Gingen die ook 150????quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:20 schreef kikoooooo het volgende:
Italië is idd echt een apenland. Ik zag zelfs mensen op de fiets op de vluchtstrook daar
De nieuwe A2 is de reden dat ik een radardetector heb gekocht en deze volgende week laat inbouwen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:17 schreef Blik het volgende:
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet.
Oude situatie:
2x3 stroken
maximumsnelheid 120 km/u
nieuwe situatie:
2x5 stroken
maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u
En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms
Wat was de gemiddelde bereikte snelheid ook alweer op de A2quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:17 schreef Blik het volgende:
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet.
Oude situatie:
2x3 stroken
maximumsnelheid 120 km/u
nieuwe situatie:
2x5 stroken
maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u
En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms
slimpie, het gaat over Utrecht - Amsterdam. er zijn nergens anders op de A2 2x5 rijbanenquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat was de gemiddelde bereikte snelheid ook alweer op de A2
En eehh, genoeg plekken op de A2 waar je 120 mag btw, je vergelijking is gewoon bs
Oeps. Maar onderzoek toont toch net aan dat de doorstroming op drukke punten en momenten net beter en sneller gaat als de max snelheid op 100 ipv 120 ligt? Dan negeren we even veiligheid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:42 schreef Blik het volgende:
[..]
slimpie, het gaat over Utrecht - Amsterdam. er zijn nergens anders op de A2 2x5 rijbanen
Ik denk dat met 2x5 banen de echte files even verleden tijd zijn tussen Utrecht en Amsterdam. Het is (en nu in de zomer helemaal) buiten de ochtendspits een racebaan met 5 banen tot je beschikking. Daar past geen lagere maximum snelheid bijquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oeps. Maar onderzoek toont toch net aan dat de doorstroming op drukke punten en momenten net beter en sneller gaat als de max snelheid op 100 ipv 120 ligt? Dan negeren we even veiligheid.
Wie gaat daar nou 100 rijden straks. Lijkt wel alsof je stil staat op zo'n brede weg. Heb je eindelijk de ruimte om door te rijden, mag het nog niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:17 schreef Blik het volgende:
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet.
Oude situatie:
2x3 stroken
maximumsnelheid 120 km/u
nieuwe situatie:
2x5 stroken
maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u
En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms
Dit dusquote:Op donderdag 29 juli 2010 05:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
ik in ieder geval niet, afgelopen maandag ook gewoon met 130 naar Amsterdam gereden. Was heerlijk!quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie gaat daar nou 100 rijden straks. Lijkt wel alsof je stil staat op zo'n brede weg. Heb je eindelijk de ruimte om door te rijden, mag het nog niet.
Ik heb al zo lang mijn rijbewijs dat ik die mooie flap in moest leveren voor een pasje.quote:
Inderdaadquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:09 schreef DroogDok het volgende:
Verbazingwekkend trouwens dat de maximumsnelheid bij zoveel mensen tot extreme frustratie lijdt, ik lag me suf!
Je mag best harder hoor, alleen af en toe moet je betalen.
Sjit, ik dacht, ik doe es een gok.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb al zo lang mijn rijbewijs dat ik die mooie flap in moest leveren voor een pasje.
Doe je theorie nog maar eens over dan: invoegen is een bijzondere verrichting en bij een bijzondere verrichting moet je iedere weggebruiker voorrang geven. Dat het wel zo netjes is om als bestuurder uit te ijken naar een andere strook bij invoegend verkeer is daarbij mooi meegenomen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij bent dus een van die vele klootzakken die ontzettende files veroorzaken bij trajectcontroles!
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
![]()
Bij trajectcontrole bij Utrecht (100 km/u, 3 strooks) wil ik nog wel eens op de middelste strook met 85 een vrachtwagen inhalen. Grappig om te zien wat voor opstopping dat veroorzaakt. Wat ook grappig is: Als er 50 op de matrixborden staat een plekje rechts zoeken voor een vrachtwagen (liefst een rijtje). Na wat groot licht gaan ze je allemaal inhalen.
En ja dat doe ik bewust om de boel achter me te zieken
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:39 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Doe je theorie nog maar eens over dan: invoegen is een bijzondere verrichting en bij een bijzondere verrichting moet je iedere weggebruiker voorrang geven. Dat het wel zo netjes is om als bestuurder uit te ijken naar een andere strook bij invoegend verkeer is daarbij mooi meegenomen.
Overigens rijdt ik momenteel niet zo veel meer. Een baan op 3 minuten van deur tot deur op de fiets kan ik iedereen aanradenquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sjit, ik dacht, ik doe es een gok..
Maar dat passie heb ik ook al jaren.
ben je nou serieus?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Hij heeft een brommobiel.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe kun je dit nou in godsnaam zeggen???
Een baan op 30 seconden van deur tot deur te voet. Jarenlang gehad, géén aanrader.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens rijdt ik momenteel niet zo veel meer. Een baan op 3 minuten van deur tot deur op de fiets kan ik iedereen aanraden
Nee, natuurlijk niet..quote:
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja, dit is Nederland. Hier kan men niet rijden. Vooral in en uitvoegen schijnt nogal een probleem te zijn, en hierdoor worden ook vaak files door veroorzaakt.
Lekker rustig, zowel op de weg als ernaast, minder brandstofverbruik met alle voordelen van dien. Ik zeg: doen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe kun je dit nou in godsnaam zeggen???
Ja, en zo fucking saai dat je in slaap valt en totaal inefficient wat betreft tijd. Plus in dat geval meer voertuigen op de weg in eenzelfde tijdsperiode, dus meer files. Niks 90, niks 100, gewoon 150, op z'n minst.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lekker rustig, zowel op de weg als ernaast, minder brandstofverbruik met alle voordelen van dien. Ik zeg: doen!
90 mag ook
Gast, leer eens relaxen in de auto, je hoeft niet steeds met het zweet onder je oksels van de inspanning uit je auto te stappenquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, en zo fucking saai dat je in slaap valt en totaal inefficient wat betreft tijd. Plus in dat geval meer voertuigen op de weg in eenzelfde tijdsperiode, dus meer files. Niks 90, niks 100, gewoon 150, op z'n minst.
Precies, en lachen om eikels die voor links en rechts auto's inhalen voor een paar minuten tijdwinstquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:38 schreef Ringo het volgende:
Als ik écht in een goede bui ben, dan duik ik de snelweg op, neem ik de rechterbaan en kom ik daar niet meer vanaf. Op zijn Amerikaans, geen kortademig gestress, heerlijk cruisen.
Ligt idd aan mijn stemming. Verschilt van dag tot dagquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:38 schreef Ringo het volgende:
Als ik écht in een goede bui ben, dan duik ik de snelweg op, neem ik de rechterbaan en kom ik daar niet meer vanaf. Op zijn Amerikaans, geen kortademig gestress, heerlijk cruisen.
Waar slaat dit nou weer op? Hoe kom je erbij dat ik niet zou relaxed zou zijn in mijn auto? Ik kan heel goed heel relaxed 150+ rijden hoor. Mijn oksels gaan daar niet van zweten, de jouwe wel?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gast, leer eens relaxen in de auto, je hoeft niet steeds met het zweet onder je oksels van de inspanning uit je auto te stappen
Paar minuten die er soms toe doen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, en lachen om eikels die voor links en rechts auto's inhalen voor een paar minuten tijdwinst
Joepie, op de afstanden in Nederland win je er ook zoveel tijd meequote:Op donderdag 29 juli 2010 19:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, en zo fucking saai dat je in slaap valt en totaal inefficient wat betreft tijd. Plus in dat geval meer voertuigen op de weg in eenzelfde tijdsperiode, dus meer files. Niks 90, niks 100, gewoon 150, op z'n minst.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Paar minuten die er soms toe doen.
Vind ik knap, meestal ben ik al blij als ik 120 haal op onze snelwegenquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Hoe kom je erbij dat ik niet zou relaxed zou zijn in mijn auto? Ik kan heel goed heel relaxed 150+ rijden hoor. Mijn oksels gaan daar niet van zweten, de jouwe wel?
Ja, als je anderhalf uur moet rijden en je rijdt gemiddeld 20% te hard, scheelt dat bijna 20 minuten. En zoals ik al zei: Ik hoef niet 90-100 te rijden om me relaxed te voelen. Ik kan ook héél relaxed 150 rijden. Cruise control gaat alleen niet hoger dan 170quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Joepie, op de afstanden in Nederland win je er ook zoveel tijd mee![]()
. Gast een relaxed leven is belangrijker dan zo gejaagd mogelijk rijden.
Zo moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vind ik knap, meestal ben ik al blij als ik 120 haal op onze snelwegen
Wel op de stukken snelweg waar ik doorgaans kom tochquote:
Logisch, want bij 120 km/u gaat er een complete rijstrook dicht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:48 schreef DennisMoore het volgende:
Daarnaast zorgt op drukke tijden de 100 km/h voor een betere doorstroming dan 120 km/h. Minder 'spookfiles'.
Ik rij meestal ook niet op de meest rustige wegen en op de meest rustige tijden, maar mensen gaan wel redelijk goed opzij, en anders kun je er ook nog rechts langs, en 1 druk op de knop en de auto accelereert weer lekker naar 140-150.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel op de stukken snelweg waar ik doorgaans kom toch. Daar mag ik echt blij zijn dat ik een constante snelheid van 120 haal en dat zijn echt nog niet de drukste wegen van ons land.
Ik wil al zeggen. 150 op een NL snelweg. Ja dat kan, hooguit 900 meter ofzo, kun je daarna weer op de rem omdat een mongool 'm nodig ervoor moet gooien met 110quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vind ik knap, meestal ben ik al blij als ik 120 haal op onze snelwegen
Verkeersmodellen zijn vrij complexe materie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Logisch, want bij 120 km/u gaat er een complete rijstrook dicht.
Praat het gestuntel van Rijkswaterstaat maar weer goed.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Verkeersmodellen zijn vrij complexe materie.
Minder afstand tussen voertuigen bijvoorbeeld. Plus minder gevolgen bij bijvoorbeeld een afremactie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef Gillette_M5 het volgende:
Logisch, want bij 120 km/u gaat er een complete rijstrook dicht.
Gelukkig kennen we jou en je IQ langer dan vandaag op fok he?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef Gillette_M5 het volgende:
Praat het gestuntel van Rijkswaterstaat maar weer goed.
Daarom. Dus doe dan maar 80 Km/u, nóg minder gevolgen! Of weet je wat, 70 misschien? Je moet immers elk voordeel kunnen benutten binnen de verkeersregels zeg ik maar.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Minder afstand tussen voertuigen bijvoorbeeld. Plus minder gevolgen bij bijvoorbeeld een afremactie.
Doorstroming is vrij lastig te voorspellen maar de modellen die het meest overeen bleken te komen met de praktijk gaan er toch voor een wat lagere maar constantere gemiddelde snelheid het beste is voor de doorstroming op drukke wegen. Immers een te groot verschil tussen de verschillende weggebruikers speelt onnodig afremmen en optrekken in de hand.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Praat het gestuntel van Rijkswaterstaat maar weer goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |