Gingen die ook 150????quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:20 schreef kikoooooo het volgende:
Italië is idd echt een apenland. Ik zag zelfs mensen op de fiets op de vluchtstrook daar
De nieuwe A2 is de reden dat ik een radardetector heb gekocht en deze volgende week laat inbouwen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:17 schreef Blik het volgende:
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet.
Oude situatie:
2x3 stroken
maximumsnelheid 120 km/u
nieuwe situatie:
2x5 stroken
maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u
En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms
Wat was de gemiddelde bereikte snelheid ook alweer op de A2quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:17 schreef Blik het volgende:
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet.
Oude situatie:
2x3 stroken
maximumsnelheid 120 km/u
nieuwe situatie:
2x5 stroken
maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u
En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms
slimpie, het gaat over Utrecht - Amsterdam. er zijn nergens anders op de A2 2x5 rijbanenquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat was de gemiddelde bereikte snelheid ook alweer op de A2
En eehh, genoeg plekken op de A2 waar je 120 mag btw, je vergelijking is gewoon bs
Oeps. Maar onderzoek toont toch net aan dat de doorstroming op drukke punten en momenten net beter en sneller gaat als de max snelheid op 100 ipv 120 ligt? Dan negeren we even veiligheid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:42 schreef Blik het volgende:
[..]
slimpie, het gaat over Utrecht - Amsterdam. er zijn nergens anders op de A2 2x5 rijbanen
Ik denk dat met 2x5 banen de echte files even verleden tijd zijn tussen Utrecht en Amsterdam. Het is (en nu in de zomer helemaal) buiten de ochtendspits een racebaan met 5 banen tot je beschikking. Daar past geen lagere maximum snelheid bijquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oeps. Maar onderzoek toont toch net aan dat de doorstroming op drukke punten en momenten net beter en sneller gaat als de max snelheid op 100 ipv 120 ligt? Dan negeren we even veiligheid.
Wie gaat daar nou 100 rijden straks. Lijkt wel alsof je stil staat op zo'n brede weg. Heb je eindelijk de ruimte om door te rijden, mag het nog niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:17 schreef Blik het volgende:
De A2 is ook wel echt een geniaal voorbeeld van hoe het niet moet.
Oude situatie:
2x3 stroken
maximumsnelheid 120 km/u
nieuwe situatie:
2x5 stroken
maximumsnelheid verlaagt naar 100 km/u
En ondertussen zie je al de lease-rijders gefrustreerd met 130 - 140 over de linkerbaan naar Amsterdam sjeezen, wat levensgevaarlijk is soms
Dit dusquote:Op donderdag 29 juli 2010 05:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
ik in ieder geval niet, afgelopen maandag ook gewoon met 130 naar Amsterdam gereden. Was heerlijk!quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie gaat daar nou 100 rijden straks. Lijkt wel alsof je stil staat op zo'n brede weg. Heb je eindelijk de ruimte om door te rijden, mag het nog niet.
Ik heb al zo lang mijn rijbewijs dat ik die mooie flap in moest leveren voor een pasje.quote:
Inderdaadquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:09 schreef DroogDok het volgende:
Verbazingwekkend trouwens dat de maximumsnelheid bij zoveel mensen tot extreme frustratie lijdt, ik lag me suf!
Je mag best harder hoor, alleen af en toe moet je betalen.
Sjit, ik dacht, ik doe es een gok.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb al zo lang mijn rijbewijs dat ik die mooie flap in moest leveren voor een pasje.
Doe je theorie nog maar eens over dan: invoegen is een bijzondere verrichting en bij een bijzondere verrichting moet je iedere weggebruiker voorrang geven. Dat het wel zo netjes is om als bestuurder uit te ijken naar een andere strook bij invoegend verkeer is daarbij mooi meegenomen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij bent dus een van die vele klootzakken die ontzettende files veroorzaken bij trajectcontroles!
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
![]()
Bij trajectcontrole bij Utrecht (100 km/u, 3 strooks) wil ik nog wel eens op de middelste strook met 85 een vrachtwagen inhalen. Grappig om te zien wat voor opstopping dat veroorzaakt. Wat ook grappig is: Als er 50 op de matrixborden staat een plekje rechts zoeken voor een vrachtwagen (liefst een rijtje). Na wat groot licht gaan ze je allemaal inhalen.
En ja dat doe ik bewust om de boel achter me te zieken
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:39 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Doe je theorie nog maar eens over dan: invoegen is een bijzondere verrichting en bij een bijzondere verrichting moet je iedere weggebruiker voorrang geven. Dat het wel zo netjes is om als bestuurder uit te ijken naar een andere strook bij invoegend verkeer is daarbij mooi meegenomen.
Overigens rijdt ik momenteel niet zo veel meer. Een baan op 3 minuten van deur tot deur op de fiets kan ik iedereen aanradenquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sjit, ik dacht, ik doe es een gok..
Maar dat passie heb ik ook al jaren.
ben je nou serieus?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eens.
Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.
Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)
Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Hij heeft een brommobiel.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:27 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe kun je dit nou in godsnaam zeggen???
Een baan op 30 seconden van deur tot deur te voet. Jarenlang gehad, géén aanrader.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens rijdt ik momenteel niet zo veel meer. Een baan op 3 minuten van deur tot deur op de fiets kan ik iedereen aanraden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |