Niet zo'n goed voorbeeld, want dat is een Japanse zaag en dat gaat primaquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inderdaad, probeer maar eens een plank door te zagen met een zaag waarvan alle tandjes recht staan.
Het gaat op zich wel maar het is een behoorlijk gekloot.
Een Japanse zaag werkt toch precies andersom dan een gewone zaag?quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Niet zo'n goed voorbeeld, want dat is een Japanse zaag en dat gaat prima. Máár...een kromme zaag bijvoorbeeld!
.
Yep, klopt. Japanse zagen werken trouwens super bij het ontfretten om de slots recht te krijgen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een Japanse zaag werkt toch precies andersom dan een gewone zaag?
Oftewel, je zaagt dan met de trekbeweging in plaats van de duwbeweging.
Daarom kan het blad van zo'n zaag een stuk dunner zijn, er komen hele andere krachten op te staan maar volgens mij hebben ze wel gewoon een vertanding als bij normale zagen.
De enige zagen waarvan ik weet dat ze geen vertanding hebben zijn fineerzagen en probeer daar maar eens een complete plank mee door te zagen.
Alleen een beetje lastig verkrijgbaar in Nederland (linkshandige modellen dan)quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:31 schreef Svyatagor het volgende:
Die Danelectro's zijn tof brother, ik heb hier zo eentje te leen staan, maar dan in bariton-variant. Coole gitaren en niet duur voor wat je krijgt.
Hmmm. Je lijkt te zeggen dat bij een gitaartje van 100 euro per definitie alles vals klinkt en de boel niet te stemmen is, dat er altijde dode tonen inzitten, defrets kut afgewerkt zijnen noem maar op. Ik denk dat je ook wel snapt dat dat 1) gewoon niet waar is, en 2) als het toch voorkomt je die gitaar gewoon niet moet kopen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar niks is frusterender dat alles vals klinkt omdat je gitaar constant ontstemt, je pijn krijgt aan je poten door een lompe oncontroleerbare actie, dode tonen omdat je frets kut afgewerkt zijn.
Tuurlijk kan het allemaal prima, maar zonder dat soort dingen zit je toch fijner
Ik vind de CV veel toffer en zou de meerprijs wel er voor over hebben. De koffer wil ik wel hebben!quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:23 schreef Iemand91 het volgende:
Damn, ik vind het niet prettig om jullie hier steeds mee lastig te vallen maar vrijdag gaat het worden.
(Wil ik vrijdag(middag) komen moet dat donderdagmiddag bij verkoper bekend zijn)
Een Squier Standard in zwart met tas voor ¤160 of een Squier Classic Vibe '60 sunburst voor ¤230
zonder tas. (tussendoor, de sunburst is niet echt de mooiste, liever witte slagplaat, maar verder niet belangrijk)
Ik denk niet dat het zozeer om de prijs gaat, bedoel, heb zelf ook wat goedkopere en wat duurdere gitaren nu, maar ik merk wel dat de afwerking van de duurdere gitaar die ik heb wel wat beter is/meer aandacht aan besteed is dan bij de iets goedkopere, nu is dat natuurlijk ook afhankelijk wie de gitaar bouwt ed. maar ik hoef zelf niet aan de slag met een schuurpapiertje om mijn gitaar in orde te krijgen bijvoorbeeld... Daarnaast zit er in de duurdere al vaak de elementen die je wilt hebben ten opzichte van de goedkopere, en ja, dat is makkelijk aan te passen, maar als je dan elementen koopt kan het alsnog zo zijn dat je uiteindelijk op eenzelfde prijs uitkomt als net een klasse hoger (bij wijze van).quote:
Los klinkende snaren demPen met je rechter hand, wil ook wel eens helpen. Maar met je wijsvinger de overige snaren dempen kan ook. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef Splobber het volgende:
Kan ik ook even een beetje een noob vraag stellen?![]()
Ik zit een beetje te klooien met powerchords. Ik probeer namelijk liedjes van Green Day mee te spelen (die veel powerchords gebruiken), alleen waar het probleem nou zit is met het dempen van de overige snaren. Die powerchords lukken me meestal wel, alleen wanneer ik snel probeer te wisselen hoor ik nog wel eens wat snaren die ik niet wil of moet horen. Ik demp met m'n wijsvinger de snaren die ik niet hoef te horen maar soms druk ik ook wel eens zo hard dat ik gewoon een soort barre akkoord heb. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?
En ik heb nog wel eens er last van dat wanneer ik verschillende powerchords achterelkaar heb dat ik mijn vingers nog wel eens op de verkeerde frets zet, maar dat is denk ik ook gewoon een kwestie van oefenen
Welkom. Fantastisch mooie CAR strat!quote:
Goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer op deze wereldquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:20 schreef Witchfynder het volgende:
Iemand91: als je het beste gevoel hebt bij die CV moet je zeker die doen. Een slagplaat verwisselen is simpel en kost je 12,- ofzo, dus geen issue lijkt me. Als je nu die duurdere koopt, maar je bent er blijer mee, dan doet het je over een tijdje echt niks meer dat hij duurder was hoor.
Sluit geen compromissen. Je gitaar (en zeker je eerste) moet je beste vriend zijn. Ik sta nog steeds achter de keuze van mijn eerste bas, gemaakt in 1994.
je geeft je eigen antwoord al: oefenenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:16 schreef Splobber het volgende:
Kan ik ook even een beetje een noob vraag stellen?![]()
Ik zit een beetje te klooien met powerchords. Ik probeer namelijk liedjes van Green Day mee te spelen (die veel powerchords gebruiken), alleen waar het probleem nou zit is met het dempen van de overige snaren. Die powerchords lukken me meestal wel, alleen wanneer ik snel probeer te wisselen hoor ik nog wel eens wat snaren die ik niet wil of moet horen. Ik demp met m'n wijsvinger de snaren die ik niet hoef te horen maar soms druk ik ook wel eens zo hard dat ik gewoon een soort barre akkoord heb. Is dit gewoon een kwestie van oefenen?
En ik heb nog wel eens er last van dat wanneer ik verschillende powerchords achterelkaar heb dat ik mijn vingers nog wel eens op de verkeerde frets zet, maar dat is denk ik ook gewoon een kwestie van oefenen
afwerking, kijken of de frets er goed uitzien (niet te veel gedeukt als het 2e hands is). daarnaast kijken of er geen dode noten zijn, en voelen of de gitaar lekker in je hand ligt (dikte hals enzo).quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Goeiemorgen allemaal, ik ben ook weer op deze wereld![]()
Niet min of meer een beter gevoel maar die CV is wel relatief goedkoop. Het is gewoon voor mij de
vraag of het zinvol is om de duurdere CV te kopen.
Trouwens nog tips bij het kijken/kopen van een van deze als je nog geen noot speelt? Waar ik op moet letten?
Neem iemand mee die er wel verstand van heeft???quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Trouwens nog tips bij het kijken/kopen van een van deze als je nog geen noot speelt? Waar ik op moet letten?
En Dean? (ook als roadie?)quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Genoeg bands hier toch? FOK! 11-jaarsmeet zoekt muzikaal talent!
Kan een leuk festival worden.![]()
ik met m'n bandje 's middags ofzo en dan het echte werk (Conorach?) later op de avond? lijkt me tof.
Die Artcore heb ik bespeeld in een muziekwinkelquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Veritas-1 het volgende:
MoehaaaaaaIk ga me hier even voorstellen als zijnde gitarist.
Ik speel nu een jaartje of 14 gitaar en heb een aantal in mijn bezit, ik speel voornamelijk rock&roll, rockabilly en blues.
Gitaar nr1: Ibanez Artcore AFS75T
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gitaar nr2: Fender strat. '62 reissue
[ afbeelding ]
Gitaar nr3: Silver Brownsville
Dit is dezelfde gitaar als de mijne alleen ik heb geen handtekeningen erop![]()
[ afbeelding ]
Gitaar nr4: Harimu (kopiemerk) hummingbird akoestisch
Precies een kopie van de gitaar die het mannetje op de foto vast heeft (was mijn eerste gitaar)
[ afbeelding ]
Gitaar nr5: EKO akoestische gitaar (een van mijn eerste)
En tot slot noem ik deze ook maar even
Mijn banjo: Richwood tenor banjo
[ afbeelding ]
Ik speel nog een aantal instrumenten waaronder piano, drum, mondharmonica maar dit in mindere mate dan gitaar. Piano ben ik ooit mee begonnen en kan een aardig deuntje spelen maar daar houd het mee op.
Mooie Ibanezquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Veritas-1 het volgende:
MoehaaaaaaIk ga me hier even voorstellen als zijnde gitarist.
Ik speel nu een jaartje of 14 gitaar en heb een aantal in mijn bezit, ik speel voornamelijk rock&roll, rockabilly en blues.
Gitaar nr1: Ibanez Artcore AFS75T
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gitaar nr2: Fender strat. '62 reissue
[ afbeelding ]
Gitaar nr3: Silver Brownsville
Dit is dezelfde gitaar als de mijne alleen ik heb geen handtekeningen erop![]()
[ afbeelding ]
Gitaar nr4: Harimu (kopiemerk) hummingbird akoestisch
Precies een kopie van de gitaar die het mannetje op de foto vast heeft (was mijn eerste gitaar)
[ afbeelding ]
Gitaar nr5: EKO akoestische gitaar (een van mijn eerste)
En tot slot noem ik deze ook maar even
Mijn banjo: Richwood tenor banjo
[ afbeelding ]
Ik speel nog een aantal instrumenten waaronder piano, drum, mondharmonica maar dit in mindere mate dan gitaar. Piano ben ik ooit mee begonnen en kan een aardig deuntje spelen maar daar houd het mee op.
Ik denk dat een aantal van ons die dag in Rotterdam zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Genoeg bands hier toch? FOK! 11-jaarsmeet zoekt muzikaal talent!
Kan een leuk festival worden.![]()
ik met m'n bandje 's middags ofzo en dan het echte werk (Conorach?) later op de avond? lijkt me tof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |