abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 02:54:14 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84614831
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Of ze vervangen veel van die 30 stoplichten door verkeersrotondes, ook milieuverantwoord... :|W
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:03:03 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84614905
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Klopt, maar niet altijd.
De A1 tussen Amersfoort en Barneveld is 120 als er 2 stroken open zijn, en 100 als er 3 stroken open zijn, het is al ongeveer een jaar geleden dat de snelheid bij openstelling van de spitsstrook daar verhoogd is van 80 naar 100.

Ik weet niet hoe vaak jij er rijdt, maar ik vrij regelmatig...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:03:57 #78
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_84614911
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er mis met 120 per uur?
alles
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_84614918
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze vanaf Tilburg richting het noorden (Den Bosch) nou een keer de A65 helemaal doortrekken als snelweg. Maar nee, ff op de N65 nog even 50 filtspalen en 30 stoplichten behouden. Rijdt zo lekker door :')
Veel groen maak je niet mee idd
Maar dat snelweg, zal wel nooit gebeuren met de dorpen er naast
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:07:43 #80
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_84614927
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Goede troll
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 29 juli 2010 @ 03:52:38 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84615091
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eens.

Invoegen en uitvoegen MOET bij het eerste blok. De overige 600 meter uitvoeg/invoegstrook doet er niet toe.

Op snelheid komen is nergens voor nodig, dat kan ook best op de snelweg (het zit al in de naam hè)

Als ik mijn knipperlicht uitdoe, betekent dat dat de overige weggebruikers ruimte moeten maken. Knipperlicht betekent immers 'je moet aan mij voorrang verlenen'.
Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede.

Bovendien zou je de maximumsnelheid moeten verlagen naar 80 km/h (of nog minder) en moeten verkeerslichten geplaatst worden om ongelukken te voorkomen.

Tenzij je de linkerrijbanen compleet wil afscheiden en deze wilt verbieden voor bedrijfswagens.
  donderdag 29 juli 2010 @ 05:06:09 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_84615333
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
Moet je ook even meenemen dat een auto die 150 rijdt sneller over die km doet dan 1tje die 80 rijdt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 juli 2010 @ 05:19:29 #83
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84615353
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
Intelligent, but fucked up.
pi_84615882
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 05:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
geef het plebs brood, spelen en een hogere maximum snelheid
Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit :D.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84615917
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 03:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit komt de verkeersstroom op de snelweg absoluut niet ten goede.

Bovendien zou je de maximumsnelheid moeten verlagen naar 80 km/h (of nog minder) en moeten verkeerslichten geplaatst worden om ongelukken te voorkomen.

Tenzij je de linkerrijbanen compleet wil afscheiden en deze wilt verbieden voor bedrijfswagens.
Ik was cynisch en ik snap niet dat je het niet door hebt.
pi_84617243
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik rij eigenlijk altijd max-5 bij trajectcontroles. Kun je nog altijd ff ergens snel inhalen en als dat niet hoeft, kun je voor het einde van de trajectcontrole al op het gas.
Jij bent dus een van die vele klootzakken die ontzettende files veroorzaken bij trajectcontroles! :r
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:48:19 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84617393
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit :D.
Ha, iemand zonder rijbewijs! :D
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84617698
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:30 schreef Frezer het volgende:
Natuurlijk verhoogd een hogere snelheid enigszins de kans op ongelukken: binnen een bepaalde tijdseenheid moet je meer informatie verwerken (van een langer stuk weg) en er op reageren.

Echter zou, als je die argumentatie strikt volgt een snelheid moeten gelden van ten hoogste 30km/h. Dat gaat dus niet werken.
Daarentegen zit je qua tijd minder lang op de weg, wanneer je harder rijdt. Minder tijd op de snelweg = minder kans op een ongeluk. Iedereen harder rijden = iedereen minder tijd op de snelweg = minder files.

Ik ben voor een maximumsnelheid van 180 :)
pi_84618102
Ik ben net terug uit Italië en als die Italianen iets niet kunnen is het auto rijden. Ze hebben geen idee hoe lang en breed hun auto is. :{w

Verder heb ik gisteren in DLD toch echt iets over een kijkersfile gehoord op de A5 tussen Karlsruhe en Frankfurt.

In Nederland moet men het eens gaan doen zoals in Duitsland. Dynamische snelheden. Dat is veel beter dan dat we langzaam terug gaan naar de situatie van voor 1 mei 1988. Want dat zie ik nog wel gebeuren: dat we straks weer 100 op de autosnelweg en 80 op de autoweg mogen.
pi_84620883
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad en gelijk komt het uit alle hoeken en krotten gekropen om te juichen. Geweldig tokkietopic dit :D.
:')
pi_84621402
Leuk voor de vakantie in Italie straks.

In NL zie ik het nu van 150 niet zo in, niet dat ik het niet rij trouwens hoor, maar goed. We hebben hier veel te drukken snelwegen met teveel op en afritten om constand 150 te rijden, met onze korte afstanden schiet je er ook neit zo veel mee op.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

150 is meer.
Het stompzinnige aan 120 is dat je het ook max mag rijden als de snelweg volledig leeg is.
Tja, dat zal in Italíë straks ook zijn, snelweg leeg, nog steeds maar 150 en geen 200.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84621505
Verbazingwekkend trouwens dat de maximumsnelheid bij zoveel mensen tot extreme frustratie lijdt, ik lag me suf!

Je mag best harder hoor, alleen af en toe moet je betalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84621616
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:41 schreef Resistor het volgende:
Ik ben ook een voorstander van meer variabele snelheden (als het rustiger is mag je sneller), maar in theorie passen er bij een lagere snelheid meer auto's op een weg als mensen netjes 2seconden afstand houden.
Als de auto's niet op de snelweg zitten, waar zitten ze dan? Op de toeritten? in de steden?

Per rijbaan per kilometer (en ik rond de getallen heel grof af, en auto's zijn 4,5m):
140km/h = 39m/s = 77,8m afstand + 4,5m auto = 12 auto's/rijbaan/km
120km/h = 33m/s = 66,7m afstand + 4,5m auto = 14 auto's/rijbaan/km
100km/h = 27,8m/s = 55,6m afstand + 4,5m auto = 17 auto's/rijbaan/km
80km/h = 22,2m/s = 44,4m afstand + 4,5m auto = 20 auto's/rijbaan/km
Dit gaat dus over het aantal auto's wat je kwijt kan op de snelweg, ik heb het niet over verschil in reistijden., die zijn over 20km 8m34s, 10 minuten, 12 minuten en 15 minuten

In de praktijk bumperkleven we massaal, en verslaat de praktijk de theorie qua capaciteiten ;)
Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden.

Wat krijg je als je een kraan dicht zet? Water dat met een kabbeltje uit de kraan loopt.
Wat krijg je als je het water op volle snelheid laat stromen? Meer water.

Zo is het ook met verkeer. Flink doorrijden voorkomt file. Het is onzin om langzamer te gaan rijden als het druk is. Dat creëert alleen maar een flessenhalseffect.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:20:02 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_84621839
Goede zaak B-)

Is er een kaartje met de stukken Autostrada waar het om gaat?
pi_84622889
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef thefunny het volgende:

[..]

Beetje fout dit. Er kunnen misschien meer auto's op 1 stuk, maar de doorstroom is minder bij lagere snelheden.

Wat krijg je als je een kraan dicht zet? Water dat met een kabbeltje uit de kraan loopt.
Wat krijg je als je het water op volle snelheid laat stromen? Meer water.

Zo is het ook met verkeer. Flink doorrijden voorkomt file. Het is onzin om langzamer te gaan rijden als het druk is. Dat creëert alleen maar een flessenhalseffect.
Je laat dan de "confortabele volgafstand" buiten beschouwing, die is bij 80 minder dan bij 120, maar zoals thefunny al zegt, we bumperkleven en dat heeft hij niet meegenomen.

Feit blijft dat als je een simulatieprogramma maakt voro de doorstroming op een weg er bij de hoogste snelheid niet de meeste auto's per tijdseeinheid kunnen passeren juiste door effecten als volgafstand, remmen en optrekken. Zaken waar watermoleculen die uit een kraan komen geen last van hebben.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:25:40 #96
215628 woid
let's get Friendly
pi_84624239
ff pesten:

ay... wat is het toch lekker elke morgen en avond over de onbegrenste A3 in Beieren naar mn werk.
*O*


(en ja, ik heb een auto die harder klan dan 120 ;) )


edit: overigens was het ook best leuk om ze hier te pesten met mn oranje vlaggetjes een paar weken terug... maar dat is een ander verhaal :D
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:50:41 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84625272
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:57 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het is veel te langzaam.
Zeker met de hedendaagse auto's :O.
Gewoon lekker 150kmph cruisen op de cruiscontrol bij 3000rpm en de arm op de middenarmsteun.

120 gaat echt nergens meer over.

Maargoed de helft van de automobilsten durft de 120kmph al niet eens meer te rijden :').
Ik rij regelmatig in het buitenland en het is altijd weer één grote frustratie als je in Nederland komt met alle sufkutten op de weg :r
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:57:15 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_84625534
Als je op Italiaanse snelwegen 150 mag, kunnen ze het bij ons met gelijke veiligheid wel ophogen tot 360km/h :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84625608
Ik dacht dat dat altijd al was in Italie, dat als er geen maximum stond aangegeven, dat de maximum snelheid 150 km p/u is. Volgens mij is dat al jaren zo, misschien nu officieel bevestigd, of uitbreiding van het aantal wegen waar dit geld?
pi_84626581
Italië is idd echt een apenland. Ik zag zelfs mensen op de fiets op de vluchtstrook daar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')