Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 20:37 |
quote:Kijk, zo hoort dat. In dit land is het omgekeerd: hoe meer snelweg hoe lager de maximum snelheid. ![]() | |
Benny6 | woensdag 28 juli 2010 @ 20:41 |
quote:thumbs up for more deaths ? you are a sad creature ![]() | |
KoosVogels | woensdag 28 juli 2010 @ 20:44 |
quote:Wat is er mis met 120 per uur? | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 20:45 |
quote:Oke, graag even een bron dat een hogere snelheid zorgt voor meer doden. | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 20:47 |
quote:In Nederland worden steeds meer stukken 100KM per uur, onder het motto 'schoner en stiller' Bullshit ![]() Dit is bijvoorbeeld de nieuwe A2. 2x 5 rijstroken en de vmax ligt er op 100km/u. Complete bullshit. | |
Daffodil31LE | woensdag 28 juli 2010 @ 20:48 |
Niet alles uit Italië is slecht... Hogere maxima, nul alcohol? Ik ben 100% voorstander! | |
SuperrrTuxxx | woensdag 28 juli 2010 @ 20:50 |
quote:Da's toch gewoon logisch. | |
opgebaarde | woensdag 28 juli 2010 @ 20:51 |
quote:Dat is net geen bs. Dat je vind dat het te langzaam gaat ok maar wij hebben itt Italie heel veel afslagen en opritten per kilometer | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 20:53 |
quote:Totaal niet. Bron graag. | |
Pietverdriet | woensdag 28 juli 2010 @ 20:54 |
quote:150 is meer. Het stompzinnige aan 120 is dat je het ook max mag rijden als de snelweg volledig leeg is. | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 20:55 |
quote:Inderdaad, maar 100km/u is wel bullshit. Het hoeft niet meteen 150 te zijn, maar 120 is wel het minste wat je mag verwachten. | |
Lightning_NL | woensdag 28 juli 2010 @ 20:57 |
quote:Het is veel te langzaam. | |
SuperrrTuxxx | woensdag 28 juli 2010 @ 20:57 |
quote:Daar is geen bron voor nodig. | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 20:57 |
quote:http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf | |
Lightning_NL | woensdag 28 juli 2010 @ 20:58 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 juli 2010 @ 20:59 |
quote:Koos Spee propaganda ![]() Wij van WC-eend... | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:00 |
quote:Anders lees je even het stuk door + de gebruikte bronnen daarin. | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:01 |
quote:Ja doh ![]() Wat de ongevalskans betreft, geldt dat snelheid een grotere rol speelt in complexere situaties (bijvoorbeeld op wegen binnen de bebouwde kom) dan op minder complexe wegen (bijvoorbeeld op autosnelwegen). Dus stelling dat snelheid = meer ongevallen op snelweg is onderuitgehaald. ![]() | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:05 |
quote:Leren lezen... Grotere snelheid = grotere kans op ongelukken op snelweg Grotere snelheid = nog grotere kans op ongelukken op bibeko-wegen | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:10 |
quote:Leuke bron, op zich klinkt het allemaal logisch, alleen lees je nergens iets terug over het verhaal uit de OP. Er staat niets in over het aantal ongevallen als IEDEREEN harder zou gaan rijden. Verder zegt die bron ook dat hogere snelheden zorgen voor grotere ongelukken, maar dat dit in mindere mate geldt voor autosnelwegen. | |
Daffodil31LE | woensdag 28 juli 2010 @ 21:12 |
quote:Nee. Hogere snelheid = grotere kans op dodelijke afloop van ongevallen. Zeker op provinciale wegen zonder middenberm. | |
OldJeller | woensdag 28 juli 2010 @ 21:13 |
Mag ook wel in Nederland. Het staat toch vol met matrixborden hier, en vaak zijn de wegen erg rustig, zodat men gerust en veilig 130 of 140 km/h kan rijden. Maar daar wil men waarschijnlijk niet aan, want met een camera in de bosjes zitten en mensen lekker geld aftroggelen is veel aantrekkelijker. ![]() | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:14 |
quote:Dat moet jij eens doen ja. Ik geloof dat je het stuk niet eens hebt gelezen. Of je leest selectief om je gelijk te halen. Vermoed het laatste..... We hebben het ook over snelwegen, daar gaat dit topic ook over. | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:16 |
quote:Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als de max naar, zeg 140, gaat. Gaat de massa dan ook 140 rijden of blijven we een beetje 110 doorsukkelen zoals er nu gereden wordt? Snelheidsverschil met vrachtwagens wordt ook tricky (zeker op 2 strooks). Als je ziet hoe veel idioten er nu al met 90 hun auto er voor gooien als je gaan inhalen. Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter de max omhoog ![]() | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:17 |
quote:Dat. Het is toch godverdomme van de zotte dat ik op de A2 (zie plaatje hierboven) om 3 uur 's nachts maximaal 100km/u mag tuffen? Over 5 rijstroken? Waar niemand rijdt? Dat je daar sochtends van Utrecht naar Amsterdam 100km/u mag, en dat dat beter is voor de doorstroming (want meer auto's op kortere afstand) dat snap ik. Echter snap ik niet dat die snelheden niet dynamisch zijn. En dan gaan ze daar ook nog eens de trajectcontrole weer inrichten ![]() | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:17 |
quote:Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt. | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:18 |
quote:Mjah, je zou dat niet altijd kunnen doen. Daarvoor is het Nederlandse snelwegennet gewoon veel te vol en druk. Echter kan het 'savonds na een uurtje of 8 prima hoor, imo. | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:19 |
quote:Je hebt hier zelfs bepaalde stukken waarbij je op bepaalde tijden 80 moet rijden bij 3 rijstroken ![]() o.a. A1 tussen Amersfoort en Barneveld, en A28 bij Zwolle. ![]() | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:20 |
quote:Eens. Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe. Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè) Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'. | |
Pietverdriet | woensdag 28 juli 2010 @ 21:21 |
quote:A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 100 | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:21 |
quote:Mjah, maar de A28 bij Zwolle is ook een echte bottleneck. Elke mongool kan bedenken dat zo'n extra spitsstrook niet gaat werken, verkeer van 2 naar 3 rijstroken sturen en na 8km weer naar 2 stroken ![]() Zeker ook om bovenstaande post van mij. Ritsen kunnen Nederlanders ook niet. | |
Pietverdriet | woensdag 28 juli 2010 @ 21:23 |
quote:Klopt | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:23 |
quote: ![]() Nog een lachertje. Tussen Apeldoorn en Deventer A1 heb je 3 rijstroken (loopt tot Bathmen zelfs). Wat doen ze om 19 uur? 1 strook dichtgooien. Gevolg, weer drukker omdat sommigen hardnekkig links blijven rijden of met 100 een vrachtwagen inhalen. Dat stuk staat er echt om bekend. Andersom richting Apeldoorn trouwens hetzelfde probleem rond een uur of 11/ 12 overdag ![]() Van Rijkswaterstaat snap ik echt weinig meer. Zogenoemd zou dit dan automatisch geregeld worden door detectielussen en poortjes bij t matrixbord. Maar er hangen ook camera's bij Deventer. Dus ze zien het als ze willen maar dan toch doodleuk dichthouden. A50 zelfde probleem trouwens. Het stuk vanaf Apeldoorn tot aan Arnhem waar je verplicht een stukje A12 moet meenemen als je richting Brabant gaat. | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:23 |
quote:Ik zou zeggen, kom eens hier kijken bij Rotterdam, A13/A20. | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:23 |
quote:Klopt, maar niet altijd. | |
JanJanJan | woensdag 28 juli 2010 @ 21:25 |
quote:Inderdaad. Te schandalig voor woorden. Nederland probeert altijd het beste jongetje van de klas te zijn, maar als de Duitsers hier achter komen, lachen ze ons echt keihard uit. En terecht. quote:Inderdaad. Ik rij dat stuk regelmatig 's avonds na 22 uur, kan je dus makkelijk >120. Je bent niemand tot last. quote:Dat is het ultieme bewijs dat het om de poen gaat. Ze weten dat een bepaald percentage van de automobilisten ondanks dat ze weten dat er trajectcontrole is, te hard rijdt. Ik ken het percentage niet precies maar dat doet er niet toe. Als het percentage vast is, en je wilt meer inkomsten, ga je dus op de drukste punten een trajectcontrole invoeren. Op de A2 dus, de drukste snelweg van Nederland. Die Duitsers zijn zo gek nog niet. ![]() | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:25 |
quote:Ik snap sowieso niet wat het nut is om extra asfalt, wat er toch ligt, niet te gebruiken. ![]() | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:26 |
quote:Ja. ![]() En dan nog ff lekker provocerend die kentekenregistratiecamera's erbij hangen. Die willen ze ook op de A1 en A50 gaan hangen tzt. Zogenoemd om criminaliteit in de gaten te houden. Alsof een crimineel niet weet waar die camera's hangen en een provinciale weg pakt als ie kwaad wil. ![]() | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 21:26 |
quote:Met ook nog eens het gevolg dat de gemiddelde Henk en Ingrid met 90 er langs gaat. Want stel je voor dat je 1km over de 100 gaat rijden. | |
JanJanJan | woensdag 28 juli 2010 @ 21:29 |
quote:Inderdaad. maar Henk en Ingrid zijn toch PVVtokkies dus die mogen van mij het land uit, maar hier zijn andere topics voor | |
Gkhn | woensdag 28 juli 2010 @ 21:31 |
Laten we ook niet vergeten dat de auto's van nu met gemak 120 kunnen, wat vroeger de topsnelheid was ![]() | |
JanJanJan | woensdag 28 juli 2010 @ 21:32 |
quote:OMG ![]() | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:33 |
quote:Nog een leuke: ongeluk in Duitsland? Je kan gerust doorrijden. Wat doet men hier? Op de rem en aapjes kijken. Gevolg: kijkersfile ![]() Laatst nog gezien, kettingbotsing in DLD, 3 of 4 wagens bij betrokken, tijdje oponthoud maar na wagens op vluchtstrook reed het echt weer door. Hier is dat pas opgelost als er echt niets meer te zien valt. Sommigen gaan nog op de rem als er een band in de berm ligt of een spiegel ![]() quote:Trajectcontroles en nog eens flitsen ![]() ![]() ![]() | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:33 |
quote:Procedures. Spitsstroken zijn makkelijker/sneller er doorheen te krijgen dan definitieve rijstroken. Dat de hele santekraam van camera's en controle de boel duurder maakt dan een echte rijstrook wordt meestal vergeten. Te zot voor woorden, maar wat doe je eraan. | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:36 |
quote:En dan te bedenken dat de meeste snelheidsmeters niet eens geijkt zijn. Bewust niet. Je zit er soms 6 tot 8 km/u onder. Bij sommige auto's klopt ie wel weer. Sneheidsmeter op je navigatie is wat betrouwbaarder maar soms ook uitkijken. Klopt ook lang niet altijd, maar wel vaker en beter dan zo'n ouderwetse in je auto. En je hebt een delay erop zitten, op je navigatiesnelheid. | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:36 |
quote:Ik zat een keer in een kijkersfile, rijdt mijn voorganger tegen zijn voorganger. Want het is zo interessant zo'n ongeluk aan de andere kant. Dan zou je ook het liefst uitstappen om uit te leggen hoe je moet autorijden. | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:37 |
quote: ![]() | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:39 |
quote:Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas. | |
Resistor | woensdag 28 juli 2010 @ 21:41 |
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden. Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden? Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m): 140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km 120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km 100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km 80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ![]() | |
Shoombak | woensdag 28 juli 2010 @ 21:43 |
quote:Op stukken waar veel op en afritten zijn kan ik het nog wel begrijpen, maar tussen Utrecht en Amsterdam zitten 5(?) afritten? Bizar dat daar de max snelheid naar 100 is gegaan, er woont ook geen hond langs die weg. | |
FoolWithMokey | woensdag 28 juli 2010 @ 21:48 |
quote:Gemiddeld zul je dat nooit halen op de nederlandse autosnelwegen | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:50 |
quote:Wat te denken van het Noorden des lands? Tussen Zwolle en Groningen bijv. Of Zwolle Leeuwarden. Als je er 's morgens heenrijdt heb je de drukte de andere kant op staan. Maar ook relatief rustig. Staan ze er te flitsen ![]() | |
FoolWithMokey | woensdag 28 juli 2010 @ 21:51 |
quote:en nu? | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:52 |
quote:Tussen Rotterdam en Eindhoven (via A15/A2) zit ik tussen de 115 en 120 km/u gemiddeld. (gemeten met een gps tracker op gsm). Zowel 's ochtends heen als 's avonds terug. Dat zal wel veranderen als de vakantieperiode voorbij is ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 28 juli 2010 @ 21:55 |
quote: ![]() ![]() ![]() Vanmorgen de A1 gereden, tot Amersfoort zat ik makkelijk aan de 120 | |
DaMart | woensdag 28 juli 2010 @ 21:57 |
quote:Vroeger mocht je daar gewoon 120 km/u rijden, en toen was het nog driebaans. En dan leggen ze meer rijstroken aan, en ineens moet ook de maximumsnelheid naar beneden... voor het inhalen heb je dan weinig aan die extra rijstroken, je hebt alleen meer parkeerplekken voor in de spits ![]() | |
MrX1982 | woensdag 28 juli 2010 @ 21:57 |
Italië ![]() Waarom krampachtig vasthouden aan een bepaalde maximumsnelheid als er geen rede voor is. Goed besluit dit ![]() | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 21:59 |
Dit schijnt de reden te zijn voor 100 km/u op de A2:quote: | |
Resistor | woensdag 28 juli 2010 @ 22:00 |
quote:Gewoon, een ander argument dan het eeuwige milieu of veiligheid ![]() | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 22:02 |
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door ![]() | |
YuckFou | woensdag 28 juli 2010 @ 22:02 |
quote: ![]() | |
FoolWithMokey | woensdag 28 juli 2010 @ 22:04 |
quote:wat maakt het nou uit hoeveel auto's er op de snelweg passen, er zal altijd een plaatsje voor jou en mij tussen zijn | |
OEM | woensdag 28 juli 2010 @ 22:07 |
quote:Den Haag en regionaal hebben ze iig door dat er wat moet gebeuren aan de N65. M.a.w.: dat gaat nog wel ff duren | |
Gillette_M5 | woensdag 28 juli 2010 @ 22:10 |
quote:Ah +12 jaar dus. ![]() | |
kikoooooo | woensdag 28 juli 2010 @ 22:22 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat een faalland zijn we toch. | |
Ringo | woensdag 28 juli 2010 @ 22:27 |
Die extreme snelheidsregulering hier in NL zorgt vooral voor paranoïde rijgedrag. En al helemaal die bloedirritante wisselingen tussen 120, 100 en 80 km zones. 100 op de snelweg is voor iedereen te langzaam, het voelt onnatuurlijk, je gaat expres jagen of je bent alleen maar bezig met je snelheid, ipv op de weg te letten. Het werkt heel simpel in het verkeer: hoe minder regels, hoe meer verantwoordelijkheid voor de weggebruiker, hoe veiliger zijn weggedrag. Wie wel eens vanuit Duitsland NL is binnengereden, weet dat; je bent de grens nog niet over of de stress begint, het plakken, de verkeersklonters, de ergernissen. De honderden wegkilometers daarvoor, inc. BMW's die je met 220 zijn voorbijgeraasd, zijn veel rustiger verlopen. Omdat je op Duitse wegen je eigen rijstijl mag ontwikkelen. Zolang je het verschil weet tussen de linkerbaan en de rechterbaan, heb je alle vrijheid. Dat geeft rust. Maar kom daar maar eens om hier in deze overgecontroleerde heilstaat. | |
Frezer | woensdag 28 juli 2010 @ 23:30 |
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren. Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken. | |
fs180 | woensdag 28 juli 2010 @ 23:36 |
quote:Jij gelooft alle leugens die ze je hier vertellen? | |
#ANONIEM | woensdag 28 juli 2010 @ 23:53 |
quote:En vele andere Nederlanders met hem die geïndoctrineerd zijn door de overheid om het malafide flitsbeleid maar door ieders strot te kunnen drukken. | |
fs180 | donderdag 29 juli 2010 @ 00:00 |
quote:Zo zwart op wit is die regel niet. Het is dus onmogelijk om die toe te passen in het verkeer onder het mom van veiligheid. Snelheid is nog wel de kleinste marge van veiligheid. | |
Mutsaers__78 | donderdag 29 juli 2010 @ 00:02 |
Ik vind het prima zo. Relatief gezien de minste verkeersdoden in Europa en dat voor zo'n beetje de drukste wegen van Europa... | |
Tism | donderdag 29 juli 2010 @ 00:07 |
quote:Mensen met een Italiaanse sportwagen legaliseren hardrijden.. ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 00:32 |
quote:Bazen ![]() | |
RIVDSL | donderdag 29 juli 2010 @ 00:36 |
quote:Dat kan inderdaad prima bij het eerste blok, daarom hebben ze in bijvoorbeeld Duitsland de rest van de blokken weg gelaten. | |
Benny6 | donderdag 29 juli 2010 @ 02:43 |
buzz | |
Ofyles2 | donderdag 29 juli 2010 @ 02:54 |
quote:Of ze vervangen veel van die 30 stoplichten door verkeersrotondes, ook milieuverantwoord... ![]() | |
Leandra | donderdag 29 juli 2010 @ 03:03 |
quote:De A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 120 als er 2 stroken open zijn, en 100 als er 3 stroken open zijn, het is al ongeveer een jaar geleden dat de snelheid bij openstelling van de spitsstrook daar verhoogd is van 80 naar 100. Ik weet niet hoe vaak jij er rijdt, maar ik vrij regelmatig... | |
Drinky | donderdag 29 juli 2010 @ 03:03 |
quote:alles | |
opgebaarde | donderdag 29 juli 2010 @ 03:04 |
quote:Veel groen maak je niet mee idd Maar dat snelweg, zal wel nooit gebeuren met de dorpen er naast | |
Drinky | donderdag 29 juli 2010 @ 03:07 |
quote:Goede troll | |
Ofyles2 | donderdag 29 juli 2010 @ 03:52 |
quote:Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede. Bovendien zou je de maximumsnelheid moeten verlagen naar 80 km/h (of nog minder) en moeten verkeerslichten geplaatst worden om ongelukken te voorkomen. Tenzij je de linkerrijbanen compleet wil afscheiden en deze wilt verbieden voor bedrijfswagens. | |
Red_85 | donderdag 29 juli 2010 @ 05:06 |
quote:Moet je ook even meenemen dat een auto die 150 rijdt sneller over die km doet dan 1tje die 80 rijdt. | |
Fortune_Cookie | donderdag 29 juli 2010 @ 05:19 |
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 08:13 |
quote:Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit ![]() | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 08:17 |
quote:Ik was cynisch en ik snap niet dat je het niet door hebt. | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 09:41 |
quote:Jij bent dus een van die vele klootzakken die ontzettende files veroorzaken bij trajectcontroles! ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 09:48 |
quote:Ha, iemand zonder rijbewijs! ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 10:01 |
quote:Daarentegen zit je qua tijd minder lang op de weg, wanneer je harder rijdt. Minder tijd op de snelweg = minder kans op een ongeluk. Iedereen harder rijden = iedereen minder tijd op de snelweg = minder files. Ik ben voor een maximumsnelheid van 180 ![]() | |
RealZeus | donderdag 29 juli 2010 @ 10:16 |
Ik ben net terug uit Italië en als die Italianen iets niet kunnen is het auto rijden. Ze hebben geen idee hoe lang en breed hun auto is. ![]() Verder heb ik gisteren in DLD toch echt iets over een kijkersfile gehoord op de A5 tussen Karlsruhe en Frankfurt. In Nederland moet men het eens gaan doen zoals in Duitsland. Dynamische snelheden. Dat is veel beter dan dat we langzaam terug gaan naar de situatie van voor 1 mei 1988. Want dat zie ik nog wel gebeuren: dat we straks weer 100 op de autosnelweg en 80 op de autoweg mogen. | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 11:52 |
quote: ![]() | |
DroogDok | donderdag 29 juli 2010 @ 12:06 |
Leuk voor de vakantie in Italie straks. In NL zie ik het nu van 150 niet zo in, niet dat ik het niet rij trouwens hoor, maar goed. We hebben hier veel te drukken snelwegen met teveel op en afritten om constand 150 te rijden, met onze korte afstanden schiet je er ook neit zo veel mee op. quote:Tja, dat zal in Italíë straks ook zijn, snelweg leeg, nog steeds maar 150 en geen 200. | |
DroogDok | donderdag 29 juli 2010 @ 12:09 |
Verbazingwekkend trouwens dat de maximumsnelheid bij zoveel mensen tot extreme frustratie lijdt, ik lag me suf! Je mag best harder hoor, alleen af en toe moet je betalen. | |
thefunny | donderdag 29 juli 2010 @ 12:12 |
quote:Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden. Wat krijg je als je een kraan dicht zet? Water dat met een kabbeltje uit de kraan loopt. Wat krijg je als je het water op volle snelheid laat stromen? Meer water. Zo is het ook met verkeer. Flink doorrijden voorkomt file. Het is onzin om langzamer te gaan rijden als het druk is. Dat creëert alleen maar een flessenhalseffect. | |
Tijn | donderdag 29 juli 2010 @ 12:20 |
Goede zaak ![]() Is er een kaartje met de stukken Autostrada waar het om gaat? | |
DroogDok | donderdag 29 juli 2010 @ 12:49 |
quote:Je laat dan de "confortabele volgafstand" buiten beschouwing, die is bij 80 minder dan bij 120, maar zoals thefunny al zegt, we bumperkleven en dat heeft hij niet meegenomen. Feit blijft dat als je een simulatieprogramma maakt voro de doorstroming op een weg er bij de hoogste snelheid niet de meeste auto's per tijdseeinheid kunnen passeren juiste door effecten als volgafstand, remmen en optrekken. Zaken waar watermoleculen die uit een kraan komen geen last van hebben. | |
woid | donderdag 29 juli 2010 @ 13:25 |
ff pesten: ay... wat is het toch lekker elke morgen en avond over de onbegrenste A3 in Beieren naar mn werk. ![]() (en ja, ik heb een auto die harder klan dan 120 ![]() edit: overigens was het ook best leuk om ze hier te pesten met mn oranje vlaggetjes een paar weken terug... maar dat is een ander verhaal ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 29 juli 2010 @ 13:50 |
quote:Zeker met de hedendaagse auto's ![]() Gewoon lekker 150kmph cruisen op de cruiscontrol bij 3000rpm en de arm op de middenarmsteun. 120 gaat echt nergens meer over. Maargoed de helft van de automobilsten durft de 120kmph al niet eens meer te rijden ![]() Ik rij regelmatig in het buitenland en het is altijd weer één grote frustratie als je in Nederland komt met alle sufkutten op de weg ![]() | |
speknek | donderdag 29 juli 2010 @ 13:57 |
Als je op Italiaanse snelwegen 150 mag, kunnen ze het bij ons met gelijke veiligheid wel ophogen tot 360km/h ![]() | |
bloodymary | donderdag 29 juli 2010 @ 13:58 |
Ik dacht dat dat altijd al was in Italie, dat als er geen maximum stond aangegeven, dat de maximum snelheid 150 km p/u is. Volgens mij is dat al jaren zo, misschien nu officieel bevestigd, of uitbreiding van het aantal wegen waar dit geld? | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 14:20 |
Italië is idd echt een apenland. Ik zag zelfs mensen op de fiets op de vluchtstrook daar ![]() | |
DroogDok | donderdag 29 juli 2010 @ 14:23 |
quote:Gingen die ook 150???? | |
niet_links | donderdag 29 juli 2010 @ 14:23 |
Helden allemaal, rijd een keer in Thailand en dan begrijp je dat al die regels en controles in Nederland zo slecht nog niet zijn. Ze zorgen er ieder geval voor dat mensen relatief beschaafd rijden. Overigens zou de snelheid makkelijk hoger mogen zijn maar afgeven op alle regels in Nederland qua rijden is ook niet alles. Te weinig regels is ook niet lekker. Je kan beter ergens midden in zitten. | |
Blik | donderdag 29 juli 2010 @ 15:17 |
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet. Oude situatie: 2x3 stroken maximumsnelheid 120 km/u nieuwe situatie: 2x5 stroken maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u ![]() En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 15:18 |
quote:De nieuwe A2 is de reden dat ik een radardetector heb gekocht en deze volgende week laat inbouwen. | |
Morendo | donderdag 29 juli 2010 @ 15:21 |
Verstandige politici daar in Italië. | |
opgebaarde | donderdag 29 juli 2010 @ 15:36 |
quote:Wat was de gemiddelde bereikte snelheid ook alweer op de A2 ![]() En eehh, genoeg plekken op de A2 waar je 120 mag btw, je vergelijking is gewoon bs | |
Blik | donderdag 29 juli 2010 @ 15:42 |
quote:slimpie, het gaat over Utrecht - Amsterdam. er zijn nergens anders op de A2 2x5 rijbanen | |
opgebaarde | donderdag 29 juli 2010 @ 15:58 |
quote:Oeps. Maar onderzoek toont toch net aan dat de doorstroming op drukke punten en momenten net beter en sneller gaat als de max snelheid op 100 ipv 120 ligt? Dan negeren we even veiligheid. | |
Blik | donderdag 29 juli 2010 @ 16:12 |
quote:Ik denk dat met 2x5 banen de echte files even verleden tijd zijn tussen Utrecht en Amsterdam. Het is (en nu in de zomer helemaal) buiten de ochtendspits een racebaan met 5 banen tot je beschikking. Daar past geen lagere maximum snelheid bij | |
Red_85 | donderdag 29 juli 2010 @ 16:41 |
quote:Wie gaat daar nou 100 rijden straks. Lijkt wel alsof je stil staat op zo'n brede weg. Heb je eindelijk de ruimte om door te rijden, mag het nog niet. | |
KoosVogels | donderdag 29 juli 2010 @ 16:46 |
quote:Dit dus ![]() | |
Blik | donderdag 29 juli 2010 @ 16:49 |
quote:ik in ieder geval niet, afgelopen maandag ook gewoon met 130 naar Amsterdam gereden. Was heerlijk! ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 18:30 |
quote:Ik heb al zo lang mijn rijbewijs dat ik die mooie flap in moest leveren voor een pasje. | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 18:32 |
quote:Inderdaad ![]() ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 18:33 |
quote:Sjit, ik dacht, ik doe es een gok. ![]() Maar dat passie heb ik ook al jaren. ![]() | |
Jerruh | donderdag 29 juli 2010 @ 18:39 |
quote:Doe je theorie nog maar eens over dan: invoegen is een bijzondere verrichting en bij een bijzondere verrichting moet je iedere weggebruiker voorrang geven. Dat het wel zo netjes is om als bestuurder uit te ijken naar een andere strook bij invoegend verkeer is daarbij mooi meegenomen. | |
OEM | donderdag 29 juli 2010 @ 18:50 |
quote: ![]() Bij trajectcontrole bij Utrecht (100 km/u, 3 strooks) wil ik nog wel eens op de middelste strook met 85 een vrachtwagen inhalen. Grappig om te zien wat voor opstopping dat veroorzaakt. Wat ook grappig is: Als er 50 op de matrixborden staat een plekje rechts zoeken voor een vrachtwagen (liefst een rijtje). Na wat groot licht gaan ze je allemaal inhalen. En ja dat doe ik bewust om de boel achter me te zieken ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 18:57 |
quote: ![]() | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 19:00 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 19:16 |
quote:Overigens rijdt ik momenteel niet zo veel meer. Een baan op 3 minuten van deur tot deur op de fiets kan ik iedereen aanraden ![]() | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:16 |
100 km/h ftw ![]() | |
DroogDok | donderdag 29 juli 2010 @ 19:18 |
quote:ben je nou serieus? | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:27 |
quote:Hoe kun je dit nou in godsnaam zeggen??? | |
Daffodil31LE | donderdag 29 juli 2010 @ 19:28 |
quote:Hij heeft een brommobiel. | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 19:32 |
quote:Een baan op 30 seconden van deur tot deur te voet. Jarenlang gehad, géén aanrader. ![]() | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 19:33 |
quote:Nee, natuurlijk niet.. Ik reageerde op deze post: quote: | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:33 |
quote:Lekker rustig, zowel op de weg als ernaast, minder brandstofverbruik met alle voordelen van dien. Ik zeg: doen! 90 mag ook ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 19:38 |
Als ik écht in een goede bui ben, dan duik ik de snelweg op, neem ik de rechterbaan en kom ik daar niet meer vanaf. Op zijn Amerikaans, geen kortademig gestress, heerlijk cruisen. | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:40 |
quote:Ja, en zo fucking saai dat je in slaap valt en totaal inefficient wat betreft tijd. Plus in dat geval meer voertuigen op de weg in eenzelfde tijdsperiode, dus meer files. Niks 90, niks 100, gewoon 150, op z'n minst. | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:42 |
quote:Gast, leer eens relaxen in de auto, je hoeft niet steeds met het zweet onder je oksels van de inspanning uit je auto te stappen ![]() | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:43 |
quote:Precies, en lachen om eikels die voor links en rechts auto's inhalen voor een paar minuten tijdwinst ![]() | |
kikoooooo | donderdag 29 juli 2010 @ 19:43 |
quote:Ligt idd aan mijn stemming. Verschilt van dag tot dag ![]() Vanochtend ging ik van Amsterdam naar Rotterdam-Botlek en toen heb ik heerlijk 90 gereden tussen de vrachtwagens. Muziekje + 2 koppen koffie van de Shell en gaan. Soms ben ik ook mega opgefokt en rij ik het liefst dwars door mijn voorgangers heen. | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:44 |
quote:Waar slaat dit nou weer op? Hoe kom je erbij dat ik niet zou relaxed zou zijn in mijn auto? Ik kan heel goed heel relaxed 150+ rijden hoor. Mijn oksels gaan daar niet van zweten, de jouwe wel? | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:44 |
quote:Paar minuten die er soms toe doen. | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 19:45 |
quote:Joepie, op de afstanden in Nederland win je er ook zoveel tijd mee ![]() ![]() | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:46 |
quote: ![]() | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:46 |
quote:Vind ik knap, meestal ben ik al blij als ik 120 haal op onze snelwegen ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:48 |
quote:Ja, als je anderhalf uur moet rijden en je rijdt gemiddeld 20% te hard, scheelt dat bijna 20 minuten. En zoals ik al zei: Ik hoef niet 90-100 te rijden om me relaxed te voelen. Ik kan ook héél relaxed 150 rijden. Cruise control gaat alleen niet hoger dan 170 ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 19:48 |
De 100 km/h op de A2 is gevolg van een besluit genomen in 2006 door ministers van VROM en V&W voor het 'Meest Milieuvriendelijk Alternatief' in de planstudie. Heeft allemaal te maken met minder uitstoot door lagere snelheid. Nederland dreigde namelijk de Europese normen niet te gaan halen. Daarnaast zorgt op drukke tijden de 100 km/h voor een betere doorstroming dan 120 km/h. Minder 'spookfiles'. | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:48 |
quote:Zo moeilijk is het niet. | |
Grrrrrrrr | donderdag 29 juli 2010 @ 19:51 |
quote:Wel op de stukken snelweg waar ik doorgaans kom toch ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 19:52 |
quote:Logisch, want bij 120 km/u gaat er een complete rijstrook dicht. ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 19:53 |
quote:Ik rij meestal ook niet op de meest rustige wegen en op de meest rustige tijden, maar mensen gaan wel redelijk goed opzij, en anders kun je er ook nog rechts langs, en 1 druk op de knop en de auto accelereert weer lekker naar 140-150. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 19:55 |
quote:Ik wil al zeggen. 150 op een NL snelweg. Ja dat kan, hooguit 900 meter ofzo, kun je daarna weer op de rem omdat een mongool 'm nodig ervoor moet gooien met 110 ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 19:55 |
quote:Verkeersmodellen zijn vrij complexe materie. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 19:57 |
quote:Praat het gestuntel van Rijkswaterstaat maar weer goed. ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 19:57 |
quote:Minder afstand tussen voertuigen bijvoorbeeld. Plus minder gevolgen bij bijvoorbeeld een afremactie. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 19:58 |
quote:Gelukkig kennen we jou en je IQ langer dan vandaag op fok he? 1. het is een besluit van ministers uit Den Haag, niet van Rijkswaterstaat 2. je hebt er niet zoveel verstand van ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 19:59 |
quote:Daarom. Dus doe dan maar 80 Km/u, nóg minder gevolgen! Of weet je wat, 70 misschien? Je moet immers elk voordeel kunnen benutten binnen de verkeersregels zeg ik maar. ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 20:00 |
quote:Doorstroming is vrij lastig te voorspellen maar de modellen die het meest overeen bleken te komen met de praktijk gaan er toch voor een wat lagere maar constantere gemiddelde snelheid het beste is voor de doorstroming op drukke wegen. Immers een te groot verschil tussen de verschillende weggebruikers speelt onnodig afremmen en optrekken in de hand. maar dit zal inderdaad te complex voor je zijn ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:01 |
quote:1. spreek voor je zelf. 2. troll 3. je meent er verstand van te hebben door je te baseren op modellen, je kan beter meer moeite stoppen in de infrastructuur en mensen die niet kunnen rijden. 4. je faalt. ![]() | |
Drinky | donderdag 29 juli 2010 @ 20:01 |
quote:Inderdaad, ook al lijkt het soms in het buitenland minder georganiseerd te zijn qua verkeer dan in Nederland(denk bijv. aan Italië, Frankrijk, Spanje), het werkt qua doorstroming vele malen beter dan hoe het hier is, met al die regeltjes en al die mensen die zich er krampachtig aan houden ![]() Elke rit gewoon 200 aantikken de popo mag mijn billen likken ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:01 |
quote:Het optimum qua doorstroming ligt bijna altijd op 90 km/h, dat is gewoon uit te rekenen en dmv observaties te verifiëren. | |
Pietverdriet | donderdag 29 juli 2010 @ 20:02 |
quote:Wat een reden zou zijn een flexibele max snelheid in te voeren, maar de 5 baans weg snachts om 3 uur ook 100 te moeten rijden is pure stompzinnigheid en koppige burocratie. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:03 |
quote:Ja, want modellen zijn gebaseerd op voorspelbaarheid. ![]() Een constante gemiddelde van 120 kan dan niet, maar 100 weer wel. Jaja, logica, modellen toch? ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:03 |
quote: ![]() Ga lekker in een vrachtwagen zitten zou ik zeggen. ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:03 |
quote:1, 2 en 4 bevestigen je 'reputatie' op fok, bedankt! 3 is onzin, want infrastructuur leg je niet zo snel effe aan, daar gaan meestal jaren overheen, áls er überhaupt al geld etc voor kan worden gevonden in Den Haag. Wederom, da's niet Rijkswaterstaat. Mensen die niet kunnen rijden, en wat dacht je daar met je toverstafje even aan te kunnen doen? Wederom: niet Rijkswaterstaat. Conclusie: je praat poep ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:05 |
quote:Klopt, en daar gaat men ook naartoe. 't Is echter een technisch lastig verhaal. Op de A1 loopt nu een proef met een hogere snelheid op rustige momenten, en daar zitten al veel technische haken en ogen aan. En dan nog: ook 's nachts is er sprake van uitstoot die gewoon meetelt in de statistieken. Da's een cijfer-verhaaltje. Misschien wachten op nóg schonere motoren, elektrische auto's etc. Dan komt deze factor te vervallen. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:05 |
quote:Dit bevestigd inderdaad dat jij trolt, bedankt! quote:Nee, maar rijkswaterstaat neemt vaak achterlijke beslissingen ten aanzien van het openen en sluiten van stroken. Daar heb ik het over. Conclusie: je trolt enorm in mijn topic. Flikker even op aub. ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:07 |
quote:Ja hoor, technisch lastig verhaal. Bron? Haken en ogen, wat dacht je van de mensen die niet kunnen rijden? Die moeten ze van de weg afhalen. Sowieso linksklevers. Uitstoot, typisch zo'n Groenlinks verhaaltje, zoals de 'opwarming' van de aarde ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:09 |
quote:Stam +t. quote:Je weet niet waar je 't over hebt. 'Beslissingen die jij als achterlijk ervaart', laten we het daarop houden ![]() quote:Suggestie voor je. | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 20:10 |
En waarom heb ik toch nog het idee dat dit dogmatische gelul over optimale doorstroomsnelheden etc. (alsof het 24-uurs verkeer in NL niet van uur tot uur zou fluctueren) vooral wordt gebezigd door fietsende rijksambtenaartjes? ![]() | |
BlaZ | donderdag 29 juli 2010 @ 20:12 |
quote:Bij 2 rijbanen. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:12 |
quote:Je hoeft me niet te geloven hoor ![]() Het systeem heeft veel in storing gelegen. Onder andere omdat de laatste tijd bij de vele werkzaamheden op de A1 nogal wat detectielussen beschadigd zijn geraakt. quote:Ja, anders sleep je er nog effe wat anders bij ![]() quote:Schopje TRU dan maar met 'jouw' topic? Je kan de normen prima onzin vinden hoor, ook complete nitwits mogelijk namelijk het internet met hun mening vervuilen, die vrijheid heb je. Feit blijft wel dat het vastgestelde normen zijn waaraan we ons dienen te houden als Nederland. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:13 |
quote:Als je argumenten op zijn ga je over op een ander verbeteren. Typisch. ![]() quote:Makkelijk om het af te serveren als een individueel probleem. Ja hoor, tuurlijk is dat mijn probleem ineens. Totdat je zelf met je rode knar op de weg vloekend op je stuur slaat als het weer vast staat door een achterlijke beslissing van Rijkswaterstaat. Maar neuh, het is immers iets wat jij als hinder ervaart toch? quote:Wederom een bevestiging van jouw getroll. ![]() ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 20:14 |
DennisMoore, wat ben je toch een nare, contra-trollende fatsoensrakker. ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:14 |
quote:Rijstroken bedoel je. En nee, da's gewoon afhankelijk van het aantal auto's he? Plus dat je natuurlijk nog wat moet corrigeren voor vrachtwagens op de rechterrijstrook enzo, en het aantal toe- en afritten etc. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:17 |
quote:Je hebt geen bron, je faalt dus. ![]() quote:agossie ![]() quote:Waarbij je wederom laat zien dat je niet uit bent op een serieuze discussie maar dit topic de vernieling in wilt helpen? Zei ik toch al? Heb ik jouw bevestiging niet voor nodig hoor. ![]() quote:Ja hoor, als ik je vervolgens om een bron enof onderbouwing vraag begin je te janken dat ik je niet geloof. Tot zover jouw geloofwaardigheid. ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:18 |
quote:Een tokkie? Duidelijk! Helder! Slotje! Dat verklaar een hoop ![]() quote:Jochie toch, als jij een rood kruis ziet zonder dat je daarvoor met je oogjes een aanleiding/oorzaak kunt waarnemen, dan noemt iemand met jouw capaciteiten dat 'een achterlijke beslissing van Rijkswaterstaat'. Terwijl als je 't overzicht zou hebben over de hele situatie, in vogelvlucht zegmaar, dan weet je dat zo'n kruis niet voor niets gezet wordt. Maar blijf jij vooral met je boze vuistjes op je stuurtje slaan als je denkt dat dat oplucht ![]() quote:Het wordt een steeds kanslozer topic, je bent niet echt in staat om te lezen. Nogmaals, en nu zorgvuldig lezen he? De 100 km/h is een besluit uit Den Haag. Heeft te maken met milieunormen. Punt. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:19 |
quote:QFT ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:21 |
quote:Ik praat je naar de mond, dat is alles. Ohja, eh: verklaart +t ![]() quote:Knulletje toch, hoeveel rij jij eigenlijk op jaarbasis? 12.000 KM? ![]() ![]() quote:Jij bent degene die het kansloze voedt. Ik druk je gewoon met de neus op de feiten, burgerlul. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:21 |
quote:KNEUS ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 20:23 |
![]() ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:23 |
Mensen die hun eigen topic vertrollen... ![]() ![]() | |
Tarabass | donderdag 29 juli 2010 @ 20:26 |
quote:Die snelheid is bepaald toen auto's amper harder reden dan dat. Ook was de kwaliteit van de onderdelen (banden, remmen, abs, airbags) lang niet zo goed. De auto verbeterd en verbeterd maar mag alleen maar langzamer rijden. De snelheid van 120 is naar mijn weten ingevoerd zodat iedereen mee kon komen. In een tijd waar de auto al gauw 200 kan is het raar dat de maximale snelheid niet meegroeit met de kwaliteit van de wegen en auto's.. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:26 |
quote:Mensen die niet rekenen op tegengas. ![]() Zei ik tegengas? HA HA HA !! | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:29 |
http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=4226quote:Even voor de mensen (niet TS blijkbaar) die wél geïnteresseerd zijn in de echte reden. | |
Daffodil31LE | donderdag 29 juli 2010 @ 20:30 |
quote:Nee, dat was de reden in 1973. Honderd per uur, in combinatie met een brandstofcrisis-hype (want eigenlijk was er geen tekort. Het werd alleen zo uitgelegd.) De 120 is vastgelegd in 1988, toen duidelijk werd dat mensen echt niet langer krampachtig 100 als maximum accepteerden. Bijkomend voordeel in 1988: De ongevalsstatistieken kelderden. Blijkbaar was een snelheidsverhoging juist veiliger. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:35 |
quote:Tot zover jouw propagandapraatje van de overheid. Doet pijn he? Als je zelf zo'n suffe kantoorlul bent die voor de overheid werkt en faalt in het fatsoeneren van het wegennet. Laat staan het aan het rijden blijven houden met 'rekenmodelletjes'. Maar voor jouw geen punt met je leasebak die je gebruikt voor woon/werkverkeer en doet alsof je werkelijk overal komt als 'ervaringsdeskundige'. Je baseren op kantoor bedachte modelletjes. ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 29 juli 2010 @ 20:36 |
quote:De geluids- en luchtkwaliteit worden echt niet slechter van auto's die 120 rijden. Dat deden ze ervoor ook al, maar het grootste deel van de tijd stond men stil. File. En wat is er nu mejeuvriendelijker? File of 120 (of sneller)? Het is prettig om te lezen dat de mogelijkheid blijft openstaan "indien dat wettelijk mogelijk is". Probleem: Het IS al wettelijk mogelijk. Op een snelweg mag je namelijk al 120. En helaas weten we allemaal wat "openstaande mogelijkheden" betekenen: Het blijft openstaan tot het einde der tijden. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:43 |
quote:Jawel, een stroom (doorrijdende) auto's met 120 km/h stoot meer uit dan dezelfde hoeveelheid auto's die met 100 km/h rijden. Pas als ze stilstaan, ga je dat effect van de file krijgen. Kwestie van uitrekenen. En laat nou nét de kans op stilstaan en files kleiner zijn als de max. snelheid lager is ![]() quote:Dan zal toch een minister een besluit moeten nemen eerst. En in de toekomst, nog minder uitstoot per auto (o.a. door elektrisch rijden), dus dan zal dat steeds minder een issue worden idd. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:45 |
quote:Die doorstroming kan makkelijk bij een snelheid van 120, ipv. 100, zolang die stroken maar openblijven. Maar neuh, we gooien één strook dicht en verhogen de snelheid. ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 20:46 |
Wat is er in godesnaam 'technisch complex' aan 's nachts de maximumsnelheid ophogen naar 120 km/uur? Wat een bureaucratisch nonsensargument. Gevalletje lange baan, hm? ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:50 |
quote:Mijn god, je hebt nog nooit gehoord van de spoedwet wegverbreding en de voorwaarden waaronder een spitsstrook (waar bij de A2 overigens geen sprake van is) wettelijk open MAG?! ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 29 juli 2010 @ 20:50 |
quote:Dat zeg ik. De mogelijkheid blijft openstaan. Terwijl het met techniek niets te maken heeft. Gewoon vanaf pakweg 22.00 de snelheid hoger. Klaar. Hoeft niets voor aangepast te worden. | |
nostra | donderdag 29 juli 2010 @ 20:51 |
quote:Omdat het natuurlijk ook niet mag als het regent. Of er geen verlichting is op bepaalde stukken. Of het zou kunnen gaan regenen. Of er wegwerkzaamheden zijn. Of er misschien kevers over kunnen steken. En dan moet je gaan werken om dat bij te houden, en tja. | |
nostra | donderdag 29 juli 2010 @ 20:52 |
quote:Als iets wettelijk bepaald is, dan is het bij jou einde argument. Terug naar de tijd dat homo's nog niet mochten trouwen, toen dacht je daar wellicht anders over. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:52 |
quote:Ja, met de nadruk op mag. Bureaucratisch gelul van de eerste orde ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:52 |
quote:Tja, mijn zegen heb je. Maar dan pak je slechts één van de factoren: de (verwachte) intensiteit. Maar 't idee is dus om meer factoren mee te pakken (luchtkwailteit, weersomstandigheden etc). | |
Daffodil31LE | donderdag 29 juli 2010 @ 20:52 |
quote:Dat is dan ook een gedrocht van een wet. Die kan binnen vijf minuten (bij wijze van spreken) afgeschaft worden. Als al die mejeuclubjes nu eens ineens monddood konden worden gemaakt, bijvoorbeeld door ze niet meer te subsidiëren... | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 20:52 |
quote:Nogmaals, DM, misschien moet je dit nare toontje reserveren voor de gevuldekoekenvergadering van maandagochtend. ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:53 |
quote:QFT ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:53 |
quote:Uhuh, wetten = bureaucratisch gelul. Heb je je schooldiploma al gehaald, of ben je nog bezig ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:56 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoedwet_wegverbreding quote:En dat wil jij afschaffen? Okay! Dan gaan we weer terug naar de lange procedures met democratisch bepaalde wettelijke inspraak ![]() Maargoed, veel autorijders hebben blijkbaar schijt aan democratie en wetten en belangen van andere mensen. Als zij maar lekker kunnen doorjakkeren en 10 minuutjes eerder op hun plaats van bestemming arriveren ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:56 |
quote:Hoe voelt het nu, om genegeerd te worden ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 20:58 |
quote:Constantere stond er dan ook. Als het verschil tussen de snelste en langzaamste verkeersgebruikers gemiddeld 10 of 20 km/u is dan is het anticiperen eenvoudiger dan wanneer het verschil 40 of 50 km/u of zelfs nog meer is. Zeker op drukkere wegen voorkomt dat veel onnodig remmen en optrekken en bevordert het daarmee de doorstroming. Maar ik snap dat dit te complex is. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 20:58 |
quote:Totdat je er zelf mee wordt geconfronteerd. Dan denk jij inderdaad na of je niet beter een ander vak had willen uitoefenen. Helaas, je wist toen al niet beter bij je keuze, en nu nog niet. Wat kan zo'n schooldiploma ineens zijn waarde verliezen he? ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 20:59 |
quote:Dat moet inderdaad flexibeler kunnen ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 20:59 |
quote:TS kreeg zijn leasebakje met stevig stuur bij een pak cornflakes denk ik. | |
Daffodil31LE | donderdag 29 juli 2010 @ 21:00 |
quote:Neen, alleen het stuk wat betrekking heeft op die bepalingen wanneer een strook open "mag". Er ligt een strook asfalt die op rustige tijden niet mag worden gebruikt en dat is waanzin ten top. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:00 |
quote:Nee, niet de feiten gaan verdraaien, jij bent die suffe kantoorpikkie met leasebak die op jaarbasis nog geen 12.000 KM rijdt en denkt wel even te weten hoe de praktijk werkt. ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:02 |
quote:Neuh heeft niets met complex te maken. Ik weet dat je doelt op o.a. vrachtwagens. Maar die moeten ze ook van de weg afhalen, of de snelheid omhoog van 80 naar 100. ![]() | |
nostra | donderdag 29 juli 2010 @ 21:03 |
quote:Of je wil af van de eindeloze inspraakmogelijkheden, discussieplatforms, bewonerscommissies die hun zegje mogen doen. Dan pas je de wet aan. Of niet. Dan pas je de wet niet aan. Nee, de Nederlandse oplossing is: dan passen we de criteria van een voorstel maar aan (al is daar geen enkele rationele basis voor), dan hoeven we dat traject niet te volgen. Dat is geen oplossing, maar een zichzelf instandhoudend bureaucratisch apparaat. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:03 |
quote:Als de strook altijd open zou mogen, dan is het gewoon een verkapte wegverbreding. En bij een echte wegverbreding hebben we democratisch besloten dat alle belanghebbenden mogen inspreken en bezwaar mogen maken. Dan moet je dus de volledige procedures in. Spoedwet is nu juist een soort tussenoplossing om snel effe iets te kunnen doen. Maar dan moet je 'm niet misbruiken om wegen echt te verbreden. Zo werkt dat niet in de *kuch* 'democratische rechtstaat'. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:04 |
![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 21:04 |
quote:Aha dus alle vrachtwagens van de weg om zo alle tokkies die hard willen rijden de ruimte te geven ![]() Je wordt steeds grappiger. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:04 |
quote:Tokkies, werklui, je noemt het maar wat jij wil. ![]() | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 21:05 |
quote:Deze nichtelijke sneer geeft al aan dat je het daar erg moeilijk mee hebt! ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:05 |
quote:Wet aanpassen? Prima. Spoedwet invoeren? Prima. Als het maar democratisch besloten wordt... En de spoedwet is geen ministerieel besluit he? Daar is gewoon netjes over gestemd enzo. | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 21:08 |
quote:Aha en de vrachtwagenchauffeurs werken dus niet? | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:08 |
quote:Ik leg uit wat de feiten zijn, dát bedoel je. Dat jij de feiten kut vindt en uit frustratie op je autostuurtje gaat rammen, tja... da's jouw probleem ![]() M'goed, jij bent zo dom dat je een Tracébesluit 'overheidspropaganda' gaat noemen! Toen moest ik wel even heel hard lachen ![]() ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:09 |
quote:O.M.G. ![]() Schopje naar ONZ graag. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:13 |
quote:Een van de grootste ergernissen en veroorzakers van veel files op de wegen. Als het mis gaat, gaat het goed mis en staat het uren, zoniet een halve dag vast. ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 21:14 |
quote:Het grootste deel van de files veroorzaken de vrachtwagens vanwege hun niet te onderschatten bijdrage aan onze economie ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:15 |
quote:Jouw visie inderdaad, en jouw bureaucratisch gelul in de ruimte. ![]() quote:Dat mag je doen. We hebben het nog altijd over snelwegen, en de maximum snelheid. Dat jij allerlei offtopic geleuter er tegenaan gooit en dan stuit op weerstand en verzet moet je niet op mij afschuiven. ![]() | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:16 |
Wat een irritante troll die DennisMoore ![]() Flikker toch op man, ga lekker met de trein of zo. Laat mensen die zelf na kunnen denken lekker rijden en zelf bedenken wat een veilige snelheid is. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:16 |
quote:Ja, dat verhaal kennen we. ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:17 |
Tja, TS leeft blijkbaar in een andere werkelijkheid. Een fantasiewereld waarin het mogelijk zou zijn om vrachtwagens van snelwegen te verbannen. Hoe serieus moet je dit KLB-waardige topic dan nog nemen ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 21:17 |
quote:Tja bij mensen die zo denken blijkt de natuurlijke selectie nog heel aardig te werken ![]() | |
du_ke | donderdag 29 juli 2010 @ 21:17 |
quote:Ach ja ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:18 |
quote:Ach, zolang figuren als TS de snelwegen nog onveilig kunnen maken, lijkt me dat géén goed idee ![]() En als je het een béétje gelezen had hier (ben je van 't niveau van TS?), dan zie je dat veiligheid geen reden is geweest om naar 100 km/h te gaan. | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:18 |
quote: ![]() ![]() | |
FkTwkGs2014 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:18 |
quote:Dat ligt natuurlijk voor een deel aan de weg en het overige verkeer. Aangezien in Nederland zelfs de meest beroerde stukken snelweg geschikt zijn om minstens de daar geldende max + 50 te rijden, lijkt het me echter een goed idee om ook in Nld de snelheden weer gewoon omhoog te gooien, en op zijn minst afscheid te nemen van stukken snelweg waar je maar 80 of 100 mag rijden. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:20 |
quote:Veiligheid is slechts één van de factoren waarmee rekening wordt gehouden bij 't bepalen van een max.snelheid. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:21 |
quote:Nee, het is nog altijd jouw visie en jouw werkelijkheid. ![]() Ik hou er een andere mening op na, en deel zeker niet de jouwe. Dat mag duidelijk zijn. Vrachtwagens algeheel verbannen is natuurlijk geen optie, maar het flink minderen wel. Is al vaker een discussie over geweest. Maar goed, jij komt waarschijnlijk niet verder dan het bespreken van NOS programma's aan de koffietafel die ik van mijn hardwerkende centen moet ophoesten. ![]() | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:21 |
quote:150 op een 5 baans weg is echt niet onveilig hoor ![]() zeker niet als iedereen het rijdt. Ik zeg: alle limieten schrappen, ook in de bebouwde kom. Komt de veiligheid ten goede. http://www.intermediair.n(...)els-is-veiliger.html | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:22 |
quote:Ah, een indirecte doodsverwensing? ![]() | |
FkTwkGs2014 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:22 |
quote:Als ze van die hoerig goede wegen neerleggen dan wil ik er ook optimaal gebruik van maken. Jammer dat we niet in een democratie leven ![]() | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:22 |
quote:Dat heb ik gelezen ja, en ik ben het grotendeels eens met TS. Zijn niveau ken ik niet. | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 21:23 |
Hans Monderman. Die snapte het. ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 21:24 |
quote:Nope, je verwart feiten met een mening. quote:Oh, en nu ineens terugkrabbelen... ![]() ![]() quote:Uhuh, dream on ![]() | |
Tarabass | donderdag 29 juli 2010 @ 21:24 |
quote:En zo wordt het nog steeds uitgelegd. Er is nog nooit zoveel olie gevonden als het laatste decennium. Het is belachelijk dat wij burgers het ook zomaar laten gebeuren. De benzine is erg duur, bekeuringen buiten proportie en de bureaucratie deinst niet terug door meest belachelijke regels in te voeren. Op drukke plekken de maximale snelheid verlagen, zodat het opkomende nog niet stilstaande verkeer eerder aan moet sluiten in de lange rij ![]() | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:25 |
quote:Had je je aansluiting gemist op die trein naar Stavoren? | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:25 |
quote:Tja, je maakt het met krankzinnige mensen die achter een desk krankzinnige rekenmodelletjes er op loslaten, niet vies van linkse propagandaprietpraat over het milieu en uitlaatgassen, niet beter op inderdaad. Dat noem ik nog eens politieke zelfmoord en het aantasten van de economie. Maar jij je zin. quote:Ja, oke. In jouw optiek uiteraard. ![]() ![]() | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:27 |
quote:Nope. Je verwart jouw prietpraat met de realiteit. quote:Neuh, want in diezelfde zin nuanceerde ik het al door te stellen dat de max. snelheid van vrachtwagens van 80 naar 100 mag. ![]() quote:Neuh, dat dromen laat ik wel aan jou over. Vandaar dat het op de snelwegen uitstekend loopt *kuch*... ![]() | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:31 |
quote:Precies ![]() | |
Tarabass | donderdag 29 juli 2010 @ 21:31 |
quote:Dat is ook iets waar ik in geloof. Men gaat blindelings af op borden, stoplichten en andere hulpmiddelen maar eigen verantwoordelijkheid wordt niet gedragen. Mensen zien een groen stoplicht en draven met 70km/u gewoon door zonder te kijken. Daar waar 80 gereden mag worden moet 80 gereden worden, kosten wat het kost. Anticiperen op het overige verkeer is er niet meer bij.. | |
Gillette_M5 | donderdag 29 juli 2010 @ 21:33 |
quote:En juist dáár zijn die zogenoemde overheidsüberrekenmodelletjes o.a. ingegeven door trieste figuren als DM voor bedacht. | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 21:39 |
quote:De ziekelijk detaillistische verkeersregelgeving in NL is een combinatie van structureel overheidswantrouwen, dogmatisch milieudenken en ordinaire werkverschaffing. Typisch links polderradicalisme. | |
JanJanJan | donderdag 29 juli 2010 @ 21:40 |
Mooi, die DennisMoore is opgeflikkerd. Hij zal wel in de trein zitten nu ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 29 juli 2010 @ 22:28 |
quote:Probleem is dus niet de hoge of lage snelheid, maar de kneuzen die niet snel kunnen of durven rijden. Iedereen 150km/u en de files zijn opgelost! | |
Zith | donderdag 29 juli 2010 @ 22:47 |
quote:Ok, een paar wetenschappelijke bronnen voor jou: quote: quote: quote: quote:Wil je nog meer bronnen? Ik heb er zo'n 24, via ISI Web Of Knowledge ( http://www.isiwebofknowledge.com/ ) | |
Morendo | donderdag 29 juli 2010 @ 22:56 |
quote:Gaan we een beetje populair wetenschappelijk doen? ![]() | |
Zith | donderdag 29 juli 2010 @ 23:05 |
quote:Hij vroeg er om ![]() | |
OEM | donderdag 29 juli 2010 @ 23:07 |
quote:Zo'n beetje iedereen hier die te hard rijdt probeert het harde rijden goed te praten door te roepen dat het niet gevaarlijker is. Als je dan zegt dat dat wel zo is, wordt er om bronnen geroepen. Geef je de bronnen, dan wordt er standaard gereageerd in de trant van: geen objectief rapport, geen relevant rapport, spee-propaganda, men pakt er 1 dingetje uit die men uit z'n verband haalt etc. Daarom zeg ik: ik rij structureel veels te hard (+39), en ik weet dat het gevaarlijker is en slechter voor het milieu en whatever. I could not care less. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:10 |
quote:Yep. Typisch ook. quote:En slechter voor je portemonnee he ![]() | |
Morendo | donderdag 29 juli 2010 @ 23:11 |
quote:Ik dacht dat jij zo'n hekel had aan betutteling? ![]() | |
OEM | donderdag 29 juli 2010 @ 23:15 |
quote:Voordat ik vertrek check ik altijd de flitsers, en onderweg houdt BNR me op de hoogte van de flitsers. De hotspots weet je op een gegeven moment ook wel. Afgelopen 3 jaar over 120dkm alleen maar een boete voor 54 km/u bibeko. En een keer door de franse politie van de weg af gehaald ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:17 |
quote:Waar zie je mij een waardeoordeel uitspreken ![]() Feit is dat er Europese luchtkwaliteit-normen waren die Nederland niet kon halen. Feit is dat men in 2006 in Den Haag (democratisch) besloten heeft om de snelheid op 100 km/h te zetten ipv 120 km/h terwijl dat laatste ivm veiligheid best zou kunnen. Feit is dat er veel belanghebbenden zijn en dat automobilisten die 5 minuten eerder op hun bestemming willen zijn, niet bepalen wat de snelheid gaat worden en waar het asfalt komt te liggen. Feit is dat een lagere snelheid het aantal spookfiles vermindert en de doorstroming bevordert. Feit is dat structureel te hard rijden niet prettig is voor je portemonnee, zeker met trajectcontrole. Bovenstaand de korte samenvatting ![]() | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:18 |
quote:Trajectcontrole dus. Kun je alleen nog maar zo'n Porsche 911 kopen (zie trucje Jort Kelder). | |
OEM | donderdag 29 juli 2010 @ 23:24 |
quote:Voor trajectcontroles ben ik niet zo bang. Waar ik banger voor ben is wat er gaat gebeuren als rekeningrijden is ingevoerd. Dan is waarschijnlijk snel gedaan met harder rijden dan Vmax. | |
bloodymary | donderdag 29 juli 2010 @ 23:26 |
Wat zit DennisMoore hier nou? Die rijdt toch alleen op zijn paard door het veld? | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:30 |
quote:Hoezo? Is dat te omzeilen dan? quote:Mwoah... gezien de aanstaande bezuinigingen zie ik 't niet gebeuren dat er miljarden richting een complex ICT-project worden geslingerd eigenlijk. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:31 |
quote:#.. dumdum dum dee ..# | |
Pietverdriet | donderdag 29 juli 2010 @ 23:33 |
DennisMoore, je bent eigenlijk een verschrikkelijk moralistische calvinist. | |
Ringo | donderdag 29 juli 2010 @ 23:33 |
quote:Die was de Taliban toch aan het pijpen? ![]() | |
OEM | donderdag 29 juli 2010 @ 23:34 |
quote:Nee, maar ik wil best wel Vmax rijden in een trajectcontrole hoor. Als je landelijke trajectcontrole bedoelt: dat is hetzelfde als het rekeningrijden-doemscenario. quote:Laten we het hopen. Rekeningrijden is de ultieme melkkoe, dus ik zie het wel gebeuren. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:56 |
quote:Nee hoor. Ik noem feiten. Dat die feiten anderen niet bevallen, da's niet mijn probleem he? Ringo is nog steeds boos dat ik 'm benoem als enge homofoob in diverse topics. Gillette-figuur is een beetje erg dom, en ach, dan heb je 't wel ongeveer gehad. | |
Pietverdriet | donderdag 29 juli 2010 @ 23:59 |
quote:je bent echter nog steeds een ontzettende moralistisch calvinist. | |
DennisMoore | donderdag 29 juli 2010 @ 23:59 |
quote:Nah, 'k denk het niet eigenlijk. 'k Zou er verder niet op tegen zijn (betalen voor 'schaarste' = tijd + plaats), mits (!) privacy goed geregeld en voldoende lage foutmarge en beroeps/correctiemogelijkheden aanwezig, en dat lijkt me (technisch) érg lastig. | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:00 |
quote:Tja, maar wie neemt jou nou serieus he, zure ouwe man? Misschien in CUL nog ofzo. Je bent een beetje een soort SCH op leeftijd. | |
Pietverdriet | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:00 |
quote:Kijk dit bedoel ik, het moet bestraft worden, | |
Ringo | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:01 |
quote:Don't flatter yourself. Er is veel meer aan jou dat ik veracht. Dat je graag in een witte jurk rondloopt heeft nog wel iets liefs. | |
Pietverdriet | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:01 |
quote:Voorlopig loop jij hier vooral zuur te zijn over autorijden en de snelheid waarmee onder een moralistisch laagje lak | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:02 |
quote:Belasting op gebruik in plaats van bezit is geen straf, sufferd. Tenzij je belasting op zich al een straf vindt. Maar dan kun je beter optiefen naar KLB. En oprotten uit Nederland, oh nee, wacht... dat was je al! Net als de vele andere beruchte zeikerds op Fok ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:03 |
quote:Tja, je kan 't nu wel 10x herhalen, maar het blijft dezelfde bullshit die je uitkraamt he ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:04 |
quote:Verachten zelfs ![]() ![]() Witte jurk? Ben je dronken ![]() Heb je énig idee hoe je jezelf voor schut zet?! | |
Pietverdriet | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:05 |
calvinisme pur sang. Als het niet zo raak zou zijn, zou je je niet zo opwinden, moet een gevoelige snaar hebben geraakt. | |
Pietverdriet | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:06 |
quote:Dat is nog niets vergeleken hoe diep ik bij jou zat gisteren ![]() | |
Ringo | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:08 |
quote:Ga er bij zingen, dat communiceert beter. ![]() Je bent een verwerpelijk kereltje, DennisMoore. Mag ik nu mijn pornofilm afkijken? ![]() | |
Daffodil31LE | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:08 |
quote:Hoe kun je je daartoe verlagen, Piet? Ik dacht dat jij een echte coole ijsbeer was... | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:09 |
quote:Opwinden? Da's weer van die mislukte Libelle-psychologie blijkbaar. 'k Vermaak me namelijk prima met het observeren van de spastische sprongen die jullie maken in dit topic ![]() En het zien van alle opborrelende rancune blijkbaar bij jou en Ringo-dinges, briljant ![]() M'goed, spelen jullie maar even verder met elkaar in dit KLB/ONZ-topic. M'n biertje is op, en ik ga me eens voorbereiden op de volgende werkdag. | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:10 |
quote:Ja, dit niveau kennen we weer van je ![]() Het duurde niet lang voor je er weer in verviel he? Help jezelf maar, zou ik zeggen. Voor zover je dat nog lukt natuurlijk, fysiek gezien. ![]() | |
DennisMoore | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:13 |
quote:Vooruit... om nog even on-topic te eindigen tenslotte, nógmaals bovenstaand ![]() | |
Ringo | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:14 |
We couldn't care less, DM. ![]() | |
vigier | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:42 |
Heerlijk nu de A2 's ochtends naar het zuiden, 's avonds naar het noorden... hele stukken gewoon 160. Geen enkel probleem. | |
Revolution-NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 01:29 |
quote:Klinkt bekend. Je denkt toch niet dat ik als een mak schaapje mee doe aan die traject controle onzin. Bij Utrecht werkt het ook goed om met lekker te zieken met het invoegen, dat kan ook tot gigantische opstoppingen leiden ![]() Verder rij ik op traject controles meestal 10 tot 20km onder de v-max. Ik hou niet van een totalitaire controle middelen van een overheid ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | vrijdag 30 juli 2010 @ 01:32 |
100 tussen 6 en 20 uur en 160 van 20 tot 6 | |
Revolution-NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 01:35 |
quote:Dat doe ik sindskort ook steeds vaker (sinds ik automaat rijd(. Cruise control op 100-110 en je vooral niet druk maken. Tot een jaar terug zat ik altijd constant met 160 links te kleven wat leiden tot continue frustraties en stress. Sinds ik mijn Honda Civic Hybrid heb maak ik me nergens meer druk om. Lekker relaxxed cruisen geen stress, als het rustig op de weg is dan gaat de cruise control gewoon op 150 ![]() ![]() Ik rijd praktische alles met cruise control, en ik stel hem zo in dat ik met het verkeer mee rijd en de hele weg dezelfde snelheid kan rijden (zonder te remmen of de cruise control uit te schakelen) | |
DiegoArmandoMaradona | vrijdag 30 juli 2010 @ 01:45 |
quote:Ik zet wel gewoon mijn cruise aan op 140 - 150 en ga 100 meter achter iemand zitten die de baan voor mij schonveegt Ben ook een uur eerder op plaats van bestemming ![]() | |
Revolution-NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 01:49 |
quote:Op grote afstanden scheelt het inderdaad wel degelijk tijd, voor de randstadritjes is het echt de grootste kul en kan je beter gewoon met de stroom meerijden. In de randstad is het uberhaubt niet meer mogelijk om kilometers lang achtereengesloten 140+ te rijden op de cruise control. | |
Lightning_NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 07:21 |
quote:Lekker fucking boeiend ![]() quote:Tijd voor frisse wind in Den Haag. quote:Zie opmerking hierboven. Gaat hopelijk goed komen met een rechts kabinet. Meer asfalt! ![]() quote:Oh ja, dat bewijzen de trajectcontroles wel. Zoals de A20 bij Rotterdam, dankzij die langzamere snelheid is er zo goed als geen doorstroming meer. Die trajectcontrole staat garant voor een constante file plus lastig/gevaarlijk in en uitvoegen. Pleur toch eens op met je theoretische bullshit waar in de praktijk geen hol van klopt ![]() quote:Ik rij structureel te hard maar krijg bijna nooit een boete. Dat heet uit je doppen kijken en weten wat wel, en wat niet kan. Bij de A20 trajectcontrole probeer ik altijd met 120-140 tussen de 70-80 rijdende sukkels te slingeren, bij sommige op- en afritten hangen namelijk geen camera's ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Lightning_NL op 30-07-2010 07:28:20 ] | |
Lightning_NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 07:36 |
quote:Jij bent dus zo'n freak die vóór rekeningrijden is ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 07:44 |
quote:Dan moet je mij niet tegenkomen met je achterlijke gedrag op de weg. En al helemaal niet als je veel te langzaam gaat rijden in zo'n hybrid. | |
DroogDok | vrijdag 30 juli 2010 @ 08:24 |
quote:want wat gebeurt er dan? | |
kikoooooo | vrijdag 30 juli 2010 @ 08:34 |
Ik gok dat de flitser vandaag weer bij de 42.0 staat. Lekker weer in de middenberm. Weer eens wat anders. | |
Blik | vrijdag 30 juli 2010 @ 08:36 |
quote:vanochtend in ieder geval nog niks, reed 130-140 en heb de uiterste linkerbaan nooit op hoeven zoeken ![]() | |
Revolution-NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:05 |
quote:Aah daar hebben we weer een gefrustreerde opgefokte leasebak piloot. Wat wou je doen dan? Je bent waarschijnlijk ook zo'n figuur die een SUV nodig heeft om zijn ego mee te slepen. [ Bericht 8% gewijzigd door Revolution-NL op 30-07-2010 09:13:13 ] | |
Revolution-NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:08 |
Het is trouwens hilarische als er weer zo'n opgefokte yup op mijn bumper zit, ik mijn automaat in zijn S zet naar rechts ga en dan vol gas geef. 8 vd 10 standaard burger bakken komen niet voorbij zo'n "suffe trage hybrid" (gaat niet op als mijn accu's leeg zijn ![]() | |
Zith | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:08 |
quote:Een echte homo die een ander probeert te dissen door hem ook homo te noemen, wat een niveau dames en heren ![]() | |
JanJanJan | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:16 |
quote:Nou wat hilarisch zeg. Je zat dus gewoon te lang links, en dan vind je het gek dat er iemand op je bumper gaat zitten die er langs wil? Loser ![]() | |
Revolution-NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:23 |
quote:Assumptions are the mother of all fuck ups. Stakker. | |
JanJanJan | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:26 |
quote: ![]() quote: quote:Als je naar rechts gaat en de ruimte hebt om vol gas te geven, dan ... Nou ja laat maar, je bent echt te dom om auto te rijden. Dat blijkt wel. | |
JanJanJan | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:28 |
Wat een moraalridder topic is het weer geworden, zeg ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:29 |
quote:Ik heb gelukkig geen leasebak, ik hou daar niet van, ik moet echt iets hebben dat 100% van mezelf is. En hoewel ik SUV's héérlijk vind rijden, heb ik iets héél veel groters dan dat om mijn ego mee te slepen ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:31 |
quote:Je deed net ook een ontzettende aanname mijn richting op. De échte stakker ben jij dus zelf. ![]() | |
JanJanJan | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:38 |
quote:Belasting op gebruik kan ook door bijvoorbeeld accijns en BTW op benzine te doen... Owww wacht, dat hebben we al. Zijn we daarom 1 van de duurste landen ter wereld mbt benzine? | |
eeeuh | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:40 |
quote:Met duurdere benzine jaag je geen mensen de spits uit, met het huidige voorstel voor rekeningrijden overigens ook niet al te hard ![]() | |
JanJanJan | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:42 |
quote:Prijs heeft blijkbaar geen invloed op het gebruik. Dus kilometerheffing is een kansloos plan. Maar dit topic ging over Italië, het land waar ze mensen nog zelf laten nadenken ![]() | |
eeeuh | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:51 |
quote:Mwah, de gemiddelde Italiaan heeft blijkbaar geen enkele behoefte aan zelf nadenken ... http://en.wikipedia.org/wiki/Silvio_Berlusconi#Media_control | |
OEM | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:53 |
quote:Het wordt tijd dat het gehele defensiebudget naar rijkswaterstaat gaat. Het enige waar die homofiele vliegende woudlopersvereniging goed voor is, is om tegen hoogspanningskabels te vliegen en in een mooi oranje kleurtje wat voetballers te begeleiden. Want grijs is zo lelijk he. |