebruiken.
Onze voorkeur gaat wel uit naar het Zigbee protocol. Als mijn man in de buurt speurt naar 433 mhz zenders komen de knoppen van de buren ook naar boven.
Dat kan een nieuwe versie van belletje drukken opleveren._O-
En qua beveiliging vinden wij Zigbee weer beter dan Z-Wave. Hoewel je natuurlijk nooit 100% garantie hebt.
Dat toilet jaquote:Op zondag 3 maart 2019 10:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, mooi groot huis ! Wel een erg kleurrijk toilet beneden in een verder vrij strak huis
quote:Op zondag 3 maart 2019 09:12 schreef Veritas-1 het volgende:
Ok mensen, ons huidige huis is onherroepelijk verkocht en ook voor het nieuwe huis is alles rond! Dus vanaf eind juli wordt dit ons nieuwe huis!
[ afbeelding ]
Op zich wel. Hoewel de kleurenversie in de Ikea app 'maar' 20 kleuren heeft kan er via homeassistant uit het hele kleuren palet gekozen worden. Nou hebben we de kleurenversie alleen genomen om een beetje mee te spelen, maar ik ben niet echt geneigd kleuren daadwerkelijk te gebruiken.quote:
Mooi.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:12 schreef Veritas-1 het volgende:
Ok mensen, ons huidige huis is onherroepelijk verkocht en ook voor het nieuwe huis is alles rond! Dus vanaf eind juli wordt dit ons nieuwe huis!
[ afbeelding ]
Waar zie je datquote:Op zondag 3 maart 2019 10:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, mooi groot huis ! Wel een erg kleurrijk toilet beneden in een verder vrij strak huis
quote:Op zondag 3 maart 2019 13:54 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Bij deze: https://www.funda.nl/koop(...)83-belcantodreef-63/
Wat is er mis met drielanden?quote:Op zondag 3 maart 2019 14:15 schreef Flamarande het volgende:
[..]Mooi huis, jammer dat het in Drielanden staat wel
Oh zo. Ik woon nu in een wijk met alleen AH en Etos. Dus voor mij is het top.quote:Op zondag 3 maart 2019 15:13 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Zo’n net niet wijk, behalve de Jumbo is alles ver weg
waarom dat? die dingen gaan toch 30 jaar mee? beetje zonde en nogal anti-milieubewustquote:Op zondag 3 maart 2019 11:20 schreef Veritas-1 het volgende:
Oh nog een puntje voor het lijstje. De zonnepanelen (4 stuks uit 2006) vervangen, eventueel meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |